Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Norra innerstadens stadsdelsområde består av de centrala delarna av Stockholm, Norrmalm och Östermalm. Här arbetar vi för att ge våra 155 000 invånare den bästa verksamheten inom bland annat förskola, socialtjänst, äldreomsorg och stadsutveckling. Vi välkomnar dig som vill vara med och göra skillnad för invånarna i Norra innerstaden. Välkommen till oss Norra innerstadens område stöd och service funktionsnedsättning utför insatser enligt LSS. Vi utför insatser till vuxna personer med funktionsnedsättning. Vårt uppdrag är att erbjuda stöd och service utifrån den enskildes behov och önskemål och vi arbetar aktivt med att främja jämlikhet och full delaktighet i samhällslivet för hyresgästerna. Arbetet genomsyras av ett pedagogiskt förhållningssätt, ett strukturerat arbetssätt samt ett lågaffektivt och respektfullt bemötande gentemot hyresgäster och kollegor. Nu söker vi stödpedagog som vill arbeta på Norra innerstadens gruppbostäder LSS. Vi erbjuder Som medarbetare hos oss får du arbeta med spännande och varierande uppdrag. Vi vill att du utvecklas och vi med dig. Läs mer om hur det är att vara en del av Stockholm stad. Läs gärna mer om våra förmåner Förmåner för medarbetare - Stockholms stad. Vi erbjuder också Friskvård som en förmån i Stockholm stad Din roll I rollen som stödpedagog handleder och implementerar du pedagogiska arbetssätt och ansvarar för att det utvecklas i samarbete med ledningen. Du finns som bollplank för övriga medarbetare i arbetsgruppen till att utveckla arbetssätt och handleda kollegor i att skriva genomförandeplaner. Kontinuerligt uppdaterar du dig kring pedagogisk och evidensbaserad kunskap och informerar arbetsgruppen kring detta. I arbetsuppgifterna ingår även att söka, sortera, inhämta och sprida fakta, information och nya rön av betydelse. Du ska även medverka i de dagliga arbetsuppgifterna på gruppbostäderna. Verksamheten är bemannad dygnet runt så du kommer att arbeta på ett schema som innehåller morgon, kväll samt varannan helg-arbete. Verksamheterna har vaken natt. I rollen som stödpedagog ingår det främst att stödja hyresgästen i deras dagliga liv på det sätt som den enskilde behöver. Stödet är individuellt anpassat för att ge boende ett tryggt hem och möjligheter att utvecklas utifrån sina förutsättningar. Utgångspunkten är att insatser i hemmet utförs tillsammans med boende för att medverka till utveckling och självständighet. Aktiviteter utanför boendet är en del av arbetet då stödpedagogen ibland följer med boende på olika fritidsaktiviteter. Din kompetens och erfarenhet Vi söker dig som har: Utbildad stödpedagog från yrkeshögskolan 200 poäng Har goda datorkunskaper och vana av att dokumentera enligt Socialtjänstlag (SoL) och Lag om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). Har erfarenhet av arbete med målgrupperna personer med intellektuella funktionsnedsättningar Det är meriterande om du har: Erfarenhet i yrket som stödpedagog Kunskap om lågaffektivt bemötande Kunskap om självskadebeteende Kunskap om psykisk ohälsa För att lyckas i rollen som stödpedagog ser vi att du är trygg och besitter en stor personlig mognad. Du är serviceinriktad, flexibel och lyhörd för våra boendes behov. Du värdesätter olikheter och förstår att olika bakgrund, kultur och grupptillhörighet kan påverka en själv och andra på olika sätt. Du är noggrann och delar gärna med dig av egna kunskaper och erfarenheter samt är öppen för att lära dig av andra. Du är lugn och stabil som person, har god självkännedom och kan reflektera över dina styrkor och svagheter. Du är reflekterande och analytisk i ditt tänkande och med ett pedagogiskt synsätt är du tydlig i din kommunikation. Du förstår att anpassa ditt arbetssätt efter person och situation och har ett respektfullt bemötande med god empatiskt förmåga. Du är utvecklingsinriktad, bra på att samarbeta men har även förmåga att ta eget ansvar och arbeta självständigt. I denna rekrytering kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Om tjänsten Vi söker en driven och erfaren arbetsledare inom svets till vår verksamhet inom fjärrvärme och VVS. I rollen ansvarar du för att leda och samordna svetsarbeten både i fält och i verkstad, med fokus på fjärrvärmeinstallationer i svart och rostfritt material. Du har en viktig roll i projekten – från planering till kvalitetssäkring – och säkerställer att arbetet utförs enligt gällande standarder och tidsplaner. Rollen innebär ett nära samarbete med montörer, tekniker och projektledare. Arbetsuppgifter Leda och samordna svetsarbeten inom fjärrvärme, värme och sanitet Planera och följa upp arbetsmoment tillsammans med projektledare Säkerställa kvalitet, säkerhet och efterlevnad av svetsstandarder Utföra egenkontroller samt delta i inspektioner och kvalitetsgranskningar Medverka i installation och reparation vid behov Vara tekniskt stöd till svetsare och montörer i fält Ansvara för materialbeställningar och koordinering på arbetsplats Vi söker dig som Har gedigen erfarenhet av svetsning inom fjärrvärme eller VVS Har dokumenterad erfarenhet av arbetsledning eller samordning i tekniska projekt Innehar svetsarprövningar enligt EN ISO 9606-1, gärna inom flera metoder (MAG, Gas, TIG) Är van vid att läsa ritningar, leda team och fatta beslut självständigt Meriterande Certifikat för Heta arbeten och ID06 Lift- och fallskyddsutbildning Erfarenhet av projektledning eller BAS-P/U Vi erbjuder En ansvarsfull och varierad roll i ett växande företag Möjlighet att påverka och utveckla våra svetsprojekt Arbete i ett engagerat team med hög teknisk kompetens Trygg anställning med kollektivavtal och goda villkor Kort väg till beslutsfattare och tydlig kommunikation Om företaget Erlandsson & Berghs är resultatet av en sammanslagning mellan Erlandsson’s VVS & Fastighetsservice AB och Berghs Rörteknik AB. Två välrenommerade företag som sedan 2022 är en del av Sparc Group. Vi är ett VVS-företag med spetskompetens inom helentreprenad och fastighetstjänster. Med utgångspunkt i Stockholm erbjuder vi projektledning, installation, underhåll och service för både företag och privatpersoner. Våra tjänster omfattar VVS, svetsteknik (Gas och TIG), fjärrvärme, värmepumpar, varmvattenberedare och allmän VVS-service. Ansökningarna gås igenom först efter byggsemestern. Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.
På Bonzi arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? Om tjänsten Vi på Bonzi söker nya kollegor som vill arbeta som personlig assistent deltid ca 50% hos vår kund som bor på Ekerö nära kommunikationer . Arbetsuppgifter: Hjälpa till med de dagliga rutinerna såsom förekommande hushållssysslor Assistera vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider Lyft kan förekomma vid förflyttningar Social samvaro Tjänsten innebär varierande arbetstider vardag som helg: Kl. 08.00-15.00 Kl. 17.00-20.00 KL. 20.30-08.00(väntetid 8 timmar) Om kunden Kunden är en man i 70-års åldern med ett stort intresse för växter och odling samt åka och fiska. Kunden behöver din hjälp som assistent i sin vardag på grund av sina symptom av afasi och cp-skada. I hemmet finns hjälpmedel såsom manuell rullstol,kateter, elrullstol. Är du den vi söker: Vi och vår kund tror att du som söker denna tjänst är en person som tycker om att arbeta med människor och som kan se till andra människors behov. Som person är du empatisk, socialt lyhörd, lugn samt pålitlig. Som personlig assistent får du en unik möjlighet att hjälpa andra att få en smidigare och mer meningsfull vardag. Är du även en person som har lätt att sätta dig in i andra personers livssituation så har du alla möjligheter till att bli en bra assistent. Så sök tjänsten redan i dag och bli en viktig del av kundens liv! Meriterande är om du har: Yrkesmässig erfarenhet inom vård och omsorg tex hemtjänst eller äldreboende Yrkesmässig erfarenhet av att arbetat som personlig assistent Krav: Kunna arbeta varierande arbetstider journätter förekommer Goda kunskaper i Svenska i tal och skrift för att kunna dokumentera rätt och förstå kunden Fysisk stark manuella förflyttningar förekommer Omfattning: Deltid ca 50% med utrymme för att kunna arbeta mer vid tex vakanser Tillträde: Augusti, intervjuer sker löpande och kan komma tillsättas innan sista ansökningsdag. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal Om rekryteringsprocessen: Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia . För dig med anställningsstöd: Bonzi är ett inkluderande företag.Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen . Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Att tänka på inför din ansökan: En förutsättning för att påbörja en anställning hos på Bonzi är att du som söker kan uppvisa giltig ID -handling och lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets. För att kunna jobba som personlig assistent ,ledsagare eller avlösare måste du vara minst 18 år. Många av våra kunder önskar att man uppvisar ett belastningsregister vid eventuell anställning. Detta beställer du enkelt Du beställer enkelt med Bank-ID genom via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ Om oss: Bonzi är ett företag som administrerar personlig assistans, ledsagar- och avlösarservice. Vårt kontor finns i Skarpnäck.
Projektbeskrivning Forskarutbildningsämne: Elektro- och systemteknik Som en del av Marie Curie ITN-projektet REACT kommer KTH att fokusera på att utveckla en neuromorf arkitektur baserad på memristorer, med särskild tonvikt på BCPNN-modellen som har utvecklats vid KTH. Även andra neuromorfa modeller kommer att undersökas. Doktoranden kommer att bidra till att förbättra ett befintligt simuleringsramverk för att validera memristorbaserade modeller vad gäller funktionalitet och noggrannhet, samtidigt som hänsyn tas till icke-idealitet och variationsrikedom i komponentegenskaper. Dessutom kommer kandidaten att utveckla fragment av memristorbaserad struktur som SiLago-block ("Silicon Lego-klossar") för att möjliggöra snabb sammansättning av memristorburna beräkningsstrukturer Handledning: Professor Ahmed Hemani Vi erbjuder Möjligheten att doktorera i en dynamisk, internationell forskarmiljö i samarbete med industrin och framstående universitet världen över. En arbetsplats med många anställningsförmåner och månadslön enligt KTH: s avtal för doktorandlöner. För tjänster inom Marie Curie tillkommer utöver ingångslön även mobilitetstillägg och eventuella familjetillägg. För mer info Grundlön och samtliga tillägg är angivna innan skatt. Forskarutbildning vid ett lärosäte som är aktivt och stöttande i frågor som rör t.ex. arbetsvillkor, jämställdhet och mångfald samt studiemiljö. En tjänst vid ett ledande tekniskt universitet; KTH:s elektrotekniska institution är rankad som nummer 23 i världen. Ett utmanande forskningsprojekt i nära samarbete med topprankade forskningsinstitut och universitet. En mycket kompetent och internationell forskargrupp med fokus på innovation och forskning med stor genomslagskraft: högnivåsyntes, nätverk på chip (NoC), klockdistribution och ett Lego-inspirerat designramverk kallat SiLago, samt memristorbaserad beräkning. Behörighet för antagning För att bli antagen till forskarutbildning (kap 7 39 § högskoleförordningen) krävs grundläggande behörighet: avlagt en examen på avancerad nivå, eller fullgjort kursfordringar om minst 240 högskolepoäng, varav minst 60 högskolepoäng på avancerad nivå, eller på något annat sätt inom eller utom landet förvärvat i huvudsak motsvarande kunskaper. För denna tjänst krävs även följande: En masterexamen i elektroteknik (EE), som ska vara avlagd senast vid anställningens startdatum. Färdighet i analog/mixed-signal kretskonstruktionsflöde och hårdvarubeskrivande språk såsom Verilog-A/Verilog, särskilt inom Cadence eller liknande EDA-miljöer. Starka programmeringskunskaper i Python, MATLAB eller C++ för simulering av neurala nätverk, dataanalys och modelleringsuppgifter. Dokumenterad forskningserfarenhet genom granskade publikationer, akademiska projekt eller avancerade kurser inom områden såsom neuromorf beräkning, memristiva komponenter eller hjärninspirerade arkitekturer. Kännedom om ett eller flera av följande områden: maskininlärning, analog/mixed-signal kretsdesign eller memristiva enheter. Sökande får inte redan ha en doktorsexamen vid rekryteringstillfället. God kommunikations- och presentationsförmåga samt skicklighet i både talad och skriven engelska. Sökande får inte ha varit bosatt eller haft sin huvudsakliga verksamhet (arbete, studier etc.) i Sverige i mer än 12 månader under de tre år som omedelbart föregår rekryteringsdatumet. Utöver ovanstående finns också ett obligatoriskt krav på engelska motsvarande Engelska B/6. Urval För att lyckas med dina doktorandstudier på KTH behöver du vara målinriktad och ihärdig i ditt arbete. Vid urval bedöms förmågan att: självständigt driva sitt arbete framåt, kunna samarbeta med andra, ha ett professionellt förhållningssätt och analysera och arbeta med komplexa frågor. Kandidater ska vara drivna, kreativa samt inneha mycket god samarbetsförmåga. Efter behörighetskraven kommer stor vikt läggas vid personliga egenskaper. Målexamen: Doktorsexamen Information om antagning och anställning Endast den som antagits till forskarutbildning får anställas som doktorand. Den sammanlagda anställningstiden får inte vara längre än vad som motsvarar utbildning på forskarnivå på heltid under fyra år. En anställd doktorand kan i begränsad omfattning (högst 20 %) utföra vissa arbetsuppgifter inom t.ex. utbildning och administration. En ny anställning som doktorand gäller för högst ett år, anställningen får därefter förnyas med högst två år i taget. Vid studier som ska avslutas med licentiatexamen får den sammanlagda anställningstiden inte vara längre än vad som motsvarar utbildning på forskarnivå på heltid under två år. Fackliga representanter Kontaktuppgifter till fackliga representanter. Doktorandsektionen (Tekniska högskolans studentkår) Kontaktuppgifter till doktorandsektionen. Ansökan Du ansöker via KTH:s rekryteringssystem. Du som sökande har huvudansvaret för att din ansökan är komplett när den skickas in. Ansökan ska vara KTH tillhanda senast sista ansökningsdagen vid midnatt, CET/CEST (Central European Time/Central European Summer Time). Ansökan ska innehålla: CV med relevanta professionella erfarenheter och kunskaper. Ansökningsbrev med kortfattad redogörelse om varför du vill bedriva forskarstudier, om dina akademiska intressen och hur de relaterar till dina tidigare studier och framtida mål. (Max 1 sida) Kopior av examensbevis och betyg från tidigare universitetsstudier och intyg på uppfyllda språkkrav (se ovan). Översättningar till engelska eller svenska om originaldokumentet inte är utfärdade på ett av dessa språk. Kopior av original ska vidimeras Representativa publikationer eller tekniska rapporter. För längre dokument, bifoga en sammanfattning (abstract) och en webblänk till den fullständiga texten. Kontaktuppgifter till 2 akademiska referenser. Du hittar även tjänsten här: https://euraxess.ec.europa.eu/jobs/358133 Övrigt Strävan efter jämställdhet, mångfald och lika villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av KTH:s värdegrund För information om behandling av personuppgifter i samband med rekrytering. Det kan förekomma att en anställning hos KTH är placerad i säkerhetsklass. Om så är fallet för just denna anställning görs en säkerhetsprövning av sökande i enlighet med säkerhetsskyddslagen (2018:585) efter samtycke. I dessa fall är en förutsättning för anställning att sökande blir godkänd efter säkerhetsprövning. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings, rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.
Är du en analytisk och kreativ person som brinner för digital kommunikation? Vill du arbeta både operativt och strategiskt på ett branschledande familjeföretag under expansion? Då kan det vara dig vi söker för att komplettera vår marknadsavdelning på huvudkontoret i Älvsjö! Arbetsuppgifter Hydroscand är marknadsledande i Skandinavien inom slang och ledningskomponenter och finns idag i 20 länder globalt. I Sverige har vi närmare 80 butiker samt ett 90-tal servicebussar som rullar under varumärket SlangExpress. Som marknadskommunikatör med fokus digital kommunikation på Hydroscand spelar du en viktig roll för företagets externa och interna kommunikation. Vår marknadsavdelning agerar stödfunktion för våra säljinsatser och levererar praktiska och långsiktiga marknadsföringsunderlag och kampanjer för att driva trafik till butik och e-handel samt öka vår synlighet på marknaden. Dina arbetsuppgifter är både operativa och strategiska där du både skapar och implementerar marknadsföringsinsatser samt ansvarar för analys, uppföljning och strategiska initiativ. I rollen ingår följande arbetsuppgifter: Skapa och implementera digitala marknadsföringskampanjer genom webb, e-post och sociala medier. Aktivt bidra till arbetet av SEO och SEM för att optimera synlighet och driva kvalificerad trafik till vår hemsida och våra filialer. Planera, kravställa och optimera SEM-kampanjer och arbeta med Lime CRM för att skapa riktade och personliga kampanjer Säkerställa att organisationen är anpassad till aktuella verktyg och trender samt att projekt genomförs enligt fastställda krav och tidsramar genom ett nära samarbete med övriga kollegor Analysera resultatet av digitala aktiviteter och kampanjer i Google Analytics samt utvärdera och justera kampanjer för att säkerställa att uppsatta mål nås och ROI drivs Utveckla och optimera innehåll för att driva trafik, konverteringar och engagemang på våra digitala plattformar. Aktivt identifiera områden för förbättring inom våra digitala markandsföringskanaler och föreslå utvecklingsmöjligheter. Rapportera nyckeltal och utveckla handlingsplaner för att optimera våra digitala strategier Du kommer att tillhöra Hydroscands marknadsavdelning som idag består av en grafisk kommunikatör, en textkommunikatör och en marknadsassistent. Du kommer arbeta nära e-handel, vår säljorganisation, kundservice och våra filialer runt om i Sverige. Arbetet sker på plats på kontoret i Älvsjö. Din profil Vi söker dig som har en bakgrund som kombinerar både kreativt och tekniskt kunnande samt praktisk erfarenhet av att skapa innehåll på digitala plattformar. Du bör ha erfarenhet från liknande roller och känner dig trygg med att analysera resultat och dra slutsatser för att bidra med idéer och initiativ som stärker den digitala närvaron. Troligtvis har du en utbildning inom digital marknadsföring eller digital kommunikation. För att lyckas i rollen bör du ha: 3-5 års erfarenhet från liknande roller där du samarbetat i team och med andra avdelningar såsom försäljning, butiksdrift och IT. Erfarenhet från liknande bransch och att arbeta B2B är högst meriterande Erfarenhet av att använda verktyg som Google Analytics och sociala medier-plattformar, annonseringsverktyg såsom Google Ads och Facebook Ads samt CRM-verktyg, gärna Lime CRM och Dynamics 365 CRM Erfarenhet av SEM där du ansvarat för att optimera innehåll för sökmotorer och genomfört betalda kampanjer Erfarenhet av att skriva engagerande, målgruppsanpassat och SEO-vänligt innehåll Vana av att analysera digitala kampanjers resultat och använda informationen för att förbättra framtida strategier För att trivas i rollen och hos oss på Hydroscand bör du vara en flexibel lagspelare med förmåga att växla mellan operativa och strategiska uppgifter samt anpassa dig till förändrade prioriteringar. Du tar ansvar för både egna och teamets resultat, visar initiativ och engagemang, och bidrar till en ansvarstagande och positiv teamkultur. Hydroscand arbetar aktivt för att främja mångfald i alla led och strävar efter en jämnare könsfördelning inom företaget. Därför uppmuntrar vi en mångfald av sökande till alla våra tjänster. Är du intresserad? För mer information om tjänsten, vänligen kontakta Anna Slätt (Marknads- och kundservicechef) på [email protected]. Urval sker löpande, dröj därför inte med din ansökan. Ansökning sker via vår karriärsida (ansökning via e-post undanbedes). Vi avböjer, vänligt men bestämt, kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag. För mer företagsinformation, vänligen besök hydroscand.se
Administratör (LES) - Södertälje - 4-månaders konsultuppdrag Admin inom LES (Laboratory Execution System) Vi söker nu en engagerad och systemvan administratör för ett spännande uppdrag hos en ledande aktör inom läkemedelsindustrin. Uppdraget är en del av ett större projekt där målet är att implementera laboratorieinformationssystemet 1Lab inom kvalitetskontroll (QC) under 2025.Du kommer att arbeta nära ett mindre team för att säkerställa att alla befintliga QC-metoder integreras i systemet enligt tidplan. Vi söker dig som har: * Mycket goda kunskaper i engelska. * Erfarenhet av datoriserade system, gärna LES-system. * Erfarenhet av kvalitetskontroll (QC) inom läkemedelsindustrin. * Vana att arbeta i projektform med tydliga leveranskrav. * Ett noggrant, lösningsorienterat och kreativt arbetssätt. Detta är en fantastisk möjlighet för dig som vill bidra till utvecklingen av digitala lösningar inom läkemedelsindustrin och samtidigt arbeta i en global och innovativ miljö. Om du är intresserad av den här rollen, klicka på "Ansök nu" för att skicka in en uppdaterad version av ditt CV, eller ring oss direkt. Om det här jobbet inte riktigt passar dig, men du letar efter en ny tjänst, är du välkommen att kontakta oss för ett konfidentiellt samtal om din karriär.
Vill du arbeta med människor, samordning och rekrytering i en växande framtidsbransch? Vi söker nu en strukturerad och engagerad bemanningskoordinator till vårt team i Södertälje. Hos oss får du en varierad och utvecklande roll där du är med och säkrar kompetensförsörjningen inom fordonssektorn – en bransch i ständig förändring. Om rollen Som bemanningskoordinator är du en nyckelperson i vår verksamhet. Du ansvarar för att planera, samordna och optimera bemanningen till våra utbildningar och kunduppdrag. Du arbetar nära rekryterare, utbildningsansvariga och handledare och är ofta den självklara kontaktpunkten för både kandidater och konsulter. Tjänsten passar dig som vill arbeta brett inom HR och administration, med stort eget ansvar och goda möjligheter att växa. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Planering och optimering av bemanning till utbildningar och projekt Löpande kontakt med kandidater, konsulter och kollegor för att säkerställa rätt kompetens på rätt plats Hantering och uppdatering av information i våra bemannings- och rekryteringssystem (t.ex. Intelliplan och Teamtailor) Publicering och administration av platsannonser Samordning vid nyanställningar – t.ex. introduktion, arbetskläder och schema Deltagande i rekryteringsmässor och branschevent Ständigt förbättringsarbete av våra rutiner och processer Krav: Erfarenhet inom något av följande: bemanning, fordonsbranschen, administration, HR, försäljning eller kundservice Avslutad gymnasieutbildning Mycket god kommunikativ förmåga på svenska och engelska, både i tal och skrift God datorvana och erfarenhet av att arbeta i olika system B-körkort manuell Meriterande: Eftergymnasial utbildning inom personal/HR/administration Erfarenhet av bemannings- och rekryteringssystem, Intelliplan eller Teamtailor Tidigare arbete inom fordonsbranschen eller liknande serviceyrken Personliga egenskaper vi värderar: Vi söker dig som har ett starkt driv och en hög arbetsmoral. Du arbetar noggrant och tar ansvar för dina uppgifter, samtidigt som du är initiativrik och vågar fatta egna beslut. Du är kommunikativ, lyhörd och professionell i dina kontakter – oavsett om det gäller kandidater, kollegor eller samarbetspartners – och du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift. Du bidrar till ett positivt arbetsklimat och har förmågan att se möjligheter till förbättring och utveckling. Som person är du strukturerad och flexibel, med en stark känsla för service. Ett genuint intresse för människor är en självklarhet, och har du dessutom intresse för fordon, teknik eller utbildningsfrågor är det meriterande. Vi erbjuder dig: En bred roll med stort eget ansvar och snabb utvecklingspotential Kompetensutveckling inom HR, rekrytering och administration Möjlighet att arbeta i en samhällsviktig framtidsbransch Engagerade kollegor och en arbetsplats där din insats gör skillnad Centralt kontor i Södertälje, nära kollektivtrafik Ansökan Tjänsten tillsätts löpande – skicka därför in din ansökan så snart som möjligt för att inte missa chansen! Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på [email protected]. Vi ser fram emot att höra från dig – och tillsammans forma framtidens fordonsbransch
Få ett flexibelt och barnsligt roligt extrajobb På myNanny kan du göra skillnad för familjer samtidigt som du får ett barnsligt roligt och flexibelt extrajobb. Vi är ett av Sveriges ledande barnpassningsföretag, vilket innebär att du kan förvänta dig mycket av oss – allt från bra lönevillkor till professionellt bemötande, utbildning, försäkring och personlig support. Ansök till jobbet som barnvakt på myNanny här: https://my-nanny.se/extrajobb-barnvakt/ Så funkar jobbet som barnvakt Att jobba som nanny är både roligt och flexibelt, du väljer själv vilka uppdrag du vill ha och när du ska jobba. Som barnvakt hjälper du en eller flera familjer i ditt område med att passa deras barn. Det kan innebära allt från hämtning på förskola/skola och en rolig stund i lekparken till att äta mellanmål eller nattning. Det viktigaste är att det är roligt och tryggt för både barnen, föräldrarna och dig! Mer om familjen Under din intervju kommer du får mer information om just denna familj, men här är några bra saker att veta: Antal barn: 1 Ålder: 5 år Dagar i veckan de önskar hjälp: 1-2 gånger i veckan Tider: Oftast hämtning från förskola och ibland även på kvällar samt helger (varje pass är alltid minst 3 timmar) Extrajobbet passar perfekt för dig som: Är ansvarsfull och lekfull med ett genuint engagemang för barn Har erfarenhet av att ha passat ett eller flera barn (0 - 6 år) självständigt Kan arbeta flexibelt både vardagar och helger som nanny Detta erbjuder vi dig som barnvakt på myNanny: Konkurrenskraftig lön med tydlig lönetrappa Du är alltid försäkrad under barnpassningen Flexibelt extrajobb med en familj som passar just dig och din vardag Följa och vara delaktig i ett barns utveckling Utbildning i hjärt- och lungräddning samt första hjälpen Introduktionsutbildning av oss på myNanny Kontinuerligt stöd från din personliga kontaktperson på myNanny Viktiga och relevanta meriter till ditt CV Ansök till jobbet på 3-4 min Du ansöker till jobbet som barnvakt snabbt och enkelt här: https://my-nanny.se/extrajobb-barnvakt/ Ansökan tar endast några minuter och du blir sedan kallad till intervju för jobbet som nanny på myNanny. Läs mer om hur det är att jobba som barnvakt på myNanny på vår hemsida: https://my-nanny.se/barnvakt En arbetsgivare – många möjligheter Du som söker jobb hos oss har även möjlighet att arbeta som: Nanny hos https://nannypoppins.se Barnvakt hos https://barnvakt.se Au pair i USA hos https://my-nanny.se/au-pair Personlig studiecoach hos https://www.allakando.se Privatlärare i matematik hos https://smartstudies.se Personlig läxhjälpare: https://läxhjälp.nu Studiecoach online inför högskoleprovet https://www.allakando.se/hogskoleprovet Tips! Just nu har vi många lediga tjänster på följande orter: Barnvakt i Stockholm https://my-nanny.se/stader/barnvakt-stockholm Personlig studiecoach i Stockholm https://www.allakando.se/laxhjalp-stockholm Personlig studiecoach i Göteborg: https://www.allakando.se/laxhjalp-goteborg
Brinner du för IT och teknik? Vill du arbeta med den allra senaste tekniken på ett företag som dessutom har en grym sammanhållning? Då tycker vi att du ska läsa vidare! MicroNät är en branschledande leverantör av luftburet bredband och intresset för våra produkter och tjänster är stort runtom i landet. I dagsläget finns vi i Skellefteå i norr till Norrtälje i söder. Just nu befinner vi oss i en spännande fas där vi expanderar kraftigt och för att kunna möta den stora efterfrågan söker vi nu en ny kollega. Arbetsuppgifter Vi söker dig som är tekniskt kunnig, händig och har ett stort eget driv. Som installationstekniker är det du som ansvarar för att installera MicroNäts produkter och tjänster, där du både självständigt och i grupp utför mätningar, montering och installation av utrustning, samt löser eventuella problem som uppstår. Det är viktigt att du är serviceinriktad, professionell, social och lösningsorienterad. Det är också meriterande om du som söker har erfarenhet som elektriker, nätverksinstallatör, installationstekniker eller något annat liknande. Jobbet i korthet · Arbetar tillsammans med kollega ute hos kund · Teamet förses med servicebil och nödvändig utrustning · Vanligtvis övernattning måndag-fredag, bekostas av MicroNät · Installerar Radio-Fiber hos kunder En vanlig arbetsvecka inleds med morgonmöte på kontoret i Åkersberga där veckans schema presenteras, och du packar servicebilen med veckans material. Tillsammans med din team-kompis reser du till den ort där veckans installationer börjar. Du installerar Radio-Fiber hemma hos villakunder efter att ha kontrollerat signalstyrkan från masten. Vi erbjuder arbete i en inspirerande och innovativ miljö tillsammans med trevliga och drivna kollegor, där du som medarbetare får möjlighet att jobba och utvecklas med den senaste tekniken. Kvalifikationer · Gärna erfarenhet av att arbeta med teknisk installation · Minst gymnasial utbildning, gärna inom IT/teknik. · Mycket goda kunskaper i svenska och engelska · Baskunskaper i konfiguration av router och wifi-produkter · Körkort: B Omfattning 100% Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Jonas Hellström 0660-660102. Ansök redan idag med CV och personligt brev, vi gör löpande intervjuer.. Örnsköldsviksbaserade MicroNät har sedan 2010 byggt trådlösa bredbandsnät och finns idag representerade från Skellefteå i norr till Norrtälje i Stockholm i söder. Förutom sin långdistansprodukt 8XG och 10XG för privatkonsumenter, tillhandahåller MicroNät en kortdistansprodukt speciellt anpassad för företag och lägenhetshus i stadskärnor och tätorter, 6XG, som levererar hastighet upp till 1000 Mbit/s Krav: Körkort: * B (Personbil)
Vi söker en erfaren och självgående svetsare för arbete med fjärrvärmeinstallationer. Du kommer att arbeta med svetsning av fjärrvärmeanläggningar i både svart och rostfritt material – både vid förläggning och vid kopplingspunkter i fastigheter. Arbetet är varierat och sker både på fältet och i verkstad. Du blir en viktig del av projektteamet och bidrar till att leverera hållbara och kvalitativa lösningar inom fjärrvärme och VVS. Arbetsuppgifter Svetsning av rörsystem inom fjärrvärme, värme, vatten och sanitet Installation och reparation av VVS- och fjärrvärmekomponenter Svetsning i svart och rostfritt stål Arbete i nyproduktion samt serviceuppdrag Tillskärning, montering och kvalitetskontroll Samarbete med montörer, tekniker och projektledare Vi söker dig som Har erfarenhet av svetsning inom fjärrvärme eller liknande rörsystem Har giltiga svetsarprövningar enligt EN ISO 9606-1 för en eller flera av följande: MAG-svetsning, Gas-svetsning, TIG-svetsning av rostfritt stål Är van vid att läsa ritningar och arbeta självständigt Ritningsläsning Meriterande Erfarenhet av arbetsledning eller samordning Certifikat för Heta arbeten och ID06 Lift- och fallskyddsutbildning Vi erbjuder En varierad roll inom både nyproduktion och service Arbete i ett sammansvetsat team med hög yrkesstolthet Möjlighet att utvecklas inom VVS- och fjärrvärmeområdet Trygg anställning i ett stabilt företag Korta beslutsvägar och tydlig kommunikation Ansökningarna gås igenom först efter byggsemestern. Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes
Välj ett jobb för att visa detaljer