Försäljningschef till Mastec
adding PEOPLE AB
Försäljnings- och marknadschefer

Den här rekryteringen görs av Addpeople. Lyssna på Addpeoples podcast där vi på Mastec Components berättar mer om oss och vem vi söker här: https://open.spotify.com/episode/5epNXlhcbnxPkgPMShIOma?si=Rh17qOKvTn6VnIVBO7DiAg Därför är du viktig Som försäljningschef hos Mastec Components är du en central del av vår fortsatta utveckling. Du leder vårt säljarbete med teknisk bravur, bygger starka kundrelationer och ser till att vi arbetar strukturerat mot våra mål. Det du gör – varje dag – påverkar både affären, kulturen och våra resultat! När Senad Hodzic nyligen gästade vår poddstudio och fick frågan ”Vad är roligast med den här rollen?” behövde han inte fundera länge: ”Allt pekar framåt. Vi har modern teknik och oerhört kompetent personal. Det är en fantastisk ryggsäck att bära med sig ut till kunden – det gör att man känner sig trygg med det vi har att erbjuda.” Fortsätt lyssna på podden och hör mer om Mastec Components planer och mål! Det här är Mastec Components Mastec AB är en privatägd industrikoncern med ett flertal anläggningar i södra Sverige och Polen. Mastec agerar som underleverantör i större industriprojekt – från idé och produktutveckling till serietillverkning. Vi erbjuder skärande bearbetning i metall och plast, avancerad svetsning och bockning av plåt, men även ytbehandling. Mastec-koncernen har cirka 450 anställda och omsätter cirka 800 Mkr. Efter en tid av omstrukturering av koncernen är vi nu inne i en ny spännande tillväxtfas. Mastec Components i Dalstorp har lång erfarenhet av tunnplåtsbearbetning i form av laserskärning, bockning och bearbetning, tillsammans med svetsning och montering. Bolaget omsätter strax över 100 miljoner och består av cirka 60 medarbetare. Fokus i din roll I den här rollen har du det övergripande ansvaret för försäljningen. Du sätter mål och strategier i samråd med platschef, leder försäljningsteamet, och ser till så att våra prognoser, avtal och processer håller hög kvalitet. Som försäljningschef är ditt fokus att fortsätta utveckla, bibehålla och skapa långsiktiga relationer med våra kunder. Det är också här tyngdpunkten i rollen ligger - att skapa förtroende hos våra kunder, vilket du bäst gör genom din tekniska förståelse och förmåga att bygga goda relationer. Lika viktigt som din tekniska kompetens blir din affärsmässighet. Du möter såväl stora som mindre kunder, tar del av ritningsunderlag och skapar dig en förståelse för helheten i varje affärsmöjlighet för att kunna värdera underlaget. Vi vill vara en nära samarbetspartner där vi utvecklas tillsammans - ett ömsesidigt förtroende, där vi hjälper kunden från första ritning till färdig produkt. Rollen är både operativ och strategisk – du utvecklar kundrelationer, analyserar förfrågningar, tekniska lösningar och offerter, samt ansvarar för att vi följer upp affären hela vägen. Rollen innebär också personalansvar, budgetansvar och ett nära samarbete med resten av verksamheten. Du rapporterar till platschef och ingår i ledningsgruppen. Om vi får önska Vi vet inte vem du är – än, men vi har en god bild om vad du har med dig sedan tidigare: Teknisk högskoleutbildning alternativt motsvarande eller arbetslivserfarenhet. Tidigare arbetat i liknande roll inom tillverkande industri. Ett affärsinriktat förhållningssätt och en teknisk kompetens. Svenska och engelska i tal och skrift. Grundläggande kunskaper i ekonomi. Vana av MPS-system och god kännedom om ISO 9001 och 14001. Är det rätt plats för dig? Du gillar att ta ansvar och trivs i en roll där det händer mycket. Du är handlingskraftig, strukturerad, lösningsfokuserad och har lätt för att skapa förtroende – både internt och externt. Hos oss får du leda, påverka och utveckla, tillsammans med ett engagerat team. För att lyckas som försäljningschef ser vi att du har en stor portion energi, nyfikenhet och en vilja att bidra med idéer till affärsverksamheten. Du har ett strategiskt intresse och drivs av att utveckla både affären och människorna omkring dig. Du är en tydlig ledare som leder genom andra – du ser individen, coachar och skapar rätt förutsättningar för att teamet ska växa. Du är trygg i dig själv, kommunikativ och trivs i dialogen med människor. Förändringsarbete skrämmer dig inte – tvärtom, du vill vara en del av en organisation som befinner sig på sin nästa tillväxtresa. Passar vår beskrivning in på dig? Varmt välkommen med din ansökan! Bra att veta Placeringsort Dalstorp. Du rapporterar till platschef. Tillsvidareanställning. Visa ditt intresse senast 20 augusti, urval sker dock löpande. Vid frågor, kontakta Anette Beckman 072-500 30 23.

2 juli 2025
Sista ansökan:
20 augusti 2025
Digitaliseringschef till Förvaltaren

Vill du vara med och driva digital utveckling som gör skillnad – på riktigt? Förvaltaren söker en digitaliseringschef som vill leda förändring, skapa värde för våra hyresgäster och utveckla våra arbetssätt. Hos oss får du kombinera samhällsnytta med teknik i en miljö där engagemang och framåtanda står i centrum. Intressant? Då ser vi fram emot din ansökan! Om tjänsten Som digitaliseringschef har du ett övergripande ansvar för att leda och utveckla Förvaltarens digitaliseringsarbete - både strategiskt och operativt. Du ingår i ledningsgruppen och bidrar aktivt till Förvaltarens övergripande styrning och utveckling. I rollen ansvarar du för att leda och prioritera arbetet inom digitaliseringsenheten och säkerställa att verksamhetens IT-system, plattformar och digitala tjänster fungerar effektivt, säkert och med god kvalitet. Du driver arbetet med att modernisera och digitalisera Förvaltaren i nära samverkan med andra delar av organisationen, och har en viktig roll i att identifiera möjligheter, skapa struktur och omsätta behov till konkreta lösningar. Du har ansvar för informationssäkerhetsarbetet och säkerställer att det bedrivs på ett hållbart och systematiskt sätt. Du ansvarar också för att leveransen av servicetjänster till övriga bolag inom koncernen håller hög kvalitet och sker i enlighet med gällande krav och behov. I uppdraget ingår medarbetar- och budgetansvar, liksom arbetsmiljöansvar enligt delegering. Som chef förväntas du agera i enlighet med Förvaltarens chefsprofil och ledarbeteenden – med ett tydligt, närvarande och engagerande ledarskap som bidrar till en positiv och utvecklande arbetsmiljö. Dina arbetsuppgifter i huvudsak • Du kommer att, tillsammans med verksamheten, realisera digitala lösningar som förenklar processer, förbättrar kundresan och effektiviserar arbetssätt • Tillse stabilitet och säkerhet i IT-system, IT-plattform och dess funktioner samt tillse att utvecklingen av dessa sker i enlighet med verksamhetens behov • Utveckla och förvalta en modern hybrid IT-miljö med både on-prem och Azure Cloud där flexibilitet och säkerhet står i fokus. • Ta fram planer och strategier för enhetens långsiktiga utveckling Vem är du? För att lyckas i rollen som digitaliseringschef hos Förvaltaren tror vi att du har kunskap och erfarenhet av följande: · Minst 5 års aktuell erfarenhet av att leda inom en liknande position · Erfarenhet av kravställande och upphandling inom IT-området · Erfarenhet av strategiskt & operativt arbete inom informationssäkerhet · Erfarenhet av projektledning · Erfarenhet av förändringsledning · Erfarenhet av IT-teknisk drift och support i Windowsbaserade hybridmiljöer (on-prem och Azure) · Erfarenhet av Office 365 och Azure och molnstrategier Det är även meriterande om du har tidigare erfarenhet av ledningsgruppsarbete samt om du har en akademisk examen och/eller certifieringar inom relevant område. Som digitaliseringschef är du en strategisk och strukturerad ledare med förmåga att se helheten och driva utveckling framåt. Du trivs i en föränderlig miljö, är flexibel och ser möjligheter i nya förutsättningar. Du har en god kommunikativ förmåga, skapar engagemang i din omgivning och leder med både tydlighet och lyhördhet. Samarbete är naturligt för dig, och du motiveras av att tillsammans med andra uppnå gemensamma mål. Känner du igen dig i värdeord som ”vi gillar människor, vi lyssnar nyfiket och vågar utmana och vi säger och gör saker vi kan stå för”? Då är Förvaltaren rätt plats för dig. Om verksamheten Förvaltaren är Sundbybergs allmännyttiga bostadsbolag och har sedan starten 1947 varit med att bygga och utveckla det moderna Sundbyberg. Genom att äga, utveckla och förvalta hyresrätter och lokaler bidrar våra ca 150 anställda till ett växande Sundbyberg och en levande och hållbar stad. För att vi ska vara långsiktigt framgångsrika navigerar vi och följer upp verksamheten utifrån fem områden; Attraktiva bostadsområden, Trygghet och trivsel, Klimat- och resurseffektiv verksamhet, Attraktiv arbetsplats samt Ekonomiskt ansvar. Förvaltaren har stort fokus på hållbarhet och är miljöcertifierat enligt ISO 14 001. Förvaltarens erbjudande För oss är det viktigt att kunna kombinera karriär med ett privatliv där det finns utrymme för dina prioriteringar. Vi erbjuder därför en flexibel arbetsvardag med möjlighet att välja var du vill jobba tre dagar i veckan och en uppskattad arbetstidsförkortning på sommarhalvåret. På Förvaltaren blir du en del av en arbetsgemenskap med sunda värderingar och en mångfald av medarbetare som tillsammans skapar attraktiva och trygga bostadsområden där människor trivs och mår bra. Att vi har stolta, nöjda och engagerade medarbetare som gärna rekommenderar Förvaltaren som arbetsgivare – det visar vår medarbetarundersökning år efter år. Vi har också uppskattade ledare och ett ledarskapsindex som ligger långt över Sverigesnittet. Rekryteringen görs i samarbete med Poolia och du är varmt välkommen att höra av dig till Jennifer Nilsson, rekryteringskonsult, vid frågor och funderingar. Med hänsyn till semestertider, så kommer första kontakt och intervjuer ske under vecka 33 samt 34. Vi ser fram emot din ansökan!

2 juli 2025
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Biträdande rektor Fårdala skola-elevnära ledarskap med tillit i fokus
Tyresö kommun
Chefer inom grund- och gymnasieskola samt vuxenutbildning

Vad vi gör och vad vi vill  Vi söker dig som med stort engagemang vill vara med och utveckla vår fina skola som biträdande rektor med särskilt fokus på f-3. Du är en tydlig och trygg ledare som tillsammans med ledningsgruppen och alla medarbetare vill bidra till att förverkliga skolans vision och mål. "Med rätt förutsättningar kan alla lyckas!" Vi finns på Fårdala skola, en skola nära Tyresö centrum. Vi har cirka 300 elever från förskoleklass till åk 6. På skolan finns även en kommunövergripande lärstudio med inriktning på tal och språk. Fårdala skola och Krusboda skola kommer från hösten 2025 har en gemensam rektor därav gör vi en utökning med en biträdande rektor till. Vi har nära till fin natur och till Tyresös utbud av kultur, hallar och aktiviteter. Vi arbetar i team med två mentorer och  samverkanspersoner från fritids. Vi har under de senaste åren arbetat noggrant med att utveckla vårt systematiska kvalitetsarbete och lägger stor vikt vid datadriven skolutveckling för att kartlägga våra utvecklingsområden . Vi lägger grunden för det i förskoleklass med tidiga insatser för läs och skriv. Vi arbetar med  kooperativt lärande och  samt elevhälsa i varje vrå som implementeras steg för steg i alla klassrum. Det är ett spännande arbete som vi ser som långsiktiga fokusområden som gynnar utveckling och lärande. För oss är det ett främjande värdegrundsarbete.   Om tjänsten I din roll som biträdande rektor utövar du ett elevnära ledarskap, där tidiga insatser och måluppfyllelse står i centrum. Du kommer vara närmaste chef för ca 22 medarbetare som du både stöttar leder och följer upp resultat. För att lyckas i rollen behöver du ha ett heldagsperspektiv på både skola och fritids.  Arbetet är till stor del operativt med delegerat ansvar och det innebär att du tillsammans med skolans professioner säkerställer att undervisningen vilar på vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet. Du leder, stöttar och följer upp arbetet i skolans olika team med fokus på tydlig struktur, höga resultat och en god arbetsmiljö. Under läsåret 25/26 kommer tjänsten att vara riktad mot F-3 men chefsansvaret kan komma att förändras över tid utifrån skolans behov och prioriteringar.  Vem är du?  Du som söker ska vara utbildad lärare med lärarlegitimation, gärna med erfarenhet från arbete i F-3. Du har tidigare erfarenhet av att ha arbetet som biträdande rektor där du har lett grupper med goda resultat av både gruppdynamik och för ökad måluppfyllelse. Som ledare skapar du delaktighet och leder med tillit.  Vidare har du arbetat med systematiskt kvalitetsarbete. Meriterande med pågående rektorsutbildning. Du behöver ha god kännedom om skolans styrdokument och en tydlig förankring i vetenskaplig grund  och beprövad erfarenhet.  Vi lägger ett stort värde i vikten av att ha en god dialog och ett bra bemötande gentemot elever, medarbetare, vårdnadshavare och andra professioner. Detta kräver en stark kommunikativ förmåga och förmåga att samarbete med flera parter. Då rollen kräver att du arbetar med hela skoldagen i fokus behöver du ha en helhetssyn och förmåga att få olika team att arbeta tillsammans. Det är viktigt att ha ett flexibelt förhållningssätt då det under en skoldag kan inträffa många oförutsägbara händelser.    För att trivas hos oss så vill du arbeta med skolutveckling!  Välkommen med din ansökan Varmt välkommen med din ansökan senast 10 augusti 2025. I denna rekrytering använder vi ett antal urvalsfrågor med fritextsvar istället för personligt brev. Har du några frågor? Kontakta oss via mejl eller telefon: Rektor, Jenny Karlsson, [email protected] På grund av semestertider hänvisar vi till mejlen om du har frågor. Det kan också ta något längre tid än vanligt innan du får svar.  Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna finner du här https://www.tyreso.se/arbetstagarorganisationer. Läs mer om hur det är att jobba hos oss: https://www.tyreso.se/jobba-hos-oss.html. Barn- och utbildningsförvaltningen Tyresö är nära. Nära storstad, skog och skärgård, 20 minuter från Stockholm city. Tyresö kommun som arbetsplats kännetecknas av fokus på resultat, engagemang och nära ledarskap. Vi gör skillnad i Tyresöbornas vardag. Bli en av oss, här trivs nya tankar. Barn- och utbildningsförvaltningen i Tyresö ansvarar för hela utbildningskedjan – från förskola till vuxenutbildning. Vi ligger i framkant när det gäller ett inkluderande arbetssätt och har ett arbetsklimat där medarbetare, barn och elever kan växa och lyckas. Gemensamt för alla våra verksamheter är helhetstänk, likvärdighet och ett nära pedagogiskt ledarskap. Tillsammans skapar vi en utbildning för var och en. Vi undanber oss vänligt men bestämt all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer.

2 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Logistic Manager till Sodexos uppdrag hos Scania
Sodexo AB
Inköps-, logistik- och transportchefer

Hos Sodexo är du en del av något större – ett globalt företag med hjärtat på rätt ställe. Vi tror på styrkan i mångfald, samarbeten och gemensamma ambitioner. Nu söker vi en Logistic Manager som vill vara med och forma framtidens arbetsmiljö tillsammans med oss och vår kund Scania – där logistik och service är nycklar till innovation, flexibilitet och gemenskap. Din roll – operativ ledare inom logistik med utvecklingsfokus Som Logistic Manager har du det övergripande ansvaret för den dagliga driften inom vår logistikverksamhet, som omfattar post- och godshantering, intern logistik samt personaltransportsystemet Scania Go. Du leder och kvalitetssäkrar leveranserna inom dessa områden och har personalansvar för både gruppledare och operativa medarbetare. I nära samarbete med Operations Manager arbetar du aktivt med att utveckla teamets arbetssätt, förbättra leveranser och driva förändringsinitiativ – alltid med målet att höja effektivitet, kvalitet och kundvärde. Du är en närvarande ledare som får människor att växa, leveranser att fungera och förbättringar att hända. Ditt arbete har direkt påverkan på arbetsmiljön för tusentals medarbetare hos Scania. Du kommer bland annat att: • Ansvara för drift och kvalitet i våra logistik- och serviceleveranser • Leda, coacha och bemanna dina team – med fokus på arbetsmiljö, engagemang och prestation • Säkerställa effektivitet och efterlevnad av QHSE-standarder (Quality, Health, Safety & Environment) • Arbeta datadrivet – följa upp KPI:er och använda insikter för att utveckla arbetssätt och processer • Identifiera förbättringsmöjligheter och driva förändringsarbete i samverkan med Operations Manager och kund Vad du bidrar med För att lyckas i den här rollen ser vi att du är en handlingskraftig ledare med känsla för service, affär och människa. Du är inte en förvaltare – du vill utveckla, förbättra och bidra till något större. Vi söker dig som har: • Erfarenhet från logistik- och servicebranschen • Tidigare ledarerfarenhet med ansvar för operativa team • Förmåga att skapa engagemang, struktur och resultat i vardagen • Dokumenterad erfarenhet av förbättringsarbete och förändringsledning • Goda kunskaper i Officepaketet, särskilt Excel och dataanalys • Systemvana inom t.ex. post- och godsregistrering samt ärendehantering • God kommunikativ förmåga på svenska och engelska Vårt erbjudande – mer än bara ett jobb • En flexibel och utvecklande arbetsmiljö där du får göra skillnad • Stöd från engagerade kollegor och ledare som vill se dig växa • Tillgång till utbildningar och interna karriärvägar • Möjlighet till samhällsnytta genom volontärarbete på arbetstid • Ett företag med starkt fokus på hälsa, hållbarhet, säkerhet och arbetsmiljö Om tjänsten • Tjänsten är på heltid med start enligt överenskommelse • Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning • Placering: Södertälje Ansök senast 3 augusti – men vänta inte! Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. För frågor, kontakta Per Karlsson på [email protected]. Ansök via vårt rekryteringssystem – vi tar inte emot ansökningar via e-post. Var med och skapa en bättre vardag för alla – varje dag. Välkommen till Sodexo! Sodexokoncernen Sodexo grundades av Pierre Bellon i Marseille 1966 och är världsledande inom hållbar mat och erbjudanden inom lärande, arbete, hälsa och nöje. Sodexokoncernen är unik genom sitt oberoende och grundarfamiljens delägande, sin hållbara affärsmodell och serviceutbudet med måltidstjänster och FM-tjänster. Dessa erbjudanden möter alla utmaningar i vardagen med ett dubbelt mål: att förbättra livskvaliteten för våra medarbetare och dem vi erbjuder våra tjänster, och att bidra till ekonomiska, sociala och miljömässiga framsteg i de samhällen där vi är verksamma. För oss går tillväxt och socialt engagemang hand i hand. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag, för ett bättre liv för alla.

2 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Enhetschef Funktionsstöd
Kinda kommun
Chefer inom socialt och kurativt arbete

Vi söker nya kollegor! Vill du jobba med människor, påverka andra människors liv och göra skillnad är Kinda kommun stället för dig. Här bryr vi oss om varandra och det är alltid nära till kollegor, chef och medborgare. Vi står inför en spännande framtid och vill fortsätta ge service med hög kvalitet till våra medborgare. Därför vill vi att alla medarbetare ska se möjligheterna, både i det lilla och i det stora. Här arbetar vi med värdegrunden framåtanda, ansvarskänsla och dialog. Den är med oss i det dagliga arbetet, hur vi bemöter varandra och de vi arbetar för, medborgarna. Om oss Verksamhetsområdet Funktionsstöd i Kinda kommun ansvarar för utförandet av de insatsområden som finns inom lagen för stöd och service för vissa funktionshindrade. Exempel på insatser som vi jobbar med är service- och gruppbostäder, personlig assistans och daglig verksamhet. Vi erbjuder dig ett jobb i den lilla kommunen - där chefernas roller blir än viktigare. Såväl förtroendevalda, kommun- och förvaltningsledning har stora förväntningar men sätter också stor tillit till våra chefer. Inom Funktionsstöd stöttar vi varandra samtidigt som vi vågar ha roligt på jobbet! Vill du bli chef i en verksamhet där ditt ledarskap verkligen spelar roll? Då en av våra lagmedlemmar kommer gå i pension behöver vi nu en ny kollega. Vi söker därför en engagerad och trygg enhetschef inom vårt område Funktionsstöd – där du får leda både en LSS-gruppbostad och personlig assistans enligt LSS/SFB. Du blir en viktig del i en liten kommun där våra chefer har stort ansvar, får stort förtroende – och där det alltid finns ett team som stöttar dig i vardagen. Uppdraget du söker till innebär en bredd och komplexitet men också stora möjligheter till påverkan, uppdraget kan dock förändras över tid i takt med att vi organiserar för framtiden. Beskrivning av arbetsuppgifter Inom Funktionsstöd förväntas du, tillsammans med kollegor och chef, bidra till en hållbar utveckling av verksamhetsområdet. Du leder medarbetarna mot god kvalitet inom ramen för vår budget – samtidigt som vi står inför stora demografiska utmaningar inom välfärden. Som enhetschef planerar och organiserar du dina enheters arbete och ser till att det utförs enligt gällande lagstiftning, rutiner och riktlinjer. Som enhetschef har du fullt budget-, personal- och arbetsmiljöansvar och ser till att vi bedriver vår verksamhet med god kvalitet där våra medarbetare ges möjlighet att ge det bästa stödet till våra brukare. I det här uppdraget kommer du ha ansvar för en relativt stor personalgrupp vilket kräver att du trivs med ett strukturerat, tydligt och tillitsfullt ledarskap. Det finns stunder då uppdraget som enhetschef kan vara utmanande. En sådan utmaning kan vara kopplat till kompetensförsörjning och du kommer i din yrkesroll behöva jobba en del med personalplanering och bemanning. Som stöd i arbetet ingår du i ett team bestående av kollegor, enhetsadministratörer och din närmsta chef där det finns en god dialog och samverkan i gemensamma frågor där vi försöker tackla utmaningar samtidigt som vi har roligt på jobbet. Kvalifikationer Det är meriterande om du har en akademisk examen motsvarande minst 180hp, det kan exempelvis vara som socionom eller en av arbetsgivaren annan bedömd relevant utbildning. Du är väl förtrogen med funktionshinderområdet och är bekant med de lagar som styr verksamheten. Du har förmåga att själv ta ansvar, planera och organisera ditt arbete. Du kommunicerar väl och har i allra högsta grad ett närvarande förhållningssätt som stödjer och involverar medarbetare i såväl personal- som utvecklingsfrågor. Vi tror att du är lugn och trygg och har förmåga att agera även om det inte alltid finns givna svar eller om arbetssätt inte är självklara. Med din struktur och goda samarbetsförmåga bidrar du till samverkan med nyckelpersoner såväl internt som externt, vi ser därför att du har en god social kompetens och en förmåga att skapa goda relationer med andra människor - du lyssnar, visar empati och respekt och har heller inga problem med att bjuda på dig själv. Dessa egenskaper tror vi är viktiga för att du ska trivas hos oss och i denna roll. Verksamheten är under utveckling och du kommer få vara med och sätta din prägel på det fortsatta utvecklingsarbetet. Att vara kommunikativ, se sammanhang och inneha en hög social adaptiv förmåga är ytterligare framgångsfaktorer för att på ett bra sätt kunna hantera de stora utmaningar och möjligheter som ett arbete inom vård- och omsorg och funktionshinderområdet innebär. Övrig information Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Fackliga representanter nås via kommunens växel. Välkommen med din ansökan – vi ser fram emot att höra från dig!

2 juli 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Arbetsledare Volvo Truck Center Norrtälje
Volvo Business Services AB
Produktionschefer inom tillverkning

Volvokoncernen bidrar till ett ökat välstånd genom att erbjuda transport- och infrastrukturlösningar som lastbilar, bussar, anläggningsmaskiner och motorer för marina- och industriella applikationer samt finansiering och tjänster som ökar kundernas drifttid och produktivitet. Volvo Truck Center är ett helägt dotterbolag till Volvo Lastvagnar AB. Vi är Sveriges ledande återförsäljare av Volvolastbilar. Du hittar våra 17 anläggningar i och runt storstadsregionerna Stockholm, Göteborg och Malmö. Vi erbjuder service och reparation av lastbilar och bussar, försäljning av nya Volvolastbilar, begagnade lastbilar och bussar samt tilläggstjänster som uthyrning av transport- och lastbilar samt försäljning av nya och begagnade reservdelar. För oss är det medarbetarna som gör skillnad och gör oss till ett framgångsrikt företag. Precis som du gör skillnad för oss, kan vi göra skillnad för dig. Hos oss är dina karriärmöjligheter i stort sett oändliga. Vill du utvecklas inom Volvokoncernen, lokalt eller globalt, så ligger alla vägar öppna för dig som vågar ta steget. Vad du kommer att göra Är du en engagerad person som drivas av att hjälpa kunder och erbjuda bästa tänkbara service? Vill du vara delaktig och bidra till en växande gemenskap där du skapar förutsättningar och leder en grupp mekaniker? Då kan du vara den vi söker! Vår Serviceanläggning i Norrtälje är en fullserviceverkstad där vi servar och reparerar lastbilar, bussar, påbyggnationer och släp. Hos oss erbjuds du ett intressant och stimulerande arbete där du kommer att arbeta med kunniga och engagerade kollegor. Som Arbetsledare hos oss har du ett omväxlande arbete med både frihet och stort ansvar. Du kommer att vara närmsta chef till en grupp på cirka 10 mekaniker där vi värderar ett personligt och situationsbaserat ledarskap. Vem är du? Vi söker en driven och engagerad lagspelare med intresse för att utveckla affären tillsammans med våra medarbetare. Som Arbetsledare hos oss har du personalansvar för en grupp mekaniker där du ansvarar för den dagliga driften och planeringen med fokus på hälsa och säkerhet. Att samarbeta faller dig naturligt, både internt och externt då nöjda medarbetare och hög kundnöjdhet är en del av vår värdegrund. I dina arbetsuppgifter ingår även att säkerställa att kvaliteten på utförda arbeten är hög, att vi planerar och prioriterar kunduppdragen med huvudfokus på kundnöjdhet. Då du har daglig kundkontakt är det viktigt att du har en hög servicenivå, att du är förtroendeingivande samt att du aktivt arbetar med att utveckla och vårda kundrelationer. Du har ett strukturerat arbetssätt och du genomför uppgifter och förändringar enligt överenskommelse.  Kvalifikationer: Goda ledaregenskaper God branschkännedom, med kunskaper inom teknik för tunga fordon Förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska God datakunskap. B-körkort är ett krav, C/D-kort är meriterande Vad får du ut av det? Vi erbjuder dig ett intressant och stimulerande arbete i ett företag som aktivt arbetar med att utveckla verksamheten. Du kommer att arbeta med kunniga och engagerade medarbetare där trivselfaktorn är hög. För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter inom koncernen. VI HAR RIKTIGT BRA FÖRMÅNER * Volvo företagspension * Tjänstepension * Friskvårdsbidrag * Förmånsportal * Tjänsteårspremiering * Vinstdelning Redo för nästa steg? Ansök redan idag då intervjuer sker löpande. Tillsättningsdatum snarast eller enligt överenskommelse. Vi respekterar din dataintegritet och tar därför inte emot ansökningar via e-post. Vilka vi är och vår värdegrund Vårt fokus på inkludering, mångfald och jämlikhet erbjuder alla anställda möjligheten att kunna vara sig själv och att arbeta och utvecklas i en trygg och stödjande miljö, fri från trakasserier och diskriminering. Vi hoppas därför att du ansöker och låter oss avgöra din lämplighet, även om du känner att du inte uppfyller alla kvalifikationer i arbetsbeskrivningen. Ytterligare upplysningar lämnas av: Servicechef Emil Grandien +46 702398265 eller via mail [email protected] Fackligt ombud för Ledarna är Thomas Edvall +46 73 0781509 Välkommen med din ansökan!

2 juli 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Tillväxtchef - med sikte på framtidens Hörby
Chefspoolen i Sverige AB
Fastighets- och förvaltningschefer

Hörby ligger mitt i Skåne nära till allt men med känslan av att vara mitt i naturen. Med drygt 15 700 invånare är vi en kommun där närheten, viljan och kraften att påverka märks i vardagen. Här är vi stolta över vår historia men ännu mer nyfikna på framtiden. Vår organisation är under förändring för att ännu bättre möta invånarnas behov och skapa förutsättningar för tillväxt. Från den 1 januari 2026 införs en ny struktur där Sektor Tillväxt är ett av de mest centrala utvecklingsområdena. Vill du vara med och forma framtidens Hörby? Vi söker dig som vill leda arbetet för tillväxt och utveckling i en ny och strategiskt viktig sektor. Det här är ett uppdrag för dig som brinner för samhällsutveckling, tycker om att leda andra ledare och vill göra det i en organisation där utvecklingsfokus, engagemang och framtidstro står i centrum. Om Hörby kommun Hörby ligger mitt i Skåne nära till allt men med känslan av att vara mitt i naturen. Med drygt 15 700 invånare är vi en kommun där närheten, viljan och kraften att påverka märks i vardagen. Här är vi stolta över vår historia men ännu mer nyfikna på framtiden. Vår organisation är under förändring för att ännu bättre möta invånarnas behov och skapa förutsättningar för tillväxt. Från den 1 januari 2026 införs en ny struktur där Sektor Tillväxt är ett av de mest centrala utvecklingsområdena. Om uppdraget Som Tillväxtchef leder du den nybildade sektorn för tillväxt. Det innebär att du får ett övergripande ansvar för områden som bygg och miljö, plan och utveckling, kultur, fritid och näringsliv. Tillsammans med fyra engagerade chefer samt en näringslivsstrateg leder du arbetet med att forma kommunens strategiska inriktning för tillväxt, företagsetableringar och utvecklingen av ett levande Hörby. Du ingår i kommunens ledningsgrupp och arbetar nära den nyinrättade Tillväxtnämnden, där fokus ligger på fler invånare, fler företagsetableringar och förbättrad service till medborgare och företagare. Om organisationen Den nya organisationen i Hörby kommun är framtagen med syftet att: • Sätta ökat fokus på tillväxt och utveckling • Skapa en enklare och mer tillgänglig kommunal service • Möta demografiska och ekonomiska utmaningar med långsiktiga lösningar Sektor Tillväxt samlar flera av de verksamheter som tidigare låg utspridda – vilket ger bättre samordning och skapar nya möjligheter till innovation. Hos oss finns en ambition att tillsammans forma framtidens Hörby, med delaktighet och engagemang som ledstjärnor. Vem söker vi? Vi söker dig som är en handlingskraftig och strategisk ledare, som gärna rör dig mellan det operativa och det visionära. Du har gedigen chefserfarenhet, gärna både från offentlig och privat sektor, och är van vid att leda andra chefer. Du har erfarenhet av att arbeta med samhällsbyggnadsfrågor, utvecklingsarbete eller näringslivsfrämjande insatser. För att lyckas i rollen behöver du vara relationsbyggande, lösningsfokuserad, trygg i beslutsfattande och ha ett coachande förhållningssätt. Vi sätter stort värde på att du har förståelse för en politiskt styrd organisation och att du känner dig trygg i att samarbeta nära politiska beslutsfattare. Vi vill att du har: • Minst treårig eftergymnasial utbildning • Flerårig erfarenhet som chef med ansvar för verksamhet, ekonomi och arbetsmiljö • Erfarenhet av att leda andra chefer • Erfarenhet av strategiskt utvecklingsarbete Vi erbjuder Ett av de mest spännande chefsuppdragen i regionen i en kommun med höga ambitioner, tydlig riktning och stort hjärta. Du får vara med från start i en ny organisation där du får påverka, utveckla och leda framtidens tillväxtarbete. Tillsammans med engagerade kollegor skapar du samhällsnytta varje dag, i en organisation där nytänkande uppmuntras och där mod, tillit och samverkan är ledord. Om arbetsplatsen Hörby ett jobb med mening, i hjärtat av Skåne. I Hörby är det nära till både naturen och människorna. Här bor drygt 15 000 personer och vi som jobbar i kommunen brinner för att göra vardagen lite enklare, tryggare och trivsammare för dem alla. Oavsett om du jobbar i omsorgen, fixar grönytorna eller får tekniken att fungera så handlar det om att göra skillnad. Här är det lätt att känna sig hemma, både i byn och i gänget på jobbet. Och, det är lätt att ta sig hit från exempelvis Lund, Malmö och Kristianstad. Vi jobbar målmedvetet på att vara en arbetsplats där du vill stanna för att du trivs, får chansen att växa och vet att din insats betyder något. Det ska kännas bra att gå till jobbet, helt enkelt. Ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med Chefspoolen. Välkommen att kontakta rekryteringskonsult Annchen Kull på 0723 39 70 34 för mer information om rollen och processen. Urval och intervjuer kan komma att ske fortlöpande under ansökningstiden, ansök därför redan i dag dock senast 2025-08-10. Välkommen med din ansökan!

2 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Production Manager
Hitachi Energy Sweden AB
Produktionschefer inom tillverkning

The opportunity Are you ready to lead a dynamic team in a fast-paced manufacturing environment? We're looking for a motivated and hands-on Production Manager to oversee daily operations and drive performance on the production floor. In this role, you'll coordinate production activities, manage schedules and resources, and ensure quality and efficiency targets are met. You'll also collaborate closely with cross-functional teams like Engineering, Logistics, and Sales to keep everything running smoothly. You will have Production Supervisors reporting to you. If you have a passion for leadership, a knack for problem-solving, and experience in manufacturing operations, we'd love to hear from you! How you'll make an impact Take ownership of delivery performance for your assigned product family, ensuring reliability and customer satisfaction. Lead capacity planning to align production and logistics with demand forecasts. Drive and own processes that optimize production flow and logistics efficiency. Initiate and implement production improvements at the product level to enhance quality and throughput. Collaborate on operational reliability and maintenance, working closely with partners and production engineering teams. Manage and take responsibility for the budget, ensuring cost-effective logistics operations. Your Background Previous leadership experience in a production environment within the manufacturing industry. Strong understanding of production planning, resource allocation, and process optimization. Proven ability to lead teams toward operational goals and continuous improvement. Experience collaborating across departments such as engineering, logistics, and maintenance. Comfortable working in a fast-paced, target-driven environment. Solid grasp of safety, quality, and efficiency standards in manufacturing. What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career opportunities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with plenty of discounts and perks More about us Are you ready for a new exciting challenge? Does the above description sound like you? Welcome to apply now! Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don't delay – apply today! Recruiting manager Henrik Norden, [email protected] will answer your questions about the position. Union representatives- Swedish Association of Graduate Engineers: Håkan Blomquist,+46107383152; Leaders: Frank Hollstedt, +46 10 7387043; Unionen: Olle Ruzicka +46 107383144. All other questions can be directed to Talent Acquisition Partner Johanna Davidsson Drakou, [email protected].

2 juli 2025
Sista ansökan:
28 december 2025
Chef till enheten för Nationella riktlinjer 4
Careerguide Media Group AB
Övriga administrations- och servicechefer

Vi söker för kunds räkning. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/chef-till-enheten-for-nationella-riktlinjer-4. Vi ser fram emot din ansökan! God vård och omsorg bygger på kunskap. Socialstyrelsen är Sveriges kunskapsmyndighet för vård och omsorg. Genom samarbete, oberoende experter och pålitlig kunskap styr, stödjer och utvecklar vi socialtjänsten och hälso- och sjukvården. Det gör vi för att människor i Sverige ska få tillgång till god vård och omsorg på lika villkor, oavsett vem man är och var i landet man bor. Vill du vara med och leda Socialstyrelsens arbete med att ta fram kunskapsbaserade riktlinjer och rekommendationer till stöd för och utveckling av hälso- och sjukvården och socialtjänsten? Om tjänsten Socialstyrelsen har till uppgift att med samarbete, oberoende experter och pålitlig kunskap styra, stödja och utveckla hälso- och sjukvården, tandvården och socialtjänsten. Denna tjänst är placerad på Avdelningen för kunskapsstyrning för hälso- och sjukvården, som består av sju enheter. Enheten för nationella riktlinjer 4 är en av de fem enheter som tar fram rekommendationer för hälso- och sjukvård, tandvård, socialtjänst och screening. Rekommendationerna är ett stöd för prioritering och resursfördelning för beslutsfattare inom hälso- och sjukvården och socialtjänsten. Enheten för Nationella riktlinjer 4, som för närvarande består av 14 medarbetare, ansvarar huvudsakligen för att ta fram olika kunskapsbaserade stöd inom områden som berör barn och unga; rehabilitering, habilitering och hjälpmedel samt beroende, missbruk och våld. Du kommer att leda enhetens medarbetare mot goda resultat genom ditt engagemang och din förmåga att ta tillvara allas potential. I din roll skapar du genom god pedagogisk förmåga förutsättningar för goda dialoger och produktiv samverkan såväl internt på myndigheten som externt med andra myndigheter och organisationer. Du ger goda förutsättningar för enhetens medarbetare och ansvarar för enhetens kontinuerliga utvecklings- och förbättringsarbete. Du bidrar till avdelningens samlade resultat genom att aktivt delta i dess ledningsgrupp och därmed också till myndighetens verksamhetsutveckling. Tillsammans med dina chefskollegor stöttar du även avdelningschefen inför beslut. En viktig del av ditt uppdrag är att samverka med andra aktörer och representera Socialstyrelsen i olika sammanhang. I din roll som enhetschef kommer du att vara talesperson för myndigheten i främst enhetens men även andras frågor inom hälso- och sjukvård. Om dig och ditt ledarskap Som ledare och chef på Socialstyrelsen drivs du av att få människor att utvecklas och arbeta mot våra mål genom ett närvarande ledarskap. Du är trygg och pedagogisk i ditt ledarskap och du skapar tillit och bygger förtroende med din kommunikations- och samarbetsförmåga. Du levererar resultat utifrån uppdraget och driver utvecklingen framåt genom delaktighet och engagemang. Rollen kräver såväl ett helhetsperspektiv som god strategisk förmåga. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som har: • Avslutad relevant akademisk utbildning • Flerårig och aktuell chefserfarenhet med personal-, verksamhets- och budgetansvar • God kännedom om hälso- och sjukvården • Erfarenhet av att leda utvecklingsarbete i en kunskapsorganisation • Erfarenhet av förändringsledning • Kunskap om evidensbaserad praktik • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska Det är meriterande om du har: • Erfarenhet av relevant arbete i statlig myndighet • Erfarenhet av arbete inom hälso- och sjukvården • Erfarenhet av projekt enligt PM3, PPS eller liknande modell Bra att veta Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid och inleds med provanställning i sex månader. Du utgår ifrån kontoret på Västerbroplan i Stockholm, men har förtroendearbetstid och förlägger den i samråd med din chef. Din tjänstetitel blir enhetschef och din placering är på avdelningen för kunskapsstyrning för hälso- och sjukvården. När du ansöker får du besvara ett antal urvalsfrågor som är kopplade till kravprofilen i annonsen. Dina svar används som en del i urvalsarbetet och kan avgöra om du går vidare i rekryteringsprocessen eller inte. Det är därför viktigt att du svarar så utförligt och tydligt som möjligt. Vi använder inte det personliga brevet vid urvalet, därför bifogar du endast ditt CV. I urvalsprocessen kommer tester att användas. I den här rekryteringen samarbetar vi med Chefspoolen. Har du frågor om rekryteringsprocessen eller tjänsten går det bra att kontakta rekryteringskonsult Gabriella Hedlund på tel. 070-995 58 88 (nås enklast fr.o.m. 4 augusti) Om du har frågor om tjänsten går det även bra att kontakta rekryterande avdelningschef Thomas Lindén. Facklig företrädare för SACO är Isabelle Ålander,[email protected]. Facklig företrädare för ST/OFR är Anders Nordlund,[email protected]. Samtliga nås på tel. 075-247 30 00. Har du skyddad identitet? Kontakt angiven rekryteringskonsult ovan. Välkommen med din ansökan senast den11 augusti 2025 Du ansöker via Socialstyrelsens hemsidaHÄR

2 juli 2025
Sista ansökan:
11 augusti 2025
Restaurangchef/Restaurant Manager
Unik Sweden AB
Restaurang- och kökschefer

Nu söker vi en restaurangansvarig till Boxen på Luleå Tekniska Universitet! Vi letar någon som brinner för mat, dryck och kundupplevelser. På Boxen kommer du att leda och utveckla ett litet och passionerat lag. Du kommer att få jobba med fina råvaror och fina människor. Jobbet är till den största del dagtid, mån-fre men andra dagar och tider kan förekomma. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------ We are looking for a Restaurant Manager for Boxen at the Luleå University of Technology! We are looking for someone who is passionate about food, drink and customer experiences. At Boxen you will lead and develop a small and passionate team. You will get to work with beautiful ingredients and great people. The job is mostly daytime, Mon-Fri, but other days and times may occur.

2 juli 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025