Noga Omsorg söker nu engagerad och omsorgsfull personal till vårt team inom hemtjänst i Täby dagtid. Är du intresserad av att göra skillnad i andra människors liv genom att erbjuda högkvalitativ vård och omsorg? Då är detta jobbet för dig! Arbetsuppgifter inom dagtid i TäbySom en del av vårt team kommer du att bli involverad i ett brett spektrum av uppgifter inom hemtjänst på kvällar. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Personlig omvårdnad och hjälp med hygien Matlagning och måltidshjälp Ledsagning till vårdbesök och andra aktiviteter Lättare städning och tvätt Psykosocialt stöd och sällskap Kvalifikationer för dagtid i Täby För att vara framgångsrik i rollen ser vi gärna att du har: Erfarenhet inom vård och omsorg, särskilt hemtjänst Undersköterska utbildning God förmåga att kommunicera på svenska, både i tal och skrift Körkort (B) Empatisk förmåga och ett genuint intresse för att hjälpa andra Arbetstid och Anställningsform för Hemtjänst dagtid i Täby Vi erbjuder heltidstidstjänst med fasta arbetstider måndag-fredag. Helgjobb var sjätte helg. Anställningen är tillsvidare med provanställning på 6 månader. Fördelar med att Arbeta hos Noga OmsorgHos Noga Omsorg erbjuder vi en arbetsmiljö där du har möjlighet att växa och utvecklas. Vi värdesätter våra medarbetare och tillhandahåller: Löpande utbildning och kompetensutveckling Ett stöttande och engagerande team Ett meningsfullt arbete där du gör skillnad varje dag Kollektivavtal Hur du Ansöker till Dagtid i Täby Är du redo att bli en del av vårt engagerade team? Skicka in din ansökan snarast möjligt då urval och intervjuer sker löpande. Vänligen inkludera följande i din ansökan: Ett personligt brev CV Referenser
Om oss Capio Bemanning erbjuder flexibla och varierande bemanningsuppdrag för läkare, sjuksköterskor och paramedicinare inom områdena Geriatrik, Rehab, ASiH, Palliativ slutenvård, läkarinsatser i särskilt boende, närakuter och Primärvård. Din roll Vi söker nu fler läkare till vår bemanningspool för uppdrag på Capios vårdcentraler i Stockholm. Uppdragen kan variera till allt ifrån någon vecka till flera månader och du kan både fakturera via eget bolag såväl som arbeta som timanställd direkt via Capio Bemanning. Vi erbjuder dig En trygg uppdragsgivare med fler än 15 000 anställda i Sverige En kontaktperson på Capio Bemanning som finns där för dig, före, under och mellan uppdragen Marknadsmässig ersättning Flexibilitet, arbeta under kortare eller längre perioder Uppdrag som speglar din kompetens Vi bryr oss om vår personal och ute på uppdraget är du en i Capio-teamet! Om dig Vi söker dig som är specialist i allmänmedicin, har god erfarenhet av att arbeta på vårdcentral. Du har goda kunskaper i det svenska språket och kan uttrycka dig obehindrat i tal och skrift, är en god kommunikatör och trygg i din yrkesroll. På Capio lägger vi stor vikt vid social kompetens och förmågan att arbeta självständigt som att vara en del av ett arbetslag. Som konsult är du trygg i dig själv och i din profession och bidrar till ett gott arbetsklimat. Varmt välkommen med din ansökan så kontaktar vi dig för närmre information om uppdraget.
Familjeläkarna söker nu en passionerad och engagerad undersköterska till vår avancerade sjukvård i hemmet (ASIH) i Innerstaden. Vi erbjuder en arbetsmiljö där ditt engagemang kan bidra till meningsfulla förändringar i patienternas liv. Med fokus på högkvalitativ vård och patientvänlighet, är vi ett hängivet team som söker fler att arbeta tillsammans med. Om Vår Organisation och VisionFamiljeläkarna grundades 2008 med en tydlig vision: att erbjuda vård av högsta kvalitet, precis som vi skulle göra för vår egen familj. Vi strävar efter kontinuerlig tillväxt och utveckling inom vår vårdpraktik, alltid med patientens bästa i fokus. Ansvarsområden för Undersköterska inom ASIHRollen innefattar ett brett spektrum av arbetsuppgifter som stödjer patienter i deras hem. Du kommer att arbeta i nära samarbete med sjuksköterskor, läkare och annan vårdpersonal för att säkerställa att vi levererar högkvalitativ vård. Viktiga Arbetsuppgifter Genomföra dagliga vårdinsatser i patienters hem. Dokumentera och följa upp patienternas vårdprocesser i våra journalsystem. Bidra till patientens delaktighet och trygghet genom kommunikativt arbete. Stödja det multiprofessionella teamet i vårdinsatser och vårdplanering. Kvalifikationer och Kompetens Godkänd undersköterskeutbildning är obligatorisk. Erfarenhet av hemsjukvård eller liknande vårdmiljö är meriterande. Vi söker dig som vill cykla till våra patienter i Innerstaden. Personliga Egenskaper Flexibel och initiativrik för att hantera föränderliga vårdsituationer. Förmåga att arbeta självständigt men även i team. Positiv och kommunikativ för att bygga relationer med patienter och kollegor. Arbetstider och Anställningsform Timanställning dagtid Tjänsterna erbjuder flexibilitet beroende på dina personliga behov och scheman. AnsökningsprocessOm denna roll låter som något för dig, välkomnar vi varmt din ansökan. Vi hanterar ansökningarna löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vänligen bifoga din utbildningslegitimation och eventuella arbetsintyg som kan stärka din ansökan. Vänligen observera att vi undanber oss kontakt från bemanningsföretag och rekryteringsbyråer. Vi ser mycket fram emot att få din ansökan!
Techster Solutions befinner i dagsläget sig i en spännande tillväxtfas och söker nu fler kollegor, inledningsvis dig med minst 3+ års erfarenhet och som kan stärka teamet. Du kan förvänta dig en omväxlande miljö, dagarna kan se väldigt olika ut - men en sak är säkert, här får du använda dina kompetenser och sätter själv gränsen för hur mycket du vill utvecklas. Som ett kunskapsbolag är det viktigt för oss att våra specialister delar med sig av sin kompetens och får kollegorna att växa. Rollbeskrivning: For our client we are looking for a Data engineer. Responsibilities: Design, build, and maintain data pipelines on Google Cloud Platform (GCP) using services such as BigQuery, Dataplex, Dataflow/Dataproc, Pub/Sub, Cloud Functions, Cloud Run, Cloud Scheduler and Cloud Workflows. Develop and implement data models using dbt (data build tool) to support analytical reporting and data science needs. Collaborate with data analysts and business stakeholders to understand data requirements and translate them into data models. Implement data quality checks and monitoring to ensure high quality of data in our data warehouse. Optimize data pipelines and data models for performance and cost efficiency. Document and communicate data models to the wider team and train them on how to use it effectively. Good knowledge of Terraform Experience in building CI/CD pipelines using GitHub Actions. Qualifications: Bachelor’s degree in Computer Science, Information Systems, or a related field, or equivalent experience. Proven experience as a Data Engineer or in a similar role. Strong experience with Google Cloud Platform (GCP) and its data services such as BigQuery, Cloud Run, and Pub/Sub. Experience in data modelling and transformation using dbt. Knowledge of SQL and good experience with Python. Strong problem-solving skills and attention to detail. Excellent communication skills and the ability to explain complex topics in simple terms. Ansökan Tror du att du är Techster Solutions nästa stjärna? Tveka då inte att skicka in din ansökan redan nu. Urval sker löpande och tillträde sker enligt överenskommelse. Arbetsplats och kulturVi är ett entreprenördrivet IT företag, med både produktkunskap och försäljning (Techster AB) och konsultativa tjänster (Techster Solutions AB). Det innebär att vi är mycket öppna för nya tekniska lösningar, kunskapsutbyte och ständigt lärande. Att ha roligt och samtidigt behålla den familjära andan utan hierarkier är lika viktigt. Vi vill skapa det konsultbolag som du alltid velat jobba för, men kanske inte hittat ännu. Redan idag har vi en blandning av seniora och yngre medarbetare, såväl som män och kvinnor. Det vill vi fortsätta att bygga på. Så välkommen med din ansökan!
Är du en skicklig fordonstekniker som vill ta nästa steg i karriären? Vi söker nu erfarna tekniker till vår kund i Stockholm – en välrenommerad verkstad där kvalitet och service står i fokus. Om rollen Som fordonstekniker kommer du att arbeta med: Felsökning, service och reparation av personbilar Diagnostik och avancerad mekanik Kundkontakt vid behov för att förklara åtgärder Arbete i en modern verkstad med den senaste tekniken Vi söker dig som Har några års erfarenhet som fordonstekniker Har fordonsteknisk utbildning eller motsvarande erfarenhet Är van vid felsökning och diagnostik Har B-körkort Är noggrann, serviceinriktad och trivs med att arbeta i team Flytande svenska i tal och skrift. Ansökan och tillträde Detta är en tjänst på heltid, med start så snart det är möjligt. Arbetstiderna är förlagda dagtid måndag- fredag. Du får en trygg anställning hos Starfinder och en konsultchef som finns vid din sida längs vägen och stöttar dig till en framgångsrik karriär. Frågor om tjänsten och processen besvaras av Dennis Palenzovski , [email protected] . Intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Ansökningar till tjänsten tas endast emot via annonsen. Välkommen med din ansökan! Starfinder är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag, vi har kollektivavtal och är medlemmar i Svenskt Näringsliv och Almega - Sveriges största arbetsgivar- och branschorganisation för tjänsteföretag.
Är du vår nya stjärna Vi söker nu en personlig assistent till en snart 60 årig aktiv, självständig och positiv kvinna med muskelsjukdom. Hon bor i Hölö, jobbet utgår därifrån eller där hon befinner sig. Just nu jobbar hon hemifrån 3 dgr/ v, resten på kontoret i Södertälje. Nu när hennes ena stjärna ska flytta till annan ort, söker vi en ny stjärna till hennes team. Vi söker dig som vill bli en del av hennes vardag – och som assisterar henne i att leva ett rikt och självständigt liv. Om rollen Som hennes personliga assistent kompenserar du hennes svaga muskler - tänka, besluta och initiera gör hon själv, gillar dock om du kommer med egna idéer. Hon lever ett aktivt liv. Jobbar, tränar både i bassäng och det egna gymmet, trädgårdspysslar, kör Mustang 65a och hittar på en massa annat roligt. Ser du detta som vård och omsorg, så är hon inte rätt person för dig att arbeta hos. Hon behöver hjälp i sin vardag, tex städ, tvätt, laga mat, fixa i trädgården, plocka fram/ ta undan grejer, dvs pyssel hemma. Manuella förflyttningar förekommer varje dag. Hon använder en manuell rullstol överallt, hela tiden. Behöver putthjälp utomhus. Vem är du - KVINNA (!!) - Mycket god fysik (inga rygg-, nack-, knäbesvär osv). Viktigt då manuella förflyttningar ingår. - God svenska. - Kunna arbeta såväl heldag 06:30-21:00 som helg 09:00-17:00. - Kunna följa med på resor både i Sverige och utomlands om det blir aktuellt. - Har körkort och vana av bilkörning. Du måste uppfylla SAMTLIGA ovanstående kriterier. Om du inte gör det, så är du tyvärr inte aktuell för anställningen. Du behöver vara trygg i dig själv, kunna anpassa dig till olika situationer och trivas med högt likväl som lågt tempo. Viktigt är att du är lyhörd, serviceminded, lojal, flexibel och har hög känsla för integritet. Du behöver vara ordningsam och ha lätt för att ta instruktioner. Vi lägger stor vikt vid personligheten och ingen tidigare erfarenhet krävs, du får nödvändig intro på plats. Vad du kan förvänta dig av jobbet Hos vår kund får du en meningsfull arbetsplats där ni tillsammans skapar en trivsam och trygg miljö. Här får du möjligheten att göra stor skillnad i en annan människas vardag. Vill du vara en del av hennes liv och skapa en glädjefylld och trygg tillvaro? Då ser vi fram emot att höra från dig! Tjänstgöringsgrad: Tjänsten är ca 85%- tjänst, med möjlighet till extra timmar. 4-veckors schema där man jobbar 8 längre pass, 4 kortare inkl. 1 helg och är ledig resten. Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelse, löper så länge assistansuppdraget varar. Märk din ansökan med "Hölö" Vilka är vi? Omsorg Assistans är ett assistansbolag med huvudkontor i Eskilstuna men kunderna finns över hela Sverige. Målsättningen är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans. Vår värdegrund är engagemang, lyhördhet och tillgänglighet. Att vara anställd hos oss innebär en trygghet genom kollektivavtal, marknadsmässig lön, pension, försäkringsskydd och friskvårdsbidrag. På Omsorg Assistans har vi som policy att begära utdrag ur belastningsregistret från Polisen på alla personer som arbetar hos våra kunder vid eventuell anställning. Vänligen kontakta oss för mer information.
Techster Solutions befinner i dagsläget sig i en spännande tillväxtfas och söker nu fler kollegor, inledningsvis dig med minst 3+ års erfarenhet och som kan stärka teamet. Du kan förvänta dig en omväxlande miljö, dagarna kan se väldigt olika ut - men en sak är säkert, här får du använda dina kompetenser och sätter själv gränsen för hur mycket du vill utvecklas. Som ett kunskapsbolag är det viktigt för oss att våra specialister delar med sig av sin kompetens och får kollegorna att växa. Rollbeskrivning: Responsbilities: In-Platform Quality Assurance: Conduct regular audits to maintain data integrity and platform performance. Audience Testing: Proactively test and resolve issues before they impact operations. Incident Handling: Troubleshoot and resolve incidents. CDP Configurations & Governance: Manage configurations, approval flows, and access governance to align with business needs & compliance. First-Line Support: Provide hands-on assistance to regional and central teams. Documentation & Knowledge Sharing: Maintain clear documentation of configurations, workflows, and troubleshooting guides to support scalability and knowledge transfer. Collaboration with Engineering & Data Teams: Work closely with data engineers and analysts to optimize data pipelines, resolve technical issues, and enhance CDP functionality. Process Optimization: Continuously evaluate and refine processes to improve efficiency in audience activation, segmentation, and data governance. Qualifications: Hands-on experience with SaaS applications: CDP's, marketing automation tools and data integrations. Strong troubleshooting and problem-solving skills, particularly within GCP BigQuery. Experience with CDP Solutions( i.e. Hightouch, Mparticle, Segment, ActionIQ) is highly desirable. Understanding how the CDP supports business users in achieving their goals and integrates with key business processes. Deep understanding of GDPR and the importance of RBAC with the ability to manage configurations, user access, and platform governance processes. Effective communication skills for cross-functional collaboration. Ansökan Tror du att du är Techster Solutions nästa stjärna? Tveka då inte att skicka in din ansökan redan nu. Urval sker löpande och tillträde sker enligt överenskommelse. Arbetsplats och kulturVi är ett entreprenördrivet IT företag, med både produktkunskap och försäljning (Techster AB) och konsultativa tjänster (Techster Solutions AB). Det innebär att vi är mycket öppna för nya tekniska lösningar, kunskapsutbyte och ständigt lärande. Att ha roligt och samtidigt behålla den familjära andan utan hierarkier är lika viktigt. Vi vill skapa det konsultbolag som du alltid velat jobba för, men kanske inte hittat ännu. Redan idag har vi en blandning av seniora och yngre medarbetare, såväl som män och kvinnor. Det vill vi fortsätta att bygga på. Så välkommen med din ansökan!
As a Senior Software Engineer you will play a key role in ensuring the smooth and efficient operation of our client's platform. You’ll be responsible for maintaining data integrity, testing audiences, troubleshooting incidents, and managing CDP configurations to meet business needs and compliance standards. You will also work closely with engineering, data, and regional teams to optimize data pipelines and improve platform performance. Responsibilities: In-Platform Quality Assurance: Conduct regular audits to maintain data integrity and platform performance. Audience Testing: Proactively test and resolve issues before they impact operations. Incident Handling: Troubleshoot and resolve incidents to minimize disruptions. CDP Configurations & Governance: Manage configurations, approval flows, and access governance to align with business needs and compliance. First-Line Support: Provide hands-on assistance to regional and central teams to resolve technical challenges. Documentation & Knowledge Sharing: Maintain clear documentation of configurations, workflows, and troubleshooting guides to support scalability and knowledge transfer. Collaboration with Engineering & Data Teams: Work closely with data engineers and analysts to optimize data pipelines and enhance CDP functionality. Process Optimization: Continuously evaluate and refine processes to improve efficiency in audience activation, segmentation, and data governance. Qualifications: Hands-on experience with SaaS applications, including CDPs, marketing automation tools, and data integrations. Strong troubleshooting and problem-solving skills, particularly with GCP BigQuery. Experience with CDP solutions (e.g., Hightouch, Mparticle, Segment, ActionIQ) is highly desirable. Understanding of how the CDP supports business users and integrates with key business processes. Deep understanding of GDPR and RBAC, with the ability to manage configurations, user access, and platform governance. Effective communication skills for cross-functional collaboration. If you are ready to contribute to an innovative platform and enjoy working in a collaborative environment, we would love to hear from you! About the assignment For this assignment you will be hired as a full-time consultant by Digitalenta. We offer our consultants a generous package including healthcare allowance, insurance policy, paid vacation days and pension savings. In addition, you'll also have a dedicated consultant manager available throughout your employment with us, in addition to optional networking activities with our network of consultants. The assignment is full-time and runs from 31 March 2025 to November , 2025, with a possibility of extension.
Vi söker en engagerad, operativ och HR intresserad ekonomichef till resekoncernen Tour Operators WE Travel Group. Vår kunds varumärken är några av Sveriges ledande arrangörer av nischade specialresor (Grand Tours, Historiska Resor, ReseSkaparna, PRO Medlemsresor och Äventyrsresor). Företaget utgörs av ett sammansvetsat team som arbetar i fina ljusa lokaler i Gamal Stan i Stockholm. Ditt uppdrag Som ekonomichef har du ett helhetsansvar för företagets ekonomifunktion och alla ekonomiska frågor både på en strategisk och operativ nivå. Ansvaret innefattar att driva arbetet med hela det ekonomiska flödet, högt som lågt. I uppdraget ingår även att fortlöpande ta fram, analysera och rapportera budget, lönsamhet, statistik samt uppföljningar och avstämningar till ledningsgrupp och styrelse. Som ekonomichef har du ansvar för budget, prognoser, bokslut, myndighetsrapportering, inkomstdeklarationer, momsavstämningar, löner, valutaterminer, resegarantier till Kammarkollegiet, koncernredovisning och årsredovisning. Du är också delaktig i HR- frågor. I rollen ingår personalansvar för en medarbetare på ekonomiavdelningen. Du rapporterar till företagets VD och du sitter i företagets ledningsgrupp. Vem är du? För att axla rollen som ekonomichef har du ett par års erfarenhet av ett ekonomiskt helhetsansvar på ett mindre eller medelstort företag och relevant utbildning, med inriktning mot ekonomi eller controlling. Vi ser också gärna att du har erfarenhet av arbete inom HR. Du ska ha erfarenhet av personalledning och det är meriterande med erfarenhet av resebranschen. Vi söker efter en trygg och tydlig ledare som är noggrann och pålitlig. Du driver och följer upp verksamheten på ett konsekvent och strukturerat sätt. Som person är du prestigelös och flexibel och har förståelse för att det ibland finns behov av att snabbt skifta fokus. Du är en god lagspelare som gillar att samarbeta med alla kollegor. För att trivas i rollen är det viktigt att ha pondus och kunna ta egna initiativ. Du är en utpräglad doer och tycker om att vara delaktig i verksamheten. Att vara kundorienterad och kommunikativ är slutligen viktiga egenskaper för dig. Mer om tjänsten Tillsättning: enligt överenskommelse. Omfattning: heltid. Placering: Gamla Stan, Stockholm Andara Group ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Ellen Ploman-Wolinder; [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!
Är du vår nästa medarbetare! Vi söker nu en stabil och engagerad kvinnlig personlig assistent till en 47 årig kvinna med autism och epilepsi i liknande ålder som kan hjälpa henne med stöd och struktur i hennes vardag. Hon bor i egen lägenhet och går på daglig verksamhet tisdag-fredag. Om rollen Som assistent kommer du att vara hennes stöd i alla delar av vardagen. Hon har dubbelassistans all sin vakna tid så det är viktigt att du ska kunna samarbeta med hennes andra assistenter också. Ibland blir det också aktiviteter utanför hemmet, så du som söker får gärna tycka om att vara social och flexibel – din närvaro blir en viktig del av hennes trygghet och glädje i vardagen. Vem är du Vi letar efter någon med ett stort hjärta och ett lugnt och empatiskt sätt. Du är lyhörd, kan ta egna initiativ och tycker om att skapa trivsel i hemmet. Du ska ha erfarenhet av autism, vara rökfri, inte vara allergisk mot häst eller hund, simkunnig, vara lyhörd för hennes behov, ordningsam och flexibel med arbetsuppgifter och arbetstider. Vi vill också att du ska kunna uttrycka dig obehindrat på svenska i tal och skrift då vi dokumenterar kundens vardag. Personkemin är viktig, så vi söker dig som är positiv, tålmodig och som ser fram emot att bli en betydelsefull del av vår kunds liv. Erfarenhet av personlig assistans eller liknande arbete är ett plus, men det viktigaste är att du är engagerad och trygg i din roll. Vad du kan förvänta dig av jobbet Hos vår kund får du en meningsfull arbetsplats där ni tillsammans skapar en trivsam och trygg miljö. Här får du möjligheten att göra stor skillnad i en annan människas vardag. Vill du vara en del av hennes liv och skapa en glädjefylld och trygg tillvaro? Då ser vi fram emot att höra från dig! Tjänstgöringsgrad: heltid, heltid, 90–100% arbetstiden är förlagd dag/kväll/natt, vissa pass är dygn. Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelse, löper så länge assistansuppdraget varar. Märk din ansökan med "Gröndal" Vilka är vi? Omsorg Assistans är ett assistansbolag med huvudkontor i Eskilstuna men kunderna finns över hela Sverige. Målsättningen är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans. Vår värdegrund är engagemang, lyhördhet och tillgänglighet. Att vara anställd hos oss innebär en trygghet genom kollektivavtal, marknadsmässig lön, pension, försäkringsskydd och friskvårdsbidrag. På Omsorg Assistans har vi som policy att begära utdrag ur belastningsregistret från Polisen för alla personer som arbetar hos våra kunder vid eventuell anställning. Vänligen kontakta oss för mer information.
Välj ett jobb för att visa detaljer