Vi söker en Restaurangchef till Scandic Södra Kajen, heltid
Scandic Hotels AB
Restaurang- och kökschefer

I Värtahamnen skapar Scandic ett nytt hotell med vidsträckta vyer över Stockholms hamninlopp. Mitt i hjärtat av en spirande ny stadsdel ligger Scandic Södra Kajen - en spännande och busig destination för äventyrare i alla åldrar där fantasin får flyga fritt. Från skönt hotellhäng är det lika nära till storstadspulsen som till skärgård och grönområden. Vi erbjuder våra anställda en rolig arbetsplats där varje dag aldrig är den andra lik med lekfullhet som står i fokus. Vill du arbeta på en unik arbetsplats med stor variation? Då är du den vi söker! Vi söker en till Scandic Södra Kajen. På Scandic arbetar alla tillsammans för att skapa en gästupplevelse i världsklass under gästens hela vistelse. Som är du den som motiverar, driver, utvecklar och engagerar alla i teamet att ta ett stort eget ansvar för att förbättra arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens, som vi överträffar gästens förväntningar och vi får även väldigt roligt på jobbet! Vad innebär rollen? I denna roll som ansvarar du för - vår barverksamhet där du har det övergripande ansvaret för att ge våra gäster en fantastisk barupplevelse. Det innebär att du tillsammans med ditt team säkrar en hög servicenivå samt ett erbjudande som möter gästens behov. - vår Restaurang där du har det övergripande ansvaret för att ge våra gäster en fantastisk mat- och dryckesupplevelse i vår restaurang. Det innebär att du tillsammans med ditt team säkrar en hög servicenivå samt ett erbjudande som möter gästens behov Du leder och utvecklar verksamheten och medarbetarna utifrån företagets strategi, mål och lokala förutsättningar. Du har en passion för service och genom ditt ledarskap inspirerar och motiverar du dina medarbetare samt skapar förutsättningar för att ni tillsammans ska skapa enastående gästupplevelser. Som är du även en del av den dagliga driften och du ansvarar för att planera och bemanna utifrån verksamhetens behov. Du ingår i hotellets ledningsgrupp vilket innebär att du tillsammans med dina kollegor har ett övergripande ansvar för hela hotellet. Vem är du? Du ser positivt på förändringar och har förmågan att leda andra genom dem, är flexibel och har lätt att se lösningar och att skapa relationer. Du är en ledare, som ser det som självklart att vara närvarande på olika tider och dagar samt har ett helhetsperspektiv i allt du gör. Du ser till nyttan av samarbete, att ge regelbunden feedback och är kommunikativ i din ledarstil. Du planerar din tid och jobbar målmedvetet mot kort- och långsiktiga mål. Som chef hos oss lever du efter vår ledarskapskompass med Inspire, Collaborate, Build trust och Empower som en naturlig del av ditt ledarskap. Du lever våra värderingar och agerar som ett föredöme i din roll. Du har tidigare erfarenhet från att leda andra i en liknande roll samt relevant utbildning och erfarenhet inom servicebranschen. Du har god administrativ förmåga, erfarenhet av ekonomisk planering och uppföljning samt god vana att arbeta i olika systemstöd. Du behöver dessutom ha goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Information om tjänsten: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Vi tillämpar provanställning. Arbetet är förlagt kvällstid. Helgarbete förekommer. Vi bemannar även Wellness avdelningen. Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av personlighetstester som del av urvalet. Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av personlighetstester som del av urvalet. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic! Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic. Delar du våra värderingar? BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD

1 juli 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Waiter (Servitör/Servitris) Scandic Södra Kajen, extra vid behov
Scandic Hotels AB
Hovmästare och servitörer

I Värtahamnen skapar Scandic ett nytt hotell med vidsträckta vyer över Stockholms hamninlopp. Mitt i hjärtat av en spirande ny stadsdel ligger Scandic Södra Kajen - en spännande och busig destination för äventyrare i alla åldrar där fantasin får flyga fritt. Från skönt hotellhäng är det lika nära till storstadspulsen som till skärgård och grönområden. Vi erbjuder våra anställda en rolig arbetsplats där varje dag aldrig är den andra lik med lekfullhet som står i fokus. Vill du arbeta på en unik arbetsplats med stor variation? Då är du den vi söker! Nu söker vi en skicklig medarbetare till restaurangen på Scandic Södra Kajen. Oavsett varför gästen kommer till oss är det få saker som är så uppskattade som ett vänligt ansikte som hälsar välkommen. Du agerar värd tillsammans med övriga teamet på hotellet och skapar en gästupplevelse i världsklass. Hos oss får du ta ett stort eget ansvar för att ta de beslut som krävs för att göra gästen nöjd och teamen utvecklar och förbättrar arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens och erfarenhet som vi överträffar gästens förväntningar. På köpet får vi kul på jobbet! Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic! Vad innebär rollen? Du är den första gästen möter i vår restaurang, därför är det av stor vikt att du har ett varmt bemötande och är uppmärksam på detaljer samt gästens behov. Du har ett brinnande intresse för mat och dryck samt gillar ordning och reda, både i ditt eget och dina kollegors arbete. Allt för att ge våra gäster en fantastisk måltidsupplevelse. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att servera mat och dryck och att ansvara för egen kassa. Du stöttar dessutom förstås upp teamet på hotellet med andra arbetsuppgifter vid behov. Vem är du? För att passa i rollen tror vi att du har minst två års erfarenhet av liknande arbete samt erfarenhet av konceptstyrd verksamhet. Eftersom arbetet till stor del består av att kommunicera med gäster är goda kunskaper i svenska och engelska en förutsättning. Talar du ytterligare ett språk är det meriterande. Allra viktigast är dock dina personliga egenskaper och din inställning. För att passa i rollen behöver du vara en lyhörd och presigelös lagspelare som tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och helhetsresultatet. Viktigt är också att du kan förmedla ett gott värdskap till hotellets gäster. Information om tjänsten: Tjänsten är en anställning för enstaka dagar på extra vid behov. Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av ett enklare test om service vid urvalet. Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic! Ps. på vår hemsida kan du läsa ännu mer om tjänsten, våra förmåner och hur det är att arbeta på Scandic! Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic. Delar du våra värderingar? BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD

1 juli 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Språkfrämjare i jiddisch med inriktning språkvård
Institutet för språk och folkminnen
Översättare, tolkar och lingvister m.fl.

Vill du arbeta på en myndighet där språk och kultur står i centrum och där arbetet med revitaliseringen av de nationella minoritetsspråken är en viktig del? Institutet för språk och folkminnen söker nu en språkfrämjare i jiddisch med inriktning språkvård till Avdelningen för nationella minoritetsspråk och svenskt teckenspråk. Institutet för språk och folkminnen (Isof) är en statlig myndighet som bygger upp och sprider kunskap om språk och kultur i Sverige. Vi är experter på det svenska språket, nationella minoritetsspråk, svenskt teckenspråk, dialekter, namn och folkminnen. Lär känna oss bättre genom att besöka vår webbplats https://www.isof.se/ Isof har uppdraget att ansvara för Språkcentrum för finska, jiddisch, meänkieli och romska. Insatser som riktar sig till barn och ungdomar ska prioriteras särskilt. Språkcentrums arbete ska utgå från språkbärarnas behov av revitaliseringsinsatser och ske i dialog med språkbärarna. Vi söker dig som, i samverkan med språkbärare, vill vara med och driva arbetet med att främja användningen av jiddisch i Sverige. Uppdraget Du kommer att arbeta på Avdelningen för nationella minoritetsspråk och svenskt teckenspråk. Avdelningen ansvarar för bl.a. språkvårdande och språkfrämjande insatser, utvecklar språkmodeller, följer språkpolitiska frågor och bereder beslut om fördelning av statsbidrag för insatser till stöd för de nationella minoritetsspråken. Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av att: • främja och genomföra språkfrämjande och språkvårdande aktiviteter samt informera och ge råd inom kunskapsområdet språkrevitalisering • medverka i att ta fram och uppdatera Isofs olika material om nationella minoritetsspråk på isof.se. • revidera, granska och ta fram nytt material för jiddischordboken • delta och bidra i arbetet med Frågelådan om jiddisch • medverka i insamling av text- och talbaserat material. Du tar tillsammans med dina kollegor ansvar för myndighetens gemensamma uppdrag och samarbetar i olika frågor t.ex. med att ta fram och uppdatera informationsmaterial och översättningar på vår hemsida samt identifiera, planera och utföra myndighetens uppdrag kring de nationella minoritetsspråken. I uppdraget ingår samarbete med språkbärare, andra myndigheter, kommuner, regioner, föreningar och intresseorganisationer. Din bakgrund Du har högskoleutbildning eller motsvarande som myndigheten bedömer likvärdig. Du har goda kunskaper i jiddisch och svenska i tal och skrift. För tjänsten behöver du ha god social kompetens och stor vana av att arbeta i team. Du behöver dessutom ha mycket god datorvana, t ex erfarenhet av att ta fram presentationsmaterial i Power Point, självständigt arbete med Excel, arbete i Wordmallar, etc. Det är meriterande om du har akademisk utbildning i jiddisch, har erfarenhet av arbete med frågor som rör de nationella minoriteterna och har ett upparbetat nätverk inom området. Vi ser gärna att du har erfarenhet av lexikografiskt arbete, goda kunskaper och erfarenheter från kommunikationsarbete och har erfarenhet från offentlig förvaltning. Dina egenskaper Din kommunikationsförmåga och din pedagogiska förmåga är god. Du är bra på att arbeta självständigt och i team, är strukturerad, noggrann och resultatorienterad. Du har lätt för att ta kontakt med personer och levererar enligt tidplan. Vi kommer att lägga särskild stor vikt vid personliga egenskaper. Om Isof Isof är en statlig myndighet som samlar in, bygger upp och sprider kunskap om språk och kultur i Sverige. Vi finns till för alla och är en resurs för många yrkesgrupper, föreningar och organisationer. Vi bistår regeringen med underlag och ger stöd till andra myndigheter. Läs mer om oss på vår webbplats https://www.isof.se/ Övrigt 1-2 tjänster med omfattning mellan 50-100%. Tjänsterna är en särskild visstidsanställning under perioden 1 september 2025 – 31 december 2025. Arbetet innebär resor. Arbetsort och tillträde enligt överenskommelse. Är du intresserad? Välkommen att skicka din ansökan i form av CV och personligt brev genom att registrera dig i rekryteringsverktyget! Sista ansökningsdag är 2025-08-03. I ditt CV ska det framgå år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Ladda även upp examensbevis/betyg om det är ett krav i tjänsten. Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta avdelningschef Harriet Kowalski på tel. 070-220 62 28. Facklig kontaktperson för ST är Eleonor Karman, tel. 070-559 96 23. Varmt välkommen med din ansökan! Isof har gjort ett medieval för denna rekrytering. Vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

1 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Ordboksredaktör i romska lovara
Institutet för språk och folkminnen
Översättare, tolkar och lingvister m.fl.

Vill du arbeta på en myndighet där språk och kultur står i centrum och där arbetet med revitaliseringen av de nationella minoritetsspråken är en viktig del? Institutet för språk och folkminnen söker nu en ordboksredaktör i romska lovara till Avdelningen för nationella minoritetsspråk och svenskt teckenspråk. Institutet för språk och folkminnen (Isof) är en statlig myndighet som bygger upp och sprider kunskap om språk och kultur i Sverige. Vi är experter på det svenska språket, nationella minoritetsspråk, svenskt teckenspråk, dialekter, namn och folkminnen. Lär känna oss bättre genom att besöka vår webbplats https://www.isof.se/ Vi söker därför dig som, i samverkan med språkvårdare och språkbärare, vill vara med i arbetet med att fylla på och revidera innehållet i Lexin lovara. Uppdraget Du kommer att arbeta på Avdelningen för nationella minoritetsspråk och svenskt teckenspråk. Avdelningen ansvarar för bl.a. språkvårdande och språkfrämjande insatser, utvecklar språkmodeller, följer språkpolitiska frågor och bereder beslut om fördelning av statsbidrag för insatser till stöd för de nationella minoritetsspråken. Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av att: - arbeta med att utöka och revidera innehållet i Lexin lovara i samarbete med en arbetsgrupp - etablera kontakter med talare, samla in nya ord, granska befintligt och nytt material, arbeta med verbparadigm och annat ordboksarbete. Du kommer också att vara delaktig i att sprida kunskaper om myndighetens arbete med revitaliseringen av de nationella minoritetsspråken och samarbeta med Isofs språkvårdare och språkteknologer samt externa aktörer.   Din bakgrund Du har högskoleutbildning eller motsvarande som myndigheten bedömer likvärdig. Du har mycket goda kunskaper i romska lovara och svenska i tal och skrift. Dessutom har du mycket god datorvana. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av ordboksarbete och lexikografiskt arbete och god förståelse för romska och dess olika dialekter. Det är positivt om du har ett upparbetat nätverk inom området och erfarenhet av dokumentationsarbete så som behovsinventering samt insamling av text- och ljudbaserat material. Goda kunskaper och erfarenhet av offentlig förvaltning är meriterande.   Dina egenskaper Din kommunikationsförmåga och din pedagogiska förmåga är god. Du är bra på att arbeta självständigt och i team, är strukturerad, noggrann och resultatorienterad. Du har lätt för att ta kontakt med personer och levererar enligt tidplan. Vi kommer att lägga särskild stor vikt vid personliga egenskaper. Om Isof Isof är en statlig myndighet som samlar in, bygger upp och sprider kunskap om språk och kultur i Sverige. Vi finns till för alla och är en resurs för många yrkesgrupper, föreningar och organisationer. Vi bistår regeringen med underlag och ger stöd till andra myndigheter. Läs mer om oss på vår webbplats https://www.isof.se/ Övrigt 1-2 tjänster med omfattning mellan 50-100%. Tjänsterna är en särskild visstidsanställning under perioden 1 september 2025 – 31 december 2025. Arbetet innebär resor. Arbetsort och tillträde enligt överenskommelse. Är du intresserad? Välkommen att skicka din ansökan i form av CV och personligt brev genom att registrera dig i rekryteringsverktyget! Sista ansökningsdag är 2025-08-03. I ditt CV ska det framgå år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Ladda även upp examensbevis/betyg om det är ett krav i tjänsten. Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta avdelningschef Harriet Kowalski på tel. 070-220 62 28. Facklig kontaktperson för ST är Eleonor Karman, tel. 070-559 96 23. Varmt välkommen med din ansökan! Isof har gjort ett medieval för denna rekrytering. Vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

1 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Blomsterfondens äldreboende i Älvsjö söker Undersköterska till vikariat 50%
FÖREN BLOMSTERFONDEN
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Blomsterfonden är en ideell förening som har funnits sedan 1921. I Blomsterfonden arbetar vi tillsammans för att ge våra boende, medlemmar och kunder en trygg och värdig ålderdom utifrån deras behov och önskemål. Vi arbetar huvudsakligen inom två verksamhetsområden: seniorboende och vård- och omsorg. Inom ramen för vård och omsorg driver vi fyraäldreboenden och egen hemtjänst i Stockholm och Danderyd. Vårt dagliga arbete genomsyras av medmänsklighet, tydlighet, delaktighet och ärlighet. Vi är väldigt glada över de fina resultaten vi fått i både Socialstyrelsen nöjd kund enkäten och i medarbetarenkäten. Vi finns i Storstockholm och som medarbetare blir du en del av vår gemenskap på cirka 500 medarbetare. Vi söker nu en ny kollega till vårt vård- och omsorgsboende i Liseberg. Du som söker är färdigutbildad undersköterska. Det är extra meriterande är om du har tidigare erfarenhet av demensvård. På Blomsterfondens arbetar vi utifrån en värdegrund och arbetsretorik så att boendes önskemål, integritet och självbestämmande respekteras. I omvårdnadsarbetet arbetar du nära den boende vilket innebär att utifrån beviljade insatser enligt SoL stödjer den boende med ADL-träning, rehabilitering, sociala kontakter, personlig hygien, måltidsstöd mm. Inom Blomsterfonden arbetar vi i ett team runt den boende och har anhörigombud, handledare och ombud i etik och bemötande. Du ingår i ett team av undersköterskor med en gruppchef tillika sjuksköterska som närmsta chef. Arbetet är förlagt enligt schema dag, kväll och varannan helg. Lisebergs vård- och omsorgsboende ligger med närhet till buss, pendeltåg och t-bana. Intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan! KvalifikationerDu ska vara utbildad undersköterska 1500p samt kunna uppvisa bevis från Socialstyrelsen gällande skyddad yrkestitel . Har du erfarenhet av demensvård är det starkt meriterande. Du är en person som visar ett gott bemötande mot boende, närstående och kollegor. Det är viktigt att du har en god kommunikativ förmåga och behärskar svenska obehindrat i tal och skrift samt har god datavana.

1 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Kundservicemedarbetare till vårt team i Kista
Workz Sweden AB
Kundtjänstpersonal

Vill du arbeta i en roll där du får vara ansiktet utåt för ett av Sveriges ledande vitvarumärken? Här sätter vi kunden i fokus och söker nu en engagerad och energifylld kundservicemedarbetare som trivs i en snabb och lösningsorienterad miljö. Om du har en positiv inställning, gillar att ta initiativ och brinner för att ge förstklassig service, då kan detta vara rollen för dig! OM FÖRETAGET En ledande aktör inom försäljning och service av vitvaror till både privat- och företagskunder. Vår kundservice är nu placerad i våra nya lokaler i Kista, där du har nära till support, tekniker, säljare och ledning, vilket ger bästa möjliga förutsättningar för både service och utveckling. Lokalerna har också goda pendlingsmöjligheter för att underlätta din arbetsdag. Vi berättar mer om företaget vid en första intervju.  OM TJÄNSTEN Kundserviceteam hanterar inkommande ärenden från både privat- och företagskunder, där de vanligaste frågorna rör felanmälningar. Vid behov kopplas servicetekniker in. De flesta kunder är privatpersoner, men även bygg- och fastighetsbolag kontaktar kundservice. Som kundservicemedarbetare spelar du en viktig roll i att säkerställa att kunderna får snabb och professionell hjälp, både före och efter sitt köp. Du ger support via telefon och arbetet innefattar bland annat registrering av serviceärenden, hantering av reservdelsbeställningar samt frågor om leveranser och fakturor. VEM ÄR DU? Vi söker dig som är social, lyhörd och har en positiv inställning. Du trivs i en roll där du snabbt identifierar kundens behov och hittar effektiva lösningar. Att arbeta i grupp mot gemensamma mål motiverar dig, och du tar ansvar för att varje uppgift slutförs noggrant och professionellt. För att lyckas i rollen ser vi att du: Har en god system- och datorvana Kommunicerar obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska Har en gymnasial utbildning eller motsvarande Det är meriterande om du har erfarenhet av SAP och/eller Zendesk. PRAKTISK INFORMATION Uppdragsgivare: Berättar mer vid intervju Start: Enligt överenskommelse Placering: Stockholm, Kista Arbetstider: Måndag - fredag 07.20-16.00 Lön: Individuell lönesättning, kollektivavtaltillämpas Kontakt: Vid frågor, kontakta vårt rekryteringsteam på [email protected] VI ERBJUDER DIG Workz är specialister på kundservice och erbjuder inte bara omfattande utbildning utan också löpande träning inom kommunikation, kundhantering och affärsmässighet. Efter avslutad utbildning blir du dessutom certifierad inom kundservice. Utöver detta får du kollektivavtalsenliga villkor, friskvårdsbidrag och en dedikerad operativ chef som stöttar dig i din utveckling och alltid finns tillgänglig för att hjälpa dig som konsult. Vi är stolta över att erbjuda våra konsulter en trygg arbetsmiljö och möjligheter att växa, både personligt och professionellt! ANSÖKAN Vi genomför tester som första steg i rekryteringen. Testet skickas till din e-post direkt efter ansökan och behöver slutföras, för att bli en aktuell kandidat i rekryteringsprocessen.

1 juli 2025
Sista ansökan:
18 december 2025
Få Säljjobb Direkt
Getdet AB
Telefonförsäljare m.fl.

Sök jobbet som säljare på GX Consulting för att få säljjobb direkt! Pratar du flytande svenska & vill få säljjobb direkt? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få säljjobb direkt. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Grundlön & hög provision ∙ Fräscht kontor & hög lön ∙ Säljutbildning- & coachning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill jobba som innesäljare ∙ Driven & resultatorienterad

1 juli 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Blomsterfondens äldreboende i Älvsjö söker Undersköterska till vikariat 75%
FÖREN BLOMSTERFONDEN
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Blomsterfonden är en ideell förening som har funnits sedan 1921. I Blomsterfonden arbetar vi tillsammans för att ge våra boende, medlemmar och kunder en trygg och värdig ålderdom utifrån deras behov och önskemål. Vi arbetar huvudsakligen inom två verksamhetsområden: seniorboende och vård- och omsorg. Inom ramen för vård och omsorg driver vi fyra äldreboenden och egen hemtjänst i Stockholm och Danderyd. Vårt dagliga arbete genomsyras av medmänsklighet, tydlighet, delaktighet och ärlighet. Vi är väldigt glada över de fina resultaten vi fått i både Socialstyrelsen nöjd kund enkäten och i medarbetarenkäten. Vi finns i Storstockholm och som medarbetare blir du en del av vår gemenskap på cirka 500 medarbetare. Vi söker nu en ny kollega till vårt vård- och omsorgsboende i Liseberg. Du som söker är färdigutbildad undersköterska. Det är extra meriterande är om du har tidigare erfarenhet av demensvård. På Blomsterfondens arbetar vi utifrån en värdegrund och arbetsretorik så att boendes önskemål, integritet och självbestämmande respekteras. I omvårdnadsarbetet arbetar du nära den boende vilket innebär att utifrån beviljade insatser enligt SoL stödjer den boende med ADL-träning, rehabilitering, sociala kontakter, personlig hygien, måltidsstöd mm. Inom Blomsterfonden arbetar vi i ett team runt den boende och har anhörigombud, handledare och ombud i etik och bemötande. Du ingår i ett team av undersköterskor med en gruppchef tillika sjuksköterska som närmsta chef. Varaktighet; Tjänsten är ett vikariat mellan 6 månader till 1 år. Arbetet är förlagt enligt schema dag, kväll och varannan helg. Lisebergs vård- och omsorgsboende ligger med närhet till buss, pendeltåg och t-bana. Intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan!   Kvalifikationer Du ska vara utbildad undersköterska 1500p samt kunna uppvisa bevis från Socialstyrelsen gällande skyddad yrkestitel . Har du erfarenhet av demensvård är det starkt meriterande. Du är en person som visar ett gott bemötande mot boende, närstående och kollegor. Det är viktigt att du har en god kommunikativ förmåga och behärskar svenska obehindrat i tal och skrift samt har god datavana.

1 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Trädgårdsarbetare med servicekänsla

Vi söker för en kunds räkning kvalificerade trädgårdsarbetare. Arbetsuppgifterna består av alla typer av trädgårds- eller trädgårdsanläggningsarbete, bekämpning av invasiva växter beroende på din kompetens. Du bör ha minst B-körkort, gärna BE, samt trädgårdsutbildning och/eller längre dokumenterad erfarenhet av skötsel och underhåll eller trädgårdsanläggning. Maskinvana, motorsågskort AB, röjsågskort RA samt övriga påbyggnadskurser inom skötsel eller anläggningssegmentet är meriterande. Har du även erfarenhet utav bekämpning av invasiva växter ses detta som meriterad erfarenhet som värderas högt. Som person har du lätt för att samarbeta och har social kompetens med lyhördhet för verksamhetens behov där du alltid ser kundnyttan i allt det du gör, du kommer att arbeta nära din kollegor och kommer också ha kontakt med kunder och hyresgäster. Du är händig, sätter kvalitet i fokus, har god fysik då arbetet bitvis är tungt och kan arbeta både självständigt och i arbetslag samt trivs i en miljö med korta beslutsvägar där respekt, ärlighet och eget ansvar är viktiga värderingar. Anställningsformen är en tidsbegränsad anställning på 6 månader eller 2 år beroende på dina kunskaper och erfarenheter kan det även vara aktuellt med en tillsvidareanställning. Vår kund finns på olika platser i Stockholmsområdet

1 juli 2025
Sista ansökan:
15 juli 2025
Kundtjänstmedarbetare till ett väletablerat företag!
Recruitive AB
Kundtjänstpersonal

Om tjänsten Är du redo för en spännande möjlighet inom kundservice där du får vara en del av en verksamhet i förändring? Vi söker just nu engagerade kundtjänstmedarbetare som vill vara med och stötta ett större systembyte hos ett välkänt företag inom hållbarhet och återvinning med start omgående. Detta är en roll för dig som vill utvecklas, trivs i en varierad arbetsmiljö och är nyfiken på att lära dig en spännande bransch! I rollen som kundtjänstmedarbetare arbetar du med att ta emot och hantera inkommande ärenden via telefon och mejl, samt säkerställa en riktigt bra kundupplevelse i varje kontakt. Du blir en viktig del i ett större förändringsarbete när nya system implementeras i verksamheten. Dina arbetsuppgifter I dina arbetsuppgifter ingår bland annat: • Hantera inkommande kundärenden och frågor • Följa upp ärenden och säkerställa återkoppling • Arbeta proaktivt med att hjälpa kunder att digitalisera sina tjänster • Registrera ordrar • Bidra till förbättringar och utveckling av arbetssätt För att säkerställa en bra introduktion kommer du att inleda uppdraget på plats i södra Sverige under några veckor, för att sedan arbeta vidare på deras kontor i Stockholm. Din profil Vi tror att du som söker har tidigare erfarenhet av kundservice och gillar en roll där du får ta stort ansvar. Du är van vid att arbeta i högt tempo, är lösningsorienterad och vågar ställa frågor för att lära dig nya system och rutiner. Vi ser gärna att du: • Talar och skriver flytande svenska • Har 1–3 års erfarenhet av kundtjänst eller administration • Har lätt för att sätta dig in i nya system • Är stresstålig och flexibel • Kan resa vid behov Det är också ett plus om du har erfarenhet av mer komplexa verksamheter eller affärssystem. Om företaget Vi erbjuder: • Start: Så snart som möjligt • Placering: Stockholm, med introduktion i södra Sverige • Arbetstid: Heltid, dagtid • Lön: 36 000 kr/mån Uppdraget löper minst till 31 mars 2026, med möjlighet till förlängning eller anställning hos kunden. Om oss Recruitive är en tjänsteleverantör inom rekrytering och bemanning med ett heltäckande erbjudande inom tjänstemannasektorn i Stockholm, Göteborg, Borås, Eskilstuna, Örebro och Västerås. Vi är ett auktoriserat Bemanning- & Rekryteringsföretag och har kollektivavtal med Unionen och Akademikerförbundet. Alla våra anställda erbjuds friskvårdsbidrag, företagshälsovård och pensionsavsättningar. Som anställd på Recruitive får du även en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Konsultchefen har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll och säkerställa att du trivs på din arbetsplats. Vi rekryterar morgondagens kunder och tar din personlighet på allvar! Vi är därför alltid på jakt efter nya medarbetare som vill till ett spännande företag med personalen i första rummet!

1 juli 2025
Sista ansökan:
7 juli 2025