Är du en ansvarsfull och förtroendeingivande väktare? Vill du arbeta i ett socialt yrke där du får använda din problemlösningsförmåga? Då är detta jobbet för dig! Cubsec AB söker nu väktare primärt till vår rondverksamhet i Stockholm. Vi söker personal på behov för både dag- och nattjänster. En ronderande väktare arbetar med förebyggande säkerhet. Man är bilburen och besöker kunder i sitt distrikt/område för att bland annat kontrollera att larm är påkopplat, fönster och dörrar är stängda och låsta, elektrisk utrustning avstängd och att inga obehöriga vistas på objektet/området. Ronderande bevakning utförs både inom- och utomhus. Arbetet är självständigt och rörligt. Kvalifikationer: Vi söker utbildade och erfarna rondväktare som är säkerhetsmedvetna, serviceinriktade, stresståliga med en inre trygghet samt en naturlig drivkraft att vilja hjälpa till. Du ska känna dig trygg i din roll som väktare. Det är även av stor vikt att du är flexibel för varierande arbetsuppgifter och att du har en hög kommunikations- och samverkansförmåga. Grundläggande krav: • Genomgått VU1 samt VU2 med godkänt resultat. • Körkort för personbil. • Du ska vara ostraffad och utan betalningsanmärkningar. • Kunna tala och skriva flytande svenska och engelska. Kunna förstå en bevaknings instruktion på plats. Cubsec erbjuder dig: • En arbetsplats där din insats har stor betydelse för de människor du möter. • Att vara en del av en gemenskap som bygger på delaktighet och personligt engagemang. • Behovsanställning med möjlighet att arbeta både natt- och dagskift. • En möjlighet att få arbeta förebyggande och vara medansvarig för uppdraget. Tjänsteställe: Stockholm Arbetstider: Tiderna är varierande, vardagar och helger, dag/kväll/natt. Varaktighet: Behovsanställning Välkommen med din ansökan! Notera att vi intervjuar och anställer löpande så vänta inte.
Järfälla kommun är en expansiv kommun med höga ambitioner där du får möjligheten att bidra med dina kunskaper och erfarenheter. Nu söker vi dig som tillsammans med oss vill delta i vårt spännande utvecklingsarbete framöver! Vi söker en budgetsamordnare till avdelningen Ekonomi och upphandling på Kommunstyrelseförvaltningen. Avdelningen består idag av 35 personer med tre enheter; enheten för styrning och controlling, redovisningsenheten och upphandlingsenheten. ARBETSUPPGIFTER Som budgetsamordnare arbetar du med att styra, samordna och stödja kommunens budgetprocess. Du är en viktig länk mellan ekonomi- och upphandlingsavdelningen, förvaltningarna och politiken. Tjänsten innebär både strategiskt, operativt och analytiskt arbete, där du bidrar till att skapa struktur, kvalitet och tydlighet i kommunens ekonomiska planering och dess uppföljning. Du kommer att: • Leda och samordna kommunens budget- och planeringsprocess, samt uppföljning • Stödja förvaltningarna i budgetarbete och uppföljning • Ta fram underlag till budgetberedningar och politiska beslut • Hålla ihop arbetet kring månadsrapportering, delår och årsredovisning. • Sammanställa budget, prognos och utfall till en helhet för kommunen • Styra, samordna och delta i utveckling av riktlinjer, rutiner, mallar mm • Delprocessansvar för budget, prognos och uppföljning i kommunens beslutstöd Du kommer även att leda kommunens samordningsgrupp för budget och prognos. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har akademisk examen inom ekonomi eller annan relevant utbildning. Vi ser också att du har några års erfarenhet av budget- och controllerarbete sedan tidigare, med fördel inom offentlig verksamhet. Även erfarenhet av att hålla utbildningar och presentera ekonomiska underlag för politik och ledningsgrupper är en merit för denna tjänst. För att lyckas i rollen tror vi att du är en person som gärna tar initiativ och som tycker om att vara drivande i arbetet med att utveckla processer, rapporter och rutiner. Du behöver vara självgående och strukturerad med god analytisk förmåga. Du har erfarenhet av att samordna och leda andra. Du planerar ditt arbete utifrån ett helhetsperspektiv och kan prioritera utifrån vad situationen kräver. I rollen ingår många kontaktytor och vi ser att du behöver vara bra på att bygga nätverk och samarbeta. Arbetet kommer också innebära att vara föredragande i olika sammanhang såsom exempelvis nämnd och olika ledningsgrupper. ÖVRIGT Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation och goda utvecklingsmöjligheter. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på www.jarfalla.se/jobbaijarfalla Vi genomför arbetspsykologiska tester vid denna rekrytering. Vi genomför begränsade bakgrundskontroller och säkerhetskontroller för slutkandidaterna vid detta anställningsförfarande. I de fall utdrag ur belastningsregistret är lagstadgat kommer du även behöva uppvisa ett sådant utdrag. För mer information om hur vi arbetar med bakgrundkontroller och säkerhetskontroller, se www.jarfalla.se/bakgrundskontroller På grund av sommarsemester kommer vi att börja granska ansökningarna i mitten av augusti och återkommer med återkoppling så snart som möjligt. Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
För vår kunds räkning söker vi just nu en konsult inom underhållslogistik till ett uppdrag i Stockholm. Uppdraget är på heltid och förväntas starta 2025-07-14 och pågå till och med 2025-12-31, med möjlighet till förlängning. Om uppdraget I rollen som underhållslogistiker kommer du att arbeta operativt och strategiskt med logistik och inköp i en produktionsnära miljö. Du kommer bland annat att: Ta emot gods och köra truck Leverera och lämna ut reservdelar/material Genomföra inköp av reservdelar/material Hålla kontakt med leverantörer Skicka offertförfrågningar Ansvara för löpande inventering av lager/förråd Hantera saldon i underhållssystemet IFS Fokusområden inom inköp: Kostnadsoptimering och förhandling av leveransvillkor Säkerställande av kvalitet hos leverantörer Lagerstyrning utifrån verksamhetens behov Hållbarhet i val av material och leverantörer Marknadsanalys för identifiering av besparingsmöjligheter Efterlevnad av interna inköpsriktlinjer och policy Övrigt: Start: 2025-07-14 Slut: 2025-12-31 Omfattning: Heltid Placering: Stockholm Bakgrundskontroll: Kan komma att genomföras Anställningsform: Anställd hos Devotum – underleverantörer godkänns inte i denna process Om dig Vi söker dig som uppfyller nedan obligatoriska krav: Truckkort A och B B-körkort eller AM-behörighet Goda datakunskaper – särskilt inom underhållssystemet IFS Erfarenhet av strategiskt och operativt inköp Erfarenhet av leverantörsförhandlingar, även internationellt Vana att driva inköpsprojekt från start till slutförande Tidigare arbete med inköp inom produktion/industri Kunskap inom lageroptimering, behovsplanering, kostnadsbesparing och leverantörsutveckling Det är meriterande om du även har: Erfarenhet från arbete i liknande anläggningsmiljöer Kännedom om miljö- och hållbarhetskrav inom logistik Önskade personliga egenskaper: Initiativtagande och självgående Strukturerad och lösningsorienterad Kommunikativ och serviceinriktad Nyfiken, flexibel och en lagspelare Ansökan Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning är en del av processen. Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till ansvarig Konsultchef Vanessa Tummings 072-897 82 65. Känn dig trygg som konsult hos Devotum Som konsult hos Devotum har du möjlighet att välja om du vill fakturera genom ditt eget bolag eller bli direkt anställd hos oss. Som anställd hos Devotum erbjuds du alltid schyssta villkor enligt kollektivavtal (Almega) som bland annat innefattar friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar. Hos oss är varje konsult viktig och våra konsultchefer finns alltid till hands för att ge dig den support och vägledning du behöver under hela uppdragsperioden.
Vi är en restaurang och bar med Planksteks koncept som öppnades i mars 2025. Vi specialiserar oss på öldryck som levereras från svenska små mikrobryggerier. AKUT Vi serverar klassisk genuin husmanskost som serveras som plankstek!! Restaurangen ligger centralt på Medborgarplatsen och har öppettider vardagar 15:00-23:00 och helgerna mellan klockan 15:00- 01:00. Arbetsuppgifter: Vi söker nu dig som är utbildad kock alternativt har minst tre års yrkeserfarenhet som kock. Tjänsten är på deltid cirka 50 %. Arbetstiden är förlagd till kvällar och helger efter kl 15. Lön enligt kollektivavtal.
Försvarshögskolan är ett internationellt framstående lärosäte inom försvar, krishantering och säkerhet. Vi erbjuder en unik akademisk miljö där civilt möter militärt. Vi utbildar civila och militära chefer, experter och forskare som ska analysera och hantera dagens och framtida krissituationer och säkerhetsproblem. Försvarshögskolan utbildar Sveriges officerare och leder den akademiska utvecklingen av officersyrket. Vi bedriver forskning inom juridik med inriktning mot operativ juridik och folkrätt, försvarssystem, krigsvetenskap, ledarskap och ledning, militärhistoria och statsvetenskap. Försvarssystem är ett ämne i skärningen mellan samhällsvetenskap och ingenjörsvetenskap som undersöker hur tekniska och sociala komponenter påverkar de system som används för samhällets försvar och säkerhet. Inom ämnet försvarssystem berör både forskning och utbildning till exempel hur militära förband med ny materiel ska organiseras eller hur nästa generations stridsflygplan ska utformas för att uppnå största möjliga luftförsvarseffekt eller andra samhällskritiska områden som energiförsörjning under påfrestande förhållanden. Läs gärna mer om ämnet och vår verksamhet här: https://www.fhs.se/utbildning/vara-amnen/forsvarssystem.html Institutionen för försvarssystem är en av sex institutioner vid Försvarshögskolan. Institutionen för försvarssystem präglas av en akademisk miljö där utbildning och forskning möts och där lärare och forskare samverkar i teori och praktik. Försvarshögskolan utlyser härmed en anställning som doktorand inom området rymdbaserade tjänster med placering vid institutionen för försvarssystem i Stockholm. Du kommer anställas vid Institutionen för försvarssystem, Försvarshögskolan (FHS), och antas som doktorand i informationsteknologi vid Institutionen för Informationsteknologi vid Högskolan i Skövde (HiS). Doktorandanställningen finansieras genom KK-stiftelsens satsning Jubileumsdoktorander som är utformad för att främja samverkan mellan akademi och näringsliv. Forskningsområde Anställningen inriktar sig mot området rymdbaserade förmågor och tjänster. Denna domänkompetens är under uppbyggnad vid Institutionen för Försvarssystem och du kommer tillsammans med andra forskare och doktorander bidra till forskning inom området. Ett särskilt fokus i doktorandprojektet ligger på tjänster och förmågor där robusthet, redundans och resiliens inom rymdområdet kan förbättras. Doktorandprojektet syftar till att identifiera existerande och planerade rymdbaserade tjänster som är kritiska för det svenska samhället samt för Sveriges totalförsvar. Övergripande frågeställningar är: Vilka rymdbaserade tjänster är kritiska för det svenska samhället samt hur kan en redundant eller resilient förmåga erhållas för identifierade rymdbaserade tjänster med höga tillgänglighetskrav? Utvecklingen av rymdbaserade förmågor och tjänster kan ta sin utgångspunkt från forskning som utförs i relation till militära, civila, industriella eller kommersiella aspekter. Doktorandprojektet kommer att ligga på Institutionen för Försvarssystem och genomförs i samarbete med Institutionen för Informationsteknologi med fokus på informationssäkerhet (IIT) vid Högskolan i Skövde. Handledarskap och frågeställningar, samt kurser på avancerad nivå delas mellan lärosätena. Sökanden ska skriva en preliminär forskningsplan som relaterar till ovanstående område. Bedömningsgrunder Vid tillsättningen kommer särskild vikt att fästas vid den sökandes förmåga att tillgodogöra sig forskarutbildningen, vetenskaplig kvalitet på tidigare arbeten samt förslag på avhandlingsinriktning (preliminär forskningsplan) och en motivering kring ämnets relevans. Som underlag för bedömningen av vetenskaplig kvalitet på tidigare arbeten krävs en eller flera självständigt författade uppsatser eller motsvarande på svenska, engelska, danska eller norska eller i översättning till något av dessa språk. Meriterande är förmåga till samverkan, särskilt mellan akademi, myndigheter och näringsliv. För anställningen krävs att man kan uttrycka sig mycket väl på svenska engelska i tal och skrift. Ansökan Ansökan skickas in via Försvarshögskolans rekryteringssystem genom att klicka på länken ”Logga in och sök jobbet” på annonssidan. Märk din ansökan med diarienummer Ö 512/2025. Komplett ansökan ska vara Försvarshögskolan tillhanda senast sista ansökningsdag vid midnatt, CET/ CEST (Central European Time/Central European Summer Time). Enbart fullständiga ansökningar kommer att behandlas. Det är sökandes ansvar att se till att ansökan är komplett och i överensstämmelse med vad som anges i annonsen. Ansökan ska göras på svenska, engelska, danska eller norska. Till åberopade handlingar på andra språk ska auktoriserad översättning bifogas. Sökanden kan komma att kallas till intervjuer under hösten 2025 med målsättningen att fatta beslut om anställning och antagning till forskarutbildningen under 2025. Tillträde Efter överenskommelse. En anställning vid Försvarshögskolan kan komma att innebära en säkerhetsprövning för placering i säkerhetsklass vilket innebär registerkontroll och i vissa fall säkerhetsintervju. Försvarshögskolan har en krigsorganisation vilket innebär att du kan bli krigsplacerad. Om du redan är krigsplacerad i din nuvarande anställning på en myndighet och din kompetens behövs i Försvarshögskolans krigsorganisation så sker en förhandling mellan berörd myndighet och Försvarshögskolan om var du ska vara placerad. Vi välkomnar både svenska och internationella sökande. Upplysningar Ytterligare upplysningar om anställningen lämnas av: Prefekt institutionen för försvarssystem, Stefan Silfverskiöld, [email protected] Ämnesrådets ordförande Hans Liwång, [email protected] Forskningsledare Thomas Frisk, [email protected] Handledare Marcus Nohlberg, IFI-HIS, [email protected] HR-partner, [email protected] Samtliga nås per telefon genom Försvarshögskolans växel, 08-553 425 00 samt Högskolan i Skövde, 0500-44 80 00. Välkommen med din ansökan senast 2025-08-24. Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp på grund av statliga upphandlingsregler.
Järfälla kommun är en expansiv kommun med höga ambitioner där du får möjligheten att bidra med dina kunskaper och erfarenheter. Nu söker vi dig som tillsammans med oss vill delta i vårt spännande utvecklingsarbete framöver! Vi söker en budgetchef till avdelningen Ekonomi och upphandling på Kommunstyrelseförvaltningen. Avdelningen består idag av 35 personer med tre enheter; enheten för styrning och controlling, redovisningsenheten och upphandlingsenheten. Som budgetchef är du chef för enheten för styrning och controlling. Enheten består av 9 controllers/ekonomer. ARBETSUPPGIFTER Som budgetchef ansvarar du för att styra och leda budgetprocessen samt den löpande uppföljningen av kommunkoncernen. Det innebär också en kontinuerlig omvärldsbevakning, att utveckla och förvalta kommunens resursfördelnings- och ekonomistyrmodeller inkluderat investeringsstyrningen. Det är också din enhet som tar fram och kommunicerar riktlinjer och anvisningar för budgetprocessen. Vidare så är du också en naturlig del av arbetet i utövandet av kommunstyrelsens tillsyns- och uppföljningsroll. Du arbetar nära politiken, kommunledningen och förvaltningar och är en nyckelperson i att skapa ekonomisk stabilitet och långsiktighet. Du kommer att: • Ansvara för kommunens budget- och planeringsprocess, samt uppföljning • Utveckla metoder och enhetliga arbetssätt för ekonomisk uppföljning och analys • Stödja kommunens ledning med beslutsunderlag och ekonomiska scenarier • Processansvar för budget, prognos och uppföljning i kommunens beslutstöd • Vara enhetschef för styrning och controlling, vilket innebär att leda ett team av controllers och ekonomer • Ansvara för enhetens verksamhet, ekonomi, samt personal och arbetsmiljöfrågor Rollen rapporterar till Ekonomidirektören. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har akademisk examen inom ekonomi eller annan relevant utbildning. Du har dessutom flerårig erfarenhet av kvalificerat arbete inom ekonomistyrning, gärna inom offentlig sektor. T ex leda budgetprocesser, ekonomisk analys, upprätta riktlinjer, utredningsarbete mm. Vidare besitter du en god förmåga att skapa relationer och inger förtroende till medarbetare, chefer och förtroendevalda på alla nivåer i organisationen. För att lyckas i rollen anser vi det också viktigt med god analytisk förmåga och att du är van att presentera ekonomi på ett pedagogiskt sätt. Som person är du självständig, initiativtagande, uthållig och leverera resultat i tid. Du är stabil och har integritet. Du har lätt att samarbeta och är serviceinriktad. Du gillar struktur, är strategisk och tydlig samt självklart ekonomiskt medveten och målmedveten. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation och goda utvecklingsmöjligheter. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på www.jarfalla.se/jobbaijarfalla Vi genomför arbetspsykologiska tester vid denna rekrytering. Vi genomför begränsade bakgrundskontroller och säkerhetskontroller för slutkandidaterna vid detta anställningsförfarande. I de fall utdrag ur belastningsregistret är lagstadgat kommer du även behöva uppvisa ett sådant utdrag. För mer information om hur vi arbetar med bakgrundkontroller och säkerhetskontroller, se www.jarfalla.se/bakgrundskontroller På grund av sommarsemester kommer vi att börja granska ansökningarna i mitten av augusti och återkommer med återkoppling så snart som möjligt. Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
I Huddinge kommun arbetar vi för att skapa ett hållbart samhälle, där natur, teknik och god service samspelar. Huddinge är en stor Stockholmskommun med cirka 6 400 medarbetare och fler än 110 000 invånare. Hos oss känner du dig trygg, delaktig och stolt när vi med kraft gör skillnad, varje dag! Socialförvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och omsorg för personer med funktionsnedsättningar. Vi arbetar förebyggande med stöd, insatser och myndighetsutövning till barn, ungdomar, familjer, vuxna, äldre och personer med funktionsnedsättning. Vårt uppdrag är att öka individers förutsättningar att leva under så bra levnadsvillkor som möjligt samt att stärka individer till att leva ett självständigt liv. Vi är en socialtjänst som ligger i framkant i preventionsarbetet och i omställningsarbetet till en än mer lätt tillgänglig och kunskapsbaserad socialtjänst. Huddinge Kommun arbetar sedan ett par år efter en ny styr- och samverkansmodell med syfte att genom gemensamma arbetssätt skapa bättre förutsättningar för verksamhetsutveckling med stöd av digitalisering. Socialförvaltningen söker nu en objektspecialist som vill vara med och driva den digitala utvecklingen framåt tillsammans med engagerade kollegor. Du kommer att tillhöra team systemstöd inom stöd- och utvecklingsenheten. Enheten är ett stöd till hela Socialförvaltningen när det gäller kanslifunktioner, systemförvaltning, verksamhetsuppföljning, kvalitetsarbete och strategiska utvecklingsfrågor. Enheten har en samlad erfarenhet från många olika områden vilket ger goda förutsättningar att genomföra och utveckla det gemensamma uppdraget. Beskrivning av arbetsuppgifter I uppdraget som objektspecialist ingår förvaltning, utveckling och uppföljning av verksamhetssystem samt omvärldsbevakning. Tillsammans med objektledare, övriga objektspecialister och verksamheter har du ansvar för utveckling och förvaltning av socialtjänstens verksamhetsnära IT-stöd. I uppdraget ingår att anpassa systemen efter krav och behov så att de stödjer verksamhetens arbetssätt och processer. Du hanterar ändringsbegäran till/från leverantörer och genomför tester. Du informerar verksamheten om aktuella aktiviteter, system- och driftstatus, dokumenterar och följer upp. Du tillhandahåller målgruppsanpassat användarstöd och utbildning vid behov. I uppdraget ingår att arbeta med införandeprojekt, pilotprojekt och kravinsamling inför upphandlingar. Intern och extern omvärldsbevakning samt samverkan inom förvaltningen och med andra förvaltningar är en förutsättning och framgångsfaktor för att uppnå hög verksamhetsnytta. Kvalifikationer Vi söker dig som har god erfarenhet av digitala verksamhetssystem från socialtjänstens verksamhetsområde och har arbetat inom äldreomsorg, funktionsstöd eller individ- och familjeomsorg. Du ska ha en relevant högskoleutbildning eller erfarenheter som arbetsgivaren bedömer likvärdiga. Har du erfarenhet av att stödja kollegor kring användning av verksamhetssystem och/eller deltagit i något utvecklingsarbete är detta meriterande. Tidigare erfarenhet av att projektleda eller koordinera mindre och medelstora utvecklingsarbeten är önskvärd. Som person är du lösningsfokuserad, strukturerad och kommunikativ. Du arbetar självständigt, är nyfiken och prestigelös. Du har lätt att se helheten och har god samarbetsförmåga. Du är bekväm med att arbeta utifrån olika situationer och förutsättningar, med medarbetare på olika nivåer och roller inom organisationen. Du är van att planera, organisera och prioritera ditt arbete utifrån olika situationer och förutsättningar. Förmåner: Arbeta i Huddinge kommun (https://www.huddinge.se/arbete-och-karriar/arbeta-i-huddinge-kommun/) Upplysningar: Vid frågor om tjänsten kontakta enhetschef : Karin Lindbom, [email protected], (mailto:[email protected])08 - 53537803 eller 0701984170
Vill du ha en ledande position i ett stabilt och växande företag? Vi söker en driven och affärsmässig Platschef som vill ta ett helhetsansvar – från att bygga starka team till att leverera lönsamma projekt med hög kvalitet. Hos oss får du en nyckelroll där du leder både människor och projekt mot gemensamma mål. Om rollen Som Platschef har du det övergripande ansvaret för att leda och utveckla din personalgrupp samt driva projekt med fokus på lönsamhet, kvalitet och kundnöjdhet. Du ansvarar för att verksamheten bedrivs enligt företagets styrsystem, lagar och föreskrifter. Du leder projekt från uppstart till avslut, inklusive planering, resursfördelning, ekonomisk uppföljning och kunddialog. Rollen innebär även ett tydligt ansvar för arbetsmiljö, säkerhet och miljöarbete i projekten. Arbetsuppgifter Leda projektstart enligt fastställda processer Granska kontrakt och kalkyler, samt omvandla dessa till produktions- och resursplaner Ansvara för tidplaner, inköp och fakturering Driva produktionen i egna projekt och säkerställa resurstillgång Leda arbetsmiljö-, säkerhets- och miljöarbetet Föra löpande dialog med beställare Ta fram slutprognoser och följa upp fakturering och inköp Delta i slutbesiktningar och erfarenhetsåterföring Medverka i försäljningsarbete och kundrelationer Genomföra medarbetarsamtal och följa upp personalens utveckling Vi söker dig som har: Minst 3 års erfarenhet som platschef inom mark och anläggning Goda kunskaper i entreprenadjuridik, produktionsplanering och ekonomisk uppföljning Erfarenhet av att leda personal och skapa en trygg, säker arbetsmiljö Förmåga att kommunicera tydligt och professionellt med både beställare och medarbetare Vana att arbeta i digitala verktyg och IT-system Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift B-körkort Vi erbjuder: Hos Bäckström Anläggning AB får du möjlighet att vara en del av en växande organisation med starkt fokus på kvalitet och utveckling. Du kommer att få arbeta i en stimulerande miljö där dina insatser har stor betydelse för företagets framgång. Ansökan: Låter detta som en roll för dig? Skicka in ditt CV till [email protected] Vi hanterar ansökningar löpande, så tveka inte att höra av dig redan idag! Då vi strävar efter att öka antalet kvinnor i företaget ser vi gärna kvinnliga sökande! Välkommen till Bäckström Anläggning AB!
Akademiskt primärvårdscentrum (APC) har ett övergripande forsknings-, utbildnings- och utvecklingsuppdrag för primärvården i Region Stockholm. APC och de tre universitetsvårdcentralerna Jakobsberg, Gustavsberg och Liljeholmen utgör primärvårdens universitetssjukvårdsenhet (USV) och är en viktig del i den nya organisationen för kunskapsstyrning nationellt och regionalt. Verksamheten bygger på en nätverksorganisation där majoriteten av våra medarbetare har sin grundanställning i klinisk primärvårdsverksamhet. Stockholms Läns Sjukvårdsområde, SLSO, är huvudman men APC:s verksamhet bedrivs oberoende av driftsform inom hela Region Stockholm. https://www.akademisktprimarvardscentrum.se/ Beskrivning Enheten Kvalitetsstöd och fortbildning verkar för att sprida bästa tillgängliga medicinska kunskap och medverka i regionövergripande utvecklings- och förbättringsarbete. Vi erbjuder primärvårdens alla professioner olika sorters stöd och aktiviteter i syfte att kommunicera evidensbaserade behandlingsriktlinjer och läkemedelskunskap för att åtgärda kvalitetsbrister inom definierade områden. Exempel på arbetsuppgifter är: uppsökande verksamhetsbesök kring läkemedelsförskrivning, kvalitetsdata, årliga kvalitetskonferenser, konkreta verktyg och skräddarsydd fortbildning. Vi söker nu en apotekare till vårt Informationsapotekarteam för att arbeta med fortbildning och kvalitetsdialoger riktade till läkare och sjuksköterskor på Stockholms vårdcentraler. Arbetsuppgifter Som informationsapotekare kommer du att: arbeta i nära relation med läkare, sjuksköterskor, apotekare och annan personal som hanterar läkemedel medverka vid analys av statistik, produktion och uppföljning av fortbildning kommunicera evidensbaserad läkemedelskunskap med syfte att åtgärda kvalitetsbrister inom läkemedelsområdet delta i läkemedelskommitténs expertråds kontinuerliga processer arbeta inom områden där din kompetens inom farmaci, kvalitetsarbete, projektledning och upphandlingsarbete värdesätts Kvalifikationer Högskoleutbildning, leg apotekare med pedagogisk erfarenhet. Tidigare erfarenhet från läkemedelskommittéarbete och/eller fortbildning av läkare och sjuksköterskor samt upphandlingsarbete är meriterande, liksom erfarenhet av statistikarbete och analys av medicinska data. Du är utåtriktad, självständig och har lätt för att ta kontakt med nya människor. Det är viktigt att du behärskar såväl svenska som engelska flytande i både tal som skrift och har förmågan att ta in övergripande slutsatser i vetenskapliga dokument. Du bör ha tidigare erfarenhet av framtagning av fortbildningsmaterial, behärska hela Officepaketet och även ha en god stilistisk förmåga. Då tjänsten ställer höga krav på uppdaterade kunskaper och färdigheter ges goda möjligheter till egen kompetensutveckling. Villkor Ansökningarna kommer beredas fortlöpande och intervjuer kan komma att påbörjas innan ansökningstidens utgång. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för intern omplacering, enligt gällande regelverk. Vid patientnära arbete inom Stockholms läns sjukvårdsområde: - tillämpas registerkontroll före beslut om anställning enligt gällande riktlinje. - ska medarbetare som kommer att ha patientkontakt genomgå nyanställningsundersökning, enligt gällande direktiv, vilket sker genom företagshälsovården innan anställning. - krävs, förutom svensk yrkeslegitimation, goda kunskaper i svenska språket motsvarande nivå C1 enligt den gemensamma europeiska referensramen (GERS). Samma krav är vägledande vad gäller icke-legitimerad personal med patientkontakt. Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) är en av Sveriges största vårdgivare med 11 600 medarbetare. Vi erbjuder hälso- och sjukvård i Region Stockholms regi inom psykiatri, primärvård, geriatrik, ASIH, närakuter, somatisk specialistvård, habilitering och hälsa samt hjälpmedel. I samverkan med Karolinska Institutet bedriver vi forskning, utbildning och utveckling. https://www.slso.regionstockholm.se/. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb
EMJ Installation & Bemanning AB söker flera Anläggare. Som anläggningsarbetare på EMJ kommer arbetsuppgifterna att variera. Vi är verksamma inom alla typer av anläggningsarbeten dräneringar av hus, markarbete för husgrunder, byte avlopp, inst reningsverk, gator och torg, VA, anläggningsarbeten, vägdrift, park samt yttre fastighetsskötsel. Allt sker i nära samverkan med våra kunder, stora som små Det projekt som vi söker anläggare innefattar arbeten med schaktningsarbeten och förläggning av dag- spill och vattenledningar samt återställningsarbeten. Specifikt betongrör, PP-rör och PE-rör. Även finplaneringsarbeten som t.ex. plattläggningar och dyl För denna tjänst är det viktigt att du har erfarenhet av ovannämnda arbetsuppgifter. Krav: Minst 5 års erfarenhet Krav på att kunna skriva, läsa och förstå Svenska Körkort B Utbildningen Trafikanordningar och markarbeten i offentlig mark Som person är du motiverad, driven, ansvarstagande och noggrann i ditt arbete. Som anläggare ska du kunna utföra olika typer av mark- och ledningsarbeten, både ensam och i lag med andra. Då arbetet ständigt förändras ställer det krav på att du är flexibel och prestigelös och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Arbetet är fysiskt krävande och kan bitvis vara tungt. Att alltid arbeta med säkerheten i fokus är en självklarhet för dig.
Välj ett jobb för att visa detaljer