Granskare / Kvalitetsvärderare / QA till Läkemedelsföretag

Academic Resource söker efter en Granskare / Kvalitetsvärderare till ett läkemedelsföretag i Stockholm. Tjänsten är ett långsiktigt konsultuppdrag, med start under juni. I tjänsten kommer ditt primära ansvarsområde vara granskning av batchdokument. Exempel på arbetsuppgifter: • Granskning och kvalitetsvärdering av batchdokumentation • Kvalitetssäkring av tillverkningsmetoder för produkter, enligt ansvarsområdeslista. • Att i enlighet med gällande GMP och gällande delegat från QP fatta batchdispositionsbeslut i LIMS. • Att godkänna/underkänna tillverkningsmetoder och interna specifikationer ur kvalitetssynpunkt. • Delta/bidra till avvikelseutredningar. • Delta i Change Control arbete (process/produkt ändringar) samt vid behov driva ändringar kopplade till A&R verksamhet. • Delta i kvalitetsförbättrande åtgärder. • Medverka i avdelningens LEAN-arbete. • Medverka i projekt inom ansvarsområdet samt QA/QC relaterade projekt. • Medverka i gruppens utveckling samt vid utarbetande av rutiner/instruktioner för gruppens arbete. • Vid behov granska tillverkningsprocessen genom närvaro i produktionslokalerna • Stödja "Complaints and Adverse events officer" vid utredning av produktreklamationer eller biverkningar. • I samarbete med berörda funktioner utarbeta/revidera/remissbehandla instruktioner. Kvalifikationer: • 5 års eftergymnasial utbildning inom naturvetenskap eller apotekarexamen. • Tidigare erfarenhet inom industri samt att arbeta enligt GMP. • Flytande svenska och engelska i tal och skrift Det anses meriterande med tidigare erfarenhet av granskning av batchdokument. Som konsult hos Academic Resource erbjuds du: • Förmåner som t.ex. tjänstepension, friskvårdsbidrag och föräldralön. • Ett auktoriserat bemanningsföretag vilket innebär en mycket större trygghet, då du omfattas av kollektivavtalens villkor för till exempel lön, försäkringar, pension och semester. • En engagerad konsultchef som finns tillgänglig och håller löpande kontakt med dig och kundföretagen under hela din anställning som ser till att du trivs och utvecklas på din arbetsplats! • Möjlighet att utvecklas genom lärande på arbete såväl som i varierade roller på intressanta kundföretag. Vi gör sedvanlig bakgrundskontroll på de kandidater som går vidare. I slutskedet av rekryteringsprocessen kommer även drogtester tas. Ansökan: Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så ansök så snart som möjligt med uppdaterat CV och personligt brev på svenska i PDF/Word format. Klicka nedan på ”sök tjänsten” och fyll i dina kontaktuppgifter, ange referensnamn: OG0525 Vid frågor kontakta: [email protected] Observera att vi tar ej tar emot ansökningar via mail/e-post. we take you further!

4 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Är du vår nya jurist inom verksamhetsområde Bank?
Finansinspektionen
Planerare och utredare m.fl.

Är du i början av din karriär och vill arbeta med offentlighetsprincipen och utlämnanden av allmänna handlingar inom Bankområdet? Sök då det här jobbet hos oss på Finansinspektionen (FI)! Om jobbet Som jurist på enheten Tillstånd, Bank inom avdelningen Bankrätt arbetar du i huvudsak med att hantera begäran om utlämnande av allmänna handlingar. Du arbetar i den särskilda sekretessgrupp som hanterar utlämnandeärenden för verksamhetsområde Bank och verksamhetsområde Betalningar. Arbetet innebär en del rutinarbete men till stor del ingår även komplexa rättsliga bedömningar och utredningar som bland annat ställer krav på goda juridiska kunskaper, analysförmåga och ett gott omdöme. Arbetet innebär ett tätt samarbete internt, både inom den egna gruppen och med andra avdelningar inom FI. Du har dessutom en nära och frekvent kontakt med allmänheten och andra myndigheter. Din utbildning och erfarenhet Vi söker dig som • har en jur.kand. eller juristexamen • uttrycker dig väl på svenska och engelska i både tal och skrift. Det är meriterande om du                                                                                • har kunskap om tryckfrihetsförordningen och offentlighets- och sekretesslagstiftningen • tidigare har arbetat med utlämnande av allmänna handlingar • har akademisk utbildning med inriktning mot offentlighet och sekretess eller förvaltningsrätt • har akademisk utbildning inom statsvetenskap • har erfarenhet av arbete på myndighet. Om dig I det här jobbet behöver du • bidra till ett gott samarbete • planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett självständigt och effektivt sätt • driva ditt arbete framåt och ta egna beslut inom ditt ansvarsområde • ha en god analytisk förmåga och kunna lösa komplexa uppgifter.   Om oss FI bidrar till ett stabilt finansiellt system, välfungerande marknader, en hållbar utveckling och ett högt skydd för konsumenter. Vi erbjuder dig att arbeta med samhällsviktiga uppgifter, där du är med och påverkar den finansiella marknaden. På FI arbetar cirka 600 personer och våra värderingar präglas av att vi är engagerade, beslutsamma, målinriktade och hjälpsamma. Vår arbetsplats ligger centralt i Stockholm. Det finns även möjlighet att delvis arbeta på distans. För mer information om vår organisation: https://www.fi.se/sv/om-fi/organisation/   Bra att veta Vi baserar vår rekrytering på kompetens. Det innebär att vi noggrant definierar vilka kvalifikationer som efterfrågas och sedan utgår från dem genom hela rekryteringsprocessen. Vi arbetar aktivt för mångfald och likabehandling och välkomnar därför medarbetare med olika erfarenheter, bakgrunder och kompetenser. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. På FI arbetar vi aktivt för att vara en attraktiv arbetsgivare där du som medarbetare trivs och utvecklas. Läs mer om hur det är att jobba på FI och vad vi erbjuder:  https://www.fi.se/sv/om-fi/lediga-jobb/vi-erbjuder/ En anställning på FI kan innebära att säkerhetsprövning och registerkontroll görs enligt säkerhetsskyddslagen. Sök jobbet Välkommen med din ansökan som ska innehålla cv och relevanta intyg eller examensbevis. Vi använder urvalsfrågor för en objektiv bedömning på lika villkor och du kan på så vis enkelt söka tjänsten. Vi avböjer all hjälp med rekrytering och annonsering.   Anställningsform: Anställningen är tillsvidare och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Omfattning: Heltid Kontaktperson: Freddy Nyberg, Enhetschef, 08-408 98231 Sista ansökningsdag: 2025-07-18

4 juli 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Customer Support Team Manager
Remote Technology Sweden AB
Övriga administrations- och servicechefer

Role Description: As a Customer Support Team Manager, you will lead and oversee the customer support team to ensure exceptional service delivery and customer satisfaction. Your responsibilities will include developing and implementing support strategies, managing team performance, and providing training and guidance to team members. You will be the primary point of contact for escalated customer issues, ensuring timely resolution and maintaining high standards of service. Additionally, you will analyze support metrics to identify areas for improvement and implement best practices to enhance the customer experience. Your role will also involve collaborating with other departments to align support efforts with company goals and objectives. Strong leadership, communication, and problem-solving skills are essential for success in this position. Skills: React, NodeJS SQL, Python, PowerBI Heroku, Jira, Git, Figma Kibana, Hubspot, Grafana Project Management Methodical approach Detail-oriented Research driven

4 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Bästa jobbet som personlig assistent i Sundbyberg
Ramp Personlig Assistans AB
Personliga assistenter

Lite om mig Jag är en 32-årig kille som bor i Sundbyberg och jag söker en ny assistent då en av mina nuvarande ska börja studera. Jag har ett omfattande rörelsehinder och som min assistent stöttar du mig med allt praktiskt i min vardag som jag inte kan göra själv. Det innebär bl a att hjälpa mig när jag ska äta, med hygien och förflyttning mellan hjälpmedel. Jag åker rullstol och har andra hjälpmedel, men jag är trots mina fysiska begränsningar ganska självständig och vill klara så mycket som möjligt själv. Jag kan prata men för den som inte känner mig är det lite svårt att förstå vad jag säger så du är också mitt stöd i kontakten med omgivningen. Jag bor i egen lägenhet i Sundbyberg och är också mycket hos mina föräldrar som även de bor i Sundbyberg. Som person är jag glad och intresserad av många olika saker. Jag går på en daglig verksamhet några gånger i veckan. Där gör vi allt möjligt kul och de flesta av mina arbetskamrater har också personlig assistans så du kommer få träffa andra assistenter när du är med mig där. På min fritid gillar jag att åka runt på stan i kollektivtrafiken, fika, äta gott och hänga med familj och vänner. När jag är hemma lagar jag gärna mat, tittar på TV och lyssnar på musik. Vem är du? Jag söker dig som är kille och runt 25-45 år. Du är en flexibel person som gillar att ha kontakt med människor. Du är noggrann och kan ha koll på många saker samtidigt. Jag hoppas att du är en person med humor eftersom jag gillar att skoja och skratta tillsammans med mina assistenter. Du talar flytande svenska utan för mycket brytning eftersom du och jag måste kunna förstå varandra obehindrat och för att jag behöver mycket stöd i att kommunicera med min omgivning. Har du erfarenhet av arbete som personlig assistent är det en fördel, men det allra viktigaste är att vi trivs ihop. Om tjänsten Tjänsten är på ca 85 procent (motsvarande 35 timmar i veckan) och arbetstiden är schemalagd dag och kväll och ungefär varannan helg. Du kommer starta som vikarie för en ordinarie personal som är tjänstledig för studier under ett års tid men om samarbetet fungerar bra finns goda möjlighet till vidare anställning. Du startar med en introduktion som sträcker sig under ca tre veckors där du följer ordinarie assistenter i arbetet innan du börjar arbeta självständigt. Vi är ett sammansvetsat team assistenter som trivs tillsammans och ser fram emot att få en ny kollega. Vi utför löpande rekrytering och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi kommer även behöva ett utdrag från ditt belastningsregister och ett personbevis innan en eventuell anställning. Varmt välkommen med din ansökan! Ramp personlig assistans Ramp är en idéburen assistanssamordnare med en radikal profil bortom vård och vinstmaximering. Vi har ett långsiktigt perspektiv på vår verksamhet där pengarna inte är ett mål - utan ett medel för att skapa en personlig assistans med god kvalitet och goda arbetsvillkor. Vi följer kollektivavtal med Kommunal-Fremia.

4 juli 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Elektroniktekniker Täby
Thalamus IT Consulting AB
Montörer, elektrisk och elektronisk utrustning

Din nya tjänst Nu vill en av våra äldsta kunder Teledyne FLIR komplettera sin grupp med en Elektroniktekniker.  Detta är ett uppdrag hos världens ledande företag inom termisk och infraröd teknik. På Teledyne FLIR får du en unik möjlighet att uppleva hur spjutspetsutveckling, mjukvaru- och hårdvaruutveckling samlas under ett tak. Teledyne FLIR gör sin forskning, sin utveckling och sin montering av produkterna i Täby. Vara en del av ett marknadsledande företag med 50 års erfarenhet. Vänlig kultur med fokus på samarbete, problemlösning och kreativitet.  På Teledyne FLIR finns ett stort antal aktivitetsgrupper med allt ifrån jogging på lunchen, innebandy, fotoklubb och gemensamma skidresor.  Dina arbetsuppgifter kommer bestå av flera delar. Du kommer primärt att jobba med test av kretskort men även med tillverkning och modifiering av kablage och elektronikdetaljer så de följer respektive underlag.  Du kommer ha följande huvudsakliga arbetsuppgifter:  Testa kort enligt instruktioner  Bedöma kvalitet och acceptans på lödningar och utförande på kretskort och kablar  Bedöma utförande mot IPC, väl förtrogen med standarden  Löda kretskort, genomföra reparationer och modifieringar mot IPC standarden  Tillverkning av kablage enligt underlag med diverse olika typer av kontaktdon  Det finns goda möjligheter till egna initiativ genom ständiga förbättringar som är en central punkt i verksamheten.  Du som söker tjänsten kommer att genomgå en bakgrundskontroll innan anställning. Din bakgrund Du som söker bör ha studerat teknik och/eller elektronik på gymnasienivå som lägst och ha yrkeserfarenhet av liknande arbete. Du har god kunskap och erfarenhet av att läsa, tolka samt följa elektriska underlag och instruktioner. Du bör även ha kunskap om mätteknik, datoriserade mätsystem och okulärkontroll. Du får gärna vara certifierad/tidigare certifierad inom följande områden: Lödning enligt FSD 5115 Kontaktpressning/crimpning Det är meriterande om du även har kunskap om analog och digital elektronik. Det blir även allt viktigare att ha goda kunskaper om nätverkslösningar och dess kommunikation. Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska. Du som person Du behöver vara mycket noggrann, tålmodig och ha analytisk förmåga både vad gäller teknik och administration. Du anser dig vara praktiskt lagd, trivs med stort eget ansvar där planering och arbeta både i grupp och självständigt är mycket viktiga egenskaper.  Teledyne FLIR strävar efter mångfald och värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Din ansökan Hjärtligt välkommen med din ansökan till denna spännande tjänst. Vid frågor är du välkommen att kontakta Ida Sebitli på 073 856 53 74 eller Sanja Kolar på 070 860 82 52. Intervjuer kommer ske fortlöpande, och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, som är 2025-07-09. Vi ser fram emot att få läsa din ansökan! Vi erbjuder dig Som anställd hos oss på Thalamus erbjuder vi en trygg anställning med kollektivavtal (TechSverige), friskvårdsbidrag, fast månadslön, pension mm. På Thalamus är gemenskap en viktig del, vilket gör att vi ordnar AW:s samt sommarfest och julbord. Då brukar alla konsulter dela erfarenheter och glädje med varandra och oss på kontoret. Din nya arbetsgivare Thalamus har funnits i 20 år och är nu ett stadigt växande lönsamt  konsult- och rekryteringsföretag inom IT & Teknik. Vi är ett familjärt bolag som i Alvik strand och vår huvudsakliga fokus ligger på konsultverksamhet i Stockholms län. Våra kärnvärden är snabba och trevliga och att det kommer du att märka i rekryteringsprocessen och om du börjar arbeta hos oss. Om vi skulle beskriva oss själva skulle det vara att vi är ett glatt, kunskapsdrivet gäng vars arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang. Hoppas du vill bli en av oss?

4 juli 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Geomatikk söker fälttekniker till Stockholmsområdet
Experis AB
Övriga ingenjörer och tekniker

Vill du ha ett jobb där du gör skillnad - varje dag? Är du en person som trivs med att arbeta självständigt, ta ansvar och vara ute i fält? Då kan rollen som fälttekniker hos Geomatikk vara helt rätt för dig - oavsett om du har erfarenhet inom området eller inte. Har du rätt inställning och en vilja att lära dig, ser vi till att du får all den utbildning du behöver för att lyckas i rollen. Vi är i en spännande tillväxtfas och expanderar vår verksamhet inom ledningsanvisning och inmätning - viktiga uppdrag som bidrar till att samhällets infrastruktur fungerar säkert. Vi söker just nu flera fälttekniker till Stockholmsområdet som vill vara med och ta ansvar i fält, arbeta med modern teknik och bidra till vårt viktiga samhällsuppdrag. Ditt uppdrag: Skydda nedgrävd infrastruktur Varje dag pågår markarbeten över hela Sverige - och varje dag riskerar viktiga ledningar för el, fiber och vatten att skadas. Skador som kan få allvarliga konsekvenser för samhällsfunktioner, företag och kritiska tjänster. På Geomatikk arbetar vi för att skydda denna viktiga infrastruktur som får samhället att fungera. Som fälttekniker hos Geomatikk har du en viktig roll i att förebygga dessa störningar, både längs med järnvägen, vägar och övriga platser där markarbeten utförs. Med hjälp av GPS och moderna mätinstrument lokaliserar och markerar du exakt var de nedgrävda kablarna ligger - så att markarbeten kan utföras säkert utan att skada infrastrukturen. Din vardag som fälttekniker Rollen innebär stort personligt ansvar och mycket frisk luft! Du spenderar arbetsdagen ute i fält med bilen som ditt rullande kontor. Dina dagar varierar, men gemensamt är att du rör dig mellan olika platser och bidrar med din kompetens och ditt säkerhetstänk. Det är därför viktigt att du är serviceinriktad, tydlig i din kommunikation och gillar att ta eget ansvar. Du kommer att: * Lokalisera, markera och mäta in kablar med avancerad mätteknik både längs med järnvägen, vägar och övriga platser där markarbeten utförs * förebygga kabelskador * ha kontakt med kunder och entreprenörer på fältet Vi skyddar samhällets infrastruktur På Geomatikk arbetar vi varje dag för att skydda den viktiga infrastrukturen som får samhället att fungera. Med lokal närvaro i hela landet och tusentals ärenden varje dag ser vi till att ledningar inte skadas vid markarbeten. Vi arbetar proaktivt, effektivt och med ett tydligt mål: att säkerställa en störningsfri infrastruktur för ett väl fungerande samhälle. Vi är ett företag i stark tillväxt som kan erbjuda en spännande och föränderlig arbetsplats. Vi har på kort tid gått från några få till ca 250 medarbetare och blivit den ledande aktören i Sverige. Geomatikk Sverige ingår i den norska Geomatikk-gruppen. Vi söker dig som har Grundläggande krav: * Tekniskt sinne och förmåga att läsa kartor och teknisk dokumentation * God orienteringsförmåga och ett starkt säkerhetstänk * Serviceinriktad och tydlig i kommunikation * B-körkort och gymnasieutbildning eller motsvarande * Goda kunskaper i svenska, både muntligt och skriftligt Meriterande: * Tidigare erfarenheter arbete i järnvägsmiljö * Kunskap om järnvägssäkerhet och regelverket kring spårarbete * Utbildning och erfarenhet som SoS-ledare, SoS-planerare eller TSM * Erfarenhet inom järnvägsunderhåll eller anläggningsarbete * Engelska språkkunskaper Vi erbjuder dig: * Meningsfullt arbete: Bidra till ett säkrare samhälle genom att skydda kritisk infrastruktur * Gedigen utbildning: Omfattande internutbildning och mentorskap från erfarna kollegor * Karriärmöjligheter: Tydliga utvecklingsvägar i en snabbväxande organisation * Modern utrustning: Servicebil, dator, mobil och avancerade mätinstrument * Trygg anställning: Fast anställning hos Sveriges ledande företag inom ledningsanvisning * Kollegialt klimat: Bli en del av ett engagerat team med stark sammanhållning * Frihet under ansvar: Självständigt arbete i varierande miljöer Placering: Stockholmsområdet med omnejd Säkerhetskrav & hälsokontroll Eftersom Geomatikk omfattas av säkerhetsskyddslagen, behöver du som söker tjänsten genomgå en säkerhetsprövning. Den består av en registerkontroll och en särskild intervju, och görs i samband med eller efter din anställningsintervju. Du behöver själv ge ditt samtycke för att vi ska kunna genomföra prövningen. Tjänsten kräver också att du genomgår en hälsokontroll, enligt kundkrav och de arbetsuppgifter som ingår. Anställning kan bara ske om både säkerhetsprövningen och hälsokontrollen är godkända. Ansök redan idag! Låter denna roll intressant, ansök redan idag. Vi startar omgående med rekryteringen och urval sker löpande. I ansökan kommer du att få ladda upp ditt CV och svara på fyra frågor som är starkt kopplade till våra värderingar och vår kultur för att hitta de kandidater som kommer att trivas att arbeta hos oss. Du får gärna skicka med ett personligt brev också, men det är inte något krav. I denna rekrytering samarbetar Geomatikk med Jefferson Wells. Anställningen blir hos Geomatikk. För frågor om tjänsten kontakta Marjo Carlson, Rekryteringskonsult på Jefferson Wells; [email protected] alternativt; 070-377 06 64 Läs mer om oss på: www.geomatikk.se

4 juli 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Teknisk skribent– bidra till en säkrare framtid
Cleverex Bemanning AB
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Om tjänsten Vår kund i Stockholm fortsätter att växa och söker en engagerad och driven teknisk skribent som vill göra skillnad. I denna roll finns möjligheten att arbeta i spännande uppdrag hos branschledande kunder, framför allt inom försvarsindustrin och inom avancerad IT-infrastruktur. Som teknisk skribent får du en central roll i att skapa struktur och tydlighet inom komplex teknisk information. Arbetet innebär att både ta fram, uppdatera och underhålla teknisk dokumentation för olika system och produkter, vilket kan inkludera allt från monteringsanvisningar och användarmanualer till avancerade instruktioner inom IT och infrastruktur. Du erbjuds • Möjlighet att utvecklas tekniskt i en vardag där ingen dag är den andra lik • Arbeta i ett inkluderande team där kunskapsdelning och kollegialt stöd är en självklarhet • Vara en del av ett företag med ett starkt samhällsuppdrag, där du får göra konkret skillnad Arbetsuppgifter Uppdraget utförs både självständigt och i nära samarbete med tekniska experter och systemadministratörer. Dokumentationen kan rikta sig till både interna användare, myndigheter och externa kunder, vilket ställer höga krav på språklig precision, teknisk förståelse och pedagogisk förmåga. • Skapa och uppdatera teknisk produktdokumentation, exempelvis systembeskrivningar, användarinstruktioner, underhållsmanualer och utbildningsmaterial • Strukturera, enhetliggöra och kvalitetssäkra dokumentationens tekniska nivå • Migrera dokumentation mellan olika verktyg och plattformar • Samarbeta med tekniska experter, systemadministratörer och övriga specialister för att samla in, förstå och verifiera information • Arbeta i verktyg som exempelvis Azure DevOps, Confluence, Visio och Office-paketet Din profil Krav: • Eftergymnasial utbildning inom teknik, exempelvis maskin, elektronik, IT eller motsvarande område • Flera års erfarenhet av arbete som teknisk skribent • Mycket god förmåga att förstå och förklara tekniska lösningar i text • Flytande svenska och engelska i både tal och skrift • Goda kunskaper i Office-paketet Meriterande: • Erfarenhet av standarder som S1000D och ASD-STE • Förståelse för terminologi inom Försvarsmakten och FMV • Tidigare arbete med XML-verktyg • Erfarenhet av dokumentation inom IT-infrastrukturmiljöer (t.ex. servrar, nätverk, databaser, virtualisering) • Erfarenhet från försvarsindustrin eller militär bakgrund, särskilt inom ILS (Integrated Logistics Support) Den vi söker är nyfiken, lösningsorienterad och strukturerad med en naturlig drivkraft att leverera kvalitet. Det är viktigt att kunna organisera sitt arbete effektivt, samtidigt som samarbete och kommunikativ förmåga är avgörande. Tjänsten omfattas av försvarssekretess, vilket innebär att godkänd säkerhetsprövning med registerkontroll är ett krav. För vissa uppdrag kan krav på visst medborgarskap förekomma. Övrigt Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Placering: Stockholm Om oss På Cleverex Bemanning arbetar vi med att rekrytera och hyra ut rätt medarbetare till rätt kund. Vårt största fokus ligger på våra kunder, konsulter och kandidater och vårt mål är att du som kandidat ska känna att du hamnat helt rätt!

4 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
ABF Stockholm söker kursledare i svenska för projekt med asylsökande
Abf-S Avdelning i Stockholm
Övriga utbildare och instruktörer

Om ABF Stockholm ABF Stockholm ska som idé- och värdeburen organisation erbjuda ett brett utbud inom bildning, utbildning, kultur och mötesplatser. Vi gör kunskap tillgänglig – för alla. Våra verksamhetsgrenar Folkbildning, Vuxenutbildning och ELVIRA Kunskapsutveckling AB är olika sätt att bedriva ändamålsstyrd verksamhet och med stockholmare. I ABF-huset bedriver vi en omfattande programverksamhet med seminarier, samtal, kurser, utbildningar och kultur. ABF Stockholm är en kraftskapande folkbildningsfyr som skapar framtidstro, egenmakt och solidaritet sedan 1916. ABF Stockholm är en ideell förening som omsätter 180 miljoner kr och består av ca 150 anställda. Dagligen möts våra tusentals deltagare för att tillsammans lära, växa och förändra. ABF Stockholm söker kursledare i svenska för projekt med asylsökande Vill du vara med och bidra till ett meningsfullt integrationsprojekt med fokus på delaktighet, språk och hälsa? Nu har du chansen att engagera dig i ABF Stockholms projekt "Hello, Stockholm!" – ett initiativ riktat till personer som söker asyl i Sverige. Syftet med projektet är att främja asylsökandes rätt till social delaktighet samt erbjuda en aktiv och meningsfull sysselsättning under asyltiden. Projektet finansieras av Länsstyrelsen. Verksamheten kommer att genomföras både i ABF-huset i centrala Stockholm med omnejd samt på ett av Migrationsverkets boenden i Stockholm. Uppdraget Som kursledare i svenska kommer du att: - Planera och hålla i undervisning i svenska som andraspråk på flera nivåer - Vara kontaktperson för deltagarna och aktivt bidra till att stärka deras språkliga utveckling, sociala samvaro och känsla av delaktighet Vi söker dig som: - Brinner för att göra skillnad för människor i asylprocess - Har dokumenterad erfarenhet av att undervisa svenska för asylsökande eller nyanlända, exempelvis via studieförbund, SFI, SVA eller liknande - Är driven, prestigelös och har god samarbetsförmåga - Är kreativ, pedagogisk och lösningsorienterad Meriterande är om du: - Har en relevant utbildning inom lärarprogrammet eller annan pedagogisk utbildning - Talar något av följande språk: arabiska, persiska, turkiska eller spanska Anställning Arvode: Timlön Omfattning: 23 timmar/vecka (inklusive planeringstid) Anställningsperiod: September 2025 – juli 2026 Intresserad? Skicka in CV och personligt brev. Vi återkopplar efter sommaren. Som medarbetare hos ABF Stockholm förutsätter vi att du bottnar i arbetarrörelsens värderingar och är förankrad i ABFs Idéprogram. Vi strävar efter att skapa ett mer jämlikt samhälle och ser gärna att du har kunskaper och perspektiv som bidrar i det arbetet.

4 juli 2025
Sista ansökan:
18 augusti 2025
Enhetschef till Nytidas barnboende Granhultsgränd
Nytida AB
Chefer inom socialt och kurativt arbete

Nu söker vi en driven enhetschef till vårt team. Vi erbjuder ledarskapsprogram, ett meningsfullt arbete och möjligheten att göra skillnad! Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap.  Det här får du hos oss:  Grundutbildning när du tillsvidareanställs inom Nytida samt kompetensutveckling via vår egen utbildningsorganisation Lära Ledarskapsprogram för samtliga blivande chefer via Lära Förmånsportal med rabatter och erbjudanden Coachande och stöttande chefer nära dig En gemensam pedagogik för att ge den bästa omsorgen och stödet till våra omsorgstagare Karriär- och utvecklingsmöjligheter  Vi har även kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar och friskvårdsbidrag.  Om rollen  För oss är det viktigt att du som enhetschef vill vara aktiv och nära verksamheten. Det är en förutsättning för att du ska kunna vårda och utveckla relationerna med medarbetare, boende, närstående och myndigheter. Genom att finnas nära verksamheten, kan du också säkerställa att företagets värderingar, det pedagogiska ramverket och gällande lagstiftning efterlevs på din verksamhet.    Du både vill och har förmågan att styra och följa upp verksamheten utifrån företagets mål och ekonomiska ramar. Du har budget- och resultatansvar samt rapporterar till verksamhetschef och ingår i hens ledningsgrupp. Om Granhultsgränd  Granhultsgränd är ett LSS-boende beläget i ett lugnt villakvarter i Vällingby, med närhet till grönområden, butiker och goda kommunikationer. Vi vänder oss till barn och ungdomar med diagnos inom autismspektrum, och erbjuder en trygg, förutsägbar och trivsam miljö – både i det dagliga boendet och i alla aktiviteter runt omkring. Hos oss står individen i fokus. Vi arbetar utifrån Nytidas pedagogiska ramverk med lågaffektivt bemötande, tydliggörande pedagogik samt alternativ och kompletterande kommunikation (AKK). Vår ambition är att varje barn och ungdom ska ges möjlighet att utvecklas i sin egen takt, utifrån sina behov, styrkor och intressen. Granhultsgränd – Nytida Aktivt ledarskap För att lyckas som chef och ledare hos oss krävs ett aktivt ledarskap som grundar sig i våra värderingar. Vi utbildar därför samtliga chefer via Läras ledarprogram. Ett ledarskap som skapar motivation och engagemang hos våra medarbetare. Du är initiativrik och lyhörd för kundens behov och känner en självklar respekt för andra människor. Din erfarenhet och kunskap Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning inom vård och omsorg (ex. socionom, social omsorg) och erfarenhet från omsorgsverksamhet. Du har minst två års dokumenterad erfarenhet av chefsuppdrag och goda vitsord kring ledarskap. Samt erfarenhet inom målgruppen.  Du har ett coachande förhållningssätt och vill se dina medarbetare växa och utvecklas i sin yrkesroll. Du gillar att ge och ta emot feedback och bryta ned och arbeta mot uppsatta mål. Du är lösningsorienterad och ser möjligheter framför hinder. Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här. Övrigt Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning  Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdag: Efter överenskommelse.  Sista ansökningsdag: 2025-08-30. ( Vi kommer dock hantera ansökningar fortlöpande så sök i tid)  Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister behöver uppvisas inför en eventuell anställning För mer information kontakta: Anna Åberg, [email protected] eller Fredrik Ahlström, [email protected]  Facklig kontakt: Vision, [email protected] Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande.  Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. I den här processen genomför vi även bakgrundskontroller på slutkandidaten. Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea. www.nytida.se

4 juli 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
ABF Stockholm söker aktivitetsledare till projekt för asylsökande
Abf-S Avdelning i Stockholm
Fritidsledare m.fl.

Om ABF Stockholm ABF Stockholm ska som idé- och värdeburen organisation erbjuda ett brett utbud inom bildning, utbildning, kultur och mötesplatser. Vi gör kunskap tillgänglig – för alla. Våra verksamhetsgrenar Folkbildning, Vuxenutbildning och ELVIRA Kunskapsutveckling AB är olika sätt att bedriva ändamålsstyrd verksamhet och med stockholmare. I ABF-huset bedriver vi en omfattande programverksamhet med seminarier, samtal, kurser, utbildningar och kultur. ABF Stockholm är en kraftskapande folkbildningsfyr som skapar framtidstro, egenmakt och solidaritet sedan 1916. ABF Stockholm är en ideell förening som omsätter 180 miljoner kr och består av ca 150 anställda. Dagligen möts våra tusentals deltagare för att tillsammans lära, växa och förändra. ABF Stockholm söker aktivitetsledare till projekt för asylsökande Vill du vara med och bidra till ett meningsfullt projekt med fokus på delaktighet, språk och hälsa? Nu har du chansen att engagera dig i ABF Stockholms projekt "Hello, Stockholm!" – ett initiativ riktat till vuxna personer som söker asyl i Sverige. Syftet med projektet är att främja asylsökandes rätt till social delaktighet samt erbjuda en aktiv och meningsfull sysselsättning under asyltiden. Projektet finansieras av Länsstyrelsen. Verksamheten kommer att genomföras både i ABF-huset i centrala Stockholm med omnejd samt på ett av Migrationsverkets boenden i Stockholm. Uppdraget Som aktivitetsledare kommer du att: - Delta i framtagandet och uppsättningen av en mötesplats på ett av Migrationsverkets boenden i Stockholm.  - Tillsammans med kollegor planera och leda sociala aktiviteter, på mötesplatsen, med fokus på samhälle, kultur och hälsa. Det kan exempelvis handla om kreativa workshops, besök av  civilsamhällesorganisationer eller att anordna utflykter. - Vara kontaktperson för deltagarna och arbeta aktivt med att stärka deras sociala samvaro och delaktighet. Vi söker dig som: - Brinner för att göra skillnad för människor i asylprocess - Har erfarenhet av att arbeta med asylsökande eller nyanlända - Söker ett meningsfullt deltidsuppdrag vid sidan av annan sysselsättning - Är driven, prestigelös och har god samarbetsförmåga - Är kreativ, pedagogisk och lösningsorienterad - Har god lokalkännedom i Stockholm samt förståelse för samhällsstrukturer och stödsystem - Är flytande svenska och engelska Meriterande är om du: - Har utbildning eller pågående studier inom beteendevetenskap, sociologi, psykologi, socialt arbete, pedagogik, genusvetenskap, statsvetenskap, globala studier eller liknande - Talar något av följande språk: arabiska, persiska, turkiska eller spanska - Har ett initierat kontaktnät, i t.ex. civilsamhället, för möjligheten att skapa meningsfulla aktiviteter i samverkan Anställning Arvode: Timlön Omfattning: 12 timmar/vecka (inklusive planeringstid) Anställningsperiod: Oktober 2025 – juli 2026 Intresserad? Skicka in CV och personligt brev. Vi återkopplar efter sommaren. Som medarbetare hos ABF Stockholm förutsätter vi att du bottnar i arbetarrörelsens värderingar och är förankrad i ABFs Idéprogram. Vi strävar efter att skapa ett mer jämlikt samhälle och ser gärna att du har kunskaper och perspektiv som bidrar i det arbetet.

4 juli 2025
Sista ansökan:
18 augusti 2025