Redovisningskonsult till Greenstep i Sundsvall
Awexia Executive Search AB
Redovisningsekonomer

Vill du vara en del av en expansiv och dynamisk organisation där du får möjligheten att påverka och utvecklas? Vi söker nu en erfaren redovisningskonsult till Greensteps team i Sundsvall! Är du driven, analytisk och trivs i en internationell miljö? Då kan det vara dig vi söker! Om rollen Som redovisningskonsult hos Greenstep kommer du att arbeta både självständigt och i team med en varierad kundstock bestående av både mindre och större företag. Du ansvarar för att säkerställa högkvalitativ redovisning och professionell rådgivning, där digitala verktyg och effektiva processer är en naturlig del av ditt arbete. Rollen innebär en unik möjlighet att bidra till utvecklingen av Greensteps verksamhet i Sundsvall och vara en nyckelspelare i expansionen av Greensteps lokala kontor. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Självständigt hantera redovisning för Greensteps kunder. Arbeta med kund- och leverantörsreskontra, månadsavslut, avstämningar och årsbokslut. Vara en rådgivare och ge stöd till kunder i ekonomiska frågor. Rapportera och fakturera utfört arbete. Arbeta i system såsom Fortnox, Procountor, NetSuite, Business Central och Capego. Fungera som bollplank för juniora kollegor och bidra till kunskapsutbyte i teamet. Om dig Vi söker dig som har en god förståelse för ekonomiska flöden, analysarbete och kan hantera internationella kunders behov. Du är van vid att arbeta med flera kunder parallellt och trivs i en roll där du får stort eget ansvar och frihet att strukturera ditt arbete. För att lyckas i rollen tror vi att du har: Högskole-/universitetsutbildning eller YH-examen inom redovisning eller liknande område. Minst 5 års erfarenhet av redovisning. Tidigare erfarenhet från byrå eller konsultverksamhet. Flytande i svenska och engelska i tal och skrift, då Greenstep har många internationella kunder behöver du vara bekväm vid att arbeta på engelska. Erfarenhet av årsbokslut enligt K2/K3 God systemvana och erfarenhet av digitala redovisningslösningar. Vi ser även gärna att du är van vid att arbeta strategiskt och operativt med regelverk, beskattning och internationell redovisning. IFRS är meriterande. Dina egenskaper För att trivas hos Greenstep ser vi att du är samarbetsvillig, initiativrik och har den entreprenöriella ådran. Du har en strukturerad arbetsstil, är analytisk och trivs med att arbeta i en dynamisk miljö där du kan hantera flera uppgifter samtidigt. Du drivs av att utveckla både dig själv och företaget, och ser det som en möjlighet att vara med och bygga upp Greensteps verksamhet i Sundsvall. Varför Greenstep? Greenstep är ett familjeägt företag grundat 2010 i Finland, specialiserat på att stödja kunders affärsverksamhet och tillväxt genom tjänster inom redovisning, lön, HR, affärsjuridik, CFO-tjänster, hållbarhet och automation. Med över 700 medarbetare och kontor i flera länder erbjuder Greenstep en arbetskultur där teamarbete och självledarskap står i fokus. Här blir du en del av en gemenskap präglad av expertis, hållbarhet och en stark vilja att stötta varandra – alltid med kvalitet och kundanpassning i centrum. Hos Greenstep får du; Möjlighet att påverka och bidra till utvecklingen av en växande organisation. En platt organisation där du har frihet att strukturera ditt arbete. Stor och spännande variation av kunder och branscher, ofta med internationella inslag. Möjlighet att arbeta med moderna och digitala redovisningssystem. Stora utvecklingsmöjligheter. Placeringsort för tjänsten är i Sundsvall. Greenstep har i denna rekrytering valt att samarbeta med Awexia Executive Search. Alla frågor avseende tjänsten hänvisas till Linnéa Nilsson som är ansvarig rekryteringskonsult via mail: [email protected] alternativt telefon +46 76 774 36 06, eller Ida Edlund, rekryteringskonsult via mail: [email protected] alternativt telefon +46 72 212 23 59.

3 mars 2025
Sista ansökan:
20 augusti 2025
Redovisningskonsult till Klara Consulting Eskilstuna!

Om bolaget och tjänsten Klara Consulting är en modern helhetsleverantör inom ekonomitjänster med en stark, unik position på marknaden. Vi är en flerfaldigt prisbelönt koncern med ca 480 medarbetare och vi växer för varje dag som går. Just nu söker vi en Redovisningskonsult till vårt kontor i Eskilstuna som vill vara med och utvecklas med oss. Här får du en betydande roll i ett växande och framåtblickande team! Du ansvarar för en egen kundportfölj och arbetar nära kunderna för att leverera skräddarsydda lösningar av högsta kvalitet. Ditt arbete omfattar löpande redovisning, bokslut, deklarationer och rådgivning inom redovisning samt skatt. Det finns stora utvecklingsmöjligheter att växa i nuvarande position eller på andra positioner i koncernen. Hos oss väntar en inspirerande och stöttande arbetsmiljö där du får vara med och forma framtiden! Välkommen till en varm och familjär atmosfär med cirka 20 engagerade medarbetare i Eskilstuna och Strängnäs. På kontoret i Eskilstuna blir du en del av ett härligt team på 16 personer som brinner för att stötta varandra och våra kunder. Vi värdesätter öppenhet, samarbete och framför allt – arbetsglädje! Du erbjuds: En varierad roll med stor frihet under ansvar och stora möjligheter att utvecklas Möjlighet att påverka och bidra till både teamets och koncernens utveckling En trygg arbetsgivare med stora kontaktytor En härlig gemenskap där vi värdesätter balansen mellan arbete och fritid samt har roligt tillsammans I rollen som redovisningskonsult kommer du till exempel att: Ha ett övergripande ansvar för egna kunder Löpande redovisning, upprätta årsbokslut, årsredovisning och deklarationer Rådgivning inom redovisning och skatt Medverka i uppstart med nya kunder, onboarda, analysera behov och föreslå en väg framåt Här har du dessutom stora möjligheter att forma din karriär! Vi erbjuder en flexibel och trivsam arbetsmiljö med stort fokus på din personliga och professionella utveckling. Hos oss får du chansen att verkligen göra skillnad, både för kunder och kollegor! Vem är du? Vi söker dig som har ett genuint intresse för redovisning och ekonomi - som har samlat på dig några års erfarenhet inom redovisningsområdet. Kanske känner du nu att det är dags för en ny utmaning där du kan växa och utvecklas vidare? Då är detta tjänsten för dig! Vi söker dig som: Har minst 3 års erfarenhet inom redovisning Har god erfarenhet inom redovisning och självständigt hanterar löpande redovisning och rapportering till kund, har erfarenhet av bokslut, årsredovisning samt inkomstdeklarationer Talar och skriver svenska obehindrat Det är extra meriterande om du: Har arbetat som redovisningskonsult på byrå Låter detta som rätt steg för dig? Sök redan idag och bli en del av detta härliga team där vi kombinerar kompetens med stark gemenskap! Nedan ser du en bild från årets konferens med Gatsby -tema, kanske är du med på vår nästa? Praktisk information Start: Efter överenskommelse Placering: Eskilstuna Anställningsform: Heltid, tillsvidare Lön: Fast enligt överenskommelse Rekryteringsprocessen hanteras av Klara Consulting. Vid frågor, vänligen maila Andrea Ramshorn eller Gabriella Palmqvist på, [email protected] eller [email protected]. Om Klara Consulting Eskilstuna AB Klara Consulting i Eskilstuna, tidigare Net Office Ekonomi AB, har i över 25 år hjälpt företag och organisationer med allt från löpande bokföring till avancerad rådgivning inom redovisning och skatt. Vårt mål är att erbjuda våra kunder trygghet och kvalitet, och vi arbetar ständigt för att utveckla våra tjänster för att möta deras behov. Som en del av Klara Consulting koncernen är vi en del av en större helhet och kan erbjuda våra medarbetare goda utvecklingsmöjligheter och en stabil plattform för att växa vidare inom ekonomi och redovisning. För mer information, besök gärna våran hemsida Klara Consulting.

28 februari 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Erfaren Redovisningskonsult till Klara Consulting Örebro!

Om bolaget och tjänsten Klara Consulting är en modern helhetsleverantör inom ekonomitjänster med en stark, unik position på marknaden. Vi är en flerfaldigt prisbelönt koncern med ca 480 medarbetare och vi växer för varje dag som går. Just nu söker vi en Erfaren Redovisningskonsult till vårt kontor i Örebro som vill vara med och utvecklas med oss. Här får du en betydande roll i ett växande och framåtblickande team! Klara Consulting Örebro erbjuder tjänster inom både redovisning och lön och består av 5 härliga medarbetare! Verksamheten i Örebro är ett relativt nytt tillskott i Klara Consulting koncernen och har nu en spännande tillväxtresa framför sig. I din roll som Erfaren Redovisningskonsult blir du en viktig del av vårt team i Örebro där du kommer att få arbeta med ett brett spektrum av redovisningstjänster för varierande kunduppdrag. Du kommer att ha ett stort ansvar för den löpande redovisningen, upprättande av bokslut och årsredovisningar samt hantering av inkomstdeklarationer, skatt och moms. Som en del av vårt team kommer du vara den som våra kunder och kollegor vänder sig till för rådgivning och vägledning. Här får du chansen att arbeta i en växande och utvecklande verksamhet där din erfarenhet och vilja att driva arbetet framåt verkligen uppskattas. Du erbjuds: En stabil men samtidigt växande arbetsplats som satsar på dig och din kompetensutveckling Ett modernt kontor med tillgång till bra faciliteter Flexibla arbetstider och hybridmöjligheter Arbetsuppgifter I rollen som Erfaren Redovisningskonsult kommer du att få arbeta brett med hela redovisningsflödet i olika varierande kunduppdrag. Du erbjuder rådgivning och bibehåller goda kundrelationer, samtidigt som du stöttar juniora medarbetare och hjälper dem i deras utveckling. Du kommer till exempel att: Ansvara för kommunikation och leverans mot kund Arbeta med löpande redovisning Upprätta bokslut och årsredovisning Hantera inkomstdeklarationer Erbjuda rådgivning och upprätthålla god kundkontakt Ansvara för rapportering samt hantering av skatt och moms Stötta och finnas tillgänglig för frågor från juniora medarbetare Vem är du? För att trivas i rollen ser vi att du är en modig och positiv person som inte är rädd för att ta kontakt och driva arbetet framåt. Du ser möjligheter, tänker nytänkande och gillar att ta ansvar. Du trivs i sociala sammanhang och är inte rädd för att komma med förslag på förbättringar. Du är driven, hjälpsam och har en vilja att utvecklas. Vi söker dig som: Självständigt hanterar löpande redovisning, inkomstdeklarationer, årsbokslut, årsredovisning och rapportering i K2- regelverk Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi Är flytande i svenska samt har goda kunskaper i engelska Tidigare har arbetat på redovisnings-eller revisionsbyrå Det är extra meriterande om du: Har erfarenhet av Lönehantering Har erfarenhet av K3- regelverk Erfarenhet av uppstartsarbete av nya kunder Tidigare har arbetat i systemen Fortnox, Visma lön eller Björn Lundén Är du redo att ta nästa steg i din karriär och bli en del av ett växande företag? Sök tjänsten idag och gör skillnad i ett team som värdesätter din erfarenhet och ambition! Praktisk information Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid Placering: Örebro, hybrid Anställningsform: Heltid tillsvidare med provanställning Lön: Fast enligt överenskommelse Den här processen hanteras av Klara Consulting. För frågor om processen vänligen kontakta [email protected] Om Klara Consulting Vi är en flerfaldigt prisbelönt koncern med omkring 480 medarbetare och kontor runt om i hela landet. Tillsammans skapar vi unika erbjudanden för kunder och medarbetare inom digitalisering och ekonomisk styrning. Välkommen till en modern helhetsleverantör inom ekonomitjänster. För mer information, besök gärna https://klaraconsulting.se.

25 februari 2025
Sista ansökan:
14 augusti 2025
Affärschef ekonomi, Skellefteå
Ludvig & Co AB
Redovisningsekonomer

Ludvig & Co erbjuder spetskompetens inom ekonomi, juridik, och fastigheter till landets företagare. Med 1300 medarbetare på närmare 100 orter över hela landet har vi en oslagbar kompetensbredd. Vill du hänga med på vår resa? Vi ger dig kraft att växa som ledare! Rollen som Affärschef Du leder medarbetare inom ekonomi & redovisning i Skellefteå med målet att vara småföretagarens självklara partner. Som Affärschef: Har du det övergripande ansvaret för personal, kundleverans, kvalitét, försäljning, tillväxt, kompetensutveckling, samarbete och rekrytering. Du leder medarbetare inom din egen yrkeskompetens och du kombinerar ledarrollen med eget kundarbete, där fördelningen kommer anpassas efter kundernas och teamets behov. Proaktivt implementera moderna arbetssätt och arbeta med förändringsledning. Du ingår i ledningsgruppen för Marknadsområde Norrbotten/Västerbotten tillsammans med andra Affärschefer och din närmaste chef Marknadsområdeschef Rebecka Granlöf. Utvecklas som ledare på Ludvig & Co Du är med och skapar den bästa arbetsplatsen för våra medarbetare med ett ledarskap som utgår från våra ledarbeteenden: Vilja & Våga, Inspirera & Engagera, Lära & Utveckla. Genom ledarträffar och ledarutbildningar, i en organisation med fokus på ständigt lärande, fortsätter du växa i din roll. Vi söker dig Du passar för rollen om du, precis som vi, tror att samarbete, affärsmässighet och utveckling är tre viktiga hörnstenar för att bygga starka team. För att lyckas som ledare hos oss: Du kan bidra med dina egna expertkunskaper inom ekonomi och redovisning till våra kunder. Du har erfarenhet av eget kundansvar och försäljning. Meriterande är om du har tidigare erfarenhet av ledaruppdrag, personalansvar och budgetarbete. Vill du bli vår nästa Affärschef? Då ser vi fram emot din ansökan!

21 februari 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Kundansvarig Redovisningskonsult till Klara Consulting Märsta!

Om bolaget och tjänsten Klara Consulting är en modern helhetsleverantör inom ekonomitjänster med en stark, unik position på marknaden. Vi är en flerfaldigt prisbelönt koncern med ca 480 medarbetare och vi växer för varje dag som går. Nu finns möjlighet att bli en del av vår resa i en tid av spännande förändring och tillväxt - denna gång i en roll som Kundansvarig Redovisningskonsult till vårt Märsta-kontor! Klara Consulting Märsta erbjuder tjänster inom både redovisning och lönehantering och består av ett engagerat team på 15 medarbetare! Enheten i Märsta är ett av de nyare tillskotten i Klara Consulting-koncernen och står inför en spännande resa av utveckling, digitalisering och expansion. Här blir du en del av ett sammansvetsat team med en varm atmosfär där vänlighet och hjälpsamhet alltid står i centrum. Samtidigt får du insikt i det bredare koncernperspektivet och får vässa dina kunskaper inom redovisning! Du erbjuds: En stabil men samtidigt växande arbetsplats som satsar på dig och din kompetensutveckling Kontor centralt vid Märsta station Varm, ombonad och familjär atmosfär Flexibla arbetstider och hybridmöjligheter Arbetsuppgifter Som Kundansvarig Redovisningskonsult får du en central roll där du arbetar gentemot ett antal kunder i olika branscher och storlekar. Du har det övergripande ansvaret för dina kunders redovisning och blir deras främsta kontaktperson. Du kommer att hantera hela redovisningsflödet. I den här rollen kommer du inte bara att erbjuda kvalificerad rådgivning, utan också bygga starka, långsiktiga kundrelationer där du alltid sätter kundens behov i fokus. Du kommer till exempel att: Ansvara för kommunikation och leverans mot kund Följa upp lönsamheten i kunduppdragen Arbeta med löpande redovisning Upprätta bokslut och årsredovisning Hantera bolagsdeklarationer samt kundernas privata deklarationer Erbjuda rådgivning och upprätthålla god kundkontakt Ansvara för rapportering samt hantering av skatt och moms Stötta och finnas tillgänglig för frågor från juniora medarbetare Vem är du? För att trivas i rollen ser vi att du är en glad och positiv person som är taggad på att vara med och utveckla och driva verksamheten framåt. Du är modig och självgående, med en förmåga att ta initiativ och hantera utmaningar på egen hand. Dessutom är du prestigelös och har en naturlig förmåga att skapa och underhålla nära kundrelationer. Vi söker dig som: Har minst 4 års erfarenhet av arbete inom redovisning Självständigt hanterar löpande redovisning, inkomstdeklarationer, privata deklarationer, årsbokslut, årsredovisning och rapportering i K2- regelverk Har erfarenhet av att ha arbetat på redovisnings-eller revisionsbyrå Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi Är flytande i svenska samt har goda kunskaper i engelska Det är extra meriterande om du: Har erfarenhet av K3-regelverk Har erfarenhet av koncernredovisning Är auktoriserad redovisningskonsult Har erfarenhet av systemen Fortnox eller Visma Har en utbildning inom skatt för både företag samt privatpersoner Låter detta som du? Sök tjänsten idag och bli en del av ett famijärt team i en organisation med stora möjligheter att växa och utvecklas i! Praktisk information Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid Placering: Centrala Märsta, precis vid stationen Anställningsform: Heltid tillsvidare med provanställning Lön: Fast enligt överenskommelse Den här processen hanteras av Klara Consutling. För frågor om processen vänligen kontakta Andrea Ramshorn på [email protected] Om Klara Consulting Klara Consulting är den nybildade koncernen med djupa rötter. År 2021 beslutade sig KlaraPapper – grundat 1997 – och MPC Consulting – grundat 2007 – att gå samman för att skapa en av Sveriges största aktörer inom outsourcad ekonomi. Vi är en flerfaldigt prisbelönt koncern med omkring 480 medarbetare och har kontor runt om i hela landet. Tillsammans skapar vi unika erbjudanden för kunder och medarbetare inom digitalisering och ekonomisk styrning. Välkommen till en modern helhetsleverantör inom ekonomitjänster. För mer information, besök gärna https://klaraconsulting.se/

12 februari 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
BusinessGroup Dalarna söker erfarna redovisningsekonomer!
Boss Business Partner North AB
Redovisningsekonomer

Är du en driven redovisningsekonom som söker nästa steg i karriären? Vill du vara en del av en snabbväxande ekonomikonsultbyrå där utveckling, flexibilitet och arbetsglädje står i fokus? Då kan du vara den vi söker! Om oss BusinessGroup Dalarna är en dynamisk och växande ekonomikonsultbyrå som har haft en stark utveckling sedan starten 2015. Vi är idag 19 engagerade medarbetare som tillsammans har en gedigen erfarenhet inom ekonomi, strävar efter att erbjuda det lilla extra till våra kunder. Vårt arbete bygger på våra värdeord: flexibla, personliga och professionella. Vi skapar skräddarsydda lösningar för varje kund och erbjuder allt från löpande bokföring och betalningar till bokslut, årsredovisning och avancerad ekonomistyrning. Hos oss kombineras en trygg helhetslösning med en personlig touch – och det är precis därför vi fortsätter att växa! Nu söker vi erfarna redovisningsekonomer som vill bli en viktig del av vår framgångsresa och bidra till vår positiva och energifyllda arbetsmiljö. Om rollen I rollen som redovisningskonsult hos oss kommer du att arbeta nära våra kunder och bli en nyckelperson i deras ekonomihantering. Du kommer att arbeta med löpande bokföring och ekonomiska avstämningar, moms- och skatteredovisning samt deklarationer. Du ansvarar även för att upprätta månadsbokslut, årsbokslut och årsredovisningar enligt K2 och K3. Rådgivning till kunder kring ekonomistyrning, skatteoptimering och budgetplanering är en viktig del av rollen. Du kommer att bygga långsiktiga relationer med våra kunder och hjälpa dem att fatta välgrundade ekonomiska beslut. Din expertis kommer att vara en trygghet för kunderna – oavsett om det handlar om att tolka rapporter, navigera nya regelverk eller hantera myndighetskontakter. Om dig Vi söker dig som har en utbildning inom ekonomi, exempelvis från högskola, YH eller motsvarande, samt arbetslivserfarenhet av redovisning, bokslut och årsredovisning. Du har god kunskap om ekonomisystem och aktuella regelverk inom redovisning, skatt och bolagsrätt. Har du dessutom erfarenhet av att arbeta som konsult är det en stark fördel. Som person är du lösningsorienterad, analytisk och har en naturlig förmåga att skapa struktur. Du är flexibel och ödmjuk inför kunders och kollegors utmaningar, samtidigt som du har en stark egen drivkraft. Då rollen innebär mycket kundkontakt behöver du också vara en skicklig kommunikatör som kan förklara ekonomi på ett enkelt och tydligt sätt. Vi erbjuder dig Hos oss får du en arbetsplats med högt i tak, härlig energi och ett starkt teamfokus. Du får möjlighet att utvecklas professionellt och personligt i takt med vår tillväxt, och du erbjuds en omväxlande och stimulerande roll där du får arbeta med kunder från olika branscher. Vi ser till att du trivs genom roliga personalaktiviteter och en inkluderande arbetsmiljö där vi värdesätter att ha kul tillsammans. Vill du vara med på vår resa och skapa framtidens ekonomikonsultbyrå? Välkommen att söka och bli en del av vårt framgångsrika team i Borlänge! Ansök redan idag, urvalet sker löpande! Vi önskar din ansökan senast 9 mars – vi ser fram emot att höra från dig!

11 februari 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Projektledande redovisningskonsult till Klara Consulting Östersund!

Om bolaget och tjänsten Klara Consulting är en modern helhetsleverantör inom ekonomitjänster med en stark, unik position på marknaden. Vi är en flerfaldigt prisbelönt koncern med ca 480 medarbetare och vi växer för varje dag som går. Vill du vara med och skapa förändring i en spännande och positiv utvecklingsfas? Nu finns möjligheter att ta en roll som projektledande redovisningskonsult på vårt kontor i Östersund – en möjlighet du inte vill gå miste om! Klara Consultings kontor i Östersund startades upp för cirka 10 år sedan och fortsätter med åren att växa för fullt, idag består de av 23 personer! Stämningen på kontoret präglas av teamkänsla och en fantastisk gemenskap. Här blir du en del av ett härligt gäng konsulter som tillsammans skapar en positiv och inspirerande atmosfär. Med allt från gemensamma aktiviteter och fikastunder till spontana inslag som förgyller vardagen, blir du en del av ett team som värdesätter både gemenskap och glädje. Nu söker vi en erfaren redovisningskonsult som vill ta sig an en spännande projektledande roll med stor frihet under ansvar. I din roll som projektledande redovisningskonsult tillhör du affärsområde redovisning där du kommer att få jobba i en ledande roll med kundansvar över ett antal kunder i varierande storlek och branscher. Här får du chansen att använda din kompetens inom redovisning till fullo och får dessutom vara med på en spännande tillväxtresa! Du erbjuds: En stabil men samtidigt växande arbetsplats som satsar på dig och din kompetensutveckling Goda förmåner & trevliga gemensamma aktiviteter En bra balans mellan arbete och fritid samt uppmaning till friskvårdsaktiviteter och en sund livsstil Sprillans nytt kontor centralt beläget i Östersund Arbetsuppgifter I rollen som Projektledare jobbar du gentemot ett antal kunder där du har det övergripande kundansvaret. Du kommer arbeta hands-on samtidigt som du samordnar arbetet i kunduppdragen vilket ger en balans mellan strategiskt ansvar och praktiskt arbete. Du kommer arbeta i hela redovisningsflödet, men ofta med stöd från en konsult som tar hand om den löpande redovisningen. Rollen är bred med fokus på såväl fördjupning inom redovisning och analys, som att bygga starka och långsiktiga kundrelationer. Du blir en viktig del av ett sammansvetsat team där du samarbetar tätt med kollegor, gruppchefer och Key Account Managers för att leverera högsta kvalitet och skapa värde för våra kunder. Här får du möjligheten att växa åt det specialistområde inom redovisning som just du vill, och arbetsuppgifterna kan till viss del anpassas utefter din tidigare erfarenhet. Exempel på arbetsuppgifter: Projektleda, samordna och strukturera upp arbetet i olika kunduppdrag Ansvara för kommunikationen och leveransen mot kund I samråd med Key Account Manager följa upp lönsamheten i de kunduppdrag du ansvarar för Starta upp samarbeten med nya kunder Resursplanera och arbetsfördela i I de kunduppdrag du ansvarar för Coacha, stötta och lära upp juniora konsulter Månadsbokslut, årsbokslut och årsredovisning Koncernredovisning Inkomstdeklarationer, rapportering, skatt och moms Vem är du? För att trivas i rollen är du ansvarsfull, noggrann och har en fallenhet för struktur. Du har en stark kommunikativ förmåga och har lätt för att samarbeta med andra. Du är även nyfiken på att lära dig och har ett driv att utvecklas! Vi söker dig som: Har minst 2 års erfarenhet av redovisningsarbete Har erfarenhet av att ha arbetat i redovisningsprocessen, dvs. löpande redovisning, inkomstdeklarationer, årsbokslut och årsredovisning i K2- regelverk Är flytande i svenska och har goda kunskaper i engelska Det är extra meriterande om du: Har tidigare arbetat som redovisningskonsult inom byråverksamhet Har erfarenhet av koncernredovisning eller en vilja att lära dig mer om det Är auktoriserad redovisningskonsult Har erfarenhet av uppstartsarbete med nya kunder Har erfarenhet av K3 regelverket Har erfarenhet av systemen Fortnox, Business Central och/eller NetSuite Låter detta som du? Sök rollen redan idag och få möjlighet att använda dina kunskaper inom redovisning i ett fantastiskt team hos Klara Consulting! Praktisk information Start: Omgående, men hänsyn till uppsägningstid Placering: Östersund, på plats (viss möjlighet till hybrid) Anställningsform: Heltid tillsvidare med provanställning Lön: Fast enligt överenskommelse Den här processen hanteras av Klara Consulting. För frågor om processen vänligen kontakta Lina Granåstedt på [email protected] Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Om Klara Consulting Vi är en flerfaldigt prisbelönt koncern med omkring 480 medarbetare och har kontor runt om i hela landet. Tillsammans skapar vi unika erbjudanden för kunder och medarbetare inom digitalisering och ekonomisk styrning. Välkommen till en modern helhetsleverantör inom ekonomitjänster. För mer information, besök gärna https://klaraconsulting.se

11 februari 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Redovisningsekonomer sökes!
Boss Business Partner North AB
Redovisningsekonomer

Vi har en stor efterfrågan på redovisnings- och lönekonsulter just nu och söker brett efter både dig mer flera års erfarenhet som är redo att axla ett nytt, spännande uppdrag likväl som dig som är ny inom området. Om jobbet Arbetsuppgifterna kan vara allt från löpande redovisning, års- och månadsbokslut, avstämningar, löneadministration, avtalsfrågor och koncernbokslut. Andra uppgifter kan vara att upprätta kund- och leverantörsreskontra, budgetarbete och prognoser. Exempel på arbetsuppgifter kan vara kontrollerar in- och utbetalningar, betala in och kontrollerar skatt, moms och arbetsgivaravgifter, löpande månadsbokslut och sammanställa årsbokslut efter räkenskapsårets utgång. Vi tror att du har bra koll på hur en årsredovisning upprättas och har förståelse för posterna på både resultat och balanssidan. Du agerar stöd till VD och ledningsgrupp genom att analysera ekonomisk historik, likviditet och uppföra andra ekonomiska kalkyler och ta fram nyckeltal. Inom löneområdet arbetar du brett med allt från löpande lönehantering, beräkningar, arbetsgivardeklaration, rapportering, redovisning kopplat till lön samt strategisk rådgivning. Du sätter upp strukturer och rutiner i digitala system, beräknar förmåner, tar fram nyckeltal och statistik. Alltid med företagets viktigaste resurs i fokus: de anställda! Du kommer vara en central del i att utveckla administrationen och digitalisera processerna vilket kan röra sig från implementering av ett projekt- och tidredovisningssystem, effektivisera flödet av leverantörsfakturor eller förbättra ekonomiuppföljningen. I detta ingår även att på ett bra sätt kunna kommunicera med dina interna kollegor, bolagets kunder och fångar upp deras behov och levererar något de förstår och har nytta av. Om dig Vi söker dig som är utbildad ekonom på högskola eller via yrkesutbildning, helst med några års erfarenhet av löpande redovisning och bokslut. Meriterande är om du är auktoriserad. Har du haft en roll som konsult, controller eller ekonomiansvarig är det meriterande. Dina personliga egenskaper är viktiga och vi tror att du är en strukturerad och analytisk person som gillar att driva processer och affärer framåt på ett lösningsorienterat sätt. Du är flexibel och ödmjuk som person med en stor förståelse för interna utmaningar där du kommer med lösningar för våra kunders verksamheter. Du kommer ha mycket kontakt med andra människor vilket förutsätter att du kan kommunicera på ett enkelt och förståeligt sätt samt stimuleras av ett självständigt arbete. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta proaktivt med att hitta nya uppdrag och kunder. Urvalsprocessen sker löpande Vi vill rekrytera både jämställt och baserat på kompetens samt göra det enkelt för dig som kandidat att söka våra tjänster, därför har vi valt att använda oss av urvalsfrågor istället för personligt brev i denna process! För frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta oss på Boss Business Partner, Evelyn Hult 070-2578212 eller Sofia Wester 073-9344394

7 februari 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Junior konsult inom ekonomi och redovisning
Avanta Ekonomi AB
Redovisningsekonomer

På Avanta söker vi nu en junior redovisningskonsult eller ekonom som vill bli en del av vårt team! Hos oss får du möjlighet att arbeta i en familjär arbetsmiljö där vi ständigt arbetar för att erbjuda den bästa servicen till våra kunder samtidigt som du utvecklas i din yrkesroll. Vem är du?Till vårt Borlänge-kontor sökervi dig som lockas av variationen och dynamiken i konsultrollen och har en vilja att bidra till våra kunders och Avantas framgångar över tid. Du är ansvarstagande och vill ta dig an utmaningar för att växa. Du är ekonomiutbildad ochhar med fördel praktiserat på redovisningsbyrå tidigare eller arbetat lite inom ekonomi, men det är inget krav. I rekryteringsprocessen kommer stor vikt att läggas vid dina personliga egenskaper. Vi värdesätter att du är en person som trivs i sociala miljöer, tycker om att bygga relationer och hitta lösningar som skapar affärsvärde. Förmåga att ta ansvar för den egna prestationen och samarbeta bra med andra är något som stämmer in på dig. För att trivas hos oss är det viktigt att du ser variationen i uppdrag och kundrelationer på byrå som en fördel och att du uppskattar möjligheten att arbeta nära kunder av olika storlek och inom olika branscher. Viktigt för rollen: Relevant utbildning inom ekonomi God kunskap i svenska och engelska i tal och skrift God kommunikativ förmåga God samarbetsförmåga God problemlösningsförmåga Kundcentrerad med flexibelt arbetssätt Meriterande för rollen: Arbetslivserfarenhet från redovisningsbyrå eller annan konsultverksamhet, genom till exempel praktik eller anställning. Arbetslivserfarenhet av löpande redovisning, enklare företagsrådgivning och enklare bokslutsarbete. Arbetslivserfarenhet av försäljning och kundrådgivning Arbetslivserfarenhet av att arbeta i team Erfarenhet av Fortnox, Visma Lön och Björn Lundén Vad kommer du att arbeta med? I nära samarbete med kollegor kommer du huvudsakligen arbeta med enklare löpande redovisning, så som kund- och leverantörsreskontra, fakturering och kvittohantering.Vi ser självklart även att rollen utvecklas utifrån dina egna individuella mål för utveckling och lärande. Exempelvis finns goda möjligheter att utvecklas inom mer avancerad bokföring samt inombokslut, affärsrådgivning och deklarationer.Arbetet består av såvälsjälvständigt arbete som arbete tillsammans meddina kollegor. Vi erbjuder dig:Hos oss på Avanta får du möjligheten att arbeta i en ansvarsfull roll i ett bolag med familjär kultur där vi hjälper varandra, men vi erbjuder dig även: En stundande flytt under sommaren 2025 till moderna och trevliga kontorslokaler i centrala Borlänge. Arbeta självständigt ochi ett mindre team med tre kollegor i Borlänge med samarbete och kunskapsutbyte i fokus. En central roll i ett växande bolag där du kan påverka. Möjlighet att arbeta med utmanade kundprojekt där förändringsledning, digitalisering och automatisering samt affärsutveckling står i fokus. Ett omfattande förmånspaket med friskvårdsbidrag på maxnivå, tjänstepension och förmånliga försäkringar. Flexibla arbetstider samtmöjlighet till distansarbeteför att få livspusslet att gå ihop med vardagens alla måsten. Tydliga vägar för kompetensutveckling baserade på dina egna förutsättningar och målsättningar. Gemensamma luncher, fikaraster, årliga konferenser och andra sociala aktiviteter som en naturlig del av vår företagskultur Ansökan Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, 6 månaders provanställning tillämpas. Uppstart är planerad till aug/sept 2025.Vi tillämpar ett löpande urval, vänta därför inte med din ansökan. Vi ser fram emot att få veta mer om dig och vad du kan tillföra vårt team!

4 februari 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025
Auktoriserad Redovisningskonsult Stockholm
Sway Sourcing Sweden AB
Redovisningsekonomer

Sway Sourcing söker en Auktoriserad Redovisningskonsult för en av våra kunder – en modern och digital redovisningsbyrå som växer och vill stärka sitt team med en erfaren konsult. Är du en erfaren redovisningskonsult som vill ta nästa steg i karriären? Har du en passion för att kvalitetssäkra ekonomiska processer, utveckla andra och bidra till att bygga en modern redovisningsbyrå? Då kan det här vara rollen för dig! Om du inte är auktoriserad redovisningskonsult men har kvalifikationerna för att bli det inom kort, är det också möjligt att ansöka. Vår kund är en digital och framåtlutad redovisningsbyrå som arbetar med moderna lösningar för att förenkla vardagen för sina kunder. Byrån lägger stor vikt vid att leverera tjänster av högsta kvalitet och ser sina medarbetare som sin viktigaste resurs. Nu söker de en engagerad auktoriserad redovisningskonsult som vill vara med på deras fortsatta tillväxtresa. Dina arbetsuppgifter: • Ansvara för kvalificerade redovisningstjänster såsom komplexa bokslut, koncernredovisning och skatteplanering. • Granska och kvalitetssäkra arbetet som utförs av teamet för att säkerställa hög standard och regelefterlevnad. • Bistå kunder med strategisk rådgivning inom ekonomisk styrning, tillväxt och effektivisering. • Utveckla och handleda juniora medarbetare inom tekniska frågor och kundbemötande. • Identifiera och implementera förbättringar i byråns interna processer och rutiner. • Delta i kundmöten och presentationer av ekonomiska rapporter för att skapa förståelse och mervärde. • Hålla dig uppdaterad kring lagstiftning, branschstandarder och teknisk utveckling för att säkerställa att byrån och kunderna alltid ligger steget före. Kvalifikationer: • Auktoriserad redovisningskonsult med minst 3 års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete. • Kunskap inom bokslut, skatt, moms och årsredovisningslagstiftning. • Erfarenhet av granskning och handledning av medarbetare (meriterande men ej krav). • Förmåga att arbeta strategiskt och lösningsorienterat i kundrelationer. • God systemvana, gärna med erfarenhet av Fortnox eller liknande digitala plattformar. • Pedagogisk och inspirerande med en förmåga att utveckla både människor och processer. Vi erbjuder: • En ledande roll i en modern och dynamisk byrå där du har möjlighet att påverka och utveckla verksamheten. • En varierad arbetsvardag med utmanande och kvalificerade uppdrag. • Möjligheter till kompetensutveckling och utbildning. • Flexibla arbetsförhållanden med ett starkt fokus på balans mellan arbete och privatliv. • En arbetsmiljö där kvalificerat arbete kombineras med ledarskap och innovation. Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

4 februari 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025