Centric har just nu flera kunder som är i behov av supporttekniker på 3rd line nivå. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter Som tekniker på 3rd line arbetar du bland annat med systemförbättringar, drift och underhåll av operativsystem och produktapplikationer i olika IT-miljöer. Dessutom hjälper du till med nyinstallationer, uppgraderingar och andra typer av förbättringsarbeten. Din profil och kvalifikationer För att lyckas i din roll som tekniker inom 3rd line / senior IT-tekniker har du en naturlig känsla för service och trivs med att arbeta kvalitativt och långsiktigt. Du gillar att arbeta både individuellt samt som en del i en grupp. Du är väl införstådd med vikten av processer och dokumentation. Du är lyhörd samt utrustad med ett riktigt starkt driv. Det faller sig naturligt att för dig att se effektiviserings- och förbättringsmöjligheter och du har ett brinnande tekniskt intresse. Du har erfarenhet av drift och support, och vi ser gärna att du drivit olika förändringsprojekt tidigare. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Krav: - 3-5 års arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter - Windows Server (Infrastruktur samt inbyggda funktioner) - Powershell, VB script - Microsoft Office365 - Erfarenhet av installation, drift, felsökning, underhåll av större Windows server miljöer - Erfarenhet av installation, drift, felsökning, underhåll av 3:e parts applikationer på Windows - Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Meriterande: - Microsoft SQL-server - Microsoft Azure - Microsoft Exchange - Server virtualisering (VMware eller HyperV) - Citrix/Cisco produkter - Kunskap och erfarenhet av lagringslöningar - Klientmanagering - Kunskap och erfarenhet av arbete enligt ITIL - Certifieringar från Microsoft eller andra relevanta certifieringar - Körkort B - Högskoleutbildning med teknisk inriktning eller annan utbildning och erfarenhet som vi anser likvärdig LÅTER DET INTRESSANT? Vi hanterar ansökningar löpande så registrera din ansökan redan idag. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Julieth Escobar på tfn: 0734-159387 eller [email protected]
Är du vår nya servicedesktekniker? Är du en problemlösare med ett tekniskt sinne och ett engagemang för att hjälpa andra? Vill du vara en del av ett team där du får använda både din kompetens och nyfikenhet för att förbättra vår digitala vardag? Hos oss på Tekniska verken får du en viktig roll i att skapa stabila, effektiva IT-lösningar – och samtidigt bidra till en hållbar framtid. Här kombinerar du avancerad support med att göra verklig skillnad, varje dag! Som servicedesktekniker (Second line) blir du en viktig del i vårt servicedeskteam. Med fokus på de ärenden som är tekniskt komplexa agerar du som ett stöd till servicedeskens första linje. Samtidigt är du med och driver förbättringar, delar kunskap och arbetar proaktivt för att höja kvaliteten på våra IT-tjänster. Med varierande, utmanade och spännande arbetsuppgifter kommer dina dagar vara fyllda med att: - felsöka tekniska problem enligt ITIL-processer - identifiera problem och bidra till hållbara lösningar - dokumentera åtgärder, lösningar och förbättringsförslag i ärendehanteringssystemet - stötta servicedeskens första linje med kunskap, handledning och utbildning - delta i tekniska projekt och förbättringsarbete - vara teknisk kontaktperson (objektspecialist) för utvalda system och verktyg Tillsammans skapar vi en Servicedesk i toppklass – snabb, träffsäker och användarnära! Är du den vi söker? Vi söker dig som gillar att lösa problem och fördjupa dig i tekniska utmaningar. Du ser värdet i att arbeta serviceinriktat och gillar med att hjälpa andra – även när lösningen inte är självklar. Kommunikation är en av dina styrkor; du kan förklara tekniska saker på ett tydligt och pedagogiskt sätt, oavsett om det är till en kollega i servicedesken eller en användare med mindre teknisk bakgrund. Du är en lagspelare som gärna samarbetar och delar med dig av din kunskap, samtidigt som du har förmågan att ta egna initiativ och driva ditt arbete framåt.Dessutom tror vi att du, precis som vi, tycker att arbetsglädje är en viktig del av vardagen! Vi ser att du har: - godkänd gymnasieutbildning, gärna med inriktning IT eller teknik - erfarenhet av IT-support och vana att arbeta i en servicedesk-miljö - kunskap om Windows server samt VMware, Windows-miljöer, Active Directory, Intune och molntjänster som t.ex. Azure - felsökning av AV-utrustning och skrivare - goda kunskaper i svenska och engelska, såväl skriftligt som muntligt Erfarenhet av djupare felsökning och arbete i Servicedesk andralinje ses meriterande. Utbildning inom ITIL och Incident Manager är också något vi ser som positivt. Vill du veta mer? Är du intresserad av tjänsten och vill ha mer information, välkommen att Linn Kindstedt, avdelningschef IT-support, 072-240 43 48. Facklig information lämnas av Emmelie Linderoth, Unionen, 013-30 86 12, Henrik Kruuse af Verchou, Akademikerföreningen, 013-20 83 56 eller Martin Eriksson, SEKO, 013-20 83 06. Ansvarig för rekryteringsprocessen är Filippa Dahlgren, rekryterare, 013-30 87 41. Välkommen med din ansökan! Vi vill informera om att vår annons ligger ute under semesterperioden, men vi kommer att läsa ansökningarna löpande. Tack för ditt tålamod och din förståelse! Varmt välkommen med din ansökan - senast den 24 augusti. Tekniska verken-koncernen bedriver samhällsviktig verksamhet, och det kan därför bli aktuellt med en säkerhetsprövning i vissa rekryteringsprocesser. När det ska genomföras så informerar vi alltid kandidaterna om detta. Som medarbetare på Tekniska verken är du en viktig del av vår vision - att bygga världens mest resurseffektiva region. För att lyckas måste vi våga tänka innovativt och utveckla nya, smartare lösningar. Totalt är vi cirka 1000 anställda som trivs i en lättsam företagskultur med en arbetsvardag som präglas av våra värdeord: drivande, positiva och trovärdiga. Tekniska verken är en del av drygt 230 000 privat- och företagskunders vardag och vi levererar tjänster som gör livet enklare. Vi erbjuder elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas, effektiva energilösningar och elhandel. Vår vision är att bygga världens mest resurseffektiva region och tillsammans med våra kunder är vi på rätt väg.
Vi söker en IT-intresserad student som vill arbeta på deltid som IT-support hos ett framstående globalt konsultföretag. Företaget har över 50 kontor runt om i världen och du kommer att få arbeta på deras fina kontor som är beläget centralt i Stockholm. Bland de anställda arbetar bland annat ekonomer och ingenjörer och du kommer få ta del av en internationell och dynamisk miljö. OM TJÄNSTEN I rollen som IT-support kommer du ha ett varierande arbete där du kommer att vara en del av ett internationellt support-team. Ditt ansvar i rollen kommer att omfatta både support via telefon och personlig kontakt för företagets användare. Vidare kommer du att ansvara för installation av standardprogramvara/hårdvara samt hjälpa till med vissa tekniska ärenden kopplade till de anställdas mobiltelefoner. I arbetet kommer du även supportera kollegor med konfigurering och start av videokonferenser, samt se till så att all utrustning fungerar som den ska. Som person är du social och har ett starkt personligt driv, högt engagemang och ett gott öga för både helhet och detaljer. Du har en naturlig känsla för service och ett engagerat och professionellt arbetssätt. Vi ser gärna att du har en god förmåga att strukturera och planera ditt arbete samt att hantera ett stundtals högt tempo. Utöver detta har du god samarbetsförmåga men arbetar också väl självständigt och är inte rädd för att flagga när du behöver hjälp. Tjänsten är en deltidstjänst på 50%, med placering på kontoret i centrala Stockholm. Önskad start är i juni, då du kommer att gå bredvid en kollega för att lära dig arbetsuppgifterna. Efter ett uppehåll i juli förväntas arbetet dra igång som vanligt i mitten av augusti. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Samarbeta med globala IT-teamet och hantera IT-inventariet * Installera och underhålla utrustning * Ge support till anställda för både hårdvara och mjukvara * Stötta i andra administrativa arbetsuppgifter VI SÖKER DIG SOM - Studerar på universitet eller högskola med minst 12 månader kvar av dina studier. - Mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska då du förväntas kommunicera och hjälpa kollegor i båda språken. - Tidigare erfarenhet av att hantera IT-utrustning och administrera IT-support. - Har grundläggande kunskaper i nätverksadministration (t.ex. utrustning som accesspunkter, switchar). Samt erfarenhet av felsökning och support för Windows-system och mobiltelefoner (iPhones). För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Strukturerad och noggrann - Självgående och serviceinriktad Vår rekryteringsprocess Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Att vara en del av Gina Tricot är att vara en del av ett passionerat team som tillsammans skapar modeupplevelser. Sedan 1997 har vi erbjudit mode med fokus på kvalitet, pris och egen design. Idag har vi 180 butiker i 5 europeiska länder och en stark online-närvaro som gör att vi kan erbjuda de senaste trenderna inom kvinnomode i över 30 länder. Vår kultur bygger på värderingarna Passion & Commitment, Smartness, Challenge och Teamwork – värderingar som driver oss framåt. Oavsett om du arbetar på vårt kontor, butik eller på vårt lager, är vi alla del av samma resa för att skapa en inspirerande arbetsmiljö och leverera glädje till våra kunder. Vårt mål är att vara det självklara valet för kvinnor när det gäller mode. Om du vill vara en del av ett passionerat team och hjälpa oss att sprida modeglädje, då är Gina Tricot platsen för dig! OM ROLLEN Som Store Support Medarbetare får du möjligheten att ge alla våra butiker professionell service. I teamet om två personer ansvarar ni för att ge butikerna service med hög tillgänglighet och flexibilitet. Arbetet innebär att ta emot och besvara frågor från butiker, detta sker främst via e-post men också delvis via telefon. Du hanterar dagligen frågor, administrativa och systemrelaterade uppgifter som är mycket varierande vilket är en del av tjusningen med jobbet. Du arbetar tätt tillsammans med vår IT-supportavdelning och flera av arbetsuppgifterna har teknisk karaktär. Det är därför viktigt att du har ett genuint teknikintresse och en god förståelse för digitala verktyg och system. Din förmåga att snabbt sätta dig in i nya tekniska lösningar kommer vara en stor tillgång både för dig och för butikerna. VEM ÄR DU? Vi söker dig som tycker om att jobba nära verksamheten och brinner för problemlösning med god kvalitet och förmågan att jobba lika inspirerat med stora som små uppgifter. För att trivas i rollen behöver man tycka om att bygga relationer och ha lätt för att kommunicera och samarbeta med alla typer av människor. Våra butiker ska alltid vara i fokus. Du har en prestigelös inställning, är lösningsorienterad och nyfiken – och inte rädd för att ta tag i frågor som ibland kräver lite teknisk handpåläggning. Kvalifikationer: Erfarenhet från liknande roll eller från butik är meriterande, men viktigast är din vilja att lära och bidra till att ge våra butiker det allra bästa stödet. Du kommunicerar obehindrat genom tal och skrift på svenska och engelska. Du har stor dator- och internetvana. Du är en god organisatör och problemlösare som arbetar självständigt och har förmågan att ta egna initiativ. Du är trygg i dig själv och är en energispridare som bidrar till ett positivt arbetsklimat. Gott teknikintresse och förståelse för digitala verktyg och system – du har lätt för att sätta dig in i tekniska frågor och samarbetar gärna med IT-support för att lösa problem i butikernas vardag. OM TJÄNSTEN Anställningsform: Vikariat, start i augusti, omfattning 6 månader. Tjänsten utgår från vårt huvudkontor i Borås! OM PROCESSEN Vi kommer kalla till intervjuer löpande. I slutskedet av rekryteringsprocessen genomförs en bakgrundskontroll i syfte att säkerställa en rättvis och trygg rekryteringsprocess. Kontrollen görs via Fortcheck, och du som kandidat identifierar dig själv med BankID och får ta del av resultatet innan det delas med rekryteraren. VI ERBJUDER MER ÄN BARA ETT JOBB När du börjar din karriär hos oss, välkomnas du till ett team med fantastiska kollegor. I Gina Tricot Smile Academy får du inte bara kunskap om företaget och försäljningsteknik – du blir också en del av ett stort community och får möjlighet att knyta kontakter med andra likasinnade. Vi erbjuder en inspirerande arbetsplats där gemenskapen är stark och där du verkligen får känna dig som en del av laget. Hos oss får du också ta del av en förmånlig personalrabatt på vårt sortiment, friskvårdsbidrag och en trygg anställning.
Är du en nyfiken och serviceinriktad tekniker med ett genuint intresse för IT och digitala lösningar? Nu söker vi en konsult för ett uppdrag hos vår kund, med placering i både Varberg och Halmstad. Du blir en viktig förlängning av IT-organisationen och arbetar nära både Servicedesk och Digitaliseringsteamet – på plats och nära användarna. Rollen är passande för den som har andra åtaganden och således endast är intresserad av att arbeta deltid, ca 40-50%. Man kommer utgå från både Halmstad och Varberg, beroende på var det lokala onsitestödet behövs. Uppdraget startar så snart vi hittat rätt person. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter I rollen som lokal onsite-tekniker ansvarar du för att ge teknisk support och användarstöd inom en bred uppsättning IT-miljöer. Du hanterar dagliga ärenden kopplade till datorer (PC och Mac), mobila enheter, användarkonton, nätverksuppkoppling, Microsoft 365 och annan standardmjukvara. Det ingår även installationer, uppdateringar, licenshantering samt stöd vid hårdvaruproblem – från skärmar till dockningsstationer. Vidare agerar du rådgivande vid IT-säkerhetsrelaterade frågor, som exempelvis misstänkta mejl, lösenordshantering och dataförlust. Du blir också involverad i förbättringsinitiativ kopplade till digital arbetsmiljö och processutveckling i nära samspel med verksamhetens IT. Din profil och kvalifikationer Vi söker dig som är lösningsorienterad, pedagogisk och har lätt för att bygga förtroende. Du är van vid att arbeta självständigt, trivs med varierande arbetsuppgifter och har ett starkt intresse för teknik och att hjälpa andra. Kompetenskrav - Erfarenhet av teknisk support och närtekniskt användarstöd - Goda kunskaper i Microsoft 365 och Windows/macOS - Förståelse för nätverk, VPN och molntjänster - Grundläggande kunskap om IT-säkerhet - Erfarenhet av hårdvaruhantering (PC, kringutrustning m.m.) Meriterande - Insikter i Modern Workplace-koncept och processförbättring Omfattning Uppdraget omfattar initialt 2 arbetsdagar per vecka med möjlighet till ad hoc-insatser och eventuell utökning över tid, samt möjlighet till förlängning. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi sätter stort värde på att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande och roliga aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under trevliga och avslappnande former. Centric är ett IT-företag med 370 anställda, och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras kollektivavtal med Unionen. Alicia Mattsson +46734159393 [email protected]
Är du en kommunikativ och teknisk person som vill utmanas och utvecklas inom ett företag som är på en spännande tillväxtresa? Vill du vara en del av ett fantastiskt team där du agerar tekniskt stöd för våra kunder? Om ja - fortsätt läsa! Vi på Netset är baserade i Malmö och är världens ledande leverantör av premium e-handelslösningar för IT- och telekombranschen. Vi har utvecklat vår plattform Nettailer själva, vilket innebär att vi inte bara kan den utantill - utan med 500+ system i kommersiell drift över hela Europa vet vi också att vår lösning är bland de bästa. Om rollen Rollen som Technical Support hos oss innebär att du driver processer, dialoger och kopplingar mellan vår Nettailer e-handels plattform och våra distributörer, med stort fokus på leverantörsintegration. Du kommer att jobba tillsammans med härliga kollegor som, precis som du, gärna delar med sig av sin kunskap och sina erfarenheter. I rollen kommer du, tillsammans med ditt team, ha chansen att göra skillnad hos oss genom: Daglig kommunikation med både nya och befintliga europeiska distributörer. Felsökning och uppföljning av existerande ERP- och kundintegrationer. Lösningsorienterade förslag och kommunikation med vårt interna utvecklingsteam Uppföljning av diverse dataflöden och korrigering av eventuella fel. Nära dialog och samarbete med kollegor i andra team. Hantera 1:st line support, leda kundmöten och bidra till en lyckad kundresa. Du kommer att tilldelas en mentor som vägleder och stöttar dig i ditt arbete. Hos oss på Netset finns det utöver detta stora möjligheter att utvecklas inom områden du brinner lite extra för, både inom Customer Success och affärsutveckling. Om dig För att må bra, trivas och bli framgångsrik i rollen är din inställning lika viktig som din erfarenhet. Som person trivs du med att vara drivande i processer och sporras av att ta lead på och komma i mål med våra integrationsprojekt. Du har en analytisk förmåga och uppskattar en nära dialog med såväl distributörer, våra kunder och dina kollegor samt att du förstår affärsnyttan i stort. Vi söker dig som: Har en grundläggande teknisk förståelse för integrationer och som gärna har erfarenhet av B2B. Har förståelse för EDI-flöden där XML spelar en central roll i systemintegrationer (kataloger, order och leverans). Meriterande om du har förståelse av kundintegrationer, exempelvis PunchOut-lösningar eller katalogexport till kunders inköpssystem (PEPPOL, cXML och OCI). Har förmågan att hantera många parallella projekt och göra kontinuerlig uppföljning (projektledning). Har god kommunikationsförmåga och trivs med att arbeta med många kontaktpunkter i hela Europa. Vi söker dig som talar och skriver obehindrat på svenska och engelska. Ett extra plus är om du behärskar finska, tyska eller franska. Varför Netset? Vi strävar efter att skapa en atmosfär som är familjevänlig och inspirerande, där varje medarbetare får bästa möjliga uppmärksamhet och bemötande. Vi anser att Netset ska vara en bra arbetsplats - därför investerar vi i våra medarbetare, och är alltid öppna för förslag och förbättringar som gör oss till ett bättre företag. Om du som oss gillar att utvecklas i din roll och samtidigt ha roligt med dina kollegor på vägen, genom exempelvis härliga temafester, padel, yoga eller mountainbiking - då kommer du att trivas hos oss! Intresserad? Låter det här som en roll och ett team som du skulle kunna trivas i - då vill vi gärna höra mer från dig! Sök jobbet, connecta med oss eller dela detta med någon du tror skulle passa in. Har du frågor om tjänsten, teamet eller företaget hör du av dig till Carolina Crisp, People Business Partner på Progrits. En del av Progrits Sedan 2021 är Netset en del av Progrits – en nordisk mjukvarukoncern med ett tiotal entreprenörsföretag inom branscherna fordon, transport & logistik samt integrerad e-handel. Vi drivs av teknisk innovation, med kravet att kundvärdet alltid står i centrum.Sedan 2023 är Progrits en del av Axcel, ett nordiskt riskkapitalbolag med stort intresse för tech-sektorn.’ Progrits innebär ökade möjligheter till tillväxt, inte bara för oss som företag utan för dig som anställd. Det innebär också en större trygghet då investeringar görs långsiktigt och med uthållighet. Är du som oss, tror vi att du vill känna meningsfullhet på jobbet – och vara med om att göra Netset till ett ännu bättre och roligare ställe att jobba på. För roligt är viktigt – jobbet är en för stor del av livet för att inte ha kul.
Teknisk support med global räckvidd – för dig som gillar kundkontakt, teknik och resor Har du ett starkt tekniskt intresse och vill kombinera det med god service och internationella kontakter? Nu söker vi en ny kollega till ett globalt supportteam i ett svenskt teknikföretag i tillväxt – specialiserat på automatiserade lösningar för lantbrukssektorn. Du kommer spela en central roll i att stötta användare och partners världen över, både på distans och ute på plats. Tjänsten passar dig som gillar problemlösning, trivs i en social roll och vill vara en del av ett mindre men ambitiöst team. Om rollen I den här tjänsten arbetar du i en bred supportroll med stort eget ansvar. Dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat: Ge teknisk support via telefon, e-post och chatt Följa och analysera användardata genom digital övervakning Resa ut till kunder och partners för utbildning, installation och demonstration Vara en kunnig och trygg ambassadör för företagets produkter Du kommer utgå från företagets kontor i Uppsala, men jobbet innebär även regelbundna resor både i Sverige och internationellt, med övernattningar. Om företaget Företaget är ett svenskt teknikbolag med säte i Uppsala som utvecklar och marknadsför helautomatiserade lösningar inom lantbruket. Deras produkter har sålts i över 30 länder och är idag ledande inom sitt område. Med ett mindre men mycket sammansvetsat team präglas arbetsmiljön av öppenhet, ansvarstagande och innovationsanda. Företaget verkar i en framtidsbransch där tekniska lösningar bidrar till både förbättrad arbetsmiljö och ökad hållbarhet inom livsmedelsproduktionen. Vi söker dig som: Har god social förmåga och gillar att hjälpa andra Har erfarenhet av kundservice, teknisk support eller fältservice Är tekniskt intresserad, lösningsorienterad och praktiskt lagd Är bekväm med att resa i tjänsten Har mycket god datorvana och talar/skriv engelska obehindrat Innehar B-körkort Meriterande om du även har: Erfarenhet från lantbruk eller närliggande branscher Vana att hålla i utbildningar Kunskaper i fler språk utöver svenska och engelska Vad du erbjuds En tekniskt varierad vardag med internationell prägel Stor frihet under ansvar i ett team med hög laganda Nybyggda kontorslokaler med goda kommunikationsmöjligheter Goda möjligheter till utveckling inom bolaget Ansökan Rekryteringen sker via oss på Jobbson. Urval sker löpande – skicka din ansökan så snart som möjligt.
Har du erfarenhet av arbete med IT- och first linesupport och vill ta dig an nya utmaningar? Brinner du för att ge god service åt kunder? Då kan detta uppdrag vara perfekt för dig! Välkommen med din ansökan nedan. Om uppdraget Vi söker nu medarbetare inom first linesupport åt vår kund, som är verksam inom offentlig sektor. Uppdraget startar i september 2025, och förväntas pågå framöver. Omfattningen är heltid och placering för uppdraget är på plats i kundens lokaler i Umeå. Arbetstiderna är under vardagar mellan kl. 08.00-16.30. Innan uppdragets start måste en säkerhetsintervju samt registerkontroll genomföras. Dina arbetsuppgifter I denna roll är du IT-enhetens ansikte utåt där du ger support och svarar på frågor avseende IT- och tele. First line supporten hanterar idag ca 800 ärenden per månad. Du kommer främst arbeta via telefon och dator men besök av myndighetens personal kan förekomma. IT-enhetens verksamhetsområde innefattar användarstöd, serverdrift, nätverk, lagring/backup, systemadministration samt IT-säkerhet. Vi ser därför att du har goda kunskaper inom området och erfarenhet av detta. Vidare ansvarar IT-enheten för bland annat videosystem, telefonväxeln, mobiltelefoner, skrivare och kopiatorer. Dina kvalifikationer 1 års arbetslivserfarenhet från tidigare arbete med användarsupport God kunskap gällande generell IT support/felsökning och användarstöd Kunskap av Windows, MS Office, Linux, Active Directory, klienthårdvara God social kompetens Kommunicerar obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift Godkänd gymnasieexamen Vad vi erbjuder dig Som konsult hos Bemannia får du: En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2025-06-15. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Pernilla Gärdén, [email protected] För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072-175 40 00. Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2022 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Har du ett genuint teknikintresse och brinner för att leverera bästa möjliga service? Är du den person som släkt och vänner vänder sig till när tekniken strular? Vill du vara med i vårt arbete för att göra Sverige smartare? Då kan du vara Smartifys nya extra servicetekniker i Östersund med omnejd. Som servicetekniker hos Smartify blir ditt uppdrag att hjälpa privatpersoner och företag med att få ordning på sin digitala teknik. Du tar dig runt i servicebil och genomför uppdrag i kunders hem och ute hos företag. Vi erbjuder dig ett självständigt och varierande arbete med möjlighet till utveckling och eget ansvar. Installation, konfigurering och felsökning av smart teknik i privata hem samt på företag inom teknikområden: Datorer och kringutrustning Nätverk och nätverksutrustning TV- och ljudanläggningar, inklusive montage på vägg Aktivering och konfigurering av bredbandstjänster i hushåll, exempelvis routers, Wi-Fi-nät, TV-utrustning och bredbandstelefoni Montering av kanalisation och kabeldragning för nya bredbandsuttag Digitala lås & larm Försäljning, installation och konfigurering av mjukvara och hårdvara Vad söker vi hos dig? Som person är du social och tycker om att träffa nya människor. Du är serviceinriktad, lösningsorienterad och gillar att arbeta självständigt och med eget ansvar. Du har en bred teknisk kompetens, är en sann teknik-entusiast, praktiskt lagd och älskar att lära dig nya saker. Du har goda kunskaper i det svenska språket, såväl i tal som i skrift. Körkort är ett krav. Tjänsten är en deltidsanställning och går perfekt att kombinera med studier eller annat deltidsjobb. Timmarna är förlagda under dagtid, kvällar och helger men vi är flexibla och vi bokar arbetstider utifrån vad som passar oss tillsammans.
IO Interactive is currently looking for a Support Engineer. The ideal candidate is a proactive problem solver that thrives in making workflows smoother and more efficient for our teams. Are you that outgoing, service-minded, tech-savvy colleague people turn to for help because you have the ability to simplify the complex and find a working solution? And are you already a part of, or have dreams of joining, the games industry? Then we need you to come join an amazing AAA games developer studio in Brighton, Malmö or Barcelona. This is a permanent position based in one of our studios, with the option to work from home one day per week. What you will do: Work with and support the production teams from all disciplines, alongside your fellow support engineers, with the goal of running a smooth production. Collaborate across production teams to diagnose, troubleshoot, and resolve issues users face with our in-house software. Assist our Build Engineers with maintaining, monitoring, and setting up Perforce. Write and debug tools/scripts for automation in PowerShell, C#, etc. Update existing knowledge base and document internal tools and processes. Who you are: Experience with source control and CI/CD platforms; Perforce, GIT, TeamCity, etc. Programming experience with C# and/or PowerShell (basic programming). You possess detailed knowledge of Microsoft desktop software and have experience debugging in Windows environment A friendly and helpful attitude, excellent software troubleshooting skills, and a flair for making things work. You have the ability to prioritize the workload, ensure continuity of business-critical environments and exhibit a good understanding of structured installations. Who we are: IO Interactive is an independent videogame development and publishing company with studios in Copenhagen, Malmö, Barcelona, Istanbul and Brighton. As the creative force behind some of the most talked-about multiplatform video games in the last decade, we are committed to creating unforgettable characters and experiences – all powered by our award-winning, proprietary Glacier technology. IOI is a studio that values in-person collaboration. Being together helps us focus our collective energy on our immediate goals. For us, being both in-office as well as connected across our studios helps us integrate our teams faster, strengthen relationships, and improve knowledge-sharing. We believe that the more time we spend together, the more quality and progress we achieve for our games and players. We know that to achieve those goals, we need courage, talented people and a great working environment – and we do our utmost to have all of that. Across our multiple studios, we’re working on several projects. Crucially though, we’re all one team. We value the work and impact that each person brings to the table and we actively encourage new ideas, whilst listening to your insights along the way. We have a dedicated team of People Managers, who look after you as an individual and as an employee. With more than 40 nationalities, we know that everyone is different and we are proud to have a reputation for being a friendly workplace with highly-talent people. Learn more about our Glacier engine. #LI-AR1
Välj ett jobb för att visa detaljer