Produktionsledare - logistik
Captica AB
Arbetsledare inom lager och terminal

Till vår kund i Hägersten söker vi dig som är redo för en ansvarsfull roll som Produktionsledare för pall- och paketsortering natt. Bli en av oss! Som Produktionsledare leder du nattsorteringen tillsammans med ca 30 medarbetare. Tjänsten innebär ansvar över att verksamheten på ditt pass lever upp till uppsatta mål och nyckeltal. Ansvaret innefattar bland annat att paket och övrigt gods sorteras och fördelas enligt uppsatta rutiner, samt förbättringsarbete kring dessa processer. Tillsammans med kollegor och Produktionschefen ansvarar du för planering av den nattliga driften. Huvudsakliga arbetsuppgifter Ledning och deltagande i det nattliga arbetet Säkerställande av den nattliga driften Uppföljning och analys av nyckeltal Säkerställande av korrekta rutiner och arbetsprocesser Arbete enligt LEAN Administration kopplat till tjänsten Vi söker dig som känner igen dig i följande beskrivning Erfarenhet av terminalarbete. Har erfarenhet från ledande roll B-körkort och truckkort A1-4 och B1-4 Har erfarenhet av och trivs med att arbeta natt Goda kunskaper i Office-paketet och en van IT-användare Flytande svenska i tal och skrift och goda kunskaper i engelska Personliga egenskaper Vi tror att du ser detta som ett steg i din utveckling som ledare. Som person är du självständig, strukturerad och tålmodig. Du är lyhörd och bra på att kommunicera information och riktlinjer till dina medarbetare på ett tydligt och engagerande sätt. Vi ser gärna att du drivs av att ha ett eget ansvar och klarar av att arbeta i ett stundtals högt tempo och med många bollar i luften. Vad erbjuds du? Som anställd hos vår kund blir du en del av en expansiv koncern som sätter hälsa, miljö och säkerhet högt på agendan och där det finns goda möjligheter till personlig utveckling. Vår kund är en utmanare i en bransch som befinner sig i kraftig utveckling och förändring. Omfattning och placering Tjänsten är på heltid (100%). Arbetstiderna är mån-fre kl. 02:00-11:00. Tjänsten är placerad på vår kunds terminal i Hägersten. Under 2027 flyttar verksamheten till en nybyggd terminal i norra Stockholm och vi ser gärna att du är del i den flytten. Intressant? Då vill vi har din ansökan snarast möjligt. Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att maila [email protected] Vi ser fram emot din ansökan!

3 juli 2025
Sista ansökan:
20 december 2025
Inhoppare Service Center, Sales & Service
Swedbank AB
Banktjänstemän

Har du ett stort intresse av ekonomi och önskar ett extrajobb? Kanske är du student och önskar ett meriterande jobb vid sidan av dina studier? Har du dessutom tidigare arbetslivserfarenhet av kundservice och ett brinnande intresse för ekonomi? Då kan detta vara något för dig! Hos oss på Swedbank har du en möjlighet att: Vara en del av ett team där du får en stor möjlighet att utveckla dina kunskaper om affärer, finans och ekonomi. Möta våra privatkunder via telefon i det nationella kundmötet Ha ett flexibelt extrajobb som ger goda meriter för framtiden. Få en god insyn i finansbranschen. Växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. I denna roll behöver du:  En komplett gymnasieutbildning. Tidigare arbetslivserfarenhet av kundservice. Erfarenhet av försäljning. Minst ett år kvar av eventuell eftergymnasial utbildning alternativt ha ett brinnande intresse för ekonomi och av annat skäl väljer att jobba deltid. Behärska svenska och engelska mycket bra i tal och skrift. Ha möjlighet att genomföra en tre veckors sammanhängande introduktion dagtid. Vara flexibel med dina arbetstider. Kunna arbeta minst två arbetspass/vecka och 5 dagar/vecka under sommaren. Hos oss kan du uppleva: Personlig och professionell utveckling genom självledarskap och kontinuerlig utveckling. Meningsfullt arbete som positivt påverkar vår arbetsplats, våra kunder och samhället. En öppen och samarbetsinriktad kultur som uppmuntrar tvärfunktionellt teamarbete och erbjuder nätverksmöjligheter. En stöttande och inkluderande miljö som främjar en balanserad och hållbar arbetslivssituation, med flexibla arbetsförhållanden när det passar rollen. Förmåner såsom vårt erbjudanden för bankprodukter för anställda, tjänstepensionsplan, aktiebaserade belöningsprogram Eken, och frivillig gruppförsäkring. "Bli en del av vårt team och...Inled din utvecklingsresa inom våra kundmötande tjänster. Du får jobba i direkt kundkontakt och hjälpa människor nå lösningar på sina ärenden. Du är Swedbanks ansikte utåt och en oerhört viktig del av vår verksamhet. Vi tror att du kan vara dig själv och samtidigt utvecklas till en framgångsrik kundrådgivare. Om du känner igen dig i denna beskrivning är vi mycket intresserade av dig. Vi värnar om ditt välmående och erbjuder en hållbar arbetsmiljö. På Swedbank är medarbetarna vår största tillgång. Vi har en kultur som bygger på respekt, inkludering och öppenhet, där varje medarbetares röst är viktig. Vi lever bankens värderingar; Öppen, Enkel och Omtänksam.” Sebastian Lång, din framtida chef Vi ser fram emot din ansökan senast den 2025-07-18. Placeringsort: Stockholm, Sundbyberg Rekryterande chef: Sebastian Lång Vänligen observera att rekryteringsarbetet kan ta lite längre tid än normalt då det är sommarsemester. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster. Swedbank är en inkluderande arbetsgivare och diskriminerar ingen utifrån kön, ålder, sexuell läggning eller sexuell identitet, etnicitet, religion eller funktionsnedsättning - alla är välkomna.

3 juli 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
ICA Maxi Österåker söker butiksmedarbetare Färskvaror
Schiffli AB
Butikssäljare, dagligvaror

Tycker du om att träffa människor och ge kunder service i världsklass? Kul! Vi söker dig som gillar att jobba med färskvaror som mejeri, frukt & grönt och packade färskvaror. Vi vill att du ska ha rätt attityd och inställning samt gillar att arbeta i ett fartfyllt tempo. Det är viktigt att du vill göra kunderna nöjda och gör alltid ditt bästa för både kunderna och dina medarbetare. Du tycker om att sprida glädje på arbetet och som person är du även ödmjuk, driven och inspirerande. Vi uppskattar om du har en lokal kännedom och är öppen för att kunna arbeta under butikens alla öppettider. Vi erbjuder en rolig och stimulerande arbetsplats med fantastiska kollegor där du får möjlighet att arbeta i en spännande miljö nära våra kunder. Är du intresserade av att jobba tillsammans med oss? Vi söker dig som: - Är nyfiken och öppen och gillar att träffa nya människor - Strävar efter att alltid ge det lilla extra i mötet med kunder - Intresse och kunskap om mat och sortiment i butik - Trivs med att arbeta i en fartfylld miljö, är noggrann och har god samarbetsförmåga - Är kommunikativ, engagerad och har en positiv utstrålning - Du är tillgänglig och kan arbeta både dagtid och kvällar - Gärna har tidigare erfarenhet inom färskvaror i butik Tjänsterna vi söker är från 7-23 tim/veckan och passar att kombinera med studier. Vi tillämpar löpande rekrytering och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Du ansöker genom att svara på några frågor och skickar därefter in en kort videointervju.

3 juli 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Projektingenjör sökes till Trafikverket i Stockholm!
Academic Work Sweden AB
Civilingenjörsyrken inom bygg och anläggning

Vill du bidra till att förbättra Sveriges framtida infrastruktur? Trafikverket, Sveriges ledande beställare av infrastruktur, växer och söker nu en projektingenjör till Förbifart Stockholm. Där du får chansen att kliva in i en central roll genom att stödja flera projekt, delta i provningar och arbeta nära erfarna installationsledare. Är du den vi söker? Läs mer och sök tjänsten redan idag, urvalet sker löpande. OM TJÄNSTEN Som projektingenjör på Trafikverket har du en koordinerande roll med varierande arbetsuppgifter, och du kommer att lära dig mycket om anläggningsbranschen genom att arbeta i komplexa väg- och järnvägsprojekt. Det finns även möjlighet att delta i provningar på plats samt arbeta med dokumentation, uppföljning och analys av tidigare provningssteg. Arbetet är praktiskt och sker ute på site i exempelvis tunnlar vid Kungens Kurva, Vinsta och Lovön. Detta ingår inte nödvändigtvis i rollen, men kan bli aktuellt beroende på behov och profil. För att ge dig bästa möjliga start erbjuder vi på Academic Work ett omfattande utbildningsprogram, framtaget i samarbete med Trafikverket. Programmet inkluderar kurser i projektledning, självledarskap, excel och entreprenadjuridik, och du kommer även att få löpande coaching för att stötta din utveckling både professionellt och personligt. Ingen tidigare arbetslivserfarenhet krävs utan det viktigaste är att du har rätt inställning och vill lära dig. Du erbjuds - En perfekt instegsroll där du får en god branschkunskap hos en rikstäckande organisation med goda utvecklingsmöjligheter - En anställning som varvas med teori och praktik löpande för att uppnå den optimala kombinationen för dig som junior i branschen - En dedikerad konsultchef som under hela din anställning kommer stötta dig i din utveckling. Läs mer om våra konsulters upplevelse av att arbeta på Trafikverket här. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Dokument- och diarieföring: Ansvara för dokumenthantering i beställarens system samt samordna gransknings- och diariehantering. * Administrativt stöd: Hantera behörigheter och underrättelser i projektets system samt föra minnesanteckningar vid möten. * Ekonomiuppföljning: Upprätta kontoplaner, kontrollattestera fakturor och följa upp projektets kostnader i samarbete med ekonomifunktionen. * Risk- och kvalitetsarbete: Samordna riskhantering och säkerställa att kvalitetsarbetet följer beställarens kontrollprogram. * Stöd till projektledning: Stötta projektledare i planering, uppföljning och hantering av administrativa och tekniska processer. VI SÖKER DIG SOM - ​​Har en avslutad högskoleutbildning om minst 180 hp inom sektor samhällsbyggnad , tex. inom bygg, infra eller maskin, det är meriterande med inriktning mot installation. (examensbevis behöver uppvisas) - Har ett stort tekniskt kunnande samt intresse för att jobba med samhällsutveckling - Har stort driv och viljan att snabbt axla eget ansvar med en orädd attityd gentemot nya arbetsuppgifter - Har goda kunskaper i både engelska och svenska, då kommunikation kommer att ske på båda språken Det är meriterande om du har - Har erfarenhet från projektledning och teknik samt från bygg- och anläggningsbranschen, men detta är inget krav. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du beredd att anta en personlig utmaning och utvecklas med organisationen. Du är en engagerad lagspelare som skapar förtroende och är skicklig på att föra tydlig dialog samtidigt som du inte är rädd att hugga i där det behövs. Vidare är du flexibel med en positiv inställning och ser möjligheter istället för problem. Slutligen behöver du vara självgående, ordningsam och proaktiv. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A

3 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Projektledare till växande eventbolag!
Academic Work Sweden AB
Evenemangs- och reseproducenter m.fl.

Vi söker dig som vill ta ett helhetsansvar för kreativa kampanjer, bygga kundrelationer och leda eventprojekt från idé till verklighet. Du kommer in i en tillväxtfas i ett entreprenöriellt företag där struktur ska byggas, ansvar ska delas och möjligheterna är stora – både för din roll och din utveckling! OM TJÄNSTEN Vår kund är en nordisk eventbyrå med spetskompetens på sampling och eventaktiveringar. De hjälper varumärken att nå ut i bruset och i deras verktygslåda finnes allt från unika samplingfordon, foodtrucks, eventcyklar och skarp expertis när det kommer till att genomföra lyckade event. I rollen som projektledare kliver du in i en avgörande roll – med ansvar för att skapa och leda event som verkligen märks. De bygger varumärkesupplevelser som möter människor på gator, festivaler, mässor och andra platser där det händer. Nu söker de dig som vill hålla i trådarna – från första kundkontakt till genomfört event. Du kommer att kombinera projektledning med kundansvar. Det innebär att du guidar kunder från idé till verklighet, säljer in lösningar och säkerställer att varje event levereras med kvalitet. Ena dagen planerar du en lansering på en populär plats i stan, nästa dag ser du till att rätt tillstånd, material och personal är på plats. Det är en operativ, fri och entreprenöriell roll där du förväntas ta initiativ, lösa problem snabbt och samtidigt vara en trygg kontakt för både kund och team. Hos vår kund är det korta beslutsvägar, högt tempo och stora möjligheter att påverka – både i vardagen och i bolagets framtida utveckling. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Ansvara för att sälja in eventaktiviteter och skapa relationer med nya och befintliga kunder * Planera, leda och följa upp event: tillstånd, logistik, personal, material * Delegera operativa delar till kollegor och partners – du har helikopterperspektivet * Koordinera med lager- och adminteam * Bidra till att bygga struktur och utveckla interna processer VI SÖKER DIG SOM - Har erfarenhet av event, kampanj, byrå eller produktionsledning – gärna i en projektledande roll - Är van att ta ansvar i projekt från ax till limpa - Är trygg i B2B-sammanhang och gärna har erfarenhet av försäljning - Är van vid att fatta beslut snabbt och driva flera processer samtidigt - Det är även meriterande om du har B-körkort. Vi tror att du är självgående, prestigelös och gillar att ta ansvar. Du är kreativ i möten med kund, och trivs i en miljö där du får skapa struktur snarare än följa rutiner. Du har ett öga för detaljer, men tappar aldrig helheten. Du är trygg i dig själv och van att stå stadigt även när tempot är högt. Du kommunicerar tydligt, är lösningsorienterad och gillar att vara “den som får saker att hända”. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A

3 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Skicklig Business Analyst till global transformation inom Quote-to-Cash
Academic Work Sweden AB
Lednings- och organisationsutvecklare

Vill du vara nyckelspelare i en global förändringsresa? Vår kund, en ledande aktör inom affärsdata och analys, söker en erfaren Business Analyst för att kartlägga och utveckla sina Quote-to-Cash-processer. Start omgående. OM TJÄNSTEN I rollen som Business Analyst får du en avgörande roll i att driva vår kunds transformation av Q2C-processer. Du kommer att kartlägga nuvarande flöden, identifiera förbättringsområden och samarbeta med nyckelintressenter för att skapa en hållbar, datadriven förändring. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Kartlägga och analysera befintliga Q2C-processer * Identifiera luckor, flaskhalsar och förbättringspotential * Dokumentera affärsflöden och krav på ett strukturerat sätt * Leda workshops och samla in affärsbehov från olika intressenter * Samarbeta tvärfunktionellt för att säkerställa relevanta lösningsförslag VI SÖKER DIG SOM - Gedigen erfarenhet som Business Analyst i komplexa affärs- och IT-miljöer - Arbetat med transformationsprojekt inom Quote-to-Cash eller motsvarande - Förmåga att omsätta affärsbehov till krav på processer och system - Stark kommunikationsförmåga och erfarenhet av kravställning och workshops - Flytande svenska och engelska, i både tal och skrift - Erfarenhet av system som Salesforce, Workday Finance, AX, Kappa, PI & Workflow För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - För att trivas i rollen är du strukturerad, nyfiken och lösningsorienterad. Du arbetar metodiskt även under tidspress, tar ansvar för dina leveranser och bidrar till ett positivt och framåtlutat samarbete. Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A

3 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Transportledare sökes omgående!
Studentconsulting Sweden AB (Publ)
Transportledare och transportsamordnare

Som transportledare kommer du ha en nyckelroll kring planering och ledning av vår kunds verksamhet. Som transportledare kommer du att ha ansvar för att planera och leda transportflöden samt utveckla arbetet inom kran-tjänster och andra transporter. Ditt arbete innebär att du arbetsleder avdelningens kranbilschaufförer med fokus på säkerhet, kvalitet och miljö. Du har daglig kontakt med kunder och vägleder dem i deras beslut samtidigt som du säkerställer att alla uppdrag genomförs enligt standard. Du kommer även hantera administrativa uppgifter som fakturaattestering och uppföljning av transporter. Tjänsten är ett konsultuppdrag vilket innebär att du blir anställd av oss på StudentConsulting och arbetar på uppdrag hos vår kund. Tjänsten är på heltid och förväntas starta upp v 30 och pågår till december med chans till förlängning. För tjänsten tillämpas kontorstider mellan 7–16. DETTA SÖKER VI Vi söker dig som har erfarenhet av arbete inom gods- och transportbranschen, gärna som kranbilschaufför eller transportledare. Du har ett stort tekniskt intresse och trivs med att lära dig nya system och har en positiv inställning till nya utmaningar. Du behärskar svenska både i tal och skrift och har lätt för att anpassa din kommunikation beroende på situation och individ. Vi söker en person som har ett starkt intresse för att leda och inspirera andra. Du är en engagerad och lyhörd ledare som skapar en positiv arbetsmiljö och motiverar ditt team att nå gemensamma mål. Du har en god förmåga att hantera ett högt tempo och fatta snabba beslut, vilket gör att du är flexibel och lösningsorienterad när utmaningar uppstår OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

3 juli 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Anläggningsarbetare rörläggning

EMJ Installation & Bemanning AB söker flera Anläggare. Som anläggningsarbetare på EMJ kommer arbetsuppgifterna att variera.  Vi är verksamma inom alla typer av anläggningsarbeten dräneringar av hus, markarbete för husgrunder, byte avlopp, inst reningsverk, gator och torg, VA, anläggningsarbeten, vägdrift, park samt yttre fastighetsskötsel.  Allt sker i nära samverkan med våra kunder, stora som små Det projekt som vi söker anläggare innefattar arbeten med schaktningsarbeten och förläggning av dag- spill och vattenledningar samt återställningsarbeten. Specifikt betongrör, PP-rör och PE-rör. Även finplaneringsarbeten som t.ex. plattläggningar och dyl För denna tjänst är det viktigt att du har erfarenhet av ovannämnda arbetsuppgifter. Krav: Minst 5 års erfarenhet Krav på att kunna skriva, läsa och förstå Svenska Körkort B Utbildningen Trafikanordningar och markarbeten i offentlig mark Som person är du motiverad, driven, ansvarstagande och noggrann i ditt arbete. Som anläggare ska du kunna utföra olika typer av mark- och ledningsarbeten, både ensam och i lag med andra. Då arbetet ständigt förändras ställer det krav på att du är flexibel och prestigelös och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Arbetet är fysiskt krävande och kan bitvis vara tungt. Att alltid arbeta med säkerheten i fokus är en självklarhet för dig.

3 juli 2025
Sista ansökan:
20 december 2025
Ekonomichef
Omsorgshuset i Stockholm AB
Ekonomi- och finanschefer

Är du en affärsinriktad Ekonomichef som vill vara del av vår fortsatta tillväxtresa? Tjänsten är placerad på Omsorgshusets huvudkontor i Älvsjö. Du kommer att spela en central roll i koncernen som omfattar flera bolag och därmed ha ett helhetsansvar för koncernens ekonomiarbete, inklusive koncernredovisning. Vi befinner oss i en tillväxtfas där du får möjlighet att vara med och utveckla det framtida ekonomiarbetet. Ditt uppdrag I rollen som Ekonomichef ansvarar du för att leda och utveckla koncernens ekonomifunktion. Dina huvudsakliga ansvarsområden och arbetsuppgifter innefattar: Övergripande ansvar för ekonomiska processer i hela koncernen Sammanställning av ekonomiska resultat, analyser och budgetprognoser Intern och extern rapportering Ekonomiskt stöd till verksamhetschefer, både inom operativ styrning och långsiktig strategi Driva digitalisering och förändringsarbete kopplat till ekonomiprocesser Om dig Vi söker dig som har: Akademisk examen inom ekonomi eller annan relevant utbildning Minst tre års erfarenhet som Ekonomichef Mycket goda kunskaper i Excel och PowerPoint Erfarenhet av ekonomisystem God vana att presentera och visualisera ekonomiska resultat och analyser Dokumenterad erfarenhet av att arbeta med årsbokslut och koncernredovisning Det är därtill meriterande om du har erfarenhet från omsorgssektorn och tidigare har arbetat nära enhetschefer med att utveckla och följa upp nyckeltal. Personliga egenskaper Som person är du strukturerad, självgående och har en god samarbetsförmåga. Du är analytisk och har en stark logisk förmåga samt ett affärsmässigt helhetsperspektiv. Du trivs i en roll där du får vara både operativ och strategisk. Vi erbjuder en spännande och varierad roll där du får möjlighet att påverka och utveckla ekonomiarbetet i hela vår koncern. Du blir en viktig del av ledningsgruppen och rapporterar direkt till VD och ägare. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag. Provanställning 6 månader tillämpas. Sista ansökningsdag: 2025-08-31

3 juli 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
PRV söker chef till teknisk enhet på Patentavdelningen
Patent- och Registreringsverket
Förvaltnings- och planeringschefer

Patent- och registreringsverket, PRV, är myndigheten för immaterialrätt. Vi arbetar med nya idéer i teknikens och utvecklingens framkant för att stärka Sveriges tillväxt och konkurrenskraft. Genom att öka insikten och förmågan att omsätta immateriella tillgångar bidrar PRV till ett innovationskraftigt och hållbart samhälle. Vår vision är att PRV ska vara en drivande och självklar aktör för världens mest innovativa land. Vi är en öppen och kundorienterad myndighet där våra anställda bidrar med kunskap, framåtanda och engagemang. Välkommen att utvecklas med oss på PRV!Nu söker vi en chef till en teknisk enhet på Patentavdelningen! PRV:s patentavdelning hanterar patentansökningar med skyddsrätt för Sverige. Avdelningen består av fem tekniska enheter, en formaliaenhet samt en juristenhet. Sammanlagt arbetar ca 125 personer på patentavdelningen. PRV är aktivt i det internationella utvecklingsarbetet inom patentområdet och har en nära relation till den europeiska patentorganisationen EPO, FN-organet WIPO m.fl.  Arbetsuppgifter Som enhetschef ansvarar du för att tillitsbaserat leda och utveckla din enhet i enlighet med uppsatta verksamhetsmål. Du ingår i patentavdelningens ledningsgrupp där du förväntas ta ett gemensamt och aktivt ansvar för frågor som berör hela avdelningen.  I rollen som enhetschef ingår i huvudsak: • personal-, arbetsmiljö-, ekonomi- och budgetansvar för ca 20-25 medarbetare • att aktivt stödja dina medarbetare individuellt och i grupp • att ansvara för att sätta mål för arbetet och följa upp dessa • att ansvara för enhetens produktion och roll i ärendeprocessen • att driva verksamheten ur ett kundperspektiv • att delta aktivt i frågor som rör PRV ur ett ledningsperspektiv • att ansvara för omvärldsbevakning PRV är ISO-certifierat enligt ISO 9001:2015. Detta innebär att chefer vid myndigheten ska säkerställa att verksamhetsprocesserna alltid drivs med ständiga förbättringar mot kundfokus, dvs. tillämpa och utveckla kvalitetsledningssystemet. Vem är du? Du som söker har civilingenjörsexamen eller motsvarande akademisk examen. Du har ledarerfarenhet i någon form samt flerårig och aktuell erfarenhet av patenthandläggning. Vidare har du mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Vi ser det som meriterande om du har ledarskapsutbildning samt erfarenhet av internationella samarbeten. Som person är du resultatdriven, tydlig och har förmåga att engagera och stimulera nytänkande och problemlösning hos din omgivning. Du är lyhörd, visar tillit och god samarbetsförmåga. Du är trygg i dig själv, har helhetssyn samt situationsanpassar ditt ledarskap. Då PRV jobbar med att utveckla medarbetarskap och ledarskap är det självklart att du har ett genuint intresse av att leda, motivera och utveckla människor.  Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.  PRV erbjuder Förutom ett intressant, utmanande och självständigt arbete erbjuder vi också trevliga kollegor, bra stämning och fina lokaler i centrala Stockholm med möjlighet till distansarbete. De statliga avtalen erbjuder i vissa delar bättre förmåner när det gäller t ex semesterdagar och ledigheter, än andra arbetsgivare. Vi har även friskvårdsbidrag och friskvårdstimme för alla medarbetare, läs mer här. Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Stockholm, vi tillämpar sex månaders provanställning. Tester kan komma att användas i rekryteringen. Läs mer om oss och se vilka du kommer att jobba med på https://www.linkedin.com/company/prv/.  På vår webbplats kan du läsa mer om hur det är att arbeta på PRV: http://www.prv.se/jobb.  Låter det intressant? Du ansöker genom att bifoga ett utförligt CV, skrivet på svenska, samt besvarar ett antal urvalsfrågor senast den 10 augusti  2025.   Välkommen med din ansökan! Du ansöker direkt via vår hemsida prv.se/jobb. För mer information är du välkommen att kontakta Sara Backman, avdelningschef (semester v 28-29 och 31-32). Vid frågor om anställningsvillkor kontakta HR-specialist Anna Wiklund (semester v 28-31). Fackliga representanter är Carolina Gomez-Lagerlöf (Saco-S) och Håkan Bodin (ST). Alla kontaktpersoner nås på telefon 08-782 28 00. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda, undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om annonserings- ochrekryteringshjälp.

3 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025