HEMFRID SÖKER DIG SOM VILL ARBETA SOM HEMSTÄDARE Hemfrid är Sveriges största företag inom hemstädning. Vi hjälper våra kunder med tjänster i hemmet så som städning, fönsterputs, flyttservice och mycket annat. Vi söker ständigt efter personal som kan tänka sig jobba hos oss runt om i Stockholm och andra delar av Sverige. Besök gärna vår hemsida www.hemfrid.se/karriar för att se andra städer där vi söker personal i. HEMSTÄDNING I VÄRLDSKLASS På Hemfrid arbetar vi utifrån våra värdeord We act Profesionally, We strive for Simplicity och We take Responsibility. Detta har bidragit till vår kvalitets - och servicekultur i världsklass! Att jobba med oss på hemfrid innebär att du får ett roligt, varierande jobb inom hemstädning. På One Team arbetar vi i team där du alltid kommer att jobba tillsammans med flera härliga kollegor från hela världen. Vi letar efter dig som: Tycker om att jobba i team med andra kollegor Ha tidigare erfarenhet inom städning Är engagerad och vill utvecklas inom städning Pratar svenska eller engelska Kunna arbeta flexibla timmar Det är starkt meriterande om du har körkort (B), och gärna egen bil Det är starkt meriterande om du tidigare har arbetat som hemstädare, hushållerska eller motsvarande. Vi erbjuder dig; Vi erbjuder dig allt från timanställning till en sysselsättningsgrad på 50–75%. Beroende på vad som passar dig! Kollektivavtal och bra anställningsvillkor Ansvarsförsäkring, sjukförsäkring, pensionsförsäkring och friskvårdsbidrag Gratis mobilabonnemang Utbildning inom hemstädning med fokus på din utveckling Härliga kollegor från hela världen Vill du bli en av oss? Välkommen med din ansökan! Har du några frågor angående tjänsten eller vår rekryteringsprocess är du varmt välkommen att kontakta oss på [email protected]. HEMFRID IS LOOKING FOR YOU WHO WANT TO WORK AS A HOUSE CLEANER Hemfrid is Sweden's largest company in home cleaning. We assist our customers with household services such as cleaning, window washing, moving services, and much more. We are constantly looking for staff who are interested in working with us in Stockholm and other parts of Sweden. Please visit our website www.hemfrid.se/karriar to see other cities where we are hiring. WORLD-CLASS HOME CLEANING At Hemfrid, we work according to our core values: We act Professionally, We strive for Simplicity, and We take Responsibility. This has contributed to our world-class quality and service culture! Working at Hemfrid means you get a fun and varied job in home cleaning, primarily for large households. We are looking for someone who: Enjoy working in a team with other colleagues. Have previous experience from a cleaning profession. Is committed and wants to develop within cleaning Speaks Swedish or English Can work flexible hours It is highly desirable if you have a driving license (B) and preferably your own car We offer you: We offer everything from hourly employment to a workload of 50-75%, depending on what suits you best! Collective agreement and good employment conditions Liability insurance, health insurance, pension insurance, and wellness allowance Training in home cleaning with a focus on your development Free mobile subscription Wonderful colleagues from all over the world Do you want to join us? Welcome to apply! If you have any questions regarding the position or our recruitment process, feel free to contact us at [email protected].
We are looking for new home cleaners to join our team in Stockholm syd. Are you our next star? Your profile We love making our customers’ everyday lives easier – and so should you. We are looking for someone who likes to work independently and is driven by quality and customer service. You are punctual and responsible, with an eye for details and a positive attitude. About the role As a home cleaner at Hemfrid, you are responsible for cleaning our customers’ homes to the highest quality. Your mission is always to provide the best service possible. You work independently and are responsible for your clients’ satisfaction. Your work tasks include, among others: Vacuuming and dusting. Mopping floors and cleaning surfaces. Strengthening, folding, and washing clothes. Changing bedsheets and making the bed. Give the customer’s home that little extra touch. You should: Have previous experience from a service profession. Speak and understand basic Swedish or English. Be able to work flexible hours, Monday – Friday, between 8 – 17. It is a strong merit if you have worked as a home cleaner, housekeeper, or equivalent before. It's also advantageous if you havea valid B driving license. We offer Our goal is clear – we want to be the best employer in the industry. We believe our employees are the heart of the company, and we are dedicated to providing good working conditions. Among others, we offer: Fixed salary every month A permanent position with a 50-75 % employment rate. Collective agreement and favorable terms of employment. Liability insurance, health insurance, and pension insurance. Wellness allowance. Training in home cleaning, with a focus on your development. Great career opportunities and growth within Hemfrid. Free mobile subscription. One of Sweden’s greatest teams of colleagues from all over the world. About Hemfrid Hemfrid is Sweden's leading provider of home services. We help our customers with cleaning, laundry, ironing, moving, gardening, and more. By working as a team and providing easy access to first-class home services, we unlock people's quality of life. Our process After completing the application, you will be contacted by the HR department regarding the recruitment process for your application. As part of our recruitment process, we always do a background check. You need to have a Swedish personal number or a coordination number to be eligible for this position. Are you ready to unlock people's quality of life? Great! So are we. We look forward to your application. Welcome to Hemfrid! Vi letar efter nya hemstädare till vårt team i Stockholm Syd.Är du vår nästa stjärna? Din profil Vi älskar att göra våra kunders vardag enklare – det borde du också göra. Vi söker efter någon som tycker om att arbeta självständigt och som drivs av kvalitet och kundservice. Du är punktlig och ansvarstagande, med ett öga för detaljer och en positiv inställning. Om rollen Som hemstädare på Hemfrid ansvarar du för att städa våra kunders hem med högsta kvalitet. Ditt uppdrag är att alltid erbjuda bästa möjliga service. Du arbetar självständigt och är ansvarig för att säkerställa att dina kunder är nöjda. Dina arbetsuppgifter består bland annat av: Dammsugning och dammtorkning. Moppning och rengöring av ytor. Strykning, vikning och tvätta kläder. Byta lakan och bädda. Ge det där lilla extra till kundens hem. Du bör: Ha tidigare erfarenhet från ett serviceyrke. Tala och förstå grundläggande svenska eller engelska. Kunna arbeta flexibla timmar, måndag – fredag, mellan 8 – 17. Det är starkt meriterande om du tidigare har arbetat som hemstädare, hushållerska. Även meriterande om du harett giltigt B-körkort. Vi erbjuder Vårt mål är tydligt – vi vill vara branschens bästa arbetsgivare. Vi tror att våra anställda är företagets hjärta, och vi är dedikerade till att erbjuda bra arbetsförhållanden. Bland annat erbjuder vi: Samma fasta lön varje månad En tillsvidareanställning med 50- 75 % sysselsättningsgrad. Kollektivavtal och bra anställningsvillkor Ansvarsförsäkring, sjukförsäkring och pensionsförsäkring. Friskvårdsbidrag. Utbildning inom hemstädning, med fokus på din utveckling. Goda möjligheter att utvecklas och växa inom Hemfrid. Gratis mobilabonnemang. Ett av Sveriges härligaste team med kollegor från hela världen. Om Hemfrid Hemfrid är Sveriges ledande aktör för tjänster i hemmet. Vi hjälper våra kunder med städning, tvätt, strykning, flytt, trädgårdsarbete och mycket mer. Genom att arbeta som ett team och ge våra kunder enkel tillgång till våra toppklassiga tjänster förbättrar vi deras livskvalitet. Vår process Efter genomförd ansökan kommer du att bli kontaktad av HR- avdelningen angående rekryteringsprocessen för din ansökan. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi bakgrundskontroller. För att vara kvalificerad för den här tjänsten behöver du ha ett svenskt personnummer eller ett samordningsnummer. Är du redo att förbättra människors livskvalitet? Bra! Det är vi också. Vi ser fram emot din ansökan. Välkommen till Hemfrid!
We are looking for new home cleaners to join our team in region Stockholm City.Right now, we are hiring employees who can work in areas such asStockholm city,Lidingö, Södermalm and Kungsholmen .Are you our next star? Your profile We love making our customers’ everyday lives easier – and so should you. We are looking for someone who likes to work independently and is driven by quality and customer service. You are punctual and responsible, with an eye for details and a positive attitude. About the role As a home cleaner at Hemfrid, you are responsible for cleaning our customers’ homes to the highest quality. Your mission is always to provide the best service possible. You work independently and are responsible for your clients’ satisfaction. Your work tasks include, among others: Vacuuming and dusting. Mopping floors and cleaning surfaces. Strengthening, folding, and washing clothes. Changing bedsheets and making the bed. Give the customer’s home that little extra touch. You should: Have previous experience from a service profession. Speak and understand basic Swedish or English. Be able to work flexible hours, Monday – Friday, between 8 – 17. It is a strong merit if you have worked as a home cleaner, housekeeper, or equivalent before. It's also advantageous if you have a valid B driving license. We offer Our goal is clear – we want to be the best employer in the industry. We believe our employees are the heart of the company, and we are dedicated to providing good working conditions. Among others, we offer: Fixed salary every month A permanent position with a 50-75 % employment rate. Collective agreement and favorable terms of employment. Liability insurance, health insurance, and pension insurance. Wellness allowance. Training in home cleaning, with a focus on your development. Great career opportunities and growth within Hemfrid. Free mobile subscription. One of Sweden’s greatest teams of colleagues from all over the world. About Hemfrid Hemfrid is Sweden's leading provider of home services. We help our customers with cleaning, laundry, ironing, moving, gardening, and more. By working as a team and providing easy access to first-class home services, we unlock people's quality of life. Our process After completing the application, you will be contacted by the HR department regarding the recruitment process for your application. As part of our recruitment process, we always do a background check. You need to have a Swedish personal number or a coordination number to be eligible for this position. Are you ready to unlock people's quality of life? Great! So are we. We look forward to your application. Welcome to Hemfrid! Vi letar efter nya hemstädare till vårt team i region Stockholm City. Just nu är vi i behov av medarbetare som kan arbeta i områden Stockholm city, Lidingö, Södermalm och Kungsholmen. Är du vår nästa stjärna? Din profil Vi älskar att göra våra kunders vardag enklare – det borde du också göra. Vi söker efter någon som tycker om att arbeta självständigt och som drivs av kvalitet och kundservice. Du är punktlig och ansvarstagande, med ett öga för detaljer och en positiv inställning. Om rollen Som hemstädare på Hemfrid ansvarar du för att städa våra kunders hem med högsta kvalitet. Ditt uppdrag är att alltid erbjuda bästa möjliga service. Du arbetar självständigt och är ansvarig för att säkerställa att dina kunder är nöjda. Dina arbetsuppgifter består bland annat av: Dammsugning och dammtorkning. Moppning och rengöring av ytor. Strykning, vikning och tvätta kläder. Byta lakan och bädda. Ge det där lilla extra till kundens hem. Du bör: Ha tidigare erfarenhet från ett serviceyrke. Tala och förstå grundläggande svenska eller engelska. Kunna arbeta flexibla timmar, måndag – fredag, mellan 8 – 17. Det är starkt meriterande om du tidigare har arbetat som hemstädare, hushållerska. Även meriterande om du har ett giltigt B-körkort. Vi erbjuder Vårt mål är tydligt – vi vill vara branschens bästa arbetsgivare. Vi tror att våra anställda är företagets hjärta, och vi är dedikerade till att erbjuda bra arbetsförhållanden. Bland annat erbjuder vi: Samma fasta lön varje månad En tillsvidareanställning med 50- 75 % sysselsättningsgrad. Kollektivavtal och bra anställningsvillkor Ansvarsförsäkring, sjukförsäkring och pensionsförsäkring. Friskvårdsbidrag. Utbildning inom hemstädning, med fokus på din utveckling. Goda möjligheter att utvecklas och växa inom Hemfrid. Gratis mobilabonnemang. Ett av Sveriges härligaste team med kollegor från hela världen. Om Hemfrid Hemfrid är Sveriges ledande aktör för tjänster i hemmet. Vi hjälper våra kunder med städning, tvätt, strykning, flytt, trädgårdsarbete och mycket mer. Genom att arbeta som ett team och ge våra kunder enkel tillgång till våra toppklassiga tjänster förbättrar vi deras livskvalitet. Vår process Efter genomförd ansökan kommer du att bli kontaktad av HR- avdelningen angående rekryteringsprocessen för din ansökan. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi bakgrundskontroller. För att vara kvalificerad för den här tjänsten behöver du ha ett svenskt personnummer eller ett samordningsnummer. Är du redo att förbättra människors livskvalitet? Bra! Det är vi också. Vi ser fram emot din ansökan. Välkommen till Hemfrid!
Are you passionate about crafting compelling product copy that drives engagement and sales? A global leader in the fashion and retail industry is looking for a Product Copywriter to create high-quality product descriptions for multiple marketing channels. This role is based in Stockholm, with the flexibility to work from home up to 50%. The assignment runs from March to December 2025 and is full-time. About the role: As a Product Copywriter, you will play a key role in shaping product communication across various digital platforms. You will be responsible for producing accurate, engaging, and SEO-optimized product descriptions that align with brand guidelines and legal requirements. Working closely with internal stakeholders, you will ensure consistency in messaging while supporting translation processes and developing best practices for product copy. Responsibilities: Write compelling and accurate product copy for multiple marketing channels, including hm.com, mobile platforms, and external media campaigns. Deliver master versions of product copy on time, ensuring consistency and alignment with brand tone of voice. Manage and coordinate the translation process for product descriptions. Ensure all product copy meets legal and ethical marketing standards while maintaining a strong commercial focus. Develop and maintain guidelines for master copy, including tone of voice, SEO best practices, and general writing principles. Stay up to date with product information management (PIM) tools and methods to streamline content workflows. Collaborate cross-functionally with internal teams to align messaging across digital and physical retail channels. About you: You are a skilled writer with a strong eye for detail and a passion for fashion, beauty, and interior design. Your expertise in crafting engaging product descriptions is complemented by an understanding of SEO, marketing ethics, and legal compliance. With experience in copy production and a keen interest in digital retail, you thrive in a fast-paced environment where collaboration and precision are key. Experience and skills: Degree or formal education in written communication or a related field. Proven experience in copy production, preferably within fashion, beauty, or retail. Strong written communication skills with a keen attention to detail. Fluent in English (both written and verbal). Basic knowledge of textile materials and garment construction. Understanding of PIM tools and product flow complexity. Familiarity with SEO principles and digital content optimization. Ability to collaborate effectively across teams to ensure high-quality product communication. About the assignment: For this assignment you will be hired as a full-time consultant by Digitalenta. We offer our consultants a generous package including healthcare allowance, insurance policy, paid vacation days and pension savings. In addition, you'll also have a dedicated consultant manager available throughout your employment with us, in addition to optional networking activities with our network of consultants.
IT Support Specialist – Stockholm Vi söker en tekniskt kompetent och serviceinriktad IT Support Specialist för ett spännande uppdrag i Stockholm! Är du lösningsorienterad och trivs med att ge förstklassig support till användare? Då kan detta vara rollen för dig! Om rollenSom IT Support Specialist kommer du vara en central del av supportteamet och ansvarig för att ge användarna effektiv och professionell support. Du kommer att hantera inkommande ärenden, felsöka tekniska problem och bidra till en välfungerande IT-miljö. Arbetsuppgifter• Hantera inkommande supportärenden via telefon, e-post och ärendehanteringssystem.• Felsöka och åtgärda problem kopplade till datorer, mobila enheter, skrivare och nätverk.• Ge teknisk support och vägledning till användare.• Samarbeta med andra IT-avdelningar vid behov. Vem vi sökerVi söker dig som har: Teknisk kompetens inom hårdvara, mjukvara, applikationer och nätverk. Stark kommunikationsförmåga och servicekänsla. Tidigare erfarenhet av teknisk support är meriterande. Erfarenhet av retail och ServiceNow är ett plus. Flytande kunskaper i svenska och engelska. Uppdragets detaljer Plats: Stockholm Start: 3 februari 2025 Slut: 30 maj 2025 Omfattning: 100% onsite AnsökanFör att vi ska kunna göra en rättvis bedömning av din profil, vänligen skicka in:• Uppdaterat CV i Word-format.• Tillgänglighet för uppdragets start.• En motivering där du beskriver varför just du passar för rollen. Hänvisa gärna till tidigare erfarenheter, utbildning och relevanta färdigheter. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt! Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.
Bergman Clinics fortsätter växa och vi söker nu dig som vill arbeta på vår ögonmottagning i Hagastaden. Du kommer vara en del av ett glatt och drivet team som varje dag möter ett stort antal patienter för både mottagning, kataraktoperationer och polikliniska operationer. Bergman Clinics atmosfär präglas av glädje, flexibilitet och en can do - attityd. Vardagen är mycket varierande och tempot är högt. Detta innebär att rollen kräver hög grad av förmåga att arbeta självständigt och samtidigt förstå vikten av ett gott samarbete med hela klinikens team. Arbetsuppgifter Rollen innebär att förbereda patienterna till läkarna, både inför mottagning och förundersökningar till kataraktoperationer. Du kommer även hantera kassaregistrering. Vem du är Vi söker dig som har erfarenhet av att förbereda patienter inför mottagningsbesök och förundersökningar inför kataraktoperationer. Du trivs i en roll där du får arbeta nära patienter och har en naturlig förmåga att skapa trygghet och bygga goda relationer. Som person är du strukturerad, noggrann och har ett stort kvalitetsfokus. Du värdesätter ett gott samarbete med dina kollegor och bidrar till en positiv och professionell arbetsmiljö. Ort: Stockholm, Hagastaden Omfattning: Heltid Anställningsform: Tillsvidare, som inleds med en sex månaders provanställning Start: Omgående Vid frågor: Välkommen att kontakta Verksamhetschef Caroline Draste, [email protected] Välkommen med din ansökan! Läs mer på vår karriärsida genom att klicka härwww.memira.se/jobb. Memira by Bergman Clinicshar ett komplett erbjudande inom synkorrigering och ögonsjukvård. Vi har samlat ögonläkare, kirurger, specialutbildade optiker, ortoptister och sjuksköterskor som jobbar tätt tillsammans på någon av våra 66 kliniker. Vi är Skandinaviens ledande aktör inom ögonlaser och linsbyten och nu växer vi snabbt inom ögonsjukvård, både offentligt och privat finansierad. Memirakoncernen omsätter idag ca 800 MSEK och är ca 300 anställda i Sverige, Norge, Danmark och Nederländerna. Memira by Bergman Clinics främsta prioritet är att sätta människor först och erbjuda våra kunder planerad hälso – och sjukvård av högsta kvalitet. Nu finns din chans att vara med på resan! Läs mer på www.memira.se.
Gernandt & Danielsson är en av Sveriges främsta advokatbyråer och söker nu dig som vill vara med att utveckla ett vinnande servicekoncept tillsammans med ambitiösa arbetskollegor. Vill du arbeta på en högpresterande arbetsplats med förstklassig service kan det vara dig vi söker!Gernandt & Danielsson har en kultur som präglas av samarbete och göra det omöjliga möjligt. Här arbetar ca 150 anställda i ljusa, ombonade lokaler mitt i centrala Stockholm. På kontoret är tempot högt och du kommer arbeta med drivna, ambitiösa kollegor. Det här är en arbetsplats som månar om sina anställda och som erbjuder ett generöst förmånspaket. Det anordnas regelbundet frukostar, fika, after works och andra interna aktiviteter. Vartannat år åker hela byrån på en gemensam konferensresa. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med en provanställning på 6 månader. Du kommer att utgå från Gernandt & Danielssons kontor på Hamngatan i Stockholm. Arbetsbeskrivning Affärsverksamheten på Gernandt & Danielsson vilar på en kompetent och effektiv supportorganisation. I rollen som konferensvärd/värdinna arbetar du i byråns hjärta och är med och skapar klienternas första intryck. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara, men begränsas inte till: Välkomna och assistera klienter och övriga gäster. Iordningställande av konferenslokaler inför möten. Servering i konferens och event, inkluderar 3-rätters luncher och middagar etc. Samarbeta med kökspersonal och annan personal som bokar möten och event. Självständigt genomföra mindre event. Back-up till växel/reception. Arbetet är huvudsakligen förlagt till dagtid, men kvälls- och helgarbete förekommer. Vem är du? Vi söker en kvalificerad och erfaren konferensvärd/värdinna med minst 2 års erfarenhet som servitör/servitris och kundservice. Du är självgående och kan planera samt genomföra mindre event självständigt. Vi letar efter dig som strävar efter hög kvalitet och har en naturlig känsla för service. Som person är du lösningsorienterad, kunnig, ordningsam, effektiv och har ett tränat öga för detaljer. Du brinner för att leverera personlig och uppmärksam service som överträffar högt ställda förväntningar. Vidare trivs du i en högpresterande och professionell arbetsmiljö med stundvis högt arbetstempo. Du har vana att arbeta medoch hantera konferensteknik. God kunskap om mat och dryck i kombination är meriterande. Du behärskar svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift. Du är flexibel och kan arbeta både dag- och kvällstid, samt helger vid behov. Tidigare arbete på bank och/eller advokatbyrå är extra meriterande. Ansökan Till din ansökan vill vi att du bifogar CV och personligt brev. Urval och intervjuer sker löpande så vi rekommenderar dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt. För frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Carla Figueiredo, vår Head of Business Support. För mer information, se www.gda.se. Vi tillämpar bakgrundskontroller som ett led i alla våra rekryteringar Vi ser fram emot din ansökan!
About Wehype At Wehype, our mission is to empower Creators and Games to collaborate seamlessly and grow together. We achieve this by providing a platform that connects Creators and Games from all corners of the world through a rich product experience that supports various activations, including paid sponsorships, rewards, and giveaways. About the Role As a Sales Coordinator, you’ll play a key role in supporting our sales team by managing client communications, coordinating deals, and ensuring smooth operations. You’ll handle administrative tasks, track sales performance, and help optimize processes to drive business growth. Additionally, you’ll contribute to strategic initiatives to enhance sales efficiency and effectiveness. What you will do Assist in the creation of strategic material for Wehype & our Partners Research and develop strategies for Games to be successful via the help of content creators Support our Partnership Team with specific requests from Partners Collaborate with the team on different internal projects Explore new concepts with the team where influencer marketing can be tested Who you are A lifelong gamer. You are up to date with gaming trends and enjoy playing a wide range of games with a great understanding of the core mechanics of each genre. Strong interest in platforms and services such as Twitch, YouTube, TikTok, and Instagram. You actively follow and watch content creators 0-2 years of experience - plus if within Gaming or Tech Eager to learn and take on new challenges Strong team player who commits and follows through on projects Creative and proactive when approaching solutions for problems Ability to interpret basic data and work with numbers Fluent in English What’s in it for you? Career Development: Grow your skills and gain valuable experience in a rapidly expanding industry. Health and Wellness: Enjoy a wellness grant for gym/yoga/massage and daily office breakfasts. Exciting Projects: Work with iconic games like FIFA, Fortnite, Call of Duty, and more. Gaming Perks: Access gaming stations at work to enjoy the games you collaborate on or unwind with your favorites.
About Skanska: Skanska Group uses knowledge and foresight to shape the way people live, work, and connect. More than 135 years in the making, we’re one of the world’s largest development and construction companies, with 2023 revenue totaling SEK 157 billion. We operate across select markets in the Nordics, Europe and the United States. Together with our customers and the collective expertise of our 27,000+ teammates, we create innovative and sustainable solutions that support healthy living beyond our lifetime. At our headquarters in Stockholm we set the direction for the company at large and for our local units to thrive. Among other things, we create global policies and strategies, define and follow up on targets, and ensure financial capacity. While we may be builders by trade, we’re human-centric by nature. Every decision we make, big and small, has an impact. That’s why we believe in putting people, communities, and our environment at the heart of everything we do The Role: We are looking for a Solutions Architect to join the Group Function IT team. In this role, you will be responsible for the design and implementation of data solutions across Skanska Group HQ, ensuring they align with both our business strategy and technology standards. Your primary focus will be on the long-term effectiveness, cost optimization, and standardization of our data solutions, while maintaining compliance with Skanska’s policies and guidelines. You will have the opportunity to influence the future of Skanska’s data architecture by ensuring that cutting-edge technologies are utilized to enhance efficiency and competitiveness. Key Responsibilities: Design & Develop: Design technical solutions that align with business goals, ensuring projects meet both short- and long-term objectives. Strategic Alignment: Work closely with stakeholders to ensure all data projects align with the overarching business strategy and technology standards. Collaboration: Collaborate with development teams to ensure effective implementation of solutions and technologies. Holistic Solutions: Provide strategic input for Group Functions and other affected departments by delivering integrated data solutions driven by business requirements. Stakeholder Management: Serve as a bridge between technical and non-technical stakeholders, ensuring clear communication and understanding across teams. Support Leadership: Assist the VP, Analytics & Data with various tasks and activities as needed. About You: You are a forward-thinking, solutions-oriented professional with deep expertise in data architecture. You have an ability to think holistically, considering how various functions and processes impact data design and technology. With strong leadership skills, you can manage complex projects and communicate effectively across all levels of the organization. Requirements: Education: BSc or MSc in a relevant field Experience: 8+ years in Data Architecture and Design Technical Skills: Extensive experience with Oracle platforms is a plus, with a strong understanding of solution design in processes, data, and technology. Holistic Thinking: Ability to aggregate and synthesize requirements from multiple functions and processes. Language: Fluency in English (both written and spoken) is preferred. Personal Characteristics: Strong Communication Skills: Ability to communicate complex technical concepts to both technical and non-technical stakeholders. Self-leadership: High level of initiative with the ability to work independently and take ownership of projects without the need for constant oversight. Leadership: Proven leadership skills with the ability to guide teams and make key technical decisions. Interested to apply or learn more? In this recruitment, Skanska is collaborating with IDG Recruitment. If you have any questions, please contact Britta Liljegren, Recruitment Consultant at +46 707 711 811 [email protected].
Om arbetsplatsen Ersta hemtjänst är en del av Ersta diakoni och bedriver stöd och omsorg i vardagen för att våra kunder ska kunna fortsätta att bo hemma. Vi finns i Stockholmsområdet, Gävle och Sundsvall. Nu söker vi sommarvikarier till vår verksamhet i Täby! Som sommarvikarie hos oss får du......ett självständigt, socialt, varierande och utvecklande jobb där du kommer att lära känna olika individer och få ta del av deras livshistorier...bli en del i ett starkt team där vi stöttar varandra och har roligt på jobbet...möjlighet till extraarbete efter sommaren, förutsatt att samarbetet fungerar väl. Om rollen Inom hemtjänsten är ingen dag den andra lik! Du hjälper till med det som våra kunder inte klarar av att utföra själv i vardagen på grund av fysiska, psykiska eller sociala omständigheter, och utifrån vad biståndsbeslutet säger. Det kan vara personlig omvårdnad, inköp av mat, städning, promenader eller andra sociala aktiviteter, eller att vara sällskap i samband med läkar- eller frisörbesök. Vår värdegrund "Se hela människan" genomsyrar allt vi gör. Som ny hos oss får du en introduktion som består av två delar; en informativ del där du får veta mer om våra policys, rutiner och genomgå några korta webbutbildningar och en praktisk del där du tillsammans med en handledare går ut på besök till våra kunder. Du får gå ett antal introduktionspass så att du känner dig trygg innan du börjar arbeta själv. Din handledare och andra i verksamheten finns såklart tillgängliga om du skulle behöva fråga något eller behöver hjälp.Som sommarvikarie får du ett fast schema eftersom du arbetar i stället för en medarbetare som är ledig. Arbetstiderna är varierande och du förväntas kunna arbeta både vardagar och vissa helger. Du kan önska arbetstider om du till exempel föredrar att arbeta dagtid eller kväll, så länge det fungerar för verksamhetens och framför allt kundernas behov. Vem är du? För det här jobbet är din personlighet det allra viktigaste! Vi söker dig som är intresserad av att arbeta med människor, har ett engagemang för ditt arbete och en drivkraft att utveckla och förbättra. Du är samarbetsinriktad, flexibel och har ett gott bemötande mot de du möter - oavsett om det handlar om medarbetare eller personer som du ska ge stöd åt. Du delar Erstas värdegrund om att se hela människan och våra värdeord; professionalism, tillit och hopp. Din erfarenhet För att sommarjobba hos oss behöver du: vara över 18 år kunna uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift ha B-körkort, eftersom du behöver kunnaköra bil mellan kunderna Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete inom hemtjänst eller annan äldreomsorg, men det är inget krav. Vi ser också positivt på om du har en påbörjad omvårdnadsutbildning på gymnasienivå, en påbörjad sjuksköterske-, fysioterapeut-, arbetsterapeut, socionom- eller läkarutbildning eller är utbildad undersköterska. Övrigt om rekryteringen Urval sker löpande - skicka in din ansökan så snart som möjligt! Inför anställning kommer vi att begära utdrag ur belastningsregistret. Kontaktperson: Evelina Demenstam, Gruppchef, [email protected] Ana Lopez, Gruppchef, [email protected] Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer