Strategisk inköpare Är du intresserad av att arbeta i en stor och välutvecklad inköpsorganisation och vara med och göra Försvarsmakten till Sveriges bästa arbetsgivare? Vill du dessutom bidra till att försvara Sverige, landets intressen, vår frihet och rätt att leva som vi själva väljer? Vi söker nu en strategisk inköpare till Stockholm. Om FMLOG och Inköpsenheten Försvarsmaktens inköpsenhet är placerad inom förbandet FMLOG (Försvarsmaktens Logistik) och ansvarar för Försvarsmaktens upphandlingar och inköp i enlighet med gällande upphandlingslagstiftning. Det arbete vi genomför är avgörande för Försvarsmaktens försörjning samt strategiska och operativa framgång. Vi arbetar enligt en väletablerad kategoristyrningsmetodik. Inköpsenheten består av sju avdelningar geografiskt spridda i Sverige. Vi söker nu en inköpare till vår avdelning Verksamhetsnära varor och tjänster. Vi är prestigelösa, hjälpsamma och värdesätter ömsesidigt förtroende. Vårt dagliga arbete präglas av kontinuerlig kompetensutveckling samtidigt som vi ser vikten av välmående och balans – därför tillämpar vi flexibel arbetstid och har möjlighet till träning tre timmar i veckan på arbetstid. Huvudsakliga arbetsuppgifter I din roll som strategisk inköpare kommer du bland annat: • Självständigt planera och genomföra upphandlingar av varierande komplexitet från utveckling av kommersiella strategier, genomförande av behovsanalyser och marknadsundersökningar inför upphandling samt utveckla upphandlingsdokument, utföra anbudsutvärderingar och leda leverantörsförhandlingar samt säkra att affärsmässigheten omhändertas. • Ansvara för att upprätthålla starka affärsrelationer till dina leverantörer och säkra kontinuerlig avtalsförvaltning och uppföljning av dina leverantörer. • Bygga och utveckla starka relationer med våra beställare och kunder inom hela Försvarsmaktens organisation. Kvalifikationer Egenskaper som krävs för tjänsten inkluderar: • Akademisk examen inom juridik, ekonomi, logistik, inköp eller relaterat område, eller en yrkesutbildning med kommersiell inriktning och relevant arbetslivserfarenhet. • Minst tre års aktuell erfarenhet av att genomföra upphandlingar. • Utmärkta kommunikationsfärdigheter på svenska och engelska, i både tal och skrift. • Gedigna kunskaper i MS Office, inklusive Powerpoint, Excel och Word. Meriterande Det är meriterande om du har någon eller några av dessa erfarenheter: • Erfarenhet av kategoristyrt inköp. • Erfarenhet av upphandlingsregelverk LOU/LUFS och avtalsrätt. • Erfarenhet av affärsmässiga förhandlingar • Erfarenhet av projektledning eller projektarbete. • Arbete i stora komplexa organisationer. • Arbeta i organisationer i förändring. Personliga egenskaper Vi värdesätter en person som är noggrann, stabil och lösningsfokuserad samt har förmågan att sammanföra människor och bygga starka relationer till dina kunder och intressenter på ett lyhört sätt. Du har en mycket god förmåga att planera, organisera och prioritera ditt arbete. Du är uthållig och tar ansvar för att självständigt och tillsammans leverera ett gott resultat. Förmåga att kunna analysera och se helheten för att tillgodose Försvarsmaktens inköpsbehov är av stor vikt. Det är viktigt att du är en lagspelare och värdesätter laget före jaget. Övrigt Tillträde snarast enligt överenskommelse. Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Befattningen är placerad i Stockholm. Arbetsprov kan förekomma vid rekryteringen. Upplysningar om tjänsten och rekryteringsprocessen Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Marilene Eckerström, Avdelningschef Verksamhetsnära Varor & Tjänster, 072-985 56 34 Fackliga representanter Samtliga nås via växeln: 08-788 75 00. SEKO Eva-Britt Steen SACO-s Madeleine Bagge Försvarsförbundet OFR/S Helena Strid OFR/O Stefan Joon Sista ansökningsdag Varmt välkommen med din ansökan senast 2025-08-24. Din ansökan ska innehålla CV samt svar på angivna urvalsfrågor. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: FMLOG stödjer krigsförband i att utföra sina uppgifter i alla beredskapsnivåer. Vi bidrar till ökad uthållighet genom att planera, förrådshålla, leverera och samordna behovet av förnödenheter och transporter. FMLOG:s unika kompetens med civil och militär expertis bidrar till leveranssäkerhet och tillgänglighet. Tillsammans tillser vi att Försvarsmaktens operativa förmåga nationellt och internationellt bibehålls. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Institutionen för miljövetenskap är en av de större institutionerna inom Naturvetenskapliga fakulteten. Institutionen består av fyra enheter med drygt 170 anställda forskare, lärare, doktorander och teknisk/administrativ personal från mer än 30 olika länder. Forskning och undervisning bedrivs inom miljökemi, ekotoxikologi, atmosfärsvetenskap och biogeokemi. Som medarbetare på Institutionen för miljövetenskap blir du en del av en dynamisk miljö med forskning av högsta klass och med stark internationell prägel. Mer information om oss finns på: https://www.su.se/institutionen-for-miljovetenskap/. Vi söker en mycket motiverad forskare till vår forskningsmiljö för molekylär toxikologi vid Science for Life Laboratory (SciLifeLab), Campus Solna. SciLifeLab är ett nationellt forskningscenter för molekylär biovetenskap med fokus på hälso- och miljöforskning, och erbjuder ledande teknologier samt tvärvetenskaplig expertis. Vår forskning syftar till att förstå hur miljöföroreningar påverkar miljön och människors hälsa på molekylär och cellulär nivå. Vi använder avancerade toxikologiska verktyg, inklusive high-throughput screening, high-content imaging, omics-teknologier och beräkningsmetoder, för att klarlägga mekanismer bakom toxicitet. Vår forskning ger viktig kunskap om sambanden mellan kemisk exponering, sjukdomsutveckling och miljöpåverkan, och utgör ett vetenskapligt underlag för effektiva strategier inom riskbedömning, folkhälsa och miljöskydd. Arbetsuppgifter Stabsforskaren kommer att vara baserad vid SciLifeLab, Campus Solna, med huvudansvar för att stödja forskningen inom molekylär toxikologi vid Exposure and Effects Unit (ACESx). Stabsforskaren kommer att ge vetenskapligt och tekniskt stöd till forskningsprojekt relaterade till utveckling av toxikologiska metoder och mekanistiska studier. Rollen är central för att upprätthålla och vidareutveckla laboratoriets kapacitet i gränslandet mellan molekylärbiologi, toxikologi och miljöhälsa. Specifika ansvarsområden inkluderar: - Utveckla och tillämpa avancerade metoder för molekylära toxikologiska analyser, inklusive high-content imaging, bulk- och single-cell omics. - Ge tekniskt och vetenskapligt stöd till pågående forskningsprojekt, inklusive experimentell design, datainsamling och analys. - Handleda masterstudenter, doktorander och postdoktorala forskare inom toxikologi och relaterade metoder. - Underhålla och hantera laboratorieutrustning samt säkerställa efterlevnad av kemiska och biologiska säkerhetsprotokoll. - Stödja driften och den fortsatta utvecklingen av den toxikologiska forskningsinfrastrukturen inom SciLifeLab-miljön, samt leda eller delta i ansökningar om forskningsinfrastruktur och teknisk utveckling. - Undervisa på masterkurser inom toxikologi och stödja de tillhörande laboratorieaktiviteterna. Kvalifikationer Vi söker en kandidat med doktorsexamen samt stark vetenskaplig och teknisk expertis inom molekylär toxikologi, som är motiverad att bidra både till forskningsmässig excellens och utveckling av toxikologisk infrastruktur. Den idealiska kandidaten har lång erfarenhet av arbete i gränslandet mellan experimentell toxikologi, cell- och molekylärbiologi och är angelägen om att stödja en dynamisk och samarbetsinriktad forskningsmiljö. God kommunikationsförmåga, organisatorisk skicklighet och erfarenhet av handledning är avgörande, liksom ett engagemang för laboratoriesäkerhet och kontinuerlig metodutveckling. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper såsom en positiv attityd och god samarbetsförmåga. Andra specifika kvalifikationer och färdigheter inkluderar: - Doktorsexamen i toxikologi, cellbiologi, biokemi eller ett näraliggande område. - Dokumenterad vetenskaplig och teknisk kompetens relevant för forskningsinfrastruktur, särskilt inom tekniker och plattformar relaterade till toxikologi. - Dokumenterad erfarenhet av experimentellt arbete med cellkultur och djurmodeller, inklusive standardtekniker inom molekylär- och cellbiologi såsom Western blotting, immunofluorescensfärgning och mikroskopi. - Erfarenhet av DNA- och RNA-extraktion från olika vävnadstyper, inklusive specialiserade vävnader (t.ex. spermier), samt kvalitetskontroll och bibliotekspreparering för nästa generations sekvensering. - Erfarenhet av avancerade metoder för molekylär och cellulär analys såsom high-content imaging, transkriptomik och epigenetik. - Dokumenterad förmåga att arbeta självständigt såväl som i tvärvetenskapliga samarbeten, samt att publicera artiklar inom mekanistisk toxikologi och relaterade metoder. - Mycket god organisatorisk förmåga, kommunikationsförmåga och erfarenhet av handledning. - Undervisningserfarenhet på universitetsnivå. Tidigare erfarenhet av ledarskap och samordning av kurser på avancerad nivå inom toxikologi är meriterande. - Erfarenhet av att stödja studenters forskningsprojekt ses som en stark merit. - God kännedom om laboratoriesäkerhet är ett krav. - Goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift. Om anställningen Anställningen gäller tills vidare på heltid med sex månaders provanställning. Stockholms universitet tillämpar individuell lönesättning. Tillträde snarast. Vi erbjuder Hos oss får du dynamiken i samspelet mellan högre utbildning och forskning som gör Stockholms universitet till en spännande och kreativ miljö. Du arbetar i en internationell miljö och får förmånliga villkor. Universitetet ligger beläget i Nationalstadsparken med goda förbindelser till city. Stockholms universitet värnar om att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika rättigheter och möjligheter för alla. Kontakt Ytterligare information lämnas av prefekt, professor Anna Sobek, tfn 08-674 72 30, mailto:[email protected], och professor Oskar Karlsson, tfn 08-674 72 72, mailto:[email protected]. Ansökan Du söker anställningen via Stockholms universitets rekryteringssystem. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. Anvisningar för sökande finns på webbsidan: https://www.su.se/om-universitetet/jobba-på-su/att-söka-en-anställning. Stockholms universitet bidrar till det hållbara demokratiska samhällets utveckling genom kunskap, upplysning och sanningssökande.
Värmdö är skärgårdens mötesplats med en unik kombination av naturens stilla skönhet och en mer stadslik livsstil. Vårt uppdrag är inte ett utan många: skola, fastigheter, socialtjänst, hamnar, vård, bibliotek, omsorg och många fler. Vi verkar för att alla Värmdöbor kan leva ett rikt och fritt liv. Vi vill vara de som möjliggör drömmen om en livskraftig trygg miljö för hem, familj och företag Ska vi lyckas med det fullt ut måste vi ha många och omfattande kompetenser och arbeta tillsammans för en gemensam och tillitsfull arbetskultur, byggd på modiga, ansvarstagande medarbetare som förstår invånarnas behov och önskemål. Det är det vi kallar Ett Värmdö, En Förvaltning. Arbetsplatsen Upphandlingsenheten har en viktig roll i kommunens arbete med att använda offentlig upphandling som ett styrmedel till att driva samhällsutvecklingen i en hållbar riktning. Vårt uppdrag är att se till att kommunens inköp är effektiva, resurssmarta och hållbara över tid. Hos oss finns specialister inom upphandling, avtalsförvaltning samt e-handel. Vi är idag ca 15 medarbetare inklusive enhetschef. Dina arbetsuppgifter som upphandlare består i huvudsak av: - att ansvara för planering och genomförande av upphandlingar med skiftande komplexitet och omfattning inom olika varu- och tjänstekategorier - att självständigt och i grupp upprätta och sammanställa upphandlingsdokument, avtal samt ansvara för anbudsutvärdering - att hantera uppföljning och övervakning av avtal - att kunna vara en rådgivande roll kring upphandlings- och inköpsfrågor i kommunen - att ha kontinuerlig kontakt och dialog med såväl uppdragsgivare som leverantörer och, inte minst, med kommunens verksamheter. - du förväntas delta aktivt i enhetens utvecklingsarbete av arbetsmetoder och gemensamma processer samt mallar och rutiner inom upphandling. För tjänsten krävs att du har: - högskoleutbildning eller YH-utbildning med inriktning mot upphandling/inköp, juridik, ekonomi, teknik eller annan relevant utbildning som vi bedömer likvärdig - god kunskap om Lagen om Offentlig Upphandling (LOU) tillskansad genom både teoretisk utbildning och praktiskt genomförande (>3 år) - kommunikativ, analytisk och god samarbetsförmåga – att kunna arbeta med anpassade budskap till målgrupper och individer både i skriftlig och muntlig form - mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. För tjänsten är det meriterande om du har: - erfarenhet från varor & tjänsterelaterade upphandlingar - kunskap och erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation Vem är du I denna rekrytering kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga förmågor och färdigheter. För att lyckas i rollen som upphandlare hos oss har du en god förmåga att arbeta strukturerat, tar ansvar, vågar fatta beslut och driva projekt framåt. Du är trygg i din egen förmåga och vågar lita på andra. Du tycker om upphandlingshantverket och vill umgås och bidra tillsammans med oss andra upphandlingsnördar. Vidare ser vi att du är snabbtänkt, pragmatisk och en lagspelare. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt, speciellt då du har flera pågående projekt samtidigt. Att bidra till gott samarbete både internt och externt är av stor vikt. Vad erbjuder vi dig Du kommer att ingå i ett team av engagerade och kunniga kollegor, där alla har ett stort driv och fokus på verksamhetens uppdrag och utveckling. Teamet kännetecknas av en prestigelös kultur och som dessutom månar om samverkan och erfarenhetsbyte. Värmdö kommun erbjuder kontinuerlig kompetensutveckling och värnar om din arbetsmiljö genom att aktivt arbeta för en hälsofrämjande arbetsplats. Det gör vi genom att erbjuda goda möjligheter till friskvård och vi eftersträvar att våra medarbetare har en bra balans mellan arbete och privatliv. Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet till tjänsten. Vi sitter i trevliga lokaler i Gustavsberg med närhet till goda kommunikationer. Känner du igen dig i ovanstående beskrivning och vill utvecklas som person samt vara delaktig i utvecklingen av Värmdö kommuns inköp- och upphandlingsverksamhet? Ansöker gör du genom att klicka på ”sök jobbet” och följ sedan instruktionerna. Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden så registrera gärna din ansökan så snart som möjligt. Övrigt Anställningen omfattar heltid och är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Vill du veta mer är du välkommen att kontakta oss, se kontaktperson nedan. Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna hittar du på https://www.varmdo.se/fackligaorganisationer eller via Servicecenter, 08-570 470 00. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
WeStaff Sweden söker nu nya medarbetare till nya konsultuppdrag! Vår kunds verksamhet utgår från Norra Stockholm, och dem är en ledande aktör inom återvinningsbranschen. Vår kund är ett familjeföretag i tredje generationen med erfarenheten i ryggen och blicken mot morgondagens innovationer. Har du ett CE-körkort och erfarenhet från att köra liftdumper, eller lastväxlare då kan detta jobbet passa dig! Ditt nya jobb Vi söker nu återvinnings chaufförer LIFTDUMPER till vår kund i Norra Stockholm. Detta är en attraktiv arbetsplats där det självklart erbjuds kollektivavtal och en bra lön. Vi söker till detta uppdrag heltidschaufförer, och även ett övertagande av kundföretaget på sikt. Skynda dig att söka! Platserna kommer tillsättas och schemaläggas snarast. Arbetsuppgifter Huvudsaklig arbetsuppgift är att köra CE-liftdumper runt om i norra Stockholm. Framföra fordonet på ett säkert sätt Lasta och hämta/lämna container med hjälp av liftdumper. Arbeta med ett miljö och säkerhetstänk Heltid 40 h/veckan. Start omgående. Körningen utgår och avslutas i Åkersberga. Arbetstid. Dagtid måndag-fredag kl. 06:00-15:00 Företaget har kollektivavtal. Din bakgrund Du har yrkesrelaterad utbildning. Vi ser gärna att du arbetat som renhållnings-chaufför tidigare, dock är det inget krav. Språkkunskaper i Svenska är ett krav då det förekommer mycket kundkontakt, och kommunikation internt mot transportledning. CE-körkort YKB Digitalt förarkort Körvana från liftdumper eller andra återvinningsfordon Du som person Att ta eget ansvar och planera ditt arbete är inte några problem för dig. Du ska vara hjälpsam, noggrann, driftsäker och seriös. Vi ser gärna att du gillar att ta eget ansvar och att lösa problem tillsammans med andra. Du är positiv och förstår vikten av nöjda kunder. Vi erbjuder dig Som anställd hos oss på WeStaff Sweden erbjuder vi dig en trygg anställning med kollektivavtal och ett närvarande engagemang. Din nya arbetsgivare WeStaff Sweden är ett stadigt växande konsult- och rekryteringsföretag i Sverige. Våra värderingar är personlig relation, trygghet och långsiktighet i det vi gör varje dag. Vi är ett kunskapsdrivet team som har över 30 års erfarenhet från branschen. Vårt arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och ett personligt engagemang. Jobba med oss! ansök nu och bli vår nästa medarbetare.
Har du några års erfarenhet av anskaffning eller vidmakthållande av militära materielsystem? Är du van att arbeta i tekniska projekt i en större organisation? Är du prestationsorienterad samtidigt som du har förmåga att samarbeta med andra på ett lyhört och smidigt sätt? Då är detta en spännande utmaning för dig! Om tjänsten Som produktledare är du ansvarig för materielens tekniska innehåll och status och ansvarar för att i tidiga faser planera för anskaffning, vidmakthållande och avveckling. Du ansvarar för materielområdet träningssystem. Rollen som produktledare innebär även att stödja Försvarsmakten och övriga FMV med kompetens inom området. Tjänsten är placerad i Stockholm Om dig Du har akademisk examen motsvarande civilingenjör. Du har flera års erfarenhet av tekniskt systemarbete och har medverkat vid målsättningsarbete och kravställning av materielsystem. Du har också erfarenhet av systemsäkerhetsarbete. Vidare har du god teknisk systemkunskap avseende Försvarsmaktens simulatorer. Det är meriterande om du har erfarenhet och kunskap om våra militära materielsystem, samt från arbete med FMV:s och Försvarsmaktens materielprocess. Vi tror att du kommer att ha nytta av dina kunskaper om hur Försvarsmaktens förband använder systemen. Du har god initiativförmåga och driver arbetet självständigt mot uppsatta mål och resultat. För att lyckas krävs ett analytiskt sinne och förmåga att se helheten. Då du blir inblandad i många olika projekt är din samarbetsförmåga viktig. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och kommer kunna erbjuda dig en god introduktion i arbetet. Tjänsteresor, såväl inrikes som utrikes, ingår som en del av tjänsten. B-körkort är ett krav FMV – Försvarets materielverk På FMV är du med och bidrar till att göra Sverige och världen säkrare. Vi har i uppdrag att förse det svenska försvaret med den senaste tekniken och kunskapen så att de kan försvara vårt land och våra allierade. Tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor får du vara med och utveckla och upphandla det som ibland inte existerar än. Du driver utvecklingen, hela vägen från behov till leverans. Från idé till verklighet. Hos FMV erbjuds du en trygg anställning med bra förmåner: • Kompetensutveckling och karriärmöjligheter • Flexibel arbetstid och möjlighet till distansarbete i den mån arbetet tillåter • Tjänstepension och friskvårdsbidrag Läs mer om FMV som arbetsgivare och om de förmåner vi erbjuder på vår hemsida: Arbeta på FMV. Vill du vara med och utveckla framtidens försvar? Välkommen med din ansökan senast 2025-07-16. Bra att veta • Du ansöker genom att bifoga ditt CV, betyg och intyg på svenska. I ditt CV beskriver du tydligt på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter. För en mer inkluderande rekryteringsprocess tar vi inte emot några personliga brev. • Vi rekryterar kompetensbaserat och bedömer kandidater utifrån rollens krav på erfarenhet, kompetens och personliga egenskaper. • Våra fackliga företrädare är SEKO Peter Andersson, SACO Pierre Königsson, OFR/O Gunnar Östermark och OFR/S Leif Jansson. Alla nås på telefon 08-782 4000 (FMV Växel). • Vid frågor om tjänsten kan du kontakta Hans Allenberg (Chef Soldatburna vapen och utbildningsmateriel) på FMV:s växel: 08-782 4000.
Vill du vara en del av ett unikt team som hjälper barn och vuxna att övervinna sin rädsla för nålar, blodprov och injektioner? Vi söker dig som är sjuksköterska eller undersköterska med vana av venprovtagning och perifera infarter, och som brinner för personcentrerad vård i samarbete med andra yrkesprofessioner. Välkommen med din ansökan! Du erbjuds ett nära samarbete i ett tvärprofessionellt team med psykologer och andra hälsoyrken en varierad arbetsdag med både kliniskt arbete och möjlighet till utvecklings- och förbättringsarbete handledning och kontinuerlig kompetensutveckling flexibel arbetstid dagtid, med möjlighet att själv påverka dina arbetstider en arbetsplats där relationellt bemötande, empati och trygghet står i centrum. Självklart får du också ta del av våra generella förmåner som Karolinska Universitetssjukhuset erbjuder dig. Om tjänsten Beteendemedicinska mottagningen är en specialiserad enhet inom Hälsoprofessionerna, Karolinska Universitetssjukhuset. Vi tar emot patienter från Astrid Lindgrens barnsjukhus och övriga delar av sjukhuset och arbetar med KBT baserade behandlingar i planerad öppenvård. Vårt arbete är både kliniskt och utvecklingsinriktat – vi deltar kontinuerligt i verksamhetsutveckling och har pågående forskningsprojekt. I rollen ingår du i ett tvärprofessionellt team där du tillsammans med psykolog genomför exponeringsbaserad behandling för patienter med procedurrädsla tex stickfobi. Arbetet sker i strukturerade behandlingsupplägg där vi gradvis hjälper patienten att hantera sin rädsla och skapa trygghet inför medicinska procedurer. Målgruppen är både barn och vuxna, och kontakten är regelbunden och pågår över längre tid. Din roll är avgörande i att skapa ett lugnt, förtroendefullt bemötande – och att genomföra de medicinska moment som behandlingen kräver. Vi söker dig som har ett lugnt och tryggt sätt och trivs i arbete med barn och deras familjer gillar teamarbete och att samarbeta med andra professioner vill arbeta med relationell, individanpassad vård i ett sammanhang där psykologi och medicin möts. Kvalifikationer Krav: Legitimerad sjuksköterska eller utbildad undersköterska med erfarenhet av stick, blodprovstagning och infartssättning Meriterande: Arbete med stickrädda barn KBT utbildning. Om rekryteringsprocessen Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. I samband med din ansökan behöver du bifoga CV. Istället för ett personligt brev ber vi dig besvara urvalsfrågor samt kort motivera varför du passar för rollen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Varmt välkommen med din ansökan – Tillsammans är vi Karolinska! Inför tillsättning av befattning som innefattar vård av barn och ungdom, kontrolleras den som erbjuds tjänsten mot misstanke- och belastningsregistret. https://www.karolinska.se/jobba-hos-oss/rekrytering-pa-karolinska/ Som anställd på Karolinska Universitetssjukhuset kan du komma att krigsplaceras. https://www.karolinska.se/jobba-hos-oss/var-arbetsplats/totalforsvarsplikt-allman-tjansteplikt-och-krigsplaceringar-pa-karolinska-universitetssjukhuset/ Om du är eller tidigare har varit anställd i Region Stockholm kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. För tillsvidaretjänster kan provanställning komma att tillämpas. Om Karolinska Universitetssjukhuset Vi på Karolinska Universitetssjukhuset är stolta över att vi är ett av världens främsta universitetssjukhus. Förutom vårt särskilda ansvar för den högspecialiserade vården i Stockholmsregionen är huvuduppdraget att tillsammans med Karolinska Institutet utbilda framtidens vårdanställda och bedriva världsledande forskning samtidigt som vi fortsätter vårt arbete med att utveckla vården för patientens bästa. Vi arbetar inom en rad olika områden och professioner. Vår vision - Vi ska bota och lindra imorgon det ingen kan bota och lindra idag. Läs gärna mer om oss på https://www.karolinska.se/ och följ oss på sociala medier! Tema Kvinnohälsa och hälsoprofessioner Kvinnohälsa omfattar all verksamhet inom reproduktionsmedicin, benign gynekologisk vård, graviditets-, förlossnings- och fostermedicinsk vård i både Huddinge och Solna. Vi har även ett nationellt högspecialiserat uppdrag inom fostermedicin. https://www.karolinska.se/om-oss/teman-och-funktioner/tema-kvinnohalsa-och-halsoprofessioner/ Hälsoprofessioner; fysioterapeuter, arbetsterapeuter, kuratorer, dietister, logopeder och psykologer möter patienternas behov och skapar mervärde i samarbetet tillsammans med andra professioner inom sjukhusets alla teman och funktioner. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Välkommen till oss på Kungsholmens grundskola Kungsholmens grundskolas vision är att vara en skola att längta till för våra elever, medarbetare och vårdnadshavare. Kungsholmens grundskola F-9 är en innerstadsskola bestående av grundskola, anpassad grundskola, fritidshem och fritidsklubb, med cirka 1150 elever. Vi har cirka 190 medarbetare, där andelen legitimerade lärare är hög. Våra jämförelsetal avseende elevprestationer, AMI och ekonomisk resultatuppföljning har varit höga och stabila över tid. Verksamheten bedrivs i två fastigheter, en vid Fridhemsplan och en vid Stadshagen. Utöver detta ansvarar vi även för en av Stockholms stads skolakuter. Skolan ligger nära flertalet kommunikationer och med korta avstånd till grönområden, närheten till Mälaren med omgivningar samt stadens kulturutbud används som kompletterande lärmiljöer i undervisningen. Skolledningen består av rektor och fem biträdande rektorer samt en administrativ chef. Genom att lägga en stabil grund under de tidiga skolåren tänker vi att eleverna ges goda förutsättningar för att lyckas under hela sin skolgång. Läs mer om vår skola: Kungsholmens grundskola, anpassad grundskola 1–9 Vi erbjuder Välkommen till en arbetsplats i en mångsidig och utvecklingsorienterad miljö där vi strävar efter att skapa en kreativ och trygg lärmiljö. Vår skola har ett starkt engagemang för elevernas lärande, välmående och framtida utveckling. Som anställd hos oss har du möjlighet till semesterväxling, flextid och friskvårdsbidrag. Din roll Vi söker nu en biträdande rektor som kan bidra till att förverkliga vår vision och leda arbetet framåt tillsammans med ledningsgrupp och personal. Rollen som biträdande rektor innebär att du utövar ditt ledarskap nära elever och medarbetare. I det vardagliga arbetet hanterar du möten och kontakter med elever, vårdnadshavare och medarbetare, ofta i samverkan med andra professioner i skolan. Rollen innebär att i hög grad vara operativ under ett delegerat ansvar och att säkerställa att undervisningen utgår från vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet. Som biträdande rektor ingår du i skolans ledningsgrupp och bidrar där i arbetet med skolans strategiska och långsiktiga utveckling. Genom ett tillitsfullt ledarskap utvecklar du en pedagogiskt väl fungerande verksamhet med tydlig struktur, höga resultat och god arbetsmiljö. Skolledningen har ett gemensamt ansvar för att leda skolans arbetslag och verksamhet. Under läsåret 25/26 kommer denna tjänst vara inriktad mot F-3, men ditt chefsansvar kommer att variera över tid, beroende på behov och prioriteringar i verksamheten. Detta innebär att du behöver vara intresserad av, samt ha förmågan, att leda skolverksamhet för olika åldrar, områden samt skolformer. Din kompetens, erfarenhet och ledarskap Vi söker dig som har högskoleutbildning i pedagogik. Du har flerårig aktuell erfarenhet som biträdande rektor inom grundskolan med god kunskap om grundskolans styrdokument. Med flerårig erfarenhet av att leda och utveckla personal på både individ- och gruppnivå är du proaktiv som ledare och drivande i utvecklingsarbetet. Meriterande för rollen är avslutat eller pågående rektorsprogram samt ledarskapsutbildningar, exempelvis Stockholms stads ledarskapsutbildning. Meriterande är även god kännedom om läraruppdraget i grundskolans alla stadier. Vi söker dig som har förmågan att kommunicera klart och tydligt och ser till att budskap når fram och att alla inblandade har en gemensam förståelse för mål och förväntningar. Du planerar och organiserar arbetet på ett sätt som skapar tydlighet och effektivitet. Du inspirerar och motiverar andra genom att skapa delaktighet och engagemang. Du ger dina medarbetare förutsättningar att lyckas genom att fördela ansvar, samordna insatser och vara en tydlig och trygg referenspunkt i vardagen. Vi söker en biträdande rektor som tänker långsiktigt och strategiskt – du ser helheten, förstår konsekvenserna av beslut och anpassar dina handlingar därefter. I ditt ledarskap har du förmåga att agera självständigt och fatta beslut med omdöme, även under tidspress. Du är trygg i att fatta beslut och du har en stark drivkraft att skapa goda förutsättningar för både elever, medarbetare och kollegor. Du är en lagspelare som trivs i samarbete och som ser värdet i att bygga relationer. Samtidigt har du förmågan att lyfta blicken, analysera verksamhetens behov och sätta en tydlig riktning framåt. För att trivas hos oss tror vi att du är en kreativ problemlösare som vågar tänka nytt – och som har förmågan att omsätta idéer i praktiken. Du växlar mellan det operativa och det strategiska, och du bidrar med både struktur och nytänkande i vardagen. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, motivation och engagemang för tjänsten. Varmt välkommen med din ansökan! Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Birger Jarls Gymnasium har sin egen vikariepool där vi anställer våra vikarier. Vi ser detta som ett sätt att skapa trygghet för våra elever, där de får träffa bekanta personer, och ett sätt för dig som lärare att skapa en relation med dem. Det är också ett sätt för oss att lära känna dig som lärare inför framtida anställningar. Om tjänsterna Vi söker flera vikarier inom olika ämnen. Det är meriterande om du kan och vill vikariera i flera olika ämnen. Det är även meriterande om du kan vikariera inom följande ämnen: Matematik Naturkunskap Juridik/ekonomiämnen Moderna språk (franska/tyska/spanska) Tjänsten är en intermittent timanställning, och vi kontaktar dig vid behov vid exempelvis sjukdom, ledighet eller liknande. Det är därför meriterande om du har möjlighet att arbeta på kort varsel. Om rollen Som lärare på Birger Jarls Gymnasium ingår du i ett tight team av lärare i olika ämnen, och du förväntas därför att vara samarbetsvillig och omtänksam mot dina kollegor. Birger Jarls Gymnasium ska vara en trygg och välkomnande plats för våra elever, och du som lärare förväntas därför bemöta såväl elever som medarbetare professionellt, och leverera kvalitet vid varje lektionstillfälle. Du brinner för din lärarroll och ditt/dina ämnen, och det är av stor vikt för dig att inspirera dina elever och stötta dem att nå sina mål. Kvalifikationer Vi önskar att du är erfaren inom det/de ämnen du vill vikariera inom. Det är meriterande om du även är legitimerad. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper. Om skolan: Birger Jarls Gymnasium i Stockholm startade hösten 2018. Skolan har i dagsläget drygt 200 elever. Skolan erbjuder två högskoleförberedande program: - Ekonomiprogrammet med inriktningarna ekonomi och juridik. - Samhällsvetenskapsprogrammet med inriktningarna samhällsvetenskap och beteende. Skolans ledord är trygghet, kvalitet och professionalism, och vårt mål är att alla elever ska få en trygg och välkomnande studiegång alla sina tre år hos oss. Om huvudmannen: Birger Jarls gymnasium är ett eget bolag, Birger Jarls Gymnasium AB. Bolaget ägs av Procurama AB som även äger Täby Enskilda Gymnasium. Poul Sörensen är via sitt ägarbolag Procurama en långsiktig ägare, som via stora investeringar bygger en skola i toppklass, som skapar värde för alla intressenter, elever, vårdnadshavare och medarbetare. Övriga frågor om tjänsterna besvaras via mail. Rekryteringsföretag mfl. som är inriktade på att sälja annonser eller sälja sina rekryteringstjänster undanbedes att ta kontakt.
Tjänstebeskrivning & erbjudande Mindit är ett av Sveriges snabbast växande utbildningsföretag. Vi hjälper ledare, säljare och team att skapa bestående förändring – och våra kunder att nå sina tillväxtmål. Nu söker vi en Client Partner som vill vara med och göra skillnad, både för våra kunder och Mindits fortsatta tillväxt. Det här är en möjlighet för dig som har erfarenhet av B2B-försäljning och som drivs av att bygga starka affärsrelationer med verklig effekt. Om rollen Som Client Partner får du en central roll i Mindits tillväxtresa. Du arbetar nära vd:ar, försäljningschefer och andra beslutsfattare inom några av Sveriges mest ambitiösa bolag. Ditt uppdrag: att förstå deras utmaningar och hjälpa dem att lyckas – genom att paketera och sälja skräddarsydda utbildningsinsatser för individer, team och hela organisationer. Du har 7–12 kundmöten per vecka och arbetar enligt vår beprövade metodik, Mindit Way of Working, med tydlig struktur och hög kvalitet i varje steg. Dina huvudsakliga uppgifter - Genomföra förbokade nykundsmöten, följa upp befintliga kunder & skapa långsiktiga affärsrelationer. - Skapa och presentera offerter som möter kundens affärsmål. - Förhandla avtal och leda uppstartsmöten tillsammans med våra konsulter. - Delta i sambesök, affärsutvecklingsmöten och teamaktiviteter. - Dokumentera och följa upp i vårt CRM-system. Personprofil För att lyckas hos Mindit tror vi att du har lätt för att skapa förtroende – särskilt i samtal med beslutsfattare. Du är prestigelös, nyfiken och öppen för att arbeta enligt ”Mindit Way of Working”. Dessutom drivs du av en genuin vilja att göra skillnad – både för människor och företag – och hjälper dem att nå sin fulla potential. Vi ser även att du: - Har erfarenhet av B2B-tjänsteförsäljning. - Kommunicerar tydligt, engagerat och professionellt – både muntligt och skriftligt. - Trygg i att våga utmana auktoriteter för att skapa insikt på ett affärsmässigt och ödmjukt sätt. - Har god struktur, affärsförståelse och stark slutledningsförmåga. - Är van att arbeta i CRM och Office 365. - Har ett intresse för ledarskap, tillväxt och lärande. Vad du får hos oss - En avgörande roll i ett snabbväxande bolag med höga ambitioner. - Möjligheten att arbeta med några av Sveriges mest framstående företag. - Frihet att styra din egen tid inom tydliga ramar. - Ett team av erfarna, hjälpsamma och prestigelösa kollegor. - En miljö där du får möjlighet att fortsätta utvecklas. - Stabil fast lön, attraktivt bonusprogram, friskvårdsförmåner och utbildningspeng. Övrigt Start: Omgående enligt överenskommelse. Omfattning: Heltid. Placering: Stockholm, Drottninggatan. Vill du vara med och skapa verklig effekt för våra kunder – och ta din egen utveckling till nästa nivå? Ansökt då redan idag, urval och intervjuer sker löpande. Vid frågor, kontakta Rekryteringskonsult Oscar Backman på 073-353 75 14 eller [email protected] Vi ser fram emot att höra från dig!
Riksantikvarieämbetet är den nationella myndighet som leder och stödjer arbetet med att bevara, använda och utveckla kulturarvet. Våra verksamheter finns i Visby, Stockholm och Tumba och vi bedriver även publik verksamhet vid besöksmålet Glimmingehus. Vi är cirka 250 anställda. Riksantikvarieämbetets arkiv är ett forskningsarkiv med omfattande samlingar från 1600-talet och framåt. Förutom myndighetens arkiv inryms även donerade enskilda arkiv som rör kulturarvs- och kulturmiljösektorn, därtill finns stora bildsamlingar. Arkivets uppgift är att förvalta, utveckla och tillgängliggöra informationen så att den skapar nytta för användarna. Arkivet delar expedition och läsesal med myndighetens bibliotek. Arkivet har tretton tillsvidareanställda medarbetare och vi finns tillsammans med Riksantikvarieämbetets bibliotek i vackra, historiskt intressanta lokaler på Östermalm i centrala Stockholm. Nu söker vi en arkivarie för ett vikariat under 2025 som vill få erfarenhet från ett myndighetsarkiv med spännande ämnesområden och bidra till att vårt arkiv uppfattas som öppet och välkomnande. Dina arbetsuppgifter Du kommer arbeta i arkivets ärendehandläggning och hjälpa arkivets användare både på plats i informations- och forskarservice och genom att besvara frågor digitalt. Även andra arbetsuppgifter kan bli aktuella, till exempel bevarandeåtgärder, ordnings- och förteckningsarbete samt insatser kopplade till vårt digitiseringsarbete. Din kompetens Vi söker dig som har akademisk examen med inriktning mot arkivvetenskap om minst 60 hp i kombination med andra relevanta ämnen som arkeologi, kulturgeografi, etnologi, konstvetenskap eller motsvarande. Vi vill att du har tidigare erfarenhet från forskarservice (läsesal alt besvara frågor). Vi ser gärna att du har arbetat med offentliga kulturhistoriska arkiv och med någon form av serviceyrke. Du har en god kommunikativ förmåga på både svenska och engelska i tal och skrift och du har en god IT-kompetens och har lätt för att sätta dig in i och arbeta med olika IT-miljöer. Som person är du självgående och flexibel. Efter introduktion hos oss kan du utifrån givna uppdrag och förutsättningar leda dig själv i det dagliga arbetet, organisera ditt arbete effektivt och prioritera bland dina arbetsuppgifter. Du har ett tydligt användarfokus och du har lätt för att samarbeta och skapa kontakter. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Övrigt Tjänsten är ett vikariat under fyra månader och vi vill att du kan börja i september. Välkommen med din ansökan senast den 15 juli 2025 med CV och personligt brev. Märk din ansökan med diarienummer RAÄ-2025-2063. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Vi planerar att genomföra intervjuer 23-25 juli.
Välj ett jobb för att visa detaljer