LAGERANSVARIG, en ny roll i tillväxt - PSRETAIL AB
Find By Anna AB
Inköps-, logistik- och transportchefer

PSRETAIL är ett ägarlett stabilt bolag med småländsk själ och kreativ höjd. Familjeföretaget har sedan starten 1985 tillsammans med sina kunder designat, utvecklat och tillverkat många framgångsrika butikskoncept. PSRETAIL med 45 anställda och en omsättning på ca 190 MSEK ingår i koncernen Hillex tillsammans med Smemo AB och Centrallagret. Genom att kombinera 40 års erfarenhet med nytänkande vägar hittar vi nya, säljdrivande lösningar som möter kundens behov – oavsett om det gäller en uppseendeväckande butiksinredning eller en logistiklösning som driver upp tempot i en kampanjlansering. Med en flexibel och kundorienterad organisation försöker vi alltid möta kunden med innovativa lösningar som ökar kundens försäljning och bygger varumärket. Vi jobbar idag med ett antal större internationella varumärken. HQ är placerat i Hillerstorp men vi har även kontor i Jönköping. Läs gärna mer om oss på www.psretail.se. Vi på PSRETAIL är specialister på att utforma unika butikskoncept och fysiska plattformar – skräddarsydda för att stärka våra kunders varumärkesidentitet och skapa rätt upplevelse i butik. Vi verkar på en internationell marknad och befinner oss i en mycket spännande fas präglad av tillväxt, innovation och stark framåtanda. Följ med... Nu söker vi dig som vill ta klivet in i rollen som LAGERANSVARIG – en ny och viktig funktion i vår organisation, där du får chansen att forma och leda vår lagerverksamhet mot nästa nivå. Funktionen blir en central länk mellan framförallt produktion/montering, projektledning och inköp. Du kommer att ha fullt personalansvar för ett team på cirka tio medarbetare där du har en teamledare som stöd. Din närmaste chef och samarbetspartner blir vår erfarna produktionschef. Rollen rymmer både strategiska och operativa moment och kräver att du också kan vara hands-on när/där det behövs. Dina huvudsakliga ansvarsområden: • Leda, fördela och utveckla det dagliga arbetet på lagret – inleveranser, packning och utleveranser • Ha fullt personalansvar, inklusive planering och utveckling av teamet • Ansvara för en trygg och effektiv arbetsmiljö samt en välfungerande intern och extern lagermiljö • Driva förbättringsarbete och utveckla processer kopplat till lagerflödet • Optimera leveransprecision, effektivitet och samverkan med övriga avdelningar • Vidareutveckla vårt lagersystem Q-pick i dialog med systemleverantör • Hantera fraktbokningar, fraktvillkor och kontakt med transportörer • Planera och genomföra inventeringar • Ansvara för inköp av emballage och förbrukningsvaror Du kommer att arbeta i en verksamhet som präglas av tempo, kreativitet och ständig utveckling – med korta beslutsvägar och stora möjligheter att påverka. Hos oss finns en stark laganda och en kultur där vi bygger framgång tillsammans. DIN PROFIL Vi söker dig som har erfarenhet av en ledande roll inom lager och/eller logistik. Du har god förståelse för logistikflöden och trivs att arbeta med ansvar där du både leder människor och driver utveckling. Med ett helhetsperspektiv och ett lösningsorienterat arbetssätt har du förmågan att prioritera och planera både det dagliga arbetet och verksamhetens långsiktiga utveckling. Du bör känna dig trygg med att arbeta i lagersystem och det är en stor fördel om du har kunskap om fraktvillkor/incoterms. Har du dessutom erfarenhet av system som Pyramid och Logtrade ser vi det som ett extra plus. Engelska språket används dagligen. KONTAKT I denna rekrytering samarbetar PSRETAIL med FindMood. Du ansöker till tjänsten på www.findmood.se. Ansvarig rekryterare är Anna Andersson och hör gärna av dig med frågor under hela processens gång till 0708-941101. Urval med intervjuer påbörjas först under vecka 33. Önskar glad sommar så länge och hoppas vi hörs!

25 juni 2025
Sista ansökan:
18 augusti 2025
Kockar till Junedalsskolan
Jönköpings kommun
Kockar och kallskänkor

Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att kommunen utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre kommun att besöka, leva, verka och bo i. Vill du ha ett av de viktigaste och roligaste uppdragen som finns? Hos oss får du som kock bidra till matglädje hela dagen för ett lustfyllt lärande! Ditt nya jobb Måltidsorganisationen söker nu två självgående och engagerade kockar till Junedalsskolan som vill bidra till att ge våra barn och ungdomar näringsrik och god mat så att de orkar med sin skoldag. Dina arbetsuppgifter: - Laga och servera god och vällagad mat till barnen. - Planera matsedeln och beställa de råvaror som behövs. - Laga mat från grunden utifrån gällande riktlinjer för frukost, lunch och mellanmål. - Arbeta nära pedagogerna för att skapa en trivsam måltidsmiljö och ge barnen en positiv upplevelse kring maten. - Integrera måltiden som en del av barnens lärande och utveckling. - Påverka ungas matvanor och hälsa för ett sunt liv.  Välkommen till oss Hos oss får du möjlighet att vara en del av en positiv och kreativ arbetsmiljö där vi lagar så mycket mat som möjligt från grunden. Vi bakar eget bröd och anpassar vår matsedel för att erbjuda barnen hälsosamma, hållbara och smakrika måltider varje dag. Som kock hos oss ansvarar du för att skapa vällagade måltider för frukost, lunch och mellanmål. Du arbetar tillsammans med pedagoger för att skapa en trygg, inspirerande och positiv måltidsmiljö för barnen. Vi strävar efter att alla barn ska få en bra relation till maten och skapa en miljö där de lär sig om hållbarhet, kost och hälsosamma matvanor. I vår organisation arbetar fler än 250 engagerade och kompetenta medarbetare som varje dag tillagar lunch till cirka 26 000 barn och elever. Vi tycker att det är ett viktigt uppdrag att skapa matglädje och goda matvanor för barn och elever och att bidra till deras välbefinnande samt energi för att orka med sin dag. Vi lagar och serverar mat i mer än 50 skolor och cirka 100 förskolor.Ute på skolenheterna finns en förstekock som leder teamet i köket, och i förskoleköken arbetar du ofta självständigt men har kollegor på andra enheter i området som du kan samarbeta med. Din kompetens Vi söker dig som har ett stort intresse för matlagning och en passion för att arbeta med bra, hållbara råvaror. Maten ska vara både smakrik och näringsrik, med fokus på kvalitet och hållbarhet. Vi värdesätter att du har erfarenhet av att laga mat från grunden och att anpassa måltider för barnens specifika behov. Som person är du en engagerad lagspelare som trivs med att arbeta tillsammans med kollegor i team samt samspela med pedagoger för att skapa en trygg och inspirerande måltidsmiljö för barnen. Du delar gärna med dig av din kunskap och arbetsglädje samt bidrar till ett positivt och samarbetsinriktat arbetsklimat. Vi söker även dig som har lätt för att följa givna riktlinjer och arbetssätt, samtidigt som du har ett engagemang för att vara med och utveckla verksamheten.Du ser möjligheter för förbättring och är villig att ta initiativ för att kontinuerligt bidra till utvecklingen av kökets arbete och kvalitet. Kompetenskrav: - Utbildning som kock. - Meriterande med erfarenhet från storkök eller måltidsverksamhet inom förskola, skola eller restaurang. - Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. - Grundläggande IT-kunskaper. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Bra att veta För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för den tjänst du söker. Tänk på att skollagen kräver att samtliga medarbetare visar upp ett utdrag ur belastningsregistret, och handläggningstiden för detta dokument kan vara lång. Det kan även bli aktuellt med rekrytering till andra köksområden inom kostorganisationen via denna annons.  Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer? Välkommen att kontakta någon av de kontaktpersoner som anges i annonsen eller sök upp en facklig representant via länken nedan.Kontakt: Samir Jusicic, Enhetschef kost 036-102086 https://www.jonkoping.se/fackligaubf Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Hos oss får du mer än ett jobb. Välkommen att söka tjänsten som kock.      Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

25 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Specialistläkare inom internmedicin
REGION JÖNKÖPINGS LÄN
Specialistläkare

Medicin- och geriatrikklinken, Värnamo sjukhus Vi på Värnamo sjukhus söker en specialistläkare inom internmedicin som vill bidra till vår högkvalitativa och personcentrerade vård. Kanske är du sugen på att prova något nytt - vi har stora möjligheter att erbjuda vidareutbildning inom subspecialiteterna geriatrik eller gastroenterologi. Låter detta som nästa steg i din karriär? Vi ser fram emot din ansökan och hoppas att du vill bli en del av vårt engagerade team! Rollen som specialistläkare inom internmedicin I rollen som specialistläkare inom internmedicin får du ett omfattande kliniskt ansvar för patienter med komplexa medicinska behov. Du kommer att arbeta nära andra specialister för att säkerställa helhetssyn i vården, från diagnostik och behandling till rehabilitering och förebyggande insatser. Din blivande arbetsplats Hos oss arbetar du med engagerade kollegor i moderna lokaler, där teamkänsla och patientfokus är i centrum. Våra fyra vårdenheter samt mottagning, dagvård och dialys hanterar allt från strokevård till endokrinologi, gastroenterologi, geriatrik, hematologi, kardiologi, lungor, neurologi och njurmedicin – dvs ett brett spektrum av specialiteter som gör varje dag både utvecklande och givande. Din profil Vi söker dig som är specialist inom internmedicin. Har du ett intresse att vidareutbilda dig inom geriatrik eller gastroenterologi ser vi det som mycket positivt. Vi ser gärna att du har en naturlig förmåga att kommunicera och skapa trygghet för dina patienter. Som person är du dessutom empatisk, trygg och stabil med god förmåga att skilja mellan det personliga och professionella. Du är trygg med din kunskap och kompetens, vågar ta egna beslut och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Då arbetet innebär mycket samarbete med andra kollegor ser vi att du har lätt för att arbeta bra med andra människor. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vårt erbjudande till dig Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete på det mindre sjukhuset där all kompetens finns nära till hands. Här får du förmånliga arbetstider som innebär arbete måndag-fredag mellan klockan 08:00-16:30. Sedvanlig jourtjänstgöring ingår i tjänsten. Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid. Tillträde sker enligt överenskommelse utifrån vad som passar dig. Hos oss får du möjlighet att växa i din roll och delta aktivt i utvecklingen av framtidens vård. Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö med möjlighet till vidareutbildning och deltagande i processer och projekt. Som medarbetare hos oss inom Region Jönköpings län får du tillgång till våra anställningsförmåner. En del av dem ökar din grundtrygghet, andra sätter lite guldkant på vardagen. Läs mer om våra förmåner här: Förmåner (http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/) Har du frågor om tjänsten? Vill du veta mer kring tjänsten är du välkommen att kontakta verksamhetschef Dzenata Brandic, tfn 010 244 5768 eller mail [email protected]. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Vår rekryteringsprocess Sista ansökningsdag är den 31 augusti 2025. Intervjuer kan komma att ske löpande. Välkommen med din ansökan! Din upplevelse är viktig för oss. Därför vill vi informera dig om att under sommaren kan rekryteringsprocessen ta längre tid än vanligt. Vi återkopplar till dig så snabbt som möjligt. Läs mer om Region Jönköpings läns rekryteringsprocess på vår hemsida: https://rjl.se/jobb-och-karriar/Lediga-jobb/Var-rekryteringsprocess/

25 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Stödassistent – daglig verksamhet, Bergvallen
Vetlanda kommun
Vårdare, boendestödjare

ARBETSUPPGIFTER Vill du vara med och skapa trygghet, utveckling och en meningsfull vardag för personer med autism? Nu söker vi en stödassistent till Bergvallen - en liten daglig verksamhet med stort hjärta och tydlig inriktning på kommunikation och autism. Bergvallen är Vetlanda kommuns minsta dagliga verksamhet och en lärande miljö för både brukare och personal. Här arbetar vi nära individen, med utgångspunkt i varje persons behov och förutsättningar. Vi använder tecken som stöd och AKK (alternativ och kompletterande kommunikation) som en naturlig del av vardagen och har ett tydliggörande arbetssätt. Du som arbetar här behöver vara lyhörd och ibland stå ut med tystnaden det är en viktig del av kommunikationen. Hos oss arbetar du både enskilt och i grupp, alltid med struktur, förutsägbarhet och delaktighet i fokus. Vi följer individuella scheman men gör också gemensamma aktiviteter som fungerar för alla. Rörelse och hälsa är viktiga inslag, och som medarbetare får du räkna med många steg under en dag! Vi jobbar aktivt med jämlik hälsa, kost, motion och med att skapa guldkant i vardagen - både genom små glädjestunder och festligare tillfällen. Just nu är Bergvallen i en spännande förändringsfas där en flytt till nya lokaler planeras. Det innebär att du får möjlighet att vara med och påverka hur framtidens Bergvallen ska se ut - alltid med brukarnas bästa i centrum. Vi söker dig som är trygg i dig själv, nyfiken och flexibel. Du behöver kunna arbeta självständigt och samtidigt vara en del av arbetsgruppen, där vi ibland snabbt behöver ställa om efter nya behov. För att trivas hos oss behöver du vara närvarande, lösningsfokuserad och engagerad i varje individs utveckling och välmående. Tjänsten är en tillsvidaretjänst och omfattningen är 80 procent. Vi vill att du som är anställd hos oss ska må bra, både på och utanför jobbet. Därför har du bland annat tillgång till friskvårdsbidrag, fria bad och rabatt på massage. Läs mer om våra förmåner: https://vetlanda.se/formaner Gemensamt bidrar vi till mångfald där allas olikheter värdesätts. För att lyckas lär vi av varandra. Tillsammans är vi Vetlanda kommun. KVALIFIKATIONER • Du är utbildad undersköterska, har läst barn och fritid eller annan likvärdig utbildning. • B-körkort krävs. • Erfarenhet av autism och lågaffektivt bemötande är ett krav. • Vi lägger vikt vid personliga egenskaper. ÖVRIGT Varmt välkommen med din ansökan! För att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan ber vi dig att skicka din ansökan via vårt rekryteringsverktyg "Offentliga jobb". Ansök direkt via länken i annonsen. Vetlanda kommun är en inkluderande arbetsgivare som förespråkar mångfald och jämställdhet. Alla ansökningar behandlas utifrån ett likabehandlingsperspektiv. I Vetlanda kommun jobbar vi utifrån kärnvärdena glädje, mod, respekt och tillsammans, en värdegrund som genomsyrar hela organisationen. Inför rekryteringen har Vetlanda kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare och rekryteringsföretag.

25 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Lärare med behörighet att undervisa i musik
Jönköpings kommun
Grundskollärare

Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att kommunen utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre kommun att besöka, leva, verka och bo i. Vill du ha ett av de viktigaste och roligaste uppdragen som finns? Hos oss får du inspirera till ett lustfyllt lärande – varje dag, hela vägen. Vi kallar det lärglädje. Ditt nya jobb Är du intresserad av uppdraget som lärare i musik på Hisingstorpsskolan i Jönköping? Då är du välkommen att söka den lediga tjänsten hos oss. Hos oss kommer du att bedriva undervisning i ämnet musik i vår fina musiksal på Hisingstorpsskolan.   Välkommen till oss Vårt skolområde består av två grundskolor, Hisingstorpsskolan F-6 och Vätterslundsskolan F-3. Skolorna är belägna i natursköna omgivningar på Bymarken i de västra delarna av Jönköping med närhet till naturen och vår ”skolskog”. För närvarande finns cirka 550 elever och ett 80-tal medarbetare inom skolområdet. Hisingstorpsskolan är en skolenhet med elever i åk F-6. På skolan finns i dagsläget ca 450 elever och drygt 60 anställda. Skolan är organiserad i ett arbetslag kring varje årskurs och det finns fem fritidshem på skolan. Skolområdet präglas av medarbetarnas strävan att bedriva undervisning av mycket god kvalitet, studiero och hög måluppfyllelse. Sedan några år arbetar vi aktivt med rastverksamhet och rörelseglädje som en del i trygghetsarbetet. Här får du en arbetsplats med engagerade och kompetenta medarbetare, där vi arbetar efter våra kärnvärden gemenskap, engagemang och nytänkande. Vi är måna om varandra och arbetar för att vi tillsammans skapar en arbetsplats där vi alla trivs och utvecklas. Din kompetens Vi söker dig som har examen och är legitimerad lärare med behörighet att undervisa i ämnet musik. Under läsåret 2025/2026 kommer du att undervisa åk 3-6. Utifrån din behörighet kommer du också att undervisa i annat ämne på mellanstadiet. Är du i slutet av din utbildning och ännu inte har fått din legitimation är du också välkommen att söka tjänsten hos oss.  Vi söker en lärare som brinner för uppdraget att undervisa i ämnet musik samt har förmågan att planera och organisera gemensamma aktiviteter som till exempel skolavslutning, adventssamling mm. Du är en tydlig ledare och ser styrkan i att ingå i ett arbetslag tillsammans med andra behöriga lärare. Du är flexibel, förtrogen med läroplanen och trygg i din roll och med de arbetsuppgifter som ingår i uppdraget. Du är kommunikativ och har god förmåga att skapa goda relationer med elever, vårdnadshavare och kollegor. Du tar tillsammans med övriga kollegor ett gemensamt helhetsansvar för verksamheten samt medverkar till trivsel och samhörighet. Du arbetar strategiskt och strukturerat för hög måluppfyllelse, trygghet och studiero. Du utgår från elevernas individuella förutsättningar med målet att få dem att utvecklas, både kunskapsmässigt och socialt. Du förväntas ha god vana att dokumentera ditt arbete och har god kompetens gällande IT och digitala verktyg. Vi fäster stor vikt vid samarbetsförmåga och personlig lämplighet. Om du är legitimerad lärare med inriktning fritidshem med behörighet i att undervisa i musik är du också välkommen att söka. Bra att veta För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker. Tänk på att skollagen kräver att samtliga medarbetare visar upp ett utdrag ur belastningsregistret och handläggningstiden för detta dokument kan vara lång.  https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ Urval och intervjuer kan komma ske före ansökningstiden har gått ut. Vill du veta mer? Välkommen att kontakta någon av de kontaktpersoner som anges i annonsen eller sök upp en facklig representant via länken nedan. https://www.jonkoping.se/fackligaubf Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Hos oss får du mer än ett jobb. Välkommen att söka tjänsten som musiklärare. Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

25 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Biträdande förvaltare
Willhem AB (Publ)
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Biträdande förvaltare till Willhem i Jönköping Söker du en spännande och varierande roll inom fastighetsbranschen? Vill du vara med och skapa trygga och trivsamma bostadsområden i en roll med mycket kundkontakt? Då kanske du är vår framtida kollega!   Om rollen Som biträdande förvaltare blir du en nyckelperson i det dagliga arbetet med våra fastigheter och hyresgäster. Du arbetar nära fastighetsförvaltaren och stöttar i helhetsansvaret för våra områden – med uppgifter som rör allt från ekonomi och administration till kundkontakt och uthyrning. I Jönköping utgörs en stor del av beståndet av studentlägenheter vilket betyder att omflyttningen är relativt stor. I samband med omflytt är rollen som biträdande mer praktisk och en stor del av arbetstiden läggs ute i beståndet där du genomför besiktningar inför avflytt och scanning av lägenheter för uthyrning. Tjänsten innebär också ett tätt samarbete med vår centrala uthyrningsfunktion samt våra bovärdar. Rollen är bred, varierad och utvecklande – och passar dig som gillar att ha många kontaktytor och trivs i en verksamhet där vi hela tiden strävar efter att bli bättre.   Exempel på arbetsuppgifter: Uthyrningsrelaterade uppgifter på plats såsom visningar, 3D-scanningar och kontakt med hyresgäster Kommunikation och hantering av hyresgästärenden, t.ex. störningar, sena betalningar och olovlig andrahandsuthyrning Besiktning av lägenheter och uppföljning med hyresgäst, tex fakturering Vara delaktig i, och bidra till, ortens affärsplanering och resultat Medverkan i tillvalsprocesser och merförsäljning   Din profil Vi söker dig med relevant utbildning inom förvaltning, ekonomi eller fastighet alternativt motsvarande arbetserfarenhet. För att kunna komma in i rollen på bra sätt tror vi att du har tidigare erfarenhet inom några av områdena fastighet, kundservice, administration och/ eller ekonomi. Du har datavana och lätt för att lära dig nya system. Goda kunskaper i svenska i tal och skrift är ett krav, ytterligare språk är meriterande. Du behöver också ha körkort för att kunna ta dig mellan fastigheterna. Som person tror vi att du är en person med ett stort eget driv som motiveras av affärsmässiga mål. Du kan arbeta självständigt men är framför allt en lagspelare som bidrar med positiv energi och lösningsfokus till teamet. Du är kommunikativ och inger förtroende i kontakt med såväl kollegor som kunder.   Willhem Jönköping I Jönköping äger och förvaltar Willhem drygt 1200 lägenheter. En stor del av vårt bestånd består av studentlägenheter och vi har både nyproducerade och äldre fastigheter i relativt centrala delar av Jönköping. Du kommer att bli en del av ett team på 8 kollegor i roller som fastighetschef, fastighetsförvaltare, teknisk förvaltare, bovärd, och en ytterligare biträdande förvaltare.   Vad vi erbjuder Hos oss får du en roll med stort ansvar och möjlighet att påverka. Du blir en del av ett bolag som är i ständig utveckling och som gärna testar nya vägar framåt. Vi tror på att arbeta tillsammans – laget före jaget – och vi värdesätter idéer och initiativ som bidrar till att vi fortsätter bli bättre. Utöver ett meningsfullt arbete erbjuder vi bland annat ett generöst friskvårdsbidrag, sjukförsäkring, löpande kompetensutveckling och regelbundna trivselaktiviteter.   Ansökan Välkommen med din ansökan via https://jobb.willhem.se senast den 29 juli. Urval sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vid frågor kontakta Emanuel Karlsson, fastighetsförvaltare på [email protected] eller Mikael Jansson, fastighetschef på [email protected]. Innan erbjudande om anställning genomförs en bakgrundskontroll som innehåller rättslig och ekonomisk information. På Willhem jobbar vi för att både hus och människor ska må bra. Som ett av de ledande bostadsbolagen i Sverige är vår vision att skapa hyresbostäder där människor trivs och kan känna sig stolta över sitt boende. Huvudkontoret ligger i Göteborg och ca 280 personer arbetar idag hos Willhem. Marknadsvärdet på fastigheterna uppgår till 58 miljarder och ägare är Första AP-fonden. Läs mer om oss, vår historia och våra värderingar på story.willhem.se

25 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Butiksansvarig till Prylboden – The Store
June Avfall och Miljö AB
Säljande butikschefer och avdelningschefer i butik

June Avfall & Miljö June Avfall & Miljö AB är ett miljö- och avfallsbolag som ägs av Jönköping, Habo och Mullsjö kommuner. Sedan 2018 har vi ansvaret för sophämtning, slamtömning och drift av sortergårdar för invånarna i de tre kommunerna. June Avfall & Miljö är en spännande arbetsplats där du som medarbetare får du chansen att arbeta för en bättre miljö. Vi jobbar utifrån våra värdeord – engagemang, respekt och ansvar – som är en naturlig del av hur vi arbetar tillsammans varje dag. Vi ser alla medarbetare som en viktig del av vår framgång. Här finns ett stort engagemang och en gemensam vilja att jobba för en mer hållbar framtid. Ökade miljökrav och digital transformation innebär nya utmaningar för att möta samhällets behov och kundens önskemål. Vi tar nästa steg i vårt återbruksarbete och öppnar en helt ny typ av butik för hållbar konsumtion! I höst slår vi upp portarna till Prylboden – The Store, mitt i hjärtat av Jönköping. Här kan invånarna lämna och hämta prylar, upptäcka återbruk i ny tappning och bli en del av ett smartare sätt att konsumera. Nu söker vi en pigg och driven butiksansvarig som vill vara med och bygga upp butiken från grunden. Om rollen Som butiksansvarig får du får du möjligheten att skapa en inspirerande och välfungerande butiksmiljö för våra kunder och besökare. Du ansvarar för den dagliga driften och ser till att våra kunder får en positiv upplevelse. Du är navet i verksamheten, både framför och bakom kulisserna. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att: - Arbetar i butik tillsammans med övrig personal - Bidra till en positiv upplevelse för alla som besöker butiken - Ansvar för skyltning och att butiken är inspirerande och välfylld - Planerar bemanning och schemaläggning - Fungerar som länk mellan butiken och övriga projektgruppen Tjänsten är en visstidsanställnings t.o.m. 31 januari 2026, med en omfattning på ca 70%. Arbetstiden är förlagd till både vardagar och helger. Är det här du? Vi söker dig som har erfarenhet av butiksförsäljning, gärna från att ha varit med vid en öppning eller etablering. Du har en positiv inställning, mycket energi och ett starkt engagemang för att ge kunder ett vänligt och professionellt bemötande. Du trivs med att vara ansiktet utåt för verksamheten och känner dig trygg i en ledarroll där du får vara en förebild för dina kollegor. Du är självgående, strukturerad och har lätt för att kommunicera med både kunder och medarbetare. Ett intresse för miljö, hållbarhet och återbruk ser vi som en självklarhet – du tror på idén om en återbruksbutik och vill vara med och göra skillnad. Vi gör urval och kallar till intervjuer löpande under ansökningstiden. Välkommen att söka redan idag! Upplysningar Elin Wetter, Projektledare: 036-171918, [email protected] Kristoffer Krantz, Marknadschef, 036-171910, [email protected] Ida Thulin Prins, Fackligt ombud för Vision: 036-171911,? [email protected] Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

25 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Commercial Business Partner

För att driva vår verksamhet vidare inom affärsområdet Cluster Packaging Service Nordics letar vi just nu efter en ersättare till vårt ekonomiteam. Syftet med denna roll är att stödja vårt affärsområde inom business controlling. Du kommer att arbeta nära hela verksamheten och har många kontaktytor såsom sälj, finans & operations. Ditt arbete fokuserar bland annat på kreditkontroll av kunder, analys av försäljning/operations, finansiell rapportering, styrning/internkontroller, samordning av rapporteringsmodeller, processförbättringar, bokslut, och att främja hållbarhet inom verksamheten. Vem är du? Vi söker dig som är självgående, kommunikativ, och serviceinriktad med bakgrund inom ekonomi/business controlling. Du trivs med varierande arbetsuppgifter och vill gärna utvecklas över tid i vår avdelning. Du är en van användare av Excel. Krav på mycket goda kunskaper i engelska och svenska. Din framtida arbetsplats Hållbarhet utgör hjärtat i vår affärsmodell och vi är stolta över vår hållbarhetsstrategi For Now and For Next, som fokuserar på dagens utmaningar såväl som på de som kommer att påverka framtida generationer. Vi har en väletablerad organisation som jobbar nära marknaden med starkt kundanpassade koncept. Att förverkliga potentialen hos våra medarbetare har högsta prioritet. Hos oss får du möjlighet till självständig prioritering av ditt dagliga arbete i en modern miljö med kollegor i olika åldrar och nationaliteter. En trygg och hälsosam arbetsmiljö och att stötta våra medarbetares välmående är en självklarhet för oss, därför erbjuder vi våra medarbetare en rad förmåner, bl a: Sjukförsäkring Friskvårdsbidrag Regelbundna hälsoundersökningar Tandvårdsförsäkring Subventionerad lunch Förmånscykel Aktiesparande m.m Fair recruitment på DS Smith På DS Smith har vi åtagit oss att rekrytera från ett brett urval av kandidater. Vi eftersträvar att vara en arbetsplats med mångfald där alla kan förverkliga sin potential. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och vi hoppas att du söker tjänsten även om du inte nödvändigtvis uppfyller alla krav. Ansökan och mer information Tjänsten är en tillsvidareanställning med möjlighet till placering i Värnamo eller Solna. Om du har frågor om tjänsten, hör av dig till rekryterande chef Sofia Knutsson: [email protected] Kontakta vårt rekryteringsteam via [email protected] om du har frågor om processen eller problem med din ansökan. Vänligen observera att vi inte accepterar ansökningar via epost. Vi använder arbetspsykologiska tester och screeningfrågor som urvalsverktyg för rättvis och fördomsfri rekrytering. Sista ansökningsdag är 9:e augusti, tillträde enligt överenskommelse. Om DS Smith DS Smith är en del av International Paper och består av ca 70 000 medarbetare över hela världen. Vårt erbjudande består av att ta fram förpackningslösningar i wellpapp, både kundunika och av standardmått. Utöver detta tillhandahåller vi ett sortiment av kompletterande emballage, ex. utfyllnadsmaterial, stötskydd och förslutning, för att kunna ge kundanpassade och klimatsmarta lösningar efter behov. DS Smith Sverige har ca 640 anställda och omsätter ca 2 miljarder SEK. Det svenska företaget har verksamhet i Värnamo, Mariestad, Stockholm, Norrköping, Göteborg och Malmö. Läs mer på https://www.dssmith.com/sv/packaging Varmt välkommen med din ansökan - vi ser redan fram emot att höra från dig!

25 juni 2025
Sista ansökan:
9 augusti 2025
Lärare i SV/SVA till Hubbarpsskolan
Tranås kommun
Grundskollärare

OM ARBETSPLATSEN Barn och utbildningsförvaltningen i Tranås ger barn och unga en värdefull start i livet. Vi ansvarar för förskoleverksamhet, förskoleklass och grundskola, fritids, gymnasium, anpassad grund- och gymnasieskola och elevhälsa. Vårt mål är att erbjuda en inkluderande, trygg och utvecklande miljö där elever och medarbetare trivs. Genom att bli en del av vår förvaltning får du möjligheten att vara med och påverka och göra Tranås till en ännu bättre skolkommun. Välkommen till en spännande karriärmöjlighet i Tranås kommun. Hubbarpsskolan är en mångkulturell grundskola för elever åk F-6 med fritidshem som är centralt belägen i Tranås och erbjuder närhet till aktiviteter och natur. Om du pendlar är det inget problem då skolan ligger nära tågstationen. Vi arbetar för att vara en trygg skola med kompetent och behörig personal. I våra mål ingår att alla elever ska känna att de lyckas och få möjlighet att utvecklas så långt som möjligt. Vårt arbete och förhållningssätt präglas av ett inkluderande förhållningssätt och goda relationer till elever och vårdnadshavare. Vi ser det kollegiala lärandet som en utgångspunkt för att skapa ny och fördjupad kunskap, som leder till utveckling av skolans verksamhet. Elevhälsoarbetet är centralt i verksamheten och vi har tillgång till elevhälsans alla professioner. Vi har tre arbetslag på skolan uppdelat på fritidshemmet, åk F-3 och åk 4–6. På skolan finns speciallärare/-pedagoger, kurator och skolsköterska. Tillsammans är vi ett glatt gäng som trivs på vår skola och har nära till skratt. Vi har tre hälsoinspiratörer som ansvarar för en hälsoplan med olika aktiviteter som bidrar till att skapa gemenskap och trivsel i personalgruppen. ARBETSUPPGIFTER Du kommer att undervisa i ämnena svenska och Sva. Du kommer att bedriva undervisning och pedagogisk verksamhet som motiverar, engagerar, ökar delaktighet och måluppfyllelse för samtliga elever. I arbetet ingår uppgifter som att planera, dokumentera, följa upp och utvärdera enskilt samt tillsammans med närmaste kollegor och arbetslag. Du kommer att ingå i ett av skolans två arbetslag. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har lärarlegitimation med behörighet att undervisa i svenska/Sva för åk f-6. Tidigare erfarenhet av liknande roll är meriterande men inget krav.  För att passa i denna roll tror vi dessutom att du är/har: Stabil: Du är driven och trygg förebild för elever. Du är kontrollerad i stressade situationer och fokuserar på rätt saker. Sätter upp och håller tidsramar. Flexibel: Du är väl förtrogen med skolans styrdokument och har förmåga att individualisera och variera undervisningen utifrån elevernas behov. Elevernas bästa är alltid i fokus och ditt förhållningssätt präglas av att se möjligheterna i förändringar. Du har lätt att anpassa dig till ändrade omständigheter och är trygg i din roll. Tydlig: Som person är du en tydlig och kommunikativ ledare och har lätt för att anpassa dig. Du arbetar enligt ett inkluderande förhållningssätt och är van vid att tillämpa ett lågaffektivt bemötande i de situationer där det krävs. Pedagogisk: God förståelse för hur människan och i synnerhet barn tar till sig kunskap. Anpassar sättet att förmedla budskap efter målgruppen.  Samarbetsförmåga: Du arbetar bra med andra människor och bidrar till en positiv arbetsmiljö. Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. LÖN OCH FÖRMÅNER I Tranås kommun tillämpar vi individuell lönesättning. Tranås kommun arbetar ständigt för att öka våra medarbetares välbefinnande. Läs mer om våra förmåner HÄR. ANSÖKAN För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Tranås kommun använder vi rekryteringsverktyget Talent Recruiter. Vi ber dig därför skicka in din ansökan via Talent Recruiter genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Intervjuer kan ske löpande under ansökningstiden.  Varmt välkommen med din ansökan!

25 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Servicetekniker Värnamo
2Complete AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Vill du ha ett flexibelt arbete där ingen dag är den andra lik? Du arbetar på fältet och utgår hemifrån med servicebil. I tjänsten kommer du att arbeta med både problemlösning och service till företagets kunder. Vem söker vi? Vi söker dig som har ett stort tekniskt intresse och vill utvecklas. Troligtvis har du en teknisk gymnasieutbildning i bagaget. Du har tidigare erfarenhet av tekniskt arbete och/eller service i någon form. Kunskap inom el, mekanik och elektronik är starkt meriterande. Som person är du villig att lära dig nya saker, bra på att jobba både självständigt och i team. Du gillar tekniska utmaningar och är lite av en naturlig problemlösare. Du är bra på att ta olika typer av människor och du drivs av personlig utvecklig och att skapa win-win mellan dig och dina kunder. Du innehar B-körkort är flytande i svenska i tal och skrift samt behärskar engelska. Arbetstiderna är måndag till fredag 7-16, jour förekommer. Detta är en rekrytering och du blir anställd direkt av vår kund. Vad erbjuder vi? Nu erbjuder vi dig ett spännande arbete med mycket variation. Du kommer bli en del av ett arbetslag med bra samanhållning och mycket kunskaper. Dagligen kommer du att få träffa kunder och vara en del av att se till att deras vardag fungerar. Du erbjuds bland annat:• En anställning på ett företag världsledande i sin bransch• Utvecklingsmöjligheter• Flexibilitet och servicebil • Marknadsmässig lön och jourtillägg Vad innebär rollen? Arbetsuppgifterna består i huvudsak av service, förebyggande underhåll och reparation av automatiska entrélösningar. Arbetet bedrivs huvudsakligen på egen hand ute hos företagets kunder i Värnamo med omnejd. Du är kundens kontaktperson och deras ansikte utåt i serviceorganisationen. Dina arbetsuppgifter som servicetekniker kommer bland annat att innebära:• Planera och prioritera serviceuppdrag • Självständigt utföra service, underhåll och reparationer • Rapportera utförda uppdrag till kund och den egna verksamheten • Föreslå förbättrings- och/eller uppgraderingsåtgärder till kund Är du intresserad? Välkommen in med din ansökan redan idag, urval sker löpande. Vid frågor kontakta ansvarig rekryterare Emily Higgins. Om 2Complete Trygghet och förtroende är målen i 2Completes rekryteringsprocess. Detta uppnås genom ett nära och personligt samarbete med de kunder som valt oss som sin rekryteringspartner. Vår passion för att få ut människor i arbete och att få in rätt person i rätt sammanhang i arbetslivet, driver oss framåt. 2Complete är auktoriserade medlemmar inom Kompetensföretagen, Almega samt Svenskt Näringsliv och har varit det sedan 2011. 2Complete är även utnämnt till Gasellföretag 2022. En utmärkelse som tilldelas Sveriges mest hälsosamma och snabbast växande företag.

25 juni 2025
Sista ansökan:
6 augusti 2025