Vill du göra skillnad för både miljön och fastighetsbeståndet? Vi söker dig som vill vara med och skapa ett mer hållbart Tranemo! Hos Tranemobostäder får du chansen att göra verklig skillnad – både för miljön och för de människor som bor i våra fastigheter. Nu söker vi en teknisk förvaltare med fokus på energieffektivisering och driftoptimering. En viktig roll med både strategiskt ansvar och praktiskt arbete i fält. Om rollen Som teknisk förvaltare ansvarar du för att driva och utveckla arbetet med energieffektiv förvaltning. Du har en central roll i att säkerställa ett hållbart, kostnadseffektivt och klimatsmart fastighetsbestånd. Tjänsten är bred och varierad – med både långsiktiga strategier och operativa uppgifter. Dina huvudsakliga ansvarsområden: Teknisk förvaltning med särskilt fokus på energioptimering Utföra energianalyser, energikartläggningar och föreslå energibesparande åtgärder Utveckla och implementera strategier för att minska energiförbrukning och koldioxidutsläpp Övervaka och analysera energiprestanda i fastigheter Ta fram och redovisa energirapporter och nyckeltal till ledning och styrelse Felsöka och optimera energianläggningar Vara en av våra internrevisorer inom bolaget och inom nätverket BoNät Hålla dig uppdaterad inom nya teknologier och hållbarhetstrender Samarbeta med kollegor för att genomföra förbättringar och dokumentera resultat Vara representant i nätverket BoNät och representera bolaget i relevanta forum Vi söker dig som har: Utbildning som förvaltare, fastighets-/energiingenjör eller liknande. Alternativt har du motsvarande erfarenhet inom området Flerårig erfarenhet inom teknisk förvaltning, gärna med energiinriktning Kunskap om myndighetskrav för fastigheter (Ex. OVK, radon och liknande) Meriterande är om du även har erfarenhet av fastighetssystem och uppföljning av energi så som Momentum Personliga egenskaper: God samarbetsförmåga och förmåga att driva frågor självständigt Analytisk och lösningsorienterad Ansvarstagande med god förmåga att arbeta självständigt God kommunikatör – du är en viktig representant utåt för bolaget Flytande i svenska i tal och skrift (andra språkkunskaper är meriterande) Varför Tranemobostäder? Tranemobostäder är ett litet men engagerat kommunalt bostadsbolag som tror på hållbar utveckling och närhet till våra hyresgäster. Här får du en roll där din insats gör skillnad – både i bolaget, för hyresgäster och för miljön. Vi verkar för en stark känsla av samhörighet och uppmuntrar dig som anställd att ha inflytande och delaktighet i vårt utvecklingsarbete inom bolaget. Tranemobostäder är en av fem bolag i nätverket BoNät (Stubo, Fribo, Bollebo och Vårgårda Bostäder) som samverkar för att skapa nytta och ständig förbättring främst inom områdena miljö, arbetsmiljö och kvalitet. Ett av målen är att fokusera på hållbar energi och vi är certifierade inom miljö enligt ISO 14001:2015. Är du intresserad? Skicka din ansökan redan idag. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Övrigt Tjänstgöringsgrad: Heltid Lön: Enligt överenskommelse Tillträde: Enligt överenskommelse Vid frågor kring tjänsten kontakta ansvariga rekryterare Anna Lövqvist [email protected] eller Ivana Saric [email protected]. Välkommen med din ansökan!
Tjänstebeskrivning & erbjudande Har du arbetat som Biträdande Fastighetsförvaltare och vill komma till ett fastighetsbolag som står för långsiktigt förvaltande? Har du koll på hyreslagstiftningen och vill komma till en arbetsgivare där du kan göra karriär? Då har vi tjänsten för dig! Du kommer initialt att bli anställd av PerformIQ under de första 6 månaderna. Om samarbetet fungerar väl för båda parter finns goda möjligheter till fortsatt förlängning eller anställning hos Einar Mattsson. Det här är en tjänst för dig som trivs i en roll där du får arbeta operativt med huvudansvar för boendekontakt och uthyrningsfrågor åt fastighetsägare. Du kommer få chans att vara med och utveckla processer och arbetssätt i ett team med kompetenta och engagerade kollegor som precis som du drivs av nöjda kunder och långsiktigt förvaltarskap. Du kommer bland annat att: • handlägga uthyrning av bostäder genom att till exempel publicera objekt i bestämda kanaler, utvärdera ansökningar efter givna kriterier samt skriva hyresavtal. • ha visningar av lägenheter inför uthyrning. • vara kontaktperson för hyresgäster, entreprenörer, myndigheter och andra intressenter avseende boendefrågor. • ansvara för att hantera, utreda och följa upp störningsärenden. • delta i interna utvecklingsprojekt. Personprofil För att lyckas i rollen som biträdande förvaltare ser vi att du har arbetat med uthyrningsfrågor kopplat till bostäder och fastighetsadministrativa uppgifter under minst 3 år. Det är viktigt att du känner dig trygg med att handlägga ärenden såsom uthyrnings-, bytes- och andra hyresjuridiska ärenden. Därtill ser vi att du har relevant fastighetsrelaterad eftergymnasial utbildning alternativt längre relevant arbetslivserfarenhet. Har du utbildning inom fastighetsjuridik eller fastighetsförvaltning ses det som meriterande. Vi ser det som ett plus om du tidigare arbetat i systemet Vitec men inget krav. Som person är du strukturerad, trygg i dig själv och relationsskapande. Du har en positiv approach, är nyfiken och har en mycket god kommunikativ förmåga. Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i din yrkesroll. Övrigt Start: Omgående, senast 1 september Omfattning: Heltid och tillsvidare Arbetstid: 8 – 17 med flextid Plats: Rosenlundsgatan 58, Stockholm Skicka in din ansökan genom att trycka på ”ansök”. Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta Filip Lundström på [email protected] Företagspresentation Vi erbjuder en arbetsplats där du får stora möjligheter att sätta din egen prägel på ditt arbete och karriärutveckling med tillgång till koncernens breda och djupa kunskap. Du kommer till ett långsiktigt familjeägt bolag med rötterna i en entreprenörskultur som värdesätter din omtänksamhet, framåtanda och ditt engagemang. Efter 90 år kan vi säga att vi är en stark aktör i alla konjunkturer, vi är långsiktiga på riktigt. Förvaltningsbolaget erbjuder tillgång att arbeta med en bred grupp av välrenommerade fastighetskunder. Vi förvaltar drygt 14 000 bostäder samt kommersiella lokaler till ett totalt värde om 60 miljarder åt olika aktörer. Ungefär 6000 av dem ägs av Einar Mattsson-sfären. Kunderna finns främst i Storstockholm. Du kommer ha din bas i nyrenoverade, ljusa och moderna lokaler i hjärtat av Södermalm Välkommen med din ansökan!
Fastighetsförvaltare till Stockholms Studentbostäder – en nyckelroll i ett engagerat team Är du intresserad av att forma framtidens boende och vill kombinera ledarskap med strategisk fastighetsförvaltning? Vi söker nu, på uppdrag av Stockholms Studentbostäder, en erfaren och driven fastighetsförvaltare med personalansvar till Lappkärrsberget, en viktig del av deras norra affärsområde. Här får du möjlighet att arbeta i en organisation som värdesätter innovation och utveckling. Om rollen Vill du ha en roll där du verkligen gör skillnad – för både människor och samhälle? Som fastighetsförvaltare hos Stockholms Studentbostäder får du möjlighet att driva utvecklingen av ett fastighetsbestånd som påverkar tusentals studenters vardag. Med ansvar för ett av våra mest dynamiska områden blir du en nyckelperson i arbetet med att säkerställa långsiktig kvalitet, hållbarhet och effektiv förvaltning. Du leder ett engagerat team på åtta personer, där du har det fulla ansvaret för arbetsmiljö, utveckling och prestationer. Det ekonomiska ansvaret omfattar budget, uppföljning och målstyrning – där du aktivt bidrar till verksamhetens lönsamhet. I rollen är du även delaktig i upphandlingar och investeringar, där hållbarhetsaspekten är en självklar del i alla beslut du fattar. Stockholms Studentbostäder erbjuder en miljö där driv, omtanke och långsiktighet står i centrum. Här får du arbeta nära både organisation och hyresgäster i en roll där ditt ledarskap, affärssinne och samhällsengagemang verkligen kommer till sin rätt. Tillsammans skapar de framtidens studentboende – hållbart, tryggt och levande. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Leda och utveckla teamet mot gemensamma mål med fokus på service och kvalitet. Ansvara för fastigheternas driftnetto, inklusive budget och prognosarbete. Initiera och följa upp underhålls- och investeringsprojekt. Säkerställa att arbetsmiljö- och andra myndighetskrav bedrivs enligt lag. Vem du är Gedigen erfarenhet av fastighetsförvaltning samt tidigare ansvar för personal är en förutsättning. Eftergymnasial utbildning inom fastighetsområdet kombinerat med goda kunskaper i fastighetsekonomi och hyresjuridik. En tydlig och engagerande ledarstil med förmåga att skapa struktur och arbetsglädje i teamet. Hög grad av affärsmässighet samt mycket god kommunikativ förmåga i såväl svenska som engelska. Innehav av B-körkort är ett krav för tjänsten. Vad företaget har att erbjuda Hos Stockholms Studentbostäder får du inte bara en viktig och utvecklande roll – du blir också del av en arbetsplats som värnar om balans, hälsa och gemenskap. De erbjuder bland annat: Generösa personalförmåner som friskvårdsbidrag, rabatter hos gym och kursgårdar. Stora möjligheter till kompetensutveckling genom kurser och utbildningar. Gemensamma aktiviteter via personalföreningar – allt från kajakpaddling till museibesök. Flexibla arbetstider med flextid. Smidiga transportlösningar som elcyklar och poolbilar för arbetsdagen. Fokus på hälsa och arbetsmiljö. Här får du helt enkelt rätt förutsättningar för att trivas, utvecklas och må bra – både på och utanför jobbet. Välkommen med din ansökan! I denna rekrytering samarbetar Stockholms Studentbostäder med Fasticon. Du söker tjänsten via annonsen. För att säkerställa att dina personuppgifter hanteras i enlighet med GDPR tar Fasticon inte emot ansökningar via e-post. Vi arbetar utifrån en kompetensbaserad rekryteringsprocess. Det innebär att vi arbetar med fokus på att rekrytera rätt kompetens i förhållande till verksamhetens behov. Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult [email protected]. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med din ansökan! Så länge annonsen är publicerad tar vi emot ansökningar. Vi använder oss av tester som en del av vår rekryteringsprocess och slutkandidaten kommer att genomgå en bakgrundskontroll. Om Fasticon Fasticon är marknadsledande specialister på kompetensförsörjning inom fastighetsrelaterade kompetenser. Vi kombinerar skarp expertis med en djup förståelse för ledarskapsutmaningar, engagerade i att rekrytera och hyra ut yrkesverksamma som bidrar till din organisations långsiktiga framgång. Våra kunder finns över hela Sverige och vi utgår från kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö. Läs mer på www.fasticon.se och sök lediga jobb på www.fasticon.se/lediga-jobb.
Om tjänsten Som fastighetsförvaltare hos Nybro Bostads AB och AB Nybro Brunn får du en central roll med ansvar för både drift och utveckling av våra fastigheter. Du leder det dagliga arbetet inom förvaltningen och har ett nära samarbete med dina två direktrapporterande medarbetare – en Driftkoordinator och en Fastighetskoordinator – samt ingår i förvaltningens ledningsgrupp. Du ansvarar för budget, prognoser, uppföljning, underhållsplanering samt samordning med entreprenörer, hyresgäster och myndigheter. Du driver arbetet framåt med fokus på kvalitet, långsiktighet och hyresgästens bästa. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Personalansvar för två tjänstemän Budget- och uppföljningsansvar för fastighetsbeståndet Leda och fördela arbetet inom förvaltningen Utveckla och följa upp underhållsplaner Samordning av entreprenörer och myndighetskontakter Aktiv dialog med hyresgäster och interna verksamheter Kompetensutveckla dina medarbetare För denna roll kommer du behöva arbeta noggrannt, strukturerat och lösningsorienterat. Du bör även motiveras av att arbeta i en verksamhet under ständig utveckling samt trivas med att jobba för ett effektivare arbetssätt. Du rapporterar till Fastighetschefen och ingår i dennes ledningsgrupp. Placeringsort är Nybro. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Kvalifikationer Vi söker dig med relevant högskoleutbildning inom fastighet/bygg eller likvärdig erfarenhet, samt flerårig erfarenhet inom fastighetsförvaltning. Du har teknisk kunskap om byggnader, drift, underhåll men också god förståelse för ekonomi, juridik och avtal kopplade till fastigheter sedan tidigare. Det är meriterande med erfarenhet från offentlig verksamhet men inget krav och kunskap om LOU är ett plus. Som person är du strukturerad, lösningsorienterad och har utmärkta kommunikationsfärdigheter och förmåga att leda och motivera team. Du har lätt för att bygga förtroendefulla relationer, både internt och externt, och trivs i en roll där du får kombinera operativt ansvar med strategiskt tänkande. För att trivas på Nybro Bostads AB och för att vara framgångsrik i denna roll är du en engagerad person som gillar att arbeta verksamhetsnära och utvecklingsorienterat samt ha ett intresse för hållbarhet. Du har god systemerfarenhet. B-körkort är ett krav. Bakgrundskontroll kommer genomföras. Vi erbjuder dig: En viktig och varierad roll med stort ansvar Möjlighet att påverka och utveckla vår fastighetsförvaltning En trygg anställning med goda förmåner Kompetenta kollegor och en stabil arbetsgivare i offentlig ägo Arbetsplats i vackra Nybro med närhet till både natur och samhällsservice Om arbetsgivaren Nybro Bostads AB grundades 1944, och är idag det största bostadsbolaget i Nybro kommun. Vi är ett kommunägt fastighetsbolag som förvaltar cirka 2250 lägenheter samt, i AB Nybro Brunn, även de fastigheter där kommunen har verksamhet. Vi arbetar hela tiden för att bli bättre, med både investeringar och verksamhetsutveckling. Vi medverkar i flera intressanta projekt och samarbetar inom exempelvis energi, miljö och digitalisering. Vår verksamhetsidé är att vi skall främja efterfrågan på boende, förvaltning och vara aktiva i Nybro kommuns utveckling och vision. Läs mer här: http://www.nbab.se Hur du ansöker I denna rekrytering samarbetar NBAB & ABNB med Telin Rekrytering & Konsult och du söker tjänsten via www.telinrekrytering.se Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vi tar ej emot ansökningar via e-post på grund av den nya lagstiftningen GDPR. För att din ansökan skall vara giltig, vänligen registrera dig och ansök via vår hemsida. Har du frågor eller vill veta mer är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Linda Petersson på telefon 070-377 45 74 eller e-post [email protected] Funderar du på att flytta till Kalmar län kan det vara bra att känna till att det finns extra stöd och vägledning att få. På flyttahit.nu kan du bland annat läsa mer om regionen, våra kommuner, se lediga bostäder och få en kontaktperson. Flyttahit.nu är ett samarbete mellan Kalmar läns kommuner och Region Kalmar län. Välkommen med din ansökan – tillsammans bygger vi ett tryggare och mer hållbart Nybro!!
Devotum söker kontinuerligt efter konsulter för pågående och framtida uppdrag hos våra kunder. Oavsett om det gäller korta eller långa uppdrag, så ger vi dig möjligheten att utmana dig själv och bidra med din expertis där den behövs som mest. Registrera dig redan idag och bli en del av vårt nätverk! Hur blir man konsult? Devotum är experter inom kompetensförsörjning inom framför allt samhällsbyggnads- och fastighetsbranschen och får löpande in förfrågningar med kort varsel inom bland annat förvaltning, fastighetsteknik, administration, ekonomi och ledningsfunktioner. Genom att registrera dig som konsult hos oss blir du en del av vårt nätverk och har möjlighet att matchas mot våra aktuella uppdrag. Registreringen är enkel – ladda bara upp ditt CV och se till att lämna så utförlig information som möjligt om din erfarenhet och kompetens. Så snart du registrerat dig hos oss kan du bli kontaktad för att stämma av tillgänglighet och intresse för specifika uppdrag innan en intervju bokas in. Vad krävs för att bli konsult? För att trivas att arbeta som konsult krävs att du är trygg i din roll, självgående, initiativtagande och har lätt för att sätta dig in i nya organistationer och verksamheter. Utöver detta krävs även att du besitter efterfrågade erfarenheter och kompetenser för det aktuella uppdraget hos vår kund. Flexibilitet som konsult hos Devotum Som konsult hos oss har du möjlighet att välja om du vill fakturera genom ditt eget bolag eller bli direkt anställd hos Devotum. Devotum är ett bemanningsföretag som sätter våra konsulters välmående i fokus. När du är anställd som konsult hos oss kan du känna dig trygg med förmånliga anställningsvillkor som omfattar lön, semester, försäkringar och tjänstepension. Vi strävar efter att erbjuda dig de bästa förutsättningarna för en stabil och trygg anställning. Våra dedikerade konsultchefer finns alltid till hands för att ge dig den support och vägledning du behöver under hela uppdragsperioden. Vi värdesätter närvaro och närhet till våra konsulter och strävar efter att skapa en miljö där du känner dig sedd och omhändertagen. Hos oss är varje konsult viktig, och vi arbetar aktivt för att säkerställa att du trivs och når dina mål under ditt uppdrag. Ansökan Låt oss veta redan i din ansökan vilken roll som intresserar dig mest. Då detta är en spontanansökan hör vi av oss när vi har ett uppdrag som passar just din profil. Registrera dig idag och ta nästa steg i din konsultkarriär med Devotum!
Är du en fastighetsförvaltare som vill ta nästa steg i ett bolag som vågar tänka nytt? Sveaviken PM är en modern och snabbfotad aktör i fastighetsbranschen där digitala verktyg, innovation och hög service står i fokus. Vi strävar efter att testa nytt och har viljan att ligga i framkant vilket skapar ett unikt bolag där positiv attityd, hög kompetens och samarbete kännetecknar företagskulturen. Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla framtidens fastighetsförvaltning tillsammans med ett engagerat team. Varmt välkommen med din ansökan till Isaksson Rekrytering! Ditt uppdrag I rollen som fastighetsförvaltare har du helhetsansvar för ett antal fastigheter. Du rapporterar till kundens Asset Manager eller fastighetschef, och driver fastighetens utveckling utifrån verksamhetsplan, mål och budget, som du tillsammans med ditt kompetenta team tar fram och presenterar för kunden. Du leder och fördelar arbetet inom fastigheten utifrån tecknade avtal, för att maximera värde och kundnöjdhet. Vi jobbar idag uteslutande med hyresbostäder med inslag av kommersiella lokaler, vilka finns belägna i Stockholm, Göteborg och tillväxtorter runt om i Sverige. Exempel på arbetsuppgifter: Ansvara för att leda verksamheten i linje med budget, mål, strategi och riktlinjer Leda och samordna arbetet med sidoleverantörer Följa upp och rapportera verksamhetens resultat och insatser Säkerställa att fastighetsägaransvaret uppfylls Arbeta kontinuerligt med att utveckla fastigheten genom ständiga förbättringar Vara kontaktperson gentemot hyresgäster och relevanta myndigheter Hantera försäkringsärenden kopplade till fastigheten Samordna eftermarknadsfrågor Säkerställa systematiskt brandskyddsarbete och brandskydd i fastigheten Teamet du blir en del av I teamet ingår fastighetstekniker, förvaltare, energispecialist, byggprojektledare, fastighetsutvecklare och uthyrare. Vi har även ett nära samarbete med övriga bolag i koncernen, vilket utvecklar och driver nya tidens förvaltning. ”Vi är ett ungt och expansivt bolag som vill utmana, förnya och förbättra. Här får man möjlighet att vara med och utveckla förvaltningsorganisationen och vi är inte rädda för att utmana gamla normer i en ganska traditionell bransch. I rollen som fastighetsförvaltare kommer du tillsammans med övriga kompetenta kollegor även bli involverad i företagets utveckling” säger Isak Franzén, Teknisk chef Är du den vi söker? För att lyckas i rollen bör du vara självgående, trygg och serviceminded i din yrkesroll som förvaltare och gilla att jobba med människor. Att du är en ”doer” som proaktivt driver arbetet framåt är viktigt, liksom att du motiveras av att gå i mål med dina arbetsuppgifter och brinner för att ge service till våra hyresgäster. Du känner dig trygg i att leda ditt team. Hos oss är förvaltaren en projektledare för fastigheten och arbetar för att utveckla fastigheten och förbättra driftnetto och fastighetens värde. Du älskar att få saker gjorda och tillsammans med ditt kompetenta team sköta och utveckla våra fastigheter. Sveaviken PM håller en hög nivå på våra tjänster för att skapa värde till våra fastighetsägare. Vi söker dig som har: Relevant universitets- högskole- eller YH-utbildning inom fastighet Erfarenhet av en roll som biträdande förvaltare, uthyrare eller kundtjänst ser vi som meriterande God kundvana Flytande svenska i tal och skrift Goda kunskaper i engelska i tal och skrift God datavana och erfarenhet av att arbeta i Microsoft Office B-körkort Ansökan och kontaktuppgifter: Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten så fort vi hittat rätt person. Skicka in din ansökan till Isaksson Rekrytering. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via e-post. För frågor om tjänsten, kontakta [email protected] eller 073-501 05 97. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten skall tillsättas snarast möjligt. Bakgrundskontroll via 2Secure Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi en bakgrundskontroll innan anställning. Kontrollen utförs i samarbete med 2Secure och kan omfatta CV-verifiering, rättsärenden, ekonomisk granskning samt andra relevanta kontroller beroende på tjänstens krav. För mer information, besök https://www.2secure.se
Har du ett intresse för människor och sinne för ledarskap och service? Vi på Vätterhem söker en förvaltare till förvaltningsområde Österängen som vill vara med och skapa en hållbar och trygg stadsdel där alla känner trivsel, gemenskap och framtidstro. Rollen som förvaltare på Österängen är en spännande och varierande tjänst med fokus på engagerade medarbetare och nöjda hyresgäster. Du får en mycket central roll som ledare i förvaltningen och ansvarar för en personalgrupp samt ett antal fastigheter. I din ledarroll förväntar vi oss att du arbetar med ett tillitsbaserat ledarskap där du engagerar dina medarbetare att arbeta mot uppsatta mål. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Leda en personalgrupp om cirka 6-10 medarbetare. Personalansvar inklusive arbetsmiljö och teamutveckling Ansvar för ett fastighetsbestånd inom Österängens förvaltningsområde Långsiktig utveckling av fastigheterna. Driva underhållsprojekt - förslag, planering, genomförande och uppföljning av fastigheterna Drift och skötsel, planering, genomförande och uppföljning av ditt område Ekonomi, ansvar och uppföljning inom ditt ansvarsområde Skapa goda relationer genom tät kommunikation med hyresgäster Ansvar för lägenheter - besiktning, reparationer och underhåll i samband med omflyttning samt löpande hantera störningsärenden Samverkan internt och externt med en hög servicenivå och tydlig information Ansvara för byggnadstekniska utredningar, drift- och underhållsåtgärder och lokalanpassningar Kvalifikationer: För att lyckas i rollen som förvaltare har du en relevant utbildning eller motsvarande erfarenhet inom fastighetsförvaltning av bostadsområden. Du har god erfarenhet av att leda medarbetare på ett tillitsbaserat och situationsanpassat sätt. Har du tidigare arbetat som förvaltare är det meriterande. Vi ser det även som meriterande om du har erfarenhet från tekniska installationer, hyresjuridik, underhållsplanering, entreprenadupphandling och projektledning. B-körkort är ett krav i tjänsten för att du ska kunna ta dig runt på våra områden. Du har dessutom en god förmåga att kommunicera på svenska i både tal och skrift. Behärskar du även andra språk ser vi det som meriterande. Din person: Vi söker dig som har god förmåga att skapa engagemang, delaktighet och arbetsglädje. Du har viljan att utveckla, lyssna in och leda dina medarbetare. Du är en strukturerad person med förmåga att planera och prioritera din arbetsdag. Ditt arbetssätt präglas av att arbeta mot uppsatta mål, likväl som du värderar uppföljningen av dessa. Som person har du goda värderingar, en mångkulturell medvetenhet, ett öppet sinne och en god kommunikativ förmåga. Du drivs av att arbeta i en organisation som arbetar framåt med viljan att alltid utvecklas. Vi utgår från vår värdegrund LUTA; Långsiktighet, Utveckling, Trygghet och Ansvar, i allt vi gör. Som medarbetare hos oss är det viktigt att du aktivt arbetar utifrån dessa ledord. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vårt erbjudande till dig: Hos oss får du ett omväxlande och fritt arbete där du själv har stor möjlighet att påverka utformningen av ditt arbete. Det är viktigt för oss att skapa de bästa förutsättningarna för din utveckling och trivsel genom ett nära ledarskap. Om det behövs utbildar vi dig internt eller externt, samt ger dig de verktyg du behöver för att du ska lyckas i ditt arbete. Läs mer om våra förmåner här: https://www.vatterhem.se/om-vatterhem/karriar/bli-en-del-av-vatterhem/ Övrig information och ansökan: Tjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid, provanställning tillämpas. Tillträdesdatum snarast eller enligt överenskommelse. För ytterligare information är du välkommen att kontakta Förvaltningschef Österängen, Karolina Nordholm tel. 036-199459 eller på mejl [email protected]. Tillgänglig fram till den 27 juni, därefter semester. Kollektivavtal finns med Vision. Fackliga frågor besvaras av Albin Erlandsson tel. 036-777 29 04 eller på mejl [email protected]. Tillgänglig fram till den 4 juli, därefter semester. Vi hanterar urvalsprocessen löpande, skicka därför in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 27 juli. Då bemanningen är minskad under semesterperioden kan återkoppling komma att dröja. Varmt välkommen med din ansökan! OBS! Alla ansökningar ska skickas in via vårt rekryteringssystem. Vi har inte möjlighet att hantera de ansökningar som skickas in via mejl. Inför rekryteringsarbetet har Vätterhem tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Krav Relevant utbildning eller motsvarande erfarenhet inom fastighetsförvaltning av bostadsområden Erfarenhet av att leda medarbetare på ett tillitsbaserat och situationsanpassat sätt God förmåga att kunna kommunicera på svenska i tal och skrift B-körkort Meriterande Erfarenhet från tekniska installationer, hyresjuridik, underhållsplanering, entreprenadupphandling och projektledning Tidigare arbetat som förvaltare Behärskar andra språk Om arbetsgivaren - Vätterhem Med engagemang och omtanke skapar vi hållbara och trygga stadsdelar där alla känner trivsel, gemenskap och framtidstro. Vätterhem äger, förvaltar och utvecklar moderna hem i Jönköpings kommun, med 9 045 lägenheter och cirka 260 verksamhetslokaler. Vi är Smålands största bostadsbolag med en omsättning på 793 miljoner kronor och över 87% nöjda hyresgäster. Vår värdegrund ”LUTA” – Långsiktighet, Utveckling, Trygghet och Ansvar – genomsyrar allt vi gör. Med en decentraliserad fastighetsskötsel och centraliserat huvudkontor, skapar vi delaktighet och effektivitet. Hos oss kan alla medarbetare påverka sitt arbete och företagets utveckling. Vi har olika roller men samma värde för bolaget.
Brinner du för fastighetsförvaltning och vill arbeta brett med både teknik och administration i ett av landets största pastorat? Hos oss får du en varierad vardag med engagerade kollegor och stora möjligheter att påverka och utvecklas. Du får förmånen att arbeta med unika kulturhistoriska fastigheter, några av dem är Eskilstunas äldsta och finaste byggnader. Eskilstuna pastorat består av Tunafors, S:t Johannes, S:t Ansgars och Västra Rekarne församlingar, en stor begravningsverksamhet, två förskolor samt centrala stödfunktioner inom HR, ekonomi, IT, kommunikation och fastighet. Med cirka 30 000 medlemmar bedriver vi en modern och mångfacetterad verksamhet, där församlingsliv, begravningsverksamhet och fastighetsförvaltning samverkar. Vi förvaltar 11 kyrkor samt ett flertal församlingshem, kapell, kyrkogårdar och verksamhetslokaler, inklusive två förskolor. Nu söker vi en fastighetsförvaltare – varmt välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Som fastighetsförvaltare ansvarar du för teknisk och administrativ förvaltning av vårt fastighetsbestånd, där kulturmiljöer möter modern verksamhet. Du arbetar nära två kollegor inom fastighetsavdelningen och rapporterar till fastighetschefen. Tjänsten är bred och varierad, vilket ger stora möjligheter att utvecklas inom exempelvis förvaltning, projektledning eller energifrågor. Rollen innebär tät kontakt med både interna verksamheter och externa parter, vilket ställer krav på både teknisk förståelse och god samarbetsförmåga. Placering: St. Eskils kyrkogård i utkanten av Eskilstuna, i nyrenoverade lokaler. Dina huvudsakliga ansvarsområden 1. Planering och underhåll • Planera, upphandla och följa upp drift, skötsel och underhåll • Delta i eller leda underhålls- och lokalprojekt • Säkerställa att inventarier hanteras enligt gällande rutiner • Upphandla och följa upp leverantörsavtal och entreprenader 2. Projektledning och ekonomi • Projektleda fastighetsrelaterade uppdrag • Ta fram och uppdatera underhållsplaner • Delta i budgetarbete och ekonomisk uppföljning • Hantera avtal, lokaluthyrning, försäkringsärenden och beslutsunderlag 3. Myndighets- och verksamhetskontakter • Ansvara för ansökningar och kontakter med myndigheter samt hantera tillstånd och bidrag • Samverka med interna funktioner, kommun, länsstyrelse och andra externa aktörer • Bevaka myndighetskrav inom förvaltningen (tex. Egenkontroll) 4. System och energiuppföljning • Delta i införande och förvaltning av fastighetssystem • Följa upp energiförbrukning och bidra till hållbarhetsmål KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • Relevant utbildning inom fastighetsförvaltning, bygg, teknik eller liknande • Erfarenhet av teknisk och administrativ fastighetsförvaltning • God förståelse för fastighetsekonomi, underhållsplanering och entreprenadupphandling • Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift • Kännedom om lagar, regler och standarder inom fastighetsområdet • B-körkort för manuell växellåda Meriterande: • Erfarenhet av kulturhistoriska byggnader • Erfarenhet av upphandling inom fastighetssektorn • Vana att arbeta i fastighetssystem Personliga egenskaper Vi söker dig som är självgående, initiativrik och har ett högt eget driv. Du trivs med att ta ansvar, prioritera och strukturera ditt arbete, och har en lösningsfokuserad inställning utan prestige. Du har ett intresse för att arbeta med byggnader och inventarier av stort kulturhistoriskt värde. Du är trygg i din yrkesroll och agerar med ödmjukhet och trovärdighet. Du har lätt för att samarbeta och trivs i nära dialog med kollegor, leverantörer och andra aktörer. Du är engagerad, lyhörd, nyfiken och kommunikativ och har en naturlig förmåga att skapa goda relationer, både internt och externt. Vi ser också att du har ett starkt intresse för teknik, ekonomi och estetik, och kan kombinera överblick med känsla för detaljer. Det kommer särskilt till sin rätt i arbetet med våra unika kyrkobyggnader och kulturhistoriska miljöer. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper och social förmåga i denna rekrytering. Vi ser även att du delar Svenska kyrkans värderingar. Vi erbjuder Hos oss får du en stimulerande roll i en samhällsviktig organisation med stolta traditioner och ett tydligt framtidsfokus. Du blir en del av ett tvärprofessionellt team med kunniga och engagerade kollegor, där samarbete och kompetensutbyte är en självklar del av vardagen. Eskilstuna pastorat är en trygg och modern arbetsgivare med kollektivavtal. Vi lägger stor vikt vid hälsa, arbetsmiljö och balans mellan arbete och fritid. Vi erbjuder goda möjligheter till kompetensutveckling, både breddning och fördjupning inom din roll. Förmåner inkluderar bland annat ett generöst friskvårdsbidrag och i viss utsträckning flexibel arbetstid. ÖVRIGT I denna rekrytering kan arbetspsykologiska tester komma att användas som en del av rekryteringsprocessen. Provanställning upp till 6 månader kan komma att tillämpas. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Varmt välkommen med din ansökan!
KlaraBo är ett fastighetsbolag som förvärvar, äger, förvaltar och uppför hyresbostäder. Företaget grundades 2017 och agerar över hela landet. KlaraBo är en långsiktig fastighetsägare som tillsammans med 74 medarbetare förvaltar ca 7400 lägenheter i hela landet. Företaget är noterat på Nasdaq Stockholm. Vi söker nu en Förvaltare till Helsingborg Vi söker nu en erfaren Förvaltare till Helsingborg! Vi erbjuder ett varierande jobb med stora möjligheter att påverka, och du blir en del av vårt team i Område Syd. Ditt övergripande ansvar blir att ta hand om vårt lokala fastighetsbestånd ur ett förvaltarperspektiv. Du leder, fördelar och utvecklar det dagliga arbetet med drift och underhåll enligt KlaraBos förvaltningsmodell. Förvaltningsmodellen innebär att arbeta med förbättringar av bostadsområdena och att förbättra fastighetens driftsnetto genom aktiva åtgärder som bidrar till ökade intäkter och sänkta kostnader. Som förvaltare ställs höga krav på att vara en god ledare och förebild, att vara proaktiv och initiativrik för att uppnå bästa möjliga resultat. Rollen har personalansvar för tre medarbetare (fastighetstekniker) och kommer att vara placerad i Fredriksdal, Helsingborg. Området omfattar följande orter: Helsingborg, Bjuv, Svalöv, Höganäs och Höör. Vad innebär jobbet? Ansvara för resultat i fastigheterna enligt fastställd budget Löpande förvaltning och skötselkvaliteten i fastighetsbeståndet Upprätta underhållsplaner och ansvara för planerat underhåll enligt förutbestämd plan/budget Upphandla, driva och genomföra ROT-projekt enligt förutbestämd plan/budget Kontakt med myndigheter samt egenkontroll Optimera fastigheternas värme, ventilation och andra tekniska system Optimera energianvändning Optimera processen för och följa upp resultatet av felanmälningar Förhandla och upphandla driftavtal samt beställa åtgärder av entreprenörer Planera och genomföra inköp samt kontakt och avtal med leverantörer Administration, tex fakturahantering, tidrapportering mm, i diverse supportsystem Medverka vid framtagning av budget Medverka vid planering och genomförande av investeringar Vem är du? Du har eftergymnasial utbildning inom fastighetsförvaltning eller motsvarande. Du bör ha minst 5 års arbetslivserfarenhet inom fastighetsförvaltning av bostäder, gärna med inriktning på teknisk förvaltning. Erfarenhet av VVS och installationer är meriterande. Du har god erfarenhet av personalledning, inkl arbetsmiljöansvar, medarbetarsamtal, skyddsronder mm, samt har mycket goda systemkunskaper. Erfarenhet av att driva projekt är meriterande. Du är proaktiv och självgående, och bidrar till en god arbetsmiljö och en trevlig stämning på arbetsplatsen. Sök tjänsten Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid (provanställning 6 månader). Du rapporterar till Evert Rydell, Områdeschef. Läs mer om KlaraBo på vår hemsida www.klarabo.se Skicka din ansökan till [email protected] gärna redan idag, dock senast den 30 juni 2025. Urval sker löpande. Vi ser fram emot din ansökan!
KlaraBo är ett fastighetsbolag som förvärvar, äger, förvaltar och uppför hyresbostäder. Företaget grundades 2017 och agerar över hela landet. KlaraBo är en långsiktig fastighetsägare som tillsammans med 74 medarbetare förvaltar ca 7400 lägenheter i hela landet. Företaget är noterat på Nasdaq Stockholm. Vi söker nu en engagerad och driven vikarierande Förvaltare till Visby! Vi erbjuder ett varierande jobb med stora möjligheter att påverka, och du blir en del av vårt härliga team i Område Öst. Ditt övergripande ansvar blir att ta hand om vårt lokala fastighetsbestånd ur ett förvaltarperspektiv. Du leder, fördelar och utvecklar det dagliga arbetet med drift och underhåll utifrån KlaraBos förvaltningsmodell. Förvaltningsmodellen innebär att arbeta med förbättringar av bostadsområdena och att förbättra fastighetens driftsnetto genom aktiva åtgärder som bidrar till ökade intäkter och sänkta kostnader. Som förvaltare ställs höga krav på att vara en god ledare och förebild, att vara proaktiv och initiativrik för att uppnå bästa möjliga resultat. Rollen har personalansvar för sex medarbetare (fastighetstekniker) samt en arbetsledare och kommer att vara placerad i Visby, Gotland. Vad innebär jobbet? Ansvara för resultat i fastigheterna enligt fastställd budget Löpande förvaltning och skötselkvalitet i fastighetsbestånden Ansvar för planerat underhåll enligt plan/budget Upphandla, driva och genomföra ROT-projekt Kontakt med myndigheter samt egenkontroll Optimera energianvändning Förhandla och upphandla driftavtal samt kontakt med leverantörer Planera och genomföra inköp samt avtal och kontrakt med leverantörer Administration i diverse supportsystem, tex tidrapportering, fakturahantering, mm. Vem är du? Du har eftergymnasial utbildning inom fastighetsförvaltning eller motsvarande. Du bör ha minst 1 års arbetslivserfarenhet inom fastighetsförvaltning eller i en liknande roll inom fastighetsbranschen. Du har god erfarenhet av personalledning, inkl. arbetsmiljöansvar, medarbetarsamtal, skyddsronder mm, samt har mycket goda systemkunskaper. Erfarenhet av att driva projekt är meriterande. Du är proaktiv och självgående, och bidrar till en god arbetsmiljö och en trevlig stämning på arbetsplatsen. Sök tjänsten Tjänsten är ett tidsbestämt vikariat på ett år med start 15 augusti 2025 eller enligt överenskommelse. Du rapporterar till Områdeschef. Läs mer om KlaraBo på vår hemsida www.klarabo.se Skicka din ansökan till [email protected] gärna redan idag, dock senast den 30 juni 2025. Urval sker löpande. Vi ser fram emot din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer