Vårdcentralen Kärna söker ny vårdenhetschef
REGION ÖSTERGÖTLAND
Chefer inom hälso- och sjukvård

Vi söker dig som vill leda och utveckla Vårdcentralen Kärna tillsammans med oss! Vårt erbjudande Vårdcentralen Kärna ingår i Primärvårdscentrum och ligger i Malmslätt på bekvämt cykelavstånd från centrala Linköping. Vårt upptagningsområde är Malmslätt/Tokarp, Björkeberg, Västerlösa, Vikingstad, Nykil och Ulrika vilket innebär en befolkningsstruktur inom såväl stad- som landsort och med en mycket blandad åldersfördelning. Vårdcentralen har drygt 11 700 listade patienter och vid vårdcentralen bedrivs en komplett primärvård som består av läkarmottagning, BVC, distriktssköterskemottagning, specialistmottagningar för diabetes, astma/KOL, blodtryck, sår, äldre och inkontinens. Vårdcentralen har även psykologer, rehabkoordinator, dietist och fotvårdsterapeut. Läs gärna om dina förmåner hos oss. Arbetsbeskrivning Som vårdenhetschef är du direkt underställd verksamhetschefen, tillsammans leder och fördelar ni arbetet på vårdcentralen. Ni agerar självständigt inom ramen för vårdcentralens uppdrag och riktlinjer. Som vårdenhetschef har du ett helhetsperspektiv och bidrar till att vårdcentralens samtliga resurser används på bästa sätt. Tillsammans med medarbetarna arbetar ni aktivt för att nå verksamhetens mål. En central funktion i ditt uppdrag som vårdenhetschef är att ansvara för daglig operativ drift, ett arbete som vi bedömer särskilt viktigt och som kräver olika förmågor för att fördela resurserna rätt med den mest optimala logistiken. Du kommer tillsammans med verksamhetschef, medicinskt ledningsansvarig och vårdadministrativ samordnare ingå i vårdcentralens ledningsgrupp. Det finns goda möjligheter till kontinuerlig kompetensutveckling för att stärka ditt ledarskap utifrån Region Östergötlands ledarmoduler och ledarskapsprogram. Arbetsgrupp Vi är 40 anställda, med en fin mix av olika professioner och vi kompletterar varandra i kunskap och erfarenheter. Vi är också en Akademisk Vårdcentral vilket innebär att forskning och utveckling är en stor del av vår verksamhet. Vårdcentralen har hög forskningskompetens med flera disputerade medarbetare. Vår ambition är att erbjuda alla patienter vård av bästa möjliga kvalitet. Vi har som mål att alla medarbetare ska trivas på arbetet och är övertygade om att god trivsel märks i mötet med patienten. Om dig Vi söker dig som har högskoleexamen inom hälso- och sjukvård eller motsvarande. Du har flera års arbetslivserfarenhet från hälso- och sjukvårdssektorn. Meriterande är om du har arbetat som chef och ledare inom hälso-och sjukvård och gärna med primärvård. Då Vårdcentralen Kärna är en så kallad akademisk vårdcentral är intresse och/eller erfarenhet av forskning- och utveckling också meriterande. Du är väl införstådd med de krav och utmaningar som en vårdcentral ställs inför. Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift. Vi söker dig som är genuint intresserad av chef- och ledarskap. Du brinner för att leda och utveckla både människor och organisationer. Du är väl införstådd med chef- och ledarskapets alla utmaningar och perspektiv. Du har en grundtrygghet i din personlighet och ditt yrkesutövande, god förmåga att se såväl detaljer som helhet. Din samarbetsförmåga är hög och du kan planera, organisera och prioritera ditt arbete. Du har gott omdöme och kommunicerar på ett tydligt sätt. Vi vill att du är prestigelös och tycker om att arbeta i team. Du får gärna vara utrustad med en stor portion humor, ha förmåga att känna av vad som krävs i olika situationer. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Ansökan och anställning Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% i din grundprofession inom Region Östergötland med tidsbegränsat chefsförordnande. Ansökan ska innehålla aktuella och relevanta intyg.  Normalt sett arbetar vi med löpande urval men inte under sommarperioden. Urvalsprocessen påbörjas därför direkt efter sista ansökningsdagen. Inför anställning i ett patientnära arbete inom Region Östergötland kommer du att få fylla i en https://ledsys.lio.se/Document/Document?DocumentNumber=54500. Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.

2 juli 2025
Sista ansökan:
12 augusti 2025
Enhetschef HsL-ansvar till Solbacken Kungsholmen
Vardaga AB
Chefer inom äldreomsorg

Nu söker vi på Solbackens Äldrebeonde en Enhetschef med HsL ansvar. Som enhetschef hos oss så arbetar du på båda kliniskt och administrativt. Vi erbjuder ledarskapsutbildning och flera förmåner. Inom Vardaga är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Här några av höjdpunkterna i vårt erbjudande till dig: Ledarprogram via vår egen utbildningsorganisation Lära  Förmånsportal med rabatter och erbjudanden  Coachande och stöttande chefer nära dig  Tydliga arbetssätt för att ge den bästa omsorgen till våra boende  Karriär- och utvecklingsmöjligheter  Friskvårdsbidrag, skobidrag och arbetskläder  Kollektivavtal Om rollen I rollen som enhetschef så leder och utvecklar du HsL-gruppens kvalitet på ett pedagogiskt och affärsmässigt sätt. För oss är det viktigt att du vill vara aktiv och närvarande i verksamheten. Detta för att du ska kunna följa upp att företagets värderingar, aktuella avtal och att gällande lagstiftning efterlevs. Det är också i verksamheten som du vårdar och utvecklar relationerna med medarbetare, boende och närstående. Du har även goda relationer med relevanta myndigheter. Du rapporterar till verksamhetschefen och ingår i hens ledningsgrupp. Aktivt ledarskap För att lyckas som chef och ledare hos oss krävs ett aktivt ledarskap som grundar sig i våra värderingar. Ett ledarskap som skapar motivation och engagemang hos våra medarbetare. Du är initiativrik och lyhörd för kundens behov och känner en självklar respekt för andra människor. Det är självklart att du som enhetschef lever våra värderingar: Respekt – Alla har rätt till ett värdigt liv med såväl fysiskt, psykiskt som socialt välbefinnande. Ansvar – Vi har medarbetare som vågar och vill och har chefer som lyssnar och leder. Enkelhet – Det är enkelt att påverka och att vara medarbetare eller att bo och vistas hos oss. Kunskap – Vi reflekterar, lär av varandra och tar tillvara allas kompetens. Om Solbackens äldreboende Solbacken är ett demensboende som består av gruppboende, korttidsboende, växelvårdsplatser samt en dagverksamhet. Det finns även möjlighet för par att bo tillsammans. Vi lägger fokus på god omsorg av hög kvalitet och erbjuder ett varierat utbud av aktiviteter, både individuellt och i grupp. På boendet finns en aktivitetsansvarig som arbetar heltid med att planera och koordinera aktiviteter för våra boende. Vi har även en fin trädgård som vi använder flitigt på sommaren.  Demenscertifiering: Vi är ett demenscertifierat boende, vilket betyder att alla vi som arbetar här är utbildade i demens och bemötande via Demensakademin.  Ung Omsorg: Vi har ett samarbete med företaget Ung Omsorg. Det innebär att ett team av ungdomar i åldrarna 14–18 år besöker oss på helger och lov. Ung Omsorg gör olika aktiviteter tillsammans med oss som arbetar här, för att sätta guldkant på tillvaron för de boende. Din erfarenhet och kunskap Vi önskar att du:  är coachande och vill att dina medarbetare växer, utvecklas och tar ansvar.  tycker om att ge och ta emot feedback samt bryta ned och arbeta mot uppsatta mål.  är lösningsorienterad och ser möjligheter framför hinder.  är prestigelös, självständig och samarbetsvillig  är affärsmässig genom att vilja och ha förmåga att styra och följa upp verksamheten utifrån kvalitetsmål och ekonomiska ramar. Du är utbildad sjuksköterska med erfarenhet av äldreomsorg.  Alla enhetschefer genomgår vårt ledarprogram där du får möjlighet att utvecklas inom ledarskap via vår utbildningsorganisation Lära. God datorvana samt erfarenhet av dokumentation är viktigt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-08-03 Rekrytering kommer att påbörjas efter sista ansökningsdag relaterat till semestrar. Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister skall uppvisas vid en eventuell anställning Har du frågor? Kontakta gärna: Patrik Döl, patrik.dol@vardaga,se Observera att det inte går att ansöka via E-post. Facklig kontakt: Vision, [email protected] Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här. Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. I den här processen genomför vi även bakgrundskontroller på slutkandidaten. På Vardagas drygt 100 boenden runt om i Sverige erbjuder vi en äldreomsorg där varje dag är lika viktig. Hos oss möter du expertis och trygghet på varje äldreboende, korttidsboende, i hemtjänst och dagverksamhet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje individs livskvalitet och trygghet i fokus. Vardaga ingår i företagsgruppen Ambea. www.vardaga.se

2 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Inköpschef avverkning och planering, Stora Enso Skog
Stora Enso Skog AB
Inköps-, logistik- och transportchefer

Är du redo för nästa steg i din karriär och förena din passion för skogen tillsammans med din kunskap inom inköp, upphandlingar och förhandlingar? Då kan du vara vår nästa inköpschef - en roll där du får leda inköpsstrategin och bidra till att skapa nya möjligheter för tillväxt och samarbeten! Med oss växer skogen, människorna och affärerna. Vi söker dig som ser skogen som en fantastisk möjlighet och tillgång, som brinner för att driva utveckling och jobba med proaktivt affärspartnerskap som gör oss lite bättre varje dag! I den här rollen kommer du att ansvara för upphandlingar och omförhandlingar av avtal för avverknings- och planeringsresurser, för att säkerställa effektiva och hållbara affärer. Rollen ger dig möjlighet att arbeta både operativt och strategiskt, med ansvar för hela inköpskedjan från inköpsplanering till leverantörskontraktering. Din vardag kommer därmed att inkludera inköpsplanering, leverantörsmöten, kontraktshantering, problemlösning med mera. Här är några av de ytterligare ansvarsområden och arbetsuppgifter som tillhör din roll: Utveckla och underhålla relationer med affärspartners för att maximera affärsmöjligheter, inklusive uppsökande inköp för att identifiera nya potentiella partners Utforma och implementera årliga affärsplaner som är i linje med företagets mål och strategier, med fokus på ständig förbättring av vår inköpsprocess Genomföra analyser av avtal och kostnader för att optimera och effektivisera verksamheten Följa upp avtalsenliga krav och säkerställa avtalsefterlevnad Hålla dig väl informerad och ha en djup förståelse för marknaden och dess utveckling Delta i och driva utvecklingsarbete både internt och externt för att främja vår inköpsstrategi och affärsutveckling Rollen erbjuder en fri och stimulerande arbetsmiljö med stor handlingsfrihet och inflytande. Du kommer kunna dra nytta av den starka kunskaps- och erfarenhetsbasen inom teamet, där du samarbetar med kunniga kollegor för att nå gemensamma mål. Du rapporterar till Director Sourcing and Logistics och kontorsplacering för tjänsten är på något av våra kontor inom verksamhetsområdet. Rollen kräver resor inom Sverige. Vem söker vi Vi söker dig som trivs med och känner dig bekväm som förhandlare och som besitter en stark affärsförståelse. Du drivs av utmaningar och har förmågan att hitta kreativa lösningar. Din kompetens bygger på en lämplig högskoleutbildning samt flerårig erfarenhet inom skogsbranschen. Färdigheter och kvalifikationer som vi tror att du har: Tidigare erfarenhet av inköp, upphandlingar och förhandlingsteknik med vana av att driva och leda inköpsprocesser, både på operativ och strategisk nivå Ett strukturerat arbetssätt med fokus på uppföljning och återkoppling God förmåga att planera och utföra ditt arbete självständigt Du är analytisk med god förståelse för helheten Inspirerande och övertygande kommunikationsförmåga Utmärkt kunskaper i både svenska och engelska, både i tal och i skrift Vad vi erbjuder Hos oss blir du en del i vår mångfaldsfrämjande arbetskultur som hjälper dig att utforska nya perspektiv och att utvecklas professionellt. Du kommer att tillsammans med dina kollegor bidra till en mer hållbar värld, eftersom vi tror att allt som görs av fossilbaserade material idag kan göras av ett träd imorgon. För att hålla dig säker på arbetet stöttar vi ditt fysiska och psykiska välbefinnande. Hur kan du ansöka till denna tjänst? Du kan endast skicka in din ansökan till oss via vårt rekryteringssystem. På grund av sommar och semester har vi en längre ansökningstid som sträcker sig till och med den 13 augusti. Vi kan komma att gå igenom ansökningar löpande men det är inte garanterat – så vänta inte med att skicka in din ansökan! Beroende av tjänst kan det hända att vi bjuder in dig till vårt videointervjuverktyg och/eller ber dig göra tester. Vår rekryteringsprocess kan också innefatta andra aktiviteter inför anställning, såsom bakgrundkontroll, referenstagning och hälsotest såväl som drogtest. Om du har frågor gällande rekryteringsprocessen, tveka inte att höra av dig till vår Talent Acquisition Partner Linda Andersson på tel. 073 – 845 41 49 eller mejl: [email protected]. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sourcing and Logistics Director Anna Holmgren på tel. 073 – 824 46 30 eller mejl: [email protected] Kom och jobba i The renewable materials company! Skogen är hjärtat i Stora Enso och vår övertygelse är att allt som tillverkas av fossilbaserade material i dag, kan tillverkas av ett träd i morgon. Vi är den ledande leverantören av förnybara produkter inom förpackningar, biomaterial och träkonstruktion, och en av de största privata skogsägarna i världen. Stora Enso har cirka 19 000 medarbetare och 2024 uppgick omsättningen till 9 miljarder euro. Vi tror att mångfald stärker vår konkurrenskraft och bidrar till bättre beslutsfattande. Olika arbetsgrupper med olika bakgrund hjälper oss att utforska olika perspektiv och utmanar vårt sätt att tänka. Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden på arbetsplatsen och välkomnar sökande med olika bakgrund. Stora Enso är en arbetsgivare för lika möjligheter som följer icke-diskriminerande metoder. #LI-SEFOREST

2 juli 2025
Sista ansökan:
13 augusti 2025
Inköpschef avverkning och planering, Stora Enso Skog
Stora Enso Skog AB
Inköps-, logistik- och transportchefer

Är du redo för nästa steg i din karriär och förena din passion för skogen tillsammans med din kunskap inom inköp, upphandlingar och förhandlingar? Då kan du vara vår nästa inköpschef - en roll där du får leda inköpsstrategin och bidra till att skapa nya möjligheter för tillväxt och samarbeten! Med oss växer skogen, människorna och affärerna. Vi söker dig som ser skogen som en fantastisk möjlighet och tillgång, som brinner för att driva utveckling och jobba med proaktivt affärspartnerskap som gör oss lite bättre varje dag! I den här rollen kommer du att ansvara för upphandlingar och omförhandlingar av avtal för avverknings- och planeringsresurser, för att säkerställa effektiva och hållbara affärer. Rollen ger dig möjlighet att arbeta både operativt och strategiskt, med ansvar för hela inköpskedjan från inköpsplanering till leverantörskontraktering. Din vardag kommer därmed att inkludera inköpsplanering, leverantörsmöten, kontraktshantering, problemlösning med mera. Här är några av de ytterligare ansvarsområden och arbetsuppgifter som tillhör din roll: Utveckla och underhålla relationer med affärspartners för att maximera affärsmöjligheter, inklusive uppsökande inköp för att identifiera nya potentiella partners Utforma och implementera årliga affärsplaner som är i linje med företagets mål och strategier, med fokus på ständig förbättring av vår inköpsprocess Genomföra analyser av avtal och kostnader för att optimera och effektivisera verksamheten Följa upp avtalsenliga krav och säkerställa avtalsefterlevnad Hålla dig väl informerad och ha en djup förståelse för marknaden och dess utveckling Delta i och driva utvecklingsarbete både internt och externt för att främja vår inköpsstrategi och affärsutveckling Rollen erbjuder en fri och stimulerande arbetsmiljö med stor handlingsfrihet och inflytande. Du kommer kunna dra nytta av den starka kunskaps- och erfarenhetsbasen inom teamet, där du samarbetar med kunniga kollegor för att nå gemensamma mål. Du rapporterar till Director Sourcing and Logistics och kontorsplacering för tjänsten är på något av våra kontor inom verksamhetsområdet. Rollen kräver resor inom Sverige. Vem söker vi Vi söker dig som trivs med och känner dig bekväm som förhandlare och som besitter en stark affärsförståelse. Du drivs av utmaningar och har förmågan att hitta kreativa lösningar. Din kompetens bygger på en lämplig högskoleutbildning samt flerårig erfarenhet inom skogsbranschen. Färdigheter och kvalifikationer som vi tror att du har: Tidigare erfarenhet av inköp, upphandlingar och förhandlingsteknik med vana av att driva och leda inköpsprocesser, både på operativ och strategisk nivå Ett strukturerat arbetssätt med fokus på uppföljning och återkoppling God förmåga att planera och utföra ditt arbete självständigt Du är analytisk med god förståelse för helheten Inspirerande och övertygande kommunikationsförmåga Utmärkt kunskaper i både svenska och engelska, både i tal och i skrift Vad vi erbjuder Hos oss blir du en del i vår mångfaldsfrämjande arbetskultur som hjälper dig att utforska nya perspektiv och att utvecklas professionellt. Du kommer att tillsammans med dina kollegor bidra till en mer hållbar värld, eftersom vi tror att allt som görs av fossilbaserade material idag kan göras av ett träd imorgon. För att hålla dig säker på arbetet stöttar vi ditt fysiska och psykiska välbefinnande. Hur kan du ansöka till denna tjänst? Du kan endast skicka in din ansökan till oss via vårt rekryteringssystem. På grund av sommar och semester har vi en längre ansökningstid som sträcker sig till och med den 13 augusti. Vi kan komma att gå igenom ansökningar löpande men det är inte garanterat – så vänta inte med att skicka in din ansökan! Beroende av tjänst kan det hända att vi bjuder in dig till vårt videointervjuverktyg och/eller ber dig göra tester. Vår rekryteringsprocess kan också innefatta andra aktiviteter inför anställning, såsom bakgrundkontroll, referenstagning och hälsotest såväl som drogtest. Om du har frågor gällande rekryteringsprocessen, tveka inte att höra av dig till vår Talent Acquisition Partner Linda Andersson på tel. 073 – 845 41 49 eller mejl: [email protected]. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sourcing and Logistics Director Anna Holmgren på tel. 073 – 824 46 30 eller mejl: [email protected] Kom och jobba i The renewable materials company! Skogen är hjärtat i Stora Enso och vår övertygelse är att allt som tillverkas av fossilbaserade material i dag, kan tillverkas av ett träd i morgon. Vi är den ledande leverantören av förnybara produkter inom förpackningar, biomaterial och träkonstruktion, och en av de största privata skogsägarna i världen. Stora Enso har cirka 19 000 medarbetare och 2024 uppgick omsättningen till 9 miljarder euro. Vi tror att mångfald stärker vår konkurrenskraft och bidrar till bättre beslutsfattande. Olika arbetsgrupper med olika bakgrund hjälper oss att utforska olika perspektiv och utmanar vårt sätt att tänka. Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden på arbetsplatsen och välkomnar sökande med olika bakgrund. Stora Enso är en arbetsgivare för lika möjligheter som följer icke-diskriminerande metoder. #LI-SEFOREST

2 juli 2025
Sista ansökan:
13 augusti 2025
Inköpschef avverkning och planering, Stora Enso Skog
Stora Enso Skog AB
Inköps-, logistik- och transportchefer

Är du redo för nästa steg i din karriär och förena din passion för skogen tillsammans med din kunskap inom inköp, upphandlingar och förhandlingar? Då kan du vara vår nästa inköpschef - en roll där du får leda inköpsstrategin och bidra till att skapa nya möjligheter för tillväxt och samarbeten! Med oss växer skogen, människorna och affärerna. Vi söker dig som ser skogen som en fantastisk möjlighet och tillgång, som brinner för att driva utveckling och jobba med proaktivt affärspartnerskap som gör oss lite bättre varje dag! I den här rollen kommer du att ansvara för upphandlingar och omförhandlingar av avtal för avverknings- och planeringsresurser, för att säkerställa effektiva och hållbara affärer. Rollen ger dig möjlighet att arbeta både operativt och strategiskt, med ansvar för hela inköpskedjan från inköpsplanering till leverantörskontraktering. Din vardag kommer därmed att inkludera inköpsplanering, leverantörsmöten, kontraktshantering, problemlösning med mera. Här är några av de ytterligare ansvarsområden och arbetsuppgifter som tillhör din roll: Utveckla och underhålla relationer med affärspartners för att maximera affärsmöjligheter, inklusive uppsökande inköp för att identifiera nya potentiella partners Utforma och implementera årliga affärsplaner som är i linje med företagets mål och strategier, med fokus på ständig förbättring av vår inköpsprocess Genomföra analyser av avtal och kostnader för att optimera och effektivisera verksamheten Följa upp avtalsenliga krav och säkerställa avtalsefterlevnad Hålla dig väl informerad och ha en djup förståelse för marknaden och dess utveckling Delta i och driva utvecklingsarbete både internt och externt för att främja vår inköpsstrategi och affärsutveckling Rollen erbjuder en fri och stimulerande arbetsmiljö med stor handlingsfrihet och inflytande. Du kommer kunna dra nytta av den starka kunskaps- och erfarenhetsbasen inom teamet, där du samarbetar med kunniga kollegor för att nå gemensamma mål. Du rapporterar till Director Sourcing and Logistics och kontorsplacering för tjänsten är på något av våra kontor inom verksamhetsområdet. Rollen kräver resor inom Sverige. Vem söker vi Vi söker dig som trivs med och känner dig bekväm som förhandlare och som besitter en stark affärsförståelse. Du drivs av utmaningar och har förmågan att hitta kreativa lösningar. Din kompetens bygger på en lämplig högskoleutbildning samt flerårig erfarenhet inom skogsbranschen. Färdigheter och kvalifikationer som vi tror att du har: Tidigare erfarenhet av inköp, upphandlingar och förhandlingsteknik med vana av att driva och leda inköpsprocesser, både på operativ och strategisk nivå Ett strukturerat arbetssätt med fokus på uppföljning och återkoppling God förmåga att planera och utföra ditt arbete självständigt Du är analytisk med god förståelse för helheten Inspirerande och övertygande kommunikationsförmåga Utmärkt kunskaper i både svenska och engelska, både i tal och i skrift Vad vi erbjuder Hos oss blir du en del i vår mångfaldsfrämjande arbetskultur som hjälper dig att utforska nya perspektiv och att utvecklas professionellt. Du kommer att tillsammans med dina kollegor bidra till en mer hållbar värld, eftersom vi tror att allt som görs av fossilbaserade material idag kan göras av ett träd imorgon. För att hålla dig säker på arbetet stöttar vi ditt fysiska och psykiska välbefinnande. Hur kan du ansöka till denna tjänst? Du kan endast skicka in din ansökan till oss via vårt rekryteringssystem. På grund av sommar och semester har vi en längre ansökningstid som sträcker sig till och med den 13 augusti. Vi kan komma att gå igenom ansökningar löpande men det är inte garanterat – så vänta inte med att skicka in din ansökan! Beroende av tjänst kan det hända att vi bjuder in dig till vårt videointervjuverktyg och/eller ber dig göra tester. Vår rekryteringsprocess kan också innefatta andra aktiviteter inför anställning, såsom bakgrundkontroll, referenstagning och hälsotest såväl som drogtest. Om du har frågor gällande rekryteringsprocessen, tveka inte att höra av dig till vår Talent Acquisition Partner Linda Andersson på tel. 073 – 845 41 49 eller mejl: [email protected]. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sourcing and Logistics Director Anna Holmgren på tel. 073 – 824 46 30 eller mejl: [email protected] Kom och jobba i The renewable materials company! Skogen är hjärtat i Stora Enso och vår övertygelse är att allt som tillverkas av fossilbaserade material i dag, kan tillverkas av ett träd i morgon. Vi är den ledande leverantören av förnybara produkter inom förpackningar, biomaterial och träkonstruktion, och en av de största privata skogsägarna i världen. Stora Enso har cirka 19 000 medarbetare och 2024 uppgick omsättningen till 9 miljarder euro. Vi tror att mångfald stärker vår konkurrenskraft och bidrar till bättre beslutsfattande. Olika arbetsgrupper med olika bakgrund hjälper oss att utforska olika perspektiv och utmanar vårt sätt att tänka. Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden på arbetsplatsen och välkomnar sökande med olika bakgrund. Stora Enso är en arbetsgivare för lika möjligheter som följer icke-diskriminerande metoder. #LI-SEFOREST

2 juli 2025
Sista ansökan:
13 augusti 2025
Enhetschef för sjuksköterskor
Olofströms kommun
Chefer inom hälso- och sjukvård

Heja Olofström!  Olofströms kommun ska verka och ge bra service åt kommuninvånarna. För att kunna ge den service som kommuninvånarna förväntar sig är medarbetarna vår främsta resurs. Engagerade och delaktiga medarbetare som vågar prova nya saker och som strävar efter en bra kvalité gör Olofströms kommun till en attraktiv kommun som man vill bo i, verka i och besöka. Med en öppen och tydlig kommunikation skapar vi tillsammans ett bra arbetsklimat som lyfter välmående på arbetsplatsen. Hos oss på Olofströms kommun är det din talang, ambition och kompetens som är avgörande. Välkommen till Olofström! Beskrivning Enheten för hälso- och sjukvård levererar hälso- och sjukvårdsinsatser enligt gällande lagstiftning HSL. Insatserna som utförs riktar sig till patienter som bor i särskilt boende, korttidsboende samt till personer i ordinärt boende.  Som ledare hos oss är du aldrig ensam. Förutom flera stöttande chefskollegor finns olika stödfunktioner inom bland annat HR, ekonomi, lön, bemanning och administration. Då Olofström är en lite mindre kommun så kommer du som chef att arbeta med många delar i ditt uppdrag men med stora påverkansmöjligheter. Ledningsgrupp HSL har ett nära samarbete med ledningsgruppen för äldreomsorg och i januari 2026 kommer HSL tillsammans med äldreomsorgen att bli en egen förvaltning. Där blir du som enhetschef direkt underställd förvaltningschefen och en viktig del i det fortsatta arbetet med omställningen till nära vård.  Arbetsuppgifter Detta är en tjänst för dig som brinner för att både verksamhet och medarbetare utvecklas. Ditt ledarskap kännetecknas av tydlighet, resultatfokus, lyhördhet och ett närvarande ledarskap. Uppdraget som enhetschef innebär att du har ansvar för att planera, leda, bemanna, utvärdera och utveckla verksamheten tillsammans med dina medarbetare. Du arbetar i nära samverkan med ledningsgruppen och MAS.  Som enhetschef är du ansvarig för din verksamhet och dess ekonomi, samt personalen och deras arbetsmiljö. Du hanterar operativa frågor i det dagliga men även mer rent administrativa arbetsuppgifter som rör din verksamhet. Du är tillgänglig för både personal och patienter, men också för andra yrkeskategorier då vi tror på teamarbete för patienternas bästa. Kvalifikationer Vi söker dig som:  - har en relevant högskoleutbildning och är väl insatt i det kommunala hälso- och sjukvårdsansvaret. - har erfarenhet som chef i liknande tjänst och/eller erfarenhet inom området. - har en förmåga att planera, strukturera, prioritera och driva arbetet framåt mot uppsatta mål. I en vardag med många parallella frågor behåller du fokus och arbetar resultatorienterat. - har ett lösningsorienterat förhållningssätt och ser möjligheter även i utmanande situationer. - är samarbetsorienterad och bygger tillitsfulla relationer både inom organisationen och med externa aktörer. Genom ditt närvarande ledarskap skapar du engagemang, tydlighet och goda förutsättningar för medarbetare att utvecklas och trivas i sitt arbete. Hos oss får du: Arbeta med kollegor i ett glatt gäng med gott samarbete och stöd, möjlighet till semesterväxling, friskvårdsbidrag och förmånliga rabatter via E-passi, medlemskap i vår personalklubb, arbeta i en fin miljö m.m.  Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Intervjuer sker Under v. 36 och v. 37. Välkommen med din ansökan! Vid nyanställning inom Socialförvaltningen i Olofströms kommun ska utdrag ur belastningsregister för arbete i familjehem uppvisas. Du kan beställa utdrag ur belastningsregistret via länken nedan. https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/hvb-hem/ Tjänsten tillsätts utifrån att erforderliga beslut fattas. Vision och värdegrund Lev livet i Olofströms kommun! I hela vår natursköna kommun kan alla bo, verka och växa. Tillsammans ger vi kraft och möjlighet åt varje människa att utvecklas hela livet. Som medarbetare hos oss är du en viktig resurs. Oavsett var du jobbar är du en representant för hela Olofströms kommun. Det är viktigt att du delar vår värdegrund och arbetar efter värdeorden: mod, engagemang, delaktighet och kvalitet. Övriga upplysningar Olofströms kommun krigsplacerar all tillsvidareanställd personal. Olofströms kommun tillämpar drogtest innan beslut om nyanställning. I länken nedan finns samlad information kring de viktigaste förmånerna som finns i kollektivavtalet som vi har i Olofströms kommun. Informationen handlar om bland annat semester, lön och ersättningar, föräldraledighet, försäkringar, kompetensutveckling och pension. https://skr.se/download/18.18f9f5a61926b4a1e532618/1728397193467/Sag-hej-till-ditt-kollektivavtal-2024.pdf Ansökan Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Ansökan sker via länk på www.olofstrom.se/lediga-jobb. Bifoga CV och personligt brev.     Till bemannings- och rekryteringsföretag samt till dig som är försäljare Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

2 juli 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Inköpschef avverkning och planering, Stora Enso Skog
Stora Enso Skog AB
Inköps-, logistik- och transportchefer

Är du redo för nästa steg i din karriär och förena din passion för skogen tillsammans med din kunskap inom inköp, upphandlingar och förhandlingar? Då kan du vara vår nästa inköpschef - en roll där du får leda inköpsstrategin och bidra till att skapa nya möjligheter för tillväxt och samarbeten! Med oss växer skogen, människorna och affärerna. Vi söker dig som ser skogen som en fantastisk möjlighet och tillgång, som brinner för att driva utveckling och jobba med proaktivt affärspartnerskap som gör oss lite bättre varje dag! I den här rollen kommer du att ansvara för upphandlingar och omförhandlingar av avtal för avverknings- och planeringsresurser, för att säkerställa effektiva och hållbara affärer. Rollen ger dig möjlighet att arbeta både operativt och strategiskt, med ansvar för hela inköpskedjan från inköpsplanering till leverantörskontraktering. Din vardag kommer därmed att inkludera inköpsplanering, leverantörsmöten, kontraktshantering, problemlösning med mera. Här är några av de ytterligare ansvarsområden och arbetsuppgifter som tillhör din roll: Utveckla och underhålla relationer med affärspartners för att maximera affärsmöjligheter, inklusive uppsökande inköp för att identifiera nya potentiella partners Utforma och implementera årliga affärsplaner som är i linje med företagets mål och strategier, med fokus på ständig förbättring av vår inköpsprocess Genomföra analyser av avtal och kostnader för att optimera och effektivisera verksamheten Följa upp avtalsenliga krav och säkerställa avtalsefterlevnad Hålla dig väl informerad och ha en djup förståelse för marknaden och dess utveckling Delta i och driva utvecklingsarbete både internt och externt för att främja vår inköpsstrategi och affärsutveckling Rollen erbjuder en fri och stimulerande arbetsmiljö med stor handlingsfrihet och inflytande. Du kommer kunna dra nytta av den starka kunskaps- och erfarenhetsbasen inom teamet, där du samarbetar med kunniga kollegor för att nå gemensamma mål. Du rapporterar till Director Sourcing and Logistics och kontorsplacering för tjänsten är på något av våra kontor inom verksamhetsområdet. Rollen kräver resor inom Sverige. Vem söker vi Vi söker dig som trivs med och känner dig bekväm som förhandlare och som besitter en stark affärsförståelse. Du drivs av utmaningar och har förmågan att hitta kreativa lösningar. Din kompetens bygger på en lämplig högskoleutbildning samt flerårig erfarenhet inom skogsbranschen. Färdigheter och kvalifikationer som vi tror att du har: Tidigare erfarenhet av inköp, upphandlingar och förhandlingsteknik med vana av att driva och leda inköpsprocesser, både på operativ och strategisk nivå Ett strukturerat arbetssätt med fokus på uppföljning och återkoppling God förmåga att planera och utföra ditt arbete självständigt Du är analytisk med god förståelse för helheten Inspirerande och övertygande kommunikationsförmåga Utmärkt kunskaper i både svenska och engelska, både i tal och i skrift Vad vi erbjuder Hos oss blir du en del i vår mångfaldsfrämjande arbetskultur som hjälper dig att utforska nya perspektiv och att utvecklas professionellt. Du kommer att tillsammans med dina kollegor bidra till en mer hållbar värld, eftersom vi tror att allt som görs av fossilbaserade material idag kan göras av ett träd imorgon. För att hålla dig säker på arbetet stöttar vi ditt fysiska och psykiska välbefinnande. Hur kan du ansöka till denna tjänst? Du kan endast skicka in din ansökan till oss via vårt rekryteringssystem. På grund av sommar och semester har vi en längre ansökningstid som sträcker sig till och med den 13 augusti. Vi kan komma att gå igenom ansökningar löpande men det är inte garanterat – så vänta inte med att skicka in din ansökan! Beroende av tjänst kan det hända att vi bjuder in dig till vårt videointervjuverktyg och/eller ber dig göra tester. Vår rekryteringsprocess kan också innefatta andra aktiviteter inför anställning, såsom bakgrundkontroll, referenstagning och hälsotest såväl som drogtest. Om du har frågor gällande rekryteringsprocessen, tveka inte att höra av dig till vår Talent Acquisition Partner Linda Andersson på tel. 073 – 845 41 49 eller mejl: [email protected]. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sourcing and Logistics Director Anna Holmgren på tel. 073 – 824 46 30 eller mejl: [email protected] Kom och jobba i The renewable materials company! Skogen är hjärtat i Stora Enso och vår övertygelse är att allt som tillverkas av fossilbaserade material i dag, kan tillverkas av ett träd i morgon. Vi är den ledande leverantören av förnybara produkter inom förpackningar, biomaterial och träkonstruktion, och en av de största privata skogsägarna i världen. Stora Enso har cirka 19 000 medarbetare och 2024 uppgick omsättningen till 9 miljarder euro. Vi tror att mångfald stärker vår konkurrenskraft och bidrar till bättre beslutsfattande. Olika arbetsgrupper med olika bakgrund hjälper oss att utforska olika perspektiv och utmanar vårt sätt att tänka. Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden på arbetsplatsen och välkomnar sökande med olika bakgrund. Stora Enso är en arbetsgivare för lika möjligheter som följer icke-diskriminerande metoder. #LI-SEFOREST

2 juli 2025
Sista ansökan:
13 augusti 2025
HR-chef till Krokoms kommun
Krokoms kommun
Personal- och HR-chefer

– Ett jobb med plats för växtkraft Hos oss spelar medarbetarna huvudrollen och utgångspunkten i vår vardag är våra värdeord. Vi är välkomnande, modiga, nära och pålitliga. Allt för att göra ett så bra jobb som möjligt för dem vi finns till för, de som bor, arbetar i eller besöker Krokoms kommun. Vill du vara med och göra Krokoms kommun till en ännu bättre arbetsgivare – vill du växa med oss? Sök tjänsten som HR-chef!  Välkommen till oss! HR-avdelningen, som inklunderar både HR och lön är placerade i kommunledningsförvaltningen. Som HR-chef är din närmaste chef Stabschefen och du ingår i dennes ledningsgrupp. Du har en central funktion i kommunen och är den som företräder kommunen i arbetsgivarfrågor.   Krokoms kommun är en organisation med tre förvaltningar: kommunledningsförvaltningen, barn- och utbildningsförvaltningen samt socialförvaltningen. Tillsammans ansvarar de för att planera, leda och utveckla verksamheten i enlighet med kommunens mål och uppdrag. I kommunen finns cirka 80 chefer på olika nivåer, som tillsammans med omkring 1500 medarbetare driver verksamheten framåt.  Kommunledningsförvaltningen försörjer tre nämnder; Kommunstyrelsen, Bygg- och Miljönämnden samt Samhällsbyggnadsnämnden. Förvaltningen sysselsätter ca 135 medarbetare och är uppdelad i område stab, område bygg och miljö samt område samhällsbyggnad och tillväxt. En dag som HR-chef  I din roll som chef för HR-avdelningen har du personal-, budget- och verksamhetsansvar samtidigt som du förväntas att skapa förutsättningar för ett gott samarbete, engagemang och utveckling av avdelningen. Tillsammans med dina 13 medarbetare ska du utveckla kommunen som arbetsgivare, bidra till att kommunens övergripande mål och visioner nås, samt ge förvaltningsledningar och chefer strategiskt och operativt stöd inom både HR- och löneområdet.  Som HR-chef i Krokoms kommun har du ett övergripande ansvar för att leda, utveckla och samordna kommunens strategiska och operativa HR-arbete. Det är en bred och varierad roll där du arbetar nära såväl interna som externa samarbetspartners och att skapa förtroendefulla relationer. Du kommer att få möjlighet att arbeta med utmanade och stimulerande uppdrag för att göra Krokoms kommun till en ännu bättre arbetsgivare. Du får möjlighet att påverka, förverkliga kreativa idéer och ha roligt på jobbet. Vi gör plats för din växtkraft!  I rollen ingår ansvar för alla delar av HR-processen, såsom arbetsrätt, rekrytering, kompetensförsörjning, arbetsmiljö, rehabilitering, förhandlingar, lönebildning och chefsstöd. Rollen kräver både ett strategiskt helhetsperspektiv och förmågan att vara operativ när det behövs. Du har också ansvar för att utveckla och implementera kommunens personalstrategier, styrdokument och rutiner, i linje med gällande lagstiftning och verksamhetens behov. Din kompetens Tjänsten som HR-chef har följande krav: • akademisk examen med inriktning mot HR eller personalvetenskap, alternativt annan utbildning som bedöms likvärdig. • minst fem års dokumenterad erfarenhet av kvalificerat HR-arbete samt förståelse för löneprocessen. Du är van att arbeta brett inom området, både operativt och strategiskt. Du besitter god kunskap inom arbetsrätt och har praktisk erfarenhet av förhandlingar. • en gedigen chefserfarenhet med fokus på ett gott och tryggt ledarskap, där du haft ansvar för personal, ekonomi och verksamhet. • mångårig erfarenhet av arbete inom kommunal eller regional sektor, och därmed god förståelse för dess förutsättningar och processer. • mycket god förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift. För att möta de behov vi har ser vi att du är en trygg och kommunikativ ledare som har förmågan att skapa engagemang och bygga förtroende i organisationen. Med ett strategiskt och långsiktigt perspektiv ser du helheten och driver utveckling på ett målinriktat sätt. Du arbetar strukturerat, lösningsorienterat och trivs i komplexa sammanhang där du behöver prioritera och fatta välgrundade beslut. Du har ett inkluderande och relationsskapande förhållningssätt och värnar om delaktighet och gott samarbete – både med chefer, medarbetare, fackliga företrädare och externa intressenter. Din prestigelöshet i kombination med ditt ledarskap gör att du skapar goda samarbeten och en positiv arbetsmiljö. Övrig information Tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.   Krokoms kommun erbjuder friskvårdsbidrag eller frisvårdstid samt förmånsportal. Det kan också finnas möjlighet att semesterväxla.  Tjänsten är placerad i säkerhetsklass, varpå säkerhetsprövning ingår som en del i rekryteringen. Godkänd säkerhetsprövning och registerkontroll är en förutsättning för anställning. Rekryterande chef samt HR-konsult har semester under delar av annonseringsperioden, men återkopplar så fort de är åter i tjänst. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare. Hälsning från din blivande chef Om du söker en arbetsplats med stimulerande arbetsuppgifter och gott samarbete så har du hittat rätt. Jag söker dig som är modig, nyfiken, prestigelös och som ser utmaningar som inspirerande. Jag ska göra mitt yttersta för att skapa goda förutsättningar för dig och tillsammans ska vi göra Krokoms kommun ännu bättre. Välkommen med din ansökan! Johan Beckman, Stabschef Kontaktperson för tjänsten Johan Beckman, Stabschef 0640-165 55 [email protected]  Lotta Näslund, HR-konsult 0640-163 68 [email protected] Fackliga representanter nås genom kommunens kundcenter, 0640-161 00 Välkommen med din ansökan!  Krokom, kommunen mitt i Jämtland Krokoms kommuns gränser sträcker sig från Storsjöns stränder i söder, till de vidsträckta och vilda fjällen i norr och i öster tar det norrländska inlandets stora skogar vid. Här bor dryga 15 700 invånare, mitt i Jämtlands län, med närhet till goda kommunikationer till övriga Sverige. Här finns fantastiska möjligheter till ett rikt kultur- och friluftsliv. Hit flyttar människor och här vill man stanna, för här får själva livet ta plats. Kommunen ingår i samiskt för­valtningsområde, vilket gör att vi arbetar för att stärka det samiska språket, att synliggöra kulturen och ge samerna inflytande.

2 juli 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Spare Parts Manager, Backoffice After Sales
Jungheinrich Svenska AB
Övriga administrations- och servicechefer

We are now looking for a temporary replacement for our Spare Parts Manager, the position is 6 months with possibility of extension. The position is located in our head office in Arlöv with responsibility for both Sweden and Denmark The JobOur Spare Parts organization fulfills an important and central function in our business. As Spare Parts Manager, you lead and develop the team in a challenging environment with customer-oriented and fast support, with focus on continuous improvements. You coach, inspire and develop the employees into a strong team with energy and a proactive approach. You ensure an efficient way of working, both in daily operation and more tactically, to achieve the teams objectives. The Spare Parts team goals are: Satisfied customers, collaboration with the other parts of the local, and central organization, lean processes and high quality and of course, reaching the organizational goals. The Spare Parts Manager is both a managerial and operational position, so you need to learn the teams daily operational work to be able to run the organization effectively. You report directly to the After Sales Back Office Manager for Sweden and Denmark (located in Arlöv). Spare Parts daily or weekly tasks are (but not limited to): Support regarding spare parts issues via email and telephone Manage inquiries, handle orders for both external and internal customers Follow up on stock in local warehouse and replenishment Pricing and price simulation Create quotes for parts and rebuilds of forklift trucks Set up new parts in SAP Handle in / out deliveries (local spare parts warehouse) Create and check the department's error lists Booking of shipping Monthly or occasional tasks (but not limited to): Recurring follow-up of service engineers stock and automatic replenishment Planning and performing inventory of stock in service engineers vans. Perform final inventory when needed Maintain and update internal price lists Maintain and update internal documents and manuals Develop processes and quality routines to improve the Spare Parts work area Your background and our expectations You have at least 2 years' of experience as a line manager. If you have experience of leadership in an international context, it is meritorious. As Spare Parts Manager you will actively contribute to After Sales budget and forecasting, so experience in budget and forecasting are meritorious You have a track record that shows your ability to focus on the most value adding tasks and prioritizing of the teams efforts As a leader, you have focus on building adequate competence in the team You ensure flexibility and an even workload within the team You have at least 2 years’ experience of technical after-market from a company that sells technical equipment, service and spare parts Experience working with Lean and continuous improvements are meritorious You have a completed secondary education and an academic degree are meritorious Experience of SAP is meritorious The corporate language is English, so we expect a high level both verbal and written You speak and write either Swedish or Danish fluently, preferably experience in both You are meticulous, flexible and you have a structured way of working You will interact with both internal and external contacts, it requires patience and the ability to handle many different types of people This is a full-time position, working hours 08:00 - 16:30. Application Interviews take place on an ongoing basis, so feel free to apply for the position today! Apply by clicking "apply" below in the ad, attach your CV, possibly a cover letter where you clarify and sum up your main merits for the job, and starting date. The application deadline is 2025-08-29, but we apply continuous selection, which may mean that we fill the position before the application deadline. For questions about the position or the recruitment process, please contact Mikael Lundberg, After Sales Back Office Manager After Sales at [email protected] or +46 705 854203.   Jungheinrich AG is one of the world's largest suppliers of forklifts, racking and storage systems. The annual production is over 125.000 trucks. The company has a total of 21.000 employees and a turnover of more than 4 billion Euro. Jungheinrich Svenska AB and Jungheinrich Danmark AS are wholly owned by the German parent company and have approximately 300 employees and a turnover of SEK +1000 million. The head office is located in Malmö. We have branch offices in Stockholm and Gothenburg, Horsens and Bröndby in DK, as well as sales offices in Örebro. Our business consists of sales of new and used forklifts, logistics systems, forklift rental, forklift service and spare parts. We also offer complete storage solutions with racking and storage systems. www.jungheinrich.se Jungheinrich ended up in 171st place on Forbes World's Best Employers 2021! Jungheinrich Svenska AB and Jungheinrich Danmark A/S were both licensed by Onelab as "Healthy Place to Work" in 2022. Both country organizations were licensed in 2023 to be "Great Place to Work" and Jungheinrich has been named "Ecovadis Platinum top 1%" Sustainability Classification globally.

2 juli 2025
Sista ansökan:
29 augusti 2025
Enhetschef till BB/Förlossning och gynekologi, Gällivare sjukhus
REGION NORRBOTTEN
Chefer inom hälso- och sjukvård

Välkommen till oss på länskliniken Obstetrik och Gynekologi. Vi bedriver bred verksamhet inom både gynekologi och obstetrik på Norrbottens fem sjukhus. BB och förlossningsvård samt den gynekologiska slutenvården är koncentrerad till Gällivare och Sunderby sjukhus, på övriga sjukhus bedrivs obstetrisk och gynekologisk öppenvård. Inom hela länskliniken arbetar cirka 200 medarbetare. Vi erbjuder en utvecklande och stöttande arbetsplats där du får arbeta tillsammans med engagerade och kompetenta kollegor.   Vi söker Vi söker en enhetschef till Gällivare Obstetrik och gynekologi som tillsammans med oss vill fortsätta driva verksamheten framåt. Det är av stor vikt att du har ett intresse och engagemang för att leda och utveckla verksamheten likväl som medarbetare på ett strukturerat sätt. Vi söker dig som har en universitets- eller högskoleutbildning inom hälso- och sjukvård eller för uppdraget annan adekvat utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av chef- eller ledaruppdrag. Du är van vid att kommunicera på svenska i både tal och skrift och du har goda kunskaper i Microsoft 365.   Som enhetschef stimulerar och skapar du förutsättningar att kontinuerligt arbeta med utveckling och förbättring av arbetssätt och flöden genom delaktighet. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och din ledarskapsförmåga. Du är tydlig i ditt ledarskap och bidrar till att uppnå uppsatta mål för verksamheten. Vi ser även att du har förmågan att leda, motivera, skapa delaktighet och engagemang hos medarbetare. Vidare värderar du samarbete högt, är lyhörd och har förmågan att kommunicera på ett tydligt sätt.   Det här får du arbeta med Som enhetschef ansvarar du för BB/ Förlossning och gynekologi på Gällivare sjukhus. I ansvarsområdet ingår viss gynekologisk mottagning i Kiruna. Du arbetar som närmsta chef åt cirka 35 medarbetare. Som enhetschef ingår du i länsklinikens ledningsgrupp.   I uppdraget som enhetschef leder du verksamhetsutvecklingen där fokus ligger på ständiga förbättringar, patientsäkerhet och medarbetarnas förändringskraft, du deltar även i puls- och förbättringsmöten på enheten.    Du har ett personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar med ansvar för att leda, organisera och utveckla verksamheten. Du ansvarar för att vården bedrivs med god kvalitet och hög patientsäkerhet på ett kostnadsmedvetet sätt.   Du ansvarar för en god arbetsmiljö på enheten och för en god samverkan med interna och externa aktörer. Vi arbetar utifrån ett länsperspektiv vilket medför ett nära samarbete med övriga chefer i länskliniken samt med aktörer från andra berörda kliniker. Arbetet sker enligt gemensamt framtagna mål, prioriteringar och värderingar för kliniken.    Det här erbjuder vi dig - Ett spännande och utvecklande arbete i en dynamisk miljö. Som ny chef i vår verksamhet får du en strukturerad introduktion och kontinuerlig kompetensutveckling efter ditt behov. - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/   Information om tjänsten Tjänsten är en tillsvidareanställning inom din grundprofession, med ett chefsförordnande under tre år med möjlighet till förlängning. Arbetet som enhetschef är på heltid. Tillträde sker enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.   Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges nationella minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. Välkommen med din ansökan!

2 juli 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025