Välkommen till en kommun med positiv laganda och gränslösa framtidsutsikter! Eda är en kommun med c.a 1000 medarbetare som alla på något sätt arbetar med att ge service till våra medborgare, medarbetare och besökare. ARBETSUPPGIFTER I rollen som lärare i fritidshemmet ingår du i ett arbetslag tillsammans med övriga lärare och stödresurser med rektor som närmaste chef. Lärare i fritidshemmet och fritidspedagogerna arbetar med uppdrag från nationella och lokala styrdokument med ett ansvar för att: • arbeta med att organisera, planera och genomföra undervisning utifrån uppdraget. • integrera in praktisk-/estetiska lärprocesser i undervisning så som bild, dans, drama och musik. • tillämpa centrala styrdokument och lokala pedagogiska planeringar utifrån läroplanen. • värdegrundsarbete så som det formuleras i läroplanen för att förebygga mobbning och kränkningar. • elevvårdande arbete utifrån elevers olika behov, önskemål och förutsättningar. • öka mål-/åldersgruppers delaktighet och inflytande och beaktande av olika behov och intressen. • stimulera till språk-, läs- och skrivutveckling utifrån ett första- och andraspråksperspektiv. • erbjuda arbetssätt inom ämnesområdena naturvetenskap, teknik och estetiska uttrycksformer. • språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt som stöd till grundskolans kunskapsuppdrag. • pedagogiska lärresurser såsom spel, böcker, lekar och digitala verktyg för kunskapsutveckling. • schemalagda dagliga former av fysiska-, idrotts- och rörelseaktiviteter både inom-/utomhus. • samarbeta med andra personal-/yrkesgrupper inom skolan, socialtjänst, kultur- och fritid etc. • pedagogisk dokumentation som utgör en central grund för fritidshemmets kvalitetsarbete. KVALIFIKATIONER Kvalifikationskrav Vi söker dig som är utbildad lärare och/eller fritidspedagog och har en lärarlegitimation med en examen på högskolenivå som är avsedd för undervisning eller arbete i fritidshemmet. Har du tidigare erfarenhet av arbete i liknande verksamhet är detta meriterande. Har du en fullföljd gymnasieexamen från barn- och fritidsprogrammet som grund och påbörjat en högskole-/universitetsutbildning för undervisning eller arbete i fritidshemmet kan det också ses som meriterande. Är du nyexaminerad kommer du få en mentor på skolan som guidar dig för att du ska få bästa möjliga förutsättningar. Kompetensprofil Du har god kunskap om skolans uppdrag vad gäller demokratisk fostran och värdegrundsarbete i arbetet mot mobbing och kränkningar. Du har förmåga att tidigt uppmärksamma och lyssna på barn som behöver vuxenstöd. Du har ett professionellt arbets- och förhållningssätt samt bemötande i undervisningen inom fritidshemmet. Du har en god kommunikativ förmåga för att i samverkan med de olika personalgrupperna och eleverna inom skolan och fritidshemmet samverka med vårdnadshavare. Du har förmåga att praktiskt hantera specialpedagogiska behov och att möta barn och elever med olika identitets-, livs- och uppväxtvillkor, med olika behov av att möta trygga vuxna för att bygga upp ömsesidiga tillits- och förtroendefulla relationer. Meriterande är om du har tidigare erfarenhet av arbete från idrott, hälsa och fysisk aktivitet för yngre barn med ansvar från olika praktisk-/estetiska former av fysiska-, idrotts- och rörelseaktiviteter. Vi ser gärna att du har tidigare arbetslivserfarenhet av arbete inom kommunal verksamhet, skola och fritidshemmet, alternativt inom kultur- och fritid från offentlig, eller idéburen verksamhet. Du har kunskap om kompletterande lagstiftning så som tystnads- och anmälningsplikt. För att få börja arbeta i förskola eller skola behöver du visa upp ett utdrag ur belastningsregistret. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift är ett krav.
Vad roligt att du är intresserad av att jobba hos oss! Här i västra Värmland, bland vidsträckta sjöar och grönskande skogar, finns en stark glöd som sprider värme och lyser upp. Glöden är vår vision och ledstjärna. I Arvika kommunkoncern jobbar idag cirka 2 700 kompetenta medarbetare. Välkommen du också! Beskrivning Vi söker nu en skolbibliotekarie som vill arbeta med uppdrag knutet till skolbibliotek i årskurserna F-6. Under läsåret 2025-2026 kommer du vara med och vidareutveckla ett påbörjat arbete med skolbibliotek för skolor inom årskurserna F-6. Du kommer i det arbeta tillsammans med en skolbibliotekarie som främst har sitt uppdrag mot högstadiet men som i viss mån bistår låg- och mellanstadiet. Arbetsuppgifter Arbetet innebär bland annat att strukturera upp befintliga skolbibliotek men också att arbeta med läsning och läsfrämjande aktiviteter, språkutveckling samt medie- och informationskunnighet. Uppdraget innebär också att systematiskt förflytta synen på skolbiblioteket som en fysisk plats att vara på till att vara hela skolans angelägenhet och ett verktyg i det systematiska kvalitetsarbetet. Syftet är att öka likvärdigheten och elevernas måluppfyllelse och läskunnighet. Arbetet innebär att starta upp en utökad skolbiblioteksverksamhet på kommunens låg- och mellanstadieskolor. Det innebär även att samarbeta med många olika pedagoger både i klass, på fritids och under raster. Kvalifikationer Vi söker dig som har: - Examen i biblioteks- och informationsvetenskap eller motsvarande. - Goda kunskaper i litteratur och informationssökning, GDPR och integritet vid hantering av användardata. - Förståelse för skolans läroplan och hur biblioteket kan stötta elevernas lärande. - God pedagogisk förmåga där du har förståelse för hur elever tar till sig kunskap och deras olika förutsättningar. Som person är du utvecklingsinriktad och har god samarbetsförmåga. Du är utåtriktad och kan möta både elever och kollegor på ett positivt sätt. Du är mycket trygg i mötet med elever i alla åldrar och trivs med att undervisa även på gruppnivå. Du behöver ha en mycket god förmåga att organisera och strukturera upp ditt arbete. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet i denna rekrytering. Villkor Tjänsten är en heltidstjänst med start 15 september 2025 eller efter överenskommelse. Övrigt Arvika kommunkoncern samarbetar med Varbi i rekryteringsärenden och det är också vårt rekryteringsverktyg för att hantera ansökningar samt ett led i att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av säljbolag.
Varmt välkommen till Forshaga kommun! Vi är cirka 1000 medarbetare vars gemensamma uppdrag är att skapa en bra plats att bo, leva och verka. I vår vision ”Forshaga kommun 2040 – varmt välkommen” står principerna bakom mänskliga rättigheter i centrum. Här ska alla känna sig välkomna, trygga och inkluderade. Tillsammans gör vi skillnad för våra invånare - varje dag! Forshaga kommun är en del av Karlstadsregionen i södra Värmland, vackert beläget längs Klarälven. Här bor runt 11 500 invånare med närhet till natur, fritidsaktiviteter, service och kultur. Hos oss har du möjlighet att leva ett tryggt liv rikt på upplevelser i ditt eget tempo. Tillsammans skapar vi en plats med hjärtat på rätta stället att komma hem till! Vi vill vara en attraktiv arbetsgivare där du som medarbetare trivs och känner stolthet, engagemang och delaktighet. Vi vill erbjuda dig utvecklingsmöjligheter och anställningsvillkor så att du vill stanna kvar och utvecklas tillsammans med oss. Som anställd hos oss har du tillgång till en rad olika förmåner för bland annat hälsa, friskvård och ledigheter. Individ och familjeomsorgen, IFO, återfinns inom förvaltningen Lärande och Arbete tillsammans med Individ och utveckling, där arbetsmarknadsenheten och integration ingår, samt Vuxenutbildningen och kommunens Lärcenter. Det är en bredd av verksamheter , och samarbetet inom Lärande och Arbete och kommunen i stort är en framgångsfaktor. Ett av förvaltningens viktigaste uppdrag är att fortsätta skapa positiva effekter av vår samverkan för de vi är till för och att ge förutsättningar till ett tryggt och självständigt liv. Individ- och familjeomsorgen (IFO) arbetar i huvudsak med ansökningar och anmälningar som rör barn, familjer och vuxna. I IFO:s uppdrag ingår även att utföra och följa upp insatser enligt SoL, LVU och LVM. Individ och familjeomsorgen har nu ett ledigt vikariat som socialsekreterare med inriktning ekonomiskt bistånd. Beskrivning Hos oss får du möjlighet att jobba med ambitiösa och kompetenta medarbetare, där vi har ett tydligt fokus på de vi är till för. Vi arbetar med delaktighet och kvalitet på ett respektfullt sätt både inom och utom enheten och gentemot våra klienter. IFO har en Vuxengrupp, en Barngrupp och en gemensam Öppenvård som hanterar familjebehandling och beroendebehandling. Inom Öppenvården ryms också öppet föräldrastöd och ungdomskurator. Vuxengruppen består av 7 medarbetare och har en ärendehandledare som stöttar och handleder i vardagen. Som ny socialsekreterare får man också en kollega som mentor under den första tiden. Arbetsuppgifter Vuxengruppen hanterar myndighetsutövning avseende ekonomiskt bistånd, skadligt bruk och beroende, våld och bostadssocialt kontrakt. Vi söker dig som vill arbeta med människor i svåra livssituationer och som har kunskap om ekonomiskt bistånd. I arbetsuppgifterna ingår intern samverkan inom förvaltningen samt extern samverkan med exempelvis Regionen. Du kommer att träffa personer från 18 års ålder där det även kan ingå att ha kontakt med anhöriga. Du beslutar om insatser för att möta de behov den enskilde har, utifrån respektive målgrupp. Kvalifikationer Du är socionom, och har gärna erfarenhet av arbete med Vuxengruppens område. Du har goda kunskaper i gällande lagstiftning. Du ska även ha god vana av att dokumentera och uttrycka dig väl i tal och skrift. Det är viktigt i arbetet att du är strukturerad och flexibel. Du är lösningsfokuserad och har en god samarbetsförmåga inom och utom den egna verksamheten. Vi prioriterar att tillsammans värna om vår arbetsglädje, och stöttar varandra i arbetet. Det är vad vi tror gör skillnaden för ett hållbart arbetsklimat. Känner du att du passar in i detta sammanhang är du välkommen med din ansökan. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. B körkort är ett krav. Villkor Vikariat till och med 2026-06-14. Vänta inte med att skicka in din ansökan, rekrytering kan komma att ske under ansökningsperioden. Välkommen med din ansökan! Vi vill att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg på vår hemsida. Information om hur vi hanterar dina personuppgifter finner du https://www.forshaga.se/GDPR Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. Vi undanber oss samtal från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu fler medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter. Läs mer om häktet Karlstads verksamhet på vår hemsida: https://www.kriminalvarden.se/kontakt/hitta-och-kontakta/verksamhet/hakte/karlstad/#verksamhet ARBETSUPPGIFTER Som kriminalvårdare ingår du i ett team där du har den dagliga kontakten med klienten. Arbetet vid häkte är ofta rutinstyrt och inriktat på omvårdnads- och säkerhetsuppgifter. Klienter kan sitta häktade under lång tid utan att få träffa andra än sin advokat och personalen vid häktet, vilket ställer särskilda krav på dig som kriminalvårdare. Att arbeta som kriminalvårdare betyder att du kan göra skillnad för andra människor och bidra till ett bättre samhälle. För att trivas och lyckas i ditt uppdrag är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen och tron på att människan är utvecklingsbar. Du inleder din anställning på arbetsplatsen där du får en introduktion under tre veckor. Efter en period av tjänstgöring erbjuds du en plats på kriminalvårdens grundutbildning som är obligatorisk och omfattar 8 veckor. Du får lön under hela utbildningstiden. Under provanställningen genomförs löpande bedömningar för din möjlighet till tillsvidareanställning. KVALIFIKATIONER Dina personliga egenskaper är viktiga. Som kriminalvårdare behöver du vara trygg, stabil, ha god självinsikt, gott omdöme och integritet. Tillsammans med dina kollegor driver du verksamheten, så du behöver ha god samarbetsförmåga och vara tydlig i din kommunikation. Du ska kunna agera fysiskt när det krävs. Vi söker dig som har: • Arbetslivserfarenhet, även i form av säsongsarbete, timanställning eller eget företagande. Praktik och volontärarbete är inte att jämställa med anställning • Fullständig gymnasieutbildning alternativt annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som Kriminalvården bedömer relevant • Goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift • God datorvana Det är meriterande om du har: • Arbetslivserfarenhet från kriminalvård, säkerhetsarbete, social omsorg, psykiatri eller vård- och omsorgsarbete • Kunskap inom relevanta områden, exempelvis beteendevetenskap, kriminologi psykiatri, juridik och konflikthantering • Relevanta språkkunskaper • B-körkort ÖVRIGT För att bli aktuell för anställning inom Kriminalvården krävs att du motsvarar högt ställda krav gällande lämplighet, omdöme, säkerhets- och sekretessmedvetande och att du följer gällande lagar. Det innebär att du står upp för demokratiska värderingar och den statliga värdegrund som gäller för Kriminalvårdens verksamhet. Vissa befattningar är placerade i säkerhetsklass och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas. För vissa säkerhetsklassade tjänster krävs svenskt medborgarskap. Kriminalvården välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Läs mer om säkerhetsprövningen på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/sakerhetsprovning-vid-rekrytering/ Befattningen kan innebära krigsplacering vid Kriminalvården. Läs mer om krigsplacering på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/krigsplacering/ Blir du aktuell för tjänsten kommer du kallas på en informationsträff under vecka 32 (tisdag 5/8 eller onsdag 6/8). Träffen kommer ske kl 17.30 på Häktet Karlstad. Mer info i separat inbjudan. Provanställning kan komma att tillämpas. I anställningen ingår en obligatorisk kriminalvårdsutbildning. Den kan komma att genomföras på annan ort. Kriminalvårdens verksamhet pågår dygnet runt, året runt. Det innebär att du kommer att arbeta dagar, kvällar och helger. Vissa scheman innebär arbete på nätter. Läs mer om förutsättningar kring anställningsform här: https://www.kriminalvarden.se//jobba-hos-oss/yrkesroller/kriminalvardare/anstallningsform-kriminalvardsutbildning/ Kriminalvården strävar efter en jämn köns- och åldersfördelning och ökad mångfald. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag och försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.
Varmt välkommen till Forshaga kommun! Vi är cirka 1000 medarbetare vars gemensamma uppdrag är att skapa en bra plats att bo, leva och verka. I vår vision ”Forshaga kommun 2040 – varmt välkommen” står principerna bakom mänskliga rättigheter i centrum. Här ska alla känna sig välkomna, trygga och inkluderade. Tillsammans gör vi skillnad för våra invånare - varje dag! Forshaga kommun är en del av Karlstadsregionen i södra Värmland, vackert beläget längs Klarälven. Här bor runt 11 500 invånare med närhet till natur, fritidsaktiviteter, service och kultur. Hos oss har du möjlighet att leva ett tryggt liv rikt på upplevelser i ditt eget tempo. Tillsammans skapar vi en plats med hjärtat på rätta stället att komma hem till! Vi vill vara en attraktiv arbetsgivare där du som medarbetare trivs och känner stolthet, engagemang och delaktighet. Vi vill erbjuda dig utvecklingsmöjligheter och anställningsvillkor så att du vill stanna kvar och utvecklas tillsammans med oss. Som anställd hos oss har du tillgång till en rad olika förmåner för bland annat hälsa, friskvård och ledigheter. Förvaltningens uppdrag är att erbjuda vuxna vägledning och utbildning i det livslånga lärandet. Inom förvaltningen finns också vägledning och stöd till vuxnas individutveckling mot en egen försörjning. Förvaltningen ansvarar för integration och samordnar även arbetsmarknadspolitiska åtgärder. Beskrivning Individ- och familjeomsorgen (IFO) är en del av förvaltningen Lärande och Arbete, tillsammans med Individ och utveckling, Vuxenutbildningen och kommunens Lärcenter. IFO ansvarar för myndighetsutövning enligt SoL, LVU och LVM för barn och vuxna, samt erbjuder öppenvård och öppet stöd. Totalt arbetar cirka 35 personer inom verksamheten. Vårt gemensamma mål är att skapa positiva resultat för dem vi är till för. Vi söker nu socialsekreterare till vår barngrupp – både en tillsvidaretjänst och vikariat. IFO är indelat i Barngrupp, Vuxengrupp och en gemensam Öppenvård med fokus på familje- och beroendebehandling, samt föräldrastöd och ungdomskurator. Barngruppen består av tolv medarbetare, varav en har mottagningsfunktion. Två ärendehandledare ger stöd i det dagliga arbetet, och nya socialsekreterare får en mentor vid start. Vi arbetar familjeorienterat och lösningsfokuserat. Arbetsuppgifter Som socialsekreterare har du ansvar för: - Myndighetsutövning för barn och unga - Utreda barns behov, följa upp öppenvårdsinsatser och placeringar - Rekrytera, utreda och handleda uppdragstagare Kvalifikationer Vi söker dig som är utbildad socionom, eller har motsvarande utbildning som vi bedömer likvärdig. Det är en fördel om du har utbildning i Signs of safety och/eller BBIC. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta inom barnvård eller annan myndighetsutövning. Det är meriterande om du har erfarenhet av att handleda och vägleda uppdragstagare. Förvaltningens olika verksamheter samverkar nära, vilket är en viktig framgångsfaktor. Därför ser vi att du arbetar bra med andra människor genom ett lyhört och kommunikativt sätt. Du tar ansvar för din uppgift och planerar, organiserar och prioriterar på ett effektivt sätt så tidsramar hålls. Vi ser att du har lätt att anpassa dig till ändrade omständigheter då rollen kan innebära snabba förändringar. Det är viktigt att du handlar i enlighet med fattade beslut och kan behålla ett lugn vid mer stressande situationer. Tjänsten kräver god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift. B körkort är ett krav. Vad vi erbjuder dig Hos oss får du möjlighet att jobba med ambitiösa och kompetenta medarbetare, där vi har ett tydligt fokus på de vi är till för. Vi arbetar med delaktighet och kvalitet på ett respektfullt sätt både inom och utom enheten och gentemot våra klienter. Som anställd hos får du också ta del av förmåner som exempelvis friskvårdsbidrag, friskvårdstimme, flexibel arbetstid och kontinuerlig kompetensutveckling. För dig som inte bor i kommunen finns pendlingsmöjligheter med till exempel cykelväg längs Klarälvsbanan och buss från Karlstad. Som nyanställd inom Forshaga kommun får du även 500 extrapoäng hos forshagabostäder, vilket räcker till att få en lägenhet. Villkor Eftersom du kommer att arbeta med barn och unga, vill vi att du lämnar utdrag ur belastningsregistret före anställning. Blankett för att söka utdrag ur belastningsregister hittar du på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Tillträde snarast eller enligt överenskommelse Rekrytering kan komma att ske under ansökningstiden, så vänta inte med din ansökan! Välkommen med din ansökan! Vi vill att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg på vår hemsida. Information om hur vi hanterar dina personuppgifter finner du https://www.forshaga.se/GDPR Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. Vi undanber oss samtal från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Är du sjuksköterska och söker ett omväxlande arbete där du gör verklig skillnad – varje dag? Just nu söker vi tre medarbetare för tillsvidareanställning och fyra för vikariat på sex månader, med möjlighet till förlängning, till vår akutmottagning på Centralsjukhuset i Karlstad. Här möter du patienter i alla åldrar och tillstånd, i en arbetsmiljö där teamkänsla, kompetens och engagemang står i centrum. Vi erbjuder en trygg introduktion, närvarande chefer och stora möjligheter till både utveckling och variation i ditt yrkesliv. Din arbetsplats Akutmottagningen Centralsjukhuset, Karlstad – vår vardag är fylld av korta, snabba möten med människor som kan ha alla typer av skador och sjukdomar. En del människor är i kris, många är äldre. Vi som jobbar här är ett engagerat gäng som i perioder jobbar hårt och dedikerat men som också har kul tillsammans. Vi är duktiga på att stötta och ta hand om varandra. Du kommer till en trygg miljö där det finns seniora erfarna kollegor. Med en vardag med ett stort flöde av människor varje dag är vi också riktigt duktiga på bemötande. Vi samarbetar nära alla kliniker på sjukhuset, vilket gör arbetet både intressant, lärorikt och omväxlande. Vi arbetar med ständiga förbättringar för att du som medarbetare ska trivas och få möjlighet att utvecklas i din yrkesroll. Vi vet att ledarskapet är viktigt och hos oss satsar vi på ett ledarskap med närvarande chefer. Vi försöker visa det genom att en chef inte ska ha för många medarbetare så att alla blir sedda. Dina arbetsuppgifter Som sjuksköterska arbetar du i team tillsammans med undersköterskor och andra kollegor för att göra tidiga bedömningar av våra patienter. Här jobbar man som sjuksköterska självständigt och med standardiserade arbetssätt. Vill du veta mer om hur vi jobbar? Besök gärna vår sida: https://regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss/vara-arbetsplatser/jobba-med-oss-pa-akutkliniken?qs=Jobba med oss pÃ¥ akutkliniken Beroende på din tidigare erfarenhet så anpassar vi introduktionen till arbetsplatsen. Med hjälp av mentorer ser vi till att du får det som du behöver som sjuksköterska. För dig som nyanställd kommer du vara delaktig i utvecklingen av vårt omhändertagande på akutmottagningen. Med hjälp av nya kompetenser vässar vi våra team ytterligare. Du kan också bli en del av den framtida akutsjukvården som bland annat består i en helt ny akutmottagning som är en del i projektet nya CSK. Vår klinik växer och i framtiden kommer fler möjligheter till olika uppdrag och ansvar tillkomma. Känner du att akutsjukvård är din grej finns en specialistutbildning och det finns möjlighet att få utbildningen genom regionens utbildningstjänster. Vi vet också att många som kommer till oss gärna vill fortsätta till ambulanssjukvården. Här får du de erfarenheter som krävs för ett arbete inom ambulansen. Vill du dela din tjänst så är det möjligt. Vi samarbetar redan idag med bland annat ortopedkliniken, kirurgkliniken och ambulanssjukvården – och vi är öppna för att skapa fler rotationsmöjligheter utifrån dina intressen och önskemål. Dina kunskaper och kompetenser Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska. Vidareutbildning inom och/eller erfarenhet av akutsjukvård är meriterande. För att trivas hos oss behöver du vara en trygg och stabil person med god samarbetsförmåga och en positiv inställning till att arbeta i team. Du har lätt för att knyta an till människor, är flexibel och har en personlig mognad som gör att du hanterar olika situationer med lugn och omdöme. Du arbetar strukturerat och har förmåga att se helheten, vilket bidrar till ett gott samarbete och ett kvalitativt omhändertagande av våra patienter. Om Region Värmland Vi är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass. Läs mer om hur det är att https://regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss/vara-formaner, och följ oss på sociala medier. Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan. Övrigt I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning. Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Kompetensförsörjningsenhet HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i Varbi. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Har du ett brinnande intresse för teknik och vill arbeta som rörkonstruktör i en verksamhet med starkt utvecklingsfokus? Vi söker nu dig som vill bli en del av Rejlers i Örebro och arbeta tillsammans med deras kunder i spännande projekt! Varmt välkommen med din ansökan. Information om tjänsten Rejlers är ett erkänt starkt kompetensföretag med lång tradition av att driva och genomföra komplexa industriella projekt. I region mitt är de bra på bland annat projektledning, mekanikkonstruktion, automation, el-konstruktion och process- och anläggning. De arbetar med projekt som ligger i teknikens absoluta framkant hos några av tekniksveriges mest spännande kunder! Ny teknik inom batteriindustrin och ett fokus på hållbarhet är exempel på områden där Rejlers team spelar en viktig roll och har ett stort inflytande. Professionals Nord söker för Rejlers räkning en rörkonstruktör. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Rejlers. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och vår kunds önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected]. Du erbjuds • En öppen och välkomnande atmosfär, samtidigt som du arbetar i en verksamhet som präglas av nyfikenhet, förändring och glädje. För Rejlers är det viktigt att ha kul på jobbet!• Möjligheten att fortsätta utvecklas i din roll med en verksamhet i ryggen som uppmuntrar till att lära, utveckla och hjälpa varandra Arbetsuppgifter I rollen som rörkonstruktör hos Rejlers är du en del av deras leverans från design till konstruktion. Det innefattar att ta fram den processtekniska lösningen och funktionen, välja komponenter och material, rita flödesscheman, ta fram komponent- och rörlistor, utarbeta kravspecifikationer på utrustningar, 3D-modellera och ta fram tillverknings- och installationsunderlag. Du kommer spela en viktig roll för utvecklingen i teamet och det interna samarbetet. Du är aktiv i projekt både internt och externt ute hos kund. Vi söker dig som Har en eftergymnasial utbildning med teknisk inriktning eller arbetat dig till motsvarande kunskap. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av rörkonstruktion och tidigare erfarenhet inom projekt och uppdrag från rör- och anläggningskonstruktion, främst inom process-, energi-, olja & gas- och petrokemiindustrin. Vidare har du erfarenhet av programvaror som E3D, Plant3D eller AutoCAD. Tjänsten kan innebära kortare resor vid enstaka tillfällen. Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Rejlers. Du är noggrann och prestigelös i ditt arbete. Vidare är du lyhörd och trivs i en lärande miljö där man lär sig och tar hjälp av varandra. START: Enligt överenskommelseOMFATTNING: HeltidSTAD: ÖrebroURVAL: Sker löpandeKONTAKT: Mia Haaster #konstruktion #rörkonstruktion #konstruktion #piping #autoCAD #E3D #Plant3D #CAD Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]
Gillar du event-miljöer, träffa folk och samtidigt tjäna pengar? Är du duktig på att sälja bra produkter? Då är EVENTSÄLJARE på KILLNOISE det perfekta extrajobbet för dig! Som en del av vårt team jobbar du med försäljning av öronproppar på stora konserter och festivaler! Vi söker dig som är en glad och energisk person! Du har mycket lätt för att ta kontakt med människor, du är inte det minsta blyg inte och du tycker det är kul att sälja! Tidigare erfarenheter inom sälj, sport och lagarbete är mycket meriterande, men inget krav. Din attityd och personlighet är allra viktigast! KILLNOISE är ett svenskt företag som tillverkar funktionella och stilrena öronproppar. Vi jobbar på festivaler, konserter och events. Kolla in oss på www.killnoise.com eller www.facebook.com/killnoise
Gillar du event-miljöer, träffa folk och samtidigt tjäna pengar? Är du duktig på att sälja bra produkter? Då är EVENTSÄLJARE på KILLNOISE det perfekta extrajobbet för dig! Som en del av vårt team jobbar du med försäljning av öronproppar på stora konserter och festivaler! Vi söker dig som är en glad och energisk person! Du har mycket lätt för att ta kontakt med människor, du är inte det minsta blyg inte och du tycker det är kul att sälja! Tidigare erfarenheter inom sälj, sport och lagarbete är mycket meriterande, men inget krav. Din attityd och personlighet är allra viktigast! KILLNOISE är ett svenskt företag som tillverkar funktionella och stilrena öronproppar. Vi jobbar på festivaler, konserter och events. Kolla in oss på www.killnoise.com eller www.facebook.com/killnoise
Har du dokumenterad erfarenhet av flyttstädning? Då är du välkommen till oss på Clean & Sweep! Arbetet innebär i första hand flyttstädning hos företag och privatpersoner, men även andra typer av städning förekommer. Arbetet är fysiskt krävande och du måste veta med dig att du klarar av hålla motivation och nogrannhet uppe även om du är trött. Arbetstider kan variera beroende på schema, arbete kan ske dagtid, kväll och helger. Vi följer kollektivavtalet Serviceentreprenad. Vi ser fram mot din ansökan i form av CV med personligt brev!
Välj ett jobb för att visa detaljer