Välkommen till oss på Hammarö! Hammarö är en kommun med framåtanda och stark tillväxt som ligger vid Vänern omgiven av klippor och vatten. Många väljer att flytta till oss vilket gör att vi ständigt växer och utvecklas. Något som speglar allt som sker i vår kommun är närheten till staden, invånarna, vattnet och till varandra. Hos oss får du en arbetsplats mitt i vår vackra skärgård! Inom Bildningsförvaltningen arbetar du varje dag med att skapa förutsättningar för att våra barn och elever ska växa och utvecklas. Tack vare bra verksamhet i Hammarös förskolor och skolor ligger vi i topp bland Sveriges bästa skolkommuner. Hos oss står alltid barnen och eleverna i centrum genom att vi ser till deras behov. Vi förbereder barnen för framtiden. ARBETSUPPGIFTER Vi söker en flexibel och engagerad lärare med pedagogisk examen och inriktning mot fritidshem, eller annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer vara relevant för uppdraget. Tjänsten är en deltidstjänst på 50 %. Som lärare i fritidshem på Hammarö kommun får du möjlighet att vara en central del i fritidshemmets arbete och bidra till en meningsfull skoldag för eleverna. I rollen som lärare i fritidshemmet arbetar du tillsammans med övrig personal för att planera, genomföra och utveckla verksamheten utifrån våra styrdokument och gemensamma mål. Ditt uppdrag under skoldagen kan variera beroende på både din kompetens och elevernas behov, vilket gör varje dag unik och utvecklande. Du ingår i ett arbetslag där du förväntas bidra med ett lösningsorienterat och resultatinriktat förhållningssätt, alltid med elevernas behov i fokus. I nära samarbete med kollegor arbetar du aktivt för att skapa en tillgänglig och inkluderande lärmiljö för alla elever. I din roll kommer du att använda och utvärdera olika pedagogiska metoder för att främja utveckling och lärande, samtidigt som du söker nya strategier för att möta varje individs behov och stärka deras både kunskapsmässiga och personliga utveckling. Som en del av Hammarö kommun får du också tillgång till stöd och utveckling genom vår fritidshemsutvecklare, som leder kvalitetsarbetet, arrangerar nätverksträffar och ansvarar för gemensamma träffar för alla fritidshem inom kommunen. KVALIFIKATIONER Du ska kunna omsätta läroplansmålen i undervisning av hög kvalitet och använda ett utforskande arbetssätt som främjar en inkluderande praktik. Vi värdesätter god samarbetsförmåga och en vilja att aktivt bidra till skolutvecklingsarbetet. Din förmåga att vara flexibel, möta förändringar, utmaningar och att anpassa undervisningen efter elevernas behov och förutsättningar är avgörande i vårt arbete för att skapa en tillgänglig lärmiljö. Du är stabil i värdegrunden och har en god förståelse för skolans uppdrag. Som en tydlig och positiv ledare i barngruppen kan du skapa en trygg och inbjudande lärmiljö, där nyfikenhet och värme genomsyrar arbetet. Ditt ledarskap präglas av flexibilitet och förmåga att snabbt anpassa dig efter förändrade behov i både undervisning och arbetsprocesser. Vi söker dig som är analytisk och har förmåga att planera, genomföra, följa upp och utvärdera både verksamhetens innehåll och din undervisning. Du har också ett engagemang för att ständigt utveckla och anpassa arbetssätt efter elevernas individuella behov. Vi söker dig som är uppdragsmedveten och självgående, med en stark förmåga att bygga förtroendefulla relationer med både elever, vårdnadshavare och kollegor. På Bärstadsskolan är vi en övningsskola och vi förväntar oss att du genomgår handledarutbildningen vid Karlstads universitet (KAU) om du inte redan har gjort det. Erfarenhet från arbete i förskoleklass, fritidshem och grundskola är meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och ser gärna att du beskriver i din ansökan och eventuella intervju hur du hanterar möten med elever, ditt ledarskap samt din samverkan med kollegor. Blir du aktuell för tjänsten ska du kunna visa upp giltig lärarlegitimation samt utdrag ur belastningsregister. Tillsvidareanställning förutsätter att du har rätt behörighet som fritidspedagog. Tillträde: Slutet augusti 2025, eller enligt överenskommelse Omfattning: 1 tjänst 50% (eftermiddag) Vi vill att du ska kunna njuta av din sommar och det vill vi också. Därför kommer vi att börja gå igenom ansökningarna och kalla till intervjuer först efter sommarledigheterna, med start efter sista ansökningsdag. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hammarö kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har Hammarö kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Du kommer att jobba i en trevlig arbetsgrupp där alla ställer upp för varandra och hjälps åt för att arbetet ska fungera på ett bra sätt. Det finns möjlighet till flexibilitet i att byta pass med varandra och liknande, därför ser vi att du som söker har lätt för att samarbeta och tycker att det är viktigt att ställa upp för varandra i arbetslaget. Respekt är ett nyckelord som genomsyrar ditt sätt att arbeta på, vi vill att detta är ett yrke som du är stolt över att utföra! Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en man i 70-års åldern bosatt i Svanskog har goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift har B-körkort om du bor utanför Svanskog krävs tillgång till bil är rökfri Det är även meriterande om du: har erfarenhet av liknande arbete Vi ser gärna manliga sökande, men störst vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Så länge assistansuppdraget varar" och tjänsten är på ca 69 %. Tjänsten innebär arbete under dagtid, kvällstid och nattetid, på vardagar och helger. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Omgående eller enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Mathilda Zakrisson [email protected]
Vill du bli en del i vår framtidskommun? I Munkfors kommun bor och förenas människor, infödda och inflyttade, i en kommun som ger en trygg och trivsam livsmiljö med kommunala verksamheter som sätter alla medborgare i fokus. Munkfors är den lilla kommunen som är bäst på att vara liten och utnyttja fördelarna litenheten ger nu och i framtiden. Munkfors kommun har en framtidstro, drivkraft och engagemang som för oss framåt. Vår vision vilar på fyra värdeområden som är extra viktiga för Munkfors kommuns utveckling: livskvalitet, bäst på att vara små, tillgänglighet och Munkforsandan. Tillsammans är de vår gemensamma plattform. Beskrivning Munkfors kommun söker nu en engagerad och behörig lärare med ämneskombinationen svenska och SO för undervisning i årskurs 7–9. Organisationen är uppdelad i två arbetslag: årskurs 4–6 och 7–9. Varje arbetslag leds av en arbetslagsledare och har regelbundna möten där lärare tillsammans med elevhälsans olika professioner arbetar med gemensamma frågor kring elevernas lärande och välmående. Skolan präglas av en positiv och framåtblickande kultur där utvecklingsarbete är en naturlig del av vardagen. På Forsnässkolan är samverkan en självklar del av arbetet. Elevhälsoteamet har en tydlig närvaro i skolans verksamhet och arbetar nära övrig personal för att skapa en trygg och stödjande miljö för alla elever. Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad lärare med lärarexamen i svenska och SO. Du är erfaren, har god ämneskompetens och ett starkt engagemang för att bidra till elevers utveckling och lärande. Som person är du ansvarstagande, flexibel och har en vilja att ständigt utvecklas. Du trivs med att prova nya arbetssätt och har ett öppet och lösningsfokuserat förhållningssätt i din undervisning. Du är en engagerad pedagog med ett tydligt elevfokus, någon som varje dag vill göra skillnad och skapa mervärde för de elever vi tillsammans har ansvar för. Vi fäster stor vikt vid din förmåga att vara en tydlig pedagogisk ledare och en god förebild. Här ges du möjlighet att vara delaktig i skolans utveckling och att påverka verksamheten i en positiv riktning. Särskild kompetens eller erfarenhet av att arbeta med elever med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar (NPF) ses som meriterande. Stor vikt läggs även vid personlig lämplighet. Inför en eventuell anställning behöver du kunna uppvisa ett aktuellt utdrag ur Polisens belastningsregister. Provanställning kan komma att tillämpas. Vi arbetar med löpande urval, vilket innebär att intervjuer kan komma att påbörjas innan ansökningstiden har gått ut, så skicka in din ansökan redan idag!
Om verksamheten Rättspsykiatrin arbetar för den som är överlämnad till rättspsykiatrisk vård. Här vårdas personer som begått brott under inverkan av en allvarlig psykisk störning och som, enligt svensk lag, inte kan dömas till fängelse. Verksamheten bedrivs i Kristinehamn och i Karlstad. Verksamheten är i en expansiv fas och omfattar totalt 42 slutenvårdsplatser i Kristinehamn och Karlstad, varav 10 med säkerhetsklass 2 och 32 med säkerhetsklass 3. Vi är cirka 90 medarbetare med bred kompetens och lång erfarenhet inom psykiatri och rättspsykiatri. Det har nyligen fattats beslut om att bygga en ny slutenvårdsavdelning med säkerhetsklass 3 inom vårt område i Kristinehamn om 14 vårdplatser vilket är mycket glädjande. Vi söker nu en engagerad avdelningschef till avdelning 81 i Kristinehamn. Avdelningen har säkerhetsklass 3, är en rehabiliteringsavdelning med 14 platser och 3 platser i våra träningslägenheter. Som avdelningschef är du en viktig del i att utveckla, leda och följa upp verksamheten med fokus på psykiatrisk omvårdnad och rehabilitering. Ansök idag och bli en del av vårt mål att vara bland de främsta klinikerna i Sverige inom rättspsykiatrisk vård! Arbetsuppgifter Som avdelningschef ansvarar du för att leda, utveckla och följa upp verksamheten, personalen och ekonomin. Du samarbetar nära övriga avdelningschefer och ingår i ledningsgruppen. Du förväntas bidra till utvecklingen av hela verksamhetsområdet. Tillsammans arbetar vi för att skapa en attraktiv arbetsplats och en jämlik, behovsstyrd, evidensbaserad och kostnadseffektiv vård – i linje med Region Värmlands värdegrund. Kvalifikationer Akademisk utbildning inom hälso- och sjukvård eller motsvarande är ett krav. Erfarenhet från psykiatrisk verksamhet gärna med rättspsykiatrisk erfarenhet är meriterande. Tidigare ledarskapserfarenhet är meriterande. Du har ett inkluderande och coachande ledarskap, är prestigelös och har förmåga att se helheten. Du är lyhörd, kommunikativ och samarbetsinriktad. Du arbetar strukturerat, resultatinriktat, kan prioritera och har god beslutsförmåga. Du har ett starkt ansvarstagande och en tydlig etisk kompass. Du har en vilja att vara en närvarande chef för arbetsgruppen. Du bör ha ett intresse för daglig styrning av avdelningen. Körkort B är ett krav Stor vikt läggs vid personliga egenskaper. Varmt välkommen med din ansökan! Utvecklande Ledarskap Region Värmland eftersträvar att ha goda chefer som är hållbara över tid och som i organisationen får goda förutsättningar för sitt chefskap. Utvecklande Ledarskap (UL) är den ledarskapsmodell som regionen använder. Den bygger på kunskap om samspelet mellan egna förutsättningar och omgivningen tillsammans med de ledarskapsstilar man använder sig av som chef som blir resultatet av ledarskapet. Som chef i regionen får du tillgång till såväl utbildningar som ska stödja dig i ditt chefskap som individuellt stöd i din roll som chef/ledare. Om Region Värmland Vi är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass. Läs mer om hur det är att https://regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss/vara-formaner, och följ oss på sociala medier. Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan. Övrigt I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning. Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Kompetensförsörjningsenhet HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i Varbi. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Vad roligt att du är intresserad av jobb i Kils kommun. Vi är ungefär 1 000 anställda som arbetar för att ungefär 12 000 invånare ska få en bra service. För oss är det viktigt att du ser varje människa som en individ och att du tillsammans med dina kollegor strävar efter att skapa en välkomnande miljö där alla har möjligheten att trivas och utvecklas. Du nöjer dig inte med att bara vara bra. Du vill bli ännu bättre och ser till att omvärldsbevaka och göra de förändringar som krävs för att vi ska möta framtiden på ett bra sätt. Det är precis det som vår vision, Kil – på rätt spår, handlar om. Vi strävar efter att befinna oss på rätt spår men måste alltid vara beredda att pröva nya vägar för att nå dit. Välkommen med din ansökan! I sektor Arbete och individ organiseras individ- och familjeomsorg, arbetsmarknad, funktionsstöd, integration och vuxenutbildning. Beskrivning Välkommen som vår kollega! Socialsekreterare i team Barn och unga i Utredningsgruppen arbetar i huvudsak med utredningar enligt SoL och LVU. Teamet består för närvarande av nio socialsekreterare, vi har en god grundbemanning i arbetsgruppen och är ett "gött" gäng med mycket humor. Gruppen har en 1:e socialsekreterare som ger dagligt stöd och vägledning i arbetet samt en administratör för administrativt stöd. Vi arbetar utifrån BBIC med ett tydligt fokus på att ta tillvara individens och nätverkets egna resurser. Du kommer ingå i en arbetsgrupp med engagerade kollegor med varierande lång erfarenhet inom Individ- och familjeomsorgen. Du har ett nära samarbete med andra medarbetare inom Individ- och familjeomsorgen, bland andra team vuxen, öppenvårdsgruppen, samt med andra kommunala och externa aktörer. I den mindre kommunen har vi korta beslutsvägar. På Individ- och familjeomsorgen arbetar vi aktivt med den organisatoriska och sociala arbetsmiljön för att ge förutsättningar till hållbart arbetsliv. Du har möjlighet till friskvårdsbidrag och friskvårdstimme. Arbetsgruppen har tillgång till extern handledning. Arbetsuppgifter I aktuell tjänst kommer du främst arbeta med placerade barn samt familjehem. Arbetet innebär bland annat att du har kontakt med barn och unga placerade i familjehem eller hem för vård och boende. Du följer upp insatserna och ansvarar för att barnet/den unge får sina behov tillgodosedda genom placeringen. Du rekryterar, utreder samt handleder även resurser såsom familjehem. Du verkar för att kundens egna lösningar och resurser tillvaratas genom att samarbeta med individen, dess familj och nätverk. I arbetet ingår även samverkan med interna och externa aktörer samt att delta i utvecklingsarbetet inom enheten. Kvalifikationer Vi söker dig som har socionomexamen och gärna några års erfarenhet av att arbeta som socialsekreterare inom barn- och ungdomsvården. Du behöver ha en vilja att utvecklas i din yrkesroll och vara nyfiken på att bredda din erfarenhet och kunskap. Du behöver även vilja bidra till god arbetsmiljö samt aktivt delta i utvecklingen av vår verksamhet med nya arbetssätt och metoder som är anpassade till våra klienters behov, omvärldens förutsättningar och samhällets resurser. Vi söker dig som kan se möjligheterna i det komplexa sociala arbetet, har lätt för att samarbeta, arbetar lösningsfokuserat och flexibelt samt har god förmåga att fatta beslut. Du ska inneha en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Villkor Körkort för bil är ett krav. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas. Intervjuer sker löpande och tillsättning kan komma att ske under ansökningstiden, så vänta inte med din ansökan. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Kils kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via angiven länk (inte med e-post eller i pappersformat). Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. Vi har redan gjort våra medieval för denna rekrytering och undanber oss ytterligare kontakter angående försäljning av annonsplatser eller diskussioner om samarbeten.
Välkommen till oss på Hammarö! Hammarö är en kommun med framåtanda och stark tillväxt som ligger vid Vänern omgiven av klippor och vatten. Många väljer att flytta till oss vilket gör att vi ständigt växer och utvecklas. Något som speglar allt som sker i vår kommun är närheten till staden, invånarna, vattnet och till varandra. Hos oss får du en arbetsplats mitt i vår vackra skärgård! Inom serviceförvaltningen arbetar du varje dag med att ge den bästa servicen på Hammarö. Som tillväxtkommun står vi inför en utveckling av kommunens service vilket berör en mängd områden och platser som besöks dagligen. Vi arbetar nära våra invånare och finns här för alla människor som bor och vistas på vår ö. ARBETSUPPGIFTER Vill du vara med och utveckla framtidens kommun? Vi söker nu en engagerad och erfaren projektledare som vill driva projekt av varierande storlek och karaktär från mindre investeringar till omfattande entreprenader. Här får du chansen att göra skillnad på riktigt, i en kommun som växer och utvecklas i snabb takt. I rollen som projektledare ansvarar du för ett eller flera projekt från förstudie och upphandling till färdigställande och överlämning. Projekten kan vara allt från strategiska utredningar till byggentreprenader i mångmiljonklassen. Du kan även arbeta med reinvesteringar i fastigheter, anläggningar eller ledningsnät. Som projektledare ingår du i vår tekniska stab och kan arbeta med projekt inom hela Serviceförvaltningen. För att skapa en komplett och mångsidig projektorganisation värdesätter vi olika erfarenheter och kompetenser i gruppen. En central del av uppdraget är att samverka med andra förvaltningar, myndigheter, entreprenörer, konsulter och medborgare. Du representerar kommunen i projekten och ansvarar för ekonomi, upprättande av ekonomiska rapporter och beslutsunderlag. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: - Ingenjörsutbildning på högskolenivå - Erfarenhet som projektledare, kontrollansvarig, projekteringsingenjör, entreprenadingenjör, platschef eller liknande - Kunskap om LOU, entreprenadjuridik, ekonomi och förståelse för byggbranschens regelverk - Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift - God datorvana - B-körkort Meriterande: - Erfarenhet från politiskt styrda organisationer Vi söker dig som är en naturlig ledare med förmåga att motivera och engagera både kollegor och andra projektdeltagare. Du arbetar strukturerat och har ett analytiskt förhållningssätt, vilket hjälper dig att hålla både mål och deadlines i sikte. Du är självgående, trivs med ansvar och har lätt för att skapa förtroende i olika samarbeten. Vidare är du kommunikativ och har en god förmåga att uttrycka dig tydligt i både tal och skrift. Vi värdesätter också att du bidrar till en positiv arbetsmiljö genom ditt sätt att samarbeta och din förmåga att skapa tydlighet och trygghet i projektens alla faser. Vi vill att du ska kunna njuta av din sommar och det vill vi också. Därför kommer vi att börja gå igenom ansökningarna och kalla till intervjuer först efter sommarledigheterna, med start vecka 34. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hammarö kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har Hammarö kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Är du beredd att jobba i en samhällsbärande verksamhet? Vill du vara med och utveckla vår verksamhet och ingå i ett team med hög kompetens och som ställer upp för varandra? För att alla djur i Sverige ska få förutsättningar att leva ett så bra liv som möjligt finns Distriktsveterinärerna. Med beredskap dygnet runt, mottagningar över hela landet och unik kunskap om djurhälsa bidrar vi till sundare djur och ett tryggare liv. Som distriktsveterinärer arbetar vi på uppdrag av privatpersoner, företag och myndigheter. Vi erbjuder samhällsbärande tjänster för akut djursjukvård, smittskydd och förebyggande insatser för en god djurhälsa. Alltid med fötterna på jorden och hjärtat på rätt ställe. Distriktsveterinärerna är en del av Jordbruksverket. ARBETSUPPGIFTER Välkommen till Distriktsveterinärerna Arvika! Vi behöver dig, veterinär, till vår nyrustade, härliga mottagning. Vi önskar att just du kommer och fyller vårt behov och är med och utvecklar verksamheten tillsammans med oss. Vi behöver dig för att kunna uppfylla kundernas efterfrågan av veterinär service och vi har stor potential att utveckla verksamheten i flera steg. I Värmland tar vi hand om våra kunder såväl under dagtid som beredskapstid. Vi har fördelen att få jobba på fält ute hos våra kunder, likaväl inne på vår klinik där kunden istället besöker oss. I vår breda verksamhet möter du dagligen kollegor med hög klinisk kunskap. Vi har ett roligt, omväxlande och flexibelt arbete. I vårt gäng är vi idag sex veterinärer och tre djurvårdare. Nu behöver vi förstärkning av ytterligare en veterinär. I Arvika kommer du till en sammansvetsad grupp där alla ställer upp för varandra och hjälps åt. Här är vi varandras arbetsmiljö, vilket innebär att vi finns till för varandra i stort som i smått. Vi har förmånen att få arbeta i vacker värmländsk natur och miljö och träffar fantastiska djurägare varje dag. Vårt engagerade arbete är vår passion. Tjänsten är allmänt inriktad. Du kommer jobba främst med häst, nöt och smådjur. Om du har specialintressen finns möjligheten att utvecklas särskilt inom detta. Beredskap ingår som en naturlig del av tjänsten. Även om du är själv är du aldrig ensam. Under helger och kvällstid finns nämligen stödtelefonen 9900 bara ett samtal bort. KVALIFIKATIONER Som veterinär är du självgående och tar ansvar för din uppgift samtidigt som du har lätt för att samarbeta och ser värdet i att tänka "vi". Vidare är du noggrann och ordningsam i ditt arbete. Vi planerar vårt arbete i stor sträckning, men då det är en händelsestyrd verksamhet har du förmågan att kasta om. Då ingen dag är den andra lik, trivs du med att kunna anpassa dig efter vad situationen kräver. Du visar på gott omdöme genom förmåga att göra korrekta prioriteringar utifrån situationens behov och du är mån om att göra ett bra jobb. Som veterinär är du drivande, framåt och tänker gärna i nya banor. Även om djuren är i fokus, är du inlyssnande och har ett varmt, serviceinriktat förhållningssätt mot våra kunder. Du är trygg i att bygga kundkontakter. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet. God datorvana är meriterande. Svensk veterinärlegitimation och B-körkort är ett krav. Vi har löpande urval och intervjuer så skicka gärna in din ansökan redan idag. Varmt välkommen! ÖVRIGT Vi bryr oss om vår personal. Därför ger vi alla medarbetare inom Distriktsveterinärerna möjlighet att ta del av olika förmåner. Några exempel är 28-35 dagar semester beroende på din ålder, löneväxling, friskvårdsbidrag och företagshälsovård. För dig som förälder har vi bra villkor för att hitta en bra balans mellan arbetsliv och familjeliv, vi erbjuder bland annat föräldrapenningtillägg och möjlighet att reducera din arbetstid fram till dess att barnet är tolv år. Vi eftersträvar mångfald bland våra medarbetare. Vårt arbetsspråk är svenska och våra tjänster kräver att du behärskar svenska i både tal och skrift. Vi tillämpar normalt 6 månaders provanställning. Inför rekryteringsarbetet har Distriktsveterinärerna tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi vill därför inte bli kontaktade av annonsförsäljare eller rekryteringsföretag. Hos Distriktsveterinärerna använder vi e-rekrytering genom Offentliga Jobb för att effektivisera och kvalitetssäkra arbetet med ansökningshandlingarna. När du en gång fyllt i dina uppgifter kan du enkelt söka andra jobb utan att fylla i uppgifterna igen. Tack för att du söker genom Offentliga Jobb!
Om verksamheten Region Värmland befinner sig i en spännande utvecklingsfas där planerings- och ekonomiavdelningen spelar en central roll i arbetet med att skapa ekonomisk balans. Avdelningen är mitt uppe i en förändringsresa med målet att bygga en effektiv ekonomiorganisation och stärka styrningen av regionens resurser. Planerings- och ekonomiavdelningen är ansvarig för ekonomi och verksamhetsuppföljning samt inköp för Region Värmland. Totalt jobbar cirka 90 personer inom avdelningen. Regioninköp är en väl fungerande verksamhet inom Planerings- och ekonomiavdelningen och har nu startat en spännande förändringsresa. Verksamhetens ansvar är att strategiskt, taktiskt och operativt samordna, kvalitetssäkra och utveckla inköps- och e-handelsprocessen inom regionen. Regionen arbetar med kategoristyrt inköp och för närvarande arbetar drygt 25 personer inom Regioninköp. Regioninköp ansvarar för hela inköpsprocessen och är uppdelade på tre funktionsområden- Upphandling, verksamhetsstöd och Inköpsutveckling. Regioninköp söker nu en engagerad enhetschef till Verksamhetsstöd Inköp som vill vara med oss och driva verksamheten framåt. Arbetsbeskrivning Som enhetschef för verksamhetsstöd inköp samordnar och leder du arbetet med enhetens supportansvar och avtalsuppföljning tillsammans med medarbetarna, för närvarande sju personer. I ditt chefsuppdrag stöttar du dina medarbetare och arbetar för att enheten ska vara ett professionellt stöd till regionens verksamheter i inköpsfrågor. Du och dina medarbetare kommer bland annat att ansvara för att utvecklingen av e-handel, support, avtalsuppföljning, leverantörsdialoger samt inköpsanalyser drivs framåt. Du har ekonomi-, verksamhets-, personal- och arbetsmiljöansvar samt leder och fördelar arbetet inom enheten. Du arbetar nära enhetschefen för Upphandling och du har en nyckelroll i Regioninköps ledningsgrupp. I rollen ingår att självständigt och tillsammans med övriga medarbetare inom Regioninköp medverka till att utveckla kategoristyrt inköp. Utveckling av arbetssätt och långsiktig planering utgör en viktig del av arbetet. Kvalifikationer Vi söker dig som har akademisk examen med för tjänsten relevant inriktning som ekonomi, inköp, analys eller annan utbildning/erfarenhet som av arbetsgivaren bedöms som likvärdig. Du har flera års erfarenhet av arbete som chef eller ledare. Du ska ha erfarenhet av att självständigt leda projekt och du har gjort positiva avtryck i de organisationer du arbetat. God datavana krävs, du uttrycker dig väl i både tal och skrift och du är självgående inom Officepaketet. Det är meriterande om du har erfarenhet av uppföljning- och analysarbete och arbete med elektronisk handel. Som person är du positiv, resultat- och målinriktad och har förmåga att leda och delegera. Du har lätt för att fatta beslut samt har ett konsultativt förhållningssätt. Du är van att hitta lösningar på uppkomna problem och ser möjligheter i förändringar. För dig är det en självklarhet att motivera och inspirera dina medarbetare till goda resultat och bidra till en god och hållbar arbetsmiljö. I urvalsprocessen kommer stor vikt att fästas vid dina personliga egenskaper. Varmt välkommen med din ansökan! Om Region Värmland Vi är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass. Läs mer om hur det är att https://regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss/vara-formaner, och följ oss på sociala medier. Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan. Övrigt I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning. Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Kompetensförsörjningsenhet HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i Varbi. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
BRO Bärgningsbyggen expanderar och söker nu 2 montörer. Du är driven och har lång erfarenhet av verkstadsindustri. Som montör kommer du att vara en del i ett team som bygger och utvecklar världens modernaste och mest innovativa bärgningsbilar.
Om jobbet Undersköterska sökes till en rolig och social tjej i Karlstad! Vi söker dig som är utbildad undersköterska och vill vara en del av ett tryggt och engagerat team kring en ung kvinna med stort hjärta och glimten i ögat. Hon bor i egen fin lägenhet och söker dig som vill bli en del av hennes vardag – en pålitlig och hjälpsam vän som stöttar henne i att leva ett rikt och självständigt liv. Om rollen Som assistent kommer du att vara hennes stöd i alla delar av vardagen. Hon har epilepsi och är trakeostomerad, använder hostmaskin och peg. Dina arbetsuppgifter kommer att vara både medicinska och vardagsnära- allt från övervakning av andning, användning av hostmaskin, sondmatning via Peg, till att vara hennes armar och ben. Men lika viktigt att vara hennes språkrör vilket gör att du måste kunna skriva samt tala svenska obehindrat då vi dokumenterar kundens vardag. Du som söker får gärna tycka om att vara social och är flexibel – din närvaro blir en viktig del av hennes trygghet och glädje i vardagen. Vem är du Vi letar efter någon som är utbildad undersköterska och har erfarenhet av track, hostmaskin och peg. Du har ett stort hjärta samt ett lugnt och empatiskt sätt. Du är lyhörd, kan ta egna initiativ och tycker om att skapa trivsel i hemmet. Du är rökfri! Personkemin är också viktig, så vi söker dig som är positiv, tålmodig och som ser fram emot att bli en betydelsefull del av vår kunds liv. Det är viktigt att du är engagerad och trygg i din roll. Vad du kan förvänta dig av jobbet Hos vår kund får du en meningsfull arbetsplats där ni tillsammans skapar en trivsam och trygg miljö. Här får du möjligheten att göra stor skillnad i en annan människas vardag. Vill du vara en del av hennes liv och skapa en glädjefylld och trygg tillvaro? Då ser vi fram emot att höra från dig! Tjänstgöringsgrad: Vi söker både timvikarier och personer till heltidstjänst Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelse Vilka är vi? Omsorg Assistans är ett assistansbolag med huvudkontor i Eskilstuna men kunderna finns över hela Sverige. Målsättningen är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans. Vår värdegrund är engagemang, lyhördhet och tillgänglighet. Att vara anställd hos oss innebär en trygghet genom kollektivavtal, marknadsmässig lön, pension, försäkringsskydd och friskvårdsbidrag. Vänligen kontakta oss för mer information.
Välj ett jobb för att visa detaljer