Sektionschef till Allaktivitetshusen
Malmö kommun
Övriga chefer inom samhällsservice

Ref: 20251608 Arbetsuppgifter Vill du vara med och göra Malmö bättre? Sök då tjänsten som sektionschef på Allaktivitetshusen! Som sektionschef har du det övergripande ansvaret för sektionens verksamhet, arbetsmiljö, personal och ekonomi. Du leder, organiserar och utvecklar verksamheten utifrån uppsatta mål och strategier. I rollen ingår att motivera och stödja dina medarbetare genom att skapa engagemang och delaktighet, samt säkerställa att verksamheten uppnår sina mål. Som sektionschef ingår du i avdelningens ledningsgrupp och arbetar aktivt med förvaltningens utvecklingsprocesser. Du driver ett strategiskt arbete för att stärka verksamheten och skapa en trygg och positiv arbetsmiljö för alla. Din förmåga att inspirera och leda genom dialog och samarbete är avgörande för att verksamheten ska lyckas nå sina mål. Kvalifikationer Vi söker dig som har en, för uppdraget, relevant akademisk utbildning om minst 180 högskolepoäng. Det är meriterande om du även har gått en ledareutbildning. Du har minst 3 års sammanlagd dokumenterad erfarenhet av både en chefsroll, där du haft ansvar för personal och budget, samt av arbete med målgruppen barn och unga. Du har god förmåga att kommunicera på både svenska och engelska. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med barn och ungas fritid. Erfarenhet från en politiskt styrd organisation är meriterande.  Som person är du en lösningsfokuserad och modig ledare som kan motivera och engagera medarbetare. Du har god samarbets- och samverkansförmåga då arbetet kräver relationsbyggande med interna och externa aktörer. Du kan se helheten samtidigt som du har en strategisk förmåga. Du är handlingskraftig, strukturerad och stresstålig, och du har en tydlig uppfattning om vad det innebär att leda andra. Då uppdraget i allaktivitetshusen främst riktar sig mot målgruppen barn och unga och rätten till en meningsfull fritid är det en förutsättning att du har ett intresse för dessa frågor.  Du är också noggrann, driven och serviceinriktad, med förmåga att se individers styrkor och omsätta dem till bästa resultat för verksamheten. Dessutom har du god kommunikativ och administrativ förmåga. Om arbetsplatsen Kulturförvaltningen bedriver i dagsläget fem Allaktivitetshus: ett på Hermodsdal, ett på Lindängen, ett på Munkehätteskolan, ett i Apelgård och ett i Stenkula. Allaktivitetshusen är på en spännande tillväxtresa och under året så har verksamheten redan utökats med ett hus och under 2025/2026 kommer verksamheten att utökas med ytterligare ett allaktivitetshus så att det blir totalt sex stycken i Malmö stad. Allaktivitetshusen använder sig av skolans lokaler på eftermiddagar, kvällar och helger och erbjuder gratis aktiviteter till boende i alla åldrar. Verksamheten grundar sig på Malmöbons behov och önskemål och arbetet sker i nära dialog med de boende, med ett rättighetsbaserat förhållningssätt vid varje möte. Vi arbetar efter synen att Malmöbon är kompetent och vi har tillit som ledord. Verksamheten präglas av mångfald, människors lika värde, ansvarstagande och möjlighet till påverkan. Stor vikt läggs vid människors möjligheter till inflytande och delaktighet. Allaktivitetshusen är en del av Kulturarrangemang och Mötesplatser inom Kulturförvaltningen, vilken är den avdelning som har förmånen att jobba nära och ofta tillsammans med medborgarna. För mer information om vår verksamhet, gå in på länken nedan: Allaktivitetshusen - Malmö stad (malmo.se) Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb Information om tjänsten Anställningsform: Tillsvidare Omfattning: 100%  Antal tjänster: 1 Tillträde: Enligt överenskommelse Övrigt Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.  Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.

19 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Senior Release Manager sökes i Huskvarna

Beskrivning Vår klient i teknikintensiv miljö söker nu en engagerad och strukturerad Release Manager som vill ta en nyckelroll i ett affärskritiskt systemlandskap. I den här rollen får du möjlighet att arbeta nära tekniken samtidigt som du driver struktur och förbättring i en organisation som värdesätter tydlig kommunikation och samarbete. Du blir en central spelare i utvecklingsarbetet och en viktig del av att säkerställa kvalitativa och välplanerade releaser. Arbetsuppgifter Som Release Manager har du det övergripande ansvaret för planering, koordinering och uppföljning av releaser för en eller flera centrala produktplattformar. Du arbetar aktivt med att säkerställa att varje release sker enligt etablerade processer, med korrekt dokumentation och tydlig kommunikation genom hela kedjan. Du använder Azure DevOps som ett naturligt verktyg i ditt dagliga arbete, där du hanterar och följer upp arbetspaket tillsammans med teamen. Rollen innebär nära samarbete med andra utvecklingsteam, projektledare och intressenter, där du fungerar som en samlande kraft i releaseprocessen. Kvalifikationer Tidigare erfarenhet av arbete som Release Manager Mycket god kunskap inom Azure DevOps Gedigen erfarenhet av att arbeta med dokumentation God kommunikativ förmåga, både muntligt och skriftligt Van vid att arbeta självständigt såväl som i team Förmåga att skapa struktur och ta egna initiativ Villkor Plats: Huskvarna Uppdragsperiod: 8 november 2025 tom 31 december 2026 Sysselsättningsgrad: Heltid Om du är redo att ta dig an en roll som Release Manager inom en teknikintensiv miljö och bidra till att skapa en strukturerad och effektiv releaseprocess – tveka inte att skicka in din ansökan. Vi rekryterar löpande och ser fram emot att höra från dig! Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega, Tech Sverige samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.

19 juni 2025
Sista ansökan:
19 juli 2025
Teamchef Kommunikation till Cyclife Sweden AB
2Complete AB
Informations-, kommunikations- och PR-chefer

Vill du vara med och forma framtidens kommunikationsstrategi i ett växande företag med höga ambitioner? Cyclife söker nu en strategisk och operativ Teamchef inom Kommunikation som vill ta ett helhetsansvar för Cyclifes interna och externa kommunikation. Vad erbjuder vi? Stort miljöperspektiv Förskottssemester 48 arbetsfria timmar per år utöver de röda dagarna Arbetstidsförkortning 24 timmar per år Maximerat friskvårdsbidrag på 5000 kr Fri tillgång till lokalt gym Subventionerat pris på lunchkuponger på lokal restaurang Laddstolpar för laddning av elbil eller laddhybrid Flexibla arbetstider/ Hybrid. Cyclife Sweden AB är ett bolag inom EDF-koncernen (Électricité de France), en av världens största arbetsgivare och en tung aktör inom energisektorn. Cyclife är i en stor tillväxtfas och bedriver kärnteknisk verksamhet vid Studsviksområdet utanför Nyköping och är dag ett bolag med drygt 220 anställda. Företaget har världsunik specialistkompetens rörande avveckling av radiologiska anläggningar och hjälper sina kunder att minimera miljöpåverkan från deras radiologiska verksamhet. Den svenska anläggningen är belägen i skärgården utanför Nyköping. Cyclifes ambition är säkerhet kombinerat med långsiktigt ansvar för människor och miljö samt att skona våra naturresurser genom en hög grad av återvinning. Mer information ges vid personlig kontakt.   Vem söker vi?  Relevant akademisk utbildning inom kommunikation, PR, marknadsföring eller liknande Flera års erfarenhet av kvalificerat kommunikationsarbete Erfarenhet av att arbeta med både intern och extern kommunikation God förståelse för digitala kanaler och sociala medier Förmåga att bygga relationer och samarbeta med olika delar av organisationen Mycket god kommunikativ förmåga i både tal och skrift, på svenska och engelska Förmåga att arbeta proaktivt och självständigt samt driva flera processer parallellt God datorvana och kunskap i MS Office och Adobe Creative Cloud (CC) B-körkort. Det är meriterande om du: Har erfarenhet av ledande roll på en kommunikationsavdelning Har erfarenhet av fotografering och filmning samt foto- och videoredigering Har erfarenhet av att planera och samordna mässor/event God franska i tal och skrift. Vi söker dig som är en trygg och självgående ledare med erfarenhet av strategiskt kommunikationsarbete. Du har ett starkt intresse för både intern och extern kommunikation och trivs i en roll där du får kombinera operativt arbete med långsiktig utveckling. Som person är du relationsskapande, strukturerad och flexibel. Du har ett positivt mindset och motiveras av att göra skillnad, både i det dagliga arbetet och i organisationens övergripande utveckling. Du hanterar ett högt tempo och många kontaktytor med trygghet och engagemang. Du är van att ta initiativ, arbeta proaktivt och driva frågor framåt.   Vad innebär rollen?  Strategiskt ansvar för företagets kommunikation, både internt, externt och mot kund. Utveckla och implementera PR- och kommunikationsstrategier. Säkerställa tydlig, konsekvent och målgruppsanpassad kommunikation. Leda och utveckla internkommunikationen för att stärka kultur och informationsflöde. Ansvara för medierelationer, varumärkesbyggande, marknadsföring och kriskommunikation. Driva digital kommunikation och närvaro i sociala medier. Företräda företaget i externa sammanhang och driva initiativ framåt. Som Teamchef Kommunikation leder du och har personalansvar för kommunikationsteamet som består av en kommunikatör. Du arbetar nära affärsområdeschefen och ledningen för att säkerställa att kommunikationsinsatserna stödjer företagets övergripande strategi och mål. I rollen rapporterar du till affärsområdeschef för HR & kommunikation och ansvarar för att bygga upp en proaktiv, samordnad och målgruppsanpassad kommunikationsstruktur. Detta är en rekrytering med start omgående eller enligt överenskommelse. Denna rekryteringsprocess innehåller bakgrundskontroll som sammanställer tidigare offentligt brottsregister. Bakgrundskontrollen består av offentlig information som hanteras konfidentiellt samt en säkerhetsintervju där ekonomisk stabilitet är ett krav. Detta är obligatoriskt för alla rekryteringsprocesser hos Cyclife Sweden AB. Intresserad? Skicka in ansökan snarast då urval sker löpande.

19 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Enhetschef Utredning till E-hälsomyndigheten
E-Hälsomyndigheten
Förvaltnings- och planeringschefer

Är du en kommunikativ, utvecklingsdriven och engagerad ledare som skapar förutsättningar för andra att växa och utvecklas? Vill du ha en roll där du får stor möjlighet att bygga upp ny verksamhet som påverkar samhället på riktigt? Då kan det här vara en roll för dig! Vi söker nu en enhetschef till enheten Utredning inom sektionen Uppdrag och samverkan. Om tjänsten Som enhetschef är du med och formar den nya avdelningen, Hälsa, vård och omsorg som ansvarar för myndighetens uppdrag att stödja den digitala transformationen inom sektorn. Avdelningen utvecklar produkter och digitala tjänster som underlättar för invånare och medarbetare inom hälso- och sjukvård, tandvård, socialtjänst, leder utrednings- och utvecklings-uppdrag samt samverkar med externa parter i taktiska och operativa frågor. Vi är en organisation i tillväxt och förändring och som enhetschef i vår linjeorganisation är du en nyckelperson i att skapa trygghet i riktningen framåt. Du leder 15-20 medarbetare och skapar förutsättningar för att dina medarbetare skapar värde i vår agila nätverksorganisation. Du arbetar nära dina chefskollegor och ni ger och får stöd av varandra. Inom avdelningen Hälsa, vård och omsorg drivs utvecklingsarbetet genom agila tåg. Som ledare i gränslandet mellan linje- och nätverksorganisationen är ditt viktigaste uppdrag att skapa förutsättningar för dina medarbetare, både som individer och som team, att arbeta och utvecklas i rätt riktning.  Du behöver vara flexibel i din roll och ha förmågan att skapa förtroendefulla samarbeten både internt och med externa parter inom sektorn. För att bli framgångsrik i rollen behöver du ha god insikt i och förståelse för vilka krav som ställs inom statsförvaltningen och dess beslutsprocesser.   Du har personal-, verksamhets- och budgetansvar för enheten. Du rapporterar till sektionschefen och är en självklar del i ledningsarbetet för avdelningens utveckling och riktning framåt. Om enheten Du blir chef över enheten Utredning. Arbetsuppgifterna på enheten omfattar allt från att uppdragsleda, bedriva utredningsarbete och skriva rapporter, svara på remisser samt strategiutformning. Enheten Utredning tillhör Sektionen Uppdrag och samverkan. Inom sektionen finns ansvar för verksamhetsområden som: • att utreda behov av nya verksamhetsnära tjänster inom hälsa, vård och omsorg och skapa beslutsunderlag baserade på dessa • ärendehantering och kundservice för digitala tjänster riktade mot medborgare • samverkan internt och externt med kunder och intressenter inom sektorn inklusive att facilitera externa möten, föredrag och workshops. Om dig Vi söker dig som är trygg och tydlig i ditt ledarskap. Du är samarbetsinriktad och skapar relationer på alla nivåer i organisationen. Du leder i förändring och kommer med idéer på hur verksamheten och individer kan utvecklas. I din förändringsledning är du strategisk och tar ett helhetsperspektiv. Det är en självklarhet för dig att ta ansvar för såväl ditt eget arbete som för fattade beslut. Vi söker dig som har: • akademisk examen inom relevant område • erfarenhet som ledare • flerårig erfarenhet av att utveckla och förändra verksamhet • erfarenhet av arbete i offentlig verksamhet inom område som är relevant för rollen • goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Det är meriterande för tjänsten om du har:  • erfarenhet av utredningsarbete och rapportframställan • erfarenhet av att ha arbetat med myndighetsstyrning • erfarenhet av digital utveckling i en agil organisation • erfarenhet av myndighetssamverkan. Vad erbjuder vi? Vi är en myndighet i tillväxt. E-hälsomyndigheten erbjuder dig att vara med och skapa samhällsnytta. Vi arbetar med stora transaktionskritiska system som påverkar samhället, till exempel e-recept och Läkemedelskollen. Hos oss kommer du att omges av trevliga och kompetenta arbetskamrater, på en myndighet med ett flertal viktiga samhällsuppdrag. På E-hälsomyndigheten har alla medarbetare förtroendearbetstid och möjlighet att arbeta delvis på distans. Läs mer om hur det är att jobba hos oss: Jobba hos oss Är du intresserad? Frågor angående tjänsten besvaras av: Enhetschef Sofie Neckmar Arvidsson: 010-175 37 31 (tillgänglig fr o m 14/7) Frågor angående rekryteringsprocessen besvaras av: HR-specialist Elisabeth Axelsson: 010-106 08 98 Välkommen att skicka in din ansökan och cv via vårt rekryteringsverktyg senast den 10 augusti 2025. Då det är semestertider kommer du ha möjlighet att söka tjänsten hela sommaren, dock senast den 10/8. Vi uppskattar om du skickar din ansökan så snart du har möjlighet då vi tittar på ansökningar löpande. Rekryteringsprocessen kommer att återupptas i augusti. Observera att under sommarperioden kommer vi att ha begränsad möjlighet att svara på telefon och mail. Ladda gärna upp examensbevis, betyg och intyg som är relevanta för tjänsten i samband med din ansökan. Anställningen är tillsvidare med sex månaders provanställning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placeringsort för anställningen är Stockholm eller Kalmar. Arbetet kan innebära tjänsteresor, främst mellan de båda orterna. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. Därför kan vi komma att behöva genomföra en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). För en del arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Om du har beslut om skyddade personuppgifter, kontakta den HR-specialist som finns namngiven i annonsen. Om E-hälsomyndigheten E-hälsomyndigheten driver utvecklingen av den nationella digitala infrastrukturen inom hälsa, vård och omsorg. Vi skapar förutsättningar för digitala tjänster och lösningar för privatpersoner och professioner inom hälso- och sjukvård, apotek och socialtjänst. Vi arbetar för att hälsodata ska bli tillgängliga i hela vårdkedjan, oavsett var individer får vård. Hos oss arbetar cirka 500 medarbetare fördelat på två orter, Kalmar och Stockholm. Läs mer om oss på www.ehalsomyndigheten.se Rekryteringen sköts av E-hälsomyndighetens HR-enhet och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

19 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Försäljningschef till Göteborg
Isolerab AB
Försäljnings- och marknadschefer

Isolerab växer och söker nu en driven Försäljningschef till vår expanderande säljorganisation! Isolerab är en ledande helhetsleverantör inom isolering, ventilation och mögelbehandling. Vår affärsidé är att erbjuda friskare inomhusklimat och lägre energikostnader till våra kunder - och vi har verkligen lyckats. Med flera tusen nöjda kunder runt om i Dalarna, Gästrikland, Västmanland, Uppsala, Örebro, Östergötland, Värmland och Stockholm är vi mycket stolta över våra första 14 år. Vi har haft en snabb tillväxt i företaget – och den fortsätter. Nu ser vi fram emot en mycket ljus framtid, både på existerande och framtida marknader. Jobbet som försäljningschef på Isolerab Nu söker vi dig som vill vara vår representant i Göteborg - som brinner för affärer och som drivs av utmaningar. Rollen som försäljningschef innebär i huvudsak uppsökande försäljning, coaching och utbildning av personal. Vi erbjuder dig en härlig företagskultur med glädje och energi. För oss är det viktigt med gemenskap och att ha roligt på jobbet. Som försäljningschef får du: Kontinuerlig utbildning inom ledarskap, kundbemötande, försäljningsteknik och personlig utveckling. Stora utvecklingsmöjligheter inom vårt växande företag Förmånsbil Kollektivavtal Roliga event och motiverande tävlingar i form av utlandsresor mm En attraktiv lönemodell Vem söker vi? Med fokus på att anställa rätt medarbetare vill vi positionera oss som en av de stabilaste spelarna i branschen. Och när vi säger rätt medarbetare menar vi dig som har initiativförmåga, energi, positiv inställning till livet, vill utveckla dina ledaregenskaper och ha möjligheten att ansvara över ditt eget team Vi söker dig som gillar människor, att ge service och göra kunden nöjd. Om du också har en god kommunikativ förmåga och kan strukturera och organisera ditt arbete för att nå uppsatta mål så vill vi gärna träffa dig. Din tidigare erfarenhet och utbildning är mindre viktig för oss. Har du rätt inställning så ger vi dig verktygen för att lyckas. Vi ser fram emot din ansökan! Urval och intervjuer för tjänsten sker löpande så ansök redan idag för din chans till att bli en del av vår framgångsrika organisation! Hos oss ansöker du snabbt och enkelt genom mobilen eller dator. Krav • B-körkort

19 juni 2025
Sista ansökan:
6 december 2025
Kyrkoherde, Holmsunds församling
Luleå Stift
Chefer och ledare inom trossamfund

Vill du vara med och leda Holmsunds församling in i framtiden? Är du en trygg, närvarande och lyhörd ledare med hjärta för både människor och struktur? Då är det kanske dig vi söker som vår nya kyrkoherde. Holmsunds församling står inför en ny fas. Efter en period av förändring vill vi nu skapa tydlighet, arbetsro och riktning – tillsammans. Vi söker en kyrkoherde som med stabilitet och mod kan leda oss vidare. En som ser styrkan i det som varit, men som samtidigt vill blicka framåt med engagemang och klokhet. Hos oss blir du en del av en verksamhet där ditt ledarskap gör skillnad – inte bara för medarbetare och organisation, utan också för församlingsbor i livets olika skeden.   Ett uppdrag med både hjärta och riktning Som kyrkoherde i Holmsunds församling är du ytterst ansvarig för verksamhet, personal och arbetsmiljö. Du är ledamot i kyrkorådet och arbetar nära både förtroendevalda och din ledningsgrupp för att leda församlingen framåt. Uppdraget kräver att du är stabil i din roll som ledare och van att lyssna in både människor och sammanhang. Du behöver kunna skilja på det personliga och det professionella, vara flexibel när det behövs – och samtidigt ha förmåga att skapa struktur och fokusera på det som är viktigast. Vi ser att du: - är en närvarande ledare som skapar förtroende och bygger relationer - har förmåga att prioritera, sätta riktning och ta ansvar för utveckling - bidrar till en god arbetsmiljö och uppmuntrar engagemang och delaktighet - trivs i samverkan med medarbetare, förtroendevalda och andra aktörer   Vem är du? Du är präst i Svenska kyrkan och har genomfört behörighetsgivande kyrkoherdeutbildning, eller är på väg att göra det. Du kan ha arbetat som kyrkoherde, arbetsledande komminister eller haft ett chefsuppdrag i annan verksamhet – vi välkomnar olika vägar till ledarskapet. Det viktiga är att du vill ta ansvar för helheten, trivs med att leda i förändring och har förmåga att analysera, kommunicera och fatta beslut med församlingens bästa i fokus.   Om Holmsunds församling Holmsund och Obbola är två livfulla kustsamhällen strax utanför Umeå. Här bor människor nära både havet, skogen och en växande storstad. Församlingen är en viktig del av det lokala livet – med bred verksamhet för alla åldrar, ett stort diakonalt arbete och god kontakt med församlingsborna. Arbetslaget består av cirka 20 personer och präglas av värme, engagemang och vilja att göra skillnad. Vi har två kyrkor, en i Holmsund och en i Obbola. Församlingen har en stabil ekonomi och tillhör en växande region där utvecklingsmöjligheterna är stora.   Villkor Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 %, med tillträde enligt överenskommelse. Församlingen värnar om ditt välmående och erbjuder både friskvårdsbidrag och möjlighet till friskvårdstid. Vi är öppna för dialog kring hur vi tillsammans kan hitta lösningar och förmåner som passar just dina behov. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag 24 augusti. Bifoga CV, personligt brev samt prästbrev.

19 juni 2025
Sista ansökan:
24 augusti 2025
Enhetschef Utredning till E-hälsomyndigheten
E-Hälsomyndigheten
Förvaltnings- och planeringschefer

Är du en kommunikativ, utvecklingsdriven och engagerad ledare som skapar förutsättningar för andra att växa och utvecklas? Vill du ha en roll där du får stor möjlighet att bygga upp ny verksamhet som påverkar samhället på riktigt? Då kan det här vara en roll för dig! Vi söker nu en enhetschef till enheten Utredning inom sektionen Uppdrag och samverkan. Om tjänsten Som enhetschef är du med och formar den nya avdelningen, Hälsa, vård och omsorg som ansvarar för myndighetens uppdrag att stödja den digitala transformationen inom sektorn. Avdelningen utvecklar produkter och digitala tjänster som underlättar för invånare och medarbetare inom hälso- och sjukvård, tandvård, socialtjänst, leder utrednings- och utvecklings-uppdrag samt samverkar med externa parter i taktiska och operativa frågor. Vi är en organisation i tillväxt och förändring och som enhetschef i vår linjeorganisation är du en nyckelperson i att skapa trygghet i riktningen framåt. Du leder 15-20 medarbetare och skapar förutsättningar för att dina medarbetare skapar värde i vår agila nätverksorganisation. Du arbetar nära dina chefskollegor och ni ger och får stöd av varandra. Inom avdelningen Hälsa, vård och omsorg drivs utvecklingsarbetet genom agila tåg. Som ledare i gränslandet mellan linje- och nätverksorganisationen är ditt viktigaste uppdrag att skapa förutsättningar för dina medarbetare, både som individer och som team, att arbeta och utvecklas i rätt riktning.  Du behöver vara flexibel i din roll och ha förmågan att skapa förtroendefulla samarbeten både internt och med externa parter inom sektorn. För att bli framgångsrik i rollen behöver du ha god insikt i och förståelse för vilka krav som ställs inom statsförvaltningen och dess beslutsprocesser.   Du har personal-, verksamhets- och budgetansvar för enheten. Du rapporterar till sektionschefen och är en självklar del i ledningsarbetet för avdelningens utveckling och riktning framåt. Om enheten Du blir chef över enheten Utredning. Arbetsuppgifterna på enheten omfattar allt från att uppdragsleda, bedriva utredningsarbete och skriva rapporter, svara på remisser samt strategiutformning. Enheten Utredning tillhör Sektionen Uppdrag och samverkan. Inom sektionen finns ansvar för verksamhetsområden som: • att utreda behov av nya verksamhetsnära tjänster inom hälsa, vård och omsorg och skapa beslutsunderlag baserade på dessa • ärendehantering och kundservice för digitala tjänster riktade mot medborgare • samverkan internt och externt med kunder och intressenter inom sektorn inklusive att facilitera externa möten, föredrag och workshops. Om dig Vi söker dig som är trygg och tydlig i ditt ledarskap. Du är samarbetsinriktad och skapar relationer på alla nivåer i organisationen. Du leder i förändring och kommer med idéer på hur verksamheten och individer kan utvecklas. I din förändringsledning är du strategisk och tar ett helhetsperspektiv. Det är en självklarhet för dig att ta ansvar för såväl ditt eget arbete som för fattade beslut. Vi söker dig som har: • akademisk examen inom relevant område • erfarenhet som ledare • flerårig erfarenhet av att utveckla och förändra verksamhet • erfarenhet av arbete i offentlig verksamhet inom område som är relevant för rollen • goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Det är meriterande för tjänsten om du har:  • erfarenhet av utredningsarbete och rapportframställan • erfarenhet av att ha arbetat med myndighetsstyrning • erfarenhet av digital utveckling i en agil organisation • erfarenhet av myndighetssamverkan. Vad erbjuder vi? Vi är en myndighet i tillväxt. E-hälsomyndigheten erbjuder dig att vara med och skapa samhällsnytta. Vi arbetar med stora transaktionskritiska system som påverkar samhället, till exempel e-recept och Läkemedelskollen. Hos oss kommer du att omges av trevliga och kompetenta arbetskamrater, på en myndighet med ett flertal viktiga samhällsuppdrag. På E-hälsomyndigheten har alla medarbetare förtroendearbetstid och möjlighet att arbeta delvis på distans. Läs mer om hur det är att jobba hos oss: Jobba hos oss Är du intresserad? Frågor angående tjänsten besvaras av: Enhetschef Sofie Neckmar Arvidsson: 010-175 37 31 (tillgänglig fr o m 14/7) Frågor angående rekryteringsprocessen besvaras av: HR-specialist Elisabeth Axelsson: 010-106 08 98 Välkommen att skicka in din ansökan och cv via vårt rekryteringsverktyg senast den 10 augusti 2025. Då det är semestertider kommer du ha möjlighet att söka tjänsten hela sommaren, dock senast den 10/8. Vi uppskattar om du skickar din ansökan så snart du har möjlighet då vi tittar på ansökningar löpande. Rekryteringsprocessen kommer att återupptas i augusti. Observera att under sommarperioden kommer vi att ha begränsad möjlighet att svara på telefon och mail. Ladda gärna upp examensbevis, betyg och intyg som är relevanta för tjänsten i samband med din ansökan. Anställningen är tillsvidare med sex månaders provanställning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placeringsort för anställningen är Stockholm eller Kalmar. Arbetet kan innebära tjänsteresor, främst mellan de båda orterna. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. Därför kan vi komma att behöva genomföra en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). För en del arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Om du har beslut om skyddade personuppgifter, kontakta den HR-specialist som finns namngiven i annonsen. Om E-hälsomyndigheten E-hälsomyndigheten driver utvecklingen av den nationella digitala infrastrukturen inom hälsa, vård och omsorg. Vi skapar förutsättningar för digitala tjänster och lösningar för privatpersoner och professioner inom hälso- och sjukvård, apotek och socialtjänst. Vi arbetar för att hälsodata ska bli tillgängliga i hela vårdkedjan, oavsett var individer får vård. Hos oss arbetar cirka 500 medarbetare fördelat på två orter, Kalmar och Stockholm. Läs mer om oss på www.ehalsomyndigheten.se Rekryteringen sköts av E-hälsomyndighetens HR-enhet och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

19 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Chef för innesälj till Torell Pump
Asta Agency AB
Försäljnings- och marknadschefer

Om företaget Torell Pump AB är en specialist inom flödesteknik med över 60 års erfarenhet i branschen. Företaget erbjuder ett brett sortiment av högkvalitativa pumpar och vattenbehandlingsutrustning till industri och VA-verk i Sverige och Norge. Torell Pump samarbetar med ledande tillverkare och har sedan starten byggt upp en stark expertis inom sitt område. Förutom försäljning tillhandahåller de även service, reparationer och förebyggande underhåll av kunders utrustning. Läs mer om Torell Pump här. Sedan 2011 ingår företaget i den börsnoterade koncernen Indutrade. Läs mer om Indutrade här. Vi på Asta Agency samarbetar med Torell Pump i denna rekrytering och söker nu en chef för deras innesäljavdelning med placering på deras kontor i Hammarby Sjöstad i Stockholm. Du kommer ansvara för ett team om fyra personer och du rapporterar direkt till VD.  Om tjänstenSom Chef för innesälj har du personalansvar för ett team på fyra personer som arbetar med teknisk försäljning, orderhantering och eftermarknad. Du kommer att ta ett helhetsansvar för innesäljavdelningen, både i det dagliga arbetet, personalen och i dess långsiktiga utveckling av funktionen.  Torell Pump är inne i en spännande fas med fokus på tillväxt, och i rollen får du vara med och forma hur ni arbetar framåt, tillsammans med övriga i ledningsgruppen. Därtill är du delaktig i det dagliga arbetet där du ansvarar för att hantera hela kedjan från offert till order, och bidrar till att skapa smidiga, affärsmässiga lösningar tillsammans med både utesälj, leverantörer och interna produktansvariga. Ditt uppdrag: Leda och coacha teamet inom innesälj och eftermarknad Säkerställa tydliga processer för samarbete mellan innesälj, utesälj och projekt Utveckla rutiner och struktur för offertflöden, orderhantering och leverantörsdialog Ansvara för resursplanering och kompetensutveckling inom teamet Vara operativt delaktig i kunddialog, affärsstöd och offerthantering Kvalifikationer och egenskaperDu har förmåga att arbeta självständigt och driva utvecklingsarbete framåt. Med en strukturerad och lösningsorienterad inställning skapar du engagemang genom att vara lyhörd och tydlig i din kommunikation, för att nå gemensamma mål. Du trivs i nära samarbete med både kunder och kollegor och har ett intresse för såväl teknik som affärsutveckling. Samtidigt är du strukturerad och noggrann, med en stark känsla för ordning och uppföljning. Du blir en del av ett sammansvetsat team i en platt organisation där du får mycket eget ansvar, möjlighet till utveckling och en stark sammanhållning. Hos Torell Pump får du arbeta med teknik i framkant och i en vardag där du snabbt ser resultatet av dina insatser. Därtill söker vi dig som har: Eftergymnasial utbildning inom ett tekniskt område, exempelvis från en yrkeshögskola, högskola eller högre utbildning. Tidigare erfarenhet från teknisk försäljning, offertarbete eller projektledning. Flytande kunskaper i svenska och engelska, det är meriterande med kunskaper i tyska. God systemvana, det är meriterande om du har erfarenhet av affärssystemet Pyramid. B-körkort. Tidigare ledarerfarenhet är meriterande, men inte ett krav. Övrig information Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid Plats: Hammarby Sjöstad Omfattning: Heltid Lön: Enligt överenskommelse Övriga förmåner: Kollektivavtal, bonus, friskvårdsbidrag, semester och hybrid arbetsplats Vi tillämpar löpande urval i denna process vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan annonsen avpubliceras. Vi rekommenderar dig därför att ansöka så snart som möjligt! Har du frågor eller funderingar kring Asta Agencys rekryteringsprocess, tveka inte att höra av dig till [email protected]. Om Asta AgencyAsta Agency är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag att hitta rätt tjänstemän i hela Sverige med fokus på Stockholm, Göteborg och Malmö. Vi rekryterar och hyr ut specialister och generalister inom försäljning, marknad, HR, kundservice, ekonomi, administration, IT och tech. Med fokus på kvalitet, långsiktighet och smarta lösningar stöttar vi både företag och kandidater i nästa steg. Läs mer om hur vi arbetar med rekrytering, bemanning och hyrrekrytering på astaagency.se.

19 juni 2025
Sista ansökan:
6 december 2025
Fastighetschef, Samhällsbyggnadsförvaltningen
Nynäshamns kommun
Fastighets- och förvaltningschefer

Är du en driven och erfaren ledare inom fastighetsområdet? Har du dessutom kunskap och erfarenhet för att förvalta och utveckla vårt fastighetsbestånd? Då behöver vi dig! Välkommen till vårt team på Samhällsbyggnadsförvaltningen. Arbetsuppgifter I rollen som Fastighetschef leder du en avdelning vars medarbetare ansvarar för förvaltning,  underhåll, renoveringar och verksamhetsanpassningar av det befintliga fastighetsbeståndet samt leder utvecklingen av nya verksamhetsfastigheter. Fastighetsavdelningen arbetar i nära samverkan med hela kommunens organisation. Dina ansvarsområden omfattar: • personal, arbetsmiljö och ekonomi inom delegationens ramar • att organisera arbetet så att rätt kvalitet säkras i alla leveranser • att tillvarata och utveckla dina medarbetares kompetens Om arbetsplatsen Samhällsbyggnadsförvaltningen ansvarar för att förvalta och utveckla Nynäshamns fysiska miljö. Förvaltningen samlar hela kommunens samhällsbyggnadskompetens Vi ansvarar för strategisk samhällsplanering, plan- och bygglovsverksamhet, kommunen fastigheter, VA-frågor och stadsmiljöfrågor Vårt mål är att skapa en hållbar, levande och attraktiv kommun som möter invånarnas behov.  Fastighetsavdelningen inom Samhällsbyggnadsförvaltningen ansvarar för förvaltning, utveckling och nyproduktion av kommunens verksamhetsfastigheter som förskolor, skolor, särskilda boenden för äldre samt kultur- och idrottsanläggningar. Avdelningen har idag drygt 10 medarbetare som förvaltare, projektledare, byggledare och tekniska specialister. Fastigheternas dagliga drift, skötsel och service sköts på fastighetsavdelningens uppdrag av avdelningen Teknisk drift och service inom Samhällsbyggnadsförvaltningen. Fastighetsavdelningens mål är att främst kommunens verksamheter har de lokaler de behöver och att dessa lokaler är anpassade till verksamheternas behov.   Det här söker vi hos dig För att lyckas i rollen har du: • Högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten • Erfarenhet som chef för fastighets- och/eller teknisk verksamhet inom offentlig förvaltning • Erfarenhet av att leda en teknisk organisation med verksamhets-, budget- och personalansvar • Erfarenhet av projektledning Det är meriterande om du har:  • Projektledarutbildning • Erfarenhet från fastighetsbranschen • Erfarenhet av arbete med kommunala fastigheter Personliga egenskaper vi letar efter Vi söker dig som leder, motiverar och förser andra med befogenheter som krävs för att effektiv nå gemensamma mål. Du samordnar grupper och blir en referenspunkt för andra. Du arbetar aktivt för att skapa engagemang och delaktighet.  För dig är det självklart att arbeta mot tydliga mål och fokusera på resultatet. Du styrs av mål- och resultattänkande i prioriteringar, planering och agerande. Du har också förmåga att förändra din inriktning när målen ändrar sig.  I den här rollen är det viktigt att arbeta bra med andra människor och att relatera till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du kan lyssna, kommunicera och lösa konflikter på ett konstruktivt sätt.  Som företrädare för en central funktion i organisationen så ser du helheter och tar hänsyn till det större perspektivet. Du har full förståelse för din roll, och ser samtidigt till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut. Det här erbjuder vi dig • Hos oss får du göra skillnad i människors liv. Här har du nära till din chef och dina kollegor, påverkan och beslut.  • Nynäshamn är en lugn och trygg kommun. Tryggheten finns även i våra team – vi är prestigelösa, uppmuntrar och backar upp varandra när det behövs.  • Nynäshamns kommun är en del av Sveriges starkaste tillväxtregion. Vår resa ger dig möjlighet till utmaningar och varierande arbetsuppgifter. • Vi erbjuder fri tillgång till gym. Du får även friskvårdstimme eller friskvårdsbidrag. • Du har möjlighet till semester- och pensionsväxling. • Vi har en aktiv personalförening där du kan hyra stugor i fjällen och i skärgården. Du kan också delta i olika aktiviteter som till exempel padel, kajak och ridning. • Här har vi flextid och kortare arbetstid under sommaren. Det finns också möjlighet till distansarbete. Vår rekryteringsprocess Vi tillämpar löpande urval och använder en kompetensbaserad rekryteringsmetod för en rättvis och objektiv bedömning. Mångfald är en tillgång, och vi välkomnar alla sökande. Vissa tjänster kan kräva utdrag ur belastningsregistret. Provanställning kan komma att tillämpas. Vi ser fram emot din ansökan och hoppas att du vill bli en del av vårt team! Information om tjänsten Tillträde: enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidareanställning Sysselsättningsgrad: Heltid Antal lediga befattningar: 1 Ref. nr: KS/2025/0344/023

19 juni 2025
Sista ansökan:
16 augusti 2025
Kvalitets- och miljöansvarig
Unik Resurs i Sverige AB
Övriga administrations- och servicechefer

Framgång firar vi tillsammans. Vill du vara med och bidra? Välkommen till TTM, ett företag där engagemang, ansvar och enkelhet präglar allt vi gör. Vi har en stark vilja att skapa en trivsam arbetsmiljö, där medarbetare trivs, utvecklas och ges möjlighet att påverka. Hos oss kombinerar du teknik och affärstänk med en tydlig riktning – att lösa våra kunders utmaningar med smarta, hållbara och effektiva lösningar. Just nu befinner vi oss i en spännande tillväxtfas och söker dig som vill vara med och forma framtiden tillsammans med oss. Nyckelroll i ett företag med framtidsfokus Vill du ta nästa steg i karriären och vara med och driva kvalitets- och miljöarbetet i ett företag där hållbar utveckling, smarta processer och kundfokus står i centrum? Vi vid TTM söker dig som vill vara en del av vår spännande tillväxtresa. Hos oss får du en central roll där du tillsammans med hela organisationen utvecklar vårt ledningssystem, driver förbättringsarbete och säkerställer att vi lever upp till högt ställda krav, från både kunder, lagstiftare och miljön. Arbetsuppgifter och ansvarsområden Ansvar, inflytande och utveckling Som Kvalitets- och Miljöansvarig blir du en viktig kugge i vårt maskineri. Du representerar kundens röst internt och säkerställer att våra produkter håller högsta kvalitet, från inkommande material till färdig leverans. Du jobbar nära produktion, inköp, ledning och processägare, och är delaktig i såväl strategiskt utvecklingsarbete som praktisk problemlösning i vardagen. Dina huvudsakliga ansvarsområden: - Ansvara för och utveckla vårt kvalitets- och miljöledningssystem, ISO 9001 & 14 001 - Planera och leda interna revisioner samt medverka vid externa revisioner och kundaudits - Driva förbättringsarbete inom processer, produktkvalitet och dokumentation - Säkerställa att kvalitetskontroller genomförs, från ankomstkontroll till leverans - Göra leverantörsbedömningar och genomföra audits tillsammans med inköp - Leda orsak/verkan-analyser vid avvikelser och reklamationer - Vara rådgivande i materialbeslut, dispenser och godkännanden - Samla in, följa upp och analysera KPI:er samt kalla till månatliga uppföljningsmöten - Utbilda och stötta organisationen i miljöfrågor samt ansvara för miljödokumentation och myndighetskontakter. Din profil Analytisk, lösningsorienterad och kommunikativ Du är en trygg och nyfiken person med förmåga att både se detaljer och lyfta blicken mot helheten. Du är van att arbeta strukturerat och driva processer framåt, men har också en jordnära och prestigelös inställning. Du gillar att samarbeta över avdelningsgränser, kommunicera tydligt och stötta dina kollegor i att göra rätt från början. Vi söker dig som har: - Eftergymnasial utbildning inom teknik, miljö, kvalitet eller motsvarande - Några års erfarenhet av arbete inom kvalitet/miljö, gärna i tillverkande industri - Goda kunskaper om ISO 9001 och 14 001 - Vana av internrevisioner, avvikelsehantering och processkartläggning - God kommunikationsförmåga på svenska och engelska, både i tal och skrift Vad erbjuder vi? Hos TTM får du vara med och påverka, på riktigt. Vi är ett värderingsstyrt företag där engagemang, ansvar och enkelhet genomsyrar allt vi gör. Här får du en bred och omväxlande roll med stor frihet under ansvar, samtidigt som du får stöd av engagerade kollegor i ett öppet och lösningsfokuserat arbetsklimat. Vi erbjuder: - En spännande och utvecklande roll i en framtidsbransch - Möjlighet att forma och förbättra viktiga processer - Ett inkluderande arbetsklimat där du får växa - En arbetsplats där vi firar framgångar – och stöttar varandra på vägen dit Ansök redan idag! Ansökan Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Urval sker löpande. Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarig rekryterare; Selma Sabanovic och nås på 0727120405 eller på [email protected] Väl mött! Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs! Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag. Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil. Lycka till! Relaterade taggar: #LI-Onsite

19 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025