Vikariepool Måltidsservice
Sundbybergs kommun
Kockar och kallskänkor

Måltidsservice tillgodoser Sundbyberg stads kommunala förskolor, grundskolor, äldreboenden, särskolor, gymnasium, hemtjänst, LSS-verksamheter och träffpunkter med goda och näringsriktiga måltider. Dagligen tillagas omkring 7 000 måltider i 35 olika kök, där varje måltid ska vara välsmakande, näringsriktig, trevlig, hållbar och säker. Om rollen Som timanställd kock arbetar du i något av våra kök, där du alltid ingår i ett team tillsammans med andra kockar och måltidsbiträden. Det finns alltid en handledande kock på plats. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: • Uppackning och hantering av livsmedel • Matlagning och förberedelse • Städning och diskhantering • Salladsberedning • Övrigt köksarbete i förskole- eller grundskolekök Kvalifikationer och egenskaper Vi söker dig som har: • Kockutbildning och goda kunskaper i matlagning och råvaruhantering • Kunskap om specialkost, dieter och matallergier • Goda kunskaper i HACCP och egenkontroll • Erfarenhet av kostdataprogrammet Mashie (meriterande) • Kunskaper i Office-paketet • Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Du är flexibel, samarbetsvillig och har lätt för att anpassa dig till nya arbetsmiljöer och kollegor. Du arbetar självständigt, tar initiativ och bidrar positivt till teamet. Ditt arbetssätt präglas av: • Ordning och reda • Hög servicekänsla • Lösningsorientering • Professionalism och respekt i mötet med kollegor och matgäster Vi erbjuder Ett stimulerande och utvecklande arbete där du får möjlighet att bidra till goda måltidsupplevelser för barn och elever, samtidigt som du utvecklas tillsammans med engagerade kollegor. Välkommen med din ansökan via någon av våra kanaler. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

11 juni 2025
Sista ansökan:
1 december 2025
Måltidsbiträde
Sundbybergs kommun
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Måltidsservice tillgodoser Sundbyberg stads kommunala förskolor, grundskolor, äldreboenden, särskolor, gymnasium, hemtjänst, LSS-verksamheter och träffpunkter med goda och näringsriktiga måltider. Dagligen tillagas omkring 7 000 måltider i 35 olika kök, där varje måltid ska vara välsmakande, näringsriktig, trevlig, hållbar och säker. Om rollen Som timanställt måltidsbiträde arbetar du i något av våra kök, där du alltid ingår i ett team tillsammans med kockar och måltidsbiträden. Det finns alltid en handledande kock eller måltidsbiträde på plats. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: • Uppackning och hantering av livsmedel • Matlagning och förberedelse • Städning och diskhantering • Salladsberedning • Övrigt köksarbete i förskole- eller grundskolekök Kvalifikationer och egenskaper Vi söker dig som har: • Utbildning i storhushåll eller likvärdig erfarenhet som arbetsgivare bedömer • Kunskaper i matlagning och råvaruhantering • Kunskap om specialkost, dieter och matallergier • Goda kunskaper i HACCP och egenkontroll • Erfarenhet av kostdataprogrammet Mashie (meriterande) • Kunskaper i Office-paketet • Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Du är flexibel, samarbetsvillig och har lätt för att anpassa dig till nya arbetsmiljöer och kollegor. Du arbetar självständigt, tar initiativ och bidrar positivt till teamet. Ditt arbetssätt präglas av: • Ordning och reda • Hög servicekänsla • Lösningsorientering • Professionalism och respekt i mötet med kollegor och matgäster Vi erbjuder Ett stimulerande och utvecklande arbete där du får möjlighet att bidra till goda måltidsupplevelser för barn och elever, samtidigt som du utvecklas tillsammans med engagerade kollegor. Välkommen med din ansökan via någon av våra kanaler. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

11 juni 2025
Sista ansökan:
1 december 2025
Forskningssköterska
Hälsoklustret AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Hälsoklustret är en klinik belägen på Sankt Eriksgatan 30, Kungsholmen, Stockholm. Vi har en modern och trivsam miljö för både kunder och personal. Vår kärnverksamhet är kliniska studier, men vi erbjuder även vaccinationer. Vi söker en sjuksköterska för en deltidsanställning på 50% med fokus på kliniska studier. Som forskningssjuksköterska kommer du att arbeta med pågående och planerade kliniska studier, där du utför tester enligt förutbestämda protokoll och dokumenterar resultaten i journalsystem. Utöver forskningsarbetet kommer tjänsten även innefatta vaccinationsuppdrag och andra mindre uppdrag. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att innefatta: •⁠ ⁠Rekrytering och uppföljning av deltagare i kliniska studier •⁠ ⁠Hantering av medicinska data och journaler •⁠ ⁠Genomförande av kliniska undersökningar och tester •⁠ ⁠Säkerställande av att alla studier följer gällande regler och riktlinjerd •⁠ ⁠Samarbete med andra yrkesgrupper såsom läkare och forskare Kvalifikationer: Legitimerad sjuksköterska. Erfarenhet som forskningssjuksköterska är meriterande, men vi välkomnar även ansökningar från sjuksköterskor med intresse för forskningsstudier. Vana vid att arbeta i dataprogram och journalsystem samt förmåga att snabbt sätta sig in i nya system. God förmåga att arbeta självständigt såväl som i team. Vi erbjuder: •⁠ ⁠En stimulerande arbetsmiljö där du får vara med och bidra till viktiga forskningsprojekt •⁠ ⁠Möjlighet till kompetensutveckling och utbildning inom klinisk forskning •⁠ ⁠Flexibla arbetsvillkor och ingå i ett prestigelöst glatt team. ⁠Hör av dig om du är intresserad av att veta mer om tjänsten. Skicka gärna din ansökan och CV till [email protected]. Vi ser fram emot att höra från dig och diskutera möjligheten att välkomna dig till vårt team. Märk din ansökan med "Ansökan Forskningssjuksköterska". Sista ansökningsdag: 15 Juli 2024.

11 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Ekonomiassistent till redovisningsbyrå under tillväxt
Redovisningskompaniet KH AB
Ekonomiassistenter m.fl.

Redovisningskompaniet grundades 2019 och är en digital redovisningsbyrå med kontor i Nacka Strand. Vi har ett starkt fokus på service och kvalitet, vilket speglas i våra mycket nöjda kunder — och det är också anledningen till att vi fortsätter att växa. Vi är en byrå i framkant som ständigt strävar efter att effektivisera våra processer med hjälp av de senaste tekniska verktygen, för att kunna lägga mer tid och energi på att skapa verkligt värde för våra kunder. Våra kunder är små och medelstora aktiebolag, verksamma inom en rad olika branscher och drivna av engagerade entreprenörer. I dagsläget är vi tre medarbetare och söker nu en ny kollega till vårt team. Vi på Redovisningskompaniet brinner för att hjälpa företagare att lyckas — och vi lägger stor vikt vid att vara en effektiv och trygg samarbetspartner som verkligen gör skillnad för våra kunder. På Redovisningskompaniet arbetar vi utifrån våra tre värdeord: positivitet, tillit och ansvar. Vi tar alltid med oss positivitet i mötet med både kollegor och kunder - vi tror på att bygga energi och peppa varandra i vardagen för att tillsammans skapa ett positivt och utvecklande arbetsklimat. Tillit är grunden i våra kundrelationer - våra kunder ska känna fullt förtroende för att vi hanterar deras ekonomi med kompetens och omsorg. Ansvar genomsyrar vårt arbetssätt - vi äger våra resultat och tar ansvar för att driva vårt arbete framåt, både som individer och som team. Hos Redovisningskompaniet erbjuds du: En arbetsplats som värderar sina medarbetares välmående och trivsel. Möjlighet till utveckling - vi ser långsiktigt på våra medarbetare och erbjuder därför löpande utbildningsdagar och kompetensutveckling. Chans att växa med företaget - i takt med att vi utvecklas skapas möjligheter till nya eller större roller för den som vill ta nästa steg. Möjlighet till flexibla arbetstider och att jobba viss tid på distans. Om tjänsten: Vi söker dig som är i början av din karriär och vill utvecklas tillsammans med oss på Redovisningskompaniet. I rollen som ekonomiassistent kommer du att få arbeta brett med varierande uppgifter inom ekonomi och administration. Exempel på arbetsuppgifter är: Löpande bokföring Lönehantering Arbetsgivare- och momsdeklarationer Leverantörs- och kundreskontra Övriga kontors- och ekonomirelaterade uppgifter Tjänsten kan delvis utföras på distans, men vi ser gärna att du arbetar från kontoret några dagar i veckan - och initialt gärna heltid från kontoret, för att lära känna vårt arbetssätt och team. Vi erbjuder en mångsidig roll i ett växande företag där du som medarbetare förväntas ta stort eget ansvar och arbeta med självledarskap. Hos oss får du möjlighet att utvecklas både i yrkesrollen och som person - och vara med på vår resa framåt! Vi söker dig som har ambitionen att i framtiden arbeta som redovisningskonsult med eget kundansvar. Du bör behärska det svenska språket i tal och skrift. Vi värdesätter egenskaper som positivitet, noggrannhet, analytisk förmåga och ett intresse för att arbeta med och utveckla system. Du bör ha en relevant utbildning inom ekonomi på minst 2 år eftergymnasial nivå. För de kandidater som går vidare i rekryteringsprocessen kommer vi att utföra bakgrundskontroll och kreditupplysning samt kontakta referenser. Vi ser fram emot att få välkomna en ny kollega till vårt team! Om du känner att rollen är rätt för dig, tveka inte på att skicka in din ansökan. Vi ser fram emot att höra ifrån dig!

11 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Hemtjänst dagtid mån-fre Haninge med var 6e helg.
Noga Omsorg Haninge AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Noga Omsorg söker nu engagerad och omsorgsfull personal till vårt team inom hemtjänst i Haninge dagtid. Är du intresserad av att göra skillnad i andra människors liv genom att erbjuda högkvalitativ vård och omsorg? Då är detta jobbet för dig! Arbetsuppgifter dagtid i HaningeSom en del av vårt team kommer du att bli involverad i ett brett spektrum av uppgifter inom hemtjänst dagtid. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Personlig omvårdnad och hjälp med hygien Matlagning och måltidshjälp Ledsagning till vårdbesök och andra aktiviteter Lättare städning och tvätt Psykosocialt stöd och sällskap Kvalifikationer för dagtid inom Hemtjänst i Haninge För att vara framgångsrik i rollen ser vi gärna att du har: Erfarenhet inom vård och omsorg, särskilt hemtjänst Undersköterska utbildning God förmåga att kommunicera på svenska, både i tal och skrift Körkort (B)  Kunna cykla Empatisk förmåga och ett genuint intresse för att hjälpa andra Arbetstid och Anställningsform för Hemtjänst dagtid i Haninge Vi erbjuder deltidstidstjänst med fasta arbetstider måndag-fredag, helg arbete var 6:e helg. Anställningen är tillsvidare med provanställning på 6 månader. Fördelar med att Arbeta hos Noga OmsorgHos Noga Omsorg erbjuder vi en arbetsmiljö där du har möjlighet att växa och utvecklas. Vi värdesätter våra medarbetare och tillhandahåller: Löpande utbildning och kompetensutveckling Ett stöttande och engagerande team Ett meningsfullt arbete där du gör skillnad varje dag Kollektivavtal Hur du Ansöker till Dagtid i Haninge Är du redo att bli en del av vårt engagerade team? Skicka in din ansökan snarast möjligt då urval och intervjuer sker löpande. Vänligen inkludera följande i din ansökan: Ett personligt brev CV Referenser

11 juni 2025
Sista ansökan:
30 september 2025
Köksansvarig till ICANDERs Barkarby
Storbutiken i Barkarby AB
Restaurang- och kökschefer

Om företaget Maxi ICA Stormarknad Barkarbystaden är Järfällas och en av Sveriges största dagligvarubutiker med ca 220 medarbetare. Varje år omsätter vi ca 800 miljoner och vi är övertygade att nyckeln till vår framgång är att vi ständigt strävar efter att komma närmare våra kunder, ge bästa service och ha ett brett sortiment. Vi har öppet veckans alla dagar med arbetstider mellan 05:00-23:30. Vi jobbar utifrån vårt värdeord GLÖD som står för glada, lyhörda, ödmjuka och drivna. Om tjänsten ICA Maxi Barkarbystaden söker nu en Köksansvarig till vår restaurang med ICANDERs Barkarby. Din huvudsakliga uppgift är att ansvara för arbetsledning och planering i köket och säkerställa att drift och rutiner följs i det dagliga arbetet. Med kunniga och engagerade kollegor vid din sida kommer du i rollen som Köksansvarig med hjälp av Försäljningschef att leda teamet till succé genom ett tydligt och prestigelöst ledarskap där du sätter laget före jaget. Du får vara med och laga mat till många med en meny som har ICANDERs koncept med husmanskost som utgångspunkt. I rollen som Köksansvarig behöver du vara närvarande i det operativa arbetet och ha ett helikopterperspektiv över hela köket och produktionen utav matlådor. Du ska ha ett brinnande intresse för att utveckla menyer, matlådor och driva projekt som catering m.m. Du samarbetar såväl med övriga avdelningar i butiken och lyfter fram råvaror och produkter från vårt eget Bageri, delikatess, frukt&grönt och färskvaruavdelning. I rollen som Köksansvarig tar du ansvar för att rutiner och kvalitetsarbete följs. Du ansvarar för egenkontroll och kalkylering av alla rätter, uppföljning av nyckeltal, svinnhantering och inköp i samråd med försäljningschefen. Du ansvarar även för att skapa hållbara rätter och menyer utifrån säsong och gästernas preferenser. Du har en förmåga att leda och fördela arbetet samt omsätta beslut i handling. Kvalifikationer Gedigen erfarenhet av branschen med utbildning och minst 3 års dokumenterad erfarenhet från yrket inom restaurang Du har minst 2 års erfarenhet av en ledande befattning. Du är engagerad och har ett prestigelöst förhållningssätt. Arbetar strukturerat med en förmåga att snabbt skifta fokus när det krävs. HACCP-baserat egenkontrollarbete är ett krav. Vad du kan förvänta dig hos oss Kollektivavtal med Handelsanställdas Förbund. Vi erbjuder dig möjligheten att vara en del av ett dedikerat team som delar din passion för mat och service En arbetsplats i Nationell Toppklass: På ICA Maxi Barkarby jobbar vi tillsammans med över 220 härliga kollegor. Vi är stolta över att vara en arbetsgivare som värnar om våra medarbetares välbefinnande. Vi har en hög arbetsmoral och ett varmt arbetsklimat där vi stöttar varandra. Satsning på arbetsmiljön: Vi prioriterar vår arbetsmiljö högt och vill se till att våra medarbetare mår bra. Därför erbjuder vi en rad förmåner som friskvård, företagsmassage, gemensam frukost, presenter, högtidsluncher och personalfester. Utveckling och utbildning: Vi tror på att ständigt utvecklas och förbättras. Därför investerar vi i din utveckling genom utbildningsmöjligheter och coachning. Omfattning Anställningsform: Tillsvidare, heltid (vi tillämpar 6 månaders provanställning) Arbetstider: Vi har öppet när våra kunder vill handla, därav varierar arbetstiderna – dag, kväll & helg. Start: Enl. övk. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan därför tillsättas innan sista ansökningsdag. Frågor om tjänsten ta kontakt med [email protected] Välkommen in med en ansökan idag! Gedigen erfarenhet av branschen med utbildning och minst 3 års dokumenterad erfarenhet från yrket inom restaurang Du har minst 2 års erfarenhet av en ledande befattning. Du är engagerad och har ett prestigelöst förhållningssätt. Arbetar strukturerat med en förmåga att snabbt skifta fokus när det krävs. HACCP-baserat egenkontrollarbete är ett krav.

11 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Lokalvårdare till Specialgruppen Stockholm
MIAB AB
Städare

MIAB söker lokalvårdare med fokus på golvvård, storstädningar och fönsterputs i Stockholm. Är du en person som är omtänksam mot kunder och kollegor, engagerar dig i ditt arbete, har erfarenhet inom golvvård samt jobbar du mot att leverera den bästa möjliga kvalitén, så är det dig vi söker till vårat team. Vi söker ett antal medarbetare för heltid, deltid samt timanställning. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka din ansökan så snart som möjligt då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Om dig Du är kvalitetsmedveten, ordningsam, ansvarstagande och positiv. Du har lätt för att arbeta både individuellt samt i grupp. Vi söker dig som har erfarenhet inom lokalvård.  Arbetslivserfarenhet Krav 1 – 2 års erfarenhet Språkkrav för tjänsten Svenska och engelska(krav)                                                                                           Svenska och engelska språket är ett krav med att kunna tala, läsa och kommunicera  Om oss MIAB AB har bedrivit lokalvård sedan 1979, vilket har gett oss en bred och gedigen erfarenhet av att utföra lokalvård i såväl offentlig som privat företagsmiljö. Vi arbetar flexibelt och proaktivt, alltid med ett professionellt utförande och uppträdande med kunden i fokus. MIAB gruppen omsätter idag ca 1 miljard SEK och har 5000 anställda. Du som vill arbeta i ett dynamiskt och serviceorienterat företag - här väntar många utmaningar och möjligheter för rätt person!

11 juni 2025
Sista ansökan:
28 november 2025
Senior kalkylator med erfarenhet järnväg/näraspårmiljö
Bustos Konsulttjänster AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Bustos Konsulttjänster AB är din partner inom bygg, anläggning och infrastruktur Vi är ett växande konsult- och rekryteringsbolag som bygger långsiktiga relationer genom våra kärnvärden ärlighet, kompetens, tillsammans och anpassningsbar, ÄKTA. Kvalitet är vår ledstjärna, vilket gjort oss till en eftertraktad aktör med ständigt nya uppdrag i spännande projekt. För att fortsätta växa söker vi nu dig, som vill bli en del av en prestigelös, engagerad och familjär arbetskultur, där du både utvecklas och gör skillnad. Vem är du? För kunds räkning inom Stockholmsområdet söker vi nu en senior kalkylator och som sådan är du en nyckelperson i anskaffningsprocessen och ansvarar för att ta fram konkurrenskraftiga anbudsunderlag. Du har god insikt i marknadspriser och följer marknadens utveckling noggrant. Ditt arbete omfattar kalkylering av mängder, prissättning samt beräkning av omkostnader. Rollen innebär ett självständigt arbete där du hanterar förfrågningar både utåt och inåt, och deltar vid uppstartsmöten kopplade till kalkylarbetet. Som kalkylator behöver du ha förmågan att planera, organisera och arbeta strukturerat med stor noggrannhet och fokus på kvalitet. Du behåller lugnet och har ett stabilt och kontrollerat förhållningssätt även under pressade situationer, med förmågan att prioritera rätt. Du har ett gott ekonomiskt sinne, en stark analytisk förmåga samt teknisk och matematisk kompetens, och du driver dina uppgifter självständigt framåt.  Vi söker dig som har: • minst fem (5) års dokumenterad erfarenhet från rollen som kalkylator eller liknande tjänst • erfarenhet av att ha kalkylerat i offentliga och/eller privata upphandlingar • kunskap i entreprenadjuridik • god datorvana och kunskap i relevanta programvaror • goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift Utöver ovanstående har du erfarenhet av rollen som kalkylator avseende projekt avseende järnväg/näraspårmiljö. Anställningsform: Tillsvidareanställning Underkonsult Vi erbjuder: Vi erbjuder en trygg anställning med en engagerad konsultchef som stöttar dig i din utveckling genom regelbundna uppföljningar och utvecklingssamtal. Du får tillgång till friskvårdsbidrag och andra förmåner. Vi värdesätter våra medarbetare högt och satsar på gemenskap genom gemensamma aktiviteter som frukostar, julmiddagar och konferenser. Om Bustos Konsulttjänster AB: Vi är ett konsult- och rekryteringsföretag specialiserat inom bygg-, anläggnings- och infrastrukturområdet. Vi strävar efter långsiktiga samarbeten med nöjda och återkommande kunder. Vår affärsidé vilar på våra kärnvärden ÄKTA – Ärlighet, Kompetens, Tillsammans och Anpassningsbarhet – och vi lägger stor vikt vid kvalitet i allt vi gör. Det är en av anledningarna till att vi är ett snabbväxande företag med en stadig ström av nya uppdrag inom spännande projekt. För att fortsätta växa och utvecklas söker vi nu dig som vill bli en del av vår prestigelösa och familjära arbetskultur. Ansökan Intervjuer och urval sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan! För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.   Vi tar också emot ansökningar från underkonsulter (även F-skatt)

11 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Herrbarberare

Vi söker en Skicklig herrfrisör! Är du en passionerad och erfaren herrfrisör som brinner för stil och service,Då vill vi gärna ha dig i vårt team! Vi erbjuder en trivsam arbetsmiljö, trevliga kollegor och en chans att utvecklas i en välbesökt salong. Vi söker dig som: _ Har erfarenhet av herrklippning och rakning _ Är social, noggrann och serviceinriktad _ Vill arbeta i en modern salong med god kundkrets Låter det intressant! Tveka inte att höra av dig - vi ser fram emot att träffa dig! Kontakta oss via( telefonnummer ) (0790152177) eller (E-postadress)([email protected])

10 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Administrativ koordinator
Försvarshögskolan
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Försvarshögskolan är ett internationellt framstående lärosäte inom försvar, krishantering och säkerhet. Vi erbjuder en unik akademisk miljö där civilt möter militärt. Vi utbildar civila och militära chefer, experter och forskare som ska analysera och hantera dagens och framtida krissituationer och säkerhetsproblem. Försvarshögskolan utbildar Sveriges officerare och leder den akademiska utvecklingen av officersyrket. Vi bedriver forskning inom juridik med inriktning mot operativ juridik och folkrätt, försvarssystem, krigsvetenskap, ledarskap och ledning, militärhistoria och statsvetenskap. Anställningen är placerad vid i programledningen Officersprogrammet i Stockholm. Officersprogrammet är den enda utbildningen i Sverige som leder till yrkesexamen och en möjlig anställning i Försvarsmakten. Programmet är Försvarshögskolans största verksamhet och det sammanhålls av en programledning som består av sex medarbetare med officerare och vetenskapligt kompetenta. Arbetsuppgiften som programledningen Officersprogrammet utför innebär att direkt under rektor vid Försvarshögskolan inrikta, utveckla och koordinera Officersprogrammets innehåll och uppläggning. Programmet har för närvarande krigsvetenskaplig- sjökrigsvetenskaplig- och militärteknisk inriktning. Totalt omfattar verksamheten ca 700 studenter och ca 100 deltagare i uppdragsutbildning. Arbetsuppgifter Arbetsuppgiften som administrativ koordinator består av, men är inte begränsad till, att vara programledningens representant i dialog med studierektorer, examinatorer, kursansvariga och studievägledare vid Officersprogrammet. I denna dialog ingår kontakter med kadettbataljonen vid Militärhögskolan Karlberg samt Försvarsmakten. I arbetet ingår att ta fram koordinerande instruktioner och information för Officersprogrammets studenter, studerande, undervisande- samt administrativa personal. I arbetet ingår dessutom att kunna upprätta och administrera information i databaser. Arbetsuppgiften ska utföras i första hand från programledningens kontor på Militärhögskolan Karlberg i Solna och i andra hand vid Försvarshögskolans lokaler på Drottning Kristinas väg 37 i Stockholm. I arbetsuppgifterna ingår att resa till de platser där Officersprogrammet genomför verksamhet i Sverige. Utlandsresor kan förekomma.  Vem söker vi? Krav Den sökande ska  - vara svenskt medborgare - kunna upprätta, hantera och redigera i Microsoft Office  - behärska svenska och engelska i tal och skrift - ha kunskap om och erfarenhet av att sammanställa och utvärdera enkätundersökningar Meriterande är - anställning som yrkesofficer i Försvarsmakten efter 2010 - universitetsexamen på grundnivå - erfarenhet av utbildningsadministrativa system vid högskola - erfarenhet av undervisning på högskola - högskolepedagogisk utbildning - bostadsort Stockholm. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser gärna en sökande som drivs av god ordning, intresse för utbildningsfrågor samt försvaret. Vidare har du en god förmåga att ta initiativ och driva rutiner för en omfattande verksamhet. Du är serviceinriktad, flelxibel och självgående.  För att trivas hos oss behöver du vara en engagerad och närvarande individ som vill bidra till Försvarshögskolans professionella utveckling, kollegiala samarbetskultur och sociala sammanhållning. Det faller sig naturligt för dig att dela med dig av din kunskap och bidra till att skapa en givande och god arbetsmiljö. Om anställningen  Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Distansarbete kan medges under enstaka dagar i månaden. En anställning vid Försvarshögskolan kan komma att innebära en säkerhetsprövning för placering i säkerhetsklass vilket innebär registerkontroll och i vissa fall säkerhetsintervju hos Säkerhetspolisen. Anställningen kan komma att innefatta krigsplacering. Om du redan är krigsplacerad i din nuvarande anställning på en myndighet och din kompetens behövs i Försvarshögskolans  krigsorganisation sker det en förhandling mellan berörd myndighet och Försvarshögskolan om var du ska vara placerad. Vi välkomnar både svenska och internationella sökande. Tillträde Enligt överenskommelse Lön och förmåner Försvarshögskolan tillämpar individuell lönesättning.  Förmåner för anställda vid Försvarshögskolan - https://www.fhs.se/om-forsvarshogskolan/jobba-hos-oss/formaner.html Ansökan  Ansökan ska innehålla ett CV samt personligt brev och skickas in via Försvarshögskolans rekryteringssystem genom att klicka på länken ”Logga in och sök jobbet” på annonssidan. Märk din ansökan med dnr HR 119/2025. Din ansökan ska vara tillhanda senast den 3 augusti 2025 .  Komplett ansökan ska vara Försvarshögskolan tillhanda senast sista ansökningsdagen vid midnatt, CET/CEST (Central European Time/Central European Summer Time).  Kontaktpersoner Ytterligare upplysningar om anställningen lämnas av:  - Anders Widén, programchef Officersprogrammet, mailto:anders.widé[email protected] - Emma Björnehed, programansvarig Officersprogrammet, mailto:[email protected] Under sommaren kan svar dröja. Välkommen med din ansökan senast den 3 augusti 2025! Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp på grund av statliga upphandlingsregler.

10 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025