Utredare till kommunstyrelsekontoret
Sundsvalls kommun
Planerare och utredare m.fl.

Sundsvalls kommun har ungefär 8000 medarbetare och är betydelsefull för vårt samhälle. Vi är Sundsvalls största arbetsgivare med flera arbetsplatser inom olika verksamheter och runt 300 olika yrken. Kommunen har ett stort uppdrag i att skapa nytta för alla våra invånare. Oavsett verksamhet arbetar vi för samma sak, att vi ska vara en bra plats att bo, leva och verka på. Sundsvalls kommun är inne i ett spännande skede. Vår kommun deltar i den gröna omställningen i Norra Sverige. Vi är övertygade om att de rätta platserna för den omställningen är här. Som kommun förbereder vi oss för fullt för att växa bland annat genom att bereda mark, skapa nya utbildningsplatser, marknadsföra kommunen och välkomna nya invånare från hela världen. Kommunstyrelsekontoret arbetar med samordning och utveckling av den kommunala verksamheten på en övergripande nivå. Här finns viktiga funktioner inom ekonomi, HR, digitalisering och IT, kommunikation, säkerhet och beredskap, hållbar samhällsutveckling samt tillväxt och näringsliv. Kansliavdelningen är en del av kommunstyrelsekontoret och ansvarar för att driva och samordna administrativa och juridiska frågor samt att stödja kommunledningen. Avdelningen arbetar också med den politiska beredningsprocessen och allmänna val. ARBETSUPPGIFTER Som utredare på kansliet genomför du självständigt utredningar och uppdrag av varierande slag. Du arbetar ofta med underlag inför politiska beslut i kommunstyrelsen och kommunfullmäktige. Det kan röra sig om såväl enklare operativa frågor som strategiska och kommunövergripande frågor. Ämnesområden och tidsramar för genomförandet varierar. Du handlägger motioner och andra politiska initiativ. Andra arbetsuppgifter förekommer också. Det kan exempelvis handla om att ta fram kunskapsunderlag till förvaltningens ledning eller att utbilda utredare inom andra förvaltningar. Verksamhetsutveckling tillsammans med dina kollegor är en naturlig del av vardagen. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har akademisk examen från en samhällsvetenskaplig utbildning, exempelvis statsvetenskap, rättsvetenskap eller ekonomi. Vi förutsätter att du har erfarenhet av utredningsarbete inom offentlig sektor och är intresserad av övergripande samhällsfrågor. För att lyckas i rollen behöver du ha mycket god förmåga att uttrycka dig tydligt i tal och skrift på svenska. Vi söker en trygg och ansvarstagande person med god personlig mognad. Att arbeta tillsammans med kollegor och andra aktörer är en självklarhet för oss, vilket kräver att du trivs med samarbete. Du är flexibel och kan snabbt ställa om vid förändrade förutsättningar. Du har ett strukturerat arbetssätt, driver arbetet framåt och levererar enligt uppsatta mål. Dina personliga egenskaper är mycket viktiga, och vi kommer att lägga stor vikt vid dem i rekryteringsprocessen. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/ Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid. I Sundsvalls kommun gillar vi olika och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi värnar om det värde som jämn könsfördelning samt mångfald tillför våra verksamheter och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons. Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

24 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Djurskyddshandläggare med fokus på lantbrukets djur
Länsstyrelsen i Hallands län
Planerare och utredare m.fl.

Länsstyrelsen är regeringens företrädare i länet och samordnar det regionala utvecklingsarbetet. Vi arbetar med frågor som bland annat avser miljö- och naturvård, landsbygd, samhällsplanering, djurskydd, beredskap, jämställdhet, integration och kulturmiljö. Vi arbetar aktivt för länets utveckling och samordnar olika samhällssektorer. I vårt arbete värnar vi om rättssäkerhet, öppenhet, likabehandling och god service. Länsstyrelsen i Hallands län har sitt kontor i centrala Halmstad och vi är idag ca. 230 anställda. För mer information se vår webbplats, www.lansstyrelsen.se/halland. Halland är ett expansivt län med omfattande djurhållning av olika slag där Länsstyrelsen är regional expertmyndighet inom bland annat djurskydd, smittskydd, foder- och livsmedel. Vi söker nu en djurskyddshandläggare där tjänsten är placerad på Veterinärenheten där vi är ca 20 medarbetare. En stor del av enhetens verksamhet omfattar djurskyddskontroll. Tjänsten är en tidsbegränsad anställning t.o.m. 2026-12-31. Arbetsuppgifter Vi erbjuder ett stimulerande och omväxlande arbete där du i huvudsak kommer att arbeta med kontroll av djurskydd hos lantbrukets djur. Inom djurskyddskontroll arbetar du med rutinkontroller, anmälningskontroller samt uppföljningar av tidigare konstaterade brister. Du genomför kontrollerna på lantbruken normalt sett som ensam handläggare. Du ansvarar för hela ärendehanteringen såsom kontroll, upprätta kontrollrapporter, registrering, förelägganden och eventuella andra beslut. Du kan även komma att utföra kontroller av sällskapsdjur och häst, svara på allmänhetens frågor och ta emot anmälningar i enhetens kontakttelefon för djurskydd. Du kommer att ingå i en arbetsgrupp och ha ett nära samarbete med ca 12 personer. Kvalifikationer Du har en akademisk utbildning som är relevant för arbetet, exempelvis husdjursagronom med inriktning lantbrukets djur, lantmästare med inriktning animalieproduktion eller annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som lämplig. Vi ser gärna att du har erfarenhet av de animalieproducerande djuren genom att ha arbetat på en gård, varit rådgivare, arbetat som djurskyddskontrollant eller liknande. Denna tjänst kräver att du har en god datorvana och har grundläggande kunskaper i Microsoft Office. B-körkort krävs för denna tjänst. Då arbetet som djurskyddshandläggare ibland kan vara psykiskt påfrestande är det viktigt att du har en personlig mognad, är trygg i dig själv och kan skilja mellan det personliga och myndighetsutövning. Du är lugn, stabil och kontrollerad i stressade och pressade situationer och du måste ha en empatisk förmåga så du kan sätta dig in i någon annans perspektiv. Du behöver trivas med att arbeta självständigt och driva dina egna ärenden. Det är också av vikt att du är serviceinriktad och tillmötesgående samtidigt som du är en stark person som klarar att ställa de krav som behövs för att uppnå en god djurhållning inom ramen för lagstiftningen. Då en stor del av arbetsuppgifterna bygger på en god kommunikativ förmåga är det viktigt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Vi fäster stor vikt vid din personliga lämplighet och din förmåga att bidra till en god arbetsmiljö. Övrigt Vi kan erbjuda: - En spännande arbetsplats med bred kompetens - En möjlighet att bidra till viktiga samhällsuppdrag - Möjlighet till distansarbete om verksamheten tillåter - Friskvård med friskvårdstimme Vi vet att mångfald berikar och söker dig som kan komplettera vårt team med din kompetens, erfarenhet och personlighet. Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar samt för att säkerställa kvaliteten i vår urvalsprocess. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot en fastställd kompetensprofil samt mot andra sökande. Ansökan till tjänsten görs via vårt rekryteringssystem. Vi har aktivt valt media för annonsering och undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna rekrytering. Tjänsten kan komma att bli placerad i säkerhetsklass och i det fall genomför vi en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt bestämmelserna i säkerhetsskyddslagen innan tjänsten tillträdes. Du kan komma att ingå i Länsstyrelsens krislednings- och krigsorganisation. Information om hur vi hanterar dina personuppgifter hittar du på www.lansstyrelsen.se/dataskydd.

24 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
FUT-utredare till Ekonomiskt bistånd
Botkyrka kommun
Planerare och utredare m.fl.

Vill du ha meningsfulla arbetsuppgifter som gör skillnad i människors liv? Välkommen till kommunen som är långt ifrån lagom! Botkyrka kommun är den sjätte största kommunen i Stockholms län och består av kommundelarna Alby, Fittja, Hallunda, Norsborg, Tullinge, Tumba, Vårsta och Grödinge. Botkyrka kommun har cirka 95 000 invånare och drygt 6 400 medarbetare. Socialförvaltningen ger stöd till Botkyrkaborna och ansvarar för myndighetsutövning, i första hand enligt socialtjänstlagen. Stödet är både för individ och närstående. Socialförvaltningen har ett särskilt ansvar för barn, unga och vuxna i behov av stöd enligt sociallagstiftningen. Vi är ungefär 500 medarbetare som med styrkebaserade arbetssätt ger stöd till Botkyrkaborna på ett jämlikt, rättvist och tryggt sätt. Tjänsten och arbetsuppgifterna Vill du ha ett arbete där du får utvecklas i din yrkesroll och samtidigt bidra till ett rättssäkert och förebyggande arbete mot felaktiga utbetalningar? Då är du varmt välkommen till Botkyrka kommun! Vi söker nu en FUT-utredare till Ekonomiskt bistånd inom socialförvaltningen. Uppdraget har fokus på rätt utbetalningar (RUT) och att förebygga felaktigheter inom försörjningsstödet. Som FUT-utredare utreder du ärenden där det finns misstanke om felaktiga utbetalningar, fattar beslut om återkrav och polisanmäler vid misstanke om bidragsbrott. Du följer upp fattade beslut och väcker ersättningstalan när återbetalning uteblir. Du arbetar nära FUT-utredaren på mottagning vuxen och ingår i ett sammanhang där erfarenheter och arbetssätt delas. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: - introducera nyanställda i arbetet med FUT - vägleda kollegor i bedömningar kring när en FUT-anmälan bör göras - återkoppla upptäckta felaktigheter till medarbetare och chefer - hålla utbildningsinslag på verksamhetsmöten inom ditt kompetensområde - delta i uppföljning och utveckling tillsammans med enhetens ledningsgrupp Du har en viktig roll i det förebyggande arbetet mot välfärdsbrott och bidrar till att ta fram ett årshjul för egenkontroller, till exempel stickprovskontroller. Du omvärldsbevakar aktuella frågor och utvecklar arbetssätt kopplade till välfärdsbrott – exempelvis hur misstänkta svartkontrakt eller oriktiga uppgifter ska bedömas. Vi erbjuder dig Hos oss får du ett meningsfullt och varierat uppdrag där du bidrar till utveckling av både arbetssätt och verksamhet – bland annat genom det förebyggande arbetet mot välfärdsbrott, metodutveckling och introduktion av nya kollegor. Du får nära stöd av förste socialsekreterare, enhetschef och engagerade kollegor i ett sammansvetsat team med värme, arbetsglädje och starkt samarbete. Vi har roligt tillsammans, stöttar varandra i vardagen och firar våra framgångar – gärna med knytisfika. Vi erbjuder en god introduktion, extern handledning varje månad och goda möjligheter till kompetensutveckling. Som FUT-utredare ingår du även i ett länsövergripande nätverk för erfarenhetsutbyte och samverkan. Vårt arbete vilar på tron om alla människors lika värde och individens förmåga. Vi strävar efter att ge stöd på ett rättvist, respektfullt och tillitsfullt sätt. Du som söker till oss Har en socionomexamen eller annan likvärdig akademisk examen om minst 180 högskolepoäng. Du har flera års erfarenhet av myndighetsutövning. Vi ser det som meriterande om du har: - Tidigare erfarenhet av att arbeta som FUT-utredare inom kommunal sektor - Erfarenhet av att arbeta i systemet LifeCare Som FUT-utredare arbetar du självständigt och strukturerat med förmåga att planera långsiktigt, följa upp resultat och anpassa dig när förutsättningarna förändras. Du skapar förtroende i möten med kollegor och klienter, är lugn, lösningsfokuserad och ödmjuk i ditt bemötande. Din kommunikation är tydlig och anpassad efter mottagaren – oavsett om du skriver beslut, återkopplar eller håller i en genomgång. Du samverkar gärna med kollegor, chefer och externa aktörer. Ditt arbete präglas av kvalitet och effektivitet, och du drivs av att nå resultat. Med din analytiska förmåga ser du mönster, bedömer komplexa ärenden och bidrar till metodutveckling. Du delar med dig av din kunskap och stärker kollegors kompetens i frågor som rör felaktiga utbetalningar. För tjänster på Socialförvaltningen i Botkyrka kommun kommer du som blivande medarbetare att genomgå en bakgrundskontroll. Läs mer om bakgrundskontroller här: https://www.botkyrka.se/bakgrundskontroll

24 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Verksamhetsstrateg till beredskapsavdelningen
Länsstyrelsen i Stockholms län
Planerare och utredare m.fl.

Motiveras du av att självständigt leda, samordna, och utveckla processer?   Vill du vara med och bidra till att utveckla länets förmåga inom civilt försvar och krisberedskap?  Nu söker vi en verksamhetsstrateg för beredskapsavdelningen som kommer vara en del av avdelningens ledningsgrupp. Här får du jobba centralt i Stockholm, med Kungsgatans puls utanför porten. På Länsstyrelsen i Stockholms län är arbetet med civilt försvar och krisberedskap i fokus. Under höjd beredskap är Länsstyrelsen den högsta civila totalförsvarsmyndigheten i Stockholms län. Vårt uppdrag är att vara en sammanhållande kraft i länet, som driver utveckling och skapar effekt i form av en stärkt förmåga hos oss själva och hos länets aktörer.  Som geografiskt områdesansvarig myndighet på regional nivå samordnar vi länets aktörer i både vardag, kris och krig. Vad ingår i rollen? I rollen som strateg håller du ihop avdelningens arbete med verksamhetsplanering och verksamhetsuppföljning på en övergripande nivå. Avdelningens uppdrag har olika typer av finansiering vilket kräver att du tillsammans med chefer och myndighetens ekonomienhet säkerställer att vi nyttjar våra medel effektivt. Du kommer också stötta avdelningschefen i att samordna uppdrag och processer inom avdelningens ansvarsområde. Rollen innebär att du snabbt behöver sätta dig in i komplexa och sektorsövergripande frågor och kan presentera det på ett pedagogiskt och begripligt sätt. Utöver detta hjälper du cheferna på avdelningen med att ta fram olika typer av underlag och håller ihop strukturer och möten för beredningar. Du kan komma att ingå i myndighetens kris- och krigsorganisation. Är du den vi söker? För den här rollen vill vi att du har - akademisk examen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten - flera års erfarenhet av samordning av processer, planering och uppföljning - kunskap om statlig myndighetsstyrning och finansiering - mycket god förmåga att kommunicera skriftligt och muntligt. Det är viktigt att på egen hand kunna analysera och prioritera dina arbetsuppgifter utifrån övergripande styrning och riktlinjer samt driva frågor självständigt. Du har ett prestigelöst förhållningssätt och har mycket god förmåga att vara konstruktiv tillsammans med andra. Du har lätt att ta initiativ och trivs med att ta ansvar och arbeta i team. Vi fäster stor vikt vid de personliga egenskaperna och ser det som självklart att du har ett gott omdöme och bidrar till ett gott arbetsklimat. Som medarbetare på Länsstyrelsen behöver du också - ha förmåga att utifrån en helhetssyn fatta beslut med hänsyn till flera perspektiv - förstå att en central roll för Länsstyrelsen är att göra avvägningar mellan olika intressen - ha förmåga att prioritera och ställa om för att arbeta med nya uppgifter eller i nya sammanhang. Det är meriterande om du har - erfarenhet av beredskapsfrågor - erfarenhet från Regeringskansliet - erfarenhet av projektledning - erfarenhet från arbete vid en länsstyrelse - kunskap om länsstyrelsens roll och uppdrag. Mer om oss Anställningen är tillsvidare, på heltid, med placering i Stockholm. Vi tillämpar i regel provanställning. Vi vill att du börjar så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Möjlighet till distansavtal finns utifrån verksamhetens behov. Beredskapsavdelningen är under utveckling, därför är det en förutsättning för att du ska trivas att du vill vara med och bygga upp vårt gemensamma arbete. Så rekryterar vi För att söka tjänsten ber vi dig att skicka in ditt cv samt ett personligt brev där du motivera varför du är rätt person för denna tjänst. Du kommer även att få svara på ett antal urvalsfrågor i samband med att din ansökan skickas in. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer rekryteringstjänster eller annonser. Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Vi kommer att göra en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). Som tillsvidareanställd på Länsstyrelsen i Stockholms län kommer du att bli krigsplacerad utifrån totalförsvarets behov. Sista ansökningsdag: 2025-08-10 Diarienummer: 112-34149-2025 Välkommen med din ansökan Om du har frågor Frågor om rollen besvaras av Mikael Jeppson, 010-223 10 00 Susann Sass-Jonsson för SACO. [email protected]. 070-365 54 20 Susann är tillgänglig för frågor fram till vecka 28 och från vecka 32. Göran Dalin för ST,  Göran är tillgänglig för frågor fram till vecka 28 och från vecka 32. Om Länsstyrelsen Länsstyrelsen i Stockholms län är en samlande kraft för en växande och hållbar huvudstadsregion. Genom att ta ansvar för helheten hittar vi vägar framåt i komplexa samhällsfrågor. Helhetsbilden är en viktig utgångspunkt för oss när vi samverkar med kommuner, myndigheter, näringsliv och andra viktiga samhällsaktörer. På regeringens uppdrag verkar vi också för att nationella mål får genomslag i vårt län. Hos oss finns experter inom många olika sakområden och vår samlade kompetens har en häpnadsväckande bredd. Här lär du dig något nytt varje dag. Läs mer om oss på www.lansstyrelsen.se/stockholm/jobba-hos-oss.

24 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Senior utredare inom hedersrelaterat våld och förtyck
Jämställdhetsmyndigheten
Planerare och utredare m.fl.

Målet för jämställdhetsarbetet i Sverige är att kvinnor och män ska ha samma makt och möjligheter att forma samhället och sina egna liv. Arbetet omfattar bland annat frågor om inflytande, ekonomi, hälsa, utbildning, arbete och kroppslig integritet. Jämställdhetsmyndigheten ska säkerställa att regeringens jämställdhetspolitik får genomslag genom att bidra till ett effektivt genomförande av jämställdhetspolitiken. Myndighetens uppgift är att samordna, följa upp och på olika sätt ge stöd inom jämställdhetens områden. Jämställdhetsmyndigheten är en hbtqi-strategisk myndighet, vilket innebär att myndigheten i sin verksamhet ska främja hbtqi-personers lika rättigheter och möjligheter. Från och med den 1 januari 2026 kommer det nationella ansvaret för arbetet mot hedersrelaterat våld och förtryck (NCH) att flyttas från Länsstyrelsen Östergötland till Jämställdhetsmyndigheten. Vi söker nu en senior utredare som vill bidra i arbetet mot hedersrelaterat våld och förtyck! Arbetsuppgifter Som senior utredare kommer du att arbeta med frågor kopplade till hedersrelaterat våld och förtryck i linje med myndighetens instruktion, regleringsbrev och aktuella regeringsuppdrag. Du bidrar med sakkunskap inom området, både internt i myndigheten och externt i kontakt med andra aktörer. I samband med att Jämställdhetsmyndigheten tar över det nationella ansvaret för arbetet mot hedersrelaterat våld och förtryck kommer du att vara en del av en uppbyggnads- och utvecklingsfas där strukturer, arbetssätt och samarbeten fortfarande formas. Det här ställer krav på att du är flexibel, lösningsorienterad och trivs med att arbeta i en miljö där inte alla förutsättningar är färdigställda från start. Arbetet innebär bland annat att: • Medverka i utformningen och genomförandet av myndighetens insatser, exempelvis genom att ta fram kunskapsunderlag, metodstöd och andra typer av material. • Representera myndigheten i samverkansforum och nätverk med andra myndigheter, kommuner, regioner och civilsamhällesorganisationer. • Delta i internationella möten och samarbeten, exempelvis inom EU eller i dialog med andra expertmyndigheter. • Planera och leda möten, workshops och större samlingar, som nätverksträffar, myndighetsdialoger eller konferenser. • Driva och samordna projekt inom området, från planering till genomförande och uppföljning. • Ta fram skriftliga underlag såsom rapporter, analyser, remissvar, regeringsuppdrag och andra kunskapsprodukter. Arbetet är både strategiskt och operativt. Du kommer att växla mellan självständiga uppgifter och samarbete i team. Rollen passar dig som har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt att analysera komplexa förhållanden. Förmågan att självständigt strukturera och driva processer i en kontext där riktning och mål är tydliga, men där vägen dit kan behöva formas tillsammans med andra. Kvalifikationer • Akademisk examen inom område som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. • Flerårig erfarenhet av arbete inom området hedersrelaterat våld och förtryck. • Flerårig erfarenhet av att självständigt driva eller leda projektinriktat arbete och hantera komplexa processer mot uppställda mål och inom givna tidsramar. • Mycket god kunskap om områdena mäns våld mot kvinnor och våld i nära relationer. • Mycket god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska. • God kännedom om svensk jämställdhetspolitik. Meriterande • Flerårig erfarenhet av arbete från statlig myndighet, gärna inom rättsväsendet eller annan myndighet med uppdrag kopplat till våld, förtryck eller skydd av utsatta grupper. • Erfarenhet av arbete med myndighetsutövning i ärenden kopplade till mäns våld mot kvinnor, våld i nära relationer eller hedersrelaterat våld och förtryck. • Erfarenhet av arbete från civilsamhällesorganisationer, akademin eller andra verksamheter med kunskaps- eller påverkansarbete inom området hedersrelaterat våld och förtryck, särskilt där arbetet skett i samverkan med offentliga aktörer. • Erfarenhet av att samarbeta med externa aktörer inom exempelvis myndigheter, kommuner, regioner och civilsamhället. • Erfarenhet av att skriva rapporter och remisser. • Erfarenhet av att arbeta strategiskt inom områdena hedersrelaterat våld och förtryck samt våld mot barn och unga.  Personliga egenskaper Som person är du analytisk och har förmåga att hantera komplexa frågor i en föränderlig kontext. Du är pedagogisk och tydlig i din kommunikation, både muntligt och skriftligt. Du arbetar strukturerat och självständigt, tar ansvar för att driva arbetet framåt och har lätt för att anpassa dig när förutsättningar förändras. Du har mycket god samarbetsförmåga, men har också förmågan att leda och avsluta uppdrag på egen hand. Eftersom arbetet innebär nationell och internationell samverkan är du van vid att bygga och upprätthålla goda relationer med olika aktörer och målgrupper. Anställningsinformation Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering på Jämställdhetsmyndighetens kontor i centrala Göteborg. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Tillträde den 1 september 2025 eller enligt överenskommelse. Resor i tjänsterna kan förekomma. Myndigheten erbjuder flera förmåner som fokuserar på hälsa och ett hållbart arbetsliv för alla åldrar, till exempel möjligheten att arbeta upp till 60 procent på distans, friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Praktisk information Välkommen med din ansökan senast den 3 augusti 2025. Vi tar emot din ansökan elektroniskt via vårt rekryteringssystem. Har du skyddade personuppgifter ska du inte ansöka via vårt rekryteringssystem utan kontakta ansvarig på HR för hantering av din ansökan. Kontaktuppgifter hittar du nedan. Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Mikael Thörn, enhetschef, 031-392 90 26. Har du frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Johanna Larsson, HR-generalist, 031-392 91 60. Fackliga kontaktpersoner: för Saco-S Joanna Domachowska 031-392 91 19 och för ST Beatrice Löfström 031-392 91 04. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Jämställdhetsmyndigheten välkomnar sökanden med olika erfarenheter och bakgrunder.

24 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Områdesskyddshandläggare
Länsstyrelsen i Värmlands län
Planerare och utredare m.fl.

Länsstyrelsen är en viktig samordnande länk i gränssnittet mellan stat, region, kommun, näringsliv och enskilda. Länsstyrelsen verkar för att nationella mål får genomslag i länet, samtidigt som hänsyn tas till regionala förhållanden och förutsättningar. I det ingår att balansera angelägna samhällsintressen och reda ut målkonflikter. Länsstyrelsen har ett brett och mångfacetterat uppdrag både när det gäller uppgifter och sakområden. Myndighetens huvudsakliga uppgifter inkluderar tillståndsprövning, tillsyn, kunskapsförmedling samt samordning inom många samhällsområden. Hos oss arbetar cirka 230 personer och vår chef är landshövdingen. Om du är intresserad av samhällsfrågor och vill medverka till utvecklingen av Värmlands län kan du vara rätt person för oss. Beskrivning På enheten för naturvård arbetar vi med att uppfylla miljömålen genom att exempelvis skydda värdefulla naturområden genom bildande av naturreservat. Vi sköter och förvaltar även länets mer än 200 skyddade områden genom olika typer av naturvårdande åtgärder och tillgängliggör områden för friluftsliv. Arbetsuppgifter Du kommer huvudsakligen att arbeta med bildande och revidering av områdesskydd. Arbetet ställer krav på en bred kompetens inom olika områden. Skog, våtmarker och vattendrag är de vanligaste naturtyperna. Med god biologisk kunskap som bas handlar arbetet mycket om dialog och samverkan med markägare, andra intressenter och myndigheter. Du kommer i hög grad att ha självständiga, egna arbetsuppgifter, men deltar även i arbetsgruppens gemensamma uppgifter. Arbete i fält förekommer. Du kan också komma att arbeta med andra delar inom miljöavdelningens ansvarsområde. Kvalifikationer Vi söker dig som har: • Flerårig högskoleutbildning inom exempelvis biologi, naturvård, skogsvetenskap eller annan utbildning och erfarenhet som vi bedömer som relevant och likvärdig • Grundläggande kunskaper i GIS • B-körkort Erfarenhet av liknande arbete är meriterande, liksom erfarenhet av att arbeta med GIS, naturvärdesbedömningar, artkunskap och kännedom om den värmländska naturen och dess naturvärden. Eftersom arbetet vilar på rättslig grund ser vi gärna att du har kunskap om eller erfarenhet av myndighetsarbete baserat på relevanta delar i miljöbalken. Du som söker har en god förmåga att arbeta både självständigt och i samarbete med andra. Du är strukturerad, tar egna initiativ, har god förmåga att prioritera och kan hantera flera processer samtidigt. Du har lätt för att skapa förtroendefulla kontakter, har god samarbetsförmåga och bidrar till lösningar på ett konstruktivt sätt. Du är lösningsfokuserad och har ett stort fokus på att slutföra arbetsuppgifter samt förmår göra avvägning mellan tid och resultat. Du har god förmåga att kommunicera på svenska i både tal och skrift. Du har erfarenhet av fältarbete, god administrativ förmåga och datorvana. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.     Villkor För att arbeta hos oss ska du dela statens gemensamma värdegrund. Dess sex principer anger inriktningen för hur myndigheter och statsanställda ska ta sig an sina uppdrag. o Demokrati o Legalitet o Objektivitet, saklighet och likabehandling o Fri åsiktsbildning o Respekt för alla människors lika värde o Effektivitet och service Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Så här behandlar vi dina personuppgifter: https://www.lansstyrelsen.se/varmland/personuppgifter Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan kontakta någon av kontaktpersonerna för tjänsten.

24 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Handläggare till säkerhets- och lokalenheten
Länsstyrelsen i Dalarnas län
Planerare och utredare m.fl.

Välkommen att arbeta hos oss vid Länsstyrelsen i Dalarnas län! Vi samverkar med länets olika aktörer och arbetar mot visionen ”Tillsammans för Dalarnas framtid”. Vi är en viktig länk mellan länet och regeringen, riksdagen och centrala myndigheter. Vi arbetar med frågor som rör miljö, natur, klimat, samhällsbyggnad, social hållbarhet, beredskap och mycket mer. Vår verksamhet gör nytta för hela samhället. Vi vill nu ha din hjälp att göra Länsstyrelsen ännu bättre. Hos oss finns goda möjligheter att förena privatliv med arbetsliv genom flexibla arbetssätt och flertalet uppskattade förmåner såsom; distansarbete upp till 49,9%, lång semester, 28, 31 eller 35 dagar beroende på ålder och löneväxling. Läs mer om vår verksamhet och våra förmåner på Jobba hos oss, Länsstyrelsen Dalarna (lansstyrelsen.se). Beskrivning Enheten arbetar med förvaltning och utveckling dels av myndighetens säkerhetsskyddsverksamhet inklusive informationssäkerhet och signalskydd, samt den fysiska säkerheten för lokalerna, dels flera av myndighetens interna serviceuppdrag så som reception, telefoni, radiosystemet Rakel, vaktmästeri, lokaler, lokalvård och fordon. Enheten har för närvarande 8 medarbetare. I din roll som handläggare arbetar du bland annat med stöd i hela myndighetens verksamhet kring informationssäkerhet, signalskydd och säkerhetsskydd. I detta ingår bland annat informationssäkerhetsanalyser, intern utbildning och stöd till hela myndigheten gällande informationssäkerhet samt signalskyddsarbete. Du arbetar även, i samverkan med enheten för ärende och länsledningsstöd, med uppstart och förvaltning av expedition för hantering av ärenden med skyddsvärd information. Du ska även vara en resurs tillsammans med dina kollegor för enhetens övriga verksamhetsansvar. I dina uppdrag finns både analytiska och rent handgripliga insatser med vissa tunga lyft i vårt verksamhetsstöd. Det är därför viktigt att du är vid god hälsa. I det breda spektrumet av arbetsuppgifter ska du kunna representera Länsstyrelsen i regionala och nationella nätverk med kommuner och andra aktörer. Arbetsuppgifter Du stöttar enhetschef och deltar i att utveckla, planera och genomföra enhetens arbete inom främst säkerhetsskydd och informationssäkerhet. Du behöver även kunna växla mellan analytiska uppdrag och handgripliga arbetsinsatser för verksamhetsstöd. Som handläggare ska du stötta chefer och verksamheten i att göra värdering av risker och bedöma behov av åtgärder samt följa upp myndighetens åtgärdsplan för att omhänderta identifierade avvikelser. Inom säkerhetsskyddet arbetar du systematiskt med utvärdering av att myndighetens säkerhetsskyddsåtgärder ger avsedd effekt, identifiera brister och sårbarheter samt bistår enhetschefen i att följa upp att verksamheten följer regelverket för säkerhetsskydd och informationssäkerhet. Du ska även själv kunna vara en resurs i hantering av säkerhetshotande händelser eller verksamhet. Din närmaste chef är enhetschefen. Kvalifikationer Krav - Har erfarenhet av arbete med informationssäkerhet - Har kunskap om systematiskt säkerhetsarbete - Har god datorvana. - Kunskap eller erfarenhet att tolka juridiska underlag som lagstiftning och förordning - Har eftergymnasial utbildning eller annan utbildning som vi bedömer som likvärdig inom informationssäkerhet, säkerhetsskydd och dataskydd. - Har goda kunskaper i att kommunicera på svenska i tal och skrift - Har god hälsa då det kan förekomma lyft inom verksamheten - Körkort klass B - Har svenskt medborgarskap Meriterande - Har erfarenhet av arbete från statlig eller annan offentlig organisation. - Har kunskap om informationssäkerhet i offentlig verksamhet - Har kunskap om säkerhetsskydd i offentlig verksamhet - Har kunskap om radiokommunikationssystem - Har kunskap om signalskyddsverksamhet i totalförsvaret Personliga egenskaper Du är hjälpsam, ansvarstagande, lyhörd och prestigelös. Du är flexibel och bjuder gärna in till samarbete. Flertalet av dessa egenskaper ingår i vår medarbetarkultur och utgör vår gemensamma syn på myndighetens och statens värdegrund. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper och referenser. Villkor Länsstyrelsen tillämpar provanställning 6 månader. Länsstyrelsen i Dalarnas län arbetar för att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och för att ge alla lika möjligheter. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Länsstyrelsen i Dalarnas län har en viktig samordnande roll vid samhällsstörningar och därmed ingår samtliga anställda i kris- och krigsorganisationen. Vissa av våra tjänster är säkerhetsklassade vilket innebär att säkerhetsprövning då kommer att genomföras innan anställning. Vi kan erbjuda medflyttarservice via rekryteringslots Dalarna.

24 juni 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Handläggare
REGION GOTLAND
Planerare och utredare m.fl.

I Region Gotland kan du utvecklas och växa, både som individ och tillsammans med andra. När du arbetar hos oss bidrar du till att Gotland blir en ännu bättre plats för människor i livets alla delar. Vi gör varandra bättre. Kollektivtrafikenheten  Kollektivtrafikenheten i Region Gotland, tillhör teknikförvaltningen och avdelningen park och trafik. Vi är en samlad enhet för allmän och särskild kollektivtrafik samt skolskjutsar. Vi söker nu en handläggare till den särskilda kollektivtrafiken (färdtjänst, sjukresor och parkeringstillstånd). Du kommer tillhöra en arbetsgrupp där cirka 10 personer arbetar med bland annat trafikplanering, infrastruktur, handläggning och planering av skolskjutsar samt kommunikation. Dina arbetsuppgifter Vill du ha en bred handläggartjänst där myndighetsutövning ingår samtidigt som du får jobba med andra arbetsuppgifter som tillhör kategorin samhällsbetalda resor? I handläggaruppdraget ingår myndighetsutövning inom lagrummen för färdtjänst, riksfärdtjänst, sjukresor och parkeringstillstånd för rörelsehindrade. Du utreder ansökningar och fattar beslut enligt lagar och regler. Arbetet innebär inte bara myndighetsutövning utan även hantering av flera andra arbetsuppgifter inom den särskilda kollektivtrafiken (färdtjänst, sjukresor och parkeringstillstånd). Du kommer även arbeta med utveckling av handläggningsprocessen. Du har kontakt med den sökande och deras anhöriga som huvudsakligen sker via brev och/eller telefon. Vi har också ett nära samarbete med andra enheter inom förvaltningen och andra verksamheter inom Region Gotland, vilket ställer höga krav på att kommunikationen är tydlig och av god kvalitet. Vem är du? Vi söker dig som har minst eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer är relevant för tjänsten. Det är meriterande om du har kunskap och/eller erfarenhet av att göra bedömning utifrån läkarintyg, erfarenhet av följande lagrum, lag om färdtjänst, kommunallagen, offentlighets- och sekretesslagen, förvaltningslagen. Du har erfarenhet av myndighetsutövning, handläggning och administration. Du har en mycket god förmåga att ta till dig information och kommunicera på svenska i tal och skrift. Du är van vid att arbeta i olika digitala system. Det är positivt om du har erfarenhet av att ha skrivit underlag till domstolar.  Du trivs med varierande arbetsuppgifter, är snabb och strukturerad samtidigt som rättssäkerhet och god kvalitet är en självklarhet för dig. För dig är det inga problem att behålla lugnet i pressade situationer. Du har en personlig mognad, har god självinsikt, är flexibel, öppen, positiv, nyfiken och bidrar till ett gott samarbetsklimat. Självständigt arbete passar dig väl, samtidigt som du är prestigelös och vill vara en del av ett team där det är högt i tak. Om teknikförvaltningen Som en del av Region Gotland förvaltar och utvecklar teknikförvaltningen infrastruktur med hög driftssäkerhet och inriktning mot ett hållbart samhälle. Vi erbjuder även försörjningstjänster för Region Gotlands verksamheter. Tillsammans arbetar vi med medborgare, näringsliv och regionens verksamheter i centrum. Om Region Gotland Region Gotland är inte bara Gotlands största arbetsgivare, vi är också den enda regionen i Sverige som har kommunala-, hälso- och sjukvårdsuppgifter och regionalt utvecklingsansvar i en och samma organisation. Det tillsammans med vårt ö-läge skapar förutsättningar för gott samarbete över våra verksamhetsområden. Vi är över 7000 medarbetare. Tillsammans arbetar för ett hållbart, inkluderande och välmående samhälle för alla som besöker, bor och verkar på Gotland. Vi är drivande i att skapa en trygg och hållbar utveckling över hela ön. Gotland är en fantastisk plats att leva på, med ett rikt kulturliv, orörd natur och en kreativ entreprenörsanda. Vi är över 61 000 personer som har valt att bo här året om, och vi vill gärna bli fler! Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på https://gotland.com/leva-bo/flytta-hit/ Genom instagramkontot @viarregiongotland visar vi bredden av våra yrken och vilken betydelse vårt arbete har för samhället. Varje vecka visar en ny medarbetare upp sin arbetsvardag. Övrigt Region Gotland arbetar enligt kompetensbaserad rekryteringsmetod som syftar till att se varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar sökande med olika bakgrund och kön.  Tjänsten ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver komma i anspråk för medarbetare med företrädesrätt samt att tjänsten fortsatt är vakant. I takt med att omvärlden förändras arbetar Region Gotland i större utsträckning med kvalitet och säkerhet i rekryteringsprocessen. Det innebär att du som kandidat kan komma att omfattas av vissa kontroller inför anställning. Vilka kontroller som tjänsten du söker kan omfattas av får du information om inför eller under intervjun. Inför samtliga anställningar behöver du som kandidat visa upp ID-handling och personbevis. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

23 juni 2025
Sista ansökan:
15 juli 2025
HANDLÄGGARE LOGISTIK
Försvarsmakten
Planerare och utredare m.fl.

Är du engagerad, serviceinriktad och söker stimulerande arbetsuppgifter inom logistik? Om enheten Fartygsutbildningsenheten ingår i Sjöstridsskolan (SSS) som stödjer de marina förbanden med utbildning, utveckling och förbandsträning. Vid skolan bedrivs utbildning som omfattar grundläggande soldat- och sjömansutbildning, grundläggande officersutbildning (Officersprogrammet, specialistofficersutbildningen), Högre specialistofficersutbildning (HSOU) samt yrkes och befattningsutbildning för anställd personal. Fokus för SSS verksamhet är att bidra till övriga de marina förbands förmåga till väpnad strid. Tjänsten handläggare logistik är placerad vid Sjöstridsskolans Fartygsutbildningsenhet. Arbetsplatsen är belägen i Karlskrona, där du kommer tjänstgöra i ledningen för enheten. Tjänsten utförs i Karlskrona, men kan under perioder innebära tjänsteresor. Huvudsakliga arbetsuppgifter Det övergripande syftet med tjänsten är att stödja FuE ingående delar inom logistikområdet. Arbetsuppgifterna omfattar handläggning, planering och du jobbar såväl självständigt som tillsammans med andra inom området logistik. De huvudsakliga arbetsuppgifterna kommer vara följande: • Vara stödjande och rådgivande inom logistik, främst förnödenhetsförsörjning och teknisk tjänst • Utveckla logistiken avseende rutiner och order (Beställa, Anskaffa, Förvara, Vidmakthålla, Redovisa, Inventera, Återlämna) • Sammanställa och bereda underlag för redovisning och beslut innan genomförande KRAV Kvalifikationer • Godkänd relevant gymnasieutbildning, t.ex. teknisk inriktning eller motsvarande kompetens/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig • Flerårig aktuell och relevant arbetslivserfarenhet inom logistik • B-körkort Personliga egenskaper Tjänsten är mångsidig och kräver att du är flexibel och har god samarbetsförmåga samtidigt som du kan arbeta självständigt. Du är ambitiös och lösningsorienterad. Du har god social förmåga, en positiv inställning och är lyhörd. Du har god förmåga att planera och organisera ditt arbeta på ett effektivt sätt samtidigt som du följer givna prioriteringar och styrningar. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. MERITERANDE • Utbildning på materielsystem som förekommer inom Försvarsmakten t ex SAP, LIFT och RSF • Erfarenhet från arbete i Försvarsmaktens, förnödenhetsförsörjning och materielprocesser samt teknisk tjänst • Grundläggande militär utbildning • Pedagogisk förmåga/erfarenhet av att utbilda För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättsvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Sysselsättningsgrad: Heltid. Arbetsort: Karlskrona. Tillträdesdatum: Snarast enligt överenskommelse. Tjänsteresor kopplat till tjänsten kan förekomma. Upplysningar om befattningen Michael Åkesson 070-815 59 31 Upplysningar om rekryteringsprocessen Amanda Andersson 070-148 70 89 Begränsad tillgänglighet under veckorna 28-32. Vi återkopplar vid eventuella frågor så snart vi har möjlighet och rekryteringsprocessen återupptas i mitten av augusti. Fackliga företrädare Försvarsförbundet, Jimmy Svensson Officersförbundet, Tobias Danielsson SACO-S, Malin Pagels SEKO, Jan-Anders Nilsson Samtliga nås via FM växel 010-828 50 00 Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-08-15. Din ansökan ska innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning samt svar på angivna urvalsfrågor. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Sjöstridsskolan, SSS, utbildar officerare, specialistofficerare, sjömän och soldater på alla nivåer. SSS bedriver även studier, försök och ledningsträning av fartygsbesättningar samt taktik- och teknikutveckling inom det marina området. SSS har också ett ansvar för Dyk- och navalmedicin i Försvarsmakten. SSS är huvudsakligen baserad i Karlskrona i Blekinge men har även en enhet på Berga utanför Stockholm som är specialiserad på amfibiestrid. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

23 juni 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Säkerhetsskyddshandläggare till Flygstaben
Försvarsmakten
Planerare och utredare m.fl.

Vill du utvecklas på ett professionellt och personligt plan samtidigt som du arbetar med att skydda Sverige, landets intressen, vår frihet och rätt att leva som vi själva väljer? Vi söker nu en utvecklingsinriktad och drivande person som vill delta i vidareutvecklingen av Flygvapnets säkerhetsskydd.  OM BEFATTNINGEN Tjänsten ligger under A2X (Säkerhetssektionen) detalj för Kontroll & Analys som bedriver Flygstabens säkerhetstjänst under säkerhetschefens ledning. Din uppgift är att självständigt handlägga säkerhetsrelaterade ärenden inom ramen för Flygstaben och Flygvapnets säkerhetskänsliga verksamheter. Arbetsuppgifterna är varierande med goda möjligheter att merutnyttja dina erfarenheter och kompetenser för att ge bäst möjliga effekt. I tjänsten kommer du representera Flygstabens säkerhetstjänst i möten med andra organisationsenheter inom Försvarsmakten, andra myndigheter samt mot Försvarsindustrin. Resor så väl inom som utom landet kommer att förekomma. HUVUDSAKLIGA ARBETSUPPGIFTER • Utgöra stöd åt Flygstabens Säkerhetschef inomsäkerhetstjänst • Utgöra stöd åt Flygvapnets verksamhet inom säkerhetsskydd • Planering och genomförande av kontrollverksamhet mot Försvarsindustrin KRAV Kvalifikationer - Relevant akademisk högskoleexamen eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig - God datorvana, främst inom Office-paketet - God förmåga i tal och skrift på svenska och engelska - Körkort lägst B Meriterande - Tidigare eller nuvarande anställning vid något av FM säkerhetsförband - Yrkeslivserfarenhet av att självständigt handlägga ärenden eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig - Försvarsmaktens utbildning inom säkerhet (KHS alt SOK) - Nivåhöjande utbildningar inom säkerhetsskydd - Erfarenhet av stabsarbete inom säkerhetstjänst - Erfarenhet av säkerhetsunderrättelsetjänst - Erfarenhet av arbete inom Flygvapnets verksamhetsområden - Utbildning inom planering, genomförande, utvärdering och utbildning av fysisk säkerhet.   Utveckling på arbetsplatsen Du kommer att erhålla grundläggande utbildning inom säkerhetstjänst såväl som djupare utbildningar inom området. Goda möjligheter till att bredda din kompetens inom säkerhetsskydd.   Personliga egenskaper Vi söker dig som är analytisk, nyfiken, noggrann, initiativkraftig och säkerhetsmedveten. Du behöver vara serviceinriktad samt tycka om att arbeta såväl självständigt som i team. Dessutom är det viktigt att du känner ansvar och har förmåga att se helhetsbilden. För att lyckas i arbetet krävs att du har hög social kompetens så att du kan knyta kontakter både internt som externt. God administrativ förmåga. Vi ser också att du har ett långsiktigt engagemang i din anställning. Vi ser mycket positivt på sökande som har en bakgrund som soldater och närmat sig slutet av sin kontraktstid. Mycket stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Anställningsform: Civil tillsvidareanställning. Anställningen inleds med sex månaders provanställning. Sysselsättningsgrad: Heltid. Arbetsort: Uppsala. Tillträdesdatum: Snarast. Upplysningar om befattningen Rekryteringsansvarig Tony Stålnäbb, nås via växeln på 08-788 75 00. Fackliga företrädare OFR/O – Lars-Olof Wretling OFR/S - Caroline Nilsson SACO – Johan Nyström SEKO - Jan Salomonsson Samtliga nås via växeln på 08-788 75 00. Välkommen med din ansökan senast 2025-08-04. Din ansökan ska innehålla CV och ett ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Flygstabens första och största uppgift är att stödja flygvapenchefens ledning av samtliga flottiljer och skolor i flygvapnet i alla nivåer av konfliktskalan. Flygstaben utvecklar, planerar, genomför och utvärderar order och direktiv ställda av flygvapenchefen. Flygstaben består av cirka 350 medarbetare. Flygvapnet organiserar och utbildar flyg-, bas- och ledningsförband och har i uppdrag att bevaka och skydda Sveriges luftrum. Det är ett uppdrag som pågår dygnet runt, året runt, för att säkerställa Sveriges integritet. Inom flygvapnet arbetar cirka 5100 medarbetare, civila och militära. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras och att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

23 juni 2025
Sista ansökan:
4 augusti 2025