Ekonomicontroller till Strängnäs!

Nu söker vi nästa stjärna till ett uppdrag som Ekonomicontroller till Strängnäs!  Om tjänsten Som ekonomicontroller innebär det att fungera som ekonomistöd för verksamheten inom teknik- och fritidsområdet. Controllerns uppgifter omfattar att: • Medverka i boksluts- och budgetarbete • Vara stöd till verksamheten i framtagandet av detaljbudget för 2026 • Tillsammans med verksamheten analysera ekonomiskt utfall och ta fram prognos • Fungera som rådgivare och diskussionspartner i frågor som rör verksamheternas ekonomi • Stötta verksamhetsföreträdare vid ansökningar om bidrag från Migrationsverket • Genomföra utredningar och skriva rapporter • Medverka vid informationstillfällen och utbildningar inom ekonomiområdet Vem är du?  Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete som ekonomicontroller. God vana av att självständigt hantera arbetsuppgifter inom budgetering, uppföljning, rapportering och bokslut. Mycket god systemvana med erfarenhet av att arbeta i Hypergene samt god förmåga att snabbt sätta sig in i nya IT-verktyg. Vi ser även gärna att du har Universitets- eller högskoleutbildning inom ekonomi, eller annan eftergymnasial utbildning som bedöms likvärdig.  Om uppdraget Uppdragslängd: Cirka 4,5 månader, med möjlighet till förlängning Uppdragsstart: Mitten av augusti (vecka 33 eller 34) Tjänstgöringsgrad: 100 %

26 maj 2025
Sista ansökan:
1 juli 2025
Production Controller till Emhart Glass i Örebro!

Har du jobbat något år som controller eller i en liknande analytisk roll och vill ta nästa steg i en roll där du får arbeta nära verksamheten? Hos Emhart Glass i Örebro får du kombinera analys med verklig påverkan i produktionen – i en global, tekniskt ledande organisation med höga ambitioner. Nu söker vi dig som vill växa i rollen som Production Controller och vara med på en spännande tillväxtresa i ett bolag där både affärs- och medarbetarutveckling står i fokus. Information om tjänsten Professionals Nord söker för Emhart Glass räkning en Production Controller. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Emhart Glass. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Emhart Glass önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected]. Du erbjuds En roll med stor variation och nära koppling till verksamheten Möjlighet att bidra i en globalt ledande och växande organisation Ett företag som satsar på din utveckling och som gärna ser att du växer i takt med rollen Stöttande kollegor och en kultur där initiativ uppskattas "Det är en arbetsplats med högt i tak där vi alla får vara delaktiga i besluten. Här finns en stark teamkänsla och ett genuint engagemang för att tillsammans nå våra mål." – Medarbetare, Finansteamet Arbetsuppgifter Som Production Controller tillhör du ekonomiavdelningen och arbetar nära både platschef och produktionschefer. Du får en central roll i att följa upp och driva lönsamhets- och effektivitetsarbete. Du kommer bland annat att: Följa upp och analysera produktionskostnader och nyckeltal Stötta produktion och platschef i deras beslutsunderlag Säkerställa korrekta kalkyler och skapa ekonomiska rapporter Vara delaktig i månadsbokslut Vara delaktig i budget- och prognosprocesser kopplat till produktion Vi söker dig som Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller industriell ekonomi Har arbetat som controller eller i en liknande analytisk roll i minst något år Har goda kunskaper i Excel Talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska Har du erfarenhet från tillverkande industri eller affärssystem som IFS eller SAP är det meriterande – men inget krav. Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Emhart Glass. Du trivs med att arbeta både analytiskt och verksamhetsnära. Du har ett öga för siffror, gillar att förstå helheten och tvekar inte på att ta egna initiativ. Du är kommunikativ, nyfiken och vill vara med och påverka. Vidare är du en relationsbyggande person som uppskattar goda samarbeten. START: Omgående OMFATTNING: Heltid STAD: Örebro URVAL: Sker löpande KONTAKT: Mia Haaster Sök tjänsten genom att klicka på ”sök jobbet” nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

26 maj 2025
Sista ansökan:
7 juli 2025
Är du controller och öppen för nya möjligheter?
Capega AB
Controller

Är du mellan uppdrag eller funderar på nästa steg i din karriär? Capega samarbetar med flera spännande företag i Stockholmsområdet – från snabbväxande scaleups och börsnoterade koncerner till entreprenörsdrivna tillväxtbolag. Just nu söker vi proaktivt efter erfarna Controllers som vill ingå i vår kandidatbank inför kommande interimsuppdrag och rekryteringar. Vi söker dig som har erfarenhet av roller såsom: Business Controller Financial Controller Arbetsbeskrivning Uppdragen varierar beroende på roll och kund, men kan inkludera: Budget- och prognosarbete Analys och uppföljning av nyckeltal Stöd till verksamheten i finansiella frågor Kompetenskrav & erfarenhet Utbildning inom ekonomi  Relevant erfarenhet av liknande roller Van vid att arbeta självständigt och med stor ansvarskänsla Svenska och engelska i tal och skrift Längd på uppdrag Vi erbjuder främst uppdrag på heltid, ofta med start omgående eller enligt överenskommelse. Längden varierar, men våra konsultuppdrag ligger vanligtvis på 6 till 12 månader – med möjlighet till förlängning eller övergång till anställning hos våra kunder. Kontakt och Ansökan Skicka in din ansökan eller connecta med oss redan idag – så håller vi dig uppdaterad om uppdrag som matchar din profil. Har du frågor? Tveka inte att kontakta Elin Eklöf, rekryteringskonsult på Capega. Om Capega Capega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på www.capega.se och ta en första kontakt. Konsult hos Capega Som konsult hos Capega blir du en del av ett personligt bolag som med bred kompetens och stort nätverk ger dig rätt förutsättning att utvecklas inom din yrkesroll. Då vi värdesätter dig och dina kvalifikationer är det viktigt för oss att du trivs som vår konsult. Du får en engagerad konsultchef som känner till din bransch väl och du erbjuds goda anställningsvillkor med friskvårdbidrag och tjänstepension. För fler möjligheter, följ oss på LinkedIn eller besök www.capega.se

23 maj 2025
Sista ansökan:
9 november 2025
Produktionscontroller SLP i Övertorneå

Vill du använda din ekonomikompetens för att göra verklig skillnad i produktionen? Hos oss på SLP i Övertorneå får du vara med och skapa ordning i kalkylerna, utveckla lönsamheten – och samtidigt förstå hur det som räknas faktiskt svetsas ihop i verkligheten.   Om rollen Du är en Controller med produktionsteknisk förståelse – eller en produktionsekonom – som vill vara med och ta fram bättre kalkyler, hjälpa till att sätta prislappar på våra skräddarsydda påbyggnader och bidra till en mer lönsam och välplanerad produktion. Hos oss får du chansen att vara spindeln i nätet mellan sälj, konstruktion och produktion. Du jobbar nära både produktion och Excelarket. I vårt affärssystem Monitor följer du varje del av processen – från ritning till färdig maskin. Med andra ord: du ser till att våra produkter är lika bra på papperet som i verkligheten. Vad du kommer att göra Ta fram prislistor tillsammans med inköpsteamet och säljteamet Analysera produktionskostnader och föreslå förbättringar Skapa underlag för kalkyler och lönsamhetsbedömningar Följa upp produktionseffektivitet och föreslå justeringar Ställa kloka frågor och hitta svar i både system och fikarum Tjänsten är placerad i Övertorneå.   Om dig Vi söker dig som har utbildning eller erfarenhet inom ekonomi, matematik eller produktion. Du har god koll på Excel, och gärna erfarenhet från tillverkande industri. Meriterande är om du har jobbat i Monitor och är van att hantera kalkyler och operationsföljder. Personliga egenskaper vi gillar: Strukturerad men inte stel Självgående men inte solo Nyfiken och kommunikativ Gillar att jobba nära både produktion och ledning Du behöver kunna uttrycka dig väl på svenska, både i tal och skrift.   Om SLP SLP – Släp Lastbilspåbyggnader – är ett industriföretag med produktion i Övertorneå. Här tillverkar vi robusta och skräddarsydda påbyggnader till lastbilar som levereras till Sverige, Norge och Finland. Vi gör allt från grunden – svetsar, blästrar, lackar och monterar – och säkerställer kvalitet i varje led. Bland våra kunder finns bland annat LKAB, som kör våra största maskiner. Vi är cirka 35 anställda och erbjuder en hybrid arbetsplats med trygg anställning, friskvårdsbidrag, möjlighet till sjukvårdsförsäkring – och fredagsfika såklart. Redo att bygga framtiden med oss? Ansök så snart som möjligt – vi intervjuar löpande! Vid frågor vänligen kontakta Johanna Forsell på [email protected]  072 215 63 08 eller Peter Nilsson Sandlund på [email protected] 070 549 94 82. Sista ansökningsdag är 2025-06-15. Notera att vi inte tar emot ansökningshandlingar via e-post.

21 maj 2025
Sista ansökan:
2 juli 2025
Controller till myndighet
OIO Väst AB
Controller

Om tjänsten Vi söker en erfaren controller till Linköping som vill arbeta i en stödjande och rådgivande funktion. Du kommer att jobba nära verksamhetens controller och ledning, avdelningschefer, enhetschefer, forskare och projektansvariga. I rollen kommer du att spela en nyckelroll i att stödja verksamheten kring budgetprocessen, bokslutsprocessen samt ta fram underlag och analyser. Du kommer vidare vara delaktig i att utveckla ekonomiska processer där ditt arbete kommer att vara avgörande för både den löpande verksamheten och framtida utveckling. Tjänsten passar dig som har erfarenhet av att jobba i en större organisation, är ansvarstagande, strukturerad och har en god förmåga att arbeta självständigt. Om du dessutom tycker om att arbeta nära verksamheten i flera viktiga processer kring ekonomisk styrning och kan presentera komplexa ekonomiska samband på ett pedagogiskt sätt, kommer du att trivas i denna roll.  I huvudsak kommer du att ansvara för följande: Budgetprocessen för 2025 Bokslutsprocessen under vintern 2025/2026 Skapa en grund för framtida hantering av budget- och bokslutsprocessen Stötta med ekonomiska underlag och analyser Stötta vid forskningsprojekt genom att bedöma/granska kalkyler och upplägg för nya forskningsprojekt Identifiera och förbättra befintliga ekonomiska rutiner och processer, samt att implementera nya och mer effektiva arbetsmetoder Se till att ekonomiska regelverk efterlevs samt ta fram olika typer av ekonomiska beslutsunderlag  Vi söker dig som Har en högskoleutbildning inom ekonomi med inriktning redovisning alternativt YH-utbildning med inriktning ekonomi i kombination med minst 10 års arbetslivserfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete Har minst 5 års erfarenhet av kvalificerat arbete kring redovisning- analys- och uppföljningsarbete Tidigare ansvarat för budget och prognos, månads- och årsbokslut samt rapportering till styrelse och ledning Erfarenhet av processförbättring och utveckling av arbetsprocesser Tidigare erfarenhet av konsultuppdrag Har god kunskap i Excel och god kännedom kring redovisningssystem Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Vi söker dig som är driven och självgående där du har ett professionellt förhållningssätt och en god samarbetsförmåga. Du bör trivas med att utveckla arbetssätt och bidra med din kompetens till verksamheten. Det är högst meriterande om du har tidigare erfarenhet av liknande uppdrag där du bygger upp och implementerar nya rutiner inom ekonomi.  Om rekryteringsprocessen och anställningen Uppdraget är initialt ett konsultuppdrag på 6 månader med möjlighet till förlängning. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Omfattning: Heltid Start: Omgående Placering: Linköping Lön: Månadslön Om OIO Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

20 maj 2025
Sista ansökan:
29 juni 2025
Head of Operations

Northmill Bank is a pioneering financial institution at the intersection of technology and finance, committed to revolutionizing the way people manage and protect their financial well-being. We are creating a different kind of banking experience, digital yet personal. Northmill Bank was founded in 2006 and have grown to over 200 employees in 3 countries, 2.500 merchants and 600.000 end users. We use the latest technology to develop safe, smart, and user-friendly products for our customers. They are the sole reason why we do what we do. We are a 100% cloud-based product company where technology is the driver to create smarter banking products. Grab this opportunity to be a part of us and our journey! About the role As our Head of Operations, you will report to the Chief Product Technology & Operations Officer and play a key role in driving operational excellence across the business. You’ll lead the continuous improvement of processes and routines across key departments such as: Customer Center, AML & Fraud Prevention, Client Onboarding (B2B & B2C) and Instore Payments (Point-of-Sale) You’ll be responsible for developing scalable processes, aligning cross-functional teams, and ensuring operational efficiency as we grow. This is a critical role that blends strategy with execution, and people leadership with data-driven decision-making. What You'll Do Analyze and improve processes across customer-facing and back-office functions. Ensure compliance, quality, and risk mitigation across AML, fraud, and onboarding. Work closely with Product, Tech, and Compliance to align operations with business needs. Drive automation, digitalization, and continuous improvement initiatives. Lead, coach, and develop teams across operational departments. Define and track KPIs to monitor performance and identify opportunities. Act as a key partner to the CPTO and leadership team in shaping the operational strategy. Qualifications Proven experience in a senior operations leadership role, ideally in fintech, banking, management consulting or another regulated industry. Strong understanding of operational processes within customer service, onboarding, AML/fraud, or payments. Data-driven mindset with a passion for efficiency and structure. Experienced in scaling teams and building cross-functional alignment. Natural leader and communicator who thrives in a fast-paced environment. Fluent in English; Swedish is a plus. Fun Facts: Work-life balance - hit the gym two minutes away or go for a jog in the city. Event - highly appreciated “Northchill”. Health - 5000 kr health care allowance  Breakfast and fruits every day, as well as "holy fika” each Friday. Regular after work and celebrated successes at the office. Stockholm's most beautiful office space that the city has to offer, right in the city center with incredible views and our very own roof top terrace. Apply today and be a part of Northmill!

20 maj 2025
Sista ansökan:
6 november 2025
Controller till Norrköping

Är du erfaren och trygg i din roll som Controller? samt har erfarenhet av arbete inom statlig myndighet? Ansök redan idag!  Om uppdraget Vi söker nu en erfaren controller till en av våra kunder i Norrköping. Uppdraget sker på heltid under perioden 2025-08-25 t.o.m. 2026-09-01. Vi ser även att du har möjlighet att introduceras för uppdraget under perioden 2025-06-23-2025-07-09. Uppdraget utförs på plats hos kunden i Norrköping, viss möjlighet till distansarbete finns i överenskommelse med kunden.  Uppdraget sträcker sig över rekryteringsperioden tills en ordinarie controller är på plats och etablerad i rollen. Vi söker därmed söker dig som är trygg i din kompetens och snabbt kan bidra med stöd till projektledare och chefer, särskilt i frågor som rör ekonomisk uppföljning och analys.  Dina arbetsuppgifter Som controller ger du stöd till chefer, ledningsgrupper och projektledare genom att ta fram ekonomiska beslutsunderlag. Du ansvarar för uppföljning av intäkter och kostnader, prognoser och analyser samt bistår vid budget- och uppföljningsarbete. sammanställa rapporter ta fram långsiktiga prognoser kopplade till verksamheten genomföra budget och prognosarbete  genomföra ekonomisk uppföljning arbeta i ekonomisystem som Unit4 Business world  Dina kvalifikationer Kandidatexamen inom ekonomi och/eller arbetslivserfarenhet som bedöms likvärdig Minst två (2) års arbetslivserfarenhet av statlig redovisning Minst två (2) års arbetslivserfarenhet inom ekonomistyrning Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt Kunskaper i analysverktyg (exemplvis QlikView, Insikt och Power BI) Kunskaper i ekonomisystem (exempelvis Unit 4 ERP, Raindance, Visma m.fl)  Kan kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som i skrift Vad vi erbjuder dig Som konsult hos Bemannia får du: En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2025-05-20. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Amanda Chamoon, [email protected].  För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 170 40 00.   Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

12 maj 2025
Sista ansökan:
29 oktober 2025
Controller till Ford Sverige

Controller till affärsnära roll i internationell miljö Vill du arbeta nära affären och vara med och driva lönsamheten i en internationell kontext? Nu söker vi en Controller till Hedin Motor Company AB, ett distributionsbolag som ansvarar för Ford import med verksamhet i både Sverige och Finland. En roll för dig som gillar att kombinera analys med verklighetens utmaningar och som vill påverka på riktigt. Din roll hos oss Som Controller har du en nyckelroll i att driva ekonomistyrning och sprida lönsamhetsinsikter inom bolaget och koncernen. Du fungerar som en länk mellan ekonomiavdelningen och verksamheten och är ett naturligt bollplank för både VD, CFO och andra nyckelpersoner. Rollen är bred och omväxlande och du får möjlighet att påverka beslut som gör skillnad i vardagen. Du ansvarar för både löpande rapportering och ad hoc-analyser, och du bidrar med konkreta förslag på vad organisationen bör fokusera på framåt. Rollen omfattar såväl finansiell och operativ uppföljning som utveckling av arbetssätt, modeller och processer. Rollen rapporterar till bolagets CFO. Tjänsten är placerad på huvudkontoret i Mölndal. Du kommer bland annat att: Ansvara för finansiell och operativ uppföljning och analys varje månad, kvartal och år Ta fram beslutsunderlag och affärsanalyser Följa upp resultat och nyckeltal, samt bidra med insikter för lönsamhetsutveckling Utveckla modeller för kostnadsuppföljning och nyckeltal Driva budget- och målprocesser Delta aktivt i utvecklingen av controlling- och ekonomifunktionen Arbeta med KPI:er och förbättringsinitiativ Vara ett bollplank i affärsstrategiska frågor Rollen kommer att omfatta ansvar för både den svenska och den finska marknaden, samt kontakt med Ford Europa, vilket gör det viktigt att trivas i en internationell miljö med flera kontaktytor. Vem är du? Vi söker dig som har några års erfarenhet som Controller eller i en liknande roll i en affärsnära miljö. Du är affärsdriven, analytisk och har förmågan att kommunicera ekonomisk information på ett tydligt och engagerande sätt. Du gillar att ta initiativ, driva förändring och bidra till förbättringar – alltid med verksamheten i fokus. Vi ser gärna att du har: Akademisk examen inom ekonomi eller liknande Mycket god kommunikationsförmåga i både svenska och engelska Goda kunskaper i Excel och gärna erfarenhet av BI-verktyg Erfarenhet av ekonomisk analys, rapportering och affärsstyrning Erfarenhet av arbete i internationella bolag är meriterande Kunskaper i finska är ett plus, men inget krav Vad vi erbjuder Du får en central roll i ett bolag som är i ständig utveckling. Vi kombinerar ett starkt affärsfokus med korta beslutsvägar och en kultur som bygger på samarbete, engagemang och respekt. Du får möjlighet att påverka, utveckla och växa – både i din roll och inom organisationen. Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag – vi intervjuar löpande! Varför jobba med oss? Som arbetsgivare är vi bra på att tillvara ta på drivna och engagerade medarbetare. Vi är ansvarstagande och säkerställer schyssta och rättvisa anställningsvillkor och samtliga verksamheter omfattas av kollektivavtal. Vi erbjuder ett brett sortiment av förmåner så som exempelvis förskottsemester, extra föräldrar lön och ett generöst friskvårdsbidrag för att värna om våra medarbetares hälsa. Läs mer på vår hemsida www.hedinmobilitygroup.com

12 maj 2025
Sista ansökan:
29 oktober 2025
Projektcontroller
Procruitment AB
Controller

Om kunden En världsledande aktör inom avancerad militär utbildningsmateriel med kunder över hela världen. Med den senaste tekniken och ett starkt fokus på innovation erbjuder företaget en arbetsmiljö där människan och utveckling står i centrum. Här ges du möjlighet att växa och bidra till lösningar och utveckling inom ett stabilt och framåtlutat bolag i en unik bransch Om tjänsten Som Projektcontroller får du arbeta i en internationell miljö i spännande utvecklingsprojekt – finansierade av European Defence Fund (EDF). Du arbetar du nära projektledare och blir en viktig funktion i ett coreteam för projekten. Det innebär en central roll i att följa upp och analysera med målet att förenkla det komplexa och skapa tydlig ekonomisk kontroll. Arbetet varierar mellan ekonomiska analyser, rapportering och möten med projektteamet. Du är med i hela projektcykeln – från uppstart och valutasäkring till avslut och revision. Under projektets gång följer du upp ekonomin, förbereder underlag inför rapportering och säkerställer att siffror och dokumentation håller för granskning. Din kompetens Högskoleutbildning inom ekonomi eller redovisning Tidigare erfarenhet av controlling inom EU-projekt och myndighetsprojekt Svenska och engelska flytande i tal och skrift  För att trivas och lyckas i rollen har du ett strukturerat arbetssätt och en analytisk förmåga som hjälper dig att navigera i komplexa ekonomiska sammanhang. Du är tålmodig och uthållig, vilket behövs i en roll där stora mängder information och detaljerade regelverk ska förstås och hanteras. Du har ett starkt eget driv och tar ansvar för ditt arbete med självledarskap och initiativförmåga. Med en lösningsorienterad inställning bidrar du med förslag och förbättringar och är inte rädd för att ta egna beslut. Övrigt Lön: Fast månadslön Omfattning: Heltid, tillsvidare Start: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid Placeringsort: Jönköping Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd, tjänsten kräver svenskt medborgarskap Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag! Om oss Procruitment är Sveriges enda karriärbyrå inom IT, tech och engineering som genom proaktiv rekrytering förenar attraktiva arbetsgivare med människor som delar samma mål och ambitioner. Oavsett om du är en erfaren ledare eller om du ska ta ditt första steg ut i karriären hjälper vi dig att nå dina karriärmål - samtidigt som vi bryr oss om dig, din resa och att du mår bra längs vägen. Procruitment är stolta vinnare av Recruitment Awards och är utsedda till Årets Rekryteringsföretag och Årets Raket samt Gasellföretag 2024 av Dagens Industri.

9 maj 2025
Sista ansökan:
26 oktober 2025
Controller till Hexatronic
Mpya Finance AB
Controller

Till ett av våra dotterbolag söker vi nu en Controller - Vill du arbeta i en bred roll med ansvar för hela ekonomifunktionen i vårt utbildningsbolag Edugrade? Då är du den vi söker! Hexatronic Group är en global koncern som erbjuder lösningar och produkter för fiberoptisk kommunikation. Vi är ledande inom våra fokusområden Fiber Solutions, Harsh Environment och Data Center och arbetar med att möjliggöra den digitala infrastruktur som krävs för ett uppkopplat samhälle. Med verksamhet i över 20 länder är vi en pålitlig partner för kunder världen över. Om rollen Som affärsnära controller får du ett brett ansvar och är en nyckelperson i den dagliga verksamheten med fokus på Edugradebolaget. Du ansvarar för att sköta och utveckla ekonomifunktionen och fungerar som ett affärsstöd till både ledning och organisationen i stort. Du är med och påverkar allt från kalkylering av nya utbildningar, till strategiska beslut på ledningsnivå och du jobbar tätt med VD i det dagliga arbetet. Din arbetsplats är på vårt huvudkontor på Sofierogatan 3. Här arbetar du nära koncernens Finance Shared Service-team, vilka ger dig både ett gott nätverk och möjlighet till erfarenhetsutbyte, samt tillgång till stöd och kunskap vid behov. Huvudsakliga arbetsuppgifter Underhåll och uppsättning av automatiserade rapporter, nyckeltal och grafiska översikter i Rapport- & Analysverktyget Fortnox för att stödja ledningens beslutsfattande och även kunna ge en tydlig ekonomisk översikt av verksamheten för våra medarbetare Ansvara för att skapa och följa upp budgetar och prognoser mot utfall per utbildning, affärsområde och på bolagsnivå, samt analysera kostnader och föreslå åtgärder Presentera resultat månadsvis till ledning och medarbetare samt koncernbolaget Ge stöd och rådgivning till ledningen i ekonomiska frågor, affärsutveckling och vid beslut om nya affärer Framtagande och uppföljning av kalkyler för nya och befintliga utbildningar genom utvärdering av historisk data och i nära samarbete med utbildningsledare Ansvarar för hela bolagets ekonomiska administration och bokföring. Detta inkluderar löpande bokföring och hantering av leverantörsfakturor, fakturering, betalningar, kontoavstämningar, skatter och avgifter, bokslut och årsredovisning Vem är du Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom ekonomi och som har tidigare erfarenhet av arbete som controller, gärna i en verksamhetsnära roll. Du besitter goda kunskaper inom uppföljning, budgetering och rapportering. Rollen innebär även arbete med löpande bokföring, vilket ställer krav på grundläggande kunskaper inom redovisning. Du trivs i att ha helhetsperspektiv, men gillar även att gräva ner sig i detaljer, samt har vilja och drivet att självständigt kunna föra arbete och affären framåt. Erfarenhet av budget, prognos och uppföljning Grundläggande kunskaper inom redovisning Trygg Excelanvändare och mycket goda systemkunskaper (Fortnox meriterande) Erfarenhet av att analysera presentera siffror på ett tydligt och pedagogiskt sätt Vill du veta mer och ansöka? I den här rekryteringen samarbetar Hexatronic Group med MPYA Finance. Har du frågor är du varmt välkommen att höra av dig till ansvariga rekryteringskonsulter Anette Zantelid tfn 0732-03 67 77 eller Linda Målberg tfn 0733-80 77 88. Din ansökan gör du via www.mpyafinance.se. Vi ser fram emot din ansökan och vill även göra dig uppmärksam på att intervjuer till denna roll sker löpande, samt att tjänsten kan komma tillsättas innan annonsavslut.

9 maj 2025
Sista ansökan:
26 oktober 2025