Studiehandledare i hebreiska 5%, Solna stad
Solna kommun
Grundskollärare

Solna stad söker nu studiehandledare i hebreiska. Vill du ha ett meningsfullt och utvecklande jobb? Varmt välkommen med din ansökan! Vad innebär arbetet? Uppdraget gäller studiehandledning på kommunal grundskola i Solna. I ditt arbete ingår planering, genomförande och efterarbete av den undervisning du genomför utifrån läroplanen. Du ingår i ett pedagogiskt arbetslag tillsammans med andra modersmålslärare. Hos oss arbetar vi för att alla elever ska nå sin fulla potential! Vi deltar även i nätverk över hela länet för att utveckla undervisningen, med eleven i fokus.  Du kommer vara studiehandledare på 5%. Vem söker vi efter? - Du ska kunna tala hebreiska. - Erfarenhet som studiehandledare är meriterande. - Du behöver ha goda kunskaper i svenska språket (minst SAS 2) eftersom arbetet bland annat innebär dagliga kontakter med svensktalande kollegor, pedagogisk dokumentation och administrationsarbete på svenska. Som studiehandledare hos oss har du god förståelse för hur elever tar till sig kunskap och människors olika förutsättningar, du kommunicerar på ett tydligt sätt och säkerställer att ditt budskap når fram, du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Vidare gör du korrekta avvägningar och prioriteringar och arbetar bra med andra människor. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar. Vårt erbjudande Om du är rätt person för oss så kommer du få utvecklas tillsammans med dina kollegor! Här får du ta plats med all din kreativitet och nyfikenhet. Du kommer få en massa trevliga kollegor och garanterat ha roligt på jobbet!  Mer information och ansökan Tjänsten är en tidsbegränsad anställning till 11 juni 2026 på 5%, med tillträde 19 augusti 2025 eller enligt överenskommelse. Om beställd tid för studiehandledning ändras kan tjänsten avslutas i förtid. Välkommen att skicka in din ansökan med CV senast den 27/7-2025.  Urvalsarbetet kan komma att ske löpande.  OBS! Om du inte har ett aktuellt utdrag ur belastningsregistret rekommenderar vi att du beställer ett sådant så snart som möjligt då vi behöver se detta innan du kan börja din anställning inom skolan. I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom. Barn- och utbildningsförvaltningen svarar för omsorg och utbildning av barn och ungdomar. I verksamheten ingår förskola och öppna förskolan, fritidshem, grundskola, gymnasium, anpassad skola och anpassad gymnasieskola. Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.

30 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Svetsare
Ikett Personalpartner AB
Svetsare och gasskärare

Om tjänsten Nu söker vi duktiga svetsare till en av våra kunder i nedre Stockholm! Bor du på annan ort står vi för boende och traktamente. Dina arbetsuppgifter kommer innebära svetsning i MIG/MAG och montagearbete av broar utifrån ritning. Du kommer att jobba resande ute på projekt, vi ser därför att du som söker är flexibel och med tidigare erfarenhet av svetsning. Har du licens är detta meriterande. Karv: -Erfarenhet av MIG/MAG -Ritningsläsning -Körkort B Start: Efter semestern. Arbetstider: Förekommer både natt, kväll och dagtid beroende på projekt. Din profil Som person vill vi att du är ansvarstagande, målinriktad, flexibel, positiv, ordningsam och har en god samarbetsförmåga eftersom arbetet sker ute på våra kundföretag. Vi arbetar löpande med inkomna ansökningar och kontaktar endast de som motsvarar ansökningskraven. Välkommen med din ansökan idag! Om Ikett Personalpartner AB Ikett Personalpartner AB är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering av kvalificerad kollektivpersonal och tjänstemän. Främst inom yrkesområdena industri, el, bygg och administration. Som konsult hos Ikett har du möjligheten att söka lokala arbeten och researbeten i Sverige samt Norge. Vi arbetar kontinuerligt för att du och kunden ska trivas så bra som möjligt med varandra och för att era önskemål ska tillgodoses. Ikett är medlem i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Ikett är certifierat enligt ISO 9001. Målet med vårt arbete är nöjda kunder och skickliga medarbetare som trivs. Detta vill vi uppnå genom kvalitet, kompetens och effektivitet. För mer information och nyheter, följ oss gärna på: Facebook: www.facebook.com/ikettpersonalpartner LinkedIn: www.linkedin.com/company/ikett-personalpartner-ab-as

30 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Sales Advisor Farsta Centrum (10 h/v)
Rituals Cosmetics Sweden AB
Marknads- och försäljningsassistenter

Om rollen Som Rituals nya butikssäljare brinner du för kundupplevelse och teamwork. Varje Rituals-kund är unik. Med dina färdigheter och kunskap guidar du varje kund till rätt produkter för att möta deras behov. Utöver detta ansvarar du för att: Ha ett nära samarbete med dina kollegor för att nå dina och butikens mål. Ta kontakt med kunderna och leverera en kundupplevelse som är Best in Class. Hålla butiken ren och prydlig enligt företagets standard, så att produkterna alltid presenteras enligt Rituals riktlinjer för visuell merchandising. Följa säkerhetsrutinerna i butiken. I gengäld får du möjlighet att växa med oss utveckla dina kunskaper och färdigheter inom detaljhandeln genom våra globala utbildningsprogram där du lär dig mer om vårt produktsortiment och vår säljteknik. Kravspecifikation I butiken jobbar du tillsammans med passionerade och entusiastiska kollegor som verkligen jobbar med Heart & Soul. Precis som du brinner de för att skapa en magisk kundupplevelse. Du är one of a kind eftersom du har förmågan att få genuin kontakt med kunder och få dem att känna sig som hemma i våra butiker. Som Rituals butikssäljare är du även professionell och är en ambassadör för vårt varumärke. Du har även: Relevant erfarenhet från en liknande tjänst inom detaljhandel, kundservice eller vård och omsorg. Resultatdrivet tänk och är en lagspelare. Förmåga att ta beslut och lösa problem. Öga för detaljer, är organiserad och strukturerad. Mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska. Du är 18 år eller äldre. Ytterligare information Är du intresserad? Vi erbjuder en tjänst på 10 tim/vecka. Startdatum: Juli Vi strävar efter att bli det snabbast växande företaget inom well-being och bryr oss om dig lika mycket som vi bryr oss om miljön. Bli en del av vår resa och sök tjänsten idag, vi går igenom ansökningar och håller intervjuer löpande. Om du har frågor är du välkommen att höra av dig till vårt rekryteringsteam [email protected]. Stort lycka till i rekryteringsprocessen! I enlighet med GDPR accepterar Rituals endast ansökningar via vår karriärhemsida!

30 juni 2025
Sista ansökan:
30 juli 2025
Byggledare offentlig belysning
Centio Consulting Group AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Vi söker en byggledare med erfarenhet inom offentlig belysningsprojekt till mångårigt uppdrag i Stockholm.  Detta är ett konsultuppdrag.  Tjänsten är på deltid, med en varierade beläggningsgrad.  Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga. Uppdraget Uppdragets omfattning: • Omfattar i huvudsak uppföljning och kontroll av belysningsentreprenader i befintlig och ny gatumiljö. • Protokollföra byggmöten och följa upp att beställd kvalitet levereras av entreprenören. • Bevakning av att utförande entreprenader följer kontraktshandlingarna. • Teknisk rådgivning och granskning av förfrågningsunderlag före utskick kan förekomma samt sammanställande av förfrågningsunderlag och kalkylprissättningar av MB. • Granskning av fakturaunderlag från entreprenörer. Arbetsuppgifter: Byggledaren är direkt underställd projektledaren för projektet och ska leda och ansvara för byggledning av entreprenaden. Generella arbetsuppgifter för byggledaren är bland annat: Granskning av handlingar: Granska projekterade handlingar och vara med på möte med projektör och beställare då projektör går igenom projektet. Granskning av handlingar görs utefter avisering från beställare. Projektplattform: Hämta handlingar, ladda upp handlingar. Startmöten: Vara med på startmöte med markentreprenör och el entreprenör inför byggskede. Försyn: Delta och eventuellt vara sammankallande samt upprätta försynsprotokoll Inmätning: Registrera projekt i inmätningskonsultens ärendehanteringssystem Geocenter. Tillse att handlingar för projekt läggs in i Geocenter. Bevaka att projekt blir inmätta. Material: Byggledare ska vid anmodan från beställare kunna vara el-entreprenör behjälplig vid materialbeställningar i projekt. Byggledare ska vid anmodan från beställare kunna beställa material. Byggledare ska vid projektavslut vara entreprenör behjälplig med retur till avropslager. Bevaka avropslista och stämma av den i dialog med el-entreprenör Arbetsmiljö: Bevaka att objektspecifik arbetsmiljöplan eller riskanalys finns upprättad. Byggledaren delger el-entreprenörens risker till markentreprenören. Byggmöten: Delta på beställares byggmöten. Vid behov även kunna föra protokoll. DpPower anläggningsregister: Inför projektstart kontrollera att förändringsset är skickat till driftledare för aktuellt driftområde. Kontrollera att driftsatta anläggningsdelar är postas och driftsätts i DpPower. Stickkontroller ska göras under projektets gång. Kontrollera att allt är postat inför slutbesiktning. Kontrollera att driftledning är underrättad gällande förändringar i belysningsnätet. Arbetstillstånd: Följa upp fortlöpande i projekt att arbetstillstånd är inhämtat från driftentreprenör. Förbesiktning: Delta vid förbesiktningar, utföra försyner i projekt vid behov. Slutbesiktning EL: Delta vid slutbesiktning el. Vid behov kunna utföra besiktningar. Delge besiktningsman mark protokoll från besiktningar el. Slutbesiktning MARK: Vid behov deltaga vid markbesiktningar Fakturakontroller: Efter att entreprenör levererat fakturaunderlag eller uppmätningsprotokoll för godkännande ska svar ske inom 5 arbetsdagar. Entreprenörens fakturaunderlag ska signeras med namn och datum vid godkännande. Godkända fakturaunderlag ska skickas till el-entreprenör samt läggas upp i projektmapp på Byggnet. TN-C: Bevaka om omkoppling från TN-S till TN-C ska utföras i befintligt nät i projekt. Sidoentreprenad: Verka för att entreprenörer i projekt samordnar sig sinsemellan. Markentreprenad: Instruera markentreprenör om fundamentsättning och hur kanalisationen ska utföras. Kontrollera om registrering finns hos Elsäkerhetsverket Skyltar: Bevaka att befintliga skyltar som tagits ned under byggskedet sätts upp igen. Växtlighet: Bevaka ev beskärning av träd och buskar Krav (OBS, obligatoriska) • Konsult ska ha genomgått Stockholm stads utbildning "Trafikanordningar och markarbeten i offentlig mark "Kursintyget får inte vara äldre än fem (5) år. Utgången kursintyg eller ej genomförd utbildning medför att anbudet kan komma att förkastas. • Genomgått utbildning i ESA (Elsäkerhetsanvisningarna) • Ska ha jobbat som byggledare för elanläggningar i minst 5 år • Ska behärska svenska flytande i tal och skrift. • Ha erfarenhet av att ha jobbat med belysningsnät i offentlig miljö. • Ha erfarenhet och kunskap om AB04. • Kompetens och erfarenhet av att organisera, samordna och följa upp belysningsentreprenader. Om oss Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt. Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov. Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet. För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst. Läs gärna mer om oss på centio.se. Vänligen skicka ditt CV på svenska.  Vi ser fram emot din ansökan!

30 juni 2025
Sista ansökan:
18 september 2025
Studiehandledare i marathi 5%, Solna stad
Solna kommun
Grundskollärare

Solna stad söker nu studiehandledare i marathi. Vill du ha ett meningsfullt och utvecklande jobb? Varmt välkommen med din ansökan! Vad innebär arbetet? Uppdraget gäller studiehandledning på kommunal grundskola i Solna. I ditt arbete ingår planering, genomförande och efterarbete av den undervisning du genomför utifrån läroplanen. Du ingår i ett pedagogiskt arbetslag tillsammans med andra modersmålslärare. Hos oss arbetar vi för att alla elever ska nå sin fulla potential! Vi deltar även i nätverk över hela länet för att utveckla undervisningen, med eleven i fokus.  Du kommer vara studiehandledare på 5%. Vem söker vi efter? - Du ska kunna tala marathi. - Erfarenhet som studiehandledare är meriterande. - Du behöver ha goda kunskaper i svenska språket (minst SAS 2) eftersom arbetet bland annat innebär dagliga kontakter med svensktalande kollegor, pedagogisk dokumentation och administrationsarbete på svenska. Som studiehandledare hos oss har du god förståelse för hur elever tar till sig kunskap och människors olika förutsättningar, du kommunicerar på ett tydligt sätt och säkerställer att ditt budskap når fram, du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Vidare gör du korrekta avvägningar och prioriteringar och arbetar bra med andra människor. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar. Vårt erbjudande Om du är rätt person för oss så kommer du få utvecklas tillsammans med dina kollegor! Här får du ta plats med all din kreativitet och nyfikenhet. Du kommer få en massa trevliga kollegor och garanterat ha roligt på jobbet!  Mer information och ansökan Tjänsten är en tidsbegränsad anställning till 11 juni 2026 på 5%, med tillträde 19 augusti 2025 eller enligt överenskommelse. Om beställd tid för studiehandledning ändras kan tjänsten avslutas i förtid. Välkommen att skicka in din ansökan med CV senast den 27/7-2025.  Urvalsarbetet kan komma att ske löpande.  OBS! Om du inte har ett aktuellt utdrag ur belastningsregistret rekommenderar vi att du beställer ett sådant så snart som möjligt då vi behöver se detta innan du kan börja din anställning inom skolan. I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom. Barn- och utbildningsförvaltningen svarar för omsorg och utbildning av barn och ungdomar. I verksamheten ingår förskola och öppna förskolan, fritidshem, grundskola, gymnasium, anpassad skola och anpassad gymnasieskola. Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.

30 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Studiehandledare i mandinka 5%, Solna stad
Solna kommun
Grundskollärare

Solna stad söker nu studiehandledare i mandinka. Vill du ha ett meningsfullt och utvecklande jobb? Varmt välkommen med din ansökan! Vad innebär arbetet? Uppdraget gäller studiehandledning på kommunal grundskola i Solna. I ditt arbete ingår planering, genomförande och efterarbete av den undervisning du genomför utifrån läroplanen. Du ingår i ett pedagogiskt arbetslag tillsammans med andra modersmålslärare. Hos oss arbetar vi för att alla elever ska nå sin fulla potential! Vi deltar även i nätverk över hela länet för att utveckla undervisningen, med eleven i fokus.  Du kommer vara studiehandledare på 5%. Vem söker vi efter? - Du ska kunna tala mandinka. - Erfarenhet som studiehandledare är meriterande. - Du behöver ha goda kunskaper i svenska språket (minst SAS 2) eftersom arbetet bland annat innebär dagliga kontakter med svensktalande kollegor, pedagogisk dokumentation och administrationsarbete på svenska. Som studiehandledare hos oss har du god förståelse för hur elever tar till sig kunskap och människors olika förutsättningar, du kommunicerar på ett tydligt sätt och säkerställer att ditt budskap når fram, du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Vidare gör du korrekta avvägningar och prioriteringar och arbetar bra med andra människor. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar. Vårt erbjudande Om du är rätt person för oss så kommer du få utvecklas tillsammans med dina kollegor! Här får du ta plats med all din kreativitet och nyfikenhet. Du kommer få en massa trevliga kollegor och garanterat ha roligt på jobbet!  Mer information och ansökan Tjänsten är en tidsbegränsad anställning till 11 juni 2026 på 5%, med tillträde 19 augusti 2025 eller enligt överenskommelse. Om beställd tid för studiehandledning ändras kan tjänsten avslutas i förtid. Välkommen att skicka in din ansökan med CV senast den 27/7-2025.  Urvalsarbetet kan komma att ske löpande.  OBS! Om du inte har ett aktuellt utdrag ur belastningsregistret rekommenderar vi att du beställer ett sådant så snart som möjligt då vi behöver se detta innan du kan börja din anställning inom skolan  I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom. Barn- och utbildningsförvaltningen svarar för omsorg och utbildning av barn och ungdomar. I verksamheten ingår förskola och öppna förskolan, fritidshem, grundskola, gymnasium, anpassad skola och anpassad gymnasieskola. Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.

30 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Senior Product Marketing Manager
Brite AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Are you a strategic storyteller ready to shape the future of payments? At Brite, Product Marketing exists to bridge the gap between our innovative open banking solutions and the market. We're looking for a strategic leader to translate our technical capabilities into meaningful customer value, drive product adoption, and accelerate our growth across Europe. If you thrive on turning complex technology into compelling stories and aligning cross-functional teams around a common vision, this is your opportunity! Your role at Brite As our Senior Product Marketing Manager, you will be the connective tissue between our Product, Sales, and Marketing teams. You will own the product narrative and go-to-market strategy, ensuring that our value proposition is clear, consistent, and compelling across all channels. Your work will directly impact our commercial success by empowering our teams to win. Your key responsibilities will include: Driving Sales Enablement by developing training programs, battle cards, and high-quality sales collateral (case studies, one-pagers). Owning and defining our Value Proposition by researching customer pain points and creating segment-specific frameworks. Mastering our Messaging & Positioning to clearly differentiate Brite from competitors across all customer touchpoints. Perfecting our Product Demos by creating tailored scripts and training the sales team on effective delivery. What we are looking for 5+ years of experience in a B2B product marketing role or demonstrable experience in similar roles, ideally from the fintech, payments, or SaaS industry. A proven ability to translate complex technical concepts into clear, compelling benefits and value propositions for customers. Demonstrable experience in developing go-to-market strategies and launching new products in multiple markets. Excellent communication and collaboration skills, with a talent for aligning cross-functional teams and influencing stakeholders. A strategic and data-informed mindset, with experience using metrics to measure the impact of your work. Meritorious Experience with Account-to-Account (A2A) payments or Open Banking solutions. Fluency in additional European languages (e.g., German, French, Spanish). Experience working in a high-growth, scale-up environment. Why Brite? Make an impact – Be part of a fintech innovator redefining payments across Europe.  Stockholm-based – Join our HQ in the heart of Stockholm, with a hybrid model and flexible hours.  Career growth – Access continuous learning programs (Coursera, Google Cloud Skills Boost) and internal mobility opportunities. Great culture – A dynamic, supportive team with regular events, breakfasts, and after-works. Enjoy free coffee, fruit, and snacks! Comprehensive benefits – Pension, private medical insurance, and a generous wellness allowance.  International environment – Work with a diverse, talented team across multiple European hubs. About Brite Founded in 2019, Brite Payments is a leading A2A (account-to-account) payments provider powered by open banking technology. With offices in Stockholm, Malaga, Malta, and London, we’re growing fast – over 170+ professionals are shaping the future of instant payments. Ready to make an impact? Apply now and help us build the future of European payments.

30 juni 2025
Sista ansökan:
17 december 2025
Modersmålslärare meänkieli 5%, Solna stad
Solna kommun
Grundskollärare

Solna stad söker nu dig som vill jobba som modersmålslärare i meänkieli. Vill du ha ett meningsfullt och utvecklande jobb? Varmt välkommen med din ansökan! Vad innebär arbetet? Uppdraget gäller modersmålsundervisning på kommunal grundskola i Solna. I ditt arbete ingår planering, genomförande och efterarbete av den undervisning du genomför utifrån läroplanen. Du ingår i ett pedagogiskt arbetslag tillsammans med andra modersmålslärare. Hos oss arbetar vi för att alla elever ska nå sin fulla potential! Vi deltar även i nätverk över hela länet för att utveckla undervisningen, med eleven i fokus.  Tjänsten är som modersmålslärare i meänkieli på 5%.  Vårt erbjudande - Trygg anställning med goda anställningsvillkor och individuell lönesättning. - Ett meningsfullt arbete där du bidrar till elevers lärande. - Gott kollegialt samarbete och kunskapsutbyte där du får växa i din yrkesroll. - Friskvårdsbidrag samt andra rabatter och erbjudanden. Läs gärna mer om Solna stad som arbetsgivare https://www.solna.se/jobba-hos-oss/solna-stad-som-arbetsgivare Vem söker vi? Du ska - prata flytande meänkieli - gärna vara utbildad lärare - gärna ha erfarenhet av att arbeta som modersmålslärare - ha goda kunskaper i svenska språket. Minst SAS 2 är krav eftersom arbetet innebär daglig kontakt med svensktalande kollegor, dokumentation och administrationsarbete. Som lärare hos oss har du god förståelse för hur flerspråkiga elever tar till sig kunskap utifrån olika förutsättningar. Det är viktigt att du kommunicerar på ett tydligt sätt och säkerställer att ditt budskap når fram. Du planerar och organiserar ditt arbete på ett effektivt sätt och arbetar bra med andra människor. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och har eleverna i fokus.  Mer information och ansökan Tjänsten är en tidsbegränsad anställning till 11 juni 2026 på 5% med tillträde 19 augusti 2025 eller enligt överenskommelse.  Varmt välkommen att skicka in din ansökan med CV senast den 27/7-2025.   OBS! Om du inte har ett aktuellt utdrag ur belastningsregistret rekommenderar vi att du beställer ett sådant så snart som möjligt då vi behöver se detta innan du kan börja din anställning inom skolan. I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom. Barn- och utbildningsförvaltningen svarar för omsorg och utbildning av barn och ungdomar. I verksamheten ingår förskola och öppna förskolan, fritidshem, grundskola, gymnasium, anpassad skola och anpassad gymnasieskola. Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.

30 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Modersmålslärare tamil 15%, Solna stad
Solna kommun
Grundskollärare

Solna stad söker nu dig som vill jobba som modersmålslärare i tamil. Vill du ha ett meningsfullt och utvecklande jobb? Varmt välkommen med din ansökan! Vad innebär arbetet? Uppdraget gäller modersmålsundervisning på kommunal grundskola i Solna. I ditt arbete ingår planering, genomförande och efterarbete av den undervisning du genomför utifrån läroplanen. Du ingår i ett pedagogiskt arbetslag tillsammans med andra modersmålslärare. Hos oss arbetar vi för att alla elever ska nå sin fulla potential! Vi deltar även i nätverk över hela länet för att utveckla undervisningen, med eleven i fokus.  Tjänsten är som modersmålslärare i tamil på 15%.  Vårt erbjudande - Trygg anställning med goda anställningsvillkor och individuell lönesättning. - Ett meningsfullt arbete där du bidrar till elevers lärande. - Gott kollegialt samarbete och kunskapsutbyte där du får växa i din yrkesroll. - Friskvårdsbidrag samt andra rabatter och erbjudanden. Läs gärna mer om Solna stad som arbetsgivare https://www.solna.se/jobba-hos-oss/solna-stad-som-arbetsgivare Vem söker vi? Du ska - prata flytande tamil - gärna vara utbildad lärare - gärna ha erfarenhet av att arbeta som modersmålslärare Du ska även ha goda kunskaper i svenska språket. Minst SAS 2 är krav eftersom arbetet innebär daglig kontakt med svensktalande kollegor, dokumentation och administrationsarbete. Som lärare hos oss har du god förståelse för hur flerspråkiga elever tar till sig kunskap utifrån olika förutsättningar. Det är viktigt att du kommunicerar på ett tydligt sätt och säkerställer att ditt budskap når fram. Du planerar och organiserar ditt arbete på ett effektivt sätt och arbetar bra med andra människor. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och har eleverna i fokus.  Mer information och ansökan Tjänsten är en tidsbegränsad anställning till 11 juni 2026 på 15% med tillträde 19 augusti 2025 eller enligt överenskommelse.  Varmt välkommen att skicka in din ansökan med CV senast söndag den 27/7-2025.  Urvalsarbetet kan komma att ske löpande.  OBS! Om du inte har ett aktuellt utdrag ur belastningsregistret rekommenderar vi att du beställer ett sådant så snart som möjligt då vi behöver se detta innan du kan börja din anställning inom skolan. I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom. Barn- och utbildningsförvaltningen svarar för omsorg och utbildning av barn och ungdomar. I verksamheten ingår förskola och öppna förskolan, fritidshem, grundskola, gymnasium, anpassad skola och anpassad gymnasieskola. Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.

30 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Butikschef Ohlssons Tyger Stockholm, Sveavägen
Ohlssons Tyger & Stuvar AB
Chefer inom handel

Vi söker nu en engagerad och resultatinriktad butikschef till vår tygaffär på Sveavägen 20 i Stockholm. I rollen ansvarar du för att leda och utveckla ett team på elva ordinarie medarbetare och säkerställa att butiken fortsätter att leverera goda resultat och hög kundnöjdhet. OM BUTIKEN Butiken på Sveavägen 20 är en av våra tolv butiker i Sverige och utgör ett viktigt nav i vår verksamhet. Här erbjuds ett omfattande och uppskattat sortiment inom heminredningstyger, klädtextilier, tillbehör samt måttbeställda sömnadstjänster såsom gardiner, dukar och draperier. Som butikschef blir du en central del av en tygkedja där kvalitet, engagemang och kundfokus är grundläggande värderingar. OM TJÄNSTEN I rollen som butikschef har du det övergripande ansvaret för butikens dagliga drift, personalledning, försäljning, planering och resultat. Du arbetar som säljande butikschef och leder arbetet med ett tydligt affärsmässigt fokus och verkar samtidigt som en motiverande och stödjande ledare för ditt team. Du rapporterar och har nära samarbete med vårt huvudkontor i Umeå. VI SÖKER DIG SOM – Har dokumenterad erfarenhet av personalansvar och butiksledning inom detaljhandeln. – Är målinriktad, strukturerad och har ett starkt affärssinne. – Är en tydlig och närvarande ledare med god förmåga att motivera och utveckla medarbetare. – Har ett intresse för textil, inredning, färg och form – gärna med erfarenhet av sömnad eller liknande område. – Har god kommunikativ förmåga, hög servicekänsla och trivs med ett högt arbetstempo. VI ERBJUDER – En tillsvidareanställning på heltid (100 %) med sex månaders provanställning. – Ett självständigt och utvecklande uppdrag i en etablerad och välfungerande butik. – Tjänstepension, 25 semesterdagar samt personalrabatt (20%). – Ett familjeägt företag med stark sammanhållning, branschkunskap och lång erfarenhet. – Kollegialt stöd genom butikschefsträffar samt löpande kontakt med huvudkontoret. ANSÖKAN Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi ser därför gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.

30 juni 2025
Sista ansökan:
30 juli 2025