Vad vi kommer att göra tillsammans Som Data Engineer hos oss arbetar du med att utveckla och underhålla datalösningar som gör det möjligt för våra kunder att fatta datadrivna beslut. Du bygger pipelines, data warehouse-lösningar och utvecklar applikationer för databearbetning, med fokus på skalbarhet, prestanda och användbarhet. Du kommer också att ta fram eller integrera tekniska lösningar för ETL och data mining, och bidra till arbetet med analys och maskininlärning. Du blir en viktig del av ett engagerat team där vi jobbar nära varandra och ständigt utvecklar vårt arbetssätt. Hos oss har du stor möjlighet att forma din roll och påverka hur vi arbetar – både i det dagliga och på längre sikt. Vad vi söker hos dig Vi tror att du tycker om att hitta smarta, innovativa lösningar som möter kundernas behov. Du är van att arbeta brett, trivs i team och drivs av nyfikenhet och utmanande projekt. Utöver det ser vi gärna att du har: 3+ års erfarenhet i liknande roller, med erfarenhet av Data Engineering, Data Science och/eller analytics. Mycket goda kunskaper i SQL, och någon av följande: Python, Node.js eller Java Erfarenhet av att arbeta med någon eller flera av molnbaserade plattformar såsom AWS, GCP, Azure, Snowflake eller motsvarande. Vana att ta ansvar för agila projekt från början till slut, och hitta kreativa lösningar Förmåga att uttrycka dig obehindrat på svenska och engelska Meriterande om du har: Erfarenhet av MLOPS, exempelvis ML Flow eller liknande Erfarenhet av Data Mesh, Data Products Kunskap och erfarenhet av en eller flera big data-teknologier, exempelvis Hadoop, Kafka eller Spark. Vad du får hos oss Här får du möjlighet att bli del av ett framåtsträvande bolag där du och din work-life-balance är i fokus. Utöver vårt generösa förmånspaket får du också: Möjlighet att påverka och bidra till företagets framgång, i en inspirerande arbetsmiljö med engagerade kollegor. En mix av spännande och utmanande uppdrag med allt från nyutveckling och förvaltning till vidareutveckling. Möjlighet att arbeta i våra åtaganden där vi levererar allt från POC, prototyp till MVP och göra teknikval och vara med i tidiga kunddialoger. Individuellt anpassad kompetensutveckling och aktiv kunskapsdelning med andra duktiga Softhouse-kollegor. Stämningen är öppen och prestigelös där vi delar med oss av kunskap och erfarenheter. Ett team som gillar att göra saker tillsammans för att förhöja vardagen - allt från hälsofrämjande aktiviteter som padel, tennis och löpning till gemensamma frukostar och aw’s. Ett värderingsstyrt bolag där vi alla känner igen oss i våra värdeord: Team, Enkelhet, Mod och Passion. Om Softhouse På Softhouse är vi ca. 300 medarbetare fördelade på 10 kontor. Vi har kodat mjukvara sedan 1996, och tillsammans ser vi till att skapa lösningar som motsvarar våra kunders behov - vi levererar tjänster och mjukvara i världsklass. Vårt Stockholmskontor, med närmare 40 utvecklare, designers och digitala strateger ligger central beläget i en vindsvåning. I Uppsala huserar våra utvecklare och designers på Svartbäcksgatan med utsikt över Domkyrkan. Låter det intressant? Skicka in din ansökan!
Job Description Do you want to lead a dynamic team of consultants, helping to solve tomorrow’s energy challenges today? Hitachi Energy’s Power Consulting services help customers identify their challenges and recommend tailored solutions for their specific needs. Power Consulting operates as an independent organization within Hitachi Energy, that is product and system-agnostic with deeply embedded knowledge of technologies, standards, and local grid codes worldwide. As our Operations Manager, you will be managing a team of consultants responsible for the development of advisory projects for major electricity sector agents, including distribution, transmission, retailer, generators in helping them deal with regulatory, economic and electricity challenges. Our team has a passion for continuous improvements and quality assurance. This role offers opportunity for growth and development for yourself, your team, and the business. Don't delay in applying if you are looking for your next exciting career step in a leading global company! How you’ll make an impact: · You will lead a team of consultants and ensure that the team is adequately resourced, developed and equipped to meet business needs. · You will define operating guidelines for the team and facilitate problem solving. · You will drive the team performance to ensure that deliverables are met on time, as per contract, safety and quality requirements. · You will support the unit building customer relationships, applying advanced technologies, and contributing to business development, sales and process improvements based on customer feedback. · You will ensure completion of risk assessments (e.g. contract review) and opportunity assessments (e.g. business growth) and implementation of resulting actions across projects. · You will be participating in defining the annual budget and are accountable for managing performance against agreed financial targets and constraints. Your background: · As a successful candidate you have a master’s degree in electrical engineering, electrical power systems or similar. · You have at least a couple of years of experience in the consulting or energy branch. · Significant Experience in Energy/Utility Sector · You have some years of experience as people manager. · Knowledge in power systems analysis, as well as experience in software simulation tools such as PSS/E, PSCAD and/or DIgSILENT Power Factory. · As a person, you have excellent influencing, leadership and communication skills. · It is necessary to be fluent in English and Swedish, both written and spoken alike. · Proven experience in creating opportunities in the markets (orders capture) is a merit. What we offer: · Collective agreement · Flexible working time · Health care and wellness allowance · Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally · Mentor to support you throughout onboard phase · Various trainings and education supporting employee development · Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden · Supplementary compensation for parental leave · Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us : We are on a rapid growth journey, and we are eager to learn more about you and what you can contribute. A team with a great team spirit, cooperation and with diverse backgrounds is waiting for you to join! Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today! Recruiting Manager, Leila Manshaei, [email protected] will answer your questions about the position. Union representatives – Sveriges Ingenjörer: Nawzad Rashid, +46 107-38 91 48; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43; Unionen: Ingrid Rinaldo, +46 107-38 58 19 and Karin Ulvemark, +46 107-38 51 42. All other questions can be directed to Talent Partner, Tobias Nilsson, [email protected]
Som ålderskontrollant och Mystery Shopper arbetar du dig runt i landet på en så kallad "slinga" i ett team av två medarbetare. Ni kommer att köra våra företagsbilar och bo på hotell under slingorna. Kostnader så som boende och bränsle står självklart företaget för. Där av är det viktigt att du har manuellt B-körkort och god körvana så att du känner dig trygg på vägarna. Slingorna kan variera mellan 2-5 dagar i sträck. Det vill säga att beroende på månad och uppdrag så kan det variera hur mycket man arbetar och sover utanför Stockholm. Ensamarbete förekommer också, men oftast är man team av två. Under arbetet kommer ni att besöka butiker, caféer, restauranger och liknande typer av enheter, för att göra så kallade provköp på t.ex spel, tobak, läkemedel och alkohol. Detta för att mäta om försäljningsenheten begär legitimation på ålders begränsade varor. Tjänsten startar med intro i augusti (v. 33 eller v.34), du behöver kunna vara tillgänglig då för att kunna börja tjänsten. Form av ålderskontroller dvs. kontroller för att säkerställa att alkohol inte säljs till minderåriga. (Alkohollagen Kap 5 § 5). Dessa uppdrag handlar om just säkerställande av ålderkontroll genom provköp, för att vara provköpare i det åldersspann där ålderskontroll krävs behöver du alltid vara 20 år fyllda och/eller i närliggande högre ålder som är åldersrepresentativ för det lagliga inköpet av alkoholhaltig vara. Detta för att säkra att alla provköp genomförs av en ålders representativ kontrollant och alla butiker kontrolleras på samma grunder. Själva ålderskontrollerna genomförs i förebyggande syfte. Vidare ingår det som Mystery Shopper att genomföra anonyma kvalitets mätningar. Vilket innebär att du kommer besöka en enhet och agera som en vanlig kund där du följer ett specifikt scenario för att kunna bedöma specifika kriterier i upplevelsen av ditt besök. Vi hjälper våra kunder att utveckla kvalité och försäljning i mötet med kunden samt säkerställa att uppsatta rutiner efterlevs löpande. Kunskapskrav: Du som söker ska ha manuellt B-körkort och kunna svenska språket i både tal och skrift. Det är av en stor merit att vara duktig på att uttrycka sig i skrift, samt att ha ett öga för detaljer då det ingår mycket rapportskrivning i arbetet. Har du tidigare arbetat med serviceyrken och / eller har kassa erfarenhet så ser vi detta som meriterande. Arbetet går att kombinera med lättare distansstudier eller annat flexibelt extrajobb. Arbetsbelastningen varierar månad till månad beroende på våra kunders uppdrag. Arbetstiderna är främst under dagtid. Du behöver kunna arbeta minst 3 veckor i månaden och då även kunna sova borta måndag-fredag. Arbetstiderna är främst under dagtid men kvälls och helg jobb kan förkomma ibland. Det går att söka tjänsten ihop med en vän, vänligen ange din väns namn i din ansökan så att vi vet att vi får information om vem du söker tjänsten ihop med. Ansökningar tas endast emot via ansöknings portalen. Urval sker löpande och du blir kontaktad via telefon om du går vidare till intervju i rekryteringsprocessen. Better Business är ett nischat säkerhets- och undersökningsföretag med mer än 25 års erfarenhet och med över 12 000 kund objekt täcker vi idag upp landets samtliga orter. Vi är stolta över att vara ett ledande bolag i branschen och ett av Sveriges snabbast växande företag. Vårt huvudsyfte är att förebygga och avslöja internt svinn samt att mäta och förbättra kund upplevelsen. Våra tjänster används inom detaljhandeln, dagligvaruhandeln, hotell, restaurang/nattklubbar, spelbolag, rederier, tåg och flygbolag för att ge våra kunder ökad kunskap och en god kontroll över sin verksamhet. Varmt välkommen med din ansökan!
Gå med i vårt team på VIPAS AB! Har du vad som krävs för att trivas i den dynamiska IT-konsultvärlden? VIPAS AB, ett växande företag, bjuder in dig att ta del av nästa spännande projekt som vår nya medarbetare! Om VIPAS: Föreställ dig en värld där din affärsteknik är perfekt anpassad till dina mål – effektiv, skalbar och innovativ. På VIPAS AB är det precis vad vi strävar efter att skapa. Som ett IT-konsultföretag erbjuder vi inte bara tjänster, vi levererar skräddarsydda lösningar med hjälp av den senaste tekniken som Java och Python. Vårt team har gedigen erfarenhet inom mjukvaruutveckling, DevOps och ingenjörskonst, och vi leder er genom den moderna teknikens landskap med trygghet och framförhållning. Jobbeskrivning: Vi söker en marknadsansvarig som ska utveckla kommunikation och marknadsföring i riktning mot våra kommunikationsmål. Marknadsansvarig ska kommer att ha fokus på digitala och datadrivna arbetssätt. I rollen ska man utveckla och implementerar planer och taktik och är delaktig i att utveckla strategier som driver affären framåt. I denna roll samarbetar man nära andra verksamhetsområden, som exempelvis säljavdelning, för att skapa en enhetlig och integrerad strategi som gynnar hela organisationen. Genom att arbeta datadrivet initierar man kampanjer, analyserar resultat och optimerar löpande för att maximera affären. Marknadsansvarig har en nyckelroll i att säkerställa att kommunikation och marknadsföring är i linje med organisationens övergripande strategi och affärsmål och att dessa omsätts i taktiskt och operativt arbete. Nyckelansvar: Marknadsansvarigs ansvar omfattar även att: • Planera och genomföra marknadsförings- och kommunikationsaktiviteter för att öka konverteringen. • Leda och utveckla ett team av marknads- och kommunikationsexperter samt säkerställa en högpresterande och inspirerande arbetsmiljö. • Arbeta taktiskt med gällande strategi för ögonen och kontinuerligt utveckla marknadsinsatser, kanalval, budskap och tonalitet för att skapa relevanta och effektiva kampanjer. • Säkerställa en stark digital närvaro genom optimering av digitala kanaler, sociala medier och andra plattformar. • Följa upp och analysera nyckeltal för att driva löpande förbättring och utveckling. • Bygga och underhålla relationer med interna och externa intressenter samt skapa synergier mellan olika affärsområden. Beskrivning av uppdraget mer i detalj: För att lyckas i rollen behöver man en affärsdriven marknadsförings expert med ett starkt resultat fokus. Man har en naturlig förmåga att leda och inspirera team, samtidigt som man är en operativ doer som inte räds att själv ta tag i detaljerna när det behövs. Man ska ha analytisk förmåga och erfarenhet av att arbeta datadrivet för att effektivt kan optimera marknadsföringsinsatser och kampanjer. Vi värdesätter en person som har ett stort intresse för att kombinera affärskrav, samhällsuppdrag och transformation. Man ska vara en lagspelare med en god förmåga att leda genom andra utan att fastna i detaljstyrning. Man ska ha en stark samarbetsförmåga och trivs med att arbeta i en komplex organisation där man fungerar som en sammanhållande och synkande kraft. I rollen som Marknadsansvarig trivs du i dialogen med säljorganisationen och att hjälpa dem möta deras behov av att nå deras kunder (företag/B2B). Vi ser också att man har ett naturligt driv och engagemang och har tidigare erfarenhet från företag som varit på en förändringsresa, samt att man är kreativ och affärsorienterad med en tydlig resultatinriktning. Krav: • Minst 10 års erfarenhet av strategiskt och operativt marknads- och kommunikationsarbete. • Mycket god förmåga att omvandla strategier och mål till operativa beslut och taktiskt arbete som driver affär och varumärke. • Gedigen erfarenhet av att driva affär genom kommunikations- och marknadsföringsinsatser. • Djup förståelse för digital marknadsföring och övergripande förståelse för analysverktyg och konverteringsoptimering. • Erfarenhet av att arbeta med framför allt digitala kanaler men även traditionella kanaler för att driva engagemang och affärsresultat. • God förståelse för e-handel, CRM-system och automatiserad marknadsföring. • Gedigen erfarenhet av att arbeta mot företagsmarknad/B2B. • Dokumenterad erfarenhet av att leda och utveckla team samt av att leda genom andra. • En förmåga att bygga och underhålla relationer med interna och externa intressenter. • Ett framåtriktat engagemang, problemlösningsförmåga och ett tydligt teamperspektiv Varför jobba hos oss? VIPAS AB erbjuder attraktiva anställningspaket för IT-konsulter, i enlighet med Teknikföretagens (Almega) kollektivavtal. Att arbeta med oss innebär möjligheter inom olika branscher, vilket ger dig flexibilitet och möjligheter till utveckling. Om du är drivande och redo att anta nya utmaningar, är VIPAS familjen för dig! Du kommer att vara en del av ett innovativt team som driver framtiden inom telekom, fordon, detaljhandel och bank. Om du är redo att ta dig an utmanande projekt och växa i en banbrytande miljö, är detta möjligheten för dig! Ansök nu Tveka inte att kontakta oss på [email protected] Observera: Ansök om du har Sveriges PR/citizenship eller ett arbetstillstånd för Sverige. Hur ansöker du: Intresserade kandidater uppmanas att skicka in sitt CV och personliga brev. Gå med oss och driv innovation på VIPAS AB! Observera att vi rekryterar löpande, vilket innebär att uppdraget kan stängas innan sista ansökningsdatum. Om du är intresserad rekommenderar vi att du ansöker omedelbart!
Vad du får? - Jobba på snabbväxande företag: Ungdomskraft är ett gasellföretag som växer för varje dag som går. - Trygghet: Heltidjobb med fast månadslön - Arbetsplats: En rolig arbetsplats med kollegor i samma ålder. - Var med och bidra: Vi förbättras för varje dag. Dina förbättringsidéer blir verklighet! Om uppdraget: Ungdomskraft söker medarbetare till vårt privatkunds-team. Din vardag och arbetsuppgifter går ut på att hjälpa privatpersoner som har bokat hjälp med hushållsnära tjänster så som transport av möbler, bortforsling och bärhjälp. Du kommer att arbete i ett team om två. I snitt har vi fem olika uppdrag per dag och dagarna är inte sig lika. Anställningen är heltid och utförs under vanliga kontorstider. Vill du jobba med personer i din ålder? Ungdomskrafts medarbetare är i åldrarna 18-27 år gamla. Vi tycker det ska vara roligt att jobba och må bra på sin arbetsplats. Därför är aktiviteter utanför arbetet en viktig del av Ungdomskraft, så du kan träffa nya vänner men även utbyta erfarenheter med dina kollegor. Vem söker vi? Vi på Ungdomskraft förstår att alla inte har ett perfekt CV i början av sin karriär och väljer därför personlighet före vad som står på pappret. Vi söker dig som är social och framåt, noggrann, flexibel och arbetsvillig. Du ska tycka om att arbeta självständigt samt ta eget ansvar i ditt arbete. Din profil: -B-körkort -Talar och förstår svenska flytande -Gillar fysiskt arbete -Godkänt belastningsregister Om Ungdomskraft Ungdomskraft är framtidens problemlösare med kund och personal i fokus. Vår affärsidé är tydlig, att hjälpa unga, drivna talanger ut i arbetslivet och därmed namnet – Ungdomskraft. Läs mer om oss: www.ungdomskraft.com
IGS Assistans har en ledig tjänst hos en kund på Södermalm. Passen är i huvudsak förlagda mellan 8-16 samt 16-22. Om kunden: Kunden är en man som snart fyller 53 och bor ensam. Han är glad och positiv men har perioder där han kan vara väldigt trött. Han har assistans dygnet runt på grund av sin neurologiska sjukdom Parkinsons. En rörelse sjukdom som är livsförändrande, men inte livshotande. Han har också drabbats av demens och har talsvårigheter. Vi söker dig som Du som assistent har stor påverkan på kundens livskvalitet och hälsa. Det är därför oerhört viktigt att du tar arbetet på allvar och ser dig själv i rollen som professionell personlig assistent i flera år framåt. Du måste vara driven och engagerad i att ge kunden ett bra liv. Ingen formell utbildning krävs men erfarenhet inom vård och omsorg är ett måste. Utbildning som undersköterska eller personlig assistent är meriterande. Särskilt erfarenhet eller utbildning inom Parkinsons eller demens. Du talar och skriver på flytande svenska. Du är en aktiv och idérik person. Du är mentalt närvarande på arbetet. Arbetet innebär bl. a. hjälp vid kommunikation, hygien, medicinering, städning, matlagning och annat som ingår i kundens liv. Dokumentation sker dagligen. Delegering krävs innan påbörjat arbete. Kunden har dubbelassistans del av dygnet, men inte hela vilket gör att arbetet ibland kan vara fysiskt krävande. Om arbetsgivaren: IGS Assistans är ett privat företag med över 20 års erfarenhet inom personlig assistans. Vi har idag ca 250 anställda och sitter i ljusa, fräscha kontorslokaler vid Globen i Stockholm, med plats för personalmöten och utbildningar. Vi lägger stor vikt vid kundens individuella önskemål och självbestämmanderätt samt erbjuder utbildningar och friskvårdsbidrag till våra anställda. IGS Assistans är ett företag som satsar hårt på god kvalité med mångfald och utvecklingsmöjligheter. Ditt jobb är att göra det som kunden själv skulle ha gjort utan sin funktionsnedsättning, utan att ta över de uppgifter som personen själv kan utföra. Utdrag från Polisens belastningsregister måste uppvisas innan anställning. Beställ gärna i samband med att du ansöker då handläggningstid är upp till 14 dagar. https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Om ansökan: Skicka både CV och personligt brev via mejl eller via vår hemsida. Endast personer som är intressanta för en intervju kontaktas, intervjuer sker löpande så ansök snarast. Timlön enligt individuell överenskommelse. Kollektivavtal med Kommunal finns. Genom att ansöka samtycker du till att IGS Assistans AB sparar dina personuppgifter under rekryteringsprocessen.
Konsultchef – Bemanning inom Vård och Omsorg Plats: Stockholm Anställningsform: Heltid, tillsvidare Start: Enligt överenskommelse Är du en engagerad ledare med erfarenhet av bemanning inom vård och omsorg? Vill du vara med och utveckla en verksamhet som gör verklig skillnad – varje dag? Då kan du vara den vi söker! Om tjänsten Som konsultchef hos oss får du en central roll i att säkerställa att våra kunder inom vård och omsorg får rätt kompetens i rätt tid. Du ansvarar för hela bemanningsprocessen – från rekrytering och matchning till personalledning och kundkontakt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Rekrytera och introducera konsulter inom vård och omsorg Ansvara för bemanning och schemaläggning Leda, coacha och följa upp konsulterna i deras uppdrag Skapa och underhålla goda relationer med kunder Säkerställa kvalitet, följsamhet mot avtal och god arbetsmiljö Kvalifikationer Erfarenhet av arbete inom bemanning, gärna inom vård och omsorg Tidigare ledarerfarenhet är meriterande God kommunikativ förmåga och vana av kundkontakt Förmåga att arbeta strukturerat och lösningsfokuserat i ett högt tempo Vi erbjuder En dynamisk och utvecklande roll med stor påverkan Möjlighet att arbeta i ett företag med starkt samhällsengagemang Stöttande och engagerade kollegor Kompetensutveckling Individuell lönesättning Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-08-15. Urval sker löpande, så vänta inte med att söka! Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta: Tobias Palmqvist, 0793424528 [email protected]
Är du redo att förändra den finansiella sektorn med hjälp av moderna tekniska lösningar och modeller? Ta då chansen och bli en del av ett spännande och växande område inom EY Financial Services, AI & Data! Möjligheten: Vi söker nu dig med 1-4+ års relevant arbetslivserfarenhet och med passion för att leverera innovativa lösningar med moderna verktyg som vill vara med och lösa några av Sveriges mest utmanande frågeställningar inom AI & Data. Ansvarsområden: Som konsult inom Financial Services, AI & Data får du möjligheten att arbeta och utvecklas i projekt kopplade till våra fem huvudområden: Data Strategy Data Science Intelligent Automation Data Engineering & Architecture Transformation Management Du har möjlighet att arbeta i roller som exempelvis data scientist, analytiker, kravställare, projektledare, arkitekt eller rådgivare. Utöver externa projekt bidrar du även till teamets utveckling och AI & Data-erbjudandet. Våra kunder inkluderar banker, försäkringsbolag och fintech-bolag som behöver stöd att etablera analysdrivna processer, utveckla prediktiva modeller och genomföra avancerad analys. Målet är att hjälpa dem bli mer datadrivna i alla sina processer. På EY har vi en klar vision för att skapa värde genom AI & Data. Vi samarbetar med våra kunder för att skapa verksamhetsnytta, använder de senaste teknologierna och tillämpar ett agilt leveranssätt i våra uppdrag. Färdigheter och egenskaper för framgång: 1-4+ års arbetslivserfarenhet och kompetens inom något av områdena Big Data, Data Management/Governance, Predictive Analytics, Business Intelligence eller närliggande områden. Förståelse och/eller erfarenhet av säljarbete och stakeholder management. God förståelse för hur AI & Data kan skapa verksamhetsnytta. Flytande i svenska och engelska (tal och skrift). Vi ser gärna att du också har något av följande: Erfarenhet av lösningar och implementeringar inom något av nedan områden:Avancerad analytics: SAS, Python, Apache Spark, MS Azure, Snowflake m.fl. Databehandling: Alteryx, SAS, Microsoft m.fl. Visualiseringsplattformar: PowerBI, Tableau, D3, QlikView, SAP Datalagring: SQL Server, Hadoop, NoSQL-databaser Molnteknologi: Microsoft Azure, AWS, Google Cloud Platform, IBM Cloud Tidigare erfarenhet som konsult. Erfarenhet från IT-implementationer och utveckling inom finansbranschen. Vad vi erbjuder dig På EY kommer vi att hjälpa dig utveckla och anpassa dina färdigheter framåt utifrån en upplevelse i världsklass. Vi stärker dig i en flexibel miljö och låter dig och din kompentens blomma i en kultur som värdesätter mångfald och inkludering på en global nivå. Läs mer här. Är du redo att “Shape your future with confidence”? Då är du varmt välkommen att söka tjänsten. Skicka in din ansökan senast 18 augusti 2025, urval och intervjuer sker löpande. Vid frågor om tjänsten kontakta Axel Persson på [email protected]. Vid frågor om rekryteringsprocessen kontakta Adrian Lyng på [email protected]. Tillträde sker enligt överenskommelse. Observera att en bakgrundskontroll kommer att genomföras som en del av rekryteringsprocessen. På EY värdesätter vi mångfald och uppmuntrar ansökningar från individer från olika bakgrunder. Om du har frågor, behöver stöd, eller anpassning av rekryteringsprocessen på grund av en funktionsnedsättning, tveka inte på att kontakta oss på [email protected]. Vi finns här för att stötta dig. EY | Building a better working world EY is building a better working world by creating new value for clients, people, society and the planet, while building trust in capital markets. Enabled by data, AI and advanced technology, EY teams help clients shape the future with confidence and develop answers for the most pressing issues of today and tomorrow. EY teams work across a full spectrum of services in assurance, consulting, tax, strategy and transactions. Fueled by sector insights, a globally connected, multi-disciplinary network and diverse ecosystem partners, EY teams can provide services in more than 150 countries and territories.
Vi på Bee Bemanning söker en Service Planning Officer till vår kund, ett ledande företag inom klimatlösningar. Som Service Planning Officer spelar du en nyckelroll i serviceorganisationen och fungerar som kommunikationslänk mellan den svenska verksamheten och huvudkontoret i Europa. Du ansvarar för att planera, följa upp och utveckla serviceprocesser och system – med målet att kontinuerligt höja både kvalitet och produktivitet. Ansvarsområden: Ansvara för kommunikationen mellan serviceavdelningen och huvudkontoret. Hantera garanti- och returärenden samt agera kontaktperson vid kundärenden med konflikt. Stödja installatörer vid förfrågningar om reservdelar. Samarbeta nära med interna avdelningar såsom försäljning, order, logistik och marknadsföring. Optimera och standardisera serviceprocesser och -system för att förbättra kvalitet och produktivitet. Leda och delta i projekt kopplade till teknisk support, fältservice, garantihantering, administration och lärande. Bidra vid implementation av nya system inom serviceområdet. Ansvara för insamling, analys och rapportering av data kopplad till serviceverksamheten som underlag för ledningsbeslut. Följa upp och hantera KPI:er för servicekvalitet och serviceproduktivitet. Säkerställa uppföljning av den övergripande serviceplanen. Vara beredd på kortare affärsresor till huvudkontor eller dotterbolag vid behov. Kvalifikationer Du arbetar effektivt med MS Office-applikationer, internet och e-post. Avancerade kunskaper i Excel, dataanalysverktyg (t.ex. Power BI) och ERP (t.ex. SAP) är definitivt ett plus. Erfarenhet från en liknande position är meriterande Minst 1–2 års arbetslivserfarenhet krävs om du saknar akademisk utbildning. Du har en kandidatexamen inom tillämpad ekonomi, civilingenjör inom ekonomi, maskinteknik, etc. Erfarenhet av VVS/KYL branschen är meriterande. Kontaktuppgifter och ansökan Välkommen med din ansökan redan idag, då vi löpande arbetar med urval och intervjuer. Detta är en konsultanställning via Bee Bemanning, vilket innebär att du kommer att vara uthyrd till vår kund. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår ansvariga rekryteringskonsult Philip Börjesson på [email protected]. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Sista ansökningsdatum: 30/6-2025 Bee Bemanning är ett specialiserat kompetensbolag inom HVAC, teknik och energi. Vi löser löpande rekryterings- och bemanningsuppdrag till små som stora företag över hela landet.
Join Our Team VIPAS AB as a Do you have what it takes to thrive in the vibrant world of IT consulting? VIPAS AB, a burgeoning company, proudly invites you to embark on your next engaging project as our About VIPAS : Imagine a world where your business technology perfectly aligns with your goals—efficient, scalable, and innovative. At VIPAS AB, that’s exactly what we strive to create. As an IT consulting company, we don’t just offer services; we deliver tailored solutions using cutting-edge technologies like Java and Python. Our team is well-versed in software development, DevOps, and engineering, bringing years of experience and expertise. Think of us as your trusted guide, leading your organization through the landscape of modern tech adoption, ensuring every step is taken with confidence and foresight. Job Description: Change lead in project to upgrade the Danish SAP ERP (PR3) from ECC on Oracle to S/4 on HANA data base. The system contains Danish HR and Order to cash processes. Project includes the upgrade from Revenue recognition (RR) to Revenue Accounting and Recognition (RAR). Create change management strategy together with Test lead. Create change management plan and coordination Target group and Stakeholder analysis Create communication plan and approach Support test lead in creating test plan and coordinate training activities Communicate progress together with Change lead. Key Responsibilities: Expected outcome: Support project management and ensure a smooth change journey for end-user Requirements: Good-to-have Program experience Tech transformations SAP experience Must-have Overarching experience within: Change management Project management Language requirements: Danish & English Requirements: Communication skills: excellent communication skills, both verbal and written, to convey technical information to non-technical team members and end-users, as well as creating and executing on communication plan (part of the change management plan) Stakeholder management: be able to identify and analyze the impact for the target groups and support project management with stakeholder management Team player: works collaboratively with other team members and end-users to achieve project goals. Cater for good collaboration within the team and ensure the team's work progresses efficiently and smoothly Experience range3+ years Responsibilities/ Expectations from the role Create change management strategy and execute planned activities Change Management plan and coordination Stakeholder and target group analysis Communication plan and approach Communication development and execution in chosen channels Support with creating a training plan and coordinate training activities Part of project group and report to project management and Symphony PMO (incl. program change) Why Join Us? Vipas AB offers attractive employment packages for IT consultants, aligned with the Teknikföretagen (Almega) collective agreement. Clients Working with us provides opportunities in diverse industries, allowing you flexibility and growth. If you’re driven and eager to face new challenges, join the VIPAS family. You'll be part of an innovative team driving the future of telecom, Automotive, Retail, and Banking. If you're ready to take on challenging projects and grow your career in a cutting-edge environment, this is the opportunity for you! Apply Now & Please feel free to reach me at [email protected] Note: Please do apply if you have Sweden PR/ citizenship OR a Sweden work permit. How to Apply: Interested candidates are encouraged to apply by submitting their resume and cover letter. Join us in driving innovation in the VIPAS AB! Please note! We offer continuously. That means that we sometimes remove the assignments before the deadline. If you are interested we recommend that you apply immediately.
Välj ett jobb för att visa detaljer