Kurator till ASIH i Innerstaden (Linnégatan Garnisonen, Östermalm)

När Familjeläkarna startade år 2008 hade vi som mål att ge våra patienter samma vård som vi skulle ge vår egen familj. Denna vision har vi fortfarande. Vi är engagerade och bryr oss om människor. Vi tar ansvar, vill göra skillnad och hjälpa människor. Vår kommunikation och verksamhet präglas av kunskap, arbetsglädje, effektivitet och innovativ utveckling. Vi söker nu en kurator till ASIH i Innerstaden, Garnisonen Östermalm Hos oss ser vi det som en självklarhet att du arbetar med patienten i fokus. För att trivas i vårt team behöver du ha god förmåga att samarbeta och trivas såväl med teamarbete som självständigt arbete. Vi värdesätter respekt samt ärlighet och lägger stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten. Beskrivning av tjänsten Som kurator hos oss kommer du att ansvara för kuratorsuppgifter inom enheten. Ditt arbete handlar i första hand om samtal vars syfte är till att stödja, uppmuntra, informera och avlasta patienten och dess närstående i frågor samt problem som är relaterade till patientens sjukdom. Det erbjuds kuratorskontakt till patienten och närstående, vilket sker enskilt eller i form av par- och/eller familjesamtal. I din roll som kurator deltar du också i ronder tillsammans med hela Teamet, samt fortsätter med våra mycket uppskattade anhörigträffar. Arbetsuppgifterna innefattar även utredning samt bedömning av patienter samt anhörigas behov av stöd och rådgivning. Våra patienter är svårt sjuka så vi värdesätter en varm och trygg omvårdnad. I arbetat ingår det även att informera om samhällets resurser samt svara på frågor som berör ekonomi, arbete, bostad, transport, försäkringar, med mera. Dina kvalifikationer Vi söker dig som har socionomexamen. Legitimation inom hälso- och sjukvård är tungt meriterande. Du har goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift. Det är meriterande om du som söker har tidigare erfarenhet av kuratorsarbete inom palliativ vård, onkologi, och/eller somatisk vård med människor i alla åldrar samt av att samverka med andra vårdgivare. Du kommer behöva transportera dig mellan olika platser, vilket kräver att du har giltigt B-körkort. Våra patienter bor i Innerstaden, Lidingö och Solna, eftersom arbetet utförs i patienters hem kan husdjur förekomma.  Vi erbjuder nyrenoverade lokaler (Linnégatan, Garnisonen Östermalm) och trevliga kollegor. Dessutom individanpassad introduktion, kompetensutveckling, friskvårdsaktiviteter och mycket mer. Tjänstgöringsgrad 80%, 6 månaders provanställning. Vi arbetar för mångfald och jämställdhet och är en hälsofrämjande arbetsgivare som arbetar aktivt med att ständigt utveckla verksamheten. Familjeläkarna är kvalitets och miljöcertifierade enligt ISO. Låter det intressant, tveka inte hör av dig för vidare information! Varmt välkommen med din ansökan till oss, urval och intervjuer sker löpande. Vi undanber oss vänligt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

25 juni 2025
Sista ansökan:
12 december 2025
Säljare inom Modeaccessoarer
Pipol's Bazaar AB
Företagssäljare

Är du vår nya säljare? Välkommen till oss! PIPOL’S BAZAAR AB är verksamt med två varumärken inom modeaccessoarer på främst den svenska marknaden. Vi har varumärket PIPOL, med produkter såsom håraccenter, smycken och väskor, och IN SUNNY MOOD som arbetar med det vi kallar Phone Fashion. Våra varumärken har olika nischer men säljs i många fall till samma kund B2B. Våra produkter säljs också direkt till konsument genom event och online. Vi har vårt kontor och showroom i våra fina lokaler i Danderyd utanför Stockholm. Vi söker nu vår nya B2B-säljare med ansvar för försäljning av båda våra märken, på den svenska marknaden. Du kommer att jobba med försäljning i ditt distrikt och införsäljning sker genom besök ute hos kund i butik, men också digitalt liksom på mässor. Distriktet kan i viss utsträckning anpassas utifrån var du utgår ifrån. Tjänsten innefattar också att vara delaktig i strategisk planering, budgetering och uppföljning. Du behöver ha en exceptionellt god förmåga att sätta kunden i fokus och att bygga relationer. Vi behöver också en absolut team-player då vi är en liten organisation där vi hjälps åt och tillsammans bygger för att nå våra mål. Vi ska växa och då behöver vi dig som har både kraft att driva på själv - och har en stark känsla för laget. Vi tror att du redan idag arbetar på liknande sätt med uppsökande försäljning och genomförande gentemot målgruppen. Våra kunder är butiker inom mode, lifestyle, spa & hotell, både i traditionell handel liksom online. Dina kvalifikationer Erfarenhet av arbete gentemot retail B2B. Ha arbetat med uppsökande försäljning. Vana att arbeta mot och med budget. Budgetering och uppföljning. Arbetet innefattar mycket resande. Tjänsten ska tillsättas för hösten 2025 och intervjuer sker löpande. För frågor kontakta Pia Fehrm på [email protected] www.pipol.se www.insunnymood.com

25 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Pensionsadministratör till FörsäkringsGirot
SJR in Sweden AB
Backofficepersonal m.fl.

SJR tillsätter nu en Pensionsadministratör till FörsäkringsGirot. Detta är ett konsultuppdrag med start i augusti/september med anställning hos SJR där du kommer arbeta som uthyrd konsult till FörsäkringsGirot under en period om 6 månader inledningsvis. Därefter finns fina möjligheter att bli erbjuden en direktanställning hos FörsäkringsGirot alternativt bli förlängd på uppdraget. På kontoret på Wallingatan mitt i centrala Stockholm möts man av en familjär och varm atmosfär där kvalitet och professionalitet genomsyrar såväl bolagets kultur som arbetsresultat. Om tjänsten Som Pensionsadministratör ansvarar du för on-boarding samt en smidig och effektiv administration av försäkringar och pensioner för våra kundföretag. Du hanterar en bred variation av kundärenden och ger support både via telefon och ärendehanteringssystem. I denna roll arbetar du med administration och support kopplat till tjänstepensioner och andra kollektivavtalade försäkringar, där du säkerställer en korrekt och effektiv hantering för våra kunder. Ansvarsområden - Hantering av kundärenden kopplade till betalningar, premier, kollektivavtal, pensioner och löner. - On-boarding av nya kunder och säkerställande av en smidig försäkrings- och pensionsadministration. - Support och vägledning till kunder via telefon och ärendehanteringssystem. - Utveckling och effektivisering av administrativa processer för att förbättra kvalitet och användarupplevelse. - FörsäkringsGirot befinner sig i en spännande fas av utveckling och digitalisering, där målet är att skapa smartare och mer kostnadseffektiva lösningar för kunderna. Därför är det viktigt att du har ett stort systemintresse och drivs av att utveckla processer som förenklar och kvalitetssäkrar administrationen. I denna roll spelar ditt trevliga bemötande och din sociala kompetens en central roll i att öka kundnöjdheten. Du blir en del av ett engagerat team inom Pensionsservice, där specialister och generalister arbetar tillsammans för att skapa en trivsam arbetsmiljö och leverera hög kundservice. Lämplig bakgrund För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har en högskoleutbildning inom ekonomi eller motsvarande. Du har 1-2 års relevant arbetslivserfarenhet inom pensions- eller försäkringsadministration och du har bred systemvana samt ett teknik/systemintresse och goda erfarenheter som Excel-användare. Du har en kommunikativ förmåga med mycket goda kunskaper i såväl svenska som engelska, både i tal och skrift. Personliga egenskaper Som person har du har hög social kompetens och ett nyfiket och tillmötesgående förhållningssätt. Vidare är du driven och nyfiken person med skinn på näsan och du är van att leda dig själv. Tack vare ditt trevliga sätt och din kommunikativa förmåga har du lätt att bygga goda relationer och du gillar verkligen att utveckla och hjälpa såväl kunder som kollegor. Vad erbjuder vi Trivs du i en miljö där verksamheten fokuserar på högsta möjliga kundvärde och ständigt säkerställer kundens, medarbetarens och företagets utveckling? Vill du ha en arbetsgivare som värdesätter samarbete, är proaktiv och professionell? Vill du vara en viktig del av en familjär atmosfär och en prestigelös kultur? Var då med och bidra till FörsäkringsGirots högkvalitativa leveranser som säkerställer en av de viktigaste uppgifter en arbetsgivare har, att medarbetarnas pensioner ska bli rätt. Vi som jobbar på FörsäkringsGirot trivs verkligen här. Hos oss ges ständigt möjlighet till utveckling och att få vara med och påverka. Om företaget FörsäkringsGirot ägs gemensamt av Länsförsäkringar, SEB Pension och Försäkring, Skandia och SPP och är en av Sveriges största aktörer på området pensionsadministration. Vi har fått förtroendet att hjälpa många stora arbetsgivare att säkerställa rätt försäkringsförmåner för sina anställda. Idag har vi över 800 nöjda kunder med drygt 300 000 anställda totalt. Det är vi mycket stolta över, och nu tar vi nästa steg i vår tillväxt! Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Atena Kamaliha. Vi inte4vjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-08-05. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling. #Bildlänk https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2023/12/konsult_shutterstock_1206996091-scaled.jpg

25 juni 2025
Sista ansökan:
5 augusti 2025
Snickare med eller utan yrkesbevis
Hirely AB
Träarbetare, snickare m.fl.

Enkla Jobb är en jobbplattform för jobb som inte kräver akademisk utbildning eller arbetslivserfarenhet. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Vi söker nu snickare som står utan jobb och har behov av att arbeta. Vi söker snickare med eller utan yrkesbevis men gärna med erfarenhet. Skicka in din ansökan så bokar vi in ett möte. Tjänsten är i första hand vid behov/projekt!

25 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Kock
Jencos Restaurang AB
Kockar och kallskänkor

Kock sökes till Charles Dickens – En populär kvartersrestaurang och Hammarby Bar Vill du vara med och skapa matupplevelser på en av Hammarbys mest uppskattade kvartersrestauranger? Vi på Charles Dickens söker nu en passionerad och erfaren kock som vill vara en del av vårt engagerade team! Om oss: Charles Dickens är en populär kvartersrestaurang och bar belägen i hjärtat av Södermalm. Vi är kända för vår avslappnade och inbjudande atmosfär där vi kombinerar klassiska rätter med en modern twist. Vår meny speglar en kärlek för bra råvaror och kreativ matlagning, och vår bar erbjuder välkomponerade drinkar i en mysig miljö. Vi strävar alltid efter att ge våra gäster en unik och minnesvärd upplevelse. Arbetsuppgifter: Tillagning och presentation av rätter enligt vår meny Arbeta med högkvalitativa råvaror och förbereda både à la carte och bar-mat Ansvara för att upprätthålla hög standard på smak, kvalitet och hygien Vara delaktig i utvecklingen av nya rätter och säsongsanpassade menyer Arbeta nära teamet för att säkerställa effektivitet och ordning i köket Se till att köket håller en god arbetsmiljö och följer alla hygien- och säkerhetsregler Vi söker dig som: Har erfarenhet som kock, gärna från restaurang eller bar Är passionerad för matlagning och tycker om att experimentera med nya smaker och tekniker Trivs med att arbeta i ett högt tempo och har förmågan att hålla en hög standard under stress Har god samarbetsförmåga och är en positiv lagspelare Är flexibel och har ett öga för detaljer i både matlagning och presentation Har utbildning inom kockyrket eller motsvarande erfarenhet Meriterande: Minst 5års erfarenhet av att arbeta i en bar- eller gastropubmiljö Kunskap om säsongsbetonade råvaror och hållbarhet Hygienpass och erfarenhet av livsmedelssäkerhet Vi erbjuder: En kreativ och inspirerande arbetsmiljö på en populär kvartersrestaurang Möjlighet att vara med och påverka menyn och utveckla nya rätter Ett engagerat och välkomnande team Flexibla arbetstider och bra balans mellan arbete och fritid Konkurrenskraftig lön och bra arbetsvillkor Låter det här som något för dig? Ring Costin 0769483833 Vi ser fram emot att höra från dig! Välkommen till oss på Charles Dickens – där Hammarby, mat, dryck och gemenskap är i centrum!

25 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Extrapersonal till lager i Norrort.
21Activa Bemanning & Rekrytering AB
Lager- och terminalpersonal

Vi söker uteslutande dig som har annat arbete eller studerar på minst 50% och vill arbeta extra ett par gånger i veckan hos en våra kunder i Rosersberg. Vi söker dig som kan arbeta vardagar mellan ca klockan 11.00-19:00 Du måste vara 18 år eller äldre eftersom arbetet till viss del kan komma att utföras på obekväm arbetstid. Arbetsuppgifterna består av sortering av gods samt plockning och packning av web-ordrar hos en av våra kunder i Rosersbergs industriområde. Viktiga egenskaper: Du ska vara punktlig, både när det gäller start och sluttider men också att du sköter dina rasttider. Du ska vara engagerad i arbetsuppgifterna, vara lyhörd och uppmärksam på vad arbetsledarna säger och du ska vilja lära dig och utvecklas i de olika arbetsmomenten. Det finns möjligheter att få utökade arbetsuppgifter för rätt person. Du behöver prata, förstå och läsa svenska eftersom man hos kunden använder svenska som "arbetsspråk" och du ska kunna ta till dig instruktioner och delta i arbetet på ett bra sätt. Vi kan erbjuda ett stort och glatt gäng med arbetskamrater, engagerade konsultchefer och vårt kollektivavtals alla förmåner. Du ansöker genom att skicka ett mail till [email protected], märk mailet med Extrapersonal Rosersberg. OBSERVERA att du måste ha ett annat arbete eller studera på minst 50% för att vara aktuell för den här tjänsten. I mailet ska det framgå var du bor, hur gammal du är samt vilka dagar i veckan du kan arbeta. Om du studerar så ska du också bifoga ett studieintyg från din skola. Om du har en annat arbete på minst 50% så skickar du med ett aktuellt anställningsavtal med din ansökan. Du bifogar också ett aktuellt cv med din ansökan. Vi söker ett antal personer, platserna ska tillsättas omgående så tveka inte utan skicka in din ansökan!

25 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Kafébiträde till litet ställe i Vasastan.
Rosendals Wärdshus AB
Kafé- och konditoribiträden

Vi söker en glad och social person som kan jobba som kafébiträde i sommar. Bland annat det som ska göras; Lägga upp dagens leverans av bullar/bakelser och ibland bröd Varma mackor (som man gör på morgonen och värmer i grill vid beställning) Sallader (som man gör på morgonen) Hantera kaffemaskinen (bra om man kan annars lär vi ut det) Lätt servering och undanplock efter gästerna Lätt städning vid öppning/stängning. Vad vi söker: Du klarar att jobba självständigt men samtidigt en teamplayer. Du är noggrann och ansvarstagande. Du har ett öga för detaljer och ser det som behöver göras för att göra gästens upplevelse så bra som möjligt. Arbetstider är mellan klocka (cirka) 08.00 -17.00 Välkommen med din ansökan! Ansök till tjänsten via: [email protected] Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta oss på: [email protected] Vi behandlar alla ansökningar löpande och tjänsten kan komma och tillsättas innan sista ansökningsdag. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

25 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Flaggvakt
Ayvaa AB
Övrig bevaknings- och säkerhetspersonal

Om oss Ayvaa AB är ett växande företag specialiserat på vägunderhåll och säkerhetslösningar. Vi arbetar för att skapa trygga och framkomliga vägar genom ett professionellt utfört arbete, hög service och stort fokus på säkerhet. Vårt team består av engagerade medarbetare som tillsammans skapar en positiv och säker arbetsmiljö. Vi samarbetar med både privata och offentliga aktörer inom infrastruktur och vägprojekt. 👉 Läs gärna mer om oss på: www.ayvaa.se Om tjänsten Vi söker nu engagerade och pålitliga flaggvakter till våra projekt runt om i Stockholm. Arbetet sker utomhus, ofta under varierande väderförhållanden, och kräver god fysisk uthållighet. Som flaggvakt är du en viktig del av säkerhetsteamet på plats och ansvarar för att trafiken runt våra arbetsområden fungerar smidigt och säkert. Arbetsuppgifter Fungera som signalperson i riskzoner Dirigera trafik och fordon på ett säkert och effektivt sätt Kommunicera tydligt med transportförare och arbetsledning Följa säkerhetsföreskrifter och branschens rutiner Bidra till ett gott samarbete och en trygg arbetsmiljö Kvalifikationer God kommunikationsförmåga Förmåga att arbeta under press och ta ansvar Meriterande med tidigare erfarenhet av liknande arbete Du behöver vara punktlig, flexibel och ha en positiv inställning Körkort och tillgång till bil är meriterande Vi erbjuder Ett varierande och viktigt arbete i en växande bransch Möjlighet till kontinuerlig utveckling Trevliga kollegor och en arbetsgivare med stort fokus på arbetsmiljö och säkerhet Välkommen med din ansökan! Skicka CV och en kort presentation till: [email protected]

25 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Stödassistent
Solís omsorg AB
Vårdare, boendestödjare

Vi söker 2 Stödassistenter till vår barn och ungdomsboende enligt LSS 9:8. Vi har plats för 4 ungdomar i åldrarna 13–21 år. Vårt boende är för ungdomar med diagnos inom autismspektrat och har problemskapande beteende som utåtagerande/självskadebeteende. Vårt boende är beläget i Spånga – Sundby (inom Stockholm stad) med närhet till bra kommunikationer. Uppdraget Din roll som stödassistent är varierande men har sin utgångspunkt utifrån varje enskild ungdoms individuella behov, förutsättningar och önskemål. Vår roll är att ge stöd i det dagliga utifrån ett pedagogiskt förhållningssätt i både det som rör den enskildes personliga omvårdnad, stöd i det som förekommer i ett hem som städning, tvätt och matlagning. I vårt uppdrag ingår även att vara ett stöd kring kontakter utanför boendet. I vår verksamhet arbetar vi även utifrån Stödpersons ansvar vilket innebär att du har ett speciellt ansvar för 1 av våra ungdomar utifrån skriftlig överenskommelse kring vad uppdraget som stödperson innebär. I arbetet ingår även daglig dokumentation och utformandet av i innehållet i genomförandeplanen tillsammans med ungdomen och dess vårdnadshavare. Vi tillsammans ansvarar för att våra ungdomar ska ges möjlighet till att vara med att påverka utifrån den enskildes behov och förmåga. Viktig del i vårt arbete är att kunna se varje enskild ungdoms förmågor och arbeta med att motivera och stötta till att få ett så innehållsrikt och aktivt liv som möjligt. Arbetet kommer att vara schemalagt dag, kväll, samt helg enligt ett rullande 4 veckors schema som är anpassade utifrån våra ungdomars behov. Tjänstgöringsgraderna kommer att vara 100%. Din profil Vår nya kollega har någon av följande utbildningar: • Högskola eller Yrkeshögskola med inriktning personer med funktionsnedsättning och/eller pedagogik • Gymnasieutbildning inom vård och omsorg med inriktning inom funktionsnedsättning och eller pedagogiskt arbete Du har några års yrkeserfarenhet inom vårt område och du är som oss en person som gillar att utmana dig själv och som ser lösningar när andra ser hinder Du har erfarenhet av att arbeta med målgruppen, du har ett pedagogiskt förhållningssätt och arbetar strukturerat utifrån de mål som finns för varje enskild ungdom och för vår verksamhet som helhet. Har du erfarenhet av tydliggörande pedagogik är det en stor fördel men ett absolut krav är att du kan arbeta utifrån ett lågaffektivt bemötande. I vår verksamhet kan du komma att möta ungdomar med utmanande beteende vilket innebär att du måste ha en nyfikenhet och en vilja i att tillsammans med oss försöka ta reda på uppkomsten av de utmanande beteendena för att försöka hitta alternativa vägar. Har du något eget intresse som tex musik, skapande, idrott eller något annat som du kan bidra med i vår verksamhet så är även det meriterande. Vi söker rätt personer för vårt spännande uppdrag så därför är personlig lämplighet en viktig ingrediens i vårt sökande efter just dig. Att du behärskar svenska i både tal och skrift, har datavana samt grundläggande kunskaper i social dokumentation är viktigt i vårt arbete. Om det blir just du som blir vår nya kollega kommer vi vid anställningen be om utdrag ur polisens belastningsregister som lämnas till oss innan första anställningsdagen. Övrigt Anställningsform: Tills vidare med 6 månaders anställning och tidsbegränsade anställning Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Tillträdesdag: 2025-08-15

25 juni 2025
Sista ansökan:
8 augusti 2025
Ventilationsmontör MP Vent AB
MP Vent AB
VVS-montörer m.fl.

Vi söker nu 2 ventilationsmontörer som har erfarenhet av ventilationsbranschen. Du har tidigare erfarenhet av ventilationsmontage. Vi letar efter ventilationsmontörer som uppfyller följande: * Har minst 3 års arbetserfarenhet av ventilationsbranschen * Erfarenhet av att beställa både cirkulärt och rektangulärt material * Erfarenhet av ritningsläsning, samt förståelse för annan relevant teknisk dokumentation * Kan kommunicera på svenska i tal och skrift Vi söker medarbetare med god social kompetens, positiv attityd och lyhördhet för kundens behov. Du har en god prioriteringsförmåga och är kvalitetsmedveten i ditt arbete. Du tar ansvar för ditt eget arbete samtidigt som du är van vid, och trivs med, att arbeta i team. Du är en dedikerad och serviceorienterad person som värdesätter kundrelationer. Känner du igen dig själv i beskrivningen ovan? Skicka en ansökan idag! MP Vent AB expanderar just nu i hela Stockholm och behöver utöka personalstyrkan. Vi arbetar med ventilationsinstallationer, injustering och OVK. Vårt arbetsområde är Stockholm. Vårt mål är att bygga ett långsiktigt samarbete med kunder och hålla en hög kundnöjdhet. Vi strävar efter att tillgodose kundernas önskemål och tillsammans hitta den lösning som är bäst för kunden. Vi vill att MP Vent skall förknippas med kvalitet istället för kvantitet och den inställningen ska alltid genomsyra vårt arbetssätt och vår verksamhet. Vad förväntar vi oss av dig? Vi är ett tillväxtföretag tack vare våra medarbetare och expertis. Vi drivs av att göra skillnad, för våra kunder och för samhället. Hos oss är personlighet, passion och samarbete avgörande och vi tror att bra människor gör bra saker. Besöksadress: Markörgatan 2, 136 44 Handen

25 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025