Lönekonsult till Löneenheten, Botkyrka kommun

Vill du ha meningsfulla arbetsuppgifter som gör skillnad i människors liv? Välkommen till kommunen som är långt ifrån lagom! Botkyrka kommun är den sjätte största kommunen i Stockholms län och består av kommundelarna Alby, Fittja, Hallunda, Norsborg, Tullinge, Tumba, Vårsta och Grödinge. Botkyrka kommun har cirka 95 000 invånare och drygt 6 400 medarbetare. Kommunstyrelseförvaltningen ansvarar för styrning, ledning och samordning i kommunen. Vi bidrar till att visioner och politiska beslut blir verklighet. Vi är drygt 250 medarbetare med specialistkunskaper inom bland annat ekonomi, HR, kommunikation, utveckling och förvaltning, digitalisering, juridik, platsutveckling och trygghets- och säkerhetsfrågor. Tjänsten och arbetsuppgifterna Nu behöver vi stärka upp vårt team under semesterperioden. Vill du vara en del av ett team som tillsammans skapar en arbetsmiljö präglad av engagemang och delaktighet? Löneenheten inom Botkyrka kommun är en centraliserad tjänst och är organiserad under Kommunstyrelseförvaltningen som en av två enheter på HR-avdelningen. Vi befinner oss i en spännande utvecklingsfas när det gäller både system och arbetssätt. Vi prioriterar verksamheternas behov och planerar resurser därefter. I rollen som lönekonsult kommer du att arbeta tillsammans med ett dedikerat team för att hantera löneadministrationen för våra chefer och medarbetare. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara: - Ett övergripande ansvar för löpande lönehantering och administration, där noggrannhet och effektivitet är avgörande när du hanterar och administrerar löner för våra chefer och medarbetare. - Identifiera och korrigera eventuella fel eller avvikelser i löneberäkningar och rapportering. - Säkerställer korrekt rapportering till relevanta myndigheter och organisationer. - Hantera och genomföra olika processer relaterade till årliga förändringar och justeringar av löner, semesterberäkning, lönerevision och retroaktiva löner. - Hanterar ärenden via ärendesystem MMK, samt via telefon. - Löneenheten strävar ständigt efter att ha ett optimerat lönesystem som effektivt tillgodoser kommunens behov. Det är avgörande för oss att säkerställa att vi kan hantera och fullfölja alla våra åtaganden med högsta möjliga servicenivå. Vi erbjuder dig Vi är stolta över den mångfald som präglar vår grupp och speglar den rika variationen av människor som lever och arbetar i vår kommun. Inom vår grupp arbetar vi med specialistområden, och här ges du möjligheten att utöver dina ordinarie arbetsuppgifter även fokusera på ett ansvarsområde eller specialistområde som intresserar dig. När du börjar arbeta tillsammans med oss erbjuder vi: - En arbetsgrupp som aktivt arbetar för att utveckla verksamheten och stärka kvaliteten i vårt arbete för att gynna vår arbetsmiljö och våra medborgare. - Årsarbetstid som möjliggör flexibilitet i vardagen. Vi värdesätter din balans mellan arbetsliv och privatliv, vi strävar efter att underlätta vardagen för dig. - Vi erbjuder möjligheten till viss distansarbete. - Ett väl etablerat kvalitetsledningssystem med dokumenterade processer och nära tillgång till aktuella rutiner och dokument Vår grupp består av en enhetschef, lönesamordnare, 3 systemförvaltare, förvaltningsledare och 12 lönekonsulter. Tillsammans skapar vi en dynamisk miljö som driver oss framåt och möjliggör för varje individ att blomstra. Är du redo att bli en del av vårt team? Välkommen till en kommun som strävar långt bortom det vanliga! Vi söker dig med vilja och driv att bidra till vår enhet och vara aktiv i verksamhetens utveckling. Vi letar efter någon som delar vår entusiasm och stolthet över det arbete vi utför. Kom och var med och bygg med oss! Du som söker till oss För tjänsten som lönekonsult ser vi att du har en arbetslivserfarenhet av en liknande roll eller studerar till att bli lönekonsult. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med Visma Personec P för lönehantering och ärendehanteringsystemet MMK. Erfarenhet med liknande system, såsom TimeCare, är också av fördel. Som person är du en utpräglad lagspelare med stark samarbetsförmåga. Du värdesätter noggrannhet och strävar alltid efter att uppnå hög kvalitet och måluppfyllelse med eget ansvar. Dessutom är du strukturerad och har förmågan att driva och avsluta uppgifter på ett positivt sätt. Din höga servicekänsla gentemot både chefer och medarbetare i kommunen är en central del av din arbetsmoral. Om oss Botkyrka är en kommun full av kontraster där storstadens förortsmiljö möter landsbygdens skogar, ängar, sjöar och havskust. Här talas över 100 språk, här bor och arbetar människor med bakgrund från hela världen. Vi erbjuder en inspirerande arbetsplats full av möjligheter där vi tillsammans skapar de bästa förutsättningarna för en hållbar framtid. Vi har goda och trygga arbetsvillkor med kollektivavtal och flera förmåner för att du ska trivas och utvecklas på jobbet. Läs mer här: https://www.botkyrka.se/jobb-och-vuxenutbildning/jobba-hos-oss/vart-arbetsgivarerbjudande   Övrig information För tjänster inom exempelvis vård-skola-omsorg i Botkyrka kommun behöver du som blivande medarbetare visa utdrag ur Polisens belastningsregister. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering för att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och därmed motverka diskriminering.

8 maj 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
HR-koordinator/Löneadministratör till Dongjin i Skellefteå

Är du passionerad över att arbeta operativt med HR-frågor samtidigt som du har god kunskap inom löneadministration? Då har vi rätt tjänst för dig! I rollen kommer du att arbeta nära HR-chefen och finansavdelningen. Du kommer att vara en del av en organisation som strävar efter kontinuerlig utveckling, vilket ger dig möjligheter att växa, utmana dig själv och bredda din kunskap inom hela HR-området. Som HR-koordinator/Löneadministratör på Dongjin ansvarar du för vårt webbaserade person- och planeringssystem Timeplan med löneadministration och personaladministration. Du har många kontaktpunkter både internt och externt, och du ansvarar för kontakten med Dongjins lönebyrå. Detta är en fantastisk möjlighet att arbeta med en liten grupp människor i en nybyggd fabrik. Trivs du med att arbeta i högt tempo och i en roll där du arbetar i många olika kontaktområden? Är du en förespråkare för kommunikation och intresserad av en mångkulturell arbetsmiljö? Då kan denna roll vara den perfekta möjligheten för dig. Du kommer att upprätthålla en hög servicenivå gentemot anställda och kollegor. Du ansvarar för en funktionell och professionell onboarding för nya medarbetare samt att säkerställa en funktionell och förstklassig utbildningsfunktion. Arbetsuppgifter: • Rekrytering: Hålla koll på bemanningen och utforma och annonsera jobbannonser, intervjua potentiella kandidater och genomföra anställningsprocessen. • Personaladministration: Hantera anställningsavtal, förmåner och personaldokumentation. • Ansvarig för att skapa en struktur för introduktion och utbildning för våra medarbetare med en gemensam ram. Din profil För att vara lämplig för rollen vill vi att du: • Har erfarenhet av arbete med löneadministration • Du har mycket goda IT-kunskaper såsom Office-paketet och är självsäker i Excel • Kunskap om arbetsrätt och kollektivavtal • En eftergymnasial utbildning inom personalresurser och/eller några års arbetslivserfarenhet inom samma område • Flytande engelska och svenska Om företaget: Dongjin är en internationell pionjär inom tillverkning av Carbon Nanotube Slurry (CNT), ett avgörande material för batteritillverkning. Med sin nya fabrik i Skellefteå expanderar de sina möjligheter att fortsätta vara ledande inom branschen. De har ett avtal med Northvolt för att leverera Carbon Nanotube Slurry (CNT). Tjänsten är med omgående start. Rekryteringen sker av StudentConsulting, för mer information om tjänsten kontakta ansvarig rekryterare Lydia Kvist: [email protected]. Om företaget Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

8 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Lönekonsult (Deltid) till vår spännande kund inom finanssektorn

Om uppdraget och dig vi söker Vi söker en erfaren och traditionell lönekonsult för en deltidstjänst hos vår framstående kund inom finanssektorn. Initialt är omfattningen 50% som sedan övergår till 30% efter implementeringen av ett nytt lönesystem som du är högst involverad i. Start sker någon gång i juni, och uppdraget sträcker sig långt fram i tiden och har i dagsläget inget slutdatum. I detta uppdrag behöver du alltid varapå plats på kundens kontor centralt i Stockholm. Om rollen: Vi söker dig som har en omfattande bakgrund inom lönehantering, gärna från mindre företag där du stött på ett brett spektrum av frågor. Du har erfarenhet av olika lönesystem, med fördel Visma eller Agda, och är välbevandrad i alla aspekter av lön som exempelvis förmånsbeskattning ochpension. Du kommer att vara med på resan att implementera ett nytt lönesystem och du kommer även att vara en nyckelspelare i kundens övergång till mer digitala processer. Vi söker dig som: Har hög integritet och är skicklig på att bygga relationer och förtroende. Söker ett långsiktigt uppdrag och vill vara tryggheten kunden behöver. Vi kommer att lägga särskild vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är serviceorienterad, tar initiativ för att hitta lösningar och gärna hjälper andra med deras frågor och problem. Du arbetar väl tillsammans med andra och förstår värdet av att dela med dig av din kunskap och erfarenhet för att tillsammans uppnå gemensamma mål. Om du är en engagerad lönekonsult med erfarenhet och intresse för ett långsiktigt uppdrag, tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Om att vara konsult hos People Experience Högt som lågt och ibland tvära kast tillhör vardagen som konsult – men ruskigt roligt, varierande och lärorikt är det. Som konsult via People Experience välkomnas du med öppna armar in i vår PX-familj med konsultfrukostar, check-ins och bollplank för att du ska känna samhörighet och utbyte, men alltid med fin balans – för att inte göra anspråk på för stor del av din tid. Formen för ditt konsultuppdrag (dvs om du blir underkonsult eller anställd hos PX för det specifika uppdraget) bestämmer du själv! Vi är alltid intresserade av att komma i kontakt med nya potentiella People, Payroll & FinanceConsultants och utökar dagligen vårt nätverk med förtroendeingivande, prestigelösa och flexibla Professionals med både integritet, ödmjukhet och ett starkt ledarskap. I vårt nätverk finns expertis inom hela området och på alla nivåer. Generalister som specialister, seniora som juniora - och det är precis det som gör det hela så givande. På People Experience kommer vi alltid göra det lilla extra för att se till att du får en positiv upplevelse i mötet med oss – oavsett om du är kund, konsult, medarbetare eller kandidat. Välkommen att skapa denna upplevelse tillsammans med oss! Om din ansökan Vi behandlar alla kandidater lika, var vänlig ansök via annonsen om du är intresserad - all kontakt sker genom vårt rekryteringssystem! Detta för att skapa en fin kandidatupplevelse för samtliga kandidater, samtidigt som vi säkrar en rättvis process för alla! Vi vill bidra till att alla känner sig likvärdiga på arbetsmarknaden. Vi vill uppmuntra alla, oavsett bakgrund att ansöka! Vi behandlar din personliga information i enlighet med GDPR. Om du önskar att vi raderar din information gör du det enklast genom att begära det via vår karriärsida "Connect". Har du frågor, kontakta vår systemansvariga Lina Roxenback på [email protected]. People Experience är en personlig, innovativ och högst engagerad boutiquebyrå med enorm passion för att hjälpa kunder, konsulter och kandidater att nå tillväxt och framgång genom rätt matchning inom det område där vår erfarenhet och passion är som störst: People, Payroll & Finance.Med visionen att bli Sveriges ledande boutiqebyrå för People, Payroll & FinanceProfessionals, är vi 100 % specialiserade på målgruppen i vår rekrytering och konsulttillsättning.

8 maj 2024
Sista ansökan:
25 oktober 2024
Lönekonsult till Botkyrka kommun

Vill du ha meningsfulla arbetsuppgifter som gör skillnad i människors liv? Välkommen till kommunen som är långt ifrån lagom! Botkyrka kommun är den sjätte största kommunen i Stockholms län och består av kommundelarna Alby, Fittja, Hallunda, Norsborg, Tullinge, Tumba, Vårsta och Grödinge. Botkyrka kommun har cirka 95 000 invånare och drygt 6 400 medarbetare. Kommunstyrelseförvaltningen ansvarar för styrning, ledning och samordning i kommunen. Vi bidrar till att visioner och politiska beslut blir verklighet. Vi är drygt 250 medarbetare med specialistkunskaper inom bland annat ekonomi, HR, kommunikation, utveckling och förvaltning, digitalisering, juridik, platsutveckling och trygghets- och säkerhetsfrågor. Tjänsten och arbetsuppgifterna Nu behöver vi stärka upp vårt team då en av våra medarbetare går i pension. Vill du vara en del av ett team som tillsammans skapar en arbetsmiljö präglad av engagemang och delaktighet? Löneenheten inom Botkyrka kommun är en centraliserad tjänst och är organiserad under Kommunstyrelseförvaltningen som en av två enheter på HR-avdelningen. Vi befinner oss i en spännande utvecklingsfas när det gäller både system och arbetssätt. Vi prioriterar verksamheternas behov och planerar resurser därefter. I rollen som lönekonsult kommer du att arbeta tillsammans med ett dedikerat team för att hantera löneadministrationen för våra chefer och medarbetare. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara: - Ett övergripande ansvar för löpande lönehantering och administration, där noggrannhet och effektivitet är avgörande när du hanterar och administrerar löner för våra chefer och medarbetare. - Identifiera och korrigera eventuella fel eller avvikelser i löneberäkningar och rapportering. - Säkerställer korrekt rapportering till relevanta myndigheter och organisationer. - Hantera och genomföra olika processer relaterade till årliga förändringar och justeringar av löner, semesterberäkning, lönerevision och retroaktiva löner. - Hanterar ärenden via ärendesystem MMK, samt via telefon. Löneenheten strävar ständigt efter att ha ett optimerat lönesystem som effektivt tillgodoser kommunens behov. Det är avgörande för oss att säkerställa att vi kan hantera och fullfölja alla våra åtaganden med högsta möjliga servicenivå. Vi erbjuder dig Vi är stolta över den mångfald som präglar vår grupp och speglar den rika variationen av människor som lever och arbetar i vår kommun. Inom vår grupp arbetar vi med specialistområden, och här ges du möjligheten att utöver dina ordinarie arbetsuppgifter även fokusera på ett ansvarsområde eller specialistområde som intresserar dig. När du börjar arbeta tillsammans med oss erbjuder vi: - En arbetsgrupp som aktivt arbetar för att utveckla verksamheten och stärka kvaliteten i vårt arbete för att gynna vår arbetsmiljö och våra medborgare. - Årsarbetstid som möjliggör flexibilitet i vardagen. Vi värdesätter din balans mellan arbetsliv och privatliv, vi strävar efter att underlätta vardagen för dig. - Vi erbjuder möjligheten till viss distansarbete. - Ett väl etablerat kvalitetsledningssystem med dokumenterade processer och nära tillgång till aktuella rutiner och dokument. Vår grupp består av en enhetschef, lönesamordnare, 3 systemförvaltare, förvaltningsledare och 12 lönekonsulter. Tillsammans skapar vi en dynamisk miljö som driver oss framåt och möjliggör för varje individ att blomstra. Vi söker dig med vilja och driv att bidra till vår enhet och vara aktiv i verksamhetens utveckling. Vi välkomnar dig som delar vår entusiasm och stolthet över det arbete vi utför. Kom och var med och bygg med oss! Du som söker till oss Om du är intresserad av att jobba hos oss behöver du antingen ha gått en utbildning inom löneadministration eller ha motsvarande arbetslivserfarenhet. Övriga krav för tjänsten är: - Har kunskap om kommunal löne- och avtalshantering - Är trygg i att tolka kollektivavtal - Har kunskap om ferie- och uppehållslöner - Har kunskap om lönehanteringsprocessen för omvårdnadspersonal Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med Visma Personec P för lönehantering och ärendehanteringsystemet MMK. Erfarenhet med liknande system, såsom TimeCare, är också av fördel. Som person är du en utpräglad lagspelare med stark samarbetsförmåga. Du värdesätter noggrannhet och strävar alltid efter att uppnå hög kvalitet och måluppfyllelse med eget ansvar. Dessutom är du strukturerad och har förmågan att driva och avsluta uppgifter på ett positivt sätt. Din höga servicekänsla gentemot både chefer och medarbetare i kommunen är en central del av din arbetsmoral. Om oss Botkyrka är en kommun full av kontraster där storstadens förortsmiljö möter landsbygdens skogar, ängar, sjöar och havskust. Här talas över 100 språk, här bor och arbetar människor med bakgrund från hela världen. Vi erbjuder en inspirerande arbetsplats full av möjligheter där vi tillsammans skapar de bästa förutsättningarna för en hållbar framtid. Vi har goda och trygga arbetsvillkor med kollektivavtal och flera förmåner för att du ska trivas och utvecklas på jobbet. Läs mer här: https://www.botkyrka.se/jobb-och-vuxenutbildning/jobba-hos-oss/vart-arbetsgivarerbjudande   Övrig information För tjänster inom exempelvis vård-skola-omsorg i Botkyrka kommun behöver du som blivande medarbetare visa utdrag ur Polisens belastningsregister. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering för att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och därmed motverka diskriminering.

8 maj 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Löneadministratör med intresse för HR-frågor

Nu söker vi på Erasteel en löneadministratör med intresse för HR-frågor med placering i Söderfors. Vill du ha en varierad roll i ett företag där du får möjlighet att bidra till vår utvecklingsresa och arbeta brett med både HR- och lönefrågor? Då kan det vara dig vi söker! Dina arbetsuppgifter: Som löneadministratör hos oss kommer du att arbeta med löneprocessens samtliga delar i en bred och omväxlande roll. Du kommer att bearbeta och kontrollera löneunderlag, ge support till chefer och medarbetare gällande frågor kring lön men även tidrapportering och reseräkningar med mera. I rollen ingår även arbete med tolkning av lag och kollektivavtal samt att sammanställa och rapportera statistik. Utöver detta arbetar du med övrigt förekommande arbetsuppgifter inom både lön och HR. Vi erbjuder dig en spännande och bred roll i ett internationellt företag där du får möjlighet att påverka och forma rollen efter dina erfarenheter och intressen. För dig som vill utvecklas finns stora möjligheter att arbeta med frågor inom hela HR-området. Du kommer att arbeta sammansvetsat tillsammans med en grupp av fyra personer som arbetar med HR- och lönefrågor. Företaget är i en förändringsresa där det finns möjlighet att lära och utvecklas inom HR-området. Kvalifikationer: Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i löne- och HR-system, har du arbetat med HOGIA är det meriterande. Har du dessutom erfarenhet av att arbeta med kollektivavtal för tjänstemän och arbetare är det ett plus. I rollen ingår även att arbeta med HR-personalhandbok och utbildningsplanering. Du har goda kunskaper i svenska, såväl muntligt som skriftligt. Då du kommer att ha kontakt med både chefer och medarbetare utanför Sverige behöver du ha grundläggande kunskaper i engelska. För att trivas hos oss och vi med dig är du serviceinriktad, noggrann och flexibel som person. Du är självständig och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Självklart samarbetar du väl med andra och har lätt för att bygga goda relationer, såväl internt som externt. Övrigt: Placering: Söderfors Tillträde sker enligt överenskommelse. Urval sker löpande och tillsättning kan ske innan ansökningstiden gått ut så skicka gärna in din ansökan redan idag! Kontaktuppgifter: HR-chef: Tobias Collin, 0293–54 390 Facklig kontaktperson Unionen: Tommy Gustafsson, [email protected] 0293 – 546 37 Välkommen med din ansökan! Krav God administratör Erfarenhet av att arbeta i löne- och HR-system Relevant HR-utbildning inom lön eller ännu hellre som personalvetare Meriterande Erfarenhet av att arbeta med kollektivatal Goda kunskaper inom Officepaketet Om arbetsgivaren - Erasteel Erasteel är en global koncern som bedriver forskning & utveckling samt produktion och försäljning av gasatomiserade pulvermetallurgiska produkter och snabbstål med världen som marknad. Erasteel har mer än 900 anställda och 6 industrianläggningar, varav 3 i Sverige, 2 i Frankrike och 1 i Kina. Bolaget är kvalitets- och miljöcertifierat. För mer information om bolaget, besök www.erasteel.com

8 maj 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Lönekonsulter till uppdrag i Helsingborg och Malmö.

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:   Vi söker ytterligare två erfarna lönekonsulter/lönespecialister till konsultuppdrag i Helsingborg och Malmö. Som lönekonsult kommer du bland annat arbeta med: Bereda, sammanställa samt betala ut löner för tjänstemän. Svara på lönerelaterade frågor från chefer och anställda. Om dig Du har erfarenhet samt kompetens att självständigt hantera hela löneprocessen. Du är en van systemanvändare i Agda, som person är du självgående och noggrann. Du behärskar svenska i tal och är bra på att samarbeta då rollen innebär många intressenter. Övrigt Uppdraget startar så snart som möjligt och pågår minst i 6 månader. Omfattningen är minst 80 % beroende på din tillgänglighet och kapacitet. Du arbetar från kontoret i Helsingborg. Detta är ett konsultuppdrag. Välkommen med frågor, funderingar och din ansökan! Om Seemly Finance & Search SEEMLY Finance & Search levererar rätt kompetens vid rätt tidpunkt. Vid planerade och oplanerade arbetstoppar, i korta till långa projekt, och med kort varsel hjälper vi dig med chefer och specialister. Vi rekryterar kompetensbaserat och fördomsfritt. Erbjuder rekrytering, search, outsourcinglösningar inom ekonomi och lön samt interimskonsulter.

8 maj 2024
Sista ansökan:
6 juni 2024
Payroll specialist

Kan du förklara värdet på obetalda semesterdagar med en mors tålamod? Tycker du att sena tidrapporter är en förbättringsmöjlighet snarare än ett stressmoment? Får orden ”alternativ pensionslösning” dig att skutta av glädje? Om du känner dig i alla fall lite träffad så kan det här vara jobbet för dig! Om tjänsten engcon är ett globalt bolag med anställda i 16 länder och vi hanterar löner för alla bolag via vårt svenska Shared Service Center. En tredjedel av vår löneavdelning går vidare mot nya uppdrag och vi behöver därför en ny person på plats. Du kommer att jobba i ett team med lönespecialister i nära samarbete med ekonomi och HR och vi sköter hela löneprocessen från att förvalta system till ekonomisk rapportering. Vi tror att du har bra koll på vad lönearbete innebär men ett urval av arbetsuppgifter: • Administration av tid- och utläggsrapportering i våra system • Systemförvaltning • Hantera, stödja och säkerställa lönebearbetning i Sverige och globalt • Hantera lönerelaterad administration såsom pensioner och försäkringar • Ta fram bokslutsunderlag samt underlag för redovisning av skatter och arbetsgivaravgifter • Säkerställa att korrekta uppgifter rapporteras till olika myndigheter såsom FORA, Collectum, Försäkringskassan, Svenskt Näringsliv Vi söker dig som har flera års arbetslivserfarenhet inom löneprocessen eller relevant utbildning. Du har kunskaper inom lagar & avtal som styr löneadministration. Har du kunskap inom pensionsadministration är det meriterande men inget krav. Du har erfarenhet & förståelse för redovisningsprinciper. Engelska och svenska flytande. Övrig information Vad kan vi på engcon Shared Service Center AB erbjuda dig? En trygg arbetsgivare där du tillsammans med fantastiska arbetskollegor kan påverka ditt arbete och jobba med våra företag över hela världen. På engcon hjälps vi åt att skapa en levande arbetsplats där det finns möjlighet till varierande arbetsuppgifter och utveckling. Engcon Shared Service Center AB ingår i engcon Group som är ett börsnoterat bolag. Utöver detta har vi självklart tjänstepension, personalvårdsförmåner och ett fantastiskt friskvårdsprogram. Placeringsort är Strömsund eller Östersund. Tjänsten är heltid och tillträde sker enligt överenskommelse.

8 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Löneadministratör

Studieförbundet Vuxenskolan är ett av Sveriges största studieförbund som genom att öka alla människors inflytande och delaktighet, arbetar för att stärka demokratin. SV vill ge människor möjligheter, därför erbjuder vi en bred verksamhet med mängder av studiecirklar, kurser och kulturarrangemang. SV är en ideell organisation, och vi samarbetar med en mängd organisationer och föreningar. SV är mångfaldens studieförbund, som vill ge alla människor möjlighet att växa. Vi vill bidra till en värld som bygger på hållbar utveckling. Därför är vi en engagerad lokal kraft för föreningsliv, kultur och samhälle i hela Sverige. Vår vision förverkligar vi genom att erbjuda kreativa mötesplatser som ger människor möjligheter till kunskap, reflektion, bildning och samhällsengagemang. Älskar du lön, har ett sjätte sinne och en kristallkula? Om du vet att löneadministration handlar om många fler dagar i månaden än bara den 25e, att det ibland förutsätts att du har en kristallkula till hands och att man inte bara kan trycka på en knapp för att betala ut lön-då ska du söka jobb hos oss! Som löneadministratör har du en varierad roll där du arbetar med hela löneprocessen från början till slut. I ditt dagliga arbete hanterar du självständigt löner för ca 7–8 avdelningar ( ca 4500 löner/år) och stöttar våra chefer i olika lönefrågor. Utöver det löpande arbetet kommer du få möjlighet att ta dig an ett specialområde där du bidrar till att utveckla lönefunktionen och leveransen. Det är ett kompetent och härligt gäng som jobbar med löner inom SV. Med dig blir vi 5 personer. Kontoret finns i Uddevalla och vi sitter i nya, fräscha och ljusa lokaler. Lönegruppen är en del av förbundskansliets ekonomienhet. Rollen innebär bland annat följande arbetsuppgifter: • Från registrering av underlag, filöverföring, avvikelsehantering, reseräkningar, nyanställningar och slutlöner. • Avstämning enligt årshjulet för lön. • Avtalsförsäkringar (säkerställer korrekt underlag/ rapporterar in månadsvis) • Kontaktperson för chefer och medarbetare gällande löner och vissa kollektivavtalsfrågor. • Övrig löneadministration, t ex skapa och kontinuerligt uppdatera rutiner, skriva intyg, hantera inkomstförfrågningar från Försäkringskassan och Kronofogden samt rapportering till SCB. För att gilla just det här jobbet är det viktigt att du motiveras av att arbeta självständigt och strukturerat. Du behöver vara trygg med att ibland prioritera bland arbetsuppgifter. När man jobbar med lön finns det en del deadlines att förhålla sig till, och det behöver sporra dig. Du får energi av att arbeta serviceinriktat och vara i kontakt med många människor. vi ser att du bidrar till ett gott arbetsklimat och en god gemenskap – vi arbetar tillsammans! Sist, men inte minst, så uppskattar vi ditt nytänk, provtänk och förslag på förbättringar - och räkna med att ta ansvar för att driva dessa tillsammans med kollegorna i teamet. Vi vill att du har: -relevant utbildning inom lön samt erfarenhet av lönearbete -kännedom om relevanta lagar och regler och trygg med att tolka kollektivavtal -stabil kompetens och förhållningssätt kring digitala arbetssätt -kunskaper i lönesystem, meriterande är Flex HRM och Flex Payroll -en inre kompass i samma riktning som vår, dvs att du också värnar om alla människors lika rättigheter och möjligheter Hos oss får du: -arbeta i en organisation som genom folkbildning gör skillnad för samhället och dess medborgare -ett meningsfullt jobb där du på riktigt är viktig för dem som arbetar i organisationen. -jobba tillsammans med ett prestigelöst och härligt gäng som gärna delar med sig av sin kunskap -vara en del av en arbetsplats som hjälps åt och gör varandra bättre hela tiden -ett arbete med målstyrd arbetstid vilket innebär att det finns flexibilitet i arbetstider Praktiskt Jobbstart enligt överenskommelse. Omfattning: Anställningen är en visstidsanställning på heltid i 12 månader. Förmåner: Möjlighet till Rikskort, friskvårdstid, friskvårdsbidrag. Placering: Uddevalla Resor kan förekomma i liten skala. Nu hoppas vi att annonsen väckt ditt intresse för oss och för rollen. Sista ansökningsdag 31 maj. Du ansöker via ansökningsfunktionen. Bifoga CV och svara på frågorna som dyker upp i ansökningsformuläret. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och följa GDPR tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem och inte via epost eller i pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Varmt välkommen till Studieförbundet Vuxenskolan! Studieförbundet Vuxenskolan är en idéburen folkbildningsorganisation med visionen om ett samhälle där människor växer genom kunskap, insikt och delaktighet. Vi är ett av Sveriges största studieförbund och har idag verksamhet i landets alla kommuner. Varje år når vi över 210 000 unika individer i studiecirklar och flera deltar i två eller fler cirklar. Tillsammans med de öppna arrangemangen, så som föreläsningar och kulturprogram, når vi ca 3,5 miljoner människor med vår verksamhet runt om i landet. Det är våra avdelningar som ser till att studiecirklar och kulturarrangemang äger rum och att de riktar sig till rätt deltagare. Vår värdegrund hävdar principen om människors lika värde baserat på de grundläggande mänskliga rättigheterna. Vår syn på bildning bygger på människans förmåga att själv forma sitt liv tillsammans med andra människor. Den utgår från individens rättigheter och skyldigheter att som aktiv medborgare ta ansvar för en samhällsutveckling som stärker den liberala demokratin.

8 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Löneadministratör/ HR-medarbetare. Heltid.

A.R.C söker nu påökning utav HR-avdelningen. Du som sökande är noggrann, strukturerad och vill jobba under stort eget ansvar. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att sköta lönerna på företaget. Dessutom kommer du hjälpa till med rekryteringsprocessen. Tjänsten kommer vara en del i staben och man kommer rapportera direkt till VD. Du som söker blir den andre HR-medarbetaren på företaget, därför lägger vi stor vikt på rätt personlighet. Vi strävar efter att få ett sammansvetsat arbetslag och en rolig arbetsplats att komma till på morgonen. A.R.C Fastighetspartner startades sommaren 2020 och har sedan dess etablerat kontor på 11 platser runt om i Sverige. Tjänstens placering är Växjö där huvudkontoret finns. Tjänsten är tänkt ska börja i september. Vi ser gärna att du som söker dig till oss har några års erfarenhet från löneadministration eller annat administrativt arbete. Rekrytering sker löpande så skynda med din ansökan innan tjänsten blir tillsatt! Vid frågor maila [email protected] Ansök genom att maila "[email protected]". Glöm inte att märka ditt mail med "Löneadministratör VÄXJÖ".

7 maj 2024
Sista ansökan:
6 juni 2024
Administratör

Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar med komplex psykosocial problematik och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring. SiS ungdomshem Bärby utanför Uppsala tar emot icke skolpliktiga pojkar med psykosocial problematik samt kriminalitet och missbruk. Arbetsbeskrivning I denna roll jobbar du brett med administrativa arbetsuppgifter och ger administrativ stöd till våra chefer och personal. Du administrerar arbetsschema, övertid, sjukfrånvaro m.m. enligt arbetstidsavtalet samt andra löneadministrativa processer såssom avslut, ledigheter, m.m. Du säkerställer diarieföring enligt myndighetens riktlinjer samt delar ansvar för registratormailen och den gemensamma funktionsbrevlådan med de andra administratörer på institutionen, som du kommer jobba väldigt nära i samma team. Andra administrativa uppgifter, inklusive enklare ekonomiadministration tillkommer. Dator och telefon är dina främsta verktyg. Vi arbetar främst i systemen Besched, Primula och Ciceron, men även Proceedo och Kaj. Du ingår i institutionens administrativa team som leds av en Administrativ chef och består av tre andra administratörer, en HR-generalist, en HR-administratör, en IT-administratör samt fastighets- och kökspersonal. Kvalifikationer Du är serviceinriktad, flexibel och kan anpassa dig efter omständigheterna och det är viktigt att man trivs med att ha kontakt med andra människor. Du tycker om att ha flera bollar i luften samtidigt och är van att jobba brett med varierade arbetsuppgifter. Du ska ha: • Avslutad gymnasieutbildning. Andra avslutade utbildningar är meriterande, bifoga gärna diplom eller examensbevis. • Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna i en administrativ eller service roll. • B-körkort.   Meriterande: • Vana att arbeta i våra system Besched, Primula, Ciceron/Diabas och Proceedo. • Kunskaper och erfarenhet av att tillämpa kollektivavtal och lagstiftning som styr arbetstid och arbetstidsvillkor. • God vana att arbeta i Excel. • Erfarenhet av att jobba med chefsstöd. På SiS månar vi om ett gott medarbetarskap. Det innebär att du som medarbetare tar ansvar för ditt arbete, bidrar till utveckling och medverkar till ett gott samarbete. Läs mer om vårt medarbetarskap. Anställning:  Tjänsten är en vikariat på 6 månader på heltid. Tillträde så snart som möjligt enligt överenskommelse.  Ansökan:  Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 2024-05-28. Tester och arbetsprover kan komma att ingå i rekryteringsprocessen.  Intervjuer kan komma att ske löpande.  SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande. För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning. Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson i annonsen. Läs gärna mer om oss på https://www.stat-inst.se/jobba-hos-oss/

7 maj 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024