Vi söker just nu dig som är redo att ta dig an en ny utmaning, och ingen tidigare erfarenhet krävs. Vill du bli en del av Rapide-familjen och påbörja din karriär inom skönhet? Vi söker nya stjärna som vill utvecklas tillsammans med oss och som vill börja arbeta på vår enhet i Stockholm! Rapide Brow and Lash Bar är den ledande skönhetskedjan med 20 barer runt om i Sverige. Vi specialiserar oss på trådning och vår passion är att framhäva ögonen med unika produkter och behandlingar. Nyckelord för dig vi letar efter: Professionell, driven, nyfiken, flexibel och ansvarstagande. Vi söker dig som: · Brinner för skönhet · Är stresstålig · Är en lagspelare · Vill göra karriär · Brinner för utmaningar · Älskar kundmöten Krav för rollen: Fyllt 18 år, och att du är redo att lära dig något nytt inom hantverket vi arbeta med och försäljning.Vi utbildar alla våra anställda inom våra behandlingar och produkter och sälj i Stockholm på en 4 dagars utbildning + 2 dagars praktik. Du kommer lära dig allt om den bästa skönhetsupplevelsen. Rapide Academy utbildas utav vår Education Manager. Vi erbjuder dig: · Utbildning i våra behandlingar samt vårat koncept och produkter · En fantastisk arbetsplats · Utveckling · Ett yrke i världens mest växande bransch · Chans till att klättra inom bolaget Arbetsuppgifterna innefattar: Att utföra frans-och brynbehandlingar som vi erbjuder, försäljning utav Rapide Cosmetic och följa de hygienregler, strukturer och policys som Rapide står för. Tjänst: 30-50 % - provanställning. Rekryteringen sker löpande med start när vi hittat den rätte för jobbet. Varma hälsningar, Stephanie Wedholm och Philippa Ottenfalk
Vill du bli en del av Rapide-familjen och påbörja din karriär inom skönhet? Vi söker just nu två Assistant Brow Bar Manager till två av våra salonger i Stockholm. Ingen erfarenhet krävs sedan tidigare bara att du har ett stort intresse för skönhet, utveckling och service. Rapide Brow and Lash Bar är den ledande skönhetskedjan med 20 barer runt om i Sverige och 1 i Danmark. Vi specialiserar oss på trådning och vår passion är att framhäva ögonen med unika produkter och behandlingar. Nyckelord för dig vi letar efter: Professionell, driven, nyfiken, flexibel och ansvarstagande. Vi söker dig som: · Brinner för skönhet · Är stresstålig · Är en lagspelare · Vill göra karriär · Brinner för utmaningar · Älskar kundmötenVi utbildar alla våra anställda inom våra behandlingar och produkter och service. Rapide Academy är en grundutbildning på 4 dagar som hålls på servicekontoret i Stockholm och stylisterna utbildas utav vår Education Manager. Vi erbjuder dig: · Utbildning i våra behandlingar samt vårat koncept och produkter · En fantastisk arbetsplats · Utveckling · Ett yrke i världens mest växande bransch · Chans till att klättra inom bolaget Arbetsuppgifterna innefattar: Att utföra frans-och brynbehandlingar som vi erbjuder, försäljning utav Rapide Cosmetic och följa de hygienregler, strukturer och policys som Rapide står för. Här får du chansen att arbeta kreativt med händerna och skapa bryn och fransar i världsklass samtidigt som du jobbar med försäljning av Rapide Cosmetics. Du är även Brow Bar Managerns högra hand, med insikt i budget, coachning av personal etc. Tjänsten är 75% och en provanställning på 6 månader som löper vidare till en tillsvidareanställning om inget annat sägs inom de 6 månaderna. Är du den vi söker? – Sök redan idag! Rekrytering sker löpande. Varma hälsningar, Stephanie Wedholm & Philippa Ottenfalk
Join Our Team VIPAS AB as aSAP Functional Specialist Do you have what it takes to thrive in the vibrant world of IT consulting? VIPAS AB, a burgeoning company, proudly invites you to embark on your next engaging project as our About VIPAS : Imagine a world where your business technology perfectly aligns with your goals—efficient, scalable, and innovative. At VIPAS AB, that’s exactly what we strive to create. As an IT consulting company, we don’t just offer services; we deliver tailored solutions using cutting-edge technologies like Java and Python. Our team is well-versed in software development, DevOps, and engineering, bringing years of experience and expertise. Think of us as your trusted guide, leading your organization through the landscape of modern tech adoption, ensuring every step is taken with confidence and foresight. Job Description: We are seeking an experienced SAP Functional Specialist for a role based in Stockholm (on-site). The ideal candidate will have expertise in SAP Retail processes, inventory management (MM/SD), and supply chain challenges. They will analyze requirements, write functional specifications, test solutions, and support integrations while maintaining a structured approach using tools like Jira and Active Control. Key Responsibilities: Perform requirement analysis in collaboration with business experts and other stakeholders. Write Functional Specifications. Conduct walk-throughs of requirements and solutions with developers. Support developers by providing test data and clarification. Conduct functional testing to ensure quality. Work in a structured manner using relevant tools such as Jira, Active Control, etc. Conduct root cause analysis on problems reported by the markets. Maintain a complex setup of batch jobs. Requirements: Proficiency in Inventory Management (MM/SD) within SAP. Experience in the Retail sector. Deep knowledge of the order-to-cash process in SAP. Understanding of how the stock count process integrates end-to-end (E2E) with other store processes, such as: Allocation Replenishment Sales BOPIS (Buy Online, Pick up In Store) Storage Management Familiarity with supply chain challenges. Expertise in Article Master Data in SAP Retail. Ability to specify integration contracts and test integrations from a functional perspective. Why Join Us? Vipas AB offers attractive employment packages for IT consultants, aligned with the Teknikföretagen (Almega) collective agreement. Clients Working with us provides opportunities in diverse industries, allowing you flexibility and growth. If you’re driven and eager to face new challenges, join the VIPAS family. You'll be part of an innovative team driving the future of telecom, Automotive, Retail, and Banking. If you're ready to take on challenging projects and grow your career in a cutting-edge environment, this is the opportunity for you! Apply Now &Please feel free to reach me at [email protected] & contact me at +46727749222 Note: Please do apply if you have Sweden PR/ citizenship OR a Sweden work permit. How to Apply: Interested candidates are encouraged to apply by submitting their resume and cover letter. Join us in driving innovation in the VIPAS AB! Please note! We offer continuously. That means that we sometimes remove the assignments before the deadline. If you are interested we recommend that you apply immediately.
Dina arbetsuppgifter Omniglot söker nu en modersmålslärare i serbiskapå ~ 55% med start omgående. Som modersmålslärare undervisar du barn och ungdomar i ditt modersmål på olika grundskolor i Stockholms region.Undervisningen sker utanför ordinarie skoltid, i regel på eftermiddagen mellan 14.00-17.00, ibland mellan 8:00 och 9:00 på morgonen. Dina arbetsuppgifter är: - planering och genomförande av modersmålslektioner; - när- och frånvarohantering av dina elever; - mejlkontakt med vårdnadshavare; - betygsättning och omdöme; - rapportering av dina arbetstimmar och tät kontakt med Omniglots centrala enhet; - deltagande i kompetensutveckling tillsammans med övriga lärarkollegor. Din profilFör att bli anställd måste du uppvisa ett utdrag ur belastningsregistret som är mindre än ett år gammalt: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Vi söker dig som: - Bor i Stockholmeller närliggande områden; - Har serbiska som modersmål och kommer frånSerbien; - Talar och skriver svenska eller engelska obehindrat; - Har god datorvana; - Är lyhörd för elevens behov och intresse; - Är flexibel och trivs med att samarbeta med både kollegor, vårdnadshavare och personal på skolorna.Undervisningserfarenhet är meriterande.Vi tar emot ansökningar endast genom denna plattform och intervjuer sker löpande. Om ossOmniglot – En del av Tellusgruppen Omniglot har över 200 modersmålslärare i 70 språk som arbetar på 60 olika skolor i Stockholmsområdet samt i andra delar av landet. Vi erbjuder även studiehandledning, fjärrundervisning och tolk. Vår vision är att ge alla elever, oavsett bakgrund, samma möjligheter och förutsättningar för en bra utbildning genom modersmålsundervisning. Tellusgruppen är en långsiktig ägare av välskötta bolag inom sektorerna för utbildning och för barnomsorg. Koncernen är för närvarande huvudman för 25 förskolor, sju grundskolor och tillhandahåller även barnpassning och läxhjälp.
För ATG är medarbetarna vår allra viktigaste tillgång. Vår ambition är att vara en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare. Vi arbetar aktivt med vår företagskultur och värdegrund i en inspirerande och engagerande arbetsmiljö. Vill du vara med och leverera spännande spelupplevelser på ett schysst och smidigt sätt? Har du erfarenhet av molntransformation och vill du delta i utveckling av nya produkter? Då är detta rollen för dig! I rollen får du: Leda sektionen IT Operations som möjliggör för ATG att leverera spännande spelupplevelser på ett schysst och smidigt sätt till över en miljon kunder, dygnet runt, året runt. Vidare säkerställer sektionen att samtliga medarbetare på ATG har en modern digital arbetsplats och att ge ATG ett effektivt tekniskt verksamhetsstöd. Som Head of IT Operations ansvarar du för tjänsteleveransen (produktionsprocessen) och är stödjande i utveckling- och verksamhetsstödsprocesserna. Sektionens ledningsgrupp består av fem direktrapporterade chefer och tre specialister inom process- och produktledning. Sektionen består totalt av drygt femtio medarbetare som vidareutvecklar, förvaltar och levererar ATG:s teknikplattformar. Rollen ställer krav på att kombinera strategiskt och operativt arbete och du ingår i IT-avdelningens ledningsgrupp och rapporterar till CIO. Vi erbjuder en arbetsplats med kompetenta och engagerade kollegor, ny teknik, agila metoder, närhet till de affärsmässiga beslutsfattarna och en företagskultur med hållbarhet i fokus. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att vara: • Utveckling och förvaltning av ATG’s IT plattformar och digitala arbetsplats. • Smidig och säker leverans av tjänster från ATG’s IT plattformar för produktion och utveckling. • Driva och säkerställa processer, rutiner och arbetssätt anpassade för ett agilt arbetssätt. • Som medlem i IT-ledningen driva ATG’s tech-strategier. Är det här du?Vi söker dig som är duktig på att bygga lagkänsla inom och mellan team. Vi ser att du har en teknisk bakgrund och en högskoleutbildning eller motsvarande som ex civilingenjör. Du är analytisk, har en god förmåga att prioritera och kan få ett tydligt framåtdriv med kvalitet. Du trivs med att ha ett stort ansvar och har en naturlig förmåga att involvera och delegera uppgifter till dina medarbetare. God kommunikativ förmåga på både engelska och svenska är nödvändigt. Vi ser att du har: • flerårig erfarenhet som framgångsrik ledare i liknande roll inklusive ledningsarbete. • en gedigen erfarenhet av IT-infrastruktur i transaktionsintensiva miljöer. • haft ansvar för etablering och drift i molnmiljöer. • ansvarat för cloud-transformation och migrering. • erfarenhet av förändringsledning, förvaltningsmodeller och agil metodik. • förståelse och intresse för hela produktlivscykeln. • arbetat i organisation med egen applikationsutveckling. • har förståelse för att verka på en reglerad marknad. ”Jag tror på laget före jaget” Jag tror på laget före jaget och att dra nytta av olikheterna som finns i ett team. Förändring är ständig och nödvändig och något jag tycker är roligt, men det behöver balanseras med att hålla vad man lovar vilket kan översättas till exempelvis leveranskvalitet. Min drivkraft är att jobba med duktiga människor mot ett gemensamt mål där vi ständigt gör inkrementella framsteg. Humor, idrott och hållbarhet är viktiga gemensamma nämnare jag har mellan jobb och fritid. - Daniel Santikos, CIO We are the game I mer än 50 år har vi på ATG levererat spänning och underhållning till svenska folket. Vi drivs av att trygga den svenska hästnäringen och att fortsatt vara ett ansvarsfullt spelbolag i framkant. Vår vision att leverera världens bästa spelupplevelse. Hos oss är du en del av en innovativ miljö – med hjälp av den senaste tekniken utvecklar vi spelupplevelser i världsklass. Självledarskap och kompetensutveckling är viktiga delar för oss. Sedan starten 1974 har vi byggt och förvaltat systemen för våra produkter som hanterar 4 500 000 transaktioner per dag. Join the game! Varmt välkommen med din ansökan via vår rekryteringsportal antingen med ditt cv eller din LinkedIn-profil – det som är enklast och smidigast för dig. Läs gärna mer om oss på vår karriärsida och tveka inte att höra av dig om du har frågor om tjänsten. Vi tillämpar 6 månaders provanställning och kommer att göra en bakgrundskontroll för denna roll. Tjänsten är på heltid och utgår från vårt kontor vid Solvalla, alldeles intill travbanan. Vi har ett flexibelt arbetssätt vilket innebär att du har möjlighet att kombinera distansarbete med arbete från kontoret. Var med och bygg världens bästa spelupplevelse tillsammans med oss! Så här har vi det Hos oss är du del av en innovativ miljö och med hjälp av den senaste tekniken utvecklar du den bästa spelupplevelsen. Vi gillar att samarbeta och hos oss får du stort utrymme att påverka ditt arbetssätt. Här hittar du nyfikna, nytänkande medarbetare och ledare – viktiga egenskaper för att kunna utveckla och utvecklas. Liksom energi , mod och motivation. För att må bra är skrattmuskeln lika viktig att träna som alla andra muskler. Både den fysiska och den mentala hälsan skapar balans i livet. Hur vi har det på jobbet påverkar privatlivet- och vice versa. Vi ser det som en självklarhet att ge det stöd och de verktyg som behövs. Ditt val av arbetsplats och arbetssätt är flexibelt och vi lägger stor vikt på självledarskap. Vi bryr oss om varandra och respekterar varandras olikheter på ATG. Och vi vill att våra kunder ska må bra och ha roligt när de spelar. Vi bryr oss också om sportens välmående, dvs. idrottarna och hästarna - och samhället runt omkring oss. Vi drivs inte av privata vinstintressen utan allt överskott går tillbaka till våra ägare, svensk trav- och galoppsport, något som både känns och gör gott.
Till CEVA Logistics söker vi nu Team Managers till deras kvällsskift. I rollen leder du den dagliga driften på skiftet och leder gruppen mot uppsatta mål och övergripande strategi för avdelningen. I rollen har du direkt personalansvar för en grupp bestående av 15-25 personer samt ett resultatansvar kopplat till avdelningens KPIer. Tillsammans med avdelningens Team Managers och Shift Manager styr och leder du utvecklingen av kvalitet, effektivitet, hälsa, arbetsmiljö och säkerhet. Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvar: Leda och fördela arbetet i gruppen i samarbete med avdelningens Shift Manager och bolagets policies. Coacha medarbetare att nå sina mål samt utvecklingsplaner Leda förbättringsarbete inom effektivitet och utveckling på avdelning. Ansvarig för leveranskvalitet och uppnå mål inom ramen för SLA,UPH Kommunicera övergripande strategier och bryta ner dessa till individuella mål Ansvara för den dagliga kommuniktionen och informationen till medarbetare Arbeta nära dina medarbetare och stötta dem i det vardagliga arbetet Vi söker dig som har erfarenhet av ledarskap och att trivs i en miljö där man snabbt kan behöva ställa om och ta snabba beslut, med fördel från lager och logistik. Du har erfarenhet av att jobba med Daglig Styrning, 5S och LEAN. Som person är du trygg i din kompetens och ditt ledarskap, du är duktig på att kommunicera och trivs i en operativ ledarroll där du dagligen jobbar tillsammans med din grupp mot uppsatta mål. Välkommen med din ansökan!
PrimeComp är ett teknikkonsultbolagmed uppdrag inom energi, industri och infrastruktur. Genom vår kombinerade erfarenhet och unika utbud av teknikområden erbjuder vi tjänster för att skapa lönsamma, innovativa och hållbara lösningar. Arbetsbeskrivning: Som projektledare är din viktigaste roll att möta kundens krav enligt kontrakten och säkerställa att projekten genomförs inom budget, i tid och till rätt kvalité. Du leder projektteamet, ansvarar för riskhantering och kommersiella frågor mot slutkunden. Är du idag senior projektledare med lång erfarenhet från elkraftbranschen, har vi uppdrag till dig med huvudansvar för stora total-entreprenader och komplexa anläggningsprojekt inom elkraft. Din erfarenhet och kompetens Du harerfarenhet av att jobba som projektledare med svenska elförsörjnings-anläggningar Kunskap om nödvändiga standarder för elkraftentreprenader Du har arbetat nära ute hos kunderna och är van att ha både ett affärsmässigt och tekniskt ansvar som projektledare Du hanterar MS Office obehindrat Du pratar och skriver obehindrat på svenska och engelska Du har B-körkort och kan tänka dig viss resa i tjänster Våra uppdrag inom elkraft:Våra kunder och projekt finns hos de stora internationella leverantörerna av elkraftprojekt, men även hos de stora elnätsbolagen på beställarsidan. Uppdragen sker inom elkraftbranschens samtliga teknikområden och på alla spänningsnivåer (12-800kV), inom nät, el och energi: anläggningar för transmission/distribution/substation stations automation och kontrollanläggningar ledningsprojekt FACTS och HVDC projekt batterilager SCADA/EMS/DMS alla typer av kraftverksprojekt (genererande stationer) vindkraft och solkraft Personliga egenskaper: Förmåga att kommunicera till olika målgrupper och situationer. Självständighet och kunna leda sig själv och arbetet framåt. Förmåga att skapa förtroende mot kollegor och kunder. Förmåga att vara lyhörd - lyssna och läsa mellan raderna. Förmågan att vara förändringsbenägen - kunna anpassa sig, acceptera tvära kast och nya förutsättningar. Viljan och drivet att lära sig nya saker och ständigt utvecklas. Varmt välkommen med din ansökan!
Till CEVA Logistics söker vi nu Team Managers till deras dagskift. I rollen leder du den dagliga driften på skiftet och leder gruppen mot uppsatta mål och övergripande strategi för avdelningen. I rollen har du direkt personalansvar för en grupp bestående av 15-25 personer samt ett resultatansvar kopplat till avdelningens KPIer.Tillsammans med avdelningens Team Managers och Shift Manager styr och leder duutvecklingen av kvalitet, effektivitet, hälsa, arbetsmiljö och säkerhet. Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvar: Leda och fördela arbetet i gruppen i samarbete med avdelningens Shift Manager och bolagets policies. Coacha medarbetare att nå sina mål samt utvecklingsplaner Leda förbättringsarbete inom effektivitet och utveckling på avdelning. Ansvarig för leveranskvalitet och uppnå mål inom ramen för SLA,UPH Kommunicera övergripande strategier och bryta ner dessa till individuella mål Ansvara för den dagliga kommuniktionen och informationen till medarbetare Arbeta nära dina medarbetare och stötta dem i det vardagliga arbetet Vi söker dig som har erfarenhet av ledarskap och att trivs i en miljö där man snabbt kan behöva ställa om och ta snabba beslut, med fördel från lager och logistik.Du har erfarenhet av att jobba med Daglig Styrning, 5S och LEAN. Som person är du trygg i din kompetens och ditt ledarskap, du är duktig på att kommunicera och trivs i en operativ ledarroll där du dagligen jobbar tillsammans meddin grupp mot uppsatta mål. Välkommen med din ansökan!
Är du en dedikerad lagspelare som gillar fysiskt arbete och trivs med att jobba mot uppsatta mål? Då är det här jobbet för dig. Välkommen med din ansökan! Om tjänsten Som produktions medarbetare hos vår kund blir du en mycket viktig del av den dagliga verksamheten. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bestå av att tillverka ventilationskanaler. Arbetsuppgifter Tillverka ventilationskanaler Beskära plåt Arbeta med laser maskin Om dig som söker Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och tror att man kommer långt med rätt inställning. Vi tror att du som söker är en driven, social och flexibel person, som förstår vikten av laganda och av att ha roligt på jobbet! Vidareutför du ditt arbete strukturerat,med noggrannhet och engagemang. Du är praktiskt lagd och trivs i tillverkande verkstadsmiljö. Du tycker om att arbeta i ett högt tempo. Kanske är Du en hobby snickare som gillar att fixa och trixa. Krav Obehindrad svenska i tal och skrift Meriterande Körkort B Truckkort A+B Vad vi kan erbjuda dig Tranpenad hjälper dig forma din framtid! Som Tranpenadareärdu en viktigdel av vår bemanningsstyrka ochfår en anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal.Du får även ett förmånligt friskvårdsbidrag och en generös rabatt hos gymkedjorna Nordic Wellness, SATS och Fitness24Seven! Övriga villkor Arbetstider: Dagtid måndag-torsdag kl. 6:45-16:00, fredagar kl. 6:45-14:35Omfattning: HeltidLön: Enligt kollektivavtalStart: Omgående Om Tranpenad GroupSedan 1999 har vi på Tranpenad arbetat för att få företag och människor att växa. Idag är vi en av Sveriges största aktörer inom vårt segment, med 2 500 medarbetare och kontor i Stockholm, Eskilstuna, Göteborg, Borås, Trollhättan, Jönköping och Helsingborg. Genom att vara personliga, kompetenta och ansvarstagande i allt vi gör – och ha roligt medan vi gör det – blir vi det personliga bemanningsföretaget som alla pratar om. Tranpenad är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag och anslutet till Kompetensföretagen via Almega.Sedan 2022 är matchningsbolaget Eyes4work en del av Tranpenad Group. Eyes4work startades 2018 med målsättningen att tillsammans med lokalt förankrad personal och samarbetspartners skapa effektiva kedjor där utbildning och matchning är delar i den process som leder individen framåt, mot ett nytt jobb eller vidare mot nästa mål. Eyes4work finns idag på ett 60-tal orter i landet och varje dag går 8 deltagare vidare till ett nytt jobb eller en utbildning. AnsökanSkicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller telefon. Vi använder oss av Verifieras kontrollverktyg för att säkerställa att de aktuella kandidaterna inte har en bakgrund som är oförenlig med Tranpenads värdegrund. För oss är det viktigt med en trygg arbetsmiljö och därför har vi nolltolerans mot alkohol och droger. För att säkerställa att våra policys efterlevs kan det förekomma alkohol- och drogtester, innan och under anställning.
Har du skruvvana och är ute efter ett långsiktigt jobb? Då har du kommit rätt! Om företaget Vi söker just nu montörer till ett företag i Rosersberg som tillverkar tillbehör för entreprenadmaskiner. Där blir du en del av ett sammansvetsat team med en stark laganda. Du kommer få en gedigen introduktion i hur deras olika modeller fungerar och monteras ihop, för att sedan kunna arbeta självständigt. Företaget erbjuder stora möjligheter till utveckling och strävar efter ett långsiktigt samarbete.Din profilVi söker dig som har skruvvana och tycker om att arbeta med händerna. Kanske har du erfarenhet som montör, tekniker eller mekaniker, eller är allmänt händig? Utöver det söker vi dig som har lätt att samarbeta och kommunicera med kollegor, samt behärskar svenska i tal och skrift.Ansökan och tillträde Tjänsten är på heltid, med start så snart det är möjligt.Arbetstiderna är förlagda på dagtid, måndag-fredag mellan 7-16, med möjlighet till viss flexibilitet.Du får en trygg anställning hos Starfinder och en konsultchef som finns vid din sida längs vägen som stöttar dig till en framgångsrik karriär. Möjligheten attbli rekryterad direkt till kundföretaget är väldigt stor! Frågor om tjänsten och processen besvaras av Amanda Svenberg 076 009 77 46. Intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att höra från dig!
Välj ett jobb för att visa detaljer