Om jobbet Egna Ben grundades 2007 och är ett företag som erbjuder jour- och familjehem för barn och unga, samt Stödboende för ungdomar i centralt belägna träningslägenheter i Stockholm. Egna Ben har som mål att leverera kvalificerade tjänster med hög omsorg om såväl klient som uppdragsgivare. Vi befinner oss nu i en expansiv fas och söker nu dig som vill arbeta som familjehemskonsulent i vårt team. Arbetsplatsen är belägen på vårt huvudkontor som ligger på Södermalm i Stockholm. Inom Egna Ben värdesätter vi personalen och anser att en god arbetsmiljö är en framgångsfaktor för att hålla en hög kvalitét i våra ärenden. Egna Ben har ramavtal med samtliga av Stockholms stads stadsdelar samt flertalet av länets kranskommuner. Dina arbetsuppgifter: Som familjehemskonsulent ansvarar du för ett antal familjehem. Din uppgift är att bistå familjehemmen med handledning och stöd under de perioder de har en placering. Du arbetar på uppdrag av socialtjänsten och har ett nära samarbete med ansvarig socialsekreterare. Som familjehemskonsulent arbetar du bland annat med: · Rekrytering och utredning av familjehem · Att utbilda familjehem · Stöd och handledning till familjehem · Placeringsförfrågningar och matchning · I tjänsten ingår även beredskap enligt ett rullande schema. · Upprätthåller kontakten med uppdragsgivare samt ansvarar för den skriftliga dokumentationen rapporteringen till uppdragsgivare. Vi söker dig som: · har socionomexamen eller motsvarande utbildning · har erfarenhet av familjehemsvård (gärna som familjehemskonsulent) · har god kännedom om socialtjänstlagen och BBIC · har utbildning kring utredningsprocessen · har utbildning/erfarenhet av att handleda familjehem enskilt samt i grupp · har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska då detta krävs i utredningsprocessen och rapporteringen. · har god datorvana · har B-körkort · Som person är du trygg i dig själv och har en god förmåga att skapa förtroende hos andra människor och för organisationen. Du har ett vänligt och omsorgsfullt bemötande. Personlig lämplighet är avgörande för att lyckas i denna roll. Vi tror att du är en driven person som sporras av eget ansvar och att utveckla en god och kvalitativ verksamhet. Ett krav är att du kan jobba effektivt, strukturerat och klarar att möta deadlines samt är kommunikativ. Vidare ser vi att du är en person som tycker om att arbeta både självständigt och i team. Det är av vikt att du en har god samarbetsförmåga, både internt och externt. Ett upparbetat nätverk med familjehem är en stark merit. Vid intervju begär vi utdrag ur misstanke- och belastningsregistret som en del av vår rekryteringsprocess. Beställ gärna ett utdrag i samband med att du skickar in din ansökan. Märk ansökan Familjehemskonsulent Stockholm
Om oss Omsorgsgruppen är ett litet privat företag som funnits sedan 1996. Vi har kontor i Norrköping, Linköping och Finspång och bedriver verksamhet i hela Östergötland. Omsorgsgruppens värdeord Glädje-Respekt-Omtanke-Helhet genomsyrar hela organisationen och är med oss i det dagliga arbetet med våra brukare. Vi tror starkt på människors lika värde och du som söker hit behöver dela det synsättet. Vad vi söker Vi växer så det knakar! En av våra chefskollegor har gått vidare till annan tjänst inom företaget. Vi har även vunnit flertalet upphandlingar. Så nu söker vi två verksamhetschefer till våra gruppbostäder i Linköping. Våra boende är vuxna människor med olika typer av diagnoser som behöver stöd och stöttning i vardagen. Då vi är en privat utförare och verksamhetschefen står som ansvarig på IVO-tillståndet har vi vissa krav från IVO att förhålla oss till. Du behöver ha relevant högskoleutbildning som tex socionom samt ha 2 års dokumenterad erfarenhet av LSS. Det är inte ett krav i sig att du har körkort, men då vi har krav på chefsnärvaro på våra gruppbostäder underlättar det för dig om du på ett smidigt sätt kan ta dig runt. Om rollen Som verksamhetschef har du det yttersta ansvaret för driften av dina enheter. Du säkerställer att vi följer våra avtal med kommunen samt håller dig uppdaterad kring och säkerställer att de lagar och regler som gäller för vårt verksamhetsområde efterlevs. Vidare har du personal- och budgetansvar samt delegerat arbetsmiljöansvar för dina enheter. Vi samverkar mycket med andra aktörer, som tex SSK, rehabteam, olika myndigheter och kommunen, så en förmåga att se helheten och kunna lägga upp olika strategier i samverkan med andra är en nödvändighet för att lyckas i rollen som verksamhetschef. Vi hoppas och tror att du är en positiv person som är duktig på att se och lyfta positiva egenskaper hos andra. Du tycker att verksamhetsutveckling är kul och har ett driv och en framåtanda som smittar av sig. Vi ser verksamhetschefen som en del av ett större team, där vi tillsammans med våra medarbetare arbetar för att våra boende ska ha det så bra som möjligt. Att vi uppmuntrar och arbetar för ett så utvecklande och självständigt liv som möjligt för våra boende är en självklarhet för oss. Tjänsten är på 100% och tillträdet är enligt överenskommelse. Det ingår ledningsjour. Du kommer förväntas göra vissa resor till huvudkontoret i Norrköping, men den mesta av din tid kommer att fördelas mellan gruppbostäderna och kontoret i Linköping. Kontorsutrymmet i Linköping delas mellan verksamhetschefer inom både gruppbostad/daglig verksamhet och personlig assistans, så man sitter sällan helt själv. Intresserad av tjänsten? Du får gärna kontakta vice VD Caroline Andersson om du har frågor om tjänsten. Annars är du välkommen att maila in din ansökan med CV och personligt brev så återkopplar vi så snart vi kan. Urval sker löpande så tveka inte med att skicka in din ansökan! Mail: [email protected] Tel: 070-811 59 24
I Knivsta går framtidsandan att ta på. Läget mellan Stockholm och Uppsala, bara ett stenkast från Arlanda, är attraktivt och Knivsta växer så det knakar. Varje dag bygger vi aktivt det hållbara samhället med närhet till både storstad och vilsam natur. Vill du arbeta i en innovativ framtidskommun där du utvecklas och kan göra skillnad? Och sympatiserar du med våra gemensamma värderingar delaktighet, engagemang och tydlighet? Välkommen till oss! ARBETSUPPGIFTER Vi växer och söker nu en ny kollega till vårt team för ekonomiskt bistånd! Vuxenenheten består av en enhetschef, en gruppledare och åtta socialsekreterare. Tillsammans skapar vi en arbetsmiljö där vi trivs, skrattar och utvecklas varje dag. Vi är en enhet som strävar efter att vara i framkant genom ett kunskapsbaserat, tillgängligt och förebyggande socialt arbete. Vi arbetar med myndighetsutövning enligt SoL och LVM för personer över 18 år inom områdena ekonomiskt bistånd, missbruk, socialpsykiatri, våld i nära relation och boendefrågor såsom bostadssociala kontrakt. Hos oss får du: - Stöd från både chef och gruppledare - En lärande miljö med regelbunden handledning - Möjlighet till kompetensutveckling och vidareutbildning - Flexibla arbetstider och möjlighet till distansarbete - Fräscha kontorslokaler nära pendeltrafik Dina arbetsuppgifter: - Utreda och fatta beslut om ekonomiskt bistånd enligt SoL - Motivera och stötta individer mot självförsörjning - Samverka med interna och externa aktörer - Arbeta med metoden FIA och bidra till utveckling av arbetssätt och rutiner Välkommen till en arbetsplats som strävar efter att vara i framkant och där du kan göra verklig skillnad! KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: - Har minst 6 månaders erfarenhet av handläggning av ekonomiskt bistånd med egen ärendekrets - Har mycket god kännedom om arbetsmarknadsinsatser och kompetenshöjande verksamheter - Har arbetat med metoden FIA - Är trygg i din roll, lyhörd, lösningsfokuserad och har god samarbetsförmåga - Har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska Socionomexamen eller likvärdig samlad kompetens som arbetsgivaren bedömer är likvärdig, vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och relevant erfarenhet. ÖVRIGT Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras, om man inte redan är krigsplacerad av annan aktör. Läs mer om krigsplacering på www.knivsta.se Knivsta kommun vill ta tillvara de kvaliteter som jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Använd länken i annonsen för att söka tjänsten. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att höra av dig till kontaktpersonen i annonsen. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Porsnässkolan 4-6 och Backgårdskolan f-3 ligger grannar med varandra på Vårdgränd i Norrfjärden som är förläget ca 2 mil norrut från Piteå och ca 5 mil söder om Luleå. Vi söker gemensamt en socionom som kan fungera som en naturlig övergång mellan enheterna och således följa elever med familj över tid. Porsnässkolan 4-6 är förnärvarande förlagda i moduler i väntan på byggnation av ny skola. Välkommen med din ansökan. Arbetsuppgifter Porsnässkolan åk 4-6 och Backgård skolan f-3 söker gemensamt en socionom. I rollen som socionom i skolan kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara att arbeta med att främja elevers närvaro, samordna kontakter med externa aktörer, kunna leda möten och ingå i skolornas trygghets team. Din relation till elever och vårdnadshavare kommer vara betydande för ett gott samarbete. Kvalifikationer Vi söker dig med socionomexamen eller annan utbildnings som arbetsgivaren finner relevant för uppdraget. Meriterande är om du även har en pedagogisk bakgrund och erfarenhet av att arbeta med barn och familjer. Du ska vara väl förtrogen med skolans styrdokument. Stor vikt kommer läggas vid personliga egenskaper, som person är du trygg och har god samarbetsförmåga. Mer om tjänsten Omfattning: 100% Tillträdesdag: Enligt överenskommelse, läsåret börjar 250821 Arbetstid: Dagtid Sista ansökningsdag: 250810 Arbetsgivaren begär utdrag från belastningsregister innan anställning kan genomföras. Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta Rekryteringsteamet för alternativ sökväg på telefon 0911-69 65 10 . Om arbetsplatsen Utbildningsförvaltningen är en av kommunens sju förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med pitebor, näringsliv och föreningar utvecklar vi Piteå till en ännu bättre plats att bo, leva och verka i. Läs mer: www.pitea.se Move to Piteå – för dig som vill flytta till Piteå Letar du bostad, vill du veta mer om skola och barnomsorg eller är du nyfiken på kultur- och fritidsutbudet? Move to Piteå erbjuder dig stöd från start till mål. Läs mer - Move to Piteå
Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Med rätt förutsättningar kan vi växa, utvecklas och delta i samhället på våra egna villkor. Inom förvaltningen för funktionsstöd ger vi stöd, service och omsorg till barn och vuxna med funktionsnedsättning och skapar möjlighet för dem att leva ett gott och självständigt liv, som alla andra. Genom att sprida kunskap och samarbeta inom Göteborgs Stad och med andra aktörer ökar vi förståelsen för individers behov och utformar insatser som gör verklig skillnad. Med 6 200 engagerade medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi arbetar inom boenden med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, barn- och korttidsboenden, avlastning samt stöd och ledsagning. Vill du vara med och bidra till ett mer inkluderande samhälle? Välkommen till oss! Du är Göteborg. ARBETSUPPGIFTER Utvecklingsledarens roll innefattar att på uppdrag av myndighet funktionsstöd stärka och utveckla förvaltningens kvalitetsarbete med kompetensutveckling och frågor som rör likvärdig och rättssäker myndighetsutövning. Uppdraget innebär också att du ingår i flera samverkansstrukturer på både operativ och strategisk nivå inom och mellan andra förvaltningar i staden. Som utvecklingsledare ingår du i myndighetens stab tillsammans med verksamhetsutvecklare, controller, och inköpssamordnare. Staben leds av myndighetens två verksamhetschefer. Tjänsten utgår från Mässans gata 8-10, men visst arbete sker på förvaltningskontoret vid Selma Lagerlöfs torg. Tjänsten är en strategisk tjänst med uppdrag för myndighetsutövningen i hela staden. Uppdraget kommer också ligga nära verksamhetsutvecklaren i staben där statistik, nyckeltal och verksamhetsuppföljning ingår. Kvalitetsarbetet kan till exempel innefatta brukarundersökningar och egenkontroller såsom avvikelseanalyser. Välkommen med din ansökan till oss! KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har socionomexamen eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdigt. Du behöver ha flera års erfarenhet av myndighetsutövning inom hela socialtjänstens område, Sol, LSS och HSL. Det är meriterande om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt uppdrag. Tjänsten kräver en god förmåga att förstå och möta andra människors behov, känslor och åsikter med respekt, hänsyn och omtanke. En lyhördhet för omgivningen kombineras med ett professionellt bemötande som bygger förtroende. För att lyckas i rollen behövs även en målfokuserad inställning med förmåga att omvandla uppsatta mål till konkreta handlingar, följa upp resultat och vid behov omprioritera vid ändrade förutsättningar. Vidare krävs en god samarbetsförmåga där lyssnande, respekt och förståelse för det gemensamma uppdraget är centrala. Arbetet bedrivs strukturerat och effektivt genom god planering, organisering och prioritering, med fokus på att slutföra uppgifter i tid och följa upp resultat. Det är även viktigt att kunna se det egna uppdraget i ett större sammanhang och bidra till helheten i organisationen genom aktiv samverkan. Förmågan att ta till sig olika perspektiv och anpassa idéer utifrån verksamhetens behov är avgörande för att skapa värde och utveckling. ÖVRIGT Bifoga studieintyg eller examensbevis på efterfrågad utbildning. Urval och intervjuer kan komma att påbörjas under ansökningstiden. I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev. Intervjuer kommer att hållas från och med vecka 32. Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig: - Trygg anställning med goda anställningsvillkor - Heltid med möjlighet till deltid - Introduktion vid nyanställning - Kompetensutveckling - Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan. Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.
Utredningsenheten Barn och Unga i Strängnäs kommun förstärks med 3 socialsekreterare med allmän inriktning och 2 med fokus på ungdomskriminalitet och normbrytande beteende. Vi söker dig som är på jakt efter en meningsfull roll där du bidrar till trygghet, stöd och förändring för dem som behöver det mest. Vi tror på en arbetsmiljö där kollegialt stöd, reflektion och utveckling är en del av vardagen. Socialkontoret i Strängnäs kommun är organiserat i sex verksamhetsområden, där Utredningsenheten BoU ingår i myndighetsutövningen inom individ- och familjeomsorgen. Vi arbetar med barn och unga 0–18 (21) år och deras familjer med målet att ge rätt insatser i rätt tid. Enheten består av två arbetsgrupper och vi sitter i gemensamma lokaler med Mottagnings- och familjeenheten. Tillsammans har vi fyra gruppledare som samarbetar nära och täcker upp för varandra vid behov. En senior socialsekreterare ansvarar för att introducera och stötta nya kollegor. Vi arbetar utifrån BBIC, med ett tydligt barnperspektiv och fokus på kvalitet, rättssäkerhet och samverkan. Du arbetar i team med kunniga kollegor, får löpande handledning och erbjuds möjlighet att utvecklas inom olika områden. Vi uppmuntrar ett aktivt medarbetarskap och bidrag till verksamhetsutveckling. Vad erbjuder vi dig? • En trygg introduktion med stöd av senior kollega. • Regelbunden extern handledning. • Flexibla arbetsformer med möjlighet till distansarbete. • Friskvårdsbidrag och 60 minuters reflektionstid per vecka. • Tydlig struktur och tillitsbaserat ledarskap. • Ett kompetent team som tror på samarbete och nytänkande. ARBETSUPPGIFTER Socialsekreterare barn och unga 0-18 (21) år. I rollen som socialsekreterare med allmän inriktning arbetar du med hela målgruppen barn och unga. Ärendena varierar och kan röra allt från oro i hemmet till behov av stödinsatser, skydd eller vård. Du ansvarar för att utreda, bedöma behov, fatta beslut och följa upp insatser i nära samverkan med barnet, vårdnadshavare och andra aktörer. Exempel på arbetsuppgifter: • Mottagning, utredning och bedömning enligt SoL och LVU. • Skyddsbedömningar och insatsbeslut. • Samtal med barn, föräldrar och nätverk. • Samverkan med exempelvis skola, hälso- och sjukvård och ideella aktörer. • Dokumentation, vårdplaner och beslutsunderlag. • Företräda ärenden i förvaltnings- och kammarrätt. • Aktiv medverkan i verksamhetens utvecklingsarbete. Socialsekreterare med fokus på ungdomskriminalitet och normbrytande beteende. I rollen som socialsekreterare med fokus på ungdomskriminalitet och normbrytande beteende arbetar du riktat mot barn och unga som riskerar att utveckla eller redan har ett normbrytande beteende eller är involverade i kriminalitet. Målet är att i ett tidigt skede identifiera riskfaktorer, stärka skyddsfaktorer och genom rätt insatser motverka fortsatt negativ utveckling. Arbetet sker i linje med nationella riktlinjer för socialtjänstens förebyggande arbete och innefattar både individuella insatser och samverkan med andra samhällsaktörer. Exempel på arbetssätt och uppdrag: • Utreda och bedöma insatser enligt SoL och LVU kopplat till ungdomskriminalitet. • Genomföra strukturerade risk- och skyddsbedömningar (t.ex. med hjälp av standardiserade bedömningsinstrument). • Arbeta med nätverksbaserade insatser och familjens delaktighet. • Delta i samverkan med polis, skola, SSPF, fritid och hälso- och sjukvård. • Medverka vid akuta insatser, såsom förhör eller möten med kort varsel. • Bidra till utvecklingen av kommunens brottsförebyggande arbete. • Samverka med externa aktörer (t.ex. HVB, stödboenden). Vi tror på vikten av tidiga, samordnade och individanpassade insatser som stärker barnets skyddsnät, ökar förutsättningar till skolgång och fritidsengagemang och minskar risken för återfall i kriminalitet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • Socionomexamen, eller annan beteendevetenskaplig utbildning som uppfyller behörighetskraven. • God kännedom om aktuell lagstiftning inom socialtjänsten. • Förmåga att uttrycka dig tydligt och professionellt i både tal och skrift. • Grundläggande IT-kunskaper. • Körkort (B). Vi ser det som meriterande om du har: • Erfarenhet av utredningsarbete inom socialtjänstens barn- och ungdomsvård. • Utbildning i exempelvis BBIC, MI, PATRIARK, ADAD. • Vana att arbeta i Treserva. För tjänsterna med fokus på ungdomskriminalitet är det särskilt meriterande med: • Tidigare arbete med ungdomar med normbrytande beteende. • Erfarenhet av samverkan med polis, skola och särskilda insatsgrupper För att lyckas i uppdraget förväntas du vara engagerad och ansvarstagande. Du är flexibel och har förmåga att driva flera komplexa utredningar samtidigt. Din förmåga att kommunicera och skapa förtroende hos såväl den enskilde som anhöriga och samarbetspartners är avgörande för att du ska lyckas i din roll. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och vi vill att du delar kommunens värdegrund utveckling, respekt, öppenhet och tydlighet. Låter det spännande? Vi tillämpar löpande urval så välkommen in med din ansökan redan idag och bli en del av vårt team!
Enköpings kommun är arbetsplatsen för dig som vill vara med och skapa det långsiktigt goda samhället. Här får du möjlighet till personlig utveckling samtidigt som du får chansen att göra verklig skillnad för alla som lever och verkar i Enköping. Vi förutsätter att du är kompetent, vetgirig och redo att axla ett stort ansvar. Vilka goda idéer vill du vara med och förverkliga? Vill du veta mer om oss som arbetsgivare? Titta in på vår jobbwebbplats: https://enkoping.se/jobb Hos oss på Socialförvaltningen i Enköpings kommun arbetar vi tillsammans för att hjälpa Enköpingsbor som på olika sätt befinner sig i svåra och utsatta livssituationer. Vi har en nära ledning och arbetar hela tiden aktivt med utveckling av organisationen. Som grund i vårt förhållningssätt har vi valt att ha motiverande samtal (MI) för dem vi är till för. En del av vår ledningsstruktur är att vi arbetar i tvärteam mellan avdelningarna. Med cirka 160 medarbetare på förvaltningen har vi goda förutsättningar för en välfungerande intern samverkan. För oss är du som medarbetare vår viktigaste resurs och vi vill att du ska trivas på din arbetsplats. Vi är varandras arbetsmiljö och strävar efter ett klimat som präglas av våra värdeord: ansvar, delaktighet, utveckling, rättssäkerhet, samverkan och bemötande. ARBETSUPPGIFTER Välkommen till en spännande Socialförvaltning i framkant! Två av våra kära medarbetare kommer att gå till andra uppdrag inom förvaltningen och utifrån det söker vi nya kollegor som vill vara med oss på Mottagningen i den spännande omställningen utifrån nya socialtjänstlagen. Vi söker socionomer som socialsekreterare till vårt mottagningsteam som ska arbeta med handläggning av det som kommer in till förvaltningen. I arbetet ingår att göra förhandsbedömningar i myndighets ärenden och ge råd, stöd och service till medborgare och samarbetspartners. Vi söker dig med erfarenhet och vana att arbeta med bedömningar inom både barn och vuxen. För att komplettera dina kommande kollegor ser vi gärna att du har erfarenhet inom vuxen-handläggning/skadligt bruk och beroende. Du kommer i vardagen att nära samgå med vår öppenvård och andra delar av förvaltningen för att kunna ge tidigt stöd och arbeta förebyggande. Ett krav är att du har en socionomexamen. Rekrytering sker löpande under ansökningstiden. Mottagningsavdelningen har tio socialsekreterare, sex fältare (inkl samordnare), en teamledare och en avdelningschef. Vi har blandad erfarenhet och stort engagemang för arbetet, alltid redo att dela med oss av våra erfarenheter till våra kollegor och nyfikna på hur vi tillsammans kan utveckla arbetet. Vi arbetar systemiskt och nära, med snabba vägar till andra delar av förvaltningen, övriga kommunen och externa samarbetspartners för att möta medborgarnas behov på ett lätt sätt. Vi har god introduktion för våra nyanställda, den som är ny har en mentor i sin arbetsgrupp och vi arbetar med medhandläggarskap vid behov i våra ärenden. Vi erbjuder fortbildning och kompetenspåfyllning där samtliga medarbetare bereds möjlighet att gå Yrkesresan, Freda utbildning och MI grundutbildning. MI är en del av vårt värdegrundade förhållningsätt. Vi använder verksamhetssystemet Lifecare. Välkommen med din ansökan ! KVALIFIKATIONER socionomexamen Erfarenhet av handläggning inom myndighet barn och vuxen ÖVRIGT Varmt välkommen med din ansökan! Det är av yttersta vikt att kunder och klienter inom socialförvaltningens verksamheter kan känna trygghet i den omsorg som kommunen har ansvar för. Därför måste du visa upp ett utdrag från belastningsregistret innan erbjudande om anställning. Handläggningstiden för ett utdrag är cirka tre veckor och du beställer det själv via polisens webbplats. Beställ gärna utdraget samtidigt som du skickar in din ansökan så att du har allting klart om du går vidare i rekryteringsprocessen. Har du redan ett utdrag får det inte vara äldre än ett år. Beställ ditt utdrag från belastningsregistret på polisens webbplats här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/ Vi använder verksamhetssystemet Life Care. Av säkerhetsskäl kräver Life Care att alla som använder systemet loggar in med e-legitimationen Freja eID+. För att du som anställd ska kunna använda systemet behöver du skaffa Freja eID+. Du får mer information vid en eventuell intervju. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken för ansökan. Dina ansökningshandlingar omfattas av offentlighetsprincipen och kan därför komma att lämnas ut som allmän handling efter en sekretessprövning. Vill du veta mer om hur Enköpings kommun generellt sett hanterar personuppgifter så finns mer information på vår hemsida. För dig som har skyddad identitet så finns information om hur du söker tjänsten här: https://enkoping.se/underwebbar/jobb-och-karriar-i-enkoping/jobba-hos-oss/var-rekryteringsprocess.html Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att kommunen utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre kommun att besöka, leva, verka och bo i. Tillsammans ger vi morgondagens världsmedborgare förutsättningar att nå sina mål och drömmar. Genom gemenskap, engagemang och självständiga individer – redo att hantera vardagen och framtiden. Ditt nya jobb Inom Jönköpings kommun arbetar ca 12000 medarbetare inom många olika yrken. Oavsett om du lär barn att läsa, ger trygghet och vård åt äldre eller utvecklar stadens gator och torg så bidrar du till att skapa bra dagar för alla som lever och verkar i Jönköping. Vill du ha ett meningsfullt arbete där du gör skillnad? Välkommen till oss! Utbildningsförvaltningen är kommunens största förvaltning och vi arbetar för en tillgänglig skola för alla och att vara en organisation med lärglädje. Verksamheten präglas av engagerade pedagoger som genom reflektion och flexibilitet tar vara på och utmanar varje elevs förmåga och kompetens för att möta en föränderlig värld. Välkommen till oss Vi söker en skolsocionom som vill arbeta förebyggande och främjande med elever i de tidiga skolåren, F-6. Arbetet fokuserar kring elever med låg skolnärvaro och som riskerar att inte nå kunskapsmålen. Det kan också innebära arbete med elever som är i skolan men kan ha svårt att komma in i grupper, klassrummet efter rasten eller liknande. Du kommer att vara en del av skolans elevhälsoteam och delta i det främjande och förebyggande arbetet men även åtgärdande. Att samverka med vårdnadshavare, personal på skolan samt verksamheter utanför skolan, ex Ung Fritid och socialtjänsten, är en viktig del i arbetet. Månsarp och Tahe skolområde är beläget i södra delen av Jönköpings kommun och innefattar Månsarpsskolan och Taheskolan. På båda skolorna finns förskoleklass, åk 1-6 samt fritidshem. Här finns behörig, engagerad och erfaren personal där alla ålderskategorier är representerade. Vi har en hög kompetens och kunskapsnivå med behöriga pedagoger i alla ämnen och verksamheter. https://www.jonkoping.se/jobba-hos-oss Din kompetens Du är utbildad socionom och har erfarenhet av arbete med barn och unga i komplicerade situationer. Du har ett stort intresse för att barn och unga utvecklas efter sin förmåga och vill arbeta med tidiga insatser för att främja skolnärvaro, ett gott mående och i längden en möjlighet att nå gymnasiebehörighet. Du bör vara van att arbeta självständigt och avsluta dina uppgifter som bestämt. Som person har du förmågan att se elevers olika behov och tar hänsyn till deras individuella förutsättningar. Du har en öppen attityd och ett inkluderande förhållningssätt. Du har god kommunikationsförmåga både muntligt och skriftligt. Du känner dig trygg i kontakten med barn och unga, deras vårdnadshavare och andra verksamheter. En förutsättning är att du som söker har en helhetssyn kring vad som främjar barn och ungas lärande och utveckling. Du känner ett genuint engagemang för våra barn och ungdomar i Jönköpings kommun. Vi fäster stor vikt vid samarbetsförmåga och personlig lämplighet. Bra att veta Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på Månsarps- och Tahes skolområde under två år. Därefter omprövas placering och annan skola kan bli aktuell. Skolsocionomerna träffas regelbundet som grupp och tillsammans med personal på central förvaltning utifrån fokus närvarofrämjande arbete. För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker. Tänk på att skollagen kräver att samtliga medarbetare visar upp ett utdrag ur belastningsregistret och handläggningstiden för detta dokument kan vara lång. Urval och intervjuer kan komma ske före ansökningstiden har gått ut. https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ Vill du veta mer? Välkommen att kontakta någon av de kontaktpersoner som anges i annonsen eller sök upp en facklig representant via länken nedan. https://www.jonkoping.se/fackligaubf Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Hos oss får du mer än ett jobb. Välkommen att söka tjänsten som skolsocionom på Månsarps- och Tahes skolområde. Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.
Division psykiatri har påbörjat en omställning till Nära Vård, där vi förflyttar vården ut i hemmet nära patienten. Kliniken har därför utformat ett specialistpsykiatriskt omvårdnadsteam, SPOT, som i Juni 2025 beslutades att implementeras som permanent verksamhet. Vill du vara med på resan och utveckla framtidens psykiatri? Just nu söker vi ny kollega! Välkommen med din ansökan! Vi sökerVi söker dig som är utbildad socionom med goda kunskaper i de vanligat förekommande Microsoft Office progremmen. Goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift samt tidigare erfarenhet av myndighetsutövning och samverkan. Meriterande är legitimerad hälso- och sjukvårdskurator, behärskar något av minoritetsspråk och tidigare psykiatrisk erfarenhet. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper. Som person planerar, organiserar och prioriterar du arbetet på ett effektivt sätt och sätter upp och håller tidsramar. Du är trygg, stabil och har självinsikt och har mod att agera efter din egen övertygelse. Du är flexibel då du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Det här får du arbeta med Syftet med SPOT (Specialistpsykiatriska omvårdnadsteam) är att i en öppenvårdsform kunna ge mer individanpassande omvårdnadsinsatser i hemmet i stället för inom slutenvården. Målbilden är att kunna förkorta behovet av slutenvårdstid för patienterna samt undvika inläggning inom slutenvården om möjligt samt stärka där den ordinarie psykiatriska öppenvårdsnivån inte bedöms tillräcklig. Vården skall vara personcentrerad och anpassad utifrån den enskilda patientens behov, förmåga och mående. Målgruppen för SPOT är patienter inom Piteå Allmänpsykiatris upptagningsområde från 18 års ålder och uppåt, vars vårdnivå är större än det som den psykiatriska öppenvården kan erbjuda i den ordinarie verksamheten, men som ändå inte bedöms vara i behov av 24 timmars slutenvård. SPOT finns tillgängligt alla dagar året runt. Arbetsuppgifter som ingår i SPOT-teamet kan variera men innebära exempelvis stödjande samtal, beteendeobservationer, ångesthantering, telefonuppföljningar, arbeta i resursteam runt patienter med komplex problematik, uppföljning av patienter från slutenvården, stöd för patienter under permission, familjesamtal, samverkan med vårdgrannar och kommuner. SPOT arbetar på uppdrag av läkare från slutenvård eller öppenvård SPOT är för närvarande indelade i tre mobila team med områdesindelningar enligt följande, Team 1, Akut team, samverkan med annan blåljusverksamhet (ambulans, polis) Team 2, Piteå – Arvidsjaur – Arjeplog, Team 3, Piteå – Älvsbyn. Vi söker en medarbetare som arbetar mot samtliga team. Som socionom i SPOT ansvarar du för att stötta personalen i frågor gällande samverkan, informera patienter om deras möjligheter till stöd, ge anhörigstöd samt delta på samverkansmöten med våra vårdgrannar och kommuner. I denna roll söker vi även dig som vill anta ett uppdrag som utvecklingsledare under 2 år där syftet är att kvalitetssäkra och vidareutveckla arbetet med samverkan med våra övriga samarbetspartners och aktörer, så att våra medborgare får den bästa tillgängliga vården. Som utvecklingsledare arbetar du nära enhetschefen i utformande av rutiner och arbetssätt. Det är även viktigt att du identifierar och deltar aktivt i det framtida utvecklingsbehovet i SPOT teamet. Det här erbjuder vi dig - Kontinuerlig kompetensutveckling - Möjlighet att själv utveckla din roll - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/ Information om tjänstenVi erbjuder dig en tillsvidareanställning på heltid, dagtid. Tillträde enligt överenskommelse. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Utifrån verksamhetens karaktär och krav på säkerhet, måste man som sökande till vår verksamhet, vara beredd att lämna utdrag ur belastningsregistret. Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges nationella minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan!
Gör det som du älskar, som konsult! Kvalifikationer Vi söker dig med minst två års erfarenhet. Vi ser gärna att du som konsult har god samarbetsförmåga, är noggrann, och ansvarstagande. Arbetsuppgifter Som socionom hos Almia får du chansen att arbeta ute hos våra kunder med varierande arbetsuppgifter inom socialt arbete. Du kommer att hjälpa människor att hantera sociala problem, erbjuda rådgivning och samarbeta med olika aktörer. Arbetsmiljön är omväxlande och skiftar beroende på kund och verksamhet. Kontakta oss för mer information om detta uppdrag och hur du kan växa med Almia. Finner du tjänsten som Socionom till Östra Göinge intressant är du är varmt välkommen att höra av dig direkt till Amanda Aletto eller någon av hennes kollegor på [email protected] eller 08-410 250 50. Vi ser fram emot att höra från dig! Har du redan ett uppdrag men vet en klockren kandidat, tipsa vidare och ta del av en tipsbonus! Tillsammans med din konsultchef på Almia får du skapa det bästa upplägget som passar just dig och dina behov. Vi gör vårt yttersta för att lyssna och förstå vem du är, vad du vill och vad du behöver. Vi vill helt enkelt veta vad som är viktigt för dig. Därför är vi extra lyhörda för vad du har för behov och önskemål när det kommer till uppdragets period, omfattning, geografiskt område samt arbetstider. Det absolut viktigaste för oss är att vi tillsammans hittar ett upplägg som går att anpassa efter ditt livspussel. Personliga egenskaper: Du är en positiv och engagerad kollega som bidrar till en bra arbetsmiljö. Du är flexibel, ansvarsfull och har förmåga att arbeta både självständigt och i team. För att lyckas som konsult är det viktigt att du är prestigelös, lyhörd och trygg i dig själv. Du har du goda kunskaper i svenska och drivs av utmaningar och nya möjligheter. Vi erbjuder dig: Marknadskraftig lön En engagerad konsultchef Fördelaktiga förmånspaket Trygga villkor Tipsbonus Bli en del av Almia-familjen Almia Vårdbemanning är ett rikstäckande bolag med stort hjärta som gör allt för att du som konsult ska trivas och må bra. Tillsammans med dig följer vi dina önskemål och matchar uppdrag efter din erfarenhet. Du kommer alltid känna att du har ett stöd i din närmaste konsultchef, vars viktigaste uppgift är att se till att du mår bra. Hos oss på Almia får du ta del av en varm kultur där varje anställd är unik och får högsta prioritet från oss i form av engagemang, tillhörighet och tillgänglighet. I ditt dagliga jobb som konsult är du en del av ett vårdteam, med allt vad det innebär. Som konsult hos Almia är du också en viktig del av vårt team, och vår gemenskap. Vi håller kontakt, följer dig i uppdragen, finns alltid nära till hands och hjälper dig att lösa de eventuella problem som kan dyka upp längs vägen. Vi ser även till att du får träffa dina Almia-kollegor då och då för att utbyta tankar, tips och erfarenheter. Vi tar hand om varandra, lika självklart naturligt som att du tar hand om andra. Sista svarsdag Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! www.almia.se 08-410 250 50 [email protected]
Välj ett jobb för att visa detaljer