STRATEGISKT OCH OPERTIV EKONOMICHEF SÖKES TILL WP WELDING
Resultat i Sverige AB
Ekonomi- och finanschefer

Vill du kombinera din expertis inom ekonomistyrning med möjligheten att bygga upp något från grunden i en verksamhet där det verkligen händer? Då kan detta vara din nästa utmaning. WP Welding – en del av den dynamiska Sjöson-koncernen – söker nu en strategisk och handlingskraftig Ekonomichef som vill spela en nyckelroll i bolagets fortsatta tillväxtresa. I denna roll får du ett helhetsansvar för ekonomifunktionen i en komplex och snabbfotad projektverksamhet, där din förmåga att navigera mellan det operativa och det strategiska kommer att vara avgörande. Här får du inte bara möjligheten att påverka – du förväntas leda utvecklingen av finansiella processer, stötta beslutsfattande och bygga en stabil grund för framtidens WP Welding. Om företaget WP Welding AB är ett snabbväxande bolag inom industrisektorn, specialiserat på svetsning i krävande miljöer och komplexa projekt. Vi är en del av koncernen Sjöson, vilket innebär att du som ekonomichef får tillgång till ett större nätverk av kompetens och stöd, men också behöver navigera i en dynamisk bolagsstruktur. Vår vardag präglas av högt tempo, pressade tidsramar, snabba beslut – och ofta utmanande beställare. Detta är inte en roll för den som föredrar stabila rutiner – här är varje vecka ett nytt race. Dina arbetsuppgifter Som Ekonomichef på WP Welding AB får du ett helhetsansvar för att bygga upp och leda ekonomifunktionen i ett bolag i kraftig tillväxt. Rollen är både operativ och strategisk – du arbetar nära verksamheten samtidigt som du skapar strukturer och driver utveckling mot ökad effektivitet och digitalisering. Du blir en nyckelperson i ledningsgruppen och samarbetar tätt med VD, projektledare, redovisningsteam och externa parter. Vi söker dig som kan ta ägarskap från dag ett – som gillar att jobba brett, tar snabba beslut när det behövs och trivs med att ha många bollar i luften i en verksamhet med komplexa projekt och högt tempo. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: • Etablera och utveckla hela ekonomifunktionen, inklusive personalansvar. • Ansvara för redovisning, bokslut, deklarationer, årsredovisningar samt kund- och leverantörsreskontra. • Projektredovisning, uppföljning och analys kopplad till lönsamhet och risk. • Budget, prognosarbete, kostnadsuppföljning och finansiell rapportering – internt och externt. • Likviditetsplanering och finansiell strategisk styrning. • Stödja organisationen i ekonomiska frågor och vara kontaktperson gentemot revisorer, myndigheter, banker och investerare. • Identifiera och driva förbättringsinitiativ inom ekonomiprocesser, med fokus på digitalisering och AI-stöd. • Utveckla och implementera interna kontroller och rutiner. • Vara bollplank till VD och andra beslutsfattare – både i affärsstrategiska och dagliga ekonomiska frågor. Det här är en roll för dig som vill vara både hjärna och motor i ekonomiarbetet – där varje vecka är en ny utmaning och du får vara med och forma arbetet framåt. Din profil För att lyckas i den här rollen behöver du vara självgående, initiativtagande och trygg i att leda både människor och siffror. Du har en mycket god förståelse för projektekonomi – gärna från en liknande verksamhet – och är van vid att arbeta i ett högt tempo med snabba svängar. Vi söker dig som har: • Minst 5–7 års erfarenhet av övergripande ekonomiarbete inklusive bokslut och ekonomistyrning. • Erfarenhet av att bygga upp eller utveckla en ekonomifunktion. • Mycket goda kunskaper i Excel och affärssystem. • Relevant utbildning inom ekonomi. • Flytande svenska och engelska samt B-körkort. Meriterande: • Erfarenhet från industrin, entreprenad eller projektbaserade verksamheter. • Kunskap om entreprenadjuridik och successiv vinstavräkning. • Erfarenhet av att implementera nya ekonomisystem eller digitala verktyg. • Tidigare chefs- eller personalansvar. . Framgångsfaktorer • Du är en "doer" som får saker att hända, även när omvärlden är rörig. • Du har projektekonomi i blodet – du förstår hur marginaler, risk och lönsamhet ser olika ut från projekt till projekt. • Du trivs i ett högt tempo där det inte alltid finns en färdig plan – och kan fatta beslut ändå. • Du är lösningsorienterad, analytisk och duktig på att kommunicera med både ekonomer och icke-ekonomer. • Du har en vilja att vara med och bygga något från grunden och vill påverka – inte bara förvalta. Om oss Resultat är ett bemanningsbolag med inriktning på rekrytering och interimslösningar inom Ekonomi, Finans, HR & Lön. Som anställd hos oss erbjuder vi friskvårdsbidrag och har kollektivavtal vilket medför tjänstepension och försäkringar. För mer information om oss, titta gärna in på vår hemsida (www.resultatab.se) och följ oss på Linkedin (https://www.linkedin.com/company/resultat-i-sverige-ab/). Ansökan Start: Enligt överenskomelse Omfattning: Heltid, 100% Placering: Göteborg, resor förekommer Lön: Enligt överenskommelse Kontaktperson: Tina L Kimming, 0723-090877 Sista ansökningsdatum: 30 september Denna tjänst är en direktrekrytering där vi på Resultat ansvarar för rekryteringsprocessen och där du blir anställd direkt hos vår kund. Låter detta som en intressant utmaning? Urval och Intervjuer kommer att påbörjas V 34. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor är du välkommen att kontakta Tina L Kimming, 0723-090877

2 juli 2025
Sista ansökan:
30 september 2025
Vikarierande verksamhetsledare
Yalla Jönköping
Övriga administrations- och servicechefer

Vill du vara med och skapa ett mer inkluderande och hållbart samhälle? På Yalla Jönköping får du möjligheten att bidra till verklig förändring – genom att stärka och utveckla kvinnor som står långt från arbetsmarknaden. Vi är ett socialt företag och en ideell förening, inspirerade av Yalla Trappan i Malmö och en del av det nationella Yallanätverket. Hos oss arbetar utrikesfödda kvinnor utifrån sina egna förutsättningar. Vi har idag fem anställda och vår vision är ett Jönköping där fler får chansen till arbete, egen försörjning och gemenskap. Om tjänsten Som vikarierande verksamhetsledare delar du ansvaret med vår arbetsledare för både strategiska och operativa frågor i den dagliga verksamheten. Ditt uppdrag innebär att du bland annat: Stöttar medarbetare i deras utveckling – både professionellt och personligt Arbetar aktivt med arbetsmiljö, trivsel och struktur Deltar i det operativa arbetet vid behov – ibland innebär det att du städar tillsammans med teamet (ingen erfarenhet av lokalvård krävs) Utvecklar rutiner och processer som stärker organisationen på lång sikt Samarbetar nära styrelsen i strategiska frågor Håller kontakt med samarbetspartners, kunder och andra externa aktörer Vi söker dig som: Är trygg i att leda människor Trivs i miljöer där inkludering, mångfald och social hållbarhet är centrala Är strukturerad, lösningsfokuserad och van att arbeta självständigt Har gärna erfarenhet från arbetsintegrerande verksamheter, föreningsliv eller företagande (meriterande) Anställningsvillkor Omfattning: Vikariat, 12 månader Start: September/oktober 2025 Tjänstgöringsgrad: Deltid (nuvarande tjänst är 50 %. Procentsatsen kan diskuteras) Lön: Månadslön Förmåner: Friskvårdsbidrag, kollektivavtal via Fremia (Branschavtal 2310 – Hälsa, vård och övrig omsorg) Ort: Jönköping Övrigt: B-körkort krävs, tillgång till bil är önskvärt

2 juli 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Butikschef till Ahlsell Strängnäs
Ahlsell Sverige AB
Chefer inom handel

På Ahlsell kommer du till en varm kultur där våra värdeord enkelhet, ansvar och öppenhet genomsyrar vår verksamhet. Värdeorden beskriver hur vi arbetar och hur vi förhåller oss till kunder, leverantörer, samhället och inte minst, till varandra. Vill du vara med och göra skillnad? Vår vision på Ahlsell - Vi bygger ett mer hållbart samhälle - beskriver vad vår verksamhet och erbjudande syftar till. På Ahlsell är vi en del av våra kunders vardag, vi hjälper dem att göra det enklare att vara proffs. På Ahlsell är medarbetarna det viktigaste vi har och tillsammans med vårt engagemang och kunskap kan vi varje dag bli bättre än igår. För att trivas hos oss gillar du att jobba i en öppen, positiv och entreprenörsdriven kultur där du får möjlighet att växa och utvecklas. Helt enkelt ”den bästa tiden i ditt arbetsliv” – vårt medarbetarlöfte till dig!   Om jobbet som Butikschef i Strängnäs  Som butikschef i Strängnäs blir du ansvarig för att leda och driva butiken mot framgång. Du kommer att få jobba mot att uppnå våra försäljningsmål, säkerställa en fantastisk kundupplevelse samtidigt som du är ansvarar för den dagliga driften och medarbetarna i butiken. Du kommer att ansvara över tre butiksäljare. Dina främsta arbetsuppgifter är: • Att leda, coacha och utveckla butiksäljarna • Ansvara för att butiken uppnår försäljningsmål och resultat • Säkerställa en hög nivå av kundservice • Inventeringshantering och varulagerkontroll • Rekrytering och utbildning av medarbetare • Att upprätthålla en nära dialog med bolagets olika segment  • Utveckla Ahlsells erbjudande av arbetskläder och profil i närområdet  Som chef har du stöd i andra ledare, HR och kollegor. Här är medarbetarengagemang ett övergripande mål och det önskar vi att du är med och utvecklar! Är du den vi söker? Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av ledarskap och butik. Du har ett starkt ledarskap och förmåga att inspirera och motivera din personal. Du är kommunikativt stark och har ett öppet, samarbetsorienterat och resultatinriktat arbetssätt. Vi vill gärna att du som söker har haft erfarenhet av liknande roll tidigare. Du får gärna ha erfarenhet från detaljhandeln med bevisad framgång inom försäljning och personalledning. Vi ser bransch- eller produktkunskap som meriterande. Därför ska du välja Ahlsell Vi har sedan starten vuxit oss stora, idag är vi marknadsledande, men behållit vår entreprenörsanda. Hos oss säljer du inte bara produkter, du erbjuder också våra kunder effektiva logistiklösningar och tjänster som skapar värde i deras processer. Här blir du en del av Sveriges största säljorganisation. Vi får ofta höra att vi är vänliga och tillmötesgående, det gör oss stolta. Vi tar vår position på allvar och arbetar för att bidra till att göra det enklare att bygga ett bättre och mer hållbart samhälle. Våra medarbetare beskriver Ahlsell som en arbetsplats där samarbetet och teamkänslan med kollegor är stark. Vi har en arbetskultur som kännetecknas av tillit och öppenhet. För oss är det viktigt att ta tillvarata på våra medarbetares olikheter och vi vill verka för en inkluderande kultur där du kan vara dig själv. Det finns stora möjligheter att utvecklas och växa inom Ahlsell – du påverkar din egen väg framåt. Läs mer om vad det innebär att jobba på Ahlsell - Om Ahlsell | Jobba hos oss Vad händer nu? På Ahlsell arbetar vi med kompetensbaserad rekrytering och vill att Ahlsell ska spegla våra kunder och samhälle. Därför strävar vi efter att anställa nya kollegor med olika bakgrund, kompetenser, kunskap och erfarenhet. Tester kan förekomma som en del i vår kompetensbaserade rekryteringsprocess. Vi läser ansökningarna löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt, men senast 250810. Start enligt överenskommelse  Placeringsort Strängnäs För frågor om tjänsten, kontakta rekryterande chef Susanne Mortensen +46722264745, alt på mail: [email protected]     Fackliga representanter för Unionen når du via Lena Bergman, telefon 072 716 98 31.  Varmt välkommen med din ansökan!   Ahlsell finns där människor bor, arbetar och lever sina liv. Som ledande distributör av teknisk installation driver vi tillsammans med våra kunder utvecklingen för de som tillverkar, installerar, bygger, reparerar och underhåller. Med ett brett sortiment av hållbara produkter och tjänster, vår specialistkunskap och med logistik i världsklass är det vårt jobb att göra våra professionella kunders vardag enklare. Med en omsättning på ca 50 miljarder SEK, ca 7 500 medarbetare, över 300 butiker och fyra centrallager, gör vi allt för att uppfylla vårt kundlöfte: Ahlsell gör det enklare att vara proffs.

2 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Ekonomiansvarig till Byggstål Peter Södergren AB
Testhuset Urval & Utveckling AB
Ekonomi- och finanschefer

Är du en trygg ekonom som vill ta helhetsansvar i en jordnära entreprenadverksamhet? Byggstål söker dig som vill kombinera operativt ekonomiarbete med affärsnära analys – i en fri roll nära både ledning och projekt. Om tjänsten Byggstål söker en affärsnära och trygg Ekonomiansvarig som vill vara med och utveckla ekonomifunktionen i ett stabilt entreprenadföretag med stark laganda. Rollen är central i bolaget och innebär helhetsansvar för ekonomi, redovisning, bokslut, avtal, controlling och administration kopplat till våra projekt. Som Ekonomiansvarig är du ett viktigt bollplank till VD och projektledare i finansiella och affärsmässiga frågor. Du arbetar såväl operativt som strategiskt, med löpande bokföring, avstämningar och rapportering – men också med budget, bokslut och projektuppföljning. Du är med och säkrar lönsamheten i våra uppdrag genom affärsmässig controlling, god styrning och relevant analys. Du ansvarar även för att våra avtal, rutiner och regelverk följs. Du har ett nära samarbete med VD, ekonomiassistenten och projektledarna, och bidrar till förbättringar i både arbetssätt och system. Arbetsuppgifter Bokföring, avstämningar och rapportering Årsbokslut och budgetarbete Projektuppföljning och controlling Skattedeklarationer och moms Avtalshantering och partnering-fakturering Systemansvar för vårt ekonomiverktyg (Briljant) Stötta och vägleda ekonomiassistent Vara strategisk partner till VD och projektägare Tjänsten är heltid och placerad på vårt kontor i Karlstad. Om dig I den här rollen behöver du vara en strukturerad och noggrann person som har lätt för att skapa ordning och reda i bokföring, avtal och rapportering. Du trivs med att ta ansvar, säkerställer att deadlines hålls och har en analytisk förmåga som hjälper dig att förstå projektekonomins påverkan och bidra med relevanta beslutsunderlag. Samtidigt är du engagerad och drivande – du tar ägarskap över ekonomin, ser förbättringsmöjligheter i rutiner och system, och är inte rädd för att initiera och genomföra förändringar. Vi värdesätter också din lyhördhet och samarbetsförmåga. Du har ett inkluderande förhållningssätt, stöttar kollegor i organisationen och är en naturlig samtalspartner för både VD och projektledare. Din prestigelöshet och praktiska inställning gör att du trivs i en vardag där du får jobba både strategiskt och operativt. Krav Dokumenterad erfarenhet av redovisning och bokslut Vana att arbeta brett med ekonomi i mindre eller medelstort företag Praktisk erfarenhet av projektcontrolling God datorvana och erfarenhet av ekonomisystem God kommunikativ förmåga och trygghet i rollen som ekonomiansvarig Meriterande Erfarenhet från bygg- eller projektintensiv bransch Kunskap om partnering och entreprenadavtal Användare av ekonomisystemet Briljant Är det dig vi beskriver? Sök då till den här fina möjligheten! Om oss Byggstål Peter Södergren AB är ett modernt entreprenadföretag med över 100 års erfarenhet. Vi är specialister på stålkonstruktioner – från trappräcken till hela köpcentra – och erbjuder helhetslösningar från konstruktion till montering. Vi är en platt organisation med korta beslutsvägar och stark lagkänsla. Vi bygger för framtiden – i stål. Hos oss får du en vardag med högt i tak, mycket frihet och där prestigelöshet, ansvarstagande och samarbete värdesätts. Om rekryteringsprocessen I den här rekryteringen samarbetar vi med Tacting där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser genomför Tacting en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling. Om du har frågor är du välkommen att kontakta Elin Skau på 073-529 69 67, [email protected] eller Ulf Holmgren på 076-307 10 29, [email protected] Välkommen in med din ansökan senast 3 augusti.

2 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Head of IT Enterprise Services till BAE Systems Sverige

Till våra företag som finns i Bofors och Örnsköldsvik söker vi nu en erfaren, strategisk och drivande IT-chef som vill ta helhetsansvar för våra centrala IT-tjänster i en organisation med höga säkerhetskrav och tillväxt. [PM1] I denna roll kommer du jobba både operativt och strategiskt där du säkerställer att[PM2]  verksamheten har en modern och stabil IT-miljö. Din framtida utmaning Som Chef för IT-avdelningen rapporterar du till CIO och ha ett nära samarbete med övriga avdelningar inom sektionen vilka är ”Business Solutions”, ”PMO Digitalization and Business Improvements” samt ”Cyber Security and Compliance”. Ditt ansvar är IT-avdelningen (Enterprise Services) där du ansvarar för en säker, stabil och effektiv IT-leverans av bland annat arbetsplats, service desk, nätverk och infrastruktur. Du leder och utvecklar IT-avdelningen för att säkerställa effektiva arbetsmetoder och supportprocesser. Avdelningen är primärt en beställarorganisation och jobbar främst med underleverantörer. Ansvarsområden Strategisk, taktiskt och operativt styra IT-leveransen. Leda och utveckla IT-funktionen för att säkerställa stabil, kostnadseffektiv och säker IT-drift. Säkerställa att IT-miljön är i linje med affärsmål och verksamhetsstrategier. Stödja och leda interna service delivery managers med struktur och riktning. Driva och säkerställa att digitala initiativ implementeras och anpassas framgångsrikt i verksamheten. Säkerställa tydlig och effektiv styrning av leverantörer. Samverka med interna och externa intressenter för att identifiera möjligheter för innovation och effektivisering. Ansvara för säkra och stabila OT-teknologier. Samverka med applikationsförvaltnings-, informationssäkerhets- och arkitekturorganisationen. Leda och ansvara för våra partners. Personal-, arbetsmiljö- och budgetansvar ingår i tjänsten.  Vi söker dig som: Relevant akademisk examen inom exempelvis teknik, IT, ekonomi eller management. Har flera års erfarenhet av ledande roller inom IT-drift eller infrastrukturtjänster. Starkt affärssinne och förmåga att driva en outsourcad leverantörskedja. Kunskap om IT-arkitektur och driva långsiktig modernisering. Erfarenhet av ITIL och processutveckling i en multisourcad leverans. Djup förståelse för IT-säkerhet och informationssäkerhet, inklusive hur dessa tillämpas i driftmiljöer. God kommunikativ och pedagogisk förmåga för att skapa engagemang och tydlighet på alla nivåer i organisationen. Starka ledarskapsförmågor och vana att arbeta tvärfunktionellt. Flytande svenska och engelska i tal och skrift.  Vad du blir en del av Hos oss kommer du att ha kul på jobbet och ingen dag kommer att vara den andra lik! Du kommer att få vara med när produkten blir till från idé till dess att den rullar ut till kund. Du kommer att få jobba med framtidens teknik i ett globalt företag där du har stora möjligheter till kompetens & karriärutveckling.   Om du inte kan se filmen, klicka på länken: https://youtu.be/sbvv-Jm2PhI BAE Systems levererar några av världens mest avancerade, teknikledande lösningar inom försvar, flyg och säkerhet. Vi har 100 000 kvalificerade medarbetare i mer än 40 länder. Genom att vi arbetar tillsammans med kunder och lokala partners, levererar vi produkter och tjänster med militär kapacitet, som skyddar människor och den nationella säkerheten samt säkrar viktig information och infrastruktur. Om BAE Systems Hägglunds  BAE Systems Hägglunds fokuserar på utveckling, tillverkning, integration och support av ett brett spektrum av militära fordon till kunder över hela världen. Våra främsta produkter är medeltunga stridsfordon (CV90), bepansrade terrängfordon (BvS10), stöd och support samt elhybrida drivsystem för den civila marknaden. Pålitlig, Innovativ och Djärv är ledorden för vår verksamhet. Läs gärna mer om Örnsköldsvik och Höga Kusten på www.jobbaochlev.se/ - www.inspiration.ornskoldsvik.se - www.hogakusten.com/sv Om BAE Systems Bofors BAE Systems Bofors är ett högteknologiskt företag som utvecklar och integrerar vapensystem. Företaget har ca 650 anställda och har ett omfattande samarbete med underleverantörer både i närområdet och i övriga Europa. De huvudsakliga produkterna som tillverkas är artilleripjäser, marina pjäser, intelligent ammunition och fjärrstyrda vapensystem. Man tillhandahåller även teknologier och anpassat underhållsstöd. Företaget är en nationell resurs med unik spetskompetens vad gäller pjässystem inklusive avancerad ammunition. Här får du stöd att möta dina utmaningar på bästa sätt. BAE Systems Bofors är en del av en stor koncern vilket skapar globala möjligheter och internationella erfarenheter. Som anställd erbjuds du program för personlig utveckling och utbildning om du har ambitioner att växa både på ett personligt och ett kompetensmässigt plan. BAE Systems Bofors vill att du ska trivas både på och utanför jobbet, därför satsar man på områden som bidrar till att du kan hitta en god balans i livet Kontaktperson Har du frågor kring tjänsten, kontakta rekryteringskonsult Ola Pettersson, Axö Consulting AB, 070 - 377 02 45. Urval och intervjuer sker efter sista ansökningsdatum Ansök via denna https://baesystems.varbi.com/what:job/jobID:842082/ Vi arbetar med försvarssekretess, vilket innebär både legala krav samt speciella krav från våra kunder på oss som företag. Befattningen är placerad i säkerhetsklass, den som anställs ska därför genomgå säkerhetskontroll och drogtest. Tjänsten är tillsvidareanställning, placeringsort är Karlskoga eller Örnsköldsvik. Övrigt Resor förekommer frekvent i tjänsten till våra verksamhetsorter. Även resor till leverantörer förekommer samt enstaka utlandsresor.

2 juli 2025
Sista ansökan:
12 augusti 2025
Avdelningschef till Öron-, näsa- och halskliniken
REGION VÄRMLAND
Chefer inom hälso- och sjukvård

Vill du vara med och leda en dynamisk arbetsplats med stort fokus på patientsäkerhet och kvalitet? Öron-, näsa- och halskliniken (ÖNH) i Värmland söker nu en engagerad avdelningschef till avdelning 16 och mottagningen. Här får du möjligheten att arbeta nära kollegor och medarbetare, där din kompetens och engagemang är avgörande för att driva verksamheten framåt. Ta chansen att vara en del av vårt ledningsteam och bidra till att skapa en arbetsplats där utveckling och samarbete står i fokus. Din arbetsplats Öron-, näsa- och halskliniken ingår i område kirurgiska specialiteter och har ett länsövergripande ansvar för ÖNH-sjukvården i Värmland. Verksamheten har i dagsläget ungefär 140 medarbetare och den huvudsakliga verksamheten bedrivs i Karlstad där vi har vår avdelning och vår mottagningsverksamhet, med cirka 60 medarbetare. Länsmottagningar finns även i Arvika, Säffle och Kristinehamn. Vi bedriver även jourverksamhet som på kvällar helger och nätter är förlagda på avdelning 16. Där har vi 10 slutenvårdsplatser i egen regi. Övrig tid är vår akutmottagning förlagd till ÖNH-mottagningen. På avdelningen bedrivs sedvanligt avdelningsarbete. Samarbetet mellan mottagning och avdelning är tätt och många sköterskor och undersköterskor har rotationstjänster med helgtjänstgöring två helger av sex. På mottagningen bedriver vi specialiserad öppenvårdsmottagning. Det innebär förutom sedvanligt mottagningsarbete även en del funktionsundersökningar. På mottagningen har vi även ett remisskansli, rådgivning, kontaktsköterskor och operationskoordinatorer och vi bedriver mottagnings- operationsverksamhet. Kliniken har ytterligare två enheter med länsövergripande ansvar: Hörselvården och Sömnapnémottagningen med två egna avdelningschefer. Dina arbetsuppgifter Som avdelningschef ansvarar du för avdelning och mottagning och arbetar tillsammans med dina 60 medarbetare för att bedriva högkvalitativ vård. Här erbjuds du ett omväxlande arbete där du tillsammans med engagerade kollegor och medarbetare arbetar för verksamhetsutveckling, stärkt kvalitet och patientsäkerhet. Utifrån verksamhetens mål har du personal-, budget- och verksamhetsansvar med fokus på kvalitet och måluppfyllelse. I ditt uppdrag har du ett nära samarbete med verksamhetschef och biträdande avdelningschef som är ett administrativt stöd och samarbetspartner i det dagliga arbetet. Som avdelningschef ingår du i ÖNH:s ledningsgrupp tillsammans med övriga chefer inom verksamheten och rapporterar till verksamhetschefen. I din roll har du även tillgång till stödfunktioner såsom HR och ekonomicontroller. Regionens ledarskapsenhet erbjuder också chefsstöd, handledning, coaching samt mentorskap Dina kunskaper och kompetenser Vi söker dig som är sjuksköterska med intresse för ledning och utveckling inom hälso- och sjukvård. Erfarenhet från ÖNH-sjukvård är meriterande. Du har ett coachande ledarskap, är prestigelös och har förmåga att se helheten. Du är lyhörd för verksamhetens och medarbetarnas behov och arbetar aktivt med att leda och utveckla ditt team. Du är en närvarande chef som arbetar på plats i verksamheten. Om Region Värmland Vi är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass. Läs mer om hur det är att https://regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss/vara-formaner, och följ oss på sociala medier.  Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan.  Övrigt I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning. Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Kompetensförsörjningsenhet HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i Varbi. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

2 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Sektorchef till bildning och lärande i Kungälv
Kungälvs kommun
Chefer inom grund- och gymnasieskola samt vuxenutbildning

Kungälvs kommun söker dig som vill göra skillnad! Vi behöver professionell och motiverad personal för att leverera välfärdstjänster med hög kvalitet. Här går engagemang och professionell service hand i hand samtidigt som du är med och påverkar människors vardag och samhället i stort. En bra arbetsplatskultur och stöd för din personliga utveckling är viktigt för oss. Din insats räknas!  De värderingar som vi arbetar efter är mod, respekt och medskapande. En nyckel för att bygga en framgångsrik organisation är att det finns ett bra ledarskap. Som ledare hos oss är du en viktig faktor till framgång för Kungälvs utveckling. Du får tillsammans med medarbetarna utveckla våra verksamheter utifrån de mål och uppdrag vi har fått av medborgare och politiker. Välkommen till Kungälv! Beskrivning Vill du bidra till att Kungälv blir nationellt framstående inom skolan? Kungälvs kommun söker sektorchef tillika skolchef med ansvar för utbildning för alla åldrar. Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av att leda andra chefer/rektorer och av att driva förändringsarbete med goda resultat. För att lyckas i uppdraget behöver du vara tydlig, trygg och modig i ditt ledarskap samt ha dokumenterad erfarenhet av att skapa välfungerande organisationer. Vårt uppdrag är att erbjuda förskola, pedagogisk omsorg och fritidshem, att anordna utbildning för elever i grundskola, anpassad skola och gymnasieskola. I sektorn ingår idag även kulturskolan och biblioteksverksamheten. Tillsammans med engagerade och kompetenta medarbetare driver ni den pedagogiska utvecklingen framåt med barnen och eleverna i centrum, alla elever ska nå sina mål. Som sektorchef är du direkt underställd kommundirektören och har en viktig roll i förvaltningsledningen samt har ett tydligt uppdrag från politiken att nå de uppställda målen. Tillsammans med verksamhetscheferna planerar du och följer upp resultat. För att få en nationellt framstående skola är du en kommunikativ, driven och resultatfokuserad chef som arbetar strategiskt och strukturerat samt följer upp resultat som gynnar skolutveckling. Du bygger stark gemenskap och inspirerar till engagemang och delaktighet. Att se till kommunens bästa som helhet är en självklarhet för dig. Du har genuint intresse för lärande och att du är väl förtrogen med skollagen och de övriga lagar och styrdokument som styr verksamheterna inom barnomsorg och utbildning. Du är väl insatt i skolans uppdrag. Kungälv har ett nära samarbete med näringslivet sedan många år och bedriver ett samarbete regionalt och centralt i olika nätverk, bland annat Ungföretagsamhet (UF) nätverket vilket kräver att du är social och utåtriktad då du kommer att representera och företräda Kungälv i dessa sammanhang. Arbetsuppgifter Ditt ansvarsområde spänner över hela utbildningsområdet - från förskola till vuxenutbildning samt kompetenscentrum. Du har ett tydligt uppdrag från politiken i kommunen att nå de uppställda målen. Tillsammans med verksamhetscheferna planerar du och följer upp resultat. Du är öppen för att prova nya lösningar och har erfarenhet av att leda andra chefer samt av att driva förändringsarbete med goda resultat. För att lyckas i uppdraget behöver du vara tydlig, trygg och modig i ditt ledarskap samt ha dokumenterad erfarenhet av att skapa välfungerande organisationer. Kvalifikationer Vi söker dig som har högskoleutbildning/examen som av arbetsgivaren bedöms relevant. Erfarenhet av att ha arbetat som chef inom skolan och förstå den politiska kontexten. Erfarenhet av facklig samverkan och samverkansarbete. Flerårig erfarenhet av att leda andra chefer/rektorer. Dokumenterad erfarenhet av att skapa välfungerande organisationer. Du är tydlig och lyhörd, bjuder in till dialog och skapar engagemang. Du är resultatorienterad och strukturerad. Du är väl förtrogen med skollagen och de övriga lagar och styrdokument som styr verksamheten. Meriterande Erfarenhet av att ha arbetat som chef inom den kommunala skolan. Erfarenhet från samarbete både på regional och kommunal nivå. Erfarenhet från kulturverksamhet. Vi förutsätter ett genuint intresse för lärande och att du är väl förtrogen med skollagen och de övriga lagar och styrdokument som styr verksamheterna inom barnomsorg och utbildning och att du är väl insatt i skolans kompensatoriska uppdrag. Ansökan Formell ansökan till tjänsten registrerar du via www.kungalv.se. I denna rekrytering samarbetar vi med Source Executive. Frågor om tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Anna Ekedorff 0709-52 53 68 och Elnaz Adilipour 0733-52 34 81. Under sommaren har vi något längre svarstider på grund av semestertider. Vi hanterar din ansökan så snart vi kan och tackar för ditt tålamod. Urval och återkoppling sker från vecka 32. Då tjänsten kan komma att placeras i säkerhetsklass kan det bli aktuellt med säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen. Tester och arbetsprov kan komma att ingå som en del av rekryteringsprocessen. Vi genomför också bakgrundskontroller på slutkandidaterna, vilket inkluderar kontroll av examensbevis eller annat dokument som styrker din utbildning. Varmt välkommen med din ansökan! Övrigt - Ansökan tas endast emot digitalt via kungalv.varbi.com - Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju. - Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak. - Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden. - Vi använder oss av digitala verktyg och i arbetet kan du komma att behöva använda dig av e-legitimation. - Innan eventuell anställning kräver vi att giltigt identitetskort där medborgarskap framgår samt giltigt arbetstillstånd uppvisas. - Provanställning kan komma tillämpas enligt kollektivavtal. - Inom de verksamheter där arbete med barn förekommer kräver arbetsgivaren in utdrag ur belastningsregistret innan tillsättning av tjänsten. - Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta rekryteringsansvarig för hantering av din ansökan. - Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. - Kungälvs kommun har upphandlade avtal.

2 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Restaurangchef
Göteborgsfamiljen AB
Restaurang- och kökschefer

Linnéstadens självklara Public House med galen puls från tidig morgon till sen kväll. Känslan präglas av en Italian Espressobar med influenser från en Jewish-deli i NYC såväl som en PUB i Shoreditch. Om dig I rollen som restaurangchef visar du vägen för dina ambitiösa medarbetare och är en förebild i ditt kunnande såväl som med din positiva energi. Vi söker dig som växer med utmaningar, är positiv och lösningsorienterad. Du har ett coachande ledarskap och tillsammans med ditt team jobbar ni med tydlig kommunikation och är lyhörda mot varandra samt era gäster. Du har tidigare arbetat i restaurangbranschen i minst ett par år, varav minst ett år i en ledande roll, och har med dig god erfarenhet av både service och bararbete. Har du dessutom baristakunskaper ser vi det som en extra bonus. I ditt ledarskap är du ödmjuk, tillitsfull och du är inte rädd för att hugga i när det behövs. Du är den naturliga ledaren som brinner för service och med din flexibilitet så tar du dig an utmaningar med ett leende på läpparna. Omfattning: Heltid Lön: Efter överenskommelse Startdatum: Uppstart i augusti Sista ansökningsdag: Urval sker löpande Anställningsform: Inleds med en provanställning följt av en tillsvidareanställning. www.Kafemagasinet.se

2 juli 2025
Sista ansökan:
19 december 2025
Nippon Gases söker en Produktionsledare!
Roi Rekrytering Sverige AB
Produktionschefer inom tillverkning

Som Produktionsledare i vår Fyllningsstation ansvarar du för att leda det dagliga arbetet med fyllning, hantering och distribution av gasprodukter. Du säkerställer att verksamheten bedrivs enligt gällande säkerhetsföreskrifter, kvalitetskrav och produktionsmål. Rollen innebär både operativt och administrativt ansvar samt personalledning. Ansvarsområden Leda och fördela det dagliga arbetet i Fyllningsstationen. Säkerställa att fyllningsprocesser sker enligt säkerhets- och kvalitetsrutiner. Övervaka produktionstakt, rapportera avvikelser och föreslå förbättringar. Ansvara för att utrustning och maskiner underhålls och kontrolleras regelbundet. Genomföra riskbedömningar och säkerhets ronder. Introducera och utbilda ny personal i rutiner och säkerhetsföreskrifter. Samarbeta med andra avdelningar såsom logistik, underhåll och kvalitet. Dokumentera och rapportera produktion, incidenter och förbättringsförslag. Vi erbjuder Vår slogan för våra anställda är; Grow our People to Grow our Business. Vi satsar på var och en av våra anställda genom att både skapa utvecklingsmöjligheter och kompetenshöjning. Våra anställda är verksamhetens viktigaste tillgång, därför investerar vi kontinuerligt i våra medarbetare. Vår syn är att människor som trivs på sin arbetsplats också främjar den lokala arbetsmiljön och därmed också skapar framgång.  Vi är en stabil arbetsgivare med långsiktiga målsättningar. Du som medarbetare på Nippon Gases får tjänstepension, sjukvårdsförsäkring, friskvårdsbidrag, kontinuerlig utbildning och marknadsmässiga villkor. Job requirements Kvalifikationer och Erfarenheter För att lyckas i rollen ser vi att du har följande kvalifikationer och erfarenheter: Teknisk utbildning på gymnasienivå eller motsvarande (gärna inom industri, kemi eller processteknik). Meriterande om du har en ledarskapsutbildning. Minst 3 års erfarenhet från liknande roll inom industriell produktion, gärna med gas eller kemikalier. God förståelse för säkerhetsföreskrifter inom hantering av gaser (t.ex. ADR, ATEX, trycksatta behållare). Kännedom om LEAN, 5S eller andra förbättringsmetoder är meriterande. Goda IT kunskaper, flytande svenska och engelska samt körkort. Du är strukturerad, noggrann, ansvarstagande och lösningsorienterad med en god kommunikationsförmåga. Du är trygg i ditt ledarskap och sätter stor vikt vid att dina medarbetare ska trivas på arbetsplatsen. Du har en förmåga att arbeta både självständigt och i team och har en hög säkerhetsmedvetenhet. Omfattning Heltid Placering: Köping Rapporterar till: Platschef Nippon Gases erbjuder ett stimulerande arbete där du är en del av ett produktiomsteam. Vi är en marknadsorienterad organisation som är övertygade om att grunden till nöjda kunder är motiverade och nöjda medarbetare som alltid presterar sitt bästa. För oss är det viktigt att all tillgänglig kompetens på arbetsmarknaden kan tillvaratas. Vi eftersträvar därför mångfald och välkomnar alla sökande. Ansökan Sista ansökningsdag: 2025-08-15 urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. About Us Nippon Gases is one of the leading companies in the industrial and medical gases business in Europe. We service more than 150,000 customers and have a diversified involvement in broad industries such as healthcare, food, manufacturing, metallurgy, chemical products, electronics and energy. We aim to create social value through innovative gas solutions that increase industrial productivity, enhance human well-being and contribute to a more sustainable future. Making life better through gas technology. What can you expect from us? We are an industrial company in which safety and integrity come first, as it could not be otherwise. We bet on the talent of each of our employees, creating opportunities for development and learning, as well as offering an environment of personal conciliation. Our employees are the key to achieve high customer satisfaction and be, day by day, your choice. We have a high commitment to society and respect for the environment. These values make us a great company with solid and continuous financial results. Equal Opportunity Employment Policy Nippon Gases is a company committed to equality and promotes an inclusive work environment free of any type of discrimination and harassment. We believe that the diversity of talent strengthens and increases our success. We have equality policies that guarantee employability and increase opportunities for all candidates.

2 juli 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Biträdande verksamhetschef för grundskolan
Kristianstads kommun
Förvaltnings- och planeringschefer

Att vara biträdande verksamhetschef för alla grundskolor i Kristianstads kommun är inget vanligt uppdrag det är ett av de viktigaste uppdrag man kan ha. Det kommer att ställa höga krav på dig och utmana dig på många sätt. Men det kommer också att ge dig möjligheten att varje dag göra verklig skillnad för varje elev och med omtanke om varje medarbetare. Tillsammans med mig har du chansen att bidra till något större. Är du den jag söker för det här uppdraget? För mig som ledare börjar allt med samarbete, insikten om att ingen är starkast ensam. Relationer är centrala, det är i mötet mellan människor som utveckling sker. Ledarskap handlar inte om titlar, utan om förtroende. Det växer i vardagens handlingar, i hur du möter andra och i viljan att själv förändras Och så krävs modet. Mod att testa nytt, att misslyckas och lära om. För det är i det modiga steget som förändring börjar. Eller som Astrid Lindgren sa "En bra ledare visar vägen, inte genom makt, utan genom att inspirera" Nyfiken? Läs mer och jag ser fram emot din ansökan! /Magne ARBETSUPPGIFTER Att vara biträdande verksamhetschef inom barn- och utbildningsförvaltningen innebär att tillsammans med, och under verksamhetschefs ledning, ansvarar för och utvecklar verksamhet, medarbetare och ekonomi inom grundskolan. Som biträdande verksamhetschef arbetar du i första hand operativt under verksamhetschefs ledning inom ditt verksamhetsområde. Du rapporterar direkt till verksamhetschef som också är din närmaste chef. Du arbetar i olika grupper med olika syften för att styra, stödja och utveckla förvaltningens samtliga verksamheter. Du förväntas biträda verksamhetschef inom grundskolan med underlag och sakkunnig kompetens inför beslut, ta ansvar för och respektera fattade beslut och i verksamhetsområdet arbeta för att förankra, implementera och följa upp fattade beslut. Inom ditt verksamhetsområde leder du en grupp främst med rektorer och i förekommande fall enhetschefer och arbetar med kollegialt lärande, samsyn och likvärdighet. Du verkar för att verksamhetsområdet drivs mot uppsatta mål bl a utifrån kommunens vision, förvaltningens styrkort och verksamhetsplan. Du förväntas verka för en samarbetskultur med rektorer/enhetschefer som även möjliggör ett ändamålsenligt samarbete mellan rektorer/enhetschefer och förvaltningschef tillika skolchef. En kultur där medinflytande, positiv återkoppling och förtroendet för ledningen stärks genom de forum för dialog du, tillsammans med verksamhetschef är med och arrangerar och leder. Tillsammans med verksamhetschef verkar du för att driva systematiskt kvalitetsarbetet och skolutveckling mot ökad måluppfyllelse genom analyser av underlag och kvalitetsdialoger. Du förväntas vidare att verka mot att skapa likvärdiga utbildningsförutsättningar för barn och elever. Du kommunicerar internt och externt hur lärares undervisningsskicklighet kan se ut och tydliga förväntningar på hur rektorns pedagogiska ledarskap gör skillnad för barn och elever samt säkerställer även att ditt eget arbete bidrar. KVALIFIKATIONER Som person har du en mål- och resultatinriktad inställning med god förmåga att sätta upp mål, initiera aktiviteter och driva arbetet mot uppsatta resultat. Du är kommunikativ, med förmåga att skapa kvalitativ kommunikation och ge tydlig, konstruktiv feedback. Med en utvecklingsinriktad och strategisk ådra bidrar du aktivt till att utveckla verksamheten, fatta välgrundade beslut och analysera information ur ett långsiktigt och helhetsperspektiv. Du har en god planeringsförmåga och är skicklig på att organisera, prioritera och följa upp arbete på ett strukturerat sätt. Ditt ledarskap präglas av professionalitet, tillit och coachande förhållningssätt, där du uppmuntrar medarbetare att ta ansvar inom tydliga ramar och skapar ett klimat där människor växer. Att visa respekt och agera som en god ambassadör, både internt och externt är en självklarhet. Du har god förmåga att bygga förtroendefulla relationer samt hantera potentiella konflikter på ett konstruktivt och lösningsfokuserat sätt. Du har examen om minst 180hp från universitet eller högskola med inriktning mot skolväsendet. Genomförd statlig rektorsutbildning krävs för tjänsten. Det är meriterande om du har fortbildning för rektorer på högskolenivå, skolchefsutbildning eller annan ledarutbildning inom förskola eller skola som arbetsgivare bedömer som motsvarande, även inom handledning eller coachning. Vi vill att du har cirka 10 års aktuell arbetslivserfarenhet inom förskola eller skola, varav ca tre från en chefsbefattning inom utbildningssektorn med ansvar för verksamhet, medarbetare och ekonomi. Du har erfarenhet av arbetsmiljöarbete och samverkan med fackliga organisationer. Vi förutsätter att du har kunskaper kring de författningar och lagar som styr utbildningen inom grundskolan. Det är meriterande om du haft formellt chefsansvar för chefer. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete i ledande befattning i politiskt styrd organisation eller av arbete i ledande befattning gentemot en styrelse Du är bra på att uttrycka dig på ett tydligt och professionellt sätt i det svenska språket, både muntligt och skriftligt. Naturligtvis har du god digital kompetens för att kunna utveckla verksamheten och som ett redskap i ditt dagliga arbete. När vi vill erbjuda dig tjänsten krävs det att du visar upp ett utdrag ur polisens belastningsregister för att vi ska kunna anställa dig, enligt bestämmelser i 2 kap. 31-33 §§ i skollagen. ÖVRIGT Fackliga kontaktpersoner är: Caroline Ström, Sveriges Lärare, 0734698228 Emma Persson, Vision, [email protected] Kommunal, [email protected] Agneta Roth, Vårdförbundet, [email protected] Sveriges skolledare, [email protected] Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer alternativt lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via medborgarcenter 044-13 50 00. Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.

2 juli 2025
Sista ansökan:
4 augusti 2025