IT Coordinator - Student
Friday Väst AB
Supporttekniker, IT

Är du en teknisk lagd person som tycker om hands on arbete och har ett intresse för support? Är du dessutom intresserad av att arbeta nära människor och IT på samma gång? Då är detta något för dig. Välkommen in med din ansökan. OM TJÄNSTEN: Just nu söker Friday en teknisk lagd person som vill arbeta hos vår kund! Kunden stöttar upp med IT-support för att förenkla och effektivisera alla system i deras 120 olika butiker runt om i Sverige. I denna roll kommer du att arbeta mot en projekt där vår kund ska byta ut datorer i sina olika butiker runt om i landet. Där du kommer vara med och bland annat arbeta med supportärenden, starta upp och installera nya datorer i butiker runt om i Sverige. Du hjälper dem att felsöka och lösa problem med programvara, hårdvara, nätverk och andra IT-relaterade frågor. Det kan innebära allt från att installera till att reparera och byta ut hårdvara till ombyggnationer. Du svarar även på telefonsamtal eller e-postmeddelanden som går vidare från first line och second line. Med det sagt är det viktigt att du är teknikintresserad och trivs med att arbeta med IT och människor. Några av arbetsuppgifter kommer att vara: Tillhandahålla proaktiv och lösningsorienterad support till våra kollegor runt om i Sverige. Hantera inkommande samtal, e-post och IT-ärenden. Installera ombyggnationer i butiker runt om i landet. Samarbeta med teamet för att effektivt lösa kundärenden. VI SÖKER DIG SOM HAR: Har tidigare arbetslivserfarenhet eller utbildning inom support/helpdesk alt IT-relaterad erfarenhet. Tidigare har supporterat IT-utrustning exempelvis telefoner, skrivare, datorer & projektorer. Har tidigare erfarenhet av något ärendehanteringssystem. Talar och skriver obehindrat på svenska då detta språk används i din dagliga kommunikation med dina kollegor och kunder. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För att trivas som IT-support bör du vara utåtriktad, noggrann och trivas med att arbeta självständigt. Du bör kunna ta egna initiativ, vara punktlig och ansvarsfull. Du kommer att behöva identifiera problem och förbättringsområden i dina supportärenden och ha en naturlig förmåga att lösa problem. Formell utbildning är inte ett krav för denna tjänst; istället värdesätter vi erfarenhet och ett starkt intresse för IT och teknik. OM ANSTÄLLNINGEN: Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer till en början att vara anställd av Friday. Ambitionen från vår kund och vår sida är att du får anställning hos vår kund. ÖVRIG INFO: Omfattning: Heltid, sommaruppdrag 4 veckor Start: Omgående Placering: Göteborg Rekryteringsansvarig: Evelina Ogheden Lön: Timlön Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. OM FRIDAY: Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter. Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik.  Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

23 juni 2025
Sista ansökan:
14 juli 2025
Junior IT-support – teknikintresserad problemlösare
Talent & Partner AB
Supporttekniker, IT

Junior IT-support – teknikintresserad problemlösare (Confidential Search) Placering: Stockholm Anställningsform: Heltid Start: Enligt överenskommelse Vill du ta dina första steg in i IT-branschen och få möjlighet att växa i ett innovativt bolag som arbetar med lösningar i teknisk framkant? Hos oss får du vara med och stötta tusentals dagliga användare av egenutvecklade digitala system – system som gör verklig skillnad i deras vardag. Vi söker nu en junior IT-support som brinner för teknik, service och smarta lösningar. Om rollen Som Junior IT-support blir du en viktig länk mellan våra användare och det tekniska teamet. Ditt uppdrag är att ge snabb och proffsig hjälp i allt från användarfrågor till enklare felsökning. Du kommer att: Ta emot och hantera supportärenden via mail och telefon Guida användare i våra webbaserade och mobila system Utföra enklare installationer, konfigureringar och kontohantering Dokumentera vanliga frågor/lösningar Samarbeta tätt med utvecklare, projektledare och supportkollegor Systemen du jobbar med används dagligen av tekniker och serviceteam i fält – och din hjälp kommer att göra skillnad direkt i deras arbete. Vi tror att du... Är i början av din IT-karriär och har ett brinnande teknikintresse Har god datorvana och kanske pillat lite med datorer, nätverk eller appar Är serviceinriktad, pedagogisk och gillar att lösa problem Har lätt för att ta till dig ny kunskap och vågar fråga när du är osäker Kommunicerar tydligt på svenska, både i tal och skrift Meriterande om du har erfarenhet av ärendehanteringssystem, lite SQL-kunskap eller har testat att arbeta i någon IT-support tidigare – men det är inget krav. Vad vi erbjuder Du blir en del av ett stabilt och framåtlutat företag med lång erfarenhet av digitalisering och produktutveckling. Här får du: En strukturerad introduktion och handledning Stora möjligheter att utvecklas inom IT och teknik Flexibilitet kring arbetssätt (hybridmöjlighet finns) Kollegor som stöttar, inspirerar och delar din nyfikenhet Ansök nu Vi rekryterar under sekretess, vilket innebär att företagets namn inte kommuniceras i första steget. I samarbete med Talent&Partner välkomnar vi din ansökan snarast då urval och intervjuer sker löpande. Skicka dina ansökningshandlingar, inklusive CV och ett personligt brev, till [email protected]. Se alla våra jobbmöjligheter på www.talentpartner.se.
Skicka in din ansökan redan idag – urval sker löpande. Varmt välkommen att söka!

23 juni 2025
Sista ansökan:
7 juli 2025
IT-support/Servicedesk – för dig som trivs i högt samtalstempo!
Gigstep AB
Supporttekniker, IT

Har du skinn på näsan, gillar att lösa problem snabbt och trivs med att prata med många olika människor varje dag? Då kan det här uppdraget passa dig perfekt! Just nu söker vi på Gigstep en servicedeskmedarbetare till ett uppdrag hos ett stort teknikföretag. Här får du arbeta med användarsupport och felsökning – och vara den som gör vardagen enklare för både kunder och kollegor. Om uppdraget Du kommer att ta emot inkommande ärenden via telefon och jobba i ärendehanteringssystem. Det handlar om att ge snabb och korrekt support kring bland annat: -Felsökning av tekniska problem -Kontohantering -Hjälp med hårdvara kopplad till företagets systemlösningar Det här är en roll där telefonen är ditt främsta verktyg, så du behöver trivas med att mata samtal, ha ett bra flyt i dialoger och kunna växla snabbt mellan olika typer av ärenden. Vi tror att du: -Har tidigare erfarenhet av servicedesk, kundsupport eller IT-support -Är van att hantera många ärenden per dag utan att tappa kvalitet -Har god kommunikationsförmåga och gillar att lösa problem -Är stresstålig, strukturerad och har ett lugn i samtal även när det går fort -Har god datorvana och lätt att sätta dig in i nya system Teknisk utbildning är ett plus, men viktigast är din inställning och förmåga att ge bra service under högt tempo! Uppdraget i korthet Plats: På plats hos kund i Malmö Omfattning: Heltid Start: Enligt överenskommelse Anställning: Konsult via Gigstep

23 juni 2025
Sista ansökan:
10 december 2025
Serviceinriktad onsitetekniker
Centric Professionals AB
Supporttekniker, IT

Söker du ett jobb där du får kombinera att arbeta med människan och tekniken, där du får hjälpa användarna på plats med tekniska problem? Då kan detta vara tjänsten för dig! Vi på Centric söker efter vassa onsitetekniker till flera av våra kunder i Stockholmsområdet. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter Som onsitetekniker kommer du vara användarnas lokala support. Du finns på plats för att supportera, felsöka och hitta lösningar på tekniska problem. Likväl som du vid behov assisterar vid on- och offboardingprocesser kan du även hjälpa till med videokonferensutrustningen och nätverksrelaterade problem. Variationen på arbetsuppgifter är bred och omväxlande! Exempel på uppdrag:  Du kommer arbeta in-house hos vår kund och hjälpa interna användare med deras tekniska problem. Detta innefattar att du är användarens hjälpande hand i alla tekniska frågor, du finns tillgänglig vid onboarding av nyanställda, är snabb med att erbjuda hjälp om kollgans datorskärm slocknar från ingenstans eller om konferensrumsutrusningen krånglar. Du beställer, installerar och konfigurerar upp datorer och brinner för att leverera onsitesupport i världsklass! På detta uppdrag arbetar du i en renodlad Windows och O365-miljö. Exempel på uppdrag: Du arbetar för vår kunds räkning som onsitetekniker där du besöker olika kontor och utför hands-on relaterade IT-problem! Du är flexibel, tycker om att möta nya människor och kliva in på kontoret som den IT-hjälte du faktiskt är! I denna roll konfigurerar du datorer, felsöker och installerar skrivare, finns behjälplig vid nätverksrelaterade konfigurationer, ingen dag är den andra lik! När du hjälpt användarna på plats är du nyfiken och redo för att besöka nästa kontor för att ta dig an nästa IT-utmaning! Din profil och kvalifikationer Vi ser gärna att du som söker tjänsten i grunden har en gymnasieexamen inom IT eller motsvarande utbildning. Du har minst 1 års erfarenhet av arbete inom IT-support. Du har en grundläggande förståelse för tekniken och tycker det är roligt att utvecklas.  Som person är du flexibel och uppskattar att arbeta i en roll där du får kombinera både tekniska frågor och den personliga kontakten med användare. Du har ett sinne för att leverera gedigen service och har en förmåga att förklara komplexa tekniska problem för användare på olika nivåer. Vi ser gärna att du har en välutvecklad kommunikativ förmåga och motiveras av att behöva tänka lösningsoritenterat. Krav:  - Minst 1 års arbetslivserfarenhet inom IT-support - Kunskap inom Office 365, Active Directory och Windows  - Grundläggande kunskaper kring nätverk och nätverksutrustning - Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska - Erfarenhet av installation och felsökning kring hårdvara - Körkort Meriterande - Förståelse för konferesrumsutrustning - Azure Active Directory - Mac  Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Elise Haglund +46 733 571793 [email protected]

23 juni 2025
Sista ansökan:
23 september 2025
IT-supporttekniker sökes – tidsbegränsat uppdrag på minst 6 månader
Nåvi AB
Supporttekniker, IT

Vi på Nåvi söker nu, på uppdrag av vår kund, en engagerad och serviceinriktad IT-supporttekniker. Här får du möjligheten att bli en nyckelperson i ett tekniskt team där kvalitet, samarbete och kundfokus står i centrum. Uppdraget passar dig som trivs med att hjälpa andra och har ett genuint intresse för IT och problemlösning. Utmaningen Första kontakt för användarsupport via telefon, mejl och ärendehanteringssystem Felsökning och support av datorer, skrivare, nätverk och annan IT-utrustning Installation, konfiguration och underhåll av hårdvara och mjukvara Hantering av behörigheter och användarkonton Dokumentation av ärenden och lösningar Vem är du? Erfarenhet av arbete inom IT-support eller liknande roll Kunskaper i Windowsmiljö och Microsoft 365 Grundläggande förståelse för nätverk och felsökning Serviceminded, pedagogisk och lösningsorienterad Kommunicerar väl på svenska och engelska, både i tal och skrift Meriterande om... Erfarenhet av Active Directory, Azure eller ITIL Relevant utbildning eller certifieringar (t.ex. Microsoft) Vi erbjuder: Ett spännande uppdrag hos en av våra kunder Möjlighet att utvecklas inom IT och service Stöttning från ett engagerat konsultteam Placeringsort: Aneby Tycker du att det låter intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot din ansökan!

23 juni 2025
Sista ansökan:
7 augusti 2025
Praktiskt IT-jobb med kundkontakt - Vi söker dig i Växjö
Barona Professionals AB
Supporttekniker, IT

Plats: Region Kronoberg Start: Oktober/november 2025 Omfattning: Heltid, tidsbegränsat till 31 mars 2026 Vi söker dig som gillar att hjälpa andra, är nyfiken på IT och gärna rör dig ute i verksamheten! Du behöver inte ha arbetat inom denna specifika roll innan, men gärna inom IT – det viktiga är att du har ett tekniskt intresse, är lösningsorienterad och trivs med att ge service till andra.  Vad kommer du att göra? Du kommer att arbeta med livscykelhantering av IT-utrustning ute hos våran kund, som datorer, skärmar, skrivare och konferensteknik. I rollen ingår bland annat: Att vara ute i verksamheten och stötta användare på plats Inventering av utrustning, inklusive scanning av streckkoder Dialog med kundens kontaktpersoner kring behov, byten och förbättringar Stöd kring hur utrustningen används på rätt sätt Löpande kontakt med både IT-tekniker och användare i olika verksamheter Det är en praktisk och rörlig roll med många sociala inslag – perfekt för dig som gillar att träffa människor och jobba hands-on med teknik.  Vem är du? Vi tror att du: Har ett genuint teknikintresse Är social och trygg i att ta kontakt med nya människor Gillar att arbeta praktiskt, självständigt och ta egna initiativ Har grundläggande IT-vana (t.ex. datorer, kringutrustning, koppla sladdar etc.) Vill lära dig mer och utvecklas inom IT Det är ett plus om du har erfarenhet av service, support eller försäljning – men inget krav. Rätt attityd, nyfikenhet och vilja att lära väger tyngst hos oss. Rekryteringsprocessen Intervjuer hålls löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag. På grund av GDPR kan vi inte ta emot ansökningar via mejl, så ansök till tjänsten via vår hemsida. Vid frågor relaterade till processen, varmt välkommen att höra av dig till Linnéa Lundström ([email protected]) Om Barona Barona är en internationell koncern med kontor i 10 länder. I Sverige har vi kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Falun och Strömsund och levererar lösningar inom kompetensförsörjning över hela landet. Vi erbjuder våra kunder ett visionärt och framtidsanpassat partnerskap och våra medarbetare spännande möjligheter i alla skeden av karriären. Ända sedan starten i Finland 1999, bygger vår framgång på att hela vår organisation är kundorienterad och utmanar traditionellt tänkande när det gäller tjänsteutbud och affärsutveckling. Genom vårt fokus på innovation och digitalisering kan vi ständigt ligga i framkant när det gäller modern rekrytering. https://barona.se/om-barona/ INDTECH

23 juni 2025
Sista ansökan:
5 september 2025
Second Line IT-Support
Hirely AB
Supporttekniker, IT

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Nu söker vi en Second line Supporttekniker till vår kund i Solna. Drivs du av att hjälpa kunder och jobba med tekniskt problemlösande? Arbetsplats: Solna Omfattning: Heltid. Du kommer initialt att arbeta som konsult genom oss på EdZa med ambition att bli överrekryterad av kund.  Om rollen Som Second line supporttekniker kommer du primärt att arbeta med vår kunds IT lösningar. I arbetsuppgifterna ingår ärendehantering, felsökning av avancerade problem hitta lösningar på problem och att åtgärda. Genom att hjälpa deras kunder är du en nyckelspelare i hur kunden upplever servicen och leveransen från oss. Du ser det som en självklarhet att alltid sätta kunden i fokus och göra ditt bästa i alla lägen. Vidare är du en sann representant för bolaget och anser att nöjda kunder är av högsta prioritet. I din roll som Second line supporttekniker kommer du bland annat att arbeta med applikationer som: Office 365 Azure Active Directory Meraki RDP SharePoint PowerShell Om dig Du har arbetat med IT-support eller motsvarande tidigare Du har lätt för att sätta dig in i tekniska problem och lösa dem Du har erfarenhet av Microsoft baserade IT system Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska Som person har du ett starkt tekniskt intresse och är serviceminded. Du är social och trivs i mötet med andra människor. Du har en god känsla för service och logiskt tänkande och vill utveckla dina kunskaper. Du är en lagspelare och tänker på teamets bästa. Jobbet innebär planering av dina egna dagar och du bör ha en god känsla för hur du ska prioritera för att upprätthålla en hög servicegrad och effektivitet. Välkommen med din ansökan! Tror du att detta skulle passa dig, eller kanske någon du känner? Vi har ett löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag, tveka därför inte - utan skicka in din ansökan redan idag! Rekryteringen kommer hållas av Ed:Za Group. Har du några frågor eller funderingar relaterade till tjänsten och processen är du varmt välkommen att kontakta oss.

20 juni 2025
Sista ansökan:
5 juli 2025
Support Operations Engineer
Incluso AB
Supporttekniker, IT

We are looking for a Support Operations Engineer within Monitoring & Operation Support (ATS MOS) team for a global company in Södertälje, Stockholm.  Start is in September, 2 year's contract to begin with, possibility of extension after that. The team will consist of three resources in total and work daytime and on-call when needed outside regular office hours. We’re looking for a curious and analytical problem-solver with a solid technical foundation and a passion for service reliability. You thrive in a fast-paced support environment, enjoy tackling complex technical challenges, and take a proactive, customer-focused approach to ensure smooth and reliable operations. Main job responsibilities: • Analyze trends and detect anomalies by improving real-time monitoring, logging, and alerting systems. • Automate operational tasks to enhance efficiency, consistency, and scalability. • Minimize errors caused by manual processes and human intervention. • Respond to and resolve complex incidents escalated from the Customer Success Support team (2nd line), particularly those related to the Intelligent Control Environment (ICE) and off-board autonomous vehicle operations. • Request, manage, perform, and deploy urgent changes when no workaround exists for high-priority incidents. • Collaborate closely with Customer Success Support and engage relevant resources (e.g., product developers, vendors) to resolve complex technical issues. • Communicate effectively with stakeholders, providing regular updates on incident status and resolution progress. • Lead root cause analyses to prevent recurring or high-priority incidents in the ICE system or off-board operations. • Document and share knowledge with onsite teams and Customer Success Support. • Provide training to build in-depth understanding of ICE and off-board autonomous vehicle systems. • Participate in major incident reviews and contribute detailed input for incident reports. • Actively improve incident management processes, with a focus on ICE and off-board autonomous vehicle operations. Education • Degree in Computer Science or a related field • DevOps profile with relevant background and preferably experience of working in a technical support context Language English (fluent), Swedish (optional) Experience • Experience in advanced technical operational support is a strong plus • Proficiency in programming (e.g. Java, Kotlin, C#, or Scala) • Experience with AWS, CI/CD, and Infrastructure as Code (IaC) • Familiarity with tools like GitLab and Jira • Infrastructure & Cloud: Terraform, Terragrunt, IAM, ArgoCD, Karpenter, Crossplane • Observability: Grafana, Prometheus, Tempo, Loki, OpenTelemetry • Messaging & Data: Apache Kafka, Redis, DynamoDB • Languages & Tools: Python, Bash, Go, GitLab Pipelines • Networking & Security: Cilium Our client is currently undergoing an agile transformation. All candidates should be well familiar and prepared to work agile. This includes agile frameworks such as, e g, Kanban, Scrum, XP. It also includes technical methods, such as e.g. test driven development and automation, and DevOps. This is a full-time consultant position through Incluso in Södertälje, Stockholm. Start is in September, 2 year's limited contract to begin with, possibility of extension after that. Please submit your CV as soon as possible since we will review the applications on an on-going basis. For more information about this role, please contact Kanika Singhal, recruiter at Incluso.

19 juni 2025
Sista ansökan:
30 juni 2025
IT-intresserad student? Sök extrajobb som tekniker i Umeå
Barona Professionals AB
Supporttekniker, IT

Studerar du IT och vill få praktisk erfarenhet? Extraarbete som Onsitetekniker i Umeå Är du tekniskt intresserad, gillar att hjälpa människor och vill skaffa dig värdefull erfarenhet inom IT-support vid sidan av studierna? Vi söker nu en onsitetekniker på deltid vid behov till vår kund i Umeå. Om rollen I den här rollen får du möjlighet att arbeta praktiskt med IT-support och felsökning direkt på plats hos användare. Det kan handla om: Installation och underhåll av datorer, skrivare och annan IT-utrustning Felsökning av både mjukvara och hårdvara Användarsupport och guidning i IT-frågor Ärendehantering i ITSM-system   Vi söker dig som: Studerar IT, teknik eller har ett stort teknikintresse Har grundläggande kunskaper i Windows och Office 365 Är lösningsfokuserad, serviceinriktad och gillar att jobba med människor Kan hoppa in vid behov, exempelvis under lov, intensiva perioder eller när extra hjälp behövs Tidigare erfarenhet av IT-support är ett plus, men inte ett krav – viktigast är att du är nyfiken och vill utvecklas. Vad du får: Praktisk erfarenhet inom IT och onsite-support Flexibelt extrajobb som passar ihop med studier Stöttande kollegor och en arbetsmiljö där du får växa Välkommen med din ansökan! Uppfyller du kvalifikationerna och är intresserad? Lägg in en ansökan redan idag! Vi önskar bara CV/meritförteckning gärna tillsammans med ett kortare brev om varför du är intresserad av just denna tjänst. Vi tar ej emot det via email utan det måste bifogas i ansökan via vårt system på grund av GDPR och hur vi hanterar personuppgifter. Intervjuer kommer hållas löpande och tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan slutdatum för annonsen. Vid ytterligare frågor gällande tjänsten så är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Linnéa Lundström på [email protected]. Om Barona Barona är ett internationellt bolag med finska rötter. Vi har funnits sedan 1999 och finns idag i 10 länder. Vi är en naturlig länk mellan uppdragsgivare och anställda, vi ser till att det blir lätt och smidigt för både dig som anställd och dig som uppdragsgivare. Vi erbjuder våra kunder skalbara och hållbara personallösningar. Allt detta så vi kan erbjuda olika tillvägagångsätt och möjligheter till våra egna anställda i alla skeden av deras karriär! Barona är kollektivavtalsbundet och hos oss har du alltid nära till din närmsta konsultchef som är dedikerad till ditt uppdrag. INDTECH

19 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Supporttekniker till second line
Centric Professionals AB
Supporttekniker, IT

Centric söker nu en supporttekniker med minst 5 års erfarenhet som har ett genuint intresse för service och som trivs med att hjälpa kunder med deras IT-problem via olika kanaler. Vår kund i Linköping behöver stärka upp med supporttekniker till deras andra linje. Har du ett brinnande intresse för IT och teknik samt en god pedagogisk förmåga? Då är detta en tjänst för dig! Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter Du kommer att sköta drift och support av kundens system. Här kommer du, tillsammans med dina kollegor, att arbeta nära kunderna med allt från stora till små uppdrag. Du och ditt team ansvarar för en bestämd grupp återkommande kunder och hämtar samt uppdaterar och dokumenterar information i kundens knowledgedatabas. Tillsammans säkerställer ditt team att tjänsterna uppfyller kundernas behov, samtidigt som ni ständigt arbetar för att förbättra dem. Din profil och kvalifikationer Du har ett genuint intresse för teknik och erfarenhet från support. Som person är du ansvarstagande och driven med ett professionellt agerande. Du tycker om att arbeta systematiskt och har en god teknisk förståelse. Du har erfarenhet från arbete inom Servicedesk samt med systemen nedan. Du är en stabil och trygg person som har en hög kommunikativ förmåga, för att konstruktivt kunna föra en dialog med kund och dina kollegor och du fungerar bra ihop med ett team. Krav på erfarenhet - Systematisk felsökning - Erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem - Minst 2 års erfarenhet i slutanvändarsupport - Microsoftmiljö - Active Directory - Grundläggande kunskap inom infrastruktur, servrar, nätverk, SCCM, Databaser etc. - Dokumentation - Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift Då detta är en roll som kan komma att omfattas av säkerhetsklassning så kan det då finnas krav på svenskt medborgarskap. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi sätter stort värde på att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande och roliga aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under trevliga och avslappnande former. Centric är ett IT-företag med 370 anställda, och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras kollektivavtal med Unionen. Christian Gidlöv +46 734159383 [email protected]

18 juni 2025
Sista ansökan:
18 september 2025