Vill du vara en del av ett arbetsteam som dagligen arbetar för att ge andra människor möjligheten till ett bra liv? Då har du hamnat på rätt plats! Just nu söker vi efter en passionerad och ansvarsfull sjuksköterska till Humana Norrtälje Hamn, som vill hjälpa oss att leva ut vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Det är en möjlighet för dig att utvecklas och göra skillnad samtidigt som du arbetar på ett företag som värdesätter glädje och engagemang. Sök nu och bli en del av vårt fantastiska team! Om oss Hos oss på Humana kommer du att arbeta utifrån ett personcentrerat förhållningssätt, där varje persons individuella önskemål och behov står i fokus. Du kommer att bidra till en meningsfull vardag som präglas av god omsorg. Du, tillsammans med dina kollegor, är en viktig del för en trygg och meningsfull tillvaro för våra seniorer. Hos oss på Humana Norrtälje Hamn får du chansen att arbeta i en engagerad och glädjefylld arbetsmiljö där du dagligen gör stor skillnad i andra människors liv. Arbetsbeskrivning Som sjuksköterska på Humana Norrtälje Hamn kommer du bland annatansvara för att omvårdnadsåtgärder planeras, genomförs, följs upp och utvärderas. Du är även en viktig del i verksamhetens och dina medarbetares kompetensutveckling då du vid behov även utbildar och handleder omvårdnadspersonalen. Exempel på arbetsuppgifter Utföra självständiga bedömningar, medicinska behandlingar och omvårdnadsinsatser Hantera och följa upp dokumentation och avvikelser Vara med vid inflyttning av nya kunder och ansvara för delegering av hälso- och sjukvårdsuppgifter Om anställningen Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Timanställning med arbetstid förlagd mellan måndagar-fredagar mellan kl. 07.00-16.30. Helgtjänstgöring mellan kl. 07.00-16.30. Lön: Lönen sker enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelse Vad får du? Möjligheten att dagligen ge god vård och omsorg till de äldre, samt skapa en meningsfull och trygg tillvaro för varje individ En chans att utveckla din kompetens och erfarenhet inom vård och omsorg En möjlighet att vara en del av ett företag som värdesätter glädje, ansvar och engagemang Vem är du? För denna tjänst så krävs det att du är legitimerad sjuksköterska, gärna med erfarenhet från äldreomsorg. Som person är du prestigelös, lösningsorienterad, organiserad och ansvarsfull. Du har ett positivt synsätt och trivs med att arbeta i en snabbrörlig och dynamisk miljö. För att trivas och lyckas i rollen ser vi gärna att du har lätt för att skapa relationer och har god samarbetsförmåga. Vi söker dig som: Är legitimerad sjuksköterska Har kunskap att dokumentera i journalsystem (ICF alt. VIPS) Besitter goda kunskaper i svenska i tal och skrift Det är meriterande om du har: Erfarenhet av att arbeta inom äldreomsorg eller hemtjänst Erfarenhet av att arbeta med personer med demenssjukdom Erfarenhet av verksamhet som drivs i privat regi Erfarenhet av dokumentationsarbete En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan! Kontaktuppgifter Verksamhetschef Sara Söderling, [email protected]
Säljare med driv till Kaminvärme Sverige AB! Kaminvärme AB hjälper privatpersoner att spara pengar samtidigt som kunderna ökar värdet på sin fastighet med hjälp av energibesparande produkter med fokus på kaminer. Vårt utbud består av kvalitetsprodukter som alla inkluderar installation.Nu söker vi fler fältsäljare som bearbetar distrikt och bokar in sina egna besök genom att vara ute och kontakta kunderna genom dörrförsäljning.Vår framgång bygger på direktförsäljning med tydliga strukturer och bra tekniska verktyg.Tjänsten kräver inga tekniska förkunskaper om kaminer eller installationer utan det som är avgörande för att lyckas i rollen är att du har rätt inställning, tålamod och gillar frihet under ansvar.På Kaminvärme värdesätter vi dina personliga egenskaper framför ett välfyllt CV.Vi erbjuder- Grundutbildning och löpande vidareutbildning/coachning- Generöst lönesystem- Goda möjligheter att växa inom bolaget- Tävlingar om fantastiska priser som utlandsresor, datorer, extra provision!Vi söker dig som- Har B-körkort- Är flexibel och kan arbeta eftermiddagar och kvällar- Trivs med att jobba självständigt- Är arbetsvillig och har en hög ambitionsnivå- Är positiv och ser lösningar hellre än problem- Alltid strävar efter att prestera och nå dina mål- Behärskar svenska flytande i tal och skriftSök enkelt utan CV, redan idag. Vi hanterar inkommande ansökningar löpande.
Säljare med driv till Kaminvärme Sverige AB! Vill du hjälpa kunder till lönsamma investeringar och samtidigt kunna tjäna riktigt bra med pengar? Är du en driven och målinriktad vinnarskalle som älskar kundmöten? Ja, då har vi en plats för dig! Vi erbjuder våra kunder ved- och pelletskaminer av högsta kvalitet. Produkterna har en stor efterfrågan och ligger helt rätt i tiden. Vi hjälper kunden genom hela processen, från första möte med någon av våra duktiga säljare, till färdig installation.Vi utbildar alla våra säljare och har lång samlad erfarenhet av direktförsäljning så det enda du behöver ha är ett starkt driv och riktig vilja att lyckas i rollen.Våra säljare säljer i sitt närområde och ansvarar själva för att söka upp sina kunder genom att besöka privatpersoner i deras hem. Vi erbjuder- Grundutbildning och vidareutbildningar samt löpande coachning -Garantilön + provision -Möjlighet till ren provisionslön -Heltid med möjlighet att förlägga arbetstiden efter dina förutsättningar -Att få utvecklas inom företaget Dina kvalifikationer - Körkort är ett krav - Du trivs i ett högt tempo - Gillar att arbeta självständigt - Social och utåtriktad - Lösningsorienterad - Behärskar svenska flytande i tal och skrift - Grundläggande datorkunskaper (Email, Internet, appar)Välkommen in i värmen och häng med på en spännande och rolig resa tillsammans med oss på Kaminvärme Sverige AB.
Säljare med driv till Kaminvärme Sverige AB! Kaminvärme AB hjälper privatpersoner att spara pengar samtidigt som kunderna ökar värdet på sin fastighet med hjälp av energibesparande produkter med fokus på kaminer. Vårt utbud består av kvalitetsprodukter som alla inkluderar installation.Nu söker vi fler fältsäljare som bearbetar distrikt och bokar in sina egna besök genom att vara ute och kontakta kunderna genom dörrförsäljning.Vår framgång bygger på direktförsäljning med tydliga strukturer och bra tekniska verktyg.Tjänsten kräver inga tekniska förkunskaper om kaminer eller installationer utan det som är avgörande för att lyckas i rollen är att du har rätt inställning, tålamod och gillar frihet under ansvar.På Kaminvärme värdesätter vi dina personliga egenskaper framför ett välfyllt CV.Vi erbjuder- Grundutbildning och löpande vidareutbildning/coachning- Generöst lönesystem- Goda möjligheter att växa inom bolaget- Tävlingar om fantastiska priser som utlandsresor, datorer, extra provision!Vi söker dig som- Har B-körkort- Är flexibel och kan arbeta eftermiddagar och kvällar- Trivs med att jobba självständigt- Är arbetsvillig och har en hög ambitionsnivå- Är positiv och ser lösningar hellre än problem- Alltid strävar efter att prestera och nå dina mål- Behärskar svenska flytande i tal och skriftSök enkelt utan CV, redan idag. Vi hanterar inkommande ansökningar löpande.
Säljare med driv till Kaminvärme Sverige AB! Kaminvärme AB hjälper privatpersoner att spara pengar samtidigt som kunderna ökar värdet på sin fastighet med hjälp av energibesparande produkter med fokus på kaminer. Vårt utbud består av kvalitetsprodukter som alla inkluderar installation.Nu söker vi fler fältsäljare som bearbetar distrikt och bokar in sina egna besök genom att vara ute och kontakta kunderna genom dörrförsäljning.Vår framgång bygger på direktförsäljning med tydliga strukturer och bra tekniska verktyg.Tjänsten kräver inga tekniska förkunskaper om kaminer eller installationer utan det som är avgörande för att lyckas i rollen är att du har rätt inställning, tålamod och gillar frihet under ansvar.På Kaminvärme värdesätter vi dina personliga egenskaper framför ett välfyllt CV.Vi erbjuder- Grundutbildning och löpande vidareutbildning/coachning- Generöst lönesystem- Goda möjligheter att växa inom bolaget- Tävlingar om fantastiska priser som utlandsresor, datorer, extra provision!Vi söker dig som- Har B-körkort- Är flexibel och kan arbeta eftermiddagar och kvällar- Trivs med att jobba självständigt- Är arbetsvillig och har en hög ambitionsnivå- Är positiv och ser lösningar hellre än problem- Alltid strävar efter att prestera och nå dina mål- Behärskar svenska flytande i tal och skriftSök enkelt utan CV, redan idag. Vi hanterar inkommande ansökningar löpande.
Säljare med driv till Kaminvärme Sverige AB! Vill du hjälpa kunder till lönsamma investeringar och samtidigt kunna tjäna riktigt bra med pengar? Är du en driven och målinriktad vinnarskalle som älskar kundmöten? Ja, då har vi en plats för dig! Vi erbjuder våra kunder ved- och pelletskaminer av högsta kvalitet. Produkterna har en stor efterfrågan och ligger helt rätt i tiden. Vi hjälper kunden genom hela processen, från första möte med någon av våra duktiga säljare, till färdig installation.Vi utbildar alla våra säljare och har lång samlad erfarenhet av direktförsäljning så det enda du behöver ha är ett starkt driv och riktig vilja att lyckas i rollen.Våra säljare säljer i sitt närområde och ansvarar själva för att söka upp sina kunder genom att besöka privatpersoner i deras hem. Vi erbjuder- Grundutbildning och vidareutbildningar samt löpande coachning -Garantilön + provision -Möjlighet till ren provisionslön -Heltid med möjlighet att förlägga arbetstiden efter dina förutsättningar -Att få utvecklas inom företaget Dina kvalifikationer - Körkort är ett krav - Du trivs i ett högt tempo - Gillar att arbeta självständigt - Social och utåtriktad - Lösningsorienterad - Behärskar svenska flytande i tal och skrift - Grundläggande datorkunskaper (Email, Internet, appar)Välkommen in i värmen och häng med på en spännande och rolig resa tillsammans med oss på Kaminvärme Sverige AB.
Vid Henriksdalshamnen i Hammarby Sjöstad ligger restaurang Marina Tapas. En av de viktigaste faktorerna till Marina Tapas framgång är vårt fokus på kvalitén i det vi tillagar och serverar och kärleken till råvarorna. Rollen som kock hos oss innebär tillagning av spanska tapasrätter och du bör därför ha erfarenhet av detta sedan tidigare. Du blir en del av vårt team och bidrar med att kontinuerligt förbättra matupplevelsen för våra gäster. Vi tror att du är stresstålig, gillar ordning och reda, är utåtriktad och självgående. Du gillar att samarbeta och ingå i ett team, du är lyhörd och ser om någonting saknas och kan då fatta snabba självständiga beslut. Vi söker en kock på 100% omgående och en kock nu och 2 till sommarsäsongen 2025 Arbetstiderna är främst belagda till kvällar och helger. Lön enligt överenskommelse. Mejla din ansökan till [email protected] Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Är du social, driven och strävar efter att ge god service? Vill du vara med på resan att stärka den svenska skolan? Vi söker dig som har erfarenhet av skolväsendet och vill arbeta i en bred roll hos expansiva SchoolSoft. Välkommen med din ansökan! Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos SchoolSoft. Om företaget SchoolSoft är marknadsledande på webbaserade lösningar för lärare och skolledare. Det övergripande målet med produkten är att den ska vara intuitiv och lättanvänd för såväl skolpersonal som elever och föräldrar. Tillgänglighet och användarvänlighet ligger alltid i fokus. Företaget har funnits sedan 2003 och deras produkter används idag av cirka 2300 skolor med cirka 1 100 000 användare. SchoolSoft sköter även drift och underhåll åt kunderna. De erbjuder en modern lösning för den digitala utvecklingen som sker i skolvärlden och som kan bemöta de utmaningar skolan står inför. I tjänsten tillhör du en grupp där ni arbetar nära varandra för att ge kunderna bästa möjliga service. Eftersom SchoolSoft är ett litet bolag är beslutsvägarna korta och du ges stora möjligheter att få vara med och påverka. Är du social och trivs med att möta människor kommer du att trivas i rollen som supportmedarbetare hos SchoolSoft. Arbetsuppgifter I rollen som supportmedarbetare får du möjlighet att arbeta brett i en tredelad roll, där huvudfokus ligger på supportärenden för SchoolSofts kunder. Utöver supportärenden håller du även i utbildningar för skolpersonal samt till viss del implementering av nya kunder. Du lägger ungefär 70% av din arbetstid på supportärenden och resterande på utbildning och implementering. Supportärendena hanteras både via telefon- och mejlkontakt med kunderna. Du agerar som ett tekniskt stöd genom att ta emot felanmälningar och guidar sedermera kunden till en lösning. Utbildningarna för SchoolSofts kunder sker oftast i grupp där deltagarna primärt är administratörer, lärare, och skolledare. Ansvaret kräver att du är pedagogiskt lagd och trivs med att prata inför människor. Implementering syftar på att du i en uppstartsfas är kundens primära kontakt där du ansvarar för att sätta upp systemet och läser in data. • Ta emot ärenden via telefon och mejl • Agera tekniskt stöd och guida kunderna till en lösning • Till viss del även hålla i utbildningar för skolpersonal och implementering av nya kunder Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Arbetserfarenhet från det svenska skolväsendet • Mycket goda kunskaper i svenska, i såväl tal som skrift • Meriterande med erfarenhet av SchoolSoft eller liknande system • Meriterande med systemerfarenhet av skoladministration, exempelvis från en roll som skoladministratör, skolledare eller annan central roll inom skolan • Meriterande med erfarenhet av projektledning, med fördel av projektimplementering För att trivas i rollen är du en person med ett högt driv och en utpräglad servicekänsla. Du kan hantera både vana och ovana datoranvändare med hög professionalism och anpassar dig efter användaren. Att samarbete är inga konstigheter för dig, du tycker om att arbeta i team där ni hjälps åt med arbetet. Du trivs i en varierande arbetsmiljö och kan hantera en stundtals hög arbetsbelastning. För att passa i rollen är det viktigt att du är social, pedagogisk och kommunikativ. Vidare har du en god problemlösningsförmåga där du kan dra slutsatser för att effektivt driva ditt arbete framåt. Övrig information Start:Enligt överenskommelsePlats:Centrala StockholmLön:Enligt överenskommelseFunderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna härÄr du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information härHar du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, [email protected] telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Är du en driven och teknikintresserad utvecklare med passion för integrationer i Azure? Vi söker nu en engagerad Integrationsutvecklare som vill vara med och bygga framtidens samhällslösningar hos Peab. Om Peab Peab är den nordiska samhällsbyggaren med lokal närvaro och arbetar för att skapa hållbara lösningar som gör skillnad – både för dagens och framtidens samhälle. Genom att kombinera innovation, engagemang och ett tydligt kundfokus bygger Peab vardagen där livet levs. Peabs kärnvärden som är jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga utgör grunden för verksamheten och genomsyrar allt arbete. Att vara en del av Peab innebär en möjlighet att bidra med teknisk expertis för att forma framtidens integrationer och processer på en spännande och utvecklande resa. Rollen som Integrationsutvecklare Som Integrationsutvecklare hos Peab kommer du att ingå i ett kompetent team om sju personer som arbetar med avancerade integrationslösningar inom Azure. Rollen erbjuder en dynamisk och utvecklande arbetsmiljö där du har möjlighet att arbeta med spännande projekt och modern teknik. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar: Bygga och underhålla integrationslösningar med verktyg som Azure Logic Apps, API Management och Functions. Säkerställa effektiva dataflöden mellan system genom att designa smarta lösningar. Implementera pipelines med Azure DevOps för automatiserad utveckling och distribution. Skapa arbetsflöden och processer för att optimera verksamhetens effektivitet. Övervaka och analysera integrationers prestanda med hjälp av Azure Monitor. Identifiera och åtgärda problem för att garantera stabilitet och hög tillgänglighet. Utveckla och dokumentera API:er samt säkerställa att de är skyddade. Arbeta med dataskydd och följa organisationens säkerhetskrav. Samarbeta med kollegor inom utveckling, arkitektur och verksamheten för att möta affärsbehov. Dokumentera och sprida kunskap inom teamet för långsiktig förvaltning. Din profil Vi söker dig som har en analytisk och strukturerad approach med en förmåga att omsätta krav till innovativa lösningar. Du är kommunikativ och trivs i team där samarbete är nyckeln till framgång. För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har följande kvalifikationer: Erfarenhet av integrationsutveckling inom Azure. Erfarenhet av verktyg som Azure Logic Apps, Service Bus, Event Grid och API Management. Grundläggande förståelse för SQL, REST API:er, JSON och XML. Erfarenhet av versionshantering (Git) och CI/CD-pipelines i Azure DevOps. Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift. Vi anser det som meriterande om du har erfarenhet av BizTalk Server eller Nodinite. Varför Peab? Hos Peab får du möjligheten att: Arbeta med den senaste tekniken inom Azure. Delta i utvecklingen av innovativa och hållbara lösningar. Utvecklas både professionellt och personligt genom utbildningar och spännande projekt. Bidra till att skapa framtidens samhälle i en organisation som sätter människa och miljö i fokus. Peab erbjuder en inkluderande företagskultur och en miljö där dina idéer och initiativ uppskattas. Placeringsort för tjänsten är i Solna. Peab har i denna rekrytering valt att samarbeta med Awexia Executive Search. Alla frågor avseende tjänsten hänvisas till Ida Edlund som är ansvarig rekryteringskonsult via mail: [email protected] alternativt telefon +46 72 212 23 59.
OmsorgsCompagniet i Norden har varit verksamt sedan 2003 och har etablerade kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Örebro och Trollhättan. Vi erbjuder personlig assistans, avlösning, ledsagning, boendestöd och LSS-boende. Just nu söker vi en ledsagare till en 30-årig man i Rinkeby. Tjänsten är på 10 timmar per månad som delas upp till några tillfällen per månad.Som ledsagare kommer du att ge stöd vid olika aktiviteter och ärenden. Han tycker om att simma och gymma, ta promenader och fika samt besöka moskeér. KVALIFIKATIONER Vi letar efter dig som är intresserad av att arbeta med människor. Du bör vara ansvarsfull, serviceinriktad, simkunnig ochha god bemötande och vara lyhörd. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Intervjuer genomförs löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. OmsorgsCompagniet prioriterar både kundernas och personalens trygghet. Det innebär att vi vid anställning kommer att begära ett registerutdrag från dig innan du påbörjar arbete. Observera att handläggningstiden hos polisen kan vara upp till två veckor, så se till att beställa ditt registerutdrag så snart som möjligt. Du beställer själv registerutdraget enligt enskild person från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsr...
Välj ett jobb för att visa detaljer