Varuhuschef till Biltema Nässjö
Biltema Sweden AB
Chefer inom handel

Biltema erbjuder idag ett brett sortiment för hela familjen inom områdena Bil/MC, Båt, Fritid, Hem, Kontor/teknik, Bygg, Bilvård och Verktyg. Totalt marknadsför Biltema mer än 19 000 artiklar. Vår vision är att underlätta ekonomiskt för människor att ha bil, båt, bostad, verktyg samt fritidsartiklar av hög kvalitet och därigenom skapa en rikare fritid för alla. Biltema har idag totalt 161 varuhus i Sverige, Norge, Danmark och Finland varav 60 varuhus finns i Sverige. Biltema är ett starkt varumärke i en spännande expansion, som de närmsta åren kommer öppna ett 50-tal nya varuhus i Norden. Vad du kan förvänta dig av Biltema Vi erbjuder ett utmanande arbete i ett expanderande företag med stora utvecklingsmöjligheter! Våra värdeord Enkelhet, Sparsamhet, Handlingskraft, Ordning och Reda samt Flexibilitet genomsyrar hela vår verksamhet. Vi ser positivt på intern rörlighet och rekryterar därför gärna vår egen personal till lediga befattningar. Vad du kan förvänta dig av tjänsten Som Varuhuschef på Biltema i Nässjö kommer du ansvara för ett varuhus med ett team bestående av ledningsgrupp, avdelningsansvariga och butiksmedarbetare som tillsammans arbetar med att utveckla och driva varuhuset. Du får även träffa våra fantastiska och trogna kunder då vi är hela familjens varuhus med produkter som skapar värde och underlättar såväl vardag som fritid. Här är du en närvarande Varuhuschef som leder genom din ledningsgrupp. Under din arbetsdag coachar du dina kollegor och får därigenom se dem växa och ta nya steg i sin utveckling. Du rekryterar dina kollegor, implementera nya rutiner och blir en del av vårt härliga gäng med engagerade och drivna ledare. Tjänsten ger dig stor frihet att leda utvecklingen av varuhuset efter lokala förutsättningar och mål. Du är en viktig kulturbärare och en närvarande ledare som aktivt deltar i arbetet i varuhuset, på lagret och i mötet med kunderna. I rollen ingår dagligt arbetsmiljöarbete för att din arbetsdag ska bli rolig, säker och trygg. Du har en bred roll som innebär stor handlingskraft och ansvarstagande. Din introduktion består av handledning och mentorskap från andra varuhus samt interna och externa utbildningar. Vi erbjuder stor frihet och möjlighet att påverka såväl ditt varuhus som din egen utveckling. På Biltema brinner vi för vårt gemensamma arbete men vi bränner inte ut oss, utan värnar om en balans mellan arbetsliv och privatliv. Vi erbjuder både nationella och internationella karriärmöjligheter. Vad vi förväntar oss av dig För att trivas i rollen ser vi att du har lång erfarenhet av försäljning och ledning inom detaljhandeln eller dagligvaruhandeln, du har förmodligen arbetat i rollen som Butikschef eller Varuhuschef under minst 5 år. Om du dessutom arbetat med volymhandel är det starkt meriterande. Du är van att coacha och leda andra ledare. Flerårig erfarenhet av arbetsmiljöarbete och goda kunskaper inom arbetsrätt ser vi som en grundläggande förutsättning. Som person är du en tydlig förebild för dina medarbetare och ambassadör för bolaget, att skapa resultat är en självklarhet för dig och du driver ditt varuhus med entreprenörsanda. Du har god kommunikationsförmåga och värderar interna och externa kontakter. Vi söker en lagspelare som har lätt för att samarbeta och brinner för att skapa en god stämning på arbetsplatsen. Vidare tycker du om korta beslutsvägar och handlingskraft. Har vi väckt din nyfikenhet ser vi fram mot att du skickar in din ansökan. Välkommen! Sista ansökningsdag: 2025.08.10 Arbetsplats/placering: Biltema Nässjö Anställningsform: Tillsvidareanställning (6 mån provanställning) Lön: Individuell lönesättning  Arbetstider: Varierar och innefattar kvällar och helger Frågor kring tjänsten: HR-administratör, Saga Lundquist, [email protected] För att säkerställa hög kvalitet på vår rekryteringsprocess genomför vi referenstagning, kreditupplysning och bakgrundskontroller. Observera att vi inte tar emot ansökan via post eller e-post. Välkommen att ladda upp ditt CV samt Personliga brev på Biltemas hemsida. Urval kommer att ske löpande och anställning kan därför ske innan annonsens eventuella slutdatum. Vänta därför inte för länge med att registrera din ansökan. Biltema har gjort ett medvetet medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

3 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Redovisningschef till Elcare Nordic i Växjö
Maxkompetens Sverige AB
Ekonomi- och finanschefer

Trivs du med ordning och struktur, men också med att leda andra och driva förbättringar? Då kan du vara den vi söker som vår nya redovisningschef! Hos Elcare Nordic får du jobba i ett internationellt bolag i tillväxt - med korta beslutsvägar, engagerade kollegor och möjlighet att verkligen påverka. Dina arbetsuppgifter Som redovisningschef hos Elcare Nordic får du en nyckelroll i vår ekonomiavdelning med ansvar för att säkerställa korrekt och effektiv redovisning i enlighet med gällande regelverk. Du kommer också att leda och coacha vårt Claim-team med sex medarbetare, där du får användning av både ditt ledarskap och din förmåga att skapa struktur och arbetsglädje. Du arbetar nära våra produktionsteam, våra interna stödfunktioner samt externa kontakter - inte minst vårt outsourcade ekonomiteam i Indien. Här krävs både god samarbetsförmåga och kommunikativ skicklighet, på både svenska och engelska. Dina ansvarsområden omfattar bland annat: Säkerställa att redovisningen följer aktuella regelverk och principer. Vara stödperson och kontakt för din personalgrupp vid frågor om fakturor och bokföring. Leda och utveckla Claim-teamet (personalansvar, uppföljning, stöd i vardagen). Se till att slutförda aktiviteter rapporteras, faktureras och följs upp tills betalning skett. Löpande avstämningar av balanskonton och uppföljning av avsättningar. Hantering av moms- och skattedeklarationer samt rapportering till t.ex. SCB. Analysera reskontror och följa upp förfallna kundposter. Delta i periodavstämningar och stödja vid bokslutsarbete. Ansvara för rapportering till koncernen, exempelvis avsättningar och analys av resultat. Vara ett bollplank till vår CFO, t.ex. i budgetprocessen. Samarbete med andra delar av verksamheten - t.ex. produktion och support. Du gör inte hela bokslutsarbetet själv, men du ansvarar för din del och jobbar nära andra på ekonomiavdelningen. Din profil Vi tror att du gillar struktur och har ett öga för detaljer - men också att du är bra på att se helheten. Du har jobbat med redovisning i flera år och är trygg i din kompetens. Du har erfarenhet av personalansvar, och tycker det är både roligt och viktigt att skapa en bra stämning i gruppen. Vi ser gärna att du har: Eftergymnasial ekonomisk utbildning - eller motsvarande erfarenhet. Vana från kvalificerat redovisningsarbete. Tidigare erfarenhet av att leda ett team. God kommunikationsförmåga, både på svenska och engelska (norska är ett plus!). Bra koll på Excel och gärna erfarenhet av SAP eller liknande affärssystem. Som person är du lugn, stabil och lösningsfokuserad. Du gillar att få saker gjorda, men uppskattar också att bolla idéer och samarbeta med andra. Vi erbjuder dig Hos Elcare Nordic får du en roll med stort ansvar, men också mycket frihet. Du kommer till ett bolag i tillväxt där det finns tydliga strukturer, men också stort utrymme att påverka och driva förbättringar. Vi har nyligen flyttat in i nyrenoverade lokaler på Arabygatan i Växjö - anpassade för både fokus och samarbete - där du arbetar nära dina närmaste kollegor inom ekonomi, inklusive vår CFO och controller. Vår företagskultur beskrivs ofta som hjälpsam, stabil och lösningsfokuserad. Här jobbar vi tätt mellan avdelningar, med korta beslutsvägar och en prestigelös inställning. Du blir en viktig del av både den lokala verksamheten och det internationella samarbetet - och vi välkomnar dina idéer. Hos oss får du: En självständig roll med stort förtroende och möjlighet att påverka Kollegor på plats i Växjö - bland annat CFO och controller - vilket ger nära samarbete En platt organisation där förbättringsförslag uppskattas 38 timmars arbetsvecka och 30 semesterdagar Friskvårdsbidrag och kollektivavtal (Unionen) Möjlighet till hybridarbete efter introduktion Övrig information Vi erbjuder dig en roll där du får jobba nära verksamheten - samtidigt som du är en viktig del i att säkerställa kvalitet och tydlighet i ekonomin. Du får stor frihet under ansvar och blir en del av en organisation som uppmuntrar egna initiativ. Startdatum: Enligt överenskommelse. Omfattning: Heltid, tillsvidare. Placeringsort: Växjö, delvis hybrid. Kollektivavtal: Unionen. Elcare Nordic har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna rekryteringsprocess. Om du har frågor om företaget eller tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Nathalie Stjärned på [email protected] eller på telefon 073 320 56 35. Urval och intervjuer sker löpande, så ansök gärna på www.maxkompetens.se redan idag! På grund av GDPR kan vi inte ta emot ansökningar via e-post, utan du söker tjänsten via Maxkompetens hemsida. Om Maxkompetens Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri. Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Om kunden Elcare Nordic är Nordens ledande servicepartner inom IT och hemelektronik. Vi arbetar med auktoriserad service för flera av världens mest välkända varumärken - på allt från datorer, mobiltelefoner och TV-apparater till hushållsprodukter och professionell elektronik. Med över 300 anställda och tusentals reparationer varje dag är vi en nyckelspelare i en bransch som ständigt utvecklas. Vår service präglas av kvalitet, snabbhet och trygghet - där varje ärende hanteras med stort engagemang och teknisk kompetens. Vi är verksamma i hela Norden och samarbetar med både tillverkare, återförsäljare och försäkringsbolag. Hos oss möts du av en stabil och lösningsfokuserad kultur, där teknik, affär och kundnöjdhet alltid går hand i hand. Läs gärna mer på elcare.com

3 juli 2025
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Produktionschef till Årjäng/Töcksfors
Industri Support Värmland AB
Driftchefer inom bygg, anläggning och gruva

Om företaget Vår kund är ett familjeföretag med tre generationers erfarenhet och ett tydligt framtidsfokus. Företaget värdesätter långsiktiga relationer med både kunder och medarbetare, och strävar efter att vara det bästa alternativet inom branschen. Med en stabil och lönsam verksamhet finns här goda möjligheter till utveckling. Nu söker vi en produktionschef med uppgift att organisera och strukturera produktionen för ökad lönsamhet, leveranssäkerhet och trivsel. Detta är ett interrimsuppdrag året ut till att börja med. Fungerar det bra finns även möjlighet till rekrytering. Dina arbetsuppgifter Är du en organiserad och relationsskapande person som gillar struktur och ordning? Sök då denna tjänst som Produktionschef i Töcksfors! Detta är ett åkeri och som sådant består produktionen av ett antal rullande lastbilar. Det krävs inte erfarenhet av åkeribranschen sedan tidigare, men det krävs att du är lite driftig och har kunskap om hur produktionsdata samlas in, sammanställs och används. Du får ett fritt och ansvarsfullt arbete med möjlighet att vara med och forma verksamheten. I din roll kommer du att ha mycket kontakt med kunder, transportörer och förstalinjechefer. Du kommer att arbeta i ett väl sammansvetsat team och du rapporterar direkt till ägare/VD. Det här är en chefstjänst där du har andra ledare under dig, men där det är du som har det övergripande ansvaret för all produktionspersonal. Ditt uppdrag syftar till att organisera och strukturera för att skapa rutiner och arbetssätt som man känner igen från annan produktion. Har du gjort sådant tidigare och tycker det är roligt och intressant kommer detta att bli ett mycket givande och utvecklande uppdrag för dig. Som produktionschef får du en central roll i att strukturera och effektivisera företagets produktion, som består av ett 50-tal engagerade medarbetare och ett trettiotal rullande lastbilar. Du leder tre produktionsledare och har det övergripande ansvaret för hela produktionsorganisationen. Du kommer att: • Skapa och implementera tydliga rutiner och arbetssätt inspirerade av tillverkningsindustrin • Skapa system för schemaläggning av turer och förare •Arbeta nära VD, kunder och transportörer • Bidra till ökad lönsamhet, leveranssäkerhet och trivsel • Få stort handlingsutrymme och möjlighet att påverka Det här är en roll för dig som gillar att kombinera?struktur med ledarskap, och som trivs i en miljö där du får vara både strateg och operativ. Din profil Du har tidigare haft personalansvar, gärna inom tillverkningsindustrin, och trivs i en roll där du får kombinera struktur med engagemang. Du har minst gymnasieutbildning, god datorvana och lär dig snabbt nya system. Du uttrycker dig obehindrat på både svenska och engelska, i tal och skrift, och har B-körkort. Som person är du målmedveten, lösningsorienterad och har lätt för att bygga förtroende. Du gillar att planera, skapa ordning och samtidigt hålla ett öga på helheten. Du är en positiv kraft som sprider energi omkring dig och får med dig teamet mot gemensamma mål. Du erbjuds en nyckelposition i ett företag med stark tillväxt där du får möjlighet att påverka och utveckla både verksamhet och medarbetare, i en arbetsmiljö som präglas av samarbete, öppenhet och arbetsglädje – en chans till en långsiktig roll eller en spännande start på en karriär med interimsuppdrag. Låter det som något för dig? Vänta inte – vi intervjuar löpande och ser fram emot din ansökan! Om Industrisupport Denna platsannons gäller en inhyrning, vilket innebär att den mest lämpade kandidaten anställs av IndustriSupport men utför sitt dagliga arbete hos kundföretaget. Kundföretaget ansvarar för arbetsledningen, medan IndustriSupport är arbetsgivare och ansvarar för personalen. Båda parterna samarbetar kontinuerligt för att säkerställa ett gemensamt arbetsmiljöansvar. Ofta leder inhyrning till en anställning hos kundföretaget. I slutskedet av rekryteringsprocessen kan urvals- och drogtester förekomma. Även kontroll i belastningsregistret kan förekomma. Vi tillämpar löpande urval, vilket innebär att tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag! Har du frågor om rekryteringsprocessen eller tjänsten? Varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, vars kontaktuppgifter finns i annonsen.

3 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Platschef | Bösarps Grus & Torrbruk
Hireq AB
Driftchefer inom bygg, anläggning och gruva

Lyssna på tjänsten Om Bösarps Hos Bösarps kombinerar vi hantverk med hjärta. Som familjeföretag har vi tillverkat puts och murbruk sedan 1974, alltid med naturen i fokus. Våra grustäkter lämnas efter oss som vackra naturområden, ett arbete som uppmärksammats både i Sverige och Europa. Kunderna uppskattar kvaliteten i våra produkter, men minst lika mycket vårt yrkeskunnande och engagemang. Nu söker vi en Platschef som vill hålla ihop verksamheten och driva den framåt. Rollen är bred och passar dig som ena stunden trivs ute i produktionen och i nästa stund går igenom CE-certifieringar eller planerar kommande investeringar. Om tjänsten Som Platschef ansvarar du för att den dagliga verksamheten på anläggningen fungerar och utvecklas. Du leder det operativa arbetet, är personalansvarig för medarbetarna och har ett nära samarbete med VD. Ditt uppdrag är både operativt och strategiskt, där du ser till att produktionen rullar och samtidigt utvecklas för framtiden. I din vardag ingår att: Leda och fördela det dagliga arbetet i produktionen Ansvara för att produkterna är klara i tid för leverans Vara närvarande i produktionen och hjälpa till där det behövs Planera för underhåll och säkerställa att maskiner inte står still i onödan Göra årliga kalkyler för samtliga produkter Kalkylera, planera och driva investeringar Sköta inköp av produkter samt tjänster vid reparationer eller underhåll Ansvara för arbetsmiljö och säkerhet Sköta administrativa uppgifter såsom CE-märkning för grus och torrbruk, erforderliga kontroller samt årliga rapporter för täkttillstånd Ha ett mindre säljansvar, exempelvis i kunddialoger kring produkter Fungera som bollplank till VD i både operativa och strategiska frågor Identifiera förbättringsområden och driva utvecklingsarbeten framåt Din profil I rollen är du navet i det dagliga arbetet. Du leder och fördelar produktionen, säkrar leveranser, hjälper till när det behövs, planerar underhåll och maskiner så inget står still längre än nödvändigt. Du har ansvar för arbetsmiljö och säkerhet och sköter administration kring CE-märkning och täkttillstånd. Du fungerar också som ett bollplank till VD – med möjlighet att påverka både operativa och strategiska beslut. Vi letar efter dig som trivs när du får ta ansvar och strukturera arbetet, men som lika gärna kavlar upp ärmarna och själv bidrar i produktionen vid de tillfällen det skulle krävas. Du har erfarenhet av att leda en producerande verksamhet, gärna inom byggmaterial, tillverkning eller industri. Du har också god kännedom om huskonstruktion, hur ett hus är byggt eller byggs, vilket är en viktig del för att förstå produkterna och kundernas behov. Du är tydlig, lyhörd och kommunikativ - både mot medarbetare, kunder och leverantörer. Dessutom har du förmågan att se helheten, men missar inte detaljerna som skapar kvalitet och lönsamhet. Kanske vill du vara med och skapa nästa kapitel i vår historia. För här handlar det inte bara om att bygga puts och murbruk. Det handlar om att bygga förtroende. Och om att bibehålla vår miljö minst lika bra som när vi fann den. Vi tror att du är en person som: Tar ansvar och strukturerar arbetet Bidrar med din egen kompetens när det behövs i produktionen Kommunicerar tydligt och är lyhörd för medarbetare, kunder och leverantörer Har koll på administrationen, inklusive certifieringar och kvalitetsarbete och rapportering Ser helheten men missar inte detaljerna som skapar kvalitet och lönsamhet Har B-körkort och goda kunskaper i svenska i tal och skrift Rekryteringsprocessen I denna rekrytering samarbetar Bösarps Grus & Torrbruk med HIREQ. För ytterligare frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Vi ser fram mot din ansökan!

3 juli 2025
Sista ansökan:
20 december 2025
Service Area Manager Food Processing
AFRY AB
Verkställande direktörer m.fl.

Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle. Jobbeskrivning Sveriges livsmedelssystem genomgår en teknikdriven omställning, där framtidens producenter av mat är de som lyckas göra mer med mindre. AFRY är vi en nyckelpartner i denna omställning, där teknik, hållbarhet och innovation går hand i hand. Vill du vara med och forma framtidens livsmedelsindustri? Vi söker dig som vill göra verklig skillnad och som vill leda ett team som tillsammans utvecklar, designar och implementerar tekniska lösningar som gör processtegen i livsmedelsindustrin mer effektiva, resursoptimerade och hållbara. Hos AFRY blir du en del av ett tvärdisciplinärt team med stark teknikhöjd, entreprenörsanda och ett gemensamt mål: att skapa lösningar som gör världen bättre. Brinner du både för att utveckla affärer och att coacha medarbetare att växa till sin fulla potential? Har du en bakgrund inom livsmedelsbranschen och vill vara del i utvecklingen och uppskalningen av framtidens mat?? - Perfekt, då har vi rollen för dig! Vi söker en engagerad och entusiastisk ledare till vårt härliga Food Processing gäng. Hos oss väntar en spännande resa, välkommen att hänga med! Om rollen I rollen som Service Area Manager Food Processing har du resultat- och personalansvar för ett team på 21 medarbetare. Teamet har en bred och djup erfarenhet från livsmedelsproduktion, med spetskompetens inom processteknik, projektledning och livsmedelssäkerhet. Hos oss arbetar du med kunniga och engagerade kollegor, inklusive experter med nyckelkompetens i utveckling av både recept och produktionsprocesser. Vi driver projekt som på olika sätt bidrar till att accelerera omställningen mot en mer hållbar mat- och livsmedelsproduktion – exempelvis genom att hjälpa våra kunder skala upp sin verksamhet, bygga nya produktionsanläggningar eller effektivisera och digitalisera befintliga processer. Rollen ger dig stor frihet och ansvar, samt goda möjligheter till utveckling i en stimulerande miljö där affär, teknik och hållbarhet går hand i hand. Du kommer bli en viktig del i vår affärsenhets ledningsgrupp, där vi tillsammans har stort fokus på att vidareutveckla och leda en långsiktigt hållbar organisation med hög kompetens och leveransförmåga, vilket omfattar målinriktat arbete med allt från tjänsteutveckling, marknadsföring och försäljning till rekrytering och utveckling av våra medarbetare. Placering är flexibel, då rollen innebär personal i både Malmö och Stockholm . Kvalifikationer För denna tjänst ser vi att du har mångårig erfarenhet från livsmedelsindustrin, är en fena på att göra affärer och är väl införstådd i livsmedelsbranschens utmaningar. Du har tidigare visat prov på ett gott ledarskap och kan på ett naturligt sätt engagera och motivera. Vi värdesätter att du har ett stort kontaktnät inom livsmedelsbranschen och erfarenhet av produktion och investeringsprojekt. En ingenjörs- eller naturvetenskaplig examen inom kemi, bioteknik, livsmedelsteknik eller liknande relevant område. Gedigen erfarenhet från livsmedelsindustrin, gärna med erfarenhet från ledande roller inom livsmedels-, process- eller bioteknikindustrin Du får gärna ha drivit investeringsprojekt både i Sverige och internationellt. Förmåga att uttrycka dig obehindrat i engelska och svenska, i både tal som skrift. Arbetserfarenhet i ledande position Erfarenhet av konsultverksamhet God insikt i certifieringar, hygienkrav och regulatoriska frågor inom livsmedelsproduktion. Stort engagemang och drivkraft Ytterligare information För alla våra medarbetare på AFRY erbjuder vi en modern arbetsplats i ett globalt sammanhang med framåtanda. Vårt arbete med mångfald är också ständigt pågående, där en mix av personligheter och bakgrunder gör oss ännu starkare, mer kreativa och framgångsrika på marknaden. Vi satsar på våra medarbetare och har individuella utvecklingsplaner och erbjuder möjligheter för utvecklande kurser och certifieringar inom ramen för respektive tjänst och karriärsmål. Kanske är det detta som gör att vi rankas som en av Sveriges mest populära arbetsgivare? Sista dag för ansökan är 2025-09-15. Vi ber om överseende, på grund av semestertider så kan återkoppling dröja något. Kontaktuppgifter Katrin Hedvall, rekryterande chef [email protected] På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande  team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

3 juli 2025
Sista ansökan:
2 augusti 2025
Assisterande Restaurangchef
Hotellet vid Lilla Apelviken AB
Restaurang- och kökschefer

Restaurang Severins på Varbergs Kusthotell söker nu en assisterande restaurangchef. I rollen får du stort ansvar för att leverera en förstklassig upplevelse vad gäller mat, dryck och service till hotellgäster från hela världen. Här kommer du att kombinera service-pass med administrativa uppgifter. Varbergs Kusthotell och Severins togs den 1 januari 2025 över av Ästad Vingård som nu arbetar för att Severins ska bli en av landets främsta i sin kategori. Om dig Service, ledarskap och administration – saker som du hanterar enkelt och friktionsfritt varje arbetspass. I rollen arbetar du tillsammans med teamet och blir direkt underställd Severins restaurangchef. Fakta Omfattning: 100% Tid: Omgående Lön: Enligt överenskommelse Kontakt Oskar Samuelsson, food & wine director, [email protected]

3 juli 2025
Sista ansökan:
2 augusti 2025
Interim enhetschef till vår kund i Sundbyberg
Quest Consulting Sverige AB
Förvaltnings- och planeringschefer

Uppdragsbeskrivning Uppdraget omfattar att vara interrimschef för en enhet inom division Nät. Du kommer arbeta i en matrisorganisation där enheten ansvarar för bemanning av vissa roller i anläggningsprojekt. Enheten kommer bestå av både anställda medarbetare som inhyrda konsulter med stationering i olika delar av landet. På grund av pågående omorganisation är det i dagsläget ej beslutat vilken enhet som uppdraget kommer avse. Som enhetschef rapporterar du till Sektions- eller avdelningschef. I uppdraget ingår följande arbetsuppgifter: Leda (planera, genomföra, följa upp och återrapportera) arbetet inom den egna verksamheten Säkerställa att organisationen uppgifter genomförs och att övergripande strategi och mål omsätts till mål, planer och resultat inom den egna verksamheten Hålla fastställd budget och ram för antalet anställda enligt personalstaten Säkerställa att medarbetarna känner till relevanta styrdokument (policyer, riktlinjer och anvisningar) Följa utveckling inom det egna ansvarsområdet Bevaka att lagar och regler efterlevs inom den egna verksamheten Säkerställa att medarbetarna känner till relevanta styrdokument(policyer, riktlinjer och anvisningar) Genomföra utvecklingssamtal och lönesättande samtal med varje medarbetare Verka för en god fysisk och psykosocial arbetsmiljö Ha arbetsmiljö- och rehabiliteringsansvaret för medarbetare inom sin verksamhet Tillse att verksamhetsområdets information klassificeras samt hanteras säkert och rätt Enheten ska verka för ett helhetsperspektiv. Förväntningarna på konsulten är att denne bidrar till: En god och säker arbetsmiljö Framdrift i för organisationen i viktiga frågor Effektiva arbetssätt Styrning och planering utifrån nytta och effektivitet Ett modigt, hållbart och coachande ledarskap Att utveckla den kollektiva förmågan  Skallkrav: Högskole-/universitetsexamen Minst 10 års erfarenhet som chef där samtliga nedan nämnda ansvarsområden ingått: Hålla fastställd budget och ram för antalet anställda enligt personalstaten Säkerställa att medarbetarna känner till relevanta styrdokument (policyer, riktlinjer och anvisningar) Följa utveckling inom det egna ansvarsområdet Bevaka att lagar och regler efterlevs inom den egna verksamheten Säkerställa att medarbetarna känner till relevanta styrdokument(policyer, riktlinjer och anvisningar) Genomföra utvecklingssamtal och lönesättande samtal med varje medarbetare Verka för en god fysisk och psykosocial arbetsmiljö Ha arbetsmiljö- och rehabiliteringsansvaret för medarbetare inom sin verksamhet Tillse att verksamhetsområdets information klassificeras samt hanteras säkert och rätt Dokumenterad erfarenhet inom verksamhetsutveckling och förändringsledning Dokumenterad erfarenhet inom processtyrning/-utveckling och projektstyrning Mycket goda kunskaper i svenska/engelska i tal och skrift. Mervärdeskrav: Minst 2 års arbetslivserfarenhet av ledarskap inom myndighet. Minst 2 års arbetslivserfarenhet av beslutsfattande roll där rekrytering och konsultupphandling ingår som betydande del av arbetsuppgifter. Minst 2 års arbetslivserfarenhet av att samarbeta med olika interna och externa kontaktytor som t ex beställare, sakägare, leverantörer, entreprenörer och myndigheter. Minst 2 års arbetslivserfarenhet från att ha arbetat med infrastrukturprojekt Din ansökan Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Om oss Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

3 juli 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Chef för kontors- och affärsrörelsen till Sparbanken Nord
Culpeo People & Culture Partner AB
Övriga administrations- och servicechefer

Vi söker två Rörelsechefer med ansvar att leda och utveckla bankens kontors- och affärsrörelse, område norra och södra. Engagemang, affärsmässighet och lyhördhet är viktiga ledord. Bankens Rörelsechefer är övergripande ansvariga över bankens kontorsrörelse, med det strategiska och övergripande resultat-, försäljnings- och personalansvaret. Kontorsrörelsen omfattar Piteå, Öjebyn, Älvsbyn, Arvidsjaur, Arjeplog, Kiruna, Gällivare, Jokkmokk, Östra (Pajala, Övertorneå, Överkalix) och vårt Digitala Kontor. Som Rörelsechef ansvarar du för ett antal kontor utifrån en geografisk uppdelning i norra/södra, men utvecklingen av hela kontors- och affärsrörelsen driver du tillsammans med den andra Rörelsechefen, i nära dialog med Kontorschefer och övrig rörelseledning. Om rollen I rollen som Rörelsechef driver och möjliggör du bankens fortsatta tillväxt och framgång samt vårt viktiga uppdrag som stark regional bank och samhällsaktör. En betydande del av arbetet består i att utveckla affären tillsammans med kontorscheferna samt att skapa och bibehålla goda relationer på den regionala marknaden med samarbetspartners och kunder. I ditt uppdrag har du också ansvar för att säkerställa regelefterlevnad, hög kvalitet och effektiva arbetsprocesser. Du rapporterar till VD och ingår i bankens ledningsgrupp. Din profil Som person besitter du en god förmåga att skapa laganda och att bygga engagemang genom ett lyhört och inspirerande ledarskap. Förutom en hög grad av affärsmässighet behöver du ha förmåga att säkerställa en god kvalitet och struktur. Då du kommer att arbeta i nära samverkan med den andra Rörelsechefen krävs att du är en utpräglad lagspelare som tar initiativ och ansvar för ett gott samarbete. Vi tror att du har examen från universitet eller högskola, gärna inriktad mot ekonomi, eller så har du med din arbetslivserfarenhet förvärvat motsvarande kunskaper. Ledarerfarenhet är meriterande. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, tillträde efter överenskommelse. Placering vid något av bankens kontor. Om Sparbanken Nord Sparbanken Nord har en lång och gedigen historia som sträcker sig tillbaka till 1852. Vi är en av Sveriges största självständiga sparbanker och har idag en affärsvolym på drygt 72 miljarder kronor och cirka 200 medarbetare fördelade på 11 fysiska och ett digitalt kontor. Vi har en stark lokal förankring i Norrbotten och vi verkar för att skapa ekonomisk trygghet och möjligheter för både privatpersoner och företag. En stor del av vinsten avsätter banken till hållbar utveckling på olika nivåer och i olika områden i lokalsamhället. Huvudkontoret är placerat i Piteå. Vi arbetar för att vara en attraktiv arbetsgivare och lägger stor vikt vid våra värderingar: närmare, tryggare och ansvarsfulla. För mer information och ansökan I den här rekryteringen samarbetar vi med Culpeo, People and Culture Partner. Har du frågor så är du välkommen att kontakta Executive Search konsulter; Karin Larsson 070-627 43 32, [email protected] John Bergmark 070–238 62 95 [email protected] Vi fram emot din ansökan! Sista ansökningsdag är 10 augusti 2025

3 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Leasing Manager
AB Lindex
Chefer inom handel

Do you have previous experience in lease negotiations and knowledge of Swedish rental legislation? Are you at the beginning of your career as a Leasing Manager? Great! We are looking to expand the Swedish Leasing Team at our head office, located at the Central Station in Gothenburg!   Your role in our team You will be part of the Retail Development team, within the Commercial Department, which manages and develops Lindex's Global Store Portfolio. You play an active role in shaping and executing, on a local level, all activities that support the Lindex Global Store Portfolio network to improve profitability in line with the Store Portfolio Strategy, as well as managing landlord-tenant relationships. This position involves many stakeholders, and you will collaborate with both external and internal contacts. You will work closely with our Global Leasing Team and our Swedish building and maintenance team. We understand that you want to know more about the role! You will prepare lease documentation and ensure compliance with both legal and company standards. You will also negotiate lease agreements for renegotiations, re-establishments, rebuilds, and new stores. In addition, the role includes preparing the basis for, and executing, lease terminations.   Is this you? Then you might be just the person we’re looking for. You bring a strategic mindset combined with operational drive, and you thrive when working closely with others to move things forward. You’re energised by change, eager to grow, and comfortable navigating a dynamic environment. You take ownership of your development, value feedback, and are always looking for smarter ways of working – especially through digital tools. You believe in teamwork and are motivated by the opportunity to make a real impact. We also see that you have: A bachelor’s or master’s degree in Economics, Real Estate, or Law Knowledge of Swedish rental law and practice Work experience within commercial leasing and retail Meritorious: experience in retail expansion and leading retail projects Excellent communication and negotiation skills Good knowledge of MS Office Strong financial and analytical skills   We are Lindex. A growing global fashion company from Sweden. Our dedication to women, sustainability, and the customer runs through everything we do. It’s a focus we carry in every step going forward. We are in the middle of an exciting transformation — best described as becoming a global and sustainable fashion company, where being digital comes naturally at every step. Everything we do is powered by people, and we believe in doing things together — because that’s when we can have a greater impact. This mindset, combined with the determination and innovative spirit of our teams, has consistently driven us to deliver positive financial results. If you value flexibility and teamwork, just like we do, you’ll feel right at home. We offer a hybrid work setup, with your primary work location at our Gothenburg head office and the option to work remotely when possible. If this resonates with you, then we’re probably a great match.   Do you have a good feeling about this and want to join our journey? Apply today — we can’t wait to get to know more about you. Since we’re eager to find the right person to join our team, we will apply continuous selection. This means we might close the process before the stated end date. And since we like to keep things simple, please apply online (and not via email).

3 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Biträdande rektor till Stiftelsen BMSL
Stift Bmsl
Chefer inom grund- och gymnasieskola samt vuxenutbildning

Är du en engagerad ledare som har erfarenhet av att arbeta mångkulturellt och vill bidra till elevernas utveckling? Har du en förmåga att skapa ordning och struktur? Då kan denna position vara nästa spännande steg för dig! BMSL är en flerspråkig och montessoriinspirerad för-och grundskola med undervisning enligt svensk läroplan. Från ett års ålder till nionde klass passerar våra elever genom samma port här i centrala Lund. Det ger trygghet och kontinuitet för både elever, lärare och föräldrar. Kanske är det en förklaring till att många elever ser skolan som sitt andra hem. Just trivsel och gemenskap är viktigt för oss. Vi vill vara skolan eleverna längtar till. En plats för upptäckare, forskare och självständiga nytänkare. Barnen ska ha medinflytande och uppmuntras till eget ansvar. Kreativitet och skapande öppnar upp sinnena och vässar inlärningsförmågan. Under flera år har vår enkla filosofi bidragit till att vi uppnått några av Sveriges bästa kunskapsresultat och har även elever som vågar vara sig själva. Idag finns 44 barn i förskolan och 424 elever i grundskolan F-9. Pedagoger och barn/elever kommer från olika länder och skiftande kulturer. BMSL är en mycket stimulerande och dynamisk arbetsplats. I vår verksamhet möter barnen engelska, franska och svenska från det att de börjar i förskolan tills att de lämnar grundskolan. Arbetsuppgifter I rollen som biträdande rektor får du möjlighet att bidra till att forma en lärorik, trygg och utvecklande grundskola. Genom effektiv resursplanering och ett stödjande samt närvarande ledarskap lägger du grunden för en stabil verksamhet. I din roll som biträdande rektor planerar och organiserar du lågstadiet och fritidshemmet samt schemalägger för att säkerställa att rätt medarbetare är på rätt plats vid rätt tidpunkt. Du har ett delegerat ansvar för verksamhetens arbetsmiljö-, ekonomi- och budgetarbete. Du kommer att vara närmsta chef till ett 20 tal medarbetare i verksamheten vilket innebär att du är delvis operativ och leder medarbetar- och lönesamtal samt deltar i rekryterings- och rehabiliteringsprocesser. Inom det löpande administrativa arbetet använder du olika digitala verktyg och system. Du stödjer och arbetar nära rektorn samt två biträdande rektorer för att utveckla och implementera skolans vision och mål genom att planera, utveckla och följa upp verksamheten du ansvarar för. Du kommer vara en del av ledningsgruppen samt EHT där vi tillsammans verkar för att alla barn och elever trivs och utvecklas på vår skola. Kvalifikationer Vi söker dig som har god erfarenhet av skolledning, gärna som rektor eller biträdande rektor. Du är väl förtrogen med aktuella styrdokument och har en god organisatorisk förmåga. Du kan driva skolutveckling och implementera viktiga strategier och processer i din verksamhet. Du arbetar strukturerat och målinriktat med en stark förmåga att leda och inspirera andra. Genom ett verksamhetsnära ledarskap främjar du delaktighet och engagemang. Du skapar goda relationer och bidrar aktivt till medarbetares utveckling genom konstruktiv återkoppling och positiv förstärkning. Du har en god förmåga att kommunicera på både engelska och svenska, både i tal och skrift. Du har pedagogisk grundutbildning och gärna Montessori- och/eller rektorsutbildning, meriterande men ej ett krav. Dina personliga egenskaper För detta uppdrag önskar vi någon med ett stort driv samt en förmåga att vilja leda och utveckla verksamheten framåt. Du är lösningsorienterad, flexibel och ser möjligheter i ditt arbete. Ditt engagemang är smittsamt och inspirerar dina medarbetare att sträva mot gemensamma mål. Som ledare är det avgörande att du är en god kommunikatör, kan skapa trivsel, trygghet och goda relationer omkring dig. Du är skicklig på att förmedla en känsla av gemenskap och samhörighet inom teamet. Vi erbjuder Vi erbjuder en social och varm arbetsplats med mycket engagerade medarbetare. Processer och beslutsvägar är ofta korta och du har stora möjligheter att skapa positiv verksamhetsutveckling som gör verklig skillnad för eleverna. Kontinuerlig kompetensutveckling och ett kollegialt stöd och samarbete i ett engagerat team av professionella kollegor. Du arbetar nära personalen i såväl pedagogiska som organisatoriska frågor och det innebär att stötta och motivera dem i det dagliga arbetet. Om du delar vårt koncept för inkludering och lärande och tror att du har det som krävs för att bli en värdefull kollega i vårt team, ser vi fram emot din ansökan.

3 juli 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025