Gruppchef Flight Planning Centre Stockholm
Luftfartsverket
Förvaltnings- och planeringschefer

Är du sugen på att ta nästa steg som ledare och har ett coachande förhållningssätt samt vill jobba i en verksamhet med en tydlig säkerhetskultur? Vill du vara med att bidra till en säker och effektiv flygtrafiktjänst i alla beredskapslägen? Vill du vara med att utveckla och förändra flygtrafiktjänsten mot en spännande framtid? Då är denna tjänst något för dig! Beskrivning av jobbet Flyginformation är avgörande för att kunna planera och genomföra en flygning. I LFV är det enheten Aeronautical Information Management (AIM) som har till uppgift att producera och tillhandahålla flyginformation. Vi är ca 65 medarbetare fördelat på tre tjänsteställen; Norrköping, Arlanda och Stockholm.  Vi söker nu en gruppchef till Flight Planning Centre på Arlanda som är en del av AIM. Flight Planning Centre (FPC) är en spännande arbetsplats som genom flera varierande tjänster är ett viktigt nav i svensk luftfart. Verksamheten står inför flera förändringar och du erbjuds att arbeta i en dynamisk miljö i stark utveckling, ofta med nya utmaningar och ibland med snäva tidsramar. Verksamheten bedrivs dygnet runt, året runt. Din roll Som gruppchef leder du en grupp Briefing Officers (BO) utifrån bemannings-och personalansvar och kommer att medverka i många delar av verksamheten. Du behöver ha en god kunskap om personalansvarsfrågor men också förstå sammanhanget i vilket BO arbetar. Rollen innebär att du svarar för att säkerställa den operativa personalens leverans och utveckling mot verksamhetens uppställda mål. Du bidrar till att våra operatörers kompetens och arbetssituation utvecklas genom att identifiera behov av förändring samt initiera förbättringar. Uppgifterna handlar såväl om uppföljning av den operativa driften som taktisk planering. Du kommer dessutom att stödja Chef FPC och Biträdande chef FPC i andra ledningsfrågor. Rollen tillhör FPC Ledning och rapporterar till Chef FPC samt ingår i AIM Ledningsgrupp. Vi söker dig som; • Har en för tjänsten relevant utbildning gärna inom ledarskap eller likvärdig arbetslivserfarenhet i en ledarroll • Har en förmåga att förstå personalens behov och förutsättningar med bibehållet verksamhetsperspektiv • Förstår vikten av att aktivt kommunicera och tydliggöra förväntningar på medarbetares prestation i syfte att skapa delaktighet och engagemang • Har en mycket god administrativ förmåga med goda kunskaper att arbete i IT-system • Har goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift   Det är meriterande om du; • Har erfarenhet och kunskap i att ansvara för personal såsom arbetsmiljö och resursplanering etc • Har erfarenhet från flygbranschen eller statlig verksamhet • Har erfarenhet från operativ verksamhet med skiftgående personal • Har erfarenhet och kunskap om budgetering, prognos och uppföljning av ekonomi för ett ansvarsområde • Har kompetens gällande arbetstidslagstiftning och kollektivavtalsrelaterade regelverk, gärna inom statlig förvaltning • Har erfarenhet från facklig samverkan • Har erfarenhet av totalförsvar Kompetenser Du har ett naturligt driv, är strukturerad och van att arbeta självständigt under eget ansvar. Arbetet innebär många kontaktytor vilket förutsätter att du har mycket god samarbetsförmåga. Du har god kommunikationsförmåga, är lyhörd och har hög integritet.  Med ett tydligt ledarskap och en pedagogisk framtoning säkerställer du förståelse hos dina medarbetare för hur deras roll och prestation hänger ihop med funktionens gemensamma leverans och LFVs övergripande mål. Du förstår vikten av att aktivt kommunicera och tydliggöra förväntningar på medarbetares prestation i syfte att skapa delaktighet och mening.  Som person är du robust och agerar samlat i pressade situationer. Du har mod att leda i förändring och har ett lösningsfokuserat angreppssätt på de utmaningar som kommer i din väg. Du är medveten om dina styrkor och svagheter och tvekar inte att be om hjälp från andra för att få jobbet gjort på ett effektivt sätt. Övrig information Tjänsten är en tillsvidaretjänst på 100 % med placering på FPC Stockholm Arlanda. Arbetstid är kontorstid med oregelrad arbetstid. Tillträde enligt överenskommelse. Innan anställning genomför LFV en säkerhetsprövning som bland annat innefattar registerkontroll, säkerhetsintervju och drogtest. Denna tjänst kräver svenskt medborgarskap. Vi har en kompetensbaserad rekryteringsprocess som innehåller urval, tester och intervjuer. Testerna innehåller ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga och är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.  Om LFV Vi leder flyget - i takt med tiden, i alla lägen. LFV är Sveriges ledande aktör inom flygtrafikledning för civil och militär luftfart med tillhörande tjänster. Vi erbjuder flygtrafikledning och relaterade tjänster både nationellt och internationellt. Våra flygledare leder dagligen cirka 2 000 flygplan i svenskt luftrum. LFV var först i världen med flygtrafikledning på distans och vi driver digitaliseringen inom flera områden. Genom olika samarbeten är vi med och effektiviserar det europeiska luftrummet. Läs mer om LFV här

27 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Senior .NET-applikationskonsult – Stockholm heltid
Modernera AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Modernera är ett modernt rekryterings- och bemanningsföretag. http://www.modernera.se För en av våra klienters räkning söker vi nu en senior .NET-applikationskonsult. Klienten är ett framåtsträvande och växande produktbolag som fokuserar på utveckling av nyskapande mjukvara inom områdena CRM, automatisering och digitalisering. Deras avancerade och användarvänliga lösningar är utformade för att optimera affärsprocesser inom en rad områden som försäljning, support, marknadsföring, kundintegration, fälttjänster, ärendehantering med mera. Med en bred kundbas som sträcker sig från bank- och finanssektorn till industrin, är vår klient en dynamisk aktör på marknaden. Du kommer att jobba i trevliga lokaler i centrala Stockholm. Det finns möjlighet att arbeta hemifrån. Du kommer att ha en central roll i ett innovativt och tajt implementationsteam. Tillsammans med projektteamet kommer du att genomföra implementationer, underhåll och uppgraderingar av SaaS-produkter tillsammans med företagets kunder. Du kommer att delta i planeringen av enskilda projekt och koordinering mellan olika projekt som företaget driver parallellt. Vi söker: Vi söker dig som har minst 5 års arbetslivserfarenhet inom .NET. Azure DevOps Du har mycket goda kunskaper i tal och skrift på både engelska och svenska. Meriterande: Erfarenhet av att konfigurera och anpassa system i kundimplementationer. Du får: Vår kund erbjuder dig karriärmöjligheter på en modern arbetsplats med utmanande arbetsuppgifter och spännande projekt. Du erbjuds bra arbetsvillkor, pension och friskvårdsbidrag. Du kommer att bli anställd hos vår kund på heltid, med en provanställning som övergår i en tillsvidareanställning efter sex månader. Tillträde: omgående. Ansök genom att skicka ditt CV och personligt brev till [email protected]. Skriv ”Senior .NET-applikationskonsult – Stockholm heltid” i ärenderaden.

27 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Lead the development of cutting-edge business intelligence solutions
Dentsu Sweden AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

At Dentsu Data Sweden, we transform data into powerful insights that drive marketing innovation for some of the world’s most iconic brands. We’re looking for a Senior BI Developer with 3–5 years of experience to join our dynamic team and lead the development of cutting-edge business intelligence solutions. If you're passionate about data, storytelling through dashboards, and collaborating with cross-functional teams, this is your opportunity to make a real impact! Key Responsibilities Lead the full lifecycle of BI projects—from architecture and design to development, testing, and deployment. Act as the BI subject matter expert, defining best practices and ensuring high-quality data models and reporting layers. Collaborate with clients and internal teams to gather requirements and deliver tailored dashboards and reports. Design and maintain interactive dashboards using Power BI and other visualization tools. Develop and manage data pipelines across SQL Server, Snowflake, and BigQuery. Ensure data quality and structure for use in advanced analytics and econometric models. Optimize dashboard performance and maintain solutions as data sources evolve. Manage user access and report scheduling within BI platforms. Communicate complex data insights clearly to both technical and non-technical audiences. Qualifications 3–5 years of experience in BI development and dashboard creation. Strong proficiency in SQL and experience with databases like SQL Server, Snowflake, and BigQuery. Expertise in Power BI; familiarity with other visualization tools is a plus. Experience with ETL tools (Supermetrics preferred). Knowledge of cloud platforms such as Google Cloud Platform (preferred), Azure, or AWS. Programming experience in Python (preferred) and/or R. Understanding of media planning and buying is a plus. Familiarity with AdTech platforms such as Google Ads, DV360, and Google Analytics is advantageous. Excellent communication skills in both Swedish and English. Team-oriented with a collaborative mindset and a passion for sharing knowledge. Ability to present complex information in a clear, structured, and engaging way. What We Offer: An international work environment with colleagues from across the globe A challenging role in a fast-growing market Plenty of fun at work: table football, table tennis, team events, parties, and more 40 annual well-being hours, on top of 30 annual vacation days Extensive learning and development opportunities, both in-person and online A hybrid work model: 3 days in the office, the rest from home Competitive salary and great benefits Possibility to work from other EU/EES country up to 30 days per year Opportunity to spend time on yourself during working hours; 40h wellbeing time and 40h personal development Possibility to work 1 h less per day during summer (8-week period) Collective agreements 30 days holiday entitlement About DD & Dentsu Dentsu Data is Dentsu's center of excellence in data science, research, and business intelligence. Our vision is to become Sweden's leading consultants in data by leveraging data to inspire people-centred transformations that shape society. Our Business Science team offers services in data strategy and consulting, data engineering, business intelligence and advanced modelling (econometrics). DD operates in Stockholm and Gothenburg. DD is part of Dentsu Sweden AB, which is part of a global communication network with 71,000 employees in more than 145 countries. We offer our employees the opportunity to work with several market-leading brands and exciting customers. Of course, we offer great colleagues, attractive career opportunities, modern benefits, unique and industry-leading talent programs. Here, each individual's strengths are encouraged, and you get the opportunity to be yourself, develop and reach your full potential. In all brands in the Dentsu Group, we are constantly working to develop our employees and leaders, and thus there are good development opportunities both at regional, Nordic and international level. We are happy to tell you more about the above in connection with any interview. All our Swedish companies are environmentally certified according to the Swedish Environmental Base and we work actively with our social and environmental responsibility as an employer and fellow human beings.  Diversity and Inclusion At dentsu we believe in the power of diversity. We welcome all applications regardless of age, disability, gender reassignment, marital or civil partner status, pregnancy or maternity, race, colour, nationality, ethnic or national origin, religion or belief, sex, or sexual orientation. Additional information: Please do not hesitate to send in your application and CV/LinkedIn profile as soon as possible.

27 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Service Delivery Engineer – Atlas Copco Stockholm
Tng Group AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Become a Service Delivery Engineer at Atlas Copco in Nacka and coordinate the rollout of IT services in integration projects Are you a communicative and solution-oriented individual with a strong interest in IT and service delivery? Atlas Copco is now looking for a Service Delivery Engineer. In this role, you will combine technical understanding with coordination, advisory responsibilities, and business-oriented tasks. You will act as the local link between the global IT team and operations in the Nordics and the Baltics. You will ensure the smooth delivery of IT services during company acquisitions by coordinating integrations, as well as supporting other regional improvement projects. As part of Atlas Copco’s transformation journey, you will work in a close-knit team where helpfulness, humility, and personal development are central values.Apply today - selection and interviews will begin in August Purpose, Offer and Benefits At Atlas Copco, you will be part of an exciting transformation journey within an international IT environment. You will work in an engaged and friendly team where collaboration, humility, and communication are highly valued. They offer flexibility with 30 days of vacation, reduced working hours, and opportunities for both national and international career development. Atlas Copco values continuous learning and ensures that all employees receive at least 40 hours of training each year. Enjoy a dynamic and collaborative work environment where innovation thrives, combined with a friendly atmosphere, an ethical culture, and respect for diversity. Your Responsibilities • Coordinate and lead local IT service deliveries during company acquisitions in the Nordics and the Baltics • Act as a technical advisor to the business • Collaborate with global and regional IT teams as well as external vendors • Conduct on-site visits when needed, primarily during the initial stages of projects • Follow up on IT service deliveries and document processes • Serve as backup for Executive IT support The Bigger Picture You will be based at Atlas Copco’s headquarters in Nacka and work closely with both central teams in Europe and local stakeholders. Occasional travel is required, primarily within the Nordics and the Baltics, approximately once every two to three months for a few days. The position is full-time with a trust-based working schedule. Work is primarily conducted on-site in Nacka, with some flexibility available when needed. Our Expectations We are looking for someone with experience in coordinating IT service deliveries, preferably in connection with company integrations. You have a solid understanding of IT infrastructure (networks, PCs, servers, cloud services) and are used to working in project environments. You hold a university degree in IT or have equivalent experience. You speak and write English fluently; Swedish is a plus. Knowledge of artificial intelligence is also considered an advantage. As a person, you are communicative, service-minded, unpretentious, curious, structured, and self-driven. You enjoy taking initiative and building relationships with a wide range of stakeholders. Interested? The recruitment is administered by TNG IT Digital, specialists in competence-based and unbiased recruitment, staffing and interim solutions within IT and Tech. We

27 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Hundfrisör till Pennys Dog Spa
Pennys Dog Spa AB
Uppfödare och skötare av sällskapsdjur

🐾 Hundfrisör sökes till Pennys Dog Spa i Vasastan, Stockholm 🐾 Älskar du att arbeta med hundar och har en passion för högkvalitativa klippningar? Då kan du vara den vi söker! Vi är en väletablerad hundfrisörsalong i hjärtat av Vasastan med en stor och lojal kundkrets som värdesätter hundens välmående och professionell finish. Vår salong är ljus, rymlig och erbjuder en trivsam arbetsmiljö för både människor och hundar. Vi söker dig som: Har dokumenterad erfarenhet som hundfrisör – referenser ser vi gärna att du kan lämna. Har god ras- och pälskunskap samt behärskar olika tekniker och pälstyper. Har känsla för stil och gärna klipper moderna och söta teddyfrisyrer. Trivs med kundkontakt och tycker att god service är en självklar del av arbetet. Är noggrann, trygg i hantering av hundar och har ett genuint engagemang för yrket. Vi erbjuder: Tillsvidareanställning (heltid eller deltid) eller möjlighet till rörlig provisionsmodell för dig med eget företag Ett väletablerat kundflöde med fokus på kvalitet och återkommande bokningar. En fin, stor och ljus lokal i Vasastan, fullt utrustad och redo att ta emot dig. Ett professionellt men avslappnat arbetsklimat där hunden alltid står i centrum. Möjligheten att vara en del av ett team med passionerade hundfrisörer Låter detta som något för dig? Skicka din ansökan med CV och gärna referenser till: [email protected] Varmt välkommen till oss – vi ser fram emot att höra från dig! 🐶✂️

27 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Stationschef till Bilprovningen Stockholm
Svensk Autorekrytering AB
Produktionschefer inom tillverkning

Arbetsbeskrivning Vill du vara med och skapa en positiv inverkan på både trafiksäkerhet och miljö, samtidigt som du levererar förstklassig service till våra kunder? Som stationschef på Bilprovningen får du en nyckelroll i att säkerställa att våra besiktningar håller högsta kvalitet och att våra kunder får en smidig och trygg upplevelse. Genom vårt arbete bidrar vi till färre trafikolyckor och en mer hållbar framtid, men lika viktigt är vår ambition att erbjuda en kundservice i toppklass. I denna roll ansvarar du för att leda och utveckla verksamheten vid våra stationer i Haninge-Albyberg, Högdalen, Västerhaninge-Håga och Älta. Fokus ligger på kundnöjdhet, effektivitet och medarbetarnas trivsel. Du arbetar nära ditt team för att skapa en arbetsmiljö där alla känner sig delaktiga och motiverade att leverera bästa möjliga service. Arbetsuppgifter: • Ansvara för säkerhet, kvalitet och kundnöjdhet i besiktningsprocessen • Säkerställa en kundupplevelse som präglas av professionalism, service och omtanke • Leda och utveckla dina medarbetare genom att skapa en trivsam och inkluderande arbetsmiljö • Planera och optimera stationens verksamhet och resurser för att möta kundernas behov • Delta operativt i verksamheten vid behov Vi erbjuder en spännande och utmanande ledarroll där du får möjlighet att påverka och utvecklas. Bilprovningen erbjuder en stabil och trygg arbetsplats med kollektivavtal och möjlighet att växa inom företaget. Vi värdesätter engagemang, ansvar och samarbete. Hos oss får du både stöttning och frihet att leda stationen mot framgång. Din Profil Du har erfarenhet av ledarskap och personalansvar, gärna från en serviceorienterad bransch. Som ledare är du trygg, närvarande och duktig på att skapa engagemang bland dina medarbetare. Du är kundfokuserad och har ett öga för hur du kan förbättra kundupplevelsen, och du trivs i en roll där du får kombinera struktur och kreativt tänkande. Grundläggande fordonskunskap är meriterande, men framför allt söker vi dig som har ett starkt intresse för service och ledarskap. Om företaget Vi är Sveriges ledande kedja inom fordonsbesiktning med över 100 stationer och 550 medarbetare. Vår verksamhet bidrar till färre trafikolyckor och att liv räddas. Genom att upptäcka fel bidrar vi även till att minska trafikens påverkan på miljön. Verksamheten kännetecknas av ansvar, oberoende och kvalitet. Dessutom vill vi vara branschens mest attraktiva arbetsgivare. Bilprovningen är ackrediterat för att utföra fordonsbesiktningar i hela Sverige och har stationer från Skurup till Gällivare. Företagets målsättning är att långsiktigt bidra till det svenska samhället genom ett hållbart och ansvarsfullt agerande. Under 2021 genomförde företaget 1,3 miljoner kontrollbesiktningar och omsatte 731 MSEK. Kontaktuppgifter I den här rekryteringen samarbetar vi tillsammans med Autorekrytering och frågor kring tjänsten besvaras av rekryterare Kajsa Fyhr på [email protected]. Tjänsten kan komma att tillsättas innan slutdatum så tveka inte att skicka in din ansökan idag.

27 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Vikariat barnskötare
Stockholms kommun
Barnskötare

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Välkommen till oss Vi vet vad vi kan, vart vi är på väg och hur vi tar oss dit - Tillsammans tar vi nästa steg. " Hökarängsskolan omfattar årskurserna 1-9 och förskoleklass samt fritidshem, fritidsklubb och anpassad grundskola. Verksamheten omfattar cirka 550 elever. Hökarängsskolan ska vara en skola för var och en och för alla: Varje elev ska vara i goda lärprocesser, trivas och må bra här och nu och lämna skolan med goda resultat och väl rustad för framtiden. Personalen ska vara engagerad och ha höga förväntningar på varandra, sig själva och eleverna. Eleverna ska vara engagerade, delaktiga och ansvarstagande. Vi erbjuder Hökarängsskolan har ett välutvecklat fritidshem där eleverna erbjuds roliga aktiviteter som utmanar och stimulerar. Vi har kompetenta pedagoger med elevfokus som är duktiga på att samarbete. Vi har gott om utrymme då vi nyttjar såväl klassrum som fritidsrum under fritidsverksamheten. Vi har även två stora, fina skolgårdar som inbjuder till lek och rörelse. Skolan ligger nära lekparker, skog och högdalstoppen. Arbetsbeskrivning Du kommer i rollen som vikarierande barnskötare att arbeta i grundskolans fritidshem med att ge eleverna lärande och omsorg som de behöver för utvecklas utifrån sina egna förutsättningar. Du är med och skapar en utvecklande, meningsfull och positiv miljö för eleverna där de når sin fulla potential. Din roll Tillsammans med dina fritidskollegor är du delaktig i planeringen, genomförandet och utvärderingen av verksamheten med utgångspunkt i skolans styrdokument. Omsorg och tillsyn av eleverna är andra viktiga delar i uppdraget. Arbetsuppgifterna är varierande och omväxlande under arbetsdagen. Det kan exempelvis vara att finnas till hands som ett stöd för eleverna i klassrummet, delta/leda inom- och utomhusaktiviteter under skoldagen, på raster och i fritidsverksamheten. I din roll ingår att ha tät kontakt och nära samarbete med övrig personal inom skolan, elever och elevernas vårdnadshavare. Din kompetens och erfarenhet • har erfarenhet av att arbeta på fritids och vad det pedagogiska arbetet på fritidshemmet innebär • arbetar självständig samtidigt som du kan och vill arbeta i team. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

27 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Konsult / interim - Kravanalytiker i Stockholm
Tng Group AB
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

Är du konsult / interim och söker uppdrag som teknisk kravanalytiker? Är du tillgänglig för uppdrag i Stockholm? Läs då vidare! Här får du, med din expertis och erfarenhet, möjligheten att gå in och stötta en av våra kunder som verkar inom försäkringsbranschen som teknisk kravanalytiker. Behovet är från början av augusti 2025 och framåt på heltid och du sitter centralt i Stockholm, med möjlighet att jobba hybrid. Vi erbjuder dig • En avgörande roll i ett av kundens mest prioriterade initiativ • Möjlighet att arbeta nära både affär och IT • En flexibel arbetsmiljö med viss möjlighet till distansarbete • Samarbete med erfarna kollegor i ett agilt och lösningsorienterat team • En välplanerad uppdragsstruktur med tydligt mål i mars 2026 Det här gör du hos oss • Driver och dokumenterar kravarbete för migrering till Azure Cloud • Skapar samsyn kring förändringsbehov och lösningar i team och verksamhet • Arbetar med både funktionella och icke-funktionella krav • Planerar och leder workshops och kravinsamlingsaktiviteter • Stöder testarbete samt säkerställer dokumentation och spårbarhet • Säkerställer att regulatoriska krav följs i lösningsförslagen Ditt team och arbetsplats Du blir del av ett tvärfunktionellt team inom försäkringssektorn, med placering på kundens kontor i Stockholm. Uppdraget är på heltid mellan 18 augusti och 31 december 2025, med möjlighet till förlängning. Arbete sker till stor del på plats men med viss möjlighet till hybridarbete beroende på projektets behov.. Mer om dig Vi söker dig som är en erfaren teknisk kravanalytiker som gärna får gilla data och analys. Du gillar att ta initiativ och ett stort ansvar i teamet. Vi söker dig som har minst 4–8 års erfarenhet som teknisk kravanalytiker, gärna som konsult. Du har god vana av att arbeta med agila metoder, epics, user stories och moderna verktyg inom kravanalys. Du har arbetat i större organisationer, gärna med komplexa tekniska miljöer och infrastrukturförflyttningar. Du är van vid att driva workshops, skapa struktur i förändringsarbete och samarbeta med både interna och externa intressenter. Har du erfarenhet av förändringsledning, agila ramverk och tekniska lösningar inom molnplattformar som Azure är det meriterande. Du har akademisk utbildning inom IT eller motsvarande erfarenhet. Du är stark kommunikativ och är flytande i svenska och engelska. Vi söker konsulter som är tillgängliga i närtid, men vi ser också att vi kommer ha behov framåt så hör gärna av dig eller gör en ansökan om du också kommer va tillgänglig längre fram. Vi har dig gärna i vårt nätverk för framtida uppdrag! Så här får vi kontakt Detta är ett konsultuppdrag där du antingen blir anställd av oss på Ada Digital eller anlitas som underkonsult, beroende på vilken lösning som passar dig bäst. I tillsättningen strävar vi efter att ge dig en transparent, inkluderande och snabbrörlig rekryteringsupplevelse. Och vi vill veta mer om dig och din potential! För att ansöka behöver du inte bifoga några dokument. Skriv istället en kort motivering och bifoga din LinkedIn-profil. Urval kommer sker löpande och uppdraget kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Är du nyfiken och vill veta mer innan du söker? Hör av dig till ansvarig rekryterare. Vi ser fram emot att få kontakt med dig!

27 juni 2025
Sista ansökan:
29 juli 2025
Student Assistant

Internationella Engelska Skolan (IES) is a leading independent school group with academic results far above average and a diverse and energetic staff. Teaching is in both Swedish and English, and the hallways are bilingual. The language of meetings and communication amongst the staff is English. IES is one of Sweden's largest school groups at compulsory school level with 48 schools and around 32,000 students across the country. IES has grown steadily and maintained quality since 1993. Vi söker dig som vill göra skillnad! Internationella Engelska Skolan Sigtuna söker nu en trygg och engagerad elevassistent som brinner för elevernas bästa och vill vara med och skapa en trygg och utvecklande lärmiljö. Du har ett genuint intresse för att arbeta med barn och unga, är lyhörd för deras behov och ser varje individ som unik. Hos oss får du möjlighet att göra verklig skillnad i elevernas vardag, både i och utanför klassrummet. Låter detta intressant? Då kan denna tjänst vara något för dig! Arbetsuppgifter:Som elevassistent arbetar du med att ge stöd till en eller flera elever i både lärande och social utveckling. Du finns med under lektioner, raster och andra aktiviteter under skoldagen – och vid behov även på fritids. Du är en viktig vuxen som bidrar till att skapa en trygg, strukturerad och positiv miljö för eleverna. Du samarbetar nära med lärare, övrig personal och elevhälsa. För att trivas hos oss bör du dela vår övertygelse om vikten av tydliga värderingar, kollegialt lärande och gemensamma rutiner och förhållningssätt. Om dig: Vi söker dig som: - Har erfarenhet av arbete med personer med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar (NPF) - Har erfarenhet av att arbeta med personer med olika funktionsvariationer - Är trygg, flexibel och har ett lösningsfokuserat förhållningssätt - Är engagerad, ansvarstagande och har lätt för att samarbeta - Har god kommunikationsförmåga och kan bemöta elever med respekt och tydlighet - Är intresserad av att arbeta i en pedagogisk miljö - Behärskar både svenska och engelska i tal och skrift Meriterande utbildningar: - Gymnasieutbildning med inriktning mot barn och fritid eller specialpedagogik - Eftergymnasial utbildning inom specialpedagogik eller specialpedagogiskt stöd - Kurser inom NPF, bemötande, konflikthantering eller kommunikation - Utbildning inom pedagogik eller socialt arbetePersonliga kvalifikationer Vi söker dig som är trygg, lyhörd och har ett genuint engagemang för att stötta barn och unga i deras utveckling. Du bygger förtroendefulla relationer och möter elever med värme, respekt och tydliga ramar. Du är flexibel, lösningsfokuserad och anpassar ditt stöd utifrån individuella behov. Du är en stabil, ansvarstagande vuxen som trivs med att samarbeta i team och ser din roll som en viktig del av skolans lärmiljö.Varmt välkommen med din ansökan!

27 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Vikariat som Barnskötare
Stockholms kommun
Barnskötare

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Välkommen till oss Vi vet vad vi kan, vart vi är på väg och hur vi tar oss dit - Tillsammans tar vi nästa steg. " Hökarängsskolan omfattar årskurserna 1-9 och förskoleklass samt fritidshem, fritidsklubb och anpassad grundskola. Verksamheten omfattar cirka 550 elever. Hökarängsskolan ska vara en skola för var och en och för alla: Varje elev ska vara i goda lärprocesser, trivas och må bra här och nu och lämna skolan med goda resultat och väl rustad för framtiden. Personalen ska vara engagerad och ha höga förväntningar på varandra, sig själva och eleverna. Eleverna ska vara engagerade, delaktiga och ansvarstagande. Vi erbjuder Hökarängsskolan har ett välutvecklat fritidshem där eleverna erbjuds roliga aktiviteter som utmanar och stimulerar. Vi har kompetenta pedagoger med elevfokus som är duktiga på att samarbete. Vi har gott om utrymme då vi nyttjar såväl klassrum som fritidsrum under fritidsverksamheten. Vi har även två stora, fina skolgårdar som inbjuder till lek och rörelse. Skolan ligger nära lekparker, skog och högdalstoppen. Din roll Du kommer i rollen som vikarierande barnskötare att arbeta i grundskolans fritidshem med att ge eleverna lärande och omsorg som de behöver för utvecklas utifrån sina egna förutsättningar. Du är med och skapar en utvecklande, meningsfull och positiv miljö för eleverna där de når sin fulla potential. Tillsammans med dina fritidskollegor är du delaktig i planeringen, genomförandet och utvärderingen av verksamheten med utgångspunkt i skolans styrdokument. Omsorg och tillsyn av eleverna är andra viktiga delar i uppdraget. Arbetsuppgifterna är varierande och omväxlande under arbetsdagen. Det kan exempelvis vara att finnas till hands som ett stöd för eleverna i klassrummet, delta/leda inom- och utomhusaktiviteter under skoldagen, på raster och i fritidsverksamheten. I din roll ingår att ha tät kontakt och nära samarbete med övrig personal inom skolan, elever och elevernas vårdnadshavare. Din kompetens och erfarenhet • har erfarenhet av att arbeta på fritids och vad det pedagogiska arbetet på fritidshemmet innebär • arbetar självständig samtidigt som du kan och vill arbeta i team. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

27 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025