Chef för stödfunktioner Saab Aerospace Systems
SAAB AB
Chefer inom arkitekt- och ingenjörsverksamhet

Vi tror att framsteg och möjligheter skapas bäst tillsammans. Välkommen till en plats där samarbete gör skillnad. Din roll Saab Aerospace Systems söker en driven och erfaren chef för stödfunktioner som vill vara med och forma framtiden inom Aerospace Systems. Du kommer att leda ett team med fokus på Airbus, Boeing eller Special Processes, och ansvara för planering, operativt inköp, manufacturing engineering och produktionskvalitet. Som chef för stödfunktioner kommer du att ha ett centralt ansvar för att säkerställa att våra produktionsflöden är effektiva och kvalitetsfokuserade. Din roll inkluderar: * Ledarskap och teamarbete: Du kommer att leda och utveckla ett team med 10-15 individer, med fokus på Airbus, Boeing eller Special Processes. Du ska ha en inkluderande och målfokuserad ledarstil. * Planering och materialhantering: Ansvarar för att förse produktionen med nödvändiga planer och material i samtliga program. * Kvalitet och förbättring: Ansvarar för att driva grundorsaksanalyser, vara en del av avvikelsehanteringsprocessen. * Engineering: Ansvarar för beredning av underlagen samt förbättring av dessa, samt en del utvecklingsarbete. * Kompetensutveckling: Ansvarar för kompetensutveckling och personlig utveckling för varje individ inom dina team. * Tvärfunktionellt arbete: Jobba tvärfunktionellt med andra team för effektivisering och erfarenhetsutbyte. Vad vi erbjuder: * En spännande och utmanande roll i en ledningsgrupp bestående av operationschef, verkstadschefer för produktion och chef för stödfunktioner. * Möjlighet att påverka och forma framtiden inom Aerospace Systems. * En arbetsmiljö där du kan utvecklas och växa tillsammans med ett team av engagerade och kompetenta kollegor. Din profil Vi söker dig som har erfarenhet inom ett eller flera av följande områden: planering, operativt inköp, manufacturing engineering eller produktionskvalitet. Du är en engagerad och strukturerad ledare med en inkluderande och lyhörd ledarstil. Du arbetar målinriktat, tar ansvar och har lätt för att samarbeta med andra. Du har även en god förmåga att bygga starka, välfungerande team med olika bakgrund och kompetenser. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här. Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.

23 juni 2025
Sista ansökan:
18 augusti 2025
Staff Manager Front of House Stockholm
Restaurang Assistans i Skandinavien AB
Restaurang- och kökschefer

RA Hospitality förser hela besöksnäringen med flexibla personallösningar så som bemanning, rekrytering, entreprenad och utbildning. Med över 25 år i branschen och kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo så är vi ledande i branschen.  Vi vågar säga att vi är grymma på service och kvalitet! Brinner du för hotell- och restaurangbranschen och vill leverera service i världsklass till våra kunder? Älskar du att jobba med människor och utveckla medarbetare? Vill du ha en fot kvar i branschen men samtidigt prova en kontorstjänst? Då har vi tjänsten för dig! Till vårt växande kontor i Stockholm söker vi nu ytterligare en Personalansvarig som vill vara med och fortsätta att utveckla vår matsal- och receptionsavdelning.  Hos oss kommer du att arbeta med rekrytering och uthyrning av allt från restaurangbiträden och receptionister till servitörer och hovmästare. Vi bemannar och rekryterar personal till stora hotellkedjor, företagsrestauranger, banketter, galamiddagar och à la carte krogar m.m. En vanlig dag på kontoret innefattar t.ex. intervjuer och anställningar av nya medarbetare, schemaläggning, daglig bemanning, nära kontakt med våra kunder och annan personaladministration. I tjänsten ingår även försäljning, möten, utbildningar och uppföljningar. Du kommer även få vara med ute och säkerställa driften på stora och spännande kundevents! RA Hospitalitys målsättning är att våra kunder och medarbetare alltid ska vara nöjda med de tjänster vi utför och med oss som serviceföretag. Arbetet ställer därför mycket höga krav på din sociala förmåga då möten och samtal med kunder och medarbetare sker på daglig basis. Vi lägger stor vikt vid byggandet av relationer både med vår personal och med våra kunder. Vem är du? En naturlig ledare som har lätt för att bygga relationer Gillar att arbeta med människor från jordens alla hörn En problemlösare som ser möjligheter Prestigelös teamspelare som kan hugga in där det behövs God känsla för detaljer, ordning och reda och noggrannhet En person som gillar högt tempo med varierande arbetsdagar Trygg och diplomatisk Du har sedan tidigare: Arbetat som Restaurangchef, F&B Manager eller liknande Ett brett kontaktnät inom Stockholms restaurangvärld Gärna erfarenhet av stora banketter och event Gärna erfarenhet av att ansvara och leda stora personalgrupper God insikt i såväl schemaläggning som personalhantering God ekonomisk förståelse och erfarenhet av resultat- och budgetansvar Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska B-körkort Vad får du hos oss Ett stimulerande, roligt och givande arbete med högt i tak Varierande arbetsuppgifter med mycket eget ansvar Möjlighet att använda din branschkunskap för att hjälpa branschkollegor att lösa utmaningar och personalbehov Bli en del av ett sammansvetsat team på kontoret där alla hjälps åt och har en "ingenting är omöjligt" -inställning Möjlighet att bygga upp och sätta sin egen prägel på avdelningen Generösa personalförmåner Löpande kompetensutveckling Ett brett kontaktnät inom besöksnäringen Utbildning inom bl.a. arbetsrätt och kollektivavtal Ett nyrenoverat fräscht kontor med gym för arbetande i huset Detta är en tillsvidaretjänst som inleds med sex månaders provanställning, heltid, lön enligt överenskommelse. Arbetstiderna är främst förlagda dagtid måndag-fredag med någon eller några kvällar i veckan beroende på bokningar och säsong.  Vi hoppas på att kunna välkomna en ny kollega hos oss under mitten av augusti så vänta inte med att skicka in din ansökan!

23 juni 2025
Sista ansökan:
10 december 2025
VD till Lejagruppen på Ekerö
Isaksson Rekrytering & Bemanning AB
Verkställande direktörer m.fl.

Bli VD för en koncern där affären rullar med full fart varje dag – på hjul, band och via medarbetarnas driv. Lejagruppen söker en ny ledare som vill ta ansvar för nästa steg. Med placering på Ekerö blir du en nyckelperson i att driva verksamheten framåt – tillsammans med styrelsen, delägarna och personalen; Det som vi kallar för Laget Leja! Om Leja Verksamheten har varit en naturlig del av Ekerö ända sedan 1940-talet – och är idag en etablerad aktör i hela stor-Stockholm. Lejagruppen består av åtta bolag, som är verksamma inom fyra affärsområden: Transport, åkeri, markentreprenad och fastigheter. Bolaget byggdes från början som ett kooperativ av enbilsåkare. Idag har vi 47 småföretag som delägare, vilka även ingår som tjänsteutförare inom Leja Schakt och Transport. Den sammanlagda personalstyrkan inom koncernen (delägare, operatörer, chaufförer och administratörer) består av cirka 200 personer. De åtta bolagen är organisatoriskt sammanflätade, vilket ger många stordriftsfördelar. Genom hela vår verksamhet är kvalitet, hållbarhet, säkerhet och miljötänk grundläggande ledstjärnor. Ditt uppdrag Du ansvarar för att driva en effektiv, säker och lönsam drift. Självfallet är det som VD viktigt att optimera affären. Du förväntas också utveckla verksamheten i stort, skapa effektiva strukturer, formulera tydliga målsättningar framåt och skapa rätt förutsättningar för att nå dem. Detta är en både strategisk och operativ roll, i vilken du är nära personal, utförare, kunder – och våra 47 delägare. Du har även en viktig roll i att leda ledningsgruppen, och därtill i att ha det övergripande ansvaret för personal och för den vardagliga arbetsgången. Du är inte rädd för att kliva in där det behövs, oavsett om det handlar om planering, problemlösning eller relationsbygge. Rollen omfattar huvudsakligen: Ledarskap och personalansvar. Affärsutveckling, verksamhetsanalys och strategi. Försäljningsbudget, kostnadsbudget och resultat. Strategiskt och operativt arbete kring tillväxt, lönsamhet och organisation.  Vem vi söker Vi söker dig som är en naturlig ledare; tydlig, karismatisk, prestigelös – och närvarande. En som brinner för sitt uppdrag. Du har erfarenhet från branschen och trivs i en operativ roll. Du bygger struktur, får med dig folk och skapar engagemang i vardagen. Du är lösningsorienterad, pragmatisk och har lätt för att växla mellan detaljer och helhet. Relationer, ordning och långsiktighet är en självklar del av ditt arbetssätt. Du leder med förtroende, omfamnar personalen, bygger laganda och sätter tonen för en kultur där alla tar ansvar och bidrar till Laget Leja. Följande kvalifikationer efterfrågar vi: Högskoleutbildning inom bygg, teknik, ekonomi eller motsvarande – alternativt dokumenterad erfarenhet från branschen, i ledande roll. Minst fem års erfarenhet av ledarskap, gärna i roller som VD, affärsområdeschef, enhetschef eller motsvarande. Gedigen erfarenhet från entreprenad-, bygg-, anläggnings- eller transportbranschen. Att tidigare ha opererat i en större verksamhet, och vana av att organisera strukturerade arbetsmiljöer. God förståelse för anläggningsbranschen och branschspecifika frågor, såsom bland annat kalkylering, projektuppföljning och entreprenadjuridik. Erfarenhet av att leda både egen personal och underentreprenörer. God affärsmässig förståelse och trygghet i att arbeta med budget, resultat och uppföljning. Kännedom om offentlig upphandling (LOU) och erfarenhet av offentliga beställare är meriterande. B-körkort.  Det här erbjuder vi till dig Hos oss blir du en del av Laget Leja – en arbetsplats där stolthet, gemenskap och kundfokus genomsyrar allt vi gör. Du kliver in i ett etablerat bolag med starkt varumärke, stabil ekonomi och ett väl fungerande nätverk av lojala kunder och delägare. Vi erbjuder: Ett ledaruppdrag med stort ansvar och möjlighet att påverka företagets strategiska framtid. En kultur präglad av samarbete, yrkesstolthet och hög trivsel. Möjlighet att utveckla både verksamhet och medarbetare i ett bolag med tydliga tillväxtambitioner. Konkurrenskraftig lön och marknadsmässiga villkor. Vill du veta mer om oss? Besök vår hemsida :  Klicka här för att läsa mer om Lejagruppen! Kontaktuppgifter och ansökan Den här rekryteringsprocessen hanteras av firman Isaksson Rekrytering, för Lejagruppens räkning. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult: Ira Isaksson på telefonnummer 070-485 75 59 eller [email protected] Urval och intervjuer sker löpande, därför kan tjänsten komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag den 17 augusti 2025. Tjänsten söks rent formellt på Isakssons hemsida. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Vi ser fram emot din ansökan!  Bakgrundskontroll via 2Secure Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi en bakgrundskontroll innan anställning. Kontrollen utförs i samarbete med 2Secure och kan omfatta CV-verifiering, rättsärenden, ekonomisk granskning samt andra relevanta kontroller beroende på tjänstens krav. För mer information, besök https://www.2secure.se

23 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Enhetschef till GataPark Drift
Östersunds kommun
Förvaltnings- och planeringschefer

Om oss Vi är en offentlig organisation som brinner för att förbättra livskvaliteten för Östersunds invånare genom olika tjänster och stöd. Hos oss möts du av en miljö där samarbete och teamwork är i fokus, och där din professionella och personliga utveckling värderas högt. Vi strävar efter att skapa en trygg och omtänksam arbetsmiljö där alla kan växa och bidra till vår gemensamma framgång. Ditt uppdrag Som enhetschef för GataPark, Drift leder du ett dynamiskt och mångsidigt team med uppdraget att leverera bästa möjliga service till kommunens invånare. Du har både ett strategiskt och operativt ansvar för att utveckla, följa upp och kvalitetssäkra driften av park- och gatuverksamheten. Rollen ger dig möjlighet att arbeta flexibelt i nära samarbete med engagerade och stödjande kollegor, samtidigt som du bidrar till en hållbar, effektiv och medborgarnära samhällsservice. Uppgifterna inkluderar: • Leda, utveckla och förändra driftverksamheten inom gata och park. • Hantera upphandling och entreprenaduppföljning för att säkerställa hög kvalitet. • Samverka med andra avdelningar för att främja hållbarhet och inkludering. • Kommunicera effektivt internt och externt för att bygga positiva relationer. • Se till att lagen följs och fungerar som en kunskapskälla inom relevanta lagar och förordningar. Din profil Vi ser gärna att du har akademisk examen eller motsvarande erfarenhet inom områden som samhällsbyggnad, väg och teknik. Tidigare erfarenhet som chef med personalansvar är ett krav. Du är van vid att arbeta i en politiskt styrd organisation, med teknisk förvaltning av exempelvis gata och park. Dessutom har du: • Mycket god kommunikativ förmåga både i tal och skrift på svenska. • Digital vana, gärna erfarenhet av system som GIS, ekonomihantering och projekt/ärendehantering. • Goda kunskaper i relevant lagstiftning, såsom PBL, väglagstiftning, och miljöbalken. • B-körkort. Varför Östersunds Kommun? Här hos oss får du möjligheten att arbeta med samhällsnytta och bidra till våra medborgares utveckling. Med flexibla arbetstider, möjlighet till deltid, friskvårdsbidrag, och en arbetsmiljö som främjar inlärning och innovation, är detta mer än bara ett jobb - det är en chans att göra en verklig skillnad. Är du redo att ta steget in i en inspirerande och varierad arbetsmiljö där ditt engagemang gör skillnad? Då ser vi fram emot att lära känna dig! Så går rekryteringen till Intervjuer kan ske löpande. Vi vill att du bifogar CV och personligt brev i din ansökan. Betyg/intyg behöver inte skickas med. Det ber vi dig komplettera med om det blir aktuellt med en intervju. Östersunds kommun har före annonsering övervägt val av annonseringskanaler och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare. Vad erbjuder vi? Östersunds kommun erbjuder dig förmåner så som betald semester från första anställningsåret, semesterväxling, friskvårdsbidrag eller friskvårdstimme. Via vår förmånsportal får du ta del av oberoende pensionsrådgivning och en mängd rabatter och erbjudanden. Du kan dessutom få snabbt och professionellt stöd från olika specialister, som till exempel psykologer, jurister och ekonomer, genom tjänsten Personalstöd. Du kan läsa mer om våra förmåner på vår hemsida: https://www.ostersund.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/sa-har-jobbar-vi/lon-och-formaner.html  Om Teknisk förvaltning Var med och bygg viktiga samhällsfunktioner både för våra medborgare men också för kommunens verksamheter. Vår verksamhet är väldigt bred. Vi jobbar med allt ifrån parkskötsel, sophantering, återvinning och underhåll av fastigheter till snöröjning, mark- och anläggningsjobb, vattenrening, tillagning av måltider, städ och renhållning.

23 juni 2025
Sista ansökan:
7 juli 2025
Produktionsledare Saab Dynamics
SAAB AB
Produktionschefer inom tillverkning

Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Din roll Vi söker en produktionsledare som vill vara med och utveckla vår organisation. I denna roll kommer du att leda ett team som arbetar med byggnation och montering av kompositprodukter. Du ansvarar för personal, ekonomi och leveranser inom ditt ansvarsområde och arbetar aktivt för att medarbetarna ska känna engagemang och förstå företagets mål och visioner. Som produktionsledare är det viktigt att du har ett starkt driv och förmåga att planera och strukturera arbetet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: * Ledning och utveckling av personal, inklusive rekrytering och utbildning * Detaljplanering av produktionen och kapacitetsberäkningar * Optimering av kvalitet, metoder, material och personalresurser * Samarbete med produktutveckling och konstruktion för att utveckla nya produkter och arbetsinstruktioner * Säkerställa en säker arbetsmiljö och efterlevnad av företagets miljöpolicy * Aktivt bidra till ständiga förbättringar av produktionen och flöden Det är också viktigt att du har god kännedom om arbetsmiljölagstiftning och säkerställer att alla arbetssätt följer de regler och rutiner som gäller. Din profil Vi söker dig som har relevant utbildning eller motsvarande erfarenhet och har erfarenhet av ledarskap, gärna med en teknisk bakgrund. Om du tidigare har arbetat som linjechef eller inom komposittillverkning är detta meriterande. Vi värdesätter att du är: * Initiativrik och drivande, med förmåga att planera och strukturera arbetet * Kvalitetsmedveten och serviceinriktad, med god förmåga att samarbeta och kommunicera internt och externt * Engagerad i att skapa en positiv arbetsmiljö där olikheter och åsikter tas tillvara Vidare bör du ha goda kunskaper i engelska, både muntligt och skriftligt, samt goda datorkunskaper. Körkort är också ett krav då resor kan förekomma i tjänsten. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här Med tanke på den kommande semesterperioden kan du förvänta dig återkoppling på din ansökan efter sommaren. Om du tycker att tjänsten låter intressant är du varmt välkommen att skicka in din ansökan redan idag!

23 juni 2025
Sista ansökan:
11 augusti 2025
Enhetschef Gata, trafik och verkstad
Karlskoga kommun
Förvaltnings- och planeringschefer

I natursköna Karlskoga händer det mycket spännande just nu. I vår stad har du alltid nära till både vacker natur och den högteknologiska industrinäringen. Vi erbjuder dig en välkomnande arbetsplats där människor och innovationer får växa. Välkommen till ett meningsfullt arbete där du verkligen kan göra skillnad! Samhällsbyggnads- och serviceförvaltningen arbetar efter ett tillitsbaserat ledarskap där styrning, kultur och arbetssätt fokuserar på en tilltro till de anställdas kunskap, omdöme och vilja att utföra ett bra arbete och möta medborgarnas behov. På förvaltningen arbetar vi aktivt med att stärka lagandan, skapa god arbetsmiljö och förbättra våra arbetssätt. Alla medarbetare deltar i detta förbättringsarbete med målsättning att vara ett effektivt och sammansvetsat team som har roligt och utvecklas på jobbet. Du kan få möjlighet att vara med och påverka stadens framtid i en dynamisk arbetsmiljö. Vi erbjuder konkurrenskraftiga villkor, kompetensutveckling och en arbetsplats där innovation värderas högt. ARBETSUPPGIFTER Vi söker en enhetschef till  gata, trafik och verkstadsenheten. I din roll leder du enhetens arbete och utveckling i enlighet med tillitsbaserat ledarskap. Som chef är din främsta uppgift att skapa förutsättningar för att verksamheten genomförs med hög kvalitet inom ramen för övergripande mål, det ekonomiska utrymmet samt lagstiftning. Som enhetschef har du fullt verksamhets-, ekonomi-, personal- och arbetsmiljöansvar för enheten. Organisationen genomsyras av en tillitsbaserad ledning och styrning med kompetenta medarbetare som vill och får ta ansvar. Som ledare utövar du ett tydligt chefs- och ledarskap och arbetar systematiskt med att prioritera, genomföra, delegera och följa upp.  Som enhetschef gata, trafik och verkstad ansvarar du bland annat för: • Planering och genomförande av gatudrift och trafikprojekt. • Budget, personalledning och strategisk utveckling inom området. • Samverkan med interna och externa aktörer för att säkerställa effektiva lösningar. • Säkerställande av trafiksäkerhet, framkomlighet och miljöhänsyn. • Ansvarar för drift av kommunens verkstad med reparation och underhåll av leasingbilar. Arbetsgruppen består av 19 medarbetare så som anläggningsarbetare, maskinförare, beläggningsingenjör, trafikhandläggare och verkstadsarbetare. Den dagliga driften arbetsleds av två arbetsledare. Alla dessa utgår från centralförrådet på Svetsarevägen, där ditt kontor är beläget. Du kommer arbeta i nära samarbete med enhetschefen på parken. KVALIFIKATIONER Du kan vara rätt person för oss om du har relevant högskolexamen inom samhällsbyggnad, väg- och vattenbyggnad, trafikingenjör eller liknande. Vi vill också att du  har eller har haft personalansvar och en ledande befattning. Du behöver även besitta goda kunskaper i officepaketet och ha datorvana.  Det är även meriterande om du har: • erfarenhet av att hantera budgetansvar, drift och investering • goda kunskaper om lagar och regler kopplade till väghållning/trafik • förmåga att arbeta strategiskt och bygga relationer  • goda kunskaper och erfarenheter att kunna uttrycka dig och skriva på god svenska • körkort B är önskvärt. För att klara uppdraget behöver du vara en trygg person som har arbetat inom branschen och har kunskap om den. Som chef behöver du vara duktig på att lyssna in och kommunicera respektfullt med de du möter som ex medarbetare, kollegor, medborgare, politiker och entreprenörer. Det är mycket som händer inom verksamheten så det är viktigt att du klarar att arbeta i en dynamisk arbetsmiljö. Du tycker om att lösa problem genom egen analys och tillsammans med dina medarbetare för att uppnå bästa resultat. ÖVRIGT Intervjuer beräknas hållas vecka 33-34 Karlskoga kommun ingår i finskt förvaltningsområde och har därmed ett ansvar för att värna om det finska språkets ställning. Det innebär bland annat att vi ska erbjuda förskoleverksamhet och äldreomsorg på finska. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

23 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
tf. Apotekschef till Kronans Apotek Överby, Trollhättan
Kronans Apotek AB
Chefer inom handel

Välkommen till vår värld! 👑 Vår vision är en värld som mår bra, och du kan hjälpa oss att göra den visionen verklig. Vi tror att meningsfulla arbetsuppgifter, starka teamrelationer och en generös dos skratt skapar en arbetsmiljö som inspirerar och stärker oss och alla våra kunder. Med fokus på både här och nu, samt på framtiden - bidrar vi tillsammans till en värld som mår bra! 🌍🧡🚀 Vi söker en ny apotekschef till Överby – någon som vill ta vid efter vår tidigare chef som nu går vidare till ett regionalt uppdrag.Det här är en möjlighet för dig som vill kombinera ledarskap, affärsdriv och passion för kundmötet i ett av Trollhättans mest levande handelsområden. Apoteket är beläget i Överby Köpcenter – ett livligt handelsområde med över 100 butiker och restauranger i direkt närhet. Här finns goda förutsättningar för kundflöde, samarbete med andra aktörer och en stimulerande arbetsmiljö. Som Apotekschef kommer du att leda- och arbeta tillsammans med ett härligt team bestående av 4 farmaceuter samt 2 apotekstekniker. Du behöver vara en ledare med ett högt driv, engagemang och resultatfokus. Arbetet är både strategiskt men framförallt operativt. I rollen ingår även följande ansvarsområden och arbetsuppgifter: - Styrka verksamheten, inspirera och motivera dina medarbetare. - Erbjuda bästa möjliga patientrådgivning och skapa kundupplevelse i världsklass. - Ekonomiskt ansvar för budget och resultatuppföljning. - Initiera och utveckla lokala samarbeten och relationer på orten. - Totalt personal- arbetsmiljö- och kvalitetsansvar för apoteket. - Ansvara för att apoteket har en optimal bemanning genom schemaläggning. - Attrahera, rekrytera, behålla och vidareutveckla medarbetarna på apoteket. - Leda och utveckla arbetet och medarbetarna på apoteket mot uppsatta mål. - Skapa delaktighet inom apoteket och verka för en god gruppdynamik. Apoteket är öppet 09.00-19.00 på vardagar, 11.00-17.00 på lördagar och 11.00-17.00 på söndagar. Vi erbjuder en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Vi söker dig som är legitimerad apotekare eller receptarie och som vill göra skillnad som apotekschef. Du är en engagerad ledare som skapar engagemang och trygghet i ditt team. Med struktur och fokus på resultat driver du verksamheten framåt. Du är positiv, handlingskraftig och lösningsinriktad. Du får stöd från en stark region- och serviceorganisation samt ett brett kollegialt nätverk. Din ansökanOm detta låter som rätt utmaning för dig tveka inte att skicka din ansökan till oss. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. I din ansökan vill vi ha ditt CV eller din LinkedInprofil. Personligt brev? Det kan du skippa! Vi är intresserade av din kompetens, lära känna dig gör vi vid en eventuell intervju. I slutet av rekryteringsprocessen tillämpar vi en bakgrundskontroll på samtliga personer vi vill anställa, oavsett roll eller funktion. Då vi enbart tillämpar detta på slutkandidat informerar vi mer om det längre fram. Vi önskar ha din ansökan senast 31 juli. Har du frågor om tjänsten går det bra att kontakta regionchefen Adnan Mulic tel. 070-198 1022 Varmt välkommen med din ansökan! Kärnan inom Kronans Apotek handlar om att vi ska må bra tillsammans. När vi har meningsfulla uppgifter, omfamnar varandras olikheter och delar många skrattar kan vi göra stor skillnad tillsammans. Strävan om att må bra är något vi delar med våra fackliga parter och tillsammans arbetar vi för en värld som mår bra. För att komma i kontakt med facklig representant Gunilla Andersson, maila [email protected] alternativt Verdi Sawma, maila [email protected] samt facklig representant Aisha Karimi från Sveriges Farmaceuter, maila [email protected]. Så vilken väg vill du ta för att upptäcka din fulla potential? Leda, bredda eller djupa – valet är ditt! Vi tror på att varje medarbetare har sin egen unika resa att göra, och vi är här för att stötta dig på den resan. Genom Må-bra samtal och vår kompetenstidsplan skräddarsyr vi en utvecklingsväg som passar just dig. Kanske vill du bli apotekets stjärna i kundservice, eller kanske lockar det dig att dyka djupare in i vår digitala värld? Möjligheterna är oändliga! 🚀

23 juni 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Affärsdriven konsultchef till Softhouse Småland

Just nu växlar vi upp vår positionering i Småland och söker därför en affärsdriven konsultchef som vill vara med och driva vårt lokala arbete framåt, och utveckla vår fantastiska verksamhet! Hos oss blir du en del av ett sammansvetsat och dynamiskt team där vi arbetar tätt tillsammans för att driva, motivera och utveckla digitala affärer, mjukvara och människor. I ryggen har du ett väletablerat och välmående bolag med lång erfarenhet av IT- och konsultbranschen. Vi tar ett aktivt samhällsansvar och genom vår expertis bidrar vi till ett hållbart digitaliserat Sverige - Tillsammans kodar vi framtiden! Rollen som konsultchef I rollen som Konsultchef på Softhouse Småland bidrar du genom fokus på våra viktigaste tillgångar: våra medarbetare och kunder. Du utgår från vårt kontor i Växjö, men ditt ansvar sträcker sig över hela Småland och våra kontor i Kalmar och Jönköping. Som en del av den lokala ledningsgruppen är du aktiv i det taktiska och strategiska arbetet med att utveckla företaget vidare. Du ansvarar för att skapa nya affärer i regionen, samtidigt som du vårdar och vidareutvecklar våra befintliga kundrelationer. Du är en ambassadör för Softhouse varumärke lokalt genom aktivt nätverkande och marknadsföring, och arbetar med rekrytering tillsammans med kollegor inom Softhouse. Du har också personalansvar för ett antal konsulter, och har den viktiga uppgiften att bygga förutsättningar för välmående och presterande medarbetare. Vid behov kommer du även att bidra operativt i kundleveranser. Mer om dig Vi söker dig som är naturlig ledare med förmågan att få medarbetare att trivas och utvecklas. Du har gärna erfarenhet från branschen och insikt i tillverkande industri, samtidigt som du navigerar IT-världen och trivs med att jobba enligt agila principer. Utöver det har du kunskap och förståelse för mjukvaruutveckling, kanske har du kodat själv, eller så har du verkat i andra närliggande roller. Du är en lyhörd person som bygger förtroliga relationer med människorna du möter och du har gärna ett etablerat affärsnätverk i regionen. Du gillar att vara ute där det händer, på event, mässor och i olika nätverk. Du är också målinriktad och prestigelös med ett starkt driv, tar initiativ och får saker att hända. Rollen ställer höga krav på din muntliga och skriftliga förmåga, så det är en självklarhet att du uttrycker dig väl på svenska och engelska. Och självklart känner du igen dig i våra värdeord - team, enkelhet, mod och passion! Varför just Softhouse? Softhouse är ett välmående bolag med medarbetaren i fokus. Vi är stolta över vårt agila arv, som en av de första att introducera Agil metodik i Sverige. Vår miljö är öppen och prestigelös där vi delar med oss av kunskap och erfarenheter till varandra. På Softhouse får du även harmonin mellan stark lokal anknytning och ett community av 300+ kollegor fördelade på nio kontor i Sverige och ett i Sarajevo. Hos oss i Småland blir du en del av ett engagerat gäng som verkligen brinner för det vi gör. Våra team i Växjö, Jönköping och Kalmar består av både arkitekter, utvecklare och verksamhetsnära roller som tillsammans skapar mjukvara som gör verklig skillnad. Låter det intressant? Då ser vi fram emot att ta del av din ansökan och lära känna dig bättre! Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt.

23 juni 2025
Sista ansökan:
10 december 2025
Vikarierade avdelningschef i delat ledarskap till IVA
REGION BLEKINGE
Förvaltnings- och planeringschefer

Om jobbet Vi söker dig som under en period vill arbeta i ett delat och likställt ledarskap tillsammans med erfaren avdelningschef. Gemensamt har ni det övergripande ansvaret för personal, arbetsmiljö, budget och verksamhetsutveckling. Vi erbjuder en arbetsplats med starkt teamarbete och hög professionalism. Personalstyrkan på IVA är stabil med hög kompetens och arbetsplatsen är oberoende av hyrpersonal. Du ingår i klinikens ledningsgrupp och har ett nära samarbete med medicinskt ledningsansvariga läkare. När du börjar hos oss kommer du att erbjudas en individanpassad introduktion med kollegialt stöd från nära chefskollega och ledningsgrupp. Du rapporterar till verksamhetschefen som blir din närmsta chef. Om oss Intensivvårdsavdelningen med tillhörande uppvakningsenhet/ Post-OP ingår i Anestesikliniken som är en länsgemensam klinik för operations-intensivvårds och den steriltekniska verksamheten på sjukhusen i Karlskrona och Karlshamn. Anestesikliniken har drygt 270 medarbetare varav ett 70-tal tjänstgör inom intensivvården. Intensivvårdsavdelningen har sex bemannade vårdplatser och en tillhörande postoperativ enhet. Hit kommer patienter tillhörande alla kliniker på Blekingesjukhuset och i alla åldrar, från det nyfödda barnet till den fullvuxne. Om dig Gällande den formella kompetensen är kravet att du har en högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig, med fördel inom hälso- och sjukvård. Är du legitimerad sjuksköterska? - kanske med erfarenhet av intensivvård, och med dokumenterad chefserfarenhet från vårdområdet så är det meriterande men inte det viktigaste. Ledaregenskaper och personlig lämplighet överväger. Kanske har du funderat på att ta klivet och bli chef någon gång i framtiden men det har ännu inte blivit av? Nu har du chansen att för en period prova på ett meningsfullt chefsuppdrag med starkt stöd omkring dig. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har ett empatiskt förhållningssätt och värdesätter goda relationer. Du är lyhörd, uppriktig och tydlig i ledarskapet. Du är bra på att organisera, samordna medarbetarna och delegera arbetsuppgifter. Du kan fatta beslut samt genomföra dem. Vidare är du kommunikativ med god social kompetens. Du arbetar för en god arbetsmiljö. Varmt välkommen med din ansökan. Intervjuer planeras till v 34. Region Blekinge krigsplacerar all tillsvidareanställd personal. Vissa av våra tjänster är säkerhetsklassade där medarbetaren ska genomgå säkerhetsprövningsintervju och registerkontroll enligt säkerhetsskyddslag (2018:585).

23 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Produktionsledare till TvNo i Norrköping
Skill Rekrytering & Bemanning AB
Produktionschefer inom tillverkning

Om företaget TvNo Textilservice AB har varit en stabil kraft inom textilservice sedan 1972. Med bas i Norrköping har vi vuxit till att bli ett av Sveriges ledande tvätterier, där vi stolt levererar högkvalitativ textilservice till vården i Östergötland och Jönköpings län. Vi är ett fullserviceföretag som hanterar allt från textilförsörjning till hygieninriktad processtyrning för att säkerställa att våra 1300 kunder – från stora sjukhus till små vårdmottagningar – alltid får det de behöver, i rätt tid och till rätt pris. Vi är ett miljöcertifierat företag med en stark passion för hållbarhet. Med en mångkulturell arbetsplats på cirka 150 anställda från 26 olika länder, sätter vi värde på mångfald och samarbete. Vår omsättning ligger på cirka 140 miljoner kronor per år, och vi befinner oss nu på en spännande resa mot fortsatt tillväxt och innovation. Dina arbetsuppgifter Som produktionsledare hos oss blir du en nyckelspelare i vår pågående förändringsresa. Du blir en av fyra produktionsledare och tillsammans leder och inspirerar varsitt team på cirka 35 tvättoperatörer. I rollen har du ett helhetsansvar för att planera, driva och utveckla produktionen så att våra höga krav på kvalitet, leveranssäkerhet och effektivitet uppnås. Vi söker dig som har med dig värdefull erfarenhet från tidigare arbetsplatser där du framgångsrikt har implementerat leantänk, utvecklat effektiva processer och skapat ett tydligt förbättringsfokus. Du vet vad som krävs för att bygga upp strukturer som håller över tid – och har gjort det förut. Din erfarenhet blir en viktig tillgång i vårt arbete med att vidareutveckla daglig styrning, skapa tydligare flöden och etablera en kultur där ständiga förbättringar är en naturlig del av vardagen. Du är en stark, närvarande och utvecklingsinriktad ledare som arbetar nära din grupp. Med ett coachande ledarskap skapar du engagemang, trygghet och delaktighet. Du ser potentialen i dina medarbetare och arbetar aktivt för att de ska kunna växa i sina roller och bidra till teamets gemensamma framgång. Tjänsten innefattar även ansvar för personaladministration såsom tidsrapportering, sjukfrånvaro, rehab, rekrytering och lönesättning. Du arbetar i nära samverkan med kollegor inom produktionsteknik, underhåll och övriga produktionsledare – där du bidrar med såväl operativ styrning som strategiskt utvecklingsarbete för att ta verksamheten till nästa nivå. #LI-DNI Din profil Vi söker dig som har gedigen erfarenhet av att leda inom industrin och som drivs av att arbeta med människor och utveckling. Du har tidigare haft personalansvar och är trygg i din ledarroll – du vågar fatta beslut, är närvarande i vardagen och skapar förtroende genom tydlig kommunikation och ett lyhört förhållningssätt. Du brinner för att få människor att växa och har erfarenhet av att arbeta med personalfrågor som omtankesamtal, rehabiliteringsärenden, rekrytering och utvecklingssamtal. Du är van att coacha, inspirera och skapa engagemang i arbetsgruppen för att tillsammans nå gemensamma mål. Vi ser gärna att du har arbetat med LEAN och har ett starkt förbättringsfokus där du ser värdet i ständiga förbättringar, struktur och processtänk. Din förmåga att identifiera förbättringsmöjligheter och driva förändringsarbete är avgörande i vår pågående utvecklingsresa. Att arbeta datadrivet och målinriktat är en självklarhet för dig. Du har god datorvana, behärskar Officepaketet och uttrycker dig obehindrat på svenska i både tal och skrift. Som person är du prestigelös, lösningsorienterad och trivs i en miljö där du får ta ansvar, göra skillnad och påverka utvecklingen framåt. Inför anställning på TvNo görs bakgrundskontroll och drogtest. Ansökningsförfarande TvNo samarbetar med Skill i rekryteringsprocessen för den här tjänsten. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen kontakta ansvariga rekryterare Anna-Stina Pantzare, [email protected], 011-470 53 03 Vi jobbar med löpande tillsättning och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så vänta inte med att skicka in din ansökan. Varmt välkommen med din ansökan! Information om ansökningsprocessenOm du går vidare kommer du därefter att få ett mejl med en länk till våra arbetspsykologiska tester som på ett objektivt sätt hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten.

23 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025