Socionom / Hälso- och sjukvårdskurator till BUP, Gällivare sjukhus
REGION NORRBOTTEN
Socialsekreterare

Barn- och ungdomspsykiatrin i Gällivare behöver dig, kom och bli en del av oss. Vi erbjuder dig ett stimulerande och omväxlande arbete tillsammans med engagerade medarbetare. Gällivare ligger norr om polcirkeln, i ett utpräglat glesbygdsområde. Naturen är vacker med flera naturparker. Här är "rätta stället" om du gillar uteliv och äventyr. Barn- och ungdomspsykiatrin är en öppenvårdsmottagning på specialistnivå, som ingår i en länsklinik. Vår mottagning ansvarar för barn och ungdomar 0-17 år inom upptagningsområdet Gällivare, Jokkmokk, Kiruna och Pajala. Vi sökerVi söker dig som är utbildad socionom med grundläggande psykoterapeutisk utbildning. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete med barn och unga. Du har goda kunskaper i svenska språket i tal- och skrift. Vi sätter stort värde på om du talar något av områdets minoritetsspråk samiska, meänkieli eller finska. Du har ett holistiskt synsätt till barnet och familjen. Vårt arbete är tvärprofessionellt och i nära samarbete med barnet och familjen och vårdgrannar. Det här får du arbeta med Du är en del av teamet vid akuta bedömningar, nybesök, planerad mottagning och behandling. Vi som jobbar här är socionomer, psykologer, sjuksköterskor, barn- och ungdomspsykiater, klinikassistent och medicinsk sekreterare. Vi erbjuder dig en individanpassad introduktion utifrån dina tidigare kunskaper och erfarenheter. Hos oss erbjuds du mentorskap, handledning och kompetensutveckling.Vi är en länsklinik vilket innebär samverkan med övriga mottagningar och länsenheter i Norrbotten. Vi vill fortsätta att utvecklas tillsammans och dina initiativ och kompetens blir ännu ett viktigt bidrag. Låter arbetet intressant och du känner igen dig i beskrivningen ovan ser vi fram emot din ansökan! Det här erbjuder vi dig - Trevliga och kompetenta arbetskollegor - Mentorskap - God introduktion - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/   Information om tjänstenTjänsten är tillsvidare på heltid. Arbetstiden är förlagd till dagtid måndag till fredag. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Vi tillämpar registerkontroll före beslut om anställning enligt bestämmelser i lagen (2013:852) om registerkontroll av personer som ska arbeta med barn. Utifrån verksamhetens karaktär och krav på säkerhet, måste man som sökande till vår verksamhet, vara beredd att lämna utdrag ur belastningsregistret. Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges nationella minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. Välkommen med din ansökan!

27 juni 2025
Sista ansökan:
8 augusti 2025
Barnhandläggare
Jobway AB
Socialsekreterare

Vill du göra skillnad för barn och deras familjer? Är du en trygg, självgående socionom med erfarenhet av myndighetsutövning? Då kan det här vara nästa steg för dig. Sök idag och bli en del av vårt engagerade team. Tibro kommun söker nu två barnhandläggare till Myndighetsenheten. Här får du bidra med din kompetens och erfarenhet i arbetet med barn, unga och deras familjer – i en organisation med starkt fokus på samverkan och utveckling. Som barnhandläggare har du helhetsansvar för dina ärenden, från utredning till beslut och uppföljning. Du arbetar nära barn, ungdomar och deras vårdnadshavare, samt i samverkan med andra viktiga aktörer som skola, hälso- och sjukvård och andra myndigheter. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Självständigt ansvara för ärenden: utreda, bedöma och besluta samt följa upp insatser enligt socialtjänstlagen (SoL) och lagen om vård av unga (LVU).  Hålla möten med barn/ungdomar och vårdnadshavare, samt samarbete med hälso- och sjukvård, skola andra myndigheter. Bidra med erfarenhet och ge stöd till kollegor. Arbeta i verksamhetssystemet Lifecare För att trivas i rollen ser vi att du har: Socionomexamen Några års erfarenhet av myndighetsutövning inom barn och unga Trygghet i att fatta egna beslut utifrån socialtjänstlagen (SoL) och lagen om vård av unga (LVU). B-körkort, manuell växellåda Goda kunskaper i svenska och engelska Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är flexibel, strukturerad och självgående. Du vill göra skillnad för barn och deras familjer, du tror på varje individs möjlighet till förändring och ser familjenätverket som en positiv drivkraft. Du kan hantera ett högt arbetstempo och är van vid komplexa ärenden. Du erbjuds: Starkt team och kollegialt stöd – du blir en del av en sammansvetsad grupp där vi hjälper och stöttar varandra Omväxlande arbetsuppgifter – du får arbeta med hela processen, vilket ger en bred kompetens och utvecklande arbetsdagar. Möjlighet till kompetensbreddning – här finns chans att arbeta med olika typer av ärenden och målgrupper över tid. Om Tibro Kommun Tibro är en västsvensk kommun med drygt 11 000 invånare som präglas av engagemang och samverkan. Här finns ett brett näringsliv med en unik kompetens om möbler, inredning och logistik och ett rikt föreningsliv med många framstående idrottare. Här finns en medskapandekultur och en samarbetsanda som sticker ut. Tibro kommun, som är Tibros största arbetsgivare, jobbar målmedvetet med utveckling och erbjuder invånarna en mycket uppskattad kommunal service. Med ledorden tillsammans, hållbart och nära strävar vi efter att forma ett hållbart samhälle socialt, ekonomiskt och klimatmässigt. Med engagemang, omtanke, samverkan och handlingskraft löser vi framtidens utmaningar och skapar mervärden tillsammans! I denna rekrytering samarbetar Tibro kommun med Jobway rekrytering. Eventuella frågor besvaras av Celina Sundberg, [email protected]. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan därmed tillsättas innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas konfidentiellt.

27 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Vi söker just nu två Bosociala samordnare för att förstärka vårt team!
AB Gavlegårdarna
Socialsekreterare

Vi på Gavlegårdarna älskar Gävle. Det har vi gjort ända sedan vi köpte vårt första hus år 1917, och idag är vi ett av Sveriges största allmännyttiga bostadsbolag. Hos oss är du med och formar, utvecklar och förvaltar Gävle. Sedan starten har vi satt trivsel och hållbarhet i fokus för att skapa en boendemiljö där stad och människor kan mötas. Vi kombinerar ambition, kompetens och framåtanda med en varm gemenskap - alltid med målet att du ska känna dig hemma. Välkommen med din ansökan! Vi söker just nu två Bosociala samordnare för att komplettera vårt team. Som Bosocial samordnare är du med och bygger väl fungerande bostadsområden utifrån ett socialt perspektiv och arbetar med frågor som rör boinflytande och integration. Vi söker dig som är van vid att möta människor med olika bakgrund och skilda förutsättningar, du har ett stort socialt engagemang och ett genuint intresse för människor. ARBETSUPPGIFTER Som Bosocial samordnare arbetar du självständigt och ansvarar för kontakten med de föreningar, organisationer och samarbetspartners som Gavlegårdarna stödjer för att de ska ges förutsättning att skapa ett varierat och relevant utbud av aktiviteter för våra hyresgäster.   Våra Bosociala samordnare arbetar i huvudsak operativt med fokus på att driva, administrera och följa upp aktiviteter och projekt. Den ena tjänsten innehåller även ett antal strategisk arbetsuppgifter;   • Samordna och utveckla arbetet med våra samarbetsavtal • Utveckla det bosociala arbetet • Driva och genomföra aktiviteter ute i våra stadsdelar • Genomföra studiebesök och delta på mässor Den andra tjänsten innehåller arbetsuppgifter som fokuserar på att möjliggöra de överenskommelser som följer av vårt avtal med Hyresgästföreningen;  • Samordna aktivitetsmedel • Driva och genomföra aktiviteter ute i våra stadsdelar • Genomföra studiebesök och delta på mässor I båda tjänsterna förekommer förtroendearbetstid vilket innebär flexibla arbetstider där en del av arbetet utförs på på kvällar och helger. KVALIFIKATIONER I rollen som Bosocial samordnare är du den som dagligen träffar och har kontakt med våra hyresgäster och samarbetspartners vilket gör dig till en viktig pusselbit i andras upplevelse av Gavlegårdarna. För att lyckas i rollen krävs det därför att du är en naturlig relationsbyggare som kan skapa förtroende hos olika typer av intressenter. Du förmedlar information pedagogiskt och professionellt i både i tal och skrift, gärna på flera olika språk och du hanterar olika typer av systemstöd med enkelhet. Du är en trygg person som är initiativ- och ansvarstagande, fylld av idéer och samarbetar med andra på ett prestigelöst sätt för att tillsammans uppnå gemensamma mål.  Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning som socialpedagog, beteendevetare, socionom eller liknande, alternativ annan utbildningsbakgrund i kombination med arbetslivserfarenhet som vi bedömer som likvärdig. Vi ser även med fördel att du har erfarenhet från något av följande; socialt arbete, integrationsarbete och/eller arbete inom föreningslivet. B-körkort är ett krav för tjänsten. ÖVRIGT Som en obligatorisk del av denna rekryteringsprocessen tillämpar vi arbetspsykologiska tester för de kandidater som blir inbjudna till intervju. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

26 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Projektmedarbetare till projekt Rebus i Hagfors
Hagfors kommun
Socialsekreterare

Projekt Rebus finansieras av Klarälvdalens Samordningsförbund som är en egen juridisk enhet bildad av Hagfors, Munkfors och Forshaga kommuner, Region Värmland, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Uppgiften för förbundet är att effektivisera samverkan mellan parterna, både strukturellt och individinriktat. Samordningsförbundet ger en möjlighet att skapa flexibla, effektiva och lokalt anpassade samverkanslösningar som ett komplement till parternas ordinarie verksamhet. ARBETSUPPGIFTER  Utgångspunkten för arbetet i projekt REBUS är att det finns människor som har svårigheter att etablera sig på arbetsmarknaden och att försörja sig själva. Syftet är att genom samverkan och samarbete med hjälp av individinriktade insatser öka välbefinnande och livskvalitet för målgruppen som ger dem möjlighet att närma sig eller nå egen försörjning. Centralt i allt arbete är tydliga resultat och stegförflyttning.  Arbetet med deltagare genomförs utifrån individuella handlingsplaner för att stödja individen mot uppsatta mål. Tillsammans med deltagaren identifierar du individens förmågor och arbetsmarknadens möjligheter. En viktig uppgift i arbetet är att samordna och koordinera insatser för den enskilde.  Rapportering till styrgrupp och styrelse ingår. Arbetet förändras fortlöpande och du bör vara intresserad av att utveckla ditt arbetssätt och att arbeta utifrån de uppsatta mål och ramar som finns för projektet.  ARBETSPLATS  Vi söker en projektledare för projekt Rebus, med placering på arbetsmarknadsenheten som tillhör Enheten arbete och sysselsättning, Hagfors kommun. Vid arbetsmarknadsenheten arbetar ett kompetent team med arbetshandledare, arbetskonsulenter, verksamhetsvaktmästare och samordnare. Dina uppdrag kommer från socialtjänsten, arbetsförmedlingen, regionen eller Försäkringskassan.  KVALIFIKATIONER Dina personliga egenskaper bedöms vara av stor vikt och du som söker tjänsten är utåtriktat, lyhörd och självständig. Du är pedagogisk i din kommunikation för att kunna visa på fördelar med att göra förändringar i en persons livssituation. Som person är du drivande med goda kunskaper i det individuella samtalet som trivs med att arbeta självständigt men också i samarbete med andra. Du är utbildad socionom eller beteendevetare. ÖVRIGT Tjänsten är en projektanställning mellan 250901-251231. Den kan förlängas till 2026 om erforderliga beslut fattas. Hagfors kommun erbjuder dig stora möjligheter till balans i livet. Du kan göra karriär och samtidigt njuta av ett gôtt liv med livskvalitet. Här finns ett modigt fôlk med framåtanda som uppskattar kombinationen av den lilla stadens potential och närheten till en storslagen natur.  Vårt handlingskraftiga näringsliv stärker kommunen och sätter Hagfors på kartan internationellt. Den lokala flygplatsen gör att det är nära till Stockholm och resten av världen, vilket skapar möjligheter i både jobbet och privatlivet.  Här hjälps vi åt att skapa ett rikt liv och tillsammans möjliggör vi en attraktiv kommun. Läs mer om arbetet i http://www.hagforsstrategin.se. Vid anställning kan utdrag ur polisens belastningsregister komma att begäras. VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

26 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Socialsekreterare barn och unga - Tillsvidaretjänst
Sjöbo kommun
Socialsekreterare

Våra 1300 medarbetare spelar en viktig roll för Sjöbos utveckling och välfärd. Vi strävar kontinuerligt efter att bli en mer attraktiv och jämlik arbetsgivare, och erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, rökfri arbetstid och flexibla arbetstider. ARBETSUPPGIFTER Vill du bli en av oss i vårt engagerade och kompetenta team? Gruppen som arbetar med barn- och unga är funktionsindelade i mottagningssekreterare och utredande socialsekreterare, totalt 9 socialsekreterare och en socionom med myndighetsutövning. Gruppen leds av enhetschef med stöd av funktioner som gruppledare, socialadministratör, utvecklingsstrateg och systemutvecklare. På enheten finns även barnsekreterare och familjehemssekreterare. Enheten har totalt 20 medarbetare. Som utredande socialsekreterare kommer du att utreda och handlägga ärenden enligt SoL och LVU samt följa upp öppenvårdsinsatser gentemot målgrupperna barn, ungdomar och deras familjer. På vår enhet finns det möjlighet till kompetensutveckling inom olika inriktningar utifrån intresse och kompetens. Som medarbetare på myndighetsenheten arbetar du i enlighet med BBIC. Du fattar beslut i enlighet med gällande lagstiftning, riktlinjer och delegation. Dokumentation är en viktig del av arbetet. Samverkan med interna och externa samarbetspartners är andra viktiga inslag. Vi arbetar utifrån Barns behov i centrum, BBIC och använder verksamhetssystemet Lifecare. I syfte att möjliggöra en trygg start för dig som nyanställd sker introduktionen enligt introduktionsplan med regelbunden uppföljning tillsammans med gruppledare. Kommunen ingår i Skånes kommuners kompetenssatsning, Yrkesresan. Vi ser kompetensutveckling som en naturlig del av arbetet. Det är lika viktigt att erbjuda grundläggande kompetens till de som är nya i yrket till att ge vidareutbildningar och möjlighet till specialisering. Målsättningen är att alla medarbetare ska ha en individuell utvecklingsplan som utgår från kompetens och erfarenhet. Låter det som en tjänst för dig? Välkommen med din ansökan! KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en socionomexamen och erfarenhet av myndighetsutövning inom området barn och unga. Du är väl förtrogen med den lagstiftning och det regelverk som rör socialtjänstens arbete i allmänhet och arbetet med barn och unga i synnerhet. Du är ansvarstagande med ett gott bemötande och en god samarbetsförmåga. Du är trygg i din yrkesroll och kan arbeta självständigt men ser också vikten av samarbete för barnets bästa. Du är flexibel och har förmåga att ställa om och tänka nytt när uppdraget kräver det. Viktigt för oss är engagemang, respekt och öppenhet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vår ambition är att vara en flexibel arbetsplats med möjlighet till distansarbete. B-körkort är ett krav. Vi gör löpande urval i denna rekrytering. Erfarenhet av utredningsarbete barn och unga är meriterande. ÖVRIGT Inför rekryteringsarbetet har Sjöbo kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet till tjänsten. Sjöbo är en expansiv kommun mitt i södra Skåne. Här bor 19 500 invånare som har nära till den omväxlande naturen och många olika boendeformer att välja på.

26 juni 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Socialsekreterare Barn och familj
Askersunds kommun
Socialsekreterare

Välkommen till Askersund! Hos oss får du alla fördelarna med att arbeta i en liten kommun. Här värdesätter vi skapandet av nära relationer, modet att påverka och det engagemang som genomsyrar vårt arbete. Vi har jobb som märks och tillsammans gör vi skillnad varje dag, alla på olika sätt men alltid med kommunens invånare i fokus. Socialförvaltningen i Askersunds kommun ansvarar för äldreomsorg, LSS- och omsorgsverksamheten, socialpsykiatri, verksamhet för ensamkommande flyktingbarn samt individ- och familjeomsorg. Vi vill erbjuda den bästa möjliga socialtjänsten inom givna ramar. Vi vill i vårt arbete veta vad våra insatser leder till och har medborgaren i fokus i allt vi gör. Varje dag går vi till jobbet för att medborgare i Askersunds kommun ska få stöd och hjälp. Idag, imorgon och i framtiden!  Välkommen till en arbetsplats där vi bryr oss om varandra och vår arbetsmiljö, arbetar tillsammans och tänker nytt. Är du en flexibel och serviceinriktad person som vill göra skillnad för barn, unga och vuxna i Askersunds kommun? Då är det kanske dig vi söker! ARBETSUPPGIFTER Vi söker en medarbetare som i huvudsak arbetar som den särskilt utsedde socialsekreteraren för placerade barn. Du har kontakt med barnet för att säkerställa att barnet har det bra, du arbetar för att barnets behov av skolgång och hälso- och sjukvård tillgodoses samt gör övervägande om fortsatt behov av vård. Som barnföljare arbetar du aktivt för det tredelade föräldraskapet som innebär kontakt med barnet, föräldrar, nätverk samt familjehem eller andra hem för vård. Tjänsten innebär resor inom och utanför vår region. Tjusningen med att arbeta i en mindre kommun är bredden på arbetet. I uppdraget ingår även traditionell myndighetsutövning med bland annat utredningar, skyddsbedömningar och beslut om insatser. KVALIFIKATIONER Vill du vara med på vår utvecklingsresa och bidra till en kunskapsbaserad och förebyggande socialtjänst? Du kommer att vara en viktig del av vårt arbete och  vi välkomnar dig som vill göra skillnad för våra medborgare i Askersunds kommun! Vi söker dig med: • Socionomexamen • Erfarenhet av myndighetsutövning och kunskap om lagstiftning och handläggningsprocesser för målgruppen och enhetens sakområden. • Kunskap om socialtjänstens förutsättningar och möjligheter. • Vana att ta ansvar och fatta beslut. • God förmåga att dokumentera och i att uttrycka dig både i tal och skrift. • Är strukturerad, analytisk och har förmågan att driva flera processer samtidigt. • Kan prioritera i akuta situationer. • Är flexibel, bra på att kommunicera, samarbeta med andra- både internt och externt. • Vi ser också att du har en personlig mognad och är trygg och stabil.  • För att lyckas i denna roll bör du också vara prestigelös, flexibel, och lösningsorienterad samt bra på att skapa hållbara relationer då du är en viktig nyckelperson i ditt uppdrag. • På ett bra sätt kunna föra samtal motiverande och lösningsfokuserat. • Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Tjänsten kräver körkort B (manuell), där tillgång till egen bil är önskvärt. ÖVRIGT Det som gör Askersunds kommun ännu mer speciell är dess invånare! 11 500 starka individer som kallar denna plats sitt hem, och vi är stolta över att vara deras gemenskap. Vi är något över 1 000 medarbetare som arbetar tillsammans för att se till att vår kommun fortsätter att blomstra. Du kommer bli en del av ett engagerat och kreativt team som har arbetsglädje samt ett högt fokus på uppdraget. Vid din sida finns nära arbetsledning.  Är du en person som andra känner tillit till och som värdesätter goda samarbeten inom det sociala arbetets arena - en person som också kan bidra med öppenhet och nytänkande och ser möjligheter inom ramen för nya socialtjänstlagen tycker vi att du ska söka till oss! Vi erbjuder dig: • Kompetensutveckling • Möjlighet till semesterväxling • Årsarbetstid • Extern handledning • Friskvårdsbidrag • Fri parkering • En lite roligare kommun- som tar varje tillfälle i akt att fira framgångar! Hos oss kan du njuta av ett flexibelt arbetsarrangemang som ger dig möjlighet att balansera arbete och privatliv på bästa sätt. Vi tillämpar årsarbetstid för att främja en hälsosam balans. Vi har en positiv arbetskultur där lust, mod och engagemang står i fokus. Skicka in din ansökan så snart som möjligt, intervjuer kan komma att hållas löpande under ansökningstiden. Observera att vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

26 juni 2025
Sista ansökan:
14 juli 2025
Familjebehandlare RVC Sydost till Enskede-Årsta-Vantörs stadsdelsf.
Stockholms kommun
Socialsekreterare

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Välkommen till oss Nu söker vi en erfaren och engagerad behandlare till en tillsvidaretjänst. Vill du arbeta med en viktig målgrupp i ett meningsfullt och utvecklande sammanhang? Då är du varmt välkommen att bli en del av vårt team! Om relationsvåldscentrum Sydost (RVC Sydost) Vår målgrupp är vuxna (18 år och uppåt) som har varit eller är utsatta för våld i nära relation eller hedersrelaterat våld och förtryck, samt personer som utövar våld och vill förändra sitt beteende. Enheten tillhör område vuxen inom avdelning Individ och familj. Enheten leds av områdeschef tillsammans med fyra enhetschefer, och omfattar cirka 40 medarbetare. Vid RVC Sydost arbetar sju behandlare under ledning av en enhetschef. Utöver den ordinarie verksamheten driver RVC Sydost även projektet Lots, som pågår fram till årsskiftet 2025/2026. Vi erbjuder En utvecklande arbetsplats med kompetensutveckling inom våld i nära relation. Närhet till chefer. Friskvårdsbidrag på 3 000 kr/år och tillgång till gym i huset. Flexibla arbetstider med vinter- och sommararbetstid samt möjlighet till semesterväxling. Ditt uppdrag Som behandlare hos oss arbetar du med kvalificerade stödsamtal – individuellt för vuxna våldsutsatta, våldsutövare samt barn som upplevt våld och i grupp – för vuxna våldsutsatta, våldsutövare. Ditt uppdrag omfattar även att ge stöd i rättsprocesser för vuxna som gjort en polisanmälan om våld i nära relation. Du arbetar både självständigt och i team, i nära samverkan med kollegor inom socialtjänsten (ex. Relationsvåldsteamet, BoU) och externa aktörer som polis och rättsväsende. Våra insatser till barn innefattar bland annat "Trappansamtal" och "Här och nu"-samtal. Din kompetens och erfarenhet Vi söker dig som har: socionomexamen erfarenhet av arbete inom socialtjänsten dokumenterad kunskap och erfarenhet av att arbeta med våld i nära relation god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift. Det är meriterande om du har: erfarenhet av stödsamtal och behandlingsarbete utbildning i Trappan-modellen, ATV eller Utväg Skaraborgs gruppbehandling erfarenhet av att arbeta med barn som upplevt våld erfarenhet av att arbeta med våldsutövare. Vi söker dig som är trygg, lugn och tydlig i din kommunikation. Du har ett ödmjukt bemötande och god samarbetsförmåga, samtidigt som du är självgående och strukturerad. Du har personlig mognad och förståelse för arbete i en politiskt styrd organisation. Du är flexibel, har lätt för att bygga relationer och förmåga att skapa trygghet i mötet med människor i utsatta livssituationer. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet Hälsning från din blivande chef, Susanne “Jag tror på ett tillitsbaserat ledarskap där du som medarbetare får stort ansvar och förtroende. Här testar vi nya idéer, vågar göra misstag och utvecklas tillsammans. För mig är det viktigt att vi har ett kreativt arbetsklimat – och att vi har roligt på jobbet.” Övrig information Intervjuer sker löpande. När den nya socialtjänstlagen träder i kraft kan vissa arbetsuppgifter komma att förändras Välkommen med din ansökan! Vi rekryterar utan det personliga brevet i denna rekrytering för att stärka fokus på de kompetenser och erfarenheter som efterfrågas för denna roll. Vid bedömningen av din ansökan kommer vi endast att utgå ifrån ditt CV och ett antal frågor du får besvara i samband med att du söker tjänsten. Vi önskar att du svarar konkret och kortfattat på frågorna, och att det finns en tydlig koppling mellan dina svar och ditt CV. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Enskede Årsta Vantör är en av 11 stadsdelsförvaltningar i Stockholms stad. Som en del av Stockholms stad erbjuder förvaltningen förskola och fritid, omsorg om äldre och funktionsnedsatta, socialtjänst, förebyggande och trygghetsskapande arbete, stadsutveckling och parkskötsel till våra 105 000 stockholmare som bor i stadsdelsområdet. Vi står inför spännande utmaningar när Enskede Årsta Vantörs stadsdelsområde växer och helt nya stadsdelar byggs. Cirka 18 000 nya lägenheter planeras till år 2030.

26 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Socialsekreterare till mottagningsgruppen i Nacka kommun!
Nacka kommun
Socialsekreterare

Vill du ha ett omväxlande arbete och bli en del av ett proffsigt team som varje dag arbetar för att göra skillnad för familjer i Nacka som behöver stöd? Vi söker nu en socialsekreterare för fast anställning. Var med och bli en värdefull del av vårt erfarna och kreativa team.   Ditt uppdrag Mottagningsgruppen svarar för den första kontakten med barn och familjer som är i behov av stöd och hjälp samt med vuxna våldsutsatta och våldsutövare. Vi bemannar jouren enligt schema under kontorstid, ger råd och stöd, lotsar rätt och gör skyddsbedömningar och förhandsbedömningar.  Vi använder oss av ESTER-screening för bedömning av unga som har ett normbrytande beteende eller som befinner sig i riskzonen för att utveckla ett sådant beteende. Vi arbetar aktivt med familjernas egna resurser och med de frivilliga stödinsatser som finns i kommunen. Du kommer att ha nära samarbete med kollegor i organisationen och externa samverkanspartners. Mottagningen har också en viktig funktion i att vara socialtjänstens ansikte utåt, att informera och samverka med exempelvis skolor, förskolor, BVC och BUP. För att hålla hög kvalitet i verksamheten har du som medarbetare tillgång till nära arbetsledning och extern handledning samt goda möjligheter till kompetensutveckling. Gruppen består av en gruppledare och åtta socialsekreterare som arbetar med förhandsbedömningar av barn och unga, en gruppledare/samordnare och fyra socialsekreterare som arbetar med våld i nära relationer, en gruppledare och fem socialsekreterare i socialjouren samt en samordnare för Barncentrum. Gruppen leds av gruppchef.    Är det här du? Vi lägger stor vikt vid din personlighet och söker dig som tycker om att arbeta i team såväl som självständigt, samt gillar att dela med dig av din kunskap. För att trivas i rollen bör du ha fallenhet för att bygga relationer då du kommer ha många kontaktytor, både internt och externt. Vi önskar att du som söker är nyfiken och kreativ och gillar utveckling. Rollen kräver att du har ett strukturerat arbetssätt samt god prioriteringsförmåga. Du arbetar rättssäkert och har en mycket god kommunikativ förmåga i så väl tal som skrift.  Vi ser att du har: - Socionomexamen. - Erfarenhet av myndighetsutövning inom barn och unga - God dokumentationsförmåga   Meriterande Kunskap om och erfarenhet av Signs of Safety Någon av följande utbildningar: MI, FREDA, PATRIARK eller HEVA   Vi erbjuder En arbetsgrupp med erfarna kollegor som är engagerade för sitt uppdrag i mottagningsgruppen. Arbetsplatsen ligger i Nacka stadshus ett stenkast från Nacka forum. Att resa hit med buss tar 15 minuter från Slussen och 20 minuter från Gustavsberg. Nacka kommun värdesätter mångfald och har cirka 4 400 anställda som arbetar för att ge drygt 100 000 Nackabor god service, stor valfrihet och starkt inflytande. Här får du också tillgång till motionslokal i Nacka stadshus, friskvårdstimme och friskvårdsersättning. Lär mer om våra förmåner https://www.nacka.se/medarbetare/din-anstallning/halsa-och-formaner/   Intresserad? Tjänsten är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Vill bli en del av Nacka kommun, tveka inte att skicka in din ansökan! Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta gruppchef Inga-Lina Lindqvist på [email protected] och 08-718 92 37  Vi ser fram emot att få din ansökan! Urvalet kommer att ske löpande och denna tjänst kan komma att tillsättas före ansökningstidens utgång. Sista ansökningsdag är 2025-07-10.       Nacka är en av Sveriges mest attraktiva och välrenommerade kommuner. Med fokus på mål, resultat, hållbart medarbetarengagemang och ständig utveckling strävar Nacka efter att bli bäst på att vara kommun. Nacka kommun är arbetsgivaren för dig som med stor frihet förnyar och gör skillnad.

26 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Socialsekreterare LSS
Årjängs kommun
Socialsekreterare

Årjängs kommun är en stolt tillväxtkommun med framtidstro. Vi antar utmaningar med tillförsikt och mod tillsammans i samverkan. Här finns det utrymme för nya människor och nya idéer att slå rot. Vi som bor, lever, verkar och besöker Årjängs kommun brukar säga att det är nära till allt som betyder något. ARBETSUPPGIFTER Grunden i arbetet handlar om att göra skillnad för dem som har behov av stöd. Skillnad gör man som LSS-handläggare genom ett engagerat och professionellt arbete varje dag. Vi handlägger ansökningar utifrån Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS).  Som LSS-handläggare får du möjlighet att utreda, bedöma och fatta beslut om insatser enligt LSS. Det är viktiga beslut som påverkar individer och deras anhöriga. Du har många kontakter med andra professioner både internt och externt. Du kommer ingå i ett team av kollegor som handlägger ansökningar utifrån socialtjänstlagen. KVALIFIKATIONER Vi söker en engagerad och driven person med socionomexamen eller motsvarande utbildning. Du behöver ha körkort. Du behöver kunna arbeta effektivt, självstädigt och känna dig trygg med datorbaserad dokumentation, gärna i Lifecare, och ha viss erfarenhet av att skriva utredningar. ÖVRIGT För att kunna utföra vissa arbetsuppgifter som innefattar känslig information kan medarbetare behöva logga in med sin personliga e-legitimation. E-legitimation är en elektronisk identitetshandling som kan jämföras med andra former av legitimation, såsom pass. Tjänsten tillsätts under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk för redan tillsvidareanställda medarbetare. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka in din ansökan redan idag. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

26 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Behandlare tidiga samordnade insatser barn och unga
Eksjö kommun
Socialsekreterare

Eksjö kommun är en trygg och levande kommun som välkomnar alla. Här finns stad och landsbygd med både historia och framåtanda. Här verkar den lilla entreprenören och de stora företagarna. Här finns en närhet som ger möjlighet till en meningsfull fritid. Kommunen är en av de största arbetsgivarna och med din hjälp vill vi att våra invånare ska kunna leva ett gott liv. Det når vi genom att samarbeta, arbeta hållbart och ta vara på din kompetens och ditt engagemang. Sedan våren 2025 finns i Eksjö kommun den nya enheten ”Enheten för förebyggande arbete barn och unga” vars verksamhet återfinns i samma lokaler som Mötesplats Gården som utgör både fritidsgård och arena för olika yrkesgrupper som arbetar för ungas bästa.  Enheten för förebyggande arbete barn och unga består av ungdomslotsar (fältverksamhet), arbetsgruppen ”TSI (tidiga samordnade insatser) barn och familj” och det kommunala aktivitetsansvaret (KAA).  Det övergripande syftet med enheten är att utgöra plattform för att samla aktörer som arbetar nära barn och unga i syfte att ge rätt hjälp i tid och förhindra att problem växer sig större. Att satsa på förebyggande arbete barn och unga var ett politiskt beslut som innebar en utökning av tjänster inom sociala sektorn under 2025, vilket resulterade i arbetsgruppen TSI barn och familj. Uttalade mål inom ramen för satsningen var att hitta former för att öka skolnärvaron och främja den psykiska hälsan bland barn och unga i Eksjö kommun och på sikt minska behovet av externa placeringar. Tidiga och samordnade insatser (TSI) är ett paraplybegrepp för strukturerad samverkan i förebyggande arbete. I fokus för dessa insatser i Eksjö kommun är barn och unga som visar tidiga tecken på en ogynnsam utveckling så som ett tidigt stadium av problematisk skolfrånvaro, en begynnande ohälsa, normbrytande beteende eller svårigheter i det sociala samspelet. Till följd av tjänstledighet inom gruppen TSI barn och familj söker vi nu en TSI-behandlare för ett vikariat under ett års tid. Vi söker dig som utifrån din specifika kompetens kan utgöra ett kugghjul i gruppen och komplettera kollegors kunskaper. ARBETSUPPGIFTER Inom TSI barn och familj arbetar TSI-samordnare, familjebehandlare (TSI-behandlare) och skolsocionom med att utföra och samordna icke biståndsbedömda insatser till barn och unga och deras familjer. Insatserna är frivilliga, av rådgivande och vägledande karaktär där samverkan med andra aktörer är centralt i arbetssättet. Samarbetspartners kan till exempel vara ungdomslots, skolpersonal, elevhälsa, fritidsledare, hälsocoach, områdespolis, socialtjänstens öppenvård, ledare inom föreningsliv eller andra för barnet viktiga personer. Tillsammans arbetar vi med helheten kring det specifika barnet/ungdomens behov och minskar kontaktytorna för familjen när det behövs insatser från olika parter. Medlemmarna i TSI barn och familj med skolsocionomen i spetsen, utgör också skolsociala team i olika konstellationer med personal från skola och kan arbeta på uppdrag från rektorer eller utifrån eget initiativ kring olika teman kopplat till förebyggande arbete barn och unga. Som TSI-behandlare arbetar du själv operativt i ärenden samtidigt som du har en samordnande funktion gentemot det team som skapats kring barnet/ungdomen. Inom gruppen turas vi om att vara ärendeansvarig med uppgiften att bland annat säkerställa uppföljningar av de aktiviteter som pågår. Du arbetar stödjande mot förälder eller ungdom beroende på matchning, ibland tillsammans med någon av verksamhetens ungdomslotsar. Sammanfattningsvis kan arbetet bestå av att: -utföra stödjande och vägledande samtal och aktiviteter gentemot föräldrar och barn/ungdom på universell och selektiv nivå -hjälpa familjer att skapa goda grundläggande rutiner, struktur och förutsägbarhet i familjelivet -stödja förbättrad kommunikation, minskade konflikter och hanteringen av utmanande livssituationer inom familjer -aktivera och samordna åtgärder utförda av andra aktörer kring det specifika barnet/ungdomens behov - utifrån kartläggning av bakomliggande orsaker till problematiska skolsituationer arbeta för att finna lösningar tillsammans med skola - samverka med skolans personal för att skapa en trygg skolmiljö på både individ- och gruppnivå - initiera samverkan mellan olika myndigheter och aktörer kring barn och unga på individ- och gruppnivå - arbeta med förebyggande och främjande insatser på gruppnivå som till exempel information eller utbildning till föräldragrupper, kompetensutveckling för skolpersonal och riktade aktiviteter till grupper av elever/ungdomar KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: • Är socionom, socialpedagog, arbetsterapeut eller har annan eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig  • Har god dokumenterad erfarenhet av förändrings- och behandlingsarbete riktat mot målgruppen barn, unga och familj • Är flexibel, har ett eget driv och tar dig an nya arbetsuppgifter med god vilja • Har ett systemteoretiskt och salutogent förhållningssätt • Är kommunikativ och bra på att skapa relationer och god samverkan internt och externt • Är lösningsfokuserad och prestigelös Det är meriterande om du: • har utbildning i evidensbaserade behandlingsmetoder och föräldrastödsprogram, till exempel RePULSE, ABC (Alla Barn i Centrum) eller annat • har kunskap kring socialtjänstens arbete och uppdrag samt erfarenhet från kommunal öppenvård • har erfarenhet av tvärprofessionellt arbete och vana att samverka med andra professioner   • kan navigera i samhällssystemen, olika huvudmäns uppdrag och förstå hur förebyggande socialt arbete kan komplettera redan befintliga resurser B-körkort är ett krav då det sker resor i tjänsten. ÖVRIGT Om du är den vi söker och du tycker att tjänsten är intressant, så ser vi fram emot din ansökan. Du ansöker lättast via länken i annonsen. Blir du kallad till intervju behöver du kunna styrka din identitet på något av följande tre sätt: - Pass - Nationellt ID-kort som visar medborgarskap - ID-kort kombinerat med personbevis där medborgarskapet framgår. Är du medborgare i land utanför EU/EES behöver du även visa upp ett giltigt uppehållstillstånd och/eller arbetstillstånd i Sverige Eksjö kommun har före annonsering redan gjort val av annonseringskanaler och undanber oss därför kontakt från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare.

25 juni 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025