SciLifeLab lanserar forskningsprogrammet Alpha Cell för att kartlägga den molekylära strukturen och funktionen hos mänskliga celler och skapa AI-modeller för att förutsäga cellulära funktioner. Som vetenskaplig projektledare är du en nyckelperson i att starta, samordna och leda tvärvetenskapliga forskningsinsatser inom programmet samt med externa partners. Välkommen att ansöka och bli del av SciLifeLabs Operations Office! Om SciLifeLab SciLifeLab är Sveriges nationella forskningscenter för molekylära biovetenskaper och drivs av KTH, KI, SU, UU och flera andra lärosäten. SciLifeLab utvecklar och tillämpar högteknologiska metoder för life science. Om avdelningen Du tillhör Operations Office som stöttar SciLifeLabs nationella uppdrag. Vi är 35 personer, varav 20 vid SciLifeLab KTH där du blir anställd. Här finns stort utrymme för ansvar och personlig utveckling i ett stödjande och engagerat team. Arbetsuppgifterna kan utvecklas och ändras. Arbetsuppgifter Vi söker en erfaren forskare med bakgrund i molekylär cellbiologi och AI, som kan kombinera strategiskt och operativt arbete. Ditt primära ansvar är att koordinera och stödja SciLifeLab Alpha Cell-programmet, ett nytt flaggskeppsprogram där samarbete med organisationer över hela Sverige och internationellt är centralt. Programmet lanseras 2026 med stöd av Knut & Alice Wallenbergs Stiftelse, drivs av SciLifeLab och bygger vidare på Human Protein Atlas. För att vara framgångsrik rollen har du djup förståelse för forskningsområdet virtuella celler, i gränssnittet mellan avancerad molekylär cellbiologi och bildbehandling och AI-baserade cellulära modeller. Du har doktorsexamen och forskningserfarenhet inom ett relevant område, både experimentell och datadriven forskningserfarenhet är relevant. I rollen ingår att: Planera vetenskaplig strategi och struktur tillsammans med ledningen Koordinera programmets forskning, rekryteringar, samarbeten och kommunikation Projektleda, implementera, dokumentera och utreda Stärka interaktion och kommunikation mellan vetenskapliga och infrastrukturteam Delta i budget- och operativ planering Vi erbjuder En position på SciLifeLab En position vid KTH, ett ledande tekniskt universitet som bidrar till en hållbar framtid En kreativ, internationell och dynamisk miljö Statlig tjänst med utmärkta arbetsvillkor Ansvar, självständighet och potential att växa i rollen Läs mer om hur det är att arbeta på KTH samt våra förmåner. Kvalifikationer Krav: Akademisk examen och doktorsexamen (PhD) inom ett område som arbetsgivaren anser relevant, såsom avancerad molekylär cellbiologi, strukturell och/eller funktionell avbildning eller tillämpning av datormodellering, maskininlärning och AI för att förstå cellfunktioner Minst fem års erfarenhet av arbete inom universitetssystemet, annan offentlig verksamhet, myndighet eller kunskapsdriven organisation Gedigen erfarenhet, enligt arbetsgivarens bedömning, av projektledning, processkartläggning och processledning Väl dokumenterad erfarenhet av vetenskapligt skrivande och/eller rapportering samt uppföljning Arbetslivserfarenhet av att leda team Professionell engelska, med god förmåga att uttrycka dig flytande i tal, i förhandlingar och i formell skrift, då dessa används i det dagliga arbetet Mycket god kunskap om att arbeta i digitala administrativa system God förmåga att organisera information och data på ett systematiskt sätt Personliga egenskaper: Du har en stark forskningsbakgrund och meriter som projektledare, och du drivs av att agera som den organisatoriska kraft som stödjer samordning av insatser mot det gemensamma målet Eftersom SciLifeLab är i ständig utveckling är det viktigt att du är pragmatisk, lösningsorienterad, kreativ och flexibel och att du tycker om agila arbetsmetoder Du bör vara bekväm med att arbeta under snäva deadlines, strukturerad i ditt arbete, se den större bilden och kontinuerligt prioritera utifrån operativa behov Du är opretentiös och har lätt för att skapa förtroende och samarbeta med andra i programmet och teamet Din kommunikationsförmåga och tydlighet kommer att hjälpa dig att leda samarbetsprojekt och anpassa teamets ansträngningar mot gemensamma mål Meriterande: Forskningserfarenhet efter doktorsexamen inom ett område som arbetsgivaren anser vara relevant, såsom avancerad molekylär cellbiologi, strukturell och/eller funktionell avbildning eller tillämpning av datormodellering, maskininlärning och AI för att förstå cellfunktion Utbildning inom företagsekonomi, projektledning eller teamledarskap Dokumenterad förmåga att leda komplexa projekt och att stödja och samordna andra projektdeltagare Tidigare erfarenhet av samarbetsprojekt med olika intressenter och stöd till forskningsverksamhet Erfarenhet av att utveckla riktlinjer och policydokument, hantera förändringsprocesser, genomföra organisationsanalyser och utveckla verksamheten i linje med strategiska mål Vana att använda verktyg och arbetsmetoder för att förbättra arbetets kvalitet Förmåga att kommunicera på svenska eller intresse att lära sig språket Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Fackliga representanter Kontaktuppgifter till fackliga representanter. Ansökan Du ansöker via KTH:s rekryteringssystem. Du som sökande har huvudansvaret för att din ansökan är komplett när den skickas in. Ansökan ska vara KTH tillhanda senast sista ansökningsdagen vid midnatt, CET/CEST (CentralEuropean Time/Central European Summer Time). Om anställningen Anställningen gäller tillsvidare enligt avtal. Anställningen inleds med sex månaders provanställning. Övrigt Strävan efter jämställdhet, mångfald och lika villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av KTH:s värdegrund. Tester kan komma att tillämpas i denna rekryteringsprocess. För information om behandling av personuppgifter i samband med rekrytering. Det kan förekomma att en anställning hos KTH är placerad i säkerhetsklass. Om så är fallet för just denna anställning görs en säkerhetsprövning av sökande i enlighet med säkerhetsskyddslagen (2018:585) efter samtycke. I dessa fall är en förutsättning för anställning att sökande blir godkänd efter säkerhetsprövning. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.
Skansen är en unik plats som varje år välkomnar nära 1,5 miljon gäster från hela världen. Ett friluftsmuseum, en djurpark och en plats för upplevelser och traditioner. Skansen förmedlar Sveriges kultur- och naturhistoria med fokus på samspelet mellan människor, djur och natur. Här anordnas också evenemang av högsta klass och nationellt intresse. Skansens medarbetare har bred och djup kunskap inom många olika ämnesområden, och vi har siktet inställt på att bidra till ett hållbart samhälle. Läs mer på: Skansen.se Nu söker vi en Trädgårdsanläggare till Trädgårdsgruppen som ansvarar för att vårda och utveckla kulturhistoriskt trovärdiga trädgårdsmiljöer, samt alla övriga parkytor på Skansen. Här jobbar vi med utemiljön i ett team bestående av Trädgårdsmästare, Trädgårdsarbetare, Trädgårdsscenograf, Arborist, Landskapsvårdare och Trädgårdsanläggare. Vi medverkar till bevarandet av biologisk mångfald och ett hållbart arbetssätt, samt förbereder och deltar i Skansens aktiviteter. Arbetsuppgifter Trädgårdsgruppen består av 9 personer. Det dagliga anläggningsarbetet utför du tillsammans med våra två Trädgårdsanläggare men vi jobbar även i större grupp vid vissa punktinsatser. Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av alla typer av anläggningsarbeten såsom tex. sättning av sten, reparation av murar, gjutningsarbeten, tillverka enklare träkonstruktioner samt anläggning av gångar och växtbäddar. I tjänsten ingår även en del parkarbete samt snö- och halkbekämpning. Liksom för övriga medarbetare på Trädgårdsenheten så ingår även förberedelser inför olika program och evenemang på Skansen. Om dig Vi söker dig som har: • Minst 2-årig utbildning inom trädgårdsanläggning från tex. anläggningsgymnasium eller Yrkeshögskolan. • Vana att arbeta med alla typer av vanligt förekommande metoder och maskiner kopplat till anläggningsarbeten. • God erfarenhet av alla typer av stenarbeten som murar, trappor, markbeläggning i natursten och marksten. • B-körkort. • Förarbevis för redskapsbärare /hjullastare • Förarbevis för grävmaskin För att lyckas i rollen behöver du kunna lösa anläggningstekniska frågor och utföra anläggningsarbeten med ett gott resultat. Du är lösningsorienterad och har lätt för att samarbeta. En god känsla för service krävs då alla som arbetar på enheten dagligen möter våra gäster ute i parken.Tjänsten kräver goda kunskaper i svenska och engelska då möte med gäst är en del av vardagen på Skansen. Anställningen Tjänsten är en tillsvidaretjänst på 68 % med en provanställning på 6 månader. Arbetstiden är schemalagd måndag till fredag klockan 07.00 – 16.00 samt helger enligt rullande helgschema. Mer om oss och våra förmåner hittar du här. Hur söker du rollen? Skicka in din ansökan via "Ansök"-knappen nedan. Vi tar bara emot ansökningar via rekryteringssidan. Glöm inte att besvara urvalsfrågorna och bifoga ditt CV. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta gruppchef Mia Norbäck på [email protected]. Sista ansökningsdag 4 augusti. Fackliga representanter: Saco-S: Boel Recén, [email protected], Seko: Mikko Svensson, 070-991 30 18 Mångfald & Inkludering Skansen är en arbetsgivare som aktivt jobbar för mångfald och ser olikheter mellan människor som en styrka. Vi vill spegla det samhälle vi verkar i och söker människor i alla åldrar och från alla delar av världen. Vi arbetar med en inkluderande rekryteringsprocess, där kompetensen och inget annat står i centrum för att hitta rätt kollega. Vi använder oss därför av bland annat urvalsfrågor och personlighetstest i alla våra rekryteringar. Det gör vi för att kunna jämföra kandidater som uppfyller grundkraven på ett så objektivt och rättvist sätt som möjligt, utan fördomar eller förutfattade meningar baserade på till exempel kön, ålder eller härkomst. Välkommen med din ansökan!
Vi söker erfarna snickare till vårt växande team! Har du passion för hantverk, öga för detaljer och vill vara en del av ett engagerat och kompetent byggteam? Då vill vi gärna höra från dig! Om oss Vi är ett väletablerat byggföretag med stark lokal förankring och nöjda kunder inom både nybyggnation, renovering och tillbyggnad. Vårt mål är att leverera hög kvalitet i varje projekt – stora som små. Vi arbetar i hela Stockholmsområdet och har en stabil efterfrågan på våra tjänster. För att möta den ökande arbetsbelastningen söker vi nu fler snickare till vårt team. Dina arbetsuppgifter Som snickare hos oss kommer du att arbeta med varierande projekt inom: Renoveringar och ombyggnationer Köks- och badrumsmontering Golvläggning och trapprenovering Dörrbyte och fönsterbyte Finsnickeri och specialanpassade lösningar Vi söker dig som: Har yrkesbevis som snickare eller motsvarande erfarenhet Är självgående, noggrann och ansvarstagande Erfarenhet av renoveringsarbeten Trivs med att arbeta både i team och självständigt Har B-körkort (krav) Talar och förstår svenska obehindrat (krav) Engelska är meriterande Vi erbjuder: Fast anställning med konkurrenskraftig lön Möjlighet till vidareutveckling och utbildning Varierande arbetsuppgifter och spännande projekt i hela Stockholm Ansökan Skicka din ansökan och CV till [email protected]. Urval sker löpande, så vänta inte med att höra av dig! Välkommen med din ansökan – vi ser fram emot att höra från dig!
Studie- och yrkesvägledare / Administratör Om Amerikanska Gymnasiet Amerikanska Gymnasiet grundades utifrån en stark pedagogisk idé. Vår Ledstjärna är att ”vi arbetar för att våra elever och medarbetare skall nå sin fulla potential”. Vi arbetar därför med både kunskapsutveckling och personlig utveckling. Vår kultur kännetecknas av tydliga spelregler med omtanke. Vi kallar det ”Ramar och Kramar”. Skolverksamheten organiseras så att eleverna förbereds för en internationell arbetsmarknad i en snabbt föränderlig värld, i vår logotype kan man därför läsa “Get ready for the world”. Allt som sker på skolan utgår från våra fyra grundvärderingar: Courage, Kindness, Knowledge & Curiosity och Grit. I klassrum och i korridor så kännetecknas möten mellan elever och personal av beteenden som härleds från dessa. Vi arbetar elevnära och sätter alltid elevernas bästa i första rummet. Om Amerikanska Gymnasiet, Stockholm - Campus Frescati Hage Vid Brunnsviken i natursköna Norra Djurgårdsstaden startade vi en gymnasieskola hösten 2023. Skolan går till hösten in på sitt tredje läsår och kommer då ha cirka 470 elever som studerar på Natur- , Ekonomi- eller det Samhällsvetenskapliga programmet. Undervisningen bedrivs på både engelska och svenska av ett kompetent lärarlag med en stark gemenskap. Om tjänsten Som studie- och yrkesvägledare arbetar du med individuell coachning och vägledning till våra elever. Du hanterar inskrivning av nya elever, följer upp vår skolkö, samt har kontakt med nya elever och vårdnadshavare. Du ansvarar för arbetet kring kontinuerlig uppföljning av elevernas examensprognos i varje årskurs, sköter rapporteringen till CSN, samt hanterar andra arbetsuppgifter som ingår i SYV-uppdraget. Du ingår i skolans elevhälsoteam och arbetar med det främjande och förebyggande arbetet. I EHT ingår skolsköterska, kurator och specialpedagog, samt biträdande rektor och rektor. I rollen ingår också en viss del administration och arbete i olika administrativa system såsom Admentum, StudyBee, Royal Schedule och Google Drive. Som studie- och yrkesvägledare/administartör arbetar du i första hand från front desk där du har de flesta av dina samtal med eleverna. Du kommer också ha tillgång till ett back office för arbete med vissa administrativa uppgifter. Du kommer arbeta nära skolans andra administratör och skolledning. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%, med inledande provanställning på 6 månader. Startdatum 4 aug eller enligt överenskommelse. Din profil Vi söker dig som är utbildad studie- och yrkesvägledare, med examen, samt företrädelsevis dig som också har minst ett par års erfarenhet av att arbeta som studie-och yrkesvägledare. Det är också meriterande om du har arbetat med gymnasieelever. Du har erfarenhet av att coacha och vägleda elever, samt också erfarenhet av att arbeta i ett elevhälsoteam. Du förväntas ha god kommunikation på både svenska och engelska, i både tal och skrift och du har en stabil digital kompetens. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta i system som Admentum, StudyBee och Royal Schedule. Du har ett professionellt förhållningssätt i mötet med elever, kollegor och vårdnadshavare och god insikt om människors olika förutsättningar. Du har lätt för att samarbeta och skapa goda arbetsrelationer med ett coachande och handledande arbetssätt. Som person är du lösningsorienterad, prestigelös och flexibel. Du ser möjligheter och du leder alltid utmaningar och problem mot lösningar. Du har ett alltigenom positivt förhållningssätt. Vi söker dig som leder i linje utifrån vår devis “Ramar & Kramar”, som innebär ett tydligt ledarskap och tydliga spelregler i kombination med en stark omsorg om varje elev. Med hjälp av din energi, lyhördhet och uthållighet har du lätt för att engagera och skapa delaktighet mot gemensamt satta mål. Teamwork och transparens är ledord. Du har ett stort engagemang för att jobba för elevernas bästa och vill vara med och utveckla verksamheten tillsammans med ett starkt team av medarbetare. Du delar också vår pedagogiska syn: https://www.amerikanskagymnasiet.se/om-skolan/tankar-om-skola/. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Varmt välkommen med din ansökan! www.amerikanskagymnasiet.se Ansökan Sista ansökningsdag: 15 augusti 2025. Intervjuer sker huvudsakligen i augusti. Tillsättning av tjänsten kan ske innan ansökningstiden har löpt ut. Kontaktuppgifter Rektor Maria Glifberg Forsberg, [email protected] HR-ansvarig Elin Fagerberg, [email protected]
Vill du få möjligheten att arbeta tillsammans med ett härligt team där lagandan står i fokus? Är du även den som har förmågan att se när något behöver göras och strävar efter att ge en service i världsklass? Om du svarade ja på frågorna ovan och dessutom uppskattar en Big Mac nästan lika mycket som oss – då kanske vi är helt rätt för varandra! Hos oss är det av största vikt att varje kund får en unik upplevelse och det är naturligtvis inte möjligt utan våra medarbetare. McDonald’s erbjuder ett omväxlande och fartfyllt arbete med varierande arbetsuppgifter, alla med fokuset att leverera en ultimat restaurangupplevelse för våra gäster. Arbetsuppgifterna kan variera från att tillaga och servera vår goda mat till att säkerställa att matsal och kök är i toppskick. En anställning på McDonald’s ger dig erfarenheter som du har nytta av resten av livet och för den som vill utvecklas finns en tydlig karriärtrappa med stora möjligheter. Våra förväntningar på dig: - Att du är en team player som sätter laget före jaget - Att du vill lära dig nya saker och utvecklas - Att du har rätt inställning och vill ha roligt på jobbet - Att du älskar burgare nästan lika mycket som vi Tidigare arbetslivserfarenhet är inte ett krav, vi ser till att du får den utbildning du behöver för att kunna utföra ett arbete av högsta kvalitet. Med över 200 restauranger från norr till söder är McDonald’s Sveriges ledande restaurangkedja. De flesta av restaurangerna ägs och drivs lokalt av egna företagare. Med våra ca 12 000 medarbetare är vi Sveriges största privata ungdomsarbetsgivare. Vi vill göra det goda valet enkelt för våra gäster och har därför en bred meny med något för alla smaker, preferenser och plånböcker och serverar bara mat av högsta kvalitet med snabb och vänlig service i fräscha, moderna restauranger. Läs mer på www.mcdonalds.se eller följ oss på Facebook, Instagram och Twitter.
Om Amerikanska Gymnasiet Amerikanska Gymnasiet grundades utifrån en stark pedagogisk idé. Vår Ledstjärna är att ”vi arbetar för att våra elever och medarbetare skall nå sin fulla potential”. Vi arbetar därför med både kunskapsutveckling och personlig utveckling. Vår kultur kännetecknas av tydliga spelregler med omtanke. Vi kallar det ”Ramar och Kramar”. Skolverksamheten organiseras så att eleverna förbereds för en internationell arbetsmarknad i en snabbt föränderlig värld, i vår logotype kan man därför läsa “Get ready for the world”. Allt som sker på skolan utgår från våra fyra grundvärderingar: Courage, Kindness, Knowledge & Curiosity och Grit. I klassrum och i korridor så kännetecknas möten mellan elever och personal av beteenden som härleds från dessa. Vi arbetar elevnära och sätter alltid elevernas bästa i första rummet. Om Amerikanska Gymnasiet, Stockholm - Essingen - Skolan går till hösten in på sitt femte läsår. - Skolan har cirka 600 elever som studerar på Natur- och teknikprogrammet, Ekonomiprogrammet eller det Samhällsvetenskapliga programmet. - Skolan kännetecknas av ett kompetent lärarlag och en stark gemenskap. Om rollen Vi söker en skolbibliotekarie/lärarassistent till Amerikanska Gymnasiet, Essingen. Du kommer att ha en nyckelroll i vår organisation, där du får vara med och forma bibliotekets innehåll och stötta upp i skolans administrativa arbete. Du kommer att arbeta nära skolledning, pedagoger och annan personal – men också självständigt med stort eget ansvar. Din insats kommer att vara avgörande för att skapa en tillgänglig och pedagogiskt inspirerande biblioteksmiljö för våra elever. I rollen ansvarar du för bibliotekets dagliga drift – från bemanning och utlåning till katalogisering och mediehantering. Du planerar och genomför läsprojekt och andra aktiviteter som stärker elevernas läslust, informationskompetens och källkritiska tänkande. Du är ett stöd i undervisningen, särskilt vid temaarbeten eller projekt, och har en viktig roll i att integrera skolbiblioteket i det pedagogiska arbetet. Speciellt kommer du att vara ett stöd för våra treor i deras gymnasiearbeten. Utöver dina uppgifter i biblioteket kommer du även att vara ett administrativt stöd till verksamheten och stötta våra lärare på olika sätt. I dina arbetsuppgifter ingår också att vid behov vikariera på lektioner, där material är förberett av ordinarie lärare. Du kommunicerar dagligen på både svenska och engelska. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 75%, med inledande provanställning på 6 månader. Startdatum enligt överenskommelse. Din profil Vi söker dig som har examen i biblioteks- och informationsvetenskap eller innehar annan relevant högskoleutbildning, exempelvis litteraturvetenskap. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta inom skol- eller folkbibliotek och har god kännedom om litteratur, informationssökning och källkritik. Du har goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift, är van att arbeta digitalt och har erfarenhet av bibliotekssystem. För att trivas i den här rollen behöver du vara en person som uppskattar en dynamisk miljö med högt tempo, där arbetsuppgifterna är varierande och där relationer och samarbete står i centrum. Du är prestigelös, lösningsfokuserad, noggrann och har ett stort engagemang för ungdomars utveckling. Du tar initiativ, har struktur i arbetet och tycker om att bidra med idéer som utvecklar verksamheten. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av administrativt arbete i skolmiljö och god erfarenhet av att arbeta i olika administrativa system. Pedagogisk utbildning och förståelse för skolans styrdokument är också ett plus. Vi söker dig som leder i linje utifrån vår devis “Ramar & Kramar”, som innebär ett tydligt ledarskap och tydliga spelregler i kombination med en stark omsorg om varje elev https://www.amerikanskagymnasiet.se/om-skolan/tankar-om-skola/. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet! Varmt välkommen med din ansökan – hos oss får du vara med och göra skillnad på riktigt! Ansökan Sista ansökningsdag: 25 augusti 2025. Intervjuer sker huvudsakligen i augusti och tillsättning av tjänsten kan ske innan ansökningstiden har löpt ut. Kontaktuppgifter Rektor Erica Nordmark, [email protected] HR-ansvarig Elin Fagerberg, [email protected]
Om företaget Avaron AB är ett entreprenörsdrivet konsultbolag som kombinerar spetskompetens inom systemutveckling och projektledning med ett genuint engagemang för kundens resultat. Hos oss får du den lilla firmans snabba beslutsvägar och personliga atmosfär, men arbetar med projekt som gör stor skillnad i både industrin och samhället. Vi värnar om kontinuerlig kompetensutveckling och ser till att våra konsulter alltid har de verktyg som krävs för att lyckas. Arbetsuppgifter Som Program Manager leder du ett omfattande lager- och logistikinitiativ hos en av våra större uppdragsgivare. Du kommer att: ta fram vägkartor och milstolpar som stödjer programmets övergripande mål identifiera risker, beroenden och proaktivt hantera dem genom hela livscykeln skapa en samarbetsinriktad kultur mellan tvärfunktionella team samordna leveranser från ett 40-tal produktteam inom IT-organisationen följa upp programmets ekonomi och säkerställa att budgeten hålls rapportera status, risker och resultat till styrgrupp och övriga intressenter balansera och förankra intressenters förväntningar mot programmets mål Kvalifikationer (Ska-krav) Dokumenterad erfarenhet av att driva program eller större projekt inom IT-utveckling Gedigen kunskap om etablerade projekt- och programmetodiker (t.ex. Agile, Waterfall) Erfarenhet av program eller projekt kopplade till lager/logistik Flerårig bakgrund i program- eller projektledning av mjukvaruutveckling Förmåga att kommunicera obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift Meriterande (Bra att ha) Erfarenhet av att leda fleråriga transformationsprogram med många parallella leveransteam Certifieringar inom SAFe, PMI eller liknande ramverk Tidigare arbete med budgetansvar över 100 MSEK Erfarenhet av att implementera automatiserade lager- eller distributionslösningar Bakgrund i roll som produktägare eller linjechef inom IT-organisation Ansökan Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Skicka därför din ansökan så snart som möjligt. Mejla personligt brev och CV till [email protected] och ange ”Ledande Program Manager inom lager och IT-leveranser (13750)” i ämnesraden. Vi ser fram emot att höra från dig!
Vi söker nu en erfaren Bas-U Handläggare för att säkerställa en säker och regelrätt arbetsmiljö i projektet Förbifart Stockholm. Rollen innebär att arbeta operativt med arbetsmiljöfrågor på byggarbetsplatser, granska leverantörers efterlevnad och samordna säkerhetsåtgärder mellan flera entreprenörer. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter Genomföra skyddsronder och säkerställa att arbetsmiljöregler följs på arbetsplatserna. Delta i och leda möten kring byggarbetsmiljösamordning. Granska arbetsberedningar och riskhantering hos leverantörer. Uppdatera och förbättra arbetsmiljöplaner, brandskyddsplaner och beredskapsplaner. Planera och genomföra kris- och utrymningsövningar i samarbete med räddningstjänst och andra aktörer. Följa upp incidenter och säkerställa att "Lessons Learned" dokumenteras. Stoppa otillåtna arbeten som bryter mot säkerhetsregler eller riskerar att orsaka skador. Ska Krav Erfarenhet: Minst 3 års erfarenhet inom bygg, anläggning eller installation (varav minst 1 år i anläggning/installation). Minst 1 års erfarenhet av arbetsmiljöarbete. Utbildning: Genomgången Bas-U-utbildning (max 5 år gammal). Språk: Goda kunskaper i svenska och engelska (både tal och skrift). Övrigt: B-körkort. Vad vi erbjuder En central roll i ett av Sveriges största infrastrukturprojekt. Möjlighet att arbeta med proaktiv arbetsmiljöförbättring i en dynamisk miljö. Kollegialt stöd och upplägg där juniora handläggare får växa under mer erfarna medarbetares ledning. Placeringsort: [Kungens Kurva/Lovön/Vinsta] Är du den vi söker? Skicka då din ansökan till [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Säljare till våra butiker i Stockholms-området Vi söker passionerade och engagerade säljare till våra butiker i Stockholm. I denna roll kommer du ha ett högt fokus på butiksbesök och att ge våra kunder en enastående serviceupplevelse. Vi letar efter individer med tidigare erfarenhet inom försäljning med mycket kundkontakt. Arbetsuppgifter: Ansvara för att välkomna och hjälpa kunder i butiken Aktivt arbeta med försäljning och att uppnå uppsatta mål Ge professionell rådgivning och service till kunder Säkerställa att butikens presentation och varulager upprätthålls på en hög nivå Erfarenhet och kvalifikationer: Vi letar efter dig som är lyhörd, har förmåga att uttrycka dig väl i tal och som brinner för kundbemötande. För att vara framgångsrik i denna roll är det viktigt att du har: Tidigare erfarenhet av försäljning Förmåga att skapa och upprätthålla goda relationer med kunder En positiv attityd och en serviceinriktad inställning Förmåga att arbeta både självständigt och i team Hög konsultativ förmåga Personliga egenskaper: Utmärkt kommunikationsförmåga Entusiastisk och positiv Serviceinriktad och flexibel Förmåga att arbeta under tryck och hantera olika situationer Om du tror att du har rätt erfarenhet och personliga egenskaper för denna roll, och vill vara en del av ett dynamiskt team ser vi fram emot din ansökan. Vi erbjuder en spännande och utmanande arbetsmiljö där du får möjlighet att utvecklas och växa i din roll. Skicka in din ansökan så snart som möjligt, intervjuer sker löpande! Vi är idag ca 600 anställda fördelade på 14 butiker, ett logistikcenter och ett huvudkontor. Trots vår storlek beskrivs vi ofta som ett mindre familjebolag, här får du vara med och påverka och hjälpa till att hela tiden driva vår tillväxt i rätt riktning med fler och nöjdare kunder. Riddermark bil är ett utav Sveriges mest expansiva företag, den självklara marknadsplatsen för begagnade bilar. Stolt leder vi utvecklingen inom försäljning och avyttring av begagnade bilar genom lagarbete, nytänkande och lyhördhet. Med flera stora anläggningar i Sverige hjälper vi privatpersoner och företag med sina bilaffärer. Vi bygger och utvecklar egna IT-system om vi helt enkelt anser att det saknas tillräckligt bra sådana, och varje dag strävar vi efter att göra allting lite bättre. Våra medarbetare rekryteras främst för sina värderingar. Krav: Körkort: * B (Personbil)
Riddermark Bil är Sveriges största och snabbast växande marknadsplats för begagnade bilar. Idag består bolaget av ca 600 medarbetare i Sverige. Här är gemenskap, en familjär atmosfär och möjligheten till personlig utveckling viktiga delar trots bolagets storlek. Nu utökar vi vårt säljteam ytterligare och söker därför drivna lagspelare till vårt huvudkontor i Alvik, Stockholm. Om dig Vi söker personer med specifika attityder och egenskaper, samt med en tidigare framgångsrik bakgrund inom försäljning. Gillar du förändring och triggas av utmaningar? Är du ständigt nyfiken och beredd att göra det lilla extra? Älskar du kundkontakt och brinner för den magi som uppstår vid en god försäljning? Då kan du vara rätt medarbetare för oss – och vi arbetsplatsen för dig. Vi gillar mångfald och ser gärna att fler tjejer söker våra tjänster. Du behöver ha hög energinivå och en riktig vinnarskalle. Om Rollen Vi söker nya kollegor till en utav våra mest expansiva enheter - Online Sales på avdelningen Outbound. Här ringer du utgående samtal till presumtiva kunder till Riddermark Bil. Via telefon kommer du att bearbeta ett stort antal kunder varje dag som på olika sätt varit i kontakt med Riddermark Bil men som ännu inte hittat sin drömbil. Din uppgift är att på ett konsultativt sätt guida dessa kunder till den rätta bilen för dem. För denna roll är det ett väldigt stort plus om du tidigare arbetat med tele-marketing eller liknande med telefon som huvudredskap. Du behöver också vara intresserad av personlig utveckling då vi vill att alla medarbetare skall kunna klättra vidare inom företaget. Att sälja hos oss Är enkelt. Har du ett högt engagemang, lyhördhet och ett starkt intresse? Bilförsäljning hos oss är modernt och kundfokuserat och affärerna görs lika enkelt och snabbt som noggrant och personligt. I rollen som bilförsäljare på Riddermark Bil arbetar du med bilaffärens alla steg, från första kundkontakt till leverans och eftervård. Riddermark Bil har Sveriges största utbud av begagnade bilar. Därför blir förmågan att kunna göra en relevant behovsanalys och snabbt skapa en relation med kunden avgörande. Som säljare hos oss jobbar du i team om 10-12 personer med en gruppchef som har till uppgift att leda gruppen mot tydliga gemensamma mål. Låter det intressant Vi erbjuder en modern arbetsplats i ett snabbväxande och lönsamt företag som ständigt står i fronten och utvecklar bilbranschen i Sverige med nya idéer och digitala verktyg. Innovation och kreativitet rankas högt hos oss. Vi är idag ca 600 anställda fördelade på 14 butiker, ett logistikcenter och ett huvudkontor. Trots vår storlek beskrivs vi ofta som ett mindre familjebolag, här får du vara med och påverka och hjälpa till att hela tiden driva vår tillväxt i rätt riktning med fler och nöjdare kunder. Riddermark bil är ett utav Sveriges mest expansiva företag, den självklara marknadsplatsen för begagnade bilar. Stolt leder vi utvecklingen inom försäljning och avyttring av begagnade bilar genom lagarbete, nytänkande och lyhördhet. Med flera stora anläggningar i Sverige hjälper vi privatpersoner och företag med sina bilaffärer. Vi bygger och utvecklar egna IT-system om vi helt enkelt anser att det saknas tillräckligt bra sådana, och varje dag strävar vi efter att göra allting lite bättre. Våra medarbetare rekryteras främst för sin förmåga att leva upp till våra viktiga värderingar - ärlighet, ansvar, trygghet, engagemang och respekt - något som gör oss starkare och är uppskattat av våra under.
Välj ett jobb för att visa detaljer