HR-chef till Linotol Group
Linotol Group AB
Personal- och HR-chefer

HR-chef till Linotol Group Vi söker nu en driven och engagerad HR-chef som vill vara med och forma framtiden för vår organisation. Med gedigen erfarenhet av kvalificerat HR-arbete och en strategisk blick, kommer du att tillsammans med oss driva förändringsarbeten och vidareutveckla businessnära HR-strategier. Du kommer att arbeta brett med det mesta inom HR området och tillsammans med vårt nuvarande HR-team leder och utvecklar du avdelningen. Om Oss Linotol Group är Skandinaviens ledande leverantör inom golventreprenader med kunder över hela regionen. Vi är en erfaren aktör golvläggare som levererar hållbara lösningar för betonggolv, betong produktion & fogfria golv. Vi är en mångkulturell organisation där en stor andel av våra 200 medarbetare kommer från olika länder. Genom vår uppskattade totalentreprenad samordnar vi alla delar i en golvproduktion – från grundkonstruktioner och platsblandad betong till alla slag av färdiga ytskikt. En stor, effektiv och väl utvecklad maskinpark bidrar ytterligare till en stark plattform för kvalitet och effektivitet i arbetet. Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden Ansvara för hela HR-området; samtliga processer inom ARUBA dvs Attrahera, Rekrytera, Utveckla, Behålla, Avveckla. Driva organisationsutveckling och kulturarbete tillsammans med verksamheten. Exempel på ansvarsområden: Ansvara för att implementera och utveckla HR-strategier i linje med verksamhetens mål. Driva förändringsarbete och ansvara för processer och initiativ avseende medarbetar- och ledarutveckling. Stötta chefer i personalfrågor, såsom arbetsrätt, rehabilitering, arbetsmiljö, konflikthantering och kompetensutveckling. Säkerställa att företaget följer gällande lagar, avtal och regler inom HR-området. Utveckla och implementera policys, riktlinjer och rutiner för HR-arbetet. Stödja organisationen i tillväxtresan och potentiella förvärv utifrån ett HR-perspektiv, inklusive integration och förändringsledning Ta ansvar för löneprocessen från underlag till kvalitetssäkring i nära samarbete med avdelningens medarbetare. Leda HR-avdelningen bestående av två medarbetare. Vem är du? Vi tror att du är en person som snabbt skapar förtroende i organisationen och att du modigt sätter HR på agendan. För tjänsten krävs flera års erfarenhet av kvalificerat HR-arbete, i rollen som HR-chef. Vi söker dig med en akademisk utbildning inom personalvetenskap, HR eller annan relevant högskoleexamen som vi bedömer som likvärdig. Du bör ha god kunskap om arbetsrätt och arbetsmiljölagstiftning samt erfarenhet från olika kollektivavtalsområden; både tjänstemän och arbetare. Du bör med lätthet röra dig inom både de operativa och strategiska delarna och trivas med att driva förändring i en till viss del traditionell miljö. Vi tror att du har erfarenhet av att leda förändringsprojekt och utveckla HR-strategier. Dessutom är kunskaper i Microsoft-system och personalsystem viktiga för rollen. Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift och har gärna erfarenhet av att arbeta i mångkulturella organisationer. Vi söker en strategisk och lösningsorienterad person med god ledarskapsförmåga. Du bör vara självständig, initiativtagande och skapar goda relationer. Dessutom krävs en strukturerad och noggrann inställning i arbetet. Vad kan vi erbjuda dig? I den här centrala och ansvarsfulla rollen får du stor möjlighet att påverka och utveckla verksamheten. Du kommer att bli en del av ett intressant team och en spännande utvecklingsresa inom Linotol Group som koncern. Du erbjuds en dynamisk arbetsmiljö med intressanta tillväxtmål och stora utvecklingsmöjligheter. Arbetsplatsen värdesätter din drivkraft och personlighet, med fokus på ständig förbättring och innovation. Dessutom erbjuds konkurrenskraftiga villkor och goda möjligheter att växa inom en framgångsrik koncern. Vårat kontor ligger på Händelö i Norrköping. Humor, gemenskap och trygghet är viktiga delar av arbetsdagen, och vi gör vårt bästa tillsammans för att det ska kännas så. Har du drivet och viljan att vara med i den gemenskapen? Skicka in din ansökan redan nu då vi gör urval löpande. Sista ansökningsdag är 10 augusti 2025. Vid frågor kontakta Louise Fältskog 076 831 77 64

3 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
SSAB - Technical Discipline Manager - Electrical
SSAB Emea AB
Produktionschefer inom tillverkning

Be part of SSAB’s bold commitment to eliminate all CO₂ emissions by 2030. Steel underpins modern society—from our homes and bridges to tomorrow’s vehicles. While we’re proud leaders in high strength steel through SSAB, we recognise the urgent need for change: steel production remains one of the world’s largest greenhouse gas emitters. That is why we're pioneering the world’s first fossil free steel production—and as part of SSAB, you'll be instrumental in transforming the entire steel industry. Becoming part of the SSAB family means joining a journey. A journey that we believe is essential for the sustainability of this planet. Steel has been one of the most important materials for developing our society and it will continue to be so. In the roofs over our heads, in the bridges connecting our cities and in the cars of tomorrow. At SSAB we are proud of our history and leadership in high-strength steel. But we are also aware that the production of steel is one of the largest emitters of greenhouse gases in the world. That has to change. That is why we have developed the world’s first fossil free steel production and has committed to becoming largely fossil-free. As part of SSAB you will be instrumental in realizing this goal and push for the green transformation of the whole steel industry. About the position As Technical Discipline Manager – Electrical, you will be a key player in the overall Transformation Office Project together with the project organisation and report to the Director of Project Management. In this project we are a growing team of around 80 people responsible for planning and executing the construction of SSAB’s new fossil-free steel mill. You will be responsible for the design and implementation of all electrical disciplines of the new site i.e. process electrification, building electrification and electrical distribution, covering all areas of the new fossil-free stell mill. in all Construction Areas of the site. Your team consist of Technical Project Managers and technical specialists. This position is preferably located in Luleå - northern part of Sweden. Even if we work hybrid depending on project phase, it will require extensive travelling to Luleå site regularly. Don’t miss this opportunity to lead the green transformation of the steel industry—join us and be part of history! We will go through applications continuously, therefore please apply for this position as soon as possible. Main responsibilities Lead your team and ensure that all technical aspects of the discipline align with project goals. Facilitate collaboration with other discipline leads and Construction Area Project Managers. Monitor that the quality assurance of deliverables within the discipline is adapted and adequate. Identify potential risks and develop mitigation strategies. Communicate risks and their implications to the Project Management Office and Project Execution Team. Track progress and implement necessary adjustments to meet objectives. About You Strong leadership skills with experience both as a line manager and project manager in major CAPEX projects—brownfield or greenfield. Strong knowledge of electrical standards (SS-EN etc) and safety requirements (S1/S2). Bachelor or Master’s degree in electrical power engineering is a merit. Fluency in English is required, while Finnish or Swedish is an advantage. As a person, you’re open, curious, and team-oriented. This is the largest transformation project in SSAB’s history—we are therefore looking for someone who combines a humble approach and drive. Together, we succeed and create value.] Our offer We offer a challenging position and a unique opportunity to be part of an historical and strategic transformation which will change the industry and have a huge impact also for the community. Together with us, you can make a significant contribution to our journey towards fossil free steel production. This is a unique opportunity to contribute to one of the largest industrial transformations in the Nordics. At SSAB we strive for a diverse and inclusive environment. We use our values – driven, true and ahead – in making everyday decisions, keeping the customer at the heart of what we do. This makes us all team players, each with the drive to improve. When joining SSAB you will become part of an organization of passionate problem solvers working together on important challenges. We will support your growth by providing a safe and friendly workplace that contributes to work-life balance. If you set out to achieve it, at SSAB you will have the possibility of broadening your skills and grow within your field or beyond. We offer a wide range of appreciated benefits to our employees. Some examples of these are listed here: Profit sharing Life balance through reduction of working hours Wellness grants Recruitment process 1. Apply 2. Interview 3. Come and meet us 4. Reference Check 5. Health Examination 6. Sign Background check may be a part of the recruitment process. Got questions about this position? In this recruitment SSAB collaborates with Hudson Nordic as partner. Apply through their website; https://career.hudsonnordic.se/jobs/6094702-technical-discipline-manager-electrical-ssab Contact Helen Förnemark at Hudson Nordic; phone +46 708 504 996. Contact Helen by e-mail - [email protected] We decline contacts from recruitment agencies and ad sellers regarding this advertisement. Trade union information is provided by Akademikerföreningen, Unionen and Ledarna, which can be reached via our switchboard on phone +46 920 920 00. Word from your future manager "The most exciting times in my 25-year history within SSAB. The journey to transform to fossil free steel production is groundbreaking and will have a significant impact on reducing the carbon emissions in Sweden and Finland. In this journey I am now looking for a technical discipline manager that is driven, experienced, takes ownership of your area of responsibility and dare to take decisions to drive the project forward. You will be an important part of our growing team that has the task to take SSAB into the future."

3 juli 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Platschef till Bilinorr i Hudiksvall
Svensk Autorekrytering AB
Driftchefer inom bygg, anläggning och gruva

Arbetsbeskrivning Vill du vara med från start och sätta riktningen för en helt ny verksamhet med stöd från en stark koncern och ett av världens mest respekterade varumärken? Bilinorr – en del av Bilbolaget-koncernen – söker nu en strategisk och närvarande platschef till vår nya Toyota-anläggning i Hudiksvall. Det här är en unik möjlighet för dig som vill ta fullt affärs-, personal- och resultatansvar och samtidigt forma framtiden för Toyota i regionen. Som platschef ansvarar du för den dagliga driften, affärsutvecklingen och det övergripande resultatet för vår verksamhet i Hudiksvall. Med ett närvarande ledarskap coachar du ditt team och är med och bygger en stark kultur där engagemang, professionalism och kundens behov står i centrum. Du är Bilinorrs lokala ansikte utåt och en nyckelperson både för medarbetare, kunder och samarbetspartners. Med tydligt ledarskap och hög närvaro driver du verksamheten framåt och säkerställer att vår nya anläggning snabbt etablerar sig som det naturliga valet för kunden. Du rapporterar till VD för Bilinorr och ingår i bolagets ledningsgrupp. Tillsammans arbetar vi med förändringsledning, kulturutveckling och affärsstrategier för att bygga en framgångsrik och modern bilhandel. Din Profil Vi söker en trygg och affärsdriven ledare med dokumenterad erfarenhet av att leda personal och utveckla verksamheter, gärna från flera branscher. Du har god ekonomisk förståelse, vana av att arbeta mot uppsatta mål och trivs i en roll där du får kombinera strategiskt tänk med operativt ledarskap. Vi ser gärna att du har: •Ledarskapserfarenhet med fokus på förändringsarbete och verksamhetsutveckling •God kommunikationsförmåga och en förmåga att skapa engagemang och bygga starka relationer •Budget- och resultatansvar från tidigare roller •Strukturerad, drivande och prestigelös personlighet •Relevant utbildning eller motsvarande yrkeserfarenhet Branschvana är meriterande men inte ett krav, det viktigaste är ditt ledarskap och driv. Erfarenhet från eftermarknad ses som ett extra plus. Om företaget Bilinorr är en auktoriserad återförsäljare för Toyota med verksamhet på åtta orter längs Norrlandskusten – från Luleå i norr till Gävle i söder. Med ca 200 medarbetare och ett tydligt kundfokus är vi en stark aktör inom mobilitet i norra Sverige. Vi vill vara förebilden i branschen, och våra värderingar – modiga, professionella och tillsammans – genomsyrar allt vi gör. Hos oss får du vara med och påverka, utveckla och bygga något som verkligen gör skillnad, för våra kunder, medarbetare och samhället vi verkar i. Bilinorr är en del av Bilbolaget-koncernen, som representerar flera ledande bilmärken och driver över 20 anläggningar från Luleå till Norrtälje. Hudiksvallsanläggningen är vårt senaste tillskott, och vi ser en stor potential i att tillsammans med dig som ny platschef skapa en framtidsorienterad, kundnära och lönsam verksamhet. Kontaktuppgifter I denna rekrytering samarbetar Bilinorr med Autorekrytering. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare June Pärnänen eller Clemens Döring. Urval sker löpande och intervjuer planeras från början av augusti, men vänta inte med att skicka in din ansökan! Välkommen till Bilinorr – Tillsammans gör vi skillnad.

3 juli 2025
Sista ansökan:
11 augusti 2025
International Service Manager to Revent!
Simplified Recruitment Sweden AB
Produktionschefer inom tillverkning

Introduction  Do you have a passion for innovation and want to lead the way in creating impactful solutions? Perfect! Revent International AB are now looking for an engaged and technically skilled International Service Manager to elevate our service operations and deliver an exceptional experience for our customers.  About the Position  As the International Service Manager, you will take a central role in developing and leading our service operations globally. This role involves extensive global travel, and you can expect to be on the road approximately half of the time. You will work closely with both customers and internal departments to ensure a high level of service and technical support.  Responsibilities  As the International Service Manager, you will be responsible for leading and developing the company’s service organization on a global scale. You will ensure that our customers receive fast and efficient technical support and that our products are installed and maintained correctly. You will proactively work to improve processes, follow up on technical issues, and contribute to product development. This role requires both strategic thinking and operational work, where you will collaborate with internal teams, customers, and external service providers.  Common tasks include:  Leading and developing the international service department.  Being responsible for technical customer support and systematic service management.  Troubleshooting and analyzing customer complaints.  Developing and updating technical documentation and manuals.  Coordinating technical issues between the market, design, and development teams.  Who We Are Looking For  We are looking for someone with a strong technical background and experience in managing service operations internationally. You should have expertise in electrical, electronic, and mechanical systems, as well as gas and oil burners. Experience training both customers and colleagues, on-site and digitally, is essential. You should also be proficient in using the Office suite, analytical tools for service support, and fluent in both Swedish and English.  To succeed in this role, you should be solution-oriented, communicative, and able to work independently. You have a natural ability to create structure, improve processes, and build strong relationships with customers and colleagues.  What We Offer  It’s important for us that you feel comfortable and secure in your workplace. We offer a dynamic work environment, where you will receive a detailed introduction to quickly adapt with the role and the company. We also offer benefits such as wellness allowances, collective agreements, and a comfortable work environment with a staff cafeteria. We are open and flexible with our benefits to make sure you feel comfortable in the role, and we’re happy to discuss them further in the process. About Us  Revent International AB develops, manufactures, and sells equipment for bakeries worldwide. We invented the rack ovens in 1958 and have since been a market leader, recognized in the industry for our innovation. In addition to rack ovens, we also develop proofing cabinets and vacuum coolers. Our headquarter is located in Upplands Väsby. We have approximately 100 employees working in marketing, development, engineering, service, procurement, and production. Additionally, we have subsidiaries in the USA, the Czech Republic, and Mexico, along with an extensive distributor network in about 50 countries worldwide.  Additional Information  Location: Upplands Väsby  Employment: Full-time, permanent position  Start Date: To be determined based on agreement  We are working with Simplified in this recruitment process so If you have any questions, please feel free to contact Ellen Lektorp, Simplified ([email protected])  Note: We are reviewing applications on an ongoing basis, so we encourage you to apply without delay!

3 juli 2025
Sista ansökan:
23 juli 2025
Produktionschef/Platschef masshantering Schakt och transport - Malmö
Skanska Sverige AB
Driftchefer inom bygg, anläggning och gruva

Schakt och transport är en del av Region Special inom Skanska Väg och anläggning. Vi är specialister på entreprenadmaskintjänster, masshantering och massförflyttning. I Malmö står vi redo att ta nästa steg mot en ännu mer affärsmässig, hållbar och effektiv verksamhet. Nu söker vi dig som vill vara med på resan – och bli en del av ett starkt team med stor laganda och gemensamma mål! Är du en engagerad ledare som vill bidra till Skanskas fortsatta framgång? Som produktionschef inom masshantering har du ett övergripande ansvar för att samordna och leda verksamheten. Du arbetar nära våra kunder, främst inom Skanska Väg och anläggning, och har en nyckelroll i att skapa effektiva, hållbara och lönsamma projekt. Rollen innebär ett brett ansvar där du både leder produktionen och driver utveckling, samtidigt som du säkerställer att verksamheten bedrivs enligt gällande lagar och interna riktlinjer. Dina främsta ansvarsområden: - Planera, leda och följa upp produktionen mot uppsatta mål - Organisera och bemanna produktionen utifrån projektens behov - Säkerställa efterlevnad av lagar, regler och krav inom arbetsmiljö, kvalitet och miljö - Ansvara för verksamhetens ekonomi – budget, prognos och uppföljning - Skapa och vårda relationer med beställare, leverantörer och kunder Utöver detta är du en aktiv del i verksamhetens utvecklingsarbete och leder enligt Skanskas värderingar, uppförandekod och etablerade arbetssätt. Du är en nyckelspelare som driver arbetet framåt och ser till att teamet når målen på ett ansvarsfullt sätt. Har du intresse för hållbara lösningar inom masshantering och återbruk? Vi söker dig som är en erfaren produktionschef som vill fortsätta utvecklas i din roll, eller en driven arbetsledare som är redo att ta nästa kliv i karriären. Du har minst fem års erfarenhet inom bygg- och anläggningsbranschen eller motsvarande för tjänsten relevant arbetslivserfarenhet. Du har även minst tre års erfarenhet i en arbetsledande roll och ett intresse av att förädla och återanvända massor. Det är meriterande om du tidigare har erfarenhet av masshantering. För att trivas hos oss är det viktigt att du får energi av att lösa kundens utmaningar med hjälp av din lokalkännedom och ditt affärsdriv. Du har förmågan att hantera flera uppgifter samtidigt och värdesätter hög leveranssäkerhet. Om du dessutom har ett intresse för återbruk och vill arbeta i en verksamhet där teknik, affär och miljö möts – då har du hittat rätt. Det är krav på flytande kunskaper i svenska i tal och skrift samt B-körkort. Tjänsten utgår från vårt kontor i Malmö och resor inom regionen förekommer. Är det dig vi söker? Skicka in din ansökan med CV och personligt brev via länken senast 10 augusti. Vi kommer att gå igenom samtliga ansökningar efter sista ansökningsdatum. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta distriktschef Johan Dahlberg på telefon 010-448 83 07. I samband med denna rekrytering kommer det att genomföras alkohol- och drogtester. Vi ser fram emot din ansökan! Våra medarbetare är vår främsta styrka och det är viktigt att du känner dig trygg hos oss. Vi vill att du ska trivas på jobbet och ha kul med dina kollegor. Vi lovar dig som medarbetare en ständig kompetensutveckling och tillhandahåller en rad internutbildningar, befattningsspecifika program och internationella utvecklingsmöjligheter. För oss är hälsa och säkerhet extra viktigt och det ligger även som grund för våra förmåner till dig som anställd på Skanska. Skanska använder sin kunskap och framtidsinsikt för att bidra till hur människor lever, arbetar och samverkar. Vi är ett av världens största projektutvecklings- och byggföretag med en omsättning på 157 miljarder kronor under 2023. Skanska är verksamma på utvalda marknader i Norden, Europa och USA. Tillsammans med våra kunder och en samlad expertis hos cirka 27 000 medarbetare skapar vi innovativa, hållbara lösningar som främjar hälsa och välbefinnande bortom vår livstid.

3 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Chef för verksamheten skydd mot olyckor och åtgärder inom befolkningsskydd
Regeringskansliet
Förvaltnings- och planeringschefer

Myndigheten för samhällsskydd och beredskap (MSB) har enligt förordning (2008:1002) med instruktion för Myndigheten för samhällsskydd och beredskap ansvar för frågor om skydd mot olyckor, krisberedskap och civilt försvar, i den utsträckning inte någon annan myndighet har ansvaret. Ansvaret avser åtgärder före, under och efter en olycka eller en kris. Från och med 1 juli 2025 är myndighetens uppgifter när det gäller skydd mot olyckor och åtgärder inom befolkningsskyddet organiserat inom en särskild del av myndigheten. Förändringen genomförs i syfte att tydliggöra den aktuella verksamheten inom myndigheten, men också för att tydliggöra verksamhet gentemot övriga aktörer som arbetar inom nämnda områden. Ansvaret som sektorsansvarig myndighet för beredskapssektorn räddningstjänst och skydd av civilbefolkningen ingår i den aktuella delen av MSB:s verksamhet liksom att stärka verksamhet som bidrar till att skydda civilbefolkningen vid ett angrepp mot svenskt territorium, såsom varningssystem, planering för utrymning och inkvartering, skyddsrum samt räddningstjänstens förmåga att agera under höjd beredskap. Övriga delar är till exempel att samordna kommunerna på nationell nivå och stödja dem med råd och information i deras verksamhet enligt lagen om skydd mot olyckor samt utföra tillsyn enligt samma lag och hantera statsbidrag som kommuner kan söka för att förebygga naturolyckor. Den tillträdande chefen ansvarar även för utbildningsverksamheten inom Skydd mot olyckor. Den tillträdande chefen kommer att leda och forma verksamheten när det gäller skydd mot olyckor och åtgärder inom befolkningsskyddet och tillsammans med myndighetschefen arbeta för att fullgöra myndighetens uppdrag, både externt och internt.  Regeringen beslutar om anställning som chef vid MSB. Anställningen kommer vara tidsbegränsad till 4 år med möjlighet till förlängning i 2 år. Chefen kommer att vara tillsvidareanställd vid MSB. Myndigheten har ca 1 300 anställda. I den aktuella verksamheten arbetar cirka 430 personer. Myndigheten är lokaliserad i Solna och Karlstad samt har skolor i Revinge och Rosersberg samt på Sandö. Myndighetsledningen är placerad i Solna. Kvalifikationer Vi söker dig som är dokumenterat god chef och ledare samt har • erfarenhet av att delta i arbete på ledningsnivå i större organisation, • erfarenhet av att leda genom andra chefer, • erfarenhet av strategiskt förändrings- och utvecklingsarbete på ledningsnivå, • goda kunskaper om statsförvaltningen och dess beslutsprocesser och förståelse för den politiska struktur som myndigheten verkar inom, • goda kunskaper om frågor inom eller nära verksamheten skydd mot olyckor och åtgärder inom befolkningsskyddet, • goda kunskaper i svenska och engelska, • akademisk examen eller motsvarande utbildning. Du ska också ha förmåga att • leda och utveckla verksamheten inom ramen för en god förvaltningskultur, • prioritera i en verksamhet med stor spännvidd och som bedrivs på flera håll i landet, • samverka, kommunicera och tydliggöra verksamhetens uppdrag för att skapa goda relationer med kommuner, andra myndigheter, aktörer och Regeringskansliet, • företräda verksamheten och kommunicera verksamhetens uppgifter på ett tydligt och förtroendeingivande sätt såväl internt och externt, som nationellt och internationellt, • arbeta strategiskt med kompetensförsörjning. Det är meriterande om du har • erfarenhet av arbete i Regeringskansliet, • erfarenhet av internationellt arbete, • kunskap om liknande utbildningsverksamhet. Endast den som är svensk medborgare kan utnämnas till chef för verksamheten skydd mot olyckor och åtgärder inom befolkningsskyddet.  Befattningen är placerad i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer därför att genomföras före beslut om anställning. Mer information Mer information om befattningen lämnas av statssekreterare Johan Berggren och avdelningschef Per Bolinder. Frågor om anställningsvillkoren och rekryteringsprocessen besvaras av Helena Enström och Jan Lindberg Sezer, Kansliet för ledningsförsörjning till myndigheter. Du når dem via Regeringskansliets växel. tel. 08-405 10 00. Intresseanmälan Välkommen att registrera din intresseanmälan och CV i vårt rekryteringsverktyg senast den 10 augusti 2025.

3 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
IT-ansvarig till Svensk Plaståtervinning

Svensk Plaståtervinnings sorteringsanläggning Site Zero i Motala är hjärtat i verksamheten och skapad för att ta emot alla plastförpackningar från svenska hushåll. Här sorteras plasten i en avancerad process där så många plasttyper som möjligt separeras för att sedan återvinnas i egna kretslopp. Läs gärna mer på vår hemsida www.svenskplastatervinning.se Befattningen som IT-ansvarig innebär ansvar för bolagets övergripande IT-infrastruktur, plattformar, system och applikationer, drift, support, utveckling och säkerhet. Uppdraget är brett och du kommer att röra dig mellan det strategiska och det operativa där du säkerställer att vi har det IT-stöd vi behöver, såväl dagligen som under vår fortsatta tillväxt på längre sikt. Vi har all IT-drift outsourcad. Exempel på ansvar och arbetsuppgifter Ansvara för bolagets IT-strategi och IT-planer Ansvara för utformning och uppföljning av efterlevnad av riktlinjer och rutiner inom IT IT- och informationssäkerhet, såväl i system som mjuka instruktioner och utbildning Koncernens dagliga IT-drift och support Bollplank vid effektivisering av verksamhetens olika processer där IT är involverat Processansvar för IT med handlingsplaner, KPI:er, dokumentation och utvärdering av verksamheten Hållbarhet inom IT Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av liknande, breda arbetsuppgifter inom IT-området och som lockas av att vara en viktig del av vår viktiga verksamhets fortsatta utveckling. Du har sannolikt akademiskt examen med relevant inriktning men kan även ha utvecklat din goda kompetens inom IT-området via annan utbildning, stort IT-intresse och gedigen erfarenhet. Som person värdesätter vi att du har hög ansvars- och servicekänsla samt att du har lätt för att kommunicera på alla nivåer i bolaget. Vidare måste du vara resultatinriktad, driven och ha hög förmåga att planera och leda ditt eget arbete. Vi ställer även krav på att du har hög utvecklings- och förändringsvilja med god förmåga att se IT och digitalisering ur ett strategiskt perspektiv. Om du lockas av en ansvarfull och utvecklande roll i ett bolag med ett viktigt uppdrag för vår miljö, kan den här tjänsten vara rätt för dig. Om du även värdesätter nära samarbete, goda relationer och korta beslutsvägar vill vi gärna se din ansökan.  Välkommen att söka tjänsten senast den 17 augusti!

3 juli 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Enhetschef Trafik och Gata, Tekniska avdelningen till Järfälla kommun
Järfälla kommun
Förvaltnings- och planeringschefer

Vill du leda ett engagerat team och vara med och forma framtidens Järfälla? Nu söker vi en engagerad och verksamhetsutvecklande chef till vår nya enhet Trafik och gata – en viktig roll i växande Järfälla där hållbar mobilitet samt trygg och smart infrastruktur står i centrum. Idag arbetar ungefär 320 personer på Samhällsbyggnadsförvaltningen och vi agerar på uppdrag från tekniska nämnden, miljö- och bygglovsnämnden och kommunstyrelseförvaltningen. Tekniska avdelningens viktiga uppdrag innehåller både förvaltning och teknikstöd i en expansiv kommun. Tillsammans skapar vi framtidens Järfälla – en plats för alla. Tekniska avdelningen är en ny avdelning som i sin tur är del av den knappt ett år gamla samhällsbyggnadsförvaltningen. Därav befinner vi oss mitt uppe i förändring och är söker de bästa lösningarna. Där har du som enhetschef en viktig roll. Vi söker en person som är van att ta initiativ, leda verksamhetsutveckling och ta förändringsarbeten i mål. Järfälla kommun är en expansiv kommun där fler ska dela på befintlig infrastruktur samtidigt som ny infrastruktur byggs. Järfälla är en dynamisk kommun nordväst om Stockholm som kombinerar närhet till natur, stad och vatten. I Barkarbystaden växer en helt ny, modern stadsdel fram med bostäder, handel, arbetsplatser och en ny tunnelbanestation som stärker Järfällas redan goda kommunikationer. Järfälla är en mångfacetterad förort med en rik mix av kulturer, bostadsområden och fritidsmöjligheter. Vi söker nu en Enhetschef för Trafik och Gata, Tekniska avdelningen inom Samhällsbyggnadsförvaltningen. Enheten är nyskapad där den forna avdelningen Park och gata delas i två enheter, Park och Natur samt Trafik och Gata. ARBETSUPPGIFTER Som enhetschef ansvarar du för medarbetarfrågor, ekonomi (däribland drift- och investeringsbudget) och arbetsmiljö inom din enhet. Du leder och utvecklar din enhet och säkerställer att verksamheten fungerar väl. I din roll genomför du medarbetar- och lönesamtal, planerar kompetensutveckling och arbetar aktivt för att skapa en trivsam och trygg arbetsmiljö.  I din chefsroll har du även ett viktigt ansvar i att utveckla enhetens arbetssätt och processer. Du driver ett systematiskt förbättringsarbete med fokus på ökad effektivitet och kvalitet. Genom att skapa tydliga strukturer, arbeta med kompetensutveckling och främja ett gott samarbetsklimat ger du förutsättningar för att enheten ska lyckas i sina leveranser.  Du arbetar aktivt tillsammans med övriga tre enhetschefer i ledningsgruppen. Där du bidrar i avdelningens utveckling. Enheten har i dagsläget 16 medarbetare som består av trafikingenjörer, trafikplanerare, gatuingenjörer, belysningsingenjör och handläggare för markupplåtelser. Enheten ansvarar för trafik och gator inom allmän platsmark i Järfälla kommun. Det gör att det finns många som är beroende av enhetens kompetens och tjänster varför även antalet kontakter med både interna och externa intressenter är många. Du har ett spännande uppdrag med drift och utvecklingsfrågor gällande trafik- och gatumiljön i fokus. Ditt närmaste team blir dina egna medarbetare. Rollen rapporterar till avdelningschefen som i sin tur är underställd stadsbyggnadsdirektören. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har:  • Ingenjörsexamen, examen inom samhällsbyggnad eller utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig • Minst fem års erfarenhet av ledande befattning/uppdrag • B-körkort • Förmåga att uttrycka sig väl på svenska i både tal och skrift Meriterande: • Arbetslivserfarenhet av liknande verksamhet • Erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation • Erfarenhet av offentliga upphandlingar Personliga egenskaper: • Samarbete - Du bör ha god förmåga att bygga relationer med stor tillit och förmåga att bygga förtroende • Relationsskapande Du har ett lyhört och nära ledarskap med goda relationer • Målorienterad - Du sätter upp mål för enheten, dig själv och för dina medarbetare utefter de politiskt satta målen • Strukturerad - Du arbetar enligt en tydlig process samt organiserar och planerar ditt arbete väl. Du är bra på att slutföra det som påbörjats och håller deadlines ÖVRIGT Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation och goda utvecklingsmöjligheter. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på www.jarfalla.se/jobbaijarfalla Vi genomför arbetspsykologiska tester vid denna rekrytering. Vi genomför begränsade bakgrundskontroller för slutkandidaterna vid detta anställningsförfarande. I de fall utdrag ur belastningsregistret är lagstadgat kommer du även behöva uppvisa ett sådant utdrag. För mer information om hur vi arbetar med bakgrundkontroller och säkerhetskontroller, se www.jarfalla.se/bakgrundskontroller På grund av sommarsemester kommer vi att börja granska ansökningarna i mitten av augusti och återkommer med återkoppling så snart som möjligt. Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

3 juli 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Sales Manager till ANDRITZ
OnePartnerGroup Östergötland AB
Försäljnings- och marknadschefer

Vill du bli Sales Manager inom segmentet sodapannor hos ett världsledande bolag? Varmt välkommen med din ansökan till oss på ANDRITZ!   Om ANDRITZ ANDRITZ är en global marknadsledare inom våra fyra affärsområden Pulp & Paper, Hydro, Environment & Energy och Metals. Grunden till vår framgång är våra drygt 30 000 medarbetare på mer än 280 platser och i mer än 80 länder och att vi ligger i framkant av framtidens teknik, med lösningar som skapar hållbart värde för våra kunder. Vår förmåga att få ut det bästa av oss själva och vår teknik är det som gör att vi sticker ut. Inom ANDRITZ Sverige är vi cirka 430 medarbetare med verksamhet i Skellefteå, Örnsköldsvik, Karlstad, Sundsvall, Gävle, Norrköping, Linköping, Varberg, Växjö och Stockholm. Vi levererar service-, system-, och processlösningar med heltäckande och högspecialiserad expertkunskap inom våra affärsområden Pulp & Paper till bland annat massa- och pappersindustrin och Environment & Energy där vi levererar hållbar processteknik för att tillgodose föränderliga behov hos miljömedvetna industrier och gröna energisektorer. Hos oss blir du en del av ett världsledande bolag med engagerade och kompetenta kollegor. Du erbjuds goda förutsättningar till kompetensutveckling, att växa inom koncernen, möjlighet att besöka nya platser och stor frihet att själv planera upp din tid. Vi ser nu fram mot att välkomna en Sales Manager som vill arbeta med försäljning av service och uppgraderingar av sodapannor mot pappers- och massaindustrin, varmt välkommen med din ansökan!   Om tjänsten Som Sales Manager för PKR Recovery Boiler arbetar du mot både befintliga och nya kunder på den svenska marknaden, i starkt samarbete med kollegor från ANDRITZ Finland. Fokus ligger på att erbjuda service eller uppgradering av kunders befintliga sodapannor, där du ska ta hänsyn till bland annat säkerhet, energi- och kostnadseffektivitet. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är: Offertberedning och avtalsförhandling, inför vilken kundbesök är av största vikt för att få förståelse för kundens unika behov Strategisk planering och prospektering av nya kunder Säljaktiviteter i form av mässor, representationsmiddagar och andra kundevents Du kommer att få en gedigen introduktion där du tillsammans med erfarna kollegor åker ut för att besöka våra kunder runt om i Sverige. Vi ser gärna att du utgår från vårt Norrköpingskontor, men om du har möjlighet att under ditt första introduktionsår till stor del utgå från Norrköping kan du därefter även vara placerad på något av våra andra kontor i Sverige (Skellefteå, Örnsköldsvik, Karlstad, Sundsvall, Gävle, Linköping, Varberg, Växjö eller Stockholm).   Om dig Vi söker dig med lämplig eftergymnasial utbildning, exempelvis som civilingenjör inom maskinteknik, samt som har minst 5 års övergripande erfarenhet av relevant industriell projektledning. Om du har gedigen arbetslivserfarenhet inom ett område som vi bedömer relevant är du dock varmt välkommen med din ansökan även utan eftergymnasial utbildningsbakgrund. För oss är det viktigt att du har erfarenhet av teknisk försäljning, avtalsfrågor, förhandling, projektledning och konsultation. Erfarenhet från segmentet pannor eller pappers- och massaindustrin är starkt meriterande. Vidare har du god datavana och talar och skriver mycket väl på svenska och engelska, kan du tala finska är det ett plus. Då frekventa kundbesök förekommer i tjänsten har du B-körkort och trivs med att resa i tjänsten.   Ansökningsförfarande och övrig information Start: Enligt överenskommelseOmfattning: HeltidOrt: Norrköping (med möjlighet att om önskat på sikt utgå från Skellefteå, Örnsköldsvik, Karlstad, Sundsvall, Gävle, Linköping, Varberg, Växjö eller Stockholm). Denna rekrytering sker i samarbete med OnePartnerGroup. Kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Rebecka Karlsson på 0730496812 eller [email protected] om du har frågor om rollen eller hur processen ser ut framåt. Ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Samtliga sökande får återkoppling inom 2 veckor från dess att ansökan inkommit. Varmt välkommen med din ansökan!

3 juli 2025
Sista ansökan:
12 augusti 2025
Redovisningschef/Head of finance till Selecta Sverige
Selecta AB
Ekonomi- och finanschefer

Vill du ta nästa steg i din karriär som ledare inom redovisning – i en internationell miljö där smakupplevelser och kvalitet står i fokus? Selecta har nyligen fått nya huvudägare vilka har genomfört en rekapitalisering, vilket skapat en stabil och långsiktig finansiell grund. Det här innebär att du som redovisningschef/head of finance kliver in i en spännande fas där vi har resurser och ambition att växa samtidigt som vi ser över vår sätt att arbeta –du får möjlighet att vara med och påverka hur vi bygger framtidens ekonomiavdelning samt var en viktig del i bolagets utveckling. Så nu söker vi på Selecta Sverige en Redovisningschef/Head of finance som vill vara med och leda vår redovisningsfunktion in i framtiden. Du hittar oss i våra moderna lokaler i Solna Strand – och självklart bjuder vi på riktigt gott kaffe! Om rollen Som Redovisningschef/Head of finance på Selecta Sverige har du det övergripande ansvaret för redovisningsavdelningen och leder ett team på åtta kunniga medarbetare. Du rapporterar till vår Finance Director och ingår i finansledningsteamet i Sverige. Rollen innebär ansvar för allt från redovisning och skatt till årsbokslut, kassaflöde och kontakt med revisorer och myndigheter. Du leder förändringsarbeten, driver förbättringsinitiativ och utvecklar processer, arbetssätt och rutiner i nära samarbete med resten av organisationen. Och ja – det finns alltid gott kaffe på kontoret. Vi är trots allt Europas ledande leverantör av mat- och dryckeslösningar! Dina huvudsakliga ansvarsområden: Ansvar för redovisning och rapportering enligt IFRS Skatt- och momsredovisning, deklarationer och årsredovisningar Likviditetsplanering samt bank-, finans- och försäkringsfrågor Leda och planera revisioner samt säkerställa intern kontroll mot revisorer samt interna regelverk. Personalansvar för teamet – coacha, utveckla och skapa laganda Driva förbättringsprojekt och vara aktiv i utveckling av system och processer Ägarskap för redovisningsrelaterade system och moduler Vi söker dig som: Har en akademisk examen inom ekonomi eller motsvarande Har minst 10 års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete i ledande positioner, med erfarenhet från internationell koncern. Är trygg i att arbeta enligt IFRS och har god förståelse för finansiella flöden Har erfarenhet av personalledning och trivs med att bygga starka team Har mycket goda kunskaper i Excel samt erfarenhet av ERP-system (ex. Movex, Palette eller Cognos är meriterande) Erfarenhet från transaktionsintensiva miljöer kopplade till lagerhantering samt anläggningstillgångar Kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska – i tal och skrift Vi tror att du är: En strukturerad och lösningsfokuserad ledare med stark analytisk förmåga. Du gillar att jobba nära verksamheten – både strategiskt och operativt – och drivs av att utveckla både människor och processer. Du trivs i en miljö där lagkänsla, ansvarstagande och högt tempo är en del av vardagen. Vad erbjuder vi? Hos Selecta får du en viktig roll i en organisation med korta beslutsvägar och starkt kundfokus. Vi erbjuder marknadsledande varumärken, bra arbetsmiljö och goda förmåner, inklusive fri tillgång till kaffe och rabatter på mat från våra egna foodtech-lösningar. Alla medarbetare har tillgång till Benify med ett brett utbud av personalförmåner och friskvårdsbidrag. Intresserad? Kontakta gärna Sara Tamadon Nejad, HR Business Partner, på [email protected] för frågor om tjänsten. Skicka din ansökan så snart som möjligt då vi intervjuar löpande. Kontakt från rekryteringsbyråer undanbedes

3 juli 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025