Betongare/Armerare
Prowork Stockholm AB
Betongarbetare

Vi letar efter självgående betongare/armerare som har erfarenhet av att jobba med både armering och gjutning. Klart meriterande om du har erfarenhet från lite mer avancerad armering. Krav: Gedigen erfarenhet inom betong/armering. Förmåga att arbeta efter ritning. Trygg med att gjuta. God kommunikationsförmåga på svenska. Yrkesbevis eller motsvarande kvalifikationer. Meriterande: Heta arbeten. Säkra lyft. Anläggning Körkort Stämmer ovanstående in på dig? Du ansöker enkelt genom att SMS.a ”Armerare” till 076-3368454, så tar vi kontakt med dig. Självklart kan du även ansöka via knappen nedanför Vi erbjuder: Vi erbjuder lön enligt kollektivavtal, trevliga arbetskamrater samt ett företag som man kommer att trivas i. Uppdragen kommer att fyllas så snart som möjligt, så vi uppmuntrar dig att inte vänta med att skicka in din ansökan.  Genom att skicka in dina handlingar till oss på Prowork – så godkänner du vår Integritetspolicy som finns att läsa på www.prowork.se

26 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Armerare med erfarenhet av anläggnings projekt
Prowork Stockholm AB
Betongarbetare

Vi söker söker duktiga och självgående betongare/armerare med erfarenhet av anläggnings projekt. Du kommer att vara en nyckelperson i projektet och behöver därför vara självgående och ha gedigen erfarenhet och kunskap inom området. Krav: Gymnasial utbildning inom relevanta områden. Gedigen erfarenhet inom betong/armering. Förmåga att arbeta efter ritning. God kommunikationsförmåga på svenska. Yrkesbevis eller motsvarande kvalifikationer Meriterande: Heta arbeten. Mobila arbetsplattformar. Säkra lyft. Storform, Lösform, Systemform Anläggning Vi erbjuder: Vi erbjuder lön enligt kollektivavtal, trevliga arbetskamrater samt ett företag som man kommer att trivas i.  Uppdragen kommer att fyllas så snart som möjligt, så vi uppmuntrar dig att inte vänta med att skicka in din ansökan.  Genom att skicka in dina handlingar till oss på Prowork – så godkänner du vår Integritetspolicy som finns att läsa på www.prowork.se

26 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Account Manager B2B med 30% provision (remote)

Vad vi erbjuder 💼 Möjlighet att arbeta heltid (40h/vecka) på distans med flexibilitet i arbetstiderna. 💰 30 % provision på nyförsäljning – din prestation avgör din inkomst. 🎯 Gedigen introduktion i våra arbetssätt och försäljningssystem. 🌟 En väletablerad produkt och starkt varumärke i studentvärlden. Vill du arbeta med försäljning hemifrån och har erfarenhet av uppsökande B2B-försäljning sedan tidigare? Trivs du med att arbeta självständigt, driva hela säljprocessen från första kontakt till långsiktiga kundrelationer och med provisionsbaserad lön? Vem söker vi? Vi söker dig som vill jobba med uppsökande B2B försäljning där du självständigt söker upp företag som du sedan kontaktar över telefon i syfte att sälja annonsplatser på omslaget av Studieblocket, Sveriges mest använda kollegieblock. Vi söker dig som vill ha mer frihet i vardagen genom att bestämma dina arbetstimmar själv, samtidigt som din prestation är direkt kopplad till din lön. För att trivas i rollen behöver du vara disciplinerad, målmedveten och drivas av att tjäna pengar. Vi söker dig som: Har ungefär 1-5 års erfarenhet av uppsökande försäljning över telefon. Är van att arbeta med telefon och dator som verktyg, samt har en kontorsuppsättning hemma. Har erfarenhet av att arbeta på distans, därmed självdisciplin att arbeta strukturerat på egen hand. Trivs med att arbeta prestationsbaserad med tydliga målsättningar och därmed har ett inre driv att lyckas. Vi tillhandahåller dig mjukvaran som krävs, men du behöver ha en egen kontorsuppsättning hemma med fungerande dator och headset. Vi ser gärna att du har möjlighet att ta dig till vårt huvudkontor i Eskilstuna för upplärning och sedan besöka HK ungefär en gång i kvartalet för teamaktiviteter eller workshops, därmed är det ett krav att du är bosatt i Sverige. Om oss Universitetsmedia är en del av den nordiska mediekoncernen Lifestyle Mediapartner och ett av Sveriges största företag riktat mot högskole- och universitetsstudenter. Vi samarbetar med studentkårer i hela landet och erbjuder unika möjligheter för företag att nå studenter genom annonsplatser på Studieblocket – ett av Sveriges mest använda kollegieblock som sedan 2002 distribuerats på över 30 universitet och högskolor. Övrig information Arbetstid: 40h/vecka (heltid) fördelat enligt dina önskemål. Lön: Endast provisionsbaserad lön, 30% provision på nya kunder och 23% provision på befintliga kunder. Arbetsort: Distans, men inom Sveriges gränser. Välkommen med din ansökan!

26 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Sektionschef för Akutkliniken - Capio S:t Görans sjukhus
Capio Sverige AB
Chefer inom hälso- och sjukvård

Om oss Vi på Akutkliniken strävar efter att vara Sveriges främsta inom akutsjukvård. Vi har en stark tradition att ligga i framkant inom akut omhändertagande och är engagerade i att ständigt förbättra den patientnära vården. Vi har starka partnerskap med sjukhusets övriga kliniker och arbetar aktivt med att bygga en väl fungerande akutvårdkedja, även med våra externa samarbetspartners som t.ex. geriatrik, psykiatri och beroendevård. Akutkliniken med totalt 56 vårdplatser omfattar: • akutmottagningen • akutvårdsavdelning (AVA), • intermediärvårdsavdelning (IMA) • medicinsk akutvårdsavdelning (MAVA) Inom kliniken ryms både en slutenvårdssektion och en öppenvårdssektion. Vi är totalt ca 40 specialister inom internmedicin och akutsjukvård, varav många är dubbelspecialister inom närliggande grenspecialiteter. Vi har cirka 30 ST-läkare i akutsjukvård samt en akutläkarorganisation under uppbyggnad som kommer växa och successivt ta sig an en större del av akutflödeskedjan. Din roll Som sektionschef för Akutklinikens öppenvård har du ansvar för våra specialistläkare i akutsjukvård. Du rapporterar till verksamhetschefen och är en del av klinikens ledningsgrupp. Den administrativa delen av tjänsten som sektionschef kombineras med en kliniskt präglad anställning som specialistläkare/överläkare på 50%. Din kliniska del av arbetet, beroende på din specialitet, är antingen i huvudsak förlagd till akutmottagningen alternativt Akutklinikens slutenvård kombinerat med ledningsläkarposition på akutmottagningen då vi ser vikten av din regelbundna närvaro i verksamheten. Jourtjänstgöring ingår. Som sektionschef har du ett helhetsansvar för ca 20 medarbetare och i din roll ingår bl a att: • ansvara för den dagliga driften på sektionen • ha ett övergripande ansvar för att hantera avvikelser som rör specialistläkargruppen • hålla medarbetar- och lönesamtal • ansvara för arbetsmiljö, ekonomi samt det medicinska ledningsansvaret för öppenvårdsdelen • stödja medarbetarnas kompetensutveckling samt skapa en miljö som uppmuntrar till innovation och förbättringsarbeten • utveckla och leda Akutklinikens arbete framåt, vilket inkluderar flödesoptimering såväl som akutläkarorganisationens fortsatta utveckling. Vi erbjuder dig Vi vet att en bra chef är avgörande för en medarbetares trivsel, mående och utveckling. Därför vill vi skapa en miljö där våra ledare kan utvecklas och få stöttning i sitt ledarskap. För oss är det viktigt att du som chef känner att du har den kunskap och det stöd du behöver för att kunna ta dig an dina ansvarsområden samt stötta medarbetarna. Därför kommer du erbjudas kompetensutveckling. Vi erbjuder även: • Friskvårdsbidrag samt tillgång till vår förmånsportal Benify • Fri tillgång till vårt gym • En välfungerande supportorganisation • Tryggheten i att ha en stor organisation i bakgrunden som stöd • Ansvar, mandat och frihet Om dig Att vara ledare på Capio innebär att: • vara modig • visa riktning • främja samarbete • bygga tillit För oss är detta viktiga hörnstenar i arbetet med att skapa trygga team och leda mot våra uppsatta mål. Som person och ledare har du ett genuint intresse för utveckling och en drivkraft till att vilja och våga förändra då tjänsten innebär att ingå i flera utvecklingsgrupper och samarbeta över såväl sektionens som klinikens gränser. God samarbetsförmåga, lösningsfokus samt förmåga att genomdriva dina förslag kommer därför att vara viktigt. Vi söker dig som är Specialistläkare. Det är meriterande om du är specialist inom akutsjukvård eller har erfarenhet av akutsjukvård samt har haft personal- och budgetansvar. Vi är även intresserade av om du har erfarenhet av utvecklingsarbeten. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet i denna rekrytering. Sist men inte minst - vi har kul på vår klinik! Du kommer få chefskollegor som både stöttar, uppmuntrar och roar vilket vi hoppas att även du kommer att vilja bidra till. Ansökan Vi går igenom urval och intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Verksamhetschef Tomas Skommevik, [email protected]. Fackliga företrädare är Gabriella Schanning ([email protected]), Jan Kosmack ([email protected]), Charlotte Söderman ([email protected]) Välkommen med din ansökan! Publicerat: 2025-06-16 Sista ansökningsdag: 2025-08-03 Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. Capio S:t Görans Sjukhus På Capio S:t Görans sjukhus arbetar du i händelsernas centrum, på ett ”lagom” stort sjukhus med stark vi-känsla, cirka 2 500 stolta medarbetare och nöjda patienter. Vi är ett sjukhus med hög kvalitet, väl fungerande organisation med korta beslutsvägar och chefer som är närvarande i vardagen. Vi vill alltid utvecklas, ge en bättre och effektivare vård till patienterna men också ta hand om dig, ta tillvara dina idéer, din kompetens och hjälpa dig att utvecklas.

26 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Snickare med formkunskap - Stor Stockholm
Prowork Stockholm AB
Träarbetare, snickare m.fl.

Vi letar efter erfarna snickare med formkunskap och som ska kunna arbeta med avancerad formsättning. I tjänsten så kommer man att hjälpa till sina arbetskollegor som jobbar med armering och gjutning också. Som snickare kommer du att vara en nyckelperson i projektet och behöver därför ha gedigen erfarenhet och kunskap inom området. Projekten ligger på norra sidan av Stockholm Krav: Gymnasial utbildning inom relevanta områden. Gedigen erfarenhet inom snickeri. Storform, systemform och stomme. Förmåga att arbeta efter ritning. God kommunikationsförmåga på svenska. Yrkesbevis eller motsvarande minst 6 års dokumenterad erfarenhet. Meriterande: Heta arbeten. Mobila arbetsplattformar. Säkra lyft. Vi erbjuder: Vi erbjuder lön och reseersättning enligt kollektivavtal Uppdragen kommer att fyllas så snart som möjligt, så vi uppmuntrar dig att inte vänta med att skicka in din ansökan. Genom att skicka in dina handlingar till oss på Prowork – så godkänner du vår Integritetspolicy som finns att läsa på www.prowork.se

26 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Driven projektledare med hjärta för ledarskap
AFRY AB
Civilingenjörsyrken inom maskinteknik

Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle. Jobbeskrivning Vill du tillhöra ett team med olika erfarenhetsnivåer och inriktningar, där ledarskapet och viljan att göra något spännande i karriären är den gemensamma faktorn? Då är det vårt team du söker! Som Projektledare hos oss kommer du att driva små, medelstora eller stora projekt för några av marknadens mest spännande bolag. Dessutom kommer du i flera fall arbeta med de modernaste metoderna inom projektstyrning. I din roll hjälper du våra kunder att möta krav som ställs på deras verksamhet. Ditt uppdrag kan till exempel handla om att ansvara för framtagning av en produkt och leda en grupp ingenjörer från olika discipliner - från idé till produktion, genom kravställande, konstruktion, test, verifiering/validering och produktion. Projekten kan bedrivas hos våra kunder inom Storstockholm (från Uppsala i norr till Södertälje i syd) eller i våra egna lokaler i Solna. Omkring dig kommer du ha många kompetenta kollegor och ett aktivt erfarenhetsutbyte. Våra kunder finns främst representerade inom branscherna Fordon, Försvar, Läkemedel, Verkstad, Medicinsk teknik och Telekom. Varför jobba med mig? – Rekryterande chef Emma: ”Som ledare är jag stöttande och engagerande. Jag drivs av att samarbeta, att tillsammans uppnå gemensamma mål, tackla utmaningar och samtidigt ha roligt ihop. Jag tycker det är viktigt att skapa en känsla av tillhörighet och stolthet till PCM och AFRY. Vi har inom gruppen många års erfarenhet inom projektledning och ledarskap som alla tillämpar på en hög nivå och gärna delar med sig av och det är något jag är väldigt stolt över". Kvalifikationer · Vi söker dig som har minst 5 års erfarenhet av att driva egna projekt inom mjukvara, mekanik och elektronik, gärna inom produktutvecklande företag och/eller industriella projekt. Vi värdesätter att du har arbetat inom flera olika branscher, då våra kunders krav och önskemål varierar över tid. · Du har en ingenjörsutbildning inom exempelvis maskinteknik, elektronik eller teknisk fysik. · Du som söker skall ha goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift. · Meriterande om du är certifierad enligt PMI, IPMA eller Prince2, samt erfarenhet av agilt arbetssätt. Ytterligare information Vi erbjuder en arbetsplats med framåtanda och trygghet i form av kollektivavtal och personalförmåner, kompetensutveckling, mentorskap samt en individuell karriärutvecklingsplan – just för dig! Vi är ett härligt gäng projektledare som umgås regelbundet genom bland annat ”erfarenhetsåterträffar” och AW:s och det finns även möjlighet att vara med i vår fantastiska personalklubb Club AFRY. Personalklubben arrangerar sociala aktiviteter på och utanför kontoret. Allt från skidresor, yogalektioner, sjunga i kör, spela brädspel till gästföreläsningar – det finns något för alla. Vi står upp för jämställdhet, mångfald och inkludering. Hos oss blir du en del av en mångsidig, inkluderande organisation där våra skillnader är våra styrkor. Vi respekterar varandra, delar med oss av våra kunskaper och har kul på jobbet. Vill du veta mer om oss så följ oss gärna på #worldclassprojectmanagement på Linked In samt hemsidan Projektkontroll & Projektledning | AFRY För frågor gällande tjänsten, kontakta Sektionschef Emma Nilsson, [email protected] För frågor gällande rekryteringsprocessen, kontakta Rekryteringspartner Fanny Sjödell, [email protected] Sista ansökningsdag är 8 augusti. Det går bra att skicka in din ansökan tidigare men vi kommer gå igenom majoriteten av ansökningarna först efter sommarledigheten. Välkommen med din ansökan! På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande  team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

26 juni 2025
Sista ansökan:
26 juli 2025
F-3 lärare till Runby skola förskoleklass i Upplands Väsby kommun
Upplands Väsby kommun
Grundskollärare

Är du en person som tillsammans med kollegor vill utveckla förskoleklass på Runby skola samt därtill har en god organisatorisk förmåga. Är du en person som tycker om att skapa värdefulla relationer och dessutom tycker att hitta lösningar i stället för hinder? Då är du personen vi söker! Läs mer om vad vi kan erbjuda dig och om tjänsten nedan. Vi erbjuder dig Här finner du en arbetsgivare med målsättning att det ska vara lätt för dig att göra ett bra arbete, trivas och må bra. Vi strävar efter att du som anställd ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid. Hos oss får du trygga arbetsvillkor och flera personalförmåner. Alla medarbetare har tillgång till ett kostnadsfritt och anonymt personalstöd för arbetsrelaterade och/eller privata frågor. Om oss Runby skola är en stor F-9 skola, belägen i västra Upplands Väsby, med skogen som närmaste granne. Skolan har en idrotts- och friluftsprofil som vi värnar om. Vi har också en skolskog som all personal på skolan har tillgång till. Skolan växer och har för närvarande drygt 1140 elever, inklusive anpassad grundskola och Sjumilaskolan, som är en kommungemensam resursskola för elever med autismdiagnos. Runby skola är också en partnerskola till Uppsala universitet, vilket innebär att skolan tar emot lärarstudenter under hela deras utbildning. Att stödja dessa studenter ingår i allas ansvar, även om man inte är VFU-handledare.  Om tjänsten Tjänsten är en tillsvidaretjänst som F-3 lärare mot förskoleklass, vilket kan komma att förändras. Ditt huvudsakliga uppdrag och ansvar, tillsammans med andra som arbetar på skolan, är att planera och ansvara för varierande aktiviteter i förskoleklass. Du har ansvar för att skolans förskoleverksamhet bedrivs i enighet med styrdokumenten och läroplan för förskoleklass. En gång i månaden är det kvällsmöte. Du arbetar också med rastverksamhet utifrån Gustav Sunds "Skolgårdens lärande". Vi arbetar intensivt med att få våra verksamhet att bli likvärdiga. Du kommer ha tätt samarbete med andra barnskötare, förskollärare och klasslärare. Du kommer att arbeta med eleverna, både i förskoleklass och på fritidshem. Du ansvarar för att självständigt planera och genomföra klassens lektioner, både utomhus- och inomhus, som ska ha en röd tråd utifrån gott samarbete med övriga pedagoger.  Vi arbetar kollegialt med "Hållbar utveckling" och "Språkutvecklande aktiviteter". På avdelningen skrivs den gemensamma deklarationen utifrån skolans mål och Lgr 22. Är du den vi söker? Vi söker dig som har utbildning/examen som F-3 lärare.  Det är meriterande om du: - Är van att hantera digitala verktyg, gärna med erfarenhet av Meitner och Googlemiljö - Har utbildning inom NPF ( neuropsykologiska funktionshinder) och lågaffektivt bemötande Som person är du en engagerad pedagog som drivs av att utveckla barn och ungdomar mot framtiden. Vi söker dig med höga och positiva förväntning på eleverna. Du ska vara lösningsfokuserad och vilja arbeta för att skapa de bästa pedagogiska förutsättningarna för eleverna. Du tycker om att samarbeta och tror på det kollegiala lärandet. Vidare är du strukturerad och planerar ditt arbete självständigt samt gör lämpliga prioriteringar. Du behöver vara lugn och trygg för att skapa goda relationer med elever, kollegor och vårdnadshavare. Vi uppskattar dessutom om du har god organisatorisk förmåga. Ansökan Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Bakgrundskontroller kan förekomma under rekryteringsprocessen. Upplands Väsby kommun är ett finskt förvaltningsområde, informera därför gärna om du är finskspråkig. Hos oss får du såväl trygga anställningsvillkor som flera olika personalförmåner, som bland annat friskvårdsbidrag och förmånliga erbjudanden via vår förmånsportal. Mer information finner du på https://www.upplandsvasby.se/jobb-och-foretagande/jobb-och-praktik/kommunen-som-arbetsgivare.html Varmt välkommen med din ansökan!

26 juni 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Kemikaliesäkerhetssamordnare till Karolinska Institutet
Karolinska Inst
Specialister inom miljöskydd och miljöteknik

Vill du bidra till säker forskningsmiljö i världsklass? Karolinska Institutet söker nu en engagerad och kunnig kemikaliesäkerhetssamordnare som vill vara med och utveckla vårt arbete med kemikaliesäkerhet! I rollen får du möjlighet att arbeta brett med frågor som rör kemikalierisker, lagstiftning, utbildning och rådgivning i en internationell forskningsmiljö. Du kommer att samordna och driva arbetet med säker kemikaliehantering inom KI:s olika verksamheter. Som kemikaliesäkerhetssamordnare arbetar du nära dina kollegor inom arbetsmiljö-frågor och laboratoriesäkerhet. Inom enheten finns specialister inom biosäkerhet, strålsäkerhet och arbetsmiljö. Välkommen med din ansökan och bli en viktig del i vårt arbete för en trygg och hållbar forskningsmiljö! Din roll Kemikaliesäkerhetssamordnaren har ett övergripande ansvar för att samordna, utveckla och stödja arbetet med kemikaliesäkerhet vid KI. Rollen innebär att säkerställa att verksamheten uppfyller relevanta lagar och regelverk samt att bidra till en säker arbetsmiljö i forsknings- och undervisningsmiljöer där kemikalier hanteras. I rollen som kemikaliesäkerhetsamordnare ansvarar du för att utveckla och implementera rutiner, riktlinjer och utbildningar för säker hantering av kemikalier.  Du ger rådgivning och stöd till forskare, laboratoriepersonal och chefer i alla frågor som rör kemikalier. En viktig del av arbetet är att följa, implementera och säkerställa efterlevnad av gällande lagstiftning inom kemikalieområdet samt andra områden kopplade till laboratoriesäkerhet. Du undervisar i befintliga kurser om laboratoriesäkerhet och brandfarliga varor, samtidigt som du utvecklar nya utbildningar både självständigt och tillsammans med kollegor. Du skapar förutsättningar för verksamheten att identifiera, bedöma och hantera risker vid kemikaliehantering och fungerar som en rådgivande expert inom kemiska egenskaper, med fokus på förebyggande arbete. I ditt arbete ingår även att granska och handlägga ansökningar om tillstånd för kemikalier, samt att delta i upphandling, förvaltning och vidareutveckling av kemikaliehanteringssystem, exempelvis KLARA. Du är en viktig kontaktperson vid tillsyn av laborativ verksamhet och en central handläggare för incidentrapporteringssystemet IA. Samarbete inom området brandfarliga varor sker nära KI:s brandsäkerhetssamordnare, bland annat genom gemensamma utbildningar. Dessutom deltar du i eller leder arbetsgrupper och projekt som rör kemikaliesäkerhet. Vem är du? Vi söker dig med akademisk bakgrund inom naturvetenskap/kemi och flera års erfarenhet av kemikaliesäkerhetsarbete. Du har god förståelse för lagkrav, systematiskt arbetsmiljöarbete och är van vid att utbilda och stötta andra i säkerhetsfrågor. Vi söker en erfaren kollega som har dokumenterad erfarenhet av arbete med kemikaliesäkerhet i laboratoriemiljö. Du har god kunskap om relevant lagstiftning och har praktisk erfarenhet av att implementera rutiner och riktlinjer inom området. Erfarenhet av riskbedömning och säkerhetsrutiner i kemikalierelaterad verksamhet är också något vi värdesätter högt. Vidare har du arbetat med inspektioner och revisioner inom kemikaliesäkerhet, vilket har gett dig en god förståelse för hur regelverk efterlevs i praktiken. Dina kommunikativa och pedagogiska färdigheter är väl utvecklade, och du är van vid att hålla utbildningar för olika målgrupper. Det är viktigt att du behärskar svenska och engelska väl, både i tal och skrift, för att kunna kommunicera effektivt i den internationella miljö som KI verkar i. Slutligen har du erfarenhet av att arbeta med kemikaliehanteringssystem, vilket är en viktig del av rollen. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet från högskole- eller universitetsmiljö och är disputerad inom relevant område och har erfarenhet av metoder som används inom Life Science. Vidare värdesätter vi erfarenhet av samordnande eller rådgivande funktion inom kemikaliesäkerhet och erfarenhet av att ha arbetet med system för rapportering av avvikelser i arbetsmiljön. Har du även digital kompetens inom Microsoft 365 är det ett plus. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du självständig och initiativtagande, strukturerad och lösningsorienterad samt har förmåga att skapa förtroende och samarbeta med olika yrkeskategorier. Vad erbjuder vi? En kreativ, internationell och inspirerande miljö fylld av kompetens och nyfikenhet. Karolinska Institutet är ett av världens ledande medicinska universitet. Vår vision är att driva utvecklingen av kunskap om livet och verka för en bättre hälsa för alla. Här bedriver vi framgångsrik medicinsk forskning och har det största utbudet av medicinska utbildningar i Sverige. Som universitet är Karolinska Institutet en statlig myndighet. Det gör att du får goda förmåner genom vårt kollektivavtal. Medarbetare på KI erbjuds också möjlighet till ett flexibelt arbetssätt. Det innebär att om den verksamhet du jobbar i tillåter, så kan du arbeta en del av din arbetstid på distans. Du får även träna fritt i våra moderna friskvårdsanläggningar där utbildad personal finns på plats. Placering: Solna https://ki.se/om-ki/tio-skal-att-valja-karolinska-institutet Ansökan Varmt välkommen med din ansökan. Ansökan ska göras via rekryteringssystemet Varbi. I denna rekrytering söker du med ditt CV utan personligt brev. I ansökningsformuläret kommer du istället att få svara på några frågor om varför du söker jobbet. Vid tillsvidareanställning tillämpar Karolinska Institutet 6 månaders provanställning. Vill du göra skillnad – och bidra till en bättre hälsa för alla? Sök jobb hos oss

26 juni 2025
Sista ansökan:
12 augusti 2025
Platschef till Förbifart Stockholm
Randstad AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Arbetsbeskrivning Förbifart Stockholm är en av de längsta tunnlarna för biltrafik i världen! Eltel är en samarbetspartner till Yunex Traffic och vi har tillsammans fått i uppdrag av Trafikverket att installera tele-, styr- och övervakningssystem för ny sträckning av E4, Förbifart Stockholm. Nu har du chans att få vara med på denna unika och spännande resa tillsammans med oss i rollen som Platschef. Som Platschef hos Eltel och Förbifart Stockholm projektet kommer du att arbeta brett och ha en stor kontaktyta. Du kommer att ansvara för både produktionen och personalen på din site. Då projektet är komplext och ständigt utvecklas kommer stort fokus att ligga på planering och samarbete med övriga kollegor och samarbetspartners. Du har det övergripande ansvaret för att tidplanen och produktionsplaneringen följs samt arbetsmiljöansvaret för siten. Du kommer att rapportera till Installationschefen som sitter i ledningsgruppen för projektet. Rollen innebär stort ansvar i en miljö där utmaningar och ständiga förändringar är ett faktum. Ingen dag är sig lik och tillsammans med teamet kommer du att få vara med på en historisk förändring i Stockholms infrastruktur! Välkommen till oss! Vi eftersträvar inkludering och mångfald och välkomnar därför alla sökande som kan vara med och bidra till detta! I den här rekryteringen samarbetar vi med Randstad. Om du har frågor rörande tjänsten eller rekryteringsprocessen, var god kontakta rekryteringskonsult Linda Cooper på [email protected], urval och intervjuer kommer att påbörjas i början av Augusti. Ansvarsområden Produktion och personalledning Övergripande planering och prioritering Arbetsledning och personalansvar för en grupp om ca 25 stycken medarbetare innefattande produktionsplanerare, arbetsledare och tekniker, samt arbetsledning av inhyrd personal Tidplan, resursplan och materialleveransplan tillsammans med vår logistikfunktion Samordning med övriga installationsentreprenader i projektet Säkerställa att KMA arbetet efterföljs Dokumentation av löpande förändringar i produktion Hantera förändringar och eventuella hinder i produktion och tillsammans med berörd avdelning hitta ekonomiska och lönsamma lösningar Kostnadskontroll och ekonomisk uppföljning i det dagliga arbetet Samarbete med både interna och externa aktörer Ytterligare information Tjänsten är en tillsvidare som inleds med 6 månaders provanställning Arbetsplats Skärholmen Observera att grund för anställning är en godkänd bakgrundskontroll (inklusive kontroll av ekonomiska tvister) Kvalifikationer För att lyckas i rollen som Platschef ser vi att du som söker har erfarenhet av en likande roll innefattande ledarskap, samt att du ansvarat för större installationsprojekt eller andra projekt med omfattande och komplexa installationer. Då du kommer att ha ett övergripande ansvar för siten behöver du vara insatt i både de tekniska områdena samt projektplanering och entreprenadjuridik. Vi söker dig som trivs med att arbeta proaktivt och har en god förmåga att planera inom komplexa projekt där många aktörer är inblandade. Du har en god kommunikationsförmåga och kan förmedla tidplan och åtgärder på ett korrekt sätt till alla led inom projektet. Erfarenhet från liknande roll inom el, installation, bygg, anläggning och/ eller telekom Ett stort och genuint intresse och kunskap för frågor som rör projektstyrning Ha förmåga att prioritera kvalité samtidigt som du kan bidra till att hålla budget och tidplan God förmåga att planera och kommunicera Relevant akademisk utbildning eller motsvarande erfarenhet Ha god teknisk kunskap och förståelse för tekniska system, med fördel kommunikationssystem Vana av dokumentation i ett projekt med höga krav God systemvana Goda kunskaper i svenska samt engelska B-körkort, manuellt Som Platschef behöver du vara en god lagspelare. God förmåga till samarbete, kommunikation och planering är förutsättningar för att vara lyckosam i rollen. Vi arbetar som ett team och du kommer att röra dig över en stor kontaktyta där du kommer att bygga många relationer de kommande åren inom projektet. Vi arbetar alla mot samma mål och du kommer vara en central del för projektet för att nå ett lyckat resultat. Om företaget Eltel Networks Infranet AB Eltel är den ledande leverantören av tjänster för kritisk infrastruktur. Vi designar, planerar, bygger och säkrar driften av el- och kommunikationsnätverk i hela Sverige på uppdrag av våra kunder som i huvudsak är operatörer, nätägare och myndigheter. Vi är stolta över att skapa värde för våra kunder och för samhället i stort – vi på Eltel kombinerar kunskap och kompetens med en praktisk inställning till arbete. Vi har ambitionen att vara den bästa arbetsplatsen för dig som gillar utmaningar och som vill ta ett samhällsansvar. Vi söker nu fler engagerade människor som vill bli en del av vårt företag. Varför ska jag välja Eltel som arbetsgivare? Vi erbjuder dig en trygg och välfungerande arbetsplats med härliga och kompetenta kollegor. Vi är ett sammansvetsat gäng i Stockholm som jobbar både självständigt och tillsammans. Du kommer att tillhöra ett team med stor teknisk bredd och kompetens. Vi står för arbetsglädje och en stark sammanhållning. En anställning hos Eltel innebär att du är med och bidrar till att säkra Sveriges kritiska infrastruktur. Våra kunder har alla samhällsviktiga funktioner och varje dag gör vi tillsammans att digitaliseringen och elektrifieringen blir till verklighet. Du kommer att få en stor variation i dina arbetsuppgifter tillsammans med mycket ansvar, och en möjlighet att hela tiden utvecklas inom befintliga och nya roller. Eltel är en trygg arbetsgivare med en lång och stolt erfarenhet från branschen. Vi finns över hela Sverige och är i stark tillväxt, särskilt inom förnybar energi. Som en del av Eltel kan du känna dig trygg med att vi ständigt har din säkerhet och arbetsmiljö i fokus med en tydlig nollvision för arbetsskador. Men det som gör att man stannar hos oss är en öppen arbetskultur med trevliga och duktiga kollegor som gör oss alla starkare tillsammans.

26 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Projektplanerare Förbifart Stockholm
Randstad AB
Förvaltnings- och planeringschefer

Arbetsbeskrivning Förbifart Stockholm är en av de längsta tunnlarna för biltrafik i världen. Eltel är en samarbetspartner till Yunex Traffic och vi har tillsammans fått i uppdrag av Trafikverket att installera tele-, styr- och övervakningssystem för ny sträckning av E4, Förbifart Stockholm. Nu har du chans att få vara med på en unik och spännande resa tillsammans med oss i rollen som projektplanerare. Varmt välkommen till oss på Eltel! Nu söker vi en Projektplanerare till teamet som kommer att arbeta med tidplaneringen inom Förbifart Stockholm projektet hos oss på Eltel. Du kommer att ansvara för att samordna och koordinera de fyra huvudsakliga tidplanerna: projektering, materielleverans, installation och testning. I rollen kommer du att ha ett övergripande ansvar för de arbetsgrupper som arbetar med detaljplaneringen. Du ansvarar för att kommunikationen och rapporteringen inom de olika områdena blir tydlig och förs fram till samtliga berörda parter. I rollen ingår att leda regelbundna möten, samla in information och följa upp arbetet med planeringen för samtliga discipliner. Vid behov kommer det att vara ditt ansvar att omarbeta och kommunicera justeringar i tidplanen ut i organisationen. Vi använder oss utav planeringsverktyget Asta Power Project där du arbetar med att skapa tidplanerna samt säkerställa att projektplaneringen följer kontraktskraven. Välkommen till oss! Vi eftersträvar inkludering och mångfald och välkomnar därför alla sökande som kan vara med och bidra till detta! I den här rekryteringen samarbetar vi med Randstad. Om du har frågor rörande tjänsten eller rekryteringsprocessen, var god kontakta rekryteringskonsult Linda Cooper, [email protected], urval och intervjuer kommer att påbörjas i början av Augusti. Ansvarsområden Ansvara för att samordna stämma av och rapportera fyra huvudsakliga tidplaner: projektering, materielleverans, installation och testning och sammanfatta dessa i en komplett produktionstidplan för hela projektet Skapa och underhålla tidplaner i planeringsverktyget Asta Power Project Sätta upp och leda arbetsgrupper för detaljplanering och rapportering Säkerställa att rapportering utvecklas och anpassas efter projektets och projektledningens behov Etablera och leda regelbundna möten, både inom enskilda vertikaler och i gemensamma forum, för att ge en korrekt helhetsbild av projektets status Strukturera och kvalitetssäkra insamlingen av data kring status i projektet Följa upp och revidera tidplaner vid behov, samt säkerställa att förändringar kommuniceras inom organisationen och dokumenteras på ett korrekt sätt Utveckla och förklara projektets planeringskoncept enligt kontraktskrav och gällande SOP Planering för de berörda parterna inom projektet Ytterligare information Anställningen är på heltid och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse. Placeringsort: Bromma Arbetsplats: Bromma Arbetstider: måndag-fredag ca 07:30-16:00 Grund för anställning är godkänd bakgrundskontroll (inklusive bland annat kontroll av rättsliga tvister och ekonomisk status) Kvalifikationer Du har en bred erfarenhet av tidplanering inom installation, alternativt från större komplexa byggprojekt som innefattat installation Erfarenhet av projektledning och/eller projektsamordning Förståelse för hela processen och projektcykeln i total- och funktionsentreprenader – Projektering – Inköp – Materielleverans – Produktionsförberedelser – Installation – Testning Erfarenhet med av planeringsverktyg som Asta Power Project, Primavera eller MS Project Flytande kunskaper i svenska samt engelska då båda språken används dagligen B-körkort Grund för anställning är godkänd bakgrundskontroll även innefattande ekonomiska tvister En merit är att du som söker har erfarenhet av tele-, styr- och övervakningssystem Som person är du strukturerad, detaljorienterad och har en stark kommunikativ förmåga. Du är lösningsorienterad och organiserad med förmåga att både se helheten och hantera detaljfrågor när det behövs Om företaget Eltel Networks Infranet AB Eltel är den ledande leverantören av tjänster för kritisk infrastruktur. Vi designar, planerar, bygger och säkrar driften av el- och kommunikationsnätverk i hela Sverige på uppdrag av våra kunder som i huvudsak är operatörer, nätägare och myndigheter. Vi är stolta över att skapa värde för våra kunder och för samhället i stort – vi på Eltel kombinerar kunskap och kompetens med en praktisk inställning till arbete. Vi har ambitionen att vara den bästa arbetsplatsen för dig som gillar utmaningar och som vill ta ett samhällsansvar. Vi söker nu fler engagerade människor som vill bli en del av vårt företag. Varför ska jag välja Eltel som arbetsgivare? Vi erbjuder dig en trygg och välfungerande arbetsplats med härliga och kompetenta kollegor. Vi är ett sammansvetsat gäng i Stockholm som jobbar både självständigt och tillsammans. Du kommer att tillhöra ett team med stor teknisk bredd och kompetens. Här erbjuds du ett varmt, lyhört, tydligt och närvarande ledarskap som tror på frihet under ansvar. Vi står för arbetsglädje och en stark sammanhållning. En anställning hos Eltel innebär att du är med och bidrar till att säkra Sveriges kritiska infrastruktur. Våra kunder har alla samhällsviktiga funktioner och varje dag gör vi tillsammans att digitaliseringen och elektrifieringen blir till verklighet. Du kommer att få en stor variation i dina arbetsuppgifter tillsammans med mycket ansvar, och en möjlighet att hela tiden utvecklas inom befintliga och nya roller. Eltel är en trygg arbetsgivare med en lång och stolt erfarenhet från branschen. Vi finns över hela Sverige och är i stark tillväxt, särskilt inom förnybar energi. Som en del av Eltel kan du känna dig trygg med att vi ständigt har din säkerhet och arbetsmiljö i fokus med en tydlig nollvision för arbetsskador. Men det som gör att man stannar hos oss är en öppen arbetskultur med trevliga och duktiga kollegor som gör oss alla starkare tillsammans.

26 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025