Prima omsorg i Norden AB är en assistansanordnare som strävar efter att hålla högsta tänkbara kvalitet på utförandet av assistansen. Vår målsättning är alltid högsta möjliga livskvalitet för de assistansanvändare som valt oss som anordnare. Vägen dit är utbildning och handledning. Det är vi övertygade om. Därför kan du som medarbetare hos Prima Omsorg förvänta dig att få mycket nyttig kunskap och kontinuerlig handledning kring dina arbetsuppgifter. Under sommaren kommer en av våra uppdragsgivare i Stockholm vara i familjens stuga i Dalarna så mycket som möjligt. Han är 26 år och har autism samt intellektuell funktionsnedsättning. Han behöver då assistenter till stöd och hjälp med vardagliga göromål, kommunikation och för att sysselsätta sig på bästa sätt. Du behöver vara i god fysisk form då han tycker mycket om att röra sig och är ute på flera långa promenader om dagen. I arbetet så finns det dagar med skratt och bus men också tillfällen där din roll är att förebygga och hantera frustrationer och problemskapande situationer. Därför är det viktigt att alltid vara uppmärksam på uppdragsgivarens mående och vara följsam i olika miljöer. Assistera med att tolka, förklara och förmedla omgivningen är av stor vikt. I denna tjänst ingår att även stödja honom med alla vardagsbestyr. Du behöver ha följande egenskaper/intressen: • Tycka om att vara ute • Att kunna vara påhittig och kreativ • Kunna behålla lugnet i alla situationer • Ska kunna skriva, förstå och prata flytande svenska då daglig dokumentation sker Vi söker dig som är: • Är uppfinningsrik och motiverande • Är positiv, lugn, och trygg i dig själv • Är uppmärksam och tydlig i ditt arbetssätt • Har ett professionellt och lågaffektivt arbetssätt • Är lyhörd • Är samarbetsvillig då det förekommer dubbelassistans Denna tjänst är en timanställning, men det finns även möjlighet att arbeta efter sommaren. För denna tjänst kan du därför bo i Stockholm eller i Dalarna. Arbetstiderna är varierande. Arbetspassen är förlagda på dag, eftermiddag, kväll och helg. Stugan ligger i naturskön miljö cirka 7 kilometer från Svärdsjö. Då den är avskild belägen är körkort och tillgång till bil ett måste. Innan arbetsstart behöver du uppvisa utdrag ur belastningsregistret, det beställer du här: https://polisen.se/Service/Blanketter/Blanketter-belastningsregistret/blankett-4429-LSS-belastningsregistret/ Varmt välkommen med din ansökan!
Doktor24 är en av Sveriges ledande digifysiska vårdgivare och en del av Doktor.se-koncernen. I samarbete med Apoteket AB erbjuder vi vaccinationer och andra hälsotjänster på över 70 apotek runt om i landet. Våra mottagningar finns både i apoteksmiljö och i egna lokaler, vilket ger oss en stark närvaro och tillgänglighet i hela Sverige. Om rollen Vi söker en Regionchef som ansvarar för att våra mottagningar är rätt utrustade, bemannade och fungerar enligt våra mål, riktlinjer och kvalitetskrav. Du är en närvarande ledare som stöttar personalen i det dagliga arbetet, identifierar förbättringsområden och ser till att varje enhet når sin fulla potential. Ditt uppdrag är: Operativt ledarskap: Leda och stötta mottagningarna i norra Sverige, säkerställa att verksamheten bedrivs effektivt och i enlighet med Doktor24:s värderingar och mål. Kvalitetssäkring: Ansvara för att utveckla och implementera nationella kvalitetsstandarder och förbättringsarbete inom vaccinationsverksamheten. Personalansvar: Rekrytera, leda och utveckla personalen inom regionen, säkerställa att de har rätt kompetens och motivation för att leverera högkvalitativ vård. Samarbete: Arbeta nära med andra enheter inom Doktor24 och externa partners för att säkerställa en sammanhållen och effektiv vårdkedja. Om dig Vi söker dig med ett tydligt och transparent ledarskap. Vi ser att du är trygg i din roll som ledare och har förmåga att skapa engagemang hos dina medarbetare i en föränderlig miljö. Du har en kommunikativ förmåga och hög social kompetens som hjälper dig att styra Nord mot de mål som avtal, föreskrifter och lagar föreskriver samt våra uppsatta koncernmål. Vi söker dig med följande kvalifikationer: Legitimerad sjuksköterska med dokumenterad erfarenhet av vaccinationsverksamhet. Erfarenhet av personalledning och förbättringsarbete inom hälso- och sjukvård. Hög digital mognad och erfarenhet av att arbeta med digitala verktyg och system. Genuint engagemang för kvalitet, utveckling och hållbar vård. Vi erbjuder dig En dynamisk och utvecklande arbetsmiljö inom en innovativ vårdorganisation. Möjlighet att påverka och utveckla vår verksamhet på både regional och nationell nivå. Konkurrenskraftig lön och förmåner. Stöd i din professionella utveckling genom utbildning och mentorskap Möjlighet till Hybridarbete Kollektivavtal, friskvårdsbidrag och tjänstepension Mer praktiska detaljer Önskad start är så snart som möjligt, men självklart tar vi hänsyn till din uppsägningstid och önskemål Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med inledande provanställning Din placering kommer vara på Doktor.24 huvudkontor, Sveavägen 63 Kan det vara dig vi söker? Kul, då ser vi fram emot din ansökan! Vi jobbar med löpande urval, så vänta inte med din ansökan utan skicka gärna in den redan idag – allt du behöver göra är att bifoga ditt CV.
Hos oss står alltid människan i centrum. Oavsett din roll i företaget, är relationerna – både med kollegor och kunder – alltid i fokus. Vi värdesätter samarbete och tror på att våra unika erfarenheter och kunskaper tillsammans skapar en stark helhet. Arbetsbeskrivning Som uthyrare hos oss kommer du att vara ansvarig för det dagliga mötet med kunderna och spela en central roll i att driva depån framåt. Din huvuduppgift är att hantera kundernas order och lösa deras behov med hög servicenivå, så att varje kund lämnar nöjd. Förutom personliga möten kommer du även ha kontakt med kunder via dator och telefon, vilket innebär att datorvana och god social förmåga är viktiga. Ibland kan arbetet innebära att utföra enklare funktionskontroller på maskiner samt att enklare rekond och iordningställande av maskinreturer. Rollen som uthyrare är bred och flexibel, och du kommer även stötta dina kollegor med olika arbetsuppgifter på depån. Kompetenskrav och personliga egenskaper Vi söker dig som trivs med ett varierat arbete där flexibilitet, samarbetsförmåga och laganda är avgörande. Du är lyhörd och social, bidrar till en god stämning och ser relationsbyggande som en naturlig del av ditt arbete. Noggrannhet, kvalitet och service är självklarheter för dig. Du har en förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt, är prestigelös och kan prioritera effektivt. Har du erfarenhet av byggbranschen är detta meriterande. Du sätter alltid laget före jaget – en riktig team player! Ansökan och tillträde Detta är en tjänst på heltid, med start så snart det är möjligt. Du får en trygg anställning hos Starfinder och en konsultchef som finns vid din sida längs vägen och stöttar dig till en framgångsrik karriär. Starfinder har kollektivavtal och är medlemmar i Svenskt Näringsliv och Almega - Sveriges största arbetsgivar- och branschorganisation för tjänsteföretag. Frågor om tjänsten och processen besvaras av Malin Dunder, 076-777 67 62. Intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Ansökningar till tjänsten tas endast emot via annonsen. Välkommen med din ansökan!
Inom ProMeister arbetar vi med att utbilda våra ca 1000 konceptanslutna fordonsverkstäder men även uppdragsutbildning mot externa aktörer. Just nu behöver vi förstärkning till vårt framgångsrika utbildningsteam! Våra kunder består av några av Sveriges mest kända verkstadskedjor. Om företaget ProMeister Solutions AB ingår i MEKO Sweden AB som driver koncepten Mekonomen, Meca, Speedy med flera och är börsnoterat på Stockholms börsen. Inom ProMeister finner vi vår utbildningsenhet ”Academy”, Teknisk Support, Gymnasium och Yrkeshögskola. Hos ProMeister sätter vi ett stort värde på engagemang och driv. Du ska vara en självständig person som tar initiativ. Du bör ha lätt att utveckla och bibehålla goda relationer med kunder och dina medarbetare. Vi sätter stort värde i att du har en god pedagogisk och kommunikativ förmåga. Tjänsten innebär att utbildning hålls över större delar av landet och detta innebär en del resor. Vi tror på lokal närvaro och vill därför hålla så många utbildningar som möjligt på lokala orter/platser ute i landet. Vår huvudbas ligger i Västerås där vi kommer ha helt nyrenoverade och topmoderna lokaler som kommer stå klara hösten 2025. En exempelvecka kan se ut så här: Måndag - Resdag Tisdag - Utbildning Onsdag - Utbildning Torsdag - Utbildning och transport hem Fredag - Administration Då vi arbetar i en föränderlig bransch så krävs det att du är flexibel i din roll. Arbetsuppgifter: - Utbilda mekaniker inom koncernen. - Utbilda andra företag/verksamheter utanför koncernen. - Bidra till att nya utbildningar tas fram. - Delta på mässor och andra tillfällen där vi marknadsför våra utbildningar. Krav: - Fullständig fordonstekniskutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet - Erfarenhet av att utbilda andra människor är meriterande. - Pedagogisk och tålmodig och har en förmåga att förklara sådant som verkar svårt på ett enkelt sätt. - Talar klart, välformulerat och engagerat i enskilda möten samt i både små och stora grupper. Lyssnar och är mottaglig för motparten och anpassar sig till situationen. - Behärskar svenska i tal och skrift mycket väl. - God IT-vana. - Intresse för innovation och teknik. - B-körkort. Högre behörighet meriterande Start: Så snart som möjligt Anställningsform: Heltidstjänst där provanställning tillämpas Lön: Fast månadslön enligt ök + tjänstebil Urval och intervjuer sker löpande därför kan denna tjänst tillsättas innan sista ansökningsdatum. Sök redan idag! Personlighet är viktigt för oss! Därför ber vi alla som söker jobb hos oss att svara på ett kort personlighetstest. Det ger oss möjlighet att få en mer objektiv bild av dig som person och kommer att användas som en del av beslutsunderlaget i urvalet. Länken till testet skickas ut i ett separat mail dagen efter att du skickat in din ansökan och vi vill be dig svara på testet så snart du kan. Som en del av vår rekryteringsprocess genomförs även en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Detta innefattar belastningsregisterutdrag och ev. ekonomisk kontroll (UC). Personuppgiftshantering Mekonomen Company org. nr. 556724–9254 är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter i samband med denna rekrytering. Läs vår policy om hur vi behandlar dina personuppgifter: https://www.mekonomencompany.se/wp-content/uploads/2024/01/Integritetspolicy-rekrytering_version-2401.pdf ProMeister levererar professionella och innovativa tjänster inom verkstadsdrift till fordonsbranschen. Genom snabb innovationstakt sätter vi standarden för verkstadsnära tjänster. Vårt budskap är ”maxa din verkstad” och inom ramen för vårt erbjudande ingår bl.a. teknisk utbildning, support, affärssystem för effektiv verkstadsdrift, bemanning och gymnasieutbildning. ProMeister Solutions AB ingår i MEKO.
Vi serverar mat och utvecklar människor - Vill du vara med? ChopChop Bromma söker ny stjärna till köket! Gillar du att jobba med händerna, lära dig nya saker och vara en del av ett team med högt tempo och mycket skratt? Perfekt! Vi söker nu köksbiträde som vill jobba heltid (100%) – med start så snart som möjligt! Vad gör man som köksbiträde hos oss? Bra fråga! Här kommer en ärlig och tydlig bild av vad jobbet innebär: Du preppar och förbereder råvaror – allt från att skära grönsaker till att förbereda kött och såser. Du håller köket igång – det betyder att du hjälper till med enklare tillagning, fixar disken och ser till att allt flyter på. Du tar emot leveranser och håller rent – vi jobbar med kvalitet och ordning. Ingen gillar kaos, så vi hjälps åt att hålla köket snyggt och säkert. Du samarbetar tätt med teamet – här är vi ett gäng som hjälper varandra, lär oss tillsammans och har kul även när det är fullt ös. Vem söker vi? – Du är redo att ge 100 % i köket – och gärna med ett leende. – Du är nyfiken, arbetsvillig och gillar att göra rätt från början. – Du gillar fartfyllda miljöer, men klarar också av att vara noggrann. – Erfarenhet? Inte nödvändigt – vi lär dig. Men viljan måste komma från dig. Vad får du av oss? – En trygg heltidstjänst i ett företag som växer snabbt. – Ett grymt team där vi jobbar tillsammans och stöttar varandra. – Möjlighet att växa, både personligt och inom företaget. – Utbildning på plats – vi ser till att du blir trygg i din roll. Omfattning om tjänst - Heltid Lön: Månadslön
Vi serverar mat och utvecklar människor - Vill du vara med? ChopChop Rotebro söker ny stjärna till köket! Gillar du att jobba med händerna, lära dig nya saker och vara en del av ett team med högt tempo och mycket skratt? Perfekt! Vi söker nu köksbiträde som vill jobba heltid (100%) – med start så snart som möjligt! Vad gör man som köksbiträde hos oss? Bra fråga! Här kommer en ärlig och tydlig bild av vad jobbet innebär: Du preppar och förbereder råvaror – allt från att skära grönsaker till att förbereda kött och såser. Du håller köket igång – det betyder att du hjälper till med enklare tillagning, fixar disken och ser till att allt flyter på. Du tar emot leveranser och håller rent – vi jobbar med kvalitet och ordning. Ingen gillar kaos, så vi hjälps åt att hålla köket snyggt och säkert. Du samarbetar tätt med teamet – här är vi ett gäng som hjälper varandra, lär oss tillsammans och har kul även när det är fullt ös. Vem söker vi? – Du är redo att ge 100 % i köket – och gärna med ett leende. – Du är nyfiken, arbetsvillig och gillar att göra rätt från början. – Du gillar fartfyllda miljöer, men klarar också av att vara noggrann. – Erfarenhet? Inte nödvändigt – vi lär dig. Men viljan måste komma från dig. Vad får du av oss? – En trygg heltidstjänst i ett företag som växer snabbt. – Ett grymt team där vi jobbar tillsammans och stöttar varandra. – Möjlighet att växa, både personligt och inom företaget. – Utbildning på plats – vi ser till att du blir trygg i din roll. Omfattning om tjänst - Heltid Lön: Månadslön
Brinner du för att lösa problem och trivs i en roll där du får möjligheten att interagera med kunder dagligen? Då kan det vara dig vi letar efter! Kylslaget AB har en gedigen erfarenhet av arbete med luft-luftvärmepumpar sedan 2007 och söker nu en engagerad servicetekniker för att ta nästa steg i företagets utveckling. Om Tjänsten Som servicetekniker hos oss kommer du att arbeta med luft/luftvärmepumpar och luft/vattenvärmepumpar. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar rengöring, felsökning, reparation och installation av dessa system. Arbetet sker ute hos våra kunder, och dina arbetsuppgifter kommer att variera beroende på deras behov. Vi söker dig som har en flexibel inställning och trivs med varierade arbetsdagar. Arbetsområdet sträcker sig huvudsakligen över Stockholms län, men serviceuppdrag kan även förekomma på andra platser i Sverige. Därför är det viktigt att du känner dig bekväm med tjänsteresor och har möjlighet att övernatta vid behov. Det finns möjlighet att utgå från hemmet, och vi ser gärna att du bor i Stockholm med omnejd (max en timmes körning). För den här tjänsten krävs att du har B-körkort. Vi utbildar på plats! Vi Erbjuder - En positiv arbetsmiljö med ett entusiastiskt team. - En teamkänsla utöver det vanliga. - Kollegor som stöttar varandra oavsett tidpunkt på dygnet. - Kontinuerlig teknisk utbildning och kompetensutveckling. Övrig Information - Start: Enligt överenskommelse - Omfattning: Heltid -Inledande provanställning på 6 månader - Placering: Stockholm (arbete på annan ort kan förekomma) Kontaktuppgifter och ansökan: Välkommen med din ansökan redan idag! Vi arbetar med löpande urval och intervjuer, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Bee Bemanning för vilket innebär att du kommer att bli anställd direkt av Kylslaget AB. Har du frågor om rollen är du varmt välkommen att kontakta vår ansvariga rekryteringskonsult Philip Börjesson på [email protected]. Bee Bemanning är ett specialiserat kompetensbolag inom HVAC, teknik och energi. Vi löser löpande rekryterings- och bemanningsuppdrag till små som stora företag över hela landet.
Är du tekniskt kunnig och vill ta nästa steg i karriären som projektledare inom kyl- och klimatsystem? Vi söker nu, på uppdrag av vår kund, en driven projektledare med ansvar för helheten – från kundförfrågan till färdig lösning. Om tjänstenSom projektledare kommer du att arbeta i en nyckelroll där du tar emot inkommande förfrågningar, analyserar behoven och tar fram tekniska lösningar. Du presenterar dina förslag för projektgruppen och för en nära dialog med VD kring kalkyl, offert och prissättning. Du ansvarar för att driva projekten framåt med fokus på kvalitet, lönsamhet och kundnöjdhet. Du utgår från kontoret i Hägersten (Stockholm) men har en flexibel roll med stor frihet. Arbetsuppgifter Ta emot och hantera kundförfrågningar Utforma och redovisa tekniska lösningar Leda projektmöten och samordna med tekniker och övriga roller Göra kalkyler och offerter i samråd med VD Ansvara för projektens genomförande gällande tid, kostnad och kvalitet Vi söker dig som Har erfarenhet från projektledning inom teknikområdet, gärna kyla, ventilation, VS eller el. Har arbetat som projektledare inom kyla eller kyltekniker Är affärsmässig, strukturerad och tekniskt kunnig Trivs i en självständig roll med stort ansvar Har B-körkort Vår kund erbjuder En självständig och utvecklande roll i ett väletablerat bolag Tjänstebil ingår Konkurrenskraftiga villkor gällande lön, semester och friskvård Möjlighet att arbeta i en stabil organisation med lång erfarenhet inom branschen. Kontaktuppgifter och ansökan Välkommen med din ansökan redan idag, då vi löpande arbetar med urval och intervjuer. Detta är en direktrekrytering via Bee Bemanning, vilket innebär att du kommer att bli direkt anställd hos vår kund. Alla frågor om tjänsten sker via vår ansvariga rekryteringskonsult Philip Börjesson på Telefon: +46 73 734 93 88 eller [email protected]. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Om Bee Bemanning Vi är ett rekryterings- och bemanningsföretag specialiserade inom HVAC, teknik och energi. Vi matchar rätt kompetens med rätt företag – oavsett om det handlar om mindre bolag eller stora koncerner över hela Sverige.
Vi söker duktiga medarbetare med erfarenhet inom trappstädning, lokalvård och byggservice. Du behöver vara flexibel, social och kunna förstå/prata svenska då vi i arbetet samarbetar med de olika fastighetsskötare. Vi ser också att du har erfarenhet från byggservice branschen. Det är en fördel om du även förstår/pratar spanska eftersom majoriteten av våra anställda är spansktalande. Körkort och diplom/certifiering för SRY, PRYL eller motsvarande utbildningar är bra meriter. Arbetsplatserna ligger inom stor-Stockholmsområde. Avser heltidsanställning
Abonos Omsorg AB erbjuder individuellt anpassade tjänster för personer med olika typer av funktionsnedsättningar och är en ledande aktör inom LSS personlig assistans. Vi strävar efter att ge våra brukare en trygg och självständig vardag med hög kvalitet och omsorg. Vårt mål är att skapa en verksamhet som präglas av ett starkt engagemang, respekt för individen och långsiktig hållbarhet. Vi har kollektivavtal, Vårdföretagarana. Ditt uppdrag: Som Verksamhetschef för vår personliga assistansverksamhet kommer du att spela en nyckelroll i att säkerställa en hög kvalitet på våra tjänster. Du ansvarar för att våra assistenter levererar omsorg av bästa möjliga standard, och du är en förebild för både medarbetare och brukare. Ditt arbete innefattar bland annat att: Leda och utveckla verksamheten inom personlig assistans Säkerställa god bemanning, rekrytering och schemaläggning Ansvara för personal- och verksamhetsutveckling Leda arbetet mot uppsatta mål och resultat inom kvalitet, ekonomi, medarbetare och arbetsmiljö Hålla regelbundna kontakter med brukare och deras anhöriga Arbeta nära andra chefer och bidra till en positiv och utvecklingsinriktad arbetsmiljö Kvalifikationer: Socionomexamen eller motsvarande högskoleutbildning Erfarenhet av ledarskap inom vård och omsorg, gärna inom LSS och personlig assistans God kunskap om relevanta lagar, förordningar och föreskrifter inom området Erfarenhet av budget-, personal- och arbetsmiljöansvar Förmåga att hantera verksamhetssystem och IT-verktyg God kommunikativ förmåga på svenska, både i tal och skrift Vi söker en ledare som: Är inspirerande, lyhörd och utvecklingsorienterad Har en förmåga att skapa engagemang och delaktighet i sitt team Är flexibel, prestigelös och har ett lösningsorienterat förhållningssätt Trivs i en ledarroll och ser möjligheter för ständig förbättring och innovation Är kommunikativ och har god samarbetsförmåga Vi erbjuder: Ett meningsfullt arbete med stort ansvar och möjlighet att påverka En positiv arbetsmiljö med kunniga och engagerade kollegor Stöd i din ledarroll genom erfarenhet och gemensamt lärande Ansökan: Skicka din ansökan via vår mejladress eller kontakta oss direkt för mer information. Vi ser fram emot att höra från dig och att välkomna en ny verksamhetschef som vill vara med och utveckla Abonos Omsorg AB. För frågor om tjänsten, vänligen kontakta: Rekryteringsansvarig Abonos Omsorg AB Telefon: 073 721 90 45 E-post: [email protected] Välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer