Vi söker dig som önskar arbeta deltid som receptionist hos en av våra kunder i Solna! Dagarna är måndag till onsdag, därefter finns det möjlighet att arbeta extra vid behov om så önskas. Gällande Tjänsten: Det vi söker är en positiv, engagerad och serviceinriktad person som vill vara med och vara ansiktet utåt för vår kund. Kunden sitter i Solna och i rollen som receptionist kommer du dagligen möta & hjälpa såväl kunder & kollegor. Denna tjänst startar i augusti, men för den som önskar finns möjlighet att börja tidigare som extrapersonal hos våra andra kunder. Du kommer då att täcka upp för ordinarie personal vid frånvaro och bidra till en väl fungerande arbetsmiljö hos våra olika kunder. Vanliga roller inkluderar receptionist, Office Coordinator och kontorsadministratör. Exempel på arbetsuppgifter: Välkomna och assistera besökare Hantera inkommande samtal och e-post Ta emot post och leveranser Sköta underhåll av konferensrum och kontorsmail Stötta med administrativa uppgifter vid behov Säkerställa ordning och reda i kontorslandskap och reception Kvalifikationer: Utmärkta kommunikationsfärdigheter på både svenska och engelska. Kundföretaget för mycket dialog på engelska Erfarenhet av att arbeta med e-post och telefonkommunikation Goda kunskaper i Microsoft Office (Word, Excel, Teams och Outlook) Tidigare erfarenhet av kundservice eller receptionistarbete är meriterande Vi söker dig som har en stark känsla för service och trivs med att hjälpa andra. Du bör vara strukturerad, ordningsam & noggrann i ditt arbete samtidigt som du alltid har ar en lösningsorienterad attityd. Tidigare erfarenhet av liknande roller är starkt meriterande. Information om anställning: Du kommer att vara anställd hos oss på Joyweek men agera som konsult ute hos våra kundföretag. Som konsult på Joyweek kommer du att ha regelbunden och stödjande kontakt med din konsultchef och en kontaktperson ute hos kundföretaget. Om Joyweek: På Joyweek strävar vi efter att glädja våra kunder vid varje tillfälle samtidigt som vi bidrar till att skapa arbetsmiljöer som fungerar effektivt och sprider glädje. Vår vision är hållbara, glädjefyllda kontor där medarbetare trivs, presterar och väljer att vara. Vi fokuserar alltid på långsiktiga uppdrag och relationer. Praktisk information: Arbetstider: Onsdag till fredag 7.45 -16.45 Ort: Solna Rekrytering och annonsering: Joyweek AB Startdatum: Enligt Ö.K. Deltidstjänst startar i augusti, extraarbete finns tillgängligt tidigare. Sista ansökningsdag: Skicka in din ansökan så snart som möjligt då intervjuer sker löpande Gå gärna in och läs mer om vårt företag på https://www.joyweek.se/
Rehabiliteringscentrum, Region Jönköpings län Är du intresserad av nya utmaningar, att bryta ny mark och utveckla rehabiliteringen i länet? Ser du möjligheter snarare än hinder? Är du handlingskraftig och vill utvecklas vidare i ditt arbete? Gillar du att engagera och inspirera? Då är detta jobbet för dig! Rollen som utvecklingsledare Som utvecklingsledare på rehabiliteringscentrum arbetar du strategiskt och operativt med ständig utveckling i ett länsperspektiv. I rollen ingår att planera, leda och samordna verksamhetens utvecklings- och förändringsarbete. Tillsammans med ledningsgrupp och processledare arbetar utvecklingsledaren för att uppnå verksamhetens mål. Mer specifikt kan arbetsuppgifterna innebära att: • Stödja initiering, genomförande och uppföljning av utvecklingsarbeten. • Driva utvecklingen av nya digitala arbetssätt. • Arbeta med verksamhetens IT-system för analys, planering och uppföljning. • Samarbeta och utveckla dialog med samverkansparterners både internt och externt. Din blivande arbetsplats Rehabiliteringscentrum är en länsgemensam verksamhet där olika kompetenser och erfarenheter stödjer utvecklingen för patienten, professionen och rehabiliteringen i ett helhetsperspektiv. Oavsett var i länet man bor ska patienten ha tillgång till jämlik rehabilitering av god kvalitet. På rehabiliteringscentrum arbetar cirka 300 medarbetare inom 11 områden med tvärprofessionell sammansättning utifrån ett personcentrerat arbetssätt. Din profil Vi söker dig som vill vara med och forma framtidens rehabilitering. Du har en högskoleutbildning inom vård och omsorg. Vidareutbildning inom kvalitetsutveckling och/eller ledarskap är önskvärt. Du har kunskap och erfarenhet av att leda projekt och förbättringsarbeten. Du är van att arbeta med kartläggning, analys, genomförande, utvärdering och uppföljning. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att leda utveckling av digitala arbetssätt. Som person har du förmåga att se till helheten, du är kvalitetsmedveten och målinriktad. Du är tydlig, pedagogisk och stimulerar till nytänkande. Du tar ansvar, har god samarbetsförmåga och uppnår resultat. Du har förmåga att arbeta självständigt och tar egna initiativ. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Körkort är ett krav, då resor i länet ingår. Vårt erbjudande till dig Rehabiliteringscentrum erbjuder en spännande befattning som utvecklingsledare där du har stora möjligheter att vara med och forma utvecklingen. Du ingår i rehabiliteringscentrums stab tillsammans med verksamhetschef, biträdande verksamhetschef och administrativ samordnare. Du är en självklar del i verksamhetens ledningsgrupp. Vi erbjuder en arbetsplats med gott arbetsklimat och god arbetsmiljö, där vi bryr oss om varandra. Vår verksamhet är i ständig utveckling och du erbjuds mentorskap och goda utvecklingsmöjligheter. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse. Som medarbetare hos oss inom Region Jönköpings län får du tillgång till våra anställningsförmåner. En del av dem ökar din grundtrygghet, andra sätter lite guldkant på vardagen. Läs mer om våra förmåner här: Förmåner, Region Jönköpings län (http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/) Har du frågor om tjänsten Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta verksamhetschef Susanne Almers under vecka 27-29, tfn 070 380 1558, mail [email protected]. Under vecka 31 går det bra att kontakta tf verksamhetschef Charlotte Jansson, tfn 072 734 2351, mail [email protected]. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Vår rekryteringsprocess Sista ansökningsdag är 2025-08-03. Vi tillämpar löpande urval. Välkommen med din ansökan. Din upplevelse är viktig för oss. Därför vill vi informera dig om att under sommaren kan rekryteringsprocessen ta längre tid än vanligt. Vi återkoppla till dig så snabbt som möjligt. Läs mer om Region Jönköpings läns rekryteringsprocess på vår hemsida: Vår rekryteringsprocess, Region Jönköpings län (https://rjl.se/jobb-och-karriar/Lediga-jobb/Var-rekryteringsprocess/)
Drivs du av att se dina idéer bli verklighet? Välkommen till vår spännande och teknikintensiva värld. Din roll I rollen som teknikinformatör med inriktning mot illustration är du länken mellan produktutvecklare, konstruktörer och slutanvändarna av systemet. I rollen kommer du ansvara för framtagning, uppdatering och komplettering av den information som behövs för att stödja ett system, en produkt, hårdvara eller mjukvara genom hela dess livscykel. I rollen kommer du även att utveckla illustrationer och övrig teknikinformation till systembeskrivningar, användarinstruktioner, underhållsplaner, förebyggande- och avhjälpande underhållsinstruktioner samt till reservdelskataloger. Som teknikinformatör med inriktning mot illustration samlar du in information och data för att sammanställa detta på ett tydligt och strukturerat sätt, ofta i XML-format. Rollen innebär mycket kontakt med kollegor för att ta emot, söka och verifiera den information som ska bearbetas, men du kommer också självständigt planera, följa upp och leverera enligt överenskommen tidplan. Denna tjänsten tillsätts till vårt team på någon av orterna Karlstad eller Karlskoga. Hos oss blir du en del av ett härligt gäng inom Saab Dynamics där samarbete, nyfikenhet och prestigelöshet är ledord i vårt team. Vi tror på en kultur som bygger på tillit, samarbete och transparens, håller du med tror vi att du kommer trivas hos oss! Din profil Vi söker en engagerad och kompetent person som vill arbeta i en kombinerad roll som teknikinformatör och illustratör. För att lyckas i denna roll är det viktigt att du känner dig bekväm med båda områdena och kan leverera hög kvalitet inom såväl teknisk information som visuella illustrationer. Vi tror att du har ett par års arbetslivserfarenhet inom området. Vi ser det som en fördel om du har en utbildningsbakgrund inom teknikinformation, men välkomnar även dig som samlat in kunskaper genom arbetslivserfarenheter. För dig är ordning och struktur en självklarhet, som person är du driven, kommunikativ och har ett öga för detaljer. Du har god kommunikationsförmåga och för att lyckas i rollen kommunicerar du väl på svenska och engelska i både tal och skrift. I denna roll behöver du kunna jobba självständigt och driva ditt eget arbete framåt, men även kunna samverka med andra teammedlemmar. Vi tror att du har med dig en grundläggande teknisk förståelse in i rollen som hjälper dig att ta in information från olika roller i ett brett kontaktnät inom Saab. Din förmåga att kombinera teknisk precision med kreativ visualisering kommer att vara en nyckel till framgång i denna roll. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Varmt välkommen med din ansökan inkluderandes CV och ett personligt brev där du presenterar dina egenskaper och varför du är intresserad av rollen. I denna rekryteringsprocess vill vi att du redovisar tidigare illustrationsarbete, du bestämmer själv om du tar med det till intervjutillfället eller bifogar det tillsammans med övriga ansökningshandlingar. Observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut. Annonsen kommer ligga publicerad över sommar och semester, längre ledtider kommer därmed förekomma. Tack för din förståelse. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här.
Är du en erfaren redovisningsekonom som trivs i en självständig roll med stort ansvar? Vill du arbeta i en social och energifylld miljö där det är högt i tak och där arbetsglädje står i centrum? Då kan detta vara uppdraget för dig! Vi söker nu en redovisningsekonom till ett konsultuppdrag med start i slutet av juli. Uppdraget är på heltid och vid intresse finns stor möjlighet till fast anställning hos kundföretaget på sikt. Företaget är en del av en internationell koncern med verksamhet över hela Europa, där du kommer arbeta på huvudkontoret i Täby. Goda möjligheter till hybridarebete finns. Detta är ett konsultuppdrag där du anställs som konsult av Jurek Talents. Som konsult hos oss på Jurek är du anställd hos oss och uthyrd till en eller flera av våra olika kunder. Förutom en mängd förmåner som friskvårdsbidrag, försäkringar, kollektivavtal och karriärmöjligheter, erbjuds du möjligheten att utöka dina erfarenheter och kompetenser samtidigt som du bidrar med dina värdefulla kunskaper. Om rollen Som redovisningsekonom kommer du att ansvara för den löpande redovisningen och månadsrapporteringen. Du blir en nyckelperson i ekonomifunktionen och kommer att arbeta tätt tillsammans med både det svenska teamet och kollegor i Europa. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: • Månadsrapportering och avstämning av balanskonton • Förberedelser inför bokslut och årsredovisning • Hantering av skattedeklarationer och kontakt med Skatteverket • Viss löneadministration och utbetalningar • Framtagning av enklare KPI-rapporter i PowerPoint • Samarbete med det Europeiska teamet kring bankavstämningar och rapportering Vem är du? Vi söker dig som har: • Avslutad högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdigt • Flera års erfarenhet av redovisning och månadsbokslut • God förståelse för ekonomiska processer och rapportering • Förmåga att arbeta självständigt och strukturerat • Goda kunskaper i engelska, då du samarbetar med internationella kollegor • Erfarenhet av affärssystem – gärna Monitor och/eller Business Central. • Du är en social person som trivs i en öppen och positiv arbetsmiljö. • Du gillar att ha roligt på jobbet och bidrar till en god stämning i teamet. Du erbjuds Ett spännande uppdrag i ett växande företag med stark innovationsanda där du blir en del av ett härligt team. Uppdraget är initialt ett konsultuppdrag, för rätt person finns goda möjligheter till anställning. Start: Slutet av juli Omfattning: Heltid Placering: Täby, med möjlighet till hybridarbete Ansökan Urval och intervjuer sker löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor om tjänsten, kontakta ansvarig konsultchef Hanna Darberg, [email protected]. Om oss Jurek Recruitment & Consulting grundades 2006 av serieentreprenören Shervin Razani och är ett växande företag med fokus på flexibla och kundanpassade rekryterings- och konsulttjänster. Vi rekryterar och hyr ut talanger inom en mängd områden, från studenter till erfarna akademiker, med specialistkompetens. Våra uppdrag spänner över områdena juridik, ekonomi, HR, marknad/kommunikation, administration och management. Då varje uppdrag är unikt arbetar vi för att alltid skapa en perfect match för våra konsulter och kunder. Konsult hos Jurek År 2024 utsågs vi till en av Sveriges 100 mest attraktiva arbetsgivare av Karriärföretagen. Det är fint att få ett kvitto på vårt viktiga arbete med att erbjuda unika karriär- och utvecklingsmöjligheter. Som konsult hos oss får du chansen att arbeta på spännande arbetsplatser inom olika branscher och vid din sida har du alltid en dedikerad konsultchef som stöttar dig under ditt uppdrag och hjälper dig framåt i din karriär. Du kommer dessutom bjudas in på flera spännande nätverksträffar och aktiviteter tillsammans med konsultchefer och övriga konsulter på Jurek. Nyfiken på att veta mer om hur det är att konsulta via oss? Spana in vad våra konsulter säger här: https://jurek.se/konsult-hos-oss-pa-jurek
Har du erfarenhet av utredningsarbete och vill bidra till Nynäshamns utveckling inom förskolan och grundskolan samt kultur och fritid? Då behöver vi dig! Välkommen till vårt team på kvalitet och utveckling! Arbetsuppgifter Denna roll innefattar administrativa uppgifter och handläggning inom barn- och utbildningsförvaltningens verksamhetsområde. Tjänsten innebär ett självständigt arbete, men ställer samtidigt också krav på mycket god samarbetsförmåga. Detta förutsätter att du är självgående och kan driva dina processer framåt, men också samverka med både interna och externa aktörer, vilket gör att det är viktigt att du trivs i en serviceinriktad roll. Rollen innefattar många olika delar och kräver att du har en god förmåga att organisera, prioritera och hålla deadlines. Exempel på arbetsuppgifter som ingår är: • skriva tjänsteutlåtanden och övriga beslutsunderlag för både barn- och utbildningsnämnden och kultur- och fritidsnämnden • genomföra utredningar individuellt och i samverkan med andra avdelningar och förvaltningar • delta i och ansvara för diverse olika projekt inom ramen för avdelningens utvecklingsområden • bistå avdelningen med administrativa uppgifter av skiftande karaktär Om arbetsplatsen Barn- och utbildningsförvaltningens främsta uppgift är att erbjuda en trygg och stimulerande lärmiljö där vi rustar barn och ungdomar för framtiden. Vi arbetar också för att främja tillgången till kultur- och fritidsaktiviteter för alla invånare. Du kommer att ingå i avdelningen Kvalitet och utveckling som har i uppdrag att stödja och bidra till utveckling av förvaltningens samtliga verksamheter. Inom avdelningen finns Team Myndighet som säkerställer rättssäker och effektiv hantering av politiska beslut och ansvarar för områden såsom exempelvis skolskjuts, handläggning, utredningar, lokalfrågor, systemförvaltning, digital utveckling och verksamhetsuppföljning. Vi söker nu en noggrann och effektiv handläggare/utredare till vårt team. Det här söker vi hos dig Vi söker dig med en universitets-/högskoleexamen mot offentlig förvaltning, statsvetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. För att lyckas i rollen är det viktigt att du även har: • mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift • goda IT-kunskaper Det är meriterande om du har: • erfarenhet av ärende- och dokumenthanteringssystem • erfarenhet av att leda projekt självständigt • kunskaper inom det kommunalrättsliga området och/eller erfarenhet av ärendehandläggning • erfarenhet av ärendehanteringssystemet Public360 • erfarenhet av att arbeta i digitala dokument- och ärendehanteringssystem • kunskaper inom förvaltnings- och kommunallagen och inom offentlighets- och sekretesslagen • erfarenhet av att arbeta i en kommunal verksamhet eller har kunskap om något av förvaltningens verksamhetsområden (utbildning och/eller kultur och fritid) Personliga egenskaper vi letar efter Att vara noggrann och strukturerad med sinne för ordning och reda är ett måste i denna roll då du kommer att hantera myndighetsutövning och ha många olika arbetsuppgifter som löper parallellt. Du är en flexibel person som samarbetar och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Jobbet passar dig som är kommunikativ och har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera. Du är bra på att se sammanhang och lösa uppkomna frågor och problem på ett smidigt sätt. Sist men inte minst tar du ansvar och driver ditt arbete framåt för att nå resultat. Du har en hög servicekänsla och trivs i en miljö med många kontaktytor. Det här erbjuder vi dig • Hos oss får du göra skillnad i människors liv. Här har du nära till din chef och dina kollegor, påverkan och beslut. • Nynäshamn är en lugn och trygg kommun. Tryggheten finns även i våra team – vi är prestigelösa, uppmuntrar och backar upp varandra när det behövs. • Nynäshamns kommun är en del av Sveriges starkaste tillväxtregion. Vår resa ger dig möjlighet till utmaningar och varierande arbetsuppgifter. • Vi erbjuder fri tillgång till gym. Du får även friskvårdstimme eller friskvårdsbidrag. • Du har möjlighet till semester- och pensionsväxling. • Vi har en aktiv personalförening där du kan hyra stugor i fjällen och i skärgården. Du kan också delta i olika aktiviteter som till exempel padel, kajak och ridning. • Här har vi flextid och kortare arbetstid under sommaren. Det finns också möjlighet till distansarbete. Vår rekryteringsprocess Vi tillämpar löpande urval och använder en kompetensbaserad rekryteringsmetod för en rättvis och objektiv bedömning. Mångfald är en tillgång, och vi välkomnar alla sökande. Vissa tjänster kan kräva utdrag ur belastningsregistret. Vi ser fram emot din ansökan och hoppas att du vill bli en del av vårt team! Information om tjänsten Distansarbete är möjligt om cirka två dagar/vecka. Tillträde: 1 september 2025 eller enligt överenskommelse. Anställningsform: Tillsvidareanställning Sysselsättningsgrad: Heltid Antal lediga befattningar: 1 Ref. nr: BUN/2025/0150/023
Inom socialförvaltningen pågår ett ständigt utvecklings- och förbättringsarbete för att skapa bättre förutsättningar för en välmående personal med fokus på de vi är till för. Vi arbetar för en stark gemenskap med stor tillit där vi stöttar varandra och har kul på jobbet. Vi är engagerade och drivs av vår vision om att bli Sveriges bästa socialtjänst. Vi söker nu en socialadministratör till Lotsen barn och unga som vill göra en stor insats inom socialtjänsten och vara en del av vårt härliga gäng! Trivs du med att hjälpa människor och administrativt arbete? Då kan detta vara tjänsten för dig! ARBETSUPPGIFTER På vår barn- och ungdomsenhet Lotsen finns en utredningsgrupp bestående av mottag, utredare och öppenvård, en placeringsgrupp som handlägger ärenden enligt SoL och LVU samt en familjehemsgrupp. Kopplade till dessa finns två 1:e socialsekreterare samt en socialadministratör och administratör som stöd i arbetet. Som socialadministratör har du en viktig roll och du stöttar socialsekreterarna så att de kan ge rätt stöd åt människor med behov. I ditt uppdrag sköter du kontakter och administration mellan människor, myndigheter och de som jobbar med socialt arbete. I tjänsten ingår bland annat att: • stötta mottagningssekreterarna med administration i ärenden som att aktualisera anmälningar, ta fram tidigare kännedom, bistå med anteckningar i klient- och tjänstemannamöten samt kalla klienter till möten. • kalla till SIP-möten och dokumentera vid dessa mötestillfällen. • vara en spindel i nätet både när det gäller interna uppgifter men också utåt mot våra barn, familjer och samverkanspartners. • vara behjälplig i administrativa uppgifter så som att begära in olika handlingar, ansvara för beräkningar utifrån ekonomiskt underlag och journalföring. • ansvara för att begära in samt kommunicera ut handlingar med interna och externa samverkanspartners. • vara superanvändare i våra verksamhetssystem LifeCare och JournalDigital. • administrera externa och interna webbsidor samt underhålla verksamhetens dokument, rutiner och mallar. • hantera personakter, utföra viss journalföring, delta i introduktion, boka tider, möten med mera. • kontrollera frånvarande medarbetares post, kalender, telefon och e-post. • utföra övriga administrativa uppgifter utifrån behov som uppstår. Du spelar en central roll i vårt team och bidrar till att förbättra vår service för kommuninvånarna. Ditt arbete kommer att vara mångfacetterat och dynamiskt, där du får möjlighet att sätta din prägel på verksamheten. KVALIFIKATIONER För att bli aktuell för tjänsten så krävs att du har utbildning som socialadministratör eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har kunskap i lagstiftning som berör socialtjänstens arbete med barn och unga samt tidigare erfarenhet av administrativt arbete. Du besitter en god digital mognad och är van att arbeta i Microsoft 365. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i verksamhetssystemet LifeCare. Vi söker dig som har ett starkt servicefokus och en välutvecklad samarbetsförmåga vilket är egenskaper som är avgörande för att lyckas i denna roll. Du har en god förmåga att uttrycka dig både i tal och skrift. Med din strukturerade arbetsstil och lösningsorienterade inställning bidrar du till att våra processer fungerar effektivt och smidigt. B-körkort är ett krav för tjänsten. Vad kan vi erbjuda dig? Hos oss på Lotsen får en trevlig arbetsplats där vi i arbetsgruppen har gemensam fredagsfrukost och ofta samordnar lunchträning. Vi har avsatt tid för dokumentation på onsdagar samt metodpass varje vecka med teman baserade på vad arbetsgruppen efterfrågar. Dessa är till för utveckling och kompetens samt samverkan med interna och externa aktörer. När du gör din ansökan vill vi ha ett cv där dina tidigare meriter framgår. Det personliga brevet kan du däremot utesluta, istället får du besvara några urvalsfrågor. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och goda referenser. Tillsammans har vi roligt på jobbet! Med en god sammanhållning och kompetensutveckling lägger vi grunden för ett gott arbete - Vi gör skillnad för barnen! ÖVRIGT Mariestad är framtidskommunen med tydlig riktning, vi ska växa! Här finns jobb, grön omställning, god kommunal service och framtidstro. Detta genomsyrar hela vår verksamhet. Vi står i startgroparna för en mycket spännande resa med planerade storsatsningar inom flera områden. Etableringarna kommer att innebära stora möjligheter för platsen och organisationen att växa och utvecklas. Vill du vara med och skapa drömlägen tillsammans? Bli en del av vårt lag när vi formar framtidens Mariestad! Vi hanterar ansökningar digitalt via vårt rekryteringsverktyg. Ansökningar som inkommer via e-post eller pappersformat kommer inte att prioriteras. Vid en intervju ska du legitimera dig samt inför ett anställningserbjudande ber vi dig visa ett utdrag från polisens belastningsregister. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss? Gå in på www.livetiskaraborg.se och upptäck alla Skaraborgs möjligheter!
Vill du vara med och bygga något från grunden och växa tillsammans med oss? Vi på Talangbron befinner oss i ett spännande skede. Under det senaste året har vi genomgått en omfattande omställning - från vårdbemanning till ett bolag i förändring – med utvecklade affärsområden, effektivare processer och nya mål i sikte. I princip allt har byggts om från grunden. Nu söker vi dig som vill vara med och forma nästa kapitel🔥🚀 Vi tror att du trivs i en roll där det finns utrymme att påverka och utveckla. Du gillar att vara med och skapa, testa nytt, fatta snabba beslut och tänka om när det behövs. Du tar gärna ägandeskap och vill växa tillsammans med ett entreprenörsdrivet bolag i stark tillväxt. Om rollen Som Sales Support & Rekryteringskoordinator får du en nyckelroll där du stöttar teamet med allt från att samla in tidrapporter och koordinera löneunderlag till att följa upp kandidater och ringa referenser. Du är spindeln i nätet som ser till att detaljerna stämmer, tempot hålls uppe och att våra rekryterare kan fokusera på att hitta rätt person till rätt plats. Du bidrar också till vår synlighet utåt genom att skapa content till sociala medier, publicera innehåll på hemsidan och stötta i olika typer av marknadsaktiviteter. Kort sagt: du gillar när det händer saker och ser till att vi rör oss framåt – både internt och externt. Du arbetar nära både vår ekonomichef och våra rekryterare. Rollen är bred och passar dig som gillar variation. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter (som kan komma att utvecklas): · Koordinera tidrapporter och löneunderlag · Förbereda och administrera kundfakturor · Följa upp kandidater och ringa referenser · Hantera ansökningar i Teamtailor och uppdatera CRM · Vara kontaktperson internt för frågor kring kandidater, avtal och processer · Publicera innehåll och nyheter på hemsidan · Ansvara för uppdatering av Talangbrons sociala medier Vi tror att du... · Har hög social förmåga och gillar kontakt med människor · Är vass på att formulera dig i både tal och skrift · Är strukturerad, självgående och initiativrik · Har erfarenhet av administration, koordinering eller support · Gillar system som Teamtailor, Fortnox och PLEO · Trivs i en miljö där tempot är högt och roller inte är låsta · Har intresse för affärsutveckling, sälj eller entreprenörskap Det praktiska · Omfattning: Heltid (möjlighet till 80 % vid rätt match) · Start: Hösten 2025 · Plats: Roslagsgatan, Stockholm (nära Odenplan/Tekniska Högskolan) Välkommen till Talangbron Vi är ett entreprenörsdrivet bolag med fokus på långsiktiga relationer, hög kvalitet och stark kultur. Under 2024 lämnade vi vår gamla affärsmodell inom vårdbemanning och byggde om bolaget från grunden. Idag arbetar vi med bemanning och rekrytering inom farmaci, vård, logistik och lifescience i både Sverige och Norge. Hos oss får du arbeta nära erfarna rekryterare med över 10 års erfarenhet, i ett bolag där ansvar och frihet går hand i hand. Här är beslutsvägarna korta, idéer välkomna och viljan att lyckas gemensam. Låter det intressant? Skicka in din ansökan med ett personligt brev. Vi ser fram emot att höra från dig! 🤩
Tillsammans utvecklar vi Sahlgrenska Universitetssjukhuset för en hållbar framtid. Vi ställer om hälso- och sjukvården med målet att vara Europas ledande universitetssjukhus 2032. Tillsammans med patienterna arbetar vi för kvalitet, tillgänglighet, patientsäkerhet, forskning, utbildning och innovation – i ett sammanhållet hälso- och sjukvårdssystem i Västra Götalandsregionen. Vår vision och våra mål tar sikte mot en vård av yttersta kvalitet, där patienten alltid är i fokus. Vi erbjuder hälso- och sjukvård lokalt och regionalt, men också högspecialiserad vård till patienter i hela landet och utomlands. Våra medarbetare är vår styrka och de bidrar i kunskapsutbyten nationellt och internationellt. Med digitala verktyg och nya arbetssätt kan vi förenkla vardagen på sjukhuset och erbjuda en modern, tillgänglig och effektiv vård av högsta kvalitet. Om verksamheten Administrativ enhet 2 Kirurgi Östra ger administrativ service till Kirurgi Sahlgrenska, Kirurgi Östra och Smärtcentrum. Vi verkar i en egen professionell linje och arbetar för en patientsäker och kvalitativ administration. Hos oss är det viktigt med utveckling och ett bra samarbete. Vi vill ge våra patienter bästa möjliga vård och det förutsätter bra och smidiga kommunikationsvägar mellan olika yrkeskategorier. Vi söker nu en medicinsk sekreterare med placering på Smärtcentrum, Östra sjukhuset. Smärtcentrum består av ett team på drygt 45 medarbetare, däribland läkare, sjuksköterskor, psykologer, kurator, arbetsterapeuter, fysioterapeuter och administrativ personal. Vi är en specialistmottagning som erbjuder konsultationer och tidsbegränsade behandlingar enligt den biopsykosociala modellen. På Smärtcentrum behandlar vi svåra långvariga smärttillstånd med fokus på medicinsk smärtlindring och aktiv smärthantering i olika former. Vi erbjuder rehabilitering både i grupp och individuellt. All behandling skräddarsys efter patientens biopsykosociala faktorer. Den 1 januari 2025 centraliserades VGR:s smärtmottagningar till Smärtcentrum. Smärtcentrum har tillsammans med Regionhälsan fått det smärtrehabiliterande uppdraget i VGR. Samtliga remisser från öppenvården i VGR kommer bedömas av Smärtcentrum. Vad kan vi erbjuda dig som söker? Möjlighet att utvecklas i en arbetsgrupp med öppet klimat och stort engagemang där kvalitet står i fokus. Möjlighet till utveckling av arbetsuppgifter och egna ansvarsområden beroende på kompetens och intresse. Arbetstid dagtid måndag till fredag, vi har flextid och det finns möjlighet till flexibilitet vad gäller arbetstider. Hur ser arbetsuppgifterna ut? Som medicinsk sekreterare på Smärtcentrum är du en viktig del av teamet och du har nära kontakt med alla mottagningens medarbetare. Tillsammans med fem kollegor deltar du i arbetet med planering, samordning och kontinuitet i omvårdnaden av våra patienter. Du ansvarar för administration, såsom remiss- och journalhantering, registrering i system, framtagande av statistik och kvalitetssäkring av våra administrativa system. De dagliga arbetsuppgifterna består främst av vårddokumentation – utskrift av bland annat besöksanteckning, remissdokumentation, remissvar, brev och intyg samt diagnosregistrering. I dina arbetsuppgifter ingår även övrig dokumentation som till exempel att föra mötesanteckningar, posthantering och journalhantering i form av patchning av dokument inför skanning i e-arkiv. Rollen som medicinsk sekreterare håller på att förändras och vi står inför digitalisering av olika arbetsuppgifter. Vi ser gärna att du bidrar med dina kompetenser och egenskaper i kommande förändringsarbete. Vem söker vi? Vi söker dig som är utbildad medicinsk sekreterare, gärna med tidigare erfarenhet av patientadministrativa system så som Melior, Elvis och Sälma. Du är strukturerad, noggrann och trivs med varierande arbetsuppgifter. Du har lätt för att samarbeta med andra och tar ansvar i ditt arbete. Du har god initiativförmåga och kan självständigt prioritera dina arbetsuppgifter. Vi värdesätter att du är nytänkande och öppen för förändringar samt har intresse av att arbeta med förbättringsarbete. Vidare har du god kommunikationsförmåga, social kompetens och är flexibel och positiv. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Är detta något som passar in på dig? Då ser vi fram emot din ansökan och hoppas att du är vår nya kollega! Varmt välkommen med din ansökan! Möt några av våra medarbetare - Sahlgrenska Universitetssjukhuset Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion. Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Om oss Hej! Det är vi som är Clockwork. Enligt Bolagsverket tillhör vi bemanningsbranschen men vi ser det inte som att vi arbetar med bemanning (inte bekvinning heller, för den delen) – vi jobbar med människor! Visst, vi rekryterar chefer och specialister, vi kompetensförsörjer industrier, teknikbolag, handelsföretag och andra, vi hjälper skolor att höja sin kompetens och vi matchar talanger och förmågor mot arbetsmarknadens behov. Men vårt erbjudande handlar egentligen om en enda sak: kraften att gå framåt. Därför säger vi hellre att vi är i ”bättre-framtids-branschen”. Med hög kompetens, personligt engagemang och ett prestigelöst arbetssätt är det vår ambition att varje dag vara en laddstation för människor och företag som vill utvecklas. Du kan hämta kraft hos oss i över tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Läs gärna mer på www.clockworkpeople.se. Om företaget Är du i början av din karriär inom ekonomi och söker en utvecklande roll med ansvar och variation? Har du ett intresse för siffror, analys och vill växa i en roll där du får jobba nära verksamheten? Då kan det här vara jobbet för dig! Dina arbetsuppgifter Som junior projektcontroller får du en bred och utvecklande vardag där du arbetar med projektuppföljning, månadsbokslut och sköter delar av den löpande bokföringen. Du kommer att ha en viktig roll i att stödja verksamheten med ekonomisk information och bidra till att våra processer fungerar smidigt Din profil Vi söker dig som nyligen har avslutat en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller har hunnit skaffa dig något års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du är nyfiken, noggrann och tycker om att arbeta både självständigt och i samarbete med andra. För att trivas hos oss tror vi att du är en person som är analytisk och har lätt för att se samband i siffror och rapporter. Du gillar att ta ansvar, är driven och har en god förmåga att strukturera ditt arbete. Eftersom vi arbetar i flera olika system ser vi gärna att du har god systemvana och snabbt kan sätta dig in i nya verktyg. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift. Du har goda kunskaper i Excel och visar tydligt engagemang och har viljan att lära dig nya saker. Du kommer att anställas som konsult hos oss på Clockwork, uppdraget är ett vikariat till juni 2026. Ansökan Skicka in din ansökan på www.clockworkpeople.se senast 2025-08-03. Har du frågor eller funderingar kontakta gärna Konsultchef Elin Hilli på 0733-51 27 13. Varmt välkommen med din ansökan!
Är du en strukturerad medicinsk sekreterare med intresse för slutenvård? Vi söker nu en ny kollega till Bröst-, Endokrina tumörer och Sarkom i Solna! Du erbjuds ett arbete på ett av Europas största universitetssjukhus varierande arbetsuppgifter i ett högt tempo ett nära samarbete med olika yrkesgrupper inom den medicinska verksamheten och med kollegorna inom Vårdadministration Karolinska. Självklart får du också ta del av våra generella förmåner som Karolinska Universitetssjukhuset erbjuder dig. Om tjänsten I verksamhetsområde Vårdadministration Karolinska arbetar cirka 600 medicinska sekreterare, chefsassistenter, lönerapportörer och administratörer. Tillsammans ansvarar vi för den dagliga administrativa verksamheten över hela sjukhuset. Vi söker en medicinsk sekreterare till slutenvården för den medicinska enheten Bröst-, Endokrina tumörer och Sarkom, med placering i Solna. Du kommer att arbeta nära avdelningarna där onkologiska och kirurgiska patienter vårdas. En mycket viktig del i arbetet är DRG-klassificering och kodning. I arbetet ingår bland annat journalskrivning i TakeCare, KVÅ-kodning, administration av specialistvårdsremisser och fakturering utomlänspatienter. I uppdraget ingår även att vara klassificeringsansvarig medicinsk sekreterare. Det innebär att du ska utbilda och vägleda kollegor och andra yrkeskategorier i sjukdomsklassificering, i DRG- och KVÅ-arbetet samt i rutiner. Du kommer granska och analysera kodning för att identifiera kompetensstärkande insatser. Sist men inte minst kommer du även att vara kontaktperson gentemot sjukhusets DRG-controller. Vi söker dig som arbetar strukturerat och har god organisatorisk förmåga tycker om att ta ansvar och arbeta i ett högt tempo är öppen för förändringar och nya förutsättningar har förmåga att samarbeta för att hitta konstruktiva lösningar tar hänsyn till det större perspektivet. Du förstår din roll men ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut. Kvalifikationer Krav: Medicinsk sekreterare-/Vårdadministratörsutbildning eller eftergymnasial utbildning till läkarsekreterare/medicinsk sekreterare Goda kunskaper i både svenska och engelska, i såväl tal som skrift Utbildning i och god erfarenhet av sjukdomsklassificering och kodning, DRG och KVÅ Goda kunskaper och erfarenheter som medicinsk sekreterare inom slutenvård Goda kunskaper och erfarenhet av journalsystemet TakeCare God IT-vana i Windows-miljö och Office 365 Meriterande: Erfarenhet av utomlänsfakturering Handledarutbildning (Lärande i arbete – medicinsk sekreterare) Erfarenhet av projekt- och/eller förbättringsarbete. Om rekryteringsprocessen Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. I samband med din ansökan behöver du bifoga CV. Istället för ett personligt brev ber vi dig besvara urvalsfrågor samt kort motivera varför du passar för rollen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Varmt välkommen med din ansökan - Tillsammans är vi Karolinska! Inför tillsättning av befattning som innefattar vård av barn och ungdom, kontrolleras den som erbjuds tjänsten mot misstanke- och belastningsregistret. https://www.karolinska.se/jobba-hos-oss/rekrytering-pa-karolinska/ Som anställd på Karolinska Universitetssjukhuset kan du komma att krigsplaceras. https://www.karolinska.se/jobba-hos-oss/var-arbetsplats/totalforsvarsplikt-allman-tjansteplikt-och-krigsplaceringar-pa-karolinska-universitetssjukhuset/ Om du är eller tidigare har varit anställd i Region Stockholm kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. För tillsvidaretjänster kan provanställning komma att tillämpas. Om Karolinska Universitetssjukhuset Vi på Karolinska Universitetssjukhuset är stolta över att vi är ett av världens främsta universitetssjukhus. Förutom vårt särskilda ansvar för den högspecialiserade vården i Stockholmsregionen är huvuduppdraget att tillsammans med Karolinska Institutet utbilda framtidens vårdanställda och bedriva världsledande forskning samtidigt som vi fortsätter vårt arbete med att utveckla vården för patientens bästa. Vi arbetar inom en rad olika områden och professioner. Vår vision - Vi ska bota och lindra imorgon det ingen kan bota och lindra idag. Läs gärna mer om oss på https://www.karolinska.se/ och följ oss på sociala medier! Tema Cancer Tema Cancer är ett av de största områdena inom sjukhuset. Vi utreder, behandlar och vårdar patienter med någon form av malign tumörsjukdom samt benign hematologi och koagulationssjukdomar. https://www.karolinska.se/om-oss/teman-och-funktioner/tema-cancer/ Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb
Välj ett jobb för att visa detaljer