Stadsfastighetsförvaltningen skapar miljöer där livet får ta plats genom att planera, bygga, hyra in, förvalta och utveckla lokaler och utemiljöer för Göteborgs Stads verksamheter. Varje dag är hundratusentals göteborgare verksamma i förskolor, skolor, vård- och omsorgsboenden och andra lokaler som vi sköter om. Gemensamt med stadsmiljöförvaltingen, exploateringsförvaltningen och stadsbyggnadsförvaltningen har vi ett samordnat ansvar för stadsutvecklingen i Göteborgs stad. Detta innebär en delad ansvarsfördelning och roller utifrån skeden: planering; genomförande och förvaltning med mål att bidra till en sammanhållen, effektiv och transparent stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv i staden. ARBETSUPPGIFTER Som avdelningschef kommer du tillsammans med dina chefskollegor i förvaltningens ledningsgrupp arbeta för en effektiv och sammanhållen stadsutvecklingsprocess utifrån ett hela staden perspektiv. Som representant för stadsfastigheter arbetar du utifrån skedet analysera och planera stadsutveckling samt projektutveckling. Du arbetar med ett processinriktat och kund fokuserat arbetssätt med starkt utvecklingsfokus. Du verkar också för en transparent samarbetskultur i Göteborg stad och i den egna förvaltningen. Vidare medverkar du i och ansvarar över strategiska beslut som berör hela förvaltningen, samt bistår direktör och nämnden med sakkunskap och med den specifika kompetensen för din avdelning. Du arbetar aktivt med förvaltningens kultur- och värdegrundsarbete och ansvarar för att det genomsyrar avdelningens styrning, ledning och uppföljning samt det dagliga arbetet hos samtliga medarbetare och chefer. Du ansvarar för avdelningens verksamhetsplanering i nära samarbete med direktören och övriga chefer i förvaltningsledningen. Du har personal- arbetsmiljö- och budgetansvar för din avdelning och arbetar för en god, hållbar och hälsosam arbetsmiljö för avdelningens alla medarbetare samt värnar om en god facklig partssamverkan. I tjänsten ingår även: • Huvudansvaret för att planera och samordna deltagande i skedet Analysera och planera stadsutveckling samt projektutvecklingen i Planera utbyggnad (initiera och utreda) • Ansvarar för lokalförsörjningsplaneringen och ska bidra med behov och underlag utifrån genomförande- och förvaltarperspektivet i den taktisk planeringen. • Planeringsansvar för att utveckla och säkerställa lokalernas värde genom strategisk och långsiktigt hållbar fastighetsförvaltning för en lokalförsörjning i balans. • Uthyrnings- och beställarfunktionsansvar med kundbehov, mål och strategier som utgångspunkt. • Utveckla struktur, process och metod för lägre kostnader som möter de verksamhetsdrivande nämndernas långsiktiga behov i nära samverkan med andra avdelningar. • Planeringsansvar, för drift och underhåll, fastighets utveckling, projektutveckling och överlämning av fastighet till exploatering inför exploatering alternativt försäljning i nära samverkan med övriga avdelningar. KVALIFIKATIONER Du har erfarenhet av arbete i ledningsgrupp och är van att med lyhördhet och dialog driva dina frågor. Du besitter också god kunskap kring rådande lagar, avtal och regelverk inom aktuellt verksamhetsområde, samt inom det ekonomiska ramverket för kommunal/regional verksamhet. Vidare vill vi att du har en magisterexamen inom relevant utbildningsområde kopplat till området och som bedöms relevant för tjänsten. Du känner dig trygg med att tillsammans med både kollegor och medarbetare strategiskt driva förändrings- och utvecklingsarbete. Du har erfarenhet av arbete med personal- arbetsmiljö- och budgetansvar samt av att leda chefer. Du har också kunskaper om facklig partssamverkan och arbetsmiljölagstiftningen. Vi ser även att du har en bred erfarenhet av strategisk fastighetsförvaltning och fastighetsutveckling. Ditt ledarskap präglas av god kommunikativ förmåga, social kompetens och ett prestigelöst förhållningssätt. Andra viktiga förmågor är att kunna väga in olika perspektiv där helheten blir så bra som möjligt och att kunna tänka och agera långsiktigt. ÖVRIGT Vi erbjuder en arbetsplats i utveckling och med framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vi arbetar i trevliga lokaler och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Stadsfastigheter arbetar för ett hållbart arbetsliv där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ett rikt liv också utanför arbetet. Vi erbjuder dig ett utvecklings och ett innovationsklimat som ger dig goda möjligheter till karriärutveckling. Inom förvaltningen tillämpar vi ett tillitsbaserat ledarskap som grundar sig i den inkluderande arbetsplatsen. Vi strävar efter att ha en jämn fördelning mellan kvinnor och män och en spridning när det gäller ålder på enheten. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet. Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt id och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige. Till de tjänster där det finns krav på utbildning kommer du som går vidare i rekryteringsprocessen att få lämna in underlag som styrker din utbildning, t.ex. legitimation eller examensbevis. Du kan även bifoga dem direkt i din ansökan. Som anställd inom Göteborgs Stad omfattas du av allmän tjänsteplikt, utifrån lagen om totalförsvarsplikt. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Staffanstorp är en ung och expansiv kommun med drygt 27 000 invånare, ett av Sveriges bästa näringslivsklimat, attraktiva boendemiljöer och skolor i den absoluta rikstoppen. Våra cirka 1200 medarbetare arbetar för att skapa en högkvalitativ service, trygghet och livskvalitet för våra invånare. Oavsett om du lär barn att läsa och räkna, erbjuder kultur och musik, ger trygghet och vård eller utvecklar kommunens gator och torg så bidrar du till att skapa bra dagar för dem som lever och verkar i Staffanstorp. Som medarbetare i kommunen är du del av en organisation med hög delaktighet och snabba beslutsvägar. Du kommer ha ett stort kollegialt stöd där vi tillsammans arbetar för att förverkliga idéer och tankar. Våra verksamheter präglas av tillit till varandra och ett närvarande ledarskap. Vill du ha ett meningsfullt arbete där du gör skillnad, välkommen till oss! OMSORGSFÖRVALTNINGEN Omsorgsförvaltningen ansvarar för insatser till äldre, sjuka och funktionshindrade. En stor del av omsorgsverksamheten i kommunen utförs av privata företag enligt LOU eller LOV, och regleras av avtal. De verksamheter som drivs av kommunen finns samlade i en avdelning. ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu en driven, självgående och engagerad enhetschef som vill vara med och leda utvecklingen av kommunens hemsjukvård och socialpsykiatri. Har du erfarenhet som chef inom hälso- och sjukvård, trivs med att arbeta nära dina medarbetare, arbetar med ett tillitsbaserat ledarskap och brinner för teamarbete för individens bästa? Då kan detta vara nästa steg för dig! I din roll leder du verksamheten mot framtidens välfärd där teamarbete kring individens behov står i centrum. Du är en tydlig och inspirerande ledare som skapar delaktighet och arbetsglädje, samtidigt som du håller fokus på kvalitet, resultat och utveckling. Du leder med ett tillitsbaserat ledarskap, där du vågar ställa krav, ger ansvar och litar på dina medarbetares förmåga att bidra till helheten. Du vågar fatta obekväma beslut när det behövs och driver förändringsarbete framåt alltid i samverkan med medarbetare och i nära dialog med förvaltningens stödfunktioner, såsom MAS, MAR och SAS, samt med det goda stöd du har från både kommunens HR avdelning och förvaltningens ekonom. Enheten består idag av 16 sjuksköterskor inom hemsjukvården samt 6 boendestödjare som även ansvarar för en öppen verksamhet inom socialpsykiatrin, där vi arbetar för att utveckla insatser som stärker den enskildes självständighet och delaktighet helt i linje med intentionerna i den nya socialtjänstlagen och Nära vård omställningen. Du kommer att ha en viktig roll i utvecklingsarbete och bidra till att forma moderna och hållbara verksamheter som möter invånarnas behov och förväntningar, genom nya arbetsmedoder och digitala lösningar. Som enhetschef har du personal- och arbetsmiljöansvar, budgetansvar och ansvar för att utveckla verksamheten mot våra mål om god kvalitet och god ekonomisk hushållning. Du deltar i ledningsgrupp och arbetar nära andra chefskollegor och specialistfunktioner i en organisation med god sammanhållning och korta beslutsvägar. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som • är en trygg, tydlig och närvarande ledare med förmåga att skapa struktur, riktning och arbetsro. • har god förmåga att motivera och engagera dina medarbetare, samtidigt som du vågar ställa krav och följa upp resultat. Du ser styrkan i teamet och arbetar prestigelöst tillsammans med andra professioner för att hitta lösningar med individens bästa i fokus. Du har högskoleutbildning inom sjukvårdsrelaterat yrke eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer är relevant för uppdraget. Tidigare arbetslivserfarenhet från att vara ledare för legitimerad personal är meriterande, liksom erfarenhet från hemsjukvård och socialpsykiatri, inom kommunal eller privat verksamhet. ÖVRIGT Observera att vi i den här rekryteringen har valt att ta bort det PERSONLIGA BREVET från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor. Detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Vill du veta mer om hur det är att arbeta i Staffanstorps kommun gå till: www.staffanstorp.se/jobb-och-foretagande/jobbahososs/ Staffanstorps kommun tillämpar rökfri arbetstid. Inför rekryteringsarbetet har Staffanstorps kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Du som bor och jobbar i Staffanstorps kommun har möjlighet att även arbeta som deltidsbrandman. Hör av dig till oss på Räddningstjänsten via kommunens växel om du är intresserad av detta. OBS, Första intervjutillfället planeras till den 12/8 och 13/8.
Tillsammans utvecklar vi Sahlgrenska Universitetssjukhuset för en hållbar framtid. Vi ställer om hälso- och sjukvården med målet att vara Europas ledande universitetssjukhus 2032. Tillsammans med patienterna arbetar vi för kvalitet, tillgänglighet, patientsäkerhet, forskning, utbildning och innovation – i ett sammanhållet hälso- och sjukvårdssystem i Västra Götalandsregionen. Vår vision och våra mål tar sikte mot en vård av yttersta kvalitet, där patienten alltid är i fokus. Vi erbjuder hälso- och sjukvård lokalt och regionalt, men också högspecialiserad vård till patienter i hela landet och utomlands. Våra medarbetare är vår styrka och de bidrar i kunskapsutbyten nationellt och internationellt. Med digitala verktyg och nya arbetssätt kan vi förenkla vardagen på sjukhuset och erbjuda en modern, tillgänglig och effektiv vård av högsta kvalitet. Om oss Vill du leda och utveckla högspecialiserad barn- och ungdomspsykiatrisk vård tillsammans med kompetenta och engagerade medarbetare? Nu söker vi en enhetschef till våra tre specialiserade mottagningar: BUP Specialmottagning, DBT-mottagningen och BUP Barnahus Göteborg. BUP Specialmottagning är en specialiserad mottagning inom barn- och ungdomspsykiatrin med ett tvärprofessionellt team som består av psykologer, socionom, sjuksköterskor, läkare, arbetsterapeut, fysioterapeut, administratörer och enhetschef. Här tar man emot tar emot barn och ungdomar med OCD, OCD-relaterade tillstånd, psykos, bipolära syndrom, svåra tics och selektiv mutism. Mottagningen har en stark behandlingsprofil och här bedrivs även forskning som en viktig del i enhetens uppdrag. BUP Barnahus Göteborg vänder sig till patienter under 18 år som misstänks vara/har varit utsatt för sexuella övergrepp eller fysisk misshandel. Här samverkar socialtjänst, polis, åklagare och hälso- och sjukvård kring barn som misstänks varit utsatta för våldsbrott/sexuella övergrepp. På BUP Barnahus arbetar två psykologer, som tar emot patient via remiss från socialtjänsten eller polisen. Till DBT-mottagningen kommer ungdomar mellan 14 och 18 år som har ett omfattande självskadebeteende och/eller självmordsnära beteende samt tydliga svårigheter med emotionell instabilitet. DBT-behandlingen är en omfattande insats, med syftet att skapa förutsättningar för patienten att förändra sina destruktiva beteenden. På DBT-mottagningen arbetar fem erfarna psykologer. Kvalifikationer Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning inom hälso- och sjukvård eller socialt arbete Har tidigare erfarenhet av ledarskap, gärna inom psykiatri eller annan komplex verksamhet Är trygg i din ledarroll, har god samarbetsförmåga och ett tydligt och inkluderande ledarskap Har intresse för utvecklingsarbete, samverkan och att skapa goda förutsättningar för både patienter och medarbetare. Villkor Vi erbjuder ett meningsfullt och utvecklande chefsuppdrag. Kompetenta och engagerade kollegor i en verksamhet med starkt fokus på kvalitet och samverkan Möjlighet att påverka och utveckla vård och arbetssätt Stöd i chefsrollen genom nära relationer med både chefskollegor, chef och övriga stödfunktioner. Tjänsten innebär ett tidsbegränsat femårigt chefsförordnande med tillsvidareanställning i grundprofessionen. Om arbetsuppgifter Som enhetschef för dessa tre enheter får du en nyckelroll i att leda det dagliga arbetet, driva utvecklingsfrågor och säkerställa en god arbetsmiljö. Du arbetar i nära samarbete med vårdenhetsöverläkare, och med dina medarbetare i de tvärprofessionella teamen. Du är direkt underställd avdelningschef på sektionen BUP Slutenvård och Specialmottagningar och ingår i verksamhetsområdets ledningsgrupp. Varmt välkommen med din ansökan! Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion. Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Vi skapar framtiden i Göteborg – en lektion i taget Varje vardag möts tusentals barn och unga i våra skolor – med dem formar vi framtidens Göteborg. I grundskoleförvaltningen är vi 10 000 engagerade medarbetare som jobbar tillsammans för att alla elever ska få lyckas och växa, oavsett bakgrund eller förutsättningar. Du har en viktig roll i att skapa en likvärdig skola med hög kvalitet, där du både får utvecklas och utveckla verksamheten. Du bygger kunskap, gemenskap och framtidstro tillsammans med dina kollegor. Hos oss får du vara med och göra skillnad – på riktigt. Göteborgs grundskoleförvaltning ansvarar för stadens närmare 140 kommunala skolor, från förskoleklass till årskurs 9, anpassad grundskola, fritidshem och Kulturskola. Välkommen att arbeta nära skogen, staden eller havet. Vi är Göteborg. ARBETSUPPGIFTER Nu söker vi en ny kollega i rollen som biträdande rektor med huvudsakligt ansvar för årskurs 4-9 på Fiskebäcksskolan. Som biträdande rektor ingår du i Fiskebäcksskolans och Dalaskolans gemensamma skolledning bestående av rektor och fyra biträdande rektorer. Du utövar ett ledarskap nära både elever och medarbetare där din roll innebär att vara både exekutiv och operativ under delegerat ansvar. Du fokuserar på skolans kärnprocesser och arbetar dagligen med att göra skillnad för eleverna. I ditt uppdrag har du tillgång till stöd från förvaltningen i områden såsom administration, ekonomi, HR, kvalitet- och utvecklingsarbete, digitalisering, analys samt i juridiska frågor. Fiskebäcksskolan ligger i ett vackert område med närhet till havet och vi använder oss gärna av vår närmiljö i undervisningen. Här går cirka 600 elever från förskoleklass till årskurs 9 och vi har ett tydligt fokus på elevernas utveckling i en trygg och kreativ skolmiljö. Vi arbetar för en framgångsrik skola med samsyn över alla årskurser och en röd tråd genom hela skolan. Alla våra elever skall känna trygghet, trivsel och arbetsglädje. KVALIFIKATIONER Formella kompetenser: Vi söker dig som har följande kvalifikationer: • högskoleexamen om minst 180 hp där pedagogik varit en del av utbildningen • erfarenhet av någon form av skolledaruppdrag • minst 4 års erfarenhet av arbete i skola • kännedom om lagar/förordningar och övriga styrdokument på nationell nivå för skol- och verksamhetsformer inom grundskolan För tjänsten är det även meriterande om du har: • genomfört rektorsutbildning och/eller något annat ledarutvecklingsprogram/-utbildning eller förberedande chefsutbildningar • skolledarerfarenhet eller annan chefserfarenhet • erfarenhet av ekonomistyrning och resursfördelning • erfarenhet av lagar/förordningar och kollektivavtal som berör arbetsgivaransvaret, exempelvis skollagen och arbetsmiljölagen Personliga kompetenser: Du är en tydlig och god kommunikatör som får gehör för tankar och idéer samt kan påverka beslut i en viss riktning. Du kan genom övertygande argument tillföra entusiasm och energi som uppmuntrar goda prestationer, teamkänsla och ökad motivation. Du kan på ett effektivt sätt identifiera och analysera kärnan i ett problem samt föreslå möjliga lösningar. Du kan överblicka ditt ansvarsområde samt sätta den egna verksamhetens betydelse i ett större sammanhang. Du visar intresse för och samverkar i övergripande frågor för att skapa mervärde. Du lyssnar på andra människor i syfte att förstå deras behov. Du är lyhörd och söker aktivt efter andras synpunkter och perspektiv samt är mottaglig för dem genom att visa respekt, hänsyn och omtanke. Du motiveras av tydligt definierade mål och har förmåga att omvandla dessa till en konkret handling. Med fokus på målet kan du omprioritera arbetet vid ändrade förutsättningar eller behov. Varmt välkommen med din ansökan! Urval och intervjuer planeras i augusti. ÖVRIGT Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd. Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida. Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.
Regionskansliet Nyköping Om oss På revisionskontoret som är beläget på Regionkansliet finns tre sakkunniga yrkesrevisorer. Vi arbetar på uppdrag av och som stöd till de förtroendevalda revisorerna. Vi utför egna granskningar av verksamheter och räkenskaper inom hela regionen för att säkerställa att regionens resurser används på rätt sätt. Revisionen är oberoende och avgör självständigt vad som ska granskas och i vilken omfattning. Målet med arbetet är att genom granskningar och dialog identifiera och påtala områden som bör förbättras i regionens verksamheter samt ge de förtroendevalda revisorerna ett bra underlag för deras ansvarsprövning. Revisionskontoret ansvarar också för samordning, planering, styrning och uppföljning av granskningsarbetet som helhet. Det vill säga även för de externa revisionskonsulter som upphandlats och som sakkunnigt stöd till lekmannarevisorerna i de bolag som ägs av regionen. Vi söker nu en ny revisionschef då nuvarande chef går i pension i december. Dina arbetsuppgifter Som revisionschef kommer du ha både ett strategiskt och operativt ansvar. Du kommer att arbeta med en bred uppsättning frågor relaterade till ekonomi, verksamhetsplanering, kompetensförsörjning, information och andra verksamhetsinriktade områden. Du kommer ha ansvar för två erfarna medarbetare med gedigen erfarenhet. Som revisionschef är du engagerad i att utveckla och förbättra verksamheten samtidigt som du prioriterar en god arbetsmiljö för dina medarbetare. Du har förmågan att motivera, samarbeta och skapa goda relationer och engagemang. Din kompetens Vi söker dig som har flerårig dokumenterad erfarenhet av chefs-och ledarskap, är van att leda och coacha kvalificerade medarbetare med uppföljning och feedback. Du har ett stort intresse för att utveckla strategiska processer inom ansvarsområdet och koordinera komplexa frågeställningar. Du har erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation och god förståelse för demokratisk ärendeberedning och tillhörande processer. Du har mångårig erfarenhet av kvalificerat utrednings- samt revisionsarbete inom både verksamhet- och redovisningsrevision. Rollen förutsätter en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och du är mycket skicklig på att författa rapporttexter och skriftliga underlag. Du har en relevant akademisk utbildningsbakgrund företrädesvis inom ekonomi och revision. Körkort B är ett krav. Du har en välutvecklad förmåga att arbeta både på en operativ och strategisk nivå och kan smidigt och snabbt växla mellan dem. Ditt genuina intresse för människor och din förmåga att kommunicera effektivt skapar och upprätthåller förtroendefulla relationer. Du är prestigelös, lyhörd för andras perspektiv och agerar med integritet och öppenhet. Du har en nyfikenhet som driver dig att kontinuerligt utmana dig själv och verksamheten. Din uthållighet och ditt strukturerade arbetssätt är nyckeln till att uppnå framgång i denna roll. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Anställningsform Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Information om tjänsten lämnas av Catharina Fredriksson, Ordförande Revisionen, [email protected] Ann-Charlotte Adolfsson, Revisionschef, [email protected] Catrin Dagander, Rekryteringsspecialist, 072-143 14 12, [email protected] Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00. Kom och jobba hos oss på revisionen! Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2025-09-15. Intervjuer kan komma att ske löpande. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan anställd personal eller att förutsättningarna för rekryteringen ändras. Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/) Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/) och Instagram (http://www.instagram.com/region_sormland_jobbahososs/) Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt. Du som har skyddade personuppgifter bör vara aktsam med vilken information som du delar i din ansökan. Ta kontakt med den kontaktperson som finns angiven i annonsen innan du skickar in din ansökan. Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.
Socialförvaltningen Sydväst är en av fyra socialförvaltningar i Göteborgs Stad med runt 900 medarbetare. I stadsområdet Sydväst bor cirka 120 000 invånare och området stäcker sig från Billdal till Högsbohöjd och till södra skärgården. Förvaltningens uppdrag är att barn, unga och vuxna ska kunna leva ett tryggt och självständigt liv och att barn och unga har en rik fritid. Förvaltningen jobbar också för att stötta personer i hemlöshet till ett varaktigt boende. Genom samverkan med civilsamhälle, lokalt näringsliv och andra aktörer ska vi öka folkhälsan och tryggheten i området. I socialförvaltningen Sydväst vill vi ta tillvara på engagemanget hos alla medarbetare. Hos oss kan du påverka både ditt eget jobb och andras liv. ARBETSUPPGIFTER Vill du vara med att från start och bygga upp ett nytt HVB för barn och unga? Vi söker en erfaren, engagerad och trygg ledare som vill göra skillnad. Socialförvaltning Sydväst har ett politiskt uppdrag att starta upp två nya HVB för barn och unga i egen regi. Utifrån ett inriktningsbeslut att samorganisera stadens alla HVB och stödboenden riktade till barn och unga planeras en ny avdelning att bildas inom socialförvaltning Sydväst från 1/1 2026. Vi söker därför en enhetschef som kan leda arbetet med uppstart av ett HVB där målgruppen är barn och unga med komplexa behov. Då målgruppen har behov av stöd från flera vårdgivare pågår samtidigt ett utvecklingsarbete tillsammans med BUP, habilitering och förvaltningen för funktionsstöd för att säkerställa ett samlat stöd. Initialt kommer du att arbeta med uppstart av ett nytt HVB, vilket innebär att sätta struktur och rutiner för verksamheten, rekrytera och rusta en ny medarbetargrupp, etablera samverkansstrukturer både inom staden och externt. Då strukturerna ännu inte är satta behöver du vara en person som trivs och utmanas av att självständigt bygga upp och driva en ny verksamhet. När HVB-boendet är redo att ta emot målgruppen, kommer du som enhetschef att samordna, leda och utveckla arbetet inom din enhet. Du har verksamhets-, budget- samt personal- och arbetsmiljöansvar. I ditt uppdrag ingår att arbeta inom organisationens samtliga delar, både vad gäller det operativa och strategiska arbetet. Tjänsten förutsätter en utvecklad färdighet avseende planering, organisering, strategi och struktur då arbetet grundar sig i att du självständigt ska lägga upp ett givet uppdrag och involvera samarbetspartners. Du kommer att ingå i en engagerad och erfaren ledningsgrupp, där vi tillsammans tar ansvar för helheten. Enligt lagen (2013:852) om registerkontroll av personer som ska arbeta med barn, ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs. Detta beställer du på Polisens hemsida. Intervjuer kommer att äga rum den 7/8. Om du därefter går vidare i rekryteringsprocessen kommer du att bjudas in till en heldag för assessment center antingen den 19 eller 21 augusti. Varmt välkommen med din ansökan! KVALIFIKATIONER Du som söker är utbildad socionom alternativt har treårig högskole-/universitetsutbildning med inriktning socialt arbete. Du behöver ha minst två års erfarenhet av socialt arbete med koppling till arbete i verksamheter med målgruppen. För att axla rollen behöver du ha erfarenhet som chef med personal- och budgetansvar. Du behöver ha arbetserfarenhet av samverkan med olika vårdinstanser. Har du tidigare erfarenhet av att starta en ny verksamhet med personalansvar så ser vi det som meriterande, särskilt om det skett i kommunal regi. Personliga kvalifikationer: Du är uppmärksam och öppen för att förstå andra människors behov, känslor och åsikter. Du är mottaglig för vad andra säger eller uttrycker och visar respekt, hänsyn och omtanke i ditt bemötande. Du ser bakslag som något att lära sig av. Du motiveras av tydligt definierade mål och har förmåga att omvandla dessa till en konkret handling. Med fokus på målet kan du omprioritera arbetet vid ändrade förutsättningar eller behov. Du följer upp och rapporterar resultat och måluppfyllelse. Du är tydlig, får gehör för tankar och idéer och kan påverka beslut i en viss riktning. Du kan genom övertygande argument tillföra entusiasm och energi som uppmuntrar goda prestationer, teamkänsla och ökad motivation. Du kan se ditt arbete som en del i ett större sammanhang och förstår hur det påverkar och påverkas av andra delar av organisationen. Du samverkar med andra i övergripande frågor för att skapa värde. Du tar hänsyn till olika informationskällor och perspektiv samt kan anpassa andras idéer till den egna verksamheten. ÖVRIGT Rekryterande avdelningschef Maria Bäcklund finns tillgänglig för eventuella frågor om tjänsten från den 23 juli. I den här rekryteringsprocessen kommer vi inte be om personligt brev. Du kommer istället vid ansökningsförfarandet att få svara på ett antal frågor om din kompetens inom efterfrågat område. Tjänsten tillsätts förutsatt att erforderliga beslut fattas. För att uppfylla kraven i GDPR samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller brev. Har du skyddade personuppgifter skall du INTE ansöka via systemet utan kontakta rekryterande chef för hantering av din ansökan. Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda, undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Söker du en meningsfull roll där du gör skillnad på riktigt? Vi söker nu fler engagerade medarbetare som vill vara med och forma framtidens Värnamo. Hos oss arbetar du med människan i fokus och skapar en arbetsdag som är värdefull, både för dig och för våra medborgare. Vi söker en målmedveten rektor som vill skapa en trygg och inkluderande skolmiljö där varje elev ges möjlighet att nå sin fulla potential. Du leder en välutbildad och stabil personalgrupp och får en central roll i att driva skolans utveckling framåt – för både elevernas och medarbetarnas bästa. Är du den rektor vi söker? Vi ser fram emot din ansökan och hoppas få välkomna dig till vårt fantastiska och engagerade team! Ditt uppdrag Som rektor på Finnvedens gymnasium har du det övergripande ansvaret för att leda och utveckla skolans verksamhet i nära samarbete med övriga rektorer och administrativ chef på gymnasiet. Du driver skolans förbättringsarbete tillsammans med lärare, elevhälsoteam och ledning, med fokus på en trygg och inkluderande skolmiljö där eleverna ges likvärdiga möjligheter att lyckas. I nuläget är tjänsten inriktad mot tekniksektorn med industritekniska, teknik-, naturvetenskaps- och el- och energiprogram. Du är en del av Värnamo kommuns rektorsnätverk, där du tillsammans med kollegor arbetar för att stärka skolans kvalitet och bidra till en sammanhållen och likvärdig utbildning för alla elever i kommunen. Ditt ansvar som rektor omfattar: - Personal- och verksamhetsledning med fokus på elevernas måluppfyllelse. - Kvalitetsarbete som stärker undervisningens resultat och likvärdighet. - Ekonomiskt ansvar och resursplanering. - Samverkan med näringsliv, högre utbildning och andra externa aktörer i linje med gymnasieskolans uppdrag. Som chef i Värnamo kommun är ditt ansvar också att skapa motivation och engagemang bland medarbetarna. Du kommunicerar mål, främjar delaktighet och uppmuntrar goda idéer, med ett ledarskap som vilar på en djup förståelse för vår värdegrund och de krav och förväntningar vi har på ledarskapet. Din profil För uppdraget som rektor söker vi dig som har en högskoleutbildning eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig och relevant inom området. Du har goda kunskaper om regelverk, strukturer och arbetssätt inom skolan samt erfarenhet av skolutvecklingsprocesser. Du uttrycker dig väl i svenska, både i tal och skrift. Avslutad eller pågående rektorsutbildning samt erfarenhet av skolledaruppdrag eller annan ledande roll är meriterande. Som ledare är du: - tydlig och handlingskraftig, med förmåga att omsätta idéer i praktisk handling. - strategisk och målfokuserad i ditt arbete med utveckling. - en god kommunikatör som skapar engagemang och bygger tillit. - stödjande och utmanande, och får dina medarbetare att växa. - inriktad på samverkan och att nå resultat tillsammans. I vårt urval lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker en prestigelös och flexibel ledare med god självkännedom och lyhördhet för både medarbetare och verksamhetens behov. Du är närvarande i vardagen och har ett genuint intresse för både medarbetares och elevers utveckling. Du ser samverkan, både internt och externt, som en viktig väg till framgång och har förmåga att balansera självständigt arbete med ett effektivt lagarbete. Information om anställningen Under förutsättning att erforderliga beslut fattas har du nu möjlighet att tillträda en tjänst med bra villkor och förmåner där individuell lönesättning tillämpas, och anställningsvillkor som regleras i kollektivavtal. Med flexibla arbetstidslösningar, såsom generös flextid, främjar vi ett hållbart arbetsliv som ger balans mellan arbete och privatliv. Vi värdesätter din hälsa och skapar en arbetsmiljö där du kan utvecklas både professionellt och personligt. Läs mer om oss som arbetsplats, anställningsvillkor och anställningsförmåner- https://kommun.varnamo.se/miniwebbar/jobba-hos-oss/att-jobba-hos-oss.html För denna tjänst krävs ett giltigt utdrag ur belastningsregistret. Detta är ett lagkrav för arbete i miljöer där barn och ungdomar vistas. Utdraget beställs via Polisens webbplats och ska uppvisas innan anställningen kan påbörjas. Vi rekommenderar att du ansöker om detta i god tid, då handläggningstiden kan variera. https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/hvb-hem/ Välkommen med din ansökan senast 2025-08-10 Ansökningarna kommer att hanteras löpande, så skicka in din ansökan redan idag! Under semestertider har vi begränsade möjligheter att besvara frågor fram till och med den 4 augusti. Tack för din förståelse. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och välkomnar sökande av alla kön. För att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsprocessen använder vi e-rekrytering. Din ansökan skickar du in via vårt webbaserade rekryteringsverktyg, Varbi och ska omfatta: - Cv. - Personligt brev där du motiverar ditt intresse och vad du kan bidra med. - Referenser efter eventuell intervju. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi att du kontaktar rekryterande chef innan du går vidare med din ansökan. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp. Barn- och utbildningsförvaltningen. Vår förvaltning ansvarar för förskolor, grundskolor, gymnasieskola, vuxenutbildning och kulturskola i kommunen. Tillsammans utbildar vi 7500 barn- och elever i en trygg och inspirerande miljö att växa och utvecklas på. Läs mer om oss på: https://kommun.varnamo.se/kommun-och-politik/kommunens-organisation/forvaltningar/barn--och-utbildningsforvaltningen.html Värnamo kommun, kommunen med stort hjärta, mitt i Småland. Vi är en central del av den starka tillväxtregionen präglad av Gnosjöandan och hög sysselsättning. Här finns en anda av ständig rörelse och stora visioner för framtiden. Vi lyfter fram både stora och små framgångar, vilket stärker stolthet och gemenskap för alla som bor här. Som medarbetare hos oss har du människan i fokus och skapar värde för både dig själv och medborgarna, samtidigt som du bidrar till att göra Värnamo till en ännu bättre plats att leva och växa i. Läs mer om oss på: http://www.varnamo.se/
Enköpings kommun växer – och vi växer med ansvar. Vår ambition är att bygga ett hållbart samhälle med framtidssäkrade lokaler som stödjer välfärdstjänster som skola, idrott, kultur och vård- och omsorg. Fastighetsverksamheten spelar en avgörande roll i detta arbete. Vi ansvarar för kommunens lokalförsörjning, allt från tidiga planeringsstadier till att vi bygger, förvaltar och städar kommunens lokaler. Fastighet är en del av Teknik- och serviceförvaltningen, där även områden som allmän plats, vatten och avlopp samt måltidsservice ingår. Tillsammans ansvarar vi för stora delar av kommunens offentliga service och infrastruktur. Nu söker vi en engagerad och strategisk verksamhetschef för Fastighet som vill ta ett helhetsgrepp om kommunens fastighetsförvaltning – och vara med och skapa ändamålsenliga, trygga och hållbara lokaler för dagens och morgondagens Enköping. ARBETSUPPGIFTER Som fastighetschef leder du en verksamhet som är central för kommunens utveckling. Du ansvarar för hela fastighetsverksamheten från strategisk planering, facility managment och drift till investeringar och projekt. Du har ett nära samarbete med enhetschefer, specialister och teknisk personal. Rollen innebär både strategiskt och operativt ansvar. Du rapporterar till förvaltningschefen och ingår i Teknik- och serviceförvaltningens ledningsgrupp. Du får även stöd av en biträdande fastighetschef i det dagliga arbetet. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar att: • Leda och utveckla fastighetsverksamheten i linje med kommunens övergripande mål • Samordna lokalförsörjning och utveckla strategier för framtida lokalbehov • Säkerställa hållbarhet, kvalitet och kostnadseffektivitet i alla led • Driva och följa upp investeringsprojekt och underhållsplanering • Utveckla ekonomistyrning, digitala arbetssätt och nyckeltalsbaserad uppföljning • Vara ett strategiskt stöd till politiska beslutsfattare • Representera kommunen i nätverk och samarbeten inom fastighetsområdet KVALIFIKATIONER Vi söker dig med starkt samhällsengagemang och erfarenhet av att leda komplexa organisationer. Du har ett tydligt och inkluderande ledarskap, och ser värdet i att bygga en trygg och motiverande arbetsmiljö. Vi vill att du har: • Högskoleutbildning inom fastighet, teknik, bygg, samhällsplanering, ekonomi eller liknande • Flerårig erfarenhet av att leda verksamhet inom fastighetsområdet, gärna inom offentlig sektor • Erfarenhet av att arbeta strategiskt och leda andra chefer • God förmåga att driva förändringsarbete och utvecklingsprojekt • Förståelse för ekonomistyrning, gärna inom fastighetsekonomi Det är meriterande om du också har: • Erfarenhet av hållbarhetsarbete och digitalisering • Erfarenhet av att arbeta nära politiska beslutsfattare • En förmåga att bygga och stärka företagskultur i förändring Personliga egenskaper vi värderar högt: • Trygg och tydlig ledarstil • Analytisk och målinriktad • Kommunikationsstark och samarbetsinriktad • Strategisk blick med operativ förankring Vi erbjuder dig ett meningsfullt chefsuppdrag i en samhällsviktig verksamhet. Du kommer att leda ett kompetent team, med stor möjlighet att påverka både din roll och kommunens framtid. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Varmt välkommen med din ansökan! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken för ansökan. Dina ansökningshandlingar omfattas av offentlighetsprincipen och kan därför komma att lämnas ut som allmän handling efter en sekretessprövning. Vill du veta mer om hur Enköpings kommun generellt sett hanterar personuppgifter så finns mer information på vår hemsida. För dig som har skyddad identitet så finns information om hur du söker tjänsten via länken nedan och under rubriken "hantering av personuppgifter" https://enkoping.se/foretag-och-arbete/jobba-i-enkoping/kommunen-som-arbetsgivare.html Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Om din roll Som Varuhuschef på Åhléns Outlet är du ansvarig för att driva försäljning och skapa lönsamhet i ditt varuhus. Du ansvarar för att leverera ett välfyllt varuhus där du inspirerar dina medarbetare till att ta eget ansvar. Du leder, coachar och utvecklar ditt team till att skapa en besöksupplevelse som överträffar kundens förväntningar. Att vara Varuhuschef hos oss är en dynamisk tjänst som kräver att du är lika bekväm i butik med kund som med ekonomi och schemaläggning. Om du engageras av ett varierande arbete där flexibilitet är en nyckel, då kommer du att trivas hos oss! Hos oss ska kunden alltid mötas av engagerade, kunniga och serviceinriktade säljare som får energi av att skapa ett inspirerande och välfyllt varuhus som överträffar kundens förväntningar. Exempel på arbetsuppgifter: På ett engagerat och ansvarsfullt sätt, genom strategiskt och operativt arbete, bidra till Åhléns Outlets framgång och utveckling Kostnadsmedvetet driva och utveckla varuhuset med fokus på effektivitet och försäljning Leverera resultat i enlighet med varuhusets mål och nyckeltal Genom ett coachande och närvarande ledarskap uppmuntra ditt team till utveckling och försäljning Leverera ett kundmöte som överensstämmer med vårt kundlöfte Ansvara för säkerhet och arbetsmiljöarbete för varuhuset Åhléns Outlet är ett växande varuhuskoncept med allt inom mode, hem och skönhet samlat under ett tak, där kunden kan fynda snyggt av kända varumärken i en modern miljö till låga priser. Till oss tar du med dig: Minst några års erfarenhet från ledande befattning inom detaljhandeln, gärna inom en verksamhet som hanterar stora volymer Erfarenhet av att med goda resultat driva arbete mot uppsatta mål Ett stort intresse för mode, skönhet och heminredning Ett plus om du har erfarenhet av att exponera och gillar sociala medier För att lyckas i rollen ser vi att du är sälj- och resultatfokuserad med ett starkt driv att skapa tydliga resultat. Du är handlingskraftig och van vid att fatta beslut i ett högt tempo – samtidigt som du inspirerar och kommunicerar tydligt med din omgivning. Du trivs i förändring, är initiativrik och vågar utmana både dig själv och andra när det krävs. Med ett prestigelöst förhållningssätt och en positiv inställning skapar du förutsättningar för god stämning och starkt samarbete i teamet. Du är lösningsorienterad, flexibel och motiveras av att bidra till helheten och till att vi som företag fortsätter att utvecklas och lyckas tillsammans. Om rekryteringen Tjänsten är en tillsvidareanställning på 38,25h/v. Du arbetar enligt schema som sträcker sig över vardagar, kvällar och helger. Arbetstiderna kan variera mellan kl 08-19. Vi ser gärna att du kan börja hos oss så snart som möjligt. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag! Vi hälsar dig varmt välkommen till Åhléns Outlet!
Rättvik Event AB är ett företag som årligen genomför ett 100 tal evenemang i form av konserter och företagsevent. Evenemangen genomförs till största del i koncernens egna arenor, Dalhalla, Rättvik Arena samt Magasinet Falun. Verksamheten drivs i olika varumärken såsom Dalhalla, Magasinet, Rättvik Arena, Krafty m.fl. Företaget omsätter ca 200 miljoner och har ca 25 helårsanställda + 400 säsongsanställda. Rättvik Event söker Key Account Manager Vill du vara med och skapa oförglömliga upplevelser för tusentals människor tillsammans med oss? Då är det här rollen för dig! Därför ska du välja Rättvik Event Hos Rättvik Event får du chansen att arbeta med några av Sveriges mest spännande och välbesökta evenemang – från magiska kvällar på Dalhalla till mässor, företagsevent och konferenser i hjärtat av Dalarna. Vi är ett passionerat team som brinner för att skapa upplevelser i världsklass, och vi söker nu en nyckelperson som vill vara med och utveckla våra affärer och relationer med strategiska partners. Som Key Account Manager hos oss får du: En central roll i vår affärsutveckling Möjlighet att arbeta med välkända varumärken och stora kunder En kreativ och dynamisk arbetsmiljö där idéer blir verklighet Tydliga mål och stor frihet att påverka din egen vardag Våra förväntningar på dig Vi söker dig som är en naturlig relationsbyggare med ett starkt affärssinne. Du kommer att vara ansiktet utåt för våra viktigaste kunder och ha en nyckelroll i att skapa långsiktiga, lönsamma samarbeten. Du är van att arbeta självständigt, men trivs också i team där vi tillsammans når våra mål. Dina huvudsakliga ansvarsområden: Prospektering och nykundsbearbetning Förhandling och upprättande av avtal och ramavtal Offertskrivning, kalkylering och budgetansvar Projektledning av sponsor- och företagsevent Ansvar för arrangemang på Dalhalla, Magasinet Falun och Rättvik Arena För att lyckas i rollen tror vi att du har följande egenskaper och erfarenheter: Tålmodig och självkontrollerad – du vet att goda affärer tar tid Målmedveten och affärsmässig – du drivs av att skapa värde för både kund och företag Tillitsfull och kommunikativ – du bygger relationer genom lyhördhet och tydlig dialog Erfarenhet av B2B-försäljning, gärna inom event, media eller sponsring God förmåga att arbeta strukturerat med flera parallella projekt Du talar och skriver svenska obehindrat och har goda kunskaper i engelska Som person är du analytisk, lösningsorienterad och har förmågan att både se helheten och hantera detaljer. Du trivs i en dynamisk miljö och kan balansera snabba beslut med långsiktig utveckling. Din drivkraft är att göra skillnad – för dina kollegor, för produkten och för kunden. Vi värdesätter personliga egenskaper högt. Vi söker dig som har och vill komma in med en positiv energi. Anställningen Tjänsten som Key Account Manager löper tillsvidare på heltid med placeringsort Falun/Rättvik. Du rapporterar till VD. Tillträde sker snarast möjligt enligt överenskommelse. Resor i tjänsten förekommer. Så här rekryterar vi I rekryteringen samarbetar vi med Hansson & Partners. Din ansökan lämnar du via hemsidan www.hanssonpartners.com senast den 31 augusti 2025. Vi arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke diskriminerande rekrytering, vilket bland annat innebär att vi kommer genomföra arbetspsykologiska tester samt djupintervjuer för att identifiera de kompetenser vi ser är viktigast för rollen. Vi kan även, i vissa fall, genomföra bakgrundskontroller på slutkandidat. I enlighet med GDPR-lagstiftningen är det viktigt att din ansökan inte innehåller personuppgifter kring civilstatus, familjesituation, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning. Du är varmt välkommen att kontakta någon av rekryteringskonsulterna på Hansson & Partners under hela processen om du vill veta mer om tjänsten. Martin Ogemar, [email protected], 072-237 21 30 Anna Hansson, [email protected], 070-695 64 63 Varmt välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer