Administratör med inriktning lön och ekonomi till Lessebo ÅC

Är du en driven person som har erfarenhet av löpande lönehantering och ekonomiarbete? Nu har du chansen att vara en del av Lessebo ÅC:s fortsatta framgångssaga. Lessebo ÅC är ett anrikt transportsäljande företag med sitt säte i Lessebo sedan 1942. Företaget expanderar och söker nu en engagerad och noggrann administratör med erfarenhet inom områdena lön, ekonomi och HR. Hos Lessebo ÅC får du inte bara ett jobb, du blir en del av en familjär arbetsmiljö där du kommer att få möjlighet att utvecklas och växa i din roll. Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen hanteras av Maxkompetens och du anställs direkt hos Lessebo ÅC. Dina arbetsuppgifter I rollen som administratör hos Lessebo ÅC kommer du att vara spindeln i nätet för företagets administrativa processer. Du kommer ha en bred och varierad roll där du arbetar nära olika funktioner inom företaget. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Löneadministration och hantering av lönerelaterade ärenden såsom lönekörning, reseräkningar och traktamenten. Stödja i ekonomiska processer som exempelvis löpande bokföring, redovisning av in- och utbetalningar samt supportera i andra delar av ekonomiarbetet såsom bokslut och årsredovisning. Stötta upp i rekryteringsprocesser, hantera anställningsavtal och planera onboarding av nyanställda. Hantera utbildningsadministration och tillbudsrapportering. Övriga förekommande administrativa uppgifter. Din profil Vi söker dig som har några års erfarenhet av administrativt arbete inom områdena lön, ekonomi och HR. För att lyckas i rollen som administratör hos Lessebo ÅC är det viktigt att du är noggrann, driven och har en god kommunikativ förmåga. Du har ett strukturerat tillvägagångssätt med förmågan att se till helheten samtidigt som du uppmärksamma detaljerna. Som person är du nyfiken, ansvarsfull och trivs med att arbeta i en självständig roll där du tar egna initiativ. Vidare trivs du i att arbeta i en mindre arbetsgrupp där ni tillsammans når framgångsrika mål och har roligt på vägen. För att vara aktuell för tjänsten har du som söker: Eftergymnasial utbildning inom lön eller ekonomi, alternativt likvärdig arbetslivserfarenhet. Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.? Goda kunskaper i Office 365, främst inom Word och Excel. Erfarenheter som vi ser som meriterande för tjänsten är: Kunskaper inom arbetsrätt. Erfarenhet från att arbeta i lönesystemet Kontek. Tidigare erfarenhet från transportbranschen och dess kollektivavtal. Övrig information Placeringsort: Lessebo Start: Enligt överenskommelse Varaktighet: Tillsvidare Arbetstid: Heltid, dagtid Lön: Individuell lönesättning tillämpas Lessebo ÅC har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna rekryteringsprocess. Har du frågor angående tjänsten så kontakta gärna ansvarig rekryterare på Maxkompetens, Elin Tornhed på telefon 0730-56 55 54. Urval och intervjuer kommer ske löpande i denna process så ansök gärna på www.maxkompetens.se redan idag! Ansökningar via e-post mottages ej på grund av GDPR. Om Maxkompetens Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri. Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Om kunden Lessebo ÅC är ett anrikt transportsäljande företag med sitt säte i Lessebo sedan 1942. Vi är ett brett företag indelade i flera olika verksamhetsgrenar för att kunna stå våra kunder till tjänst. I organisationen sysselsätter vi idag cirka 90 personer, har 60 egna fordon av olika slag som varje år kör motsvarande 100 varv runt jordklotet. Vi är starkt präglade av mottot nöjda kunder är ett villkor för vår existens. Lessebo ÅC skall med hög kvalitet, service, kompetens och miljöhänsyn erbjuda och utveckla för kunden attraktiva lösningar avseende transporttjänster. Alla som blir berörda av vår verksamhet skall vara fast övertygande om att varje tjänst skall vara en rekommendation för kommande affärer.

10 maj 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Administratör med inriktning lön och ekonomi till Lessebo ÅC

Är du en driven person som har erfarenhet av löpande lönehantering och ekonomiarbete? Nu har du chansen att vara en del av Lessebo ÅC:s fortsatta framgångssaga. Lessebo ÅC är ett anrikt transportsäljande företag med sitt säte i Lessebo sedan 1942. Företaget expanderar och söker nu en engagerad och noggrann administratör med erfarenhet inom områdena lön, ekonomi och HR. Hos Lessebo ÅC får du inte bara ett jobb, du blir en del av en familjär arbetsmiljö där du kommer att få möjlighet att utvecklas och växa i din roll. Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen hanteras av Maxkompetens och du anställs direkt hos Lessebo ÅC. Dina arbetsuppgifter I rollen som administratör hos Lessebo ÅC kommer du att vara spindeln i nätet för företagets administrativa processer. Du kommer ha en bred och varierad roll där du arbetar nära olika funktioner inom företaget. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Löneadministration och hantering av lönerelaterade ärenden såsom lönekörning, reseräkningar och traktamenten. Stödja i ekonomiska processer som exempelvis löpande bokföring, redovisning av in- och utbetalningar samt supportera i andra delar av ekonomiarbetet såsom bokslut och årsredovisning. Stötta upp i rekryteringsprocesser, hantera anställningsavtal och planera onboarding av nyanställda. Hantera utbildningsadministration och tillbudsrapportering. Övriga förekommande administrativa uppgifter. Din profil Vi söker dig som har några års erfarenhet av administrativt arbete inom områdena lön, ekonomi och HR. För att lyckas i rollen som administratör hos Lessebo ÅC är det viktigt att du är noggrann, driven och har en god kommunikativ förmåga. Du har ett strukturerat tillvägagångssätt med förmågan att se till helheten samtidigt som du uppmärksamma detaljerna. Som person är du nyfiken, ansvarsfull och trivs med att arbeta i en självständig roll där du tar egna initiativ. Vidare trivs du i att arbeta i en mindre arbetsgrupp där ni tillsammans når framgångsrika mål och har roligt på vägen. För att vara aktuell för tjänsten har du som söker: Eftergymnasial utbildning inom lön eller ekonomi, alternativt likvärdig arbetslivserfarenhet. Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.? Goda kunskaper i Office 365, främst inom Word och Excel. Erfarenheter som vi ser som meriterande för tjänsten är: Kunskaper inom arbetsrätt. Erfarenhet från att arbeta i lönesystemet Kontek. Tidigare erfarenhet från transportbranschen och dess kollektivavtal. Övrig information Placeringsort: Lessebo Start: Enligt överenskommelse Varaktighet: Tillsvidare Arbetstid: Heltid, dagtid Lön: Individuell lönesättning tillämpas Lessebo ÅC har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna rekryteringsprocess. Har du frågor angående tjänsten så kontakta gärna ansvarig rekryterare på Maxkompetens, Elin Tornhed på telefon 0730-56 55 54. Urval och intervjuer kommer ske löpande i denna process så ansök gärna på www.maxkompetens.se redan idag! Ansökningar via e-post mottages ej på grund av GDPR. Om Maxkompetens Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri. Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Om kunden Lessebo ÅC är ett anrikt transportsäljande företag med sitt säte i Lessebo sedan 1942. Vi är ett brett företag indelade i flera olika verksamhetsgrenar för att kunna stå våra kunder till tjänst. I organisationen sysselsätter vi idag cirka 90 personer, har 60 egna fordon av olika slag som varje år kör motsvarande 100 varv runt jordklotet. Vi är starkt präglade av mottot nöjda kunder är ett villkor för vår existens. Lessebo ÅC skall med hög kvalitet, service, kompetens och miljöhänsyn erbjuda och utveckla för kunden attraktiva lösningar avseende transporttjänster. Alla som blir berörda av vår verksamhet skall vara fast övertygande om att varje tjänst skall vara en rekommendation för kommande affärer.

10 maj 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Vi söker dig som vill arbeta med löneadministration

Jordbruksverket finns för att främja en ökad och hållbar matproduktion och god djurvälfärd i hela Sverige. Vi bidrar till en levande landsbygd. Hos oss arbetar cirka 1750 personer. Huvudkontoret ligger i Jönköping men vi har även stor regional verksamhet. Vi arbetar aktivt för att våra medarbetare ska vara hållbara och trivas på jobbet! Vi investerar långsiktigt i våra medarbetare och vill att de utvecklas tillsammans med oss! Vi erbjuder en god arbetsmiljö med generösa förmåner med upp till 35 semesterdagar, friskvårdsbidrag samt friskvårdstid. I en stor del av våra anställningar erbjuder vi en flexibel arbetstid, möjlighet att jobba mobilt och arbeta delar av arbetstiden på distans. Läs mer om hur det är att arbeta på Jordbruksverket på vår webbplats: www.jordbruksverket.se/jobbahososs ARBETSUPPGIFTER Är du nyfiken på ett nästa steg och har erfarenhet av löneadministration i en större organisation? På vår ekonomienhet hanterar vi löner och ersättningar för Jordbruksverket inklusive Distriktsveterinärerna och nu söker vi dig som vill arbeta med löneadministration och samtidigt utvecklas och lära dig nytt. Du kommer att vara en del av vårt löneteam på fyra personer. Tillsammans arbetar vi för att stötta vår verksamhet i lönerelaterade frågor inom Jordbruksverket och Distriktsveterinärerna. Löneteamet ansvarar för beräkning, beredning och utbetalning av ca 1 800 löner, support i lönerelaterade frågor från organisationen, administration av intyg och arbetsgivarintyg, kontakter med myndigheter, exempelvis Försäkringskassan samt övriga relaterande ärenden såsom policy, försäkringar och avtalsfrågor. Rollen innebär också att kontinuerligt arbeta för att effektivisera och öka digitaliseringen av löneadministrationen. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom löneadministration och minst två års arbetslivserfarenhet inom löneadministration. Arbetet ställer krav på god datorvana och att du kan uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. Vi ser det som meriterande om du tidigare har arbetet i Agresso/ERP och har kunskap inom Villkorsavtalen de statliga centrala kollektivavtalen. För att passa i rollen tror vi att du har en ambitiös vilja att driva ditt arbete framåt, både självständigt och i samarbete med kollegor. Vidare trivs du med att arbeta mot såväl egna mål som gruppens gemensamma målsättningar. Du har förmåga att strukturera och planera ditt arbete väl, i en stundtals föränderlig miljö. Då arbetet innefattar intern support är det av stor vikt att du har en tillmötesgående inställning och har lätt för att sätta dig in i andra situation och behov. Vi lägger stor vikt vid dina personliga förmågor. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Placeringsort är Jönköping med möjlighet att arbeta delar av arbetstiden på distans. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Vi tillämpar normalt 6 månaders provanställning. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi vill därför inte bli kontaktade av annonsförsäljare eller rekryteringsföretag.

10 maj 2024
Sista ansökan:
27 maj 2024
Lönespecialist till Vattenfall

Vattenfall är på en resa mot en fossilfri framtid och arbetar för att möjliggöra ett fossilfritt liv inom en generation. Vill du bidra med din kraft till att säkerställa att de har rätt kompetens för att klara den uppgiften? Har du en bred erfarenhet inom lönehantering som löneadministratör eller lönespecialist och känner att du vill ta nästa steg i karriären i form av ett konsultuppdrag genom Poolia? Vi söker nu en lönespecialist till Vattenfall. I rollen som lönespecialist kommer du att vara det huvudsakliga stödet till verksamheten när det gäller lönerelaterade frågor. Uppdraget är på heltid med önskat tillträde snarast och sträcker sig tom 31a maj 2025 med möjlighet till förlängning eller anställning hos Vattenfall. Tjänsten är med placeringen på företagets kontor i Solna. Dina arbetsuppgifter i huvudsak I den här rollen som lönespecialist kommer du erbjudas ett arbete med löneadministration för Vattenfalls alla verksamheter i Sverige. Det är två löneteam som jobbar med lönehanteringen. Teamet planerar och prioriterar arbetet tillsammans. Dina arbetsuppgifter i huvudsak: • Löneberedning • Hantering av lönerelaterade ärenden • Kvalitetskontroller • Avstämningar och skatter, och systemrelaterade uppgifter inom lön samt kvalitetssäkring • Utveckling av processer och arbetssätt • Övrig löneadministrativt arbete Vem är du? • Minst avslutad gymnasieutbildning • Yrkeshögskoleutbildning inom Lön • Minst 2 års erfarenhet av lönearbete, gärna inom ett större bolag/koncern • Erfarenhet av hela löneprocessen och förbättrings- och projektarbete • Meriterande om du har erfarenhet av SAP eller andra större lönesystem • Meriterande om du har erfarenhet av ärendehanteringssystem Service Now I övrigt ser vi gärna att du är en lagspelare med ett servicesinnat arbetssätt. Du arbetar systematiskt och noggrant med ett öga för detaljer och är inte rädd för att ta egna initiativ. Du har en vilja att komma framåt och är driven och engagerad samt kan planera och prioritera arbetet tillsammans med teamet. Om verksamheten Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!

10 maj 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Löneadministratör till marknadsledande företag i Umeå

Är du en erfaren löneadministratör på jakt efter din nya utmaning i Umeå? Vill du vara med och utveckla ekonomifunktionen hos ett marknadsledande företag? Då ska du läsa vidare här! Om tjänsten Nu hjälper vi till med rekryteringen av bolagets nya löneadministratör och söker dig som vill ansvara för företagets löner, från ax till limpa. I genomsnitt handlar det om 170 löner där både säsongs- och timanställda ingår. Bolaget är del av en koncern som verkar inom entreprenadbranschen och här får du utöver dina arbetsuppgifter inom lön även vara med och utveckla rutiner och processer på ekonomiavdelningen. Detta gör du närmast tillsammans med en redovisningansvarig som du arbetar tätt tillsammans med och även stöttar med viss bokföring. Huvudsakliga arbetsuppgifter • Självständigt ansvara för hela lönekörningen för ca 170 löner (vilket görs i Agda) • Upprätta och underhålla personalregister och lönedatabaser • Agera kontaktperson internt för frågor som rör lön, semester, föräldraledighet, sjukfrånvaro samt andra frågor kopplat till kollektivavtal • Stötta verksamheten med relevanta rapporter och statistik • Hantera onboarding och offboarding av medarbetare • Ansvara för upprättande av arbetsgivarintyg och anställningsavtal • Stötta redovisningsansvarig med bokföring Lämplig bakgrund Vi söker dig som har arbetat med hela löneadministrationen tidigare och som känner dig trygg med att arbeta självständigt inom lön. Du har en relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du har en gedigen förståelse för löneprocesser, kollektivavtal och lagar som rör löneadministration. Du är flytande i svenska i både tal och skrift. Det är meriterande för tjänsten om du tidigare arbetat i lönesystemet Agda samt har erfarenhet av bokföring. Personliga egenskaper Du är serviceorienterad och trivs med att hjälpa och svara på frågor från medarbetare. Vidare är du noggrann, anpassningsbar och har en god samarbetsförmåga. Du är en doer som kan driva ditt egna arbete framåt och har inga problem med att arbeta självständigt. Vad erbjuder vi Du erbjuds en rolig och utmanade tjänst där du får ta ett stort ansvar och vara med och bygga ekonomiavdelningen hos bolaget framåt. Du får en bred inblick i ekonomiavdelningens verksamhet, och får chansen att utvecklas inom bokföring och växa i din roll som löneadministratör. Du kommer utgå från ett centralt kontor med mycket frihet under ansvar. Ansökan I denna rekrytering samarbetar företaget med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta Viola Hammar på 076 647 16 58, alternativt Rebecca Persson på 070 350 35 99. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan. Alla ansökningar och kontakter hanteras konfidentiellt. Varmt välkommen med din ansökan!

10 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
HR- & löneadministratör

Om oss Mora, i mitten av Sverige, har hela tiden varit en navet i vår verksamhet. Det var här vi grundades 1929 och det är här vårt huvudkontor ligger. Men idag jobbar vi över hela världen och har filialer i både Nederländerna och Storbritannien. Under vår snart 100-åriga historia har vi ägts av stora multinationella företag. Men vi har hela tiden haft vår särställning och kunnat bevara och utveckla vår egen kultur. Vi-känslan är stark och de flesta som börjar arbeta här stannar länge. Det ger en djupt rotad kultur som präglas av prestigelöshet och öppenhet för nya idéer och tankar. Det finns mycket som förenar oss som jobbar på Wibe idag. Företaget har ett tydligt arv av uppfinningsrikedom, ingenjörskonst och kvalitetsmedvetenhet. Men längs med vägen har ansvarstagandet och glädjen över att kunna hjälpa kunderna blivit en minst lika viktig del av vårt DNA. Att arbeta på Wibe innebär därför att vara lika engagerad i produkterna som i människorna. För ytterligare information om Wibe Group, gå in på <a href="url">https://wibe-group.com/se</a> / Wibe group söker en ny kollega inom HR och Löneadministration, vill du vara med och utvecklas tillsammans med oss i en snabbväxande internationell miljö är det rollen för dig! Dina arbetsuppgifter Som HR & Löneadministratör ansvarar du för den globala löneadministrationen. Du kommer att säkerställa att löner betalas korrekt och i tid, detta genom att tillhandahålla underlag för löneutbetalning till våra externa löneleverantörer i rätt tid och med korrekt information. Du har många kontaktytor såväl internt som externt, du är ansvarig för kontakten med Wibe Groups löneleverantörer i respektive land och är även vara en viktig resurs internt för både medarbetare och chefer när det gäller lönefrågor, närvaro- och frånvaroregistreringar, försäkringar och reseräkningar. Arbetet innefattar ett nära samarbete med Finansavdelningen. Dessutom får du möjlighet att driva processer och digitalisering inom området för att effektivisera och förbättra våra system och rutiner. Som en del av vårt HR-team kommer du också att stödja kollegor med administrativa uppgifter där du får möjlighet att påverka och utveckla både vår organisation och våra processer inom lön och HR administration. Din profil Du som söker har minst något års erfarenhet från lön sedan tidigare och har gärna eftergymnasial utbildning inom området. Har du verkat i internationell miljö sedan tidigare är det meriterande. Vi ser gärna att du har ett intresse av förbättringar utifrån ett systemperspektiv. Vi söker en proaktiv, engagerad och framåtdriven person som tar sig an utmaningar på ett lösningsorienterat sätt. Du är öppen och flexibel men trivs också med att jobba strukturerat med processer och utveckling inom området. Du är service-minded, trivs i en supporterande funktion och är proaktiv och stöttande vid lönefrågor. Ansökan Vi samarbetar med Clockwork Rekrytering. För mer information är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Erica Sundin. Välkommen med din ansökan via www.clockworkpersonal.se/lediga-jobb senast den 2 juni 2024.

8 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Lönekonsult till Löneenheten, Botkyrka kommun

Vill du ha meningsfulla arbetsuppgifter som gör skillnad i människors liv? Välkommen till kommunen som är långt ifrån lagom! Botkyrka kommun är den sjätte största kommunen i Stockholms län och består av kommundelarna Alby, Fittja, Hallunda, Norsborg, Tullinge, Tumba, Vårsta och Grödinge. Botkyrka kommun har cirka 95 000 invånare och drygt 6 400 medarbetare. Kommunstyrelseförvaltningen ansvarar för styrning, ledning och samordning i kommunen. Vi bidrar till att visioner och politiska beslut blir verklighet. Vi är drygt 250 medarbetare med specialistkunskaper inom bland annat ekonomi, HR, kommunikation, utveckling och förvaltning, digitalisering, juridik, platsutveckling och trygghets- och säkerhetsfrågor. Tjänsten och arbetsuppgifterna Nu behöver vi stärka upp vårt team under semesterperioden. Vill du vara en del av ett team som tillsammans skapar en arbetsmiljö präglad av engagemang och delaktighet? Löneenheten inom Botkyrka kommun är en centraliserad tjänst och är organiserad under Kommunstyrelseförvaltningen som en av två enheter på HR-avdelningen. Vi befinner oss i en spännande utvecklingsfas när det gäller både system och arbetssätt. Vi prioriterar verksamheternas behov och planerar resurser därefter. I rollen som lönekonsult kommer du att arbeta tillsammans med ett dedikerat team för att hantera löneadministrationen för våra chefer och medarbetare. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara: - Ett övergripande ansvar för löpande lönehantering och administration, där noggrannhet och effektivitet är avgörande när du hanterar och administrerar löner för våra chefer och medarbetare. - Identifiera och korrigera eventuella fel eller avvikelser i löneberäkningar och rapportering. - Säkerställer korrekt rapportering till relevanta myndigheter och organisationer. - Hantera och genomföra olika processer relaterade till årliga förändringar och justeringar av löner, semesterberäkning, lönerevision och retroaktiva löner. - Hanterar ärenden via ärendesystem MMK, samt via telefon. - Löneenheten strävar ständigt efter att ha ett optimerat lönesystem som effektivt tillgodoser kommunens behov. Det är avgörande för oss att säkerställa att vi kan hantera och fullfölja alla våra åtaganden med högsta möjliga servicenivå. Vi erbjuder dig Vi är stolta över den mångfald som präglar vår grupp och speglar den rika variationen av människor som lever och arbetar i vår kommun. Inom vår grupp arbetar vi med specialistområden, och här ges du möjligheten att utöver dina ordinarie arbetsuppgifter även fokusera på ett ansvarsområde eller specialistområde som intresserar dig. När du börjar arbeta tillsammans med oss erbjuder vi: - En arbetsgrupp som aktivt arbetar för att utveckla verksamheten och stärka kvaliteten i vårt arbete för att gynna vår arbetsmiljö och våra medborgare. - Årsarbetstid som möjliggör flexibilitet i vardagen. Vi värdesätter din balans mellan arbetsliv och privatliv, vi strävar efter att underlätta vardagen för dig. - Vi erbjuder möjligheten till viss distansarbete. - Ett väl etablerat kvalitetsledningssystem med dokumenterade processer och nära tillgång till aktuella rutiner och dokument Vår grupp består av en enhetschef, lönesamordnare, 3 systemförvaltare, förvaltningsledare och 12 lönekonsulter. Tillsammans skapar vi en dynamisk miljö som driver oss framåt och möjliggör för varje individ att blomstra. Är du redo att bli en del av vårt team? Välkommen till en kommun som strävar långt bortom det vanliga! Vi söker dig med vilja och driv att bidra till vår enhet och vara aktiv i verksamhetens utveckling. Vi letar efter någon som delar vår entusiasm och stolthet över det arbete vi utför. Kom och var med och bygg med oss! Du som söker till oss För tjänsten som lönekonsult ser vi att du har en arbetslivserfarenhet av en liknande roll eller studerar till att bli lönekonsult. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med Visma Personec P för lönehantering och ärendehanteringsystemet MMK. Erfarenhet med liknande system, såsom TimeCare, är också av fördel. Som person är du en utpräglad lagspelare med stark samarbetsförmåga. Du värdesätter noggrannhet och strävar alltid efter att uppnå hög kvalitet och måluppfyllelse med eget ansvar. Dessutom är du strukturerad och har förmågan att driva och avsluta uppgifter på ett positivt sätt. Din höga servicekänsla gentemot både chefer och medarbetare i kommunen är en central del av din arbetsmoral. Om oss Botkyrka är en kommun full av kontraster där storstadens förortsmiljö möter landsbygdens skogar, ängar, sjöar och havskust. Här talas över 100 språk, här bor och arbetar människor med bakgrund från hela världen. Vi erbjuder en inspirerande arbetsplats full av möjligheter där vi tillsammans skapar de bästa förutsättningarna för en hållbar framtid. Vi har goda och trygga arbetsvillkor med kollektivavtal och flera förmåner för att du ska trivas och utvecklas på jobbet. Läs mer här: https://www.botkyrka.se/jobb-och-vuxenutbildning/jobba-hos-oss/vart-arbetsgivarerbjudande   Övrig information För tjänster inom exempelvis vård-skola-omsorg i Botkyrka kommun behöver du som blivande medarbetare visa utdrag ur Polisens belastningsregister. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering för att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och därmed motverka diskriminering.

8 maj 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
HR-koordinator/Löneadministratör till Dongjin i Skellefteå

Är du passionerad över att arbeta operativt med HR-frågor samtidigt som du har god kunskap inom löneadministration? Då har vi rätt tjänst för dig! I rollen kommer du att arbeta nära HR-chefen och finansavdelningen. Du kommer att vara en del av en organisation som strävar efter kontinuerlig utveckling, vilket ger dig möjligheter att växa, utmana dig själv och bredda din kunskap inom hela HR-området. Som HR-koordinator/Löneadministratör på Dongjin ansvarar du för vårt webbaserade person- och planeringssystem Timeplan med löneadministration och personaladministration. Du har många kontaktpunkter både internt och externt, och du ansvarar för kontakten med Dongjins lönebyrå. Detta är en fantastisk möjlighet att arbeta med en liten grupp människor i en nybyggd fabrik. Trivs du med att arbeta i högt tempo och i en roll där du arbetar i många olika kontaktområden? Är du en förespråkare för kommunikation och intresserad av en mångkulturell arbetsmiljö? Då kan denna roll vara den perfekta möjligheten för dig. Du kommer att upprätthålla en hög servicenivå gentemot anställda och kollegor. Du ansvarar för en funktionell och professionell onboarding för nya medarbetare samt att säkerställa en funktionell och förstklassig utbildningsfunktion. Arbetsuppgifter: • Rekrytering: Hålla koll på bemanningen och utforma och annonsera jobbannonser, intervjua potentiella kandidater och genomföra anställningsprocessen. • Personaladministration: Hantera anställningsavtal, förmåner och personaldokumentation. • Ansvarig för att skapa en struktur för introduktion och utbildning för våra medarbetare med en gemensam ram. Din profil För att vara lämplig för rollen vill vi att du: • Har erfarenhet av arbete med löneadministration • Du har mycket goda IT-kunskaper såsom Office-paketet och är självsäker i Excel • Kunskap om arbetsrätt och kollektivavtal • En eftergymnasial utbildning inom personalresurser och/eller några års arbetslivserfarenhet inom samma område • Flytande engelska och svenska Om företaget: Dongjin är en internationell pionjär inom tillverkning av Carbon Nanotube Slurry (CNT), ett avgörande material för batteritillverkning. Med sin nya fabrik i Skellefteå expanderar de sina möjligheter att fortsätta vara ledande inom branschen. De har ett avtal med Northvolt för att leverera Carbon Nanotube Slurry (CNT). Tjänsten är med omgående start. Rekryteringen sker av StudentConsulting, för mer information om tjänsten kontakta ansvarig rekryterare Lydia Kvist: [email protected]. Om företaget Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

8 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Lönekonsult (Deltid) till vår spännande kund inom finanssektorn

Om uppdraget och dig vi söker Vi söker en erfaren och traditionell lönekonsult för en deltidstjänst hos vår framstående kund inom finanssektorn. Initialt är omfattningen 50% som sedan övergår till 30% efter implementeringen av ett nytt lönesystem som du är högst involverad i. Start sker någon gång i juni, och uppdraget sträcker sig långt fram i tiden och har i dagsläget inget slutdatum. I detta uppdrag behöver du alltid varapå plats på kundens kontor centralt i Stockholm. Om rollen: Vi söker dig som har en omfattande bakgrund inom lönehantering, gärna från mindre företag där du stött på ett brett spektrum av frågor. Du har erfarenhet av olika lönesystem, med fördel Visma eller Agda, och är välbevandrad i alla aspekter av lön som exempelvis förmånsbeskattning ochpension. Du kommer att vara med på resan att implementera ett nytt lönesystem och du kommer även att vara en nyckelspelare i kundens övergång till mer digitala processer. Vi söker dig som: Har hög integritet och är skicklig på att bygga relationer och förtroende. Söker ett långsiktigt uppdrag och vill vara tryggheten kunden behöver. Vi kommer att lägga särskild vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är serviceorienterad, tar initiativ för att hitta lösningar och gärna hjälper andra med deras frågor och problem. Du arbetar väl tillsammans med andra och förstår värdet av att dela med dig av din kunskap och erfarenhet för att tillsammans uppnå gemensamma mål. Om du är en engagerad lönekonsult med erfarenhet och intresse för ett långsiktigt uppdrag, tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Om att vara konsult hos People Experience Högt som lågt och ibland tvära kast tillhör vardagen som konsult – men ruskigt roligt, varierande och lärorikt är det. Som konsult via People Experience välkomnas du med öppna armar in i vår PX-familj med konsultfrukostar, check-ins och bollplank för att du ska känna samhörighet och utbyte, men alltid med fin balans – för att inte göra anspråk på för stor del av din tid. Formen för ditt konsultuppdrag (dvs om du blir underkonsult eller anställd hos PX för det specifika uppdraget) bestämmer du själv! Vi är alltid intresserade av att komma i kontakt med nya potentiella People, Payroll & FinanceConsultants och utökar dagligen vårt nätverk med förtroendeingivande, prestigelösa och flexibla Professionals med både integritet, ödmjukhet och ett starkt ledarskap. I vårt nätverk finns expertis inom hela området och på alla nivåer. Generalister som specialister, seniora som juniora - och det är precis det som gör det hela så givande. På People Experience kommer vi alltid göra det lilla extra för att se till att du får en positiv upplevelse i mötet med oss – oavsett om du är kund, konsult, medarbetare eller kandidat. Välkommen att skapa denna upplevelse tillsammans med oss! Om din ansökan Vi behandlar alla kandidater lika, var vänlig ansök via annonsen om du är intresserad - all kontakt sker genom vårt rekryteringssystem! Detta för att skapa en fin kandidatupplevelse för samtliga kandidater, samtidigt som vi säkrar en rättvis process för alla! Vi vill bidra till att alla känner sig likvärdiga på arbetsmarknaden. Vi vill uppmuntra alla, oavsett bakgrund att ansöka! Vi behandlar din personliga information i enlighet med GDPR. Om du önskar att vi raderar din information gör du det enklast genom att begära det via vår karriärsida "Connect". Har du frågor, kontakta vår systemansvariga Lina Roxenback på [email protected]. People Experience är en personlig, innovativ och högst engagerad boutiquebyrå med enorm passion för att hjälpa kunder, konsulter och kandidater att nå tillväxt och framgång genom rätt matchning inom det område där vår erfarenhet och passion är som störst: People, Payroll & Finance.Med visionen att bli Sveriges ledande boutiqebyrå för People, Payroll & FinanceProfessionals, är vi 100 % specialiserade på målgruppen i vår rekrytering och konsulttillsättning.

8 maj 2024
Sista ansökan:
25 oktober 2024
Lönekonsult till Botkyrka kommun

Vill du ha meningsfulla arbetsuppgifter som gör skillnad i människors liv? Välkommen till kommunen som är långt ifrån lagom! Botkyrka kommun är den sjätte största kommunen i Stockholms län och består av kommundelarna Alby, Fittja, Hallunda, Norsborg, Tullinge, Tumba, Vårsta och Grödinge. Botkyrka kommun har cirka 95 000 invånare och drygt 6 400 medarbetare. Kommunstyrelseförvaltningen ansvarar för styrning, ledning och samordning i kommunen. Vi bidrar till att visioner och politiska beslut blir verklighet. Vi är drygt 250 medarbetare med specialistkunskaper inom bland annat ekonomi, HR, kommunikation, utveckling och förvaltning, digitalisering, juridik, platsutveckling och trygghets- och säkerhetsfrågor. Tjänsten och arbetsuppgifterna Nu behöver vi stärka upp vårt team då en av våra medarbetare går i pension. Vill du vara en del av ett team som tillsammans skapar en arbetsmiljö präglad av engagemang och delaktighet? Löneenheten inom Botkyrka kommun är en centraliserad tjänst och är organiserad under Kommunstyrelseförvaltningen som en av två enheter på HR-avdelningen. Vi befinner oss i en spännande utvecklingsfas när det gäller både system och arbetssätt. Vi prioriterar verksamheternas behov och planerar resurser därefter. I rollen som lönekonsult kommer du att arbeta tillsammans med ett dedikerat team för att hantera löneadministrationen för våra chefer och medarbetare. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara: - Ett övergripande ansvar för löpande lönehantering och administration, där noggrannhet och effektivitet är avgörande när du hanterar och administrerar löner för våra chefer och medarbetare. - Identifiera och korrigera eventuella fel eller avvikelser i löneberäkningar och rapportering. - Säkerställer korrekt rapportering till relevanta myndigheter och organisationer. - Hantera och genomföra olika processer relaterade till årliga förändringar och justeringar av löner, semesterberäkning, lönerevision och retroaktiva löner. - Hanterar ärenden via ärendesystem MMK, samt via telefon. Löneenheten strävar ständigt efter att ha ett optimerat lönesystem som effektivt tillgodoser kommunens behov. Det är avgörande för oss att säkerställa att vi kan hantera och fullfölja alla våra åtaganden med högsta möjliga servicenivå. Vi erbjuder dig Vi är stolta över den mångfald som präglar vår grupp och speglar den rika variationen av människor som lever och arbetar i vår kommun. Inom vår grupp arbetar vi med specialistområden, och här ges du möjligheten att utöver dina ordinarie arbetsuppgifter även fokusera på ett ansvarsområde eller specialistområde som intresserar dig. När du börjar arbeta tillsammans med oss erbjuder vi: - En arbetsgrupp som aktivt arbetar för att utveckla verksamheten och stärka kvaliteten i vårt arbete för att gynna vår arbetsmiljö och våra medborgare. - Årsarbetstid som möjliggör flexibilitet i vardagen. Vi värdesätter din balans mellan arbetsliv och privatliv, vi strävar efter att underlätta vardagen för dig. - Vi erbjuder möjligheten till viss distansarbete. - Ett väl etablerat kvalitetsledningssystem med dokumenterade processer och nära tillgång till aktuella rutiner och dokument. Vår grupp består av en enhetschef, lönesamordnare, 3 systemförvaltare, förvaltningsledare och 12 lönekonsulter. Tillsammans skapar vi en dynamisk miljö som driver oss framåt och möjliggör för varje individ att blomstra. Vi söker dig med vilja och driv att bidra till vår enhet och vara aktiv i verksamhetens utveckling. Vi välkomnar dig som delar vår entusiasm och stolthet över det arbete vi utför. Kom och var med och bygg med oss! Du som söker till oss Om du är intresserad av att jobba hos oss behöver du antingen ha gått en utbildning inom löneadministration eller ha motsvarande arbetslivserfarenhet. Övriga krav för tjänsten är: - Har kunskap om kommunal löne- och avtalshantering - Är trygg i att tolka kollektivavtal - Har kunskap om ferie- och uppehållslöner - Har kunskap om lönehanteringsprocessen för omvårdnadspersonal Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med Visma Personec P för lönehantering och ärendehanteringsystemet MMK. Erfarenhet med liknande system, såsom TimeCare, är också av fördel. Som person är du en utpräglad lagspelare med stark samarbetsförmåga. Du värdesätter noggrannhet och strävar alltid efter att uppnå hög kvalitet och måluppfyllelse med eget ansvar. Dessutom är du strukturerad och har förmågan att driva och avsluta uppgifter på ett positivt sätt. Din höga servicekänsla gentemot både chefer och medarbetare i kommunen är en central del av din arbetsmoral. Om oss Botkyrka är en kommun full av kontraster där storstadens förortsmiljö möter landsbygdens skogar, ängar, sjöar och havskust. Här talas över 100 språk, här bor och arbetar människor med bakgrund från hela världen. Vi erbjuder en inspirerande arbetsplats full av möjligheter där vi tillsammans skapar de bästa förutsättningarna för en hållbar framtid. Vi har goda och trygga arbetsvillkor med kollektivavtal och flera förmåner för att du ska trivas och utvecklas på jobbet. Läs mer här: https://www.botkyrka.se/jobb-och-vuxenutbildning/jobba-hos-oss/vart-arbetsgivarerbjudande   Övrig information För tjänster inom exempelvis vård-skola-omsorg i Botkyrka kommun behöver du som blivande medarbetare visa utdrag ur Polisens belastningsregister. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering för att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och därmed motverka diskriminering.

8 maj 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024