Verksamhetschef, Vuxenpsykiatriska kliniken
REGION VÄRMLAND
Chefer inom hälso- och sjukvård

Vill du vara med och skapa en organisation där den specialiserade vuxenpsykiatrin ska stärkas inom hälso- och sjukvården? Vi söker nu en verksamhetschef som vill forma sitt lag och som vill vara med och vidareutveckla den specialiserade vuxenpsykiatriska verksamheten i Värmland. Låter det intressant? I så fall är du kanske vår nästa kollega! Din arbetsplats Vuxenpsykiatriska kliniken är ett nytt verksamhetsområde och omfattar specialiserad psykiatri inom öppen- och slutenvård för hela Värmland. En verksamhet som har ett brett basutbud från diagnostik till behandling och strävar samtidigt efter att ständigt förbättra sig, att bygga relationer och utveckla samarbete. Det bedrivs öppenvård i Arvika, Torsby, Säffle/Grums, Hagfors, Kristinehamn och Karlstad. I Karlstad finns även ett antal subspecialiserade öppenvårdsmottagningar. Den slutna psykiatriska vården är koncentrerad till Karlstad med en psykiatrisk akutmottagning och fem vårdavdelningar. Det finns även en beroendeavdelning som bygger på samverkan med länets kommuner. Verksamheten består av omkring 460 medarbetare.  Hos oss arbetar läkare, sjuksköterskor, psykologer, skötare, kuratorer, arbetsterapeuter, fysioterapeuter, dietist och vårdadministratörer. Varje profession har sin roll och funktion när vi skapar god, trygg och säker vård för våra patienter. Vi erbjuder Vi är till för att alla i Värmland ska må bra och för att Region Värmland ska vara en attraktiv arbetsplats som levererar goda, hållbara och långsiktiga resultat. För att lyckas med det ser vi att alla chefer och ledare har en viktig roll. I Region Värmland använder vi ledarskapskoncepten Utvecklande ledarskap och Indirekt ledarskap. Som ny chef i regionen får du under ditt första år gå ett utbildningsprogram. Vi erbjuder även individuell handledning för att stötta dig i ditt uppdrag. Vi vill ge våra chefer rätt förutsättningar att lyckas. Genom dig som chef kan våra medarbetare växa och bidra till ännu bättre service för alla som bor här. Dina arbetsuppgifter Som verksamhetschef för den vuxenpsykiatriska kliniken rapporterar du till områdeschefen och ingår i områdets ledningsgrupp där du har en viktig roll att tillsammans med områdeschef och verksamhetschefskollegor leda och utveckla psykiatrin Värmland i dess helhet.   Med ditt team av avdelningschefer, enhetschefer och medicinskt ledningsansvarig läkare ansvarar du för kvalitet och patientsäkerhet samt personal, arbetsmiljö, produktion och budget. Du arbetar övergripande med att planera, genomföra och kontinuerligt utvärdera verksamheten i alla dess delar. För att nämna några av dessa delar kan nämnas; en god tillgänglighet för våra patienter, kontinuitet i vården, samverkan för att vården ska ges på rätt nivå men också minska de organisatoriska mellanrummen, förebyggande arbete och kompetensutveckling som en del i vårdens utveckling.   Du har många externa och interna samarbetspartners, vilket innefattar samverkan med fackliga organisationer, brukarföreträdare och andra intressenter.  Tjänsten innefattar ett visst resande, främst inom Region Värmland, därav är B körkort ett krav för denna tjänst. Dina kunskaper och kompetenser Vi söker dig som leder tydligt och med ett närvarande ledarskap utifrån kunskap inom specialistpsykiatri. Du är en kommunikativ och relationsbyggande ledare med stor personlig mognad. Du är strukturerad och har god uthållighet, har förmågan att delegera och få medarbetarna att växa med de utmaningar sjukvården står inför idag och i framtiden. För att lyckas och trivas i rollen som verksamhetschef är du entusiasmerande och handlingskraftig. Du har också utvecklat ett omdöme för de begränsningar som finns inom den specialiserade psykiatrins område.  Du har dokumenterad erfarenhet av ett gott ledarskap och att leda i förändring, gärna genom ett ledarskap via andra chefer. Relevant högskoleutbildning inom hälso- och sjukvårdsområdet gärna med inriktning psykiatri. Erfarenhet av psykiatrisk verksamhet är meriterande.  Vi är måna om att finna rätt person och lägger stor vikt vid personlig lämplighet.  Urval sker löpande, välkommen med din ansökan redan idag.  Om Region Värmland Vi är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass. Läs mer om hur det är att https://regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss/vara-formaner, och följ oss på sociala medier.  Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan.  Övrigt I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning. Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Kompetensförsörjningsenhet HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i Varbi. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

17 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Lönechef / Löneansvarig
Kura Omsorg i Sverige AB
Personal- och HR-chefer

Om rollen Som Lönechef / Löneansvarig hos oss kommer du att tillsammans med löneteamet ansvara för cirka 5 700 löner för lokala bolag inom Team Olivia. Du har en strategisk, men samtidigt operativ, viktig roll i arbetet med analys av lönedata och insikter som kan påverka företagets långsiktiga planer och beslut. Du kommer att samarbeta med ekonomer, controllers, HR-chef och ledningsgrupper för att utveckla avdelningen.  Löneavdelning utgår från Kuras huvudkontor på Aspholmen i Örebro, där du förväntas vara på plats 3-4 dagar i veckan. Känner du igen dig? Du trivs i en operativ roll och motiveras av att i rollen som lönechef/löneansvarig vara med och driva utveckling av lönefunktionen. Din förmåga att analysera arbetet, identifiera förbättringsområden och driva de förändringar som krävs leder oss till framgång. Vidare är du ansvarstagande, kommunikativt skicklig och motiveras av att vara ett tryggt stöd för dina medarbetare och för våra chefer i organisationen. Du är även en naturlig relationsbyggare och förstår att det i ditt uppdrag är av stor betydelse att du kan agera rådgivare till dem som inte har lönefrågor som sin kärnkompetens. Att vara en engagerad samarbetspartner och utveckla lösningar både strategiskt och operativt är självklart för dig. Vår ideala kandidat har mycket god erfarenhet inom lön samt intresse inom löneområdet i stort, som leder teamet till resultat, får medarbetare att växa i sina roller och överträffar förväntningar på god service. Du vill arbeta i den privata omsorgssektorn för att med dina kunskaper utmana och bidra till att utveckla branschen. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och viljan att utvecklas i din roll tillsammans med oss. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter Ledarskap: Leda löneteamets medarbetare och säkerställa att teamet har den kompetens som krävs för att kunna tillhandahålla expertis och service på hög nivå Utveckling: Kontinuerligt förbättra processer och verktyg för lönearbetet samt aktivt bidra till digitaliseringsprojekt, samt samordna implementation av nya system och processförändringar Lag- och avtalsefterlevnad: Övervaka förändringar i lag- och kollektivavtalsbestämmelser som påverkar ersättningar Lönekartläggning: Genomförande av lönekartläggning tillsammans med HR-chef, liksom samordning av processen kring lönerevision Rapportering: Skapa rapporter och analyser från lönedata för att stödja beslutsfattande inom HR och företagsledning, samt ge rekommendationer för effektivisering som syftar till en hållbar ekonomisk utveckling Kvalifikationer Krav Relevant utbildning inom ekonomi, löneadministration eller motsvarande erfarenhet Mycket goda kunskaper inom lagstiftning kopplat till lön Erfarenhet av förändringsarbete kopplat till lön Tidigare erfarenhet från personalintensiva verksamheter Mycket goda kunskaper i Excel eller motsvarande i Google Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift Meriterande Erfarenhet av att leda team Erfarenhet av SD Worx Erfarenhet av personlig assistans, eller branschen i stort Vi Erbjuder En spännande och utmanande arbetsmiljö i ett bolag i tillväxt. En affärskritisk roll att utvecklas inom men också själv utveckla för att vi ska kunna möta morgondagens utmaningar. Du verkar i en miljö där samarbete, teamkänsla, affärsmässighet och förändringsarbete är naturliga delar av vardagen. Mer om tjänsten och rekryteringen Tjänsten är heltid och tillsvidare, vi tillämpar provanställning. Tjänsten utgår från Kuras huvudkontor i Örebro där du förväntas vara på plats 3-4 dagar i veckan. Sista ansökningsdag är den 15 juli 2025, urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Med hänsyn till semestertider kan svar på din ansökan dröja, men vi återkopplar som senast när rekryteringen är avslutad. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringen är du välkommen att kontakta HR-chef Team Olivia, Christina Johansson; [email protected] eller rekryteringschef Team Olivia; Regina Lindstedt: [email protected]  Personlighetstester under rekryteringen Under rekryteringen kan vi genomföra personlighetstester som en del i vår urvalsprocess. Tester gör urvalsprocessen mer träffsäker och rättvis för dig som söker arbete hos oss och återkopplar till det som är relevant för tjänsten. Om du går vidare till detta steg får du länkar skickade till dig, och återkopplingen sker automatiskt via systemet direkt efter genomförda tester. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. Vi kan komma att tillämpa bakgrundskontroller i denna rekrytering. Kura Omsorg en del av Team Olivia  Kura är en del av Team Olivia som är en av Sveriges ledande assistansutförare som på ett värderingsstyrt och personligt sätt bedriver verksamheter genom lokala bolag och verksamheter. Totalt är vi cirka 5 700 medarbetare som alla vill vara med och göra skillnad för andra människor, varje dag. Vi arbetar alla med målet att få möjligheten att hjälpa fler kunder/brukare att ges möjligheten till en meningsfull vardag. Läs gärna mer om oss här: Kura Team Olivia

17 juni 2025
Sista ansökan:
15 juli 2025
Technichus Science Center Härnösand söker VD
Härnösands kommun
Forsknings- och utvecklingschefer

”Vi utvecklar kunskapsupplevelser som väcker människans lust att förstå” Technichus i Mitt Sverige AB söker en samarbetsinriktad, engagerad och strategisk VD som vill bidra till nästa steg i företagets resa. Technichus är ett av Sveriges 20 officiella Science Centers, som alla arbetar på daglig basis med att utveckla, utbilda och inspirera inom STEM-området (Science, Technology, Engineering, Mathematics). Technichus är ett kommunalt bolag som verkar i gränslandet mellan kunskapsupplevelser, vetenskap och FoU. Verksamheten har sin bas i Härnösand och lockar varje år tiotusentals barn, unga och vuxna att utforska STEM och hållbar utveckling genom exempelvis interaktiva utställningar, skolprogram och evenemang. Du som söker bör ha stor erfarenhet inom affärsutveckling och vara väl insatt inom våra affärsområden Science Center, utbildning och tjänster inom produktion och konceptutveckling. Du bör även ha förmåga att hitta långsiktiga och balanserade intäktskällor, där ditt intresse och din förståelse för utbildning, teknik- och samhällsutveckling bedöms vara av stor vikt.  Som VD kommer du ha ett brett ansvar i en platt organisation med stor variationsrikedom och stundtals hög arbetsbelastning. Du kommer att ha fullt verksamhets-, ekonomi-, personal- och arbetsmiljöansvar. Du rapporterar till bolagets styrelse och har ett nära samarbete med Härnösands kommun som ensam ägare. Du kommer att agera i de förtroendefulla relationer som under åren byggts upp med individer, aktörer, organisationer, institutioner och andra nätverk. Technichus står inför en spännande tid, och vi erbjuder ett otroligt omväxlande och stimulerande arbete som har en tydlig struktur men som inte går på rutin. Du kommer att erbjudas stora möjligheter att påverka företagets riktning och samtidigt bidra till att Sverige fortsatt ska vara ett framstående kunskapsland inom STEM. Dina huvudsakliga uppgifter blir att: - leda en arbetsplats med hög kompetens, stor idérikedom och starkt engagemang. - säkerställa ekonomisk hållbarhet och fortsatt förankring i lokalsamhället och regionen, - leda, utveckla och följa upp verksamhetens olika affärsområden, - företräda Technichus i regionala, nationella och internationella sammanhang, - bygga och stärka relationer med samtliga skolformer, civilsamhälle, akademi, näringsliv och offentlig sektor. Vi söker dig som: - har dokumenterad ledarerfarenhet med resultat- och personalansvar, - är en inspirerande, kommunikativ och trygg ledare som förstår vikten av struktur, delaktighet och arbetsglädje, - har god förståelse för science center-verksamhet, utbildningsfrågor och/eller besöksnäring, - är skicklig på att skapa samverkan och engagera olika målgrupper, - har relevant akademisk utbildning eller arbetslivserfarenhet som bedöms vara likvärdig, Meriterande är: - erfarenhet av att arbeta med extern finansiering, exempelvis genom projektmedel, fundraising eller sponsorskap, - erfarenhet av och kunskap i att leda utvecklingen av publika miljöer, - har erfarenhet av att arbeta i eller med offentlig sektor, gärna med bolagsstyrning, - erfarenhet av att leda mångsidiga "team" med många olika kompetenser.  Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.   Placeringsort: Härnösand Sista ansökningsdag: 1 augusti 2025. Vi planerar att hålla intervjuer under augusti månad. Har du frågor eller vill ha mer information. Hör av dig till Ordförande:   [email protected] Välkommen med din ansökan! Varmt välkommen till Härnösand – en del av Höga Kusten med den vackra världsarvsnaturen ständigt närvarande. Hos oss har vi havet mitt i staden. Stoltheten för vår plats är stor och gemenskapen stark. Skaparkraften ger innovativa företag och ett förenings- och kulturliv som lever på bredden och levererar på höjden. I Härnösand finns tid för upplevelser tillsammans!   För att bli aktuell för anställning krävs det att du vid intervjutillfället: - Visar giltig ID-handling. - Vid behov uppvisar en kopia av ditt betyg/examensbevis. - Har rätt att arbeta i Sverige och kan uppvisa giltigt arbetstillstånd. - Vid behov uppvisar giltigt körkortstillstånd. - Vid behov uppvisar giltig yrkeslegitimation. Vid vissa tillsättningar sker säkerhetsprövning. Om du bli aktuell för en sådan tjänst krävs det att du: - Genomgår och godkänns vid en säkerhetsprövning Du behöver i vissa fall vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen vill vi att du söker tjänsten via denna annons. Vi tar inte emot ansökningar på annat sätt. Om du har skyddad identitet kontakta ansvarig rekryterare.

17 juni 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Vårdenhetschef till gemensamt ledarskap på Operation 3 och 4 Mölndal!
VÄSTRA GÖTALANDSREGIONEN
Chefer inom hälso- och sjukvård

Tillsammans utvecklar vi Sahlgrenska Universitetssjukhuset för en hållbar framtid. Vi ställer om hälso- och sjukvården med målet att vara Europas ledande universitetssjukhus 2032. Tillsammans med patienterna arbetar vi för kvalitet, tillgänglighet, patientsäkerhet, forskning, utbildning och innovation – i ett sammanhållet hälso- och sjukvårdssystem i Västra Götalandsregionen. Vår vision och våra mål tar sikte mot en vård av yttersta kvalitet, där patienten alltid är i fokus. Vi erbjuder hälso- och sjukvård lokalt och regionalt, men också högspecialiserad vård till patienter i hela landet och utomlands. Våra medarbetare är vår styrka och de bidrar i kunskapsutbyten nationellt och internationellt. Med digitala verktyg och nya arbetssätt kan vi förenkla vardagen på sjukhuset och erbjuda en modern, tillgänglig och effektiv vård av högsta kvalitet. Vår avdelning - Operation 3 och Operation 4 Mölndal För att närma oss normtalet för ett hållbart ledarskap och medarbetarskap kommer vi under 2025 att slå ihop Operation 3 och 4. Du kommer få vara med och utveckla formerna för ett gemensamt ledarskap. Tillsammans med befintlig chef och Vårdenhetsöverläkare kommer ni att utveckla enheten. För att möta våra produktionsmål kommer du att tillsammans med opererande verksamheter arbeta med att effektivisera och ytterligare förbättra den säkra patientkedjan inom det dagkirurgiska flödet. På Operation 3, som tillhör verksamhet AnOpIVA (Anestesi/Operation/Intensivvård) på Mölndals sjukhus, är vi specialiserade på främst (men inte bara) dagkirurgi inom ortopedi, öron-näsa-hals, kirurgi, tand- och käkkirurgi. Vi har sju operationssalar, en uppvakningsenhet och en vårdenhet för pre- och postoperativa förberedelser och information. På Operation 4, som tillhör verksamhet AnOpIVA (Anestesi/Operation/Intensivvård) på Mölndals Sjukhus, är vi specialiserade på handkirurgi och CARE (Centrum för avancerad rekonstruktion av extremiteter) men också viss ortopedisk kirurgi. Uppdraget för verksamheten är både internationellt, nationellt och regionalt. Cirka en tredjedel är akutkirurgi. Vi har tre operationssalar och en preop-postop-enhet. Det flesta av våra patienter kommer direkt hemifrån och stannar bara en del av dagen hos oss. Det innebär att vi arbetar med ett stort patientflöde i högt tempo, och för att lyckas med det, är det viktigt att vi har ett nära samarbete mellan kollegor inom enheten, verksamheten och med andra verksamheter inom sjukhuset. Vi arbetar i det dagliga med förbättringsarbeten i både stort och smått. Vi är cirka 90 anställda i fem olika professioner och har öppet måndag till fredag. Vad erbjuder vi? Vi erbjuder gemensamt ledarskap med erfaren chef som var med och startade upp operation 4 när de flyttade till Mölndals sjukhus. Hon har av områdets ledningsgrupp fått uppdraget att arbeta områdesövergripande med opererande verksamheter för att optimera produktion och flöde. Arbetet som vårdenhetschef Som vårdenhetschef är du första linjens chef. Du kommer att ansvara för verksamhet, personal, arbetsmiljö och ekonomi. I rollen som vårdenhetschef arbetar du för att ta tillvara och utveckla medarbetarnas kompetens, skapa delaktighet i verksamheten samt ansvara för utvecklings- och lönesamtal liksom rekrytering och rehabilitering. Tillsammans med befintlig Vårdenhetschef och Vårdenhetsöverläkare arbetar du för att ta fram och arbeta mot uppsatta mål för enheten inom produktion, kvalitet, utveckling, utbildning och arbetsmiljö. Du är underställd verksamhetschefen och blir en viktig person i AnOpIVA Mölndals ledningsgrupp. Tjänsten innebär ett tidsbegränsat femårigt chefsförordnande med tillsvidareanställning i grundprofessionen. Om dig som söker tjänsten Vi vill att du har en högskoleutbildning inom och erfarenhet av legitimationsyrke inom vårdsektorn samt tidigare ledarskapserfarenhet. Erfarenhet av arbete på en operationsavdelning är starkt meriterande liksom om du genomfört Chefskandidatprogrammet inom Västra Götalandsregionen eller annan motsvarig chef-/ledarskapsutbildning. Akademisk bakgrund såsom magister, master eller forskarutbildning är meriterande. Som chef har du förmågan att utveckla och motivera dina medarbetare och skapa delaktighet, där ditt ledarskap i förändring är en nyckel. Du är målinriktad, strukturerad och har ett kommunikativt ledarskap. Till det är du flexibel och har en god samarbetsförmåga. Intervjuer kommer ske 1/9, 2/9 och 3/9. I ansökningsprocessen anger du vilket datum som passar dig bäst. De kandidater som går vidare i rekryteringsprocessen kommer att genomgå tester vid Center för chefsrekrytering. Låter detta som tjänsten för dig? Vi är nyfikna på dig! Välkommen att söka dig till AnOpIVA Mölndals sjukhus Möt några av våra medarbetare - Sahlgrenska Universitetssjukhuset Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

17 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Teamchef kolonial, Willys Göteborg Torslanda
Willy:S AB
Försäljnings- och marknadschefer

Vi är alla olika. Och det är härligt! Vi anställer inte människor efter en viss mall utan efter vem du är. För oss är driv och personlighet viktigare än erfarenhet och bakgrund. Det går bra för oss, och vi växer så det knakar. Nu söker vi fler glada medarbetare med rätt inställning och vilja att utvecklas! Om jobbet Tjänsten avser: Tillsvidareanställning, heltid. Provanställning tillämpas. Tillträde: 2025-09-01 eller enligt överenskommelse. Arbetstider: Du kommer att variera mellan att arbeta tidig morgon, dagtid, kvällar och helger. Krav: Gymnasial utbildning, goda kunskaper i svenska (tal och skrift). Vi välkomnar sökande i alla åldrar. Du behöver ha tidigare erfarenhet från ledarroller, gärna inom detaljhandeln. Som teamchef på Willys har du en mycket viktig del i butikens och butiklagets utveckling, och i arbetet för att erbjuda våra kunder bra och hållbar mat till riktigt bra priser! Här kommer lite mer om tjänsten: Du är en del i butikens ledningsgrupp, med butikschefen som närmaste chef, och du leder och planerar verksamheten i Team Kolonial. Självklart tar du aktivt del i det dagliga operativa butiksarbetet – du kan räkna med att få många steg på stegräknaren! Du arbetar målinriktat för att utveckla butikens försäljning, lönsamhet och övriga viktiga nyckeltal. Du deltar också i arbetet med att ta fram och följa upp butikens affärsplan. Som teamchef Kolonial ansvarar du för en mycket viktig del av butikens varuflöde. Ditt team ansvarar för att säljplanera, lägga beställningar och se till att butiken är säljande och säsongsaktuell. Du har personalansvar för medarbetarna i kolonialteamet och ansvarar därmed bland annat för rekrytering, schemaläggning och introduktion. Du leder, motiverar och utvecklar ditt team och bidrar till att medarbetarna utvecklas och presterar utifrån sin fulla potential. Du är en förebild i arbetet för att välkomna alla våra kunder och möta dem med kunskap, fingertoppskänsla och ett stort leende. Om oss Det är inte alla som passar att jobba hos oss. Men många tycker att det är kul! För oss är rätt inställning och vilja att utvecklas viktigare än erfarenhet och utbildning. Hos oss får du jobba ihop med ett helt team av sköna personligheter med olika bakgrunder, kunskaper och perspektiv. Lite mer om oss kommer här: Det finns tydliga rutiner och strukturer på plats, vilket frigör tid för dig att fokusera på att utveckla ditt team och din avdelning. Du kommer att erbjudas många sätt att växa och utvecklas i din ledarroll. Majoriteten av våra butikschefer har en gång arbetat som teamchef. Willys är ett av branschens mest framgångsrika företag och vi fortsätter att växa. Och eftersom vi växer, kan du också göra det – inom ditt egna ansvarsområde eller andra, i butik, på lager eller på kontor. Willys är dessutom en del av Axfoodfamiljen, en koncern med en mängd olika företag och verksamheter, med många olika karriärvägar och möjligheter till utveckling. Genom Axfoodakademien kan vi erbjuda våra anställda en rad olika utbildningar. Läs mer om hur det är att jobba hos oss här. Om dig Du gillar mat, människor och försäljning lika mycket som vi! För oss spelar det ingen roll om du är vegan eller köttfantast, äter tacos en fredag eller en tisdag. Det fina med dig är att du är du. Och det är just det vi letar efter. Du drivs av att inspirera och engagera dina medarbetare, du är bra på att skapa ett positivt arbetsklimat och på att kontinuerligt utveckla ditt team. Du trivs i resultatorienterade miljöer där tempot är högt, du har ett starkt eget driv, en god problemlösningsförmåga och ryggar inte för att fatta beslut när det krävs. Du har goda kunskaper kring butiksdrift och är van att leda och arbeta tillsammans i ett team. Du har höga ambitioner, är noggrann och har en mycket hög nivå på struktur och planering. Du gillar utmaningar och ser möjligheter istället för svårigheter i en vardag som ofta bjuder på varierande förutsättningar och oförutsedda händelser. Du gillar människor, sätter kundens behov först och är bra på att få med dig folk – såväl kunder som medarbetare. Du är bra på att kommunicera och kan genom feedback och coachning utveckla ditt team och din butik. Du behöver ha tidigare erfarenhet från ledarroller i ett serviceyrke och det är en klar fördel om du har erfarenhet från dagligvaruhandeln. Om du vill veta mer om vad tjänsten innebär, kontakta Alexandra Olsson, [email protected]. Vi ser gärna att du vid intresse skickar din ansökan så snart som möjligt, då tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag den 2025-07-01. Vi tar endast emot ansökningar via våra jobbsidor. För att ta reda på om just du är den vi söker så innehåller vår rekryteringsprocess både tester och intervjuer. Vi gör även bakgrundskontroll vid samtliga rekryteringar. Läs mer: Så går det till när du söker jobb inom Axfood Observera att vi inte under denna rekryteringsprocess kommer be dig logga in med ditt Bank-id eller scanna någon QR-kod. Vid frågor kontakta Medarbetarsupporten på [email protected].

17 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Uppdragschef inom personlig assistans
Kura Omsorg i Sverige AB
Övriga administrations- och servicechefer

Vi söker en kollega för ett vikariat från sep 2025 till april 2026 och söker dig som också vill göra varje enskilt liv rikare, varje dag. Vi söker dig som motiveras av att arbeta med människor, kvalitet, utveckling och vars hjärta klappar extra hårt för omsorg. Som uppdragschef hos oss har du ansvaret för helheten kring våra kunders personliga assistans. Du säkerställer, genom vårt dagliga arbete med både upplevd och formell kvalitet, att dina assistansuppdrag upprätthåller god kvalitet och standard. Dina kontaktytor är både internt med centrala stödfunktioner samt externt med exempelvis Försäkringskassan, kommuner, fackliga organisationer mfl. Du är också chef och ledare för våra personliga assistenter där du är en motiverande, trygg och tydlig ledare med våra medarbetare i fokus. I rollen ingår arbetsuppgifter kopplade till: Kvalitetsarbetet och dokumentation Ekonomi och budget Personalansvar och medarbetarprocesser för dina kunders assistenter Arbetsmiljöfrågor Vi söker dig som: Trivs i en ansvarsfull ledarroll Föredrar sociala sammanhang och att skapa relationer Är serviceminded och en pedagogisk kommunikatör Gillar självständigt arbete samtidigt som du har en god samarbetsförmåga Är strukturerad, duktig på att planera och lösningsfokuserad Har grundläggande förståelse kring ekonomi och budget Kvalifikationer: Relevant utbildning inom vård-och omsorg, beteendevetenskap, HR, ekonomi eller annan utbildning/erfarenhet som vi anser är motsvarande Har tidigare chefs och/eller ledarerfarenhet, gärna från personalintensiv verksamhet Van att jobba arbeta administrativt i olika system Har B-körkort Gärna har erfarenhet av en liknande roll, eller erfarenhet av arbete inom LSS / Personlig assistans eller annan koppling till personer med funktionsvariationer, det ser vi som meriterande. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, engagemang och driv att vilja utvecklas i din yrkesroll tillsammans med oss. Mer om tjänsten: Tjänsten utgår från vårt kontor i Örnsköldsvik. Tjänsten är heltid och ett vikariat från sep 2025 till april 2026. Arbetet är förlagt måndag till fredag, där det även kan tillkomma arbete förlagt på kvällstid i form av möten och kundaktiviteter. Resor ingår i tjänsten där övernattning kan förekomma. Tillträde: September 2025, enligt överenskommelse. Vid frågor och mer om rekryteringen Sista ansökningsdag är den 17 juli 2025. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag! Med hä Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Susan Parling; [email protected]. Med hänsyn till semestertider kan svar på din ansökan dröja, men vi återkopplar som senast när rekryteringen är avslutad. Personlighetstester under rekryteringen Under rekryteringen kan vi genomföra personlighetstester som en del i vår urvalsprocess. Tester gör urvalsprocessen mer träffsäker och rättvis för dig som söker arbete hos oss och återkopplar till det som är relevant för tjänsten. Om du går vidare till detta steg får du länkar skickade till dig, och återkopplingen sker automatiskt via systemet direkt efter genomförda tester. Om oss Kura Omsorg har fyra assistanskontor i Örebro, Trollhättan, Örnsköldsvik och Lidköping. På våra kontor arbetar uppdragschefer, jurister, ekonomi- och löneansvariga, administratörer samt chefer. De tillsammans med våra personliga assistenter, ca 1100 anställda som finns utspridda över hela landet, verkar varje dag för ett värdefullt och intressant liv utifrån varje enskild persons specifika förutsättningar för våra 250 kunder. Läs mer om oss här: www.kuraomsorg.se En del av Team Olivia Vi ingår i koncernen Team Olivia som har utvecklats till ett ledande omsorgsföretag med etablerade bolag under lokala varumärken. Vi har verksamheter i Sverige och Danmark där vi inom Team Olivia är meningsfullt olika, men vi alla delar samma ambition att få möjligheten att hjälpa fler till en meningsfull vardag på sina villkor.  Läs mer om Team Olivia här: www.teamolivia.se

17 juni 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
Manager Business Support and Executive Assistant
Lernia Bemanning AB
Övriga administrations- och servicechefer

Manager Business Support and Executive Assistant Vill du ta nästa steg i karriären och bidra till en modernisering av administrativa arbetssätt i en internationell och tekniskt innovativ miljö? Nu söker vi en erfaren ledare med stark administrativ förmåga till en central roll där du både driver Emersons Business Support-funktion och ger kvalificerat stöd till deras ledning. Om tjänsten Som Manager Business Support & Executive Administration kommer du att arbeta i en dubbelfunktion där du dels ansvarar för Business Support-organisationen och dels ger stöd till VD, VP Site Leader och övriga i ledningsgruppen. Rollen rapporterar till Site Leader. I din roll är du ett nav i verksamheten, med breda kontaktytor både inom Sverige och internationellt inom Emerson-koncernen. Initialt ligger ett särskilt fokus på att leda förändringsarbetet inom Business Support, där arbetssätt och roller ska förnyas och moderniseras, samtidigt som du hanterar löpande planering, koordinering och kommunikation för våra ledningsfunktioner. Rollen är uppdelad i ungefär 70% exekutiv assistans och 30% ledarskap, men det kan variera över tid. Dina arbetsuppgifter Executive Administration • Hantera kalender, mötesbokningar och reseplanering för VD och VP Site Leader • Koordinera möten, förbereda presentationsmaterial och sammanställa beslutsunderlag • Agera kontaktperson gentemot både interna och externa intressenter • Sköta internkommunikation och dokumenthantering på ledningsnivå Business Support-ledarskap • Leda och utveckla vårt Business Support-team, inklusive reception och administrativ pool • Driva förändringsarbete med fokus på digitalisering, effektivisering och nya arbetssätt • Säkerställa samarbete mellan supportfunktioner och linjeorganisation • Optimera bemanning, resurser och rutiner för att möta verksamhetens behov Övrigt • Budgetansvar för funktionens område • Planering och uppföljning av processförbättringar • Ansvar för onboarding och stöd till nya medarbetare i administrativa system Kvalifikationer Kvalifikationer Krav: • Erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete • Mycket god kommunikativ och social förmåga • Ledarerfarenhet med förmåga att motivera, utveckla och samordna team • Flytande svenska och engelska i tal och skrift Meriterande: • Tidigare erfarenhet som chefsassistent eller liknande samordnande roll nära ledning • Erfarenhet av att leda i förändring och arbeta med verksamhetsutveckling • Erfarenhet från större internationell organisation eller tillverkande industri • Vana att arbeta med hantering av konfidentiell information på ledningsnivå Personliga egenskaper För att lyckas i rollen ser vi att du är serviceinriktad, diplomatisk och har hög integritet. Du är trygg i att hantera känslig och konfidentiell information och gör det med omdöme och diskretion. Du har ett starkt eget driv, är uthållig och anpassningsbar, samtidigt som du har förmågan att strukturera, planera och prioritera i en miljö som tidvis kan vara pressad. Du trivs med att ta ansvar, arbeta nära ledning och skapa goda samarbeten över organisatoriska gränser. Övrigt • Anställningsform: Konsultuppdrag initialt 6 månader med möjlighet till förlängning hos kund. • Placering: Mölnlycke • Start: Enligt överenskommelse • Individuell lönesättning tillämpas Om Lernia Lernia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag och finns över hela landet. Med vårt omfattande nätverk erbjuder vi spännande jobb hos attraktiva arbetsgivare och varumärken som hjälper dig att utveckla din kompetens och karriär, både på lång och kort sikt. Hur du söker tjänsten För att söka tjänsten, scrolla ner till ansökningsformuläret nedan. Om du har några frågor eller funderingar, vänligen kontakta Alice Nerö via e-post: [email protected]. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag!

17 juni 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
FM Mattsson Group söker redovisningsansvarig
FM Mattsson AB (publ)
Ekonomi- och finanschefer

Om tjänsten Vill du vara med och utveckla redovisningsfunktionen i ett av Sveriges mest välkända industriföretag? Vi söker nu en redovisningsansvarig som vill ta ett helhetsansvar för redovisningen i moderbolaget för FM Mattsson Group. Du kommer att spela en nyckelroll i att säkerställa att redovisningen i moderbolaget uppfyller våra interna och externa krav. Rollen är huvudsakligen operativ men innefattar även strategiska inslag och du ansvarar även för att utveckla och effektivisera rutiner och systemstöd i redovisningen. Ekonomiavdelningen består idag av ett team på nio personer inklusive ekonomichef. Vi arbetar nära tillsammans med ett gemensamt fokus på kvalitet, utveckling och samarbete. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som redovisningsansvarig kommer du bland annat att: Ansvara för löpande redovisning samt månads, kvartals och årsbokslut Hantera anläggningsregister, värderingsfrågor, skattefrågor och deklaration Administrera bank och försäkringsärenden Samordna och stötta redovisningsassistenter inom kund och leverantörskontra Delta i utveckling av redovisningsprocesser och bidra till förbättringsarbetet inom den egna avdelningen men även i koncern Om dig Du har en akademisk examen inom företagsekonomi kompletterat eller motsvarande och flerårig erfarenhet av kvalificerat arbete på ekonomiavdelning. Erfarenhet från börsnoterad internationell koncern inom tillverkningsindustrin är meriterande. Vi tror också att du: har mycket goda redovisningskunskaper och god förståelse för redovisningsprinciper. har mycket goda kunskaper i Excel och i ekonomi- och affärssystem. FM Mattsson Group arbetar bl a med Infor M3, QlikView, Capego och CtrlPrint. är kommunikativ och har goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift. Vi tror att du kommer att lyckas i din roll och tillsammans med oss om du är strukturerad, noggrann, utvecklingsorienterad och resultatinriktad. Du är leveranssäker och trivs med att arbeta tillsammans med andra och självständigt. Du har en god förmåga att bygga långsiktigt goda relationer och du ser till helheten. Upplev WOW-känslan hos oss Vi siktar ständigt på att överträffa förväntningarna hos våra kunder och medarbetare för att skapa vad vi kallar för WOW-känslan. Det handlar bland annat om produkterna och tjänsterna som vi erbjuder, gemenskap vi känner och hur roligt vi har få vi lyckas tillsammans. Praktisk information Sista ansökningsdag: 10 augusti Start: enligt överenskommelse Anställningsform: tillsvidareanställning Arbetsort: Mora Ansvarig chef: Ekonomichef Magnus Friberg (+46 250 59 63 05) Facklig kontaktperson på Unionen: Claes Frisk (+46 250 59 60 34) Ansökan Låter det här som ett jobb för dig? Klicka på ”ansök” för att snabbt och enkelt skicka in din ansökan. Intervjuer kan komma att ske löpande och tjänsten kan tillsättas under ansökningstiden, så vänta inte med att söka. Vi ser fram emot att läsa din ansökan! Genom Rekryteringslots Dalarna kan vi erbjuda medflyttarservice, läs mer om det på Rekryteringslots hemsida www.rekryteringslots.se. Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför kontakt av bemannings- och rekryteringsföretag. Om FM Mattsson Group FM Mattsson Group bedriver försäljning, tillverkning samt produktutveckling av vattenkranar och tillhörande produkter under de starka och väletablerade varumärkena FM Mattsson, Mora Armatur, Damixa, Hotbath, Aqualla och Adamsez. Koncernens vision är att vara kundens första val i badrum och kök och bortom. FM Mattsson Mora Group har en värdegrund som är ett vägledande verktyg för alla relationer mellan medarbetare samt med omvärlden: Kunden kommer först Vi vinner tillsammans Jag kliver fram Verksamheten omsatte 2024 över 1,9 miljarder kronor genom sina bolag i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Benelux, Storbritannien, Tyskland och Italien och hade 565 anställda. FM Mattsson Group är börsnoterat på Nasdaq Stockholm.

17 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Enhetschef till verksamhetsområde Bo Bra Hemma
Ängelholms kommun
Chefer inom äldreomsorg

Ängelholm gör det omöjliga möjligt – det är vår vision som ligger till grund för vår framtida utvecklingsresa. Vi vågar tänka och testa annorlunda, göra det unika och oväntade. Vi vet att vi är bäst tillsammans och att det är genom gränsöverskridande samarbete vi når längst. Vi vet också att Ängelholm är en plats med unika möjligheter för fortsatt utveckling. Med utgångspunkt i vår agila organisationsstruktur siktar vi framåt och uppåt. Vill du vara med och bidra på vår resa? Hälsa är ett av kommunens fyra huvuduppdrag som ansvarar för kommunens verksamheter inom funktionsstöd, hemsjukvård samt äldreomsorg. Verksamhetsområde Bo Bra Hemma ansvarar för kommunens hemtjänstverksamhet och nu finns möjlighet att bli en del av vår verksamhet i en roll som enhetschef. ARBETSUPPGIFTER I jobbet som enhetschef är inte den ena dagen den andra lik. Men alla dagar är riktigt värdefulla, och just den kombinationen gör uppdraget till ett av världens bästa jobb! Först och främst har du som enhetschef ett riktigt värdefullt uppdrag i att skapa största möjliga värde i de vi är till för. Du ser till att beviljade insatser verkställs och ansvarar för att detta görs på bästa möjliga sätt med hänsyn till ekvationen kvalitet, arbetsmiljö och ekonomi. Tillsammans! är ett nyckelord för oss i Ängelholms kommun och ytterligare en anledning till att du söker jobbet. Det är tillsammans med din arbetsgrupp - omvårdnadspersonal, planerare och samordnare - som du driver och utvecklar verksamheten. Du får dina medarbetare att trivas, må väl och växa. Du utgår från ett tillitsbaserat ledarskap där du är närvarande i verksamheten, engagerad och tillgänglig för dina medarbetare. Ni jobbar i nära samarbete med den HSL-personal som är knutna till enheten och som chef är du ett föredöme när det gäller teambaserat arbetssätt. Omväxlande var vi inne på, och även utvecklande! I jobbet ingår ansvar för den dagliga driften och du ser till att det finns en stabil bemanningsplanering och välfungerande rutiner. Du utvecklar även verksamheten långsiktigt, exempelvis när det gäller kompetensförsörjning och användande av välfärdsteknik. Hos oss är ensam inte stark, utan tillsammans med övriga enhetschefer tar du ett helhetsansvar för hela verksamhetsområdet Bo bra hemma. Du ser synergieffekter, stöttar och utmanar dina kollegor. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är trygg i dig själv och ditt ledarskap. Du är en stjärna på att skapa relationer och är en vass lagspelare, bekväm i att ta beslut och får saker att hända. I grunden har du en högskoleutbildning som är relevant för uppdraget och gärna utbildning inom ledarskap. Du har kunskaper i den lagstiftning som styr kommunal vård- och omsorg, inkluderat arbetsmiljö och arbetsrätt. Du har tidigare erfarenhet av chefsuppdrag inom vård- och omsorg som innefattat ansvar för ekonomi, personal och verksamhet. Det är meriterande om du tidigare haft uppdrag som enhetschef för hemtjänst. I din erfarenhetsbank har du med dig god vana av samarbete och samverkan med fackliga representanter samt arbetsmiljöarbete i praktiken. Det är ett betydelsefullt och utvecklande uppdrag som väntar! Stundtals krävande och utmanande, men alltid tillsammans med kollegor utöver det vanliga. Vi hanterar urvalsprocessen löpande och välkomnar därför din ansökan så snart du har möjlighet. Intervjutillfälle är inplanerat till 25 och 26 augusti, boka gärna av denna tid i din kalender. Vill du ta del av vår verksamhet redan nu så följ oss på instagram, vardochomsorgiengelholm. ÖVRIGT Ängelholms kommun ska vara en organisation där medarbetarna trivs, utvecklas och vill stanna kvar. Vi strävar efter att erbjuda heltid för ökad jämställdhet och attraktiva arbeten. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och kunna kommunicera snabbt och enkelt med dig som sökande, ber vi dig ansöka via länk i annonsen. I samband med intervju behöver du styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med ID-handling. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till vilka rekryteringskanaler vi önskar använda. Därför undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

16 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Teamledare Örnsköldsvik sjuksköterska/fysioterapeut
Randstad AB
Chefer inom hälso- och sjukvård

Arbetsbeskrivning Vill du arbeta nära människors vardag och samtidigt leda ett team med fokus på hälsa, struktur och service? Hos oss på Euro Accident får du möjligheten att påverka – på riktigt. Vi söker en teamledare inom vårdkoordinering som vill driva förändring och utveckling tillsammans med kompetenta kollegor. Du leder ett engagerat team med legitimerade sjuksköterskor och fysioterapeuter som koordinerar vårdärenden med kunden i centrum. Ditt uppdrag handlar om att skapa förutsättningar för både medarbetare och verksamhet att växa. Du har ett tydligt personalansvar och arbetar operativt nära teamets dagliga uppgifter. Vi erbjuder ·      Hos oss är kultur, omtanke och balans viktiga delar av arbetslivet. Vi erbjuder: ·      Hybridarbete och flexibla arbetstider ·      Tjänstepension, sjukförsäkring och sjukvårdsförsäkring ·      Generöst friskvårdsbidrag ·      EA-spirit – vår gemenskap byggs genom gemensamma aktiviteter, föreläsningar och sociala initiativ   Arbetsvillkor: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Örnsköldsvik.   Ansökan: Intervjuer sker löpande så ansök redan idag. Randstad Care ansvarar för rekryteringsprocessen men du blir anställd av EuroAccident. För mer information om tjänsten eller för ett förutsättningslöst samtal, kontakta gärna: Pernilla Håkansson Rekryteringskonsult Randstad Care 0701-606446 alt. [email protected] Ansvarsområden ·      Leda och stötta teamet i den dagliga planeringen och prioriteringen ·      Kvalitetssäkra arbetet och bidra till utvecklingen av gemensamma arbetssätt ·      Hålla medarbetarsamtal och driva kompetensutveckling ·      Förankra beslut och skapa tydlighet i förändring ·      Bygga engagemang och trygghet – även i högt tempo Kvalifikationer Du är en trygg, driven ledare som trivs i en vardag med puls, riktning och människor. Du är nyfiken, förändringsbenägen och tydlig i din kommunikation – och du har hjärtat med dig i ledarskapet. Vi ser gärna att du har: ·      Minst 3 års erfarenhet som chef med personalansvar ·      Erfarenhet från kundnära eller vårdrelaterad verksamhet, exempelvis 1177, företagshälsovård eller liknande ·      Mycket god digital kompetens (Officepaketet + affärssystem) ·      Flytande svenska och god engelska i tal och skrift ·      Legitimation som sjuksköterska eller fysioterapeut Om företaget Euro Accident Livförsäkring AB På Euro Accident har vi en tydlig ambition: att bidra till ett friskare och tryggare samhälle genom försäkringar som stärker livskvalitet. Vi är en ledande aktör inom sjukvårdsförsäkring och kombinerar medicinsk kompetens med moderna digitala tjänster. Vårt mål? Hållbara medarbetare – för våra kunder och för samhället i stort.

16 juni 2025
Sista ansökan:
11 augusti 2025