SSEA söker en driven och affärsmässig platschef som vill utveckla team! Just nu har vi ett superintressant projekt i Gällivare där vi kommer jobba med Multiaktivitetshuset. Om företaget SSEA är en rikstäckande byggentreprenör som kombinerar det lilla företagets flexibilitet, nyfikenhet och närhet till kund med storbolagets kompetens, erfarenhet och leveranssäkerhet. Vi genomför byggprojekt i partnering/samverkan för kunder både i privat och offentlig sektor över hela Sverige.Vår vision är att bli Sveriges ledande samverkansentreprenör. Vår samverkansmodell har tre byggstenar; affär, kultur och struktur. Tillsammans med våra kunder och samarbetspartners utreder och utvecklar vi möjligheten till kundens planerade investering och arbetar för att ge största möjliga värde.Vår företagskultur grundar sig i fyra värdeord; ärlighet, nyfikenhet, engagerade och inkluderande. Vi jobbar målmedvetet med arbetsmiljö- och hållbarhetsfrågor för att hela tiden förbättra förutsättningarna för både människa och miljö. Om tjänsten Som platschef på SSEA kommer du att ansvara för den dagliga driften på byggplatsen där du ansvar för att leda, planera och följa upp arbetet på plats. Du kommer att ha ett nära samarbete med beställare, underentreprenörer och andra intressenter. Du kommer också att säkerställa att arbetet utförs enligt gällande lagar, regler och kvalitetskrav.Platschefen bygger projektteamet av arbetsledare, projektingenjörer, inköpare och underentreprenörer. Som platschef arbetar du i nära samarbete med projektchef. Stationeringsort är Luleå och geografin är projekt i Norr- och Västerbotten. I den här rollen kommer du ha möjlighet att påverka olika beslut då företaget har en platt organisation i ett medelstort företag som hanterar en rad spännande projekt av varierande storlek och komplexitet. Din profil Vi söker dig med högskoleutbildning inom bygg- och anläggning, med kunskap inom entreprenadjuridik. Du har 5-6 års erfarenhet från liknande roll i större byggprojekt och är van vid att hantera större kontrakt och avtal.Som ledare är du en trygg ambassadör för våra värderingar och har ett strukturerat arbetssätt där säkerhet och ordning är centrala delar. Du är affärsmässig och har en stark förmåga att arbeta i och utveckla ditt team. Erfarenhet av projekt i storleksklassen >100 miljoner är meriterande. Flytande svenska och engelska i tal och skrift är ett krav, liksom B-körkort. Din ansökan Ansökan: Sista ansökningsdag är måndag 11 augusti 2025. Intervjuer och urval sker löpande, och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Personlighetstester kan förekomma.Kontakt för frågor: I denna rekrytering samarbetar vi med OnePartnerGroup. Kontakta rekryteringskonsult Peter Nilsson Sandlund (070-549 94 82, [email protected]) för mer information. Om oss Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering, bemanning och utbildning och är din bästa kollega I karriären när du söker jobb. Med lokal förankring på ett 50-tal orter, från Malmö I söder till Kalix I norr, finns vi alltid nära dig.
Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att kommunen utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre kommun att besöka, leva, verka och bo i. Vill du ha ett av de viktigaste och roligaste uppdragen som finns? Vill du vara med och leda utvecklingen av våra framtida grundskolor inom Jönköpings kommun? Hos oss får du inspirera till ett lustfyllt lärande – varje dag, hela vägen. Vi kallar det lärglädje. Ditt nya jobb Som biträdande rektor på Ribba/Kumlabyskolan so F-6 skapar du tillsammans med rektor och medarbetare goda förutsättningar för elevernas kunskapsutveckling och måluppfyllelse. Med ett verksamhetsnära ledarskap, som sätter eleven i centrum, driver och utvecklar du verksamheten tillsammans med dina medarbetare och våra elever. Du har tillsammans med rektor en betydande roll i ledningen av det pedagogiska samt främjande och förebyggande arbetet. Du kommer att bistå rektor i det systematiska kvalitetsarbetet samt ha personal- och verksamhetsansvar. Du ingår i grundskolans biträdande rektorsgrupp som löpande får kompetensutveckling för ett hållbart och kvalitetssäkert ledarskap. Du träffar regelbundet en mindre grupp skolledare och arbetar med utveckling av skolan som helhet ur ett F-16 års perspektiv. Välkommen till oss Inom Jönköpings kommun arbetar cirka 12 000 medarbetare inom drygt 300 olika yrken. Oavsett om du lär barn att läsa, ger trygghet och vård åt äldre eller utvecklar stadens gator och torg så bidrar du till att skapa bra dagar för alla som lever och verkar i Jönköping. Utbildningsförvaltningen är kommunens största förvaltning och vi arbetar för en tillgänglig skola för alla och att vara en organisation med lärglädje. Verksamheten präglas av engagerade pedagoger som genom reflektion och flexibilitet tar vara på och utmanar varje elevs förmåga och kompetens för att möta en föränderlig värld. Vill du ha ett meningsfullt arbete där du gör skillnad, välkommen till oss! Ribbaskolan är en F-9 skola i Gränna med cirka 550 elever. Skolan är indelad i skolområde F-6 och 7-9. På Ribba/Kumlaby F-6 har vi ca 250 elever. Kumlabyskolan är en F-6 skola på Visingsö med cirka 35 elever. Vi har fina och funktionella lokaler och en utemiljö som bjuder in till lek och rörelse. På skolorna finns också fritidshem. Ribbaskolan finns i ett område rikt på kultur, fritidsaktiviteter och naturupplevelser vilket ger de allra bästa förutsättningarna för en trivsam skolmiljö. Vår övertygelse är att en bra skola börjar med lärare som har goda ämneskunskaper, bra relationer till eleverna och höga förväntningar på att alla kan och vill lyckas i skolan. https://www.jonkoping.se/barn--utbildning/grundskola-anpassad-grundskola-och-fritidshem/grundskolor-och-anpassade-grundskolor-a-o/ribbaskolan-f-6 https://www.jonkoping.se/barn--utbildning/grundskola-anpassad-grundskola-och-fritidshem/grundskolor-och-anpassade-grundskolor-a-o/ribbaskolan-7-9 https://www.jonkoping.se/barn--utbildning/grundskola-anpassad-grundskola-och-fritidshem/grundskolor-och-anpassade-grundskolor-a-o/kumlabyskolan-f-6 https://www.jonkoping.se/naringslivarbete/jobbaijonkopingskommun.4.74fef9ab15548f0b8001425.html Din kompetens Du är legitimerad lärare med erfarenhet av att arbeta med utvecklingsfrågor. Vidare har du en god förmåga att se helhet och driva skolutveckling inom skolans alla områden. Tidigare skolledaruppdrag är meriterande. Som ledare kombinerar du höga förväntningar med personlig omtanke och empati. Du har förmågan att se elevers olika behov och tar hänsyn till deras individuella förutsättningar. Vidare har du en god kommunikationsförmåga både muntligt och skriftligt och känner dig trygg i kontakten med vårdnadshavare, att utveckla en god relation till dem ser du som en självklarhet! Vi fäster stor vikt vid samarbetsförmåga och personlig lämplighet. Bra att veta Tjänsten är en visstidsanställning som biträdande rektor med en tillsvidareanställning som lärare som grundtjänst. Vi anpassar introduktionen utifrån tidigare erfarenheter. För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker. Tänk på att skollagen kräver att samtliga medarbetare visar upp ett utdrag ur belastningsregistret. https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ Inför anställning av nya medarbetare på våra lärartjänster måste vi säkerställa att det finns en giltig lärarlegitimation. Vi ber dig därför att bifoga en aktuell lärarlegitimation som är hämtad från Skolverket under de senaste två månaderna. https://login.skolverket.se/idp/lleg-etjanst/select?returnUrl=https://lleg.skolverket.se/ Urval kan komma ske före ansökningstiden har gått ut. Intervjuer planeras att ske under v. 34-35. Vill du veta mer? Välkommen att kontakta någon av de kontaktpersoner som anges i annonsen eller sök upp en facklig representant via länken nedan. Då semestertider infaller under publiceringstiden, kan det vara svårt att nå kontaktpersonerna. Från och med 4/8 är flera åter i tjänst. https://www.jonkoping.se/fackligaubf Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Kom och jobba med oss. Välkommen att söka tjänsten som biträdande rektor. Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.
Är du ekonom med stort intresse för hälso- och sjukvård? Vill du vara med och utveckla och driva ekonomifunktionen och det strategiska ledningsstödet inom ett centrum i Region Östergötland? Då kan den här tjänsten vara något för dig! Vi söker en engagerad ekonomichef för produktionsenhet/centrum inom hälso- och sjukvården. Region Östergötland ansvarar för hälso- och sjukvård, regional utveckling och kollektivtrafik. Vi ska skapa goda och attraktiva livsvillkor för invånarna. Den mest omfattande verksamheten är att erbjuda en god hälso- och sjukvård inklusive tandvård. Vårt erbjudande För livet framåt. Region Östergötland har höga ambitioner och ett ansvarsfullt uppdrag. Det handlar om hälsa och vård, om vår regions utveckling och om dem som lever och vistas här. Vi vill fortsätta att vara i framkant, med vård, forskning och utbildning. Det handlar om att våga tänka nytt – och att ha de bästa medarbetarna. Därför erbjuder vi unika möjligheter till vidare lärande och satsar på moderna miljöer med effektiva system och verktyg. Många av oss möter patienter och närstående, andra skapar förutsättningarna för livsviktiga insatser. Hos oss jobbar fantastiska människor mot samma mål – att göra skillnad på riktigt, och för livet framåt. Läs gärna om dina förmåner hos oss. Arbetsbeskrivning Som ekonomichef vid ett centrum inom hälso- och sjukvården ansvarar du för de ekonomiska processerna på centrumnivå: redovisning och internkontroll, ekonomisk planering, uppföljning och ekonomistyrning. Rollen innebär att utifrån helhetssyn och processtänk vara ett strategiskt stöd i ekonomifrågorna. Det handlar om att utveckla och driva ekonomifunktionen såväl som att ta fram uppföljningar, beslutsunderlag och analyser. En viktig del är att kommunicera ekonomi på ett enkelt och tydligt sätt för att stödja vårdverksamheten samt bidra till måluppfyllelse och framgångsrik verksamhet. Du kommer att arbetsleda ett antal controllers och redovisnings-ekonomer som stöttar verksamheterna inom centrumet. Uppdraget innebär också att du själv stöttar några verksamheter. Tjänsten innebär att du på regionövergripande nivå aktivt bidrar inom funktionsområdet ekonomi i utvecklingen av de regionövergripande ekonomiprocesserna och arbetar med övergripande uppdrag inom området. Arbetet ska drivas och utvecklas utifrån de värderingar och synsätt som gäller inom Region Östergötland. Arbetsgrupp Som ekonomichef vid ett centrum inom hälso- och sjukvården tillhör du en enhet med ytterligare 10 ekonomichefer inom hälso- och sjukvården och du är direkt underställd verksamhetschefen för Ekonomi och styrning inom Regionledningskontor. Tjänsten innebär också att du på aktivt bidrar i utvecklingen av de regionövergripande ekonomiprocesserna genom att ingå i ekonomirådet som leds av ekonomidirektören. I ditt uppdrag kommer du rapportera direkt till produktionsenhetschef för ditt centrum och du ingår i ledningsgruppen tillsammans med andra funktioner såsom bland annat HR och utveckling. De flesta centrum inom hälso- och sjukvården har verksamhet i Linköping, Norrköping och Motala. Största delen av tiden tillbringas i Linköping men det finns möjlighet att arbeta i Norrköping och Motala del av tid. Om dig Vi söker dig som är utbildad civilekonom alternativt har annan relevant utbildning i kombination med erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som lämplig för befattningen. Du har erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete och tvärfunktionell samverkan. Erfarenhet från ekonomisk uppföljning utifrån processynsätt och arbetsledaransvar är meriterande. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Vi söker en ekonomichef med ett professionellt förhållningssätt, hög samarbetsförmåga samt arbetar kontinuerligt för att utveckla och driva ekonomiprocesserna framåt. Som person har du mycket goda ledaregenskaper och är en god teamspelare. Du är en trygg och stabil person med god självinsikt. Du leder, motiverar, delegerar och följer upp för att effektivt nå gemensamma mål. Du är strategisk och har ett brett perspektiv på frågor och har förmåga att ta initiativ för att uppnå resultat. Du har även förmåga att strukturera och planera ditt arbete på ett effektivt sätt och är tydlig i ditt sätt att kommunicera. Ansökan och anställning Inför anställning i ett patientnära arbete inom Region Östergötland kommer du att få fylla i en https://ledsys.lio.se/Document/Document?DocumentNumber=54500. Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.
Fastighets- och serviceförvaltningen står inför många spännande utmaningar och söker dig som vill medverka till att Piteå blir Sveriges bästa plats att bo på. Förvaltningen har 350 medarbetare och ansvarar för förvaltning av kommunens fastigheter samt kommunens samlade kost-, städ- och vaktmästeriverksamhet. Avdelning Fastigheter säkerställer den strategiska lokalförsörjningen, planering, samordning och förändringar i fastighetsbeståndet. Totalt förvaltas 320 000 m² fördelat på 144 objekt där största delen nyttjas av kommunens kärnverksamhet. I ansvaret ingår också den dagliga driften, skötseln samt planering och genomförande av underhåll och investeringar i kommunens fastigheter. Avdelningen hanterar uthyrning och kontraktshantering för lokaler, bostäder och parkeringar. Antalet medarbetare i avdelningen är 85. Inom avdelning Fastigheter finns två enheter, förvaltning (inklusive fastighetsdriften) samt projekt och teknik, till vilken enhetschef nu rekryteras. Enheten består i dagsläget av nio medarbetare och ansvarar i samverkan med andra förvaltningar för planering och genomförande av ny-, till- och ombyggnationer samt för att säkerställa en hög tillgänglighet och säkerhet i lokalerna. I ansvaret ingår också att säkerställa en framtida kostnads och miljömässigt effektiv drift. Vid enheten arbetar i dagsläget projektledare och teknikansvariga som även arbetar med driftsfrågor. Vi erbjuder dig ett arbete där du får möjlighet att utvecklas och göra skillnad. I rollen som enhetschef ansvarar du för ledning och styrning av enheten projekt och teknik. Det innebär ett ansvar för personal, verksamhet och ekonomi. Positiva resultat nås bäst genom att arbeta tillsammans, där du genom ett inkluderande och tillitsbaserat ledarskap skapar förutsättningar för ett aktivt medarbetarskap. Rollen innehåller många olika kontakter varför ett professionellt förhållningssätt och strävan efter goda relationer är en förutsättning. Som enhetschef ingår du tillsammans med avdelningschef och två enhetschefer för fastighetsdriften i avdelningens ledningsgrupp. Kvalifikationer Vi söker dig som har en för uppdraget relevant högskoleutbildning samt erfarenhet från verksamhetsområdet alternativt en utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har tidigare har arbetat som chef och har kvalificerad projekterfarenhet, ett affärsmässigt förhållningssätt och förstår samt respekterar förutsättningarna i en politiskt styrd organisation. Som person är du strukturerad, analytisk och kvalitetsmedveten. Du är tydlig i ditt ledarskap, vinner medarbetarnas förtroende, inspirerar och skapar en kultur, där vilja, arbetsglädje och olikheter integreras på ett värdeskapande sätt. Du har god samarbetsförmåga och strävar efter att i samspel med andra hitta fungerande vägar framåt. Du är bra på att kommunicera och att skriva, presentera och förklara samband på ett enkelt och tydligt sätt. Goda digitala kunskaper, (vi arbetar med Microsoft 365) och B-körkort är en förutsättning för tjänsten. Mer om tjänsten Tjänsten är en tillsvidareanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten kan komma att omfattas av säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) med i förekommande fall registerkontroll. Välkommen med din ansökan senast 2025-08-17 Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta Rekryteringsteamet för alternativ sökväg på telefon 0911-69 65 10. Om arbetsplatsen Fastighets- och serviceförvaltningen är en av kommunens sju förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med pitebor, näringsliv och föreningar utvecklar vi Piteå till en ännu bättre plats att bo, leva och verka i. Läs mer: Fastighets- och serviceförvaltningen Fastighets- och serviceförvaltningen - Våra verksamheter (pitea.se) Jobba i Piteå kommun Jobba hos oss - Arbete (pitea.se) Piteå växer - Kommun & politik Inflyttarservice – för dig som vill flytta till Piteå Letar du bostad, vill du veta mer om skola och barnomsorg eller är du nyfiken på kultur- och fritidsutbudet? Inflyttarservice Piteå erbjuder dig stöd från start till mål. Inflyttarservice Piteå (https://www.pitea.se/inflyttare/kontakta-inflyttarservice) Vi undanber oss all kontakt från rekryteringsföretag och annonsörer i denna rekrytering
Ängelholm gör det omöjliga möjligt – det är vår vision som ligger till grund för vår framtida utvecklingsresa. Vi vågar tänka och testa annorlunda, göra det unika och oväntade. Vi vet att vi är bäst tillsammans och att det är genom gränsöverskridande samarbete vi når längst. Vi vet också att Ängelholm är en plats med unika möjligheter för fortsatt utveckling. Med utgångspunkt i vår agila organisationsstruktur siktar vi framåt och uppåt. Vill du vara med och bidra på vår resa? Ängelholms gymnasieskola är en inspirerande mötesplats för kunskap och utveckling. Det är en stor arbetsplats - varje dag tar vi emot ca 1500 elever! För att erbjuda en bra verksamhet är vi ca 200 medarbetare. Ängelholms gymnasieskola har motiverade elever och kunnig personal. Våra gymnasieprogram är lokaliserade till tre olika skolenheter; Rönnegymnasiet, Valhall College och Victoriaskolan. Vi har goda resultat och anstränger oss för att utveckla verksamheten i takt med omvärlden. Skolan får medial uppmärksamhet för både goda initiativ från lärare och framgångsrika resultat hos elever. Sökandetillströmningen till våra program är god. ARBETSUPPGIFTER 50 % rektorstjänst med ansvar för Förstärkt program. Förstärkt program är en verksamhet för elever med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar (NPF) som vill läsa sitt gymnasieprogram i anpassad lärmiljö. Skolans ledning består idag av verksamhetschef, fem rektorer, en biträdande rektor, kommunikatör samt skolintendent. Det är viktigt för oss att hålla ihop de olika rektorsområdena och att verka för en helhetssyn på verksamheten. Nu söker vi dig som vill jobba tillsammans med oss för att engagera och entusiasmera medarbetarna, och skapa en skola där både medarbetare och elever känner stor delaktighet och ständigt arbetar för att förbättra verksamhetens innehåll och resultat. Programansvaren gäller inledningsvis kommande läsår. Detta kan justeras längre fram beroende på verksamhetens behov. Tjänsten är placerad på Rönnegymnasiet. KVALIFIKATIONER Du har gymnasielärarexamen, och kanske har du också genomgått rektorsprogrammet. Du får gärna arbeta som rektor i dagsläget. Vi söker dig som är en tydlig och drivande erfaren pedagogisk ledare, som vill arbeta aktivt för att utveckla verksamhetens kvalitet i samarbete med andra. Systematiskt kvalitetsarbete är av stor betydelse för oss. Ett intresse och kunskap inom utbildningsvetenskap är en självklarhet. Naturligtvis har du som rektor på Förstärkt program ett genuint intresse av att arbeta med elever som har en NPF-diagnos. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med elevgruppen NPF. Vi förväntar oss att du har en god strategisk blick för verksamhet och förmåga att åstadkomma konkreta resultat, att följa upp och utvärdera arbetet, samt se nästa steg i processen. För att lyckas i rollen som rektor behöver du vara analytisk, och kanske ha erfarenhet av tjänstefördelning och god blick för schemaläggning. Du är en förtroendeingivande ledare med kvalitéer som förmåga att entusiasmera, förankra och leda verksamhetsutvecklingen inom rektorsområdet. Vi utgår från att du har hög social kompetens, gärna med inslag av humor och tålamod, och att du uttrycker dig väl i tal och skrift. Vidare värdesätter vi att du är strukturerad och har lätt för att planera samt organisera ditt arbete, även under intensiva arbetsperioder. Alla dessa egenskaper är viktiga redskap i arbetet med att balansera verksamhetens och de enskilda individernas olika förutsättningar. Som rektor är dessutom god digital kompetens och förmåga att ha en budget i balans en nödvändighet. Som en given del av ledningsgruppen läggs stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Rekryteringen omfattar två rekryteringsomgångar med urval; kort digital intervju v 35 och intervju på Rönnegymnasiet 4/9. Om du blir aktuell för den andra intervjuomgången kommer vi be om en text från dig, där du skriver om dina ledarhandlingar som du anser visar din förmåga att driva och leda en verksamhet (max en A4). Välkommen med din ansökan! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Ängelholms kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen. För att bli aktuell för tjänsten måste du uppvisa utdrag ur belastningsregistret, och i samband med intervju behöver du styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med ID-handling. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Har du erhållit företrädesrätt i Ängelholms kommun ska du ange detta i din ansökan. Tjänsten tillsätts under förutsättning av erforderliga beslut. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Vi söker en strategisk och operativ försäljningschef som skapar resultat, bygger starka team och vill göra skillnad både i affären och för människor. Om oss: Catch Me är en digital tjänst som skapar förutsättningar för arbetssökande att komma in på arbetsmarknaden, med särskilt fokus på yrken med låg tröskel. Sedan Q1 2024 har vi medverkat till att över 1 500 personer har gått från arbetslöshet till sysselsättning genom vår digitala plattform. Nu söker vi en engagerad, strategisk och operativ Säljchef som vill leda vår försäljning och driva affärer mot den privata sektorn. https://catchme.se/ I rollen kommer du att: Utveckla, implementera och genomföra försäljningsstrategier Skapa, utveckla och vårda affärsrelationer Följa upp och analysera försäljningsdata för att driva resultat Arbeta med löpande omvärldsbevakning inom arbetsmarknad och kompetensförsörjning Leda, coacha och utveckla vårt säljteam i takt med vår fortsatta tillväxt Resa vid behov för att stärka kundrelationer och driva affärsutveckling Vi söker dig som: Har minst 5 års erfarenhet av försäljningsledning, gärna inom HR-tech, bemanning och rekrytering Är affärsdriven, kommunikativ, innovativ och trygg i en ledarroll Har ett starkt samhällsengagemang och trivs i en entreprenöriell miljö Behärskar svenska och engelska obehindrat i såväl tal som skrift Har B-körkort Vi erbjuder: En nyckelroll i ett värderingsdrivet tillväxtbolag Möjlighet att forma organisationen, affären och samhället Frihet under ansvar i ett engagerat team med erfarna medarbetare, arbetsledare, investerare och rådgivare Om anställningen: Anställningsform Deltid / Heltid Lön Fast och rörlig lön Geografisk placering Stockholm / Hybrid / Resor förekommer i tjänsten Ansök genom att skicka CV till [email protected] Urval sker löpande.
Vill du leda samhällsviktiga byggprojekt i en av Sveriges mest expansiva kommuner? Delar du vår vision om att vara bäst på att vara kommun och vill ta nästa steg i din ledarkarriär inom bygg och anläggning? Då kan rollen som gruppchef för Byggprojektledning vara något för dig! Vi söker dig som vill kombinera strategiskt ledarskap med operativ närvaro och driva projekt som bidrar till framtidens Nacka. Enheten för byggprojektledning är en nybildad del av natur, trafik och fastighetsprocessen i Nacka kommun, med uppdrag att säkerställa hög kvalitet och effektivitet i kommunens fastighets- och anläggningsprojekt. Enheten ansvarar för att möta behovet av genomförandekompetens för investeringsportföljerna inom kommunstyrelsen samt natur- och trafiknämnden. Som gruppchef leder du en grupp om åtta erfarna byggprojektledare som planerar, driver och följer upp projekt inom samhällsfastigheter och infrastruktur, exempelvis skolor, idrottsanläggningar, gator, torg och parker – från tidiga skeden till färdig leverans. Ditt uppdrag Som gruppchef är du ansvarig för att leda, utveckla och samordna gruppens arbete. Du arbetar både strategiskt och operativt, med ansvar för personal, arbetsmiljö, ekonomi och resultat. Du förväntas driva utveckling kopplat till arbetssätt, kvalitetssäkring och målstyrning – i linje med kommunens styrande dokument, program och strategier. Rollen omfattar till exempel: - Strategisk ledning och vidareutveckling av byggprojektledningsverksamheten - Budget- och resultatansvar - Personalansvar och medarbetarutveckling - Projekt- och uppdragsstyrning inom bygg och anläggning - Samverkan inom kommunen samt med externa parter. Du rapporterar till enhetschef och ingår i enhetens ledningsgrupp. Är det här du? Vi tror att du är en trygg och driven ledare som får energi av att skapa resultat tillsammans med andra. Du har en god helhetssyn och förmåga att växla mellan strategiskt tänkande och operativt agerande. Du är van att ta ansvar, kommunicerar tydligt och arbetar strukturerat mot mål och resultat. Du bygger goda relationer både internt och externt och trivs i en miljö där utveckling är i fokus. Din erfarenhet - Högskoleutbildning inom bygg, samhällsbyggnad eller annan relevant teknisk inriktning - Flera års erfarenhet av projektledning inom byggprojekt – gärna inom både fastighet och anläggning - Chefserfarenhet med budget- och personalansvar - Goda kunskaper i entreprenadjuridik samt lagen om offentlig upphandling (LOU) - Erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation eller mot en styrelse är meriterande - Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift Vi erbjuder I Nacka får du möjlighet att arbeta i en kommun som vill vara bäst i Sverige på att vara kommun, och som har öppenhet och mångfald som sin vision och en grundläggande värdering att lita på människors kunskap, vilja och förmåga. Intresserad? Om du vill bli en del av Nacka kommun, tveka inte att skicka in din ansökan! För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta enhetschef Markus Ekbom på [email protected] eller viahttps://www.linkedin.com/in/markusekbom/ Vi ser fram emot din ansökan! Sista ansökningsdag är 2025-08-31 Då denna annons annonseras under semestertid kan det, under juli, vara svårare att besvara frågor om rekryteringen. Urval till tjänsten pågår löpande. Nacka är en av Sveriges mest attraktiva och välrenommerade kommuner. Med fokus på mål, resultat, hållbart medarbetarengagemang och ständig utveckling strävar Nacka efter att bli bäst på att vara kommun. Nacka kommun är arbetsgivaren för dig som med stor frihet förnyar och gör skillnad.
Uppsala Musikklasser är en välrenommerad friskola med musikprofil, belägen i vackra Seminarieparken i centrala Uppsala. Nu söker vi en trygg, tydlig och relationsskapande skolledare som vill fortsätta leda vår engagerade verksamhet – och samtidigt ta oss vidare i skolans utvecklingsresa. Vi erbjuder ett uppdrag i en stark och stabil organisation där det finns goda resultat, nöjda medarbetare, och ett brinnande engagemang för musik, lärande och elevernas utveckling. Om skolan Uppsala Musikklasser är en stiftelsedriven grundskola för årskurserna 3–9 med 517 elever i dagsläget. Skolan har en tydlig musikprofil med körsång och orkesterspel som bärande delar av verksamheten. Musikundervisningen sker flera dagar i veckan och är central för skolans identitet och attraktionskraft. Våra elever presterar högt, och vi har ett stort söktryck både från elever och lärare. Vår organisation präglas idag av god struktur, samarbete och arbetsglädje – ett resultat av ett medvetet och långsiktigt ledarskap. Nuvarande rektor lämnar sitt uppdrag på grund av flytt till annan ort, och vi söker en efterträdare som vill bygga vidare på det starka fundament som lagts. Ditt uppdrag Som rektor har du det övergripande ansvaret för skolans utveckling, personal, resultat och ekonomi. Du leder verksamheten tillsammans med förstelärare och ett kompetent team av medarbetare. Du rapporterar till skolans styrelse, som erbjuder ett gott stöd i frågor som rör ekonomi, juridik och strategiska beslut. Ditt fokus blir att: • Leda och utveckla skolan i enlighet med läroplanen (Lgr22) och skolans värdegrund. • Bibehålla och vidareutveckla skolans musikprofil och höga kvalitet i undervisningen. • Vidareutveckla strukturer och kultur som stödjer samarbete, elevhälsa och en inkluderande miljö. • Vara en närvarande, tydlig och inspirerande ledare för personal och elever. • Hantera aktuella lokalanpassningar tillsammans med hyresvärden för att hitta bra lösningar på lokalfrågor, alltid med elevernas bästa i åtanke. Vi söker dig som • Har tidigare erfarenhet av rektors- och/eller skolledaruppdrag, gärna inom grundskolan. • Har en högskoleutbildning. • Har en pågående eller genomförd rektorsutbildning. • Är väl förtrogen med skolans regelverk, systematiskt kvalitetsarbete och uppföljning av resultat. • Har förmåga att bygga tillit och arbetsro även i tider av förändring. • Är lösningsorienterad, lyhörd och trygg i att fatta och förankra beslut. • Har förståelse och gärna erfarenhet av att leda en verksamhet med tydlig profil – bakgrund inom musik eller intresse för ämnet är meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och söker dig som har ett varmt, kommunikativt och engagerat ledarskap. Du motiveras av att skapa en skolmiljö där alla elever – oavsett förutsättningar – får möjlighet att växa och lyckas. Välkommen till en unik skola Uppsala Musikklasser är en plats där elever växer och lär sig genom både musik och studier. Här finns tradition, höga ambitioner och en stark gemenskap. Som rektor får du en nyckelroll i att leda en älskad skola mot framtiden. Tjänstens omfattning och tillträde Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse, gärna så snart som möjligt – senast i januari 2026. Nuvarande rektor avslutar sitt uppdrag innan höstterminens start. Ansökan I denna rekrytering samarbetar Uppsala Musikklasser med Jurek Rekrytering & Bemanning. Sista ansökningsdag är 4 augusti 2025. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult: Maria von Sterneck, 073-70 771 70, [email protected]. Under perioden 28–30 juni går det bra att kontakta Bano Mohammad på [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!
Lagerchef NTG Logistics AB expanderar – vi öppnar ny lagersite i Dalsjöfors och söker dig som vill vara med från början Plats: Dalsjöfors Tjänst: Senior lager- och logistikkoordinator (3PL) Omfattning: Heltid Anställning: Tillsvidare (provanställning tillämpas) Om NTG Logistics AB NTG Logistics AB är ett svenskt tredjepartslogistikföretag med över 65 års erfarenhet. Vi är specialiserade på lagerhållning, orderhantering och kostnadseffektiv distribution – med lösningar som anpassas för varje kunds behov. Vår verksamhet bedrivs i dag från sju större lagersiter i norra Skåne, där vi hanterar tusentals order varje dag för över 100 kunder – från entreprenörsdrivna e-handelsbolag till börsnoterade industrikoncerner. Vår styrka är kostnadseffektiva 3PL- och 4PL-lösningar med hög säkerhet, digitala flöden och ett starkt kundfokus. NTG Logistics AB är en del av NTG Group – en global logistikaktör med över 65 bolag i fler än 25 länder. 2025 expanderar vi utanför Skåne. Dalsjöfors är vår första etablering i västra Sverige, följt av fler lager mellan Göteborg och Norrköping. Du har nu chansen att vara med från start och sätta prägel på vår expansion. Om rollen – vad det faktiskt innebär i praktiken Det här är en uppstartsroll i en helt ny verksamhet, där du är en av nyckelpersonerna. Tillsammans med din närmaste lagermedarbetare, och med starkt stöd från vårt huvudkontor i Skåne, kommer du att: · Planera och bygga upp lagrets struktur, zonindelning och flöden · Själv köra truck, ta emot gods och placera in varor · Plocka order, boka transporter och säkra daglig drift · Arbeta i arbetsställ och skyddsskor – detta är fysisk lagerdrift på riktigt · Vara beredd att hugga i – det handlar om att få saker att fungera Du måste vara en självgående, strukturerad och arbetsvillig person som ser det som ett privilegium att få vara med från grunden – och som trivs med att både skapa, driva och utveckla. Starkt stöd från huvudkontoret – NTG2.0 som grundstruktur Du kommer inte stå ensam. Du får ett professionellt och engagerat stöd från vårt huvudkontor i Bjärnum – inom IT, kundservice, trafik, ekonomi, säkerhet och utbildning. Du får tillgång till mallar, rutiner, struktur och verktyg som bygger på vårt väletablerade koncept NTG2.0. Omexpunkt och terminalfunktion Dalsjöfors kommer inte bara vara ett lager. Platsen blir även en lokal omexpunkt för godsflöden från våra systerbolag som arbetar med enkom inrikes- och utrikestransporter Du kommer därmed också ha ansvar för att: · Hantera renodlat terminalarbete – lasta om, sortera och registrera gods · Se till att in- och utleveranser sker snabbt, rätt och spårbart · Bidra till att vår nya hub fungerar smidigt även för transitgods · Samverka med trafikledningen i Skåne för optimering av flöden Dina huvudsakliga arbetsuppgifter • Uppbyggnad och strukturering av lagret • Lagerhantering med truck (plock, märkning etc.) • Transportbokningar (inrikes/utrikes) • Kundkontakt på svenska och engelska • Administration i WMS-system (Ongoing) • Rapportering till driftledning • Medverkan i upplärning av nya kollegor Kravprofil – det här måste du ha med dig: · Minst 3 års erfarenhet av operativ lagerverksamhet inom 3PL · Dokumenterad erfarenhet av att bygga upp ett lager från grunden · Mycket god vana av att arbeta i WMS-system (gärna Ongoing) · God datorvana (Excel, Outlook, Word) · Erfarenhet av transportbokningar och kontakt med transportörer · Flytande svenska och engelska, i tal och skrift · Förståelse för både B2B- och B2C-flöden · Förmåga att arbeta fysiskt och självständigt i en uppstartsmiljö · Bostad inom 5 mil från Dalsjöfors (gärna närmare) Meriterande Erfarenhet av e-handel, returflöden, ledarskap, fraktavtal, systemutbildning Hos oss är personalen nummer ett – inte bara i ord, utan i handling Vi bygger vår verksamhet runt våra medarbetare. Här blir du lyssnad på, får ansvar och möjlighet att växa. Det gäller i Skåne. Det gäller i Dalsjöfors. Och det gäller dig.
Nu söker vi till Region Väst en vice Regionchef ! Nu får du chansen att växa i en roll som spänner över så väl ledarskap som verksamhetskunskap samtidigt som du deltar aktivt i vårt utvecklingsarbete. Inom Vardaga är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Här några av höjdpunkterna i vårt erbjudande till dig: Ledarprogram via vår egen utbildningsorganisation Lära Förmånsportal med rabatter och erbjudanden Coachande och stöttande chefer nära dig Tydliga arbetssätt för att ge den bästa omsorgen till våra boende Karriär- och utvecklingsmöjligheter Vi har även kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar och friskvårdsbidrag. Om rollen Vill du vara med på Vardagas utveckling i Region Väst? Vi söker dig som vågar tänka och arbeta utifrån nya metoder samt är systematisk och noggrann. Du blir verksamhetschefernas närmaste stöd och samarbetar med Regionchefen samt ingår i hens ledningsgrupp. Tillsammans ser ni till att skapa ett gott arbetsklimat i regionen. Utifrån dina ansvarsområden ska du löpande följa upp och rapportera resultat till regionchefen och säkerställer att vi följer avtal och kvalitet inom verksamheterna. En viktig del av arbetet är att bibehålla goda relationer med kunder, närstående, uppdragsgivare, myndigheter och andra intresseorganisationer. Som vice regionchef driver du även utvecklingsarbete i syfte att förbättra kvalitet och ekonomi. Som vice regionchef är du ansvarig inom nedanstående områden: Driva och företräda företaget i regionen utifrån våra mål och våra värderingar. Leda, utveckla och stödja verksamhetschefer i regionen. Stimulera kreativitet och utmana etablerade arbetssätt tillsammans med verksamhetscheferna. Ansvara för det operativa arbetet (koordinerande roll) vilket bland annat innebär att vara uppstartsansvarig av nya verksamheter eller ansvarig vid avslut av verksamheter. Bistå regionchef i upphandlingar och i anbudsarbetet samt identifiera och utveckla nya affärsmöjligheter. Vid behov agera tillförordnad verksamhetschef eller tillförordnad regionchef. Aktivt ledarskap För att lyckas som chef och ledare hos oss krävs ett aktivt ledarskap som grundar sig i våra värderingar. Ett ledarskap som skapar motivation och engagemang hos våra medarbetare. Du är initiativrik och lyhörd för kundens behov och känner en självklar respekt för andra människor. Det är självklart att du som Verksamhetschef lever våra värderingar: Respekt – Alla har rätt till ett värdigt liv med såväl fysiskt, psykiskt som socialt välbefinnande. Ansvar – Vi har medarbetare som vågar och vill och har chefer som lyssnar och leder. Enkelhet – Det är enkelt att påverka och att vara medarbetare eller att bo och vistas hos oss. Kunskap – Vi reflekterar, lär av varandra och tar tillvara allas kompetens. Din erfarenhet och kunskap Vi önskar att du är: Coachande och vill att dina medarbetare växer, utvecklas och tar ansvar. Tycker om att ge och ta emot feedback samt bryta ned och arbeta mot uppsatta mål. Lösningsorienterad och ser möjligheter framför hinder. Prestigelös, självständig och samarbetsvillig Affärsmässig genom att vilja och ha förmåga att styra och följa upp verksamheten utifrån kvalitetsmål och ekonomiska ramar. Systematisk och noggrann. Du har relevant högskoleutbildning och erfarenhet av äldreomsorg. Du har även några års dokumenterad erfarenhet av chefsuppdrag och goda vitsord gällande ledarskap. God datorvana med goda i kunskaper i våra olika system som t.ex. Medvind, Power BI Inplace samt Q-maxit, samt erfarenhet av dokumentation är viktigt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. I tjänsten ingår resor i hela region Väst vilket är i, Värmland, Västra Götaland och Hallands län, varför körkort är ett krav. Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: Enligt Överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-07-17 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister skall uppvisas vid en eventuell anställning Har du frågor? Kontakta gärna: [email protected] Observera att det inte går att ansöka via E-post. Facklig kontakt: Vision,[email protected] Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här. Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. På Vardagas drygt 100 boenden runt om i Sverige erbjuder vi en äldreomsorg där varje dag är lika viktig. Hos oss möter du expertis och trygghet på varje äldreboende, korttidsboende, i hemtjänst och dagverksamhet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje individs livskvalitet och trygghet i fokus. Vardaga ingår i företagsgruppen Ambea. www.vardaga.se
Välj ett jobb för att visa detaljer