Socialsekreterare med uppdrag som hemutredare
Huddinge kommun
Socialsekreterare

I Huddinge kommun arbetar vi för att skapa ett hållbart samhälle, där natur, teknik och god service samspelar. Huddinge är en stor Stockholmskommun med cirka 6 400 medarbetare och fler än 110 000 invånare. Hos oss känner du dig trygg, delaktig och stolt när vi med kraft gör skillnad, varje dag! Socialförvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och omsorg för personer med funktionsnedsättningar. Vi arbetar förebyggande med stöd, insatser och myndighetsutövning till barn, ungdomar, familjer, vuxna, äldre och personer med funktionsnedsättning. Vårt uppdrag är att öka individers förutsättningar att leva under så bra levnadsvillkor som möjligt samt att stärka individer till att leva ett självständigt liv. Vi är en socialtjänst som ligger i framkant i preventionsarbetet och i omställningsarbetet till en än mer lätt tillgänglig och kunskapsbaserad socialtjänst. Enhetsbeskrivning Barnenheten är en del av individ- och familjeomsorgen. Vi arbetar med utredning och uppföljning av insatser enligt SoL och LVU. Målgruppen är familjer med barn i åldern 0–12 år och deras nätverk. Vårt främsta mål och fokus är att bedriva det goda sociala arbetet, och alla medarbetare ska få de bästa förutsättningarna att göra det genom vårt omfattande introduktionsprogram, kompetensutveckling och en rimlig arbetssituation. Vi har en god sammanhållning på enheten och stöttar varandra i både stora och små frågor. Vi sitter i trevliga lokaler i Flemingsberg, ett av kommunens mest expansiva områden, med bra kommunikationer och närhet till såväl natur som viktiga knutpunkter som Huddinge sjukhus och Södertörns högskola. Nu söker vi en Socialsekreterare med uppdrag som hemutredare! Om arbetet Som socialsekreterare med hemutredaruppdrag arbetar du på uppdrag av socialsekreterare och din utredning är en delutredning. Du genomför observationsutredningar i familjens hemmiljö. Du ansvarar för att journalföra och skriva en utredning med analys, behovsbedömning, bedömning av mottaglighet och förslag till insats för familjen. Arbetet är till stor del självständigt. Vi arbetar utifrån en systemteoretisk grund med ett utvecklat nätverkstänk. Vi kan erbjuda dig ett spännande, flexibelt och varierande arbete med utrymme för att utvecklas. Du har stora möjligheter att forma din roll, alltid med stöd från chef och kollegor. Om dig Vi söker dig som: • har en socionomexamen. • har minst 5 års erfarenhet av utredningar enligt 11 kap § 1 rörande barn och/eller unga. På enheten arbetar vi både självständigt och tillsammans med andra. Som person behöver du ha en personlig mognad och god empatisk förmåga. Vi samverkar med andra aktörer kring barnet, därför ser vi att du behöver vara både relationsskapande och ha en god förmåga att samverka. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Varför Huddinge? För att vi ska kunna utföra vårt uppdrag är du som medarbetare i Huddinge kommun det viktigaste vi har. Därför erbjuder vi en rad förmåner för ett hållbart arbetsliv och för att underlätta din vardag.  https://www.huddinge.se/arbete-och-karriar/arbeta-i-huddinge-kommun/#Formaner (https://www.huddinge.se/arbete-och-karriar/arbeta-i-huddinge-kommun/#Formaner) Upplysningar Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta: • Ann-Charlott Lind Neville Enhetschef, [email protected] (mailto:[email protected]) • Jane Gustafsson Enhetschef, [email protected] (mailto:[email protected]) • Anna Österberg Ben Hamou Socialsekreterare med uppdrag som hemutredare, [email protected] (mailto:[email protected]) Välkommen in med din ansökan!

18 juni 2025
Sista ansökan:
2 juli 2025
Socialsekreterare inriktning föräldrastöd
Södertälje kommun
Socialsekreterare

Vi behöver anställa fler av Sveriges bästa socialsekreterare. På Barn och Ungdom får du ett meningsfullt och utmanande arbete. Vi utför arbetsuppgifter som gör skillnad för våra barn och unga – hos oss är det på riktigt. Myndighet Placering möter utsatta barn och deras familjer. Vi utgår alltid från Barnkonventionen med barnets behov och delaktighet i fokus och handlägger barnavårdsärenden med hög kvalitet och effektivitet. Vår enhet består av 22 socialsekreterare, 1 administratör, 3 gruppledare samt en resultatenhetschef. Vi är sedan 1 september 2024 en ny enhet som samarbetar tätt med familjehemssekreterare på Uppdragstagarenheten. Vi har ställt om verksamheten inom Barn och Ungdom till att stödja förhållningssättet Signs of safety. Som medarbetare är du vår viktigaste resurs, därför arbetar vi konstant med att utveckla arbetssätt och verktyg för att vi tillsammans ska kunna nå våra utmanande mål och klara vårt uppdrag. Här finns möjligheter att påverka utveckling och utformande av arbetssätt. Utifrån Nya socialtjänstlagen ska föräldrar till placerade barn erbjudas stöd. Vi vill nu öka stödet till biologiska föräldrar och söker därför en socialsekreterare med inriktning föräldrastöd. Tjänsten är en projektanställning till och med 271231. Eftersom vi är en ny enhet kommer vi 2025 att lägga fokus på: - Arbetsmiljö - Det är viktigt att vi ha en bra arbetssituation och trivs på jobbet.  - Att tydliggöra roller och förväntningar - Vi vill förebygga oklarheter och förvirring genom att vi alla på enheten vet vad som förväntas av mig själv och vad jag kan förvänta mig av chefer och kollegor. - Att alla placerade barn har en relation med sin socialsekreterare - vi ska träffa barnen ofta och utveckla vår kunskap i att prata med barn om svåra saker och våld. Jag som chef vill att du ska känna: - Att dina tankar och idéer tas emot positivt. - Att du är viktig på arbetsplatsen. - Att jag har tid för dig. - Att du får det stöd du behöver. Dina arbetsuppgifter Eftersom detta är en helt ny tjänst kommer du att få vara med i utvecklandet av tjänsten. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att ge stöd till föräldrar vars barn är stadigvarande placerade utanför hemmet enligt SoL eller LVU. Du kommer att arbeta tätt tillsammans med barnets socialsekreterare och dennes gruppledare där ni tar fram en plan för hur stödet till föräldern ska utformas och följas upp utifrån barnets bästa. Du kommer att arbeta självständigt tillsammans med föräldern. Exempel på stöd som arbetet kan innebära att: - Följa med föräldern och se till att den får rätt stöd för sin psykiska ohälsa eller sitt skadliga bruk/beroende. - Stötta och förklara för föräldern varför barnet är placerat och vad som behöver hända för att barnet ska kunna flytta hem på sikt.  - Stötta föräldern i att förstå hur barnet påverkas av bristerna som föranlett placeringen och vad föräldern kan göra för att hjälpa barnet i dess tankar och känslor. - Arbeta för att barnet får trygga och stabila umgängen med sin förälder. - Utforska nätverk hos barn som inte har tillgång till sina föräldrar för att se om barnet kan få börja träffa någon annan viktig person i nätverket, där det inte är möjligt med umgänge med föräldrarna. Vem är du? På enheten Myndighet Placering representerar du Socialtjänsten Barn och Ungdom gentemot klienter, medborgare och samverkansparter. Du besitter därför en bred kunskap om socialtjänstens myndighetsutövning och insatser. Personliga egenskaper: - Vi söker dig som har ett tydligt barnperspektiv. - Vi ser att du är professionell i din yrkesroll och visar respekt för ditt uppdrag och arbetar utifrån vår värdegrund. - Du är ansvarstagande, vilket innebär att du tar ansvar för ett arbetsklimat som utvecklar verksamheten. - Du är engagerad och motiverad och använder din kunskap och dina förmågor för att utveckla verksamheten. Krav: - Socionomexamen - God datorvana (t.ex. Office-paketet) - Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift - Körkort B - Erfarenhet av familjehemsvård Myndighetutövning - Erfarenhet av förhållningssättet Signs of Safety Meriterande: - Erfrenhet av familjebehandling eller annat behandlingsarbete. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Arbetstiden är förlagd till kontorstider 8-17, men visst kvälls- och helgarbete kan förekomma. Vi erbjuder dig Varje dag går ca 6 000 personer till sitt jobb i Södertälje kommun. Vi har många olika roller hos oss och vill erbjuda dig ett meningsfullt jobb där du får möjlighet att bidra till samhället och samtidigt känna glädje. Som medarbetare hos oss får du möjlighet att utvecklas och sätta avtryck på riktigt. Som anställd i Södertälje kommun erbjuds du bl.a. trygga anställningsvillkor, ett generöst friskvårdsbidrag samt möjlighet att byta semesterdagstillägget mot extra lediga dagar. Inom vissa verksamheter finns även möjlighet till viss flexibilitet avseende arbetstid och arbetsformer. Vi har ett stort utbud av utbildningar och kompetenshöjande insatser för dig som medarbetare. För mer detaljerad information kring våra förmåner läs gärna mer på vår externa hemsida: https://www.sodertalje.se/formaner   Välkommen till oss! Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

17 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Barnsekreterare för placerade barn och unga, Håbo kommun
Håbo kommun
Socialsekreterare

Håbo kommun, mer känt som Bålsta, placerad mitt i Mälardalen med pendelavstånd till både Stockholm och Västerås med kontor fem minuters promenad från tågstationen. Din nya arbetsplats som barnsekreterare för placerade barn Den här annonsen riktar sig till dig som har ett starkt engagemang för barn som av olika skäl inte kan bo hemma. Vi söker dig som vill följa barns utveckling över tid och säkerställa goda uppväxtvillkor och gott samarbete med barns biologiska föräldrar och nätverk. Arbetet sker i tätt samarbete med kollegor, jourhem/familjehem, skola, regionen, familjebehandlare och barnets familjenätverk. Arbetet är stundtals komplext och ställer krav på att dokumentationen är rättssäker och att du är noggrann och strukturerad. Vi har ett gott samarbete med öppenvården och kommer under hösten att implementera Signs of safety.  Enhetens målgrupp är barn och unga 0-18 år, i vissa fall 21 år, som är föremål för utredning och uppföljning av öppenvårdsinsatser samt placering. Vår enhet består av 22 medarbetare, socialsekreterare, seniora socialsekreterare och familjehemssekreterare. Teamledare finns för en nära arbetsledning och leder det dagliga arbetet tillsammans med enhetschef som har ett övergripande ansvar.  Enheten har ett placeringsteam vars uppdrag är att utveckla arbetet med de placerade barnen och familjehem. Fokus ligger på en fortsatt rättssäker handläggning med god kvalitét, rekrytering av och stöd till familjehem. Fortsatt utvecklingsarbete av verksamheten och en god arbetsmiljö. Vi lägger stor vikt vid att du kan samverka, är strukturerad och har god förmåga att självständigt driva ditt arbete framåt. Som en del i att främja god hälsa erbjuder vår kommun friskvårdstimme samt friskvårdsbidrag. Möjlighet finns även till semesterväxling. Beskrivning av tjänsten Din roll blir att, med stöd av teamledare och senior socialsekreterare, handlägga, följa och ansvara för de placerade barnen. Du kommer att vara en aktiv medhandläggare och tillsammans med dina kollegor driva och ansvara för ärenden. Du kommer att fokusera på en kvalitativ handläggning, och rättssäkra bedömningar. Du bidrar med din kompetens och kunskap om socialt arbete och myndighetsutövning till en socialtjänst som utgår från barns bästa, samt tar del av och utvecklar rutiner och metoder utifrån evidens och beprövad erfarenhet för de placerade barnen. Du förstår vikten av att tillsammans med familjehemssekreterare utveckla och samverka för de placerade barnens bästa.   Vi har en god teamkänsla och arbetar nära varandra. Du är en viktig medarbetare och kollega för oss som ger ditt bidrag till en trivsam arbetsmiljö. Vi lägger stor vikt vid att du är strukturerad, har god samarbetsförmåga samt god förmåga att självständigt ta initiativ och driva arbetet framåt. Du behöver ha ett gott bemötande, vara flexibel  och lyhörd i kontakten med våra barn och familjer. Då uppdraget innebär att besöka de placerade barnen utanför hemmet ingår ibland resor och kan innebära förskjuten arbetstid. Som en del i att främja god hälsa erbjuder vår kommun friskvårdstimme samt friskvårdsbidrag. Möjlighet finns även till semesterväxling. Vi erbjuder dig att Att vara en del i det kollegiala lärandet med ett uppskattande klimat med fokus på att göra varandra bättre och vara varandras goda arbetsmiljö. Att vara en del av en arbetsgrupp som fokuserar på det som fungerar utan att göra avkall på kvalitet och rättssäkerhet för vår målgrupp. Att vara en del av en arbetsgrupp som är inne i ett intensivt utvecklingsarbete.  Att vara en del i att utveckla vårt arbete med de placerade barnen. Att vara en del i implementeringen av Signs of Safety där grundutbildning börjar hösten 2025. Vi har ett aktivt arbetsmiljöarbete och en engagerad hälsogrupp som anordnar sociala och fysiska aktiviteter som bidrar till en stark gemenskap. Din kompetens Vi söker dig som är utbildad socionom och gärna med några års erfarenhet av att ha arbetat med myndighetsutövning för barn och unga. Du behöver en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift då dokumentation utgör en viktig del i vårt arbete.  Meriterande för tjänsten är att du har kunskap av BBIC, Signs of safety och Samtal med barn.  Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Rekrytering kan komma att ske löpande. Om Håbo kommun Håbo kommun har ett centralt läge i Mälardalen med närhet till Stockholm, Uppsala, Enköping och Västerås. Med Bålsta som centralort och goda pendlingsmöjligheter är det enkelt att ta sig hit, oavsett om du kommer från storstad eller landsbygd. Här finns också närheten i vardagen, med korta vägar mellan kollegor, verksamheter och beslut. Som en del av Håbo kommun är du med och bidrar till ett viktigt samhällsuppdrag, och skapar värde för Håboborna varje dag. Vi är omkring 1 700 medarbetare som tillsammans driver våra verksamheter framåt. Vi bygger en arbetsplats där tillit, samarbete och lärande står i centrum. Hos oss får du vara delaktig och växa i en arbetsmiljö som främjar både utveckling och arbetsglädje. Tillsammans skapar vi vårt framtida Håbo!

17 juni 2025
Sista ansökan:
1 juli 2025
Socialsekreterare till Operativa enheten
Sigtuna kommun
Socialsekreterare

Sigtuna kommun är en plats med stor spännvidd. Här ryms levande landsbygd, småstad och en internationell flygplats. Ett rikt kulturarv och kulturell mångfald. En stolt historia och stora framtidsplaner. Kanske är det därför drivkraften är så stark att växa, förändras och utvecklas. Det är också därför det är så spännande att arbeta här. Hos oss blir du del av en trevlig och prestigelös kultur där vi hjälps åt och tar tillvara på varandras kunskap, olikheter och erfarenheter. Arbetet är ofta omväxlande, ibland utmanande men alltid meningsfullt. Välkommen hit! Socialförvaltningen har ett brett ansvarsområde där myndighetsutövning och förebyggande insatser ingår, med mottagnings- och utredningsenhet, öppenvård, familjerätt, ekonomiskt bistånd och operativ enhet som arbetar med förebyggande insatser. ARBETSUPPGIFTER Är du socionom med erfarenhet av utredningsarbete av barn och unga i socialtjänsten? Vi söker dig med förmåga och en vilja att arbeta med ungdomar med normbrytande beteende och kriminalitet, föräldrar och dess nätverks befintliga resurser, och som har kompetens att stärka dessa för att undvika placering och uppbrott mellan barn och föräldrar. Vi eftersträvar ett kreativt och öppet arbetssätt för att möta verklighetens behov och hoppas att du vill bli en del av vår enhet. Operativa enheten är en enhet bestående av flera specialist-team. Den gemensamma nämnaren är tidigt stöd, intensivt stöd med flexibelt och individuellt anpassat arbetssätt och förebyggande arbete. Allt för att undvika mer resurskrävande interventioner i framtiden. Vi söker just nu en socialsekreterare som kan arbeta mot Trygghetsteamet och Valstagruppen. Trygghetsteamets målgrupp är ungdomar som har ett allvarligt normbrytande beteende och riskerar att bli eller redan är placerade utanför hemmet. Teamets uppgift är att tillsammans med den unge och hens familj hitta trygga och hållbara vårdformer för ungdomen och ge stöd att ta sig ur kriminalitet och annat normbrytande beteende. Valstagruppen är ett förebyggandeteam som erbjuder tidigt kvalificerat stöd på öppen yta, i huvudsak. Bistånd, i form om behandling genom samtalsstöd eller annat mindre omfattande stöd kan förekomma. Målgrupp är föräldrar och ungdomar i stadsdelen Valsta. Syfte är att motverka utvecklandet av normbrytande beteende, eller kriminalitet hos ungdomar genom att erbjuda tidigt stöd och information till föräldrar och ungdomar i området. Som socialsekreterare arbetar du tätt tillsammans med behandlare och andra socialsekreterare, på enheten. Arbetet omfattar att driva utredningar och ta beslut enligt SoL och LVU, samt att ansvara för och driva säkerhetsplaneringar i familjer och nätverk. Det dagliga arbetet sker i nära samarbete med samordnare, med ett tydligt barnperspektiv.  Arbetet innebär både självständigt arbete och ett nära samarbete med team. Då du jobbar självständigt i rollen som socialsekreterare på enheten är det en förutsättning att du har erfarenhet och god kunskap om myndighetsutövning gällande barn och unga. Du ska ha förmåga att möta familjer där de är, och att kunna identifiera resurser för teamet att bygga på.  Är du en trygg, driven socionom som känner dig intresserad av detta, är du välkommen med din ansökan! KVALIFIKATIONER Du har socionomexamen och dokumenterad erfarenhet av myndighetsutövning inom målgruppen barn och unga.  Det är meriterande om du har dokumenterad erfarenhet av arbete enligt Signs of safety och om du har erfarenhet av att följa upp insatser och arbeta i team. Som person visar du en emotionell stabilitet så att du är lugn och hanterar stress på ett konstruktivt sätt och har förmåga att behålla ett gott humör vid press och motgångar och där du fokuserar på rätt saker. Du är säker i osäkra sammanhang och har mod att säga ifrån och förmåga att skilja på sak och person. Du arbetar bra med andra människor och är smidig, lyhörd och kommunicerar med andra på ett konstruktivt sätt.  Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Varmt välkommen med din ansökan. ÖVRIGT Din ansökan gör du enkelt genom att bifoga ditt CV och svara på några urvalsfrågor kopplade till denna tjänst. Vi ber dig dock att inte bifoga personligt brev. I den här rekryteringen genomförs ekonomisk och juridisk bakgrundskontroll på slutkandidaten som en del i Sigtuna kommuns trygghets- och säkerhetsarbete. Blir du vår slutkandidat kommer du att få mer information och kontrollen görs givetvis med ditt samtycke. Socialförvaltningen i Sigtuna kommun sitter i kommunhuset i Märsta, på ca tre minuters gångavstånd från pendeltågstationen. Du tar dig enkelt till Märsta från Stockholm och Uppsala med tåg. Personalparkering finns. Som anställd i Sigtuna kommun får du ta del av en rad förmåner, bl.a. blir du automatiskt medlem i Personalklubben där du kan delta i olika aktiviteter. Läs gärna mer om våra andra förmåner och hur det är att jobba hos oss i Sigtuna kommun! https://www.sigtuna.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss.html Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

17 juni 2025
Sista ansökan:
1 juli 2025
Socialsekreterare mottag, inriktning ekonomiskt bistånd
MARIESTADS KOMMUN
Socialsekreterare

Inom socialförvaltningen pågår ett ständigt utvecklings- och förbättringsarbete för att skapa bättre förutsättningar för en välmående personal med fokus på de vi är till för. Vi arbetar för en stark gemenskap med stor tillit där vi stöttar varandra och har kul på jobbet! Vi är engagerade och drivs av vår vision om att bli Sveriges bästa socialtjänst! Nu söker vi en mottagningssekreterare som har erfarenhet av socialtjänsten och som trivs med att vara första kontakten in på vår vuxenenhet, med fokus försörjningsstöd, på Maria Nova. ARBETSUPPGIFTER Som mottagningssekreterare är du vägen in och ansiktet utåt för Maria Nova - därför har du en nyckelroll i organisationen! I mottaget görs en första bedömning av inkommande ansökningar och anmälningar både enligt socialtjänstlagen samt LVM. Du handlägger enklare ärenden som till exempel engångsbistånd, yttranden samt lämnar information kring socialtjänstens arbete och verksamheter. Det förekommer också att du medverkar vid avhysningar. I mottaget arbetar två socialsekreterare med uppdelad arbetsfördelning mellan vuxen och ekonomiskt bistånd. Tjänsten vi söker är mottagningssekreterare med inriktning ekonomiskt bistånd. Här arbetar du främst med försörjningsstödet och de huvudsakliga arbetsuppgifterna innefattar att lämna information kring ekonomiskt bistånd, boka nybesökstider samt hantera de akuta ansökningarna som inkommer. I din roll har du nära samarbete med din mottagningskollega med inriktning vuxen som innefattar områdena missbruk, socialpsykiatri, våld i nära relation samt bostadslöshet. Din fysiska placering är intill Maria Novas reception. I mottaget hjälps ni åt med jourtelefonen och täcker upp det akuta som inkommer vid varandras frånvaro. Du ska också kunna stötta upp i receptionen vid ärenden som är av mer komplex karaktär. I din roll samverkar du även med övriga funktioner på Maria Nova. KVALIFIKATIONER Du som söker har socionomexamen och erfarenhet av flera olika delar av socialtjänsten. Vi ser att du har en mycket god känsla för service men även att kunna vara tydlig med att sätta gränser. Det är viktigt att du gillar att möta människor och att du kan hantera människor som är i kris. Eftersom tjänsterna innebär att hantera ansökningar och anmälningar krävs det att du kan ta emot dem enligt gällande lagar och regler kring handläggning och dokumentation. Ansökningarna håller på att digitaliseras, det är därför ett krav att du har lätt för att ta till dig digitala hjälpmedel och kunna lära andra att använda dem. Språkkunskaper i arabiska och engelska är meriterande. Förutom att få möjligheten att arbeta med kompetenta och trevliga kollegor och medarbetare kan vi erbjuda dig; • Semesterväxling • Löneväxling till pension • Försäkringsförmåner • Förmånscykel • Tillgång till gratis inomhus- och utomhusbad • Friskvårdsbidrag Vi hanterar ansökningar löpande vilket innebär att intervjuer och tillsättning kan ske innan sista ansökningsdatum. I din ansökan önskar vi ett cv av dig där dina tidigare meriter framgår. Personliga brevet kan du däremot utesluta - du får istället besvara några urvalsfrågor när du gör din digitala ansökan. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och goda referenser. Varmt välkommen till oss! ÖVRIGT Mariestad är framtidskommunen med tydlig riktning, vi ska växa! Här finns jobb, grön omställning, god kommunal service och framtidstro. Detta genomsyrar hela vår verksamhet. Vi står i startgroparna för en mycket spännande resa med planerade storsatsningar inom flera områden. Etableringarna kommer att innebära stora möjligheter för platsen och organisationen att växa och utvecklas. Vill du vara med och skapa drömlägen tillsammans? Bli en del av vårt lag när vi formar framtidens Mariestad! Varmt välkommen med din ansökan! Vi hanterar ansökningar digitalt via vårt rekryteringsverktyg. Ansökningar som inkommer via e-post eller pappersformat kommer inte att prioriteras. Vid ett anställningserbjudande ber vi dig att visa ett utdrag från polisens belastningsregister. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss? Gå in på www.livetiskaraborg.se och upptäck alla Skaraborgs möjligheter!

17 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Socialsekreterare
Kristianstads kommun
Socialsekreterare

Kristianstads kommun har drygt 7 000 medarbetare som gör skillnad i människors vardag, varje dag. Hos oss hittar du medarbetare som brinner för välfärden och vill utveckla idéer till verklighet. Kristianstads kommun erbjuder flera olika karriärvägar så att du kan utvecklas genom hela arbetslivet. Vi arbetar utifrån vår vision Möjlighet att lyckas och vår värdegrund som utgår från de fem begreppen: Respektfull, Delaktighet, Resultatinriktad, Professionell och Tillitsfull. Orden är grunden i vårt varumärke och de beskriver hur förvaltningen vill uppfattas av dem vi är till för. Verksamheten Utredning försörjning har cirka 85 medarbetare som arbetar för att nå målet att ha en etablerad och självförsörjande befolkning. Verksamheten är fördelad i fyra enheter med team och teamledare. Arbetet är klientnära och omväxlande. Eventuella utvecklingsmöjligheter i tjänsten • Utföra arbetsuppgifter, till en början med stöd av teamledare mentor och kollegor, sedan mer självständigt. • Delta i introduktionsprogram arrangerat av teamledarna. • Delta i handledning och samråd. • Gå på studiebesök arrangerade i förvaltningen. • Digitala utbildningar i Utbildningsportalen, samt andra utbildningar genomförda av kommunen. • Läsa handboken, rutiner och riktlinjer. • Lära sig JP • Delta i Försäkringskassans utbildning om sammansatt bastjänst ekonomiskt bistånd. • Regelbunden avstämning med teamledare och enhetschef med utrymme för reflektion. • Delta i samverkan. Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Arbetet som socialsekreterare utredning försörjning innebär att du: • Ansvarar utifrån delegation med rättssäker handläggning och beslut i enskilda ärenden samt att upprättade rutiner följs. • Möter invånare med respektfullhet och professionalitet. • Handlägger och dokumenterar ärenden enligt gällande lagstiftning, rutiner och riktlinjer. • Tar del av, hålla sig uppdaterad och följa arbetsgivarens policys och rutiner gällande för anställningen. • Upprättar genomförandeplaner med aktivt arbete mot självförsörjning. • Håller dig uppdaterad kring verksamhetens mål. Dina ansvarsområden blir: • Individerna i hushållen på den egna tjänsten med stöd av teamledare mentorer och kollegor. • Att bidra till den psykosociala arbetsmiljön. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har socionomexamen eller annan jämförbar examen som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har utbildning i socialrätt och vi ser gärna att du har erfarenhet av myndighetsutövning samt handläggning av ekonomiskt bistånd. Eftersom kommunikation och dokumentation ingår i dina arbetsuppgifter behöver du ha goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift. Kan du kommunicera på något annat språk är det meriterande liksom att du har kulturkompetens. Vi vill att du har goda kunskaper i Office-paketet och hanterar digitala verktyg i ditt dagliga arbete. B-körkort är ett krav. För oss är det viktigt att du står för god etik och sunda värderingar. Du försvarar lika möjligheter både inom organisationen och samhället i stort. Vi vill att du har förmågan att arbeta med andra människor, att lyssna, visa empati och respekt. Du är prestigelös och uppmärksammar och belönar andras bidrag. Vidare är du bra på att skapa och bibehålla goda relationer och samarbetar du väl med personer i olika sammanhang och funktioner. Du behöver kunna både självständigt och tillsammans med andra, fatta snabba och tydliga beslut men också ha en god initiativförmåga. Att noggrant analysera och bedöma olika typer av data för att dra väl genomtänkta slutsatser samt för att skapa fungerande lösningar krävs i rollen. Förmåga att planera och organisera ditt arbete krävs liksom att du har lätt för att sätta upp mål, organisera resurser, följa upp och avsluta aktiviteter. Att följa instruktioner, procedurer, lagstadgade krav och policys är en självklarhet för dig. ÖVRIGT Möt framtiden med oss i arbete och välfärdsförvaltningen. Förvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorgen och vissa arbetsmarknads- och utbildningsinsatser i kommunen. Vi har ett samlat ansvar för att förebygga och motarbeta utanförskap och stödja medborgaren till ökad självständighet. I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid. Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer alternativt lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via medborgarcenter 044-13 50 00. Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.

17 juni 2025
Sista ansökan:
1 juli 2025
1:e socialsekreterare Vuxenenheten
Älmhults kommun
Socialsekreterare

Älmhults kommun finns i södra Småland med närhet till goda kommunikationer och natursköna områden. I Älmhult kombinerar du den mindre ortens fördelar och charm med en unik internationell atmosfär. Här är det lätt att leva och bo och du har nära till det mesta. Vi är cirka 1800 stolta och engagerade medarbetare som bidrar med service av hög kvalitet till Älmhults invånare varje dag. Vår arbetsmiljö präglas av samarbete, mod och delaktighet. Tillsammans gör vi skillnad! Socialförvaltningen har i uppdrag att möta människor i alla åldrar och livssituationer, oavsett om det handlar om vård och omsorg eller stöd och service. Vi finns där dygnet runt och stöttar upp i det dagliga livet för barn och familjer till äldre, personer med funktionsvariation och till de som behöver hemsjukvård. Vill du ha ett meningsfullt arbete och göra skillnad i människors vardag, då är du den vi söker! Älmhults kommun har på grund av sitt geografiska läge utmed stambanan väldigt goda pendlingsmöjligheter över länsgränserna. Med direkttåg tar det 35 minuter till Växjö och mindre än en och en halv timme till Malmö. Vuxen- och biståndsenheten består av bistånds-, LSS- och vuxeneheten. Vi som arbetar i enheten är: 1 enhetschef 1,5 1:e socialsekreterare 5 socialsekreterare på bistånd 2 socialsekreterare på LSS  5,5 socialsekreterare på vuxen Tillsammans med länets andra kommuner deltar vi i Yrkesresan. Yrkesresan är ett koncept för introduktion och kompetensutveckling som syftar till att ge kvalitet i varje möte mellan socialtjänstens medarbetare och invånare. Målet med Yrkesresan är att stärka kompetens och yrkesstolthet för både medarbetare och chefer inom socialtjänsten genom att erbjuda bästa tillgängliga kunskap på ett samlat och pedagogiskt sätt ARBETSUPPGIFTER Har du ett brinnande intresse för socialt arbete i ett familjeorienterat förhållningssätt? Vill du bidra till att utveckla vår verksamhet tillsammans med oss? Då kan du vara den person vi söker! Vi värnar om det goda mötet och att varje besök ska vara av god kvalitet för samtliga inblandade. Arbetet som 1:e socialsekreterare innebär att du står för det nära och dagliga stödet till våra socialsekreterare, både nya och mer erfarna, såväl enskilt som i grupp. Du har det övergripande ansvaret för myndighetsutövningen på enheten, där du fördelar arbetet och metodhandleder medarbetarna. Du ska tillsammans med enhetschef se till att arbetet på enheten sker i enlighet med gällande lagstiftning och bedrivs utifrån aktuell kunskap, beprövad erfarenhet och med god kvalitet.  I denna annons söker vi en 1:e socialsekreterare till vuxenenheten för de socialsekreterare som arbetar med att utreda, bedöma, fatta beslut och följa insatser inom missbruk, våld och socialpsykiatri. Dina arbetsuppgifter kommer också att bestå av 50 % handläggning, samt att delta i forum för utveckling och samverkan för att vidareutveckla enhetens arbete. Det ingår även att föra nämndens talan i domstolsprocesser. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har socionomexamen eller utbildning som bedöms likvärdig. Du ska ha flerårig erfarenhet av myndighetsutövning inom vuxenområdet. Du är väl bevandrad inom handläggning och dokumentation samt de lagrum som styr vår verksamhet. Erfarenhet av arbete som 1:e socialsekreterare inom vuxenområdet är meriterande, eller om du har annan ledarskapserfarenhet. Du uttrycker dig väl i tal som skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och din vilja och förmåga att bidra till ett positivt arbetsklimat. Du behöver ha ett öppet och förtroendeskapande förhållningssätt som inspirerar och utvecklar andra. Du ska vara bekväm med att fatta beslut, prioritera och fördela arbetsuppgifter. Förmåga till helhetstänkande, samarbetsförmåga och kreativitet är också viktiga egenskaper. Du ska vara en ansvarstagande och strukturerad person. Känner du igen dig i beskrivningen ovan, har genuint intresse för socialt arbete och tycker utvecklingsarbete är bland det roligaste du vet, kan du vara den vi söker! B-körkort ett krav. ÖVRIGT Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

17 juni 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Socialsekreterare till Familjeenheten Täby
Täby kommun
Socialsekreterare

Vill du vara med och bidra till utvecklingen av framtidens socialtjänst?  Gillar du tanken på att jobba i en kommun där förändring och utveckling står högt på agendan? Då är Täby kommun rätt plats för dig! Vi söker nu två socialsekreterare som vill göra skillnad för barn och unga. Om jobbet Familjeenheten är en del av avdelningen individ- och familjeomsorg. Vi är 58 medarbetare fördelade i mottagningsgrupp, två utredningsgrupper, familjehemsgrupp, uppföljningsgrupp, barnsäkerhetsteam och ungdomsbrottsjour. Enheten leds av två enhetschefer.   Som socialsekreterare i utredningsgrupp arbetar du med att utreda ärenden gällande barn och unga 0 - 20 år enligt Socialtjänstlagen och handlägga ärenden enligt LVU. Vi lägger stor vikt vid samarbete internt och externt, med klientens bästa i fokus. Utredningsgrupperna består av totalt 16 socialsekreterare och två gruppledare. Vi använder Signs of Safety som kvalitetsmetod och har utvecklat vår organisation med små arbetsgrupper och nära ledarskap. Vi satsar på kompetensutveckling och ingår bland annat i Yrkesresan och NUSO. Inom IFO finns ett team av utvecklingsledare och administratörer som stöttar oss i utvecklingsfrågor och handläggning.  Familjeenheten sitter i moderna, aktivitetsbaserade lokaler vid Täby centrum.  Vem är du? Vi söker dig som har: • socionomexamen • arbetslivserfarenhet av myndighetsutövning inom barn och unga.  Det är meriterande om du har kunskap om eller erfarenhet av, BBIC och Signs of Safety. Har du körkort ses även det som meriterande. Tjänsten ställer höga krav på förmåga att arbeta självständigt och strukturerat. Du måste kunna göra tydliga bedömningar och bemöta människor i många olika situationer. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet med vilja att bidra till utveckling av arbetet. Du behöver även ha god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. Täby kommun erbjuder Vi erbjuder dig ett intressant, utmanande och meningsfullt arbete där du är med och gör skillnad i människors liv.  Våra medarbetares hälsa är viktig för oss och vi arbetar aktivt med att skapa en hälsofrämjande arbetsplats där man kan växa i en bra balans mellan arbete och fritid. Vi satsar på kompetensutveckling och månar om att våra medarbetare är rätt rustade för sitt arbete.  På vår hemsida kan du läsa mer om hur det är att arbeta i Täby kommun www.taby.se Övrigt Låter det intressant? Registrera din ansökan på vår hemsida genom knappen ”Ansök”. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar via mail eller brev. Sista ansökningsdag är 2025-08-09. Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden. Tjänsten är en tillsvidareanställning, på heltid. Tillsättning sker enligt överenskommelse. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.  Om rekryteringsprocessen I Täby kommun genomförs rekrytering utifrån metodiken kompetensbaserad rekrytering. Rekryteringen omfattar även olika typer av bakgrundskontroller för en kvalitetssäkrad process. Innan en eventuell anställning i Täby kommun ombeds du som kandidat verifiera relevanta utbildningar och arbetslivserfarenhet samt uppvisa ett utdrag ur Polisens belastningsregister ”Utdrag från belastningsregistret för enskild person enligt 9 § 1 stycket lagen (1998:620) om belastningsregister”. Utdraget ska uppvisas i obrutet kuvert och går att  beställa på Polisens hemsida Kontrollera egna uppgifter, e-tjänst | Polismyndigheten (polisen.se). Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna uppvisa ett giltigt uppehåll-/arbetstillstånd eller kunna styrka att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Behandling av personuppgifter När du registrerar din ansökan kommer Täby kommun att behandla dina personuppgifter för att administrera din ansökan. Kommunstyrelsen i Täby kommun är personuppgiftsansvarig för dessa behandlingar. Läs gärna mer om hur Täby kommun behandlar personuppgifter på Personuppgifter - Täby kommun (taby.se). Vi vill upplysa om att din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen, vilket innebär att dina ansökningshandlingar kan begäras ut.   Om Täby kommun Täby är en av Sveriges mest välskötta kommuner med stor valfrihet, välfärdstjänster av hög kvalitet, attraktivt näringslivsklimat och stabil ekonomi. Skolorna i kommunen uppvisar toppresultat, förskolorna erbjuder en trygg och stimulerande miljö och vid kommunens äldreboenden är nöjdheten stor. Läget är attraktivt med närhet till både Stockholm och Arlanda, samtidigt som tillgången till skog, hav och strövområden ger möjlighet till naturupplevelser och rekreation. Täby utvecklas med nya attraktiva och trygga miljöer och genom att befintliga områden vidareutvecklas – hållbart, med omsorg om kulturarv och där större sammanhängande grönområden värnas. Halva Täby ska vara grönt och hela Täby hållbart. Trafik och infrastruktur ska fungera i vardagen och utvecklas för framtiden. Social omsorg är ett av Täby kommuns verksamhetsområden. Här ger vi stöd och service till Täbyborna inom områdena äldreomsorg, individ- och familjeomsorg och funktionsnedsättning.

17 juni 2025
Sista ansökan:
9 augusti 2025
Socialsekreterare försörjningsstöd
Ljusnarsbergs kommun
Socialsekreterare

Ljusnarsbergs kommun är den lilla kommunen i norra Örebro län där vi har en värdegrund med en övertygelse om att alla människor kan och vill göra ett gott arbete. Vi möter människor respektfullt och jämlikt och i alla möten visar vi empati och engagemang. Här finns goda förutsättningar för bra boende, arbete och företagande. Naturen in på knuten ger dig möjlighet till ett rikt friluftsliv. Ljusnarsbergs kommun med huvudorten Kopparberg ligger mitt i Bergslagen som under många hundra år utmärkt sig för gruvdrift och metallindustri. Kommunen har ett varierat näringsliv med mestadels små företag men också några större. Välkommen! Läs mer om Ljusnarsberg på www.ljusnarsberg.se . På en timme tar du dig enkelt med tåg till och från Örebro och på en halvtimme till och från Ludvika. Som medarbetare i Ljusnarsbergs kommun är du med och bygger ett välkomnande samhälle där olikheter respekteras och där det finns plats för stolthet, vilja och handlingskraft. Beskrivning Vi söker en socialsekreterare till vuxen- och försörjningsstödsgruppen i Ljusnarsbergs kommun. Arbetet innebär att handlägga främst bistånd för vuxna såsom ansökningar gällande ekonomiskt bistånd men även dödsboanmälningar. IFO i Ljusnarsberg har till uppgift att ge en god och rättssäker service till kommunens invånare. Organisationen är funktionsindelad i vuxen- och försörjningsstöd, barn- och familj, bistånd äldre och funktionshinder och arbetsmarknad.   Arbetsuppgifter Arbetet innebär att stötta och stärka personer att komma in på arbetsmarknaden och öka möjligheten till egen varaktig försörjning. Vi sätter ett stort värde på det sociala arbetet och möter klienterna i den situation de befinner sig i. I tjänsten ingår även handläggning av dödsboanmälningar. Här kommer du tillhöra en arbetsgrupp med flera socialsekreterare och som arbetsleds av 1:e socialsekreterare och enhetschef. I denna roll får du möjlighet att följa den enskilde från första ansökan till självförsörjning. Du ges stora möjligheter att själv utforma det arbetsrehabiliterande arbetet tillsammans med klient och samverkanspartners. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av att: - Utreda individens resurser och hinder för egen försörjning - Handlägga och dokumentera ansökningar om ekonomiskt bistånd - Fatta beslut enligt SoL utifrån gällande delegationsordning - Arbeta coachande och stöttande med den enskilde där målet är egen försörjning via arbete, studier eller annan ersättning. - Genom motivationsarbete fokusera på att stötta i förändringsprocesser för individen - Samverka internt och externt - Kalla till SIP-möten och andra nätverksmöten. - Ta emot och handlägga frågor om dödsboanmälan - Utreda om det finns tillgångar i dödsboet - Utreda ekonomiskt bistånd för begravningskostnader - Ansvara för provisorisk förvaltning av dödsboets tillgångar och gravsättning om dödsbodelägare saknas - Handlägga och förmedla egna medel Du får möjlighet att utföra ett praktiskt socialt arbete med medborgaren i fokus. Det är ett spännande och omväxlande arbete där du i hög grad kommer att samarbeta med både interna och externa parter. Då vi är en liten kommun är vägarna till varandra korta, vi arbetar med flexibla lösningar för att möta de individuella behoven hos våra medborgare.  I tjänsten ingår också att ge information, rådgivning, kontakt med andra myndigheter samt ett kvalificerat utredningsarbete. Extern handledning erbjuds. Vuxen- och försörjningsstödsgruppen består av 3,0 socialsekreterare  Kvalifikationer Socionomexamen är ett krav för tjänsten. Du har erfarenhet av att ha arbetat som socialsekreterare med myndighetsutövning samt kunskaper om målgruppen och relevant lagstiftning. Dokumentation och utredning är en viktig del i arbetet och därför behöver du ha goda kunskaper i svenska både i tal och skrift. Meriterande är om du har även har erfarenhet från övriga områden inom individ- och familjeomsorgen. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet. Att arbeta i en liten kommun innebär att du naturligt får ta ansvar och vara med och utveckla verksamheten.  Att vara serviceinriktad och ha en flexibel läggning är viktigt då arbetet ofta innebär akuta ställningstaganden. Du har lätt för att arbeta självständigt och är samtidigt en duktig samarbetspartner. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift och har en stark egen drivkraft. Vi erbjuder dig ett meningsfullt arbete i en liten kommun med korta beslutsvägar. Varmt välkommen med din ansökan! Då annonsen kommer ut under semestertiden kommer kontakt att tas först vecka 31 Villkor Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas.     Övrigt För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

17 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Socialsekretarare
Borås kommun
Socialsekreterare

Arbetslivsförvaltningen organiserar samhällsviktiga verksamheter inom socialtjänst och arbetsmarknad och arbetar målinriktat mot att så många boråsare som möjligt ska uppnå och närma sig egen och rätt försörjning. Förvaltningen har ca 240 medarbetare och ansvarar för samt finansierar ca 350 arbetsmarknadspolitiska anställningar. Vi söker nu engagerade och drivna socialsekreterare. Har du utbildning inom socialt arbete och socialrätt samt erfarenhet och kunskap inom ekonomiskt bistånd? Då är det just dig vi söker! Vi som arbetar som socialsekreterare inom ekonomiskt bistånd beskriver vårt arbete på följande sätt: Jobbet är mycket varierande och man lär sig otroligt mycket. Det är en arbetsplats där du utvecklas både personligt och professionellt. Vi jobbar med socialt arbete på riktigt. Vi har tid och möjlighet att vägleda, motivera och göra skillnad i människors liv. Vi testar nya metoder och fastnar inte i gamla arbetssätt. Vi har en ledning som vill att vi är delaktiga och som lyssnar på våra åsikter och förslag. Vi är en multikulturell arbetsplats med härlig gemenskap i personalgruppen. Det finns en stor kompetens bland medarbetarna där vi hjälper varandra. Ring gärna så berättar jag mer - Socialsekreterare Amelie 033-35 86 43 Vår filosofi är att förändring sker i mötet med människan. Under snart ett decennium har vi utvecklat en unik arbetsmetod där personliga möten med klienterna blivit en avgörande del av vår framgång. Hos oss trivs och arbetar socialsekreterare som tror på människors egna förmågor och som sätter individen i fokus. Vi arbetar relationsbyggande och utformar utifrån vår profession systematiskt stöd och uppföljning för att den enskilde ska nå sina mål. En annan framgångsfaktor i vårt koncept är väl upparbetade rutiner där vi byggt en tydlig struktur och riktlinjer för vårt arbete. Inom vårt yrke sker idag många förändringar - inte minst mot bakgrund av den digitala utvecklingen där vi nyligen startat upp vår nya digitala plattform för digitala ansökningar om ekonomiskt bistånd. Vi är ett stort och härligt gäng om drygt 50 medarbetare med tre enhetschefer. Vi arbetar i ljusa och trivsamma lokaler i centrala Borås och alla socialsekreterare har eget kontor. Som ny hos oss får du tid att växa in i rollen. Du får en mentor och utbildning samt handledning i de metoder som vi använder oss av. Vi har kontinuerlig metodhandledning, regelbundna ärendegenomgångar och du ges möjlighet till reflektion och även extern processhandledning. Det finns även möjlighet att jobba och fördjupa dig i specifika områden efter eget intresse. Inom ramen för ditt uppdrag erbjuds du den kompetensutveckling, stöd och inspiration som du behöver för att utvecklas inom ditt arbetsområde. Vi värnar om balans mellan arbete och fritid och erbjuder därför möjligheten till flexibel arbetstid och hemarbete. Vi anser att en god balans mellan arbete och fritid är avgörande för att trivas på jobbet och vara produktiv. Vi är en arbetsplats där din åsikt har en stor betydelse. Förutom meningsfulla arbetsuppgifter och goda anställningsvillkor tar du som anställd i Borås stad del av samtliga förmåner som bland annat friskvårdsbidrag, fria bad i kommunens badanläggningar samt möjlighet till semesterväxling. Läs mer om Borås Stads personalförmåner- Vårt erbjudande - Borås Stad. Verkar detta vara ett intressant jobb? Välkommen med din ansökan och tveka inte att höra av dig om du har frågor. Vi kommer att genomföra intervjuer löpande under sommaren, vänta inte med din ansökan. Socialsekretarare Arbetsuppgifter Ditt huvuduppdrag är att arbeta med att utreda ansökningar om ekonomiskt bistånd och förändringsarbete mot egen försörjning. Ditt arbete utgår från den lagstiftning och det kunskapsstöd som finns. I ditt arbete kan du komma att samarbeta både med kollegor i staden och externa samarbetspartners som till exempel regionen, försäkringskassa och arbetsförmedling. Övrig information Kvalifikationer Du är utbildad socionom eller har annan utbildning som arbetsgivare bedömer som likvärdig. Du har en bred omvärldsbild och god kommunikationsförmåga, med siktet inställt på att skapa goda relationer. För dig är det viktigt att agera professionellt och du känner ett stort engagemang för ditt arbete. Du ska ha förmågan att strukturera ditt arbete. För uppdraget krävs att du kan uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Kunskap i fler språk än svenska är meriterande. Ansökan Din ansökan med bifogade dokument skickar du via vår ansökningsfunktion som du når via "Sök tjänst" nedan.

16 juni 2025
Sista ansökan:
14 juli 2025