AI/ML-utvecklare till Softhouse
Softhouse Nordic AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Är du en erfaren AI/ML-utvecklare som vill utveckla lösningar som gör skillnad? Är du prestigelös och vill jobba med likasinnade kollegor som värdesätter kunskapsdelning? Då kan vi vara en bra match! Vad vi kommer att göra tillsammansSom AI/ML-utvecklare på Softhouse hjälper du våra kunder att planera och realisera sina projekt, i olika leveranser och kunduppdrag. Du tar fram Proof-of-Concepts och utvecklar lösningar, från datahantering till ML-träning och deploy. Du bidrar också med teknisk expertis vid pre-sales och införsäljning med potentiella kunder. Vårt AI-team arbetar både självständigt och tillsammans i leveranser, och träffas regelbundet för att diskutera problem och dela kunskap. Här ges du utrymme och möjlighet att vara med och utveckla Softhouse erbjudande inom AI. Vad vi söker hos digFör oss handlar det inte bara om antal års erfarenhet, utan också om att du är kommunikativ, lyhörd och driven med en fallenheten att agera förtroendeingivande gentemot våra kunder. Rollen kräver ett stort mått av självständighet samtidigt som det är viktigt att kunna samarbeta och kommunicera kring arbetet.För att lyckas i rollen ser vi även gärna att du har: Minst fem års erfarenhet av AI/ML-utveckling med Python. Kanske har du efter din master arbetat i en liknande roll, eller så har du fått din erfarenhet genom PhD inom relevant område. Extra meriterande med kunskap i bibliotek så som Numpy, Scipy och Matplotlib. Förmåga och vilja att hålla muntliga presentationer och skriva rapporter. Stor kunskap inom Machine Learning, Deep Learning, och Computer Vision. Speciellt konvolutionella neurala nätverk. Du kan oberoende läsa och sätta dig in i forskningsartiklar. Erfarenhet i flera, men inte nödvändigtvis alla, av följande: Linjär algebra, signalbehandling, algoritmutveckling, statistik, JIRA, Git Vad vi erbjuder Ett stabilt och välmående bolag där du och din work-life balance är i fokus Möjlighet att vara med och driva och utveckla den interna kompetensen inom AI på Softhouse En mix av spännande inhouseprojekt och teamleveranser tillsammans med dina Softhouse-kollegor samt externa uppdrag Skräddarsydd utvecklingsplan och aktiv kunskapsdelning med andra Softhouse-kollegor Ett team som gillar att göra saker tillsammans för att förhöja vardagen - allt från hälsofrämjande aktiviteter till gemensamma frukostar och aw’s Ett värderingsstyrt bolag där vi alla känner igen oss i våra värdeord: Team, Enkelhet, Mod och Passion Låter det intressant? Skicka in din ansökan!

30 januari 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Sway Process
Sway Sourcing Sweden AB
Inköpare och upphandlare

Vi på Sway Sourcing söker en erfaren IT-inköpare till vår kund, en välrenommerad aktör inom finanssektorn. Kunden är en stabil och innovativ organisation som satsar stort på digital utveckling och effektivisering av sina IT-lösningar. Har du gedigen erfarenhet av IT-upphandlingar och en strategisk förmåga att skapa långsiktigt värde? Då kan detta vara rätt uppdrag för dig! Om rollen Som Strategisk IT-inköpare kommer du att spela en nyckelroll i att utveckla och genomföra IT-inköpsstrategier. Du samarbetar tätt med interna intressenter och leverantörer för att säkerställa att organisationens IT-lösningar är kostnadseffektiva, innovativa och högkvalitativa. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Driva IT-upphandlingar och andra initiativ i linje med affärsplaner och totalkostnadsperspektiv (TCO). Stötta inköpsrelaterade aktiviteter som leverantörsutvärdering, förhandling och omförhandling. Analysera kostnader och affärsbehov utifrån marknadstrender, innovation och digitalisering. Bygga starka samarbeten med Category Managers, Vendor Managers och inköpsanalytiker för att optimera inköpsprocesserna. Vem är du? Vi söker dig som har: En akademisk examen inom IT, ekonomi eller juridik. Gedigen erfarenhet av IT-inköp, särskilt inom infrastruktur, tjänster och programvara. Erfarenhet av att driva IT-upphandlingar i större organisationer. Mycket god förståelse för upphandlingsprocesser och agila arbetssätt. Utmärkta språkkunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Som person är du analytisk, strukturerad och har en stark kommunikativ förmåga. Du är van vid att bygga långsiktiga partnerskap och hanterar förändringar med en lösningsorienterad inställning. Om uppdraget Start: 3 mars 2025 Slut: 30 juni 2025 Omfattning: 100% Plats: Stockholm Låter detta intressant? Skicka din ansökan eller hör av dig för mer information! Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

30 januari 2025
Sista ansökan:
19 juli 2025
Lagerarbetare heltid i centrala Stockholm!
Submit AB
Lager- och terminalpersonal

Vi på Submit expanderar och söker just nu en Lagerarbetarepå heltid till en av våra kunder belägna i centrala Stockholm, i närheten avRålambshovsparken. Tjänsten är på ett bra företag där de bryr sig mycket om sina medarbetare och stämningen på jobbet, det är viktigt att alla har kul ochtrivs. De arbetar med IT- & teknikrelaterade produkter. De tar väl hand om sina medarbetare och bjuder bland annatpå frukost varje morgon, kör en sommar och höstfest för att skapa sammanhållning och god stämning. Förutsatt attdet går bra för företaget så bjuderde med alla på en rolig resa utanför Sverige varje år. Samt varje morgon kl 09:00bjuds det på frukost på kontoret. ArbetetVi söker dig som är noggrann, nyfiken och har ett ordningssinne. En viktig egenskap är att kunna tänka självständigt och se vad som behöver göras utan att bli tillsagd.Personlighet och egenskaper vi söker hos dig är att du är intresserad och nyfiken, har god lyhördhet, ordningssinne och noggrannhet i ditt arbete. Vi värdesätter lojalitet, förmåga att lyssna på direktiv och följa dem, samt att vara punktlig och passa tider. Du bör vara öppen för nya uppgifter och visa diskretion när det gäller företagets och kundernas känsliga information. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara att hantera inkommande gods, inleveranser och utleveranser, fakturering, samt att ta hand om våra kunders egna lager. Du kommer att dokumentera i affärssystemet Visma och i webshopen, genomföra inventeringar, besvara frågor från säljavdelningen och boka leveranser både nationellt och internationellt. Konfiguration av datorer, servrar, plattor med mera ingår också i arbetsuppgifterna, tillsammans med etikettmärkning av enheter och dokumentation av kundspecifik information på Sharepoint. Det kan även förekomma städning av lagerytor samt scanning av följesedlar för dagens och gårdagens leveranser. Kompetenskrav Svenska och Engelska flytande i tal och skrift Ostraffad Gymnasieexamen Meriterande Teknikintresse Att vara bra med att passa och hållatider En vilja att utvecklas både personligt och professionellt Arbetstider Måndag - Fredag08:00 - 17:00 Om du känner att det här kan vara rätt för dig får du gärna skicka in ditt CV och personligt brev så hörs vi!

30 januari 2025
Sista ansökan:
19 juli 2025
Modersmålslärare i Urdu

Om jobbet Nu söker vi en lärare i Urdusom kommer att undervisa modersmålsundervisning på en skola i central Stockholm. Beställningen avser 1 lektion på 1 timme per vecka. Möjlighet att utöka tjänsten finns för flera uppdrag i fler skolor i Stockholms län. Om Tellus Academy Tellus Academy är en utbildningsorganisation som erbjuder språktjänster - modersmålsundervisning och studiehandledning på modersmålet samt vikarier i moderna språk. Våra uppdragsgivare är fristående och kommunala skolor. Vi strävar efter att erbjuda en hög kvalité på verksamheten och tillämpar olika former för kompetensutveckling för lärare. Arbetsuppgifter Uppdraget innebär planering, genomförande, betygsättning och utvärdering i ämnet moderna språk och modersmål, enl. läroplanen (LRG22). Gruppen består av elever med olika kunskapsnivåer. Som pedagog gäller det att anpassa undervisningen till eleverna och stödja deras kunskapsutveckling. Beställaren önskar fasta tider enligt överenskommelse. Du är: Du har dokumenterade mycket goda kunskaper i språket och pedagogisk utbildning från Sverige eller hemlandet. Som person är du positiv, förtroendegivande och uthållig. Du orienterar dig snabbt i nya miljöer och har lätt att få kontakt med elever, personal och föräldrar. Du är en god lyssnare och tycker att det är roligt att arbeta med elever och utveckla deras modersmål. Mycket goda datakunskaper och hantering av plattformar för fjärrundervisning. Mer info: www.tellusacademy.se Lön per undervisningstillfälle Tillträde: Snarast Övrigt För en anställning hos oss måste ett utdrag ur belastningsregistret uppvisas. (www.polisen.se).

30 januari 2025
Sista ansökan:
19 juli 2025
Measurement Specialist (Stockholm)
Dvel AB
Civilingenjörsyrken inom elektroteknik

Do you want to build systems that enable research andinnovation? Do you enjoy diverse assignments in different technological fields? Are you interested in working at a smaller, specialized consulting company where your ideas are valued? If so, you would be a great fit for Prevas Test & Measurement! We want to offer you an inclusive and supportive work environment where your technical skills and knowledge will be put to good use. We have been part of Prevas since October 2023, constituting our own unit specialized on test and measurement technology. About the Role As a consultant, you can work onsite with our customers or on projects at our office. We create solutions that help our customers get valuable insights from physical measurements.As a measurement specialist, you will designand implement software and hardware solutions. In our projects, hardware can be electronics, sensors, measurement instruments, control units, mechanics, etc. A wide set ofsoftware tools and programming languagesare essential to reaching the end goal.You will design and develop various systems, for example, automated test systems for electronics, mechanical test rigs for the automotive industry, or inspection systems for nuclear fuel rods. About YouYou have a good understanding of physics, possibly through a research background, while being experienced in writing code for hardware control and instrumentation.You enjoy taking initiative when needed and work well both independently and in a team. This means you are driven and able to take responsibility for your contributions. Additionally, you value the balance between listening to others and contributing your ideas, making you a highly appreciated coworker. You are driven by curiosity and motivated to find technical solutions to humankind’s big challenges. You have an MSc in electrical engineering, engineering physics, or equivalent. You have at least three years ofwork experience or a PhDin a relevant field. You have experience in interfacing hardware with code that you have written. You are well-versed in Python, C++, and/orLabVIEW. You are proficient at speaking/reading/writing in English (Swedish is a plus). To succeed in this role you have experience with one or more of the following... Measurement system development Measurement technology Automated hardware testing The interface hardware/software Sensor integration Signal Processing Big data analysis Our Offer At Prevas Test & Measurement you will have the opportunity to engage in both professional and personal growth. We offer flexible work hours, supportive leadership, and regular social activities that strengthen our company community. Our projects are challenging and diverse, we take on anything that can be physically measured, and engage with all industries that handle hardware. Our Commitment to SustainabilitySustainability is at the core of our mission. We prioritize working with and supporting businesses that develop green technology to tackle environmental challenges. As a part of our team, you will contribute to creating sustainable solutions that exceed our customers’ expectations. We place a lot of focus on creating a fun and sustainable working environment for all our coworkers. On our mission for an equal and inclusive environment, we aim to reach at least a 40% female workforce. Apply Now!Have we sparked your interest? Send us your application as soon as possible! Applications close: 2025-03-31. More About Prevas Test & MeasurementPrevas Test & Measurement (formerlyDVel) specializes in hardware test automation at our office in central Lund. We offer consulting services and/or deliver complete measurement systems and test rigs. Our projects are highly diverse, and our customers exist within several different industries. At present, we have 30 employees and look forward to growing with your addition. As of October 2023, we became a part of Prevas. We are a business unit within Prevas South and will continue to provide expertise in test and measurement.

30 januari 2025
Sista ansökan:
19 juli 2025
Telefonförsäljare till Tryggsam!
Tryggsam i Sverige AB
Telefonförsäljare m.fl.

Vi söker säljare till Tryggsam!Som säljare hos Tryggsam kommer du att erbjuda våra tjänster inom ID-skydd, utifrån kundens behov. Våra fördelar!Garantilön varje månad + generös provisionRoliga kickoffs, team-aktiviteter och AW:sKostnadsfri säljutbildningMöjligheter att växa inom bolaget!Kontorstider 9-18.00 Roliga tävlingar!Vi söker dig som: Har hög social kompetens.Är målmedveten och tävlingsfokuserad.Vill utvecklas och lära dig mer om försäljning.Bidrar till en härlig, positiv stämning! Om oss: Ett team på 14 säljare Certifierade utav Great Place To Work, 4 år i rad Grundades 2013 av säljare för säljare Kompletterar försäkringar med smarta säkerhetstjänster Om tjänsten Som innesäljare kommer du att kontakta både varma och kalla kunder, försäljningen sker via telefon.Du kommer ha möjligheten att utvecklas och sitta på olika projekt. Du kommer att utgå från vårt nya fräscha kontor bara 4 minuter från slussen och ingå ett engagerande team.

30 januari 2025
Sista ansökan:
19 juli 2025
Innesäljare
Tryggsam i Sverige AB
Telefonförsäljare m.fl.

Vill du ta nästa steg i karriären med goda möjligheter till att klättra inom bolaget?Då är det här rätt möjlighet för dig. Vi på Tryggsam söker drivna säljare till vårt engagerade team i Stockholm. Arbetsbeskrivning Hos oss på Tryggsam får du arbeta med vår egenutvecklade produktportfölj, där vi kombinerar försäkringar med säkerhetstjänster för att skapa mervärde för våra kunder. Telefonen blir ditt främsta verktyg, och du kommer dagligen att kontakta både nya och befintliga kunder för att erbjuda våra lösningar. Du utgår från vårt moderna kontor, bara fyra minuter från Slussen, och arbetar tillsammans med ett stöttande säljteam för att nå både individuella och gemensamma mål. Personlig utveckling, coaching och teamaktiviteter är centrala delar av vår företagskultur. Vi söker dig som: Talar och skriver flytande svenska. Är resultatinriktad, lyhörd och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Är driven och trivs med att arbeta mot uppsatta mål. Erfarenhet av försäljning är meriterande, men inget krav. Vi erbjuder: En heltidstjänst med trygg garantilön och höga provisioner utan lönetak. En personligt anpassad utvecklingsplanför att stärka din utveckling. En företagskultur där vi firar framgångar med gemensamma aktiviteter, tävlingaroch utmärkelser. Möjligheten att arbeta med en produkt som gör verklig skillnad för våra kunder. Generöst friskvårdsbidrag. Klämdagar innebär halvdagar. Heltidstjänst mån-fre kontorstider Om Tryggsam Tryggsam är sedan 2013ett snabbt växande företag som kompletterar försäkringar med innovativa säkerhetstjänster. Vi brinner för att skapa trygghet i vardagen och erbjuder lösningar som skyddar våra kunder. På Tryggsam kombinerar vi höga ambitioner med en familjär atmosfär, och vi tror på att ständigt utvecklas – både som individer och som företag. Ansök redan idag! Din personlighet och ditt engagemang gör skillnad. Vi ser fram emot att ha dig med i vårt team och tillsammans skapa trygghet för fler kunder.

30 januari 2025
Sista ansökan:
19 juli 2025
Copy of Timanställning: Undersköterska hemtjänst
Aariya Omsorgsgruppen AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Vi söker nu timanställda undersköterskor till vår enhet i Hägersten. Start omgående. Om jobbet Sedvanliga arbetsuppgifter som omvårdnad- och serviceuppgifter inom hemtjänst ingår. Tjänsten avser dag-, kvälls- och helgarbete. Krav För att söka tjänsten behöver du uppfylla samtliga krav nedan: Du behöver ha gått vårdbiträdesutbildning, omvårdnadsprogrammet eller ha likvärdig utbildning. Du behöver ha B-körkort. Du ska kunna tala och skriva svenska. Du behöver goda kunskaper i matlagning och hushållssysslor som städning och klädvård. Om dig Utöver ovan söker vi dig som kan och vill se helhetsbilden utifrån kundens behov och perspektiv. Du är initiativtagande och arbetar kvalitetsmedvetet. Du kan arbeta lika bra på egen hand som i grupp. Du är en flexibel lagspelare som gärna ställer upp och hjälper kollegor. Lön Timlön. Arbetsplats Tjänsten utgår från vårt kontor på Tegelbruksvägen 4,BV, 126 32 Hägersten Vi begär utdrag från belastningsregistret från samtliga sökande.

30 januari 2025
Sista ansökan:
19 juli 2025
Inköpare – IT
Jobbusters AB
Inköpare och upphandlare

ArbetsuppgifterVi söker just nu en erfaren Inköpare IT-Upphandling till vår välkända försäkringskund i Stockholm. Som Strategisk Inköpare IT hos vår kund kommer du att vara en central del i att forma och implementera deras IT-inköpsstrategier. Du kommer att arbeta nära olika avdelningar och leverantörer för att säkerställa att deras IT-lösningar möter både nuvarande och framtida behov. Din roll innebär att balansera kostnadseffektivitet med hög kvalitet och innovation. Genom din expertis bidrar du till att stärka deras konkurrenskraft och operativa effektivitet. Exempel på arbetsuppgifter: Driva IT-upphandlingar och andra initiativ utifrån affärsplaner och TCO-perspektiv. Stötta aktiviteter inom inköpsområdet utifrån behov, såsom leverantörsutvärdering, förhandling eller omförhandling. Proaktivt interagera med intressenter och aktivt bidra till affärsbeslut. Analysera kostnader och affärsbehov utifrån marknadstrender, innovationskraft, digitalisering och förändrade behov över tiden. Aktivt samarbeta med Category Managers, Vendor Managers och Inköpsanalytiker inom hela inköpsgruppen. Kvalifikationer Du har en akademisk examen såsom civilingenjör eller högskoleexamen inom IT, ekonomi eller juridik. Du har god erfarenhet av IT-inköp. Specifikt inom infrastruktur, tjänster och programvara. Du har erfarenhet av att ha drivit IT-upphandlingar i större organisationer. Du har mycket goda kunskaper inom upphandlingsprocessen och av agilt arbetssätt. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift. Personliga egenskaper Som person har du mycket god kommunikationsförmåga och en stark förmåga att arbeta strukturerat och analytiskt. Med ett starkt driv kan du bygga långsiktiga partnerrelationer med ömsesidiga fördelar utan att förlora affärsmässigheten över tid. Öppen för förändring och ständig vidareutveckling, både i din roll och inom verksamheten, trivs du i en dynamisk arbetsmiljö. Din flexibilitet och vilja att anpassa dig till nya förutsättningar gör dig till en värdefull tillgång i teamet! Företagspresentation Vår kund är både ett svenskt försäkringsbolag och bank. De finns runt om i Sverige och har sitt huvudkontor i Stockholm. Om en öppen arbetskultur där mångfald, jämställdhet och miljö är viktiga frågor för dig så kommer du att trivas hos denna uppdragsgivaren. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Tillträde och ansökan Heltid, 40h/v. Vår kund önskar start i början av mars och uppdraget förväntas löpa i till och med 2025-06-30 med chans till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund i Stockholm. Bolagets hybridpolicy kräver onsite minst 3 dagar i veckan, vissa projekt kommer kräva att man är onsite ytterligare dagar. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

30 januari 2025
Sista ansökan:
19 juli 2025
Servicekoordinator
The Place AB
Backofficepersonal m.fl.

Om rollen Vår fina kund i Solna söker efter en servicekoordinator, med start omgående. Du kommer att ansvara för tekniska och administrativa uppgifter för deras underleverantörer i norden, främst support inom projekt och leverans. Det är en varierad och utmanande roll där varje dag ser olika ut. Detta är ett konsultuppdrag med start omgående och pågår till den 19 december 2025, med möjlighet till förlängning eller anställning hos kunden. Huvudsakliga arbetsuppgifter I denna roll kommer dina arbetsuppgifter att variera och kan bland annat innefatta att: Koordinera arbetsuppgifter för underleverantörer i Norden. Hantera inkommande beställningar, förfrågningar och ärenden gällande produkter och tjänster. Utföra orderhantering för kunder och administrera kundinformation i systemen. Ha kontinuerlig kontakt med derasservicetekniker eller ingenjörer gällande kundärenden. Ge rådgivning till kunder både före och efter försäljning. Kvalifikationer God datorvana och utmärkta analytiska färdigheter. Flytande i både skrift och tal i svenska och engelska. Erfarenhet av och kunskap i samtliga Microsoft Office-program. Förmåga att arbeta under tidspress och ta ansvar för eget arbete. Meriterande: Tidigare erfarenhet av en roll som koordinator där du arbetat administrativt, haft kontakt med leverantörer och servicetekniker. Vem är du? Vi söker efter dig som har en god organisationsförmåga och utmärkta kommunikationsfärdigheter, vilket gör dig skicklig på att samordna och hantera olika arbetsuppgifter. Du är dessutom självständig, målmedveten och trivs med att arbeta proaktivt för att uppnå uppsatta mål. Vi ser även gärna att du har en passion för förnybar energi och en stark drivkraft att bidra till en hållbar framtid. Mer information kring tjänsten Detta är ett konsultuppdrag med start omgående och pågår till den 19 december 2025, med möjlighet till förlängning eller anställning hos kunden. Du arbetar heltid, måndag till fredag kl. 08.00–17.00, och blir anställd som konsult via The Place. Huvudkontoret ligger i Solna, och det finns möjlighet till hybridarbete några dagar i veckan. Resor förekommer i tjänsten. Låter detta som ett intressant uppdrag för dig? Skicka in en ansökan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. The Place – Where happy work happens Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

30 januari 2025
Sista ansökan:
19 juli 2025