Specialpedagog Om Amerikanska Gymnasiet Amerikanska Gymnasiet grundades utifrån en stark pedagogisk idé. Vår Ledstjärna är att ”vi arbetar för att våra elever och medarbetare skall nå sin fulla potential”. Vi arbetar därför med både kunskapsutveckling och personlig utveckling. Vår kultur kännetecknas av tydliga spelregler med omtanke. Vi kallar det ”Ramar och Kramar”. Skolverksamheten organiseras så att eleverna förbereds för en internationell arbetsmarknad i en snabbt föränderlig värld, i vår logotype kan man därför läsa “Get ready for the world”. Allt som sker på skolan utgår från våra fyra grundvärderingar: Courage, Kindness, Knowledge & Curiosity och Grit. I klassrum och i korridor så kännetecknas möten mellan elever och personal av beteenden som härleds från dessa. Vi arbetar elevnära och sätter alltid elevernas bästa i första rummet. Om Amerikanska Gymnasiet, Stockholm - Essingen - Skolan är nu inne på sitt fjärde läsår. - Skolan har cirka 560 elever som studerar på Natur- och teknikprogrammet, Ekonomiprogrammet eller det Samhällsvetenskapliga programmet. - Skolan kännetecknas av ett kompetent lärarlag och en stark gemenskap. Om tjänsten Som specialpedagog arbetar du dels utifrån skolans elevhälsoteam och är en viktig del i det främjande och förebyggande arbetet. Du arbetar också operativt med att stödja lärare i lärsituation, där exempelvis lektionsbesök är en viktig del på daglig basis. Du säkerställer att elever får rätt stöd och att lärare har rätt kunskap för att lägga upp undervisningen så att den blir tillgänglig för alla elever. Du arbetar också nära skolledning och är en förlängd arm i att säkerställa att lärare och elever har rätt förutsättningar för att lyckas. Tillsammans med skolledningen ansvarar du för att planera och driva arbetet gällande stöd på individ-, grupp- och organisationsnivå, samt för elever i behov av särskilt stöd. I samverkan med lärare och vårdnadshavare är du ett stöd vid anpassning av studierna för elever. Du upprättar åtgärdsprogram och gör utredningar, såsom pedagogiska kartläggningar, vid behov. Du är också stöd till rektorer i skolutvecklingsfrågor och deltar aktivt i skolans utvecklingsarbete. Du kommer att stötta elever med struktur, planering och studieteknik. Vi förutsätter att du har en god förtrogenhet med kompensatoriska hjälpmedel och kompetens vad gäller digitala lärverktyg. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 80%, med inledande provanställning på 6 månader. Startdatum enligt överenskommelse. Din profil Vi söker dig som är utbildad specialpedagog, med examen, samt företrädelsevis dig som också har en lärarlegitimation. Tidigare erfarenhet av yrket är ett krav. Det är också meriterande om du har arbetat med gymnasieelever. Du har erfarenhet av att upprätta åtgärdsprogram och utföra pedagogiska utredningar, samt god kunskap om och erfarenhet av att arbeta med elever med läs- och skrivsvårigheter. Du har dessutom kunskap om och erfarenhet av arbete med språkutvecklande arbetssätt. Du har ett professionellt förhållningssätt i mötet med elever, kollegor och vårdnadshavare och god insikt om människors olika förutsättningar. Du har lätt för att samarbeta och skapa goda arbetsrelationer med ett coachande och handledande arbetssätt. Som person är du lösningsorienterad. Du ser möjligheter och du leder alltid utmaningar och problem mot lösningar. Du har ett alltigenom positivt förhållningssätt. Vi söker dig som leder i linje utifrån vår devis “Ramar & Kramar”, som innebär ett tydligt ledarskap och tydliga spelregler i kombination med en stark omsorg om varje elev. Med hjälp av din energi, lyhördhet och uthållighet har du lätt för att engagera och skapa delaktighet mot gemensamt satta mål. Teamwork och transparens är ledord. Du har ett stort engagemang för undervisning och vill vara med och utveckla verksamheten tillsammans med ett starkt team av medarbetare och du delar vår pedagogiska syn: https://www.amerikanskagymnasiet.se/om-skolan/tankar-om-skola/. Du förväntas ha god kommunikation på både svenska och engelska, i både tal och skrift. Du har förmågan att använda ett brett spektra av digitala läromedel och du har en stabil digital kompetens. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Varmt välkommen med din ansökan! www.amerikanskagymnasiet.se Ansökan Sista ansökningsdag: 15 augusti 2025. Intervjuer sker löpande och tillsättning av tjänsten kan ske innan ansökningstiden har gått ut. Kontaktuppgifter HR-ansvarig / Tf. personalchef Elin Fagerberg, [email protected], 0760-274394
Vi är alla olika. Och det är härligt! Vi anställer inte människor efter en viss mall utan efter vem du är. För oss är driv och personlighet viktigare än erfarenhet och bakgrund. Det går bra för oss, och vi växer så det knakar. Nu söker vi fler glada medarbetare med rätt inställning och vilja att utvecklas! Om jobbet Tjänsten avser: Semestervikariat på 24 timmar i veckan under sommaren 2025. Tillträde: Enligt överenskommelse. Arbetstider: Du kommer att variera mellan att arbeta tidig morgon, dagtid, kvällar och helger. Krav: Med anledning av Arbetsmiljölagen ska du ha fyllt 16 år och gått ut nian. Du behöver ha goda kunskaper i svenska (tal och skrift). Var ser du dig själv i sommar? Vid havet eller på Willys? De flesta svarar nog havet, vilket är helt okej. Men vi ser gärna dig hos oss i sommar! När du jobbar på Willys får du en fartfylld vardag. Du gör allt ifrån att packa upp varor, jobba i kassan, hjälpa våra kunder till rätta och hålla rent och fräscht i butiken. Som sommarjobbare på Willys får du snabbt ta eget ansvar och du blir en viktig del av butiksteamet som ska se till att ge våra kunder den bästa butiksupplevelsen, varje dag. I utbyte kan vi lova att du får erfarenheter – om till exempel försäljning och service – som du kommer att ha nytta av oavsett vad du väljer att göra längre fram. Kanske jobbar du kvar hos oss även efter sommaren? Nu söker vi dig som vill bli en del av vårt härliga gäng på Willys Stockholm Vällingby! Om oss Det är inte alla som passar att jobba hos oss. Men många tycker att det är kul! För oss är rätt inställning och vilja att utvecklas viktigare än erfarenhet och utbildning. Hos oss får du jobba ihop med ett helt team av sköna personligheter med olika bakgrunder, kunskaper och perspektiv. Lite mer om oss kommer här: Vi ser till att du får en bra introduktion när din anställning börjar. Vi är ett gott gäng som anstränger oss för att alla ska trivas och känna sig som en viktig del i teamet. Vi är ansluta till Handelsanställdas kollektivavtal där schyssta villkor som pension, försäkringar och bra OB-ersättning ingår. Hållbarhet är viktigt för oss och vi arbetar till exempel alltid med att minska matsvinn i och utanför våra butiker. Du får erfarenheter – om t ex försäljning, service och om att driva butik – som du kommer att ha nytta av oavsett vad du väljer att göra längre fram. Om dig Du gillar mat, människor och försäljning lika mycket som vi! För oss spelar det ingen roll om du är vegan eller köttfantast, äter tacos en fredag eller en tisdag. Det fina med dig är att du är du. Och det är just det vi letar efter. Du vill lära dig nya saker och utvecklas. Du har positiv inställning och vill ha roligt på jobbet. Du ser när något behöver göras, kavlar upp ärmarna och får det gjort. Du har lätt för att samarbeta med andra – hos oss jobbar vi tillsammans som ett lag! Det är en fördel om du har jobbat i butik eller med service, men tidigare arbetslivserfarenhet är inte ett krav. Du tar ansvar för ditt jobb, är punktlig och pålitlig. Du pratar, skriver och förstår svenska. Många av våra kunder talar fler språk än det, så om du gör detsamma är det toppen! Du har de förutsättningar och personliga egenskaper som gör att du passar för att jobba hos oss. Om du söker jobbet kommer du att få göra ett test som visar detta. Om du vill veta mer om vad tjänsten innebär, kontakta Alexsandra Hellblom, [email protected]. Vi ser gärna att du vid intresse skickar din ansökan så snart som möjligt, då tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag den 2025-07-16. Vi tar endast emot ansökningar via våra jobbsidor. För att ta reda på om just du är den vi söker så innehåller vår rekryteringsprocess både tester och intervjuer. Vi gör även bakgrundskontroll vid samtliga rekryteringar. Läs mer: Så går det till när du söker jobb inom Axfood Observera att vi inte under denna rekryteringsprocess kommer be dig logga in med ditt Bank-id eller scanna någon QR-kod. Vid frågor kontakta Medarbetarsupporten på [email protected].
Har du något års erfarenhet av juridiskt arbete inom offentlig förvaltning? Vill du växa in i din roll och utvecklas tillsammans med oss på Digg? Här får du stimulerande uppgifter inom ett område som driver samhällsutvecklingen framåt. Vi söker dig som tog din juridikexamen för några år sedan och som har arbetat med juridiska frågor på myndighet eller inom annan offentlig förvaltning. Du är intresserad av att arbeta med verksamhetsutveckling och digitalisering och vill gärna utveckla dina kunskaper ytterligare. Digg är en myndighet med ett viktigt uppdrag att driva digitaliseringen av det offentliga Sverige framåt. Vill du vara med på resan? Läs mer om Digg här. Om jobbet Tjänsten är placerad på enheten för juridik där det idag arbetar 13 jurister. Enheten ger stöd och rådgivning i juridiska frågor kopplat till vår verksamhet. Som jurist hos oss får du delta i olika regeringsuppdrag och tillhöra team med olika kompetenser från övriga delar av verksamheten. Du kommer att löpande besvara frågor från verksamheten och stötta verksamhetens olika utvecklingsprojekt. Du gör även rättsutredningar och svarar på remisser. Om dig För att lyckas och trivas i den här rollen behöver du ha följande kompetenser, kunskaper och erfarenheter: Kompetenser • Samarbetsförmåga - du lyssnar, kommunicerar och kan ge och ta feedback på ett konstruktivt sätt. Du tar dig an uppgifter med nyfikenhet och fokuserar på ditt och andras lärande. • Kvalitetsmedveten - du är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard samt lägger ner stor vikt vid att leva upp till dessa. • Helhetssyn - Du tar ansvar för att förstå och agera i enlighet med Diggs roll och uppdrag på en övergripande nivå. Du har lätt för att sätta dig in i och växla mellan olika perspektiv och ser till hela verksamhetens bästa i beslut och handling. • Initiativtagande - Du tar initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat. Kunskaper Krav • God kunskap i svensk lagstiftning • God kunskap inom IT-rätt, förvaltningsrätt, offentlighet och sekretess samt dataskydd • Goda kunskaper i svenska, både muntligt och skriftligt • Relevanta kunskaper i engelska - både i tal och skrift utifrån den nivå rollen kräver Meriterande • Kunskap om immaterialrätt • Kunskap om lagstiftning inom vårt verksamhetsområde, exempelvis kring e-legitimationer och e-underskrifter Erfarenheter Krav • Erfarenhet av juridiskt arbete inom offentlig förvaltning • Erfarenhet av juridiskt arbete som primärt fokuserat på digitalisering av offentlig förvaltning Meriterande • Erfarenhet från arbete i förvaltningsdomstol • Erfarenhet av arbete enligt agila metoder Utbildning Du har en juristexamen eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Om Digg Digg är en myndighet som arbetar brett med att stödja och samordna digitaliseringen av den svenska offentliga förvaltningen. Vi utvecklar digital infrastruktur och tjänster som hjälper andra offentliga aktörer i deras digitalisering. Vi säkerställer även att digital offentlig service är tillgänglig för alla. Eventuell organisationsförändring I syfte att stärka digitaliseringsarbetet har regeringen gett Digg och Post-och telestyrelsen (PTS) i uppdrag att lämna förslag på hur våra två myndigheter skulle kunna gå samman till en gemensam. Redovisningen lämnades till regeringen 14 mars och vi inväntar nu besked om en organisationsförändring ska genomföras. Vårt arbete med att digitalisera Sverige fortsätter, vi hoppas du vill vara med på resan. Redovisning av uppdrag att lämna förslag på organisationsförändring Hos oss arbetar engagerade personer som alla har en viktig roll i digitaliseringen av Sverige. Vi rekryterar långsiktigt och det är viktigt att du som medarbetare mår bra, har möjlighet att utvecklas på jobbet och trivs med det du gör. Diggs huvudkontor finns i centrala Sundsvall i moderna aktivitetsbaserade lokaler. Vi har också ett mindre och modernt kontor i centrala Stockholm. Vi är positivt inställda till att ge utrymme för distansarbete utifrån verksamheten och individens behov, men det förväntas att du är på kontoret som minst en dag i veckan och när arbetet kräver det. Distansarbetets omfattning varierar mellan olika personer utifrån verksamhetens behov. Vi erbjuder • tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse, anställningen inleds med sex månaders provanställning • placeringsort är Sundsvall eller Stockholm • resor förekommer och dess antal kan variera över tid. • en säkerhetsprövning kan komma att genomföras. Mer information om vad säkerhetsprövning innebär kan du få här. • generösa förmåner. Läs mer på digg.se Sök Vänta inte med att söka! Vi strävar efter att ha en så snabb, effektiv och fördomsfri process som möjligt och arbetar därför löpande, strukturerat och systematiskt med vårt urval. Ägna inte onödig tid åt att uppdatera ditt cv, svara istället på våra urvalsfrågor i ansökan. Sista ansökningsdag är 3 augusti. Har du frågor om jobbet är du välkommen att kontakta enhetschef Helene Thorgren på tel 010-4847403. Fackliga kontaktpersoner är Mattias Ekhem för Saco-S och Åsa Fridholm för ST. De nås via växeln på 0771-11 44 00. Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Du kan väcka intresse. Och stilla nyfikenhet. Precis som vi. Till förskolan Blåklockan söker vi nu två förskollärare. Vi arbetar med åldersnära barngrupper och vi söker två förskollärare som kommer arbeta med äldre barn. Arbetslagen består av fyra pedagoger varav två förskollärare. Vi arbetar på enheten utifrån ett projekterande arbetssätt. Blåklockan är en del av Sundbybergs Stads förskolor och ligger i moderna, nybyggda lokaler i området Ör – med närhet till både Lötsjön och vackra grönområden. Hos oss får du arbeta i en inspirerande miljö där barnens nyfikenhet och utveckling står i fokus. Förskolan består av åtta avdelningar, organiserade i fyra baser med ett nära samarbete inom varje bas. Vi tar emot barn i åldrarna 1–6 år, uppdelade i åldersnära grupper för att skapa trygghet och goda förutsättningar för lärande. Blåklockan är en mångkulturell förskola där olikheter ses som en styrka. Vi arbetar interkulturellt och strävar efter att alla barn ska känna stolthet över sin egen identitet, samtidigt som de utvecklar förståelse och respekt för andra. Vill du bli en del av vårt engagerade team och bidra till att varje barn får en meningsfull och lärorik vardag? Då är du varmt välkommen med din ansökan! Som förskollärare leder du det pedagogiska utvecklingsarbetet tillsammans med kollegorna i arbetslaget och är med och påverkar utvecklings- och förändringsprocesserna. Dina arbetsuppgifter är att planera, genomföra, följa upp och utvärdera det pedagogiska arbetet tillsammans med arbetslaget enligt gällande styrdokument och att se till hela enhetens utveckling. En viktig arbetsuppgift är att vara genuint nyfiken och intresserad av barnens autentiska frågor samt att se utmaningar och hitta lösningar för barnens bästa. Vi vill att du är legitimerad förskollärare och väl förtrogen med förskolans styrdokument och uppdrag. Du är en driven och engagerad pedagog med en stor tilltro till det kompetenta barnet. Du behöver var skicklig på att fånga barnens intressen och bygga vidare på dem genom att erbjuda barnen kreativa uttrycksformer i din undervisning. Du behöver även ha ett medvetet förhållningssätt och vara en skicklig relationsskapare som alltid arbetar utifrån barnens bästa. Du behöver vara en aktiv närvarande och härvarande pedagog. Du tar stort ansvar för ditt uppdrag och medverkar aktivt till utveckling av verksamheten. Digital kompetens och intresse av att arbeta med digitala verktyg är en förutsättning. Du samarbetar och kommunicerar väl med kollegor och vårdnadshavare och har goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi erbjuder: • Pedagogiska utvecklingsgrupper för förskollärare • Studiegrupp utifrån hållbarhetsperspektiv • Arbetskläder för utomhusbruk • Pedagogiska måltider • Friskvårdsbirdrag Befattningarna är vikariat fram till och med 23 december 2025. Tillträde i augusti enligt överenskommelse. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är den 20 juli. Övrig information En stor del av vår verksamhet klassas som samhällsviktig verksamhet. Tjänsten kan komma att krigsplacras inom ramen för Sundbybergs stads roll i totalförsvaret. Välkommen med din ansökan! Vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Intervjuer kommer ske löpande under ansökningstiden. För att bli aktuell för denna tjänst krävs förskollärarlegitimation samt ett giltigt utdrag ur belastningsregistret.
Vill du kombinera operativt och strategiskt marknadsarbete i en internationell teknisk miljö där du blir en viktig kugge i att utveckla företagets globala profil. Hos ST Airborne Systems får du arbeta i ett innovativt företag där teknisk utveckling möter samhällsnytta i en kultur som förenar det familjära med det globala. Om företaget ST Airborne Systems är en global aktör inom luftburna övervakningssystem för marina ändamål. Systemen används i uppdrag som bidrar till att övervaka landsgränser, skydda naturresurser, stödja sök- och räddningsinsatser, bekämpa smuggling och piratverksamhet samt övervaka miljön, exempelvis genom att upptäcka oljeutsläpp. Din roll Som Marketing Coordinator arbetar du nära försäljnings- och marknadsavdelningen och ansvarar för att samordna och driva företagets marknadsföring och kommunikation. Rollen omfattar både operativa och koordinerande uppgifter inom business-to-business-marknadsföring i en tekniskt orienterad miljö. Dina ansvarsområden inkluderar: Planera, koordinera och delta i internationella mässor, seminarier och kundevent. Ansvara för att utveckla och uppdatera webbplats och sociala medier för att stärka företagets externa profil. Arbeta med och utveckla produktion av marknadsmaterial och kundanpassade presentationer. Arbeta med och utveckla ”content”, både grafiskt och skriftligt. Fungera som offertstöd och arbeta med utveckling av offertflöden, exempelvis genom att undersöka effektivisering med hjälp av AI. Koordinera samarbetet med externa partners och leverantörer samt samverka internt mellan olika funktioner. Vi söker dig som har Eftergymnasial utbildning inom marknadsföring, kommunikation eller liknande, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet. Minst 5 års erfarenhet av marknadsarbete, gärna i en internationell B2B-miljö. Erfarenhet av content produktion och sociala medier. Erfarenhet av mässor, event och kampanjplanering. Vana av CRM-system och Officepaketet Mycket goda kunskaper i engelska och svenska, både i tal och skrift. Vi ser det som högst meriterande om du har erfarenhet av Adobe Creative Cloud och digitala kampanj- och analysverktyg, om du tidigare har arbetat med AI-stöd i sälj- eller offertprocesser samt om du har ytterligare språkkunskaper utöver engelska. För att trivas hos ST Airborne Systems är du självgående, prestigelös och initiativrik. Du är social, lyhörd och har ett öga för kvalitet och detaljer, med en genuin vilja att hitta lösningar. Ansökan I den här rekryteringen samarbetar ST Airborne Systems med Reperio Search. Skicka din ansökan via länken nedan eller kontakta Malin Nordh (072–325 66 96) eller Fredrik Hellström (073–540 03 31) för mer information. ST Airborne Systems välkomnar sökande med olika bakgrund och ser mångfald som en styrka. Vi ser gärna kvinnliga sökanden för att bidra till jämnare könsfördelning.
Tullverket omstrukturerar delar av sina stödavdelningar till en ny förvaltningsavdelning. I förvaltningsavdelningen kommer nuvarande verksamheter hos administrationsavdelningen att ingå tillsammans med ekonomienheten samt säkerhets- och beredskapsenheten. Den nya avdelningen kommer att träda i kraft den 1 september i år. Administrationsavdelningen har idag ansvar för bl.a. sakområdena lokaler, fordon, beklädnad, upphandling och inköp samt kontors- och verksamhetsservice. I ansvaret ingår försörjning, förvaltning samt underhåll och drift. Avdelningen ansvarar även för övergripande styrning och samordning för avtalsförvaltningen och miljöledningssystemet. Avdelningen består av ett ledningsstöd och tre nationella enheter som verkar i myndighetens fyra geografiska områden. Tjänsten kommer inledningsvis att placeras vid upphandlingsenheten, som idag har sakområdesansvar för fordon och beklädnad. Tjänsten avses placeras i Stockholm på Gärdet där myndigheten har sitt huvudkontor i moderna och ljusa lokaler med aktivitetsbaserad utformning. Om tjänsten I din roll som samordnare ansvarar du för att inrätta en försörjnings- och förvaltningsfunktion för sakområdet Vapen. Området innefattar förutom vapen även ammunition och bäranordningar samt andra tvångsmedel. Du samordnar arbetet med vapenhanteringen och verkar tillsammans med andra avdelningar som, i vissa avseenden, kommer ha ansvarsuppgifter för området. I samordningsansvaret ingår att bereda frågor och koordinera arbetsuppgifter bl.a. genom myndighetens arbetsgrupp för vapen. Du kommer på daglig basis ha samverkan och samarbete med avdelningens övriga enheter för att säkerställa exempelvis behovsinventering, kravdokumentation för upphandling samt arbetsuppgifter av förvaltningskaraktär. Du medverkar även, efter behov, i externa samarbetsforum med andra brottsbekämpande och beväpnade myndigheter. Uppdraget förutsätter ett strategiskt tankesätt och en utvecklingsvilja liksom förmåga att både arbeta självständigt men även verka i team med fokus på effektivt samarbete. I arbetsuppgifterna ingår att göra analyser och hantera intern kontroll för att säkra att styrande regelverk följs. Vi söker dig som har: • Utbildning med inriktning på brottsbekämpning eller annan utbildning som Tullverket bedömer likvärdig. • Föreskriftsreglerad vapenutbildning. • Minst tre års arbetslivserfarenhet av relevanta ansvarsuppgifter som beskrivits för tjänsten. • God förmåga att använda svenska och engelska språket såväl i tal som skrift. • God förmåga att använda MS Office och andra för uppgiften relevanta it-system. • Körkort med behörighet B. • Svenskt medborgarskap. Det är meriterande om du har: • Kunskaper om regelverken för myndigheters vapenhantering. • Arbetat med brottsbekämpande verksamhet eller annan verksamhet som Tullverket bedömer vara av värde för tjänsten. • Arbetat med att leda projekt och förändringsuppdrag. • Arbetat med uppdragsplanering och -uppföljning. Personliga egenskaper Som person är du är strukturerad och vill bidra till arbetet med kostnadseffektivitet, digitalisering och hållbar utveckling inom myndigheten. Du har god samarbetsförmåga, är utåtriktad samt förtroendeingivande och har lätt för att skapa och bibehålla kontakter och relationer såväl internt som externt. Du har förmåga att planera, organisera och prioritera på ett systematiskt och effektivt sätt. Du arbetar utifrån ett helhetsperspektiv med fokus på att hitta lösningar. Du har ett stort säkerhetsmedvetande och vill utveckla och förbättra verksamhet. Du håller dig uppdaterad i vad som händer i omvärlden och vill dela med dig av dina kunskaper. Drivkraft, engagemang och samarbete är en given del i din vardag. Du är inte rädd för att prova nytt och vill utvecklas. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper! Vi erbjuder dig Genom att jobba på Tullverket har du ett viktigt jobb där du bidrar till ett tryggt och säkert samhälle. Vi värderar trivsel och kompetensutveckling högt och vi strävar efter att du som anställd hos oss ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid. Hos oss får du såväl trygga anställningsvillkor och våra förmåner omfattar bland annat friskvårdsbidrag, subventionerade läkemedel och goda semester- och pensionsvillkor. Övrigt Referensnummer: TV-2025-16847. Placeringsort: Stockholm. Annan placeringsort där Tullverket har kontor kan eventuellt vara möjlig. Tillträdesdag: Enligt överenskommelse. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan beslut om anställning kommer du att få genomgå drogtest och bakgrundskontroll. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning, då tjänsten är placerad i säkerhetsklass. Tullverket är en totalförsvarsmyndighet och vid anställning kan du komma att krigsplaceras i Tullverket. Tullverket värdesätter de kvaliteter som tillförs verksamheten genom att ha en jämn könsfördelning samt etnisk mångfald. För mer information och ansökan Upplysningar om tjänsten kan lämnas av, Louise Haag Wirsén, 070-424 89 58 eller av Dan Bergstrand, 070-698 25 56, fr.o.m. den 28 juli. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att ringa Tullverkets PA-support, tel. 060-67 25 85. Fackliga företrädare är för OFR-P/TULL-KUST, Ulf Persson, 040-661 33 21 eller Elisabeth Eriksson, 08-405 00 69 och för Saco-S, Katarina Hernhut, 08-456 52 65. Din ansökan med ett medföljande personligt brev samt CV/meritförteckning, ska ha inkommit till Tullverket senast den 20 augusti. Du ansöker via det elektroniska ansökningsformuläret här nedan. Vi undanber oss all kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser. Tullverket är en statlig myndighet som kontrollerar flödet av varor över Sveriges gränser. Med visionen att bara godkända varor ska passera gränsen hindrar vi olagliga varor från att komma in i landet och bidrar till ett tryggare samhälle. Vi förenklar handeln med andra länder och lägger grunden till ökad tillväxt och konkurrens på lika villkor. Tullverket, som grundades 1636, har i dag cirka 2 600 anställda och leds av generaltulldirektör Johan Norrman.
Nu söker vi på Solbackens Äldrebeonde en Enhetschef med HsL ansvar. Som enhetschef hos oss så arbetar du på båda kliniskt och administrativt. Vi erbjuder ledarskapsutbildning och flera förmåner. Inom Vardaga är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Här några av höjdpunkterna i vårt erbjudande till dig: Ledarprogram via vår egen utbildningsorganisation Lära Förmånsportal med rabatter och erbjudanden Coachande och stöttande chefer nära dig Tydliga arbetssätt för att ge den bästa omsorgen till våra boende Karriär- och utvecklingsmöjligheter Friskvårdsbidrag, skobidrag och arbetskläder Kollektivavtal Om rollen I rollen som enhetschef så leder och utvecklar du HsL-gruppens kvalitet på ett pedagogiskt och affärsmässigt sätt. För oss är det viktigt att du vill vara aktiv och närvarande i verksamheten. Detta för att du ska kunna följa upp att företagets värderingar, aktuella avtal och att gällande lagstiftning efterlevs. Det är också i verksamheten som du vårdar och utvecklar relationerna med medarbetare, boende och närstående. Du har även goda relationer med relevanta myndigheter. Du rapporterar till verksamhetschefen och ingår i hens ledningsgrupp. Aktivt ledarskap För att lyckas som chef och ledare hos oss krävs ett aktivt ledarskap som grundar sig i våra värderingar. Ett ledarskap som skapar motivation och engagemang hos våra medarbetare. Du är initiativrik och lyhörd för kundens behov och känner en självklar respekt för andra människor. Det är självklart att du som enhetschef lever våra värderingar: Respekt – Alla har rätt till ett värdigt liv med såväl fysiskt, psykiskt som socialt välbefinnande. Ansvar – Vi har medarbetare som vågar och vill och har chefer som lyssnar och leder. Enkelhet – Det är enkelt att påverka och att vara medarbetare eller att bo och vistas hos oss. Kunskap – Vi reflekterar, lär av varandra och tar tillvara allas kompetens. Om Solbackens äldreboende Solbacken är ett demensboende som består av gruppboende, korttidsboende, växelvårdsplatser samt en dagverksamhet. Det finns även möjlighet för par att bo tillsammans. Vi lägger fokus på god omsorg av hög kvalitet och erbjuder ett varierat utbud av aktiviteter, både individuellt och i grupp. På boendet finns en aktivitetsansvarig som arbetar heltid med att planera och koordinera aktiviteter för våra boende. Vi har även en fin trädgård som vi använder flitigt på sommaren. Demenscertifiering: Vi är ett demenscertifierat boende, vilket betyder att alla vi som arbetar här är utbildade i demens och bemötande via Demensakademin. Ung Omsorg: Vi har ett samarbete med företaget Ung Omsorg. Det innebär att ett team av ungdomar i åldrarna 14–18 år besöker oss på helger och lov. Ung Omsorg gör olika aktiviteter tillsammans med oss som arbetar här, för att sätta guldkant på tillvaron för de boende. Din erfarenhet och kunskap Vi önskar att du: är coachande och vill att dina medarbetare växer, utvecklas och tar ansvar. tycker om att ge och ta emot feedback samt bryta ned och arbeta mot uppsatta mål. är lösningsorienterad och ser möjligheter framför hinder. är prestigelös, självständig och samarbetsvillig är affärsmässig genom att vilja och ha förmåga att styra och följa upp verksamheten utifrån kvalitetsmål och ekonomiska ramar. Du är utbildad sjuksköterska med erfarenhet av äldreomsorg. Alla enhetschefer genomgår vårt ledarprogram där du får möjlighet att utvecklas inom ledarskap via vår utbildningsorganisation Lära. God datorvana samt erfarenhet av dokumentation är viktigt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-08-03 Rekrytering kommer att påbörjas efter sista ansökningsdag relaterat till semestrar. Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister skall uppvisas vid en eventuell anställning Har du frågor? Kontakta gärna: Patrik Döl, patrik.dol@vardaga,se Observera att det inte går att ansöka via E-post. Facklig kontakt: Vision, [email protected] Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här. Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. I den här processen genomför vi även bakgrundskontroller på slutkandidaten. På Vardagas drygt 100 boenden runt om i Sverige erbjuder vi en äldreomsorg där varje dag är lika viktig. Hos oss möter du expertis och trygghet på varje äldreboende, korttidsboende, i hemtjänst och dagverksamhet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje individs livskvalitet och trygghet i fokus. Vardaga ingår i företagsgruppen Ambea. www.vardaga.se
Åt vår kund söker vi en Verksamhetsutvecklare Uppdragsbeskrivning Vi söker en senior kandidat för ett uppdrag inom verksamhetsutveckling. Uppdraget syftar till att utveckla organisationen bakom forskningskritiska leveranser, inklusive att: Kartlägga organisationsbehov Föreslå organisationsförändringar Skapa nya leveransprocesser Definiera mätmetoder och utvärderingsstrukturer Obligatoriska krav Du ska ha minst 15 år som chef med personal- och budgetansvar Du ska ha minst 10 år av organisationsutveckling inom större IT-organisationer Du ska ha minst 10 år av arbete med IT-strategi i större organisationer Du ska ha minst 10 år av affärs-/verksamhetsutveckling i större organisationer Du ska ha minst 5 år erfarenhet av ekonomistyrning Meriterande Du bör ha erfarenhet som chef inom universitet/högskola Du bör ha erfarenhet som interimchef eller tillfälliga ledarskapsroller Du dör ha ledarskapsutbildning Du bör ha chefserfarenhet inom offentlig förvaltning Du bör ha ekonomisk utbildning (kandidatexamen) Referenser: Minst 2 liknande uppdrag genomförda efter maj 2022 med kontaktuppgifter och uppdragsbeskrivningar. Din ansökan Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Om oss Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.
HEMFRID SÖKER DIG SOM VILL ARBETA SOM SERVICETEAMARE I STOCKHOLMS LÄN Hemfrid är Sveriges största företag inom hemstädning. Vi hjälper våra kunder med tjänster i hemmet så som städning, fönsterputs, flyttservice och mycket annat. Vi söker ständigt efter personal som kan tänka sig jobba hos oss runt om i Stockholm och andra delar av Sverige. Besök gärna vår hemsida www.hemfrid.se/karriar för att se andra städer där vi söker personal i. HEMSTÄDNING I VÄRLDSKLASS Att jobba med oss på hemfrid innebär att du får ett roligt, varierande jobb inom hemstädning. Som service teamare blir du en del av ett sammansvetsat team där du tillsammans med dina kollegor arbetar för att göra våra kunders vardag enklare. Du kommer att arbeta med ett härligt gäng från olika delar av världen, där vi stöttar och hjälper varandra för att skapa bästa möjliga service. Vi letar efter dig som: Tycker om att jobba i team med andra kollegor Ha tidigare erfarenhet inom städning Är engagerad och vill utvecklas inom städning Pratar svenska eller engelska Kan arbeta flexibla timmar Är flexibel att arbeta utan fasta kunder Det är starkt meriterande om du har körkort (B), och gärna egen bil Vi erbjuder dig; Vi erbjuder dig allt från timanställning till en sysselsättningsgrad på 50–75%. Beroende på vad som passar dig! Kollektivavtal och bra anställningsvillkor Ansvarsförsäkring, sjukförsäkring, pensionsförsäkring och friskvårdsbidrag Utbildning inom hemstädning med fokus på din utveckling Härliga kollegor från hela världen Vill du bli en av oss? Välkommen med din ansökan! Har du några frågor angående tjänsten eller vår rekryteringsprocess är du varmt välkommen att kontakta oss på [email protected]. Nyfiken på var vi söker personal? Upptäck alla områden här! HEMFRID IS LOOKING FOR YOU WHO WANT TO WORK AS A SERVICETEAMARE IN STOCKHOLM REGION Hemfrid is Sweden's largest company in home cleaning. We assist our customers with household services such as cleaning, window washing, moving services, and much more. We are constantly looking for staff who are interested in working with us in Stockholm and other parts of Sweden. Please visit our website www.hemfrid.se/karriar to see other cities where we are hiring. WORLD-CLASS HOME CLEANING Working with us at Hemfrid means you’ll have a fun, varied job in home cleaning. As a service team member at Hemfrid, you will be part of a close-knit team, working alongside your colleagues to make our customers' everyday lives easier. You will work with a great group of people from different parts of the world, where we support and help each other to provide the best possible service. We are looking for someone who: Enjoy working in a team with other colleagues. Have previous experience from a cleaning profession. Is committed and wants to develop within cleaning Speaks Swedish or English Can work flexible hours Are flexibel to work without fixed customers It is highly desirable if you have a driving license (B) and preferably your own car We offer you: We offer everything from hourly employment to a workload of 50-75%, depending on what suits you best! Collective agreement and good employment conditions Liability insurance, health insurance, pension insurance, and wellness allowance Training in home cleaning with a focus on your development Wonderful colleagues from all over the world Do you want to join us? Welcome to apply! If you have any questions regarding the position or our recruitment process, feel free to contact us at [email protected]. Curious about where we’re hiring? Discover all our locations here!
SNABBFAKTA Omfattning: Heltid. Ort: Solna, Stockholm. Kan förekomma jobb på annan verkstadsort. Skiftarbete kan även förekomma – verksamheten bedrivs dygnet runt, året om. Arbetstid och upplägg anpassas i möjligaste mån efter din kompetens och livssituation. Startdatum: Önskat startdatum omgående. Anställningsform: Tillsvidareanställning med sex månaders inledande provanställning. Detta är en direktrekrytering. DIN FRAMTIDA ARBETSPLATS Vi söker flera engagerade och kunniga tågtekniker för att stärka upp vår kunds team och vara med på resan att forma Swedtracs framtid. Om du brinner för teknik och vill vara med i att säkerställa driften samt säkerheten för både äldre och moderna tågfordon, då är detta en perfekt möjlighet för dig! Här finns det en chans att utvecklas inom ett växande och innovativt företag, där stabilitet, internutbildningar och långsiktig karriärmöjlighet finns. Swedtrac bedriver järnvägsunderhåll i förhyrda lokaler, reparationer i verkstad av ej egentillverkade lok och andra rullande järnvägs- och spårmaterial. Företaget utför ett kontinuerligt arbete i syfte att hela tiden förbättra trafiksäkerheten. Här kan du läsa mer om Swedtrac via hemsidan. DIN ROLL I rollen som tågtekniker kommer du att spela en central roll i att säkerställa att fordonen är i toppskick. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar: Utföra regelbundet underhåll och service på tågfordon för att säkerställa att de är driftklara. Diagnostisera och reparera tekniska fel på tåg. Proaktivt förebygga tekniska problem och minimera driftstörningar. Samarbeta med tekniska team för att implementera förbättringar och optimera produktiviteten. Utföra felsökning och modifiering av mekaniska, elektriska, pneumatiska samt hydrauliska system. Ombyggnationer. VEM ÄR DU? I den här rekryteringen lägger vi stor vikt på de personliga egenskaperna! Vi söker dig som har ett stort intresse för tåg och teknik. För att lyckas i rollen har du en stor vilja att lära dig samt en positiv attityd. Du är ansvarstagande, noggrann och lösningsorienterad. Du har du förmågan att hantera stressiga situationer lugnt och metodiskt. Vidare har du en god kommunikationsförmåga och kan samarbetar effektivt med andra teammedlemmar. Vi söker dig som: Tidigare arbetslivserfarenhet. Vi lägger stor vikt på de personliga egenskaperna Har flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Har B-körkort Har kännedom om tågbranschen eller erfarenhet från fordons-, industri- eller flygbranschen är meriterande God el-kompetens (AC/DC, felsökning, schemaläsning) är även meriterande. ÖVRIG INFORMATION Den här rekryteringsprocessen hanteras av Inte Bara Post Bemanning och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till oss. Detta är en direktrekrytering och du kommer bli anställd direkt hos vår kund. Sök tjänsten genom att klicka på Skicka ansökan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. I denna rekryteringsprocess utförs bakgrundskontroll och referenstagning. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på [email protected]. Skriv vilken tjänst det gäller i ditt mail och länka gärna till annonsen.
Välj ett jobb för att visa detaljer