Vi på Norlandia Äldreomsorg söker dig som är undersköterska/vårdbiträde och som vill jobba heltid/deltid under hela eller delar av sommaren på stora rospiggen äldreboende i Norrtälje. Vill du bli en del av vårt team i sommar? Då är du varmt välkommen att skicka in din ansökan! Vad innebär jobbet som undersköterska/vårdbiträde på Norlandia Äldreomsorg? Som undersköterska/vårdbiträde är du en värdefull nyckelspelare som bidrar till att våra boende får en trygg och meningsfull tillvaro på ålderns höst. Vi utgår alltid från den boendes vilja och egna förmåga och ser till det friska. Som undersköterska/vårdbiträde ansvarar du för att utföra en värdig och god omsorg och omvårdnad utifrån den äldres individuella behov. Förekommande arbetsuppgifter kan till exempel vara hjälp med den dagliga omvårdnaden, medicingivning, dokumentation, stöttning vid aktiviteter, servering av måltider samt enklare städ i boendens lägenhet. Du kommer få vara delaktig i allt från lärorika omvårdnadsmoment till trevliga aktiviteter med de boende. Ett väldigt spännande jobb helt enkelt! Om Stora rospiggen äldreboende Norlandia Stora Rospiggen har 80 ljusa och moderna lägenheter i fyra plan, utrustade med stora anpassade badrum, pentry och specialanpassade sängar. Varje avdelning har kök, matsal/vardagsrum och uteplats. I våra gemensamhetsutrymmen umgås vi, intar måltider och genomför aktiviteter. Din lägenhet möblerar du själv som du vill ha det. På varje våning finns det rymliga balkonger för att enkelt ta en nypa luft och blicka ut över omgivningarna och innegården. I vår utemiljö erbjuder vi utevistelse och utomhusaktiviteter. Vem söker vi? Vi söker dig med stort hjärta och en vilja att göra skillnad. Vi ser gärna att du tycker om att arbeta med människor och har stark känsla för service. Samt att du har lätt att samarbeta med andra och har en förmåga att vara flexibel och lyhörd när det behövs. Det är starkt meriterande om du har undersköterskeutbildning (eller likvärdig utbildning) om minst 1350 poäng. Det är starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet inom äldreomsorgen. Det är krav på goda kunskaper i svenska språket, i både tal och skrift. Vi ser gärna att du har god datorkunskap/datorvana och erfarenhet av dokumentation. Övrig information Anställningsform: Sommarvikariat Omfattning: Heltid, deltid eller timanställning Tillträde: Juni, juli och augusti 2025 Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Sista ansökningsdag: 2025-05-25 Varmt välkommen med din ansökan!
SNABBFAKTA Omfattning: Du har möjligheten och viljan att jobba motsvarande en heltidstjänst när tillfälle ges. Arbetstider: Vardagar under kontorstid Ort: Stockholmsområdet Startdatum: Omgående Anställningsform: Särskild visstidsanställning DIN FRAMTIDA ARBETSPLATS Som ambulerande receptionist hjälper du våra kunder vid tillfälliga behov och arbetstoppar, vilket ger dig bred branscherfarenhet och chansen att testa på hur det är att arbeta på en rad olika arbetsplatser. Våra kunder är verksamma inom flertalet branscher och du kan därför bemanna hos allt från ett nystartat designföretag till en framgångsrik advokatbyrå. I rollen får du en fantastisk möjlighet att bygga upp ditt CV, bli inspirerad av olika branscher och skaffa ett värdefullt kontaktnät. Vem vet, kanske ett av dina uppdrag leder till en fast anställning hos företaget du varit utbokad till så småningom. Möjligheterna är enorma! DIN ROLL Dina arbetsuppgifter kommer vara inom ramen för kontorsservice och kan exempelvis innebära att: Ta emot besökare i receptionen Växel-, telefon- och mailhantering Förbereda inför möten/ event samt beställa luncher och fikabröd Post- och budhantering Se till att kök och kontorsytor är rena och välkomnande Kontakt med leverantörer Administrativa arbetsuppgifter Som ambulerande receptionist har du både schemalagda fasta tider, men är också redo att rycka ut och hjälpa våra kunder med kortare framförhållning när behovet uppstår. VEM ÄR DU? Du vill skaffa meriterande arbetslivserfarenhet inom kontorsservice. Du har tidigare erfarenhet inom service, exempelvis från butik eller restaurang. Det är meriterande om du tidigare har studerat eller arbetat utomlands. Du är prestigelös, flexibel och lösningsorienterad. Du lever efter mottot att ingenting är omöjligt! Du trivs med att arbeta i ett högt tempo med varierande arbetsuppgifter. Du strävar efter att alltid göra det lilla extra. Du har ett nyfiket sinne och god social förmåga att snabbt kunna sätta dig in i nya situationer och arbetsuppgifter. VAD ERBJUDER VI? Som anställd hos Inte Bara Post Bemanning får du en konsultchef som blir ditt bollplank och coach under hela anställningen. Som konsult blir du också en del i vårt konsultnätverk RPB Insights. RPB Insights ger dig utbildning och utveckling i form av föreläsningar, workshops, nätverksträffar och andra sociala tillställningar. Det ger dig också en möjlighet att träffa andra konsulter. Vi erbjuder alla våra konsulter friskvård. Se filmen nedan för en större inblick i rollen och läs mer här om du vill veta mer om rollen som ambulerande receptionist! ÖVRIG INFORMATION Sök tjänsten genom att klicka på Ansök. Vi går igenom urvalet löpande och återkommer till dig så snart vi kan. I denna rekryteringsprocess utförs bakgrundskontroll och referenstagning. På grund av GDPR tar vi inte emot ansökningar via mail, men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på [email protected]
Är du en erfaren controller med ett öga för detaljer och en passion för att optimera ekonomiska processer? Vi söker just nu en engagerad controller till Stockholm som vill ta del av vår dynamiska och framgångsrika verksamhet. Om rollenI rollen som Controller kommer du att vara en central del av vår ekonomifunktion. Du kommer att ansvara för att driva och förbättra våra ekonomiska processer, vilket inkluderar analyser, rapportering, budgetering och prognoser. Tjänsten är placerad i Stockholm, och du blir en del av ett kunnigt och engagerat ekonomi-team. Ansvarsområden och arbetsuppgifter Utföra ekonomiska analyser och rapportering Ansvara för budgetering och prognosarbete Optimera och utveckla ekonomiska processer Samverka med olika avdelningar för finansiell planering och analys Delta i månatliga och årliga bokslutsarbeten Säkerställa efterlevnad av finansiella riktlinjer och regelverk Kvalifikationer och personliga egenskaper Civilekonomexamen eller motsvarande utbildning Minst 3 års erfarenhet i en liknande controller-roll Utpräglad analytisk förmåga och starka färdigheter i Excel God kommunikativ förmåga, både skriftligt och muntligt, på svenska och engelska Förmåga att arbeta självständigt samtidigt som du är en teamspelare Proaktiv och lösningsorienterad med förmåga att hantera flera projekt samtidigt Vi söker en person som är resultatorienterad och kan bidra till vår ekonomiska tillväxt genom datadrivna insikter och förbättringar. Anställningsform:Rollen är ett konsultuppdrag på 6 månader med möjlighet till förlängning. Start: Omgående. Omfattning: Heltid. Kontakt och ansökanFör frågor om tjänsten, vänligen kontakta vår Konsultchef Ellinore Pereira på [email protected] Vi ser fram emot din ansökan!
We are looking for new home cleaners to join our team in Täby och Danderyd. Are you our next star? Welcome to our recruitment meeting in Danderyd! We will have a recruitment meeting in Danderyd where you will get more information about Hemfrid and the position. (We will come back with more information, about time and place). Vi letar efter nya hemstädare till vårt team i Täby och Danderyd. Är du vår nästa stjärna? Välkommen till vår rekryteringsträff i Danderyd! Vi kommer att ha en rekryteringsträff i Danderyd där du kommer att få mer information om Hemfrid och tjänsten. (Vi kommer att återkomma med mer information, om tid och plats för träffen).
Har du energi, tycker om att ta initiativ och är ansvarstagande? Häng med på vår resa mot en mer hållbar och hälsosam värld! Brinner du för kundrelationer och försäljning? Vi söker nu dig som är utåtriktad och har en hög servicenivå Utöver sedvanliga restauranguppgifter innefattar rollen ett stort fokus på försäljningsaktiviteter, event, och företagsbesök. Vi erbjuder: Programmet ”Växa och Gro” som ger dig möjlighet att utvecklas inom företaget. Kollektivavtal – för att säkerställa schyssta arbetsvillkor. En rolig arbetsplats med fantastiska kollegor. Friskvård. Arbetstiderna varierar dagtid, kväll och helg. Ansök idag. Vi ser fram emot att träffa dig! ÖVRIG INFORMATION Anställningsgrad: Deltid Plats: Fleminggatan, Stockholm Lön: Timlön - vi är anslutna till Visita och följer kollektivavtal Förmåner: Friskvårdsbidrag, förmånlig personallunch, sociala aktiviteter och trevligaste kollegorna. Vi håller intervjuer löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdatum.
OM Saps På engelska betyder Saps livskraft och det är en mycket bra beskrivning på vad vi erbjuder företag och offentliga verksamheter runt om i Sverige. Saps Service Management finns över hela landet och erbjuder den bästa servicen inom affärsområdena Fastighet och Infrastruktur. Vår service frigör tid och energi för våra kunder, som de kan investera i sina verksamheter. Vi är ett expansivt och entreprenörsdrivet företag med stora visioner. Vi finns idag på den svenska marknaden med över 200 medarbetare, och tillväxten kommer att fortsätta. Våra medarbetare visar ett stort engagemang, kompetens och initiativförmåga vilket gör att vi kan leverera Sveriges bästa kundservice. Vi uppmuntrar vår personal till att bidra till vår utveckling genom att komma med egna kreativa idéer i nära samarbete med våra kunder och kollegor. OM rollen du söker Vi söker en Servicetekniker med huvudsakligt ansvar för installation och felsökning av digitala vägghängda skärmar i offentliga miljöer. Du kommer att arbeta i en dynamisk miljö med varierande uppdrag hos våra kunder. Dina uppgifter kommer att innefatta allt från installation av hårdvara och konfiguration av nätverk, till felsökning av tekniska problem och underhåll av system. Installation av digitala skärmsystem och tillhörande nätverksinfrastruktur. Konfiguration och optimering av nätverkslösningar. Felsökning av både hård- och mjukvara. Ge teknisk support och vägledning till kunder. Dokumentation och uppföljning av utförda arbeten. Vad vi söker i dig Erfarenhet av installation och underhåll av nätverkslösningar. God kunskap inom TCP/IP, routrar, switchar och andra nätverkskomponenter. Kunskap om installation av digitala skärmar och multimedia är meriterande. God problemlösningsförmåga och förmåga att arbeta självständigt. B-körkort Krav Är du en tekniskt skicklig problemlösare med erfarenhet av nätverk och digitala system? Vill du vara en del av ett framgångsrikt team som arbetar med framtidens teknik inom digitala skärmar? Då kan du vara den vi söker! Vad vi erbjuder Våra värdeord är oräddhet, enkelhet, flexibilitet och ansvarsfullhet och dessa ligger till grund för vårt gemensamma arbete och mål: Vår enkelhet, flexibilitet och oräddhet märks i vår entreprenörsanda, laganda och vårt kundfokus. Vi arbetar med eget ansvar som del i ett team med ett gemensamt mål vilket bidrar till att vi är ansvarsfulla – vi håller alltid vad vi lovar. Framgångsrika medarbetare hos oss oavsett funktion präglas av att de är drivna och handlingskraftiga samt att de har ett visst mått av entreprenörskap. Vi lägger mycket fokus på att alla våra medarbetare skall känna en samhörighet och trygghet och vi både mäter och följer noga upp att våra medarbetare har de bästa förutsättningar för att trivas på jobbet. Om du frågar en kollega på Saps vad det bästa med jobbet är så svarar de sannolikt, stämningen mellan kollegor, bra ledare, frihet under ansvar och att få jobba med god service till våra kunder. Vi tar hand om varandra och vi har kul tillsammans medan vi växer. Att jobba i ett bolag med en häftig plan på tillväxt innebär roliga saker för dig som anställd. Möjlighet att utvecklas i din befintliga roll eller vidare till nya roller, många nya kollegor och ett bolag som ständigt satsar på utveckling och framfart. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot din ansökan! Läs mer om oss på http://www.saps.se/
Vi söker en driven och analytisk junior controller till Stockholm City som brinner för ekonomiska analyser och effektiviseringsarbeten. Om du är redo att ta på dig en utmaning och bidra till företagets ekonomiska tillväxt, kan detta vara rätt möjlighet för dig! Om rollen som EkonomSom Ekonom kommer du att vara en nyckelperson i att säkerställa effektiv och strategisk ekonomihantering. Du kommer att arbeta med olika finansiella analyser och ekonomisk rapportering. Med placering i centrala Stockholm erbjuds du en stimulerande arbetsmiljö med utrymme för personlig och professionell utveckling. Arbetsuppgifterna innebär bland annat att göra balansavstämningar och Excel-avstämningar. För rollen krävs ett intresse för analyser och god kunskap i Excel. Erfarenhet av Visma NET är meriterande men ej ett krav. Det är viktigt att man har en stark systemvana. Du kommer att stötta i arbetet med Excel-baserade lösningar och effektivisering av arbetsprocesser. Ansvarsområden och arbetsuppgifter Analys och rapportering av finansiella resultat Budget- och prognosarbete Balansavstämningar Analyser i Excel Utveckling och förbättring av ekonomiska processer Samarbete med affärsområden för att stödja deras finansiella mål Kvalifikationer och personliga egenskaper Kandidatexamen inom ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet Erfarenhet av ekonomisk analys och rapportering God kunskap inom Excel och erfarenhet av ekonomisystem Förmåga att arbeta både självständigt och i team Stark kommunikationsförmåga på både svenska och engelska Analytisk, noggrann och lösningsorienterad Vi söker en proaktiv person som trivs i en snabbföränderlig och dynamisk arbetsmiljö. Din förmåga att tänka strategiskt och bidra med innovativa lösningar kommer att vara avgörande för tjänstens framgång. Anställningsform:Rollen är ett konsultuppdrag på 6 månader med möjlighet till förlängning. Start: Omgående. Omfattning: Heltid. Kontakt och ansökanVid frågor om tjänsten, vänligen kontakta vår konsultchef Ellinore Pereira på [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!
Maskinoperatör till Spiralspecialisten i Tyresö Just nu söker vi en maskinoperatör till vår kund Spiralspecialisten i Tyresö. Tjänsten som maskinoperatör innefattar planering, programmering och handhavande av fjäderlindningsmaskiner. Som maskinoperatör arbetar du självständigt med de olika momenten i produktionen. Tillverkningen på Spiralspecialisten är ett precisionsarbete med höga krav på exakthet och noggrannhet. I rollen ingår även daglig drift och underhåll av maskiner. Kvalifikationer och personliga egenskaper Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du kan läsa och förstå ritningar och har gärna en verkstadsteknisk utbildning eller motsvarande. Det är en merit om du har erfarenhet av fjäderlindningsmaskiner men inget krav. Som person är du strukturerad, noggrann, kvalitetsmedveten, stresstålig, lösningsorienterad samt har en vilja att lära dig nya saker. Du har ett stort engagemang och driv i ditt arbete och har lätt för att samarbeta i team likväl som att arbeta självständigt. Goda kunskaper i svenska i tal och skrift är ett krav. Meriterande Kunskap inom mätteknik Kunskaper i engelska Truckkort Tekniskt utbildning/erfarenhet Mer om Spiralspecialisten Spiralspecialisten AB ingår i Lesjöfors AB och har sin verksamhet i Tyresö. Här tillverkas drag- vrid- och tryckfjädrar samt vågfjädrar, bladfjädrar och tråddetaljer. Verksamhet bygger på engagemang, lagarbete och strävan efter att ständigt förbättras och hitta nya lösningar för att tillgodose kundens behov. Organisationsstrukturen är platt med korta beslutsvägar och nära till företagsledningen. Lesjöfors AB är en av Europas ledande leverantörer av fjädrar, gasfjädrar och stansade banddetaljer med internationellt välkända kunder. Sortimentet har en unik räckvidd, där ett av marknadens största utbud av standardfjädrar kombineras med högteknologiska, kundanpassade lösningar. Lesjöfors ägs av det börsnoterade bolaget Beijer Alma. Villkor Startdatum: Omgående alt enligt överenskommelse Placeringsort: Tyresö Arbetstider: Dagtid och korta fredagar, då du slutar kl 14. Omfattning: Heltid Andara Group ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Ellen Ploman-Wolinder på [email protected]. Urval kommer att ske löpande. Varmt välkommen med din ansökan!
Sprio letar efter ambitiösa och engagerade kundservicestjärnor - hjälp oss skapa fantastiska kundupplevelser! Brinner du för att hjälpa andra människor och lösa problem? Är du i början av din karriär och söker en spännande och utvecklande arbetsplats? Då kan detta vara rätt möjlighet för dig! Vi söker dig som: Gillar att hjälpa andra, är serviceinriktad och alltid har ett positivt bemötande. Är flytande i svenska och har en god kommunikativ förmåga i både tal och skrift Har en fullständig gymnasieexamen Kan arbeta heltid Trivs i en föränderlig miljö och är duktig på problemlösning Arbetsuppgifter: Besvara kundfrågor och ge support via telefon, chatt och mejl Arbeta proaktivt för att lösa kundärenden och förbättra kundupplevelsen Samarbeta med olika avdelningar för att skapa smidiga lösningar Hjälpa kunder med allt från beställningar till tekniska frågor Vad vi erbjuds dig: Ett stöttande team och en dynamisk arbetsmiljö Fräscha och nyrenoverade kontorslokaler En fullt betald utbildning i början av anställningen Lön och förmåner enligt kollektivavtal Utvecklingsmöjligheter och interna karriärvägar Som kundtjänstmedarbetare är det viktigt att du trivs med utmaningar, är duktig på att kommunicera och har en god samarbetsförmåga. Tjänsterna är på 80-100 % och arbetstiderna varierar, vilket innebär att du kan arbeta både under kontorstid, kvällar och helger. Är du vår nästa stjärna? Ansök redan idag och bli en del av Sprio!
Vi på AdeoCare brinner för vår uppgift och vi vill vara den mest glädjande hemtjänsten. Nu söker vi en undersköterska som vill jobba kvällstid med tjänstgöring varannan helg till oss på Lidingö Stockholm Du kan se fram emot varierande och meningsfulla arbetsuppgifter, roliga kollegor och kompetenta chefer. Vi erbjuder också goda utbildnings- och utvecklingsmöjligheter. Du går hem till våra kunder och erbjuder stöd i deras vardag. I dina arbetsuppgifter ingår: omvårdnad och hygien städning inköp tvätt måltider med matlagning promenader. Till arbetsuppgifterna hör också att dokumentera enligt lagkraven. Vi söker endast dig som är utbildad undersköterska och har åtminstone ett par års erfarenhet från äldreomsorgen, gärna från hemtjänsten. B-körkort är ett krav. Du behöver kunna dokumentera på datorn och dina kunskaper i svenska är bra. Du brinner för att ge god service till dina kunder och en av dina styrkor är att kunna se deras individuella behov. Du gillar att jobba både självständigt och i team och tar gärna egna initiativ. Du brinner för att ge god service till dina kunder och en av dina styrkor är att kunna se deras individuella behov. Du gillar att jobba både självständigt och i team och tar gärna egna initiativ. Du har förmåga att hantera också de mer pressade situationerna. Vart finns vi? Vi har vårt kontor nära Lidingö centrum. Goda kommunala förbindelser. Stämmer det här in på dig? Då kommer du att trivas! Omfattning och arbetstid ca 70% tjänst arbetstid 15.30-22.00 samt varannan helg. Anställningen inleds med provanställning. Vad kan vi erbjuda dig? Adeocare är en trygg arbetsgivare som kan erbjuda dig som medarbetare utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård. Vi gör löpande urval så skicka din ansökan gärna så fort som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer