Sjuksköterska till Sabbatsbergsbyns vård- och omsorgsboende
Stockholms kommun
Grundutbildade sjuksköterskor

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Norra innerstadens stadsdelsområde består av de centrala delarna av Stockholm, Norrmalm och Östermalm. Här arbetar vi för att ge våra 155 000 invånare den bästa verksamheten inom bland annat förskola, socialtjänst, äldreomsorg och stadsutveckling. Vi välkomnar dig som vill vara med och göra skillnad för invånarna i Norra innerstaden. Välkommen till oss Sabbatsbergsbyn är ett särskilt boende med 106 lägenheter fördelade på 11 avdelningar i tre hus. Nio avdelningar är boende för de som har en utredd demenssjukdom och två avdelningar är för de som av fysiska skäl är i behov av vård och omsorg dygnet runt. Sabbatsbergsbyn är ett boende i Stockholms innerstad mellan S:t Eriksplan och Odenplan. Det är ett centralt äldreboende i Vasastan med grönskande områden runt knuten. I Sinnenas Trädgård träffas vi bland annat för grillning, gymnastik, underhållning och fika. Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska och som vill vara med och driva högkvalitativ vård och omsorg med fokus på våra boende! Vi erbjuder En trevlig och positiv arbetsplats med kompetenta kollegor och engagerade chefer. Vi är en arbetsgivare som värnar om våra medarbetares välmående och önskar att du tar tillvara på utbildningsmöjligheter och friskvård som erbjuds. Stockholms stad ger rabatt på egna anläggningar och har avtal med flera gym som ger dig förmånlig rabatt på medlemskap och årskort. Alla medarbetare i staden kan få friskvårdsbidrag. Utöver den lagstadgade allmänna pensionen har du som medarbetare i staden även en tjänstepension. Du kan själv bestämma hur en viss del av pensionen ska förvaltas. Du som medarbetare omfattas av flera olika försäkringar. Du kan till exempel få ersättning om du skadas på arbetsplatsen, eller om du blir sjuk under en längre period. Din roll Du har ett uppdrag som omvårdnadsansvarig sjuksköterska (OAS), där du har det övergripande ansvaret för att hälso- och sjukvården utförs med bibehållen kvalitet och patientsäkerhet. Inriktningen på hälso-och sjukvården ska vara hälsofrämjande och personcentrerad, förhållningssättet tvärprofessionellt och processorienterat. Du arbetsleder och fördelar omvårdnadsarbetet på den avdelning för vilken du är omvårdnadsansvarig. Det innebär ett nära samarbete med baspersonal, rehabiliteringsansvariga, verksamhetschef och MAS (Medicinskt ansvarig sjuksköterska). Förutom det dagliga arbetet på avdelningen, är omvårdnadsansvarig sjuksköterska (OAS) ansvarig för de tvärprofessionella team-möten som sker regelbundet. Där ges utrymme för fördjupning av kunskap samt utbyte av erfarenheter mellan professionerna. Det finns också en samarbetsplan för sjuksköterskegruppen med gemensamma möten för bland annat fördelning av ansvarsområden och uppföljning av rutiner. Varje vecka genomförs en rond tillsammans med läkare där omvårdnadsansvarig sjuksköterska (OAS) förbereder och prioriterar ärenden inom sin avdelning. Samtlig legitimerad personal ingår i HSE-gruppen som samverkar kontinuerligt under ledning av verksamhetschef. Din kompetens och erfarenhet Vi söker dig som:  är legitimerad sjuksköterska Det är meriterande om du har erfarenhet av att: arbeta inom äldreomsorg ha vana att leda möten Vi söker dig som är skicklig i din yrkesroll och som tycker om att möta människor i olika situationer. Vi ser att du har en tydlighet i handledarrollen för omvårdnad, är ett föredöme och förmedlar glädje och energi. Du är noggrann i ditt arbete och har god samarbetsförmåga eftersom du arbetar tätt tillsammans med andra i verksamheten. Du tar eget ansvar och arbetar med omtanke i allt du gör. Du har även förmåga att vara flexibel och prioritera om vid förändrade omständigheter. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. För att få arbeta med äldre och personer med funktionsnedsättning i deras hem, hos Stockholms stad, måste du visa ett utdrag från belastningsregistret. Utdraget ska inte vara äldre än 6 månader från utfärdande datum. Du beställer ett utdrag från Polismyndighetens hemsida: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/ Intervjuer kommer att ske löpande så varmt välkommen med din ansökan! Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

1 juli 2025
Sista ansökan:
14 juli 2025
Hållbarhetssamordnare – Fastighetsförvaltning
Specialfastigheter Sverige AB
Planerare och utredare m.fl.

Specialfastigheter söker en erfaren och engagerad Hållbarhetssamordnare med inriktning på fastighetsförvaltning. I denna roll blir du en nyckelperson i att driva, utveckla och stödja hållbarhetsarbetet inom vår förvaltning – med uppdrag att omsätta bolagets hållbarhetsmål i praktiken och skapa långsiktigt värde i våra förvaltningsprocesser. Som medarbetare på Specialfastigheter blir du en del av ett av Sveriges ledande fastighetsbolag inom säkerhetsklassade byggnader. Våra kunder bedriver verksamhet som ofta är avgörande för Sveriges säkerhet, vilket ställer höga krav på såväl våra lokaler som vår kompetens. Vi befinner oss i en stark tillväxtfas och ser ett växande behov av hållbar kompetens – därför söker vi dig som vill vara med och bidra till en mer hållbar fastighetsförvaltning i samhällsviktig verksamhet. Tjänsten är placerad på hållbarhetsavdelningen där du rapporterar till hållbarhetschefen, men ditt dagliga arbete sker i nära samverkan med fastighetsavdelningen. Du arbetar konsultativt och pådrivande mot flera nivåer inom organisationen – från drifttekniker till chefer inom olika förvaltningsområden – med fokus på att etablera gemensamma arbetssätt, vägleda i hållbarhetsfrågor och bidra till strategisk utveckling. Rollen är bred och kombinerar operativt stöd med strategiskt ansvar, utan formellt linjeansvar. Arbetet omfattar bland annat att hålla utbildningar och workshops, följa upp och analysera hållbarhetsinsatser, samt ta fram styrande dokument och planer. Du kommer också att bidra med specialistkunskap inom områden som miljö, kemikaliehantering och compliance. Rollen har en tydlig inriktning på fastighetsförvaltning, snarare än nyproduktion, och kräver god förmåga att växla mellan strategiska och praktiska frågor. Eftersom våra fastigheter är geografiskt spridda över hela landet ingår resor som en naturlig del av arbetet. Tjänsten utgår med fördel från Stockholm. Huvudsakligt ansvarsområde • Stötta fastighetsförvaltningen i hållbarhetsrelaterade frågor • Säkerställa gemensamma arbetssätt och kunskapsöverföring • Identifiera och driva strategiska hållbarhetsfrågor • Utveckla och implementera styrande dokument och rutiner • Följa upp, analysera och presentera hållbarhetsresultat • Hålla utbildningar och workshops • Omvärldsbevaka lagar, krav och trender inom miljö och hållbarhet Kvalifikationer • Högskoleutbildning inom miljö, teknik, samhällsbyggnad eller motsvarande • Flera års erfarenhet av hållbarhetsarbete inom fastighetsförvaltning • God kommunikativ förmåga, van vid utbildning och presentationer • B-körkort (för resor i tjänsten) Meriterande kunskaper • Certifieringssystem som Miljöbyggnad • ISO 14001 eller liknande miljöledningssystem • Erfarenhet av projektledning och förändringsarbete Personliga egenskaper Vi söker dig som är pedagogisk, strukturerad och prestigelös. Du har lätt för att samarbeta, bygga relationer och trivs med att ha en rådgivande roll. Du är trygg i att driva frågor och trivs i en dynamisk vardag där du får göra verklig skillnad. Du är van vid att ta initiativ och är resultatfokuserad samt förstår hur hållbarhetsarbetet kan drivas på ett affärsmässigt sätt. Du vet att samarbete är nyckeln till framgång och att utveckling kräver både driv och uthållighet. Placeringsort: Stockholm Anställningsform: Tillsvidare Tillträde: Enligt överenskommelse Ansökan Välkommen med din ansökan senast 9 augusti 2025. Urval och intervjuer sker löpande. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Adam Bernhoff, [email protected] alternativt +46 72 988 90 03 Välkommen med din ansökan! Om rekryteringsprocessen Vi genomför en särskild säkerhetsbedömning där vi utför ett säkerhetssamtal och granskar lagakraftvunna domar från svenska domstolar. Innan anställning gör vi även drogtest via vår företagshälsovård. Utöver detta kräver en del av våra kunder i vissa fall inplacering i säkerhetsklass och efterföljande registerkontroll i enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585 kap. 3). Fackliga företrädare Akademikerföreningen, Martin Siljehult, 010-788 63 60 Unionen, Patrik Svensson, 010-788 63 42 SEKO, Roger Törngren, tel. 010-788 62 78 Ledarna, Fredrik Persson, tel 010-788 62 28 Specialfastigheter äger, utvecklar och förvaltar säkerhetsfastigheter. I fastighetsportföljen ingår bland annat kriminalvårdsanstalter, ungdomshem, domstolsbyggnader och polisfastigheter. Med vår breda och djupa säkerhetskompetens möter vi kundernas särskilda krav på säkerhet. Vi vill vara föredömliga inom hållbarhet och med en beslutad projektportfölj om 32 miljarder kronor följer ett ansvar att minska klimatutsläppen och att vara en ansvarsfull byggherre. Vårt fastighetsinnehav har en lokalarea på cirka 1,2 miljoner kvadratmeter och ett marknadsvärde som uppgår till närmare 52 miljarder kronor. Fastigheterna finns i drygt 60 kommuner, från Trelleborg i söder till Haparanda i norr, och där finns också våra cirka 300 medarbetare.

1 juli 2025
Sista ansökan:
9 augusti 2025
Lagerarbetare till centrallagret i Hammarby
MTR Tunnelbanan AB
Lager- och terminalpersonal

MTR är en av världens främsta operatörer för järnvägsbunden trafik och har sin bas i Hongkong. I Sverige är vi över 3500 kollegor som driver tunnelbanan, fordonsunderhållsbolaget MTR Tech och MTR Facility Management. Vårt uppdrag är att underlätta människors vardag och länka samman och utveckla hållbara samhällen. För mer information om MTR besök www.mtrnordic.se. ARBETSUPPGIFTER Logistikavdelningens uppgift är att säkerställa en väl fungerande materialförsörjning inom MTR Tech. Här hanteras både nya och förändrade behov. Som lagerarbetare säkerställer du en kvalitetssäkrad lagerhantering och att transporter av material till depåerna håller lägsta möjliga logistikkostnad. - Godsmottagning, inleverans, förrådsläggning och utleveranser av material i huvudlager och depålager - Planering och plockning av material för leverans till produktionspersonal - Aktivt arbeta för hög materialtillgång och saldosäkerhet genom att bl.a. delta vid och genomföra löpande inventeringar - Hantering och rapportering av transaktioner i affärssystem - Tillsyn av utrustning såsom truckar - Säkerställande av god ordning och strukturerade arbetsplatser - Arbeta med ständiga förbättringar genom att agera på och eskalera avvikelser kopplat till ovanstående uppgifter och bidra till utredning av avvikelsen Tjänsten avser heltid med placering i vår depå i Hammarby, men arbete i andra depåer kan förekomma vid behov. Arbetstiderna är förlagda till vardagar 07.00 - 15:30. KVALIFIKATIONER För att fungera i rollen krävs det att du är flexibel och trivs i en föränderlig verksamhet. Du är drivande, engagerad och strukturerad. Viktigt är att du känner dig trygg i dig själv och din roll och vågar ta ansvar även om det inte alltid blir helt rätt. Då rollen innebär mycket kontakt med våra interna kunder på MTR så ser vi också att du är serviceinriktad. Vidare har du: - Goda kunskaper i svenska - Erfarenhet av lagerarbete - Truckkort - B-körkort med manuell växellåda Det är meriterande om du har: - Systemvana ÖVRIGT Förmåner Som anställd hos MTR får du en rad förmåner, som SL-kort med resor i hela Stockholms län och Ticket Rikskortet till förmånsbeskattning. Förutom friskvårdsbidrag kan vi även erbjuda rabatter hos flera träningsanläggningar och företag inom friskvård. Vill du arbeta tillsammans med oss på MTR? Välkommen med din ansökan i form av ett CV och besvara ett antal urvalsfrågor. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Fredrik Häller på [email protected]. Ansökan sker via vår hemsida, vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

1 juli 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Birger Jarls gymnasium söker lärare i naturkunskap
Vasiliou Education AB
Gymnasielärare

Birger Jarls Gymnasium växer, och därför söker vi nu en duktig lärare i naturkunskap på heltid, gärna i kombination med något annat ämne. Vi vill tillsätta tjänsten så snart som möjligt och intervjuar kontinuerligt, så vänta inte med din ansökan! Om tjänsten Denna tjänst har tidigare legat ute i en annons för flera olika lärare, men då på deltid. På grund av några förändringar har denna tjänst nu uppgått till en 100% tjänst. I tjänsten ingår också ett delat mentorsskap för en klass tillsammans med en kollega. Om rollen Som lärare på Birger Jarls Gymnasium ingår du i ett tight team av lärare i olika ämnen, och du förväntas därför att vara samarbetsvillig och omtänksam mot dina kollegor. Birger Jarls Gymnasium ska vara en trygg och välkomnande plats för våra elever, och du som lärare förväntas därför bemöta såväl elever som medarbetare professionellt, och leverera kvalitet vid varje lektionstillfälle. Du brinner för din lärarroll och ditt/dina ämnen, och det är av stor vikt för dig att inspirera dina elever och stötta dem att nå sina mål. Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad och behörig inom ämnet, och har arbetat ett par år inom skolvärlden. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper. Om skolan: Birger Jarls Gymnasium i Stockholm startade hösten 2018. Skolan har i dagsläget drygt 200 elever. Skolan erbjuder två högskoleförberedande program: - Ekonomiprogrammet med inriktningarna ekonomi och juridik. - Samhällsvetenskapsprogrammet med inriktningarna samhällsvetenskap och beteende. Skolans ledord är trygghet, kvalitet och professionalism, och vårt mål är att alla elever ska få en trygg och välkomnande studiegång alla sina tre år hos oss. Om huvudmannen: Birger Jarls gymnasium är ett eget bolag, Birger Jarls Gymnasium AB. Bolaget ägs av Procurama AB som även äger Täby Enskilda Gymnasium. Poul Sörensen är via sitt ägarbolag Procurama en långsiktig ägare, som via stora investeringar bygger en skola i toppklass, som skapar värde för alla intressenter, elever, vårdnadshavare och medarbetare. Övriga frågor om tjänsterna besvaras via mail. Rekryteringsföretag mfl. som är inriktade på att sälja annonser eller sälja sina rekryteringstjänster undanbedes att ta kontakt.

1 juli 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Lösningsarkitekt, Digital Arbetsplats, Solna
PostNord Group AB
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

Workplace-avdelningen har idag cirka 15 teammedlemmar som ansvarar för PostNords IT-arbetsplats för både administrativ och produktionspersonal. IT Arbetsplatsen är under ständig utveckling och vi strävar alltid efter säkra, pålitliga och användarvänliga tjänster. I vårt arbete håller vi kontinuerligt ett öga på PostNords övergripande vision och strategier för att säkerställa att IT Arbetsplatsen möjliggör och stödjer företagets marknadspositionering. Vi söker nu en lösningsarkitekt som främst kommer att fokusera på att utveckla och stötta våra service managers inom området för digital arbetsplats (enheter och applikationer). Arbetsuppgifter I rollen som lösningsarkitekt (Engineer) med fokus på enheter och applikationer, kommer du att arbeta med både interna kollegor och externa leverantörer. Kommunikation är viktig för rollen vilket ställer höga krav på språkförståelse vilket omfattar svenska samt engelska. Rollen innebär bland annat att arbeta med: Design och strategi: - Samarbeta nära med service managers och intressenter för att förstå och stötta affärsmål. - Utveckla framåtsträvande planer för plattformar, enheter och applikationer. - Föreslå tekniska lösningar för tjänster såsom Citrix, Intune och applikationshantering. - Rekommendera nya teknologier och branschpraxis. Lösningsrådgivning och optimering: - Leda implementeringen av strategier och säkerställa att standarder följs. - Samarbeta med olika team för att integrera lösningar. - Ge råd om optimering av teknologier som Citrix och Intune. Intressentsamarbete och kommunikation: - Erbjuda expertvägledning och konsultation till service managers och produktägare. - Översätta intressenternas behov till konkreta tekniska krav. Denna tjänst erbjuder dig möjlighet att bidra med din expertis i en strategisk och samarbetsinriktad roll för att skapa en modern och effektiv IT-arbetsplats. - Teknisk expertis inom Citrix, Intune, paketering, utskriftshantering. - Erfarenhet av outsourcade arbetsmiljöer och förmåga att effektivt samarbeta på distans. - Problemlösning och analytisk förmåga. - kommunikations- och interpersonella färdigheter för att effektivt samarbeta med intressenter på alla nivåer. - Förmåga att arbeta självständigt och leverera resultat inom angivna tidsramar. - Relevanta certifieringar (t.ex. Citrix Certified Expert - Virtualization, Microsoft Certified: Enterprise Administrator Expert) är ett plus. - Erfarenhet av att arbeta med ITIL-processer och ramverk. - Svenska och engelska, flytande i tal och skrift. Vi tror att du är en person som redan har ett stort intresse för området digital arbetsplats. Ditt arbetssätt är inkluderande, strukturerat och ansvarsfullt. Du är kommunikativ, lätt att samarbeta med och säkerställer att ditt arbetssätt skapar och vårdar långsiktiga relationer. Vi erbjuder dig Vi erbjuder en roll som en del av vårt dynamiska team som inkluderar tjänsteansvariga, ingenjörer och en chefsarkitekt. Roller inom Workplace är dedikerade till vissa lösningsområden och ansvarar för att styra outsourcade arbetsplatstjänster och/eller några av de internt hanterade tjänsterna. Det dagliga arbetet varierar i en internationell miljö med ständigt nya utmaningar och snabba beslut. Här har du möjligheter att utveckla kreativa lösningar och arbeta i en prestigelös grupp där vi gemensamt hjälper till att nå våra mål. PostNord är en av Sveriges största arbetsplatser och vi erbjuder trygga anställningsvillkor och förmåner. Utöver de förmåner som nämns ovan erbjuder vi: - Hybrid arbetsplats med en nordisk och dynamisk miljö. Se videon om vårt kontor. - Stora utvecklingsmöjligheter - Bra försäkrings- och pensionsvillkor - Friskvårdsbidrag och möjlighet att träna på Arkens gym och inomhuspool - Medarbetarförmåner genom PostNord Plus - PostNords egen personalstiftelse Vi gör vardagen enklare PostNord är den ledande leverantören av kommunikations- och logistiklösningar till, från och inom Norden. Vi säkerställer tillhandahållandet av posttjänster till hushåll och företag i Sverige och Danmark. Vi strävar efter att göra vardagen enklare och mer hållbar för alla som bor och arbetar i Norden. Vi är i ständig omvandling och arbetar konsekvent för att utveckla både vårt erbjudande och våra medarbetare, allt för att uppnå vår vision att vara Nordens favorittransportör. Vi är PostNord - ett fantastiskt företag att arbeta och växa med. Läs mer på postnord.com Ansök Vi ser fram emot din ansökan! Om du har några frågor eller funderingar, vänligen kontakta Susanne Wetterstrand på telefonnummer: +46 72-585 32 85. Vänta inte med att skicka in din ansökan då vi går igenom ansökningarna löpande. På grund av semestertider kan svarstiderna bli något längre än vanligt, men vi återkommer så snart vi kan – främst under augusti. För fackliga representanter, besök: Facklig kontakt | PostNord Vi ser fram emot att höra från dig! PostNord offers communications and logistics solutions to, from and within the Nordic region. With our expertise and a unique distribution network, we are developing the basis for tomorrow’s communication, e-commerce, distribution and logistics.

1 juli 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
DevOps Engineer
True Software Scandinavia AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Hej, Truecaller is calling you from Stockholm, Sweden! Ready to pick up? Our goal is to make communication smarter, safer, and more efficient, all while building trust everywhere. We're all about bringing you smart services with a big social impact, keeping you safe from fraud, harassment, scam calls, or messages, so you can focus on the conversations that matter. Top 20 most downloaded apps globally, and the world’s #1 caller ID and spam-blocking service for Android and iOS, with extensive AI capabilities, with more than 420 million active users per month. Founded in 2009, listed on Nasdaq OMX Stockholm and is categorized as a Large Cap. Our focus on innovation, operational excellence, sustainable growth, and collaboration has resulted in consistently high profitability and strong EBITDA margins. A team of 400 people from ~35 different nationalities spread across our headquarters in Stockholm and offices in Bangalore, Mumbai, Gurgaon, and Tel Aviv, with high ambitions. As a DevOps Engineer in the team, you will be responsible for deploying product updates, identifying production issues and implementing integrations that meet our customers' needs and play a key role in assuring and improving our product quality, ensuring that we are giving a world class experience to our users. The impact you will create: Building and setting up new development tools and infrastructure Understanding the needs of stakeholders and conveying this to developers Working on ways to automate and improve development and release processes Testing and examining code written by others and analyzing results Ensuring that systems are safe and secure against cybersecurity threats Identifying technical problems and developing software updates and ‘fixes’ Working with software developers and software engineers to ensure that development follows established processes and works as intended Planning out projects and being involved in project management decisions What you bring in: 4+ years of hands-on experience in DevOps with databases including, Mongo or Elasticsearch 4+ years of experience of Backend programming languages specifically Node.js, and writing code and scripts. Sense of ownership and pride in your performance and its impact on company’s success Critical thinker and problem-solving skills Ability to install and configure software, gather test-stage data, and perform debugging. Ability to ensure smooth software deployment by writing script updates and running diagnostics. Proficiency in documenting processes and monitoring performance metrics. Good time-management skills Interpersonal and communication skills It would be great if you also have: Bachelor's degree in software engineering, computer science, information technology, information systems, or similar. Experience in VoIP applications. Life at Truecaller - Behind the code: https://www.instagram.com/lifeattruecaller/ Sounds like your dream job? We will fill the position as soon as we find the right candidate, so please send your application as soon as possible. As part of the recruitment process, we will conduct a background check. This position is based in Stockholm, Sweden. We only accept applications in English. What we offer: A smart, talented, and agile team: An international team where ~35 nationalities are working together in several locations and time zones with a learning, sharing, and fun environment. A great compensation package: Competitive salary, 30 days of paid vacation, flexible working hours, private health insurance, parental leave top-up, pension contribution, Udemy membership to keep learning and improving, and free gym membership. Great tech tools: Pick the computer and phone you fancy most within our budget ranges. Office life: We strongly believe in in-person collaboration and follow an office-first approach while offering some flexibility. Enjoy your days with great colleagues with loads of good stuff to learn from, and a wide range of yummy snacks and beverages. In addition, every now and then, check out the playroom for a fun break or join our exciting parties and or team activities such as Lab days, Running team, movie nights in our cinema, or a Geek lunch. There’s something for everyone! Come as you are: Truecaller is diverse, equal, and inclusive. We need a variety of backgrounds, perspectives, beliefs, and experiences to keep building our great products. No matter where you are based, which language you speak, your accent, race, religion, color, nationality, gender, sexual orientation, age, marital status, etc. All those things make you who you are, and that’s why we would love to meet you.

1 juli 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Bli en del av vårt växande och dynamiska sjukskötersketeam-natt!
Attendo Sverige AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Bli en del av vårt växande och dynamiska sjukskötersketeam! Sjuksköterska till ren nattjänst – Mobila Teamet Stockholm Norr, Nära Vård - en del av AttendoVill du ha ett meningsfullt nattarbete där du verkligen gör skillnad? Nu söker vi dig som är sjuksköterska och vill arbeta natt i ett engagerat och erfaret team – med trygg arbetsmiljö, omväxlande arbetsuppgifter och ett schema som ger utrymme för återhämtning. Vi på Nära Vård Mobila Teamet Stockholm Norr befinner oss i en spännande och expanderande utvecklingsfas, och söker nu ytterligare sjuksköterskekollegor till ren nattjänst med tjänstgöringsgrad 83,50–85,45 %. Om tjänstenSom sjuksköterska i vårt mobila natt-team ansvarar du för akuta och planerade hälso- och sjukvårdsinsatser hos våra kunder i deras hem – främst inom äldreomsorg (SÄBO) och LSS-verksamhet i norra Storstockholm. Du arbetar självständigt men har alltid tryggheten i en kollega under passet och du är del av ett engagerat team med tydliga rutiner. Vi söker dig som sjuksköterska och vill ha ett spännande och varierande arbete under jourtid. Här får du en roll där du gör skillnad, med trevliga kollegor, trygg arbetsmiljö och kontorsmöjligheter när du inte är på uppdrag. Du får ett schema som är utformat för en god arbetsmiljö och med möjlighet till återhämtning mellan passen. Nu har du chansen att kliva in i en utvecklande och spännande roll där du verkligen gör skillnad! Vi är mitt i en spännande fas där vår HSL-organisation växer, och vi behöver fler engagerade sjuksköterskor som vill vara med och forma framtidens vård. Hos oss möter du ett drivet och sammansvetsat team som arbetar i både dagpool och jourteam. Vi brinner för att leverera trygg och professionell vård där den behövs som mest – oavsett om det handlar om kortare eller längre uppdrag i Storstockholm eller att trygga patientsäkerheten under jourtid. Vi trivs i ett varierat tempo, där varje dag bjuder på nya utmaningar och lärdomar.  Vill du ha ett flexibelt och givande arbete där du utvecklas och får nya erfarenheter? Då är vi rätt team för dig! Hos oss får du vara en del av ett team där ingen dag är den andra lik, där du får växa och verkligen påverka! Låter det som något för dig? Då vill vi ha dig med oss! Du vill arbeta på en arbetsplats där du, tillsammans med ditt team, verkligen kan göra skillnad och där ert engagemang uppskattas. Du trivs med att skapa goda relationer med kunder och vill bidra med värde både för dem och deras närstående. Det här erbjuder vi dig: Ett självständigt och varierande nattarbete Trygga kollegor i ett kompetent och stöttande team Schema anpassat för god arbetsmiljö och återhämtning Möjlighet att arbeta från kontor när du inte är på uppdrag En arbetsplats där du verkligen gör skillnad En roll där du får utvecklas och skaffa bred erfarenhet Närvarande och stöttande ledning Vi söker dig som: Är legitimerad sjuksköterska med legitimation utfärdad av Socialstyrelsen Har B-körkort Trivs med nattarbete och tycker om att arbeta självständigt Är ansvarstagande, flexibel och serviceinriktad Har ett gott bemötande och skapar trygghet för både patienter och kollegor Vi söker dig som är serviceinriktad, ansvarsfull och älskar variation – du vill kanske inte vara på samma arbetsplats under lång tid, men samtidigt ha tryggheten i en stabil arbetsgivare. Hos oss får du just det bästa av två världar! Vi erbjuder flexibla anställningsformer - heltid eller deltid för att du ska hitta den balans som passar dig. I perioder kan det även finnas möjlighet att arbeta på andra platser i Sverige om man önskar. Bli en del av vårt team och var med och gör skillnad varje dag! Vad mer kan vi erbjuda dig? Attendo är en trygg arbetsgivare som kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder dig som medarbetare utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård samt flera andra förmåner och personalrabatter via vår förmånsportal AttendoPlus i samarbete med Benifex. Om rekryteringsprocessen Före eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation samt Svensk Sjuksköterskelegitimation utfärdad av Socialstyrelsen visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så vänta inte med din ansökan! Om Attendo Attendo är ett av Nordens största omsorgsföretag och startades 1985. Vi är verksamma inom äldreboende och hemtjänst. Våra värderingar omtanke, engagemang och kompetens vägleder oss dagligen i vårt arbete för att alla ska uppleva trivsel, delaktighet, gemenskap och arbetsglädje. Välkommen med din ansökan – Tillsammans för framtidens omsorg!

1 juli 2025
Sista ansökan:
30 september 2025
Säljchef Kundflöde – Coop Södertälje C
Coop Butiker & Stormarknader AB
Säljande butikschefer och avdelningschefer i butik

Inspireras du som oss av matglädje, försäljning och hållbarhet? Nu söker Coop Södertälje C dig med erfarenhet av att leda och utveckla team i en snabbrörlig och resultatorienterad miljö. Du brinner för att skapa starka team som levererar resultat och ett kundmöte i världsklass! Är du redo? Vi erbjuder dig: Som Säljchef Kundflöde kommer du ansvara för butikens alla områden inom det personliga kundmötet. Du kommer också som en del av butikens ledningsgrupp ha ett övergripande ansvar för butikens alla delar och resultat; med kundnöjdhet, försäljning och ständig förbättring i fokus. I ditt arbete ingår att: - Skapa den bästa kundupplevelsen i butiken med matglädje och inspiration - Utifrån ett affärsmannaskap leverera resultat utifrån butikens mål och nyckeltal inom ditt ansvarsområde - Initiera, leda och driva olika initiativ för att förbättra lönsamhet och resultat genom det personliga kundmötet - Genom ett coachande och kunddrivet ledarskap skapa förutsättningar för dina medarbetare att prestera och lyckas i sin roll - Arbeta aktivt med hållbara val i butik Tjänsten är en tillsvidareanställning på Heltid 40 timmar per vecka. Tillträde enligt överenskommelse. Provanställning tillämpas. Vem söker vi: För oss på Coop är det viktigt att ständigt lära oss av varandra för det är genom utveckling vi skapar resultat! Till oss på Coop tar du med dig: - Erfarenhet från ledande befattning inom detaljhandel och/eller hotell- och restaurangbranschen - Dokumenterad erfarenhet av att leda och utveckla team samt förbättringsarbete - Arbeta genom dina medarbetare för att nå uppsatta mål Det är meriterande om du har en högskoleutbildning eller utbildning inom coaching/ledarskap. Även utbildning eller kunskap och erfarenhet från försäljning och service är meriterande. Flerspråkighet och intresse/erfarenhet av olika kulturer är också meriterande. Som person behöver du tycka om att bygga förtroende i ett team och drivas av att motivera och inspirera medarbetare till att nå uppsatta mål. Genom dina personliga egenskaper och erfarenheter är du med och bidrar till en arbetsplats där vi tar hand om varandra, våra kunder och vårt samhälle. Välkommen till Coop! Kontaktpersoner: Michael Malmbom | Butikschef Ansökningsprocessen: För våra slutkandidater använder vi oss av personlighetsanalys och kapacitetstest samt utför bakgrundskontroll. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi ser fram emot din ansökan! För att dina personuppgifter ska behandlas korrekt tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Ansökningar via mejl kommer inte med i vårt urval pga GDPR-rutiner. Coop är unikt! Det är lätt att tro att alla matbutiker är lika. Samma varor på hyllorna, samma kundvagnar och så kassan vid utgången. Men Coop är annorlunda eftersom vi ägs av våra 3,8 miljoner medlemmar. Det är vad som gör oss unika. Det ger oss också ett extra stort ansvar, men också extra stora möjligheter. Coop är en av Sveriges största arbetsgivare och vi drivs av uppgiften att ge alla tillgång till den goda maten. Vi är inne i en spännande förändringsresa mot att vara den goda kraften i mat-Sverige. Vi ska förenkla vardagen och ge alla tillgång till goda råvaror – något som är bra för både kropp, själ och vår miljö. Coop har länge levt i framkant och förverkligat vikten av ekologiskt tänkande. Vår fisk är certifierad, hönsen utsläppta och vårt egna varumärke Änglamark är utsett till Sveriges Grönaste Varumärke - men vår resa slutar inte där. Tillsammans med våra medarbetare arbetar vi varje dag tillsammans med våra kunder för att fortsätta vara bäst på hållbar utveckling och nu satsar vi ännu mer på att sprida matglädje och mer kärlek till bra råvaror. Coop Östra driver ca 200 Coop-butiker i Uppsala, Stockholmsområdet, Södermanland och Östergötland. Vi har en omsättning på ca 13 miljarder kr och är ca 5000 anställda, varav merparten är butiksanställda. Tillsammans kan och ska vi bli Sveriges bästa matkedja och den goda kraften i mat-Sverige! Coop värdesätter kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

1 juli 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Senior Learning & Development Specialist
SAAB AB
Personal- och HR-specialister

Are you passionate about shaping the future of learning in an organization where competence development is a strategic priority? We are looking for a proactive and collaborative individual who thrives on taking full ownership - from analysis to execution - and who knows when to act independently and when to bring key stakeholders into the process. Your role As part of our Learning & Development team within Group Human Resources, you will play a key role in shaping and evolving Saab's Learning Landscape. You will work closely with Group Strategy, internal competence owners in critical technology areas, and learning stakeholders across our Business Areas and Operational Companies to lead and drive learning initiatives in critical competence areas. In this role, you will also: * Consult with key stakeholders - including business leaders, technical competence owners, subject matter experts and external partners - to develop and design strategic learning solutions * Explore innovative approaches and apply learning technologies to design, deliver and scale comprehensive learning solutions. Curate content for the target audience, manage suppliers, develop learning pathways, programs, and campaigns to enhance the overall learning experience. * Leverage data and insights for strategic decision-making, to continuously improve offerings and support data-driven decision-making You will be part of a dedicated Learning & Development team that works cross-functionally to drive Saab's overall learning strategy. We are responsible for company-wide, learning and development guidelines and processes including strategic workforce planning. Learning & Development serves as a key interface towards competence owners, Business Areas and Operational Countries ensuring that our learning strategy is aligned with Saab's Strategic Business Plan. Your profile We are looking for someone with a strong drive, a holistic mindset, and the ability to take ownership of complex initiatives from start to finish. You know when to take action independently and when to involve key stakeholders. You are an excellent communicator, a natural networker, a team player and a strategic problem solver who knows how to deliver business value through learning. Required skills and experiences: * Extensive experience in learning performance consulting in large organisations * Excellent communication skills in both Swedish and English, written and spoken. * Strong collaboration, networking and stakeholder management skills * Self-leadership with the ability to drive initiatives independently * Proven ability to apply learning technologies and digital platforms to enhance learning Desired skills and experiences: * Leading learning transformation and change initiatives * Learning experience design and digital learning ecosystems (e.g. LXPs, LMS, authoring tools) * People Analytics and Metrics within L&D or other HR perspectives * Supplier management and procurement of learning services. * Leading learning initiatives in technology-intensive companies, preferably from Manufacturing, Production and / or Logistics. * Experience from industry and academy collaboration with a focus on learning. The position can be located either in Stockholm at Saab HQ, Linköping, Gothenburg or Malmö. This position requires that you pass a security vetting based on the current regulations around/of security protection. For positions requiring security clearance additional obligations on citizenship may apply. Kindly observe that this is an ongoing recruitment process and that the position might be filled before the closing date of the advertisement. You can send us your application in either Swedish or English. Contact person: Alexander Lindstrand, Head of Learning & Development, mobile: +46 73 4187855 What you will be a part of Behind our innovations stand the people who make them possible. Brave pioneers and curious minds. Everyday heroes and inventive troubleshooters. Those who share deep knowledge and those who explore sky-high. And everyone in between. ​ Joining us means making an impact together, contributing in our own unique ways. From crafting complex code and building impressive defence and security solutions to simply sharing a coffee with a colleague, every action counts. We encourage you to take on challenges, to create smart inventions and grow in our friendly and tech-savvy workspace. We have a solid mission to keep people and society safe. Saab is a leading defence and security company with an enduring mission, to help nations keep their people and society safe. Empowered by its 22,000 talented people, Saab constantly pushes the boundaries of technology to create a safer and more sustainable world. Saab designs, manufactures and maintains advanced systems in aeronautics, weapons, command and control, sensors and underwater systems. Saab is headquartered in Sweden. It has major operations all over the world and is part of the domestic defence capability of several nations. Read more about us here

1 juli 2025
Sista ansökan:
5 augusti 2025
Starta din säljkarriär hos Tryggsam – Vi söker dig med driv och nyfikenhet!
Tryggsam i Sverige AB
Telefonförsäljare m.fl.

Är du redo att ta första steget in i arbetslivet – eller kanske testa något nytt? Hos Tryggsam får du chansen att arbeta med viktiga säkerhetstjänster som hjälper människor skydda sin identitet och ekonomi. Vi söker nu fler positiva och målinriktade personer till vårt växande team! Vad innebär rollen?Som säljare hos oss kommer du att ringa utgående samtal till privatpersoner och presentera våra ID-skydds- och kreditbevakningstjänster. Du guidar kunden till ett tryggare liv och ser till att de får rätt lösning för sina behov. Teamet består av cirka 20 härliga kollegor som alltid stöttar och peppar varandra. Vi söker dig som:Du behöver inte ha jobbat med försäljning tidigare – vi lär dig allt du behöver kunna! Det vi däremot letar efter är någon som är: Nyfiken och vill utvecklas Motiverad av att nå mål och göra resultat Trygg i samtal och gillar att kommunicera Lagspelare med positiv energi Vad får du hos oss? En betald säljutbildning som ger dig verktygen du behöver Garantilön + generös provisionsmodell En stark sammanhållning i ett team som firar varandras framgångar Möjligheter att växa inom bolaget Låter det som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag – vi ser fram emot att höra från dig!

1 juli 2025
Sista ansökan:
17 december 2025