Säkerhetsunderrättelse-handläggare till 1. Militärpolisbataljon
Försvarsmakten
Övriga handläggare

Vill du också arbeta i en miljö där du blir en viktig länk i en samhällsviktig verksamhet? Vill du påverka och bidra till Sveriges säkerhet och att vi kan fortsätta leva i ett demokratiskt land? I Försvarsmakten gör alla våra medarbetare skillnad för Sverige varje dag.  1.Militärpolisbataljon 1.Militärpolisbataljon är ett krigsförband med huvuduppgift att upprätthålla allmän ordning och säkerhet inom Försvarsmakten. Bataljonens uppgifter kan delas in i tre övergripande typer: Säkerhetsoperationer, ex personskydd, eskort samt bevakning. Ordningsoperationer, ex bevaka, patrullera samt genomsöka. Stödoperationer, ex trafikreglera, evakuera samt utbilda. Specifikt om staben Staben fungerar som en service- och kontrollfunktion för de tre skvadronerna som arbetar med personskydd, kriminalutredningar och militärpolisinsatser. Staben består av sju sektioner samt bataljonsledningen med både civila och militärt anställda. Beslutsvägarna är korta och skvadronerna kan sättas in med kort varsel. Nationella insatser förekommer regelbundet. Huvudsakliga arbetsuppgifter Säkerhetsunderrättelse-handläggaren leder och ansvarar för administrationen av bataljonens säkerhetstjänst, med speciellt fokus på att utveckla bataljonens dokumentations- och arkiveringssystem. Utifrån bataljonens säkerhetstjänstbestämmelser ska SäkUnd-handläggaren förvalta den övergripande administrationen kring bataljonens säkerhetstjänst. Syftet är att skapa spårbarhet och översikt över användandet av bataljonens informationssystem och fysiska säkerhetsrutiner för att kunna upptäcka och åtgärda sårbarheter eller incidenter. KRAV • Högskoleutbildning eller motsvarande arbetserfarenhet inom offentlig förvaltning, alt. erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som motsvarande erfarenheter. • Ej pälsdjursallergi (alternativt symptomfri vid medicinering) Personliga egenskaper För att trivas i rollen som SäkUnd-handläggare behöver du ha ett stort intresse av administrativt arbete med planerings- och utvecklingsansvar. Tjänsten kännetecknas av hög grad av samverkan och du behöver ha god förmåga att samarbeta med andra. Du bör vara strukturerad och noggrann. Du har god förmåga att vara kontaktsökande och van att ta egna initiativ. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. MERITERANDE • Erfarenheter av säkerhetstjänst och/eller underrättelsetjänst. • Erfarenhet av arbete som analytiker. • Erfarenhets av informationsstrukturerande arbete. • Erfarenhet av arkiv- och dokumentationsarbete. • Erfarenhet inom förvaltningsrätt med fokus offentlighets- och sekretesslagen. • Erfarenhet av arbete i Officepaketet, framförallt Excel. Övrigt Anställningsform: tillsvidare. Försvarsmakten tillämpar sex månaders provanställning för dig som inte är anställd i myndigheten. Sysselsättningsgrad: heltid Arbetsort: Kungsängen Civil befattning Tillträdesdatum: Efter överenskommelse Sista ansökningsdag är 2025-06-08 Upplysningar om befattningen Rekryterande chef, Jakob Borelius Larsson, nås på 072-181 80 09 Information om rekryteringsprocessen Personalgeneralist, Sofia Axelsson, nås på 070 554 29 02 Fackliga företrädare Fackliga representanter vid Livgardet nås via Försvarsmaktens växel 08-584 540 00 OFR-O: Sven Lundberg            SACO: Per Textorius OFR-S: Örjan Jansson SEKO: Lise-Lott Larsson Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Livgardet är ett av Försvarsmaktens största förband med anor från 1521. Vi utbildar morgondagens soldater, liksom militärpoliser och personal som ska genomföra internationell insats. Vi bevakar de kungliga slotten, vi har säkerhets- och markstridsförband. Vi ansvarar också för att bevara och utveckla svensk militärmusiktradition. Vårt huvudsäte är i Kungsängen utanför Stockholm, men vi finns också i Sollentuna, i centrala Stockholm, Uppsala, Göteborg och Karlskrona. Inom Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

24 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Personlig assistent till ung man i Huddinge - 75% vikariat 1,5 år
Assistans i Balans i Sverige AB
Personliga assistenter

. Om mig: Jag är en man på 27 år och bor i Huddinge centrum. För att jag ska kunna leva ett liv som alla andra behöver jag personliga assistenter vid min sida. När jag kommunicerar använder jag alternativ kommunikation i form av Bliss. På vardagarna är jag på daglig verksamhet (DV) och på min fritid använder jag mig mycket av min dator och jag både tränar och tävlar i löpsporten FrameRunning. Som assistent hos mig får du vara med på mycket kul tillsammans med mig. Som du ser är jag väldigt glad man som gillar att sporta, men har heller inget emot att ta det lugnt hemma. Om dig: Just nu söker jag dig som har båda fötterna på jorden och är trygg i dig själv. Jag uppskattar att du är ordningsam och lyhörd. Det är viktigt att du ser jobbet som personlig assistent som ett långsiktigt samarbete tillsammans med mig. Jag värdesätter att du har en yrkesstolthet i din roll som assistent. Stämmer detta in på dig är jag övertygad om att du kommer passa perfekt i mitt härliga assistentgäng och ha kul på jobbet. Det är ett krav att du har tidigare erfarenhet som personlig assistent eller inom vården. Det är även önskvärt att du har erfarenhet av alternativ kommunikation och sondmatning via knapp/PEG. Det är av största vikt att du behärskar svenska språket i både tal och skrift för att vår kommunikation ska fungera. Du ska vara rökfri, simkunnig och mellan 25-40 år. Bemanning: Det ingår ett utökat (och arvoderat) bemanningsuppdrag i den här tjänsten som innebär att man vissa veckor måste vara anträffbar på annan tid än arbetstid, för att i situationer då ingripande krävs ringa in en vikarie eller själv hoppa in och assistera. Detta är Assistans i Balans sätt att säkerställa att våra uppdragsgivare alltid har en välbekant assistent vid sin sida. Uppdraget delas av alla assistenter som arbetar efter ett regelbundet schema. Tjänsten: Är ett vikariat på 75 % med arbetstid främst dagtid och kvällar på rullande schema, med eventuell chans till förlängning. För att anställas måste du uppvisa giltig ID-handling, personbevis, utdrag ur polisregistret och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Om Assistans i Balans: Assistans i Balans anordnar - med lång och egen erfarenhet - högkvalitativ personlig assistans till personer med omfattande funktionsnedsättning i enlighet med LSS och Independent Living-rörelsen. Vi vill bidra till en jämlikare värld där alla oavsett funktionsnedsättning ges en möjlighet att leva ett självständigt liv med självbestämmande och självrespekt i fokus. Vår service är nära, personlig och kontinuerlig och vår ambitionsnivå är hög. Alla medarbetare får grundlig introduktion, fortlöpande utbildning, ta del av vårt värderingsarbete, friskvårdsbidrag och trygghet genom kollektivavtal (Fremia - Kommunal). Läs mer på www.assistansibalans.se

24 juni 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025
Brandskyddsspecialist inom organisatoriskt och byggnadstekniskt brandskydd
Försvarsmakten
Brandingenjörer och byggnadsinspektörer m.fl.

Försvarsmaktens Högkvarter förstärker nu med en specialist inom brandskydd. Vi söker dig som är kommunikativ och som både vill utveckla och utvecklas inom framförallt organisatoriskt, men även byggnadstekniskt brandskydd. Hos oss får du möjlighet att arbeta med spännande och varierande brandskyddsuppgifter. Försvarsmaktens verksamhet är bred och omväxlande, vi verkar nationellt och internationellt, vi övar på både fasta och tillfälliga platser såväl som att vi bedriver arbete vid våra ordinarie arbetsplatser. Detta ställer krav på ett brandskydd som är anpassat efter både förutsättningar och behov. Tillsammans med avdelningens brandingenjör, är uppgiften i teamet att samordna, inrikta, följa upp och utgöra fackmässigt stöd i Försvarsmaktens brandskyddsarbete. Detta gör vi genom att skapa förutsättningar för verksamheten och att ge dem det stöd de behöver för att kunna bedriva en säker och effektiv verksamhet i fred, kris och krig. I uppgiften ingår både att ge anvisningar för att tolka och praktisera gällande lagar och regler samt bidra till Försvarsmaktens operativa förmåga. Vårt arbete planeras utifrån de högst prioriterade behoven för Försvarsmaktens brandskyddsarbete. Om avdelningen HKV FST STÖD INFRA utgör Försvarsmaktens centrala organisation med ansvar att bland annat funktionsinrikta och ramstyra infrastrukturförsörjningen inom Försvarsmakten. Tjänsten arbetsleds av sektionen för mark, anläggningar och lokaler (MAL) som är en av fyra sektioner vid Högkvarterets infrastrukturavdelning, vilket innebär att du i din tjänst företräder Högkvarteret. Huvudsakliga arbetsuppgifter Tjänsten kommer spänna över både organisatoriskt och byggnadstekniskt brandskydd, men med huvuddelen mot det organisatoriska brandskyddet. Fokus är att stötta organisationen med huret, snarare än vadet. Detta kan exempelvis innebära; • utveckling och genomförande av utbildningar (både digitala och lektionsbaserade) • utveckling av mallar och stöddokument • rådgivning Utöver detta ingår att arbeta med uppföljning och analys av exempelvis inspektioner och tillbudsrapporter, utveckla handböcker och reglementen samt samverka med övriga funktionsföreträdare inom brandskyddsområdet. I tjänsten ingår såväl att leda och delta i olika projektarbeten som att bedriva självständigt arbete. Försvarsmakten verkar i allt från nybyggda lokaler till flera hundra år gamla statliga byggnadsminnen. Detta i kombination med att vi bedriver verksamhet i de flesta verksamhetsklasser och är inne i en tillväxt skapar en stor bredd i de frågor du kommer att arbeta med. KRAV Kvalifikationer • Minst 5 års aktuell samt relevant yrkeslivserfarenhet inom brandskyddsområdet • Brandingenjörsexamen LTH/LTU eller annan kunskap och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig • Brandinspektör eller motsvarande med kunskap och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig • Dokumenterad, aktuell och relevant erfarenhet av att planera och genomföra brandskyddsutbildningar. • Förmåga att förstå vikten av en korrekt hantering av sekretessbelagd information • B-körkort Personliga egenskaper För att lyckas och trivas i rollen bör du vara kommunikativ, ha god samarbetsförmåga samt vara trygg i både dig själv och din yrkesroll. Du ska ha en stark drivkraft att utveckla och förbättra. Du har en vilja att dela med dig av dina erfarenheter inom organisationen och tycker om att ha en pedagogisk roll.  Du har en förmåga att ta till dig komplexa uppgifter, ibland med tighta tidsmarginaler. Du har förmåga att se när en uppgift kräver noggrann eftertanke och när det är viktigare att den hanteras ”tillräckligt bra” för att säkerställa framdriften. Du förstår hur de beslut som fattas och de bedömningar du gör påverkar organisationen och ser hur de kan inarbetas i befintliga processer. Du delar Försvarsmaktens värdegrund om öppenhet, resultat och ansvar.   Meriterande • MSB Påbyggnadsutbildning i räddningstjänst för brandingenjörer (RUB) • Erfarenhet av att utveckla handböcker eller motsvarande underlag • Erfarenhet av att arbeta i eller med en stor organisation • Erfarenhet av att ha utvecklat och drivit ett systematiskt brandskyddsarbete. • Kunskap och erfarenhet från Försvarsmakten eller annan statlig verksamhet Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med provanställning om sex månader för dig som inte är anställd inom Försvarsmakten. Sysselsättningsgrad: Heltid. Tjänsten är en civil befattning Arbetsort: Stockholm, tjänsteresor förekommer regelbundet Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse För upplysningar om befattningen och rekryteringsprocessen kontakta: Johan Westerlund (brandingenjör) eller Anders Åberg (tf sektionschef) Fackliga företrädare: SACO HKV, Camilla Robertsson OFR/S HKV, Kjell Tetzlaff SEKO HKV, Lise-Lotte Larsson OFR/O HKV, Arne Nilsson Samtliga nås via växeln på 08 788 75 00 Välkommen med din ansökan senast 2025-08-07. Din ansökan ska innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Urvalsprocessen kommer att påbörjas i mitten av augusti efter semesterperioden. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. ----------------------------------------------------- Information om det rekryterande förbandet: I Högkvarteret finns överbefälhavaren och generaldirektören. Högkvarteret har ungefär 1 000 medarbetare – både yrkesofficerare och civila experter. Högkvarteret utgörs från 2023-01-01 av försvarsstaben, operationsledningen, militära underrättelse- och säkerhetstjänsten, samt Högkvarterets stabsavdelning och fristående enheter för tillsyn. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

24 juni 2025
Sista ansökan:
7 augusti 2025
HR- och löneadministration i Stockholm
Studentconsulting Sweden AB (Publ)
Löne- och personaladministratörer

Vill du arbeta i en stimulerande miljö där du som HR- och löneadministration självgående driver administrationen inom teamet? Vi söker nu dig som är strukturerad, ansvarstagande, driven och van att arbeta med löneadministration och HR-processer. Vi söker nu en självgående HR- och löneadministration som kan stötta vår kunds verksamhet med dagligt administrativt arbete, främst kopplat till lönehantering, anställningsärenden och arkivering. Du kommer att vara ett viktigt stöd till hela organisationen i samband med nyanställningar, förändringar i anställningar och andra personalrelaterade frågor. En stor del av deras publika verksamhet utgörs av tim- och deltidsanställda, vilket innebär ett ständigt inflöde av ärenden som kräver god struktur, servicekänsla och integritet. Start: Önskar början av augusti Placering: Stockholm på kundens kontor, med möjlighet till distansarbete efter introduktion Omfattning: Heltid, minst 3 månaden, med möjlighet till förlängning en månad i taget. Anställning: Du blir anställd av StudentConsulting och arbetar som konsult ute hos vår kund DETTA SÖKER VI Krav: • Erfarenhet av HR- och löneadministration • Erfarenhet av lönesystem, meriterande med Primula • God administrativ förmåga och erfarenhet av GDPR • Flytande i svenska i tal och skrift • God förmåga att planera och arbetar systematiskt och metodiskt • Självständig, ansvarstagande och driven Meriterande: • Erfarenhet av arbete med Statens servicecenter och statliga anställningsavtal • Erfarenhet av schemaläggningssystem, t.ex. Quinyx Låter det här som en tjänst för dig? Ansök direkt – intervjuer sker löpande inom de närmsta två veckorna, och tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag. OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

24 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Maskinförare inom återvinning sökes till kund i Spånga
Simplex Bemanning AB
Anläggningsmaskinförare m.fl.

Nu söker vi truckförare och maskinförare till en avfallsanläggning i Spånga. Vi söker dig som både har erfarenhet sedan tidigare eller är i början av din karriär, är du noggrann, självständig och vill vara med och göra samhället bättre? Då har du hamnat rätt. Om jobbet: Du kommer att ansvara över återvinningen och materialet på en avfallsanläggning i Spånga. Dina uppgifter blir främst att framföra en motviktstruck och en hjullastare samt hantera godset på anläggningen. Du behöver arbeta med ett högt miljö och säkerhetstänk. Arbetet kommer ske både utomhus och inomhus. Det kan förekomma arbete med farligt avfall. Arbetet kräver väldigt mycket ansvar och självständigt arbete, du bör ha god förmåga att hålla många bollar i luften och ha ett sinne för noggrannhet. Du kommer dagligen att arbeta med att köra en motviktstruck och/eller hjullastare, vi ser gärna att du har erfarenhet av det sedan tidigare. Arbetsuppgifter: Totalansvar över återvinning av material Framföra en hjullastare Framföra en motviktstruck Arbeta med ett miljö och säkerhetstänk Lastning och lossning av gods Dokumentera och sköta driften på din arbetsplats Om dig: Denna roll passar dig som besitter en hög arbetsmoral och en väldig noggrannhet. Du ska ha ett glatt kundbemötande och en bra inställning. Du ska vara ordentlig, ansvarstagande och kunna arbeta självständigt. Är du van vid att ta egna initiativ och drivs av att ha många bollar i luften så ser vi det som extra meriterande. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Kvalifikationer: Truckkort A+B Kunna tala och skriva svenska Prestigelös Hjullastarkörkort (C2) - (Meriterande) Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom återvinning anses meriterande. ADR utbildning och Hjullastarkörkort är meriterande. Arbetsplatsen är belägen i Spånga och tjänsten startar omgående. Omfattningen är Heltid och man jobbar måndag-fredag 07-16. Lön enligt kollektivavtal. Om oss: Det är vi som är Simplex. Framtidens bemanningsföretag med siktet inställt på utveckling. För det är precis vad vi vill skapa, utveckling för företag och människor. Med rätt person, på rätt plats skapas nytta för alla parter. Idag ser ni våra konsulter köra truck på terminaler, leverera pallar med tunga fordon, leda logistiken på byggarbetsplatser eller packa orders på lager. Men det är bara en liten del av vad vi erbjuder. Hos oss arbetar människor som vill framåt och som driver på logistiken i hela Sverige. Svårare eller enklare behöver det inte vara. Är du redo för nästa steg i karriären, öppnar vi dörrar till nya möjligheter. Vårt mål är att ta vara på varje individs unika kompetens och förädla med erfarenheter. Välkommen till Simplex!

24 juni 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025
ST läkare som söker BUMM randning
Meliva AB
ST-läkare

Vi erbjuder dig Meliva BUMM Sollentuna ligger i Rotebro, Sollentuna nära pendeltåg, bussar och E4. Vi månar om våra patienter med fint bemötande och erbjuder vård av hög kvalité. Hos oss får du engagerade kollegor och en trivsam arbetsmiljö. Som legitimerad läkare arbetar du med sedvanliga arbetsuppgifter inom barn-och ungdomsmedicin på mottagning med subakuta och planerade besök. Meliva BUMM Sollentuna med helhetsperspektiv som sätter kvalitet och patientsäkerhet i fokus. Vi söker nu en ny legitimerad läkare som gör sin specialisttjänstgöring inom allmän medicin, barn-och ungdomspsykiatri eller barn-och ungdomsmedicin. Denna tjänst avser endast en BUMM placering som en del av din randning, det vill säga, du är fortsatt anställd av din hemmaklinik. Kvalifikationer/Arbetslivserfarenhet Legitimerad läkare 1-2 års erfarenhet Din roll Vi söker dig som är legitimerad läkare som har ett intresse för barn-och ungdom och önskar att söka en BUMM placering i din ST- tjänst inom allmän medicin, barn-och ungdomspsykiatri eller barn-och ungdomsmedicin. Som person behöver du vara flexibel, strukturerad, jordnära och du behöver kunna sätta patientens behov i centrum. Vi vill att du är kunnig, social, trevlig och ansvarstagande. Dina arbetsuppgifter består huvudsakligen av mottagningsarbete med en variation av patienter och sjukdomstillstånd. Hos oss kommer du att arbeta i nära samarbete med samtliga professioner på mottagningen vilket ställer krav på god samarbetsförmåga och lyhördhet. . Vi söker dig som är: Vi söker dig som har svensk läkarlegitimation och erfarenhet av primärvård En person som önskar ta hand om barn-och ungdomar med ett brett spektrum av sökorsaker Du har mycket goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift, men även i engelska Ger ett gott bemötande, är prestigelös och har god samarbetsförmåga Har en god kommunikationsförmåga och bemötande Tar ansvar och kan prioritera Flexibel och arbetar bra självständigt samt i team Krav Kunskap i TakeCare Skriva egna journaler Om oss Meliva är en bred vårdgrupp som växer på den svenska marknaden med primärvård, BVC och företagshälsa i fokus. Med innovativa vårdlösningar och en stark närvaro både fysiskt och digitalt, har vi ambitionen och kunskapen att bidra till utvecklingen av ett hållbart svenskt vårdsystem med patienten, kunden och vårdpersonalen i centrum. Melivas resa i Sverige började under 2020 i samgåendet med ett flertal erfarna vårdgivare, och är redan en av landets allra största aktörer inom primärvård med omkring 90 000 listade patienter. Vi har en gedigen erfarenhet bakom oss med rötter från den finska vårdgivaren Mehiläinen, som sedan 1909 varit ledande inom sjuk- och hälsovården i vårt nordiska grannland. Mehiläinen var också tidigt drivande i digitaliseringen av vård i mobilen och datorn, en utveckling Meliva fortsätter att driva i Sverige. Precis som Mehiläinen tar Meliva stolt arbetet vidare med livet som uppdrag. Oavsett var du möter oss har vi alltid den mänskliga omtanken i främsta rummet. Välkommen att följa med på resan. Om anställningen Omfattning: Deltid/Heltid Anställningsform: Tillsvidare- eller tidsbegränsad anställning Lönetyp: hemmaklinik betalar för lön Arbetsgivare: Meliva Kontakt: Administrativ chef Amani Mustapha [email protected]

24 juni 2025
Sista ansökan:
30 augusti 2025
Circle K Solna Järva Krog söker butikssäljare för nattarbete 78%
Circle K Sverige AB
Bensinstationspersonal

Vart är du på väg? Nu söker vi butikssäljare – ja, alltså riktiga servicehjältar! Vi vill bli världsbäst på service. Och därför söker vi nu fler servicehjältar som vill jobba natt. Vad gör en sådan? Jo, du möter våra kunders behov nattetid med kunskap, fingertoppskänsla och ett härligt leende – ofta samtidigt som du kanske fyller på kaffemaskinen eller lägger upp en korv. För vi är en butikskedja som erbjuder allt från god mat och bakverk, till bra drivmedel och fräscha toaletter. Du blir en viktig lagspelare som håller stationen i toppskick när andra kanske sover! Vi söker nu dig som vill jobba som butikssäljare under nätter hos oss på Circle K Järva Krog. Tjänsten motsvarar 78,43% och är en tillsvidare med inledande provanställning på sex månader. I rollen har du ett fast schema där du jobbar tre nätter 21:00 - 06:00 och veckan därpå jobbar fyra nätter mellan 22:00 - 06:00. På natten är det viktigt att man tar vara på tiden och förbereder för sina kollegor, därför tror vi att du som sökande har ett stort driv och kan arbeta självständigt eftersom ensamarbete förekommer. Som butikssäljare hos oss har du en månadslön som baseras på din tidigare erfarenhet inom service. Månadslönen vid heltidsarbete varierar mellan 26500-31000 kr/månad. Utöver din månadslön har du även OB-ersättning för arbete under kvällar, nätter, helger och röda dagar. Eftersom vi har en CV-lös och fördomsfri rekrytering behöver du styrka din tidigare erfarenhet genom att uppvisa arbetsgivarintyg under rekryteringsprocessen. För att söka tjänsten fyller du enkelt i dina uppgifter, anger vilka tider du kan arbeta och genomför därefter ett kort servicetest som tar cirka 10 minuter. Är du vår nya butikssäljare som gillar varierande arbetsuppgifter och trivs med att arbeta nattetid? Vi jobbar med löpande urval i rekryteringen så sök tjänsten omgående för att inte missa chansen!   Varmt välkommen in med din ansökan senast 09.07.2025 Om dig: * Du är en teamplayer – du sätter laget före jaget. * Du är en fixare – du hittar lösningar på allt. * Du älskar människor. * Du är en allkonstnär: Du gillar att ha koll på allt, och tycker om att göra många saker samtidigt. * Du vill lära dig nya saker och utvecklas. * Du känner att din samlade erfarenhet gör dig redo att testa på att jobba natt inom service. * Du pratar och förstår svenska. * Du är över 18 år. Om oss: * Vi är en plantskola för social skills – vi lägger en bra grund för alla framtida yrken. Och du får ett snyggt CV! * För dig som redan kommit en bit i yrkeslivet kan vi erbjuda ett utvecklande och mångsidigt jobb. * Du får kunskap om hur det är att driva butik.   * Du lär dig att bli en ledare med förståelse för service. * Du får specialistkunskap – vi kan allt från att driva butik och sälja drivmedel, till marknadsföring och ledarskap. * Du får en möjlighet till att göra karriär inom företaget – kanske vill du driva din egen butik, eller sikta mot ett jobb på vårt huvudkontor. * Du får ett roligt jobb med härliga kollegor.  * Vi är ett internationellt företag med kollegor runt omkring i hela världen. * Våra stationer kan ha biluthyrning, då är körkort B-manuell ett krav. * Vi erbjuder dig ett förmånligt friskvårdsbidrag och personalrabatt på alla våra stationer. Circle K är ett framgångsrikt globalt företag med mer än 14 000 butiker i 26 länder. Totalt har vi cirka 125 000 anställda som arbetar i våra butiker och på kontoren. Vi vill göra det enkelt för våra kunder längs vägen genom att erbjuda bra produkter och snabb och service i världsklass. Vi förbehåller oss rätten att göra bakgrundskontroller på slutkandidater i rekryteringsprocessen.

24 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Yrkesarbetare till vägunderhåll i Södertörn
The We Select Company AB
Anläggningsarbetare

Anslut till ett litet, ambitiöst och familjärt team som med stark entreprenörsanda gör infrastruktur lite roligare och affären ännu smartare! Presis Vägdrift söker nu yrkesarbetare till basunderhåll Södertörn. Yrkesarbetare på Presis Vägdrift Som yrkesarbetare erbjuds du ett varierat arbete där arbetssysslorna spänner brett inom drift och underhåll. För att nämna några vanligt förekommande sysslor: · Skyltarbeten · Skötsel av grönområden som slyröjning · Säkra framkomligheten på vägen · Mindre anläggningsarbeten Rollen innefattar beredskapstjänst både vinter och sommartid. Utöver ditt uppdrag som yrkesarbetare är du även en viktig del i vår fortsatta tillväxtresa, det är nu vi lägger grunden för bolaget på resan in i framtiden. Välkommen till ett fint bolag med starka ägare, erfarna kollegor och tydliga mål. Vi söker dig med · Erfarenhet från drift- och underhåll av vägar alternativt anläggning · C körkort är ett krav · Vana att arbeta med digitala hjälpmedel Viktiga personliga egenskaper · Flexibel och lösningsorienterad · Ansvarstagande och noggrann · Du trivs att arbeta självständigt likväl som i grupp Vi lever i en föränderlig värld och den här arbetsplatsen är inget undantag så det är viktigt att du har en stark moralisk kompass och en tydlig strävan i att nå våra gemensamt uppsatta mål. Det inkluderar en nöjd kund, nöjda medarbetare och självfallet säkra arbetsplatser. Välkommen till ett schysst bolag Presis Vägdrift AB är sprunget ur våra norska ägare Presis Infra AS. I Norge är Presis en ledande aktör inom drift och underhåll och har över tid drivit verksamheten med stor framgång. Sedan ett par år tillbaka är svenska investmentbolaget Ratos huvudsakliga ägare av Presis Infra AS, vilket borgar för långsiktighet och kontinuerlig utveckling av både företag och individ. Vi står alltså väl rustade att ta oss an våra högt ställda mål för verksamheten i Sverige. Ansökan och information Anställningen är tillsvidare och placeringsort är Västerhaninge, start så snart som möjligt eller efter överenskommelse. Vi tillämpar 6 månaders provanställning och individuell lönesättning. Som grädde på moset tillkommer härliga kollegor, alla med samma strävan att vi gör det här tillsammans och att vi ska ha väldigt roligt på vägen! Urval sker löpande så vänta inte med att skicka din ansökan, vi går in i en semesterperiod vilket medför att svarstiden kan bli längre än vanligt. Senast den 12 augusti vill vi dock ha in din ansökan. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryterande chef Per Borrman, tfn +4672-217 66 04.

24 juni 2025
Sista ansökan:
12 augusti 2025
Resurspedagog till barn med autism

Vi söker en resurspedagog till ett barn med autism VI söker nu en engagerad resurspedagog som vill arbeta nära ett barn med autism i förskoleåldern. Vi letar efter dig som har ett professionellt förhållningssätt, god förmåga att skapa trygghet och som tror på varje barns rätt till delaktighet och utveckling utifrån sina egna förutsättningar. Om uppdraget Du kommer att vara ett stöd för ett barn i vardagen och arbeta tillsammans med övriga pedagoger för att skapa en trygg, tillgänglig och lärorik miljö. Arbetet handlar mycket om att bygga tillit, skapa struktur och följa barnets behov, både i lek och i omsorgssituationer. Vi söker dig som: Har erfarenhet av att arbeta med barn med autism eller andra neuropsykiatriska funktionsvariationer Har barnskötarutbildning eller likvärdig utbildning Talar och skriver flytande svenska Är lyhörd, tydlig och tålmodig Trivs med att samarbeta i ett arbetslag, men också kan ta eget ansvar Har god förmåga att anpassa aktiviteter och kommunikation utifrån individens behov Meriterande: Kunskap om AKK (alternativ och kompletterande kommunikation) Utbildning inom specialpedagogik Om oss Lilla Gärdet Förskola ligger på Valhallavägen vid Karlaplan med närhet till både natur och kultur. Vi är en fristående förskola i en egen byggnad med stor gård och engagerade pedagoger. Tjänsten är en visstidsanställning knuten till barnets närvaro under läsåret 2025-2026 Låter det här som något för dig? Skicka din ansökan så snart som möjligt då vi tar intervjuer löpande.

24 juni 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025
Order Management Coordinator
The We Select Company AB
Ordersamordnare m.fl.

Vill du bli en del av ett snabbväxande företag med passion för tidstypiska bygg- & inredningsdetaljer? Sekelskifte växer och vi söker nu en strukturerad och serviceinriktad orderkoordinator till vårt team! Om oss Sekelskifte är ett byggvaruhus med historisk knorr på produkterna. Med ca 40 engagerade medarbetare har företaget vuxit till en omsättning på över 200 MSEK. Våra produkter säljs främst via webben men också genom en fysisk butik i centrala Stockholm. Vi är ett internationellt och snabbt växande företag med en komplex produktportfölj bestående av nära 3 000 lagerförda artiklar från över hundra leverantörer – allt från långa trälister och tungt kakel till små skåpknoppar och mässingskrokar. Våra kunder finns i flera länder men har en sak gemensamt – de älskar vackra detaljer av hög kvalitet, precis som vi. Om rollen Som orderkoordinator hos Sekelskifte spelar du en nyckelroll i vår order- och leveranskedja. Du säkerställer att inkommande beställningar hanteras snabbt, korrekt och med hög servicenivå. Du arbetar proaktivt för att optimera vårt lagerutnyttjande och har tät kontakt med både kunder och interna avdelningar. Du är noggrann, strukturerad och gillar att arbeta lösningsorienterat i en dynamisk miljö. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar Granska och kvalitetssäkra inkommande kundordrar i vårt affärssystem (Business Central). Reservera ordrar mot inköp och lager, samt boka om reservationer vid behov för att frigöra lagerkapacitet. Kontrollera att adresser, fraktalternativ och leveransvillkor är korrekta. Hantera leveransförseningar: kontakta kunder och ge alternativ eller uppdaterad information. Samarbeta med inköp, lager och butik för att säkerställa en smidig orderprocess. Bevaka och följa upp pågående orderflöden för att identifiera och förebygga flaskhalsar. Administrera orderändringar, returer och reklamationer vid behov. Bidra till förbättringar av processer och rutiner inom orderhantering. Delta i rapportering och uppföljning av nyckeltal relaterade till orderflödet. Vi tror att du Är strukturerad, noggrann och trivs med att ha flera bollar i luften. Är lösningsorienterad, självgående och van vid att ta egna initiativ. Har god kommunikationsförmåga och tycker om att ge god service. Meriterande med erfarenhet av orderadministration, kundservice eller logistik. Är trygg i svenska och engelska, både i tal och skrift. Har god datorvana och gärna erfarenhet av affärssystem (meriterande med Business Central). Har grundläggande kunskaper i Excel. Meriterande med erfarenhet av orderadministration, kundservice eller logistik. Som person Du är positiv, prestigelös och har lätt för att samarbeta med andra. Du trivs i en miljö där tempot kan vara högt och där det krävs att du självständigt planerar och prioriterar dina arbetsuppgifter. Du gillar att ha kundkontakt och brinner för att ge bästa möjliga service. Praktisk information Start: Snarast, enligt överenskommelse Plats: Vårt huvudkontor i Västberga Industrikvarter, Stockholm Lön: Enligt överenskommelse

24 juni 2025
Sista ansökan:
19 juli 2025