Interimschef till Skolverket i Stockholm
Novare Bemanning AB
Förvaltnings- och planeringschefer

Skolverket är en förvaltningsmyndighet med ansvar att styra och stödja den svenska förskolan, skolan och vuxenutbildningen. Myndigheten arbetar för att alla barn och elever ska få en utbildning som är likvärdig och av god kvalitet i en trygg miljö. Hos Skolverket arbetar drygt 800 medarbetare som på olika sätt bidrar till det viktiga arbetet för utveckling, lärande och förbättrade kunskapsresultat för elever. Vill du som interimschef arbeta på en spännande samhällsviktig myndighet? Vill du arbeta med fokus på att leda en enhet, utveckla processer/arbetsmetoder samt bygga relationer? Då har vi uppdraget för dig! Nu söker vi efter en interimschef till Skolverket i Stockholm i väntan på ordinarie chef. För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!  Om uppdraget Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Vi söker nu efter en interimschef till Skolverket i Stockholm. Hos myndigheten kommer du att anta rollen som interimschef för den nyinrättade enheten för planering och styrning på Skolverkets avdelning för verksamhetsstöd. Enheten har i uppdrag att samordna styrprocesserna inom myndigheten för en enhetlig styrning. Det omfattar planering, uppföljning, remisshantering, beredning av frågor och samverkan med verksledningskansliet. Enheten ansvarar även för verksamhetsutveckling, externa kontakter och dialogen med Utbildningsdepartementet. Uppdraget innefattar att etablera enhetens arbetssätt, skapa samsyn internt och bygga goda relationer med andra chefer. Dessutom ska enheten leda förändringsarbetet inom intern styrning samt driva portföljkontoret och IT-utvecklingsportföljen. Slutligen ingår det att överlämna uppdraget till ansvarig chef vid slutförande. Krav för tjänsten akademisk utbildning inom relevant område minst fem års chefserfarenhet med verksamhets-, personal- och budgetansvar inom offentlig sektor fem års aktuell erfarenhet av arbete med myndighetsstyrning, planering och uppföljning på statlig myndighet aktuell erfarenhet av förändringsledning och verksamhetsutveckling på myndighetsövergripande nivå erfarenhet av att med dokumenterat gott ledarskap arbeta med förändringsledning och omorganisationer på myndighet god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska kunna lämna en referens på ett tidigare liknande uppdrag. Uppdragsperiod och omfattning  Uppdraget är på heltid med start i augusti och pågår initialt tom 2026-02-28med möjlighet till förlängning upp till 12 månader. Placeringsort är hos myndigheten i Stockholm, möjlighet till distansarbete om 50% finns enligt ök. Ansökan   Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2025-07-07. Du är varmt välkommen!   Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Miranda Nilsson på [email protected]   Hoppas vi ses!  Som konsult hos oss  Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.   När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid.  Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.

19 juni 2025
Sista ansökan:
7 juli 2025
Manager Antenna Design and Measurements
SAAB AB
Chefer inom arkitekt- och ingenjörsverksamhet

Do you like antennas? Are you passionate about making people grow to the best of their ability? Then maybe you are the world class antenna manager we are looking for. Your role We are looking for a Manager of Antenna Design and Measurements within the department Microwave and Antenna Design. The Manager of Antenna Design and Measurements is design responsible for all antenna elements and apertures developed within the unit. As Manager of Antenna Design and Measurements you will be part of the Management Team and report to Head of Microwave and Antenna Design. In the Management Team each member contributes with their individual experiences and skills to create an effective and dynamic environment. You are expected to work with your individual area of responsibility and as a member of the Management Team also interact and take part in the challenges of other groups. As Manager of Antenna Design and Measurements, you will also be responsible for three antenna test ranges, which serves all antenn products at Surveillance both during development and series production. Cooperation with other groups, departments and business units is key in order to succeed. You will effectively hold, develop and continually evolve the ways of working. You identify new key trends and continuously improve the way we implement complex systems. You inspire and motivate people and maintain the technical culture to attract top technical talent. You work together with your group to find the most effective way of achieving its goals while maintaining fun at work as a priority. You are professional and obtain the latest theories and methods but have an hands-on approach for increasing employee engagement and results. Antenna Design and Measurements currently has 16 employees. As member of the Management Team of Microwave and Antenna Design, you will be part of one of Europe's leading development teams in the field of microwave and antennas. We are design responsible for the analogue high frequency parts of our products including antenna elements, PBAs, modules, integrated circuits etc. Microwave and Antenna Design is the hub of high frequency competence within Saab, serving all other business units with resources and knowledge. We have development teams in both Göteborg and Stockholm and collaborate with teams in other countries regularly. You will on daily basis interact and collaborate with developers of the most advanced radar and electronic warfare systems available. Your profile We are looking for a person with documented ability for innovation in capabilities, technology, new efficient ways of working and business models to keep our customers satisfied while meeting our operational targets. You really like technology and that is something people around you notice. We believe you thrive in a changing environment and have the ability to persistently drive and adapt to changes and new demands. As a leader you have the ability to organize and prioritize, delegate, and lead with a holistic perspective, you know the importance of building a cross functional relationship both within and across organizations. Your communicative skills, ability to share knowledge, to inspire, motivate and empower the organization will be of outmost importance. We also assume you have: * Appropriate professional or postgraduate qualification in a technical discipline or business oriented * Experience of leading and coaching people * Business understanding and customer focus * Understanding and having the ability to work in an international environment * Ability to and interest of leading, developing and challenging the organization * Skills to combine strategic thinking with operational actions * Strong drive, perseverance and ability to generate energy * A curious mind and an interest in learning new things * A sense of how relations between parts and people is a key in developing complex systems This position requires that you pass a security vetting based on the current regulations around/of security protection. For positions requiring security clearance additional obligations on citizenship may apply. What you will be part of Behind our innovations stand the people who make them possible. Brave pioneers and curious minds. Everyday heroes and inventive troubleshooters. Those who share deep knowledge and those who explore sky-high. And everyone in between. ​ Joining us means making an impact together, contributing in our own unique ways. From crafting complex code and building impressive defence and security solutions to simply sharing a coffee with a colleague, every action counts. We encourage you to take on challenges, to create smart inventions and grow in our friendly and tech-savvy workspace. We have a solid mission to keep people and society safe. Saab is a leading defence and security company with an enduring mission, to help nations keep their people and society safe. Empowered by its 25,500 talented people, Saab constantly pushes the boundaries of technology to create a safer and more sustainable world. Saab designs, manufactures and maintains advanced systems in aeronautics, weapons, command and control, sensors and underwater systems. Saab is headquartered in Sweden. It has major operations all over the world and is part of the domestic defence capability of several nations. Read more about us here If you are interested in the benefits available as a Saab employee, you can find them hear.

19 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Platschef till Patia Speciallösningar
Patia AB
Chefer inom socialt och kurativt arbete

Vi söker nu en platschef som vill ta nästa steg i sin karriär och göra en verklig skillnad i människors liv genom att leda och koordinera arbetet för utsatta individer. Om verksamheten Patia Speciallösningar bedrivs utifrån konceptet en till en behandling. Det innebär att den placerade bor i en egen bostad med personal dygnet runt. Den placerade har således sin egen personalgrupp och det finns ej andra placerade i samma lokaler. Verksamhetens lokaler är välanpassade för ändamålet. Verksamheten vänder sig i första hand till de barn och unga som har svårigheter att klara sin dagliga livsföring och med, utagerande beteende, aggressivt beteende och/eller annat avvikande beteende och därmed har svårigheter att fungera i grupp. Målsättning för verksamheten är att den placerade efter avslutad placering på Patia Speciallösningar ska kunna återgå till en mindre personalintensiv verksamhet såsom familjehem, stödboende eller kollektivt HVB. Verksamheten kan ta emot barn och unga i åldrarna 12-21 år. Om tjänsten Vi söker nu en platschef till vår verksamhet Speciallösningar HVB i Flemingsberg med en sysselsättningsgrad på 100%. Tjänsten innebär arbete vardagar kl. 8-17 och är en tillsvidareanställning med en provanställning i 6 månader. Tjänsten som platschef är en central och värdefull roll inom verksamheten. I denna operativa roll har du det övergripande ansvaret för att säkerställa en effektiv bemanning och leda arbetet för medarbetarna i verksamheten. Du ansvarar för att fördela uppgifter, koordinera resurser och skapa en strukturerad arbetsmiljö för att optimera verksamhetens kvalitet och effektivitet. Dina arbetsuppgifter Ditt arbete innefattar bland annat: Ta emot placeringar och säkerställa korrekt handläggning Upprätta genomförandeplaner tillsammans med klient och kontaktperson Samverka med andra verksamheter inom Patia för att säkerställa effektivt arbete Ansvara för kort- och långsiktig bemanning och resurshantering Genomföra uppföljningar av klientärenden för att säkerställa kvalitet och framsteg Säkerställa att riskanalyser är upprättade i alla ärenden för att minimera risker Arbeta med det lokala kvalitetsledningssystemet enligt Patias årshjul för kvalitet Rekrytera vikarier för att säkerställa kontinuitet i verksamheten Introducera nya medarbetare och säkerställa en god start i verksamheten Personlig lämplighet är avgörande för att lyckas i denna roll som platschef. Vi söker en driven person som trivs med eget ansvar och har ett starkt engagemang för att utveckla en kvalitativ verksamhet. Du är noggrann, strukturerad och har en förmåga att arbeta effektivt i högt tempo. Samtidigt värdesätter du att arbeta både självständigt och i nära samarbete med socialtjänst, kollegor och andra samverkansparter, för att skapa ett gott arbetsklimat och uppnå verksamhetens mål. Dina kvalifikationer För att vara aktuell för tjänsten som platschef ser vi att du uppfyller följande krav: Eftergymnasial utbildning med inriktning mot socialt arbete motsvarande minst 400 yh-poäng eller 120 hp Erfarenhet av arbete som platschef eller motsvarande Erfarenhet av arbete inom socialt arbete Kunskap och färdigheter kring kvalitetsarbete och ledarskap Kompetens inom BBIC/IBIC samt journalföring Relevant metodkunskap, så som MI, rePULSE och lågaffektivt bemötande B-körkort är ett krav Om du går vidare i rekryteringsprocessen, kommer vi att be om ett utdrag från polisens misstanke- och belastningsregister för HVB-hem samt kontroll av egna uppgifter. Vi ber dig att beställa utdragen vid ansökan. Tänk på att bifoga ditt examensbevis tillsammans med din ansökan som styrker de efterfrågade kvalifikationerna (maskera gärna de fyra sista siffrorna i personnumret enligt GDPR). Om examensbeviset inte bifogas, kan vi inte handlägga din ansökan. Varmt välkommen in med din ansökan!

19 juni 2025
Sista ansökan:
6 december 2025
Safetyrespect söker Ekonomichef
OnePartnerGroup Jämtland AB
Ekonomi- och finanschefer

Vill du ta nästa steg som ekonomichef i en entreprenörsdriven koncern med internationell verksamhet?   Din roll hos oss SafetyRespect söker nu en affärsdriven och operativ ekonomichef som vill vara med och vidareutveckla vår ekonomi- och finansfunktion – med särskilt fokus på våra internationella dotterbolag inom koncernen. Vi omsätter ca 300 MSEK och är verksamma i flera länder, med huvudkontor i Östersund. I rollen får du möjlighet att kombinera strategiskt arbete med operativa insatser i en dynamisk miljö där struktur, ansvarstagande och förbättringsarbete står i centrum. Du rapporterar till VD och ingår i bolagets ledningsgrupp.   Dina huvudsakliga arbetsuppgifter Koncernens ekonomiprocesser – inklusive finansiell planering, budget, rapportering och månadsbokslut. Stöd och styrning av våra åtta dotterbolag – både operativt och genom analys och uppföljning. Konsoliderad rapportering internt och till styrelse/ägare, samt koncernredovisning. Att vidareutveckla ekonomifunktionen med hög systemmognad och tydlig struktur. Likviditetsplanering och finansiell analys. Framtagning av investerings- och beslutsunderlag. Grundläggande HR och juridikfrågor kopplade till ekonomi. Personalansvar för två medarbetare och samordning med ekonomiansvariga i dotterbolagen.   Om dig Vi söker dig med en civilekonomexamen eller motsvarande och minst 10 års erfarenhet inom ekonomi, gärna som CFO eller ekonomichef i ett mindre eller medelstort bolag. Du är van vid att kombinera operativa uppgifter med strategisk analys och har erfarenhet av att arbeta i bolag i en internationell miljö med full värdekedja. Du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska. Du är trygg i din kompetens, prestigelös och trivs i en föränderlig och entreprenörsdriven kultur. Du har god förmåga att skapa struktur, driva förbättring och förenkla komplexa finansiella samband. Du är närvarande, analytisk och bygger starka relationer – både inom och utanför bolaget. För att trivas och lyckas hos oss är du genuint intresserad av ekonomi och att jobba med att utveckla processer. Vi värdesätter självständighet, noggrannhet, struktur och förmågan att kommunicera och samarbeta med dina kollegor. Din analytiska förmåga och förmåga att trivas i en snabbt föränderlig miljö är betydelsefulla egenskaper.   Om SafetyRespect SafetyRespect skyddar liv genom att vara expert på fallskydd till byggbranschen. Vi utvecklar, tillverkar och marknadsför lösningar som används av våra kunder internationellt. Vi har ett stort sortiment av produkter inom kollektivt och personligt fallskydd och utvecklar ständigt nya lösningar som är anpassade för våra kunder. Tillverkningen sker i huvudsak i våra egna fabriker, vilket skapar flexibilitet, kontroll på kvaliteten och möjlighet att styra kapaciteten. Försäljning, uthyrning och montage av våra fallskyddslösningar sker via våra egna dotterbolag och via återförsäljare. Koncernen omsätter ca 300 Mkr och har 160 medarbetare i 10 länder.   Din ansökan Har du frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver är du välkommen att kontakta Pontus Andersson på [email protected] eller Christoffer Sjöstedt på [email protected]. I denna process jobbar vi med löpande urval och tillsättning, vilket betyder att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. När du har visat intresse för tjänsten matchar vi din ansökan med tjänsten och vi kontaktar dig via mail eller telefon för återkoppling. Är du aktuell för tjänsten träffas vi på en intervju och under processen sker även referenstagning och bakgrundskontroll. För oss är det viktigt att ta del av din upplevelse när du har sökt en tjänst hos oss. Därför skickar vi ut en kort enkät när du har sökt tjänsten och när processen är avslutad. Din upplevelse är betydelsefull för oss och vi hoppas att du har möjlighet att svara. Gällande ansökan så sker det via annonsen på OnePartnerGroups hemsida, vi hanterar inte ansökningar via mail på grund av GDPR. Välkommen med din ansökan!

19 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Biträdande rektor till Spandelstorp/Kättilsmåla skola och förskola
Karlskrona kommun
Chefer inom grund- och gymnasieskola samt vuxenutbildning

I Karlskrona är våra ambitioner höga och vi brinner för att utveckla den moderna staden i havet. Nu söker vi dig som vill vara med och göra skillnad. Välkommen till Blekinges största arbetsgivare, där dina möjligheter att utvecklas är goda. Vi söker nu en biträdande rektor till en verksamhet som står på tröskeln till spännande förändringar och utmaningar. Spandelstorpskolan är en F-6-enhet som ligger i Lyckebyområdet. Hösten 2025 utökas elevantalet med drygt 100 elever och ungefär en klass/årskurs, vilket innebär att skolan sammanlagt kommer att ha ca 420 elever. Kättilsmålaskolan är en mindre enhet som ligger ungefär en mil norr om Spandelstorpskolan. Hösten 2025 ändras verksamheten från att vara en F-6-enhet till att bli en F-3-enhet. Samtidigt görs verksamheten till en så kallad tillikaenhet där skola och förskola arbetar tillsammans. Spandelstorpskolan, Kättilsmålaskolan och Kättilsmåla förskola har en gemensam skolledning och ett gemensamt Elevhälsoteam.   Tillsammans behöver vi nu skapa ett nytt vi med stor ödmjukhet inför vad dessa förändringar innebär. Elevhälsoarbetet är hjärtat i vår verksamhet och vi siktar ständigt på att utveckla och anpassa detta arbete. Vi brinner för att skapa de bästa förutsättningarna att möta varje enskild elev eller varje enskilt barn på bästa sätt samtidigt som vi skapar en känsla av att vara delaktig och tillhöra en gemenskap. Vi lägger stor vikt vid att balansera mellan förebyggande och främjande samt åtgärdande elevhälsoarbete. För att kunna bedriva vårt arbete i enlighet med detta sätter vi gott relationsbyggande och tydlighet i främsta rummet. Vi ser vår del i ett barns och en elevs liv som ett ansvar i att öppna möjligheter för ett samhällsengagemang och ett gott liv. ARBETSUPPGIFTER I din roll som biträdande rektor så har du personalansvar som bl.a. innebär arbetsmiljöansvar. Du kommer arbeta tätt tillsammans med en rektor och ytterligare en biträdande rektor. I skolledningsgruppen fördelar vi vissa ansvarsområden mellan oss där du förväntas hantera dina områden självständigt samtidigt som vi i alla frågor strävar efter ett gemensamt förhållningssätt. Du kommer ha kontakt med och ansvara för möten med vårdnadshavare och elever. Som skolledare är du en viktig symbol för vår verksamhet. Vi ställer höga krav på ett professionellt bemötande och en god kommunikation både internt och externt. KVALIFIKATIONER Du ska ha en pedagogisk examen på högskolenivå med lärarlegitimation för årskurserna F-6. Du ska ha erfarenhet av chefsarbete med personalansvar, då verksamheten står inför att sjösätta de genomförda organisationsförändringarna, beskrivna ovan. Vi ser det som meriterande med erfarenhet av och kunskap om, att arbeta med skolans styrdokument som exempelvis skollag och läroplaner. Vi ser gärna att du har förståelse för och erfarenhet av komplexiteten i att balansera det statliga och det kommunala uppdraget, samt att balansera mellan skollag och arbetsmiljölagar. Ytterligare är det meriterande med erfarenhet av att leda och organisera särskilt stöd-åtgärder som exempelvis enskild undervisning och särskild undervisningsgrupp. Erfarenhet av närvarofrämjande arbete, som exempelvis frånvaroutredningar samt arbete mot kränkningar som exempelvis kränkningsutredningar, enligt gällande lagstiftning samt erfarenhet av att arbeta i digitala system som används i Karlskrona kommun, exempelvis Visma, Draftit, Heroma och Adato. Vi söker dig som ser de utmaningar vi står inför som intressanta, och som precis som vi brinner för elevhälsoarbetet. Vi vill att du ser att viet är större än jaget i en verksamhet som alltid har eleven i fokus. I din ansökan ser vi fram emot att läsa om dina erfarenheter samt din beskrivning av din syn på samarbete, elevhälsoarbete och relationsbyggande. ÖVRIGT Rekryteringsprocessen är löpande vilket innebär att intervjuer och urval sker under hela processen, inte enbart efter sista ansökningsdatum. I Karlskrona kommun har du som medarbetare ett flertal förmåner. Några av de förmånerna är extra semesterdagar när du når en viss ålder, friskvårdsbidrag, möjligheten att gratis simma i någon av kommunens simhallar och ett riktigt bra tjänstepensionsavtal.

19 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Kommunchef till Vansbro kommun
Experis AB
General-, landstings- och kommundirektörer m.fl.

Vansbro kommun är den lilla kommunen med det stora innehållet. Längs älven sträcker sig kommunens lokalsamhällen Äppelbo, Vansbro, Dala-Järna och Nås med kringliggande byar i de västra delarna av Dalarna. I Vansbro kommun är vi mycket stolta över bredden inom näringslivet som skapar en mycket god arbetsmarknad med ett brett och rikt föreningsliv samt bra kommunal service i samtliga kommundelar. Hos oss finns en närhet och enkelhet som ger stora möjligheter till livskvalitet. Att jobba i Vansbro kommun innebär trygghet, att ha roligt på jobbet, engagerade kollegor och en möjlighet att vara med och påverka och bidra till förändring och förbättring. Välkommen hit! Läs mer om Vansbro kommun Vansbro kommun söker en strategisk och närvarande kommunchef som kan driva utveckling i en organisation där delaktighet, kommunikation och relationer står i centrum. Dina arbetsuppgifter I denna nyckelroll är du kommunens högsta tjänsteperson och rapporterar direkt till kommunstyrelsen. Uppdraget innebär ett övergripande ansvar för att verkställa politiska beslut samt att leda, utveckla och samordna kommunens verksamheter med ett helhetsperspektiv. Som kommunchef leder du kommunens ledningsgrupp och har personalansvar för tio nyckelpersoner - däribland sektorchefer, ekonomi- och HR-chef, IT-chef, administrativ chef och näringslivschef. Rollen kombinerar strategiskt och operativt arbete, vilket ger dig möjlighet att arbeta nära både politiken och verksamheten. Vem är du? Vi söker en trygg och prestigelös ledare med högskoleutbildning inom exempelvis offentlig förvaltning, statsvetenskap, ekonomi eller juridik - eller med motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt. Du har erfarenhet av att leda andra chefer i en komplex organisation och god förståelse för hur en politiskt styrd verksamhet fungerar. Vana att driva förändrings- och utvecklingsprocesser, arbeta målstyrt och leverera resultat är viktiga egenskaper. Som en del av det strategiska ledarskapet är du van att arbeta med planering, uppföljning och övergripande styrning, och du trivs i en roll där strategiskt tänkande kombineras med operativt ansvar. För att lyckas i uppdraget behöver du kunna uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift, ha god datorvana (Office 365) samt inneha B-körkort. Erfarenhet av krisledning är meriterande. Som person är du utvecklingsinriktad, nyfiken och har ett starkt eget driv. Du tänker långsiktigt och strategiskt, samtidigt som du är strukturerad och ansvarstagande. Med din kommunikativa förmåga kan du förklara komplexa frågor på ett tydligt och inspirerande sätt. Ett genuint intresse för det kommunala uppdraget och förmågan att vara en tydlig länk mellan politik och förvaltning är avgörande. Vad kan Vansbro kommun erbjuda dig? Hos oss blir du en del av en organisation med korta beslutsvägar, stort engagemang och en stark vilja att utvecklas tillsammans. Vår värdegrund ska genomsyra allt vi gör - vi tror på delaktighet, tydlig kommunikation, ständig utveckling och starka relationer. Det här är en roll där du verkligen kan göra skillnad, både för organisationen och för kommunens invånare. Kommunchefsuppdraget är ett fyraårigt förordnande, med möjlighet till grundanställning i kommunen. Ansök nu! Redo för nästa spännande steg i karriären? Om du vill kombinera ditt professionella kunnande med ett meningsfullt uppdrag i en kommun med framtidstro, ser vi fram emot att höra från dig. I denna rekrytering samarbetar Vansbro kommun med Jefferson Wells. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Pär Gårdbro på 070-268 80 76 eller via e-post: [email protected]. Ansökan med CV görs via www.jeffersonwells.se senast den 6 augusti. Tjänsten är säkerhetsklassad, vilket innebär att säkerhetsprövning av slutkandidat kommer att genomföras i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Godkänd säkerhetsprövning är en förutsättning för tillsvidareanställning. Varmt välkommen med din ansökan!

19 juni 2025
Sista ansökan:
6 augusti 2025
Rektor, Månsarp och Tahe so F-6
Jönköpings kommun
Chefer inom grund- och gymnasieskola samt vuxenutbildning

Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att kommunen utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre kommun att besöka, leva, verka och bo i. Vill du ha ett av de viktigaste och roligaste uppdragen som finns? Vill du vara med och leda utvecklingen av våra framtida grundskolor inom Jönköpings kommun? Hos oss får du inspirera till ett lustfyllt lärande – varje dag, hela vägen. Vi kallar det lärglädje. Ditt nya jobb Som rektor på Månsarp och Tahe so F-6 skapar du goda förutsättningar för elevernas kunskapsutveckling och måluppfyllelse. Med ett verksamhetsnära ledarskap, som sätter eleven i centrum, driver och utvecklar du verksamheten tillsammans med dina medarbetare och våra elever. Som rektor har du ansvar för verksamheten, personal och ekonomi samt för det systematiska kvalitetsarbetet och du arbetar i nära samarbete med biträdande rektor, elevhälsan och personalen på skolområdet. Du ingår i grundskolans rektorsgrupp som löpande får kompetensutveckling för ett hållbart och kvalitetssäkert ledarskap. Du träffar regelbundet en mindre grupp skolledare och arbetar med utveckling av skolan som helhet ur ett F-16 års perspektiv. Som chef har du också stöd från förvaltningens olika stödfunktioner inom elevhälsoarbete, HR, ekonomi, juridik, digitalisering, elevadministration, lokaler och riktad skolutveckling. Som ny chef får du både en kommungemensam och verksamhetsspecifik introduktion utifrån tidigare erfarenheter och du erbjuds en mentor. Välkommen till oss Inom Jönköpings kommun arbetar cirka 12 000 medarbetare inom drygt 300 olika yrken. Oavsett om du lär barn att läsa, ger trygghet och vård åt äldre eller utvecklar stadens gator och torg så bidrar du till att skapa bra dagar för alla som lever och verkar i Jönköping. Utbildningsförvaltningen är kommunens största förvaltning och vi arbetar för en tillgänglig skola för alla och att vara en organisation med lärglädje. Verksamheten präglas av engagerade pedagoger som genom reflektion och flexibilitet tar vara på och utmanar varje elevs förmåga och kompetens för att möta en föränderlig värld. Vill du ha ett meningsfullt arbete där du gör skillnad, välkommen till oss! Månsarpsskolan ingår i skolenheten Månsarp och Tahe skolområde. Här finns behörig, engagerad och erfaren personal där alla ålderskategorier är representerade. Här går ca 170 elever från förskoleklass upp till årskurs 6.   Taheskolan ingår i skolenheten Månsarp och Tahe skolområde. Här finns behörig, engagerad och erfaren personal där alla ålderskategorier är representerade. Här går ca 180 elever från förskoleklass upp till årskurs 6. Månsarpskolan och Taheskolan är VFU-skolor vilket innebär att vi samarbetar med högskolan och tar emot lärarstudenter i alla verksamheter. Detta är ett viktigt och utvecklande samarbete för oss. https://www.jonkoping.se/barn--utbildning/grundskola-anpassad-grundskola-och-fritidshem/grundskolor-och-anpassade-grundskolor-a-o/mansarpsskolan-f-6 https://www.jonkoping.se/barn--utbildning/grundskola-anpassad-grundskola-och-fritidshem/grundskolor-och-anpassade-grundskolor-a-o/taheskola-f-6 https://www.jonkoping.se/naringslivarbete/jobbaijonkopingskommun.4.74fef9ab15548f0b8001425.html Din kompetens Du är legitimerad lärare samt gärna har dokumenterad erfarenhet av tidigare rektorsuppdrag och att leda utvecklingsarbete. En förutsättning är att du som söker har en helhetssyn kring vad som främjar elevers lärande och utveckling. Du känner ett genuint engagemang för våra barn och ungdomar i Jönköpings kommun. Ditt ledarskap grundar sig i tillitsbaserad styrning där du visar stor tilltro till dina medarbetares kunskaper, engagemang och vilja att lyckas med sitt uppdrag. Som rektor ska du ha förmåga att se samband och kunna dra logiska slutsatser utifrån begränsad och ibland komplex information. Vi vill att du är utvecklingsorienterad och håller dig uppdaterad genom omvärldsbevakning. En god förmåga att skapa struktur i verksamheten är tillsammans med samarbetsförmåga och kreativitet viktiga egenskaper. Du är en kommunikativ ledare med förmåga att skapa goda relationer. Vi tror också att du är resultatinriktad och drivs av att arbeta mot måluppfyllelse. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Bra att veta Tjänsten är en tillsvidareanställning under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker. Tänk på att skollagen kräver att samtliga medarbetare visar upp ett utdrag ur belastningsregistret. https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ Inför anställning av nya medarbetare på våra lärartjänster måste vi säkerställa att det finns en giltig lärarlegitimation. Vi ber dig därför att bifoga en aktuell lärarlegitimation som är hämtad från Skolverket under de senaste två månaderna. https://login.skolverket.se/idp/lleg-etjanst/select?returnUrl=https://lleg.skolverket.se/ Urval kan komma ske före ansökningstiden har gått ut. Intervjuer planeras att ske under v. 32-33.  Vill du veta mer? Välkommen att kontakta någon av de kontaktpersoner som anges i annonsen eller sök upp en facklig representant via länken nedan. Då semestertider infaller under publiceringstiden, kan det vara svårt att nå kontaktpersonerna. Från och med 4/8 är flera åter i tjänst. https://www.jonkoping.se/fackligaubf Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Kom och jobba med oss. Välkommen att söka tjänsten som rektor. Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

19 juni 2025
Sista ansökan:
6 augusti 2025
Entreprenadchef
Jobway AB
Driftchefer inom bygg, anläggning och gruva

Är du en erfaren och driven Entreprenadchef som söker nya utmaningar? Vill du leda spännande projekt inom VA och ta ansvar för både genomförande och lönsamhet? Då kan VA Gruppen vara arbetsplatsen för dig! VA Gruppen är ett väletablerat företag som specialiserar sig på VA-projekt och entreprenader. Vi söker nu en Entreprenadchef som vill ta ansvar för våra projekt och säkerställa hög kvalitet, effektivitet och lönsamhet. Som Entreprenadchef hos oss kommer du att ha det övergripande ansvaret för företagets VA-projekt och entreprenader. Du kommer att leda och fördela arbetet för projekten via platschefer och säkerställa att säkerhet, kvalitet, miljö och arbetsmiljö följs på arbetsplatserna. Du ansvarar för att projekten drivs lönsamt och effektivt, samt att personal och resurser utnyttjas på bästa sätt. Exempel på arbetsuppgifter: Ekonomiskt ansvar för projekten Ansvara för att tillsammans med platschefer tillsätta projektspecifik organisation Stödja och säkerställa att avvikelser och ÄTA-arbeten hanteras korrekt Beräkna anbud Vi söker dig som: Har erfarenhet som Entreprenadchef eller motsvarande ledande roll inom bygg- eller VA-branschen Har dokumenterad erfarenhet av att leda projekt och arbeta med budgetansvar Är lösningsorienterad, strukturerad och har ett affärsmässigt förhållningssätt Är en skicklig ledare och har erfarenhet av personalansvar Svenska tal- och skrift samt B körkort Vi erbjuder dig: Ett omväxlande och ansvarsfullt arbete i ett väletablerat företag med höga ambitioner Möjlighet att utvecklas i rollen och växa med företaget Ett gott och professionellt arbetsklimat där samarbete och respekt är centralt Konkurrenskraftig lön och förmåner I denna rekrytering samarbetar VA Gruppen med rekryteringsföretaget Jobway. Har du några frågor är du välkommen att kontakta Adam Wilander på [email protected]. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan därmed tillsättas innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas konfidentiellt. Om företaget: I dagsläget har vi över 160 anställda specialister som dagligen arbetar med VA-nätet i södra Sverige och Stockholm. Under 2023 omsatte vi ca 430 miljoner kronor. Vi äger våra egna maskiner och har finansiell styrka. Vårt mål är att alltid säkra friskt vatten och fungerande avlopp- och dagvattensystem. Alla funktioner i koncernen har vi byggt upp för detta ändamål. Utöver VA arbeten utför vi anläggningsarbete, kabelförläggning, schaktfri förläggning med styrbar borrning, hyvling, vägunderhåll och dikning.

19 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Butikschef till Arboga
Dollarstore AB
Chefer inom handel

Om rollen: I rollen som butikschef ansvarar du för butikens försäljning, drift och skötsel. Du är den drivande kraften bakom att skapa en utvecklande miljö för dina medarbetare och säkerställer att varje dag på jobbet är meningsfull och produktiv. Du rapporterar till och coachas av din distriktschef. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar: Försäljnings- och resultatansvar: Du är ansvarig för att uppnå och överträffa försäljningsmål samt säkerställa en lönsam verksamhet. Personalansvar: Du vägleder, coachar och motiverar dina medarbetare för att maximera deras potential och bidra till teamets framgång. Budgetarbete: Du arbetar aktivt med att upprätthålla och följa upp budgetar samt vidtar åtgärder för att säkerställa lönsamhet och effektivitet. Ledarskapsfrågor: Du är en naturlig ledare som trivs med att bygga och utveckla ett starkt och engagerat team. Kundservice i världsklass : Du säkerställer att varje kund får en exceptionell serviceupplevelse och att deras behov och förväntningar överträffas. Dina kompetenser : För att trivas och lyckas som butikschef hos Dollarstore är vi på jakt efter personer med följande kompetenser: Erfarenhet inom detaljhandeln : Du har gedigen erfarenhet av att arbeta inom retailbranschen och förstår dess unika utmaningar och möjligheter. Ledarskap och motivation : Du är en inspirerande ledare som älskar att bygga en positiv anda och peppa dina kollegor till att göra det bästa av varje arbetsdag. Resultatorientering: Du är driven av att uppnå och överträffa försäljningsmål och har förmågan att arbeta strategiskt för att maximera resultatet. Kundfokus: Du har en stark kundorientering och strävar alltid efter att leverera enastående kundservice. Flexibilitet: Du är beredd att arbeta på kvällar och helger om så krävs och trivs med en dynamisk och omväxlande arbetsmiljö. Varför Dollarstore: Som en del av Dollarstores team får du möjlighet att arbeta i en spännande och dynamisk arbetsmiljö där du dagligen får möjlighet att påverka och bidra till vår fortsatta framgång. Vi erbjuder också möjligheter till personlig och professionell utveckling samt förmåner och belöningar för ditt engagemang och din prestation Övrig information Tillträde: 2025-10-01 eller enl. överenskommelse Anställningsgrad: Heltid Plats: Dollarstore Burskapsvägen 8, Arboga Sök nu: Om du är redo att ta ledningen för din nästa utmaning och tror att du har vad som krävs för att bli en framgångsrik butikschef hos Dollarstore, skicka in din ansökan idag genom att klicka på "Ansök nu" nedan. Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team och tillsammans fortsätta skapa fantastiska shoppingupplevelser för våra kunder!Vi är stolta över att vara en arbetsplats fri från diskriminering, där vi ser mångfald och inkludering som grundläggande värden. Vår rekrytering är alltid baserad på kompetens och vi strävar efter att skapa en miljö där alla, oavsett bakgrund, har lika möjligheter att växa och utvecklas. Genom att aktivt arbeta för en rättvis och inkluderande arbetsplats, ser vi till att alla våra medarbetare känner sig respekterade, värderade och välkomna. Som en del i Dollarstores rekryteringsprocess genomför företaget bakgrundsanalyser tillsammans med Svensk Bakgrundsanalys vilket är ett auktoriserat företag inom bakgrundskontroller. Notera: Vi tar emot ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Ansök därför redan idag! Välkommen med din ansökan! Dollarstore är en av Sveriges största lågprisaktörer och vi fortsätter växa. Idag har vi över 130 butiker i både Sverige och Danmark där vi erbjuder våra kunder glädje, gemenskap och fantastiska priser. Sedan augusti 2023 ingår Dollarstore i finska Tokmanni Group och tillsammans med dem är vi en av de ledande lågprisaktörerna i Norden och är listade på finska börsen. Tillsammans med våra 2000 medarbetare brinner vi för försäljning och mötet med kunden. Välkommen till Dollarstore! DollarStores DNA - Vi är närvarande mot kunder och kollegor och tror på att alla människor har rätt till glädje, gemenskap och fantastiska priser - Vi har de mest upplevelsefyllda butikerna och produkter som hela tiden överraskar. - Vi är alltid ärliga och vi är på riktigt. No monkey business – helt enkelt. - Vi har de lägsta priserna och skapar mest värde till våra konsumenter. Detta görs genom att vi alltid har kostnaderna i fokus.

19 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Enhetschef Vårdcentralen Hagfors/Ekshärad
REGION VÄRMLAND
Chefer inom hälso- och sjukvård

Vill du leda i en verksamhet där samverkan, utveckling och människan står i centrum? Hos oss på Vårdcentralen Hagfors/Ekshärad får du som enhetschef en nyckelroll i ett engagerat team med bred kompetens och starkt lokalt samarbete. Här kombineras närhet till patienten med möjligheten att påverka och utveckla vården i en organisation som satsar på ledarskap, arbetsmiljö och kvalitet. Din arbetsplats Vårdcentralen Hagfors/Ekshärad består av två mottagningar, belägna i Hagfors och Ekshärad, med cirka två mils avstånd mellan dem. Tillsammans utgör de en enhet med omkring 40 medarbetare som arbetar nära varandra i ett gott samarbetsklimat. Vi har ett välfungerande samarbete med Hagfors kommun och i samma byggnad som vårdcentralen i Hagfors finns även psykiatrisk öppenvård, laboratorieverksamhet, hälso- och rehabiliteringsenhet samt verksamheter för barn och unga. Verksamheten har tillgång till en rehabiliteringskoordinator, vilket ger ett värdefullt stöd i det dagliga arbetet och bidrar till en sammanhållen och effektiv vårdkedja. Dina arbetsuppgifter Som enhetschef har du det övergripande ansvaret för att leda och samordna det dagliga arbetet inom enheten, där flera professioner samverkar. Du arbetar tillsammans med distriktssköterskor, sjuksköterskor, undersköterskor, läkare, kurator, psykolog, vårdadministratörer och fotvårdsterapeut. Ditt uppdrag omfattar ansvar för hälso- och sjukvårdens kvalitet, personalfrågor, arbetsmiljö, budget samt aktiv medverkan i verksamhetsutveckling. Du säkerställer att vården är tillgänglig, jämlik och anpassad efter invånarnas behov. Du rapporterar direkt till verksamhetschefen och ingår i verksamhetsområdets ledningsgrupp, där ni tillsammans arbetar för att skapa en attraktiv arbetsplats med god arbetsmiljö och hög kvalitet i vården. Vårt gemensamma mål är att erbjuda en evidensbaserad, behovsstyrd och kostnadseffektiv vård med patienten i centrum. Som enhetschef i Region Värmland är du en nyckelperson i att omsätta vår vision och värdegrund i praktiken. Du leder utifrån tydliga mål och uppdrag, följer upp resultat kontinuerligt och bidrar till en kultur präglad av tillit, utveckling och engagemang.  Vi erbjuder Vi är till för att alla i Värmland ska må bra och för att Region Värmland ska vara en attraktiv arbetsplats som levererar goda, hållbara och långsiktiga resultat. För att lyckas med det ser vi att alla chefer och ledare har en viktig roll. I Region Värmland använder vi ledarskapskoncepten Utvecklande ledarskap och Indirekt ledarskap. Som ny chef i regionen får du under ditt första år gå ett utbildningsprogram. Vi erbjuder även individuell handledning för att stötta dig i ditt uppdrag. Vi vill ge våra chefer rätt förutsättningar att lyckas. Genom dig som chef kan våra medarbetare växa och bidra till ännu bättre service för alla som bor här. Dina kunskaper och kompetenser Vi söker dig som har en akademisk examen inom ett relevant område, gärna med inriktning mot hälso- och sjukvård. Har du tidigare chefserfarenhet från större enheter är det meriterande, likaså om du har arbetat inom allmänmedicin, det ger dig värdefull insikt i verksamhetens vardag, långsiktiga utmaningar och möjligheter. Som ledare är du kommunikativ, inkluderande och närvarande. Du skapar engagemang genom att lyssna, uppmuntra och ta tillvara på medarbetarnas kompetens och idéer. Du har en naturlig förmåga att bygga förtroendefulla relationer och ser samverkan, både internt och externt, som en självklar del av ett framgångsrikt ledarskap. Du trivs med att arbeta både strategiskt och operativt. Med struktur, handlingskraft och ett lösningsfokuserat förhållningssätt driver du verksamheten framåt. Du är trygg i att fatta beslut men också öppen för dialog och nya perspektiv. Vi söker dig som vill vara en del av ett team där ledarskapet bygger på tillit, delaktighet och gemensamt ansvar. Du har ett genuint intresse för kvalitets- och förbättringsarbete och ser värdet i att skapa en arbetsmiljö där medarbetare trivs, utvecklas och känner stolthet i sitt arbete. Vi är måna om att fina rätt person för uppdraget och lägger därför stor vikt på personlig lämplighet.  Urval sker löpande så välkommen med din ansökan redan idag!  Om Region Värmland Vi är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass. Läs mer om hur det är att https://regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss/vara-formaner, och följ oss på sociala medier.  Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan.  Övrigt I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning. Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Kompetensförsörjningsenhet HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i Varbi. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

19 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025