På Utbildningsförvaltningen i Järfälla kommun arbetar omkring 3 100 medarbetare i någon av våra 39 förskolor, 22 skolor, gymnasium, vuxenutbildning och central förvaltning. Vår verksamhet präglas av våra ledord: professionalitet, kollegialitet och utvecklingskraft. Med mod och kompetens driver vi verksamheten framåt, och vi värdesätter ömsesidig respekt och förståelse mellan kollegor. Tillsammans strävar vi efter att göra varandra bättre, för vi vet att när vi gemensamt utvecklas och ständigt förbättras, så tar vi Järfälla framåt. Tallbohovskolan är en skola för 450 elever med klasserna F-6. Skolorna är mångkulturella och många familjer är två- eller flerspråkiga. Inom organisationen finns också centrala grupper, anpassad grundskola och kommunal resursskola. ARBETSUPPGIFTER Du kommer att arbeta i våra centrala grupper, anpassad grundskola och kommunal resursskola samt i ordinarie klasser. Du kan komma att behöva stötta elever med omsorg, det kan innebära att hjälpa till vid toalettbesök, matsituationer, av- och påklädnad mm, beroende på vad eleven behöver hjälp med och behöver träna på. Vårt mål är alltid att göra eleven så självständig som möjligt. Vi har också elever med sjukdomar som t ex diabetes typ 1. Du måste samarbeta med kollegor, och med ett respektfullt förhållningssätt bidra till konstruktiva lösningar på uppkomna utmaningar. Du måste stötta elevens deltagande i skolarbetet och på fritids genom att kommunicera på det sätt som eleven behöver, och på så sätt göra dagen meningsfull och begriplig för eleven. Det kan vara genom att exempelvis tecken som stöd och bildstöd, och använder tydligt visuellt stöd för att hjälpa eleven att få struktur och tillräcklig förberedelse. Detta behövs hela dagen för vissa elever. Du behöver vara medveten om att elever behöver din guidning i både skolarbete och i sociala relationer, och det är ditt uppdrag att aktivt arbeta med att utveckla deras förmågor under hela dagen. Därför måste du vara lyhörd och närvarande, och beredd att tänka om ifall det som planerades inte kan genomföras. Du måste också hela tiden kommunicera med dina kollegor, så att verksamheten fungerar under dagen. Du ingår i ett arbetslag där du måste samverka med dina kollegor i hela verksamheten. Samverkarens/elevassistentens uppdrag under skoltid är att stötta eleverna i skolarbetet utifrån lärarens instruktioner och att på fritids ansvara för verksamheten. Samverkaren/elevassistenten är de som ansvarar för elevernas omsorg. Samtlig personal ansvarar för att hålla kontakt och bemöta vårdnadshavare på ett professionellt sätt. KVALIFIKATIONER Du är utbildad undersköterska och kan styrka det med intyg. Du talar, skriver och förstår flytande svenska. Du har erfarenhet av att arbeta som elevassistent. ÖVRIGT Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation, goda utvecklingsmöjligheter och arbetar efter visionen Järfälla för alla framåt. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på www.jarfalla.se/jobbaijarfalla Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Ett utdrag ur belastningsregistret krävs för arbete inom förskolor och skolor. Vi genomför begränsade bakgrundskontroller för slutkandidaterna vid detta anställningsförfarande. Bakgrundskontroller genomförs endast i den utsträckning det är relevant för den aktuella tjänsten. I de fall utdrag ur belastningsregistret är lagstadgat kommer du även behöva uppvisa ett sådant utdrag. För mer information om hur vi arbetar med bakgrundskontroller, se https://www.jarfalla.se/bakgrundskontroller
I Huddinge kommun arbetar vi för att skapa ett hållbart samhälle, där natur, teknik och god service samspelar. Huddinge är en stor Stockholmskommun med cirka 6 400 medarbetare och fler än 110 000 invånare. Hos oss känner du dig trygg, delaktig och stolt när vi med kraft gör skillnad, varje dag! Barn- och utbildningsförvaltningen jobbar på uppdrag av förskolenämnden och grundskolenämnden. Förvaltningen ansvarar för förskoleverksamhet, skolbarnomsorg, grundskola och anpassad grundskola. Vårt viktigaste uppdrag är att ge alla barn och elever i Huddinge möjlighet att utvecklas till sin fulla potential i en trygg utbildningsmiljö. Här spelar alla våra anställda en viktig roll i genomförandet. Om Östra rektorsområdet Östra rektorsområdet, där skolorna Sjötorpsskolan, Mörtviksskolan och Östra grundskolan ingår, söker nu en klasslärare. Vi är en kommunal verksamhet som utbildar morgondagens världsmedborgare och vi ligger i framkant i användandet av digitala lärmiljöer och genom ett entreprenöriellt förhållningssätt gör vi lärandet till något som är viktigt på riktigt. Läs gärna mer på våra hemsidor https://www.huddinge.se/mortviksskolan/ https://www.huddinge.se/sjotorpsskolan/ http://grundskolor.huddinge.se/ostragrundskolan Beskrivning av arbetsuppgifter Vi söker nu en lärare för åk 1-3 till rektorsområdet som tillsammans med arbetslaget kommer att bedriva och utveckla vår fina verksamhet. Du har flera ämneskollegor, men ingår även i ett arbetslag där ni tillsammans planerar och genomför ämnesövergripande undervisning. Att vara lärare och professionell pedagog i Huddinge kommun innebär att du har höga förväntningar och en tro på att alla elever kan nå framgång utifrån sina förutsättningar. Du skapar goda relationer, såväl med elever som med vårdnadshavare, byggda på förtroende och respekt. Du är medveten om din egen påverkan på elevernas lärande. Med utgångspunkt i elevernas resultat, forskning och beprövad erfarenhet, följer du upp undervisningens kvalitet, reflekterar och utvärderar i syfte att utveckla undervisningen. Du ger framåtsyftande återkoppling till eleverna med syfte till utveckling och stöttar elever i behov av särskilt stöd. Vi arbetar med kollegialt lärande vilket innebär att du samarbetar med kollegor för att utveckla dig själv och din undervisning samt skolans pedagogiska arbete. Kvalifikationer Det är ett krav att du är legitimerad grundskollärare med behörighet för årskurserna 1-3. Du är väl förtrogen med styrdokumenten och har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Du är flexibel och har god samarbetsförmåga, har lätt för att skapa goda relationer och samverka med elever, vårdnadshavare, arbetslaget, skolans elevhälsoteam samt skolledning. I ditt pedagogiska ledarskap är du en tydlig ledare och i klassrummet har du förmågan att skapa en arbetsmiljö som präglas av trygghet, förtroende och respekt. Med god didaktisk förmåga, goda ämneskunskaper, en tydlig struktur och med en varierad undervisning som är anpassad utifrån den enskilde eleven skapar du de bästa förutsättningarna för att våra elever ska uppnå kunskapskraven. Du ser dokumentation och bedömning av elevernas kunskapsutveckling som en självklar del i ditt arbete. Du har god förmåga för analys och reflektion och utvecklar ständigt din undervisning. Du ser dig själv som en självklar del för att skapa goda förutsättningar för elevernas lärande. För denna tjänst lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. Förmåner: https://www.huddinge.se/arbete-och-karriar/arbeta-i-huddinge-kommun/#Formaner (https://eur01.safelinks.protection.outlook.com/?url=https://www.huddinge.se/arbete-och-karriar/arbeta-i-huddinge-kommun/#Formaner&data=05|02|[email protected]|108d8bbe5ae14361204b08ddb4a80fc8|99e636650a0349a083ccd7c1668d2910|0|0|638865356102965343|Unknown|TWFpbGZsb3d8eyJFbXB0eU1hcGkiOnRydWUsIlYiOiIwLjAuMDAwMCIsIlAiOiJXaW4zMiIsIkFOIjoiTWFpbCIsIldUIjoyfQ==|0|||&sdata=y0nHlYpOIDY/CirR9K0QfXSDwSKAsRSoXlx2aT9gD2I=&reserved=0) Upplysningar: Petra Hamblad, Rektor: (mailto:)08-53535016
Since 2018, Voi has been on a mission to create safe, sustainable and reliable micromobility for everyone. Today we are the #1 e-scooter service in Europe, operating in 100+ cities with over 275+ MILLION rides to date. It has been an amazing journey and we have no intention of stopping now! To be able to reach our mission - we need great problem solvers onboard (yes, talking to all Backend Engineers out there). At Voi, you won’t just be working with the latest technology - you’ll shape the product we put out on the streets. You’ll have the opportunity to work with a wide range of engineering; from designing the vehicle, soldering the IoT hardware, creating the communication protocol, developing the tech foundation, innovating on the app and finally operating all this as a whole. YOUR MISSION AT VOI As a Senior Backend Engineer you’re a part of a cross functional team with highly skilled Mobile Engineers, UX Designers and Product professionals. You’ll play a key role in Voi’s continued growth and success. Your responsibility is to build features that engage and empower our users and drive the app experience forward. This will include: Build and design scalable and reliable backend for our various products Work closely with peer teams (data, mobile, IoT, design, ML, product), and business partners (marketing, repairing services, logistics) Large scale data processing to understand user behavior and help define new product features Be creative and drive new ideas regarding architecture, tools, products and languages WHAT YOU NEED TO EMBARK We use Golang, but there is no requirement for previous experience in that language. We believe that good engineers can switch and learn new languages and technologies. To have the best start with us at Voi, we believe you have: 3+ years of experience as a Senior Engineer building and designing scalable and reliable backend Good communication skills and see collaboration as a key to success Experience writing well-structured, testable, reliable, efficient and easily maintainable code Ability to communicate technical ideas clearly and effectively Used to work with cloud infrastructure (GCP, AWS or Azure) Experience in building systems with microservices architecture Experience of working in diverse and cross functional teams towards a common goal WHY VOI? Working at Voi is more than just a job; Our People Promise includes a personal Voiage where you will grow as a professional and be a part of a team and culture that builds something meaningful for society. In addition to this you’ll have the opportunity to: Join Europes #1 micromobility company Get “skin in the game” through our employee options program and be a part of building a world class organisation Work with inspiring, motivated and fun colleagues towards a common goal Join the micromobility-revolution and be a part of creating sustainable cities made for living, free from noise and pollution
Vi söker en diskare/ hjälpredare till kocken du måste ha lite erfarenhet kunna hjälpa kocken o förbereda tallrikar förätter/ efterätter. måste kunna göra plankstek Tider 15-23 vardagar helger 13-00!!
Som controller på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att vara med och bidra till framtidens infrastruktur. Controller - Förbifart Stockholm Arbetsuppgifter Som controller är du verksamhetens stöd och ledningens företrädare i styrningen av programmet Förbifart Stockholm och arbetar nära programmets kvalificerade controller samt övriga controllers. Programmet är en av våra största infrastruktursatsningar och en viktig pusselbit för att skapa en tillgängligare Stockholmsregion. Vägen binder samman norra och södra Stockholm och underlättar transporter både inom regionen och för dem som passerar. I rollen som controller besitter du betydande erfarenhet och kunskaper inom ekonomiområdet och kommer att arbeta med bland annat prognoser, ekonomisk uppföljning, bemyndiganderedovisning och bemanningsplaner. Det kommer innebära ett nära samarbete med våra ingående projekt, både med ekonomer och projektledare. Du kommer att vara placerad i Förbifart Stockholms projektkontor i Sundbyberg och ibland även arbeta ute på våra andra projektkontor. Övrig information Vill du ha en flexibel vardag med möjlighet att arbeta hemifrån? I den här rollen kan du jobba på distans upp till två dagar i veckan, efter överenskommelse med din chef och när arbetsuppgifterna tillåter det. För att undvika att du missar viktig information om din ansökan behöver du se till att hålla dig uppdaterad via "Min karriärsida"! Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss! Du kan med fördel även lägga till den mejladressen i dina mejlkontakter. I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet. Intervjuer är planerade att ske via Skype vecka 34. #LI-Hybrid Kvalifikationer Du är en trygg och samarbetsinriktad person som kommunicerar tydligt och anpassar ditt budskap efter mottagaren. I rollen samarbetar du med både ekonomifunktionen och våra projekt, vilket ställer höga krav på din förmåga att bygga relationer och arbeta effektivt tillsammans med andra. Du är strukturerad och har en förmåga att planera ditt arbete väl, hålla deadlines och slutföra det du påbörjat. Vidare är du analytisk och ser helheten i olika sammanhang, föreslår förändringar när det är relevant. Vi söker dig som; har högskoleutbildning inom ekonomi om minst 180 hp (120 p) alternativt annan utbildning tillsammans med erfarenhet som vi bedömer som likvärdig har flera års aktuell erfarenhet av redovisning, rapportering och ekonomistyrning har betydande aktuell erfarenhet av att arbeta i ekonomi- och rapporteringssystem har goda kunskaper i Officepaketet, särskilt i Excel kan uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift Det är meriterande om du; har arbetat i något eller några av systemen C7, CDI och Agresso/UNIT7 har erfarenhet av ekonomiarbete inom offentlig verksamhet Ansökan De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget. Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta ansvarig chef för rekryteringen så att din ansökan blir hanterad enligt särskilda rutiner. Rekryterande chef är på semester men finns tillgänglig via mail via: [email protected] Inom Stora projekt leder vi flera av Trafikverkets allra största investeringsprojekt. Vi arbetar med helheten - från planläggning och byggnation till färdig väg eller järnväg. Hela tiden med fokus på smarta lösningar och effektiv projektledning. Hos oss arbetar du med kollegor och olika intressenter, alla med sina kunskaper och erfarenheter, för att skapa hållbara transportlösningar. På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.
Om tjänsten Som interimchef till Skolverket kommer du att vara interim enhetschef för Skolverkets nya enhet för planering och styrning inom avdelningen för verksamhetsstöd. Enheten ansvarar för att driva och samordna myndighetens styrprocesser, planering, uppföljning, remisshantering och kontakt med bl.a. Utbildningsdepartementet. Rollen innefattar även verksamhetsutveckling, förändringsledning, uppbyggnad av enhetens arbetssätt samt ansvar för portföljkontoret och strategisk IT-utveckling. I din roll som interimchef kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära: - Leda den nyinrättade enheten för planering och styrning inom avdelningen för verksamhetsstöd - Driva och samordna arbetet med myndighetens styrprocesser för att säkerställa en sammanhållen intern styrning - Ansvara för planering och uppföljning av myndighetens verksamhet, inklusive hantering av remisser, beredning och samordning av ärenden - Samverka med verksledningskansliet och fungera som stöd i arbetet med generaldirektören - Ansvara för myndighetsövergripande verksamhetsutveckling samt hantera externa kontakter och kontakt med Utbildningsdepartementet - Bygga upp enhetens arbetsformer, strukturer och arbetssätt från grunden - Etablera goda samarbetsformer och relationer med myndighetens övriga chefer i styrningsfrågor - Leda förändringsarbete i syfte att utveckla en organisation som effektivt stödjer och samordnar intern styrning - Driva arbetet med portföljkontoret och utvecklingsportföljen, inklusive att ta fram strategiska beslutsunderlag och samordna objektledare Uppdragsperiod och omfattning: Tjänsten som interimchef är ett konsultuppdrag på heltid med start i mitten av augusti och beräknas pågå tom. 28 februari 2026 med möjlighet till förlängning upp till 12 månader. Tjänsten kommer huvudsakligen att vara på plats i Solna business park. Du förväntas att vara på plats på kontoret, evenutellt distansarbete tillåts upp till 50%. Krav för tjänsten: - Akademisk utbildning inom statsvetenskap, samhällsvetenskap, ekonomi, alternativt annan inriktning som Skolverket bedömer som likvärdig - Minst fem års chefserfarenhet med verksamhets-, personal- och budgetansvar inom offentlig sektor - Fem års aktuell erfarenhet av arbete med myndighetsstyrning, planering och uppföljning på statlig myndighet - Aktuell erfarenhet av förändringsledning och verksamhetsutveckling på myndighetsövergripande nivå - Erfarenhet av att med dokumenterat gott ledarskap arbeta med förändringsledning och omorganisationer på myndighet - God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska - Kunna komma in med ett referensuppdrag från liknande uppdrag, detta behöver vara slutfört/pågående under de senaste (3) åren och behöver vara utfört inom statlig sektor För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM samt om det varit en heltid eller en deltidsanställning. Om dig Vi söker dig som har god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta tillsammans med andra. Du är flexibel, serviceinriktad och har en stabil och mogen personlighet som bidrar till ett tryggt och professionellt arbetsklimat Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag är 2025-07-04. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Maja Nyström via [email protected] eller via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!
Vill du vara med och utveckla Sveriges mest högspecialiserade vård inom hörsel och balans? Hos oss på Sektion Hörsel och Balans arbetar du i en akademisk och tvärprofessionell miljö med hög kompetens, avancerad teknik och stora möjligheter till forskning, utbildning och utveckling. Du erbjuds en stimulerande roll i ett högspecialiserat och akademiskt sammanhang med nära samarbete i tvärprofessionella team möjlighet att bedriva egen kliniknära forskning samt delta i undervisning, utveckling och metodarbete en arbetsplats med stark koppling till Karolinska Institutet, där utbildning och forskning är integrerade delar av vardagen. Självklart får du också ta del av våra generella förmåner som Karolinska Universitetssjukhuset erbjuder dig. Om tjänsten Sektion Hörsel och Balans är en del av Medicinsk enhet Öron Näsa Hals Hörsel och Balans, vi finns främst i Huddinge, men har även verksamhet på Rosenlunds sjukhus. Vi har en bred och högspecialiserad verksamhet där vi utreder och behandlar hörsel- och balansrubbningar hos patienter i alla åldrar. Forskning och utbildning, med bland annat Karolinska Institutet som samarbetspartner, är en integrerad del av klinikens verksamhet. Vi söker dig som vill var med och utveckla den mest högspecialiserade vården i landet inom hörsel och balans och som vill delta i alla delar av Hörsel och balanssektionens verksamhet. Som Teknisk audiolog förväntas du medverka i undervisning, utveckling och forskning, samt bedriva eget forsknings- och utvecklingsarbete. Du kommer att arbeta i nära samarbete med bland annat läkare, audionomer, ingenjörer, specialpedagoger och logopeder. Möjlighet finns att bedriva egen kliniknära forskning och att handleda yngre forskare. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av: införa, anpassa, utvärdera och utveckla metoder för hörselutredning och teknisk hörselrehabilitering kvalitetssäkring av mätmetodik stöd för läkare och audionomer vid tolkning av mätresultat utbildningsansvar inom teknisk audiologi, internt och externt ansvarig för våra mätmetoder och metodutveckling eget patientarbete. Vi söker dig som är trygg, stabil och har självinsikt. Du ser relationer i sina rätta perspektiv, skiljer på det personliga och professionella samt förhåller dig på ett sätt som är anpassat till situationen leder, motiverar och förser andra med befogenheter som krävs för att effektivt nå gemensamma mål. Du samordnar grupper och blir en referenspunkt för andra samt besitter förmåga att skapa engagemang och delaktighet arbetar bra med komplexa frågor. Du analyserar och bryter ner problem i sina beståndsdelar och löser dem har god förståelse för hur personer tar till sig kunskap och människors olika förutsättningar samt anpassar ditt sätt att förmedla budskap till mottagaren. Kvalifikationer Krav: Civilingenjör Erfarenhet av Teknisk audiologi Meriterande: Disputation Egen pågående forskning Egna forskningsmedel Kännedom om audiologiska mätmetoder Erfarenhet av patientarbete Om rekryteringsprocessen Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. I samband med din ansökan behöver du bifoga CV. Istället för ett personligt brev ber vi dig besvara urvalsfrågor samt kort motivera varför du passar för rollen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Varmt välkommen med din ansökan - Tillsammans är vi Karolinska! Inför tillsättning av befattning som innefattar vård av barn och ungdom, kontrolleras den som erbjuds tjänsten mot misstanke- och belastningsregistret. https://www.karolinska.se/jobba-hos-oss/rekrytering-pa-karolinska/ Som anställd på Karolinska Universitetssjukhuset kan du komma att krigsplaceras. https://www.karolinska.se/jobba-hos-oss/var-arbetsplats/totalforsvarsplikt-allman-tjansteplikt-och-krigsplaceringar-pa-karolinska-universitetssjukhuset/ Om du är eller tidigare har varit anställd i Region Stockholm kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. För tillsvidaretjänster kan provanställning komma att tillämpas. Om Karolinska Universitetssjukhuset Vi på Karolinska Universitetssjukhuset är stolta över att vi är ett av världens främsta universitetssjukhus. Förutom vårt särskilda ansvar för den högspecialiserade vården i Stockholmsregionen är huvuduppdraget att tillsammans med Karolinska Institutet utbilda framtidens vårdanställda och bedriva världsledande forskning samtidigt som vi fortsätter vårt arbete med att utveckla vården för patientens bästa. Vi arbetar inom en rad olika områden och professioner. Vår vision - Vi ska bota och lindra imorgon det ingen kan bota och lindra idag. Läs gärna mer om oss på https://www.karolinska.se/ och följ oss på sociala medier! Tema Akut och Reparativ Medicin Tema Akut och Reparativ Medicin består av sex medicinska enheter (Akut, Trauma/akutkirurgi och ortopedi, Plastikkirurgi och kraniofaciala sjukdomar, Öron näsa, hals Hörsel och balans samt Transplantation). https://www.karolinska.se/vard/tema/tema-akut-och-reparativ-medicin/ Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb
God Assistans bedriver personlig assistans för kunder över hela Sverige. Vi är ett företag med stort hjärta och hög kompetens som brinner för det vi gör och har lång erfarenhet inom assistans. Att värna om våra medarbetare och förenkla tillvaron för våra kunder är kärnan i vår verksamhet som kännetecknas av personligt bemötande, hög tillgänglighet och snabb service. Läs gärna mer om oss på vår hemsida: www.godassistans.se Nu söker vi personliga assistenter till vår 27-åriga kille med muskeldystrofi. Du kommer att vara kundens förlängda arm och hjälpa honom med allt i hans vardag. Vem söker vi? Vi söker en lugn, lyhörd person som trivs bra i en arbetsmiljö där tempot är lågt. Du som söker ska kunna tala och förstå svenska flytande. Du får gärna ha erfarenhet av att jobba som personlig assistent, vaken natt och att du kan hantera lyft. Krav är att du skall vara rökfri och inte han ågon djurallergi. Det finns inget krav på körkort men det kan vara bra att ha för att ta sig till arbetsplatsen. Arbetstider Du kommer att jobba på ett vaken natt schema ca: 70%. Rullnde schema som innehåller varannan helg. Referenser Förbered gärna minst två referenser. Övrigt: God assistans månar om sina assistenter, har kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag på upp till 4000:- /år. I enlighet med God Assistans Policy tar vi in belastningsutdrag från ALLA anställda. Vi kommer vilja se kopia på pass (SV) eller uppehållskort (EU) eller uppehålls-och arbetstillstånd/LMA-kort (utanför EU) Du beställer själv registerutdraget (enligt God Assistans policy kräver vi belastningsutdraget för arbete på HVB-hem då den visar mer information än LSS) från polisens hemsida, blankett finner du här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/hvb-hem/
På Bonzi arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? Om tjänsten Vi på Bonzi söker nya kollegor som vill arbeta som personlig assistent hos vår kund som bor i Farsta. Kundens anhöriga föredrar kvinnliga assistenter Arbetsuppgifter: Hjälpa till med de dagliga rutinerna Assistera vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider Din arbetsplats är där kund befinner sig Social samvaro Tjänsten innebär arbetspass förlagda enligt följande arbetstider: Kl. 16.30- 20.00 Tisdagar och Torsdagar KL 06.30-07.30 Varierande arbetstider under helg Om kunden Kunden är en tjej i 15 -års åldern. Kunden behöver din hjälp som assistent i sin vardag på grund av sin intellektuella funktionsvariation. Hennes intressen är att dansa, bygga lego, promenera, baka och pyssla. Förflyttningar sker självständigt med stöd och handräckning från assistenten, du bör även vara van med att hantera rullstol. Som assistent behöver du kunna lätt läsa av situationer och ligga steget före då vår kund kan vara utåtagerande. Är du den vi söker: Vi och vår kund tror att du som söker denna tjänst är en person som tycker om att arbeta med människor och som kan se till andra människors behov. Som person är du empatisk, socialt lyhörd, lösningsfokuserad, du har lätt att läsa av situationer och har en lugn trygg personlighet. Som personlig assistent får du en unik möjlighet att hjälpa andra att få en smidigare och mer meningsfull vardag. Meriterande: Yrkesmässig erfarenhet av arbete som personlig assistent eller inom vård och omsorg Yrkesmässig erfarenhet av kundens funktionsvariation Yrkesmässig erfarenhet av epilepsi Tidigare arbetat med LAB (lågaffektivt bemötande) Kunna teckenspråk Kan arbeta morgonpassen mellan 06.30-07.30 Krav: Rökfri Ej allergisk mot pälsdjur Flytande svenska i tal och skrift Omfattning: 1 tjänst deltid Tillträde: I slutet av augusti 2025. Intervjuer sker löpande och kan komma tillsättas innan sista ansökningsdatum Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal Om rekryteringsprocessen: Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia . För dig med anställningsstöd: Bonzi är ett inkluderande företag.Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen . Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Att tänka på inför din ansökan: En förutsättning för att påbörja en anställning hos på Bonzi är att du som söker kan uppvisa giltig ID -handling och lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent ,ledsagare eller avlösare måste du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med Bank-ID genom via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ Om oss: Bonzi är ett företag som administrerar personlig assistans, ledsagar- och avlösarservice. Vårt kontor finns i Skarpnäck.
Northmill Bank är en svensk utmanarbank som är dedikerad till att revolutionera sättet vi hanterar och skyddar vår ekonomi. Vi skapar en annorlunda bankupplevelse, digital yet personal. Northmill Bank grundades år 2006 och har vuxit till över 200 anställda i 3 länder, 3 500 handlare och 600 000 användare. Vi använder den senaste tekniken för att utveckla säkra, smarta och användarvänliga produkter för våra kunder. Det är våra privat- och företagskunder som är anledningen till varför vi gör det vi gör. Vi är ett 100% molnbaserat produktföretag där teknologi är drivkraften för att skapa smartare bankprodukter. Ta chansen att vara en del av oss och vår resa! Om rollen Northmill bank söker nu en Underwriting Specialist till vår B2B Credit & Onboarding-team. I denna roll kommer du att hantera förfrågningar från våra företagskunder gällande produkterna lån, kortinlösenavtal, fakturabetalningar, Swish samt transaktions- och sparkonto förfrågningar. Arbetet omfattar onboarding, risk- och säkerhetsbedömning samt nyupplägg av produkter för B2B kunderna. Vi söker dig som är analytisk, har god social kompetens, gillar kundkontakt via telefon samt videomöten. Periodvis är inflödet av förfrågningar högt vilket ställer krav på god förmåga att strukturera och prioritera ditt dagliga arbete. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar att: Bedöma förfrågningar om företagskredit samt förfrågningar om kortinlösen/fakturatjänster och övriga produkter på B2B-sidan ur ett riskperspektiv. Daglig kundkontakt via videomöten/telefon och e-post. Inhämta kompletteringar i de fall det krävs samt administrera dessa. Utföra screening på samtliga förfrågningar. Lämna besked till kund efter behandlad ansökan samt administrera nyupplägg av produkter vid godkänd ansökan. Följa upp och kontrollera att kunden uppfyller krav ställda vid onbording. Vara behjälplig med diverse enskilda kundärenden. Din bakgrund I rollen som Underwriting Specialist är du kunnig inom, och behjälplig med, alla våra B2B produkter. Arbetet omfattar till viss del samarbete och dialog med olika stakeholders i banken. Du har en stark analytisk förmåga, hög stresströskel och ett affärsmässigt sinne. Du arbetar strukturerat och har förmågan att planera ditt dagliga arbete målmedvetet. Vi tror även att du är duktig kommunikativt och har lätt att få fram ditt budskap. Minst några års erfarenhet av kreditriskbedömning av företagskunder. Arbetslivserfarenhet som Kredithandläggare/kreditriskanalytiker mot företag från bank är starkt meriterande. Relevant utbildning inom ekonomi eller juridik alt. motsvarande erfarenhet. Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska, både i tal och skrift. Vi erbjuder Fantastiskt kontor på bästa läget i Stockholm med härliga ytor och vyer. Ett självständigt arbete med möjlighet att påverka. Stora utvecklingsmöjligheter. Stöd för sportaktiviteter (5 000 kr i friskvårdsbidrag). Livförsäkring. Frukost och frukt på kontoret varje dag samt helig fika på fredagar. Konferens utomlands vartannat år. Regelbundna AW:s på fredagar och firade framgångar på kontoret. Fun Facts Vårt kontor blev utsett till Stockholms snyggaste kontor 2020. Ta ett gympass två minuter bort eller en joggingrunda i stan. Konferens utomlands vartannat år samt härliga “Northchill”-afterworks under året. Ansök idag och bli en del av Northmill!
Välj ett jobb för att visa detaljer